NORME METODOLOGICE din 23 martie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 18 aprilie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 182 19/02/2009
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 9REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004
ART. 9REFERIRE LALEGE 11 29/01/1991
ART. 11REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004
ART. 11REFERIRE LALEGE 11 29/01/1991
ART. 32REFERIRE LAORDIN 30 06/05/1998
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 2
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 73
ANEXA 7REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 73
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 182 19/02/2009
ActulAPROBAT DEORDIN 239 23/03/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 239 23/03/2007

privind atestarea persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, stabilesc procedurile de atestare de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MAPDR, a persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare, respectiv de proiectare – studii de teren, elaborare de documentaţii tehnico-economice, executarea de lucrări şi alte prestări de servicii pentru îmbunătăţiri funciare, pe terenuri din domeniul agricol şi asigură cadrul organizatoric şi regulile unitare pentru atestarea capacităţii tehnico-profesionale a solicitanţilor.
 + 
Articolul 2Atestarea persoanelor juridice are drept scop verificarea capacităţii tehnico-economice a acestora de a îndeplini cerinţele tehnice şi de calitate prevăzute în normativele privind desfăşurarea activităţilor de îmbunătăţiri funciare.
 + 
Articolul 3(1) Atestarea se realizează de către Comisia de atestare a persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol din cadrul MAPDR, denumită în continuare comisia, care se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile prezentelor norme.(2) Componenţa comisiei este prevăzută în anexa nr. 1 la prezentele norme.
 + 
Capitolul IINiveluri de competenţă + 
Articolul 4Atestarea persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol se face pentru următoarele niveluri de competenţă:a) efectuarea studiilor de teren şi de laborator aferente:a.1) studii topografice – cod St;a. 2) studii geotehnice – cod Sg;a. 3) studii hidrologice şi hidrogeologice – cod Sh;a. 4) studii pedologice – cod Sp;a. 5) alte studii specifice – cod Ss;b) elaborarea de proiecte şi alte documentaţii tehnico-economice;c) executarea lucrărilor de construcţii-montaj şi instalaţii-montaj;d) alte prestări de servicii de îmbunătăţiri funciare.
 + 
Articolul 5Atestarea se face pentru unul sau mai multe niveluri de competenţă, pentru categoriile de lucrări de îmbunătăţiri funciare prevăzute în prezentele norme.
 + 
Capitolul IIIOrganizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiei de atestare + 
Articolul 6Procedura de atestare a persoanelor juridice este organizată şi coordonată de direcţia de specialitate potrivit atribuţiilor stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare al autorităţii publice centrale care răspunde de sectorul de îmbunătăţiri funciare.
 + 
Articolul 7(1) Comisia este formată din 9 membri specialişti din domeniul îmbunătăţirilor funciare, din care un preşedinte, un vicepreşedinte şi 7 membri.(2) Comisia are un secretariat format din două persoane, care nu sunt membri ai comisiei, şi anume: un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul MAPDR şi un reprezentant al Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare, denumită în continuare ANIF.(3) Membrii comisiei şi ai secretariatului îşi păstrează calitatea de angajaţi ai unităţilor de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din această calitate.(4) Comisia este condusă de un preşedinte, specialist în domeniul îmbunătăţirilor funciare, din cadrul MAPDR.(5) Lucrările comisiei se desfăşoară la sediul ANIF, situat în Şoseaua Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4, Bucureşti.(6) Comisia adoptă decizii valabile în prezenţa preşedintelui şi a cel puţin 5 membri. În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt preluate de către vicepreşedinte.(7) Hotărârile comisiei se iau cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Voturile contra sau abţinerile se înregistrează nominal în procesul-verbal al şedinţei.(8) În cazul în care un membru al comisiei înregistrează absenţe nemotivate la mai mult de două şedinţe consecutive, se consideră că activitatea acestuia este necorespunzătoare şi preşedintele comisiei va sesiza conducerea MAPDR pentru înlocuire.