NORME METODOLOGICE din 25 iulie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 592 din 12 august 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 491 11/07/2002
ART. 1REFERIRE LAOUG 40 28/03/2002
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ART. 1REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ART. 1REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 83
ART. 7REFERIRE INDIRECTA LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ART. 7REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ART. 7REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 83
ART. 11REFERIRE INDIRECTA LAOG 38 30/01/2002 ART. 1
ART. 11REFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995 ART. 10
ART. 12REFERIRE INDIRECTA LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ART. 12REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ART. 12REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 83
ART. 20REFERIRE INDIRECTA LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ART. 20REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ART. 20REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 83
ART. 23REFERIRE INDIRECTA LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ART. 23REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ART. 23REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 83
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1880 28/09/2001
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 40 28/03/2002
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ANEXA 2REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 83
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 40 28/03/2002
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ANEXA 3REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 83
ANEXA 3REFERIRE LADECRET-LEGE 54 05/02/1990
ANEXA 4REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 83
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 149 06/02/2003
ActulAPROBAT DEHG 794 25/07/2002
ActulCONTINUT DEHG 794 25/07/2002

privind procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) În temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002*) pentru recuperarea arieratelor bugetare, denumita în continuare ordonanţa de urgenţă, autorităţile administraţiei publice locale pot acorda înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri restante ale bugetelor locale, după cum urmează:a) amânări şi eşalonări la plata pentru orice fel de impozite, taxe şi alte venituri restante ale bugetelor locale;b) scutiri şi reduceri la plata pentru impozite, taxe şi alte venituri restante ale bugetelor locale. Pentru impozite şi taxe scutirile şi reducerile la plata se pot acorda numai dacă actele normative care reglementează venitul respectiv prevăd expres posibilitatea acordării unor asemenea înlesniri la plata;c) amânări, eşalonări, scutiri şi reduceri la plata majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, calculate pentru neplata în termen a impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale.(2) Esalonarile la plata pot fi acordate pe o perioadă de cel mult 5 ani, cu termen de graţie de până la 6 luni cuprins în perioada de eşalonare, iar amanarile la plata, până cel mult la data de 29 decembrie a anului fiscal în curs.(3) Nu se acordă înlesniri la plata sumelor reprezentând obligaţii restante la bugetul local, stabilite prin acte de control, în cazul faptelor ce constituie infracţiuni de evaziune fiscală, dacă instanţele judecătoreşti au pronunţat hotărâri definitive în legătură cu aceste fapte. În aplicarea criteriului de performanţă prevăzut la pct. 14 din anexa la ordonanţa de urgenţă, potrivit căruia "contribuabilul a fost sancţionat pentru evaziune fiscală", se au în vedere situaţiile în care debitorul a fost sancţionat contraventional pentru evaziune fiscală sau situaţiile în care debitorul, deşi a fost trimis în judecata pentru infracţiune de evaziune fiscală, nu exista la data cererii hotărâre definitivă.(4) În cazul persoanelor juridice, nu beneficiază de înlesniri la plata:a) debitorii care în urma analizei criteriilor obţin un punctaj final egal sau mai mic de 14 puncte pentru obligaţiile la bugetul local restante la data de 31 decembrie 2001;b) debitorii al căror principal obiect de activitate îl reprezintă organizarea jocurilor de noroc, asa cum este reflectat în ultimul bilanţ contabil anual.(5) Numărul de luni de eşalonare la plata a impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, inclusiv a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, care includ şi perioada de graţie, pentru persoane juridice, se stabileşte în conformitate cu prevederile art. 13 din ordonanţa de urgenţă, astfel:a) în situaţia realizării unui punctaj intermediar limitelor prevăzute la art. 13 din ordonanţa de urgenţă, numărul de luni de eşalonare se stabileşte proporţional cu acesta, prin rotunjire în favoarea debitorului;b) în situaţia în care debitorul optează pentru o perioadă de eşalonare mai mica decât perioada rezultată pe baza punctajului sau cu o perioadă de graţie mai mica de 6 luni ori fără perioada de graţie, convenţia şi graficul se stabilesc în funcţie de solicitarea debitorului.(6) Pentru obligaţiile la bugetul local reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, inclusiv majorări de întârziere şi penalităţi de orice fel, datorate şi neachitate la termenele legale de plată după data de 1 ianuarie 2002 de către debitori, se acordă numai eşalonare sau amânare la plata.(7) Pentru obligaţiile la bugetul local datorate de persoanele juridice, reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, restante la data de 31 decembrie 2001 şi neachitate până la data depunerii cererii, precum şi pentru majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente acestora, calculate şi datorate până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenta, pe baza punctajului final, debitorii beneficiază de înlesniri la plata, astfel:a) în situaţia realizării unui punctaj final mai mare de 14 puncte se acordă înlesnirile prevăzute la art. 10 din ordonanţa de urgenţă;b) dacă după data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata şi până la data aprobării acesteia debitorii achită 30% din obligaţiile la bugetul local, restante la data de 31 decembrie 2001, cu excepţia majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, aceştia beneficiază de eşalonarea la plata a diferenţei de 70% din obligaţiile la bugetul local şi de scutirea de plată a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere aferente acestora, calculate până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenta. Suma achitată de debitor trebuie să reprezinte 30% din totalul obligaţiilor restante la bugetul local ce fac obiectul cererii de acordare a înlesnirilor la plata, inclusiv penalităţi şi amenzi. Pentru debitorii care solicită înlesniri la plata, inclusiv pentru sucursalele şi punctele de lucru stabile înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe, suma reprezentând 30% din totalul obligaţiilor restante, ce trebuie achitată până la data aprobării cererii, se referă la obligaţiile la bugetul local aferente fiecărei unităţi plătitoare;c) debitorii care au toate obligaţiile bugetare achitate, inclusiv cele aferente anului curent, la data depunerii cererilor de acordare a înlesnirilor la plata vor beneficia de scutirea de la plata majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere aferente obligaţiilor datorate până la data de 31 decembrie 2001, calculate până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenta, dacă obţin peste 63 de puncte. Debitorii beneficiază de reducerea cu 50% a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, dacă obţin un punctaj cuprins între 29 şi 63 de puncte;d) prevederile lit. c) se aplică şi debitorilor în cazul în care au în derulare înlesniri la plata ce au ca obiect numai majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere, scutirea acordându-se pentru suma rămasă de plată la data depunerii cererii;e) debitorii care au în derulare eşalonări la plata pentru impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, precum şi pentru majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere, acordate în baza reglementărilor legale anterioare, şi care îşi achită în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenta debitele rămase de plată din eşalonare, precum şi majorările stabilite conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, recalculate până la data achitării debitelor, beneficiază de scutirea de plată a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere rămase de plată din eşalonare, cu condiţia să facă dovada ca la data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata nu mai au alte obligaţii de plată la bugetul local, neachitate la termenele legale de plată.(8) Stabilirea punctajului corectat necesar pentru acordarea înlesnirilor la plata pentru persoanele juridice, în condiţiile art. 10 şi 14 din ordonanţa de urgenţă, se face pe baza punctajului obţinut conform anexei la ordonanţa de urgenţă, corectat în minus conform prevederilor art. 8 din ordonanţa de urgenţă, la care, după caz, se pot adauga 40 de puncte, în condiţiile art. 9 alin. (2) din aceeaşi ordonanţa de urgenţă.(9) În aplicarea prevederilor art. 8 din ordonanţa de urgenţă se fac următoarele precizări pentru persoanele juridice:a) în disponibilităţile băneşti în lei şi în valută existente în conturile bancare la data scadentei obligaţiilor la bugetul local restante nu se cuprind sumele necesare plăţii salariilor;b) prin activităţi pentru care încasarea contravalorii mărfii sau a serviciului prestat se face anticipat ori la data transferului dreptului de proprietate, respectiv a prestării serviciului, se înţelege activităţile principale ale debitorului desfăşurate în domeniile: comerţ cu amănuntul, alimentaţie publică, activităţi hoteliere şi alte prestări de servicii către populaţie.–––––Notă *) Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 a fost aprobată şi modificată prin Legea nr. 491/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 522 din 18 iulie 2002.
