NORME METODOLOGICE din 26 noiembrie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICENr. 2.249/26 noiembrie 2001MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALENr. 690/26 noiembrie 2001
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 13 decembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 126 11/10/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 690 26/11/2001

privind stingerea unor obligaţii bugetare ale agenţilor economici din sectorul producţiei de apărare, din patrimoniul cărora se constituie parcuri industriale, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 126/2001



În aplicarea prevederilorOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 126/2001privind stingerea obligaţiilor bugetare ale agenţilor economici din sectorul producţiei de apărare, din patrimoniul cărora se constituie parcuri industriale, se emit următoarele norme metodologice:1. Obligaţiile faţă de bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale de stat, datorate de agenţii economici din sectorul producţiei de apărare, constând în impozite, taxe, contribuţii sau alte venituri datorate, după caz, acestor bugete, inclusiv majorări de întârziere aferente şi penalităţi de orice fel, neachitate până la data transferării elementelor din patrimoniu, în vederea constituirii de parcuri industriale, se anulează.a) Sumele datorate bugetului de stat sunt cele stabilite prin certificatele de obligaţii bugetare eliberate de organele fiscale teritoriale în urma efectuării controlului de fond de către organele de control competente.După efectuarea controlului de fond organele fiscale teritoriale eliberează certificatul de obligaţii bugetare şi completează Procesul-verbal de anulare şi scutire la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat, conform modelului nr. 1 prezentat în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.b) Sumele datorate bugetului asigurărilor sociale de stat sunt cele stabilite prin certificatele de obligaţii bugetare eliberate de organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale în urma efectuării controlului de fond.După efectuarea controlului de fond aceste organe eliberează certificatele de obligaţii bugetare şi completează Procesul-verbal de anulare şi scutire la plata a obligaţiilor datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, precum şi Procesul-verbal de anulare şi scutire la plata a obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, prezentate în modelul nr. 2 şi, respectiv, în modelul nr. 3, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.În categoria obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurărilor de stat, care pot fi incluse în procesele-verbale de anulare, se cuprind impozitele, taxele, contribuţiile sau alte venituri datorate bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat, după caz, inclusiv majorările de întârziere aferente şi penalităţile de orice fel.2. a) Pentru anularea obligaţiilor datorate şi neachitate bugetului de stat societăţile comerciale din sectorul producţiei de apărare, din patrimoniul cărora se constituie parcuri industriale, nominalizate prin hotărâri ale Guvernului, trebuie să se adreseze organelor fiscale în a căror rază teritorială sunt înregistrate ca plătitori de impozite şi taxe cu o cerere prin care să solicite eliberarea certificatului de obligaţii bugetare, în conformitate cu prevederileOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 126/2001.Organele fiscale teritoriale la care societatea comercială respectiva a depus cererea menţionată în alineatul precedent solicita Direcţiei controlului fiscal din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene respective efectuarea controlului de fond la societatea comercială în cauza, la finalizarea controlului urmând sa remită acesteia actul de control în vederea emiterii certificatului de obligaţii bugetare.b) Pentru anularea obligaţiilor datorate şi neachitate bugetului asigurărilor sociale de stat societăţile comerciale în cauza trebuie să se adreseze organelor teritoriale competente subordonate Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale cu o cerere prin care să solicite eliberarea certificatului de obligaţii bugetare.Organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale la care societatea comercială a depus cererea pentru eliberarea certificatului de obligaţii bugetare aferente bugetului asigurărilor sociale de stat efectuează controlul de fond la societatea comercială respectiva în vederea emiterii certificatului de obligaţii bugetare.3. Obligaţiile datorate bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat, respectiv sumele datorate pentru fiecare obligaţie, reprezentând impozite, taxe, contribuţii, care se anulează la plata, precum şi majorările de întârziere şi penalităţile aferente, după caz, care se scutesc la plata, se cuprind în procesele-verbale de anulare care se întocmesc de organele fiscale teritoriale şi/sau de organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.Obligaţiile bugetare datorate, care fac obiectul certificatelor de obligaţii bugetare, sunt cele cu termene de plată scadente până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prin care se prevăd măsurile ce urmează să fie luate în cadrul unei societăţi comerciale din sectorul producţiei de apărare în vederea constituirii unui parc industrial.4. Procesele-verbale de anulare se întocmesc în doua exemplare originale şi se semnează de organele fiscale teritoriale care le-au completat şi/sau de organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, precum şi de societatea comercială care a fost supusă controlului de fond ce a stat la baza întocmirii proceselor-verbale de anulare.Un exemplar al fiecărui proces-verbal se transmite societăţii comerciale pentru operarea acestuia în evidentele contabile proprii, iar celălalt exemplar rămâne la organul emitent pentru a se inregistra în evidenta pe plătitori anularea, precum şi scutirea la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat.Pentru fiecare organ fiscal emitent procesul-verbal de anulare se semnează de directorul Direcţiei metodologia şi administrarea veniturilor statului din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau de conducătorul administraţiei finanţelor publice, după caz, precum şi de şeful serviciului care a întocmit procesul-verbal de anulare.Pentru organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale procesele-verbale de anulare se semnează de conducătorul casei teritoriale de pensii şi/sau al agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, după caz, precum şi de şeful serviciului care a întocmit procesul-verbal de anulare.Pentru societatea comercială documentul se semnează de conducătorul societăţii comerciale respective, precum şi de directorul economic sau de contabilul-şef, după caz.5. Reflectarea în contabilitatea societăţilor comerciale din sectorul producţiei de apărare a operaţiunilor de anulare şi scutire la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat de către acestea, neachitate până la data transferării elementelor din patrimoniu, în vederea constituirii de parcuri industriale:a) Anularea şi scutirea la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat de către agenţii economici din sectorul producţiei de apărare, neachitate până la data transferării elementelor din patrimoniu, în vederea constituirii de parcuri industriale, aferente anilor precedenţi:

         
    % = 7718
  441 "Impozitul pe profit"   "Alte venituri excepţionale din operaţii de gestiune"
  4423 "T.V.A. de plată"
  444 "Impozitul pe salarii"
  446 "Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate"
  448 "Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului"
  431 "Asigurări sociale"
  437 "Ajutor de şomaj"
  447 "Fonduri speciale – taxe şi vărsăminte asimilate"

b) Pentru anularea şi scutirea la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat, aferente anului în curs, articolele contabile respective vor fi stornate prin efectuarea aceluiaşi articol contabil în roşu sau cu semnul minus. + 
Anexă    ––-la normele metodologice––––––––    – Modelul nr. 1 –

                     
  Direcţia generală a finanţelor publice a judeţului . . . . . .        
  Administraţia financiară . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .        
  Adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .        
  Nr. . . . . . . . . ./. . . . . . . . . . .        
         
  PROCES-VERBAL DE ANULARE ŞI SCUTIRE LA PLATĂ a obligaţiilor datorate bugetului de stat de către Societatea Comercială . . . . . . , cu sediul . . . . . . . . , codul fiscal . . . . . . . . , conform Certificatului de obligaţii bugetare nr. . . . . . . . emis de . . . . . . . .
   
  – lei –
  Nr. crt. Denumirea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor venituri Scadenţa debitului Suma datorată
  Debit Majorări de întârziere Penalităţi, din care: Alte sume*) TOTAL
  pentru nedepunerea declaraţiilor pentru nevirarea sumelor reţinute la sursă penalităţi de întârziere
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
    TOTAL:                
     
  Organul fiscal Societatea comercială
  Director, Şef serviciu, Director, Director economic,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

–––––    *) Amenzi etc.    – Modelul nr. 2 –

               
  Casa judeţeană de pensii . . . . . . . . . . . . . . . . . . /
  Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti
  Adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Nr. . . . . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . .
   
  PROCES-VERBAL DE ANULARE ŞI SCUTIRE LA PLATĂ a obligaţiilor datorate bugetului asigurărilor sociale de stat de către Societatea Comercială . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , cu sediul . . . . . . . . . . . . , codul fiscal . . . . . . ., conform Certificatului de obligaţii bugetare nr. . . . . . . . . emis de . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  – lei –
  Nr. crt Contribuţii Scadenţa debitului Suma datorată
  Debit Majorări de întârziere aferente TOTAL
  0 1 2 3 4 5
  1. Contribuţia de asigurări sociale (CAS)    
  2. Contribuţia de asigurări sociale a angajatorului  
  3. Contribuţia la Fondul de pensii şi asigurări sociale ale agricultorilor  
  4. TOTAL:    
         
    Organul fiscal Societatea comercială
  Director, Şef serviciu, Director, Director economic,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    – Modelul nr. 3 –

               
  Agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă . . . . . . . . . . . . /
  Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă a Municipiului Bucureşti
  Adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Nr. . . . . . . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . .
   
  PROCES-VERBAL DE ANULARE ŞI SCUTIRE LA PLATĂ
  a obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj de către Societatea Comercială . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., cu sediul . . . . . . . . . . , codul fiscal . . . . . . . . , conform Certificatului de obligaţii bugetare nr. . . . . . . . . . . . . . . emis de . . . . . . . . . . . . . . . .
  – lei –
  Nr. crt. Contribuţii 5% Scadenţa debitului Suma datorată
  Debit Majorări de întârziere aferente TOTAL
  0 1 2 3 4 5
             
             
   
  Organul fiscal Societatea comercială
  Director, Şef serviciu, Director, Director economic,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x