NORME METODOLOGICE din 4 martie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 14 aprilie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1954 16/12/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 1792 24/12/2002
ActulREFERIRE LANORMA 24/12/2002
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 145 24/07/1997
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEREGULAMENT 21/06/2024
ActulAPROBAT DEORDIN 508 04/03/2011
ActulCONTINUT DEORDIN 508 04/03/2011

pentru elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu



1. Norme cu caracter general(1) Spitalele aflate în subordinea Ministerului Justiţiei, ca unităţi cu personalitate juridică, finanţate din venituri proprii prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate, alte venituri proprii şi din bugetul de stat, în condiţiile legii, sunt: Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.(2) Sursele de venituri proprii ale Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu din activităţile ce se desfăşoară în afara prestărilor de servicii rezultate din contractele încheiate cu casele de asigurări de sănătate, cuantumul tarifelor acestora, precum şi modul de utilizare pe destinaţii de cheltuieli se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei şi presupun următoarele:a) organizarea activităţii spitalului pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli, pe total unitate, precum şi pe fiecare secţie sau compartiment, astfel încât cheltuielile necesare pentru realizarea serviciilor medicale să fie acoperite din veniturile realizate;b) evaluarea corectă a veniturilor proprii, fundamentarea cheltuielilor pe baza propunerilor secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, în raport cu obiectivele programate, şi elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005;c) aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli, la propunerea managerului spitalului, de către ordonatorul de credite ierarhic superior;d) repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat pe secţiile şi compartimentele din structura spitalului;e) modificarea bugetului de venituri şi cheltuieli de către structurile care l-au aprobat;f) executarea bugetului de venituri şi cheltuieli printr-o bună gestiune economico-financiară, realizarea serviciilor medicale contractate, precum şi a celorlalte prestaţii şi activităţi ale spitalului, în condiţii de echilibru financiar între venituri şi cheltuieli.(3) Regulamentele de organizare şi funcţionare ale Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei.(4) Fiecare dintre cele două instituţii, Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu sunt conduse de câte un manager, persoană fizică sau juridică, care îndeplineşte atribuţiile ordonatorului terţiar de credite, în condiţiile legii. Managerul, persoană fizică sau juridică, încheie contract de management pe o perioadă de maximum 3 ani, în care se cuprind şi obligaţii legate de realizarea indicatorilor economico-financiari rezultaţi din modul de elaborare şi execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli.(5) Responsabilităţile managerului, ca ordonator terţiar de credite, sunt:a) angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita bugetului aprobat numai pentru realizarea sarcinilor instituţiei pe care o conduce şi în condiţiile stabilite prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare. Managerii au obligaţia de a stabili prin decizie internă:– persoanele cu atribuţii şi responsabilităţi în cadrul compartimentelor de specialitate pentru operaţiunile de angajare, lichidare şi ordonanţare;– persoanele autorizate care efectuează plăţile, pe baza documentelor ordonanţate de către ordonatorul de credite;– persoanele desemnate pentru executarea controlului financiar preventiv;b) realizarea serviciilor medicale contractate cu casele de asigurări de sănătate, precum şi a celor prevăzute în celelalte contracte;c) asigurarea, în condiţiile legii, a drepturilor pacienţilor;d) realizarea veniturilor contractate cu casele de asigurări de sănătate, precum şi cu terţe persoane fizice şi juridice;e) angajarea şi utilizarea creditelor bugetare în limita bugetului aprobat şi pe baza bunei gestiuni financiare;f) asigurarea integrităţii bunurilor încredinţate instituţiei pe care o conduce;g) organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;h) organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a programului de investiţii publice;i) organizarea evidenţei programelor naţionale de sănătate şi realizarea indicatorilor aferenţi acestora;j) organizarea şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului, conform reglementărilor legale;k) analizarea periodică, cel puţin lunar, a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli şi stabilirea de măsuri operative pentru remedierea deficienţelor;l) asigurarea monitorizării cheltuielilor de personal şi a execuţiei bugetare pe structura bugetului aprobat;m) asigură încheierea contractelor cu direcţiile de sănătate publică şi răspunde pentru îndeplinirea obligaţiilor cuprinse în acestea, pentru: desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate, asigurarea drepturilor salariale ale personalului în condiţiile legii, asigurarea cheltuielilor de natura bunurilor şi serviciilor necesare cabinetelor medicale.2. Structura, elaborarea şi fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli2.1. Structura bugetului de venituri şi cheltuieli(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli cuprinde resursele financiare şi cheltuielile din cadrul unui an bugetar, necesare în vederea asigurării condiţiilor de desfăşurare normală a activităţii Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi a Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, de furnizare a serviciilor medicale contractate cu casele de asigurări de sănătate, precum şi a altor servicii, în condiţiile legii. Veniturile şi cheltuielile se cuprind în macheta de buget din structura prevăzută în Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005. Bugetele de venituri şi cheltuieli ale Spitalului „Prof. dr. Constantin Angelescu” şi Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se compun din:a) bugetul de venituri şi cheltuieli al Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi cel al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;b) bugetele de venituri şi cheltuieli ale secţiilor/compartimentelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;c) situaţia privind numărul de posturi şi structura acestora, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;d) bugetul fondului de dezvoltare al spitalului, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 4a) şi 4b).(2) Veniturile proprii ale Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se cuprind în macheta de buget pe capitole, subcapitole şi paragrafe. În capitolul de venituri se evidenţiază:a) valoarea contractelor de furnizare de servicii medicale încheiate de Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi de Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu cu casele de asigurări sociale de sănătate judeţene şi a municipiului Bucureşti, în calitate de furnizor de servicii medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, precum şi din alte prestaţii şi activităţi prevăzute de lege;b) valoarea contractelor de furnizare de servicii medicale cu case de asigurări de sănătate private sau cu operatori economici;c) valoarea contractelor privind furnizarea de servicii medicale solicitate de alte unităţi spitaliceşti, farmaceutice, de cabinete medicale sau de alte unităţi sanitare publice ori private acreditate, care nu au specialişti pentru unele activităţi sau manopere medicale;d) sume realizate din editarea şi difuzarea unor publicaţii cu caracter medical;e) sume realizate din servicii medicale, hoteliere sau de altă natură, furnizate la cererea unor terţi, atât în structurile cu paturi, cât şi în cele ambulatorii;f) sume realizate din servicii de asistenţă medicală la domiciliu, furnizate la cererea pacienţilor;g) valoarea contractelor de cercetare şi alte surse;h) valoarea contractelor reprezentând asocieri investiţionale în domenii medicale ori de cercetare medicală şi farmaceutică;i) sume din închirierea unor spaţii medicale către alţi furnizori de servicii medicale, în condiţiile legii;j) sume din închirierea de echipamente, aparatură medicală şi alte bunuri către alţi furnizori de servicii medicale, în condiţiile legii, care aparţin spitalului;k) sume din donaţii şi sponsorizări;l) sume din legate;m) valoarea contractelor încheiate de Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi de Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu cu direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate şi asigurarea drepturilor salariale ale personalului;n) valoarea contractelor încheiate de Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi de Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu cu instituţiile de medicină legală din centrele medicale universitare la care sunt arondate, pentru asigurarea drepturilor de personal şi a cheltuielilor materiale necesare funcţionării.(3) Veniturile proprii evidenţiate şi realizate de Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi de Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, altele decât sumele provenite din bugetul de stat, din veniturile proprii, la capitolul cheltuieli care nu au o anumită destinaţie şi pot fi utilizate pentru cheltuieli curente şi de capital.(4) Unităţile sanitare cu paturi, din subordinea Ministerului Justiţiei, care derulează proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, în execuţie, vor detalia subdiviziunile de la capitolul 45.10 "Sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări" şi de la titlul 56.10 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare" pe subcapitole şi paragrafe la venituri şi, respectiv, pe articole şi alineate la cheltuieli, potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.(5) Cheltuielile Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se evidenţiază în macheta de buget pe structura clasificaţiei economice şi funcţionale pe total cheltuieli şi, separat, cheltuielile privind activitatea finanţată din venituri proprii, cheltuielile privind activităţile finanţate din sume de la bugetul de stat, precum şi, după caz, din alte surse de venituri a căror utilizare este stabilită prin lege.(6) Bugetul de venituri şi cheltuieli se elaborează în condiţii de echilibru financiar între venituri şi cheltuieli.