NORME METODOLOGICE din 21 martie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI ADMINISTRATIEI MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 8 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2231 17/06/2024
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 21/03/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 455/1.267/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 din 8 mai 2023.
 + 
Capitolul IProgramarea bugetară a fondurilor externe aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ și a contribuției publice naționale + 
Articolul 1(1)Sumele necesare finanțării valorii totale a proiectelor proprii pentru programele finanțate din fonduri Interreg, respectiv Fondul european de dezvoltare regională (FEDR), Instrumentul pentru preaderare (IPA III) și Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI), prevăzute la art. 4 din Legea nr. 231/2022 privind gestionarea și utilizarea fondurilor Interreg și a contribuției publice naționale, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană“, în perioada 2021-2027, denumită în continuare Lege, se cuprind în bugetele partenerilor principali/partenerilor din România prevăzuți la art. 9 alin. (1) lit. a) din Lege și în bugetele beneficiarilor de asistență tehnică prevăzuți la art. 2 alin. (3) lit. m) din Lege, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor, și se aprobă pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobării anuale a legii bugetului de stat și a legii bugetului asigurărilor sociale de stat sau cu ocazia legilor de rectificare, după caz.(2)Sumele necesare finanțării valorii totale a proiectelor proprii pentru programele finanțate din fonduri Interreg, respectiv Fondul european de dezvoltare regională (FEDR), Instrumentul pentru preaderare (IPA III) și Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI), prevăzute la art. 4 din Lege, se cuprind în bugetele partenerilor principali/partenerilor din România prevăzuți la art. 9 alin. (1) lit. b) și c) din Lege, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor, și se aprobă pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobării bugetelor acestor instituții sau cu ocazia rectificărilor bugetare, după caz.(3)În vederea cuprinderii în buget a sumelor menționate la alin. (1) și (2), partenerii principali/partenerii din România prevăzuți la art. 9 alin. (1) din Lege au obligația să completeze fișa de fundamentare a proiectului propus la finanțare/finanțat din fonduri europene, conform formularului prevăzut în anexa la prezentele norme metodologice.(4)Fișa de fundamentare a proiectului este elaborată de departamentul responsabil/structura responsabilă cu propunerea de finanțare/implementare a proiectului și va fi semnată de conducătorul acestuia/acesteia.
 + 
Articolul 2(1)Pentru toate programele prevăzute la art. 4 din Lege, direcția/structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul ordonatorului de credite, care are calitatea de partener principal/partener din România în conformitate cu art. 9 alin. (1) din Lege, precum și calitatea de beneficiar de asistență tehnică conform art. 2 alin. (3) lit. m) din Lege, pentru cuprinderea în buget a sumelor prevăzute la art. 1 alin. (1) și (2) va avea în vedere contractul/decizia/acordul de finanțare aferent/aferentă proiectului, după caz. (2)În cazul proiectelor propuse pentru finanțare, dar ale căror contracte/decizii/acorduri nu au fost încheiate cu autoritățile de management/autoritățile naționale, ordonatorii de credite potențiali parteneri principali/parteneri pot desfășura procedurile de achiziție publică prevăzute a se derula în cadrul proiectelor, pot semna și derula contractele de atribuire a achizițiilor publice, inclusiv anterior procesului de depunere și selecție, cu respectarea regulilor de eligibilitate stabilite la nivel de program. (3)Ordonatorii principali de credite ai bugetelor prevăzute la art. 9 alin. (1) din Lege, precum și beneficiarii de asistență tehnică prevăzuți la art. 2 alin. (3) lit. m) din Lege au obligația să asigure integral și cu prioritate atât sumele necesare implementării proiectelor proprii propuse la finanțare/finanțate în cadrul programelor de cooperare, cât și pe cele necesare implementării proiectelor ai căror parteneri principali/parteneri sunt instituții publice finanțate integral din bugetul acestora. (4)Autoritățile de management ale programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b), alin. (2) și alin. (3) lit. a)-c) din Lege sunt autorizate să încheie contracte a căror valoare poate determina depășirea sumelor alocate în euro în cadrul respectivelor programe, din fonduri Interreg și din contribuția publică națională eligibilă, în condițiile agreate cu statele participante în program și în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) din Lege, precum și cu prevederile contractelor standard la nivel de program.(5)Pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (2) și cel prevăzut la art. 4 alin. (3) lit. c) din Lege, limita admisă pentru depășirea sumelor alocate în euro din fonduri externe nerambursabile și din contribuția publică națională eligibilă, la încheierea de contracte, aferente apelurilor deschise vizând propunerile de proiecte în cadrul programelor, este de până la 15% și se aplică la alocarea în vigoare la momentul deciziei Comitetului de monitorizare privind supracontractarea la nivelul programului.(6)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b) din Lege, limita admisă pentru depășirea sumelor alocate în euro din fonduri externe nerambursabile și cofinanțare publică națională eligibilă, la încheierea de contracte, aferente apelurilor deschise vizând propunerile de proiecte în cadrul programului, este de până la 25% și se aplică la alocarea în vigoare la momentul deciziei Comitetului de monitorizare privind supracontractarea la nivelul programului.(7)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) lit. a) și b) din Lege, limita admisă pentru depășirea sumelor alocate în euro din fonduri externe nerambursabile și cofinanțare publică națională eligibilă la încheierea de contracte, aferente apelurilor deschise vizând propunerile de proiecte în cadrul programelor, este de până la 10% și se aplică la alocarea în vigoare la momentul deciziei Comitetului de monitorizare privind supracontractarea la nivelul programului. + 
Articolul 3(1)Sumele reprezentând contravaloarea fondurilor Interreg și contribuția publică națională pentru fiecare program al obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ în perioada 2021-2027 se cuprind la nivel de credite de angajament și credite bugetare în anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate națională, după caz, în formularul bugetar stabilit prin metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget, referitor la finanțarea programelor aferente politicii de coeziune a UE.(2)Ordonatorul de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate națională își cuprinde în bugetul propriu sumele prevăzute la art. 11 alin. (1) din Lege.
