NORME METODOLOGICE din 28 iulie 1995

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 178 din 9 august 1995
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 125 01/03/1996
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREALEGE 67 24/06/1995
ActulREFERIRE LALEGE 67 24/06/1995
ActulREFERIRE LALEGE 67 24/06/1995 ART. 17
ActulREFERIRE LALEGE 67 24/06/1995 ART. 19
ActulREFERIRE LALEGE 67 24/06/1995 ART. 22
ActulREFERIRE LALEGE 67 24/06/1995 ART. 23
ActulREFERIRE LALEGE 67 24/06/1995 ART. 24
ActulREFERIRE LALEGE 67 24/06/1995 ART. 29
ActulREFERIRE LALEGE 37 16/06/1994 ART. 4
ActulREFERIRE LALEGE 34 30/05/1994
ActulREFERIRE LALEGE 53 01/06/1992
ActulREFERIRE LALEGE 49 29/07/1991
ActulREFERIRE LADECRET-LEGE (R) 118 30/03/1990
ActulREFERIRE LALEGE (R) 42 18/12/1990
ActulREFERIRE LALEGE (R) 23 18/11/1969 ART. 14
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 125 01/03/1996
ActulAPROBAT DEHG 565 28/07/1995
ActulCONTINUT DEHG 565 28/07/1995

pentru aplicarea Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social, precum şi modalitatile de plată a drepturilor reglementate de lege