 + 
Capitolul 2Competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale pentru persoanele juridice + 
Articolul 2(1) Competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale le au consiliile locale, consiliile locale de sector, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliile judeţene, după caz, în funcţie de destinaţia bugetară a venitului pentru plata căruia s-a solicitat înlesnirea.(2) Dosarul complet, întocmit de compartimentul de specialitate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, precum şi propunerea de soluţionare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata sunt înaintate de către şeful acestui compartiment primarului, primarului general sau preşedintelui consiliului judeţean, după caz.(3) Consiliul local, consiliul local de sector, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliul judeţean, după caz, va adopta hotărâri de aprobare, de respingere sau de modificare şi completare, după caz, a cererii de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei sau a altui venit al bugetului local.(4) Solicitantul inlesnirii la plata impozitului, taxei sau a altui venit al bugetului local va fi înştiinţat în scris despre hotărârea consiliului local, consiliului local de sector, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului judeţean, după caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării acesteia.(5) Solicitantul se va prezenta în termen de 3 zile lucrătoare de la aducerea la cunoştinţa a înlesnirilor aprobate la compartimentul de specialitate şi va contrasemna convenţia alături de conducătorul compartimentului de specialitate.(6) Refuzul de a semna convenţia de acordare a înlesnirilor atrage anularea hotărârii de acordare a înlesnirilor, contribuabilul neavând dreptul de a mai solicita alte înlesniri la plata obligaţiilor bugetelor locale o perioadă de 12 luni.
 + 
Capitolul 3Procedura de soluţionare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale pentru persoanele juridice + 
Articolul 3(1) Înlesnirile la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se acordă numai pe bază de cerere de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local, depusa la compartimentul de specialitate în a cărui raza administrativă se afla bunurile impozabile.(2) Cererea de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei sau a altui venit al bugetului local, depusa de către debitorii, persoane juridice, va cuprinde:a) elementele de identificare a debitorului, respectiv denumirea/numele acestuia sau a/al reprezentantului fiscal, sediul/domiciliul, anul infiintarii, codul fiscal/codul numeric personal/codul de identificare fiscală, numele şi calitatea celor care reprezintă debitorul în relaţiile cu terţii, numărul de telefon/fax al acestora, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului;b) statut/contract de societate, cu actele adiţionale la zi;c) sumele datorate sau neachitate la bugetul local, pentru care se solicita înlesniri la plata, precum şi destinaţia bugetară a acestora (pe tipuri de obligaţii şi pe ani calendaristici);d) perioada pentru care sumele sunt datorate sau neachitate, precum şi data scadentei acestora;e) natura înlesnirilor solicitate şi o succintă prezentare a posibilităţilor de plată a debitelor pentru care se solicita înlesnirea, felul înlesnirilor solicitate (numărul de luni pentru care se solicita eşalonarea, din care perioada de graţie sau perioada de amânare, după caz, suma totală pentru care se solicita înlesniri la plata, din care pe tipuri de impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, defalcate pe ani calendaristici, şi, separat, majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente acestora), numărul contului/conturilor de disponibilitati şi societăţile comerciale bancare la care sunt deschise;f) modul de respectare a eventualelor înlesniri la plata, dacă este cazul, şi o succintă prezentare a măsurilor cuprinse în programul de restructurare, respectiv de redresare financiară a debitorilor, persoane juridice, în legătură cu stingerea obligaţiilor restante la bugetul local, respectiv la bugetul de stat;g) cauze care au condus la neachitarea obligaţiilor la bugetul local.(3) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata ale debitorilor, persoane juridice, trebuie să fie însoţite de următoarele documente:a) copie de pe ultima situaţie financiară anuală, compusa din bilanţ şi contul de profit şi pierdere;b) situaţia creditelor curente, contractate şi nerambursate;c) situaţia privind soldurile conturilor de disponibilitati în lei şi în valută şi depozitele bancare, inclusiv pe unităţi plătitoare, la data scadentei obligaţiilor restante la bugetul local, pentru care se solicita înlesnire la plata;d) copie de pe ultima balanţa de verificare;e) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, care trebuie să cuprindă menţiunile la zi cu privire la structura actionariatului/asociaţilor, la mobilitatea sediului şi/sau a actionariatului/asociaţilor, inclusiv cele referitoare la declanşarea procedurii de reorganizare sau de faliment potrivit dispoziţiilor Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată, cu modificările ulterioare;f) copie de pe codul fiscal/codul unic de înregistrare fiscală al debitorului, persoana juridică, precum şi al tuturor sucursalelor şi punctelor de lucru înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe;g) copie de pe programul de restructurare sau de pe programul de redresare financiară, însoţită de extrasul din procesul-verbal al adunării generale a acţionarilor, respectiv a asociaţilor, în care s-a discutat şi s-a aprobat programul de restructurare sau de redresare financiară. Pentru debitorii, persoane juridice, care au ca acţionar majoritar statul român, programul de restructurare sau programul de redresare financiară trebuie insusit, după caz, de ministerul de resort sau de instituţiile publice implicate în procesul de privatizare, care au în administrare unitatea economică respectiva;h) situaţia privind creanţele de încasat de la clienţi şi/sau debitori, conform evidentelor contabile, vechimea acestora, măsurile de urmărire întreprinse, numărul litigiilor aflate pe rolul instanţelor de judecată şi sumele datorate, stadiul acestor litigii, precum şi situaţia privind clienţii neincasati pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creanţelor, cu exemplificarea principalilor clienţi şi/sau debitori;i) situaţia clienţilor neincasati cu care societatea are legături de capital direct sau prin asociatul/acţionarul principal;j) situaţia privind avansurile acordate furnizorilor, cu exemplificarea principalilor furnizori, din care situaţia furnizorilor şi valoarea avansurilor acordate acestora pentru care societatea are legături de capital direct sau prin asociatul/acţionarul principal;k) declaraţia debitorului privind cota de participare a acestuia la capitalul social al altor societăţi comerciale, societăţi sau companii naţionale, după caz, precum şi suma investită;l) copie de pe ultimul act de control întocmit de organele competente ale administraţiei publice locale; în situaţia în care prin actul de control s-au constatat diferenţe de impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, se va prezenta şi o nota cuprinzând totalul obligaţiilor la bugetul local aferente perioadei supuse controlului, declarate de debitor;m) situaţia privind încadrarea în criteriile de performanţă economico-financiară şi de disciplina fiscală ce se analizează la acordarea înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul local în vederea justificarii tipului de înlesnire solicitată;n) situaţia privind obligaţiile restante, cuprinzând obligaţiile către toate bugetele, datorate şi neachitate la data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata;o) orice alte documente considerate utile pentru soluţionarea cererii, pe baza cărora să se poată calcula/verifica punctajul rezultat din încadrarea în criteriile prevăzute în anexa la ordonanţa de urgenţă;p) comunicarea Autorităţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului privind statutul juridic şi economico-financiar, dacă este cazul;r) orice alte documente solicitate de compartimentul de specialitate.(4) Debitorii, persoane juridice, pot depune orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii de acordare a înlesnirilor la plata.(5) Cererea de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei şi a altui venit al bugetului local, împreună cu documentele prevăzute la art. 3 se constituie într-un dosar care se depune de către debitor la compartimentul de specialitate al consiliului local, consiliului local de sector, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau al consiliului judeţean, după caz, în funcţie de destinaţia bugetară a venitului pentru plata căruia s-a solicitat înlesnirea.(6) În situaţia în care debitorii considera ca se încadrează în prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, documentaţia acestora trebuie să cuprindă, după caz, şi următoarele:a) memoriul motivat din care să rezulte ca debitorii care au o importanţa economico-socială zonala sau naţionala semnificativă se încadrează în această categorie;b) procesele-verbale de constatare a pierderilor suferite în urma calamităţilor naturale, în copie, întocmite de comisiile constituite în acest scop, în conformitate cu prevederile legale, până la data depunerii de către debitor a cererii de acordare a înlesnirilor la plata.(7) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata, depuse de către debitori, persoane fizice independente sau asociaţii familiale fără personalitate juridică, pentru obligaţii datorate bugetului local, altele decât cele datorate în nume propriu, trebuie să fie însoţite de următoarele documente:a) copie de pe autorizaţia de funcţionare sau de pe actul constitutiv (contract de asociere), după caz;b) declaraţie privind venitul încasat, înregistrat în ultimul an fiscal;c) copie de pe ultimul act de control întocmit de organele competente ale administraţiei publice locale;d) alte documente în susţinerea cererii de acordare a înlesnirilor la plata.
