NORME METODOLOGICE din 22 august 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 614 din 5 septembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 927 27/11/2007
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 22/08/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobate prin ORDINUL nr. 700 din 22 august 2007, publicat în Monitorul Oficial nr. 614 din 5 septembrie 2007.
 + 
Articolul 1DefinițiiÎn sensul prezentelor norme, următorii termeni se definesc după cum urmează:a)Programul SAPARD – Instrumentul Special de Preaderare pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală, aprobat prin Reglementarea Consiliului (CE) nr. 1.268/1999 ;b)Planul Național pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală (denumit în continuare PNDR) – programul aprobat de Comisia Europeană, în baza căruia se implementează Programul SAPARD în România. PNDR conține mai multe măsuri printre care și Măsura 2.1 "Dezvoltarea și îmbunătățirea infrastructurii rurale" și Măsura 3.5 "Silvicultură";c)Măsura 2.1 "Dezvoltarea și îmbunătățirea infrastructurii rurale" – domeniul în care sunt clasificate tipurile de proiecte ce vor fi cofinanțate și care are submăsuri de infrastructură tehnico-edilitară: drumuri în zonele rurale, alimentări cu apă în sistem centralizat în zonele rurale, canalizări în sistem centralizat în zonele rurale, precum și de infrastructură, de prevenire și protecție împotriva inundațiilor;d)Măsura 3.5 "Silvicultură" – domeniul în care sunt clasificate tipurile de proiecte ce vor fi cofinanțate și care are submăsuri pentru infrastructură: drumuri forestiere, precum și specifice activității forestiere: împăduriri, pepiniere, investiții pentru îmbunătățirea prelucrării primare a lemnului și marketingului produselor forestiere, gospodărirea pădurilor (inclusiv exploatarea forestieră);e)beneficiarii finali ai măsurilor 2.1 și 3.5 (denumiți în continuare beneficiari) pentru submăsurile de infrastructură: unitățile administrativ-teritoriale și/sau asocierile cu statut juridic dintre unitățile administrativ-teritoriale;f)Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (denumită în continuare APDRP) – organismul desemnat de România să îndeplinească funcția de implementare și de plată în cadrul Programului SAPARD;g)cererea de plată – solicitarea scrisă pe care potențialul beneficiar o depune la APDRP în vederea obținerii rambursării cheltuielilor eligibile efectuate pe parcursul implementării proiectului. La cererea de plată se atașează documentele justificative de plată;h)convenție – acordul încheiat în formă scrisă, care stabilește regulile și modul în care Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale virează sumele solicitate de unitățile administrativ-teritoriale prevăzute în anexa la Ordonanța Guvernului nr. 31/2007 privind reglementarea unor măsuri financiare pentru stimularea gradului de absorbție a fondurilor alocate prin Programul SAPARD, destinate asigurării surselor necesare efectuării plăților aferente unei tranșe de plată pentru decontarea lucrărilor de construcții, conform contractului de finanțare pentru obiective de investiții în infrastructura rurală, derulate prin Programul SAPARD;i)solicitare de plată – formularul prin care unitatea administrativ-teritorială solicită Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale plata unei sume pentru decontarea lucrărilor de construcții ce decurg din contractul de finanțare pentru obiective de investiții în infrastructura rurală, derulat prin Programul SAPARD;j)Notificarea beneficiarului cu privire la confirmarea plății – formularul din procedura de plată a APDRP, prin care beneficiarul este anunțat asupra efectuării plății.
 + 
Articolul 2Modul de încheiere a convențiilor(1)Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (denumit în continuare MADR) deschide contul 50.01.33 "Disponibil din sume alocate din venituri din privatizare conform Ordonanța Guvernului nr. 31/2007” la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, destinat asigurării surselor necesare efectuării, de către unitățile administrativ-teritoriale beneficiare ale Programului SAPARD, a plăților aferente unei tranșe de plată pentru decontarea lucrărilor de construcții care decurg din contractele de finanțare pentru obiectivele de investiții în infrastructură rurală derulate prin Programul SAPARD.(2)În termenul prevăzut la art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 31/2007 privind reglementarea unor măsuri financiare pentru stimularea gradului de absorbție a fondurilor alocate prin Programul SAPARD, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 537 din 8 august 2007, Ministerul Economiei și Finanțelor virează suma de 290 milioane lei în contul MADR deschis la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, cu următoarele elemente de identificare: cod IBAN nr. RO84TREZ700500133X001799, CUI 4221187.(3)Începând cu data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, unitățile administrativ-teritoriale prevăzute în anexa la Ordonanța Guvernului nr. 31/2007 vor depune la Direcția generală dezvoltare rurală – Autoritate de management pentru PNDR din cadrul MADR, în 3 exemplare, convențiile încheiate potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1, în care se specifică suma maximă care poate fi acordată din valoarea stipulată în anexa la Ordonanța Guvernului nr. 31/2007.(4)Convențiile vor avea anexate fișele de avizare a achizițiilor publice și declarația de eșalonare a plăților, avizate de APDRP.(5)În termen de până la 3 zile lucrătoare de la data depunerii convențiilor, acestea vor fi verificate și semnate de MADR.(la 29-11-2007,
