NORME METODOLOGICE din 22 decembrie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 51 din 21 ianuarie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1058 19/10/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 3REFERIRE LALEGE 466 12/11/2003
ART. 3REFERIRE LAOG 17 24/01/2002
ART. 5REFERIRE LALEGE 466 12/11/2003
ART. 5REFERIRE LAOG 17 24/01/2002
ART. 7REFERIRE LALEGE 466 12/11/2003
ART. 7REFERIRE LAOG 17 24/01/2002
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 466 12/11/2003
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 17 20/02/2002
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 466 12/11/2003
ANEXA 3REFERIRE LAOG 17 24/01/2002
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 466 12/11/2003
ANEXA 4REFERIRE LAOG 17 24/01/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1058 19/10/2007
ActulAPROBAT DEORDIN 1061 22/12/2003
ActulCONTINUT DEORDIN 1061 22/12/2003

privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Dispoziţiile prezentelor norme metodologice se aplică pentru verificarea respectării perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă de către conducătorii auto care efectuează transporturi rutiere cu autovehicule care au masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone sau capacitate de peste 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto.(2) Activitatea de control al respectării perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere are ca obiectiv prioritar verificarea condiţiilor de muncă ale acestora, creşterea siguranţei rutiere şi respectarea principiilor concurenţei loiale între operatorii de transport rutier.
 + 
Articolul 2(1) Activitatea de control al respectării perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere, în trafic şi la sediul operatorilor de transport rutier, se va efectua de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., instituţie care reprezintă organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, desemnat să asigure în principal inspecţia şi controlul respectării prevederilor reglementărilor naţionale şi internaţionale privind condiţiile de siguranţă a transporturilor rutiere.(2) La controalele efectuate în trafic pentru stabilirea respectării perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere va putea participa şi personalul specializat cu atribuţii de inspecţie şi control al Regiei Autonome "Registrul Auto Român", care va verifica starea tehnică şi modul de funcţionare a tahografelor.
 + 
Capitolul IIActivitatea de control al respectării perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere + 
Articolul 3(1) Activitatea de control al respectării perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere, prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 466/2003, se va efectua de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control al Autorităţii Rutiere Române A.R.R.(2) Verificările privind respectarea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere se vor efectua în trafic şi la sediul operatorilor de transport rutier.(3) În fiecare an se vor verifica cel puţin 1% din totalul zilelor de lucru ale conducătorilor auto; din aceste verificări cel puţin 15% trebuie să aibă loc în trafic şi cel puţin 25% la sediul operatorilor de transport rutier.
 + 
Articolul 4(1) Verificările efectuate în trafic privind respectarea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere se vor face de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control al Autorităţii Rutiere Române – A.R.R., în cadrul echipajelor de control al traficului rutier.(2) Activitatea de control în trafic va cuprinde verificări cu privire la veridicitatea datelor înscrise pe foile de înregistrare.(3) Verificările în trafic se vor efectua prin deschiderea tahografului de către conducătorul auto la solicitarea personalului cu atribuţii de inspecţie şi control şi prezentarea foilor de înregistrare în vederea analizării acestora. Conducătorul auto va prezenta pentru verificări toate foile de înregistrare pentru săptămâna în curs şi cel puţin ultima zi lucrată din săptămâna anterioară.(4) Deschiderea tahografului va fi menţionată pe versoul foii de înregistrare, specificându-se data şi ora, precum şi datele de identificare a persoanei care a efectuat verificarea.(5) Prevederile alin. (2), (3) şi (4) se aplică numai în cazul în care vehiculele oprite de echipajele de control pentru verificări nu sunt dotate cu tahografe digitale.
 + 
Articolul 5(1) În cazul în care la verificările în trafic s-a constatat nerespectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 17/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 466/2003, aceasta se va evidenţia şi consemna de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control al Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. într-un formular-tip, înseriat şi numerotat, numit „Buletin de control”. Modelul buletinului de control este prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.(2) Formularul "Buletin de control" va fi compus din două exemplare autocopiante, din care un exemplar se înmânează sub semnătură conducătorului auto.(3) În cazul în care acesta refuză să îl semneze sau să îl preia, agentul constatator va face această menţiune la rubrica "Conducător auto".