 + 
Articolul 4(1) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata se înregistrează într-un registru special pentru debitori, persoane juridice, şi, separat, pentru debitori, persoane fizice şi asociaţii fără personalitate juridică.(2) Verificarea obligaţiilor restante la bugetul local, care fac obiectul cererilor de acordare a înlesnirilor la plata, se efectuează pe baza datelor din evidenta analitica pe plătitori de la nivelul organelor fiscale teritoriale la care debitorii sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe şi/sau a unui document de verificare întocmit de organele de colectare la sediul social al debitorului, pe baza datelor din ultima balanţa de verificare, precum şi a proceselor-verbale de calcul al majorărilor de întârziere şi al penalitatilor de întârziere.(3) Atunci când exista diferenţe între sumele solicitate de debitori şi cele stabilite de organele fiscale teritoriale ca fiind datorate se procedează la punerea de acord a acestora printr-un control de fond, după care organul fiscal confirma obligaţiile pentru care se acordă înlesniri la plata, cererea completandu-se în mod corespunzător.(4) Dacă prin cerere debitorul solicita reducerea sau scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, iar din analiza criteriilor rezultă ca debitorul nu are un punctaj care să îl indreptateasca să obţină înlesnirile solicitate, i se acordă înlesnirea la plata corespunzătoare punctajului obţinut.(5) Informaţiile necesare stabilirii punctajului în baza criteriilor prevăzute în anexa la ordonanţa de urgenţă se preiau din ultimul bilanţ contabil anual şi din anexele la acesta, întocmite de debitor în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi depuse la organele fiscale teritoriale, precum şi din documentele şi declaraţiile anexate la cererea de acordare a înlesnirilor la plata, conform art. 3.(6) Documentaţia întocmită de debitori, persoane juridice sau asociaţii fără personalitate juridică, depusa la organul fiscal la care sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe, se completează cu referatul întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. Pentru cererile depuse în baza art. 28 din ordonanţa de urgenţă organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe locale va întocmi un referat prin care confirma achitarea debitelor rămase de plată din esaloane şi a majorărilor stabilite în conformitate cu art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare. Recalcularea majorărilor până la data achitării integrale a debitelor ce au făcut obiectul eşalonării se face de organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe.(7) În cazul obligaţiilor ce fac obiectul cererilor de acordare a înlesnirilor la plata ale debitorilor prevăzuţi la art. 3 alin. (2) din prezentele norme metodologice, organul fiscal respectiv va solicita organelor fiscale la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe întocmirea unor referate prin care se certifica cuantumul obligaţiilor restante la bugetul de stat ale acestora şi care cuprind şi informaţii referitoare la criteriile prevăzute la pct. 8, 10, 11, 13 şi 14 din anexa la ordonanţa de urgenţă.(8) Pentru debitorii care beneficiază de prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă organele fiscale locale, ale sectoarelor, judeţene sau ale municipiului Bucureşti, după caz, vor întocmi referatul motivat prevăzut la art. 9 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, pe baza datelor din memoriul debitorului sau a procesului-verbal de constatare a pierderilor suferite ca urmare a calamităţilor naturale, după caz.(9) Pentru cererile debitorilor de importanţa zonala sau care au suferit pierderi ca urmare a calamităţilor naturale referatul întocmit conform alin. (8) se supune spre avizare comisiei de dialog social constituite la nivelul prefecturii.(10) Pentru cererile debitorilor de importanţa naţionala semnificativă referatele întocmite conform alin. (8) se supun spre avizare comisiei de dialog social constituite la nivelul Ministerului Administraţiei Publice.(11) Documentaţia întocmită de debitori, persoane fizice, care desfăşoară activităţi independente, depusa la organul fiscal de domiciliu, va fi completată, după caz, cu copii de pe contul fiscal personal pe ultimii 2 ani, precum şi cu actul constatator întocmit cu ocazia verificării pe teren a cererii de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, din care să rezulte:a) situaţia stării materiale a contribuabilului (bunuri imobile şi mobile ale debitorului şi ale membrilor familiei sale);b) posibilităţi de încasare a debitului;c) alte elemente utile pentru soluţionarea cererii.
 + 
Articolul 5(1) Înlesnirile la plata se acordă de organele competente prevăzute la art. 2 prin încheierea cu debitorii a unor convenţii de plată conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice pentru persoane juridice, şi modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente şi asociaţii familiale.(2) Convenţia cuprinde, printre altele, tipul obligaţiilor şi suma acestora, care fac obiectul înlesnirilor la plata, natura înlesnirilor acordate, perioada de acordare, condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru menţinerea valabilităţii inlesnirii, cuantumul majorărilor ce trebuie achitate, precum şi graficele de eşalonare la plata care fac parte integrantă din aceasta.(3) Convenţia şi graficele se întocmesc în 3 exemplare originale, unul pentru debitor, unul pentru consiliul local, consiliul local de sector, consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, care a aprobat înlesnirea, şi unul pentru organul fiscal la care debitorul a depus cererea.
 + 
Articolul 6Termenele de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata sunt după cum urmează:a) în termen de 15 zile lucrătoare, calculate de la data înregistrării cererii, organul fiscal finalizează instrumentarea cererii şi o remite primarului, preşedintelui consiliului judeţean sau primarului general, după caz, pentru a o inainta consiliului local, consiliului local de sector, consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz;b) consiliul local, consiliul local de sector, consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, are obligaţia de a se pronunţa în termen de 10 zile lucrătoare calculate de la data înregistrării cererii;c) în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării hotărârii consiliului local, consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, aceasta se comunică debitorului, pe bază de scrisoare recomandată;d) în cazul în care cererea a fost soluţionată favorabil, debitorul are obligaţia de a se prezenta, în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea hotărârii, la organul fiscal şi de a contrasemna convenţia alături de conducătorul compartimentului fiscal de specialitate.
