NORME METODOLOGICE din 23 august 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 6 septembrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 1403 16/11/2022
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 23/08/2017
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 3REFERIT DEORDIN 76 30/05/2023





Notă
Aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 611/2017 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 720 din 6 septembrie 2017.
 + 
Capitolul IRegimul de autorizare și înregistrare a operatorilor economici din industria națională de apărare + 
Articolul 1Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, asigură metodologia unitară, stabilesc procedurile și modul în care autoritățile publice și operatorii economici aplică prevederile Legii nr. 232/2016 privind industria națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 232/2016. + 
Articolul 2(1)Operatorii economici care au în obiectul de activitate oricare dintre activitățile necesare realizării de produse militare, sensibile și strategice și/sau prestează serviciile aferente acestora trebuie să solicite de la ministerul de resort autorizația prevăzută la art. 3 lit. b) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, al cărei model este stabilit în anexa nr. 1, conform codurilor CAEN privind clasificarea activităților din economia națională.(la 25-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(1^1)Operatorii economici care intenționează să includă în obiectul de activitate oricare dintre activitățile necesare realizării de produse militare, sensibile și strategice, denumite în continuare produse, și/sau să presteze serviciile aferente acestora trebuie să solicite de la ministerul de resort autorizația prevăzută la art. 3 lit. a^1) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, al cărei model este stabilit în anexa nr. 2.(la 25-11-2022,
Articolul 2 din Capitolul I a fost completat de Punctul 2, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(2)Criteriile pe care trebuie să le îndeplinească, în mod cumulativ, un operator economic pentru a fi autorizat prealabil în vederea realizării de capacități de producție și/sau servicii pentru apărare sunt următoarele:a)să fie înregistrat ca persoană juridică română;b)asociații/acționarii care dețin cel puțin 10% din părțile sociale/acțiuni, precum și administratorii operatorului economic să nu fi fost condamnați definitiv pentru infracțiuni contra persoanei, infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, infracțiuni de fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru infracțiuni privind nerespectarea regimului armelor și munițiilor și al materialelor explozive, încălcarea regimului de control al exporturilor ori includerea pe o listă de sancțiuni internaționale, cu excepția celor reabilitați;c)să facă dovada posibilității de a realiza capacitatea de producție și/sau servicii pentru apărare pentru care solicită autorizarea;d)să obțină avizul prealabil din partea instituțiilor forțelor sistemului național de apărare, prevăzut la art. 6 alin. (5) lit. m) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, care indică necesitatea utilizării produselor și/sau serviciilor realizate de operatorul economic, respectiv Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Serviciul de Pază și Protecție.(la 25-11-2022,
Alineatul (2) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 3, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(3)Procedura de acordare a avizului prealabil se aprobă prin ordin al conducătorului instituțiilor din domeniul securității naționale.
 + 
Capitolul IIProcedurile de autorizare prealabilă, autorizare și înregistrare a operatorilor economici pentru desfășurarea activităților necesare realizării de produse militare, sensibile și strategice și/sau serviciilor aferente acestora(la 25-11-2022,
Titlul Capitolului II a fost modificat de Punctul 4, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Articolul 3(1)În vederea obținerii autorizației prevăzute la art. 3 lit. b) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, operatorii economici interesați trebuie să depună la ministerul de resort:a)cererea standardizată al cărei model este stabilit în anexa nr. 3;b)certificatul de înregistrare emis de registrul comerțului, în copie certificată;c)certificatul constatator, în formă extinsă, emis de registrul comerțului, în original;d)declarație pe propria răspundere din care să rezulte că dețin în mod legal bunuri mobile sau imobile, care fac parte din capacitățile deținute de operatorul economic definite la art. 3 lit. c) și/sau d) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, în original;e)fișă Partea I – Date generale, în format tipărit și în format electronic editabil, al cărei model este stabilit în anexa nr. 4. Formatul editabil se poate transmite prin poștă electronică sau pe mediu de stocare fizic;f)fișă Partea a II-a – Capacități, activități și produse/servicii, în format tipărit și în format electronic editabil, al cărei model este stabilit în anexele nr. 5a și 5b. Formatul editabil se poate transmite prin poștă electronică sau pe mediu de stocare fizic;g)cazierul judiciar și acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, însoțit de copia actului de identitate, pentru asociații/acționarii care dețin cel puțin 10% din părțile sociale/acțiuni, precum și pentru administratorii operatorului economic;h)cazierul judiciar al firmei.(la 25-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 3 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(1^1)În vederea obținerii autorizației prevăzute la art. 3 lit. a^1) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, operatorii economici interesați trebuie să depună la ministerul de resort: a)cererea standardizată al cărei model este stabilit în anexa nr. 6; b)certificatul de înregistrare emis de registrul comerțului, în copie certificată; c)actul constitutiv, în copie certificată; d)certificatul constatator, în formă extinsă, emis de registrul comerțului, în original; e)înscrisuri din care să rezulte că au posibilitatea de a realiza capacitatea de producție și/sau servicii pentru apărare pentru care solicită autorizarea; f)fișă Partea I – Date generale, în format tipărit și în format electronic editabil, al cărei model este stabilit în anexa nr. 4; g)cazierul judiciar și acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, însoțit de copia actului de identitate, pentru asociații/acționarii care dețin cel puțin 10% din părțile sociale/acțiuni, precum și pentru administratorii operatorului economic; h)cazierul judiciar al firmei.(la 25-11-2022,