(7) Excedentul bugetului de venituri şi cheltuieli se stabileşte ca diferenţă între totalul veniturilor şi totalul cheltuielilor. Bugetele Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu pot fi încheiate cu excedent sau cu excedent zero, când veniturile sunt egale cu cheltuielile. Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se reportează în anul următor şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital. În situaţia în care Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu au rămas cu excedent de casă la finele anului precedent, pentru utilizarea acestuia în noul exerciţiu bugetar se procedează astfel:a) cheltuielile pentru exerciţiul curent se măresc în limita excedentului înregistrat la finele anului precedent care se află sub formă de disponibilităţi în contul curent deschis la Trezoreria Statului. În această situaţie cheltuielile activităţii curente vor fi mai mari decât veniturile curente şi se echilibrează prin poziţia "Excedent din anul precedent pentru echilibrarea cheltuielilor în anul curent". Ca urmare, în acest caz, se va completa la finele machetei rubrica "Deficit";b) este interzisă cuprinderea excedentului din anul precedent în capitolul "Venituri", deoarece acestea nu aparţin anului curent.2.2. Elaborarea şi fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli(1) În etapa de elaborare a bugetului de venituri şi cheltuieli, comitetul director trebuie să analizeze resursele posibile şi cheltuielile necesare, reflectate într-un proiect de buget fundamentat pe principalii indicatori fizici: volumul serviciilor medicale ce urmează a fi furnizate, alte resurse, dezvoltarea/restructurarea unor activităţi, după caz.(2) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se elaborează de către comitetul director pe baza propunerilor prezentate de conducătorii secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, avându-se în vedere:a) estimarea veniturilor ce urmează a se realiza din activitatea de furnizare a serviciilor medicale, alte prestaţii şi activităţi;b) cheltuielile necesare şi priorităţile stabilite pentru activitatea de acordare a asistenţei medicale şi alte activităţi;c) realizarea echilibrului financiar între veniturile şi cheltuielile cuprinse în proiectul de buget.Propunerile prezentate sunt centralizate de către compartimentul financiar-contabil al Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu", respectiv al Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.(3) Fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli reprezintă un complex de analize şi decizii prin care managerul evaluează nivelul surselor de venituri şi perioada în care urmează să se încaseze, dimensionează categoriile de cheltuieli necesare, le prioritizează şi le prevede în strânsă corelare cu perioada de încasare a veniturilor.(4) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli are la bază principiul specializării bugetare, potrivit căruia veniturile şi cheltuielile se înscriu pe surse de provenienţă şi pe categorii de cheltuieli, grupate după natura lor economică şi destinaţia acestora, potrivit clasificaţiei bugetare.(5) Fundamentarea veniturilor Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu se face pentru fiecare sursă de venit, prin indicatori care să conducă la stabilirea corectă a nivelului acestora. Analiza cuprinde situaţia veniturilor realizate în ultimii 3 ani.(6) La fundamentarea veniturilor se au în vedere aspectele care reglementează sursele de venituri şi condiţiile specifice fiecărei unităţi de furnizare a serviciilor medicale, după cum urmează:a) la estimarea veniturilor din contractele încheiate cu casele de asigurări de sănătate pentru furnizarea serviciilor medicale se iau în considerare:– condiţiile de contractare prevăzute anual prin Contractulcadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, normele de aplicare ale acestuia, precum şi celelalte reglementări în domeniu;– numărul de servicii pe structură (spitalizare continuă, de zi etc.) estimat a se realiza şi a se finanţa;– modalitatea de plată (DRG, plata pe caz externat, plata pe serviciu, plata pe zi de spitalizare, bolnavi cronici, UPU etc.);– inflaţia prognozată;– analiza valorii serviciilor în anul curent faţă de anul precedent şi identificarea cauzelor plusurilor şi minusurilor constatate;b) la estimarea veniturilor realizate din serviciile prestate persoanelor fizice şi juridice se au în vedere:– numărul estimat al persoanelor solicitante;– volumul şi natura serviciilor medicale solicitate la cerere;– veniturile medii pe persoană;– analiza comparativă a estimărilor din anul curent cu realizările din anul precedent;c) veniturile din asocieri investiţionale se estimează pe baza contractelor în curs care rămân valabile şi în anul curent sau pe baza noilor contracte;d) alte venituri, în concordanţă cu volumul prestărilor de servicii medicale, inclusiv actele adiţionale, având ca nivel de referinţă realizările din anul anterior, creşterea sau reducerea capacităţii unităţii de a presta servicii medicale, indicele de inflaţie prognozat de către instituţiile abilitate, noi surse de venituri etc.;e) la estimarea veniturilor din contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti se iau în considerare condiţiile de contractare, modalităţile privind executarea şi decontarea sumelor, destinaţia acestora.(7) Fundamentarea cheltuielilor se efectuează de comitetul director împreună cu şefii de secţii şi compartimente, urmărindu-se în principal:a) utilizarea resurselor materiale şi băneşti pentru cheltuieli oportune şi strict necesare;b) reducerea cheltuielilor materiale, de funcţionare şi administrare prin stabilirea de norme proprii de consum;c) aprovizionarea cu materiale sanitare, medicamente pentru asigurarea tratamentului adecvat, în limita cerinţelor actelor medicale, evitându-se formarea de stocuri;d) stabilirea la nivelul spitalului de proceduri pentru actele medicale furnizate la nivelul secţiilor, stabilirea listelor proprii de medicamente, materiale sanitare şi reactivi, aprobate de comitetul director;e) stabilirea necesarului de lucrări de întreţinere pe bază de studii şi documentaţii tehnice, în cadrul unor strategii de îmbunătăţire a calităţii actului medical;f) evaluarea produselor din gestiuni şi eliberarea acestora în funcţie de cerinţele actelor medicale şi de respectarea scopului pentru care au fost achiziţionate;g) întărirea controlului intern asupra consumurilor pe secţii şi compartimente;h) reducerea cheltuielilor ca urmare a externalizării unor servicii şi activităţi, potrivit normelor legale.(8) La fundamentarea cheltuielilor se mai au în vedere următoarele:a) indicatorii fizici cu ajutorul cărora se poate aprecia efortul financiar (număr de salariaţi, număr de cazuri externate, număr de paturi, număr de zile de spitalizare etc.);b) evoluţia cheltuielilor pe ultimii 3 ani, pentru a constata tendinţa de creştere sau de reducere a cheltuielilor;c) evaluarea cheltuielilor pe fiecare secţie sau compartiment şi a responsabilităţilor stabilite conducătorilor acestor structuri;d) normele şi reglementările privind efectuarea cheltuielilor (alocaţii de hrană, salarii etc.);e) eliminarea sau reducerea practicilor anterioare care au condus la cheltuieli neeconomicoase.(9) Estimarea cheltuielilor necesită efectuarea calculelor pentru stabilirea necesarului de resurse umane, materiale şi de capital, stabilirea cheltuielilor directe, indirecte şi generale necesare pentru realizarea serviciilor medicale. La stabilirea principalelor niveluri de cheltuieli se au în vedere prevederile legale ce reglementează fiecare natură de cheltuieli, precum şi alte elemente de calcul, după cum urmează:a) cheltuieli de personal (titlul 10):– în domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice managerul stabileşte şi aprobă numărul de personal pe categorii şi locuri de muncă, propune structura organizatorică şi reorganizarea unităţii. La stabilirea numărului de posturi se are în vedere realizarea furnizării serviciilor medicale contractate, cu îmbunătăţirea calităţii la acordarea actului medical;– calculul numărului de personal şi al necesarului de cheltuieli de personal se face pe baza statului de funcţii aprobat, prin evaluarea drepturilor de personal, în detaliu, pe structura clasificaţiei indicatorilor financiari, pentru întregul personal, pe baza organigramei unităţii, pe fiecare secţie şi compartiment ale spitalului;– numărul de posturi, structura acestora şi cheltuielile cu salariile se aprobă ca anexă la bugetul de venituri şi cheltuieli al fiecărei unităţi sanitare;– numărul de posturi aprobat prin bugetul fiecărei unităţi sanitare nu poate fi depăşit;b) bunuri şi servicii (titlul 20):Evaluarea cheltuielilor pentru bunuri şi servicii se fundamentează pe fiecare alineat, avându-se în vedere:– necesarul calculat pe baza propunerilor primite de la fiecare secţie şi compartiment, stocul normat stabilit de unitate, stocul la finele anului precedent;– numărul de cazuri externate;– alocaţiile legale de hrană pe tipuri de secţii;– necesarul de materiale sanitare, medicamente, reactivi etc.;– necesarul fundamentat pentru cheltuieli de reparaţii curente;– alte activităţi şi consumuri necesare;c) cheltuielile de capital se estimează ţinându-se cont de propunerile justificate ale secţiilor şi compartimentelor, pe bază de documentaţii tehnice, în condiţiile legii.(10) Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu pot primi sume de la bugetul de stat, alocate prin transfer autorităţilor administraţiei publice locale, pentru:– finanţarea obiectivelor noi de investiţii, de investiţii în continuare aflate în derulare, nominalizate în listele de investiţii – anexă la bugetul Ministerului Justiţiei;– dotarea cu aparatură medicală;– reparaţii capitale;– obiective de modernizare, transformare şi extindere a construcţiilor existente şi expertizare, proiectare şi consolidare a clădirilor. Sumele se alocă în conformitate cu criteriile şi condiţiile prevăzute de lege, aprobate anual prin ordin al ministrului justiţiei.(11) În cazul în care spitalul derulează programe naţionale de sănătate, calculul necesarului se face avându-se în vedere prevederile cuprinse în normele de organizare şi finanţare a programelor naţionale de sănătate în vigoare la data fundamentării bugetului de venituri şi cheltuieli.3. Negocierea contractului de furnizare de servicii medicale şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli(1) Contractul de furnizare de servicii medicale se negociază de către manager cu conducerea casei de asigurări de sănătate, în condiţiile stabilite în contractul-cadru şi în normele de aplicare a acestuia.