 + 
Capitolul IIFluxuri financiare + 
Articolul 4(1)În înțelesul art. 21 alin. (2), respectiv art. 22 alin. (3) din Lege, pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (2) și alin. (3) lit. a)-c) din Lege, după semnarea contractelor de finanțare, Autoritatea de management virează partenerilor principali de proiecte avansuri în euro din fondurile Interreg, calculate pe baza bugetelor proiectelor aprobate conform Regulamentului (UE) 2021/1.059 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 iunie 2021 privind dispoziții specifice pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană (Interreg) sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională și de instrumentele de finanțare externă. (2)Partenerii principali realizează repartizarea avansului în funcție de contribuția fiecărui partener la activitățile eligibile asumate în cadrul proiectului și virează acestora, cu celeritate, sumele respective în euro.(3)Pentru programele finanțate din FEDR, IPA III și NDICI, prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b), alin. (2) și alin. (3) lit. a)-c) din Lege, după autorizarea cheltuielilor prezentate în cererile de rambursare transmise de parteneri și consolidate la nivelul partenerului principal, autoritățile de management virează partenerilor principali sumele, în euro, reprezentând rambursarea cheltuielilor efectuate, corespunzătoare finanțării din fonduri Interreg, conform contractelor/deciziilor de finanțare.(4)Partenerii principali realizează repartizarea sumelor rambursate în funcție de contribuția fiecărui partener la cheltuielile eligibile realizate și virează acestora, cu celeritate, sumele respective în euro.(5)În cazul partenerilor principali/partenerilor din România prevăzuți la art. 9 alin. (1) lit. a) din Lege, cheltuielile efectuate corespunzător contravalorii fondurilor Interreg, a cofinanțării publice, precum și alte cheltuieli decât cele eligibile, aferente implementării părții proprii din proiect, precum și părților de proiect asumate de partenerii principali/partenerii care sunt persoane juridice finanțate integral din bugetele acestora, sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele respective.(6)Partenerii principali/Partenerii din România prevăzuți la art. 9 alin. (1) din Lege virează, cu celeritate, echivalentul în lei al sumelor primite, în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanțate respectivele proiecte, deschise pe codurile de identificare fiscală ale partenerilor principali/partenerilor la unitățile Trezoreriei Statului prin care aceștia își desfășoară activitatea.(7)În cazul partenerilor principali/partenerilor din România, alții decât cei prevăzuți la art. 9 alin. (1) din Lege, echivalentul în lei al sumelor încasate în euro aferente rambursării cheltuielilor efectuate, corespunzătoare finanțării din fonduri Interreg, se gestionează prin conturile de disponibilități prin care aceștia își gestionează bugetele de venituri și cheltuieli.(8)În cazul partenerilor principali/partenerilor din România prevăzuți la art. 9 alin. (1) lit. b și c) din Lege, sumele aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate, corespunzătoare cofinanțării acordate de la bugetul de stat, se virează de către autoritățile de management/autoritățile naționale în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanțate respectivele proiecte.(9)Rambursarea către partenerii principali/parteneri a sumelor prevăzute la alin. (6)-(8) se realizează la termenele, în condițiile și pe baza documentelor prevăzute prin contractele/ deciziile de finanțare/cofinanțare în vigoare, precum și conform procedurilor interne ale autorităților de management/autorităților naționale.(10)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1), (2) și alin. (3) lit. d) din Lege, în cazul partenerilor principali/partenerilor, alții decât cei prevăzuți la art. 9 alin. (1) lit. a) din Lege, se aplică următoarele prevederi privind cofinanțarea acordată de la bugetul de stat:a)se poate acorda sprijin financiar de la bugetul de stat și, în consecință, se pot semna contracte de cofinanțare numai cu partenerii principali/partenerii care, la momentul semnării contractului de cofinanțare, fac dovada că și-au îndeplinit obligațiile cu privire la plata contribuțiilor la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale sau cu privire la plata taxelor, în conformitate cu prevederile legislației românești și a Uniunii Europene aplicabile; rambursarea cofinanțării acordate de la bugetul de stat se efectuează pentru programele la care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației îndeplinește rol de Autoritate de management, în funcție de contribuția proprie la proiect și de fondurile Interreg primite de către partenerii principali/partenerii din România pe baza documentului care atestă suma autorizată la plată de Autoritatea de management, din fonduri Interreg;b)pentru programele la care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației îndeplinește rol de Autoritate națională, rambursarea cofinanțării acordate de la bugetul de stat se efectuează conform prevederilor contractelor de cofinanțare semnate cu fiecare partener principal/partener din România. Partenerii principali/Partenerii din România vor solicita semnarea contractului de cofinanțare în termen de maximum 18 luni de la semnarea contractului de finanțare.(la 12-07-2024,
