NORME METODOLOGICE din 2 octombrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 998 din 4 octombrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 1412 14/11/2024
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 02/10/2024
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 1.218 din 2 octombrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 998 din 4 octombrie 2024.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1În sensul prezentelor norme metodologice, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)animale moarte – animalele ucise prin eutanasie, cu sau fără diagnostic exact, ori care au murit, inclusiv animalele născute moarte sau nenăscute, în cadrul unei ferme sau în orice alt spațiu ori în timpul transportului, dar care nu au fost sacrificate pentru consumul uman;b)unitate mobilă de incinerare – echipament mobil utilizat pentru distrugerea la fața locului a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, în situația dezastrelor naturale și a epizootiilor, atunci când este depășită capacitatea de distrugere prin metode convenționale;c)activitate de distrugere a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman – activitate de procesare sau de incinerare/coincinerare a acestora prin transformarea lor în produse stabile biologic, nepericuloase pentru mediul înconjurător, animale sau om.
 + 
Articolul 2Subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman sunt clasificate în categorii specifice care reflectă nivelul de risc pentru sănătatea publică și animală reprezentat de aceste subproduse de origine animală, potrivit prevederilor art. 8-10 din Regulamentul (CE) nr. 1.069/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme sanitare privind subprodusele de origine animală și produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.774/2002 (Regulament privind subprodusele de origine animală).
 + 
Capitolul IICondiții sanitare veterinare și de mediu privind funcționarea unităților de creștere a animalelor, a unităților de producție, depozitare, procesare ori comercializare a cărnii sau a altor produse de origine animală + 
Articolul 3Unitățile de creștere a animalelor, unitățile de producție, depozitare, procesare ori comercializare a cărnii sau a altor produse de origine animală funcționează doar dacă au încheiat un contract cu unități de neutralizare autorizate corespunzător categoriei de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman pe care le generează sau dețin instalații proprii de neutralizare, respectiv de procesare sau de incinerare/coincinerare, autorizate în condițiile legii, și care sunt folosite exclusiv pentru necesitățile proprii. + 
Articolul 4Circulația subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman pe teritoriul național, importul, tranzitul, exportul și comerțul acestora se supun prevederilor legislației sanitar-veterinare și de mediu incidente, în scopul prevenirii și răspândirii de boli la animale și oameni. + 
Articolul 5Neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman provenite de la animalele moarte în timpul transportului revine în responsabilitatea proprietarilor animalelor pe perioada transportului.
 + 
Capitolul IIINeutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman în caz de epizootii + 
Articolul 6Eliminarea și distrugerea în unități de neutralizare autorizate sanitar-veterinar și din punctul de vedere al protecției mediului a animalelor moarte, ucise și a altor materii de categoria 1 și 2, rezultate în urma evoluției unor focare de boli transmisibile ale animalelor supuse notificării interne potrivit prevederilor Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 79/2008 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind notificarea internă și declararea oficială a unor boli transmisibile ale animalelor, cu modificările și completările ulterioare, sunt permise numai după emiterea, în condițiile legii, a deciziei centrului local de combatere a bolilor, potrivit prevederilor art. 4 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 55/2017, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanță, în care se specifică metoda de eliminare a animalelor moarte și a altor materii de categoria 1 și 2, permisiunea de efectuare a transportului acestora, cantitatea estimată, denumirea unităților de neutralizare în care se va desfășura activitatea respectivă și autoritățile județene și locale responsabile de supravegherea acțiunii de eliminare și distrugere a animalelor moarte și a altor materii de categoria 1 și 2. + 
Articolul 7(1)Unitățile mobile de incinerare pot fi utilizate pentru distrugerea animalelor moarte și a altor materii de categoria 1 și 2 rezultate în urma evoluției focarelor de boală sau a dezastrelor naturale și când este depășită capacitatea de distrugere prin metode convenționale.(2)Funcționarea unităților mobile de incinerare este permisă numai cu respectarea condițiilor impuse prin autorizația sanitar-veterinară și de mediu.
 + 
Capitolul IVTransportul subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman + 
Articolul 8(1)Transportul subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman trebuie să se realizeze cu mijloace de transport specializate pentru colectarea animalelor moarte și a altor materii de categoria 1 și 2, dotate cu containere etanșe, care să nu permită scurgerea lichidelor și eliberarea accidentală a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, și cu sisteme de încărcare/ descărcare a containerelor.(2)Mijloacele de transport specializate, prevăzute la alin. (1), trebuie să fie înregistrate sanitar-veterinar și să fie dotate cu sistem hidraulic de încărcare/descărcare și cântar.