I. AJUTORUL SOCIAL1. Primirea cererilor pentru acordarea ajutorului social1.1 Primarul organizeaza activitatea de primire, înregistrare şi solutionare a cererilor pentru acordarea ajutorului social, asigura evidenta şi plata drepturilor stabilite prin serviciile sale specializate.1.2 Cererea pentru acordarea ajutorului social (model nr. 1) se completeaza de unul dintre membrii familiei sau, în cazurile prevăzute de lege, de tutorele sau curatorul persoanei indreptatite. Persoana care completeaza şi depune cererea la primar este titularul ajutorului social, iar beneficiarul ajutorului social este familia.Cererea pentru acordarea ajutorului social se depune şi se înregistrează la primarul localităţii în a carei raza teritoriala domiciliaza titularul sau, după caz, la primarul localităţii în a carei raza teritoriala au reşedinţa cetatenii straini sau apatrizi.La depunerea cererii se prezinta urmatoarele acte (copii sau original, după caz) din care rezultă datele de identificare a titularului, numărul membrilor de familie ce se va lua în considerare la stabilirea dreptului de ajutor social, precum şi veniturile nete realizate de membrii familiei:– buletinul de identitate al titularului (carnetul de identitate sau legitimatia provizorie pentru cetatenii straini sau apatrizi care au reşedinţa în România);– actul din care să rezulte calitatea titularului de tutore sau curator, dacă este cazul (copie legalizata sau copie xerox, însoţită de original, care se restituie după certificarea conformitatii);– certificatele de nastere ale membrilor de familie (copii certificate);– certificatul de căsătorie (copie certificata);– adeverinte de elev sau student eliberate în luna curenta sau luna anterioara depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social; în adeverinta de elev sau student se va menţiona dacă beneficiaza de bursa, tipul şi cuantumul acesteia;– hotărârea de încredinţare, adoptie şi orice hotărâre privind obligaţia legala de întreţinere (copie certificata);– adeverinte de la oficiul forţei de muncă, pentru persoanele apte de muncă din familie, cu excepţiile stabilite de lege, eliberate în luna depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social sau în luna anterioara; persoanele care beneficiaza de ajutor de şomaj, de ajutor de integrare profesionala sau de alocaţie de sprijin vor prezenta talonul de plată din luna curenta sau din luna anterioara, după caz;– adeverinte din care să rezulte ultimul venit brut şi net (salarii, sporuri, premii şi orice alte drepturi banesti sau în natura) realizate de persoanele incadrate în munca;– adeverinta de salariu net, din luna curenta, după caz, din luna anterioara depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social, eliberata de Inspectoratul de stat teritorial pentru handicapati, pentru persoana care are în ingrijire permanenta o persoană handicapata;– taloane sau adeverinte de pensie, de ajutor social în condiţiile legii pensiilor şi asigurarilor sociale de stat, precum şi pentru alte indemnizatii şi sporuri, din ultima luna plătită; se iau în calculul veniturilor şi pensiile suplimentare;– adeverinte eliberate de organele financiare teritoriale din care să rezulte veniturile realizate de membrii familiei, din surse proprii sau din prestarea unor activităţi autorizate în condiţiile prevăzute de lege, eliberate cu cel mult două saptamini inaintea prezentarii acestora la primar;– procesul-verbal de impunere şi/sau declaratia de impunere privind impozitul pe venitul agricol conform Legii nr. 34/1994, pentru anul curent;– alte acte doveditoare privind veniturile realizate.1.3 Functionarul desemnat pentru primirea şi inregistrarea cererii pentru acordarea ajutorului social (model nr. 1) va urmări modul de completare a acesteia şi va verifica corectitudinea înregistrărilor, având în vedere urmatoarele:– datele de identificare a titularului şi a celorlalţi membri ai familiei se completeaza cu respectarea spatiilor destinate informaţiilor respective; spatiile rezervate pentru coduri se completeaza de functionar în vederea prelucrarii automate a datelor;– numărul membrilor de familie, completat în spatiul rezervat, se referă numai la membrii de familie ce se iau în considerare la stabilirea dreptului de ajutor social, conform art. 2 şi art. 5 alin. (1) din lege; titularul va fi inclus în acest numar, dacă indeplineste condiţiile prevăzute de lege, cu excepţia cazului când are calitatea de tutore sau curator;– veniturile nete realizate de familie se compun din veniturile individuale, realizate lunar din salarii, pensii, ajutoare de şomaj, indemnizatii, sporuri, alocatii de stat pentru copii, burse sociale sau de studii etc., şi din veniturile realizate la nivelul intregii familii, din agricultura, zootehnie etc.;– veniturile nete individuale realizate de membrii familiei se completeaza de către titular la pag. 2 din cererea pentru acordarea ajutorului social. Tabelul se va completa după consultarea categoriilor de venituri prevăzute la pag. 4 din cerere; titularul va inscrie, pentru fiecare membru de familie, codul şi suma corespunzătoare veniturilor realizate; dacă unii membri din familie nu realizează venituri, în coloana "total" se inscrie "0";– veniturile realizate de întreaga familie se completeaza în cerere la pag. 3 "Venituri familiale", şi anume:* veniturile nete anuale realizate din agricultura, conform actului de impunere emis pe numele contribuabilului (veniturile lunare corespunzătoare se calculeaza şi se completeaza de functionar); dacă exista mai mulţi proprietari aflati în indiviziune, în functie de numărul acestora, se va inscrie cota-parte ce revine familiei titularului de ajutor social din venitul net prevăzut în actul de impunere;* veniturile anuale şi lunare realizate din cresterea şi valorificarea animalelor, pasarilor, albinelor etc. se evalueaza pe baza criteriilor proprii aprobate anual de consiliul local şi a numarului de animale, păsări, stupi de albine etc., declarate în proprietatea familiei la data depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social;* veniturile anuale realizate de familie din arende, dobinzi, rente, vinzarea sau inchirierea unor cladiri, spatii locative, terenuri sau alte bunuri mobile sau imobile, inclusiv economii sau depozite bancare, titluri de valoare, acţiuni, precum şi orice alte venituri;* alte bunuri declarate de titular în proprietatea familiei, care pot fi valorificate, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (2) din lege şi care vor fi evaluate în vederea stabilirii dreptului de ajutor social.1.4 La verificarea completarii cererii pentru acordarea ajutorului social, functionarul desemnat de primar confrunta datele inscrise în aceasta cu cele din actele doveditoare, după care certifica prin semnatura concordanta şi înregistrează cererea într-un registru special; numărul din acest registru special se completeaza de functionar pe cererea pentru acordarea ajutorului