Alineatul (5) din Articolul 2 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 927 din 27 noiembrie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 816 din 29 noiembrie 2007
)
(5)În termen de până la 3 zile lucrătoare de la data depunerii convențiilor, acestea vor fi verificate și semnate de MADR.(6)Unitățile administrativ-teritoriale prevăzute în anexa la Ordonanța Guvernului nr. 31/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 324/2007, pot semna convenții cu MADR până la data de 8 decembrie 2007.(la 29-11-2007,
Alineatul (6) din Articolul 2 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 927 din 27 noiembrie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 816 din 29 noiembrie 2007
)
(7)Convențiile semnate vor putea fi ridicate de la sediul MADR – Direcția generală dezvoltare rurală – Autoritate de management pentru PNDR de către reprezentantul legal al unității administrativ-teritoriale beneficiare și de reprezentantul APDRP.
 + 
Articolul 3Stabilirea nivelului sumelor acordate prin convențiiÎn scopul urgentării accesării fondurilor alocate prin Programul SAPARD, cu precădere pentru anul 2007, nivelul sumelor acordate prin convenții se stabilește astfel:1.unitățile administrativ-teritoriale prevăzute în anexa la Ordonanța Guvernului nr. 31/2007, care au semnat convenții cu MADR și care depun cereri de plată conforme la APDRP până la data de 15 octombrie 2007 inclusiv, pot solicita o sumă echivalentă cu cea înscrisă în cererea de plată depusă la APDRP (sumă calculată pe baza facturilor prezentate la plată de către furnizorii de bunuri, servicii și lucrări incluse în declarația de cheltuieli, anexă la cererea de plată), dar nu mai mult de 33% din valoarea stipulată în anexa la Ordonanța Guvernului nr. 31/2007;2.unitățile administrativ-teritoriale înscrise în anexa la Ordonanța Guvernului nr. 31/2007, care au semnat convenții cu MADR și care depun cereri de plată conforme la APDRP până la data de 30 aprilie 2008 inclusiv, pot solicita o sumă echivalentă cu cea înscrisă în cererea de plată depusă la APDRP (sumă calculată pe baza facturilor prezentate la plată de către furnizorii de bunuri, servicii și lucrări incluse în declarația de cheltuieli, anexă la cererea de plată), dar nu mai mult de 20% din valoarea stipulată în anexa la Ordonanța Guvernului nr. 31/2007.
 + 
Articolul 4Derularea convențiilor(1)Unitățile administrativ-teritoriale prevăzute în anexa la Ordonanța Guvernului nr. 31/2007 deschid contul 50.02.33 „Disponibil din sume alocate din venituri din privatizare unităților administrativ-teritoriale conform Ordonanța Guvernului nr. 31/2007„, la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului.(2)MADR – Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene virează suma solicitată în formularul "Solicitare de plată", întocmit conform anexei nr. 2, avizat de Centrul regional de plăți pentru dezvoltare rurală și pescuit din cadrul APDRP, în contul unității administrativ-teritoriale beneficiare prevăzut la alin. (1), în termen de 5 zile de la depunerea acestuia.(3)APDRP transmite MADR – Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene o copie de pe formularul prevăzut în procedura de plată a APDRP, denumit Notificarea beneficiarului cu privire la confirmarea plății, aferent ultimei tranșe de plată, în termen de 3 zile de la emiterea acestuia, în vederea verificării conformității în condițiile impuse de prevederile art. 3 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 31/2007.(4)În termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii "Notificării beneficiarului cu privire la confirmarea plății", aferentă ultimei tranșe de plată ce va fi decontată de către APDRP, unitățile administrativ-teritoriale sunt obligate să restituie integral sumele primite, chiar dacă APDRP nu a decontat integral contravaloarea tranșelor de plată, prin declararea unor cheltuieli ca neeligibile.(5)În termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor de la unitățile administrativ-teritoriale, MADR are obligația să vireze sumele în contul cod IBAN nr. RO24TREZ999650101xxxxxxx, deschis la Trezoreria Operativă Centrală, CUI 8609468, pentru reconstituirea veniturilor din privatizare înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, până la incidența sumei acordate conform art. 1 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 31/2007.(6)MADR raportează Ministerului Economiei și Finanțelor, în termen de 10 zile calendaristice de la sfârșitul fiecărei luni calendaristice, modul de utilizare a sumelor alocate, respectiv plățile efectuate conform situației prevăzute în anexa nr. 3.(7)MADR transmite lunar, în termen de 5 zile calendaristice de la sfârșitul lunii de raportare, Ministerului Economiei și Finanțelor, lista cu unitățile administrativ-teritoriale care nu au respectat termenul de rambursare a sumelor primite, precum și sumele ce trebuie recuperate, pentru ca acesta să aplice măsurile prevăzute la art. 3 alin. (4) și (5) din Ordonanța Guvernului nr. 31/2007, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.(8)Unitățile administrativ-teritoriale care nu vor restitui integral sumele primite conform convențiilor de lucru către MADR se supun măsurilor prevăzute la art. 3 alin. (4) și (5) din Ordonanța Guvernului nr. 31/2007. + 
Articolul 5Contabilitatea principalelor operațiuni derulate de instituțiile publiceA.La MADR:1.Primirea sumelor din venituri din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului;

