NORME METODOLOGICE din 29 august 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CERCETARII, INOVARII SI DIGITALIZARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 870 bis din 29 august 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 7MODIFICAT DEORDIN 22311 19/12/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 22143 30/10/2024
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 29/08/2024
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 22311 19/12/2024
ART. 7MODIFICAT DEORDIN 22311 19/12/2024
ANEXA 9REFERIT DEORDIN 22311 19/12/2024





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 21.364 din 29 august 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 din 29 august 2024.

Emitenți: Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării
în colaborare cu
Autoritatea pentru Digitalizarea României
Aceste norme metodologice sunt elaborate în temeiul prevederilor
Ordonanței de urgență nr. 56/2024 privind aprobarea
Programului național pentru transformarea digitală
a autorităților publice locale + 
PREAMBULProgramul național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale, denumit în continuare Programul, se adresează exclusiv autorităților executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale, astfel cum sunt definite la art. 5, lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.Cererile de finanțare depuse în cadrul Programului vor parcurge un proces competițional unde principiul acordării finanțării este de tipul "primul venit, primul servit".O autoritate executivă la nivelul unităților administrativ – teritoriale poate să obțină finanțare o singură dată prin prezentul Program.Programul se derulează în două etape:– Etapa inițială, etapă în care se depun cererile de finanțare împreună cu toate documentele prevăzute în prezentele Norme, urmată de parcurgerea procesului de analiză pentru stabilirea eligibilității/neeligibilității– Etapa finală, etapă în care se realizează decontarea cheltuielilor prevăzute în cererea de finanțare, precedată de depunerea tuturor documentelor justificative, conform prevederilor prezentelor NormeObiectivele finanțării sunt:a)dezvoltarea unui cadru sistemic de guvernanță a datelor pentru a aborda calitatea datelor și schimbul eficient al acestora, în cadrul autorităților executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale;b)integrarea, atât la nivel local, a proiectelor naționale de digitalizare dezvoltate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, precum ROeID, Ghișeul.ro și Sistemul de interoperabilitate tehnologică cu statele membre UE, cât și în procesul de conectare la Platforma Națională de Interoperabilitate la momentul la care aceasta va fi disponibilă;c)sprijinirea autorităților executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale în vederea îndeplinirii obligațiilor statuate prin Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei naționale de interoperabilitate.Având în vedere cele menționate, se urmărește dezvoltarea unor module informatice noi care să deservească activitatea autorităților executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale prin demararea unui proces de digitalizare, prin achiziționarea și instalarea echipamentelor IT necesare (echipamente IT, echipamente pentru comunicații și echipamente conexe, inclusiv licențe) precum și migrarea de date către noi sisteme și infrastructuri și dezvoltare de aplicații informatice aferente.Interpretarea informațiilor incluse în cererea de finanțare se realizează sistematic, în conformitate cu prevederile prezentelor Norme și cu regulile și condițiile aplicabile finanțării din fondurile publice.Aspectele cuprinse în aceste documente ce derivă din OUG nr. 56/2024 privind aprobarea Programului național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale și modul de implementare vor fi interpretate de către aplicanți cu respectarea legislației în vigoare și folosind metoda de interpretare sistematică.
 + 
Capitolul IDefiniții1.1.Sisteme informatice – prin sistem informatic se înțelege orice dispozitiv sau ansamblu de dispozitive interconectate sau aflate în relație funcțională, dintre care unul sau mai multe asigură prelucrarea automată a datelor, cu ajutorul unui program informatic, destinat furnizării de servicii publice.1.2.Echipamente hardware achiziționate și instalate – ansamblul dispozitivelor cu ajutorul cărora datele se pot culege, verifica, prelucra, transforma, transmite, afișa și stoca datele care fac obiectul sistemului achiziționat, destinate furnizării de servicii publice.1.3.Aplicații – Soluții software/licențe implementate/achiziționate de tip COTS – Produse disponibile care nu necesită dezvoltare ci doar instalare și/sau personalizare fiind adaptate la nevoile organizației care le achiziționează în vederea prestării de servicii publice.1.4.Servicii conexe – servicii suport pentru funcționarea aplicațiilor achiziționate în vederea furnizării de servicii publice.1.5.Servicii de integrare cu aplicații/sisteme ale autorităților și instituțiilor publice centrale și europene: servicii de dezvoltare software pentru interconectarea aplicațiilor, existente la nivelul autorității executive, cu alte sisteme ale autorităților și instituțiilor publice centrale și europene în vederea furnizării de servicii publice.1.6.Digitalizare – adoptarea continuă și implementarea tehnologiilor informației și comunicațiilor digitale pentru a transforma modul de interacțiune dintre utilizatorii și beneficiarii serviciilor publice, precum și asigurarea cadrului de interoperabilitate a sistemelor informatice.1.7.Transformare digitală se referă la transformarea, folosind tehnologiile digitale și de comunicații, a:a)modului de interacțiune dintre administrația publică și cetățeni;b)relațiilor funcționale dintre instituțiile statului;c)modului în care datele generate și colectate de instituțiile statului sunt utilizate în luarea deciziilor și crearea politicilor publice;d)modului în care inovarea, în cazul serviciilor publice, consideră identificarea problemei, testarea și actualizarea ca făcând parte integrantă din proces;e)evaluării și anticipării continue a nevoilor publicului și adaptarea serviciilor la acestea.1.8.Beneficiar: autoritățile executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.1.9.Listă de rezervă: lista proiectelor care îndeplinesc condițiile de finanțare prevăzute în Normele metodologice, dar care nu se încadrează în bugetul alocat apelului de proiecte. Această listă este valabilă cel mult până la momentul lansării unui nou apel de proiecte.
 + 
Capitolul IIIndicatorii Investiției2.1.Investiția are următorii indicatori:Indicatori cantitativi:a)Cât mai multe unități administrativ – teritoriale vor beneficia de finanțare în vederea digitalizării activității;b)Utilizatori de servicii, produse și procese publice digitale noi sau îmbunătățite.2.2.Indicatorii la nivel de proiect sunt:a)Număr de soluții software /licențe/aplicații implementate (dezvoltate și/sau configurate).b)Număr sisteme/aplicații informatice implementate/funcționale interconectate și interoperabile cu sistemele existente la nivelul autorității executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale și/sau altor instituții de la nivel județean/central-național.c)Număr utilizatori de servicii, produse și procese publice digitale noi sau îmbunătățite.
 + 
Capitolul IIITipuri de cheltuieli3.1.Cheltuieli eligibileCategoriile de cheltuieli eligibile sunt alocate proiectelor prin care se achiziționează aplicații/sisteme informatice și servicii conexe, inclusiv servicii de integrare cu aplicații/sisteme ale autorităților și instituțiilor publice centrale și europene, respectiv următoarele:3.1.1.Sisteme informatice, astfel cum sunt acestea definite la Capitolul I.3.1.1.1.Echipamente IT: echipamente IT ca parte a unui sistem informatic, utilizate în scopul declarat în cadrul cererii de finanțare de către solicitant, și care sunt destinate, exclusiv, transformării digitale autorităților executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale (infrastructură hardware, echipamente pentru comunicații și echipamente conexe în scopul utilizării licențelor menționate la 3.1.2) și furnizării de servicii publice.3.1.2.Licențe software destinate furnizării de servicii publice, în această categorie sunt incluse:3.1.2.1.licențe software ce vor fi utilizate, exclusiv, în scopul transformării digitale a autorităților executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale, conform detalierii din cuprinsul cererii de finanțare și destinate furnizării de servicii publice, menționate în lista cu tipurile de servicii: Achiziții ERP, Interconectare platforma Ghișeul.ro, ROeID, PDURo, Sistem integrat de servicii publice, Chatbot (aplicații de interacțiune online fără intervenție umană), RPA/chatbot, Website factory, DMS;3.1.2.2.licențe software pentru compatibilizare software și hardware în scopul interconectării cu sistemele/platformele naționale și europene (de exemplu Ghișeul.ro, PDURo, ROeID, sistemul de interoperabilitate tehnologică cu statele membre UE – SITUE, nodurile elDAS europene);3.1.2.3.licențe platforme de gestiune integrată și aplicații de accesare a datelor și a documentelor emise de mai multe instituții/servicii locale sau servicii/departamente/compartimente din cadrul aceleiași instituții, platforme pentru managementul documentelor și al arhivelor;3.1.2.4.licențe software sisteme de software programări online, aplicații de tipul funcționar public virtual de tip voce sau tip text (ex. chat-bot), platforme de tip GIS, aplicații pentru screening și monitorizare pentru persoane din grupuri vulnerabile, sisteme de alarmă pentru cazuri de urgență, aplicații pentru colectarea și afișarea în timp real a datelor de mediu și de trafic, etc. ce vor fi integrate în portalurile/site-urile web existente, destinate furnizării de servicii publice;3.1.2.5.licențe software securitate cibernetică;3.1.2.6.alte licențe și instrumente necesare pentru dezvoltare software.3.1.3.Servicii de dezvoltare software3.1.3.1.Servicii de integrare cu aplicații/sisteme ale autorităților și instituțiilor publice centrale și europene3.1.3.2.Servicii de dezvoltare a paginii de internet pentru autoritățile executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale, destinate furnizării de servicii publice, conform modelului ce va fi publicat de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, prin intermediul platformei de înregistrare. În cazul în care autoritatea executivă la nivelul unităților administrativ – teritoriale are deja o pagină de internet, formatul acesteia trebuie migrat la modelul standard, iar serviciile de migrare reprezintă cheltuieli eligibile.3.1.4.Servicii conexe: servicii de găzduire în cloud-uri publice pentru sistemele informatice ale unităților administrativ – teritoriale în vederea furnizării de servicii publice; servicii de transmisie de date de mare viteză. Acest tip de cheltuieli se consideră ca fiind eligibile pentru achiziția de servicii conexe pentru o perioadă de maxim 1 an.3.2.Cheltuieli neeligibileNu vor fi finanțate cheltuieli cu echipamente hardware, ca și componentă a unui sistem informatic, în proporție mai mare de 30% din cuantumul finanțării acordate.Nu va fi finanțată instruirea personalului tehnic care va utiliza echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate la nivel local.În situația în care valoarea proiectului depus prin cererea de finanțare depășește suma ce poate fi alocată, conform prevederilor Capitolului VIII din prezentele Norme, diferența până la valoarea totală solicitată va fi suportată integral din fondurile proprii ale solicitantului. În această situație cererea de finanțare trebuie să conțină informații și documente (declarație pe proprie răspundere privind capacitatea financiară a solicitantului) cu privire la existența disponibilului financiar ce va fi utilizat pentru finalizarea activităților din cererea de finanțare. Declarația va avea forma prezentată în Anexa nr. 1 – Declarație privind capacitatea financiară a solicitantului, la prezentele Norme. + 
Capitolul IVCondiții de participare4.1.Autoritățile executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale depun cereri de finanțare.4.2.Cererile de finanțare se depun exclusiv de către autoritățile executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale, în calitate de Beneficiar, prin reprezentantul legal sau prin împuternicitul acestuia.4.3.Cererile de finanțare trebuie să cuprindă dezvoltarea unor module informatice noi, care să deservească activitatea autorităților executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale prin: achiziționarea și instalarea echipamentelor IT necesare, prin crearea sau migrarea site-ului existent pe modelul standard furnizat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, interconectarea cu platformele Ghișeul.ro, ROeID, PDURo, migrarea de date către noi sisteme și infrastructuri, dezvoltare de aplicații informatice aferente.4.4.Cererile de finanțare trebuie să cuprindă informații cu privire la planificarea formării profesionale a personalului ce va utiliza echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate.4.5.Cererile de finanțare trebuie să cuprindă informații privind graficul de implementare a activităților cu termenele aferente.4.6.Cererile de finanțare vor avea structura prevăzută în Anexa nr. 2 – Cerere de finanțare, la prezentele Norme.
 + 
Capitolul VBuget5.1.Competiția pentru acordarea finanțării se va derula în perioada de valabilitate a Programului, respectiv 2024-2025. Valoarea Programului este în sumă de 200.000.000 lei, inclusiv TVA, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație în bugetul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării. În anul 2024, pentru această competiție se alocă maximum 200.000.000 lei credite de angajament și 20.000.000 lei credite bugetare.(la 30-10-2024,
Punctul 5.1. , Capitolul V a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. 22.143 din 30 octombrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1086 din 30 octombrie 2024
)
 + 