social.1.5 Pentru fiecare familie se întocmeşte o documentatie distincta, pastrindu-se actele care au stat la baza stabilirii dreptului la ajutor social, precum şi cele emise ulterior de primar; documentele se arhiveaza şi se completeaza ori de cite ori intervin modificari în componenta familiei sau în cuantumul veniturilor acesteia.1.6 În vederea solutionarii cererii pentru acordarea ajutorului social sau a modificarii/încetării platii ajutorului social, primarul dispune efectuarea unei anchete sociale, dacă exista dubii, sesizari sau în alte cazuri motivate.2. Determinarea cuantumului ajutorului socialÎn vederea solutionarii cererii pentru acordarea ajutorului social, functionarul serviciului specializat al primarului completeaza fisa de calcul al ajutorului social (model nr. 2) pe baza datelor din cererea titularului.Fisa de calcul al ajutorului social se completeaza după cum urmeaza:– datele de identificare (numărul şi data înregistrării, numele şi prenumele titularului) sunt preluate din cererea pentru acordarea ajutorului social;– la pct. 1 – numărul total al membrilor de familie este cel declarat;– la pct. 2 – venitul net lunar pe familie se calculeaza prin totalizarea sumelor din cererea titularului privind:2.1 – veniturile nete lunare rezultate din insumarea veniturilor individuale realizate de membrii familiei, asa cum au fost menţionate la pag. 2 din cerere;2.2 – veniturile nete lunare realizate din agricultura – suma veniturilor nete lunare de la pct. 2.1 din cerere;2.3 – veniturile nete lunare realizate din cresterea şi valorificarea animalelor, pasarilor, albinelor etc. – suma veniturilor nete lunare de la pct. 2.2, 2.3 şi 2.4 din cerere, evaluate pe baza criteriilor proprii aprobate anual de consiliul local;2.4 – alte venituri nete lunare realizate de familie – totalul veniturilor lunare de la pct. 2.5, 2.6 şi 2.7 din cerere;– la pct. 3 – majorări ale nivelului veniturilor nete lunare, prevăzut de lege:3.1 – se completeaza numai în cazul în care în familie exista persoane care lucreaza în baza unui contract de muncă, a unei conventii civile sau care realizează venituri din activităţi pe cont propriu, conform prevederilor art. 3 alin. (3) din lege;3.2 – se completeaza numai pentru familiile cu peste 5 membri, conform prevederilor art. 3 alin. (1) din lege;– la pct. 4 – la nivelul de venit corespunzător componentei familiei, prevăzut de lege, se adauga sumele stabilite la pct. 3;– la pct. 5 – la lit. a) se inscrie cuantumul ajutorului social calculat ca diferenţa între sumele de la pct. 4 şi pct. 2;– la lit. b) se inscrie ajutorul social propus şi anume:– 0, dacă rezultatul de la lit. a) este "zero" sau negativ;– 5.000 lei, dacă rezultatul de la lit. a) este în valoare mai mica sau egala cu 5.000 lei;– suma rezultata la lit. a), dacă este mai mare de 5.000 lei.Fisa de calcul al ajutorului social se semneaza de persoana care a întocmit-o şi se vizeaza pentru control financiar preventiv.Documentaţia este prezentată primarului care, în termen de 30 de zile de la inregistrarea cererii, decide asupra dreptului la ajutor social.Pe baza dispozitiei primarului se întocmeşte, după caz, comunicarea privind stabilirea ajutorului social (model nr. 3A) sau comunicarea privind respingerea dreptului la ajutor social (model nr. 3B), documente care se transmit titularului în termen de 15 zile de la emiterea dispozitiei primarului.Pe versoul fisei de calcul al ajutorului social se inscriu datele de prezentare a actelor doveditoare privind solicitarea unui loc de muncă (condiţii prevăzute la art. 13-16 din lege).În cazul recalcularii cuantumului ajutorului social, fisa de calcul/recalculare va avea acelasi numar de înregistrare ca cea anterioara, completat cu un numar secvenţial care indica numărul fiselor deschise pentru acelasi titular de ajutor social.Pe baza datelor din noua fisa se emite dispoziţia primarului. În termen de 15 zile de la emiterea dispozitiei se transmite titularului comunicarea privind modificarea ajutorului social (model nr. 3A).3. Plata ajutorului social3.1 Ajutorul social se plateste incepind cu luna urmatoare înregistrării cererii de acordare a ajutorului social. Drepturile restante se platesc de la data la care au fost indeplinite condiţiile de acordare, dacă nu sunt prescrise.3.2 Plata ajutorului social se efectueaza lunar, la data stabilita de primar şi afisata la sediul consiliului local.3.3 Din ajutorul social stabilit se pot face retineri privind sumele încasate necuvenit cu acest titlu, precum şi pentru plata obligaţiilor legale de întreţinere.4. Suspendarea şi încetarea platii4.1 Plata ajutorului social se suspenda în cazul în care beneficiarul, persoana singura şi apta de muncă, care nu este salariata şi nu realizează venituri din alte activităţi, nu prezinta la trei luni adeverinta de la oficiul forţei de muncă, eliberata pe bază de cerere scrisa (model nr. 4), sau talonul de plată, din ultima luna, a ajutorului de şomaj, a ajutorului de integrare profesionala sau a alocatiei de sprijin. Pe perioada în care persoana beneficiaza de ajutor de şomaj, ajutor de integrare profesionala sau alocaţie de sprijin se prezinta la trei luni carnetul de evidenta vizat pentru luna curenta de oficiul forţei de muncă.În cazul în care persoanele apte de muncă din familie nu prezinta la trei luni carnetul de evidenta sau adeverinta de la oficiul forţei de muncă, respectiv talonul de plată a ajutorului de şomaj, a ajutorului de integrare profesionala sau a alocatiei de sprijin, acestea se exclud din numărul membrilor de familie cu drept la ajutor social (inclusiv cu veniturile realizate) şi se recalculeaza cuantumul ajutorului social luindu-se în considerare nivelul de venituri corespunzător noului numar de membri ai familie.Suspendarea platii şi, după caz, recalcularea cuantumului ajutorului social se face incepind cu a doua luna după expirarea perioadei de trei luni platite.4.2 Suspendarea sau încetarea platii ajutorului social se face prin dispoziţia primarului şi se transmite titularului comunicarea privind suspendarea/încetarea platii ajutorului social (model nr. 3A), în termen de 15 zile de la emiterea dispozitiei.4.3 Pentru evitarea crearii debitelor, serviciile publice specializate ale primarului urmaresc prezentarea dovezilor de către titulari în legătură cu implinirea virstei de 18 ani a copiilor, respectiv de 25/26 ani pentru cei care îşi continua studiile, indeplinirea condiţiilor de pensionare, la cerere, pentru unii membri de familie, decesele în familie, schimbarea domiciliului etc.Recuperarea debitelor constatate se face în conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social.4.4 În cazul în care familia sau persoana singura care primeste ajutor social îşi schimba domiciliul, titularul va solicita ajutor social la noul domiciliu, unde va prezenta o adeverinta de incetare a platii emisa de primarul de la domiciliul anterior.5. Raportarea lunara privind ajutorul social5.1 