NORME METODOLOGICE din 3 septembrie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 237 din 11 septembrie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 166 26/01/1998
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 110 03/07/1997
ActulREFERIRE LALEGE 105 24/06/1997
ActulREFERIRE LALEGE 42 01/04/1997
ActulREFERIRE LAOG 34 25/08/1997
ActulREFERIRE LAOG 34 25/08/1997 ANEXA 1
ActulREFERIRE LALEGE 101 23/09/1996
ActulREFERIRE LAOG 21 24/07/1996
ActulREFERIRE LAOG 2 16/01/1996
ActulREFERIRE LALEGE 130 29/12/1992
ActulREFERIRE LAOG (R) 3 27/07/1992
ActulSTABILESTE MODUL DE APLICAREOG (R) 3 27/07/1992
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 130 29/12/1992
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 3 27/07/1992
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 166 26/01/1998
ActulREFERIT DENORMA 26/01/1998
ActulAPROBAT DEORDIN 1538 03/09/1997
ActulCONTINUT DEORDIN 1538 03/09/1997

cu privire la modul de aplicare a suspendarii platii taxei pe valoarea adăugată la organele vamale pentru utilajele, instalatiile, echipamentele, masinile industriale şi masinile agricole care se importa în vederea efectuării şi derularii investitiilor prin care se realizează o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, sectii, ateliere, precum şi pentru materiile prime prevăzute în lista-anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997



1. Potrivit art. 25 lit. D.b) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adăugată, aprobata şi modificata prin Legea nr. 130/1992 şi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificările şi completările aprobate prin: Ordonanţa Guvernului nr. 2/1996, aprobata prin Legea nr. 101/1996, Ordonanţa Guvernului nr. 21/1996, aprobata şi modificata prin Legea nr. 42/1997, Ordonanţa Guvernului nr. 14/1997, Legea nr. 105/1997, Legea nr. 110/1997 şi Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997, taxa pe valoarea adăugată aferenta bunurilor din import definitiv se achită la organul vamal, conform regimului în vigoare privind plata taxelor vamale.Prin derogare de la prevederile de mai sus, se suspenda plata taxei pe valoarea adăugată la organele vamale pentru utilajele, instalatiile, echipamentele, masinile industriale şi masinile agricole care se importa în vederea efectuării şi derularii investitiilor prin care se realizează o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, sectii, ateliere, precum şi pentru materiile prime prevăzute în lista-anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997.2. Ministru de stat, ministrul finanţelor, prin Directia generală legislatie impozite indirecte, atesta dreptul de a beneficia de suspendarea platii taxei pe valoarea adăugată în vama, la cererea importatorilor, pe bază de documente justificative, prin eliberarea unui certificat.3. Beneficiaza de prevederile pct. 1 alin. 2 importatorul care indeplineste urmatoarele condiţii cumulative:a) să fie înregistrat la organul fiscal ca platitor de taxa pe valoarea adăugată;b) bunurile importate sa nu faca obiectul comercializarii ca atare, cu excepţia celor importate pe bază de contract de comision sau de către agenti economici special autorizati care asigura necesarul pentru mai mulţi consumatori – unităţi productive;c) cuantumul taxei pe valoarea adăugată pentru care se solicita suspendarea să fie de minimum 100.000 mii lei.Atestarea se acordă pentru o perioadă ce nu poate depăşi anul calendaristic. În perioada de valabilitate a certificatelor de suspendare emise, comisia poate aproba suplimentarea acestora.4. Importatorii vor prezenta la Directia generală legislatie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finanţelor o cerere potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice şi urmatoarele documente justificative:– documentaţia legal aprobata privind realizarea unităţii productive noi, dezvoltarea capacităţilor existente sau retehnologizarea fabricilor, sectiilor, atelierelor pentru care se importa utilajele, instalatiile, echipamentele, masinile industriale şi masinile agricole;– fundamentarea necesarului de materii prime pentru care se solicita suspendarea platii taxei pe valoarea adăugată în vama;– copii de pe contractele externe, comenzile, facturile externe, insotite de traducerea autorizata şi de contractele de comision, după caz;– copii de pe deconturile de T.V.A. pe ultimele 3 luni, vizate de organul fiscal teritorial;– copie de pe instiintarea de platitor de taxa pe valoarea adăugată;– copii de pe actele constitutive ale societatii comerciale, precum şi orice alte documente necesare analizei cererii depuse.În urma analizei documentatiei prezentate de importator, cererea se aproba sau se respinge de către comisia constituita în acest scop.Pentru a decide asupra aprobării sau respingerii cererii de suspendare, comisia poate solicita organelor fiscale teritoriale efectuarea de verificări faptice şi documentare la sediul agentilor economici solicitanţi.Organele fiscale sunt obligate ca în termen de 30 de zile sa comunice rezultatele verificării solicitate.Pe baza aprobării, se elibereaza importatorilor certificatul de atestare a suspendarii platii taxei pe valoarea adăugată în vama (model prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice).5. La Declaratia vamala de import se anexeaza o copie de pe certificatul obţinut de importator, care este verificata şi vizata de organul vamal pe baza certificatului original prezentat de importator.6. Taxa pe valoarea adăugată se calculeaza potrivit legii şi se inscrie în Declaratia vamala de import, fără a fi plătită la organul vamal. Lunar, Directia Generală a Vamilor va lua măsuri de a transmite la Directia generală legislatie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finanţelor, până la data de 20 a lunii urmatoare, situaţia centralizata a importurilor realizate efectiv în regimul de suspendare prevăzut de lege şi acordat potrivit prezentelor norme metodologice.Lunar, până la data de 30 a lunii urmatoare, Directia generală legislatie impozite indirecte va transmite direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucureşti, după caz, situaţia importurilor efectuate în baza certificatelor de suspendare, în scopul verificării, acestea fiind obligate sa comunice trimestrial Directiei generale legislatie impozite indirecte lista agentilor economici care nu au respectat prevederile prezentelor norme metodologice.7. Importurile realizate în condiţiile prezentelor norme metodologice se vor reflecta în documentele de evidenta şi în decontul de taxa pe valoarea adăugată aferent lunii în care s-a realizat importul, astfel:a) în jurnalul pentru cumparari se inscriu datele cuprinse în Declaratia vamala de import;b) în decontul lunar de taxa pe valoarea adăugată, valoarea importurilor realizate în condiţiile de mai sus şi taxa pe valoarea adăugată aferenta se reflecta concomitent ca taxa colectata şi deductibila.8. Nerespectarea prevederilor pct. 3 lit. b) şi ale pct. 7 din prezentele norme metodologice atrage anularea certificatului de suspendare, importatorii fiind obligati sa plateasca taxa pe valoarea adăugată înscrisă în Declaratia vamala de import, împreună cu majorarile de intarziere calculate de la data întocmirii formalitatilor vamale de import şi până la data platii efective a sumei datorate. + 
Anexa 1––-la normele metodologice––––––––                 CEREREde suspendare a platii taxei pe valoarea adăugată aferente unor importuri şi includerea acesteia în decontul aferent lunii în care s-au realizat importurile