Alineatul (10) , Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. 2.231 din 17 iunie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 12 iulie 2024
)
(11)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege, cofinanțarea publică asigurată de la bugetul de stat se acordă partenerilor principali/partenerilor din România pe baza unui contract de cofinanțare în vigoare, încheiat între aceștia și autoritățile de management ulterior semnării unui contract de finanțare din care să rezulte că partenerii principali/partenerii din România beneficiază de finanțare din fonduri Interreg NDICI. Partenerul principal/Partenerul din România va transmite la Autoritatea de management, în termen de maximum 18 luni de la data emiterii documentului de autorizare a plății finale, solicitarea de încheiere a unui contract de cofinanțare.(la 12-07-2024,
Alineatul (11) , Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. 2.231 din 17 iunie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 12 iulie 2024
)
(12)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege la care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației îndeplinește rol de Autoritate de management, cuantumul cofinanțării publice asigurate de la bugetul de stat acordate partenerilor principali/partenerilor din România se calculează, în baza prevederilor contractului de cofinanțare, după autorizarea cererii de plată finală și stabilirea sumei reprezentând cheltuielile totale autorizate în cadrul proiectului respectiv, după cum urmează:a)în cazul în care suma reprezentând cheltuielile totale autorizate este egală cu suma prevăzută în bugetul contractului de finanțare, se calculează valoarea cofinanțării publice asigurate de la bugetul de stat ca fiind egală cu maximum 8% din fondurile Interreg de care beneficiază respectivii parteneri principali/parteneri, dar nu mai mult de 72% din contribuția financiară eligibilă pe care o asigură în proiect conform contractului de finanțare;b)în cazul în care suma reprezentând cheltuielile totale autorizate este mai mică decât suma prevăzută în bugetul contractului de finanțare, se diminuează proporțional fondurile Interreg și contribuția financiară pe care partenerii principali/partenerii o asigură în proiect, după care se calculează valoarea cofinanțării publice asigurate de la bugetul de stat conform lit. a).(la 12-07-2024,
Alineatul (12) , Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. 2.231 din 17 iunie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 12 iulie 2024
)
(13)Pentru programul finanțat din NDICI prevăzut la art. 4 alin. (3) lit. d) din Lege, la care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației îndeplinește rol de Autoritate națională, cuantumul cofinanțării publice asigurate de la bugetul de stat acordate partenerilor principali/partenerilor din România se calculează după cum urmează:a)în cazul în care suma autorizată este egală cu cea bugetată în contractul de finanțare, valoarea cofinanțării publice asigurate de la bugetul de stat se calculează ca fiind de maximum 5% din valoarea acțiunilor implementate de partenerii principali/parteneri;b)în cazul în care suma autorizată este mai mică decât cea bugetată în contractul de finanțare, aceasta se diminuează proporțional cu fondurile Interreg și contribuția financiară pe care partenerii principali/partenerii respectivi o asigură în proiect, ulterior calculându-se valoarea cofinanțării publice asigurate de la bugetul de stat conform lit. a).(la 12-07-2024,
Alineatul (13) , Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. 2.231 din 17 iunie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 12 iulie 2024
)
 + 
Articolul 5Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației efectuează plățile către partenerii principali/parteneri după verificarea cererilor de rambursare/cererilor de plată, conform procedurilor de management financiar ale programelor, după cum urmează:a)pentru contractele de finanțare aferente programelor menționate la art. 4 alin. (1) lit. a) și b), alin. (2) și alin. (3) lit. a)-c) din Lege, în euro;b)pentru contractele de cofinanțare, în lei, la cursul prevăzut în contractele de cofinanțare.