 + 
Articolul 6(1) Verificările efectuate la sediul operatorilor de transport rutier privind respectarea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere se vor face de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control al Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. Verificările vor consta în analizarea foilor de înregistrare utilizate şi arhivate distinct pentru fiecare conducător auto, operatorul de transport având obligaţia să păstreze la sediul său respectivele foi de înregistrare pe o perioadă de 2 ani, pentru fiecare conducător auto.(2) La verificare persoana desemnată să conducă permanent şi efectiv activitatea de transport rutier a operatorului de transport va pune la dispoziţie, în original, foile de înregistrare utilizate de fiecare conducător auto într-o perioadă de cel puţin două săptămâni consecutive.(3) După verificarea foilor de înregistrare utilizate, personalul cu atribuţii de inspecţie şi control al Autorităţii Rutiere Române – A.R.R., care a efectuat respectivele verificări, va menţiona propriile date de identificare pe versoul foilor de înregistrare care au fost analizate.
 + 
Articolul 7Verificările efectuate la sediul operatorilor de transport rutier privind respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 17/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 466/2003, se vor evidenţia în formularul-tip „Fişă de contravenţii”. Modelul fişei de contravenţii este prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
 + 
Articolul 8Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. va prezenta anual Direcţiei generale transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului un raport de informare referitor la controalele efectuate privind respectarea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere. Modelul raportului de informare privind activitatea de control în trafic este prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. Modelul raportului de informare privind activitatea de control la sediile operatorilor de transport rutier este prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.
 + 
Articolul 9Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. va elabora proceduri proprii de control pentru îndeplinirea prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 10(1) Pentru verificarea respectării perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere, a tahografelor şi a datelor înscrise pe foile de înregistrare utilizate, personalul cu atribuţii de inspecţie şi control al Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. va fi pregătit profesional pentru desfăşurarea acestei activităţi.(2) Pregătirea profesională va fi efectuată astfel încât să asigure personalului şcolarizat cunoştinţele necesare despre tahografe şi foile de înregistrare, precum şi cunoştinţele necesare referitoare la reglementările în vigoare privind perioadele de conducere şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere.
 + 
Capitolul IIISancţiuni + 
Articolul 11(1) Nerespectarea prevederilor referitoare la perioadele de conducere şi perioadele de odihnă de către conducătorii auto care efectuează transporturi rutiere se sancţionează conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 17/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 466/2003.(2) Nerespectarea prevederilor referitoare la perioadele de conducere şi perioadele de odihnă de către conducătorii autovehiculelor înmatriculate în alte state, care efectuează transporturi rutiere pe teritoriul României, se sancţionează conform prevederilor alin. (1), sancţiunile prevăzute aplicându-se conducătorului auto, procedându-se atunci când situaţia o impune la imobilizarea autovehiculului, conform reglementărilor în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice, până la achitarea amenzii şi, după caz, pentru efectuarea perioadei de odihnă.
 + 
Anexa 1───────la normele metodologice───────────────────────AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ – ARRAGENŢIA ________________________Seria AETR Nr. ……BULETIN DE CONTROL1. Locul controlului …….. judeţul …… data şi ora ……….2. Numărul de înmatriculare al auto vehiculului ……… licenţă de execuţie …………….3. Operatorul de transport ………………………………….4. Licenţă (autorizaţie) de transport rutier ………………….5. Adresa/naţionalitatea ……………………………………6. Nume şi prenume conducător auto nr. 1 ……………………..Document de identitate/permis conducere ……………………7. Nume şi prenume conducător auto nr. 2 ……………………..Document de identitate/permis conducere ……………………8. Perioada şi numărul diagramelor tahograf verificate …………9. Tipul transportului: marfa [] persoane []mărfuri periculoase []

    Abateri constatate
Încadrarea

PVC
Serie
şi nr.