(9) În funcţie de volumul lucrărilor, comisia va stabili un grafic de şedinţe adecvat şi se va întruni ori de câte ori va fi nevoie, astfel încât să nu se producă perturbări în activităţile de îmbunătăţiri funciare.(10) Preşedintele comisiei are următoarele atribuţii:a) aprobă graficele cu programarea şedinţelor comisiei;b) conduce lucrările şedinţelor comisiei de atestare;c) semnează, în conformitate cu hotărârile comisiei de atestare, certificatele de atestare sau, după caz, comunicările de respingere motivată a cererilor de atestare;d) prezintă conducerii MAPDR raportul anual asupra activităţii comisiei de atestare.(11) Vicepreşedintele comisiei are următoarele atribuţii:a) urmăreşte şi coordonează desfăşurarea activităţilor secretariatului comisiei;b) urmăreşte prezenţa membrilor comisie de atestare la şedinţele acesteia.(12) Secretariatul comisiei are următoarele atribuţii:a) primeşte şi înregistrează cererile de atestare, însoţite de documentele necesare;b) întocmeşte graficul de şedinţe ale comisiei şi programează persoanele juridice pentru interviu;c) convoacă şedinţele comisiei şi comunică persoanelor juridice solicitările comisiei privind necesitatea completării documentaţiei depuse, precum şi data prezentării la interviu;d) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei;e) comunică persoanelor fizice şi juridice hotărârile comisiei;f) păstrează documentele comisiei şi asigură arhivarea acestora.(13) Comisia răspunde solidar de desfăşurarea corespunzătoare a lucrărilor, având următoarele atribuţii:a) examinează cererile şi documentaţiile prezentate pentru atestare de către persoane juridice;b) hotărăşte eliberarea certificatelor de atestare cu votul majorităţii absolute a membrilor ei;c) hotărăşte respingerea cererilor de atestare ale celor care nu întrunesc condiţiile şi criteriile de atestare.(14) Membrii comisiei au următoarele drepturi şi obligaţii:a) să participe la şedinţele comisiei cu drept de vot direct;b) să semneze procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţă, pe baza cărora secretariatul comisiei va formula răspunsurile la cererile de atestare;c) să solicite consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere separate faţă de hotărârile adoptate cu majoritate;d) să întocmească anual un raport asupra activităţii comisiei.
 + 
Capitolul IVCriteriile şi condiţiile de atestare + 
Articolul 8Atestarea persoanelor juridice se realizează pe baza unor criterii şi în condiţii care să garanteze capacitatea acestora de a efectua activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol, corespunzătoare celor pentru care solicită atestare, cu respectarea prevederilor legale.
 + 
Articolul 9Criteriile pe baza cărora se va face atestarea persoanelor juridice sunt următoarele:a) calitatea de persoană juridică autorizată pentru desfăşurarea de activităţi în domeniul îmbunătăţirilor funciare;b) informaţiile generale despre persoana juridică: denumirea şi sediul, numărul şi data înregistrării la registrul comerţului, capitalul social, obiectul de activitate şi experienţa în domeniul îmbunătăţirilor funciare şi în alte domenii prevăzute în obiectul său de activitate;c) existenţa sau lipsa sancţiunilor contravenţionale ori penale pentru faptele prevăzute înLegea nr. 11/1991privind combaterea concurenţei neloiale, cu modificările şi completările ulterioare, şi înLegea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare;d) posibilitatea asigurării cu personal de specialitate necesar efectuării de activităţi de îmbunătăţiri funciare, pentru care se solicită atestarea (studii, proiectare, execuţie şi alte prestări servicii specifice);e) dotarea tehnică cu utilaje şi echipamente de lucru specifice pentru realizarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;f) situaţia economico-financiară din ultimul an, pe bază de bilanţ, a persoanei juridice solicitante, confirmat de autoritatea competentă, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 10Atestarea persoanelor juridice nou-înfiinţate sau care nu au prestat lucrări de îmbunătăţiri funciare se va face după criteriile de la art. 9, urmând ca la prima solicitare de obţinere a vizei anuale să facă dovada participării la licitaţii în domeniul îmbunătăţirilor funciare sau că au executat lucrări specifice în subantrepriză. La solicitarea celei de-a doua vize anuale persoana juridică va face dovada executării de lucrări de îmbunătăţiri funciare obţinute prin licitaţie; în caz contrar certificatul de atestare acordat se consideră nul de drept.
 + 