 + 
Capitolul IIIAcordarea și recuperarea plăților în avans + 
Articolul 6Sumele aferente plăților în avans pentru proiecte se transferă de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în conturile partenerilor principali/partenerilor din sursele prevăzute la art. 22 din Lege, cu condiția existenței următoarelor documente:a)contract de finanțare/cofinanțare în vigoare încheiat între Autoritatea de management/Autoritatea națională și partenerii principali/parteneri;b)solicitare scrisă din partea partenerilor principali/partenerilor, realizată conform contractului de finanțare/cofinanțare. + 
Articolul 7(1)Pentru proiectele finanțate în cadrul programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b) din Lege se acordă plăți în avans din cofinanțarea de la bugetul de stat al României în procent de maximum 70% din valoarea eligibilă a contractului de cofinanțare încheiat între Autoritatea de management și partenerii principali/partenerii din România. Autoritatea de management virează către partenerii principali/partenerii din România sumele aferente plăților în avans în conturi deschise la instituții de credit (bănci comerciale) sau la Trezoreria Statului, după caz, în moneda națională, la cursul InforEuro din luna autorizării.(2)Pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (2) din Lege se acordă plăți în avans din fondurile Interreg, în procent de maximum 15% din valoarea eligibilă a contractului de finanțare încheiat între Autoritatea de management și partenerii principali/Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timișoara, în limita disponibilităților de fonduri Interreg existente în conturile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Autoritatea de management virează către partenerii principali/Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timișoara sumele aferente plăților în avans în conturi deschise la instituții de credit (bănci comerciale) în euro.(3)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege se acordă plăți în avans din fondurile Interreg, în procentul stabilit în contractele/acordurile de finanțare încheiate între Autoritatea de management și partenerii principali/ beneficiarii de asistență tehnică, în limita disponibilităților de fonduri Interreg existente în conturile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Autoritatea de management virează către partenerii principali/beneficiarii de asistență tehnică sumele aferente plăților în avans în conturi deschise la instituții de credit (bănci comerciale) în euro.(4)Pentru proiectele finanțate în cadrul programului prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. c) din Lege se acordă plăți în avans din cofinanțarea de la bugetul de stat al României în procent de maximum 30% din valoarea eligibilă a contractului de cofinanțare încheiat între Autoritatea națională și partenerii din România. Autoritatea națională virează către partenerii din România sumele aferente plăților în avans în conturi deschise la Trezoreria Statului, în moneda națională.(5)Pentru programele menționate la art. 4 alin. (1) lit. a) și b) din Lege se acordă plăți în avans către beneficiarii de asistență tehnică în procent de maximum 80% din valoarea de cofinanțare asigurată de la bugetul de stat al statelor membre partenere inclusă în Acordul de delegare și finanțare sau în procentul stabilit în Acordul de delegare și finanțare pentru avansurile acordate din fonduri Interreg, după caz. + 
Articolul 8(1)Sumele acordate, sub forma plății în avans, pentru proiectele implementate în cadrul programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b), art. 4 alin. (2) și art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege se deduc din sursele din care au fost acordate, din valoarea fiecărei cereri de rambursare întocmite de partenerii din România, respectiv de către partenerii principali de proiect, până la stingerea avansului, conform contractelor de cofinanțare/ finanțare încheiate cu autoritățile de management, după caz.(2)Pentru proiectele finanțate în cadrul Programului prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. c) din Lege, cererea de plată finală se stabilește dacă pentru respectivele proiecte mai sunt de făcut plăți sau trebuie recuperate sume din avansul acordat, după cum urmează:a)în situația în care cheltuielile eligibile declarate și autorizate în cadrul proiectului depășesc suma acordată sub formă de avans, Autoritatea națională transferă diferența către partenerul din România;b)în situația în care cheltuielile eligibile declarate și autorizate în cadrul proiectului sunt inferioare sumei acordate sub formă de avans, Autoritatea națională recuperează diferența conform procedurilor proprii, prevederilor contractelor de cofinanțare, precum și legislației naționale și comunitare în vigoare.
 + 
Articolul 9Beneficiarii de asistență tehnică în cadrul programelor prevăzute de Lege pot primi plăți în avans din sursele corespunzătoare acestor plăți, pe baza solicitării scrise a beneficiarului de asistență tehnică conform acordurilor de delegare și finanțare/acordurilor de finanțare/deciziilor de finanțare încheiate de acesta cu autoritățile de management. + 
Articolul 10(1)Plățile în avans se acordă partenerilor principali/partenerilor, integral sau în tranșe, după caz, cu încadrarea în limitele stabilite la art. 7 și conform prevederilor contractelor/deciziilor de finanțare/cofinanțare.(2)Pentru a putea beneficia de plăți în avans, partenerii principali/partenerii/beneficiarii de asistență tehnică, alții decât cei care sunt finanțați integral din bugetul de stat, din bugetul asigurărilor sociale de stat sau din bugetele fondurilor speciale, au obligația să deschidă un cont dedicat exclusiv pentru primirea plăților în avans și efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor, inclusiv acordarea de avansuri către contractori și/sau transferul de sume către parteneri.
 + 
Articolul 11Autoritățile de management/Autoritățile naționale au obligația de a stabili prin contractele de finanțare/cofinanțare termenii și condițiile privind derularea operațiunilor financiare, inclusiv cele privind:a)procentul și condițiile de acordare a plăților în avans;b)termenul maxim de efectuare a plăților în avans/ rambursării cheltuielilor eligibile;c)documentele aferente plăților în avans/rambursării cheltuielilor eligibile;d)sancțiunile aplicabile, după caz, în cazul nerespectării condițiilor contractuale;e)modalitatea de recuperare a sumelor acordate necuvenit;f)condițiile și termenul la care sunt dezangajate fondurile prevăzute la art. 15 alin. (3) din Lege. + 
Articolul 11^1Pentru aplicarea prevederilor art. 15 alin. (3) din Lege, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administrației, în calitate de Autoritate de management, este autorizat să diminueze creditele de angajament angajate aferente anului curent ca urmare a diminuării angajamentelor legale încheiate în anii anteriori cu fondurile rămase neutilizate în urma atribuirii și/sau finalizării contractelor de achiziție publică aferente contractelor/deciziilor/acordurilor de finanțare, precum și cu fondurile rezultate din recuperarea sau disponibilizarea sumelor aferente proiectelor implementate necorespunzător, potrivit prevederilor contractelor în vigoare, în vederea efectuării de angajamente suplimentare conform necesităților programelor.(la 12-07-2024,
Capitolul III a fost completat de Punctul 2. , Articolul I din ORDINUL nr. 2.231 din 17 iunie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 12 iulie 2024
)
 + 
Articolul 12Partenerii principali/Partenerii care implementează proiecte finanțate din fonduri Interreg au obligația să țină, pentru fiecare proiect, o evidență contabilă distinctă, folosind fie un sistem contabil separat, fie un cod contabil adecvat pentru toate tranzacțiile referitoare la o operațiune.