Articolul 3 din Capitolul II a fost completat de Punctul 6, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(2)Cererile pentru obținerea autorizației, respectiv autorizației prealabile se soluționează în termen de 30 de zile de la primirea de către ministerul de resort a avizelor prealabile comunicate de către instituțiile forțelor sistemului național de apărare, denumite în continuare FSNA.(la 25-11-2022,
Alineatul (2) din Articolul 3 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 7, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(2^1)În termen de cel mult 90 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizației, operatorul economic poate solicita prelungirea acesteia pentru o perioadă de încă 3 ani, prin parcurgea în integralitate a procedurii de autorizare.(la 25-11-2022,
Articolul 3 din Capitolul II a fost completat de Punctul 8, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(2^2)În termen de cel mult 90 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizației prealabile, operatorul economic poate solicita prelungirea acesteia pentru o perioadă de încă un an, prin parcurgerea în integralitate a procedurii de autorizare prealabilă.(la 25-11-2022,
Articolul 3 din Capitolul II a fost completat de Punctul 8, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(3)Abrogat.(la 25-11-2022,
Alineatul (3) din Articolul 3 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 9, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Articolul 4(1)În cazul în care cererea de autorizare sau autorizare prealabilă este respinsă, ministerul de resort comunică solicitantului motivarea, operatorul economic având posibilitatea reluării procedurii de autorizare, respectiv autorizare prealabilă numai după soluționarea neconformităților care au condus la respingerea acesteia.(la 25-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 10, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(2)Abrogat.(la 25-11-2022,
Alineatul (2) din Articolul 4 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 11, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(3)Retragerea autorizației se face, după caz, în situația expirării valabilității acesteia, în situația în care nu mai sunt îndeplinite criteriile prevăzute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, sau la cererea operatorului economic. Retragerea autorizației prealabile se face, după caz, ulterior punerii în funcțiune a capacității astfel realizate, în situația expirării valabilității acesteia, în situația în care nu mai sunt îndeplinite criteriile prevăzute la art. 2 alin. (2) sau la cererea operatorului economic.(la 25-11-2022,
Alineatul (3) din Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 10, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(4)În situațiile prevăzute la alin. (3) ministerul de resort va comunica operatorului economic în cauză retragerea autorizației.(la 25-11-2022,
Alineatul (4) din Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 10, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(5)Evidența operatorilor economici autorizați și a capacităților acestora se realizează prin înscrierea în registru, organizat și administrat de ministerul de resort prin direcția de specialitate.(6)Registrul este clasificat și este gestionat în conformitate cu legislația privind protecția informațiilor clasificate.(7)În situația în care operatorul economic nu mai îndeplinește unul dintre criteriile prevăzute la art. 7 alin. (2) și (2^1) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, are obligația de a informa ministerul de resort în termen de 5 zile de la data la care constată acest fapt.(la 25-11-2022,
Alineatul (7) din Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 10, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Articolul 5(1)Produsele/Serviciile operatorilor economici autorizați sunt înscrise în catalogul de produse specifice industriei naționale de apărare, organizat și administrat de ministerul de resort prin direcția de specialitate.(2)Actualizarea catalogului se realizează în funcție de modificările care se aduc în registru, cu respectarea legislației privind informațiile clasificate.
 + 
Capitolul IIIConservarea și securizarea capacităților de producție și/sau servicii pentru apărare + 
Articolul 6Conservarea capacităților de producție și/sau servicii se realizează pe baza inventarului prevăzut la art. 8 din Legea nr. 232/2016, precum și pe baza planurilor de conservare și presupune trecerea în starea de păstrare/menținere, în scopul menținerii parametrilor tehnico-funcționali reglementați de instrucțiunile și normativele tehnice și tehnologice, a capacităților sau a unor active din cadrul acestora, care sunt destinate exclusiv satisfacerii cererilor forțelor sistemului național de apărare (FSNA) în timp de pace, mobilizare sau război, constând în: protecția temporară a acestora împotriva coroziunii, îmbătrânirii, degradării fizice și chimice, determinate de lipsa de comenzi și/sau contracte ori de imposibilitatea obiectivă a executării de către operatorul economic a altor activități productive și cuprinde următoarele etape:a)pregătirea pentru intrarea în conservare, care constă în aducerea la parametrii tehnici a capacităților ce urmează a fi conservate;b)conservarea propriu-zisă, desfășurată conform instrucțiunilor tehnice specifice elaborate de către fiecare operator economic;c)menținerea și urmărirea comportării în timp a capacităților conservate.
 + 