(2) Reprezentanţii direcţiilor de sănătate publică sau ai Ministerului Sănătăţii, după caz, în funcţie de subordonare, au rol de supraveghere a procesului de negociere, urmărind ca aceasta să se realizeze pe baza prevederilor legale, colaborând în acest sens cu reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi ai caselor de asigurări de sănătate, după caz.(3) În cazul refuzului uneia dintre părţi de a semna contractul de furnizare de servicii medicale se constituie o comisie de mediere formată din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, care în termen de maximum 10 zile soluţionează divergenţele.(4) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se definitivează după semnarea contractului de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de sănătate.(5) Proiectele bugetelor Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, precum şi bugetele secţiilor şi compartimentelor spitalului se prezintă, pentru avizare, consiliului de administraţie al spitalului.(6) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de ordonatorul de credite ierarhic superior, la propunerea managerului. Bugetul de venituri şi cheltuieli va fi însoţit de o notă de prezentare a bugetelor Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu, care va cuprinde enumerarea surselor de venituri şi a sumelor corespunzătoare fiecărei surse de venit, precum şi măsurile preconizate de spital pentru încadrarea cheltuielilor în prevederile bugetare de cheltuieli şi în nivelul veniturilor estimate a fi realizate. În cazul existenţei unor obligaţii către furnizori la data întocmirii bugetului de venituri şi cheltuieli, acestea vor fi evidenţiate separat, stabilindu-se posibilităţile şi intervalul în care vor fi achitate.(7) După aprobare, bugetul se repartizează pe secţii şi compartimente. Bugetele pe secţii şi compartimente se comunică şefilor de secţie şi intră în execuţie odată cu încheierea contractului de administrare.(8) Un exemplar al bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat (în copie) se prezintă unităţii Trezoreriei Statului la care unitatea sanitară are conturile deschise.4. Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli(1) Veniturile unităţii sanitare se încasează, se administrează, se utilizează şi se contabilizează potrivit dispoziţiilor legale aplicabile unităţilor finanţate integral din venituri proprii. Veniturile se înregistrează în contabilitatea spitalului în conturile corespunzătoare de venituri la momentul creării lor.(2) Sumele aprobate la cheltuieli, în cadrul cărora se angajează, se ordonanţează şi se efectuează plăţi, reprezintă limite maxime, care nu pot fi depăşite. Angajarea cheltuielilor se face numai în limita creditelor bugetare aprobate.(3) Cheltuielile înscrise în bugetul de venituri şi cheltuieli au destinaţie precisă şi limitată şi nu pot fi efectuate dacă nu au temei legal.(4) Documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea pentru propunerile privind cheltuielile cu medicamentele, materialele sanitare se emit de către secţiile din spital, care reprezintă compartimentele de specialitate, şi se semnează de şeful de secţie sau de înlocuitorul acestuia, în calitate de conducător al compartimentului de specialitate.(5) Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se efectuează pe parcursul exerciţiului financiar, în limita disponibilului de prevederi la cheltuieli, pe subdiviziunile (subcapitol, titlu, articol şi alineat) la care se încadrează plata respectivă, şi a disponibilului din cont.(6) Plăţile se efectuează de către persoanele care îndeplinesc funcţia de contabil, stabilite de către conducătorul instituţiei sanitare publice, în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Obligaţiile de plată către furnizori se înregistrează în contabilitatea spitalului pe baza documentelor justificative care reflectă crearea obligaţiei de plată, şi nu când are loc plata.(7) Sumele rămase neutilizate la finele anului, cu excepţia sumelor alocate de la bugetul de stat, se reportează în anul următor şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital.(8) Sumele care se decontează în luna ianuarie, aferente serviciilor medicale acordate în luna decembrie în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate, inclusiv regularizările aferente anului precedent, se includ în bugetul de venituri şi cheltuieli şi reprezintă venituri ale anului curent.(9) Sumele reprezentând drepturile de personal aferente lunii decembrie a anului curent se înregistrează pe cheltuiala acestui an.(10) Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se derulează prin conturile deschise la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe seama unităţii medicale, iar operaţiunile respective sunt înregistrate în contabilitatea proprie, potrivit normelor şi procedurilor aprobate pentru instituţiile publice. Pentru veniturile încasate şi plăţile dispuse în limita bugetului de venituri şi cheltuieli (pe subdiviziunile acestuia), instituţia sanitară are deschise la Trezoreria Statului următoarele conturi:– contul 5041 "Disponibil din venituri proprii din activitatea sanitară", în care se înregistrează:– veniturile proprii încasate din activitatea de prestări de servicii medicale pe bază de contracte încheiate cu casa de asigurări de sănătate, acte adiţionale la contracte, venituri din servicii medicale la cerere;– venituri din închirieri, asociaţii investiţionale în domeniul medical ori de cercetare ştiinţifică medicală şi farmaceutică, editarea şi difuzarea unor publicaţii cu caracter medical, donaţii şi sponsorizări, alte surse;– plăţile dispuse în limita prevederilor din bugetul de venituri şi cheltuieli.(11) Operaţiunile efectuate şi evidenţiate în contul de mai sus se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea proprie în conturile următoare:– 560 "Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii";– 706 "Venituri din chirii", cod 30.10;– 701 "Venituri din vânzarea produselor finite", cod 33.10.16;– 704 "Venituri din lucrări executate şi servicii prestate", cod 33.10 (mai puţin 33.10.16);– 779 "Venituri din bunuri şi servicii primite cu titlu gratuit", cod 37.10;– 791 "Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului", cod 39.10;– în contul 50.47 "Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specială", deschis la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului şi a municipiului Bucureşti, nu se mai încasează sume, acestea urmând să fie încasate în următorul cont analitic:– 50.47.03 "Disponibil din sume primite de la bugetul de stat" – pentru gestionarea sumelor primite de la bugetul de stat.(12) În conformitate cu pct. 5 din Normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, managerii spitalelor, în baza atribuţiilor pe care le îndeplinesc ca ordonatori terţiari de credite, au obligaţia organizării evidenţei creditelor bugetare aprobate, a angajamentelor bugetare şi legale, folosindu-se în acest scop conturile în afara bilanţului:– contul 8060 "Credite bugetare aprobate";– contul 8066 "Angajamente bugetare";– contul 8067 "Angajamente legale".Conturile menţionate mai sus se desfăşoară în evidenţa analitică conform reglementărilor în vigoare, pentru activitatea realizată din venituri proprii şi pentru cheltuielile efectuate din sumele primite din alocaţii cu destinaţie specială, pe capitole şi, în cadrul acestora, pe titluri, articole şi alineate. Pentru cheltuielile din bugetul de stat conturile respective se desfăşoară pe fiecare acţiune şi program, pe titluri, articole şi alineate.(13) Managerii Spitalului "Prof. dr. Constantin Angelescu" şi Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu au obligaţia de a analiza şi raporta lunar, trimestrial şi anual execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli ordonatorului de credite ierarhic superior. Analiza se efectuează atât la nivelul bugetelor secţiilor şi compartimentelor, cât şi pe total spital, pentru a se identifica aspectele care influenţează negativ execuţia bugetară şi, implicit, realizarea contractului de administrare.5. Fondul de dezvoltare a spitalului(1) Fondul de dezvoltare a spitalului se utilizează pentru dotarea spitalului şi se constituie din următoarele surse:a) sume rezultate din valorificarea bunurilor disponibile, precum şi din cele casate cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;b) sponsorizări cu destinaţia "dezvoltare";c) o cotă de 20% din excedentul bugetului de venituri şi cheltuieli înregistrat la finele exerciţiului financiar;d) sume rezultate din închirieri, în condiţiile legii;e) cotă-parte de până la 5% din amortizarea calculată lunar pentru activele fixe, exclusiv clădirile, şi preliminată pe an, potrivit anexei nr. 4a), cu condiţia păstrării echilibrului financiar. Calculul sumei constituite din amortizare se efectuează în baza datelor din Nota de calcul privind modul de constituire a cotei-părţi din amortizarea activelor fixe, cuprinsă în Fondul de dezvoltare al spitalului, potrivit anexei nr. 4b). Suma calculată se reţine din excedentul anului precedent.(2) Evidenţa cheltuielilor din Fondul de dezvoltare al spitalului se face pe subdiviziunile titlului 70 "Cheltuieli de capital" al Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.(3) Sumele neutilizate la finele anului din Fondul de dezvoltare al spitalului se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.(4) Soldul contului de disponibil pentru Fondul de dezvoltare al spitalului se virează în contul 5041, deschis la unităţile Trezoreriei Statului.6. Dispoziţii finale(1) Serviciile medicale realizate de spitale peste valoarea contractată se facturează distinct. Contravaloarea acestor servicii se prevede în bugetul unităţii, atât la venituri, cât şi la cheltuieli.(2) Anexele nr. 1-3, 4a) şi 4b) fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. + 
Anexa 1la normele metodologice– model –Denumirea instituţiei sanitare…………………………Se aprobăOrdonator de credite ierarhic superior,………………………………BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELIpentru anul …………Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:a – Credite de angajament anualb – Prevederi anualeI – Trimestrul III – Trimestrul IIIII – Trimestrul IIIIV – Trimestrul IV