 + 
Capitolul IVFondurile aferente finanțării asistenței tehnice în cadrul programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ + 
Articolul 13(1)Sumele necesare finanțării asistenței tehnice în cadrul programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b), alin. (2) și alin. (3) lit. a)-c) din Lege, pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației îndeplinește rol de Autoritate de management, sunt asigurate în cuantumul calculat conform art. 27 din Regulamentul (UE) 2021/1.059 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 iunie 2021 privind dispoziții specifice pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană (Interreg) sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională și de instrumentele de finanțare externă și regulilor programului, la care se adaugă cofinanțarea de la bugetul de stat al statelor participante la program, aferentă fondurilor de asistență tehnică, calculată conform regulilor fiecărui program.(2)Sumele necesare finanțării proiectelor derulate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în cadrul activităților de asistență tehnică pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. c) din Lege sunt asigurate din fondurile Interreg, în cuantumul calculat conform art. 27 din Regulamentul (UE) nr. 1.059/2021 și regulilor programului, la care se adaugă cofinanțarea de la bugetul de stat al României, calculată conform regulilor programului.(3)Sumele necesare finanțării proiectelor derulate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în cadrul activităților de asistență tehnică pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. e) din Lege sunt asigurate din fondurile Interreg, în cuantumul calculat conform art. 27 din Regulamentul (UE) nr. 1.059/2021 și regulilor cuprinse în acordul semnat cu Autoritatea de management, precum și regulilor programului.(4)Sumele necesare finanțării activităților de asistență tehnică pentru programul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. d) din Lege derulate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației sunt asigurate din fondurile Interreg, în cuantumul calculat conform art. 27 din Regulamentul (UE) nr. 1.059/2021 și regulilor programului.(5)Sumele prevăzute la alin. (1)-(4) sunt cuprinse în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de beneficiar al finanțării din asistență tehnică, la o poziție bugetară distinctă, pe baza previziunilor de plăți ale autorităților de management/autorităților naționale.(6)Din sumele prevăzute la alin. (5), cuprinse în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, se pot efectua inclusiv plăți în avans către contractanți, din asistența tehnică, în condițiile legislației în vigoare.(7)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b), art. 4 alin. (2) și art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege, previziunea sumelor menționate la alin. (1) este realizată de fiecare beneficiar de asistență tehnică, în baza propriilor estimări, transmise către/elaborate de Autoritatea de management, după caz.(8)Previziunea sumelor menționate la alin. (2)-(4) este realizată de Autoritatea națională pe baza datelor furnizate de structurile de gestionare a programelor respective.(9)Pentru cheltuielile efectuate din fondurile de asistență tehnică ale programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b), art. 4 alin. (2) și art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege, Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației plătește/virează beneficiarilor de asistență tehnică sumele aferente conform regulilor stabilite la nivel de program.(10)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege, contribuția la cofinanțarea asistenței tehnice poate fi asigurată de statele participante în programe din cheltuielile efectuate în scopul implementării programelor respective, în cuantumul stabilit prin documentele aprobate la nivel de program.
 + 
Articolul 14(1)Pentru programele finanțate din FEDR prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c)-g) din Lege, autoritățile naționale au obligația, conform prevederilor programelor, de a transmite către structurile de gestionare a programelor constituite în statele participante la programele respective contribuția României la program/cofinanțarea aferentă fondurilor de asistență tehnică, pe baza scrisorilor oficiale primite de la aceste structuri.(2)Sumele necesare asigurării contribuției prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, conform previziunilor autorităților naționale formulate pe baza previziunilor furnizate de structurile de gestionare a programelor.(3)Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației efectuează plățile menționate la alin. (1).
