NORME METODOLOGICE din 25 octombrie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 727 din 15 noiembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREAOUG 119 27/09/2001 ART. 7
ActulPENTRU APLICAREAOUG 119 27/09/2001 ART. 11
ActulPENTRU APLICAREAOUG 119 27/09/2001 ART. 12
ActulPENTRU APLICAREAOUG 119 27/09/2001 ART. 13
ART. 1REFERIRE LAOUG 119 27/09/2001 ART. 7
ART. 2REFERIRE LAOUG 119 27/09/2001 ART. 11
ART. 3REFERIRE LAOUG 119 27/09/2001 ART. 12
ART. 3REFERIRE LALEGE 141 24/07/1997
ART. 3REFERIRE LACODUL VAMAL 24/07/1997
ART. 4REFERIRE LAOUG 119 27/09/2001 ART. 13
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 119 27/09/2001 ART. 13
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 119 27/09/2001 ART. 13
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 1100 25/10/2001

pentru aplicarea prevederilor art. 7, 11, 12 şi 13 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 privind unele măsuri pentru privatizarea Societăţii Comerciale Combinatul Siderurgic „Sidex” – S.A. Galaţi



 + 
Articolul 1(1) Creditorii Societăţii Comerciale Combinatul Siderurgic "Sidex" – S.A. Galaţi, denumita în continuare societate, respectiv Societăţile Comerciale "Electrica" – S.A., "Termoelectrica" – S.A., "Romgaz" – S.A., "Distrigaz Sud" – S.A. şi "C.F.R. Marfa" – S.A., prevăzuţi la art. 7 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 119/2001, vor anula taxa pe valoarea adăugată colectata aferentă debitelor nerecuperate de la societate la data finalizarii şi vor inregistra în contabilitate astfel:411=4427 în roşuTaxa pe valoarea adăugată stornata se va inregistra în decontul de T.V.A. la rd.2 "Regularizări" în roşu.Datele respective vor fi preluate dintr-un jurnal pentru vânzări cod 14-6-12/a, întocmit special pentru aceasta acţiune, în care vor fi înregistrate în mod distinct, pe luni, facturile care stau la baza protocolului.(2) Societăţile comerciale creditoare prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a stabili pe bază de protocol cu societatea cuantumul debitelor nerecuperate şi al taxei pe valoarea adăugată aferente.(3) Societatea, pe baza protocolului încheiat cu creditorii săi, are obligaţia sa înregistreze stingerea debitelor faţă de aceştia după următoarea formula contabila:4426=401 în roşuTaxa pe valoarea adăugată deductibilă stornata se va inregistra în decontul de T.V.A. la rd.9 "Regularizări" în roşu.Datele respective vor fi preluate din jurnale pentru cumpărări cod 14-6-17/b, întocmite special pentru aceasta acţiune şi separat pentru fiecare dintre creditorii societăţii, în care vor fi înregistrate în mod distinct, pe luni, facturile care stau la baza protocolului.
 + 
Articolul 2(1) Pentru sumele prevăzute la art. 11 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 119/2001, ce se vor achită anual la extern de către Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de garant, constând din rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente creditelor externe garantate, la sfârşitul fiecărui an calendaristic Ministerul Finanţelor Publice va încheia cu societatea câte un acord de eşalonare, în care se vor stipula următoarele elemente:a) sumele de recuperat aferente plăţilor externe efectuate în anul în curs;b) perioada de graţie (3 ani);c) perioada de recuperare (7 ani), termenele de plată şi ratele eşalonate;d) alte drepturi şi obligaţii ale părţilor.(2) În cazul în care societatea nu respecta oricare dintre termenele de plată prevăzute în acordurile de eşalonare, se vor percepe majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere la nivelul celor prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare privind obligaţiile bugetare.
 + 
Articolul 3(1) Scutirile de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adăugată pentru importurile de echipamente, materii prime şi orice alte produse, efectuate direct de către societate, în vederea realizării obiectului principal de activitate şi a efectuării angajamentului privind investiţiile tehnologice şi de protecţie a mediului, pe o perioadă de 5 ani, începând cu data finalizarii prevăzute la art. 12 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 119/2001, se acordă de către birourile vamale de control şi vamuire pe baza unei declaraţii pe propria răspundere semnate de reprezentantul legal al societăţii sau de persoana imputernicita de acesta, în forma prezentată în anexa nr. 1.(2) Prin declaraţia pe propria răspundere se atesta ca aceste importuri sunt destinate exclusiv realizării obiectului principal de activitate şi îndeplinirii angajamentului privind investiţiile tehnologice şi de protecţie a mediului. Declaraţia pe propria răspundere se întocmeşte în 3 exemplare originale, dintre care un exemplar se depune la biroul vamal la care se face declaraţia vamală de import, un exemplar se depune la organul fiscal teritorial, iar al treilea exemplar se păstrează la documentele financiar-contabile ale societăţii.