Capitolul VIDurata6.1.Implementarea prevederilor cererii de finanțare se va finaliza în termen de maxim 150 de zile de la semnarea contractului de finanțare, cu posibilitatea de prelungire până la maxim 12 luni, cu justificarea necesității prelungirii termenului, conform graficelor de implementare prevăzute în cuprinsul cererii de finanțare. + 
Capitolul VIICriterii de eligibilitateÎn procesul de verificare administrativă, vor fi declarate eligibile cererile de finanțare care îndeplinesc cumulativ criteriile de eligibilitate, așa cum sunt menționate în cele ce urmează:7.1.Tipul solicitantului – autorități executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale;7.2.Instruirea profesionalăCererile de finanțare depuse trebuie să cuprindă informații cu privire la planificarea formării profesionale a personalului care va utiliza echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate. Instruirea profesională se va asigura pe cheltuiala proprie a autorităților executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale și este condiție eliminatorie pentru acordarea finanțării.Dovada îndeplinirii acestei condiții se va realiza prin depunerea unei declarații pe proprie răspundere a reprezentantului legal, conform prevederilor Anexei nr. 3 – Declarație cu privire la instruirea profesională a personalului care va utiliza echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate, la prezentele Norme..7.3.Existența unei pagini de internetCererile de finanțare vor conține informații privind existența sau nu a unei pagini de internet securizată, proprie, funcțională. Dacă aceasta nu există, finanțarea nu va fi acordată decât în situația în care o parte din suma solicitată va fi alocată creării unei pagini de internet conform prevederilor pct. 3.1.3.2. din prezentele Norme.Declarația îndeplinirii acestei condiții va respecta modelul prevăzut în Anexa nr. 4 – Declarație cu privire la existența sau nu a unei pagini de internet securizată, proprie, funcțională, la prezentele Norme.7.4.Asigurarea sustenabilității proiectuluiCererile de finanțare depuse trebuie să cuprindă informații cu privire la asigurarea sustenabilității activităților/ produselor/serviciilor ce fac obiectul cererii de finanțare, prin garantarea surselor de finanțare pentru o perioadă de minim 3 ani. Declarația îndeplinirii acestei condiții va respecta modelul prevăzut în Anexa nr. 5 – Declarație cu privire la asigurarea sustenabilității activităților/ produselor/ serviciilor ce fac obiectul cererii de finanțare, la prezentele Norme.Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării va fi informat anual, timp de 3 ani, cu privire la asigurarea sustenabilității, printr-o Declarație a reprezentatului legal al unității administrativ – teritoriale, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 5 la prezentele Norme.7.5.Condițiile pentru beneficiar prevăzute la art. 1 alin. (10) din OUG nr. 56/2024Beneficiarii depun o declarație pe proprie răspundere, prevăzută în Anexa nr. 6 – Declarație privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 1 alin. (10) din OUG nr. 56/2024, la prezentele Norme, potrivit căreia activitățile/ produsele/serviciile ce fac obiectul cererii de finanțare nu sunt eligibile la finanțare în programele derulate din fonduri externe nerambursabile în perioada de programare 2021-2027, prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României ori prin alte programe naționale sau comunitare, inclusiv din contracte de împrumut semnate cu instituții de credit sau instituții financiare interne sau internaționale.7.6.Sunt considerate eligibile exclusiv cererile de finanțare în care toate echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate, conform descrierii din cererile de finanțare depuse, sunt destinate furnizării de servicii publice.Declarația îndeplinirii acestei condiții va avea modelul din Anexa nr. 7 – Declarație privind destinația echipamentelor/sistemelor informatice ce urmează a fi achiziționate, la prezentele Norme.7.7.Înrolarea în Ghișeul.ro și în aplicații ulterioare ale statului român ROelD și PDURoCererile de finanțare vor conține informații privind înrolarea autorității executive în platforma Ghișeul.ro și în aplicații ulterioare ale statului român ROelD și PDURo. În situația în care unitatea administrativ teritorială nu este înrolată în platforma Ghișeul.ro, aceasta se va angaja ca în termen de maxim 60 zile, de la data completării declarației, procedura de înrolare să fie finalizată. În ceea ce privește înrolarea unității administrativ teritoriale în aplicații ulterioare precum ROelD și PDURo, aceasta va fi declarată împreună cu înrolarea în aplicația Ghișeul.ro conform Anexei nr. 8 – Declarație privind înrolarea autorității executive în platforma Ghișeul.ro precum și în aplicațiile ulterioare precum ROeID și PDURo, la prezentele Norme. + 
Capitolul VIIIFinanțarea acordată8.1.Finanțarea se va acorda diferențiat, în funcție de tipul Beneficiarului, respectiv:8.1.1.finanțare în cuantum de maxim 250.000 lei, inclusiv TVA , pentru consiliile județene și primăria capitalei;8.1.2.finanțare în cuantum de maxim 175.000 lei, inclusiv TVA, pentru primăriile de municipiu și primăriile de sector din București;8.1.3.finanțare în cuantum de maxim 125.000 lei, inclusiv TVA, pentru primăriile de orașe;8.1.4.finanțare în cuantum de maxim 75.000 lei, inclusiv TVA, pentru primăriile de comune.8.2.Cererile de finanțare se vor finanța în procent de 100%, în limita cuantumurilor anterior menționate. În situația în care valoarea produselor și serviciilor din cererea de finanțare depășește limitele anterior stabilite, diferența va fi suportată de către Beneficiar, din fonduri proprii.8.3.Beneficiarii pot asigura, pe cheltuiala proprie, fondurile necesare pentru toate achizițiile prevăzute în cererea de finanțare, finanțarea acestora fiind acordată o singură dată, ulterior depunerii tuturor documentelor justificative, în etapa finală. + 
Capitolul IXProcedura de depunere și verificare a cererilor de finanțare9.1.Depunere9.1.1.Depunerea cererilor de finanțare este continuă de la momentul lansării competiției până la epuizarea fondurilor alocate. Depunerea se va derula în două etape. Prima etapa este cea de înregistrare a intenției de depunere, prin intermediul platformei de înregistrare, etapă în care, ulterior completării informațiilor solicitate, deponentul va primi un număr de înregistrare. Ulterior, deponentul va accesa platforma de depunere unde va fi încărcată toată documentația împreună cu cererea de finanțare.9.1.2.Cererea de finanțare se depune utilizându-se platforma de depunere on-line și va include anexele 1-8 la prezentele Norme. Toate documentele ce vor fi încărcate în această platformă vor conține semnătura electronică a reprezentantului legal al autorității executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale sau a împuternicitului acestuia.Informațiile referitoare la înregistrare, platforma de depunere, vor fi anunțate pe pagina de internet a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării începând cu luna septembrie 2024, iar instrucțiunile de utilizare a platformei vor fi puse la dispoziția utilizatorilor prin intermediul unui ghid ce va putea fi accesat în platforma de înregistrare.9.1.3.Cererile de finanțare, Anexele ce vor atesta îndeplinirea criteriilor de eligibilitate precum și orice alte documente ulterioare vor fi tehnoredactate în limba română și se vor încărca în platforma de depunere, conform instrucțiunilor. Acestea vor fi scanate integral, lizibile și denumite corespunzător pentru a facilita identificarea acestora.9.2.Verificarea cererilor de finanțare9.2.1.Cererile de finanțare sunt verificate atât din punct de vedere administrativ, cât și din punct de vedere tehnic de către evaluatorii Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării în scopul îndeplinirii criteriilor de eligibilitate, iar în urma acestor verificări vor primi calificativul ELIGIBIL/NEELIGIBIL pentru fiecare tip de verificare. Pentru a fi acceptate la finanțare, cererile de finanțare trebuie să primească calificativul ELIGIBIL la ambele verificări. Cererile de finanțare cu calificativul ELIGIBIL sunt acceptate la finanțare în ordinea cronologică a numărului de înregistrare, până la epuizarea bugetului alocat. Lista cu cererile de finanțare declarate ca fiind eligibile va fi afișată pe site-ul www.mcid.gov.ro.9.2.2.Dacă pe parcursul etapei de verificare se constată oportunitatea de clarificări în vederea asigurării unei interpretări corecte și a unui proces de evaluare echitabil și imparțial, echipa de evaluare poate solicita un singur set de clarificări. Solicitanții au obligația de a răspunde la această solicitare de clarificare în termen de maximum 48 de ore de la transmiterea acesteia prin platforma dedicată Programului național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale, în caz contrar cererea de finanțare fiind declarată neeligibilă și respinsă de la finanțare.9.2.3.Fiecare evaluator tehnic și administrativ va completa o declarație de imparțialitate, confidențialitate și privind conflictul de interese înainte de implicarea în procesul de verificare, al cărei format se regăsește în procedura de evaluare. Acesta se obligă ca în orice moment, pe parcursul procesului de verificare, în situația în care constată că una dintre aceste condiții nu este îndeplinită (imparțialitatea, conflictul de interese), va notifica, în scris, conducerea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării. De asemenea, în situația în care conducerea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării constată sau este sesizată în legătură cu existența unui conflict de interese sau a unei abateri, aceasta va lua măsurile necesare înlocuirii evaluatorului în cauză. 9.2.4.Verificările au caracter anonim, asigurându-se anonimizarea evaluatorilor.9.2.5.Procedura de evaluare a cererilor de finanțare depuse în cadrul Programului național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale se va aproba prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării.(la 30-10-2024,
Punctul 9.2. , Capitolul IX a fost modificat de Punctul 2. , Articolul I din ORDINUL nr. 22.143 din 30 octombrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1086 din 30 octombrie 2024
)
9.3.ContestațiiSolicitanții pot depune contestații în termen de 3 zile lucrătoare după data afișării rezultatelor verificării administrative.Contestațiile referitoare la îndeplinirea criteriilor de eligibilitate se vor transmite prin intermediul platformei la rubrica contestații.
 + 
Capitolul XSemnarea contractelor de finanțare10.1.Pentru cererile de finanțare având calificativul eligibil se încheie un contract de finanțare între două părți: Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării în calitate de finanțator și autoritatea executivă la nivelul Unităților Administrativ Teritoriale, în calitate de beneficiar.10.2.Bugetul ce face obiectul contractului nu poate depăși valoarea bugetului solicitat inițial prin Cererea de finanțare.În situația în care există fonduri disponibile ca urmare a necontractării sau diminuării bugetului propus pentru proiectele acceptate la finanțare ori ca urmare a suplimentării bugetului alocat inițial competiției, se va iniția contractarea proiectelor cuprinse în Lista de rezervă, până la epuizarea bugetului.10.3.Modelul contractului de finanțare este prezentat în Anexa nr. 9 Modelul contractului de finanțare, la prezentele Norme.10.4.Anexele nr. 1-9 sunt parte integrantă a prezentelor Norme:Anexa nr. 1 – Declarație privind capacitatea financiară a solicitantului;Anexa nr. 2 – Cererea de finanțare;Anexa nr. 3 – Declarație cu privire la instruirea profesională a personalului care va utiliza echipamentele/ sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate;Anexa nr. 4 – Declarație cu privire la existența sau nu a unei pagini de internet securizată, proprie, funcțională;Anexa nr. 5 – Declarație cu privire la asigurarea sustenabilității activităților/ produselor/ serviciilor ce fac obiectul cererii de finanțare;Anexa nr. 6 – Declarație privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 1 alin. (10) din OUG nr. 56/ 2024;Anexa nr. 7 – Declarație privind destinația echipamentelor/ sistemelor informatice ce urmează a fi achiziționate;Anexa nr. 8 – Declarație privind înrolarea autorității executive în platforma Ghișeul.ro precum și în aplicațiile ulterioare precum ROelD și PDURo Anexa nr. 9 – Modelul contractului de finanțare.
 + 
Capitolul XIPrincipale obligații ale părților11.1.Beneficiar11.1.1.Devizul postcalcul și Cererea de plată vor fi însoțite de raportul de activitate, Anexa nr. V la contractul de finanțare, la care se vor anexa documentele justificative aferente sumei totale solicitate (ex.: facturi fiscale, procese verbale de recepție cantitativă și calitativă a produselor/serviciilor achiziționate, întocmite în conformitate cu legislația incidentă, etc.).11.1.2.Beneficiarii au obligația să transmită Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării documentele necesare finanțării, implementării și monitorizării, fiind răspunzători pentru realitatea, regularitatea, și legalitatea datelor prezentate, conform prevederilor contractului de finanțare.11.1.3.Răspund de realizarea tuturor activităților prevăzute în cererea de finanțare, cu respectarea termenelor prevăzute (potrivit graficului de implementare a proiectului) și a bugetelor alocate;11.1.4.Asigură informații actualizate privind derularea proiectului (cel puțin rezumatul și rezultatele obținute în urma implementării) pe pagina de internet proprie;11.1.5.Achiziționarea produselor/serviciilor se va face cu respectarea legislației în domeniul achizițiilor publice.11.1.6.Beneficiarul se va asigura de faptul că valoarea serviciilor contractate nu depășește valoarea de piață a acestor servicii.11.2.Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării11.2.1.Asigură finanțarea și monitorizarea proiectului, conform clauzelor contractului de finanțare, în condițiile legii;11.2.2.Prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 (RGPD 2018) și a Legii 190/2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.11.2.3.Are dreptul de a verifica și/sau controla beneficiarul pe toată perioada derulării programului precum și în perioada de sustenabilitate. + 
Capitolul XIICalendarul competiției