În baza prevederilor art. 29 din Legea nr. 67/1995, primarii localitatilor, respectiv primarii sectoarelor municipiului Bucureşti raporteaza lunar la directiile judetene de muncă şi protecţie sociala şi Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti datele statistice în legătură cu aplicarea legii, prin raportul statistic privind acordarea ajutorului social (model nr. 5).5.2 Raportul statistic se transmite la directiile de muncă şi protecţie sociala judetene şi la Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti până la data de 5 a lunii curente pentru luna anterioara.II. INDEMNIZATIA DE NASTEREIndemnizatia de nastere se acordă, o singură dată, incepind cu al doilea copil nascut, la cerere (model nr. 6).Cererea se depune la primarul localităţii în care domiciliaza mama.La cerere se anexeaza copiile certificatelor de nastere ale ultimilor doi copii nascuti.Primarul raporteaza lunar numărul de beneficiare şi sumele platite cu titlu de indemnizatie de nastere în raportul statistic (model nr. 5).III. AJUTORUL DE URGENTAÎn condiţiile art. 22 din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social, primarul localităţii sau, după caz, al sectorului municipiului Bucureşti poate dispune acordarea unor ajutoare de urgenta, precum şi la propunerea direcţiilor de muncă şi protecţie sociala judetene şi a Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, pe bază de ancheta sociala şi în limita fondurilor prevăzute în bugetele locale.Ajutorul de urgenta se acordă familiei sau persoanei singure, după caz.Cuantumul ajutorului de urgenta se stabileste de primar sau de Guvern, după caz.Numărul de beneficiari şi sumele platite ca ajutor de urgenta, se raporteaza lunar în raportul statistic (model nr. 5).IV. ATRIBUŢIILE DIRECTIILOR DE MUNCĂ ŞI PROTECTIE SOCIALADirectiile de muncă şi protecţie sociala judetene şi Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti au urmatoarele atribuţii:– asigura indrumarea metodologica privind aplicarea prevederilor Legii nr. 67/1995;– efectueaza acţiuni de control prin sondaj, pentru verificarea respectarii prevederilor legale şi a modului de solutionare a cererilor de ajutor social în legătură cu:– aprobarea/respingerea cererilor de acordare a ajutorului social;– stabilirea dreptului de ajutor social (data nasterii dreptului, cuantumul stabilit);– suspendarea/încetarea dreptului de ajutor social (data, motivul);– repunerea în plata după suspendarea platii ajutorului social (data, suma de plată pentru perioada suspendata);– aplicarea corecta a indexarilor acordate în condiţiile legii;– evidenta vizelor trimestriale privind prezentarea adeverintelor de la oficiul forţei de muncă pentru persoanele apte de muncă şi care nu sunt salariate şi nu realizează venituri din alte activităţi;– realitatea datelor declarate pe propria raspundere de titularii dreptului de ajutor social;– verifica respectarea prevederilor legale şi a modului de solutionare a cererilor privind acordarea indemnizatiei de nastere şi a ajutorului de urgenta;– sesizeaza prefectul de îndată ce constata aspecte de încălcare a prevederilor Legii nr. 67/1995 şi face propuneri pentru intrarea în legalitate;– raporteaza lunar prefectului în legătură cu rezultatele acţiunilor de control efectuate;– centralizeaza datele raportate de primarii din unitatile administrativ-teritoriale şi informeaza Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale până la data de 10 ale fiecarei luni.V. MODUL DE INCASARE A TAXELOR DE TRECERE A FRONTIEREI, DATORATE DE CETATENII ROMÂNI, INSTITUITE PENTRU ANUL 19951. Taxele de trecere a frontierei prevăzute la art. 23 din Legea nr. 67/1995 se depun în contul bugetului de stat, astfel:a) la unitatile C.E.C.;b) la trezoreriile finanţelor publice.Pentru sumele încasate unitatile de mai sus elibereaza chitante în care se specifică: numele şi prenumele platitorului, adresa, suma plătită, natura incasarii, respectiv taxa de trecere a frontierei.Pentru cetatenii români care calatoresc în grup organizat prin agentiile de turism, precum şi pentru cei care trec frontiera pe bază de documente de calatorie colective se poate elibera o singura chitanta cu precizarea numarului de persoane şi a totalului sumei încasate.Sumele încasate se varsă în contul bugetului de stat la subcapitolul 15.1.04 "Taxa de trecere a frontierei".2. Nu sunt supuşi platii taxei de trecere a frontierei cetatenii români care se deplaseaza în strainatate în interes de serviciu, pe bază de pasapoarte de serviciu sau diplomatice, precum şi în condiţiile art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 37/1994, care prevede că "la cererea agentilor economici ai caror reprezentanti se deplaseaza în strainatate în scop de afaceri, în pasaportul simplu se va menţiona ca titularul calatoreste pe o anumita perioada în interes de serviciu".3. Persoanele care, potrivit art. 24 din Legea nr. 67/1995, beneficiaza de scutire a platii taxei de trecere a frontierei, vor prezenta organelor vamale documente doveditoare din care să rezulte ca se încadrează intr-una din categoriile exceptate. Actele doveditoare se vizeaza de organele vamale.4. Chitantele eliberate în condiţiile pct. 1 sau, după caz, actele doveditoare prevăzute la pct. 3 se prezinta organelor de control pentru trecerea frontierei ale Ministerului de Interne, care le aplica stampile ce se folosesc pe documentele de calatorie.5. În cazul în care persoanele indreptatite a fi scutite de plată taxei de trecere a frontierei nu au posibilitatea de a obtine, în prealabil, actele doveditoare prevăzute la pct. 3, vor plati conform pct. 1 taxa datorata, urmind ca la inapoierea în tara să solicite restituirea sumelor platite.6. Cetatenii români care au platit taxa de trecere a frontierei şi li s-a refuzat intrarea în tara de destinatie sau, după caz, nu au efectuat calatoria preconizata, li se restituie sumele platite cu acest titlu.7. Restituirea sumelor platite în condiţiile pct. 5 şi 6 se face de către organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor, care administreaza contul bugetului de stat în care au fost depuse sumele respective. Restituirea se efectueaza pe bază de cerere, la care se anexeaza chitanta de depunere a sumei în original şi, după caz, actele doveditoare.În vederea restituirii sumelor pentru cazurile prevăzute la pct. 6, în situaţia de refuz de intrare în tara de destinatie, organele de control pentru trecerea frontierei ale Ministerului de Interne certifica, sub stampila, pe versoul chitantei eliberate în condiţiile pct. 1, neefectuarea calatoriei.Pentru cazurile de neefectuare a calatoriei preconizate, altele decit refuzul de intrare în tara de destinatie, restituirea sumelor se efectueaza de organele prevăzute la alin. 1 pe baza cererii facute pe propria raspundere şi a chitantei de plată a taxei de trecere a frontierei, în original, nestampilata de organele de control pentru trecerea frontierei ale Ministerului de Interne.MODEL 1

