NORME METODOLOGICE din 24 ianuarie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 83 din 30 ianuarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1952 16/12/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 1917 12/12/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 1494 07/10/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 619 16/05/2005
ActulREFERIRE LAOUG 174 08/12/2005 ART. 3
ActulREFERIRE LAOG 5 20/01/2005
ActulREFERIRE LANORMA 16/12/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 1850 14/12/2004
ActulREFERIRE LAORDIN 1753 22/11/2004
ActulREFERIRE LAORDIN 650 26/04/2004
ActulREFERIRE LALEGE 348 14/07/2004 ART. 6
ActulREFERIRE LALEGE 313 28/06/2004
ActulREFERIRE LAORDIN 117 16/01/2004
ActulREFERIRE LALEGE 108 07/04/2004
ActulREFERIRE LANORMA 16/01/2004
ActulREFERIRE LANORMA 22/11/2004
ActulREFERIRE LAORDIN 1661 28/11/2003
ActulREFERIRE LAORDIN 1577 12/11/2003
ActulREFERIRE LALEGE 609 22/12/2003
ActulREFERIRE LAORDIN 520 15/04/2003
ActulREFERIRE LAOG 86 28/08/2003
ActulREFERIRE LAOG 45 10/07/2003
ActulREFERIRE LAORDIN 1792 24/12/2002
ActulREFERIRE LAORDIN 1745 17/12/2002
ActulREFERIRE LALEGE 672 19/12/2002 ART. 13
ActulREFERIRE LAORDIN 601 26/11/2002
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 56
ActulREFERIRE LAOUG 150 31/10/2002
ActulREFERIRE LANORMA 17/12/2002
ActulREFERIRE LAOUG 45 23/03/2001
ActulREFERIRE LAHG 1031 14/12/1999
ActulREFERIRE LAHG 656 06/10/1997 ART. 3
ActulREFERIRE LAORDIN 1801 02/10/1995
ActulREFERIRE LALEGE 112 25/11/1995
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 19
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 20
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 39
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 95 24/01/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 95 24/01/2006

privind închiderea conturilor contabile, întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare la 31 decembrie 2005



Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, alte autorităţi publice, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice subordonate au obligaţia, potrivit Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, să întocmească situaţii financiare trimestriale şi anuale care se compun din bilanţ, cont de execuţie bugetară şi anexe.Situaţiile financiare ale anului 2005 reprezintă documente oficiale de prezentare a situaţiei patrimoniului aflat în administrarea statului şi a unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli la data de 31 decembrie 2005.Potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) din Legea nr. 348/2004 privind denominarea monedei naţionale, modificata prin Ordonanţa Guvernului nr. 5/2005, din data de 1 iulie 2005 instituţiile publice întocmesc situaţii financiare (bilanţ, cont de execuţie bugetară şi anexe) în moneda noua, la nivel de leu, fără subdiviziuni.În baza art. 56 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, pe baza situaţiilor financiare anuale prezentate de ordonatorii principali de credite, a conturilor privind execuţia de casă a bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi a bugetelor fondurilor speciale, prezentate de organele care, potrivit legii, au această sarcină, şi în urma verificării şi analizării acestora, Ministerul Finanţelor Publice elaborează contul general anual de execuţie a bugetului de stat şi, respectiv, contul de execuţie a bugetului asigurărilor sociale de stat, pe care le prezintă Guvernului şi care, după verificare de către Curtea de Conturi, se aprobă de Parlament.Potrivit prevederilor art. 39 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, Ministerul Finanţelor Publice întocmeşte anual bilanţul instituţiilor publice.Bilanţul anual al instituţiilor publice, în structura stabilită de Ministerul Finanţelor Publice, se prezintă Guvernului o dată cu contul general anual de execuţie a bugetului de stat.Având în vedere importanţa lucrărilor ce se elaborează de către Ministerul Finanţelor Publice în baza situaţiilor financiare anuale întocmite de ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, alte autorităţi publice şi instituţii publice autonome, ordonatorii de credite şi conducătorii compartimentelor financiar-contabile au obligaţia încheierii execuţiei bugetare în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind încheierea execuţiei bugetare a anului 2005, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1952/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1164 din 22 decembrie 2005, precum şi cu prevederile prezentelor norme metodologice.Situaţiile financiare anuale aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.801/1995, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 20 noiembrie 1995, cu modificările ulterioare, precum şi anexele la acestea aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1745/2002, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 16 ianuarie 2003 şi Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 117/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 67 din 27 ianuarie 2004, se întocmesc pe formularele elaborate de Ministerul Finanţelor Publice în anul 2005, adaptate structurii indicatorilor aprobaţi în Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, şi ale ordonanţelor de rectificare, precum şi altor reglementari în vigoare, formulare afişate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice : www.mfinante.ro .Situaţiile financiare anuale ale instituţiilor publice finanţate din bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul asigurărilor pentru şomaj se întocmesc pe formularele elaborate de Ministerul Finanţelor Publice, cu avizul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, în condiţiile Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004 şi ale ordonanţelor de rectificare.1. Întocmirea bilanţului contabilLa întocmirea bilanţului contabil se vor avea în vedere următoarele:1.1. Bilanţul contabil se întocmeşte pe baza ultimei balanţe de verificare a conturilor sintetice la 31 decembrie 2005, pusă de acord cu balanţele de verificare ale conturilor analitice, după înregistrarea cronologică şi sistematică a operaţiunilor consemnate în documente justificative, întocmite potrivit legii.Se vor efectua, în prealabil:– analiza soldurilor conturilor contabile astfel încât acestea să reflecte operaţiuni patrimoniale ale instituţiei publice şi să corespundă funcţiunii stabilite în planurile de conturi în vigoare;– clarificarea sumelor ce se menţin nejustificat în conturile 220 "Debitori", 225 "Clienţi", 231 "Creditori", 234 "Furnizori" etc., urmărindu-se achitarea obligaţiilor şi încasarea creanţelor în lei şi în valută, după caz;– analiza sumelor încasate de la debitori sau clienţi din anii precedenţi, care, potrivit legii, se virează la bugetul de stat sau bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, după caz, subcapitolul 30.01.03, respectiv 30.02.03, 30.03.03, 30.04.03, 30.05.03 "Restituiri de fonduri din finanţarea bugetară a anilor precedenţi".1.2. În conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991 republicată, instituţiile publice au obligaţia să efectueze inventarierea generală a elementelor de activ şi de pasiv deţinute la începutul activităţii, cel puţin odată pe an pe parcursul funcţionarii lor, în cazul fuziunii sau încetării activităţii, precum şi în alte situaţii prevăzute de lege.Potrivit pct. 5 din Normele privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1753/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1174 din 13 decembrie 2004, „Inventarierea anuală a elementelor de activ şi de pasiv se face, de regula, cu ocazia incheierii exerciţiului financiar, avandu-se în vedere şi specificul activităţii fiecărei unităţi”.În conformitate cu prevederile art. 20 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, şi ale pct. 10 lit. B Anexa 1 din Normele metodologice de întocmire şi utilizare a registrelor şi formularelor comune pe economie, privind activitatea financiară şi contabila, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1850/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 bis din 7 ianuarie 2005, instituţiile publice au obligaţia să completeze Registru-inventar, pe baza inventarierii faptice a fiecărui cont de activ şi de pasiv.Elementele de activ şi de pasiv inscrise în Registrul-inventar au la baza listele de inventariere sau alte documente care justifica conţinutul acestora.Potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.031/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea în contabilitate a bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, bunurile proprietate publică aflate în administrarea ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi instituţiilor publice subordonate acestora se inventariază anual pe liste de inventariere distincte.Persoanele juridice, care, potrivit legii, au în concesiune, închiriere sau în folosinţă gratuită bunuri din domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale au obligaţia inventarierii anuale a bunurilor respective pe liste de inventariere distincte, care se transmit şi titularului dreptului de administrare.1.3. În contabilitatea Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Serviciului Roman de Informaţii, Serviciului de Protecţie şi Paza şi/sau unităţilor din subordinea acestora, operaţiunile de compensare a obligaţiilor datorate agenţilor economici distribuitori de benzina şi motorina, prin compensare cu sumele datorate de aceştia la bugetul de stat, potrivit prevederilor art. 43 din Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004, se reflectă în creditul contului 701 „Finanţarea în baza unor acte normative speciale” – analitic 701.11 „Finanţarea în baza prevederilor art. 43 din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004„.