*Font 8*
                                                                                          – mii lei –
Nr.
crt
Capi
tol
Subca
pitol
Para
graf
Denumirea indicatorilor

a

b

I

II

III

IV

A B C D E 1 2 3 4 5 6
1 TOTAL VENITURI PROPRII 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 I. VENITURI CURENTE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
3 C. VENITURI NEFISCALE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
4 30.10 C1. VENITURI DIN PROPRIETATE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
5 05 Venituri din concesiuni şi închirieri
6 50 Alte venituri din proprietate
7 C2. VÂNZĂRI DE BUNURI ŞI SERVICII 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
8

33.10

VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII ŞI
ALTE ACTIVITĂŢI
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
9 08 Venituri din prestări de servicii
10

16

Venituri din valorificarea produselor obţinute din
activitatea proprie sau anexă
11 20 Venituri din cercetare
12

21

Venituri din contractele cu casele de asigurări de
sănătate
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
13

30

Venituri din contractele încheiate cu DSP din
sume alocate de la bugetul de stat
14

31

Venituri din contractele încheiate cu DSP din
sume alocate din veniturile proprii ale
Ministerului Sănătăţii
15

32

Venituri din contractele încheiate cu institutele
de medicină legală din sume alocate de la
bugetul de stat
16 din servicii medicale spitaliceşti
17 din servicii medicale ambulatoriu specialitate
18 din program sănătate
19

50

Alte venituri din prestări de servicii şi alte
activităţi
20 37.10 TRANSFERURI VOLUNTARE, ALTELE DECÂT SUBVENŢIILE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
21 01 Donaţii şi sponsorizări
22 50 Alte transferuri voluntare
23 05 Alte transferuri voluntare
24 II. VENITURI DIN CAPITAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
25 39.10 VENITURI DIN VALORIFICAREA UNOR BUNURI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
26

01

Venituri din valorificarea unor bunuri ale
instituţiilor publice
27 04 Venituri din privatizare
28 50 Alte venituri din valorificarea unor bunuri
29 IV. SUBVENŢII 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
30 42.10 Subvenţii de la bugetul de stat 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
31 11 Subvenţii de la bugetul de stat pentru spitale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
32 Programe naţionale de sănătate
33 Investiţii, în condiţiile legii
34 Reparaţii capitale
35 Acţiuni de sănătate
36