550 "Disponibil din fonduri cu destinație specială" – analitic: "Disponibil din sume alocate din venituri din privatizare conform Ordonanței Guvernului nr. 31/2007"  = 462 "Creditori" – analitic: "Ministerul Economiei și Finanțelor"   

2.Virarea sumelor solicitate de unitățile administrativ-teritoriale în baza convenției încheiate:    461 "Debitori" = 550 "Disponibil din fonduri                                            cu destinație specială"    – analitice distincte: pe unități – analitic: "Disponibil din      administrativ-teritoriale sume alocate din venituri                                            din privatizare conform                                            Ordonanței Guvernului nr. 31/20073.Recuperarea sumelor de la unitățile administrativ-teritoriale în vederea reconstituirii veniturilor din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului:    550 "Disponibil din fonduri        cu destinație specială" = 461 "Debitori"    – analitic: "Disponibil din – analitice distincte: pe unități      sume alocate din venituri administrativ-teritoriale      din privatizare conform      Ordonanței Guvernului nr. 31/20074.Restituirea sumelor acordate de Ministerul Economiei și Finanțelor din venituri din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului:    462 "Creditori" = 550 "Disponibil din fonduri cu                                                destinație specială"    – analitic: "Ministerul Economiei – analitic: "Disponibil din sume      și Finanțelor" alocate din venituri din                                            privatizare conform                                            Ordonanței Guvernului nr. 31/20075.Înregistrarea majorărilor de întârziere aferente debitelor reprezentând sumele nerestituite de unitățile administrativ-teritoriale:    461 "Debitori" = 4481 "Alte datorii față de buget"                                          – analitic: "Ministerul Economiei                                            și Finanțelor"6.Încasarea majorărilor de întârziere:    550 "Disponibil din fonduri cu        destinație specială" = 461 "Debitori"    – analitic: "Disponibil din sume      alocate din venituri din      privatizare conform      Ordonanței Guvernului nr. 31/20077.Virarea majorărilor de întârziere încasate:    4481 "Alte datorii față de buget" = 550 "Disponibil din fonduri    – analitic: "Ministerul Economiei cu destinație specială"      și Finanțelor" – analitic: "Disponibil din sume                                            alocate din venituri din                                            privatizare conform                                            Ordonanței Guvernului nr. 31/2007B.La unitățile administrativ-teritoriale beneficiare ale Programului SAPARD:1.Primirea sumelor de la MADR:    550 "Disponibil din fonduri cu = 462 "Creditori"        destinație specială"    – analitic: "Disponibil din – analitic: "Ministerul Agriculturii      sume alocate din venituri din și Dezvoltării Rurale"      privatizare conform      Ordonanței Guvernului nr. 31/20072.Efectuarea plăților către furnizori:                  % = 550 "Disponibil din fonduri cu                                                destinație specială"    232 "Avansuri acordate pentru active – analitic: "Disponibil din sume        fixe corporale" alocate din venituri din    404 "Furnizori de active fixe" etc. privatizare conform                                            Ordonanței Guvernului nr. 31/20073.Primirea fondurilor SAPARD de la APDRP și restituirea sumelor avansate de MADR:– înregistrarea sumelor de primit din fondurile SAPARD:    458 "Sume de primit de la agenții/ = 774 "Finanțarea din fonduri        autorități de implementare" externe nerambursabile"– încasarea fondurilor SAPARD:    515 "Disponibil din fonduri = 458 "Sume de primit de la        externe nerambursabile" agenții/autorități de       (cont trezorerie: 50.77) implementare"– restituirea sumelor avansate de MADR:    462 "Creditori" = 515 "Disponibil din fonduri    – analitic: "Ministerul Agriculturii externe nerambursabile"      și Dezvoltării Rurale"4.Restituirea sumelor avansate de MADR din bugetul local, în situația declarării de către APDRP a unor cheltuieli neeligibile:    462 "Creditori" = 7702 "Finanțarea de la bugetele    – analitic: "Ministerul Agriculturii locale"      și Dezvoltării Rurale"C.Raportarea în situațiile financiare1.Sumele derulate prin conturile de trezorerie 50.01.33 "Disponibil din sume alocate din venituri din privatizare conform Ordonanței Guvernului nr. 31/2007” și 50.02.33 „Disponibil din sume alocate din venituri din privatizare unităților administrativ-teritoriale conform Ordonanței Guvernului nr. 31/2007„, aflate la finele perioadei în soldul contului 550 „Disponibil din fonduri cu destinație specială” – analitic: „Disponibil din sume alocate din venituri din privatizare conform Ordonanței Guvernului nr. 31/2007” se raportează în anexa nr. 14a „Disponibil din mijloace cu destinație specială” la rândul 08, respectiv în anexa 14b „Disponibil din mijloace cu destinație specială” la rândul 12.2.Sumele primite și utilizate din fondurile externe nerambursabile (Programul SAPARD) de către unitățile administrativteritoriale se raportează pe structura Clasificației funcționale și economice în următoarele anexe:– anexa nr. 17 "Contul de execuție a bugetului fondurilor externe nerambursabile – Venituri";– anexa nr. 18 "Contul de execuție a bugetului fondurilor externe nerambursabile – Cheltuieli";– anexa nr. 7 "Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice – Cheltuieli".Cheltuielile din fonduri externe nerambursabile se detaliază pe structura Clasificației funcționale și economice, având în vedere destinația și natura lor, astfel cum au fost efectuate din contul 550 "Disponibil din fonduri cu destinație specială" analitic: "Disponibil din sume alocate din venituri din privatizare conform Ordonanței Guvernului nr. 31/2007„. + 
Articolul 6Dispoziții finaleAnexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa nr. 1la normele metodologice    Ministerul Agriculturii și Unitatea administrativ-teritorială    Dezvoltării Rurale Nr. de înregistrare:    Nr. de înregistrare:În temeiul Ordonanței Guvernului nr. 31/2007 privind reglementarea unor măsuri financiare pentru stimularea gradului de absorbție a fondurilor alocate prin Programul SAPARD,Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, reprezentat prin domnul Decebal Traian Remeș – ministru, reprezentant legal, cu sediul în municipiul București, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3, telefon ………, cont nr. ………, pe de o parte,șiUnitatea administrativ-teritorială ………….., reprezentată prin domnul ……… – primar, reprezentant legal, cu sediul în ………, str. ……… nr. ….., județul ……, având contul nr. …….., deschis distinct în afara bugetului local la Trezoreria ……….., pe de altă parte,a intervenit următoarea:CONVENȚIE1.Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale virează suma de ………. (în cifre) ………… (în litere) lei, din contul cod IBAN Nr. RO84TREZ700500133X001799, CUI 4221187, deschis pe numele acestuia la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, în contul cod IBAN nr. ………, CUI …….., deschis pe numele Unității administrativ-teritoriale …….. la Trezoreria …….., în limita plafonului maxim care reprezintă …….. % din valoarea contractului de finanțare pentru obiectivul de investiții în infrastructură rurală derulat prin Programul SAPARD, conform Contractului de finanțare nr. C ………/…………Suma efectiv virată în contul unității administrativ-teritoriale acoperă cheltuielile declarate eligibile și ulterior decontate de către Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, aferente tranșei de plată depuse până cel târziu …………………2.Suma virată de MADR potrivit pct. 1 din prezenta convenție reprezintă suma solicitată în formularul "Solicitare de plată", întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 700/2007, avizat de directorul Centrului Regional de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit din cadrul Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit.3.Suma se acordă pentru asigurarea efectuării, de către unitatea administrativ-teritorială, a plăților aferente unei tranșe de plată pentru decontarea lucrărilor de infrastructură rurală derulate prin Programul SAPARD, care decurg din contractul de finanțare pentru obiectivul de investiții în infrastructură rurală derulat prin Programul SAPARD.4.Unitatea administrativ-teritorială anexează la prezenta convenție fișa de avizare a achizițiilor publice și declarația de eșalonare a plăților, avizate de Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit.5.Modalități de recuperare a sumelor acordate:5.1.