În creditul acestui cont Administraţia Naţionala a Rezervelor de Stat, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul Roman de Informaţii, Serviciul de Protecţie şi Paza şi/sau unităţile din subordinea acestora înregistrează sumele datorate şi neachitate agenţilor economici distribuitori de carburanţi şi lubrifianti, care au intrat în acţiunea de compensare a unor obligaţii bugetare, potrivit prevederilor art. 43 din Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004:234 "Furnizori"/analitic = 701 "Finanţarea în baza unor     distinct acte normative speciale"                                              analitic                                    701.11 "Finanţarea în baza                                              prevederilor art. 43 din                                              Legea bugetului de stat                                              pe anul 2005, nr. 511/2004"Contul 701 "Finanţarea în baza unor acte normative speciale" se debitează la finele anului prin creditul contului 410 "Cheltuielile instituţiei publice finanţate de la buget" sau 702 "Finanţarea de la buget privind anii precedenţi şi alte surse", după caz:701 "Finantarea în baza = %        unor acte normative 410 "Cheltuielile instituţiei        speciale"-analitic: publice finanţate de la701.11 "Finanţarea în baza buget"        prevederilor art. 43 702 "Finanţarea de la buget        din Legea bugetului de privind anii precedenţi        stat pe anul 2005, şi alte surse"        nr. 511/2004."Soldul contului reprezintă contravaloarea materialelor neconsumate din finanţarea în baza prevederilor art. 43 din Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004.1.4. Potrivit prevederilor art. 19 alin. (5) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, la instituţiile publice, rezultatul execuţiei bugetare se stabileşte anual prin închiderea conturilor de cheltuieli efective şi a conturilor de surse din care au fost efectuate.În aplicarea prevederilor de mai sus, precum şi a unor prevederi ale Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2005, în bilanţul contabil încheiat la 31 decembrie 2005, următoarele conturi nu pot prezenta sold:– La instituţiile publice finanţate de la buget:    – contul 101 "Disponibil al bugetului de stat la trezoreria statului";    – contul 105 "Disponibil al instituţiei publice" (cu excepţia                     disponibilităţilor din finanţarea externa nerambursabilă                     şi creditelor externe);    – contul 105.01 "Disponibil din procurarea valutei la instituţiile publice";    – contul 118 "Disponibil din contravaloarea în lei a sumelor încasate                     în valută";    – contul 13 "Casa";    – contul 410 "Cheltuielile instituţiei publice finanţate de la buget"                     (se închide prin debitul contului 700 "Finanţare de la                     buget privind anul curent");    – contul 412 "Diferenţe de curs valutar" se închide astfel:                     soldul creditor al contului 412 se închide prin creditul                     contului 702 "Finanţarea de la buget privind anii                     precedenţi şi alte surse";                     soldul debitor al contului 412 se închide prin                     debitul contului 702 "Finanţarea de la buget privind                     anii precedenţi şi alte surse";    – contul 421 "Cheltuieli din fonduri cu destinaţie specială"                     (se închide prin debitul contului 337 "Fonduri cu                     destinaţie specială", distinct pentru fiecare fond                     constituit potrivit reglementărilor legale în vigoare);    – contul 423 "Cheltuieli cu comisioane şi speze bancare"                     (se inchide prin debitul contului 522 "Venituri din                     dobânzi bancare");    – contul 443 "Cheltuieli din fondul extrabugetar conform Legii                     nr. 112/1995" (se închide prin debitul contului                     343 "Fondul extrabugetar conform Legii nr. 112/1995„);    – contul 501 "Veniturile bugetului de stat" (se închide prin creditul                     contului 101 "Disponibil al bugetului de stat la                     trezoreria statului");    – contul 700 "Finanţarea de la buget privind anul curent" (se închide                     prin creditul conturilor 410 "Cheltuielile instituţiei                     publice finanţate de la buget", respectiv 702 "Finanţarea                     de la buget privind anii precedenţi şi alte surse").La instituţiile publice finanţate din venituri proprii, venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:    – contul 13 "Casa";    – contul 412 "Diferenţe de curs valutar" se închide în funcţie de                     natura diferentelor de curs valutar favorabile sau                     nefavorabile, astfel:                     soldul creditor al contului 412 se închide prin creditul                     contului 528 "Venituri din anii precedenţi şi alte surse";                     soldul debitor al contului 412 se închide prin debitul                     contului 528 "Venituri din anii precedenţi şi alte surse";    – contul 420 "Cheltuielile instituţiei publice finanţate din venituri                     proprii" (se închide prin debitul contului 520 "Veniturile                     proprii ale instituţiei publice"). Fac excepţie                     cheltuielile aferente producţiei neterminate aflate în                     stoc la 31 decembrie 2005;    – contul 425 "Cheltuielile instituţiilor de învăţământ conform Legii                     nr. 84/1995" (se închide prin debitul contului                     525 "Veniturile instituţiilor de învăţământ conform                     Legii nr. 84/1995„);    – contul 427 "Cheltuielile activităţilor sanitare conform Ordonanţei                     de urgenţă a Guvernului nr. 150/2002" (se închide prin                     debitul contului 527 "Venituri din activitatea                     sanitară");    – contul 491 "Cheltuieli din venituri pentru finanţarea de bază a                     instituţiilor de învăţământ superior" (se închide prin                     debitul contului 591 "Venituri pentru finanţarea de bază                     a instituţiilor de învăţământ superior");    – contul 492 "Cheltuieli din alocaţii bugetare cu destinaţie specială"                    (se închide prin debitul contului 592 "Venituri din                    alocaţii bugetare cu destinaţie specială").Soldurile debitoare ale conturilor 420, 425, 427, 491 şi 492, rămase neînchise, în cazul în care veniturile încasate au fost mai mici decât cheltuielile efectuate în limita bugetului aprobat, se închid la finele anului 2005 prin debitul contului 528 "Venituri din anii precedenţi şi alte surse".La unităţile administrativ-teritoriale:    – contul 102 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului";    – contul 13 "Casa";    'ad contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentru acoperirea                     golurilor temporare de casa";    – contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea                     golurilor temporare de casa";    – contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment" (se inchide prin debitul                     contului 339 "Fondul de rulment" );    – contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru construcţii de locuinţe"                     (se închide prin debitul contului 372 "Fondul pentru                      construcţii de locuinţe");    – contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale" (se inchide prin debitul                     contului 376 "Taxe speciale")    – contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentând amortizarea activelor                     fixe deţinute de serviciile publice de interes local"                     (se inchide prin debitul contului 381 "Sume reprezentând                     amortizarea activelor fixe deţinute de serviciile publice                     de interes local");    'ad contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile" (se inchide                     prin debitul contului 382 "Fonduri externe                     nerambursabile");    – contul 400*) "Cheltuielile bugetului local";    – contul 500**) "Veniturile bugetului local";    – contul 57 "Rezultatul execuţiei bugetare".