Articolul 7(1)În aplicarea dispozițiilor art. 8 din Legea nr. 232/2016, capacitățile de producție și/sau servicii pentru apărare, definite conform prevederilor art. 3 lit. c) și d) din lege, se evidențiază în inventarul capacităților de producție și/sau servicii pentru apărare, care se întocmește conform prevederilor legale privind organizarea și efectuarea inventarierii patrimoniului, cu respectarea dispozițiilor alin. (3).(2)Inventarierea la nivelul operatorului economic se efectuează de către comisii de inventariere formate din cel puțin 3 membri, numite prin dispoziții scrise emise de reprezentantul legal al operatorului economic.(3)Dosarul inventarului cuprinde:a)pagina de gardă;b)nota de fundamentare;c)Memoriul de prezentare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7;d)Planul general al operatorului economic, prevăzut în anexa nr. 8;e)Fișa capacității, prevăzută în anexa nr. 9, Situația investițiilor realizate pe capacitățile de producție pentru apărare, prevăzută în anexa nr. 10, Situația suprafețelor totale și productive, prevăzută în anexa nr. 11, Situația dotării cu scule, dispozitive, verificatoare (SDV) și aparatură de măsură și control (AMC) specializate din sectorul de producție pentru apărare, prevăzută în anexa nr. 12, Situația existentului de documentații aferente producției pentru apărare, prevăzută în anexa nr. 13;f)listele de inventariere cuprind numai activele strict specializate ale capacităților de producție și/sau servicii pentru apărare – așa cum sunt definite la art. 3 lit. c) și d) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare;g)decizia privind numirea comisiilor de inventariere;h)declarațiile gestionarilor;i)procesul-verbal de inventariere aprobat de reprezentantul legal al operatorului economic;j)documentele de inventariere.(la 25-11-2022,
Alineatul (3) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 12, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(4)Pagina de gardă va fi redactată și structurată ca pagină de semnături și va cuprinde denumirea inventarului, anul întocmirii și entitățile care l-au întocmit, avizat și aprobat, iar pe verso compunerea inventarului, conform anexei nr. 14.(la 25-11-2022,
Alineatul (4) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 12, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(5)Nota de fundamentare prevăzută la alin. (3) lit. b) cuprinde:a)motivarea schimbărilor pentru următoarele componente ale inventarului: anexa nr. 7, anexa nr. 8, anexa nr. 9, anexa nr. 10, anexa nr. 11, anexa nr. 12 și anexa nr. 13;b)starea activelor din listele de inventariere, respectiv cele funcționale, cele în conservare mai mult de un an și cele în reparații;c)denumirea activelor care se scot din inventar și a celor care se introduc în inventar, inclusiv justificarea activității de scoatere/introducere din/în inventar;d)gradul de afectare a potențialului productiv al capacității/capacităților de a îndeplini sarcinile la mobilizare raportat la modificările operate și la starea activelor indicată la lit. b).(la 25-11-2022,
Alineatul (5) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 12, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(6)Nota de fundamentare prevăzută la alin. (3) lit. b) se întocmește de Comisia pentru probleme de apărare, reglementată la art. 60-63 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naționale și a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004, și se aprobă de reprezentantul legal al operatorului economic.(la 25-11-2022,
Alineatul (6) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 12, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(7)Listele de inventariere prevăzute în anexa nr. 4 nr. crt. 8 din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile se vor redacta conform modelului nr. 14-3-12 prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.(8)Dosarul inventarului va fi întocmit în 3 exemplare originale, din care, după aprobare, rămâne câte un exemplar la autoritatea de specialitate, ministerul de resort și operatorul economic care l-a întocmit.(9)Actualizarea inventarului nu înlocuiește inventarierea curentă a bunurilor operatorului economic, efectuată în baza prevederilor legale.(10)Autoritatea de specialitate comunică inventarul aprobat ministerului de resort, în termen de 15 zile de la data aprobării, în condițiile legii.
 + 
Articolul 8Planurile de conservare cuprind ansamblul de operațiuni de conservare prevăzute la art. 6, sunt elaborate de operatorii economici deținători și se aprobă de ministerul de resort cu avizul autorității de specialitate. + 
Articolul 9(1)Structura-cadru a planului de conservare este prevăzută în anexa nr. 15.(la 25-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 9 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 13, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
(2)Elaborarea și derularea planului de conservare cuprind următoarele etape:a)până la data de 30 aprilie a fiecărui an, operatorul economic transmite la ministerul de resort propuneri pentru planul de conservare pentru anul următor;b)ministerul de resort analizează propunerile aferente planului de conservare și include sumele necesare în proiectul de buget propriu pe care îl întocmește în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;c)după aprobarea bugetului de stat, ministerul de resort solicită întocmirea și/sau actualizarea, după caz, a planului de conservare de către operatorul economic, iar acesta are obligația înaintării planului în termen de 20 de zile de la primirea solicitării;d)după aprobarea planului de conservare, ministerul de resort transmite către autoritatea de specialitate lista capacităților de producție pentru apărare sau a unor active din cadrul acestora și necesarul de fonduri în completare de la bugetul de stat, prin ministerul de resort, care sunt destinate realizării ansamblului operațiunilor și lucrărilor de conservare propuse a fi înscrise în proiectul hotărârii Guvernului de aprobare a planului de pregătire a economiei naționale pentru apărare în anul respectiv;e)pe baza planului de conservare aprobat, ministerul de resort poate încheia cu operatorii economici contracte de finanțare prin care se stabilesc cheltuielile materiale pentru lucrările de conservare;f)decontarea cheltuielilor materiale stabilite prin contractul de finanțare se face pe bază de documente justificative fundamentate pe necesarul de materiale aferente capacităților de producție pentru apărare sau unor active din cadrul acestora, în baza căruia se face plata.
 + 