Val.
amendă
(mil.
lei)
ABATERI MENŢIONATE ÎN PROCESELE
VERBALE
Timp de conducere neîntrerupta
Perioadă zilnică de conducere
Perioadă zilnică de odihnă
Mai mult de 6 zile consecutiv sau mai
mult de 56 de ore în 6 zile consecutiv
Perioadă săptămânală de odihnă
Utilizarea incorectă a foii de înregistrare
Absenţa totală sau parţială a foilor de
înregistrare
Aparat de control defect, sau incorect utilizat
Lipsa verificării tehnice periodice a aparatului
de control
Manevrarea incorectă a selectorului de
înregistrare a activităţilor
ABATERI GRAVE CONSTATATE
Refuzul efectuării controlului
Falsificarea foilor de înregistrare
Deteriorarea aparatului de control
Lipsă aparat tahograf

10. Alte menţiuniInspector ARR Conducător auto(Nume, prenume, semnătură) (Nume, prenume, semnătură) + 
Anexa 2───────la normele metodologice───────────────────────

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
    CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
    AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ
    AGENŢIA ARR …………….
                                  FIŞĂ DE CONTRAVENŢII
                  conform OGR 17/2002 aprobată prin Legea 466/2003
    Operator transport: ………………
    Sediul social: …………………..
    Tipul de transport ……………….
    Data controlului………………….
    Număr şoferi controlaţi……………
Clasificare abateri

Abaterea

Număr abateri
mai puţin
grave sau depa
siri ale tim-
pilor cu mai
putin de 20%
Număr abateri
foarte grave
sau depăşiri
ale timpilor
cu mai mult
de 20%
PVC
Serie,
nr.
valoa-
re

Timp de conducere neîntreruptă
Perioadă zilnică de conducere
Perioadă zilnică de odihnă
Mai mult de 6 zile consecutiv sau mai
mult de 56 de ore în 6 zile consecutiv
Perioadă săptămânală de odihnă
Utilizarea incorectă a foii de
înregistrare
X
Absenţa totală sau parţială a foilor de
înregistrare
X
Aparat de control defect, sau incorect
utilizat
X
Lipsa verificării tehnice periodice a
aparatului de control
X
Manevrarea incorectă a selectorului de
înregistrare a activităţilor
X
Refuzul efectuării controlului X
Falsificarea foilor de înregistrare X
Deteriorarea aparatului de control X
Lipsă aparat tahograf X
Neefectuarea controlului intern de către
operatorii de transport
X
Acordarea de plăţi conducătorilor auto în
funcţie de distanţa parcursă şi/sau
cantitatea de mărfuri transportată
X
Nepăstrarea diagramelor tahograf pe şoferi
în ordine cronologică (2 ani)
X

INTOCMIT ______________ŞEF AGENŢIE ARR ______________ + 
Anexa 3───────la normele metodologice───────────────────────    AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ – ARR                    RAPORT DE INFORMARE Perioada _____________          privind controlul respectării prevederilor OGR 17/2002,          aprobată prin Legea 466/2003    Statistică detaliată – control trafic:

Mărfuri Persoane
România

alte
state
România

alte
state
ABATERI MENŢIONATE ÎN PROCESELE VERBALE x x x x
Referitor la conducerea continuă
Referitor la conducerea zilnică
Referitor la timpul zilnic de odihnă
Mai mult de 6 zile consecutiv
Referitor la timpul de odihnă săptămânal
Utilizarea incorecta a foilor de înregistrare
Tahograf defect sau incorect utilizat
Lipsa verificării tehnice periodice a
tahografului
Absenţa totală sau parţială a foilor de
înregistrare
Manevrare incorectă a selectorului de
înregistrare a activităţilor
ABATERI GRAVE CONSTATATE x x x x
Refuzul efectuării controlului
Falsificarea foilor de înregistrare
Deteriorarea tahografului
Lipsa aparatului tahograf