Aparatură medicală şi echipamente de
comunicaţii în urgenţă
37 Alte cheltuieli
38 43.10 Subvenţii de la alte administraţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
39

9

Subvenţii pentru instituţii publice – Sume alocate
din bugetul constituit din contribuţiile (accize)
pentru producerea, importul şi publicitatea
pentru produse din tutun şi alcool
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
40 Infrastructură sanitară
41 Dotări
42 Programe naţionale de sănătate
43 10 Subvenţii din bugetele locale pentru spitale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
44 Infrastructură sanitară
45 Dotări
46 Bunuri şi servicii
47 45.10 Sume primite de la UE în cadrul plăţilor efectuate
48

Titlu

Arti-
col
Ali-
neat
II. TOTAL CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII
(II.1 + II.2 + II.3 + II.4)
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
49 01. CHELTUIELI CURENTE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
50 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
51 01 Cheltuieli salariale în bani 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
52 01 Salarii de bază
53 02 Salarii de merit
54 03 Indemnizaţii de conducere
55 04 Spor de vechime
56 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
57 06 Alte sporuri
58 07 Ore suplimentare
59 08 Fond de premii
60 09 Prima de vacanţă
61 10 Fond pentru posturi ocupate prin cumul
62 11 Fond aferent plăţii cu ora
63

12

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara
unităţii
64 13 Indemnizaţii de delegare
65 14 Indemnizaţii de detaşare
66

15

Alocaţii pentru transportul la şi de la locul de
muncă
67 16 Alocaţii pentru locuinţe
68 30 Alte drepturi salariale în bani
69 02 Cheltuieli salariale în natură 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
70 01 Tichete de masă 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
71 02 Norme de hrană
72 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
73

04

Locuinţa de serviciu folosită de salariat şi
familia sa
74 05 Transportul la şi de la locul de muncă
75 30 Alte drepturi salariale în natură
76 03 Contribuţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
77 01 Contribuţii pentru asigurări sociale de stat
78 02 Contribuţii pentru asigurările de şomaj
79 03 Contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate
80

04

Contribuţii de asigurări pentru accidente de
muncă şi boli profesionale
81

05

Prime de asigurare de viaţă plătite de angajator
pentru angajaţi
82 06 Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii
83

07

Contribuţii la Fondul de garantare a creanţelor
salariale
84 20 TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
85 01 Bunuri şi servicii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
86 01 Furnituri de birou
87 02 Materiale pentru curăţenie
88 03 Iluminat, încălzit şi forţă motrică
89 04 Apă, canal şi salubritate
90 05 Carburanţi şi lubrifianţi
91 06 Piese de schimb
92 07 Transport
93 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet
94

09

Materiale şi prestări de servicii cu caracter
funcţional
95

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi
funcţionare
96 02 Reparaţii curente 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
97 03 Hrană 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
98 01 Hrană pentru oameni
99 02 Hrană pentru animale
100 04 Medicamente şi materiale sanitare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
101 01 Medicamente
102 02 Materiale sanitare
103 03 Reactivi
104 04 Dezinfectanţi
105 05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
106 01 Uniforme şi echipament
107 03 Lenjerie şi accesorii de pat
108 30 Alte obiecte de inventar
109 06 Deplasări, detaşări, transferări 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
110 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
111 02 Deplasări în străinătate
112 09 Materiale de laborator 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
113 10 Cercetare-dezvoltare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
114 11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
115 12 Consultanţă şi expertiză 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
116 13 Pregătire profesională 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
117 14 Protecţia muncii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
118

25

Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare pentru
interesele statului
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
119 27 Tichete cadou 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
120 30 Alte cheltuieli 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
121 01 Reclamă şi publicitate
122 03 Prime de asigurare non-viaţă
123 04 Chirii
124 09 Executarea silită a creanţelor bugetare
125 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
126 30 TITLUL III DOBÂNZI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
127 03 Alte dobânzi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
128 05 Dobânzi la operaţiunile de leasing
129

56.10

TITLUL VIII PROIECTE CU FINANŢARE DIN
FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE
POSTADERARE
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
130 57 TITLUL IX ASISTENŢĂ SOCIALĂ 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
131 01 Asigurări sociale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
132 02 Ajutoare sociale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
133 01 Ajutoare sociale în numerar
134 02 Ajutoare sociale în natură
135 03 Tichete de creşă
136 04 Tichete cadou acordate pentru cheltuieli sociale
137 70 CHELTUIELI DE CAPITAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
138 71 TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
139 01 Active fixe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
140 01 Construcţii
141 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
142

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
143 30 Alte active fixe
144 71 03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
145

din Total Cheltuieli de capital, CHELTUIELI
PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
146 71 01 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
147

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
148 30 Alte active fixe
149

Capi
tol
Subca
pitol
Para
graf
Din cheltuieli totale:

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

150 66.10 SĂNĂTATE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
151 04 Servicii medicale ambulator 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
152 02 Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice
153 50 Alte servicii medicale ambulatoriu
154

05

Servicii de urgenţă prespitaliceşti şi transport
sanitar
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
155 06 Servicii medicale în unităţi sanitare cu paturi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
156 01 Spitale generale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
157 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
158

10

Cercetare aplicativă şi dezvoltare experimentală
în sănătate
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
159 50 Alte cheltuieli în domeniul sănătăţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
160 01 Activităţi de ergoterapie în unităţi sanitare
161 50 Alte instituţii şi acţiuni sanitare
162

Titlu

Arti-
col
Ali-
neat
II.1. CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII
(altele decât subvenţiile)
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
163 I. CHELTUIELI CURENTE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
164 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
165 01 Cheltuieli salariale în bani 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
166 01 Salarii de bază
167 02 Salarii de merit
168 03 Indemnizaţii de conducere
169 04 Spor de vechime
170 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
171 06 Alte sporuri
172 07 Ore suplimentare
173 08 Fond de premii
174 09 Prima de vacanţă
175 10 Fond pentru posturi ocupate prin cumul
176 11 Fond aferent plăţii cu ora
177

12

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara
unităţii
178 13 Indemnizaţii de delegare
179 14 Indemnizaţii de detaşare
180

15

Alocaţii pentru transportul la şi de la locul de
muncă
181 16 Alocaţii pentru locuinţe
182 30 Alte drepturi salariale în bani
183 02 Cheltuieli salariale în natură 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
184 01 Tichete de masă
185 02 Norme de hrană
186 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
187

04

Locuinţă de serviciu folosită de salariat şi
familia sa
188 05 Transportul la şi de la locul de muncă
189 30 Alte drepturi salariale în natură
190 03 Contribuţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
191 01 Contribuţii pentru asigurări sociale de stat
192 02 Contribuţii pentru asigurările de şomaj
193 03 Contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate
194

04

Contribuţii de asigurări pentru accidente de
muncă şi boli profesionale
195

05

Prime de asigurare viaţă plătite de angajator
pentru angajaţi
196 06 Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii
197

Contribuţii la Fondul de garantare a creanţelor
salariale
198 20 TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
199 01 Bunuri şi servicii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
200 01 Furnituri de birou
201 02 Materiale pentru curăţenie
202 03 Iluminat, încălzit şi forţă motrică
203 04 Apă, canal şi salubritate
204 05 Carburanţi şi lubrifianţi
205 06 Piese de schimb
206 07 Transport
207 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet
208