Articolul 10Potrivit prevederilor art. 9 și cu respectarea dispozițiilor art. 3 lit. c) și d) din Legea nr. 232/2016, pot fi introduse în conservare, fără a se limita, mijloace de producție: mașini, utilaje, instalații, linii tehnologice; elemente de plan general: construcții, drumuri interioare, căi ferate uzinale; elemente de construcții de arhitectură: hale industriale, plafoane, ateliere, magazii, depozite, anexe tehnice; elemente specifice termotehnice: puncte termice, instalații interioare de încălzire, de ventilație; instalații electrice: utilaje și echipamente, posturi de apă, rețele exterioare de transport și distribuție, stații de epurare a apelor uzate; investiții, linii tehnologice și construcții nefinalizate; SDV-urile, materialele necesare reluării producției și/sau prestării serviciilor aferente produselor militare, sensibile și strategice, precum și documentația tehnică și tehnologică aferentă. + 
Articolul 11(1)Planul de securizare a capacităților producției pentru apărare se elaborează la nivelul fiecărui operator economic și se aprobă de ministerul de resort cu avizul autorității de specialitate.(2)Structura-cadru a planului de securizare este prevăzută în anexa nr. 16.(la 25-11-2022,
Alineatul (2) din Articolul 11 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 14, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Articolul 12Potrivit prevederilor art. 9 din Legea nr. 232/2016, elaborarea și derularea planului de securizare cuprind următoarele etape:a)până la data de 30 aprilie a fiecărui an, operatorii economici transmit ministerului de resort propuneri pentru planul de securizare pentru anul următor;b)ministerul de resort analizează propunerile din planul de securizare și include sumele necesare în proiectul de buget propriu, pe care îl întocmește în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare;c)după aprobarea bugetului de stat, ministerul de resort solicită operatorilor economici întocmirea și/sau actualizarea planului de securizare;d)în termen de 20 de zile de la solicitare, operatorul economic are obligația de a transmite planul de securizare;e)pe baza planului de securizare aprobat, inclusiv a actualizărilor la acesta, ministerul de resort poate încheia cu operatorii economici contracte de finanțare prin care se stabilesc cheltuielile materiale pentru realizarea condițiilor și lucrărilor de securizare.
 + 
Articolul 13Potrivit prevederilor art. 16 din Legea nr. 232/2016, în termen de 30 de zile de la solicitarea ministerului de resort, instituțiile din cadrul FSNA transmit către acesta necesarul de mentenanță pe categorii de tehnică, conform documentațiilor tehnice pentru asigurarea suportului logistic pe durata de viață a produsului, în scopul stabilirii criteriilor pentru selectarea operatorilor în vederea desemnării ca centre de mentenanță.
 + 
Capitolul IVReorganizarea, restructurarea și privatizarea operatorilor economici + 
Articolul 14(1)Potrivit prevederilor art. 22 și 23 din Legea nr. 232/2016, fără a aduce atingere dispozițiilor Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ministerul de resort emite ordinul privind aplicarea măsurilor excepționale care trebuie luate în perioada premergătoare anunțului de ofertă, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2)Ordinul, emis conform alin. (1), are la bază, dar fără a se limita la, următoarele:a)existența măsurii excepționale în programul de reorganizare și restructurare, aprobat în condițiile legii;b)evaluarea și fundamentarea prealabilă a oportunității măsurii excepționale, realizată de operatorul economic, cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal, asumării răspunderii, și luarea în considerare a specificului domeniului de activitate al acestuia;c)avizul conducerii administrative a societății, inclusiv al administratorului special.(3)Potrivit prevederilor art. 22 alin. (9) din Legea nr. 232/2016, ordinul prevăzut la alin. (1) privește și modalitatea de negociere a condițiilor de înființare a societăților, astfel încât să se respecte drepturile și interesele legitime ale acționarilor.
 + 
Articolul 15Potrivit prevederilor art. 22 alin. (7) și (8) din Legea nr. 232/2016, prin ordin al ministrului de resort, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, se stabilesc procedura și criteriile pe baza cărora instituția publică implicată selectează persoanele fizice sau juridice române care pot îndeplini calitatea de administrator special.
 + 
Capitolul VDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 16Măsurile de administrare specială instituite până la data intrării în vigoare a prezentelor norme vor continua să fie aplicate, potrivit legii. + 
Articolul 17(1)Activitățile de control și verificare a îndeplinirii obligațiilor ce revin operatorilor economici, astfel cum sunt prevăzute la art. 31 din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, se planifică de către ministerul de resort și autoritatea de specialitate, atât la operatorii economici ce au obligația de întocmire a inventarului capacităților de producție și/sau servicii pentru apărare, cât și la cei care nu au această obligație.(2)În raport cu activitățile desfășurate de operatorii economici supuși controlului și verificării, ministerul de resort poate solicita instituțiilor FSNA să desemneze specialiști, conform competențelor specifice.(3)Ulterior aprobării planului de control și verificare, în vederea desemnării specialiștilor, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la aprobarea planului de control și verificare, ministerul de resort transmite către instituțiile FSNA datele și informațiile prevăzute la alin. (2).(4)Datele comunicate și informațiile privind exercitarea controlului și verificării la operatorii economici înscriși în registru sunt protejate conform legislației privind informațiile clasificate.(5)Anexele nr. 1-16 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.(la 25-11-2022,
Articolul 17 din Capitolul V a fost modificat de Punctul 15, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 1la norme
AUTORIZAȚIE
Nr. ……
În temeiul art. 6 alin. (5) lit. m) din Legea nr. 232/2016 privind industria națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, autorizăm: ………., cu sediul în localitatea ……., str. ……… nr. ……, județul/sectorul ………………, nr. de ordine din registrul comerțului ……………………., CUI/CIF ………………….:

Nr. crt. Activitatea Cod CAEN
1.
2.
3.
4.
5.
6.

(Continuare pe verso)

Valabilitate: de la data de: ………. până la data de: …………
Ministru,
………..
Autorizația rămâne în proprietatea ministerului de resort și se returnează la radierea din registru.(la 25-11-2022,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 16, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 2la norme
AUTORIZAȚIE PREALABILĂ
Nr. …..
În temeiul art. 6 alin. (5) lit. m) coroborat cu art. 3 lit. a^1) din Legea nr. 232/2016 privind industria națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, autorizăm prealabil: …………, cu sediul în localitatea …………., str. ……… nr. ……………, județul/sectorul ……., nr. de ordine din registrul comerțului …….., CUI/CIF …….., în vederea realizării capacității de producție și/sau servicii pentru apărare identificate după cum urmează:

Nr. crt. Denumirea și adresa capacității Denumirea produsului, grupei de produse/lucrări/servicii Capacitate proiectată [UM/an] Dată estimată a punerii în funcțiune

Valabilitate: de la data de: ……………… până la data de: ……………….
Ministru,
…………..
Autorizația rămâne în proprietatea ministerului de resort și se returnează la radierea din registru.(la 25-11-2022,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 16, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 3la norme
CERERE
1.SolicitantSubsemnatul/Subsemnata^1, ……………………………., domiciliat(ă) în localitatea …………….., str. ……………………. nr. ……, bl. ……, sc. ……., et. ……, ap. ….., județul/sectorul ………….., telefon ………….., posesor/posesoare al/a actului de identitate …………….. seria …….. nr. …………………, eliberat de ………………. la data de …………………., CNP …………….., în calitate de ………….., prin^2 …………………., conform^3 …………., pentru^4 …………………., având numărul de ordine în registrul comerțului ……………., CIF/CUI ……………., cu sediul social în localitatea ………………, str. ………………. nr. …….., bl. …….., sc. ……., et. ……., ap. …….., județul/sectorul ………………, cod poștal …………, telefon ………., fax ………………………….., e-mail ………………….2.În temeiul art. 38 alin. (2) din Legea nr. 232/2016 privind industria națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 3 alin. (1) lit. a) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 232/2016 privind industria națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 611/2017, cu modificările și completările ulterioare, solicit eliberarea autorizației pentru desfășurarea de activități necesare realizării de produse militare, sensibile și strategice și/sau serviciilor aferente acestora, conform codurilor CAEN privind clasificarea activităților din economia națională, după cum urmează:

Nr. crt. Activitatea^5 Cod CAEN
1.
2.
3.

3.Domiciliul ales pentru comunicări^6:Numele și prenumele …………………………., adresa: localitatea ……………, str. …………………. nr. ……, bl. ……, sc. ……, et. ……, ap. ……, județul/sectorul ……………., cod poștal ……………., telefon …………, fax ……………, e-mail …………………4.Anexez la prezenta cerere următoarele documente:

Nr. crt. Denumirea documentului/actului Nr. de înregistrare/Data actului Nr. file
1. Certificat de înregistrare emis de registrul comerțului – copie certificată
2. Certificat constatator în forma extinsă, emis de registrul comerțului – original
3. Declarația pe propria răspundere din care rezultă că dețin în mod legal bunuri mobile sau imobile, care fac parte din capacitățile definite la art. 3 lit. c) și/sau d) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare, în original
4. Fișă Partea I – Date generale
5. Fișă Partea a II-a – Capacități, activități și produse/servicii
6. Cazierul judiciar și acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, însoțit de copia actului de identitate, pentru asociații/ acționarii care dețin cel puțin 10% din părțile sociale/acțiuni, precum și pentru administratori
7. Cazierul judiciar al firmei
Total file:

Anexele fac parte integrantă din prezenta cerere, întocmită într-un exemplar unic.Sub sancțiunile aplicabile faptei de fals în declarații, declar că datele din această cerere sunt reale, corecte și complete.Sunt de acord ca datele din prezenta cerere să fie prelucrate, cu aplicarea dispozițiilor Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, în vederea eliberării autorizației prevăzute la art. 3. lit. b) din Legea nr. 232/2016 privind industria națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.Data: zz.ll.aaaa …………………………..
Semnătura^7:
…………………………..
^1 Datele conducătorului (administratorului) operatorului economic.^2 Se completează în situația depunerii cererii prin împuternicit cu datele acestuia. Mandatarul depune, ca anexă la cerere, o copie a actului de identitate.^3 Actul, în original, prin care este realizată împuternicirea.^4 Datele operatorului economic.^5 Se completează câte un rând pentru fiecare activitate economică.^6 Se completează în situația în care se dorește alegerea unui domiciliu pentru comunicare, altul decât sediul social.^7 Cererea se semnează de către conducătorul (administratorul) operatorului economic.(la 25-11-2022,
Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 16, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 4la norme
Fișa [denumire operator economic]
Partea I – Date generale

Nr. crt. Denumirea operatorului economic
1. Nr. de ordine în registrul comerțului
2. CIF/CUI
3. Adresa sediului social
4. Domiciliu fiscal
5. Domiciliul ales pentru comunicare
6. Nr. de telefon
7. Nr. de fax
8. Pagina de internet/Adresă e-mail
9. Numele, prenumele și calitatea (funcția) reprezentantului legal
10. Numele, prenumele și calitatea (funcția) persoanei de contact
11. Activitatea principală (potrivit actului constitutiv)
12. Sedii secundare/Puncte de lucru (denumire; adresă; durata sediului)
13. Sedii și/sau activități autorizate
14. Structura acționariatului
15. Produse realizate pentru FSNA
16. Servicii realizate pentru FSNA
17. Titular al dreptului de proprietate intelectuală^1 pentru [denumirea produsului/serviciului]
18. Certificări, acreditări, autorizări^2
19. Avize de funcționare (de exemplu, mediu, securitate la incendiu, ITM, altele asemenea)

^1 Titluri de protecție care conferă operatorului economic drepturi exclusive pe teritoriul României. Se completează cu: denumirea oficială a titlului, titularul drepturilor exclusive, organismul emitent, nr. de înregistrare, data emiterii, perioada de valabilitate.^2 Înscris prin care un organism abilitat certifică faptul că un produs/proces/serviciu este conform cu standardele aplicabile în domeniu. Se completează cu: denumirea oficială a înscrisului, titularul, produsul/procesul/serviciul certificat, organismul emitent, nr. de înregistrare, data emiterii, perioada de valabilitate.(la 25-11-2022,
Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 16, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)

 + 
Anexa nr. 5ala normePentru FSNA*
Fișa [denumire operator economic]
Partea a II-a – Capacități, activități și produse/servicii care se realizează pe acestea

Nr. crt. Denumirea capacității^1 Activitate/Cod CAEN Denumire Cantitate realizabilă[UM/an] Nr. personal^3 Deținătorul^4 documentației tehnice necesare realizării produsului/serviciului
produs^2 serviciu produs^2 serviciu