 + 
Articolul 7Înlesnirile la plata obligaţiilor datorate bugetului local se acordă în următoarele condiţii:A. Constituirea de către debitori, persoane juridice, în termen de 60 de zile calendaristice de la semnarea convenţiei, a unei garanţii, astfel:a) o sumă egala cu doua rate medii din eşalonare, reprezentând obligaţii eşalonate şi majorări calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul esalonarilor la plata;b) o sumă rezultată din raportul dintre contravaloarea debitelor amânate şi majorările calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi numărul de luni aprobate pentru amânare la plata, în cazul amanarilor;c) până la termenul primei rate de plată din eşalonare, respectiv până la termenul de plată în cazul amanarilor, debitorul va face dovada că nu mai are obligaţii neachitate la bugetul local, inclusiv majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere, altele decât cele care fac obiectul înlesnirilor la plata;d) garanţia poate fi constituită atât în numerar la trezoreria organului fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, cat şi sub forma unei scrisori de garanţie bancară;e) garanţia poate fi utilizata pentru stingerea atât a ratelor, cat şi a obligaţiilor curente în cazurile în care debitorul este în imposibilitate de a le achită la termenele prevăzute în grafic sau la scadenta, după caz, cu condiţia reintregirii garanţiei până la următorul termen de plată din eşalonare. În cazul scrisorii de garanţie utilizarea efectivă a garanţiei se face la solicitarea organului fiscal teritorial, adresată băncii emitente a scrisorii de garanţie bancară pe baza cererii debitorului care invoca imposibilitatea de plată. Atunci când s-a constituit garanţie în numerar la trezorerie, aceasta se utilizează la cererea debitorului, adresată organului fiscal teritorial, atât în situaţiile menţionate mai sus, cat şi pentru plata ultimelor rate din eşalonare. Cererea debitorului de a i se utiliza garanţia se va depune la organul fiscal înaintea termenului de plată a obligaţiei, astfel încât încasarea ratelor prin utilizarea garanţiei să se realizeze cu respectarea întocmai a graficului;f) în cazul pierderii valabilităţii inlesnirii la plata organul fiscal teritorial va executa garanţia în contul obligaţiilor rămase neachitate.B. De la data încheierii convenţiei de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local pentru sumele eşalonate sau amânate, cu excepţia majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, se datorează şi se calculează majorări conform prevederilor legale, plata acestora efectuandu-se împreună cu rata respectiva. Pe perioada de graţie acordată la eşalonare şi pe perioada amânării la plata majorările datorate conform legii se achită lunar. Până la data încheierii convenţiei se calculează şi se datorează majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere.C. Pe perioada derulării înlesnirilor la plata debitorii sunt obligaţi să îşi achite obligaţiile curente la bugetul local cu termene scadente, începând cu data de întâi a lunii următoare încheierii convenţiei. În cazul în care debitorii nu achită la scadenta obligaţiile curente la bugetul local, pot efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreună cu majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente. Obligaţiile curente la bugetul local, cu scadenţa după data de 1 octombrie a anului fiscal, împreună cu eventualele majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere trebuie achitate până cel târziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.D. Pe perioada derulării înlesnirilor la plata debitorii nu vor participa la nici o procedură de privatizare organizată de instituţiile publice implicate sau de agenţii de privatizare, în vederea cumpărării de acţiuni la alte societăţi comerciale sau achiziţionării de alte valori mobiliare ori părţi sociale.E. Pe perioada derulării înlesnirilor la plata debitorii vor transmite organului fiscal teritorial la care sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe orice intenţie de înstrăinare de active pe toată perioada derulării inlesnirii la plata, cu excepţia debitorilor care se încadrează în prevederile art. 21 din ordonanţa de urgenţă. Organul fiscal va putea aproba înstrăinarea de active, cu condiţia încasării contravalorii acestora în contul obligaţiilor bugetare pentru care s-au obţinut înlesniri la plata.
 + 
Articolul 8Diferenţele de majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere, rămase de plată în sarcina debitorilor după acordarea reducerilor prevăzute în ordonanţa de urgenţă, se datorează începând cu ziua lucrătoare imediat următoare celei în care s-a achitat ultima rata din eşalonare şi se considera obligaţie cu termen de plată în anul curent.
 + 
Articolul 9(1) Nerespectarea convenţiilor încheiate, respectiv a termenelor de plată şi a condiţiilor în care s-au acordat înlesnirile la plata, atrage anularea acestora, începerea imediata sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga suma neplatita şi obligaţia de plată a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate. Majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere scutite de plată în conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanţa de urgenţă se înregistrează în contabilitatea debitorilor, în cuantumul menţionat în convenţie, şi se recuperează la bugetul local conform prevederilor legale în vigoare.(2) O noua cerere de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor datorate bugetului local în conformitate cu prevederile ordonanţei de urgenta nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectării înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.
 + 
Articolul 10(1) Convenţiile încheiate în conformitate cu art. 6 din ordonanţa de urgenţă intră în vigoare de la data de întâi a lunii următoare celei în care au fost semnate.(2) Începând cu data încheierii convenţiei, pentru obligaţiile datorate bugetului local pentru care s-au aprobat înlesniri la plata executarea silită nu se porneşte sau nu se continua, după caz.
 + 
Articolul 11(1) De înlesnirile la plata prevăzute la art. 1 din ordonanţa de urgenţă, pentru obligaţiile reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului local, restante la data de 31 decembrie 2001, inclusiv majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente acestora, calculate până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenta, beneficiază şi debitorii aflaţi în procedura de reorganizare judiciară conform legii.(2) La cererea debitorului, în proiectul planului de reorganizare va fi cuprins tipul de înlesnire la plata care se solicită să fie acordată pentru obligaţiile datorate bugetului local.(3) După confirmarea planului de reorganizare de către judecătorul-sindic, conform prevederilor legale în materie, cererea şi documentaţia întocmite de administrator sau de administrator şi debitor, după caz, vor fi încuviinţate de judecătorul-sindic şi vor fi depuse la organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe.(4) Convenţia încheiată cu organul fiscal de debitorii prevăzuţi la alin. (1) va fi semnată de administratorul societăţii debitoare, iar în cazul în care activitatea debitorului este condusă în parte de administrator, în conformitate cu atribuţiile stabilite în sarcina acestuia conform art. 10 lit. c) din Legea nr. 64/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, convenţia va fi semnată de administrator şi de reprezentantul legal al debitorului.(5) Pentru constituirea garanţiei solicitate de organul fiscal, în conformitate cu prevederile art. 18 din ordonanţa de urgenţă, debitorul sau administratorul, după caz, va solicita judecătorului-sindic confirmarea acesteia.(6) Pe perioada derulării inlesnirii la plata debitorii pot instraina active cu informarea organului fiscal, iar sumele vor fi distribuite conform Legii nr. 64/1995, republicată.(7) Nerespectarea planului de reorganizare poate conduce, în cazul în care administratorul sau oricare dintre creditori o cere, la deschiderea procedurii falimentului şi atrage pierderea valabilităţii sau anularea, după caz, a inlesnirii acordate, de la data pronunţării de către judecătorul-sindic.
 + 
Articolul 12Orice suma de restituit de la bugetul local, reprezentând impozite, taxe, contribuţii sau alte venituri ale bugetului local, se compensează din oficiu cu sume reprezentând obligaţii datorate bugetului local, eşalonate sau amânate la plata, inclusiv cu majorările calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, datorate în luna în care se face compensarea. Compensarea se efectuează cu ratele din eşalonare în ordinea termenelor de plată. Organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe întocmeşte un nou grafic, respectând numărul de rate rămase din eşalonare. Organul fiscal care efectuează compensarea va comunică debitorului până la următorul termen de plată suma compensata, ratele din eşalonare care au fost stinse, precum şi noul grafic de plată. Majorările calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, se recalculează de organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, la cererea acestuia.
 + 
Capitolul 4Procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale pentru persoanele fizice + 
Articolul 13(1) Competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale le au consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale de sector sau consiliile judeţene, după caz, în funcţie de destinaţia bugetară a venitului pentru plata căruia s-a solicitat înlesnirea.(2) Dosarul complet, întocmit de compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale, precum şi propunerea de soluţionare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata sunt înaintate de către şeful acestui compartiment primarului, primarului general sau preşedintelui consiliului judeţean, după caz.(3) Consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliul judeţean, după caz, va adopta hotărâri de aprobare, de respingere sau de modificare şi completare, după caz, a cererii de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei şi a altui venit al bugetului local.(4) Solicitantul inlesnirii la plata impozitului, taxei şi a altui venit al bugetului local va fi înştiinţat în scris despre hotărârea consiliului local, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului judeţean, după caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării acesteia.