Articolul 11Condiţiile minime obligatorii pentru obţinerea atestării de către persoanele juridice sunt următoarele:a) formularea unei cereri-tip, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme;b) dovedirea personalităţii juridice prin copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului;c) dovedirea experienţei în domeniul îmbunătăţirilor funciare, cu excepţia persoanelor juridice prevăzute la art. 10, prin:– statutul persoanei juridice, din care să rezulte nivelurile de competenţă şi categoria/categoriile de lucrări de îmbunătăţiri funciare pentru care se solicită atestarea;– documente din care să rezulte că persoana juridică a realizat una sau mai multe lucrări din categoria/categoriile celor prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele norme, în calitate de contractant sau subcontractant, care să justifice competenţele pentru care solicită atestarea, sintetizate conform anexei nr. 4 la prezentele norme;– documente privind organizarea sistemului de calitate;– documente privind calitatea lucrărilor specificate la liniuţa a 2-a;d) dovedirea bonităţii prin:– fişe cu privire la asigurarea de personal pentru nivelul de competenţă, conform anexei nr. 5 la prezentele norme;– dotarea proprie cu instalaţii şi utilaje specifice activităţii pentru care solicită atestarea, gradul de utilizare al acestora în contractele antreprenoriale directe şi în contractele de închiriere, consemnate în situaţia dotării cu instalaţii şi utilaje specifice pentru nivelul de competenţă conform anexei nr. 6 la prezentele norme;– baze proprii – secţie de producţie, producţie industrială, ateliere de întreţinere şi reparaţii pentru utilaje şi echipamente;– contracte perfectate pentru realizarea de lucrări în domeniul îmbunătăţirilor funciare, în calitate de contractant sau subcontractant, pentru anul în curs;e) dovada că nu au fost sancţionate penal sau contravenţional:– avizul ANIF că nu au fost sancţionate în ultimii 2 ani pentru eventuale nerespectări ale prevederilorLegii nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare;– declaraţie scrisă, pe propria răspundere, că nu au fost sancţionate penal sau contravenţional pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare şi luare de mită ori pentru alte abateri prevăzute deLegea nr. 11/1991, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul VProcedura de atestare + 
Articolul 12Persoana juridică care desfăşoară activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol transmite la secretariatul comisiei o cerere-tip, însoţită de documentele prin care se dovedeşte că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 11 şi că a achitat tariful stabilit pentru atestare.
 + 
Articolul 13În cererea-tip şi în documentele însoţitoare se vor preciza nivelul sau nivelurile de competenţă prevăzute la art. 4, precum şi categoriile de lucrări de îmbunătăţiri funciare, prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele norme, pentru care solicită atestarea.
 + 
Articolul 14Prezentarea incompletă a documentelor prevăzute în prezentele norme, înregistrarea şi/sau prezentarea de date eronate sau false în documentele care însoţesc cererea de atestare ori neprezentarea documentelor şi informaţiilor solicitate de comisie atrag respingerea cererii de atestare sau, după caz, anularea certificatului de atestare emis.
 + 
Articolul 15Comisia îşi desfăşoară lucrările în următoarele etape:a) analizează, prin membri sau individual, cererile şi documentaţiile prezentate de persoanele juridice;b) discută, în plen, cu specialiştii împuterniciţi ai persoanei juridice cu privire la formarea unui punct de vedere bine documentat;c) dezbate, în plen, fiecare cerere în parte şi ia hotărârea de aprobare a cererii şi de eliberare a certificatelor de atestare sau, dacă este cazul, de respingere motivată a cererilor.
 + 
Articolul 16Hotărârile comisiei se comunică fiecărui solicitant, în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare.
 + 
Articolul 17Graficul de şedinţe aprobat de preşedintele comisiei, precum şi programarea persoanelor juridice pentru interviu se vor comunică celor interesaţi de către secretariatul comisiei.
 + 
Articolul 18Specialistul împuternicit al persoanei juridice prezent pentru interviu, în cadrul comisiei, va prezenta, la cererea comisiei, actul de identitate şi împuternicirea emisă de conducerea persoanei juridice pe care o reprezintă.
 + 
Articolul 19În cadrul interviului specialistul împuternicit al persoanei juridice va prezenta pentru consultare, la solicitarea membrilor comisiei, originalele documentelor anexate la cerere.
 + 
Articolul 20Neprezentarea persoanei juridice la comisie la data, locul şi ora anunţate pentru interviu atrage reprogramarea acesteia.
