NORME METODOLOGICE din 30 august 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 31 august 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2975 30/08/2018
ActulREFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ART. 1REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ART. 1REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 61
ART. 2REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ART. 2REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ART. 3REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ART. 3REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ART. 3REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 5
ART. 3REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 29
ART. 4REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ART. 4REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 174
ART. 7REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ART. 7REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ART. 8REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ART. 10REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ART. 10REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 174
ART. 12REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ANEXA 1REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 2REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ANEXA 3REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ANEXA 3REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 4REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ANEXA 4REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018 ART. 1
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 5
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 29
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 63
ANEXA 7REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ANEXA 7REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 8REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
ANEXA 8REFERIRE LACOD CIVIL (R) 17/07/2009 ART. 1
ANEXA 8REFERIRE LALEGE 109 09/05/2008
ANEXA 8REFERIRE LAOUG 64 27/06/2007
ANEXA 8REFERIRE LAHG 9 10/01/2007
ANEXA 8REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 CAP. 4
ANEXA 8REFERIRE LALEGE (R) 215 23/04/2001 ART. 36
ANEXA 8REFERIRE LALEGE (R) 24 27/03/2000 ART. 43
ANEXA 8REFERIRE LALEGE 199 17/11/1997
ANEXA 8REFERIRE LACARTA 15/10/1985 ART. 9
ANEXA 9REFERIRE LAORDONANTA 8 23/08/2018
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2975 30/08/2018
ActulCONTINUT DEORDIN 2975 30/08/2018
ActulREFERIT DEORDIN 2975 30/08/2018