––––    *) Se închide prin debitul contului 57 "Rezultatul execuţiei bugetare".    **) Se închide prin creditul contului 57 "Rezultatul execuţiei bugetare".NOTĂ:În situaţia în care bugetul local nu poate rambursa eventualele împrumuturi restante, dobânzile şi comisioanele aferente, contul 102.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local" nu prezintă sold.La instituţiile publice finanţate din bugetul asigurărilor sociale de stat:    – contul 13 "Casa";    – contul 408 "Cheltuielile bugetului asigurărilor sociale de stat"                     (se închide prin debitul contului 57 "Rezultatul                     execuţiei bugetare");    – contul 504 "Veniturile bugetului asigurărilor sociale de stat"                     (se inchide prin creditul contului 57 "Rezultatul                     execuţiei bugetare");    – contul 506 "Subventii primite de bugetul asigurărilor sociale de stat                     (se inchide prin creditul contului 57 "Rezultatul                     execuţiei bugetare");La instituţiile publice finanţate din bugetul asigurărilor sociale pentru şomaj:    – contul 13 "Casa";    – contul 436 "Cheltuielile bugetului asigurărilor pentru, şomaj"                     (se inchide prin debitul contului 57 "Rezultatul                     execuţiei bugetare");    – contul 536 "Veniturile bugetului asigurărilor pentru şomaj" (se                     inchide prin creditul contului 57 "Rezultatul execuţiei                     bugetare").La instituţiile publice finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate:    – contul 13 "Casa";    – contul 479 "Cheltuielile bugetului Fondului naţional unic de                     asigurări sociale de sănătate (se închide prin debitul                     contului 57 "Rezultatul execuţiei bugetare");    – contul 579 "Veniturile bugetului Fondului naţional unic de                     asigurări sociale de sănătate (se inchide prin creditul                     contului 57 "Rezultatul execuţiei bugetare") .1.5. După întocmirea bilanţului contabil la 31 decembrie 2005 potrivit prezentelor norme, se vor efectua următoarele operaţiuni:a) Închiderea conturilor existente la 31 decembrie 2005 conform Ordinului ministrului finanţelor nr. 324/1984, cu modificările şi completările ulterioare:– pentru conturile de activ:    978 "Bilant de închidere" = %                                                 Conturi de activ– pentru conturile de pasiv:               % = 978 "Bilanţ de inchidere"       Conturi de pasivb) Deschiderea conturilor la 1 ianuarie 2006 potrivit anexei "Transpunerea soldurilor din balanţa de verificare de la 31 decembrie 2005 în noul plan de conturi general" aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1.186 bis din 29 decembrie 2005:– pentru conturile de activ:             % = 891 "Bilanţ de deschidere"       Conturi de activ– pentru conturile de pasiv:    891 "Bilanţ de deschidere" = %                                                Conturi de pasiv1.6. Prevederile din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.577/2003 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 520/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii veniturilor bugetare referitoare la înregistrarea în contabilitatea Direcţiei generale a contabilităţii publice a acţiunilor rezultate din conversia în acţiuni a creanţelor fondului de risc pentru garanţii de stat şi fondul de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului, precum şi prevederile referitoare la derularea operaţiunilor de încasare şi virare la buget a dividendelor aferente acţiunilor dobândite rămân valabile şi după data de 1 ianuarie 2006.Prevederile Cap. I "Reflectarea în contabilitate a operaţiunilor privind declararea şi colectarea creanţelor bugetare reprezentând contribuţii sociale" din Normele metodologice privind modul de reflectare în contabilitatea instituţiilor publice a unor operaţiuni ce decurg din aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari în domeniul financiar, aprobata şi modificata prin Legea nr. 609/2003, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 650/2004, cu excepţia celor referitoare la înregistrarea în contabilitate a principalelor operaţiuni, rămân valabile şi după data de 1 ianuarie 2006.1.7. Instituţiile publice care la finele anului 2005 au dispus plaţi aferente unor cheltuieli angajate, lichidate, ordonanţate şi plătite în limita creditelor bugetare aprobate în bugetul anului 2005, returnate în anul 2006 ca urmare a unor erori de completare a ordinelor de plată, pot reinitia plăţile respective din conturile în care sumele restituite au fost încasate, fără afectarea bugetului anului 2006.1.8. În vederea prezentării unei imagini fidele asupra patrimoniului aflat în administrarea ordonatorului principal de credite, se pot efectua unele operaţiuni de consolidare (eliminarea contului 213 "Alte decontări" din activul şi pasivul bilanţului centralizat, precum şi consolidarea conturilor privind taxa pe valoarea adăugata de plată, respectiv de recuperat).2. Reflectarea în contabilitatea instituţiilor publice a operaţiunilor privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2005, cuprinse în Normele aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1952/2005.2.1. La unităţile administrativ-teritoriale, reflectarea în contabilitate a operaţiunilor cuprinse în cap. IV "Încheierea execuţiei bugetelor locale":Punctul 4.8(1)– Constituirea disponibilului cu destinaţie specială din cote defalcate din impozitul pe venit, care urmează a fi alocate bugetelor locale, rezervat de către unităţile trezoreriei statului în contul 50.02.07 "Disponibil cu destinaţie specială din cote defalcate din impozitul pe venit care urmează a fi alocate bugetelor locale":             119.01 = 337    "Disponibil din fonduri cu "Fonduri cu destinaţie speciala"    destinaţie speciala şi de analitic 337.40 "Cote defalcate    redistribuire" din impozitul pe venit care                                          urmează a fi alocate bugetelor                                          locale"Disponibilul cu destinaţie specială din cote defalcate din impozitul pe venit, care urmează a fi alocate bugetelor locale, se raportează în anexa nr. 15 "Disponibil din mijloace cu destinaţie specială" pe rândul 16 "Alte fonduri speciale".– Virarea în contul bugetelor locale a cotelor defalcate din impozitul pe venit rezervate în contul 50.02.07, după prezentarea ordinelor de plată pentru achitarea obligaţiilor de plată către furnizorii de energie termică:              337 = 119.01    "Fonduri cu destinaţie speciala" "Disponibil din fonduri cu    analitic 337.40 "Cote defalcate din destinaţie speciala şi de    impozitul pe venit care urmează redistribuire"    a fi alocate bugetelor locale"Punctul 4.9– La finele anului 2005, în soldul contului 106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", respectiv 335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" pot rămâne eventuale cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale nealocate bugetelor locale, ca urmare a neachitării de către unităţile administrativ-teritoriale a obligaţiilor către furnizorii de energie livrată populaţiei, în condiţiile legii.Punctul 4.10– Stabilirea rezultatului execuţiei bugetului local (punctul 4.10.1):1. În situaţia în care veniturile sunt mai mari decât cheltuielile bugetului local (punctul 4.10.1.1):a) reîntregirea fondului de rulment al unităţii administrativ-teritoriale cu sumele repartizate din acesta în cursul anului 2005:                209 = 102    "Sume primite din fondul de "Disponibil al bugetului local    rulment pentru acoperirea la trezoreria statului"    golurilor temporare de casa"                                    şi,              102.1 = 202    "Disponibil din fondul de "Sume acordate din fondul    rulment al bugetului local" de rulment pentru acoperirea                                              golurilor temporare de casa"b) închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli şi stabilirea rezultatului execuţiei bugetelor locale:                500 = 57.01    "Veniturile bugetului local" "Rezultatul execuţiei bugetelor locale"               57.01 = 400    "Rezultatul execuţiei bugetelor "Cheltuielile bugetului local"     locale"c) utilizarea cu prioritate a excedentului din exerciţiul curent al bugetului local pentru rambursarea eventualelor împrumuturi restante, plata