 + 
Articolul 14(1) Înlesnirile la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se acordă numai pe bază de cerere de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local.(2) Cererea de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei sau a altui venit al bugetului local va cuprinde:a) elementele de identificare a contribuabilului;b) sumele datorate sau neachitate la bugetul local, pentru care se solicita înlesniri la plata, precum şi destinaţia bugetară a acestora;c) perioada pentru care sumele sunt datorate sau neachitate, precum şi data scadentei acestora;d) natura înlesnirilor solicitate şi o succintă prezentare a posibilităţilor de plată a debitelor pentru care se solicita înlesnirea;e) modul de respectare a eventualelor înlesniri la plata, dacă este cazul.(3) Debitorii, persoane fizice, pot depune orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.
 + 
Articolul 15Cererea de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei şi a altui venit al bugetului local, împreună cu documentele prevăzute la art. 14 se constituie într-un dosar care se depune de către debitor la consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliul local de sector sau la consiliul judeţean, după caz, în funcţie de destinaţia bugetară a venitului pentru plata căruia s-a solicitat înlesnirea.
 + 
Articolul 16(1) Înlesnirile la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale pot fi solicitate şi acordate atât înaintea începerii executării silite a debitului, cat şi în timpul efectuării acesteia.(2) Executarea silită nu va fi pornită sau va fi suspendată, după caz, pentru creanţele bugetelor locale asupra cărora s-au emis hotărâri de aprobare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata, de la data comunicării acestor hotărâri.
 + 
Articolul 17(1) Pentru soluţionarea fiecărui dosar privind cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale vor fi avute în vedere următoarele:a) rezultatele verificărilor efectuate de compartimentele de specialitate ale fiecărei autorităţi a administraţiei publice locale vor fi cuprinse într-o nota de constatare în care vor fi prezentate, în principal:– realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local respectiv;– respectarea de către solicitant a reglementărilor legale în vigoare privind disciplina financiară;– existenta unor posibilităţi concrete de achitare în viitor a obligaţiilor restante;– orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare, de respingere sau de modificare şi completare a cererii;b) prevederile din legile speciale, potrivit cărora se pot acorda, de la caz la caz, reduceri şi scutiri de la plata impozitelor şi a taxelor;c) documentele justificative prezentate de plătitor;d) propunerea de soluţionare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata, elaborata de compartimentul de specialitate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale respective;e) orice alte elemente necesare soluţionării cererii.(2) Termenul de soluţionare a dosarului privind cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale este de 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la autoritatea administraţiei publice locale la care s-a depus.(3) Dosarul privind cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se claseaza dacă acesta nu poate fi întocmit în mod complet, respectiv dacă nu cuprinde toate elementele prevăzute la art. 14, din motive imputabile solicitantului, cum ar fi: netinerea la zi a evidentei contabile, refuzul de a pune la dispoziţie organelor de control informaţiile solicitate, neprezentarea tuturor documentelor solicitate de compartimentul de specialitate în vederea definitivării dosarului etc. Clasarea şi motivele acesteia vor fi comunicate în scris solicitantului în termen de 5 zile de la clasarea dosarului.
 + 
Articolul 18De la data comunicării hotărârii de aprobare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se calculează majorări conform prevederilor legale.
 + 
Capitolul 5Dispoziţii finale + 
Articolul 19Diferenţele de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului local, precum şi majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente acestora, constatate în urma controalelor efectuate ulterior de organele competente ale administraţiei publice locale, se achită conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 20(1) Pe perioada amânării sau eşalonării la plata a obligaţiilor datorate bugetului local, cu excepţia majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, se datorează majorări în conformitate cu art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Majorările menţionate la alin. (1) nu fac obiectul înlesnirilor la plata reglementate de prevederile ordonanţei de urgenta.
 + 
Articolul 21Corespondenta dintre criteriile prevăzute în anexa la ordonanţa de urgenţă şi informaţiile din bilanţurile contabile sau din situaţiile financiare, după caz, întocmite de debitori, persoane juridice, este prevăzută în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
 + 
Articolul 22Organele abilitate sa acorde înlesniri la plata, indiferent de nivelul de competenţa, vor organiza evidenta cererilor de acordare a înlesnirilor la plata şi a înlesnirilor la plata acordate.
 + 
Articolul 23(1) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata depuse şi nesolutionate înainte de data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi actualizate şi soluţionate conform prevederilor acestora.(2) Înlesnirile la plata acordate anterior se derulează în continuare în condiţiile prevăzute de actele normative în baza cărora au fost acordate, cu excepţia celor care se încadrează în prevederile art. 28 din ordonanţa de urgenţă.(3) Debitorii care au beneficiat de înlesniri la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, acordate în baza prevederilor legale anterioare ordonanţei de urgenta, indiferent de data pierderii acestora, pot solicita acordarea de înlesniri la plata în condiţiile ordonanţei de urgenta, cu încadrarea în prevederile acesteia şi cu condiţia achitării majorărilor datorate în conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, calculate până la data pierderii acestora.
 + 
Articolul 24(1) Nerespectarea înlesnirilor la plata, astfel cum au fost acordate, respectiv a termenelor de plată, a cuantumului şi condiţiilor stipulate, precum şi constatarea declarării de către debitor a unor date şi informaţii neconforme cu realitatea conduc la pierderea valabilităţii acestora, la calcularea majorărilor de întârziere conform legii, începând cu data la care aceste termene şi/sau condiţii nu au fost respectate, precum şi la începerea sau continuarea, după caz, a procedurii de executare silită.(2) O noua cerere de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor faţă de bugetele locale poate fi depusa numai după 12 luni de la data constatării nerespectării inlesnirii anterioare.
 + 
Articolul 25Dacă debitorul solicita, prin cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, reducerea sau scutirea de la plata majorărilor de întârziere, iar din analiza întregului dosar întocmit rezultă ca acordarea acestor înlesniri nu este oportuna, consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau, după caz, consiliul judeţean poate hotărî sa acorde o alta înlesnire, respectiv amânare sau eşalonare.
 + 
Articolul 26Ajutoarele de stat mai mari de 50 miliarde lei, acordate în condiţiile ordonanţei de urgenta, vor fi notificate Consiliului Concurentei de către Ministerul Administraţiei Publice în conformitate cu reglementările legale privind acordarea ajutorului de stat.
 + 
Articolul 27În situaţia divizării debitorului care beneficiază de înlesniri la plata, acesta este obligat să prezinte organului fiscal teritorial la care este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe protocolul de predare-primire, precum şi propunerile de defalcare a graficului de eşalonare pe baza căruia organul fiscal teritorial procedează la întocmirea noilor grafice de eşalonare pe entităţi rezultate din divizare.
 + 
Articolul 28(1) Compartimentele de specialitate din cadrul consiliilor locale, consiliilor locale de sector, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau consiliilor judeţene, după caz, vor tine o evidenta specială şi vor urmări modul de respectare a înlesnirilor acordate la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale.(2) De asemenea, compartimentele prevăzute la alin. (1) au obligaţia sa organizeze evidenta necesară în vederea transmiterii către Oficiul Concurentei a informaţiilor referitoare la inventarul ajutoarelor de stat, potrivit reglementărilor legale privind acordarea ajutorului de stat.(3) Compartimentele prevăzute la alin. (1) au obligaţia sa ţină o evidenta separată pentru reducerile sau scutirile, acordate conform unor prevederi legale speciale, la plata impozitelor şi taxelor locale datorate de persoane fizice: veterani de război, deţinuţi politici, răniţi în revoluţie, persoane cu handicap şi altele.