 + 
Capitolul VConturile aferente derulării fondurilor Interreg și a fondurilor de la bugetul de stat + 
Articolul 15(1)În vederea derulării operațiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor Interreg reglementate prin Lege se deschid conturi bancare, în lei și euro, în sistemul Trezoreriei Statului/instituțiilor financiar-bancare.(2)În numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de ordonator principal de credite, se deschid la instituții financiare contul de disponibil în euro gestionat de organismul contabil, pentru primirea fondurilor de la Comisia Europeană, și conturi de disponibil în euro/lei gestionate de Unitatea de plată, pentru efectuarea plăților către partenerii principali/parteneri/beneficiarii de asistență tehnică a fondurilor Interreg aferente programelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b), art. 4 alin. (2) și art. 4 alin. (3) lit. a)-c) din Lege.(3)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și b), art. 4 alin. (2) și art. 4 alin. (3) lit. c) din Lege, pe numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de Autoritate de management, se deschid la instituții financiar-bancare conturi în lei/euro pentru a primi sumele aferente cofinanțării activităților de asistență tehnică de la statele partenere în program și, după caz, conturi în lei/euro în vederea transferului, din conturile de cheltuieli bugetare corespunzătoare, al cofinanțării naționale, care se plătește în euro către beneficiarii de asistență tehnică din statele partenere.(4)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației deschide la instituții financiar-bancare conturi de disponibil în lei/euro pentru fiecare dintre programele la care îndeplinește rol de Autoritate națională și pentru care are obligația de a transfera cofinanțarea națională aferentă fondurilor de asistență tehnică către structurile de gestionare ale programelor respective, constituite în statele partenere.(5)Pentru programele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c)-e) din Lege, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației va deschide un cont în euro pentru a primi sumele din fondurile Interreg cuvenite a fi rambursate beneficiarilor de asistență tehnică, în calitate de Autoritate națională/Punct național de contact/Punct național, conform contractelor/ acordurilor/proiectelor/deciziilor aferente activităților de asistență tehnică. Sumele se virează de către Autoritatea de management/Secretariatul comun din statul partener, în euro, în conturile de disponibilități deschise pe numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și se virează ca venit la bugetul de stat conform acordurilor încheiate la nivel de program cu structurile din statele partenere sau specificațiilor programului.(6)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației deschide la Trezoreria Statului/instituția financiar-bancară câte un cont în lei și unul în euro în vederea derulării operațiunilor financiare determinate de recuperarea unor creanțe apărute în gestionarea fondurilor aferente programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ pentru perioada 2021-2027. Conturile de disponibilități care se deschid la Trezoreria Statului sunt următoarele:a)56.14.05.08 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg VI-A România-Bulgaria“;b)56.14.05.09 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg VI-A România-Ungaria“;c)56.14.05.10 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul pentru Regiunea Dunării“;d)56.14.05.12 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg Europe“;e)56.14.05.13 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg URBACT IV“;f)56.14.05.14 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg INTERACT IV 2021-2027“;g)56.14.05.15 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg NEXT Ungaria-Slovacia-România-Ucraina“;h)56.14.05.16 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg VI-A IPA România-Serbia“;i)56.14.05.17 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg NEXT România-Ucraina“;j)56.14.05.18 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg NEXT România-Republica Moldova“;k)56.14.05.19 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli pentru perioada 2021-2027 conform Legii nr. 231/2022 – Programul Interreg NEXT Bazinul Mării Negre“.(7)În cadrul contului sintetic 56 „Disponibil pentru finanțarea obiectivelor pentru perioada de programare 2021-2027“ pot fi deschise și alte conturi analitice decât cele prevăzute la alin. (6), prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și al ministrului finanțelor, pentru gestionarea fondurilor aferente programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ pentru perioada 2021-2027, conform Legii nr. 231/2022.(8)Pentru gestionarea sumelor prevăzute la art. 11 din Lege, pe numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației se deschid la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București contul 01 „Credite bugetare deschise și repartizate pe seama ordonatorilor de credite finanțați din bugetul de stat“ și contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“, cu detaliere potrivit clasificației bugetare. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației efectuează, în limita creditelor bugetare deschise și repartizate, plăți către partenerii principali/parteneri/beneficiarii de asistență tehnică, din contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“ deschis pe numele acestuia la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București. (9)În scopul gestionării fondurilor aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană“, la solicitarea partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistență tehnică, pe numele acestora, în calitate de instituții publice, în funcție de bugetul prin care se finanțează proiectele din cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană“, se deschid la unitățile Trezoreriei Statului următoarele conturi:a)conturile de venituri ale bugetului de stat în care se virează sumele reprezentând rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării proiectului:a.1)pentru Fondul european de dezvoltare regională:a.1.1)20.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;a.1.2)20.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;a.2)pentru Instrumentul de asistență pentru preaderare (IPA III):a.2.1)20.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;a.2.2)20.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;a.3)pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI):a.3.1)20.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;a.3.2.)20.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;b)conturile de venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat în care se virează sumele reprezentând rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării proiectului:b.1)pentru Fondul european de dezvoltare regională:b.1.1)22.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;b.1.2)22.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;b.2)pentru Instrumentul de asistență pentru preaderare (IPA III):b.2.1)22.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;b.2.2)22.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;b.3)pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI):b.3.1)22.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;b.3.2)22.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;c)conturile de venituri ale bugetului asigurărilor pentru șomaj în care se virează sumele reprezentând rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării proiectului:c.1)pentru Fondul european de dezvoltare regională:c.1.1)28.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;c.1.2)28.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;c.2)pentru Instrumentul de asistență pentru preaderare (IPA III):c.2.1)28.