Notă
Aprobate prin Ordinul nr. 2.975 din 30 august 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 753 din 31 august 2018.
 + 
Articolul 1(1)Unitățile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita de la Ministerul Finanțelor Publice, până la data de 29 noiembrie 2018, contractarea de împrumuturi din venituri din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, în limita sumei de 800.000 mii lei, în baza prevederilor art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare.(2)Împrumuturile prevăzute la alin. (1) se acordă pentru asigurarea prefinanțării și/sau cofinanțării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, în următoarele condiții:a)rata de dobândă: ROBOR la 3 luni comunicată de Banca Națională a României în ultima zi lucrătoare a lunii anterioare autorizării împrumutului plus o marjă în funcție de scadența împrumuturilor; rata dobânzii rezultată rămâne fixă pe toată durata de derulare a împrumutului. Marja se stabilește astfel:(a) 1,5 puncte procentuale pentru scadențe de până la 3 ani inclusiv;(b) 2,0 puncte procentuale pentru scadențe între 3 și 5 ani inclusiv;(c) 2,5 puncte procentuale pentru scadențe între 5 și 10 ani inclusiv;(d) 3,0 puncte procentuale pentru scadențe între 10 și 20 de ani inclusiv;b)perioada de rambursare: care este stabilită potrivit scadenței împrumutului acordat, cu posibilitatea rambursării anticipate, parțial sau integral.(3)Împrumuturile prevăzute la alin. (1) pot fi contractate de unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, inclusiv pentru partea de contribuție la finanțarea proiectului implementat de asociațiile de dezvoltare intercomunitară la care acestea au calitatea de membru, numai cu avizul comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, prevăzută la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 2(1)În vederea contractării de împrumuturi pentru destinația prevăzută la art. 1 alin. (2), beneficiarii prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018 întocmesc declarația privind valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.(2)În cazul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile implementate în parteneriat, beneficiarii prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a)-c) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018, membri în parteneriat, solicită liderului de parteneriat, pentru partea lor de contribuție, situația privind valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018.(3)În cazul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile implementate de asociația de dezvoltare intercomunitară, unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială care are calitatea de membru în asociația respectivă și contractează împrumutul solicită asociației de dezvoltare intercomunitară, pentru partea sa de contribuție, situația privind valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018.(4)Liderul de parteneriat/Asociația de dezvoltare intercomunitară transmite membrilor, în baza solicitărilor prevăzute la alin. (2) și (3), prin adresă, partea de contribuție a fiecăruia, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018.(5)Beneficiarii prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. b) și c) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018 transmit către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale solicitări în vederea contractării de către acestea de împrumuturi pentru destinația prevăzută la art. 1 alin. (1), însoțite de declarațiile privind valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018, întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1, pentru cheltuielile aflate în sarcina lor.(6)Unitățile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care solicită împrumutul pentru destinația prevăzută la art. 1 alin. (2) întocmesc, inclusiv în baza documentelor primite de la beneficiarii prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. b)-d) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018, situația privind valoarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2.(7)Ordonatorul principal de credite declară pe propria răspundere că utilizarea sumelor solicitate se face în scopul pentru care se contractează împrumutul prevăzut la art. 1, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 3(1)Pentru contractarea împrumuturilor, unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale depun în două exemplare, la direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/administrațiile județene ale finanțelor publice, în termenul prevăzut la art. 1 alin. (1), următoarele documente:a)cererea pentru autorizarea contractării împrumutului, semnată de către ordonatorul principal de credite, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4;b)calculul gradului de îndatorare a bugetului local al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5;c)situația privind serviciul datoriei publice locale existente, întocmită pe perioada împrumutului pentru care se solicită autorizarea, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6;d)declarația pe propria răspundere a ordonatorului principal de credite privind situația finanțărilor rambursabile contractate și/sau garantate de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, aflate în derulare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7;e)hotărârea autorității deliberative prin care se aprobă contractarea împrumutului, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8;f)declarația/declarațiile privind valoarea cheltuielilor aferente proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1;g)adresa prevăzută la art. 2 alin. (4), transmisă de liderul de parteneriat/asociația de dezvoltare intercomunitară, dacă este cazul;h)situația privind valoarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2;i)declarația pe propria răspundere a ordonatorului principal de credite privind utilizarea sumelor solicitate în scopul pentru care se contractează împrumutul, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3;j)copia contractului/contractelor de finanțare nerambursabilă aferent/aferente proiectului/proiectelor finanțat/finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018;k)adresă prin care se confirmă de unitatea teritorială a Trezoreriei Statului deschiderea conturilor aferente subdiviziunilor bugetare corespunzătoare din bugetul împrumuturilor interne în care se vor vira sumele cu titlu de împrumut și codurile IBAN ale acestora.(2)Direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/ administrațiile județene ale finanțelor publice înregistrează cererile pentru autorizarea contractării împrumuturilor însoțite de documentele prevăzute la alin. (1), în ordinea depunerii acestora de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale.(3)La verificarea documentelor prevăzute la alin. (1), direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/administrațiile județene ale finanțelor publice au în vedere următoarele:a)documentele, prevăzute la alin. (1) lit. a)-d), h), i) și, după caz, f), să fie semnate de ordonatorul principal de credite și să aibă aplicată ștampila unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale. În cazul în care calitatea de ordonator principal de credite revine altei persoane decât primarul sau președintele consiliului județean, după caz, se va atașa și documentul/ aprobarea autorității deliberative de delegare a atribuțiilor de ordonator principal de credite;b)la anexa nr. 5, verifică și avizează veniturile proprii din coloanele 1, 2 și 3, calculate conform art. 5 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, diminuate cu veniturile din valorificarea unor bunuri, potrivit art. 29, cod indicator 39.02.07 „Venituri din vânzarea unor bunuri aparținând domeniului privat al statului sau al unităților administrativ-teritoriale“, pe baza datelor din conturile de execuție;c)la anexa nr. 5, sumele înscrise pe rândurile 2, 3, 4 și 5 trebuie să coincidă cu sumele aferente perioadei împrumutului pentru care se solicită autorizarea contractării înscrise la rândul II „Serviciul TOTAL al datoriei publice locale existente“ din anexa nr. 6;d)verifică ca valoarea totală a cheltuielilor pentru care se solicită împrumutul, înscrisă în situația prevăzută la alin. (1) lit. h), să fie egală cu suma solicitată în cererea pentru autorizarea contractării împrumutului;e)valorile înscrise în situația prevăzută la alin. (1) lit. h) să coincidă cu sumele din declarația/declarațiile prevăzută/ prevăzute la alin. (1) lit. f) sau din adresa prevăzută la alin. (1) lit. g), după caz;f)denumirea proiectului finanțat din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada 2014-2020, înscris în cererea prevăzută la alin. (1) lit. a), precum și în hotărârea autorității deliberative prin care se aprobă contractarea împrumutului, prevăzută la alin. (1) lit. e), este cea din contractul de finanțare nerambursabilă prevăzut la alin. (1) lit. j).