(3) Reprezentanţii legali ai societăţii îşi asuma întreaga răspundere privind corecta declarare a scopului pentru care se realizează importurile. Declaraţiile nereale atrag răspunderea civilă sau penală, după caz, potrivit prevederilor Legii nr. 141/1997 privind Codul vamal al României.(4) Semestrial societatea va transmite Direcţiei generale de politica şi legislaţie fiscală din cadrul Ministerului Finanţelor Publice situaţia importurilor efectuate în regim de scutire de la plata drepturilor de import, respectiv de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adăugată, conform prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 119/2001. Situaţia va cuprinde poziţiile tarifare, precum şi descrierea bunurilor importate în condiţiile art. 12 din ordonanţa de urgenţă, valoarea în vama a acestora şi ţara din care s-a făcut importul.(5) Scutirile de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adăugată conform prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 se acordă pentru importurile efectuate direct de către societate în vederea realizării următoarelor activităţi ce intră în obiectul de activitate al acesteia:a) producţia de metale feroase sub forme primare şi semifabricate;b) producţia tuburilor (ţevi) din oţel;c) laminare la rece;d) producţia altor produse metalurgice.(6) Scutiri conform prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 se acordă pentru importurile necesare realizării investiţiilor tehnologice şi de protecţie a mediului cuprinse în anexa nr. 32 la contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni.
 + 
Articolul 4(1) Beneficiază de prevederile art. 13 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 119/2001 furnizorii interni care livreaza echipamente, materii prime şi orice alte produse către societate în vederea realizării investiţiilor tehnologice şi de protecţie a mediului pentru îndeplinirea angajamentului, astfel cum este prevăzut prin ordonanţa de urgenţă.(2) Furnizorii care efectuează livrări de bunuri de natura celor prevăzute la alin. (1) către societate vor justifica aplicarea regimului de scutire de taxa pe valoarea adăugată cu drept de deducere pe baza următoarelor documente:a) copie de pe certificatul de scutire, semnată şi stampilata pentru conformitate cu originalul de către persoanele care angajează din punct de vedere legal societatea;b) factura fiscală, pe care se înscrie în mod obligatoriu menţiunea: "Scutit cu drept de deducere, în baza certificatului nr. ………… din data de …….. ".(3) Certificatul de scutire se eliberează la cererea societăţii de către Direcţia generală a finanţelor publice Galaţi, cu respectarea următoarelor condiţii:a) bunurile achiziţionate în regim de scutire sa nu facă obiectul comercializării ca atare;b) bunurile să fie achiziţionate direct de la unităţi productive, fără intermediari.(4) În vederea obţinerii certificatului de scutire, al cărui model este prezentat în anexa nr. 2, societatea va prezenta Direcţiei generale a finanţelor publice Galaţi următoarele documente:a) cerere, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;b) copie de pe documentul care atesta aprobarea de către consiliul de administraţie a realizării investiţiilor tehnologice şi/sau de protecţie a mediului ori fundamentarea necesarului de materii prime, după caz;c) copii de pe contractele încheiate cu furnizorii sau comenzi ferme, semnate şi stampilate pentru conformitate cu originalul de către persoanele care angajează din punct de vedere legal societatea.(5) Direcţia generală a finanţelor publice Galaţi este obligată ca în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii sa elibereze certificatul de scutire şi sa organizeze evidenta acestor certificate.(6) Certificatele de scutire emise sunt valabile pentru operaţiunile realizate într-o perioadă de 12 luni de la data eliberării. În perioada de valabilitate a certificatelor de scutire, la cererea societăţii, însoţită de documentele prevăzute la alin. (4), Direcţia generală a finanţelor publice Galaţi poate aproba suplimentarea acestora.(7) Semestrial Direcţia generală a finanţelor publice Galaţi are obligaţia sa verifice achiziţiile de bunuri efectuate în baza certificatelor de scutire de către societate, rezultatele verificării urmând să fie transmise Direcţiei generale de administrare a veniturilor publice şi a monopolurilor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.(8) În situaţia în care Direcţia generală a finanţelor publice Galaţi constata nerespectarea prevederilor alin. (3), va dispune măsuri de obligare la plata taxei pe valoarea adăugată a societăţii pentru operaţiunile respective. În decontul de T.V.A. nu vor fi înscrise sumele respective, care nu sunt deductibile.
 + 
Articolul 5Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa 1––-la normele metodologice––––––––DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDEREprivind scutirea de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoareaadăugată a importurilor de echipamente, materii prime şi orice alteproduse, efectuate direct de către societate