Activitate Termen
Lansare competiție Septembrie 2024
Durată și perioadă depunere proiecte 19-25 septembrie 2024
Evaluare cereri de finanțare Cererile de finanțare depuse sunt verificate în maximum 10 zile lucrătoare de la data alocării în evaluare.
Rezultate În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la finalizarea evaluării
Contestații Depunere în termen de 3 zile lucrătoare după data afișării rezultatelor evaluării
Rezultate finale după contestații În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la depunerea contestațiilor

(la 30-10-2024,
Capitolul XII a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. 22.143 din 30 octombrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1086 din 30 octombrie 2024
)
 + 
Anexa nr. 1la NORME METODOLOGICE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE A PROGRAMULUI NAȚIONAL PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A AUTORITĂȚILOR PUBLICE LOCALE
DECLARAȚIE
privind capacitatea financiară a solicitantului
Subsemnatul…………………… cetățean ………….. posesor al B.I.(C.I.), seria ……. nr. ….. eliberat(ă)de ……..,CNP …………… în calitate de reprezentant legal al …………….(denumirea autorității executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale) cu domiciliul/reședința în: localitatea ………, str. …. nr. ……, bl. ….., sc. ….., et. …., ap. ….., județul/sectorul ………, telefon …./….., fax …./….., e-mail ………, declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul îndeclarații este pedepsit de legea penală, că ………. (denumirea autorității executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale) deține sau are capacitatea financiară de a acoperi, din fonduri proprii, achiziția de servicii și produse prevăzute în cererea de finanțare și a căror valoare depășește cuantumul finanțării solicitate.Înțeleg că dacă cererea de finanțare nu este completă cu privire la toate detaliile și aspectele solicitate, inclusiv această declarație, cererea de finanțare va fi respinsă.

Data:Reprezentant legalSemnătura Funcția:Numele și prenumele

 + 
Anexa nr. 2la NORME METODOLOGICE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE A PROGRAMULUI NAȚIONAL PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A AUTORITĂȚILOR PUBLICE LOCALE
CERERE DE FINANȚARE
ATENȚIE!Vă rugăm să citiți cu atenție instrucțiunile, recomandările și explicațiile incluse în acest formular, înainte de completare. Nerespectarea acestora poate conduce la respingerea cererii de finanțare pentru neconformitate administrativă.

TITLUL PROIECTULUI: Completați cu litere de tipar, maxi 300 de caractere. Titlul trebuie să fie sugestiv pentru proiect.

1.INFORMAȚII PRIVIND SOLICITANTUL1.1.Solicitantul

Denumirea solicitantului Completați cu denumirea completă a solicitantului, așa cum apare în actele constitutive/Hotărâri ale instanțelor de judecată/Decizii emise de organele competente
Codul de înregistrare fiscală
Adresa sediului solicitantului Completați cu adresa poștală a sediului principal
Email Completați cu adresa de poștă electronică generală a organizației sau a reprezentantului legal sau a persoanei de contact
Tipul solicitantului Se va completa cu tipul de autoritate executivă la nivelul unităților administrativ – teritoriale, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. n) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare

1.2.Reprezentantul legal al SolicitantuluiReprezentantul legal al solicitantului/împuternicit este persoana care are dreptul, conform actelor de constituire/statut/ hotărârea judecătorească de constatare a rezultatelor alegerilor și de constituire a consiliului local/decizii ale organelor competente/alte documente în funcție de tipul de aplicant, să reprezinte organizația și să semneze în numele acesteia.