(4)Responsabilitatea cu privire la întocmirea documentelor prevăzute la alin. (1), precum și încadrarea în scopul pentru care se contractează împrumutul revin în totalitate autorităților administrației publice locale ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale și ordonatorilor de credite ai instituțiilor prevăzute la art. 1 alin. (4) lit. b) și c) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018.(5)După verificare, un exemplar al documentelor menționate la alin. (1) se transmite de către direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/administrațiile județene ale finanțelor publice, după caz, în ordinea primirii și înregistrării acestora, potrivit alin. (2), cu adresă de înaintare pentru fiecare cerere în parte, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestora, prin poșta specială, Ministerului Finanțelor Publice – Direcția generală de trezorerie și datorie publică, prin registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, în atenția comisiei de autorizare a împrumuturilor locale.
 + 
Articolul 4Comisia de autorizare a împrumuturilor locale analizează fiecare cerere și documentația aferentă, în ordinea înregistrării acesteia la registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, și stabilește valoarea împrumutului astfel încât aceasta să se încadreze în limita prevăzută la art. 1 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018. + 
Articolul 5(1)În termen de maximum 7 zile lucrătoare de la data emiterii hotărârii comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, Ministerul Finanțelor Publice, prin Direcția generală de trezorerie și datorie publică, întocmește convenția de împrumut, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 9, pe care o transmite în format electronic unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, în vederea semnării, pe adresele de e-mail ale persoanelor de contact menționate în lista depusă în documentația de autorizare. Totodată, convenția de împrumut se transmite spre știință, prin e-mail, și direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice. Scadențarul de plată se transmite ulterior; acesta se elaborează în funcție de data creditării contului de împrumut al unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale cu suma aprobată în hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale.(2)Unitățile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale, în termen de maximum 4 zile lucrătoare de la primirea convenției de împrumut, au obligația să tipărească documentul în două exemplare, să îl semneze/ștampileze și să îl retransmită scanat, în format electronic, la adresa de e-mail mf.trezorerie@mfinante.ro. Totodată, în cadrul aceluiași termen de 4 zile lucrătoare, unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale depun cele două exemplare originale ale convenției de împrumut, ștampilate și semnate de ordonatorul principal de credite, la direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/administrațiile județene ale finanțelor publice, după caz.(3)În ziua următoare primirii celor două exemplare originale ale convenției de împrumut de la unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/administrațiile județene ale finanțelor publice le retransmit prin poștă, cu adresă de înaintare, Direcției generale de trezorerie și datorie publică din cadrul Ministerului Finanțelor Publice. + 
Articolul 6(1)Pentru operativitate, Ministerul Finanțelor Publice, prin Direcția generală de trezorerie și datorie publică, după primirea în format electronic de la unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale a exemplarului scanat al convenției de împrumut semnate și ștampilate, începe demersurile necesare în vederea semnării.(2)În termen de maximum 7 zile lucrătoare de la data semnării convenției de împrumut de către ambele părți, Ministerul Finanțelor Publice, prin Direcția generală de trezorerie și datorie publică, dispune virarea sumei aprobate prin hotărârea comisiei de autorizare a împrumuturilor locale și prin convenția de împrumut în conturile aferente subdiviziunii bugetare corespunzătoare din bugetul împrumuturilor interne, indicate de unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale beneficiare.(3)Un exemplar original al convenției de împrumut împreună cu scadențarul de plată elaborat de Ministerul Finanțelor Publice, prin Direcția generală de trezorerie și datorie publică, se transmite, prin poștă cu adresă de înaintare, direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice, pentru a fi retransmis, în ziua primirii, unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale beneficiare. Scadențarul de plată se întocmește în funcție de data creditării conturilor indicate de unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale cu sumele acordate cu titlu de împrumut. + 
Articolul 7(1)După primirea convenției de împrumut semnate de ambele părți, unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială aprobă sau rectifică, după caz, bugetul împrumuturilor interne și comunică beneficiarilor prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. b) și c) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018 sumele cu care își rectifică bugetul. Bugetele aprobate sau rectificate, după caz, se depun la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care își au conturile deschise.(2)Unitățile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale comunică asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, în termen de două zile lucrătoare de la aprobarea rectificării prevăzute la alin. (1), sumele aprobate din împrumut pentru cheltuielile aflate în sarcina acestora.(3)În termen de două zile lucrătoare de la primirea comunicării, asociațiile de dezvoltare intercomunitară au obligația de a solicita unităților teritoriale ale Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale la care acestea sunt luate în evidența fiscală deschiderea contului 50.65.03 „Disponibil al asociațiilor de dezvoltare intercomunitară din împrumuturi din privatizare, conform Ordonanței Guvernului nr. 8/2018“, în vederea încasării sumelor și a efectuării plăților potrivit destinațiilor legale. + 
Articolul 8(1)Unitățile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale încasează sumele virate de Ministerul Finanțelor Publice din venituri din privatizare în conturi distincte în bugetul împrumuturilor interne, în funcție de cheltuielile ce urmează a fi efectuate din împrumut, respectiv aflate în sarcina acestora sau în sarcina beneficiarilor prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. b)-d) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018.(2)Unitățile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care beneficiază de împrumuturi contractate în condițiile art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018 efectuează plăți din bugetul împrumuturilor interne, pentru cheltuielile aflate în sarcina acestora și a instituțiilor publice finanțate integral din bugetul local.(3)Unitățile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care contractează împrumuturi în condițiile art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018, pentru cheltuielile aflate în sarcina beneficiarilor prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. b)-d) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018, virează sumele aferente, din conturile de cheltuieli bugetare corespunzătoare, prevăzute în bugetul împrumuturilor interne, în conturi distincte de venituri bugetare sau în contul de disponibil prevăzut la art. 7 alin. (3), după caz, deschise pe numele beneficiarilor la Trezoreria Statului.(4)Unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului decontează documentele de plată, depuse de beneficiari, numai după încasarea sumelor din împrumut, astfel:a)pentru beneficiarii prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. a)-c) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018, în limita bugetelor aprobate sau rectificate în care au fost prevăzute cheltuielile respective și a creditelor bugetare deschise cu această destinație;b)pentru beneficiarii prevăzuți la art. 1 alin. (4) lit. d) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018, în limita disponibilităților din contul de disponibil prevăzut la art. 7 alin. (3).