 + 
Articolul 29Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa 1–––la normele metodologice––––––––CORESPONDENTAdintre indicatorii care stau la baza criteriilor prevăzute în anexa la ordonanţa de urgenţă şi informaţiile cuprinse în bilanţurile contabile

         
  Denumire indicator Persoane juridice care aplică Reglementările contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate
  formular nr. rând coloana
  Cifra de afaceri Cont de profit şi pierdere (cod 20) 01 2
  Total datorii (datorii bugetare + datorii pe termen scurt) Bilanţ 47 2
  Active circulante Bilanţ 37 2
  Datorii totale sub 1 an Bilanţ 47 2
  Total active Bilanţ 20 + 37 + 38 2
  Total datorii Bilanţ 47 + 58 2
         
  Denumire indicator Persoane juridice care aplică situaţii financiare anuale simplificate (inclusiv microîntreprinderile care întocmesc aceste situaţii)
  formular nr. rând coloana
  Cifra de afaceri Cont de profit şi pierdere (cod 20) 03 2
  Total datorii (datorii bugetare + datorii pe termen scurt) Situaţia creanţelor şi datoriilor (col 23) 47 2
  Active circulante Bilanţ 37 2
  Datorii totale sub l an Situaţia creanţelor şi datoriilor (col 23) 47 2
  Total active Bilanţ 43 2
  Total datorii Bilanţ 76 2
         
  Denumire indicator Microîntreprinderi (care întocmesc situaţii financiare după modelul aprobat prin O.M.F.P.nr. 1880/2001)
  formular nr. rând coloana
  Cifra de afaceri Cont de profit şi pierdere (cod 20) 01 2
  Total datorii (datorii bugetare + datorii pe termen scurt) Bilanţ 16 2
  Active circulante Bilanţ 11 2
  Datorii totale sub 1 an Bilanţ 16 2
  Total active Bilanţ 04 + 11 + 12 2
  Total datorii Bilanţ 16 + 22 2

 + 
Anexa 2––-la normele metodologice––––––––MODEL (persoane juridice)––––––––-Consiliul Local/Judeţean/al Mun. Bucureşti SOCIETATEA COMERCIALĂOrgan fiscal: ……….. ADRESA …………..CF/CUI …………..CONVENŢIA Nr. ….. din ………Între …………….. şi Societatea Comercială ……………….Urmare cererii nr. ….. din data de …… a S.C. ……….., înregistrată la ………. sub nr. …… şi transmisă la ……… sub nr. ……., prin care se solicita acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor către bugetul de stat şi pe baza analizei documentaţiei conform prevederilor Ordonanţei de Urgenta a Guvernului nr. 40/2002 şi Ordinului Ministrului Administraţiei Publice ……………… pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul local, s-au aprobat următoarele:● eşalonarea la plata pe ….. luni, cu …… luni perioada de graţie a următoarelor obligaţii:┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │ Suma (lei) │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Impozit 1 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Impozit 2 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Taxa locală 1 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Taxa locală 2 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Majorări de întârziere aferente impozitului ……. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi de întârziere aferente impozitului ….. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Majorări de întârziere aferente taxei locale …… │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi de întârziere aferente taxei locale …. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Amenzi │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Altele …… │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│TOTAL │ │└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘    ● amânarea la plata până la ……. (cel mult până la data de 29 decembrie      a anului fiscal în curs) a următoarelor obligaţii:┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │ Suma (lei) │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Impozit 1 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Impozit 2 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Taxa locală 1 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Taxa locală 2 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Majorări de întârziere aferente impozitului ……. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi de întârziere aferente impozitului ….. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Majorări de întârziere aferente taxei locale …… │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi de întârziere aferente taxei locale …. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Amenzi │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Altele …… │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│TOTAL │ │└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘Majorările calculate în conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu completările şi modificările sale ulterioare, pentru debitele eşalonate şi/sau amânate la plata reprezintă ……… lei.Graficul de eşalonare la plata este prezentat în ANEXA care face parte integrantă din prezenta convenţie.Amânarea de la plata majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere în suma totală de …………. lei până la ultimul termen de plată din grafic.În situaţia în care au fost respectate întocmai termenele de plată din eşalonare şi condiţiile în care aceasta a fost acordată, după ultimul termen de plată din eşalonare, debitorul beneficiază de reducerea cu …..%/scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, reprezentând…………..lei, astfel:┌──────────────────────────────────────────┬───────┬───────────────────────────┐│ │ │Suma reprezentând reducerea││ Tipul obligaţiei │ Suma │ /scutirea ││ │amânată│ (50%, 75%, 100%) ││ │ │ în condiţiile legii │├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤│Majorări de întârziere aferente │ │ ││impozitului …… │ │ │├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤│Penalităţi de întârziere aferente │ │ ││impozitului ……… │ │ │├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤│Majorări de întârziere aferente │ │ ││taxei locale …….. │ │ │├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤│Penalităţi de întârziere aferente │ │ ││taxei locale …….. │ │ │├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤│……………….. │ │ │├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤│ TOTAL │ │ │└──────────────────────────────────────────┴───────┴───────────────────────────┘    Scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de    întârziere, în condiţiile art. 12, 14 şi 28, după caz.┌────────────────────────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┐│ Obligaţia │Art.12 │ Art.14 │ Art.28 │├────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┤│Majorări de întârziere pentru ……… │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┤│Penalităţi de întârziere pentru …….. │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┤│………….. │ │ │ │├────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┤│ TOTAL │ │ │ │└────────────────────────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┘Înlesnirea la plata a obligaţiilor la bugetul local se acordă cu următoarele condiţii:a) constituirea de către debitor, a unei garanţii în suma de ……. lei conform art. 7 din normele metodologice;b) până la termenul primei rate de plată din eşalonare, respectiv până la termenul de plată în cazul amanarilor, debitorul va face dovada că nu mai are obligaţii neachitate la bugetul local, inclusiv majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere, altele decât cele care fac obiectul înlesnirilor la plata;c) de la data încheierii convenţiei de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local, pentru sumele eşalonate sau amânate, cu excepţia majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, se datorează şi se calculează majorări conform prevederilor legale, plata acestora efectuandu-se împreună cu rata respectiva. Pe perioada de graţie acordată la eşalonare şi pe perioada amânării la plata, majorările datorate conform legii se achită lunar. Până la data încheierii convenţiei se calculează şi se datorează majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere;d) pe perioada derulării înlesnirilor la plata, debitorul este obligat să-şi achite obligaţiile curente la bugetul local cu termene scadente începând cu data de întâi a lunii următoare încheierii convenţiei. În cazul în care debitorul nu achită la scadenta obligaţiile curente la bugetul local, poate efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreună cu majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente. Obligaţiile curente la bugetul local cu scadenţa după data de 01 octombrie a anului fiscal, împreună cu eventualele majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere trebuie achitate până cel târziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.e) Pe perioada derulării înlesnirilor la plata, debitorul nu poate participa la nici o procedură de privatizare organizată de instituţiile publice implicate sau de agenţii de privatizare, în vederea cumpărării de acţiuni la alte societăţi comerciale sau la achiziţionarea de alte valori mobiliare ori părţi sociale.f) Pe perioada derulării înlesnirilor la plata, debitorul va transmite organului fiscal teritorial unde este înregistrat ca platitor de impozite şi taxe, orice intenţie de înstrăinare de active cu excepţia debitorului care se încadrează în prevederile art. 21 din ordonanţa de urgenţă. Organul fiscal va putea aproba înstrăinarea de active cu condiţia încasării contravalorii acestora în contul obligaţiilor bugetului local pentru care s-au obţinut înlesniri la plata.Nerespectarea prezentei convenţii, respectiv a termenelor de plată şi a condiţiilor în care s-au acordat înlesnirile la plata atrage anularea acestora, începerea imediata sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga suma neplatita şi obligaţia de plată a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate. Majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere amânate la plata în vederea reducerii/scutirii în conformitate cu art. 10 se storneaza din contul de ordine şi evidenta în care au fost înregistrate.Majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere scutite de la plata în conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanţa de urgenţă, se înregistrează în contabilitatea debitorului în cuantumul menţionat în convenţie.O noua cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor bugetului local în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectării înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.ORGANUL FISCAL CARE ACORDA DEBITOR,ÎNLESNIREA LA PLATA,