Numele Completați cu prenumele și numele complet al reprezentantului legal, așa cum apare în cartea de identitate
Funcția
Numărul de telefon
Numărul de fax
Email

1.3.Trezoreria

Denumirea
Sediul
Codul IBAN

2.PROIECTUL2.1.Localizarea proiectuluiLocul de implementare al proiectului: … Completați cu adresa completă a locului de implementare a proiectului (adresă, localitate, județ)2.2.Descrierea proiectului2.2.1.Date generale privind finanțarea solicitată prin proiectSe vor detalia, pe scurt activitățile proiectului, specificându-se în maxim 1 pagină ce se dorește a se realiza prin proiect (de exemplu: dezvoltarea unor module informatice noi care să deservească activitatea autorităților executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale prin demararea unui proces de digitalizare, prin achiziționarea și instalarea echipamentelor IT necesare/echipamente pentru comunicații și echipamente conexe, inclusiv licențe, migrarea de date către noi sisteme și infrastructuri, dezvoltarea de aplicații informatice aferente și instruirea personalului tehnic la nivel local să le utilizeze etc.).2.2.2.Justificarea necesității implementării proiectuluiDescrieți cum proiectul propus va răspunde unei anumite probleme, nevoi, sau va conduce la îmbunătățirea serviciilor publice.2.2.3.Potențialii beneficiari ai proiectuluiIndicați și cuantificați grupurile/entitățile care vor beneficia de rezultatele proiectului, direct sau indirect.2.2.4.Activitățile proiectuluiDescrieți activitățile prevăzute prin prezentul proiect. În funcție de tipul de proiect activitățile proiectului vor fi următoarele:Activități ce se vor realiza după depunerea cererii de finanțare:1.Activitatea de pregătire a documentațiilor de achiziție precum și încheierea contractelor cu operatorii economici;2.Instruirea profesională a personalului care va utiliza echipamentele/ sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate;3.Activitatea de monitorizare a contractelor de achiziție încheiate;4.Activitatea de raportare în cadrul proiectului;5.Activitatea de solicitare cerere de plată și/sau rambursare a cheltuielilor proiectului;6.Activitatea de informare și publicitate în cadrul proiectului.2.2.5.Indicatorii proiectuluia)Număr de soluții software /licențe/aplicații implementate (dezvoltate și/sau configurate).b)Număr sisteme/aplicații informatice implementate/funcționale interconectate și interoperabile cu sistemele existente la nivelul autorității executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale și/sau altor instituții de la nivel județean/central-național.c)Număr utilizatori de servicii, produse și procese publice digitale noi sau îmbunătățite.2.2.6.Achizițiile derulate în cadrul proiectuluiVă rugăm să completați tabelul privind planul achizițiilor proiectului:
Achiziții preconizate după depunerea cererii de finanțare

Nr.crt. Obiectulcontractului Valoarea estimată a contractului fără TVA (lei) Data estimativă a începerii procedurii Data estimativă a finalizării procedurii Procedura urmată în conformitate cu prevederile legale în vigoare Durata estimată a contractului Linia/liniile bugetara/bugetare unde a fost încadrată valoarea estimată a de achiziției
1 (Lei)
2

2.3.Durata de implementare a proiectuluiDurata de implementare a proiectului este de 150 de zile (cu posibilitatea de prelungire până la maxim 12 luni, cu justificarea necesității prelungirii termenului, conform graficelor de implementare prevăzute în cadrul proiectului).2.4.Sustenabilitatea proiectuluiPrecizați modul în care proiectul se va auto-susține financiar după încetarea finanțării solicitate prin prezenta cerere de finanțare, pentru o perioadă de 3 ani, capacitatea de a asigura operarea și întreținerea investiției după finalizare (entități responsabile, fonduri, activități, orizont de timp).2.5.Informare și publicitatePrecizați măsurile pe care le veți întreprinde pentru respectarea cerinței privind asigurarea de informații actualizate privind derularea proiectului (cel puțin rezumatul, și rezultatele obținute în urma implementării) pe pagina de internet proprie.3.FINANȚAREA PROIECTULUI3.1.Bugetul proiectului

Nr.crt Denumirea capitolelor și subcapitolelor Cheltuielineeligibile TOTALNEELIGIBIL Cheltuieli eligibile TOTALELIGIBIL TOTAL
Baza TVAneeligibilă Baza TVAeligibila
1 2 3 4 5 = 3+4 6 7 8 = 6+7 9 = 5+8
6 Cheltuieli aferente implementării proiectului
I TOTAL cheltuieli (se vor detalia cheltuielile cu echipamentele sau sistemele informatice ce fac obiectul proectului)
II Alte cheltuieli neeligibile
III TOTAL GENERAL (I+II)

3.2.Surse de finanțare a proiectuluiPrezentați sursele de finanțare ale proiectului, ținând cont de indicațiile din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a programului național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale.

NR. CRT. SURSE DE FINANȚARE VALOARE
I Valoarea totală a cererii de finantare, din care : Vezi Col 9, Total GENERAL I+II
a. Valoarea neeligibilă, inclusiv TVA aferent Vezi Col 5, Total GENERAL I+II
b. Valoarea eligibilă Vezi Col 8, Total GENERAL I+II)
II Contribuția proprie, din care : II a+ II b
a. Contribuția solicitantului la cheltuieli eligibile Min ….% din Col 8, Total GENERAL I+II)
b. Contribuția solicitantului la cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA aferent* Vezi (Col 5, Total GENERAL I+II))

4.CERTIFICAREA CERERII DE FINANȚARE– Subsemnatul …….., posesor al CI seria ……….., nr. …… CNP …….. în calitate de reprezentant legal al …… confirm că informațiile incluse în această cerere sunt corecte.– Confirm că proiectul este în concordanță cu prevederile legislației naționale/comunitare relevante.– Confirm că nu am la cunoștință de nici un motiv pentru care proiectul ar putea să nu se deruleze sau ar putea fi întârziat.– Înțeleg că dacă cererea de finanțare nu este completă cu privire la toate detaliile și aspectele solicitate, inclusiv această secțiune, ar putea fi respinsă.

Prezenta cerere a fost completată având cunoștință de prevederile Codului Penal.

Data:zz/ll/aaaa Prenumele și numeleCompletați cu prenumele, numele complete și funcția reprezentantului legal, cu litere mari de tiparPoziția în cadrul organizației
Semnătura Semnătura reprezentantului legal

 + 
Anexa nr. 3la NORME METODOLOGICE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE A PROGRAMULUI NAȚIONAL PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A AUTORITĂȚILOR PUBLICE LOCALE
DECLARAȚIE
cu privire la instruirea profesională a personalului care
va utiliza echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate
Subsemnatul ………… cetățean ………….. posesor ………. al B.I.(C.I.), seria ……. nr. ………. eliberat(ă)de ………., CNP ………. în calitate de reprezentant legal al ……………(denumirea autorității executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale) cu domiciliul/reședința în: localitatea …………., str. …… nr. ….., bl. ……, sc. ……, et. ……., ap. ……., județul/sectorul …….., telefon …./…, fax …./……., e-mail ……, declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul îndeclarații este pedepsit de legea penală, că angajații ……………. (denumirea autorității executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale), care vor utiliza echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate:[ ] dețin cunoștințele necesare pentru a utiliza echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate.[ ] vor parcurge un program de instruire profesională, suportat din fondurile angajatorului, care le va asigura cunoștințele necesare utilizării echipamentelor/sistemelor informatice ce urmează a fi achiziționate.Înțeleg că dacă cererea de finanțare nu este completă cu privire la toate detaliile și aspectele solicitate, inclusiv această declarație, cererea de finanțare va fi respinsă.

Data:Reprezentant legalSemnătura Funcția:Numele și prenumele

 + 
Anexa nr. 4la NORME METODOLOGICE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE A PROGRAMULUI NAȚIONAL PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A AUTORITĂȚILOR PUBLICE LOCALE
DECLARAȚIE
cu privire la existența sau nu a unei pagini
de internet securizată, proprie, funcțională
Subsemnatul ……… cetățean ……….. posesor ………….. al B.I.(C.I.), seria …….. nr. …….. eliberat(ă)de …….., CNP ………… în calitate de reprezentant legal al …………… (denumirea autorității executive)…. cu domiciliul/reședința în: localitatea ………., str. ……… nr. ……., bl. ……, sc. …., et. ….., ap. ….., județul/sectorul ………, telefon …./….., fax ……./……, e-mail …., declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, că ………………. (denumirea autorității executive la nivelul unităților administrativ – teritoriale):[ ] deține o pagină de internet securizată, proprie, funcțională, la adresa ………. ce respectă modelul standard furnizat de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării[ ] nu deține o pagină de internet securizată, proprie, funcțională, ce respectă modelul standard furnizat de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării iar unprocent de ……% din suma solicitată prin cererea de finanțare va fi alocată pentru realizarea unei pagini de internet și/sau pentru migrarea formatului acesteia către modelul standard.Înțeleg ca în situația în care aceasta nu există, finanțarea nu va fi acordată decât în situația în care o parte din suma solicitată va fi alocată construirii unei pagini de internet.

Data:Reprezentant legalSemnătura Funcția:Numele și prenumele

 + 
Anexa nr. 5la NORME METODOLOGICE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE A PROGRAMULUI NAȚIONAL PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A AUTORITĂȚILOR PUBLICE LOCALE
DECLARAȚIE
cu privire la asigurarea sustenabilității
activităților/produselor/serviciilor ce fac
obiectul cererii de finanțare
Subsemnatul …………….. cetățean ………….. posesor al B.I.(C.I.), seria ………. nr. …….. eliberat(ă)de ………., CNP …………. în calitate de reprezentant legal al …………………. (denumirea autorității executive) .. cu domiciliul/reședința în: localitatea ………., str. ……… nr. ……, bl. ….., sc. …., et. …, ap. …., județul/sectorul ………, telefon …../….., fax ……/….., e-mail ……, declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, că ……………… (denumirea autorității executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale), deține sau are capacitatea financiară de a acoperi, din fonduri proprii, sustenabilitatea activităților/produselor/serviciilor ce fac obiectul cererii de finanțare, pentru o perioadă de minim 3 ani.Înțeleg că dacă cererea de finanțare nu este completă cu privire la toate detaliile și aspectele solicitate, inclusiv această declarație, cererea de finanțare va fi respinsă.