 + 
Articolul 9(1)Eventualele sume rămase din împrumut, care nu mai pot fi utilizate pentru destinația pentru care au fost alocate, se restituie de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale în contul „Decontări în contul Trezoreriei Centrale – operațiuni proprii“, deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, cu condiția informării în prealabil a Ministerului Finanțelor Publice și numai dacă nu prezintă restanțe la plata obligațiilor scadente.(2)De la data creditării contului prevăzut la alin. (1), respectiv data extrasului de cont cuprinzând sumele restituite ca neutilizate emis de Trezoreria Operativă Centrală, valoarea împrumutului acordat se modifică prin act adițional la convenția de împrumut, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 10, cu actualizarea scadențarului de plată al împrumutului acordat.(3)În situația în care unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale efectuează plata sumelor neutilizate în alte conturi decât cel prevăzut la alin. (1) sau pe un cod fiscal eronat, corectarea operațiunii se efectuează în baza solicitării formulate în scris de acestea, cu data înregistrării solicitării la registratura Direcției generale de trezorerie și datorie publică. Cu aceeași dată valoarea împrumutului se modifică prin act adițional la convenția de împrumut.
 + 
Articolul 10(1)Rambursarea împrumuturilor contractate de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale se efectuează în tranșe trimestriale egale, începând cu trimestrul următor acordării acestora. Dobânda se calculează prin aplicarea ratei de dobândă, stabilită la art. 1 alin. (2) lit. a), după caz, din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018, la soldul împrumutului, cu convenția „număr de zile calendaristice/360“. Datele de plată a ratei scadente și dobânzilor de plătit aferente împrumutului sunt cuprinse în scadențarul de plată anexat la convenția de împrumut.(2)Pentru neplata la termen a ratelor scadente și a dobânzilor de plătit la împrumutul acordat se calculează o dobândă, pentru fiecare zi de întârziere, la nivelul dobânzii prevăzute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, până la data stingerii obligației.(3)Dobânda pentru fiecare zi de întârziere se calculează prin aplicarea ratei prevăzute la alin. (2) la suma obligațiilor de plată restante, rate de capital plus dobânda aferentă, înmulțită cu numărul de zile calendaristice de întârziere.(4)Plata ratelor și a dobânzilor aferente împrumuturilor contractate, inclusiv a dobânzilor calculate pentru fiecare zi de întârziere, se efectuează de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale în contul distinct de disponibil – pentru încasarea obligațiilor de plată scadente, aferente împrumuturilor acordate, deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale.(5)Sumele încasate în contul prevăzut la alin. (4) se transmit zilnic de către Trezoreria Operativă Centrală, în sistem electronic, Direcției generale de trezorerie și datorie publică din Ministerul Finanțelor Publice, în scopul stabilirii modului de stingere a obligațiilor de plată ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, potrivit scadențarelor de plată.(6)Direcția generală de trezorerie și datorie publică din Ministerul Finanțelor Publice va transmite Trezoreriei Operative Centrale, în sistem electronic, situația privind distribuirea sumelor în ordinea: dobânzi calculate pentru fiecare zi de întârziere, dobânzi și rate de capital. Stingerea obligațiilor de plată ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale se efectuează cu data plății.(7)Pe baza situației prevăzute la alin. (6), Trezoreria Operativă Centrală va transfera, pe bază de notă contabilă, sumele reprezentând rate de capital scadente în contul „Decontări în contul Trezoreriei Centrale – operațiuni proprii“, sumele reprezentând dobânzi aferente împrumutului în contul „Venituri ale bugetului Trezoreriei Statului – Venituri din dobânzi aferente Trezoreriei Statului de la alte bugete“, iar sumele reprezentând dobânda calculată pentru fiecare zi de întârziere în contul „Venituri ale bugetului Trezoreriei Statului – Majorări de întârziere pentru venituri nevărsate la termen“.(8)Contul prevăzut la alin. (4) nu este purtător de dobândă. Eventualele sume virate în plus de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale față de suma scadentă se păstrează în conturi până la scadența următoare.(9)În situația în care unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale efectuează plata obligațiilor scadente în alte conturi decât cel indicat în convenția de împrumut sau pe un cod fiscal eronat, corectarea operațiunii se efectuează în baza solicitării formulate în scris de acestea. Stingerea obligației se efectuează cu data la care se înregistrează solicitarea la registratura Direcției generale de trezorerie și datorie publică.(10)Direcția generală de trezorerie și datorie publică dispune Trezoreriei Operative Centrale restituirea, în conturile indicate de titulari, a eventualelor sume rămase în contul prevăzut la alin. (4), după rambursarea integrală a împrumutului.
 + 
Articolul 11(1)Împrumuturile acordate pot fi rambursate anticipat parțial/integral, cu condiția informării prealabile, în scris, a Ministerului Finanțelor Publice – Direcția generală de trezorerie și datorie publică cu privire la intenția de rambursare formulată de unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale și numai dacă nu prezintă restanțe la plata obligațiilor scadente.(2)Sumele rambursate anticipat parțial/integral din împrumut se efectuează în contul „Decontări în contul Trezoreriei Centrale – operațiuni proprii“, deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.(3)De la data creditării contului prevăzut la alin. (2), respectiv data extrasului de cont cuprinzând sumele rambursate anticipat emis de Trezoreria Operativă Centrală, valoarea împrumutului acordat se modifică prin act adițional la convenția de împrumut, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 10, cu actualizarea scadențarului de plată a împrumutului acordat.(4)În situația în care unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale efectuează plata sumelor rambursate anticipat în alte conturi decât cel prevăzut la alin. (2) sau pe un cod fiscal eronat, corectarea operațiunii se efectuează în baza solicitării formulate în scris de acestea, cu data înregistrării solicitării la registratura Direcției generale de trezorerie și datorie publică. Cu aceeași dată valoarea împrumutului se modifică prin act adițional la convenția de împrumut.
 + 
Articolul 12(1)În cazul în care unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale nu respectă termenele de rambursare prevăzute în convențiile de împrumut, Direcția generală de trezorerie și datorie publică stabilește lunar lista unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, grupate pe județe, care înregistrează restanțe la plată în luna anterioară raportării și suma totală datorată, aferentă ratelor de capital, dobânzilor și dobânzilor calculate pentru fiecare zi de întârziere, în vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 1 alin. (10) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018.(2)Direcția generală de trezorerie și datorie publică comunică unităților teritoriale ale Trezoreriei Statului lista întocmită conform alin. (1), în scopul sistării alimentării bugetelor locale respective cu cote defalcate din impozitul pe venit și cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, cu excepția plăților pentru achitarea drepturilor salariale și a contribuțiilor aferente atunci când nu pot fi asigurate din venituri proprii.(3)Până la lichidarea obligațiilor de plată restante prevăzute la alin. (2) ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cotele defalcate din impozitul pe venit și sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate, vor fi alocate bugetelor locale numai pentru achitarea acestor obligații restante. + 
Articolul 13Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. + 
Anexa nr. 1la normele metodologice
DECLARAȚIE
Subsemnatul(a), ………………….., reprezentant legal al ……………………….*) în calitate de ordonator de credite**), declar pe propria răspundere că ……………………………*) are în derulare proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, iar valoarea cheltuielilor aferente, rămase de plată la data întocmirii prezentei, este detaliată astfel:

Nr. crt. Denumirea proiectului Contract de finanțare nr./data Valoarea maximă a cheltuielilor aferente proiectului pentru care poate fi contractat împrumut Valoarea cheltuielilor pentru care se solicită împrumut
Total X X

Prezenta declarație face parte din documentația pentru autorizarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ………………… lei, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, și răspund, conform dispozițiilor art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, pentru fals în declarații.


Data: ………………
Ordonator de credite,**)
…………………………….
(prenumele și numele)
L.S.*) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale sau, după caz, a instituției beneficiare prevăzute la art. 1 alin. (4) lit. a)-c) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018.**) Se înscrie sintagma „ordonator principal de credite“ în cazul unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale. + 
Anexa nr. 2la normele metodologiceJudețul ………………………*^1)Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială ……………*^2)Adresa …………………………………………………Telefon/fax/adresa de e-mail ……………………………..
Situația privind valoarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană
din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi
 în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018
 – lei*^3)

Nr. crt. Contract de finanțare nr./dată Denumirea proiectului Valoarea maximă a cheltuielilor aferente proiectului pentru care poate fi contractat împrumut Valoarea cheltuielilor pentru care se solicită împrumut
0 1 2 3 4
A) unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială și instituțiile publice finanțate integral din bugetul local, din care:
a1) unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială
1        
2        
…………………………        
SUBTOTAL        
a2) instituția publică finanțată integral din bugetul local
1        
2        
…………………………        
SUBTOTAL        
a3) instituția publică finanțată integral din bugetul local
1        
2        
…………………………        
SUBTOTAL        
TOTAL A (a1 + a2 + a3)        
B) instituția publică finanțată din venituri proprii și subvenții din bugetul local
1        
2        
…………………………        
instituția publică finanțată din venituri proprii și subvenții din bugetul local
1        
2        
…………………………        
TOTAL B        
C) spitalul public din rețeaua autorităților administrației publice locale
1        
2        
…………………………        
spitalul public din rețeaua autorităților administrației publice locale
1        
2        
…………………………        
TOTAL C        
D) asociația de dezvoltare intercomunitară
1        
2        
…………………………        
asociația de dezvoltare intercomunitară
1        
2        
…….        
TOTAL D        
TOTAL GENERAL (A + B + C + D)        

Ordonator principal de credite,…………………………….……………………………….*^2)……………………………….*^4)

L.S.

*^1) Se înscrie denumirea județului.*^2) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.*^3) Se înscriu sumele, în lei, fără zecimale.*^4) Se înscriu prenumele și numele reprezentantului legal.

 + 
Anexa nr. 3la normele metodologice
DECLARAȚIE
Subsemnatul(a), ……………………, reprezentant legal al ………………………., *) în calitate de ordonator principal de credite, declar pe propria răspundere că ……………………………….*) utilizează sumele solicitate în scopul pentru care se contractează împrumutul.Prezenta declarație face parte din documentația pentru autorizarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ………………… lei, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, și răspund, conform dispozițiilor art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, pentru fals în declarații.
Data: ………………
Ordonator principal de credite,
…………………………….
(prenumele și numele)
L.S.
*) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
 + 
Anexa nr. 4la normele metodologiceROMÂNIA Județul ………………………………………………………………*^1)Unitatea administrativ-teritorială ……………………………*^2)………………………………………………………………………….*^3)Adresa ……………………………………………………………….Telefon/fax/adresa e-mail: …………………………………..Nr. …… din ……… 2018

Stema unității/subdiviziunii administrativteritoriale

Înregistrat la DGRFP/AJFP ……………………. nr. ……… din ………. 2018


CERERE
pentru autorizarea contractării împrumutului având ca destinație ………………….*)
Subsemnatul(a), …………………………*^4), în calitate de ordonator principal de credite al ……………….*^2) …………………..*^3), județul …………………….*^1), vă depun prezenta cerere în vederea autorizării contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de …………………….**) lei, având ca titular ……………………*^2) ……………………*^3), identificat(ă) prin codul de înregistrare fiscală ……………………*^5), la care anexez celelalte documente prevăzute la art. 1 alin. (12) din Ordonanța Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare.Prin prezenta mă oblig să aduc la îndeplinire prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. …….. din ……… 2018 privind aprobarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de maximum ……………… lei, precum și ale oricăror altor reglementări conexe.De asemenea, declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, că documentele anexate prezentei cereri sunt conforme cu realitatea și că unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială pe care o reprezint nu are alte obligații financiare interne și externe necuprinse în situația privind calculul gradului de îndatorare, întocmită conform legii.Informații privind împrumutul pentru a cărui contractare se solicită autorizarea:

Denumirea proiectului***) Valoarea împrumutului în lei (fără zecimale) Durata împrumutului

Persoana de contact:Domnul/Doamna …………………., în calitate de****) ……………….., telefon fix și mobil ……………, fax ……………, e-mail ……………..

L.S.

Ordonator principal de credite………………….*^2) ………………….*^3), ……….(prenumele și numele)…………*^1) Se înscrie denumirea județului.*^2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.*^3) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.*^4) Se înscriu prenumele și numele reprezentatului legal.*^5) Se înscrie codul de înregistrare fiscală al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.*) Se completează cu: finanțarea cheltuielilor necesare finalizării proiectului/proiectelor finanțat/finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020.**) Valoarea împrumutului solicitat prin cerere este cea aprobată prin hotărârea autorității deliberative.***) Se completează cu denumirea proiectului/proiectelor înscris(e) în Situația privind valoarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018, întocmită conform anexei nr. 2 la normele metodologice.****) Se înscrie funcția persoanei cu atribuții în urmărirea derulării împrumutului (director executiv adjunct/director economic/contabil-șef).NOTĂ:Prezentul model-cadru se adaptează în mod corespunzător situației specifice unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante. + 
Anexa nr. 5la normele metodologiceJudețul ……………/Municipiul București………………………………………Unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială:………………………………………Avizat pentru venituri proprii realizate,Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice/ Administrația Județeană a Finanțelor Publice………………………………………Director executiv/Șef de administrație,………………………………………
Calculul gradului de îndatorare a bugetului local al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale
 – lei -