09

Materiale şi prestări de servicii cu caracter
funcţional
209

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi
funcţionare
210 02 Reparaţii curente 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
211 03 Hrană 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
212 01 Hrană pentru oameni
213 02 Hrană pentru animale
214 04 Medicamente şi materiale sanitare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
215 01 Medicamente
216 02 Materiale sanitare
217 03 Reactivi
218 04 Dezinfectanţi
219 05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
220 01 Uniforme şi echipament
221 03 Lenjerie şi accesorii de pat
222 30 Alte obiecte de inventar
223 06 Deplasări, detaşări, transferări 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
224 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
225 02 Deplasări în străinătate
226 09 Materiale de laborator 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
227 10 Cercetare-dezvoltare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
228 11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
229 12 Consultanţă şi expertiză 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
230 13 Pregătire profesională 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
231 14 Protecţia muncii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
232

25

Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare pentru
interesele statului
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
233 27 Tichete cadou 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
234 30 Alte cheltuieli 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
235 01 Reclamă şi publicitate
236 03 Prime de asigurare non-viaţă
237 04 Chirii
238 09 Executarea silită a creanţelor bugetare
239 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
240 30 TITLUL III DOBÂNZI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
241 03 Alte dobânzi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
242 05 Dobânzi la operaţiunile de leasing
243

56.10

TITLUL VIII PROIECTE CU FINANŢARE DIN
FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE POSTADERARE
244 57 TITLUL IX ASISTENŢĂ SOCIALĂ 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
245 01 Asigurări sociale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
246 02 Ajutoare sociale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
247 01 Ajutoare sociale în numerar
248 02 Ajutoare sociale în natură
249 03 Tichete de creşă
250 04 Tichete cadou acordate pentru cheltuieli sociale
251 70 CHELTUIELI DE CAPITAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
252 71 TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
253 01 Active fixe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
254 01 Construcţii
255 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
256

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
257 30 Alte active fixe
258 03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
259

din Total Cheltuieli de capital, CHELTUIELI
PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
260 71 01 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
261

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
262 30 Alte active fixe
263

Capi-
tol
Subca
pitol
Para-
graf
DIN CHELTUIELI TOTALE:

264 66.10 SĂNĂTATE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
265 04 Servicii medicale ambulatorii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
266 02 Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice
267 50 Alte servicii medicale ambulatorii
268

05

Servicii de urgenţă prespitaliceşti şi transport
sanitar
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
269 06 Asistenţă medicală în unităţi sanitare cu paturi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
270 01 Spitale generale
271 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
272

10

Cercetare aplicativă şi dezvoltare experimentală
în sănătate
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
273 50 Alte cheltuieli în domeniul sănătăţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
274

01

Activităţi de ergoterapie în unităţi medico-
sanitare
275 50 Alte instituţii şi acţiuni sanitare
276

II.2. CHELTUIELI DIN SUBVENŢII DE LA BUGETUL
DE STAT
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
277 01. CHELTUIELI CURENTE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
278 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
279 01 Cheltuieli salariale în bani 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
280 01 Salarii de bază
281 02 Salarii de merit
282 03 Indemnizaţii de conducere
283 04 Spor de vechime
284 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
285 06 Alte sporuri
286 07 Ore suplimentare
287 08 Fond de premii
288 09 Prima de vacanţă
289 10 Fond pentru posturi ocupate prin cumul
290 11 Fond aferent plăţii cu ora
291

12

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara
unităţii
292 13 Indemnizaţii de delegare
293 14 Indemnizaţii de detaşare
294

15

Alocaţii pentru transportul la şi de la locul
de muncă
295 16 Alocaţii pentru locuinţe
296 30 Alte drepturi salariale în bani
297 02 Cheltuieli salariale în natură 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
298 01 Tichete de masă
299 02 Norme de hrană
300 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
301

04

Locuinţă de serviciu folosită de salariat şi
familia sa
302 05 Transportul la şi de la locul de muncă
303 30 Alte drepturi salariale în natură
304 03 Contribuţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
305 01 Contribuţii pentru asigurări sociale de stat
306 02 Contribuţii pentru asigurările de şomaj
307 03 Contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate
308

04

Contribuţii de asigurări pentru accidente de muncă
şi boli profesionale
309

05

Prime de asigurare de viaţă plătite de angajator
pentru angajaţi
310 06 Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii
311

07

Contribuţii la Fondul de garantare a creanţelor
salariale
312 20 TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
313 01 Bunuri şi servicii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
314 01 Furnituri de birou
315 02 Materiale pentru curăţenie
316 03 Iluminat, încălzit şi forţă motrică
317 04 Apă, canal şi salubritate
318 05 Carburanţi şi lubrifianţi
319 06 Piese de schimb
320 07 Transport
321 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet
322

09

Materiale şi prestări de servicii cu caracter
funcţional
323

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi
funcţionare
324 02 Reparaţii curente
325 03 Hrană 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
326 01 Hrană pentru oameni
327 02 Hrană pentru animale
328 04 Medicamente şi materiale sanitare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
329 01 Medicamente
330 02 Materiale sanitare
331 03 Reactivi
332 04 Dezinfectanţi
333 05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
334 01 Uniforme şi echipament
335 03 Lenjerie şi accesorii de pat
336 30 Alte obiecte de inventar
337 06 Deplasări, detaşări, transferări 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
338 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
339 02 Deplasări în străinătate
340 09 Materiale de laborator 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
341 10 Cercetare-dezvoltare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
342 11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
343 12 Consultanţă şi expertiză 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
344 13 Pregătire profesională 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
345 14 Protecţia muncii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
346

25

Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare pentru
interesele statului
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
347 27 Tichete cadou 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
348 30 Alte cheltuieli 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
349 01 Reclamă şi publicitate
350 03 Prime de asigurare non-viaţă
351 04 Chirii
352 09 Executarea silită a creanţelor bugetare
353 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
354 30 TITLUL III DOBÂNZI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
355 03 Alte dobânzi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
356 05 Dobânzi la operaţiunile de leasing
357

56.10

TITLUL VIII PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI
EXTERNE NERAMBURSABILE POSTADERARE
358 57 TITLUL IX ASISTENŢĂ SOCIALĂ 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
359 01 Asigurări sociale
360 02 Ajutoare sociale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
361 01 Ajutoare sociale în numerar
362 02 Ajutoare sociale în natură
363 03 Tichete de creşă
364 04 Tichete cadou acordate pentru cheltuieli sociale
365 70 TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
366 71 TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
367 01 Active fixe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
368 01 Construcţii
369 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
370

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
371 30 Alte active fixe
372 03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
373

DIN TOTAL CHELTUIELI DE CAPITAL, CHELTUIELI
PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
374 71 01 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
375

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
376 30 Alte active fixe
377

Capi-
tol
Subca
pitol
Para-
graf
Din cheltuieli totale:

378 66.10 SĂNĂTATE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
379 04 Servicii medicale ambulator 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
380 02 Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice
381 50 Alte servicii medicale ambulatorii
382

05

Servicii de urgenţă prespitaliceşti şi transport
sanitar
383 06 Asistenţă medicală în unităţi sanitare cu paturi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
384 01 Spitale generale 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
385 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
386

10

Cercetare aplicativă şi dezvoltare experimentală
în sănătate
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
387 50 Alte cheltuieli în domeniul sănătăţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
388

01

Activităţi de ergoterapie în unităţi medico-
sanitare
389 50 Alte instituţii şi acţiuni sanitare
390