dobânzilor, comisioanelor, spezelor şi a altor costuri aferente acestora:               57.01 = 102    "Rezultatul execuţiei "Disponibil al bugetului local     bugetelor locale" la trezoreria statului"d) constituirea fondului de rulment propriu:               57.01 = 339    "Rezultatul execuţiei "Fondul de rulment"     bugetelor locale"                                  şi,           102.01 = 102    "Disponibil din fondul "Disponibil al bugetului     de rulment al bugetului local la trezoreria statului"     local"2. În situaţia în care veniturile sunt mai mici decât cheltuielile bugetului local (punctul 4.10.1.2):a) închiderea conturilor de venituri şi de cheltuieli pentru stabilirea rezultatului execuţiei bugetelor locale:               500 = 57.01    "Veniturile bugetului local" "Rezultatul execuţiei bugetelor                                             locale"              57.01 = 400    "Rezultatul execuţiei "Cheltuielile bugetului local"     bugetelor locale"b) Pe baza hotărârii consiliilor locale, judeţene şi Consiliului General al municipiului Bucureşti acoperirea definitivă a deficitului rezultat din execuţia bugetului local, din fondul de rulment propriu al unităţii administrativ-teritoriale:            401 = 102.01    "Cheltuieli din fondul "Disponibil din fondul de     de rulment" rulment al bugetului local"                                 şi,            102 = 57.01    "Disponibil al bugetului "Rezultatul execuţiei bugetelor     local la trezoreria locale"     statului"NOTĂ:După efectuarea înregistrărilor contabile de mai sus, contul 57.01 nu prezintă sold, iar soldul contului 102.01, trebuie să fie identic cu soldul contului 82.98.02.01 "Excedent" deschis la unităţile trezoreriei statului.2.2. La Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale şi instituţiile subordonate, reflectarea în contabilitate a operaţiunilor cuprinse în cap. V "Încheierea execuţiei bugetului asigurărilor sociale de stat":Punctul V.1– Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli ale sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale – punctul 5.1.1.– Închiderea conturilor de venituri ale sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale (subcapitolele 11.04.01, 11.04.02, 11.04.03 şi 22.04.10):              504 = 57.03    "Veniturile bugetului asigurărilor "Rezultatul execuţiei bugetare"     sociale de stat" – analitic 57.03.01 "Rezultatul                                               execuţiei sistemului de                                               asigurări pentru accidente de                                               munca şi boli profesionale"– Închiderea conturilor de cheltuieli ale sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale (subcapitolele 61.04 şi 74.04):                      57.03 = 408          "Rezultatul execuţiei bugetare" "Cheltuielile bugetului           analitic 57.03.01 "Rezultatul asigurărilor sociale de stat"           execuţiei sistemului de           asigurări pentru accidente de           munca şi boli profesionale"– Virarea disponibilităţilor din anii precedenţi existente în soldul contului 30.01 "Disponibil al Fondului iniţial pentru funcţionarea sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale" în contul 81.01.98.04.04 "Excedent al sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale" – punctul 5.3.2.3              103 = 141    "Disponibil al bugetului "Disponibil din fondul iniţial     asigurărilor sociale de stat" pentru funcţionarea sistemului                                              de asigurare pentru accidente de                                              muncă şi boli profesionale"              341 = 57.03    "Fondul iniţial pentru "Rezultatul execuţiei bugetare"    funcţionarea sistemului de – analitic 57.03.01 "Rezultatul    asigurare pentru accidente execuţiei sistemului de asigurări    de muncă şi boli profesionale" pentru accidente de muncă şi boli                                             profesionale"Punctul V.2– Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli ale bugetului asigurărilor sociale de stat – punctul 5.2.2– Închiderea conturilor de venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat (cu excepţia celor menţionate la punctul 5.1.1.):                 % = 57.03                                           "Rezultatul execuţiei bugetare"                                            analitic 57.03.02 "Rezultatul                                            execuţiei bugetului asigurărilor                504 sociale de stat"    "Veniturile bugetului     asigurărilor sociale de stat"                506    "Subvenţii primite de bugetul     asigurărilor sociale de stat"– Închiderea conturilor de cheltuieli ale bugetului asigurărilor sociale de stat (cu excepţia celor menţionate la punctul 5.1.1.):            57.03 = 408   "Rezultatul execuţiei "Cheltuielile bugetului    bugetare" asigurărilor sociale de stat"    analitic 57.03.02    "Rezultatul execuţiei    bugetului asigurărilor    sociale de stat"– Finanţarea cheltuielilor bugetului asigurărilor sociale de stat din disponibilităţile contului curent general al trezoreriei statului:            103 = 710    "Disponibil al bugetului "Finanţarea bugetului     asigurărilor sociale asigurărilor sociale de     de stat" stat de la trezoreria statului"2.3. La Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi unităţile subordonate, reflectarea în contabilitate a operaţiunilor cuprinse la cap. VI "Încheierea execuţiei fondurilor speciale":Punctul 6.1.1.– Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli ale bugetului asigurărilor pentru şomaj:– Închiderea conturilor de venituri ale bugetului asigurărilor pentru şomaj – punctul 6.1.4:                 536 = 57.04    "Veniturile bugetului asigurărilor "Rezultatul execuţiei bugetare"     pentru şomaj"– Închiderea conturilor de cheltuieli ale bugetului asigurărilor pentru şomaj – punctul 6.1.5:             57.04 = 436    "Rezultatul execuţiei "Cheltuielile bugetului     bugetare" asigurărilor pentru şomaj"Transferarea de către agenţiile teritoriale pentu ocuparea forţei de muncă a rezultatului execuţiei bugetului asigurărilor pentru şomaj înregistrat la finele anului 2005, în contul 86.00.00 "Excedent/Deficit curent al bugetului asigurărilor pentru şomaj pe anul 2005" deschis pe seama Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă la Activitatea de trezorerie şi contabilitate publică a Municipiului Bucureşti:– transferul excedentului bugetar:             57.04 = 116    "Rezultatul execuţiei "Disponibil al bugetului     bugetare" asigurărilor pentru şomaj"– preluarea deficitului bugetar:               116 = 57.04    "Disponibil al bugetului "Rezultatul execuţiei bugetare"    asigurărilor pentru şomaj"2.4. La Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi unităţile subordonate, reflectarea în contabilitate a operaţiunilor cuprinse în cap. VI "Încheierea execuţiei fondurilor speciale":Punctul 6.2– Operaţiunile de încheiere a execuţiei bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate:Restituirea subvenţiilor primite de Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate de la bugetul de stat, rămase neutilizate la finele anului 2005 (punctul 6.2.1.)             579 = 179   "Veniturile bugetului Fondului "Disponibil din Fondul    naţional unic de asigurări sociale naţional unic de asigurări    de sănătate" sociale de sănătate"– Constituirea fondului de rezerva în cota de 1% aplicata asupra veniturilor colectate în anul curent – punctul 6.2.1.(1) la 6.2.1.(6):                 579 = 179    "Veniturile bugetului Fondului "Disponibil din Fondul    naţional unic de asigurări sociale naţional unic de asigurări    de sănătate" sociale de sănătate"                                       şi,             129 = 350    "Disponibil din fondul de "Fondul de rezerva constituit     rezerva constituit potrivit potrivit O.U.G. 150/2002"     O.U.G. 150/2002"– Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli ale bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (punctul 6.2.2 )– Închiderea conturilor de venituri ale bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate:                       579 = 57.05    "Veniturile bugetului Fondului naţional "Rezultatul execuţiei     unic de asigurări sociale de sănătate" bugetare"– Închiderea conturilor de cheltuieli ale bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate:                57.05 = 479    "Rezultatul execuţiei bugetare" "Cheltuielile bugetului Fondului                                             naţional unic de asigurări                                             sociale de sănătate"– Acoperirea deficitului curent al bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate din fondul de rezerva (punctul 6.2.3.2)                  350 = 57.05    "Fondul de rezerva constituit "Rezultatul execuţiei bugetare"     conform Ordonanţei de urgenta     a Guvernului nr. 150/2002"                                         şi,                  179 = 129    "Disponibil din fondul naţional "Disponibil din fondul de rezerva     unic de asigurări sociale constituit conform Ordonanţei     de sănătate" de urgenta a Guvernului                                               nr. 150/2002"Transferarea de către casele de asigurări de sănătate judeţene, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti, Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, a rezultatului execuţiei bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate în contul 87.00.00 "Excedent/Deficit curent al bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pe anul 2005" deschis pe seama Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.