Nr. Denumire indicatori Execuție buget local*^1) la 31.XII.2015 Execuție buget local*^1) la 31.XII.2016 Execuție buget local*^1) la 31.XII.2017 Indicatori pe perioada serviciului datoriei publice locale al împrumutului pentru care se solicită autorizarea contractării*^2)
2018 2019 2020 2021 2022
0 A 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 VENITURI PROPRII*^3)
2 Serviciul anual al datoriei publice locale existente*^4) (rd. 3 + rd. 4 + rd. 5) X X X
3 Rambursare X X X
4 Dobânzi X X X
5 Comisioane X X X
6 Gradul de îndatorare pentru datoria publică locală existentă (%) (rd. 2 / rd. 1 x 100) X X X


Ordonator principal de credite,
Primar/Președinte,
……………………….
Director economic (contabil),
…………………….
L.S.
………………………..
*^1) Situația financiară privind contul de execuție a bugetului local al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.*^2) Pe perioada serviciului datoriei publice locale aferent împrumutului pentru care se solicită autorizarea, veniturile proprii estimate se vor completa cu media execuției bugetului local pe ultimii 3 ani, respectiv (col. 1 + col. 2 + col. 3) / 3.*^3) Veniturile proprii, prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, diminuate cu veniturile din valorificarea unor bunuri, potrivit art. 29 din aceeași lege, respectiv sumele rezultate din vânzarea, în condițiile legii, a unor bunuri aparținând domeniului privat al unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, constituie integral venituri ale bugetelor locale.*^4) Cuprinde serviciul datoriei publice locale aferent contractelor/acordurilor de finanțare rambursabilă în derulare (trebuie să corespundă cu datele cuprinse în anexa nr. 6 la normele metodologice).NOTĂ:Se va avea în vedere ca datele cuprinse în prezenta anexă să concorde cu prevederile din următoarele documente: situațiile financiare privind conturile de execuție a bugetului local, situația privind serviciul datoriei publice locale existente. + 
Anexa nr. 6la normele metodologiceJudețul/Municipiul București: ……………………Unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială: ………………………..
Situație privind serviciul datoriei publice locale existente
 – lei

Nr. crt. Serviciul anual al datoriei publice locale Anul
2018 2019 2020 2021 2022
I.1. Serviciul datoriei publice locale pentru finanțarea rambursabilă: finanțator ………………../valoare contract ………….. (a + b + c)            
a) Rambursarea finanțării            
b) Dobânzi            
c) Comisioane            
I.2. Serviciul datoriei publice locale pentru finanțarea rambursabilă: finanțator ………………../valoare contract ………….. (a + b + c)            
a) Rambursarea finanțării            
b) Dobânzi            
c) Comisioane            
I.n. ……………………….            
II. Serviciul total al datoriei publice locale existente (a + b + c)            
a) Rambursarea finanțării rambursabile (I.1a + I.2a + …)            
b) Dobânzi (I.1b + I.2b + …)            
c) Comisioane (I.1c + I.2c + …)            


Ordonator principal de credite,
Primar/Președinte,
…………………….
Director economic (contabil),
………………………..
L.S.
Curs de schimb: …………….., valabil în data de ……………..*)*) Se înscrie cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data întocmirii situației, utilizat la calcularea echivalentului în lei al finanțărilor rambursabile contractate/garantate în euro, dolari SUA etc.NOTĂ:Situația privind serviciul datoriei publice locale existente, întocmită pe perioada împrumutului pentru care se solicită autorizarea, se detaliază pe fiecare finanțare rambursabilă contractată/garantată, aflată în derulare, prevăzută în declarația pe propria răspundere a ordonatorului principal de credite, întocmită conform anexei nr. 7 la normele metodologice, cu excepția finanțărilor rambursabile prevăzute la art. 63 alin. (4^3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare.

Situația se întocmește pe baza graficelor de rambursare aferente finanțărilor rambursabile. + 
Anexa nr. 7la normele metodologice
DECLARAȚIE
Subsemnatul(a), …………………………., reprezentant legal al ……………………*^1) ……………………………….*^2), în calitate de ordonator principal de credite, declar pe propria răspundere că ………………………..*^1) ……………………………….*^2) are în derulare următoarele finanțări rambursabile interne și/sau externe contractate și/sau garantate:Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:A – data contractării/garantării finanțării;B – rata anuală a dobânzii;C – comisioane;D – perioada de grație;E – perioada de rambursare.

Finanțator Valoare finanțare rambursabilă (în valută de contract) Destinație finanțare rambursabilă Împrumutat Garant A Durată finanțare rambursabilă – ani B C
D E

Totodată, declar pe propria răspundere că ………*^1) ……………………*^2) nu are obligații de plată restante decurgând din împrumuturile contractate de la Trezoreria Statului, la data depunerii documentației pentru autorizarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ………………… lei, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare.Prezenta declarație face parte din documentația pentru autorizarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ………………… lei, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 8/2018, și răspund, conform dispozițiilor art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, pentru fals în declarații.
Data: ………………
Ordonator principal de credite,
……………………………………….
(prenumele și numele)
L.S.
*^1) Se înscrie categoria unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.*^2) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante. + 
Anexa nr. 8la normele metodologiceROMÂNIA Județul ………………………………………………………………………..*^1)Consiliul Local al …………………………………………………………..*^2)……………………………………………………………………………………*^3)……………………………………………………………………………………*^4)