Titlu

Arti-
col
Ali-
neat
II.3. CHELTUIELI DIN SUBVENŢII DE LA BUGETUL LOCAL

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

391 01. CHELTUIELI CURENTE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
392 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
393 01 Cheltuieli salariale în bani 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
394 01 Salarii de bază
395 02 Salarii de merit
396 03 Indemnizaţii de conducere
397 04 Spor de vechime
398 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
399 06 Alte sporuri
400 07 Ore suplimentare
401 08 Fond de premii
402 09 Prima de vacanţă
403 10 Fond pentru posturi ocupate prin cumul
404 11 Fond aferent plăţii cu ora
405

12

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara
unităţii
406 13 Indemnizaţii de delegare
407 14 Indemnizaţii de detaşare
408

15

Alocaţii pentru transportul la şi de la locul
de muncă
409 16 Alocaţii pentru locuinţe
410 30 Alte drepturi salariale în bani
411 02 Cheltuieli salariale în natură 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
412 01 Tichete de masă
413 02 Norme de hrană
414 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
415

04

Locuinţă de serviciu folosită de salariat şi
familia sa
416 05 Transportul la şi de la locul de muncă
417 30 Alte drepturi salariale în natură
418 03 Contribuţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
419 01 Contribuţii pentru asigurări sociale de stat
420 02 Contribuţii pentru asigurările de şomaj
421 03 Contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate
422

04

Contribuţii de asigurări pentru accidente de muncă
şi boli profesionale
423

05

Prime de asigurare de viaţă plătite de angajator
pentru angajaţi
424 06 Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii
425

07

Contribuţii la Fondul de garantare a creanţelor
salariale
426 20 TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
427 01 Bunuri şi servicii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
428 01 Furnituri de birou
429 02 Materiale pentru curăţenie
430 03 Iluminat, încălzit şi forţă motrică
431 04 Apă, canal şi salubritate
432 05 Carburanţi şi lubrifianţi
433 06 Piese de schimb
434 07 Transport
435 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet
436

09

Materiale şi prestări de servicii cu caracter
funcţional
437

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi
funcţionare
438 02 Reparaţii curente
439 03 Hrană 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
440 01 Hrană pentru oameni
441 02 Hrană pentru animale
442 04 Medicamente şi materiale sanitare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
443 01 Medicamente
444 02 Materiale sanitare
445 03 Reactivi
446 04 Dezinfectanţi
447 05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
448 01 Uniforme şi echipament
449 03 Lenjerie şi accesorii de pat
450 30 Alte obiecte de inventar
451 06 Deplasări, detaşări, transferări 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
452 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
453 02 Deplasări în străinătate
454 09 Materiale de laborator 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
455 10 Cercetare-dezvoltare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
456 11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
457 12 Consultanţă şi expertiză 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
458 13 Pregătire profesională 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
459 14 Protecţia muncii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
460

25

Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare pentru
interesele statului
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
461 27 Tichete cadou
462 30 Alte cheltuieli 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
463 01 Reclamă şi publicitate
464 03 Prime de asigurare non-viaţă
465 04 Chirii
466 09 Executarea silită a creanţelor bugetare
467 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
468 30 TITLUL III DOBÂNZI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
469 03 Alte dobânzi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
470 05 Dobânzi la operaţiunile de leasing
471

56.10

TITLUL VIII PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI
EXTERNE NERAMBURSABILE POSTADERARE
472 57 TITLUL IX ASISTENŢĂ SOCIALĂ
473 01 Asigurări sociale
474 02 Ajutoare sociale
475 01 Ajutoare sociale în numerar
476 02 Ajutoare sociale în natură
477 03 Tichete de creşă
478 04 Tichete cadou acordate pentru cheltuieli sociale
479 70 TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
480 71 TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
481 01 Active fixe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
482 01 Construcţii
483 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
484

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
485 30 Alte active fixe
486 03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
487

DIN TOTAL CHELTUIELI DE CAPITAL, CHELTUIELI
PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE
0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
488 71 01 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
489

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
490 30 Alte active fixe
491

Capi-
tol
Subca
pitol
Para-
graf
Din cheltuieli totale:

492 66.10 SĂNĂTATE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
493 04 Servicii medicale ambulator 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
494 02 Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice
495 50 Alte servicii medicale ambulatorii
496

05

Servicii de urgenţă prespitaliceşti şi transport
sanitar
497 06 Asistenţă medicală în unităţi sanitare cu paturi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
498 01 Spitale generale
499 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
500

10

Cercetare aplicativă şi dezvoltare experimentală
în sănătate
0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

501 50 Alte cheltuieli în domeniul sănătăţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
502

01

Activităţi de ergoterapie în unităţi
medico-sanitare
503 50 Alte instituţii şi acţiuni sanitare
504

II.4. CHELTUIELI DIN SUME ALOCATE DIN
BUGETUL CONSTITUIT DIN CONTRIBUŢIILE
CU PRODUCEREA, IMPORTUL ŞI
PUBLICITATEA PENTRU PRODUSE DIN
TUTUN ŞI ALCOOL
0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

505 01. CHELTUIELI CURENTE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
506 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
507 01 Cheltuieli salariale în bani 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
508 01 Salarii de bază
509 02 Salarii de merit
510 03 Indemnizaţii de conducere
511 04 Spor de vechime
512 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
513 06 Alte sporuri
514 07 Ore suplimentare
515 08 Fond de premii
516 09 Prima de vacanţă
517 10 Fond pentru posturi ocupate prin cumul
518 11 Fond aferent plăţii cu ora
519

12

Indemnizaţii plătite unor persoane din afara
unităţii
520 13 Indemnizaţii de delegare
521 14 Indemnizaţii de detaşare
522

15

Alocaţii pentru transportul la şi de la locul de
muncă
523 16 Alocaţii pentru locuinţe
524 30 Alte drepturi salariale în bani
525 02 Cheltuieli salariale în natură 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
526 01 Tichete de masă
527 02 Norme de hrană
528 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
529

04

Locuinţă de serviciu folosită de salariat şi
familia sa
530 05 Transportul la şi de la locul de muncă
531 30 Alte drepturi salariale în natură
532 03 Contribuţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
533 01 Contribuţii pentru asigurări sociale de stat
534 02 Contribuţii pentru asigurările de şomaj
535 03 Contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate
536

04

Contribuţii de asigurări pentru accidente de
muncă şi boli profesionale
537

05

Prime de asigurare de viaţă plătite de angajator
pentru angajaţi
538 06 Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii
539

07

Contribuţii la Fondul de garantare a creanţelor
salariale
540 20 TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
541 01 Bunuri şi servicii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
542 01 Furnituri de birou
543 02 Materiale pentru curăţenie
544 03 Iluminat, încălzit şi forţă motrică
545 04 Apă, canal şi salubritate
546 05 Carburanţi şi lubrifianţi
547 06 Piese de schimb
548 07 Transport
549 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet
550

09

Materiale şi prestări de servicii cu caracter
funcţional
551

30

Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi
funcţionare
552 02 Reparaţii curente 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
553 03 Hrană 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
554 01 Hrană pentru oameni
555 02 Hrană pentru animale
556 04 Medicamente şi materiale sanitare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
557 01 Medicamente
558 02 Materiale sanitare
559 03 Reactivi
560 04 Dezinfectanţi
561 05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
562 01 Uniforme şi echipament
563 03 Lenjerie şi accesorii de pat
564 30 Alte obiecte de inventar
565 06 Deplasări, detaşări, transferări 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
566 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
567 02 Deplasări în străinătate
568 09 Materiale de laborator 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
569 10 Cercetare-dezvoltare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
570 11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
571 12 Consultanţă şi expertiză 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
572 13 Pregătire profesională 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
573 14 Protecţia muncii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
574