             
  PRIMAR
  MUNICIPIU (SECTOR), ORAŞ, COMUNĂ
  ……………………………………..
  Număr de înregistrare ………………….
  Ziua ………. luna …….. anul ………
   
  CERERE
  pentru acordarea ajutorului social
   
  Subsemnatul(a) ………… ………………., având calitatea de (soţ,
    (nume) (prenume)  
  soţie, tutore, curator), născut(ă) la data (zi/lună/an) …………………..,
  domiciliat(ă) în localitatea ……….. …………….., str. ……………
    (cod) (denumire)  
  nr. ……., bl. ……., sc. ……., ap. ……, oficiul poştal …………., judeţul/sectorul ……….., posesor al B.I. (carnet de identitate, legitimaţia provizorie) seria ………. nr. ….., eliberat de ……, la data de …….., vă rog să aprobaţi acordarea de ajutor social lunar familiei pe care o reprezint.

DECLAR PE PROPRIA RASPUNDERE URMATOARELE:1. Familia pentru care solicit ajutorul social este compusa din ………….. membri, după cum urmeaza:–––––––––––––––––––––––– Nr. | Nume şi | Data nasterii | Categoria socio economica*) | Codcrt. | prenume | zi/ln/an | ––––––––– | numeric     | | | Denumire | Cod | perso-     | | | | | nal**)––––––––––––––––––––––––  1 | Sot | | | |––––––––––––––––––––––––  2 | Sotie | | | |––––––––––––––––––––––––  3 | Copii | | | |––––––––––––––––––––––––  4 | | | | |––––––––––––––––––––––––  5 | | | | |––––––––––––––––––––––––  6 | | | | |––––––––––––––––––––––––  7 | | | | |––––––––––––––––––––––––  8 | | | | |––––––––––––––––––––––––  9 | | | | |–––––––––––––––––––––––– 10 | | | | |––––––––––––––––––––––––    *) Se completeaza: salariat = 1; somer = 2; pensionar = 3; mic       meserias = 4; taran = 5; elev = 6; student = 7; alte categorii = 8.   **) Se preia din buletinul de identitate sau din certificatul de nastere.    NOTĂ: În cazul familiilor cu peste zece membri se va completa o anexa.                                    FORMAT A3/t2VENITURI INDIVIDUALE REALIZATE DE MEMBRII FAMILIEI––––––––––––––––––––––––Nr. | Numele | Venituri nete individuale lunare*) realizate din: |TO-crt.| şi | ––––––––––––––––- |TAL    | prenu- |**)|Suma|**)|Suma|**)|Suma|**)|Suma|**)|Suma|**)|Suma|lei    | mele |Cod| lei|Cod| lei|Cod| lei|Cod| lei|Cod| lei|Cod| lei|––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | | | | | | | | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    TOTAL | | | | | | |   VENITURI | | | | | | |––––––––––––––––––––––––    *) În cazul când o persoană realizează mai mult de 6 categorii devenituri, aceasta va continua completarea codurilor şi cuantumurilorveniturilor respective pe rindul următor.   **) Codurile corespunzătoare veniturilor realizate se preiau dinlista categoriilor de venituri ce se iau în considerare la stabilireaajutorului social (pagina 4 a cererii).2. Venituri familiale