^1 Capacitate de producție și/sau servicii existente, așa cum sunt definite la art. 3 lit. c) și d) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare.^2 Produse militare, produse sensibile, produse strategice, după caz, așa cum sunt definite la art. 3 lit. u)-w) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare.^3 Personal care desfășoară activitățile indisolubil legate de realizarea volumului de produse și/sau servicii corespunzător capacității menționate.^4 Denumirea entității care deține dreptul de proprietate intelectuală asupra documentației tehnice – materializat printr-un titlu de protecție care îi conferă drepturi exclusive pe teritoriul României – și care a transferat operatorului economic dreptul de folosință a acesteia.* Conform art. 4 din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare.NOTĂ:După completare se atribuie nivelul de clasificare al informațiilor conținute.(la 25-11-2022,
Anexa nr. 5 a fost modificată de Punctul 16, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 5bla normePentru alte țări *
Fișa [denumire operator economic]
Partea a II-a – Capacități, activități și produse/servicii care se realizează pe acestea

Nr. crt. Denumirea capacității^1 Activitate/Cod CAEN Denumire Cantitate realizabilă[UM/an] Nr. personal^3 Deținătorul^4 documentației tehnice necesare realizării produsului/serviciului
produs^2 serviciu produs^2 serviciu

^1 Capacitate de producție și/sau servicii existente, așa cum sunt definite la art. 3 lit. c) și d) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare.^2 Produse militare, produse sensibile, produse strategice, după caz, așa cum sunt definite la art. 3 lit. u)-w) din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare.^3 Personal care desfășoară activitățile indisolubil legate de realizarea volumului de produse și/sau servicii corespunzător capacității menționate.^4 Denumirea entității care deține dreptul de proprietate intelectuală asupra documentației tehnice – materializat printr-un titlu de protecție care îi conferă drepturi exclusive pe teritoriul României – și care a transferat operatorului economic dreptul de folosință a acesteia.* Conform art. 4 din Legea nr. 232/2016, cu modificările și completările ulterioare.NOTĂ:După completare se atribuie nivelul de clasificare al informațiilor conținute.(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 16, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 6la norme
CERERE
1.SolicitantSubsemnatul/Subsemnata^1, ……………………………, domiciliat(ă) în localitatea …………., str. …………………………. nr. ……., bl. ……, sc. ……, et. ….., ap. ….., județul/sectorul …………………………., telefon ……………….., posesor/posesoare al/a actului de identitate ……………………. seria …….. nr. ………………….., eliberat de ………………….. la data ………………….., CNP …………………, în calitate de ……………………, prin^2 …………………., conform^3 ………………., pentru^4 …………………….., având numărul de ordine în registrul comerțului ………………., CIF/CUI …………………., cu sediul social în localitatea …………………., str. ……………………. nr. ……, bl. ……, sc. ……, et. ….., ap. ….., județul/sectorul ……………………., cod poștal ………….., telefon ………………….., fax ………………….., e-mail ………………….. .2.În temeiul art. 38 alin. (2) din Legea nr. 232/2016 privind industria națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 3 alin. (1^1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 232/2016 privind industria națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 611/2017, cu modificările și completările ulterioare, solicit eliberarea autorizației prealabile pentru realizarea capacității de producție și/sau servicii pentru apărare, identificată după cum urmează:

Nr. crt. Denumirea și adresa capacității^5 Denumirea produsului, grupei de produse/lucrări/servicii Capacitate proiectată[UM/an] Dată estimată a punerii în funcțiune
1
2
3

3.Domiciliul ales pentru comunicări^6:Numele și prenumele …………………….., adresa: localitatea …………, str. ……………. nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. …., județul/sectorul ………………, cod poștal ………………….., telefon ………………….., fax ………………….., e-mail ………………….. .4.Anexez la prezenta cerere următoarele documente:

Nr. crt. Denumirea documentului/actului Nr. de înregistrare/data actului Nr. file
1. Certificat de înregistrare emis de registrul comerțului – copie certificată
2. Certificat constatator în formă extinsă, emis de registrul comerțului – original
3. Actul constitutiv, în copie legalizată
4. Înscrisuri doveditoare pentru deținerea capacităților tehnice și economice necesare realizării capacității de producție și/sau servicii pentru apărare pe care intenționez să o realizez
5. Fișă Partea I – Date generale
6. Cazierul judiciar și acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, însoțit de copia actului de identitate, pentru asociații/acționarii care dețin cel puțin 10% din părțile sociale/acțiuni, precum și pentru administratori
7. Cazierul judiciar al firmei
Total file:

Anexele fac parte integrantă din prezenta cerere, întocmită într-un exemplar unic.Sub sancțiunile aplicabile faptei de fals în declarații, declar că datele din această cerere sunt reale, corecte și complete.Sunt de acord ca datele din prezenta cerere să fie prelucrate, cu aplicarea dispozițiilor Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, în vederea eliberării autorizației prevăzute la art. 3 lit. a^1) din Legea nr. 232/2016 privind industria națională de apărare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.Data: zz.ll.aaaa …………………………..
Semnătura^7:
…………………………..
^1 Datele conducătorului (administratorului) operatorului economic.^2 Se completează în situația depunerii cererii prin împuternicit cu datele acestuia. Mandatarul depune, ca anexă la cerere, o copie a actului de identitate.^3 Actul, în original, prin care este realizată împuternicirea.^4 Datele operatorului economic.^5 Se completează câte un rând pentru fiecare capacitate.^6 Se completează în situația în care se dorește alegerea unui domiciliu pentru comunicare, altul decât sediul social.^7 Cererea se semnează de către conducătorul (administratorul) operatorului economic.(la 25-11-2022,
Anexa nr. 6 a fost modificată de Punctul 16, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 7la normeOPERATORUL ECONOMIC
MEMORIU DE PREZENTARE
Memoriul de prezentare va cuprinde, în principal, următoarele:1.denumirea operatorului economic:– actul de înființare (reorganizare);– conducerea;– adresa, inclusiv căsuța poștală;– adresa punctului de lucru;– telefon secretariat;– telefon central;– telefon fix și mobil director;– telefon fix și mobil responsabil întocmire inventar;– telefon fix și mobil șef structură de securitate;– e-mail;– site oficial pe internet;2.ministerul de resort;3.structura acționariatului;4.capitalul social;5.obiectul de activitate.
Director general,
………………………………………………….
(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 8la normeOPERATORUL ECONOMIC
CLASIFICAT (după completare)