 + 
Articolul 21În cazul în care persoana juridică nu s-a prezentat la noul termen, comisia procedează la respingerea cererii de atestare.
 + 
Articolul 22Concluziile analizelor efectuate şi hotărârile adoptate de comisie se consemnează în procese-verbale semnate de toţi membrii prezenţi.
 + 
Articolul 23Procesele-verbale se scriu într-un registru care se va păstra în condiţii de siguranţă la secretariatul comisiei şi se va arhiva la ANIF.
 + 
Articolul 24(1) În registrul cu procesele-verbale se înscriu datele de bază privind persoana juridică, precum şi hotărârea comisiei (de eliberare a certificatului de atestare sau, după caz, de respingere motivată a cererii de atestare).(2) Decizia comisiei poate fi contestată la conducerea MAPDR, în termen de 30 de zile de la data comunicării acesteia.(3) Împotriva deciziei ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale se poate formula plângere la instanţa juridică competentă, potrivit legii.
 + 
Articolul 25Certificatele de atestare se întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezentele norme.
 + 
Articolul 26Certificatele vor fi numerotate în ordine curentă şi se vor consemna într-un registru de evidenţă, care se va păstra la secretariatul comisiei şi se va arhiva la sediul ANIF.
 + 
Articolul 27Certificatul de atestare dă dreptul persoanei juridice să încheie contracte sau să participe la licitaţiile organizate pentru contractarea lucrărilor şi/sau serviciilor de îmbunătăţiri funciare din nivelurile de competenţă prevăzute la art. 4 şi pentru categoriile de lucrări de îmbunătăţiri funciare, prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele norme.
 + 
Articolul 28(1) Valabilitatea certificatului de atestare este de 3 ani, cu condiţia obţinerii vizelor anuale şi cu posibilitatea de a fi revizuit sau anulat în acest interval, în cazurile în care persoana respectivă se află în situaţia de a nu mai îndeplini condiţiile şi criteriile de atestare. Această situaţie se sesizează de către organele abilitate de lege pentru controlul tehnic sau financiar, de către alte persoane atestate, precum şi de către persoanele abilitate de MAPDR şi se aduce la cunoştinţă comisiei, care are obligaţia de a analiza cazul, în mod operativ, în şedinţă extraordinară.(2) Viza anuală se solicită pe bază de cerere-tip, conform anexei nr. 3 la prezentele norme, începând cu al doilea an de valabilitate a certificatului de atestare, la care se anexează un memoriu privind activitatea desfăşurată de persoana juridică de la data atestării până la data solicitării vizei.
 + 
Articolul 29Tariful pentru obţinerea atestării se stabileşte diferenţiat, pe niveluri de competenţă şi activităţi, la propunerea ANIF, şi se aprobă de MAPDR. Persoana care solicită atestarea plăteşte tariful, în numerar, la casieria ANIF sau prin ordin de plată la prezentare în contul deschis pe numele comisiei, evidenţa acestor fonduri ţinându-se separat.
 + 
Articolul 30După expirarea termenului de 3 ani de la eliberarea certificatului de atestare, persoana titulară poate solicita prelungirea valabilităţii atestării.
 + 
Articolul 31Tariful pentru prelungirea valabilităţii certificatului de atestare reprezintă jumătate din tariful pentru atestare.
 + 
Articolul 32Certificatele emise anterior intrării în vigoare a prezentelor norme în bazaOrdinului ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30/1998pentru aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare, în scopul participării acestora la licitaţiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectării şi executării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare de utilitate publică din domeniul agricol, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.220 din 16 iunie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, sunt valabile până la expirarea acestora.
 + 
Capitolul VIDispoziţii finale + 
Articolul 33Nominalizarea membrilor comisiei şi ai secretariatului acesteia se aprobă de conducerea MAPDR şi se reactualizează, ori de câte ori este cazul, la propunerea direcţiei de specialitate.
 + 
Articolul 34Regulamentul de funcţionare al comisiei, precum şi condiţiile de evaluare a solicitanţilor se stabilesc de către aceasta.
 + 
Articolul 35Nerespectarea, în orice mod, a prevederilor prezentelor norme atrage, după caz, răspunderea disciplinară legală.
 + 
Anexa 1la normele metodologice                              COMPONENŢA  Comisiei de atestare a persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi       de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol

     
  Preşedinte: – specialist în domeniul îmbunătăţirilor funciare din cadrul MAPDR
  Vicepreşedinte: – specialist în domeniul îmbunătăţirilor funciare
  Membri: – specialist din cadrul MAPDR
    – specialist din cadrul ANIF
    – specialist cu activitate în domeniul studiilor, proiectării etc. lucrărilor de îmbunătăţiri funciare
    – specialist din cadrul unei instituţii de învăţământ superior de specialitate (profesor)
    – specialist din domeniul cercetării pentru îmbunătăţiri funciare
    – specialist din domeniul executării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare
    – specialist silvic atestat în lucrări de îmbunătăţiri funciare în domeniul silvic
  Secretariat: – specialist din cadrul ANIF
    – specialist din cadrul direcţiei de specialitate din MAPDR

 + 
Anexa 2la normele metodologiceCATEGORIILEde lucrări de îmbunătăţiri funciare pentru care se emit atestăripersoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi deîmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol1. Îndiguiri şi regularizări ale cursurilor de apă de interes local, care cuprind, după caz:a) îndiguiri;b) calibrări şi reprofilări de albii, tăieri de coturi, derivaţii;c) consolidări de maluri, acumulări temporare.2. Amenajări de irigaţii, care cuprind, după caz:a) captarea apei: prize cu pompare şi/sau gravitaţionale, puţuri forate, conducte, bazine de aspiraţie şi de refulare, apărări şi consolidări de maluri, lucrări pentru dirijarea curenţilor de apă, cu montajul instalaţiilor aferente;b) aducţiunea şi distribuţia apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stăvilare, construcţii de traversare şi subtraversare, staţii de pompare, bazine de aspiraţie şi de refulare, consolidări, căptuşeli, cu montajul instalaţiilor aferente;c) amenajarea interioară: canale şi conducte îngropate, care alimentează cu apă instalaţiile de irigaţii şi, după caz, montajul agregatelor de pompare mobile şi al instalaţiilor aferente, lucrări de nivelare a terenului;d) montajul instalaţiilor de irigaţii şi al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udărilor;e) evacuarea apei în caz de avarii: canale, conducte, deversoare, stăvilare, cu montajul instalaţiilor aferente;f) alimentarea cu energie electrică, pentru automatizare şi dispecerizare şi altele asemenea, cu montajul instalaţiilor aferente;g) staţionări hidrogeologice, drumuri de exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente;h) lucrări şi măsuri pedoameliorative prevăzute laart. 2 alin. (2) lit. e) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare.3. Orezării, care cuprind, după caz:a) captarea apei: prize cu pompare şi/sau gravitaţionale, conducte, bazine de aspiraţie şi de refulare, apărări şi consolidări de maluri, lucrări pentru dirijarea curenţilor de apă, cu montajul instalaţiilor aferente;b) lucrări pentru aducţiunea şi distribuţia apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stăvilare, vanete, construcţii de traversare şi de subtraversare, staţii de pompare, consolidări, căptuşeli, cu montajul instalaţiilor aferente;c) colectarea şi evacuarea apei: canale, conducte, lucrări de traversare şi de subtraversare, consolidări, stăvilare, cu montajul instalaţiilor aferente;d) evacuarea apei în emisar: staţii de pompare, bazine de aspiraţie şi de refulare, conducte, construcţii de subtraversare, consolidări şi apărări de maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;e) drumuri de exploatare;f) amenajarea interioară: lucrări de nivelare a terenului, diguleţe, rigole şi canale de contur;g) montajul instalaţiilor de irigaţii şi al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udărilor;h) alimentarea cu energie electrică, pentru automatizare şi dispecerizare, cu montajul instalaţiilor aferente;i) lucrări şi măsuri pedoameliorative, prevăzute laart. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare.4. Amenajări de desecare şi de drenaj, care cuprind, după caz:a) amenajări interioare: lucrările de nivelare şi de modelare a terenului, canale provizorii de colectare şi de evacuare a apei, drenuri orizontale, drenuri verticale, cu montajul instalaţiilor aferente;b) colectarea şi evacuarea apei: canale, drenuri colectoare, drenuri verticale, conducte, lucrări de traversare şi de subtraversare, staţii de pompare, bazine de absorbţie şi de refulare, noduri hidrotehnice, consolidări, cu montajul instalaţiilor aferente;c) evacuarea apei în emisar: staţii de pompare, bazine de aspiraţie şi de refulare, conducte, subtraversări, consolidări şi apărări de maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;d) drumuri de exploatare, staţionări hidrogeologice, cu montajul instalaţiilor aferente;e) lucrări şi măsuri pedoameliorative, prevăzute laart. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare.5. Lucrări de combatere a eroziunii solului şi de ameliorare a terenurilor afectate de alunecări, care cuprind, după caz:a) amenajarea versanţilor/terenurilor în pantă: nivelarea-modelarea terenurilor, captări de izvoare, drumuri cu rol antierozional, canale, debuşee, terase, cleionaje, praguri, căderi, consolidări, lucrări de traversare şi de subtraversare, drenuri, cu montajul instalaţiilor aferente;b) măsuri agrotehnice pentru protecţia solului: sisteme de culturi pe curbele de nivel, în fâşii şi în benzi înierbate, asolamente de protecţie;c) lucrări pedoameliorative, prevăzute laart. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare;d) amenajarea formaţiunilor torenţiale/ameliorarea torenţialităţii/combaterea eroziunii de adâncire: nivelări-modelari şi umpluturi cu terasamente, canale de nivel, plantaţii silvice, împrejmuiri, taluzări, ziduri de sprijin, căderi în trepte, instalaţii de curent rapid, consolidări, cleionaje, gărduleţe, traverse, praguri, baraje, căsoaie, gabioane, canale de evacuare în emisar, lucrări de traversare şi de subtraversare, cu montajul instalaţiilor aferente;e) amenajarea şi ameliorarea terenurilor afectate de alunecări: canale de evacuare a apei, drenuri, captări de izvoare, împăduriri, împrejmuiri, ziduri de sprijin, contrabanchete, lucrări de modelare-nivelare a terenului;f) stabilizarea/ameliorarea nisipurilor mişcătoare/de combatere a eroziunii eoliene: lucrări de nivelare-modelare a terenului, de desecare, de drenaj, de irigaţii, plantaţii de protecţie şi de livezi, împrejmuiri, drumuri de exploatare, lucrări şi măsuri pedoameliorative şi agrotehnice specifice, prevăzute laart. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, şi altele asemenea.6. Amenajări pedoameliorative, care cuprind, după caz, lucrări de:a) nivelare-modelare, de scarificare, de afânare adâncă, rigole şi şanţuri de scurgere a apei, arături în benzi cu coame;b) udări de spălare a sărăturilor;c) aplicarea de amendamente, precum şi îngrăşăminte.7. Perdele forestiere de protecţie a terenurilor agricole şi plantaţii pentru combaterea eroziunii solului.
 + 
Anexa 3la normele metodologice    Persoana juridică …………….    Nr. ………. din ……………                                   CERERE     privind atestarea persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi          de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol    ……………….., cu sediul în ………………., str. …………. (denumirea persoanei juridice) nr. ……….., judeţul ……………….., telefon ……., fax ………, e-mail ……. , înmatriculată la registrul comerţului ……………. cu nr. ………… din ……….., reprezentată de ………….., având funcţia de ………………, în conformitate cu prevederile art. 73 lit. d) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, solicităm eliberarea certificatului de atestare/vizei anuale pentru următoarele niveluri de competenţă:    a) efectuarea studiilor de teren şi de laborator aferente:    a.1) studii topografice – cod St;    a.2) studii geotehnice – cod Sg;    a.3) studii hidrologice şi hidrogeologice – cod Sh;    a.4) studii pedologice – cod Sp;    a.5) alte studii specifice – cod Ss;    b) elaborarea de proiecte şi alte documentaţii tehnico-economice;    c) executarea lucrărilor de construcţii-montaj şi instalaţii-montaj;    d) alte prestări de servicii de îmbunătăţiri funciare.    Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute de normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 239 din 23 martie 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 18 aprilie 2007.              …………………………………….         (numele, prenumele, semnătura autorizată şi ştampila)    Domnului preşedinte al Comisiei de atestare a persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol.    NOTĂ:    Pentru fiecare nivel de competenţă se vor specifică, conform anexei nr. 2, denumirea capitolului şi litera/literele care definesc categoriile de lucrări pentru care se solicită atestarea.
 + 
Anexa 4la normele metodologice                                 SITUAŢIA    privind activităţile desfăşurate în domeniul îmbunătăţirilor funciare    Persoana juridică ……………….