Data:Reprezentant legalSemnătura Funcția:Numele și prenumele

 + 
Anexa nr. 6la NORME METODOLOGICE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE A PROGRAMULUI NAȚIONAL PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A AUTORITĂȚILOR PUBLICE LOCALE
DECLARAȚIE
privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 1 alin. (10) din OUG nr. 56/2024
Subsemnatul …………. cetățean ……… posesor al B.I.(C.I.), seria ……… nr. ……. eliberat(ă)de ………, CNP ……….. în calitate de reprezentant legal al ……… (denumirea autorității executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale) cu domiciliul/reședința în: localitatea ……….., str. ….. nr. …., bl. …, sc. …, et. …, ap. ….., județul/sectorul ………, telefon …../….., fax …../….., e-mail ……., declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, că activitățile/produsele/serviciile ce fac obiectul cererii de finanțare nu au fost și nu vor fi finanțate prin programele derulate din fonduri externe nerambursabile în perioada de programare 2021-2027, prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României ori prin alte programe naționale sau comunitare, inclusiv din contracte de împrumut semnate cu instituții de credit sau instituții financiare interne sau internaționale.Înțeleg că dacă cererea de finanțare nu este completă cu privire la toate detaliile și aspectele solicitate, inclusiv această declarație, cererea de finanțare va fi respinsă.

Data:Reprezentant legalSemnătura Funcția:Numele și prenumele

 + 
Anexa nr. 7la NORME METODOLOGICE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE A PROGRAMULUI NAȚIONAL PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A AUTORITĂȚILOR PUBLICE LOCALE
DECLARAȚIE
privind destinația echipamentelor/sistemelor informatice
ce urmează a fi achiziționate
Subsemnatul ………….. cetățean ………… posesor al B.I.(C.I.), seria ……….. nr. ….. eliberat(ă)de ……, CNP ………… în calitate de reprezentant legal al …………. (denumirea autorității executive)… cu domiciliul/reședința în: localitatea ………., str. …….. nr. ……, bl. ….., sc. ….., et. ….., ap. ……., județul/sectorul ………, telefon ………./….., fax …../….., e-mail ………., declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, că ……………. (denumirea autorității executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale) va utiliza echipamentele/sistemele informatice ce urmează a fi achiziționate, conform descrierii din cererea de finanțare depusă, respectiv în scopul furnizării de servicii publice.Înțeleg că dacă cererea de finanțare nu este completă cu privire la toate detaliile și aspectele solicitate, inclusiv această declarație, cererea de finanțare va fi respinsă.

Data:Reprezentant legalSemnătura Funcția:Numele și prenumele

 + 
Anexa nr. 8la NORME METODOLOGICE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE A PROGRAMULUI NAȚIONAL PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A AUTORITĂȚILOR PUBLICE LOCALE
DECLARAȚIE
privind înrolarea autorității executive în platforma Ghișeul.ro
precum și în aplicațiile ulterioare precum ROeID și PDURo
Subsemnatul ……………. cetățean ……….. posesor al B.I.(C.I.), seria ……… nr. ….. eliberat(ă)de ……, CNP …………. în calitate de reprezentant legal al ………… (denumirea autorității executive) … cu domiciliul/reședința în: localitatea………., str. …… nr. …….., bl. …., sc. …., et. …, ap. …., județul/sectorul ……., telefon …../…., fax …./…, e-mail …., declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, că ……………………. (denumirea autorității executive la nivelul unităților administrativ-teritoriale):[ ] este înrolată în platforma Ghișeul.ro.[ ] nu este înrolată în platforma Ghișeul.ro și mă angajez ca, în termen de maxim 60 zile de la data prezentei, procedura de înrolare să fie finalizată.[ ] se va înrola în aplicații precum ROeID, PDURo deîndată ce acestea vor fi funcționaleÎnțeleg că dacă cererea de finanțare nu este completă cu privire la toate detaliile și aspectele solicitate, inclusiv această declarație, cererea de finanțare va fi respinsă.