Stema unității/subdiviziunii administrativteritoriale


HOTĂRÂREA
nr. ……….. din …………. 2018 privind aprobarea contractării unui împrumut în valoare de ……………… lei,
în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. ………… pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare
În temeiul prevederilor art. 36 alin. (2) și alin. (4) lit. b), art. 45 alin. (2), art. 63 alin. (1) lit. c) și alin. (4) lit. c), precum și ale art. 115 alin. (1) lit. b), alin. (3), (5) și (6) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările și completările ulterioare, ale cap. IV din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale Ordonanței Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, precum și cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componența și funcționarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificările și completările ulterioare,ținând seama de prevederile art. 43 alin. (4) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare,luând în considerare prevederile art. 9 pct. 8 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997,ținând seama de prevederile art. 1.166 și următoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, referitoare la contracte sau convenții,luând act de:a)Referatul de aprobare prezentat de către primarul ………………………..*^2), în calitatea sa de inițiator, înregistrat cu nr. ………../……………….. 2018;b)Raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat cu nr. ………../…………….. 2018, precum și de raportul comisiei de specialitate a Consiliului Local, ………………………………Consiliul Local al …………………….*^2) ……………………………….*^3) adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă contractarea de la Ministerul Finanțelor Publice a unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de ……………………… lei (fără zecimale), cu o maturitate de maximum …. ani. + 
Articolul 2Contractarea împrumutului prevăzut la art. 1 se face pentru …………………*^) pentru care va fi întocmită cererea pentru autorizarea contractării împrumutului. + 
Articolul 3Din bugetul local al ……………….*^2) …………………….*^3) se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului prevăzut la art. 1. + 
Articolul 4(1)Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligația să publice pe pagina de internet a …………………….*^2) …………………….*^3) următoarele date:a)hotărârea comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum și orice modificări și/sau completări ale acesteia;b)valoarea împrumutului contractat/în valuta de contract;c)gradul de îndatorare a …………………*^2) ………………..*^3);d)durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de grație și a perioadei de rambursare a împrumutului;e)dobânzile, comisioanele și orice alte costuri aferente fiecărei finanțări rambursabile;f)plățile efectuate din fiecare finanțare rambursabilă.(2)Datele prevăzute la alin. (1) se actualizează în prima decadă a fiecărui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancțiunile prevăzute de lege.
 + 
Articolul 5Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează primarul ………………….*^2) ……………………..*^3). + 
Articolul 6Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului ……………………………………..*^2), în termenul prevăzut de lege, primarului ……………………………*^3) și prefectului județului …………………………………*^1) și se aduce la cunoștința publică prin afișarea la sediul primăriei, precum și pe pagina de internet www ……………………………..*^5).

Președintele de ședință,
……………………………………………
……………………………………………
(prenumele și numele)
Contrasemnează:
Secretarul …………………………………..*^2)
………………………………………………………….
…………………………………………………….
(prenumele și numele)

L.S.

NOTĂ:Prezentul model-cadru se adaptează, în mod corespunzător, situației specifice unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.*^1) Se înscrie denumirea județului.*^2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.*^3) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.*^4) Se înscrie codul de înregistrare fiscală a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.*^5) Se înscrie adresa paginii de internet a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.*) Se completează cu: finanțarea cheltuielilor necesare finalizării proiectului/proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, cu precizarea denumirii proiectului/proiectelor înscrise în Situația privind valoarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană din perioada de programare 2014-2020, pentru care pot fi contractate împrumuturi în baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, întocmită conform anexei nr. 2 la normele metodologice.