 + 
Articolul 9Animalele vii neidentificate și fără documente de proveniență, transportate de către o persoană fizică sau juridică, pot fi ucise, conform prevederilor art. 138 alin. (2) lit. k) și alin. (4) din Regulamentul (UE) 2017/625 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1.069/2009,(CE) nr. 1.107/2009, (UE) nr. 1.151/2012, (UE) nr. 652/2014, (UE) 2016/429 și (UE) 2016/2.031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr. 1/2005 și (CE) nr. 1.099/2009 ale Consiliului și a Directivelor 98/58/CE, 1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE și 2008/120/CE ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 și (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Directivelor 89/608/CEE, 89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE și 97/78/CE ale Consiliului și a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului (Regulamentul privind controalele oficiale), cu modificările ulterioare, precum și ale art. 4 din Regulamentul (CE) nr. 1/2005 al Consiliului din 22 decembrie 2004 privind protecția animalelor în timpul transportului și al operațiunilor conexe și de modificare a Directivelor 64/432/CEE și 93/119/CE și a Regulamentului (CE) nr. 1.255/97, cu modificările ulterioare, iar transportatorul suportă contravaloarea neutralizării acestora, efectuată cu respectarea legislației de mediu și sanitară veterinară.
 + 
Capitolul VAspecte tehnice privind organizarea activității de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale + 
Articolul 10(1)Crescătorii individuali de animale înștiințează, în termen de 24 de ore, medicul veterinar de liberă practică căruia îi sunt arondați și autoritatea administrației publice locale pe a cărei rază administrativ-teritorială are loc decesul animalelor cu privire la existența unuia sau mai multor animale de interes economic, așa cum sunt definite la art. 2 alin. (1) lit. c) din ordonanță. (2)Autoritățile administrației publice locale de la nivelul comunelor, orașelor și municipiilor, pe a căror rază administrativ-teritorială intervine moartea animalelor care fac obiectul ordonanței, sunt responsabile de:a)informarea imediată a consiliului județean sau a Consiliului General al Municipiului București cu privire la moartea animalelor; b)realizarea registrelor de evidență care cuprind informații referitoare la numele proprietarului, precum și data și ora la care a fost solicitată consiliului județean intervenția unității de neutralizare;c)întocmirea, pe baza datelor furnizate de către medicul veterinar de liberă practică, a registrelor de evidență referitoare la cantitățile de animale moarte preluate de operatorul serviciului de neutralizare;d)transmiterea registrelor prevăzute la lit. b) și c), în format tipărit și electronic, în termen de 10 zile de la încheierea lunii pentru care se face raportarea, către consiliul județean/Consiliul General al Municipiului București;e)îngroparea animalelor a căror moarte a intervenit pe raza unităților administrativ-teritoriale stabilite ca fiind izolate. Această activitate se face numai în locuri special amenajate și numai după obținerea autorizării sanitar-veterinare și a actelor de reglementare din punctul de vedere al gospodăririi apelor, emise în condițiile legii, de la nivelul județului respectiv. + 
Articolul 11Consiliul județean sau Consiliul General al Municipiului București gestionează organizarea și desfășurarea activității de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale și este responsabil de:a)organizarea și desfășurarea procedurii privind delegarea/contractarea activității de neutralizare a animalelor moarte și semnarea contractului, după caz, conform legislației în domeniul achizițiilor publice și în domeniul concesiunilor de lucrări și concesiunilor de servicii, pe baza listei cu speciile și numărul de animale deținute de crescătorii individuali, întocmite de direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană sau a municipiului București;b)informarea unității de neutralizare cu care consiliul județean sau Consiliul General al Municipiului București are încheiat un contract, cu privire la moartea unor animale pe raza unității administrativ-teritoriale sau a unei subdiviziuni administrativ-teritoriale a municipiului București. Informarea se face telefonic de către reprezentanții unităților administrativ-teritoriale pe raza cărora a intervenit moartea animalelor;c)întocmirea situațiilor centralizatoare, pe baza informațiilor furnizate de către unitățile administrativ-teritoriale județene sau de către subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului București, cu privire la data, ora și numele proprietarului care a anunțat decesul animalului/animalelor, respectiv cantitățile de animale moarte preluate de operatorul serviciului de neutralizare;d)transmiterea anuală, în cursul trimestrului IV, către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a necesarului de cheltuieli pentru anul următor în vederea asigurării, în bune condiții, a activității de neutralizare a animalelor moarte; necesarul de cheltuieli se stabilește pe baza datelor centralizate de la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale județene sau al subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiului București cu privire la cantitățile de animale moarte.