Data:Reprezentant legalSemnătura Funcția:Numele și prenumele

 + 
Anexa nr. 9
MODEL
CONTRACT DE FINANȚARE
Programul național pentru transformarea digitală
a autorităților publice locale
Nr. …/….
I.Părțile contractanteMinisterul Cercetării, Inovării și Digitalizării, denumit în continuare MCID, cu sediul în București, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, tel. 021 3183050, fax 021 2126617, cod fiscal 43516588, cont IBAN …….., Direcția Trezorerie și Contabilitate Publică Municipiul București, e-mail: office@mcid.gov.ro, reprezentat prin ministru …….. în calitate de finanțator,și……..(denumirea completă a Beneficiarului), cu sediul în………., cod poștal …….., str. ……. nr. ….., județul/sector/comună …….., tel. …….., fax …………., cod unic de înregistrare …………, cod fiscal …….., cont IBAN ……….. reprezentată prin ……, în calitate de Beneficiar,semnează prezentul contract de finanțare, în condițiile prevederilor Ordonanței de urgență nr. 56/2024 privind aprobarea Programului național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale, ca urmare a obținerii calificativului ELIGIBIL pentru cererea de finanțare depusă de Beneficiar.II.Precizări prealabile(1)Definițiile și interpretarea unor termeni din prezentul contract sunt prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 56/2024 privind aprobarea Programului național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale precum și în Normele metodologice pentru punerea în aplicare a programului național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale.(2)În prezentul contract de finanțare, cu excepția situațiilor când contextul prevede altfel sau a unei prevederi contrare:a)cuvintele care indică singularul includ și pluralul, iar cuvintele care indică pluralul includ și singularul;b)cuvintele care indică un gen includ toate genurile;c)termenul "zi" reprezintă zi calendaristică, dacă nu se specifică altfel;d)referirea la persoane include atât persoane fizice, cât și persoane juridice.(3)Raporturile juridice dintre părți vor fi guvernate de prezentul Contract de finanțare care, împreună cu dispozițiile prevăzute în fiecare dintre anexele Contractului de finanțare, vor reprezenta legea părților.(4)Trimiterile la actele normative includ și modificările și completările ulterioare ale acestora, precum și orice alte acte normative subsecvente.(5)În cazul în care oricare dintre prevederile prezentului Contract de finanțare este sau devine nulă, invalidă sau neexecutabilă conform legii, legalitatea, valabilitatea și posibilitatea de executare a celorlalte prevederi din prezentul contract de finanțare vor rămâne neafectate, iar Părțile vor depune eforturile necesare pentru a realiza acele acte și/sau modificări care ar conduce la același rezultat legal și/sau economic care s-a avut în vedere la data încheierii contractului de finanțare.(6)Nicio prevedere a prezentului contract de finanțare nu poate fi interpretată ca reprezentând o permisiune pentru neîndeplinirea altor obligații legale ce revin părților ca urmare a prevederilor legislației naționale și comunitare în vigoare.(7)În cazul în care există contradicții sau diferențe între prevederile prezentului Contract de finanțare, pe de o parte și cele ale legislației naționale sau europene în vigoare, pe de altă parte, acestea din urmă prevalează.(8)În cazul în care oricare dintre prevederile prezentului contract de finanțare este sau devine nulă, invalidă sau neexecutabilă conform legii, legalitatea, valabilitatea și posibilitatea de executare a celorlalte prevederi vor rămâne neafectate, iar Părțile vor depune eforturile necesare pentru a realiza acele acte și/sau modificări care ar conduce la același rezultat legal și/sau economic care s-a avut în vedere la data încheierii contractului de finanțare;(9)În înțelesul prezentului contract de finanțare, dacă prin acte normative nu se prevede altfel, termenele (inclusiv durata contractului) se calculează după cum urmează:i.Când termenul este stabilit pe luni, el se împlinește în ziua corespunzătoare din ultima lună. Dacă ultima lună nu are o zi corespunzătoare celei în care termenul a început să curgă, termenul se împlinește în ultima zi a acestei luni;ii.Când termenul este stabilit pe zile, acesta începe să curgă în ziua intrării în vigoare a contractului și se împlinește la ora 24.00 din ultima zi;iii.Când termenul este stabilit atât pe luni cât și pe zile, termenul se calculează aplicând regulile stabilite la litera i., iar termenul pe zile curge în continuarea celui stabilit pe luni și se împlinește la ora 24.00 din ultima zi.Dacă ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, termenul se consideră împlinit la sfârșitul primei zile lucrătoare care îi urmează.(10)Contractul de finanțare este un contract de adeziune. Acesta stabilește cadrul juridic general în care se va desfășura relația contractuală dintre MCID și Beneficiar. Raporturile juridice dintre MCID și Beneficiar vor fi guvernate de prezentul contract de finanțare care, împreună cu dispozițiile prevăzute în fiecare dintre documentele contractului de finanțare, vor reprezenta legea părților.III.Condiții generale + 
Articolul 1Obiectul contractului de finanțare(1)Obiectul prezentului contract îl reprezintă acordarea finanțării de către MCID pentru implementarea Proiectului cu titlul ……., denumit în continuare Proiect, în conformitate cu obligațiile asumate prin prezentul contract de finanțare, inclusiv anexele care fac parte integrantă din acesta.(2)Beneficiarul se angajează să implementeze Proiectul, în conformitate cu prevederile prezentului contract de finanțare, inclusiv anexele la acesta, în acord cu prevederile Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a Programului Național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale și în acord cu legislația națională aplicabilă.(3)MCID se angajează să plătească finanțarea la termenele și în condițiile prevăzute în prezentul contract și în conformitate cu legislația națională aplicabilă.
 + 
Articolul 2Durata contractului(1)Contractul de finanțare intră în vigoare și produce efecte de la data semnării de către ultima parte, respectiv de la data semnării de către MCID, după ce acesta a fost semnat, în prealabil, de către Beneficiar.(2)Perioada maximă de implementare a Proiectului este de 150 de zile de la data semnării contractului de finanțare.(3)Perioada de implementare a Proiectului poate fi prelungită prin acordul părților, până la maxim 12 luni, cu justificarea necesității prelungirii termenului, conform graficelor de implementare prevăzute în cadrul Proiectului, cu încadrare în perioada de implementare maximă stabilită în Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Programului Național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale, dacă a fost prevăzută, fără ca aceasta să depășească data de 31 decembrie 2025.
 + 
Articolul 3Valoarea contractului de finanțare(1)Valoarea contractului este de ………lei (valoarea în litere) din care TVA ………lei (valoarea în litere), reprezentând suma totală alocată, de la bugetul de stat, pentru finanțarea Proiectului intitulat, conform cererii de finanțare, ………., prin Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale.(2)În cazul în care valoarea totală a Proiectului se modifică în sensul majorării acesteia față de valoarea stabilită prin prezentul contract de finanțare, diferența astfel rezultată va fi suportată în întregime de Beneficiar.(3)Cheltuielile în cadrul contractului de finanțare vor fi efectuate de Beneficiar în limitele stabilite conform specificațiilor din Anexele nr. I și II la prezentul contract.
 + 
Articolul 4Eligibilitatea cheltuielilor(1)Cheltuielile angajate și plătite pe durata de implementare a Proiectului sunt eligibile dacă sunt realizate în condițiile stabilite de:(a)Legislația națională aplicabilă;(b)Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Programului Național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale;(c)Prezentul contract de finanțare.(2)Cheltuielile aferente Proiectului sunt considerate eligibile cu condiția ca acestea să fie prevăzute în cererea de finanțare, având calificativul ELIGIBIL, completată conform Anexei nr. 2 la Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Programului Național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale și să fie efectuate în termenii și condițiile prezentului contract de finanțare.(3)O cerere de finanțare având calificativul eligibil și semnarea prezentului contract, nu reprezintă, implicit, o confirmare a eligibilității cheltuielilor, aceasta urmând a fi stabilită inclusiv în urma procesului de verificare a modului de utilizare a fondurilor de către Beneficiar și depunerea documentelor justificative.(4)MCID își rezervă dreptul de a declara, în orice moment, pe parcursul implementării contractului, ca fiind neeligibile, cheltuielile efectuate cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare și/sau de a aplica corecții financiare/reduceri procentuale ca urmare a verificării documentației.(5)Cheltuielile aferente Proiectului, efectuate după expirarea perioadei de implementare a Contractului de finanțare vor fi suportate exclusiv de Beneficiar din bugetul propriu.(6)Nedetectarea de către MCID a neconformităților privind cheltuielile nu afectează dreptul finanțatorului de a declara ulterior, oricând pe parcursul executării Contractului, ca fiind neeligibile cheltuielile efectuate cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare și/sau de a aplica măsurile ce se impun ca urmare a verificării.
 + 
Articolul 5Prezentarea rapoartelor(1)Beneficiarul trebuie să transmită către MCID documentele de raportare aferente etapei finale, la finalizarea Proiectului (conform modelelor din Anexele nr. IV și VII la prezentul contract) în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea etapei, conform termenelor asumate prin Anexa nr. II la prezentul contract, dar nu mai târziu de 2 decembrie 2024 și cu până la 30 de zile lucrătoare înainte de încetarea contractului pentru anul 2025.(2)Documentele de raportare pentru raportarea finală sunt următoarele:a)devizul postcalcul, completat conform Anexei nr. III la prezentul contract;b)raportul de activitate completat conform Anexei nr. V la prezentul contract, în care vor fi prezentate activitățile desfășurate de către beneficiarii proiectelor. Vor fi evidențiate rezultatele și activitățile concrete pe care aceștia le-au desfășurat, în acord cu scopul, obiectivele și activitățile pentru care au primit finanțarea precum și informațiile prevăzute;c)documente justificative (ex.: facturi fiscale, procese verbale de recepție cantitativă și calitativă a produselor/serviciilor achiziționate, întocmite în conformitate cu legislația incidentă, etc.).(3)La finalizarea Proiectului, în baza rapoartelor transmise de către Beneficiar, MCID va efectua analiza conformității acestora cu prevederile cererii de finanțare, va face verificarea financiară finală și va stabili cheltuielile ce urmează a fi decontate cu încadrarea în bugetul aprobat al Proiectului. + 
Articolul 6Modalități de plată(1)Plățile către Beneficiar se efectuează prin transfer bancar, conform legii, în limita creditelor bugetare deschise, în condițiile stabilite prin prezentul contract, conform Anexei nr. II – Planificarea plăților anuale, la prezentul contract, dar nu mai târziu de data de 2 decembrie 2024 și cu până la 30 de zile lucrătoare înainte de încetarea contractului pentru anul 2025.(2)MCID efectuează plățile în contul Beneficiarului, deschis pentru execuția Proiectului: titular: …….(denumirea/numele titularului contului), cod fiscal ………, trezoreria (sectorului): ……….. (denumirea, inclusiv filiala), numărul de cont (IBAN):………, în limita creditelor bugetare deschise, prin ordin de plată, pe baza cererii de plată.a)La finele perioadei de derulare a contractului de finanțare, Beneficiarul prezintă documente justificative în funcție de cheltuielile efectuate, până la concurența sumei contractate prin prezentul contract conform Art. 52 din Legea 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare.b)Sumele acordate se utilizează numai pentru efectuarea cheltuielilor aferente realizării activităților prevăzute în cererea de finanțare.c)Termenul-limită până la care se poate transmite cererea de plată, pe baza anexelor nr. II – Planificarea plăților anuale și nr. IV – Cerere de plată, la prezentul contract, și a documentelor financiar-contabile justificative, este data de 2 decembrie 2024 și cu până la 30 de zile lucrătoare înainte de încetarea contractului pentru anul 2025.(3)În vederea efectuării plății, Beneficiarul transmite MCID documentele justificative corespunzătoare. În vederea decontării sumei solicitate, MCID emite ordin de plată.(4)Orice altă sumă pe care MCID a plătit-o sau a dispus să fie plătită peste ceea ce Beneficiarul are dreptul, conform contractului, va avea caracter de creanța bugetară. În cazul în care Beneficiarul nu va rambursa sumele încasate necuvenit în decurs de 10 zile lucrătoare de la notificarea emisă de MCID, sumele respective constituie titlu executoriu.
 + 
Articolul 7Dispoziții privind cheltuielile(1)Beneficiarul poartă răspunderea pentru cheltuielile pe care le decontează, sub aspectul legalității, atât asupra plafonului aprobat (cuantum cheltuieli conform legii), cât și asupra destinației cheltuielilor eligibile efectuate.(2)Beneficiarul are obligația de a utiliza sumele prevăzute în Anexa nr. I – Deviz-cadru antecalcul, la prezentul contract, doar pentru realizarea activităților prevăzute în contract. Dacă situația o impune, pe parcursul derulării contractului se pot face realocări între categoriile de cheltuieli, cu condiția transmiterii unei notificări în prealabil către MCID.(3)Achizițiile necesare realizării Proiectului vor fi efectuate numai pentru echipamente /sisteme informatice procurate după data intrării în vigoare a contractului.(4)Beneficiarul întocmește, păstrează și ține o evidență clară și detaliată, din punct de vedere financiar, a activităților derulate în cadrul contractului.(5)Beneficiarul va utiliza sumele doar în scopul implementării Proiectului sau în legătură cu aceasta. În cazul în care ulterior constată că sumele nu sunt utilizate în scopul implementării Proiectului, MCID va face demersurile necesare în vederea recuperării acestora, și emiterea unei notificări de recuperare a sumelor ce reprezintă titlu executoriu.
 + 
Articolul 8Drepturile și obligațiile finanțatorului(1)Asigură finanțarea și monitorizarea Proiectului, conform clauzelor contractului de finanțare, în condițiile legii;(2)Prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 (RGPD 2018) și a Legii 190/2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.(3)MCID are dreptul de a verifica și/ sau controla Beneficiarul pe toată perioada derulării programului precum și în perioada de sustenabilitate.
 + 
Articolul 9Drepturile și obligațiile Beneficiarului(1)Beneficiarul are obligația și responsabilitatea să asigure managementul și implementarea Proiectului în concordanță cu prevederile prezentului contract și ale normelor de aplicare.(2)Beneficiarul are obligația de a începe executarea contractului de finanțare, după semnarea acestuia și de a realiza toate activitățile prevăzute în cererea de finanțare, fără a depăși perioada de implementare specificată la art. 2, alin (2) și (3).(3)Beneficiarul este responsabil de exactitatea datelor prezentate în documentele justificative de plată precum și de orice întârziere a efectuării plăților din cauza datelor incorecte și/sau incomplete trimise către MCID.(4)Este interzisă dubla finanțare a activităților din Proiect, iar în cazul identificării unei astfel de situații, MCID demarează procedura de recuperare a creanțelor bugetare.(5)Beneficiarul certifică pe propria răspundere realitatea, regularitatea și legalitatea datelor prezentate în documentele justificative referitoare la plăți și decontarea cheltuielilor.(6)Beneficiarul răspunde de păstrarea documentelor care au stat la baza încheierii și derulării contractului, precum și a documentelor justificative în baza cărora a fost solicitată decontarea cheltuielilor din cadrul contractului, pe o perioadă de 3 ani de la data încetării raporturilor contractuale.(7)Beneficiarul are obligația să se asigure că orice rezultat apărut și raportat în urma activităților finanțate prin prezentul contract va avea menționate numele finanțatorului și numărul contractului de finanțare, după modelul: "Această lucrare a fost susținută prin Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale, finanțat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării din România, Contract nr. ……"(8)Beneficiarul are obligația să notifice în scris MCID, în termen de 10 zile calendaristice, în următoarele cazuri:a)în cazul în care intervin modificări privind datele de identificare sau de contact;b)în cazul în care intervine blocarea conturilor(9)Beneficiarul are obligația să transmită Notificarea pe e-mail sau platforma dedicată către MCID.(10)Beneficiarul are obligația să acorde accesul neîntârziat și neîngrădit în scopul derulării activităților de verificare derulate de către MCID(11)MCID nu este răspunzătoare pentru prejudiciile suferite de Beneficiar ori de către personalul acestuia în timpul executării contractului și nu poate fi supusă vreunei revendicări pentru compensare sau reparații față de aceste prejudicii.
 + 
Articolul 10Angajamente comune ale părților(1)Părțile se angajează:a)să îndeplinească în mod corespunzător obligațiile, atribuțiile și responsabilitățile ce le revin în baza prezentului contract de finanțare, cu respectarea principiilor transparenței, a unui management adecvat și a bunei gestiuni financiare, în conformitate cu prevederile legislației naționale și cu procedurile interne;b)să nu utilizeze informațiile și documentele ce rezultă din activitatea de executare a prezentului contract sau la care au acces în vederea implementării prezentului Contract de finanțare, în alt scop decât acela de a-și îndeplini obligațiile ce le revin cu respectarea prevederilor legale privind transparența, accesul la informații, precum și protecția datelor cu caracter personal;(2)Părțile utilizează reguli și proceduri care să asigure respectarea următoarelor principii:a)o bună gestiune financiară bazată pe aplicarea principiilor economicității, eficacității și eficienței;b)respectarea principiilor de liberă concurență și de tratament egal și nediscriminatoriu;c)transparența – punerea la dispoziția tuturor celor interesați a informațiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru acordarea fondurilor naționale;d)prevenirea apariției fraudei și corupției prin identificarea și analiza factorilor de risc și vulnerabilităților;e)prevenirea apariției situațiilor de conflict de interese în cursul întregii proceduri de verificare a proiectelor, precum și ulterior acestei proceduri;f)evitarea dublei finanțări – în conformitate cu Anexa nr. 6 la Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Programului Național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale, Declarație privind îndeplinirea condiției prevăzute la Art. 1 alin (10) din OUG nr. 56/2024. + 
Articolul 11Modificări și completări ale contractului de finanțarePrezentul Contract de finanțare poate fi modificat și/sau completat prin una din următoarele modalități:a)prin efectul legii, ca urmare a intrării în vigoare a unor prevederi legale care produc efecte asupra conținutului prezentului contract;b)prin act adițional, în baza acordului de voință al părților, realizat pe întreaga durată de valabilitate a contractului de finanțare, pentru modificarea/completarea clauzelor și/sau a Anexelor la acesta.
 + 
Articolul 12Conflict de interesePărțile se obligă să ia toate măsurile pentru respectarea regulilor pentru evitarea conflictului de interese, în conformitate cu prevederile legislației naționale în vigoare, fără a se limita la acestea, precum și să se informeze reciproc, de îndată ce au luat la cunoștință, în legătură cu orice situație care dă naștere sau este posibil să dea naștere unui astfel de conflict.
 + 
Articolul 13Clauza privind prelucrarea datelor cu caracter personalPărțile se angajează să respecte normele și obligațiile impuse de dispozițiile în vigoare privind protecția datelor cu caracter personal. În acest sens părțile completează Anexa nr. VI la prezentul.
 + 
Articolul 14Cesiunea contractului unei terțe părțiCesiunea contractului sau a unor părți din acesta este interzisă.
 + 
Articolul 15Răspunderea părților(1)Niciuna dintre părți nu este și nu poate fi ținută răspunzătoare pentru daunele/ prejudiciile cauzate unui terț din vina celeilalte părți sau cauzate celeilalte părți de către un terț în îndeplinirea prezentului contract și/sau scopul implementării Proiectului sau în legătură cu aceasta.(2)Fiecare parte este răspunzătoare pentru orice daune sau prejudicii cauzate celeilalte părți prin neîndeplinirea sau îndeplinirea cu întârziere și/sau defectuoasă a obligațiilor ce îi revin, conform prevederilor prezentului contract. + 
Articolul 16Încetarea/rezilierea contractului de finanțareContractul încetează, în condițiile legii, în următoarele situații:a)La îndeplinirea tuturor obligațiilor contractuale de către ambele parți,b)În caz de forță majoră conform Art. 17 din prezentul contractc)MCID poate rezilia contractul în cazul în care Beneficiarul nu transmite/predă documentele doveditoare privind respectarea obligațiilor prevăzute în prezentul contract sau nu își îndeplinește corespunzător obligațiile contractuale ce îi revin.d)MCID poate denunța unilateral contractul în cazul în care se modifică legislația incidenta sau în cazul în care MCID nu poate obține fondurile necesare finanțării; MCID va transmite o notificare Beneficiarului cu cel puțin 30 de zile înainte de data încetării.e)Contractul încetează să producă efecte juridice la data la care finanțatorul și Beneficiarul și-au îndeplinit toate obligațiile contractuale. + 
Articolul 17Forță majoră(1)În sensul prezentului contract, forța majoră reprezintă orice eveniment imprevizibil și de neînlăturat, intervenit după încheierea prezentului contract și care împiedică executarea în tot sau în parte a acestuia. Forța majoră nu include niciun eveniment generat din neglijență sau din acțiunea intenționată a unei părți la prezentul contract.De asemenea, forța majoră nu include insuficiența fondurilor sau neefectuarea oricăror plăți cerute prin prezentul contract.(2)Sunt considerate situații de forță majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: războaie, calamități naturale, epidemii, pandemii și alte evenimente similare. Forța majoră exonerează de răspundere părțile în cazul neexecutării parțiale sau totale a obligațiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care acesta acționează și numai dacă a fost notificat corespunzător celeilalte părți.(3)Partea care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți cazul de forță majoră, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data apariției acestuia și de a-l dovedi, în termen de cel mult 15 (cincisprezece) zile lucrătoare de la data apariției. De asemenea, are obligația de a comunica data încetării cazului de forță majoră, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la încetare.(4)Părțile au obligația de a lua orice măsuri care le stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor acțiunii forței majore.(5)Pe durata incapacității de a-și îndeplini serviciile, ca urmare a unui caz de forță majoră, Beneficiarul are dreptul să i se ramburseze numai acele cheltuieli pe care le-a efectuat în mod rezonabil și necesar în perioada respectivă, precum și cheltuieli efectuate pentru reluarea activităților după terminarea perioadei de întrerupere. Părțile se vor consulta cu privire la acceptarea măsurilor corespunzătoare ce urmează a fi luate în aceste circumstanțe. Părțile au dreptul să își notifice încetarea de plin drept a prezentului contract și/sau repunerea în situația anterioară, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.(6)Dacă un caz de forță majoră se produce și continuă pe o perioadă de 30 de zile calendaristice, atunci fiecare parte este îndreptățită să dea celeilalte părți un preaviz de 10 de zile calendaristice, în vederea rezilierii contractului. În consecință, părțile sunt exonerate de execuția ulterioară a contractului.
 + 
Articolul 18Litigii(1)Litigiile ce decurg din sau neexecutarea/executarea culpabila a prezentului contract se soluționează pe cale amiabilă în termen de 15 zile calendaristice de la constatarea apariției situației litigioase.(2)În situația în care litigiul nu poate fi soluționat pe cale amiabilă, competența de soluționare revine instantței de pe raza teritorială în care se află sediului finanțatorului. + 
Articolul 19Limba care guvernează contractulLimba care guvernează contractul este limba română.
 + 
Articolul 20Dispoziții finale(1)Termenele din prezentul contract se calculează potrivit prevederilor referitoare la calculul termenelor din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(2)Prezentul contract și anexele sale pot fi modificate și/sau completate numai prin acte adiționale semnate de către ambele părți sau de către împuterniciții acestora.(3)La prezentul contract se anexează următoarele documente care fac parte integrantă din acesta:a)Anexa nr. I – Deviz-cadru antecalcul pentru Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale;b)Anexa nr. II – Planificarea plăților anuale pentru Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice localec)Anexa nr. III – Deviz postcalcul pentru Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale;d)Anexa nr. IV – Cerere de plată pentru Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale;e)Anexa nr. V – Raport de activitate (Deviz justificativ cheltuieli efectuate) pentru raportare finală;f)Anexa nr. VI – Clauze standard privind prelucrarea de date cu caracter personal;g)Anexa nr. VII – Cererea de finanțare admisă la finanțare (extrasă din platforma dedicată competiției pentru Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale).h)Anexa nr.VIII – Declarația pe propria răspundere privind eligibilitatea financiară a Beneficiarului pentru Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale;(4)Prezentul contract s-a încheiat în două exemplare, având valoare de original, conținând ……. din care un exemplar pentru Finanțator și un exemplar pentru Beneficiar.