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;c.2.2)28.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;c.3)pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI):c.3.1)28.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;c.3.2)28.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;d)conturile de venituri ale bugetului fondului național de asigurări sociale de sănătate în care se virează sumele reprezentând rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării proiectului:d.1)pentru Fondul european de dezvoltare regională:d.1.1)26.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;d.1.2)26.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;d.2)pentru Instrumentul de asistență pentru preaderare (IPA III):d.2.1)26.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;d.2.2)26.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;d.3)pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI):d.3.1)26.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;d.3.2)26.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;e)conturile de venituri ale bugetului local în care se virează sumele reprezentând avansuri și rambursări aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării proiectului:e.1)pentru Fondul european de dezvoltare regională:e.1.1)21.A.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;e.1.2)21.A.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;e.1.3)21.A.45.48.03 „Prefinanțare“;e.2)pentru Instrumentul de asistență pentru preaderare (IPA III):e.2.1)21.A.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;e.2.2)21.A.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;e.2.3)21.A.45.65.03 „Prefinanțare“;e.3)pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI):e.3.1)21.A.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;e.3.2)21.A.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;e.3.3)21.A.45.66.03 „Prefinanțare“;f)conturile de venituri bugetare care se deschid la unitățile Trezoreriei Statului pe numele partenerilor principali/ partenerilor/beneficiarilor de asistență tehnică din România, în calitate de instituții publice finanțate integral din venituri proprii, din administrația publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând plăți în avans și rambursarea aferentă cheltuielilor:f.1)pentru Fondul european de dezvoltare regională:– pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică centrală:f.1.1)20.F.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;f.1.2)20.F.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;f.1.3)20.F.45.48.03 „Prefinanțare“;– pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică locală:f.1.4)21.F.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;f.1.5)21.F.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;f.1.6)21.F.45.48.03 „Prefinanțare“;f.2)pentru Instrumentul de asistență pentru preaderare (IPA III):– pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică centrală:f.2.1)20.F.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;f.2.2)20.F.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;f.2.3)20.F.45.65.03 „Prefinanțare“;– pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică locală:f.2.4)21.F.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;f.2.5)21.F.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;f.2.6)21.F.45.65.03 „Prefinanțare“;f.3)pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI):– pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică centrală:f.3.1)20.F.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;f.3.2)20.F.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;f.3.3)20.F.45.66.03 „Prefinanțare“;– pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică locală:f.3.4)21.F.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;f.3.5)21.F.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;f.3.6)21.F.45.66.03 „Prefinanțare“;g)conturile de venituri bugetare care se deschid la unitățile Trezoreriei Statului pe numele partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistență tehnică din România, în calitate de instituții publice finanțate parțial din venituri proprii, din administrația publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând plăți în avans și rambursarea aferentă cheltuielilor:g.1)pentru Fondul european de dezvoltare regională:– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică centrală:g.1.1)20.G.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;g.1.2)20.G.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;g.1.3)20.G.45.48.03 „Prefinanțare“;– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică locală:g.1.4)21.G.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;g.1.5)21.G.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;g.1.6)21.G.45.48.03 „Prefinanțare“;– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din sectorul „Bugetul asigurărilor pentru șomaj“:g.1.7)28.G.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;g.1.8)28.G.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;g.1.9)28.G.45.48.03 „Prefinanțare“;g.2)pentru Instrumentul de asistență pentru preaderare (IPA III):– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică centrală:g.2.1)20.G.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;g.2.2)20.G.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;g.2.3)20.G.45.65.03 „Prefinanțare“;– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică locală:g.2.4)21.G.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;g.2.5)21.G.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;g.2.6)21.G.45.65.03 „Prefinanțare“;– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din sectorul „Bugetul asigurărilor pentru șomaj“:g.2.7)28.G.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;g.2.8)28.G.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;g.2.9)28.G.45.65.03 „Prefinanțare“;g.3)pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI):– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică centrală:g.3.1)20.G.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;g.3.2)20.G.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;g.3.3)20.G.45.66.03 „Prefinanțare“;– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică locală:g.3.4)21.G.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;g.3.5)21.G.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;g.3.6)21.G.45.66.03 „Prefinanțare“;– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din sectorul „Bugetul asigurărilor pentru șomaj“:g.3.7)28.G.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;g.3.8)28.G.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;g.3.9)28.G.45.66.03 „Prefinanțare“;h)conturile de venituri bugetare ale bugetelor activităților finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică centrală sau locală în care se virează sumele reprezentând plăți în avans și rambursarea corespunzătoare aferentă cheltuielilor:h.1)pentru Fondul european de dezvoltare regională:– pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică centrală:h.1.1)20.E.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;h.1.2)20.E.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;h.1.3)20.E.45.48.03 „Prefinanțare“;– pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică locală:h.1.4)21.E.45.48.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;h.1.5)21.E.45.48.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;h.1.6)21.E.45.48.03 „Prefinanțare“;h.2)pentru Instrumentul de asistență pentru preaderare (IPA III):– pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică centrală:h.2.1)20.E.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;h.2.2)20.E.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;h.2.3)20.E.45.65.03 „Prefinanțare“;– pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică locală:h.2.4)21.E.45.65.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;h.2.5)21.E.45.65.