În termen de 10 zile lucrătoare de la data transmiterii către beneficiar a formularului "Notificarea beneficiarului cu privire la confirmarea plății", aferent ultimei tranșe de plată ce va fi decontată de către Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, unitatea administrativ-teritorială este obligată să restituie Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale sumele primite, chiar dacă Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit nu a decontat integral contravaloarea tranșelor de plată.5.2.Restituirea sumelor se efectuează în contul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, cu următoarele elemente de identificare: cod IBAN nr. RO84TREZ700500133X001799, deschis la Activitatea de Trezorerie a Municipiului București, cod unic de înregistrare 4221187.5.3.Nerestituirea sumelor de către beneficiar la termenul prevăzut la alin. 5.1 urmează regimul creanțelor bugetare. Pentru nevirarea la termen se calculează majorări de întârziere la nivelul celor datorate pentru neplata creanțelor bugetare.Prezenta convenție s-a încheiat în 3 exemplare (un exemplar pentru Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale – Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene, un exemplar pentru beneficiar și un exemplar pentru Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit), fiecare având valabilitate de original pentru părți.              Ministrul agriculturii Beneficiar,              și dezvoltării rurale, ………….                Decebal Traian Remeș     Direcția generală de dezvoltare rurală – Autoritatea             de management pentru PNDR, Primar,                  director general, ………          Direcția generală buget-finanțe Conducătorul compartimentului               și fonduri europene, financiar-contabil,                director general, ……………………….              Direcția juridică,                   director,           Control financiar preventiv propriu          Control financiar preventiv delegat + 
Anexa nr. 2la normele metodologiceUnitatea administrativ-teritorialăNr. de înregistrare:AvizatAgenția de Plăți pentruDezvoltare Rurală și PescuitCentrul Regional de Plățipentru Dezvoltare Rurală și PescuitDirector,………………….SOLICITARE DE PLATĂpentru decontarea lucrărilor ce decurg din contractul de finanțare a obiectivelor de investiții în infrastructură, derulat prin Programul SAPARDÎn baza Convenției nr. ……/….., încheiată între Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și …….. pentru suma de ……… lei, solicităm virarea sumei de …….. în contul cod IBAN nr. ………, CUI ……., deschis la ……., reprezentând …….. % din valoarea contractului de finanțare pentru obiectivul de investiții în infrastructura rurală, derulat prin Programul SAPARD nr. C ……./…….., în valoare de ………. lei, pentru decontarea lucrărilor de investiții.Primar,……………….Conducătorul compartimentuluifinanciar-contabil,……………………….. + 
Anexa nr. 3la normele metodologiceMINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALEDirecția generală buget-finanțe și fonduri europeneNr. înregistrare:SITUAȚIAunităților administrativ-teritoriale care au încheiat convenții și sumele virate în conturile acestora în luna ……. 2007

  Unitatea  administrativ-teritorială Nr. și data  convenției Suma acordată în baza convenției Termenul de restituire Suma  nerestituită
           
           
           
           
           
           

Director general,……………. + 
Anexa nr. 4la normele metodologiceMINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALEDirecția generală buget-finanțe și fonduri europeneNr. înregistrare:LISTAunităților administrativ-teritoriale care nu au respectat termenul de restituire a sumelor primite, precum și sumele ce trebuie recuperate

  Unitatea administrativ-teritorială Nr. și data  convenției Suma acordată  conform convenției Termenul  de restituire Valoarea  nerestituită
           
           
           
           
           
           
           

Director general,……………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x