Ministerul Cercetării, Inovării și DigutalizăriiBogdan-Gruia IVANMinistru Beneficiar

 + 
Anexa nr. Ila Contractul de finanțare nr. …../…..Nr. ieșire Beneficiar ……….……./……….
DEVIZ-CADRU ANTECALCUL*
pentru Programul național pentru transformarea
digitală a autorităților publice locale

Nr. crt. Categoria de cheltuieli Valoarea bugetului 2024* Valoarea bugetului 2025* Total buget
1.
2.
3.
4.
5.
TOTAL (lei)

* Se completează conform planificării desfășurării activităților.Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate.Reprezentant legal,……………….(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………..

Juridic…………………(numele, prenumele, semnătura)Data ………….. Director economic/Contabil-șef,………………………..(numele, prenumele, semnătura)Data ………………..

 + 
Anexa nr. IIla Contractul de finanțare nr. …../……….Nr. ieșire Beneficiar…………..…../……..Reprezentant legal,……………..(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………
PLANIFICAREA PLĂȚILOR ANUALE*
pentru Programul național pentru transformarea digitală
a autorităților publice locale

Anul bugetar Valoarea finanțării de la bugetul de stat (lei) Termen depunere documente
2024
2025
Total contract

* Se completează conform planificării desfășurării activităților.Ne asumăm răspunderea pentru certitudinea datelor prezentate mai sus.

Juridic…………………(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………….. Director economic/Contabil-șef,………………………..(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………………..

 + 
Anexa nr. IIIla Contractul de finanțare nr. …../……Nr. ieșire Beneficiar …………………../…….
DEVIZ POSTCALCUL*
pentru Programul național pentru transformarea digitală
a autorităților publice locale

Nr. crt. Categoria de cheltuieli Valoarea bugetului anul* Documente justificative
1.
2.
3.
4.
5.
TOTAL (lei)

* Se completează conform planificării desfășurării activităților.Ne asumăm răspunderea pentru certitudinea datelor prezentate mai sus.Reprezentant legal,………………….(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data …………….