– transferul excedentului bugetar:               57.05 = 179    "Rezultatul execuţiei bugetare" "Disponibil al bugetului                                             Fondului naţional unic de                                             asigurări sociale de sănătate"– preluarea deficitului bugetar:               179 = 57.05      "Disponibil al bugetului "Rezultatul execuţiei bugetare"      Fondului naţional unic de      asigurări sociale de sănătate"2.5. În conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii veniturilor bugetare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 520/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 292 din 25 aprilie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, compartimentele de contabilitate din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a Municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili care ţin evidenţa sumelor încasate din impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat vor avea în vedere închiderea contului 501 „Veniturile bugetului de stat” la 31 decembrie 2005, astfel:    501 "Veniturile bugetului = 101 "Disponibil al bugetului    de stat" de stat la trezoreria statului"Înaintea întocmirii situaţiilor financiare anuale compartimentele mai sus menţionate au obligaţia să efectueze punctajul de conformitate între datele înscrise în evidenta contului 220.31 "Debitori ai bugetului de stat" şi cele din evidenta analitica pe plătitori organizata la nivelul unităţilor fiscale teritoriale.La intocmirea situaţiilor financiare la 31 decembrie 2005, creditorii bugetari care administrează venituri bugetare, în condiţiile legii, vor asigura concordanta datelor înscrise în bilanţul contabil, cont 220 "Debitori" desfăşurat în conturi sintetice de gradul II respectiv 220.31 "Debitori ai bugetului de stat", 220.32 "Debitori ai bugetului local", 220.33 "Debitori ai bugetului asigurărilor sociale de stat", 220.34 "Debitori ai bugetului asigurărilor pentru şomaj", 220.35 "Debitori ai bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate", cu cele raportate în Anexa nr. 22 "Situaţia creanţelor bugetare neincasate la data de 31 decembrie 2005".3. Întocmirea conturilor de execuţie bugetară şi a anexelor3.1. Potrivit prevederilor art. 56 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, Ordonanţei Guvernului nr. 45/2003 privind finanţele publice locale, aprobata cu modificări şi completări prin Legea nr. 108/2004, întocmirea şi raportarea conturilor anuale de execuţie a bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale se fac pe structura bugetelor aprobate în baza prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, şi ale ordonanţelor de rectificare, ale Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004 şi ale ordonanţelor de rectificare, şi ale hotărârilor consiliilor locale, judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti din anul 2005, cu respectarea precizărilor din subsolul formularelor privind „raportarea anuală”.3.2. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi alte autorităţi publice care au aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 „bugete pe programe” vor avea în vedere prevederile Circularei Ministerului Finanţelor Publice nr. 21.051/2002 şi ale pct. 8 din Circulara Ministerului Finanţelor Publice nr. 18.125/2003.Potrivit prevederilor art. 56 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, ordonatorii principali de credite au obligaţia să întocmească şi să anexeze la situaţiile financiare anuale rapoarte de performanţă în care se prezintă, pe fiecare program, obiectivele, rezultatele preconizate şi cele obţinute, indicatorii şi costurile asociate. Raportarea execuţiei bugetului pe programe se face în structura prevăzută în Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004, cu ajutorul Anexei nr. 27 „Sinteza programelor” şi Anexei nr. 28 „Fişa programelor” (formulare din situaţiile financiare).3.3. În Anexa 10 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice" (formular din situaţiile financiare) se inscriu denumirea şi simbolul capitolelor şi subcapitolelor din bugetul aprobat al instituţiilor publice finanţate din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, intrările de credite externe, fonduri externe nerambursabile.În Anexa 10 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice" se raportează şi veniturile şi cheltuielile instituţiilor publice (serviciilor publice) finanţate integral din venituri proprii, respectiv din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele locale, după caz, precum şi veniturile şi cheltuielile activităţilor finanţate integral din venituri proprii de pe lângă unele instituţii publice.3.4. Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autorităţi publice, precum şi instituţiile publice din subordinea acestora, care administrează venituri proprii, potrivit legii, vor raporta execuţia bugetului astfel:– execuţia bugetului activităţilor finanţate integral din venituri proprii cuprinse în anexa nr. 3 la Legea bugetului de stat nr. 511/2004, potrivit structurii prevăzute în bugetul aprobat (Anexa nr. 2a cu codul 03);– execuţia bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, cuprinse în anexa nr. 3 la Legea bugetului de stat nr. 511/2004, potrivit structurii bugetului aprobat (Anexa nr. 2b cu codul 03);– execuţia bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care va include atât execuţia bugetelor aprobate prin Legea bugetului de stat nr. 511/2004, cat şi a celorlalte bugete aprobate potrivit legii (Anexa nr. 2 cu codul 20, formular din situaţiile financiare).3.5. Anexa nr. 14 "Detalierea cheltuielilor" (formular din situaţiile financiare) se completează distinct pentru cheltuielile efectuate din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, intrările de credite externe, fonduri externe nerambursabile, venituri proprii etc., la nivel de capitol, subcapitol, titlu, articol şi alineat de cheltuieli.În formularele de situaţii financiare centralizate ce se depun la Ministerul Finanţelor Publice, coloana "Cheltuieli efective" nu se completează.Instituţiile publice care în anul 2005 au efectuat cheltuieli privind activitatea de învăţământ vor depune anexa nr. 14 "Detalierea cheltuielilor" şi pe articole şi alineate în cadrul subcapitolelor capitolului 57.00 "Învăţământ", indiferent de bugetul din care acestea au fost efectuate, până la 31 martie 2006.3.6. Anexa nr. 15 "Disponibil din mijloace cu destinaţie specială" (formular din situaţiile financiare) se completează de instituţiile publice care deţin disponibilităţi din mijloace cu destinaţie specială, potrivit legii, cu respectarea precizărilor din subsolul formularului.3.7. Anexa nr. 8 "Situaţia privind execuţia cheltuielilor angajate la finele trimestrului" se completează potrivit prevederilor pct. 10 din Circulara Ministerului Finanţelor Publice nr. 18.125/2003, pe structura aprobată în anexa nr. 4 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 23 ianuarie 2003.Sumele reprezentând angajamente legale de plătit ce se raportează în coloana 8 se preiau din soldul contului 960 "Angajamente legale".Pentru realizarea cerinţei prevăzute în funcţiunea contului 960 "Angajamente legale", respectiv ca la finele anului soldul contului să reprezinte totalul angajamentelor rămase neachitate, angajamente efectuate în limita bugetului aprobat, se vor efectua următoarele:– Analiza şi regularizarea sumelor reprezentând drepturi salariale ale personalului şi obligaţiile aferente, pensii şi ajutoare sociale stabilite conform, legilor în vigoare, precum şi cheltuieli cu dobânzile şi alte cheltuieli aferente datoriei publice care au fost înregistrate în contul 960 "Angajamente legale" cu întreaga sumă din bugetul aprobat, astfel încât soldul contului să reflecte obligaţii rămase neachitate înscrise în documente de lichidare înregistrate în contul 230 "Decontări cu salariaţii", 231 "Creditori", 232 "Decontări cu bugetul", 233 "Decontări privind asigurările sociale".