 + 
Capitolul VIResursele financiare necesare consiliilor județene și Consiliului General al Municipiului București pentru realizarea activității de neutralizare a animalelor moarte provenite de la crescătorii individuali de animale + 
Articolul 12(1)Resursele financiare necesare consiliilor județene și Consiliului General al Municipiului București pentru realizarea activității de neutralizare a animalelor moarte provenite de la crescătorii individuali de animale se asigură prin transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale ale județelor, respectiv bugetul local al municipiului București, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.(2)Repartizarea sumelor prevăzute la alin. (1) se realizează cu încadrare în limita prevederilor bugetare aprobate cu această destinație Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice“.
 + 
Articolul 13(1)Pentru realizarea activității de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale se instituie o schemă de ajutor de stat având ca obiectiv acordarea de servicii subvenționate crescătorilor individuali de animale, denumiți în continuare beneficiari ai schemei.(2)Crescătorii individuali de animale care au beneficiat de un ajutor ilegal declarat incompatibil cu piața printr-o decizie a Comisiei Europene nu sunt eligibili în cadrul schemei de ajutor de stat, atât timp cât ajutorul nu va fi rambursat sau plătit într-un cont cu destinație specială, reprezentând valoarea totală a ajutorului ilegal și incompatibil cu piața internă, precum și dobânzile de recuperare aferente.(3)În vederea includerii în schema de ajutor de stat a crescătorilor individuali de animale, trimestrial, direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene întocmesc lista nominală a acestora, listă pe care o transmit consiliului județean/Consiliului General al Municipiului București și Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea trimestrului.(4)În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene pun la dispoziția consiliului județean/Consiliului General al Municipiului București și Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale lista prevăzută la alin. (3).
 + 
Articolul 14(1)Ajutorul de stat se acordă în baza prevederilor părții a II-a, capitolul I, secțiunea 1.2.1.4 – Ajutoare pentru animale moarte din Orientările Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol și forestier și în zonele rurale, denumite în continuare Orientările Uniunii Europene. (2)Schema se aplică pe întreg teritoriul României, iar perioada de aplicabilitate a acesteia este 2025-2027 inclusiv.(3)Pentru perioada 2025-2027, anual, până la data de 15 septembrie, consiliile județene și Consiliul General al Municipiului București transmit Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale sumele necesare realizării activității prevăzute de prezentele norme metodologice în vederea aprobării bugetului cu această destinație.(4)Prin excepție de la prevederile alin. (3), pentru anul 2025, consiliile județene și Consiliul General al Municipiului București transmit Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, până la data de 29 noiembrie 2024, sumele necesare realizării activității prevăzute de prezentele norme metodologice în vederea aprobării bugetului cu această destinație.(la 15-11-2024,
Alineatul (4) , Articolul 14 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 1. , ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.412 din 14 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1145 din 15 noiembrie 2024
)
(5)Intensitatea ajutorului de stat acordat potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice este de 100% din costul activității de transport al animalelor moarte, cuprinzând preluarea, încărcarea în mijlocul de transport, transportul și descărcarea din mijlocul de transport, și de 75% din costul activității de distrugere a animalelor moarte, iar valoarea acestuia este de maximum 2.940 lei/ tonă privind costurile cu distrugerea animalelor moarte și de maximum 3,280 lei/km privind costurile cu transportul, în limita bugetului aprobat. (6)Diferența de 25% din costul activității de distrugere a animalelor moarte este suportată direct de crescătorii individuali de animale și se achită prestatorului de servicii, respectiv prestatorului de servicii care are contract cu consiliul județean sau Consiliul General al Municipiului București, la ridicarea animalului mort.(7)Facturile aferente sumelor achitate de crescătorii individuali de animale, potrivit alin. (6), sunt transmise de prestatorul de servicii consiliului județean sau Consiliului General al Municipiului București.(8)Pentru perioada 2025-2027, bugetul total estimat este de 112.555.180 lei, ajutor de stat care se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
 + 
Articolul 15Valoarea maximă a ajutorului de stat prevăzut la art. 14 alin. (5) nu include TVA, aceasta fiind neeligibilă în cadrul schemei de ajutor de stat, cu excepția cazului în care nu este recuperabilă în temeiul legislației naționale privind TVA-ul. + 