 + 
Anexa 3––-la normele metodologice––––––––MODEL (pers. fiz. autoriz. D.L. 54/1990)–––––––––––––-Consiliul Local/Judeţean/al Mun. Bucureşti SOCIETATEA COMERCIALĂOrgan fiscal: ……….. ADRESA ………….CF/CUI ………….CONVENŢIANr. ………. din ………Între …………… şi A.F. P.F. ………..Urmare cererii nr. … din data de …… a debitorului …………., înregistrată la ……….. sub nr. ….. şi transmisă la ……….. sub nr. ….., prin care se solicita acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor către bugetul local şi pe baza analizei documentaţiei conform prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 şi Ordinului Ministrului Administraţiei Publice …………………. pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat administrate de Ministerul Finanţelor Publice, s-au aprobat următoarele:eşalonarea la plata pe … luni, cu … luni perioada de graţie cuprinse în perioada de eşalonare, a următoarelor obligaţii:┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │ Suma (lei) │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Impozit 1 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Impozit 2 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Taxa 1 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Taxa 2 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Majorări de întârziere aferente impozitului ……. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi de întârziere aferente impozitului ….. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Majorări de întârziere aferente taxei …………. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi de întârziere aferente taxei ……….. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi ……….. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Amenzi │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Altele …………….. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│TOTAL │ │└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘    amânarea la plata până la ……. (cel mult până la data de 29 decembrie    a anului fiscal în curs) a următoarelor obligaţii:┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │ Suma (lei) │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Impozit 1 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Impozit 2 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Taxa 1 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Taxa 2 │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Majorări de întârziere aferente impozitului ……. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi de întârziere aferente impozitului ….. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Majorări de întârziere aferente taxei …………. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi de întârziere aferente taxei ……….. │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Penalităţi ………… │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Amenzi │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│ Altele …………… │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤│TOTAL │ │└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘Majorările calculate în conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr, 108/1996, cu completările şi modificările sale ulterioare, pentru debitele eşalonate şi/sau amânate la plata reprezintă ………….. lei.Graficul de eşalonare la plata este prezentat în ANEXA care face parte integrantă din prezenta convenţie.Reducerea/scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, astfel: ┌───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐ │ Obligaţia │ SUMA (lei) │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ Majorări de întârziere pentru: ….. │ │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ Penalităţi de întârziere pentru: … │ │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ ………………….. │ │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ TOTAL │ │ └───────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘Înlesnirea la plata a obligaţiilor la bugetul local se acordă cu următoarele condiţii:a) ………….b) ………….c) ………….Nerespectarea prezentei convenţii, respectiv a termenelor de plată şi a condiţiilor în care s-au acordat înlesnirile la plata atrage anularea acestora, începerea imediata sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga suma neplatita şi obligaţia de plată a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate.O noua cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata a obligaţiilor bugetului local în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectării înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.ORGANUL COMPETENT CARE DEBITOR,ACORDA ÎNLESNIREA LA PLATA,
 + 
Anexa 4––-la normele metodologice––––––––MODEL––Organul fiscal …………(care aproba cererea)Avizat,REFERATprivind calcularea punctajului final în vederea acordării înlesnirilor la plata obligaţiilor la bugetul local, restante la 31 decembrie 2001I. DATE DE IDENTIFICARECererea nr. ….. din data de ……….Înregistrată la …….. cu nr. …… din data de ……Debitorul ……………………………..Adresa ………………………………..Cod fiscal/Cod unic de înregistrare/Cod numeric personal/Cod de identificare fiscală ………………… .. ……… (codurile fiscale ale sucursalelor şi punctelor de lucru, după caz, se prezintă într-o anexa)Organ fiscal unde debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe ………………..    II DATE DE ANALIZA    1. Data infiintarii debitorului (zz/ll/aa) ……..    2. Vechime arierate (anul) ………    3. Total datorii (bugetare + pe termen scurt şi mediu) …… lei    4. Cifra de afaceri …… lei    5. Active circulante …… lei    6. Datorii totale sub 1 an …… lei    7. Total active …… lei    8. Total datorii …… lei    9. Număr de declaraţii depuse în ultimele 24 de luni …… număr    10. Diferenţe de obligaţii bugetare constatate        prin control fiscal …… lei    11. Total impozite declarate în cursul perioadei        verificate …… lei    12. Total obligaţii bugetare …… lei    13. Are obligaţii neachitate în contul impozitelor        cu stopaj la sursa? Da []                                                                    Nu []    14. A beneficiat de înlesniri? Nu []                                                         Da respectate []                                                       Da nerespectate []    15. Situaţia achitării debitelor anului curent:    15.1. Sume achitate în contul obligaţiilor anului curent ……. lei    15.2. Total obligaţii cu termene de plată în anul curent ……. lei                                                            neachitate []                                                   achitat până la 30% []                                              achitat între 30% şi 65% []                                              achitat între 65% şi 90% []                                                     achitat peste 90% []    16. Situaţia achitării integrale a debitelor        din anii precedenti: Da []                                                                    Nu []    17. A fost sancţionat pentru evaziune fiscală? Da []                                                                    Nu []    18. Situaţia capitalurilor proprii: Negative []                                                              Pozitive []    19. Mobilitatea contribuabilului d.p.d.v. al sediului:                                         sediu stabil în ultimii 5 ani []                                          o schimbare în ultimii 5 ani []                            2 sau mai multe schimbări în ultimii 5 ani []    20. Menţiuni la Registrul Comerţului privind schimbarea        acţionarului/asociatului principal:                     nici o schimbare sau o schimbare în ultimii 5 ani []                            2 sau mai multe schimbări în ultimii 5 ani []    21. A avut relaţii contractuale cu unităţi economice        cu finanţare bugetară şi nu a încasat la        termen contravaloarea acestora? Da []                                                                    Nu []    22. La data scadentei obligaţiilor bugetare a avut        disponibilitati băneşti care acopereau în        întregime nivelul obligaţiilor? Da []                                                                    Nu []    23. Desfăşoară în principal activităţi pentru        care încasează contravaloarea mărfii sau a        serviciului prestat anticipat ori la data        transferului dreptului de proprietate,        respectiv a prestării serviciului? Da []                                                                    Nu []    24. A înregistrat clienţi neincasati şi avansuri        acordate furnizorilor cu care societatea        comercială sau actionarii/asociaţii acesteia        sunt în relaţii de dependenta, relaţia de        dependenta fiind cea stabilită în situaţia în        care persoana fizica ori juridică este        acţionar/asociat semnificativ în ambele        societăţi comerciale, pe perioada care au        acumulat obligaţii bugetare restante? Da []                                                                    Nu []    25. A plătit dividende acţionarilor/asociaţilor,        alţii decât instituţiile publice implicate în        procesul de privatizare, în perioada în care        au acumulat obligaţii bugetare restante? Da []                                                                    Nu []    26. Are importanţa economico-socială naţionala sau        zonala semnificativă sau au fost afectaţi de        calamitati naturale în perioada în care au        