PLANUL GENERAL AL OPERATORULUI ECONOMIC

Scara:(Se va utiliza maximum formatul A3.)
SCHEMA
LEGENDĂ:Se nominalizează structurile funcționale și productive.În cazul în care spațiul existent nu permite nominalizarea tuturor structurilor, acestea vor fi specificate separat, pe file format A4.


Director general,
…………………………
Director de specialitate,
…………………………………..(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)

 + 
Anexa nr. 9la normeMinisterul de resort ……………………………
CLASIFICAT (după completare)
Operatorul economic …………………………Telefon …………………………………………….Fax ………………………………………………….
FIȘA CAPACITĂȚII
Capacități de producție pentru apărare

Nr. crt. Denumirea produsului, grupa de produse, lucrări, servicii Capacitatea de producție Observații
U.M. Proiectată (unități fizice)(mil. lei) Aprobată(unități fizice)(mil. lei) Pusă în funcțiune(unități fizice)(mil. lei) Situația capacității după restructurare Situația capacității de producție(unități fizice) (mil. lei)
0 1 2 3 4 5 6 7 8
TOTAL, din care:

NOTĂ:Valorile din col. 5 vor fi cele din evidența contabilă.
Director general,
…………………………
Director de specialitate,
…………………………………..(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)

 + 
Anexa nr. 10la normeOPERATORUL ECONOMIC
CLASIFICAT (după completare)

SITUAȚIA
investițiilor realizate pe capacitățile de producție pentru apărare

Nr. crt. Denumirea capacității Obiectul investiției Sursa de finanțare Gradul de utilizare Observații
1
2
3

NOTE:1.Situația se completează cu ocazia inventarierii și cuprinde obiectivele de investiții noi realizate și incluse în inventarul capacităților de producție pentru apărare.2.La rubrica „Observații“ se vor menționa inclusiv investițiile nefinalizate aferente capacităților de producție pentru apărare și care nu au fost sistate.
Director general,
…………………………
Director de specialitate,
…………………………………..
(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)

 + 
Anexa nr. 11la normeOPERATORUL ECONOMIC
CLASIFICAT (după completare)

SITUAȚIA
suprafețelor totale și productive

Nr. crt. Denumirea capacității(conform fișei capacității) Suprafața (mp) Observații
Suprafața terenului Suprafața desfășurată Suprafața desfășurată productivă
TOTAL

NOTĂ:În cazul în care capacitățile nu se pot delimita, se va completa numai rubrica „Total“.Director general, …………………………Director de specialitate,…………………………………..(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 12la normeOPERATORUL ECONOMIC
SITUAȚIA
dotării cu scule, dispozitive, verificatoare (SDV) și aparatură de măsură
și control (AMC) specializate din sectorul de producție pentru apărare

Nr. crt. Categoria Existent buc. (tone) Conservat buc. (tone) Observații
0 1 2 3 4
1 SDV
2 AMC
TOTAL

NOTĂ:SDV și AMC vor fi corelate cantitativ cu capacitățile de producție pentru apărare nominalizate în anexa nr. 8 la norme.
Director general,
…………………………
Director de specialitate,
…………………………………..(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)

 + 
Anexa nr. 13la normeOPERATORUL ECONOMIC
CLASIFICAT (după completare)

SITUAȚIA
existentului de documentații aferente producției pentru apărare

Nr. crt. Denumirea documentației Simbolul/faza Felul documentației original (O), copie (C) Anul elaborării Regimul juridic Nr. file Observații
TOTAL

NOTĂ:Situația se completează pe următoarele capitole:– studii;– documentații de produs;– documentații tehnologice;– documentații de licență.
Director general,
…………………………
Director de specialitate,
…………………………………..
(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 14la norme
PAGINA DE GARDĂ
Inventarul capacităților de producție/servicii pentru apărare pe anul …………
de la societatea …………………………………………..
Aprobat
(denumirea autorității de specialitate)
Președinte
Avizat
(denumirea ministerului de resort)
Secretar de stat
Întocmit
(denumirea operatorului economic)
Director general

Nr. crt. Denumirea capitolului Pag.
1 Pagina de gardă
2 Notă de fundamentare
3 Anexa nr. 7 la norme – Memoriu de prezentare
4 Anexa nr. 8 la norme – Planul general al operatorului economic
5 Anexa nr. 9 la norme – Fișa capacității
6 Anexa nr. 10 la norme – Situația investițiilor realizate pe capacitățile de producție pentru apărare
7 Anexa nr. 11 la norme – Situația suprafețelor totale și productive
8 Anexa nr. 12 la norme – Situația dotării cu scule, dispozitive, verificatoare (SDV) și aparatură de măsură și control (AMC) specializate din sectorul de producție pentru apărare
9 Anexa nr. 13 la norme – Situația existentului de documentații aferente producției pentru apărare
10 Listele de inventariere
11 Decizia privind numirea comisiei de inventariere
12 Declarațiile gestionarilor
13 Procesul-verbal de inventariere