Juridic…………………(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………….. Director economic/Contabil-șef,………………………..(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………………..

 + 
Anexa nr. IVla Contractul de finanțare nr. …../….

Nr. ieșire Beneficiar ………….…………../………… Nr. intrare Finanțator……../…………Aprob.Finanțator/Ordonator principal de crediteMinistru,……………….


CERERE DE PLATĂ
pentru Programul național pentru transformarea digitală
a autorităților publice locale
Către: Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării………….. (denumirea completă a Beneficiarului), în calitate de Beneficiar în cadrul Contractului multianual de finanțare nr. …../…..,solicităm plata sumei de ……..(în cifre și în litere) lei.Suma totală decontată conform devizului postcalcul este de …………lei*.Plata se va face în contul IBAN …………,trezoreria ………, sucursala ………., cod fiscal ……….

Se aprobă Vizat
Reprezentant legal,……………….(funcția, numele, prenumele, semnătura) Director economic/Contabil-șef, …………………….(numele, prenumele, semnătura)
Juridic,……………..(funcția, numele, prenumele, semnătura)
Finanțator: Avizat
Director economic:……………………….. la data de……………………..
Director: ……………………. Direcția:…………………….. la data de …………………….
Responsabil contract:………………………… la data de……………………..

● Se anexează documente justificative aferente sumei totale solicitate, pct I conform conform Art. 52 din Legea 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare. + 
Anexa nr. Vla Contractul de finanțare nr. ……./………Nr. ieșire Beneficiar ……………..………/………
RAPORT DE ACTIVITATE
pentru Programul național pentru transformarea digitală
a autorităților publice locale
(Deviz justificativ cheltuieli efectuate) raportare finală
pentru Proiectul ……. privind activitățile desfășurate
de către Beneficiarii Programului național pentru
transformarea digitală a autorităților publice locale
în cadrul Beneficiarului …….. în anul …..
1.Descrierea activităților desfășurate2.Îndeplinirea indicatorilor asumați3.Rezultate finale4.Impactul proiectuluiReprezentant legal,………………..(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ……….

Juridic…………………(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………….. Director economic/Contabil-șef,………………………..(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………………..

 + 
Anexa nr. VIla Contractul de finanțare nr. …../…..Nr. ieșire Beneficiar ……..…./…..
CLAUZE STANDARD
privind prelucrarea de date cu caracter personal pentru
Programul național pentru transformarea digitală
a autorităților publice locale
Prezentul acord se încheie de către și între:Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, denumit în continuare MCID, cu sediul în București, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, tel. 021 3183050, fax 021 2126617, cod fiscal 43516588, cont IBAN RO43TREZ23A530200550148X, trezoreria sectorului 1, e-mail office@mcid.gov.ro, reprezentat prin ministru ……,în calitate finanțator,și…….(denumirea completă a organizației-gazdă), cu sediul în ………, cod poștal ………, str. ……. nr. ……, județul(sectorul)……., tel. ………, fax ….., cod unic de înregistrare ………, cod fiscal ………., cont IBAN …….., trezoreria ……, e-mail ……, reprezentat prin……. și director economic (contabil-șef)….., în calitate de Beneficiar. + 
Articolul 1Părțile se angajează să respecte normele și obligațiile impuse de dispozițiile în vigoare privind protecția datelor cu caracter personal. + 
Articolul 2În desfășurarea relațiilor contractuale dintre părți intervin și activități care constau în prelucrări de date cu caracter personal, realizate în numele operatorului (Beneficiarului), acesta recurgând doar la persoane împuternicite care oferă garanții suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate. Prelucrarea datelor trebuie să respecte cerințele prevăzute în Regulamentul nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46CE (denumit în continuare „Regulamentul” sau „GDPR”). Prin urmare, părțile confirmă respectarea deplină a următoarelor prevederi, inclusiv, dar fără a se limita la:– asigurarea măsurilor necesare respectării drepturilor persoanelor vizate privind ștergerea, corectarea sau transferul informațiilor personale;– informarea, în caz de încălcare a securității datelor cu caracter personal, a autorității naționale de supraveghere competente, într-un interval de maximum 72 de ore și, în cazul prestatorului, nu mai târziu de 24 de ore de la momentul în care o astfel de încălcare a ajuns la cunoștința acestuia;– îndeplinirea tuturor obligațiilor privind documentarea necesară conformării cu prevederile Regulamentului nr. 679/2016 și cu legislația internă în materie. + 
Articolul 3Părțile pot utiliza datele personale ale semnatarilor în limita contractului pe care îl au încheiat, acesta fiind baza legală a prelucrării, orice prelucrare suplimentară sau alt scop făcând obiectul unui acord separat de prelucrarea datelor încheiat între părți. De asemenea, perioada de stocare a datelor personale prelucrate prin contract este limitată la perioada corespondentă realizării obiectului principal al contractului. + 
Articolul 4Datele cu caracter personal transmise între părți nu pot deveni accesibile sau comunicate unor terțe părți neautorizate sau puse la dispoziție spre utilizare într-un alt mod. + 
Articolul 5Datele cu caracter personal vor fi prelucrate într-un mod care asigură securitatea lor adecvată, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice și organizatorice corespunzătoare. Prin urmare, părțile vor lua toate măsurile necesare în ceea ce privește obligațiile asumate prin această clauză: + 
Articolul 5.1vor împiedica persoanele neautorizate să obțină acces la sistemele de colectare a datelor cu care sunt prelucrate sau utilizate datele cu caracter personal; + 
Articolul 5.2vor preveni utilizarea fără autorizație a sistemelor de prelucrare a datelor; + 
Articolul 5.3se vor asigura că persoanele care au dreptul să utilizeze un sistem de prelucrare a datelor au acces numai la datele la care au drept de acces și că acestea nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizație în cursul prelucrării, utilizării sau stocării ulterioare;  + 
Articolul 5.4se vor asigura că datele cu caracter personal nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizație în timpul transmiterii electronice sau al transportului și că este posibil să verifice și să stabilească către care organisme se dorește să se efectueze transferul datelor cu caracter personal prin mijloace de transmitere a datelor; + 
Articolul 5.5se vor asigura că pot verifica și stabili dacă și de către cine au fost introduse, modificate sau eliminate datele cu caracter personal în/din sistemele de prelucrare a datelor; + 
Articolul 5.6se vor asigura că, în cazul unei acțiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, datele sunt prelucrate strict în conformitate cu prezentul contract încheiat între părți; + 
Articolul 5.7se vor asigura că datele cu caracter personal sunt protejate de distrugere sau pierdere accidentală; + 
Articolul 5.8se vor asigura că datele colectate în scopuri diferite vor fi prelucrate separat.
Prezentul acord a fost încheiat la ……… într-un număr de 2 exemplare, astăzi, ………, data semnării lui.

Beneficiar ………….Reprezentant legal,………………………….(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data …………….. Ministerul Cercetării, Inovării și DigitalizăriiMinistru,………………………..(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ……………..

 + 
Anexa nr. VIIla Contractul de finanțare nr. ……/……Nr. ieșire Beneficiar ……….…../……..Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate.

Reprezentant legal,……………………….(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ……………..
Juridic…………………(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………….. Director economic/Contabil-șef,………………………..(funcția, numele, prenumele, semnătura)Data ………………..


CEREREA DE FINANȚARE ADMISĂ LA FINANȚARE
(se va atașa documentul depus în platforma dedicată competiției pentru Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice local, nu este necesară recompletarea acestuia) + 
Anexa nr. VIIIla Contractul de finanțare nr. …/……Nr. ieșire Beneficiar ………………/……
DECLARAȚIA PE PROPRIA RĂSPUNDERE
a Beneficiarului privind eligibilitatea financiară pentru
Programul național pentru transformarea digitală
a autorităților publice locale
Subsemnatul/a, ………………….., având funcția de ……….., reprezentant legal al ………… (denumirea Beneficiarului) pentru proiectul ……… (denumireaproiectului) implementat în cadrul Programul național pentru transformarea digitală a autorităților publice locale, în vederea certificării cheltuielilor efectuate declar pe propria răspundere următoarele:……… (denumirea completă a Beneficiarului)● nu este declarată conform legii în stare de incapacitate de plată și nu are plățile/conturile blocate conform unei hotărâri judecătorești.● Beneficiarul nu se face vinovat de:– încălcarea prevederilor vreunui alt contract de finanțare încheiat cu finanțatorul;– furnizarea de declarații inexacte vreunui finanțator în vederea selectării Beneficiarilor.● Cheltuielile eligibile la nivel de proiect se bazează pe înregistrările contabile verificabile care sunt în conformitate cu principiile și metodele general acceptate în contabilitate;● Cheltuielile eligibile la nivel de proiect se află în deplină conformitate cu documentele justificative prezentate în Devizul postcalcul al etapei;● Documentele justificative originale care au stat la baza cheltuielilor eligibile sunt îndosariate și păstrate de instituție, ștampilate, semnate și sunt la dispoziția consultării în scopul controlului și auditului. Sunt conștient de faptul că nerespectarea acestei condiții impuse de reglementările naționale conduce la obligația mea de a restitui întreaga sumă primită aferentă proiectului● Proiectul nu este finanțat prin instrumente ale CE și nici prin alte instrumente naționale decât cele precizate în contractul de finanțare;● Cheltuielile eligibile la nivel de proiect respectă în principiu regulile privind achizițiile publice, și principiul evitării conflictului de interese, după caz.Informațiile furnizate sunt complete și corecte și înțeleg că finanțatorul are dreptul de a solicita, în scopul verificării și confirmării declarațiilor, situațiilor și documentelor depuse, orice informații suplimentare.Prezenta Declarație financiară a fost completată cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declarații.

Data:Reprezentant legal Funcția: ………………….Prenumele și numele …………Semnătura

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x