             
  2.1. Venituri nete realizate de familie din agricultură:
   
    Suprafaţa (ha) Venit net anual (lei) Venit net lunar (lei)
  – teren agricol ……… ………*) ………..
  – cultivarea şi valorificarea zarzavaturilor şi legumelor şi exploatarea pepinierelor viticole şi pomicole ……… ………*) ………..
  – alte venituri ……… ………*) ………..
      Categorie Număr Venit net anual (lei) Venit net lunar (lei)
  2.2. Venituri nete realizate de familie din creşterea şi valorificarea animalelor: …….. ….*) ……..*) ………..
      …….. ….*) ……..*) ………..
      …….. ….*) ……..*) ………..
      …….. ….*) ……..*) ………..
  2.3. Venituri nete realizate de familie din creşterea şi valorificarea păsărilor:   ….*) ……..*) ………..
  2.4. Venituri nete realizate de familie din apicultură/ sericicultură:   ….*) ……..*) ………..
  2.5. Venituri nete realizate de familie din arende, chirii, rente, dobânzi, valorificarea unor bunuri mobile şi imobile:     ……..*) ………..
  2.6. Alte venituri:     ……..*) ………..
  2.7. Bunuri în proprietate ce pot fi valorificate, inclusiv economii sau depozite bancare, titluri de valoare, acţiuni etc. ………. …………………………..   *) ……..*) ………..

3. La data prezentei cereri, familia pe care o reprezint nu beneficiaza de ajutor social şi nu a depus o alta cerere pentru obtinerea acestuia.4. Am luat cunoştinţa despre oblibaţiile ce-mi revin potrivit prevederilor Legii privind ajutorul social, nr. 67/1995, şi voi comunică în scris primarului orice modificare cu privire la veniturile şi la numărul membrilor familiei pe care o reprezint.5. Veniturile nete realizate de familia pe care o reprezint se compun din veniturile individuale realizate de membrii familiei (pag. 2 a cererii) şi veniturile familiale (pag. 3 a cererii).Semnatura titularului,………………..Notă *) Se completeaza de personalul din serviciile specializate ale primarului.CATEGORII DE VENITURI CE SE IAU IN CONSIDERARE LA STABILIREAAJUTORULUI SOCIAL

           
  Cod Categoria de venituri   Cod Categoria de venituri
  01 Salariul şi alte drepturi salariale, inclusiv cele obţinute în temeiul unei convenţii civile în executare, care nu au caracter ocazional 12 Indemnizaţia lunară acordată persoanelor persecutate din motive politice (Decretul-lege nr. 118/1990, republicat)
  02 Câştigul lunar realizat prin muncă temporară şi orice alte sume primite ca plată a muncii 13 Indemnizaţia lunară acordată magistraţilor înlăturaţi din justiţie din considerente politice
  03 Venitul lunar realizat ca întreprinzător particular, membru asociat sau persoană autorizată să desfăşoare o activitate independentă 14 Ajutorul bănesc lunar stabilit conform art. 14 din Legea nr. 23/1969 privind executarea pedepselor
  04 Ajutorul de şomaj, ajutorul de integrare profesională sau alocaţia de sprijin 15 Drepturi acordate persoanelor handicapate, conform Legii nr. 53/1992
  05 Pensiile de asigurări sociale de stat, militare, I.O.V.R. şi cele stabilite pentru cinstirea eroilor-martiri şi a urmaşilor acestora 16 Salariul plătit pentru îngrijirea, supravegherea şi acordarea de ajutor permanent unei persoane handicapate (Legea nr. 53/1992)
  06 Pensia de agricultor 17 Alocaţia de întreţinere pentru minorii daţi în plasament familial sau încredinţaţi, potrivit legii, unor familii sau persoane
  07 Pensia suplimentară din sistemul asigurărilor sociale de stat şi pensia suplimentară pentru pensionarii militari 18 Alocaţia de stat pentru copii
  08 Indemnizaţia de îngrijire acordată pensionarilor încadraţi în gradul I de invaliditate 19 Bursa socială pentru elevi şi studenţi
  09 Ajutorul social stabilit pe baza legislaţiei de pensii 20 Bursa de studii pentru studenţi
  10 Ajutorul lunar acordat mamelor eroilor-martiri, potrivit Legii nr. 42/1990, republicată 21 Suma provenită din creanţe legale sau din convenţii civile de întreţinere aflate în executare
  11 Indemnizaţia, sporul şi renta ce se acordă invalizilor, veteranilor şi văduvelor de război în temeiul Legii nr. 49/1991, cu modificările ulterioare 22 Alte venituri lunare

MODEL 2

           
  Numărul de înregistrare a cererii   TITULAR  
  Nume: …………………….
  ………/……………… Prenume: ………………….
   