  1. Denumirea agentului economic …………………………………………
  2. Localitatea …………………, str. …………………. nr. ………, judeţul/sectorul ……………………………………………………
  3. Codul fiscal al plătitorului de T.V.A. ………………………………..
  4. Organul fiscal la care este înregistrat plătitorul de T.V.A. …………….
  5. Cifra de afaceri anuală (mii lei):
    5.1. realizată în anul precedent ……………………………………..
    5.2. prevăzută pentru anul în curs ……………………………………
  6. Valoarea anuală a importului (mii lei) ……………., din care:
    6.1. materii prime ………………………………………………….
    6.2. utilaje, instalaţii, echipamente, maşini industriale, maşini agricole ………………………………………………………
  7. Importul de materii prime cuprins la pct. 6.1.:
    7.1. denumirea ……………………………………………………..
    7.2. produsele fabricate …………………………………………….
  8. Importul de utilaje, instalaţii etc., cuprins la pct. 6.2.:
    8.1. obiectivul de investiţii ………………………………………..
    8.2. date ale contractelor/comenzilor/facturilor externe:
  Nr. ………. data ………….. furnizorul extern ………………………
  Nr. ………. data ………….. furnizorul extern ………………………
  Nr. ………. data ………….. furnizorul extern ………………………
  Nr. ………. data ………….. furnizorul extern ………………………
  9. Anexăm următoarele documente justificative: ……………………………
  …………………………………………………………………….. …………………………………………………………………….. …………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………..
  Numele şi prenumele …………………. Funcţia …………. Data ……….
  Semnătura şi ştampila:

 + 
Anexa 2––-la normele metodologice––––––––

  MINISTERUL FINANŢELOR Direcţia generală legislaţie impozite indirecte  
   
   
  CERTIFICAT  Nr. ………… data …………
   
  În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului id_link=681263;nr. 3/1992, aprobată şi modificată prin Legea id_link=681264;nr. 130/1992 şi republicată, cu modificările ulterioare, se suspendă plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată, calculată potrivit legii şi înscrisă în Declaraţia vamală de import.
  Atestarea se referă la importul efectuat de:
   
  Denumirea agentului economic …………………………………………
  Localitatea ………………, str. …………………… nr. ……….,
  judeţul/sectorul ………………………, codul fiscal al plătitorului de T.V.A. …………….., privind:
  I. utilajele, instalaţiile, echipamentele, maşinile industriale şi maşinile agricole care fac obiectul următoarelor contracte, comenzi sau facturi externe:
  1. Nr. …………. data ………… furnizorul ………………………
  2. Nr. …………. data ………… furnizorul ………………………
  3. Nr. …………. data ………… furnizorul ………………………
  4. Nr. …………. data ………… furnizorul ………………………
  II. materiile prime:
  (denumirea)
  1. ………………………………………………………………..
  2. ………………………………………………………………..
  3. ………………………………………………………………..
  4. ………………………………………………………………..
   
  Prezentul certificat este valabil pentru importurile realizate până la data de ………………………
   
  Director general,

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x