În aplicarea prevederilor Art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 174/2005 privind reglementarea unor probleme financiare în anul 2005, potrivit cărora ordonatorii principali de credite şi instituţiile publice din subordine, care înregistrează economii la „Cheltuieli de personal” vor plati în luna decembrie 2005, integral sau sub forma de avansuri, drepturile aferente acestei luni, în limita economiilor înregistrate, prin derogare de la prevederile art. 53 din Legea nr. 500/2002, cu modificările ulterioare şi pot înregistra în luna decembrie cheltuielile cu salariile, cu condiţia încadrării în bugetul aprobat.– Analiza şi regularizarea sumelor reprezentând angajamente legale individuale, astfel încât soldul contului să reflecte obligaţii rămase neachitate ce decurg din:– angajamente legale individuale neonorate de furnizori şi alţi creditori până la finele anului;– angajamente legale individuale onorate de furnizori şi alţi creditori, materializate în bunuri livrate, lucrări executate şi servicii prestate care nu au fost achitate până la finele anului, evidenţiate în contabilitate în conturile 234 "Furnizori" şi 231 "Creditori".Facturile privind furnizarea de energie electrica, termica, apa, canal, salubritate, telefon, etc., care reprezintă consumuri aferente lunii decembrie şi care au fost primite în instituţii după data de 31 decembrie 2005 pot fi înregistrate în contabilitate în luna decembrie, cu condiţia încadrării în bugetul aprobat.3.8. Instituţiile publice care au beneficiat de fonduri externe nerambursabile prevăzute în bugetul aprobat pe anul 2005 la capitolul 50.30 "Fonduri externe nerambursabile" derulate în mod direct de instituţie sau prin Oficiul de Plaţi şi Contractare Phare, întocmesc Anexa nr. 11 "Execuţia fondurilor externe nerambursabile" (formular din situaţiile financiare) care se va completa cu: prevederi iniţiale, prevederi definitive, plăţi efectuate. Datele raportate vor fi puse de acord cu cele din evidenţa agenţiilor de implementare, respectiv cu cele înscrise în situaţiile operative transmise direcţiei de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice.Celelalte fonduri externe nerambursabile care nu sunt cuprinse în bugetul aprobat pe anul 2005 la capitolul 50.30 "Fonduri externe nerambursabile" se raportează în anexa nr. 15 "Disponibil din mijloace cu destinaţie speciala".3.9. Instituţiile publice care au în administrare bunuri din domeniul public sau privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, după caz, precum şi cele care au participaţii la capitalul social al unor societăţi comerciale, în condiţiile legii, întocmesc Anexa nr. 17 "Situaţia activelor fixe" (formular din situaţiile financiare).3.10. Anexa nr. 18 "Situaţia creanţelor şi datoriilor" (formular din situaţiile financiare) se întocmeşte de instituţiile publice pentru creanţele şi datoriile existente în sold la finele anului 2005 distinct, pe surse de provenienţă a creanţelor, respectiv datoriilor (alocaţii bugetare, venituri proprii, fonduri speciale, intrări de credite externe).Instituţiile publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul, de stat sau bugetele locale, după caz, raportează situaţia creanţelor şi datoriilor la codurile 21 (pentru creanţe) şi 24 (pentru datorii).3.11. Anexa nr. 20 "Plăţi restante" (formular din situaţiile financiare) se completează cu sumele reprezentând plăţi restante faţă de furnizori, bugetul de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi alţi creditori.3.12. Anexa nr. 12a "Venituri, cheltuieli şi excedente ale bugetelor locale pe unităţi administrativ-teritoriale pe anul 2005" (formular din situaţiile financiare) se întocmeşte anual de unităţile administrativ-teritoriale cu indicatori de sinteză privind veniturile proprii şi celelalte surse în completare, cheltuielile şi excedentul bugetului local respectiv. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti centralizează indicatorii respectivi pe ansamblul judeţului şi municipiului Bucureşti şi depun formularul centralizat o dată cu situaţiile financiare anuale.3.13. Intrările de credite externe prevăzute în bugetul aprobat pentru anul 2005 se raportează în Anexele nr. 3 şi 4 "Contul de execuţie privind intrările de credite externe" (formulare din situaţiile financiare) care se completează în conformitate cu instrucţiunile de la pct. 2.11 din Precizările metodologice ale Ministerului Finanţelor Publice nr. 15.370/2002 privind închiderea conturilor contabile, întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare privind execuţia bugetară la 31 decembrie 2001.Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autorităţi publice care au prevăzute credite bugetare la capitolul 50.14 "Intrări de credite externe" vor asigura concordanţa între datele înscrise în conturile de execuţie raportate prin sistemul situaţiilor financiare cu cele înscrise în situaţiile operative transmise direcţiei de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice.3.14. Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul Roman de Informaţii, Serviciul de Protecţie şi Paza, Administraţia Naţionala a Rezervelor de Stat şi unităţile din subordinea acestora care în anul 2005 au intrat în acţiuni de compensare a obligaţiilor faţă de agenţii economici distribuitori de carburanţi şi lubrifianti potrivit legii, întocmesc Anexa nr. 21 "Contul de execuţie privind cheltuielile bugetare efectuate prin compensare" (formular din situaţiile financiare ).3.15. Instituţiile publice au obligaţia de a prezenta în anexa la contul de execuţie bugetară de la 31 decembrie 2005 "Situaţia privind sumele primite şi utilizate ca donaţii/sponsorizări" pe structura modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Normele metodologice privind modul de încasare şi utilizare a fondurilor băneşti primite sub forma donaţiilor şi sponsorizărilor de către instituţiile publice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.661 bis/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 881 din 11 decembrie 2003.3.16. Creditorii bugetari care, potrivit legii, gestionează veniturile bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetelor locale raportează veniturile neîncasate la 31 decembrie 2005 pe structura fiecărui buget aprobat (partea de venituri), în Anexa nr. 22 "Situaţia veniturilor neîncasate la 31 decembrie 2005" (formular din situaţiile financiare).În vederea raportării prin situaţiile financiare a bunurilor sechestrate ca măsura asiguratorie dispusa prin procedura administrativa şi ca modalitate de executare silita, a garanţiilor depuse de contribuabili pentru înlesnirile acordate, etc., creditorii bugetari vor întocmi Anexa nr. 22a "Situaţia sumelor evidenţiate în conturi în afara bilanţului rezultate din operaţiuni ce decurg din administrarea veniturilor bugetului general consolida" (formular din situaţiile financiare), care se completează cu soldurile conturilor în afara bilanţului prevăzute în anexa la Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii veniturilor bugetare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 520/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 292 din 25 aprilie 2003, cu modificările şi completările ulterioare şi în Anexa nr. 1 la Precizările metodologice ce trebuie avute în vedere la intocmirea şi depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la data de 30 septembrie 2005, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1494/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 922 din 17 octombrie 2005.3.17. Pentru fondurile constituite în afara bugetului local potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finanţele publice locale, aprobata prin Legea nr. 108/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se întocmesc conturi de execuţie pe structura aprobata prin buget, respectiv:– Contul de execuţie a bugetului împrumuturilor externe şi interne (Anexa 30);– Contul de execuţie a bugetului fondurilor externe nerambursabile (Anexa 31);– Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local (Anexa 32).3.18. În conformitate cu prevederile Legii datoriei publice nr. 313/2004 şi ale Normelor metodologice pentru înregistrarea şi raportarea datoriei publice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 619/2005, în vederea întocmirii de către Ministerul Finanţelor Publice a Contului datoriei publice locale, unităţile administrativ-teritoriale trebuie să raporteze împrumuturile contractate direct sau garantate de către acestea, în următoarea structura:1. "Contul general al datoriei publice locale directe" (Anexa nr. 24, formular din situaţiile financiare) şi anume:a) "Contul datoriei publice locale interne directe" care cuprinde împrumuturile interne contractate direct de unităţile administrativ-teritoriale prin autorităţile administraţiei publice locale, de la persoane fizice sau juridice rezidente în România (Anexa