  FIŞA DE CALCUL (RECALCULARE) AL AJUTORULUI SOCIAL
   
  1. Numărul total al membrilor de familie care se iau în calcul la stabilirea ajutorului social ………….. pers.
  2. Venit net lunar pe familie din care: …………… lei
  2.1. Total venituri nete lunare individuale realizate de membrii familiei …………… lei
  2.2. Venituri nete lunare realizate din agricultură …………… lei
  2.3. Venituri nete lunare realizate din creşterea şi valorificarea animalelor, păsărilor, albinelor etc. …………… lei
  2.4. Alte venituri nete lunare realizate de familie …………… lei
  3. Majorări ale nivelului veniturilor nete lunare din care: …………… lei
  3.1. Număr membri de familie care realizează venituri  
  |__| x 5000 lei …………… lei
  (salariaţi, convenţie civilă, activităţi pe cont propriu)  
  3.2. Număr membri de familie peste cinci  
  |__| x 25.000 lei …………… lei
  4. Nivelul venitului net stabilit în condiţiile legii + majorările calculate la pct. 3 …………… lei
  5. CUANTUMUL AJUTORULUI SOCIAL:  
  a) calculat (pct. 4 pct. 2): …………… lei
  b) propus: …………… lei
   
  Se acordă începând cu data de: …………..
   
  ÎNTOCMIT, Viză de control financiar preventiv
   
  DISPOZIŢIA PRIMARULUI Nr. …../……….
   
  Începând cu data de …………, ajutorul social
  *)
  [ ] se stabileşte în cuantum de ……….. lei
  [ ] se respinge
  [ ] se modifică în cuantum de …………. lei
  [ ] se suspendă
  [ ] încetează
   
  Motivul: …………………………………………………………… ……………………………………………………………………
   
    PRIMAR,
   
  *) Se marchează cu "X" dispoziţia dată.

                                           FORMAT A4/t2EVIDENTA DREPTULUI STABILITData acordarii dreptului: ……………………….Vize trimestriale privind prezentarea adeverintelor de la oficiul forţei de muncă de către persoanele apte de muncă din familie––––––––––––––––––––––––  Nr. | Data (zi, luna, an) prezentarii adeverintelor pentru: crt. | –––––––––––––––––––––      | Sot | Sotie | Copii––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––      | | |––––––––––––––––––––––––                                              Data (zi, luna, an)    Suspendarea platii ……………….    Încetarea platii ……………….    Repunerea în plata ……………….    Recalcularea cuantumului ajutorului social s-a realizat pentrumotivul: …………………………………………………    ……………………………………………………..    ……………………………………………………..    ……………………………………………………..MODEL 3A

       
  PRIMAR
  MUNICIPIU (SECTOR), ORAŞ, COMUNĂ
  …………………………..
  Nr. ……../……………
  COMUNICARE
  privind: – stabilirea *) [ ]
    – modificarea [ ]
    – suspendarea [ ]
    – încetarea ajutorului social [ ]
  În baza dispoziţiei primarului, nr. ….., începând cu data de ……….. se stabileşte/modifică/suspendă/încetează ajutorul social în cuantum de ……….. lei, acordat familiei d-lui (d-nei) ……………, potrivit cererii nr. ….., cu domiciliul în localitatea ……………, str. ……….. nr. …, judeţul/ sectorul ………..
  Motivul modificării/suspendării/încetării ajutorului social:
  ……………………………………………………………………..
  ……………………………………………………………………..
  Dispoziţia se poate ataca pe calea contenciosului administrativ.
    PRIMAR,

–––––    *) Se marcheaza cu "X" dispoziţia primarului.                                                   FORMAT A5MODEL 3B

     
  PRIMAR
  MUNICIPIU (SECTOR), ORAŞ, COMUNĂ
  ……………………………
  Nr. ……/………………
   
  COMUNICARE
  privind respingerea dreptului la ajutor social
   
  Potrivit dispoziţiei primarului, nr. ………….., se respinge cererea dv., înregistrată cu nr. …….., privind acordarea ajutorului social familiei d-lui (d-nei) …………., cu domiciliul în localitatea ………, str. ………… nr. ……., judeţul/sectorul ……….., din următoarele motive: …………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………..
  Dispoziţia se poate ataca pe calea contenciosului administrativ.
   
    PRIMAR,

                                                         FORMAT A5MODEL 4    Nr. ……/…….                     CERERE*)    Subsemnatul(a) ……………, domiciliat(a) în localitatea ………….,str. ……….. nr. ………….., bloc …….., sc. ……., ap. ………,sectorul/judeţul ………, posesor al buletinului de identitate seria ……..nr. …….., eliberat de ………. la data …….., va rog să-mi eliberati oadeverinta din care să rezulte ca m-am prezentat la oficiul forţei de muncăpentru incadrarea în munca şi că nu am refuzat locul de muncă sau cursul decalificare/recalificare oferit.    Adeverinta imi este necesară pentru a beneficia de ajutor social.                                        Semnatura ……………..……………………………………………………………..

     
  DIRECŢIA DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ
  Judeţul ……………
  OFICIUL FORŢEI DE MUNCĂ
  Nr. …../………….
   
  ADEVERINŢĂ*)
   
  Se adevereşte prin prezenta că dl/dna …………………, domiciliat(ă) în localitatea ……………., str. ……………. nr. ….., născut(ă) la data de …………, este în evidenţa oficiului nostru pentru ajutor de şomaj/ajutor de integrare profesională/alocaţie de sprijin/în căutarea unui loc de muncă, la nr. ……, de la data de …………
  Cuantumul ajutorului este de ……….. lei.
  Persoana a solicitat angajarea în muncă/nu a refuzat nejustificat repartizarea în muncă ce i-a fost oferită şi a urmat/urmează cursurile de calificare ce i s-au recomandat sau la care a fost înscrisă.
   