 + 
Anexa nr. 9la normele metodologiceMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICENr. ………………………./…………………………………………………………………………………………………………….,(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, județul ……………….)Nr. ………/……………
CONVENȚIE DE ÎMPRUMUT
În temeiul prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare,având în vedere Hotărârea Consiliului Local/Județean nr. …….. din data de …………… și Avizul Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale nr. …….. din data de ……………….,între Ministerul Finanțelor Publice, cu sediul în municipiul București, Bd. Libertății nr. 16, sectorul 5, cod fiscal nr. …., reprezentat legal prin ………………., în calitate de ……….,și …………….(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)………..,cu sediul în ……., str. ……. nr. …., cod fiscal nr. ….., reprezentată legal prin …….., în calitate de ordonator principal de credite, se încheie prezenta convenție. + 
Articolul 1(1)În baza Ordonanței Guvernului nr. 8/2018 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, se acordă ……..(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)……… un împrumut în sumă de ……………………., din venituri din privatizare înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, la nivelul sumei aprobate de comisia de autorizare a împrumuturilor locale.(2)Împrumutul se acordă pe o perioadă de …. ani și cu o rată de dobândă situată la nivelul ratei dobânzii ROBOR la 3 luni comunicate de Banca Națională a României în ultima zi lucrătoare a lunii anterioare autorizării împrumutului plus o marjă de ……. puncte procentuale, respectiv ………., și rămâne fixă pe toată durata de derulare a împrumutului.(3)Suma acordată cu titlu de împrumut se utilizează exclusiv pentru destinația prevăzută la art. 1 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. ……………………………, respectiv pentru asigurarea prefinanțării și/sau cofinanțării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor. + 
Articolul 2(1)Suma prevăzută la art. 1 alin. (1) se virează de către Ministerul Finanțelor Publice, astfel: în contul ….. „…..“, cod IBAN RO ……………….., deschis pe numele …….(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)………, la unitatea Trezoreriei Statului ……………………………, codificat cu codul de identificare fiscală al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.(2)Stingerea obligațiilor de plată se efectuează cu data plății, în următoarea ordine: dobânzi calculate pentru fiecare zi de întârziere, dobânzi și rate de capital.
 + 
Articolul 3(1)Rambursarea împrumutului se efectuează în tranșe trimestriale egale, începând cu trimestrul următor acordării.(2)Dobânda aferentă se calculează lunar prin aplicarea ratei dobânzii menționate la art. 1 alin. (2) la soldul împrumutului cu convenția „număr de zile calendaristice/360“, începând cu luna acordării împrumutului, și se plătește trimestrial, în suma cumulată până la zi.(3)Datele de plată a ratei scadente și a dobânzilor aferente împrumutului sunt cuprinse în scadențarul anexat. Dacă data scadenței este o zi nelucrătoare, plata se efectuează în ziua lucrătoare imediat următoare. + 
Articolul 4(1)Pentru neplata la termen a ratelor scadente și a dobânzilor aferente împrumutului acordat se calculează o dobândă pentru fiecare zi de întârziere la nivelul dobânzii prevăzute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pe zi de întârziere, până la data stingerii obligației. Dobânda reprezintă venit al bugetului Trezoreriei Statului.(2)Dobânda se calculează prin aplicarea ratei prevăzute la alin. (1) la suma obligațiilor de plată restante, rate de capital plus dobânda aferentă, înmulțită cu numărul de zile calendaristice de întârziere.
 + 
Articolul 5……….(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)…………. virează sumele datorate reprezentând rate/dobânzi/dobânzi pentru fiecare zi de întârziere în contul …………, cod IBAN …………………., deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale. + 
Articolul 6În cazul în care nu se respectă termenele de rambursare prevăzute în scadențar, se sistează alimentarea bugetelor locale cu cote defalcate din impozitul pe venit și cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, până la lichidarea obligațiilor de plată restante. + 
Articolul 7(1)Restituirea sumelor neutilizate din împrumut sau rambursarea anticipată parțială/integrală se efectuează de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, cu condiția informării în prealabil a Ministerului Finanțelor Publice și numai dacă nu prezintă restanțe la plata obligațiilor scadente.(2)Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială virează sumele prevăzute la alin. (1) în contul ……………, cod IBAN …………………, deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.(3)Modificarea valorii împrumutului se efectuează cu data creditării contului prevăzut la alin. (2), respectiv cu data extrasului de cont emis de Trezoreria Operativă Centrală.(4)În cazul restituirii sumelor neutilizate și/sau al rambursării anticipate parțial/integral, modificarea prevederilor prezentei convenții se va face prin act adițional.
 + 
Articolul 8(1)Ministerul Finanțelor Publice și ………………….(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)………………….. sunt de acord ca problemele rezultate din aplicarea prevederilor prezentei convenții să fie soluționate de părți pe cale amiabilă.(2)Orice comunicare între părți este transmisă în scris la adresele și la persoanele de contact menționate mai jos:a)pentru ……………..(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)…………………., domnul/doamna ………………….., în calitate de ………, telefon ……., fax ………., e-mail…………..;b)pentru Ministerul Finanțelor Publice (Bd. Libertății nr. 16, sectorul 5, municipiul București), domnul/doamna …………………., în calitate de ……………., e-mail ……………., telefon ………….., fax …………………….. .(3)Orice schimbare intervenită cu privire la adresă, numele persoanelor de contact și numerele de telefon se va notifica celeilalte părți semnatare a prezentei convenții, fără a fi necesară modificarea convenției de împrumut. + 
Articolul 9Prezenta convenție s-a încheiat în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară. + 
Articolul 10Prevederile prezentei convenții intră în vigoare la data semnării acesteia de către toate părțile implicate, ambele exemplare originale având aceeași valoare juridică.

MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
Numele și prenumele
…………………………………………
Funcția
…………………………………………….
Semnăturile autorizate și ștampila
…………………………………………….
(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)
Numele și prenumele
…………………………………………………………
Funcția
…………………………………………….
Semnăturile autorizate și ștampila
…………………………………………….
 + 
Anexa nr. 10la normele metodologiceMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ……………………….,Nr. …………./………………………………………………………….(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, județul)Nr. ……………./…………….
ACT ADIȚIONAL Nr. …………………………………………..
la Convenția de împrumut nr. …………../………………./2018
În temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Convenția de împrumut nr. …../……./2018, între Ministerul Finanțelor Publice, cu sediul în municipiul București, Bd. Libertății nr. 16, sectorul 5, cod fiscal nr. …………., reprezentat legal prin …………….., în ……………,și………………..(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)……………nr. ….., cod fiscal nr. ………., reprezentată legal prin …………….., în calitate de ordonator principal de credite,se încheie prezentul act adițional. + 
Articolul 1Valoarea împrumutului prevăzut la art. 1 din Convenția de împrumut se modifică începând cu data de …………., data creditării contului „Decontări în contul Trezoreriei Centrale – operațiuni proprii“, respectiv cu data extrasului de cont emis de Trezoreria Operativă Centrală și devine …………… lei, ca urmare a restituirii sumelor neutilizate/rambursării anticipate parțial/integral a împrumutului contractat potrivit Ordonanței Guvernului nr. 8/2018. + 
Articolul 2Scadențarul prevăzut la art. 3 alin. (3) din Convenția de împrumut se reface având în vedere prevederile art. 1 din prezentul act adițional. + 
Articolul 3Celelalte articole din Convenția de împrumut rămân neschimbate. + 
Articolul 4Prezentul act adițional s-a încheiat în 2 (două) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte semnatară.

MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
Numele și prenumele
…………………………………………….
Funcția
…………………………………………….
Semnăturile autorizate și ștampila
…………………………………………….
…………………………………………….
(unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială)
Numele și prenumele
…………………………………………….
Funcția
…………………………………………….
Semnăturile autorizate și ștampila
…………………………………………….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x