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;h.2.6)21.E.45.65.03 „Prefinanțare“;h.3)pentru Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI):– pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică centrală:h.3.1)20.E.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;h.3.2)20.E.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;h.3.3)20.E.45.66.03 „Prefinanțare“;– pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică locală:h.3.4)21.E.45.66.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;h.3.5)21.E.45.66.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;h.3.6)21.E.45.66.03 „Prefinanțare“;i)contul de venituri al bugetului local în care se virează sumele aferente cofinanțării de la bugetul de stat:i.1)21.A.42.93.03 „Subvenții de la bugetul de stat către bugetele locale necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;j)conturile de venituri ale bugetelor instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii, inclusiv activitățile finanțate din venituri proprii, înființate pe lângă unele instituții publice în care se virează sumele aferente cofinanțării de la bugetul de stat“:– pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică centrală:j.1)20.F.42.93.04 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanțate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică centrală:j.2)20.G.42.93.04 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanțate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;– pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică centrală:j.3)20.E.42.93.04 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanțate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;– pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică locală:j.4)21.F.42.93.04 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanțate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică locală:j.5)21.G.42.93.04 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanțate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;– pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică locală:j.6)21.E.42.93.04 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanțate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“;– pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din sectorul „bugetul asigurărilor pentru șomaj“:j.7)28.G.42.93.04 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanțate din FEN postaderare, aferente perioadei de programare 2021-2027“.(10)Sumele reprezentând avans și rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate se gestionează de către partenerii principali/partenerii/beneficiarii de asistență tehnică din România care au calitatea de instituții publice, prin conturi de venituri bugetare ale bugetelor din care aceștia sunt finanțați, deschise la solicitarea acestora, la unitățile Trezoreriei Statului, pe codurile de identificare fiscală ale instituțiilor publice respective. În cazul partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistență tehnică din România care au calitatea de instituții publice finanțate integral din bugetele ordonatorilor de credite ai bugetului local, sumele se încasează în conturile de venituri bugetare codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite ai bugetului local în care au fost aprobate sumele aferente finanțării valorii totale a proiectelor acestor entități publice.(11)În cazul partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistență tehnică din România, alții decât cei prevăzuți la alin. (10), sumele reprezentând avans și/sau rambursare de cheltuieli eligibile efectuate în scopul implementării proiectelor se încasează în conturi de disponibilități deschise la solicitarea acestora.(12)Partenerii principali/Partenerii/Beneficiarii de asistență tehnică din România prevăzuți la alin. (11) pot opta pentru deschiderea conturilor de disponibilități la unitățile Trezoreriei Statului sau la instituții de credit.(13)Conturile de disponibilități care se deschid la unitățile Trezoreriei Statului pe numele partenerilor principali/ partenerilor/beneficiarilor de asistență tehnică, alții decât instituții publice, sunt următoarele:a)50.38.11 Disponibil al partenerilor principali/ partenerilor/ beneficiarilor de asistență tehnică, alții decât instituții publice, reprezentând plăți în avans aferente programelor obiectivului «Cooperare teritorială europeană» pentru perioada 2021-2027“;b)50.38.12 „Disponibil al partenerilor principali/ partenerilor/beneficiarilor de asistență tehnică, alții decât instituții publice, reprezentând rambursări de cheltuieli efectuate aferente programelor obiectivului «Cooperare teritorială europeană» pentru perioada 2021-2027“.(14)În cadrul contului sintetic 50.38 „Disponibil al persoanelor juridice, altele decât instituții publice, aferent proiectelor finanțate din fonduri europene pentru perioada de programare 2021-2027“ pot fi deschise și alte conturi analitice decât cele prevăzute la alin. (13), prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și al ministrului finanțelor, pentru gestionarea sumelor aferente programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană“ pentru perioada 2021-2027.(15)Pentru conturile de venituri bugetare prevăzute la alin. (10), Trezoreria Statului eliberează extrase de cont partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistență tehnică, după caz, pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective. În cazul conturilor de venituri ale bugetului local, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective, atât pentru sumele cuvenite unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cât și pentru sumele cuvenite instituțiilor publice finanțate integral din bugetele acestora.(16)Pentru conturile de disponibilități prevăzute la alin. (13), Trezoreria Statului eliberează extrase de cont partenerilor principali/partenerilor/beneficiarilor de asistență tehnică, după caz. + 
Articolul 16(1)Evidența contabilă a sumelor provenite din derularea unor proiecte finanțate în conformitate cu prevederile Legii se va ține distinct pentru fiecare fond și program, folosind conturi analitice distincte. Operațiunile înregistrate în sistemul contabil al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, conform prezentului capitol, se preiau în situațiile financiare ale ordonatorului de credite în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniul contabilității.(2)În vederea parcurgerii fazelor de angajare, lichidare, ordonanțare și plată a cheltuielilor efectuate în cadrul programelor de cooperare teritorială europeană, autoritățile de management/autoritățile naționale emit proceduri proprii, conform regulamentelor, programelor și legislației naționale în vigoare.
 + 
ANEXĂla normele metodologice
Fișă de fundamentare a proiectului propus la finanțare/finanțat din fonduri europene
Ordonator de crediteDepartamentul/Direcția (care propune/implementează proiectul) …………………………. Bugetul din care este finanțat: ………………………………… I– Credite de angajament (CA)II– Credite bugetare (CB)Denumire proiect ………………………………………………….și/sauNr. și dată contract/decizie de finanțare …………………… Program/Instrument/Facilitate ………………………………..

-mii lei
Perioada de implementare CA/CB Buget proiect
Total Cheltuieli eligibile Alte cheltuieli decât cele eligibile
FEN Cofinanțare Activități proprii
Activități proprii
0 1=2+3+4 2 3 4
… (anul 1)(realizat/estimat) I
II
… (anul 2)(realizat/estimat) I
II
… (anul n) I
II
TOTAL I
II

Descrierea activităților eligibile:

Descrierea cheltuielilor, altele decât cele eligibile:


Departament/Direcție (beneficiar)
…………………………………………..
Director general/Director,
……………………………….
Date de contact ale responsabilului de proiectNume ………………………..Telefon ………………………Fax/E-mail ………………….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x