  DIRECTOR, ŞEF OFICIU,

––––––    *) Se completeaza de solicitant şi se înregistrează la oficiul forţei de munca.   **) Se completeaza de oficiul forţei de muncă.                                FORMAT A4MODEL 5    PRIMAR    MUNICIPIU (SECTOR), ORAS, COMUNA    ……………………………    Nr. ……./………                            RAPORT STATISTIC      privind acordarea ajutorului social, a indemnizatiei de nastere şi a              ajutorului de urgenta conform Legii nr. 67/1995                                            luna ……. anul ……..    1. AJUTORUL SOCIAL       1.1.––––––––––––––––––––––––    | | Nr. beneficiari | Nr.| Categoria |–––––––––––––––-| Sumecrt.| de |În plata|Intrati|Suspendati|Iesiti| Existenti | efec-    | beneficiari| la | sau |din plata | din |în plata la| tiv    | | incepu-|repusi |în cursul |plata | sfirsitul | pla-    | | tul |în pla-| lunii | în | lunii | tite    | | lunii | ta în | |cursul| | (mii    | | | cursul| | lunii| | lei)    | | | lunii | | | |–––––––––––––––––––––––– 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = (2+3)-| 7    | | | | | | (4+5) |–––––––––––––––––––––––– 1. | persoane | | | | | |    | singure | | | | | |–––––––––––––––––––––––– 2. | familii cu | | | | | |    | 2 persoane | | | | | |–––––––––––––––––––––––– 3. | familii cu | | | | | |    | 3 persoane | | | | | |–––––––––––––––––––––––– 4. | familii cu | | | | | |    | 4 persoane | | | | | |–––––––––––––––––––––––- 5. | familii cu | | | | | |    | 5 persoane | | | | | |–––––––––––––––––––––––– 6. | familii cu | | | | | |    | peste 5 | | | | | |    | persoane | | | | | |––––––––––––––––––––––––    | TOTAL | | | | | |––––––––––––––––––––––––    1.2.––––––––––––––––––––––––      Cuantum ajutor social | Nr. | Sume totale            (lei) | beneficiari | platite––––––––––––––––––––––––               5.000 | |––––––––––––––––––––––––        5.000 – 10.000 | |––––––––––––––––––––––––       10.000 – 20.000 | |––––––––––––––––––––––––       20.000 – 40.000 | |––––––––––––––––––––––––       40.000 – 60.000 | |––––––––––––––––––––––––       60.000 – 80.000 | |––––––––––––––––––––––––       80.000 – 100.000 | |––––––––––––––––––––––––      100.000 – 120.000 | |––––––––––––––––––––––––      120.000 – 140.000 | |––––––––––––––––––––––––        peste 140.000 | |––––––––––––––––––––––––         TOTAL | |––––––––––––––––––––––––    2. INDEMNIZATIA DE NASTERE    – numar beneficiare: ………..    – total cumulat, de la inceputul anului: ………..    – sume platite: ………..    – total cumulat, de la inceputul anului: ………..    3. AJUTOARE DE URGENTA    – numar beneficiari: ………..    – total cumulat, de la inceputul anului: ………..    – sume platite: ………..    – total cumulat, de la inceputul anului: ………..       PRIMAR, INTOCMIT,                                                    FORMAT A4MODEL 6

       
  PRIMAR
  MUNICIPIU (SECTOR), ORAŞ, COMUNĂ
  …………………………..
  Nr. ……/……………
  CERERE
  pentru acordarea indemnizaţiei de naştere
   
  Subsemnata …………….., născută la data (zi, lună, an) ……………, domiciliată în localitatea ………….., str. …….. nr. ….., bl. ……., sc. ……., ap. ……, telefon ………., sector ……., judeţul ………., cod poştal …………., posesor al B.I. seria ………, nr. ……., eliberat de ………, la data de …….., vă rog să-mi aprobaţi acordarea indemnizaţiei de naştere.
  În conformitate cu prevederile art. 19 din Legea nr. 67/1995, solicit indemnizaţia de naştere pentru cea de-a 2-a naştere care a avut loc la data de (ziua, luna, anul) ………, iar copilul a fost înregistrat în registrul stării civile (comună/oraş/municipiu) ………….., sub numele de ………………, cu certificatul de naştere seria ……….. nr. ………..
  Anexez alăturat copii după certificatele de naştere ale ultimilor 2 copii născuţi de subsemnata.
   
  Semnătura Data ……………..
  ………………  
   
  ……………………………………………………………………..
   
  DISPOZIŢIA PRIMARULUI Nr. ……/……….
  *)
  [ ] Se stabileşte dreptul la indemnizaţia de naştere în cuantum de ……… lei.
  [ ] Se respinge cererea pentru indemnizaţia de naştere, din următoarele motive:
   
  …………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………..
   
    PRIMAR,

––––    *) Se marcheaza cu "X" dispoziţia data.                                     FORMAT A4–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x