           
  Subsemnatul (numele şi prenumele) . . . . . . . . . . . . . . . . . . ., domiciliat în (adresa) . . . . . . . . . . . . . . . . , identificat cu buletinul/cartea de identitate seria . . . nr. . . . . , în calitate de (funcţia) . . . . . . . . . . . . . al (denumirea societăţii) . . . . . . . . . . . . . . . . . . , declar că următoarele bunuri importate:
           
  Nr. crt. Denumirea bunului Poziţia tarifară din Tariful vamal de import al României Valoarea în vamă Nr. şi data facturii/contractului
           
           
           
           
  sunt destinate realizării obiectului principal de activitate şi efectuării angajamentului privind investiţiile tehnologice şi de protecţie a mediului.
  În cazul schimbării destinaţiei bunurilor ne obligăm să îndeplinim formalităţile legale privind importul mărfurilor şi să achităm drepturile de import. În acest caz valoarea în vamă se calculează la cursul de schimb valutar din ziua constatării schimbării destinaţiei bunurilor.
         
  Data întocmirii declaraţiei, Semnătura,

 + 
Anexa 2––-la normele metodologice––––––––MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEDirecţia generală a finanţelor publice GalaţiCERTIFICATnr. …………… data ………….

   
  În conformitate cu prevederile art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 119/2001 se scutesc de la plata taxei pe valoarea adăugată, cu drept de deducere, achiziţiile de echipamente, materii prime şi orice alte produse, necesare investiţiilor tehnologice şi de protecţie a mediului, care fac obiectul următoarelor contracte sau comenzi:
  1. Echipamente şi/sau alte bunuri:
  nr. . . . . . . . . ., data . . . . . . ., furnizor . . . . . . . . , valoarea . . . . . .
  nr. . . . . . . . . ., data . . . . . . ., furnizor . . . . . . . . , valoarea . . . . . .
  nr. . . . . . . . . ., data . . . . . . ., furnizor . . . . . . . . , valoarea . . . . . .
  nr. . . . . . . . . ., data . . . . . . ., furnizor . . . . . . . . , valoarea . . . . . .
  nr. . . . . . . . . ., data . . . . . . ., furnizor . . . . . . . . , valoarea . . . . . .
  2. Materii prime (denumirea, cantitatea):
  1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Scutirea se referă la achiziţiile efectuate de Societatea Comercială Combinatul Siderurgic "Sidex" – S.A. cu sediul în localitatea . . . . . . . . . . , str. . . . . . . . . . . . nr. . . . . . . ., judeţul . . . . . . . . . . , cod fiscal . . . . .
  Prezentul certificat este valabil pentru achiziţiile realizate până la data de . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  Director general,

 + 
Anexa 3––-la normele metodologice––––––––

       
  CERERE de scutire de taxa pe valoarea adăugată aferentă achiziţiilor efectuate în baza prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 119/2001
   
  Subscrisa Societatea Comercială Combinatul Siderurgic "Sidex" – S.A. cu sediul în localitatea . . . . . . . . , str. . . . . . . nr. . . . . . . , judeţul . . . . . . , cod fiscal . . . . . . , prin prezenta solicit eliberarea Certificatului de scutire de T.V.A. cu drept de deducere pentru achiziţiile care se încadrează în prevederile art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 119/2001.
   
  Valoarea achiziţiilor (mii lei) . . . . , din care: Date ale contractelor/comenzilor:
  – materii prime . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
  – echipamente tehnologice . . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . , data . . ., furnizor . . . . ., valoarea . . . .
  – echipamente de protecţie a mediului . . . . . . . . nr. . . , data . . ., furnizor . . . . ., valoarea . . . .
  – alte produse . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . , data . . ., furnizor . . . . ., valoarea . . . .
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . , data . . ., furnizor . . . . ., valoarea . . . .
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
   
  Anexăm următoarele documente justificative: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Numele şi prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . Funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . .
   
  Semnătura şi ştampila,

–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x