nr. 24a, formular din situaţiile financiare).b) "Contul datoriei publice locale externe directe" care cuprinde împrumuturile externe contractate direct de unităţile administrativ-teritoriale, prin autorităţile administraţiei publice locale, de la persoane fizice sau juridice nerezidente în România (Anexa nr. 24b, formular din situaţiile financiare).Macheta "Contului general al datoriei publice locale" este prevăzut în anexa nr. 6 iar modul de completare la pct. 7 de la Cap. 3 "Structura Contului general al datoriei publice".2. "Situaţia garanţiilor locale pentru împrumuturi interne şi externe" (Anexa nr. 25, formular din situaţiile financiare) şi anume:a) "Situaţia garanţiilor locale pentru împrumuturi interne", care cuprinde valoarea garanţiilor emise de unităţile administrativ'adteritoriale pentru împrumuturile interne contractate de agenţii economici şi serviciile publice din subordinea unităţilor administrativ-teritoriale (Anexa nr. 25a, formular din situaţiile financiare);b) "Situaţia garanţiilor locale pentru împrumuturi externe" care cuprinde valoarea garanţiilor emise de unităţile administrativ-teritoriale pentru imprumuturile externe contractate de agenţii economici şi serviciile publice din subordinea unităţilor administrativ-teritoriale (Anexa nr. 25b, formular din situaţiile financiare).Macheta "Situaţiilor garanţiilor locale pentru împrumuturi interne şi externe" este prezentată în anexa nr. 7 iar modul de completare la pct. 8 de la Cap. 3 "Structura Contului general al datoriei publice".În conformitate cu prevederile pct. 9 din Cap. 3 "Structura Contului general al datoriei publice", Contul general al datoriei publice locale directe şi Situaţia garanţiilor locale pentru împrumuturi interne şi externe se întocmesc centralizat pe ansamblul judeţului (Municipiului Bucureşti) şi vor fi insotite de un raport în care se analizează principalele probleme legate de nivelul datoriei publice directe şi al serviciului datoriei publice locale directe.3.19. Instituţiile publice care deţin în numele statului acţiuni la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale precum şi în capitalul unor organisme internationale, întocmesc Anexa nr. 26 "Situaţia acţiunilor deţinute de instituţiile publice în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale precum şi în capitalul unor organisme internaţionale, la data de 31 decembrie 2005", anexa la prezentele norme.3.20. Unităţile administrativ-teritoriale intocmesc Anexa nr. 29 "Contul de execuţie a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugata pentru bugetele locale la 31 decembrie 2005", anexa la prezentele norme.3.21. Situaţiile financiare centralizate ce se depun la Ministerul Finanţelor Publice mai cuprind:– Situaţia soldurilor conturilor de disponibilităţi aflate la trezoreriile statului şi unităţile băncilor comerciale la data de 31 decembrie 2005 (anexa nr. 5);– Situaţia privind creditele deschise şi plăţile de casă efectuate prin trezoreriile statului la data de 31 decembrie 2005 (anexa nr. 6);– Situaţia privind execuţia veniturilor şi cheltuielilor bugetelor locale pe unităţi administrativ-teritoriale la 31 decembrie 2005 (anexa nr. 7);– Situaţia numărului de instituţii de protecţie a copilului aflat în dificultate şi a numărului de copii asistaţi la 31 decembrie 2005 (anexa nr. 7a);– Situaţia numărului de instituţii de protecţie specială a persoanelor cu handicap şi a numărului de asistaţi la 31 decembrie 2005 (anexa nr. 7b);– Situaţia realizării investiţiilor finanţate parţial din împrumuturi externe la 31 decembrie 2005 (anexa nr. 12c) care se întocmeşte de unităţile administrativ-teritoriale care realizează investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe.4. Semnarea şi depunerea situaţiilor financiare4.1. Situaţiile financiare anuale compuse din bilanţ, cont de execuţie bugetară şi anexe ce se întocmesc de instituţiile publice se semnează de conducătorul instituţiei şi de conducătorul compartimentului financiar-contabil sau de altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie.4.2. Instituţiile publice au obligaţia să prezinte la unităţile teritoriale ale trezoreriei statului la care au deschise conturile de finanţare sau de disponibilităţi, după caz, bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetară pe anul 2005, pentru obţinerea vizei privind exactitatea plăţilor de casă şi a soldurilor conturilor de disponibilităţi, care trebuie să coincidă cu cele din conturile corespunzătoare deschise la unităţile teritoriale ale trezoreriei statului.Instituţiile publice au obligaţia să prezinte situaţiile financiare ordonatorului de credite superior, la termenele stabilite de acesta, numai după obţinerea vizei de la unitatea de trezorerie a statului pentru confirmarea exactităţii plăţilor de casă şi a disponibilităţilor din conturi.Situaţiile financiare care nu corespund cu datele din evidenţa trezoreriilor statului se vor restitui instituţiilor publice respective pentru a introduce corecturile corespunzătoare.Este interzis instituţiilor publice să centralizeze bilanţurile şi conturile de execuţie ale instituţiilor din subordine fără viza unităţilor de trezorerie a statului.4.3. Situaţiile financiare anuale vor fi însoţite de raportul de analiză pe bază de bilanţ în care se prezintă în mod deosebit situaţia creanţelor pe categorii şi surse de finanţare şi cauzele care le-au determinat, precum şi măsurile stabilite pentru lichidarea acestora.Se vor menţiona şi cauzele care au determinat efectuarea de plăţi în avans pentru realizarea unor acţiuni şi categorii de cheltuieli finanţate din fonduri publice, potrivit legii, care nu s-au materializat în bunuri livrate, lucrări executate şi servicii prestate şi care nu au fost restituite instituţiilor publice până la finele anului, pentru reconstituirea plăţilor de casă.O atenţie deosebită se va acorda şi obligaţiilor rămase neachitate la finele anului, în special a plăţilor restante către agenţii economici sau instituţii de credit, cu efecte negative asupra blocajului economico-financiar, cu explicarea principalelor cauze care au dus la existenţa plăţilor restante la sfârşitul anului.În cazul în care din centralizarea datelor se constată existenţa unor obligaţii neachitate la scadenţă pentru bunuri achiziţionate, lucrări executate şi servicii prestate, ordonatorii principali de credite dispun, prin compartimentele de audit, controlul asupra modului de respectare a dispoziţiilor legale în vigoare la încheierea angajamentelor legale, având obligaţia de a prezenta în raportul de analiză pe bază de bilanţ măsurile luate.Instituţiile publice care în anul 2005 au inclus pe cheltuieli, în condiţiile legii, contravaloarea unor pagube care nu se datorează culpei unei persoane menţionează natura şi valoarea pagubelor respective.În raportul de analiză pe bază de bilanţ se menţionează şi valoarea activelor fixe scoase din funcţiune înainte de expirarea duratei nominale de utilizare, precum şi a bunurilor materiale declasate sau clasate, după caz.Ordonatorii de credite au obligaţia de a analiza structura stocurilor inventariate şi de a determina materialele aflate în stoc fară mişcare, cu mişcare lentă sau de prisos, cauzele menţinerii acestora, precum şi identificarea persoanelor vinovate de imobilizarea fondurilor în astfel de bunuri.În situaţia în care la raportarea intrărilor de credite externe există diferenţe semnificative între datele operative şi cele finale, în raport se vor explica motivele acestor diferenţe.4.4. Potrivit prevederilor art. 13 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 953 din 24 decembrie 2002, „Compartimentul de audit public intern auditează, cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea […], sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia”, în consens cu buna practica în domeniu, situaţiile financiare anuale proprii ale ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, ale altor autorităţi publice, instituţiilor publice autonome şi ale instituţiilor publice subordonate, la 31 decembrie 2005 să fie însoţite de un raport care să prezinte, în sinteza, nivelul de asigurare al managementului asupra fiabilităţii sistemului contabil, recomandările formulate şi stadiul implementării acestora.4.5. În conformitate cu prevederile art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi instituţiile publice subordonate au obligaţia înscrierii în cartuşul de pe prima pagină a formularului „Situaţii financiare” a codului de activitate CAEN din Clasificarea activităţilor din economia naţională – ediţie revizuită, aprobată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 601/2002.4.6. Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autorităţi publice şi instituţiile publice autonome au obligaţia să se prezinte la Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice pentru a primi gratuit discheta cu programul informatic de contabilitate publică, respectiv de centralizare a situaţiilor financiare pentru instituţii publice, în vederea depunerii situaţiei financiare centralizate la Ministerul Finanţelor Publice şi pe suport magnetic.Nu se admite depunerea situaţiilor financiare la 31 decembrie 2005 fără prezentarea pe suport magnetic.4.7. Prezentele precizări se aplică în mod corespunzător şi de către primăriile comunale.4.8. Situaţiile financiare se depun la organul ierarhic superior la termenele stabilite de acesta în cadrul termenului stabilit prin prezentele norme metodologice.Situaţiile financiare centralizate privind execuţia bugetului de stat pe anul 2005, execuţia bugetului asigurărilor sociale de stat şi fondurilor speciale întocmite de ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autorităţi publice şi instituţiile publice autonome, precum şi situaţiile financiare privind execuţia bugetului local pe anul 2005, întocmite de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, se depun la Ministerul Finanţelor Publice – Direcţia generală a contabilităţii publice şi a sistemului de decontări în sectorul public – cel mai târziu până la data de 1 martie 2006.Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autorităţi publice şi instituţiile publice autonome depun o copie de pe situaţiile financiare centralizate şi la Direcţia generală programare bugetară şi coordonarea politicilor publice sectoriale din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.Situaţiile financiare centralizate se depun la Ministerul Finanţelor Publice de conducătorii compartimentelor financiar-contabile sau de persoane cu atribuţii în activitatea de analiza şi centralizare a acestora care să poată oferi informaţiile necesare în legătură cu structura şi conţinutul informaţiilor din situaţiile financiare prezentate.4.9. Prevederile precizărilor emise de Ministerul Finanţelor Publice privind închiderea conturilor, întocmirea şi centralizarea situaţiilor financiare anterioare exerciţiului curent rămân valabile în măsura în care nu au fost modificate prin prezentele norme metodologice.4.10. Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţii publice şi a instrucţiunilor de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1186 bis din 29 decembrie 2005, vor fi aplicate de către toate instituţiile publice indiferent de subordonare şi de sursa de finanţare începând cu 1 Ianuarie 2006.Reglementările de mai sus pot fi găsite şi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice:www.mfinante.ro/Legislatie/Reglementari contabile. + 
Anexa 26Ministerul (organul central)Situaţia acţiunilor deţinute de instituţiilepublice, în numele statului român la societăţi comerciale,societăţi/companii naţionale şi organismeinternaţionale, la data de 31 decembrie 2005*Font 9*                                                                                 – lei –───┬───────────────────────┬──────┬────┬──────┬─────┬────────────────────────────────┬──────Nr.│Denumirea societăţii │ Cod │Cod │Capi- │Nr. │Acţiuni deţinute de statul român│Bazacrt│comerciale, societăţii/│fiscal│CAEN│talul │acţi-├────────┬───────────┬───────────┤legala   │companiei naţionale sau│ │ │social│uni │Valoarea│Nr. acţiuni│Ponderea în│pentru   │ organismului │ │ │ │ │actiu- │ │capitalul │inre-   │ internaţional │ │ │ │ │nilor │ │ social │gistra   │ │ │ │ │ │ │ │ │rea   │ │ │ │ │ │ │ │ │acti-   │ │ │ │ │ │ │ │ │unilor───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼────── A │ B │ C │ D │ 01 │ 02 │ 03 │ 04 │ 05 │06───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │I. Acţiuni deţinute la │ │ │ │ │ │ │ │   │societăţile comerciale,│ │ │ │ │ │ │ │   │societăţi/companii │ │ │ │ │ │ │ │   │naţionale din România │ │ │ │ │ │ │ │   │(contul 03 "Active │ │ │ │ │ │ │ │   │financiare") │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │1 │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │2 │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │3 │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │etc… │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │ Total │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │II. Acţiuni deţinute la│ │ │ │ │ │ │ │   │organisme internati- │ │ │ │ │ │ │ │   │onale (contul 07 │ │ │ │ │ │ │ │   │"Titluri de participare│ │ │ │ │ │ │ │   │la capitalul unor │ │ │ │ │ │ │ │   │organisme │ │ │ │ │ │ │ │   │internaţionale") │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │1 │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │2 │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │3 │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │etc… │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │ Total │ │ │ │ │ │ │ │───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────   │ Total general │ │ │ │ │ │ │ │───┴───────────────────────┴──────┴────┴──────┴─────┴────────┴───────────┴───────────┴──────    Conducătorul instituţiei, Conducătorul compartimentului                                     financiar-contabil,
 + 
Anexa 29Unitatea administrativ-teritorialaContul de execuţie a sumelor defalcatedin taxa pe valoarea adăugata pentru bugetele localela 31 decembrie 2005*Font 9*                                                                                  – lei –───┬──────────────────────────────────────┬───┬───────────┬──────┬──────┬─────┬─────┬──────┐   │ │ │ Cod │Preve-│Preve-│Inca-│Plati│ │Nr │ │Cod│ clasifi- │deri │deri │sari │efec-│ Sume │crt│ Denumirea indicatorilor │rd.│ catie │buge- │buge- │reali│tuate│resti-│   │ │ │bugetară │tare │tare │zate │ │tuite │   │ │ │ │apro- │defi- │ │ │ │   │ │ │ │bate │nitive│ │ │ │   │ │ │ │initi-│ │ │ │ │   │ │ │ │ al │ │ │ │ │───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤ A │ B │ C │ D │ │ │ 1 │ 2 │3=1-2 │───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤ 1 │Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │   │adăugata pentru:(cod 01 =cod 02 la 05)│01 │33.02.01 │ │ │ │ │ │   ├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤   │- instituţii de invatamant │ │ │ │ │ │ │ │   │ preuniversitar de stat │02 │33.02.01.01│ │ │ │ │ │   ├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤   │- crese │03 │33.02.01.02│ │ │ │ │ │   ├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤   │- centre judetene şi locale de │ │ │ │ │ │ │ │   │consultanţă agricola │04 │33.02.01.03│ │ │ │ │ │   ├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤   │- susţinerea sistemului de protecţie │ │ │ │ │ │ │ │   │a copilului │05 │33.02.01.04│ │ │ │ │ │───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤  2│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │   │adăugata pentru subvenţionarea │ │ │ │ │ │ │ │   │energiei termice livrata populaţiei │06 │33.02.02 │ │ │ │ │ │───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤  3│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │   │adăugata pentru retehnologizarea, │ │ │ │ │ │ │ │   │modernizarea şi dezvoltarea sistemelor│ │ │ │ │ │ │ │   │centralizate de producţie şi │ │ │ │ │ │ │ │   │distribuţie a energiei termice │07 │33.02.03 │ │ │ │ │ │───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤  4│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │   │adăugata pentru drumurile judeţene şi │ │ │ │ │ │ │ │   │comunale │08 │33.02.04 │ │ │ │ │ │───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤  5│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │   │adăugata pentru:(cod 09 =cod 10 la 12)│09 │33.02.05 │ │ │ │ │ │   ├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤   │- susţinerea sistemului de protecţie │ │ │ │ │ │ │ │   │ a persoanelor cu handicap │10 │33.02.05.01│ │ │ │ │ │   ├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤   │- cultura şi culte │11 │33.02.05.02│ │ │ │ │ │   ├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤   │- echilibrarea bugetelor locale │12 │33.02.05.03│ │ │ │ │ │───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤  6│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │   │adăugata pentru ajutor social şi │13 │33.02.06 │ │ │ │ │ │   │ajutor pentru încălzirea locuinţei cu │ │ │ │ │ │ │ │   │lemne, cărbuni şi combustibili │ │ │ │ │ │ │ │   │petrolieri │ │ │ │ │ │ │ │───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤  7│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │   │adăugata pentru finanţarea serviciilor│14 │33.02.07 │ │ │ │ │ │   │comunitare şi evidenta a persoanelor │ │ │ │ │ │ │ │───┴──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤ TOTAL (cod 15 = cod 01+06+07+08+09+13+14)│15 │ │ │ │ │ │ │──────────────────────────────────────────┴───┴───────────┴──────┴──────┴─────┴─────┴──────┘    Conducătorul instituţiei, Conducătorul compartimentului                                     financiar-contabil,––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x