 Statistică globală – control în trafic:┌───────────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬───┐│ │ Mărfuri │ Persoane │ T ││ ├────────┬─────┼───────┬───────┤ O ││ │ România│alte │România│alte │ T ││ │ │state│ │ state │ A ││ │ │ │ │ │ L │├───────────────────────────────────────────┼────────┼─────┼───────┼───────┼───┤│Numărul vehiculelor controlate │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────────┼────────┼─────┼───────┼───────┼───┤│Din care, încărcate cu mărfuri periculoase │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────────┼────────┼─────┼───────┼───────┼───┤│Numărul vehiculelor aflate în neregulă │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────────┼────────┼─────┼───────┼───────┼───┤│Din care, încărcate cu mărfuri periculoase │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────────┼────────┼─────┼───────┼───────┼───┤│Numărul zilelor de lucru ale conducătorilor│ │ │ │ │ ││auto controlaţi │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────────┼────────┼─────┼───────┼───────┼───┤│Numărul contravenţiilor menţionate în │ │ │ │ │ ││procesele verbale │ │ │ │ │ │├───────────────────────────────────────────┼────────┼─────┼───────┼───────┼───┤│Valoarea amenzilor aplicate (mil, lei) │ │ │ │ │ │└───────────────────────────────────────────┴────────┴─────┴───────┴───────┴───┘ + 
Anexa 4───────la normele metodologice───────────────────────*Font 7*    AUTORITATEA RUTIERA ROMÂNĂ – ARR                      RAPORT DE INFORMARE                                                         Perioada __________                 privind controlul respectării prevederilor                 OGR 17/2002, aprobata prin Legea 466/2003  Statistică detaliată – control la sediul operatorilor de transport:

Mărfuri Persoane
ABATERI MENŢIONATE ÎN PROCESELE VERBALE X
Referitor la conducerea continuă
Referitor la conducerea zilnică
Referitor la timpul zilnic de odihnă
Mai mult de 6 zile consecutive sau mai mult de 56 ore
în 6 zile consecutive
Referitor la timpul de conducere, două săptămâni
consecutive
Referitor la timpul de odihnă săptămânal
Utilizarea incorectă a foii de înregistrare
Absenţa totală sau parţială a foilor de înregistrare
Manevrarea incorectă a selectorului de înregistrare
ABATERI GRAVE CONSTATATE X X
Refuzul efectuării controlului
Falsificarea foilor de înregistrare
Nepăstrarea foilor de înregistrare pe perioada prevăzută
de reglementările în vigoare (2 ani)
Neefectuarea controlului intern de către operatorul
de transport
Acordarea de plăţi şoferilor în funcţie de distanta
parcursă şi/sau cantitatea de mărfuri transportată

 Statistică globală – control la sediul operatorilor de transport:┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐│ │ Activitatea │ Structura operatorilor de transport ││ ├──────────────┬─────────────────────┤ rutier ││ │ Marfuri │ Persoane │- după numărul de conducatori auto – ││ ├────────────┬─┼────────────┬────────┼───┬────┬─────┬──────┬───────┬────┬──┤│ │transport │T│ transport │ │1-5│6-20│21-50│51-100│101-200│>200│T ││ │ rutier │o│ rutier │ │ │ │ │ │ │ │o ││ ├──────┬─────┤t├──────┬─────┤Total │ │ │ │ │ │ │t ││ │public│folos│a│public│folos│ │ │ │ │ │ │ │a ││ │ │pro- │l│ │pro- │ │ │ │ │ │ │ │l ││ │ │priu │ │ │priu │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────┼──────┼─────┼─┼──────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼──────┼───────┼────┼──┤│Numărul operatorilor de transport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││rutier verificaţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────┼──────┼─────┼─┼──────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼──────┼───────┼────┼──┤│Numărul de conducători auto verificaţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────┼──────┼─────┼─┼──────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼──────┼───────┼────┼──┤│Numărul zilelor de lucru verificate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────┼──────┼─────┼─┼──────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼──────┼───────┼────┼──┤│Numărul contravenţiilor menţionate în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││procesele verbale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────┼──────┼─────┼─┼──────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼──────┼───────┼────┼──┤│Valoarea totală a amenzilor aplicate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││[mil, lei] │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────┼──────┼─────┼─┼──────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼──────┼───────┼────┼──┤│Numărul licenţelor/autorizaţiilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││transport suspendate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────────────────────────────────┼──────┼─────┼─┼──────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼──────┼───────┼────┼──┤│Numărul licenţelor/autorizaţiilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││transport anulate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────────────────────────────────────────┴──────┴─────┴─┴──────┴─────┴────────┴───┴────┴─────┴──────┴───────┴────┴──┘––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x