             
  Anul Lucrarea Capacităţi puse în funcţiune Valoarea totală a investiţiei/valoarea realizată direct de persoana juridică Alte elemente specifice Observaţii*)
             
             
           

    Data completării ……………..                ………………………………….          (numele, prenumele, semnătura autorizată şi ştampila)_____________Notă *) Se va menţiona activitatea desfăşurată: studii, proiectare şi/sau executare. + 
Anexa 5la normele metodologice                                  FIŞA         cu privire la asigurarea cu personal pentru nivelul            de competenţă …………………….*)    Persoana juridică …………………

       
  Categorii de personal Numărul de personal cu atribuţii de:
  conducere execuţie
  Ingineri (defalcaţi după profesie)    
  Tehnicieni (defalcaţi după profesie)    
  Economişti    
  Jurişti    
  Maiştri (defalcaţi după meserie)    
  Muncitori (defalcaţi după meserie)    
  TOTAL:  

    Data completării …………………           ………………………………………..         (numele, prenumele, semnătura autorizată şi ştampila)_____________Notă *) Se va nominaliza nivelul de competenţă conform prevederilor art. 4 din normele metodologice.Această anexă se va completa pentru fiecare nivel de competenţă pentru care se solicită atestarea. + 
Anexa 6la normele metodologice                                SITUAŢIA         dotării cu instalaţii şi utilaje specifice pentru nivelul               de competenţă ……………………….*)    Persoana juridică ……………

             
  Nr. crt. Denumirea şi marca instalaţiilor şi utilajelor Anul fabricaţiei Starea tehnică Gradul de uzură Observaţii**)
             
             
           

    Data completării …………….                …………………………………….            (numele, prenumele, semnătura autorizată şi ştampila)_____________Notă *) Se va nominaliza nivelul de competenţă conform prevederilor art. 4 din normele metodologice.Această anexă se va completa pentru fiecare nivel de competenţă.Notă **) Se înscriu performanţele tehnice ale utilajelor. + 
Anexa 7la normele metodologice                                   ROMÂNIA          MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE       Comisia de atestare a persoanelor juridice pentru a desfăşura    activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol                           CERTIFICAT DE ATESTARE                       Nr. ……… din …….. 20_ _    În conformitate cu prevederile art. 73 lit. d) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de atestare a analizat dosarul Cererii de atestare nr. ……… din ……… .    Având în vedere documentele prezentate, anexă la cererea de atestare, şi în urma examinării solicitantului prin interviu, comisia de atestare a hotărât atestarea ……………………………………………………………………                        (denumirea persoanei juridice) cu sediul în localitatea ……………., str. ……………. nr. …….., sectorul/judeţul …………, înregistrată la oficiul registrului comerţului cu numărul ……………….., pentru a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol, pentru următoarele niveluri de competenţă şi pentru categoria/categoriile de lucrări de îmbunătăţiri funciare prevăzute la art. 5 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 239/2007, pentru care se solicită atestarea.

     
  Nivelul de competenţă Categoria de competenţă*)
  a) Efectuarea studiilor de teren şi de laborator aferente a.1) studii topografice – cod St
  a.2) studii geotehnice – cod Sg
  a.3) studii hidrologice şi hidrogeologice – cod Sh
  a.4) studii pedologice – cod Sp
  a.5) alte studii specifice – cod Ss
  b) Elaborarea de proiecte şi alte documentaţii tehnico-economice *)
  c) Executarea lucrărilor de construcţii-montaj şi instalaţii-montaj *)
  d) Alte prestări de servicii de îmbunătăţiri funciare *)
    Prezentul certificat este valabil 3 ani de la data emiterii, se vizează
 anual şi poate fi revizuit sau anulat în acest interval în cazul în care se
 constată că titularul nu mai îndeplineşte criteriile şi condiţiile atestării.
                               Preşedinte,
               ……………………………………
               (numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
_____________
    *) Se completează: atestat pentru nivelul de competenţă şi pentru
    categoria/categoriile de lucrări prevăzute în anexa nr. 2 la normele
    metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
    dezvoltării rurale nr. 239/2007.
    (verso certificat)
 
VIZĂ ANUALĂ

VIZĂ ANUALĂ

PRELUNGIRE
VALABILITATE
VIZĂ ANUALĂ

VIZĂ ANUALĂ

De la data de
… 20__, până
la data de …
20__
Modificări
intervenite:
…………
L.S. ……..
De la data de
… 20__, până
la data de …
20__
Modificări
intervenite:
…………
L.S. ……..
De la data de
… 20__, până
la data de …
20__
Modificări
intervenite:
…………
L.S. ……..
De la data de
… 20__, până
la data de …
20__
Modificări
intervenite:
…………
L.S. ……..
De la data de
… 20__, până
la data de …
20__
Modificări
intervenite:
…………
L.S. ……..

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x