(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 15la norme(Secret după completare)Aprob.Ministerul de resortSecretarul de stat coordonatorAvizatAutoritatea de specialitate
PLANUL DE CONSERVARE
– structura-cadru
1.Date de identificare:– denumirea operatorului economic;– sediul, numărul de telefon, fax, codul fiscal;– profilul de activitate.2.Planul general al operatorului economic, pe care se marchează:– amplasarea clădirilor, instalațiilor tehnologice, depozitele de incintă, depozitele din afara unității, propuse pentru conservare;– căile de acces din incinta unității și cele adiacente acesteia;– rețelele și racordurile de alimentare cu energie electrică, agent termic și gaze;– rețele de canalizare;– stațiile pirotehnice și spațiile de siguranță aferente acestora;– poligoane de tragere sau încercare, căi de acces la acestea;– vecinătățile.3.Organizarea și desfășurarea conservării capacităților de producție:– justificarea conservării capacităților de producție;– pregătirea pentru intrarea în conservare a capacităților de producție;– menținerea și urmărirea comportării în timp a capacităților de producție conservate;– particularități tehnice de conservare:– localizarea mijloacelor fixe propuse pentru conservare (utilaje, construcții, plan general, instalații tehnologice etc.);– stabilirea duratei de conservare;– principalele activități pentru conservarea mijloacelor fixe (Se întocmește fișa de conservare pentru fiecare mijloc fix care urmează a fi conservat; fișa va conține activitățile care se vor executa, timpii de execuție, denumirea materialelor folosite pentru conservare.);– fișa de conservare – se aprobă de managerul operatorului economic.4.Categoria de personal folosită pentru conservare:– personal instruit în acest scop.5.Surse de finanțare pentru achiziționarea materialelor necesare conservării și cheltuielile de manoperă, după caz:– surse proprii;– bugetul de stat, prin ministerul de resort.6.Planul construcțiilor, instalațiilor tehnologice, mijloacelor de producție, elementelor de plan general, precum și al investițiilor/construcțiilor nefinalizate trebuie să conțină date privind:– destinația;– suprafața construcției, din care cea conservată;– mijloacele fixe care se vor conserva (denumire, an de fabricație, produsele pentru care sunt destinate, numărul utilajelor de același tip, cine execută, controlează și răspunde de operațiunile de conservare, cine răspunde în perioada de conservare, periodicitatea controlului mijloacelor fixe conservate);– căile interioare de acces, de evacuare și de intervenție;– instalațiile, sistemele, dispozitivele și aparatele de prevenire și stingere a incendiilor cu care este echipată construcția;– modalități de intervenție în caz de incendiu sau calamități naturale.
Director general,
…………………………
Director de specialitate,
…………………………………..
NOTE:1.La planul de conservare se anexează fișele de conservare, care se aprobă de conducătorul operatorului economic.2.Fișele de conservare se întocmesc pentru fiecare mijloc de producție propus pentru conservare, precum și pentru sumele propuse pentru finanțare în anul respectiv.(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)
 + 
Anexa nr. 16la norme(Secret după completare)Aprob.Ministerul de resortSecretarul de stat coordonatorAvizatAutoritatea de specialitate
PLANUL DE SECURIZARE
– structura-cadru
1.Date de identificare:– denumirea operatorului economic;– sediul, numărul de telefon, fax, codul fiscal;– profilul de activitate.2.Planul general al operatorului economic, pe care se marchează:– amplasarea clădirilor, instalațiilor tehnologice, depozitele de incintă, depozitele din afara unității, propuse pentru securizare;– căile de acces din incinta unității și cele adiacente acesteia;– rețelele și racordurile de alimentare cu energie electrică, agent termic și gaze;– rețele de canalizare;– stațiile pirotehnice și spațiile de siguranță aferente acestora;– poligoane de tragere sau încercare, căi de acces la acestea;– vecinătățile.3.Organizarea și desfășurarea securizării capacităților de producție:– justificarea securizării capacităților de producție;– particularități tehnice de securizare:– întocmirea planului de pază și stabilirea condițiilor de securitate, după caz;– executarea de lucrări de reabilitare a clădirilor, în scopul asigurării unui climat tehnologic conform normelor în vigoare, inclusiv reabilitarea rețelelor de energie electrică, gaze, apă, canalizare și stării de epurare;– asigurarea condițiilor de climat tehnologic impus de normativele de profil;– localizarea mijloacelor fixe propuse pentru securizare (utilaje, construcții, plan general, instalații tehnologice etc.);– stabilirea duratei de securizare;– principalele activități pentru securizarea capacităților de producție.4.Categoria de personal folosită pentru securizare:– personal instruit în acest scop.5.Surse de finanțare pentru achiziționarea materialelor necesare securizării și cheltuielile de manoperă, după caz:– surse proprii;– bugetul de stat, prin ministerul de resort.6.Planul construcțiilor, instalațiilor tehnologice, mijloacelor de producție, elementelor de plan general, precum și al investițiilor/construcțiilor nefinalizate trebuie să conțină date privind:– destinația;– suprafața construcției, din care cea securizată;– mijloacele fixe care se vor securiza;– căile interioare de acces, de evacuare și de intervenție;– instalațiile, sistemele, dispozitivele și aparatele de prevenire și stingere a incendiilor cu care este echipată construcția;– modalități de intervenție în caz de incendiu sau calamitați naturale.NOTE:1.La planul de securizare se anexează fișele de securizare, care se aprobă de conducătorul operatorului economic.2.Fișele de securizare se întocmesc pentru fiecare mijloc de producție propus pentru securizare, precum și pentru sumele propuse pentru finanțare în anul respectiv.
Director general,
…………………………
Director de specialitate,
…………………………………..(la 25-11-2022,
Actul a fost completat de Punctul 17, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.403 din 16 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1139 din 25 noiembrie 2022
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x