25

Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare pentru
interesele statului
0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

575 27 Tichete cadou 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
576 30 Alte cheltuieli 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
577 01 Reclamă şi publicitate 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
578 03 Prime de asigurare non-viaţă 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
579 04 Chirii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
580 09 Executarea silită a creanţelor bugetare 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
581 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
582 30 TITLUL III DOBÂNZI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
583 03 Alte dobânzi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
584 05 Dobânzi la operaţiunile de leasing
585 57 TITLUL IX ASISTENŢĂ SOCIALĂ
586 01 Asigurări sociale
587 02 Ajutoare sociale
588 01 Ajutoare sociale în numerar
589 02 Ajutoare sociale în natură
590 03 Tichete de creşă
591 04 Tichete cadou acordate pentru cheltuieli sociale
592 70 TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
593 71 TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
594 01 Active fixe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
595 01 Construcţii
596 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
597

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
598 30 Alte active fixe
599 03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
600

DIN TOTAL CHELTUIELI DE CAPITAL,
CHELTUIELI PENTRU FONDUL DE
DEZVOLTARE
0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

601 71 01 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
602

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

603 30 Alte active fixe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
604

Ca-
pitol

Sub
capi-
tol
Para-
graf

Din cheltuieli totale:

605 66.10 SĂNĂTATE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
606 04 Servicii medicale ambulatoriu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
607 02 Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice
608 50 Alte servicii medicale ambulatorii
609

05

Servicii de urgenţă prespitaliceşti şi transport
sanitar
610 06 Asistenţă medicală în unităţi sanitare cu paturi 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
611 01 Spitale generale
612 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
613

10

Cercetare aplicativă şi dezvoltare experimentală
în sănătate
0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

614 50 Alte cheltuieli în domeniul sănătăţii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
615

01

Activităţi de ergoterapie în unităţi
medico-sanitare
616 50 Alte instituţii şi acţiuni sanitare
617 Excedent din anul curent 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
618 Deficit din anul curent 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
619 Excedent din anul precedent 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

Conducătorul instituţiei, Conducătorul compartimentului financiar-contabil,…………………… …………….. + 
Anexa 2la normele metodologice– model –AprobatManager,……………..Spitalul ……………………..Secţia/Compartimentul ………….BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELIpentru anul ….*)–––Notă *) Modelul se poate simplifica sau detalia la nivelul unităţii sanitare.Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:a – Credite de angajament anualeb – Prevederi anualec – Trimestrul Id – Trimestrul IIe – Trimestrul IIIf – Trimestrul IV

*Font 8*
                                                                                         – mii lei –
Nr.
crt

Capi-
tol

Sub-
capi-
tol
Para-
graf

Denumirea indicatorilor

a

b

c

d

e

f

A B C D E 1 2 3 4 5 6
1 TOTAL VENITURI PROPRII
2

33.10

VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII ŞI
ALTE ACTIVITĂŢI
3 08 Venituri din prestări de servicii
4

16

Venituri din valorificarea produselor obţinute din
activitatea proprie sau anexă
5 20 Venituri din cercetare
6

21

Venituri din contractele cu casele de asigurări de
sănătate
7

Titlu

Arti-
col
Ali-
neat
Denumirea indicatorilor

8 TOTAL CHELTUIELI
9 10 TITLUL CHELTUIELI DE PERSONAL
10 20 TITLUL BUNURI ŞI SERVICII
11 70 TITLUL CHELTUIELI DE CAPITAL
12 71 TITLUL ACTIVE NEFINANCIARE
13 01 Active fixe
14 01 Construcţii
15 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
16

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
17 30 Alte active fixe
    Conducătorul instituţiei, Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
    ……………………. ……………..

 + 
Anexa 3la normele metodologice– model –Instituţia sanitară publică …………………Se aprobăConducerea instituţiei sanitare publiceDe acordOrdonator de credite ierarhic superior,–––––-NUMĂRUL DE POSTURI ŞI STRUCTURA ACESTORACONFORM STATULUI DE FUNCŢII APROBAT PENTRU ANUL …….

Nr.
crt.
Structura posturilor

Numărul de posturi

1 Numărul de posturi total, din care:
2 Personal sanitar total, din care:
2.1 Medici
2.2 Alt personal superior
2.3 Personal mediu
3 Personal auxiliar sanitar, tehnic, economic
4 Număr mediu persoane remunerate
 Conducătorul instituţiei, Conducătorul compartimentului
 ……………………. financiar-contabil,
                                                  ……………..

 + 
Anexa 4a)la normele metodologice– model –Instituţia sanitară publică ……………Se aprobăOrdonator de credite ierarhic superior,BUGETUL FONDULUI DE DEZVOLTARE AL SPITALULUIpentru anul ……….Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:a – Credite de angajament anualeb – Prevederi anualec – Trimestrul Id – Trimestrul IIe – Trimestrul IIIf – Trimestrul IV

*Font 8*
                                                                                         – mii lei –
Nr.
crt

Capi-
tol

Sub-
capi-
tol
Para-
graf

Denumirea indicatorilor

a

b

c

d

e

f

A B C D E 1 2 3 4 5 6
1 TOTAL VENITURI
2 30.10 05 Sume rezultate din închirieri
3 37.10 01 Sponsorizări cu destinaţia "dezvoltare"
4

39.10

50

Sume din valorificarea bunurilor disponibile şi
casate
5

O cotă de până la 5% din amortizarea calculată
lunar
6 O cotă de 20% din excedentul bugetului
7

Titlu

Arti-
col
Ali-
neat
Denumirea indicatorilor

8 TOTAL CHELTUIELI
9 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
10 71 ACTIVE NEFINANCIARE
11 71 01 Active fixe
12 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
13

03

Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale
14 30 Alte active fixe
15 Excedent din anul precedent
    NOTĂ:
    Se întocmeşte numai de unităţile sanitare cu paturi.
    Conducătorul instituţiei, Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
    ……………………. ………….

 + 
Anexa 4b)la normele metodologice– model –Instituţia sanitară publică …………………NOTĂ DE CALCULprivind modul de constituire a cotei-părţi din amortizarea activelor fixe,cuprinsă în Fondul de dezvoltare al spitalului, pentru anul ………..

                                                                   – mii lei –
Nr.
crt.
Indicatori

Suma

1 Amortizarea medie lunară din anul precedent
2

Cota de 5% din amortizarea medie lunară din anul precedent
pentru constituirea Fondului de dezvoltare al spitalului
3

Suma anuală a cotei de 5% din amortizarea medie lunară a
anului precedent (rd. 2 x 12)
4

Excedent al anului precedent în contul 5041 "Disponibil din
activitatea sanitară conform Legii nr. 145/1997
5

Cota de 20% din excedent pentru constituirea Fondului de
dezvoltare al spitalului
6

Suma anuală în limita cotei de până la 5% din amortizarea
medie lunară a anului precedent cu menţinerea echilibrului
bugetar
7

Suma rămasă neutilizată care se reportează în anul următor
potrivit legii (rd. 4 – rd. 5 – rd. 6)
  Conducătorul instituţiei, Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
  …………………… ………….

––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x