înregistrat obligaţii bugetare restante? Da []                                                                    Nu []    27. Principalul obiect de activitate îl reprezintă        organizarea jocurilor de noroc? Da []                                                                    Nu []    28. A fost sancţionat penal pentru infracţiuni        de evaziune fiscală? Da []                                                                    Nu []    29. Sume solicitate┌───────────────────────────────────┬────────┬────────────────┬────────────────┐│ Obligaţia │Debite │ Majorări │ Penalităţi ││ │ │ de întârziere │ de întârziere │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ Impozitul …………….. │ │ │ │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ Taxa ………………… │ │ │ │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ I Amenzi │ │ x │ x │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ Penalităţi │ │ x │ x │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ Total │ │ │ │└───────────────────────────────────┴────────┴────────────────┴────────────────┘    30. Sume achitate de la data depunerii cererii (conform art. 12 din        ordonanţa de urgenţă)┌───────────────────────────────────┬────────┬────────────────┬────────────────┐│ Obligaţia │Debite │ Majorări │ Penalităţi ││ │ │ de întârziere │ de întârziere │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ │ │ │ │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ I Amenzi │ │ x │ x │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ Penalităţi │ │ x │ x │├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤│ Total │ │ │ │└───────────────────────────────────┴────────┴────────────────┴────────────────┘    NOTĂ:    ––    Datele prevăzute la pct. 9, 13, 14, 15, 16, 29 şi 30 din acest capitol    se prezintă pe fiecare unitate plătitoare de impozite şi taxe cu    precizarea organului fiscal unde aceasta este înregistrată ca plătitor    de impozite şi taxe.        Organul fiscal care primeşte şi analizează cererea        ……………………………………………            Întocmit Verificat            …….. ……….      Nume, prenume, funcţia Nume, prenume, funcţia    Data ……….    III. CALCULUL PUNCTAJULUI:  a) pe baza criteriilor    1) Vechimea contribuabilului (data de începere    a activităţii; la societăţile rezultate din divizare,    vechimea o da unitatea din care s-a divizat    noua societate)……………. puncte:………….    2) Raportul dintre vechimea arieratelor şi vechimea    contribuabilului ………… puncte: …………    3) Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere    al sediului ………. puncte: …………    4) Menţiuni la Registrul Comerţului privind    schimbarea acţionarului/asociatului    principal ………….. puncte: …………    5) Îndatorare financiară ……………….. puncte: …………    6) Lichiditate globală …………………. puncte: …………    7) Solvabilitate ………………………. puncte: …………    8) Date privind declaraţiile de impozite, taxe    şi contribuţii ……… puncte: …………    9) Raportul dintre diferenţele de obligaţii    bugetare constatate prin control fiscal şi    totalul impozitelor declarate în cursul    perioadei verificate (pe feluri    de impozite) ……………. puncte: …………    10) Obligaţii neachitate în contul impozitelor    cu stopaj la sursa: …….. puncte: …………    11) Dacă a beneficiat anterior de înlesniri …… puncte: …………    12) A avut relaţii contractuale cu unităţi    economice cu finanţare bugetară şi nu a încasat    la termen contravaloarea acestora ……….. puncte: …………    13) Situaţia achitării debitelor anului curent …. puncte: …………    14) A fost sancţionat pentru evaziune fiscală ….. puncte: …………    15) Raportul dintre suma totală solicitată pentru    înlesniri la plata (debite şi majorări de    întârziere şi penalităţi de întârziere) şi cifra    de afaceri …….. puncte: …………                                                         TOTAL. ………….  b) Corectarea punctajului    1) cu minus 10 puncte în situaţia în care la data    scadentei obligaţiilor bugetare disponibilităţile    băneşti ale debitorului acopereau în întregime    nivelul obligaţiilor ……. puncte: …………    2) cu minus 40 puncte debitorii care desfăşoară    în principal activităţi pentru care încasează    contravaloarea mărfii sau a serviciului prestat    anticipat sau la data transferului dreptului    de proprietate, respectiv, a prestării    serviciului …………… puncte: …………    3) cu minus 20 puncte pentru debitorii care pe    perioada pentru care au acumulat obligaţii bugetare    restante, înregistrează clienţi neincasati şi    avansuri acordate furnizorilor cu care societatea    sau actionarii/asociaţii acesteia sunt în relaţii    de dependenta, relaţia de dependenta fiind cea    stabilită în situaţia în care o persoană fizica    sau juridică este acţionar/asociat semnificativ    în ambele societăţi …………….. puncte: …………    4) cu minus 20 puncte pentru debitorii care    înregistrează capitaluri proprii negative …….. puncte: …………    5) cu minus 10 puncte pentru debitorii care în    perioada în care au acumulat obligaţii bugetare    restante au plătit dividende acţionarilor/asociaţilor,    alţii decât instituţiile publice implicate în    procesul de privatizare ………. puncte: …………                    TOTAL PUNCTAJ CORECTAT ………… puncte: …………  c) Punctaj adiţional    cu plus 40 de puncte dacă debitorul obţine un    punctaj corectat mai mic de 14 puncte, dar are o    importanţa economico-socială zonala sau naţionala    semnificativă sau a fost afectat de calamitati    naturale în perioada în care a înregistrat    obligaţii bugetare restante ……………….. puncte: …………                   TOTAL PUNCTAJ FINAL ………… puncte: …………    IV. Numărul de luni de eşalonare la plata    obligaţiilor bugetare, inclusiv perioada de graţie,    determinat pe baza raportului procentual dintre    totalul obligaţiilor bugetare şi cifra de afaceri ….. luni: ……….    V. CONCLUZII    1. eşalonarea la plata pe o perioadă de ……….luni, cu ……..luni    perioada de graţie cuprinse în perioada de eşalonare, a obligaţiilor    datorate bugetului local, astfel: ┌────┬──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐ │Nr. │ Denumirea obligaţiei │ Suma (lei) │ │crt.│ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ impozitul ………. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ maj. de int. pentru ……. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ penalităţi de întârziere pentru ….. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ taxa …… │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ maj. de int. ………….. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ penalităţi pentru …………… │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ amenzi pentru …………. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ TOTAL GENERAL │ │ └────┴──────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘    2. Amânări la plata până la …………., astfel: ┌────┬──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐ │Nr. │ Denumirea obligaţiei │ Suma (lei) │ │crt.│ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ impozitul ………. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ maj. de int. pentru ……. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ penalităţi de întârziere pentru ….. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ taxa …… │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ maj. de int. ………….. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ penalităţi pentru …………… │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ amenzi pentru …………. │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ TOTAL GENERAL │ │ └────┴──────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘    3. Amânarea în vederea reducerii sau scutirii, după caz, până la ultimul       termen de plată din eşalonare a majorărilor de întârziere şi       penalitatilor de întârziere, astfel:┌────┬──────────────────────────────────┬───────┬─────────┬─────────┬─────────┐│Nr. │ Obligaţia │ Suma │Reducere │Reducere │Reducere ││crt.│ │amânată│ 50% │ 75% │ 100% ││ │ │ (lei) │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤│ │Majorări de întârziere pentru: │ │ │ │ ││ │…………………….. │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤│ │Penalităţi de întârziere pentru: │ │ │ │ ││ │…………………….. │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤│ │ TOTAL GENERAL │ │ │ │ │└────┴──────────────────────────────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────────┘    Notă:    ––    Reducerea cu 50%, 75% şi respectiv 100% se marcheaza cu "X"    în coloana corespunzătoare.    4. Scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor       de întârziere, în condiţiile art. 12, 14 şi 28, după caz:┌────┬────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────┬─────────┐│Nr. │ Obligaţia │ ART.12 │ ART.14 │ ART.28 ││crt.│ │Sume(lei) │Sume(lei) │Sume(lei)│├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤│ │Majorări de întârziere pentru: │ │ │ ││ │………………… │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤│ │Penalităţi de întârziere pentru: │ │ │ ││ │………………… │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤│ │TOTAL GENERAL │ │ │ │└────┴────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┴─────────┘5. Majorările calculate în conformitate cu art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 pentru debitele eşalonate la plata conform pct. 1 de mai sus, sunt în suma de …………………….. lei.6. Garanţia stabilită pentru perioada de eşalonare/amânare este de ……………. lei.Întocmit Verificat,……… ……….Nume, prenume, funcţia (şef compartiment)Nume, prenumeNOTĂ:––– Organele fiscale care primesc şi analizează cererile de acordare a înlesnirilor la plata completează numai capitolele I şi II şi semnează pentru întocmire;– Organele fiscale care acorda înlesniri la plata verifica documentaţia şi modul de completare a capitolelor I şi II, preiau datele în produsul informatic şi editează referatul în forma completa.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x