Articolul 16Ajutorul de stat prevăzut prin prezenta schemă nu se cumulează cu niciun ajutor de stat sau ajutor de minimis în raport cu aceleași cheltuieli eligibile în cazul în care cumulul respectiv ar avea ca rezultat o intensitate a ajutorului sau un cuantum al ajutorului mai mare decât cel stabilit prin schemă. + 
Articolul 17(1)Pentru a solicita ajutorul de stat, prestatorul de servicii centralizează cererile crescătorilor individuali de animale, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, și le depune lunar la consiliul județean, respectiv Consiliul General al Municipiului București cu care are încheiat contractul de prestări servicii, în termen de 10 zile de la încheierea lunii în care a prestat serviciile.(2)În cazul în care plafonul anual pentru schema de ajutor de stat nu este aprobat în luna ianuarie a anului respectiv, prestatorii de servicii depun cererile după aprobarea acestuia pentru activitatea desfășurată de la începutul anului.(3)Cererile prevăzute la alin. (1) sunt însoțite de următoarele documente:a)situația centralizatoare cu cantitatea totală, cântărită, de animale moarte neutralizate prin serviciile prestate în baza contractului încheiat de prestator cu consiliul județean și Consiliul General al Municipiului București;b)copiile facturilor emise de prestatorul de servicii pentru consiliul județean/Consiliul General al Municipiului București, aferente activității de neutralizare a animalelor moarte pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, precum și situația centralizatoare a facturilor emise de prestatorul de servicii către crescătorii individuali de animale. Pentru consiliul județean/ Consiliul General al Municipiului București se emit facturi separate pentru fiecare activitate specifică, respectiv pentru activitatea de transport al animalelor moarte, care să cuprindă numărul și data foilor de parcurs aferente, precum și pentru activitatea de distrugere a animalelor moarte;c)copia tabelului aferent activității lunare pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, cuprinzând numele și prenumele crescătorilor individuali de animale de la care au fost ridicate animale moarte, adresa locului de ridicare a animalelor moarte, data și ora, semnăturile acestora, cantitățile de animale moarte ridicate de către operatorul de neutralizare de la fiecare crescător individual, precum și numărul de înmatriculare a autovehiculului cu care s-a efectuat transportul;d)declarație pe propria răspundere că serviciile de neutralizare a animalelor moarte pentru care solicită decontarea ajutorului de stat sunt prestate fără încasarea contravalorii din costul activității de neutralizare a animalelor moarte de la crescătorii individuali de animale;e)dovadă cont trezorerie;f)copii ale foilor de parcurs aferente fiecărei zile din luna pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, din care să reiasă traseul și numărul de kilometri parcurși pentru ridicarea animalelor moarte; foile de parcurs vor fi întocmite separat, pentru fiecare autovehicul implicat în activitatea de colectare a animalelor moarte.(4)În situația în care un operator prestează serviciul de neutralizare în mai multe județe, învecinate sau nu, în baza unor contracte încheiate cu consiliile județene respective, documentele depuse în vederea obținerii ajutorului de stat aferent unui județ trebuie să conțină doar costurile suportate de operator pentru efectuarea serviciului de neutralizare pe teritoriul administrativ al județului respectiv.(5)Toate documentele depuse în copie se certifică „conform cu originalul“, se datează, semnează și ștampilează de către prestatorul de servicii. + 
Articolul 18Documentele care se depun la consiliul județean și la Consiliul General al Municipiului București pentru acordarea/ încasarea ajutorului de stat se vor păstra 10 ani de la depunere, atât de către acestea, cât și de către solicitanți. + 
Articolul 19În termen de 30 de zile după încheierea lunii în care au fost prestate serviciile, consiliile județene, respectiv Consiliul General al Municipiului București, după înregistrarea, verificarea și aprobarea la plată a cererilor de solicitare a ajutorului de stat, întocmesc și transmit către Direcția general buget, finanțe, fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale situația centralizatoare pentru solicitările înregistrate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2. + 
Articolul 20În baza situațiilor centralizatoare ale cererilor pentru încasarea ajutorului de stat, transmise de consiliile județene, respectiv Consiliul General al Municipiului București, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Finanțelor cererea de deschidere a creditelor bugetare. Cererea de deschidere a creditelor bugetare va fi însoțită de situația centralizatoare a ajutorului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3. + 
Articolul 21(1)După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanțelor, din bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale se alimentează contul consiliilor județene, respectiv al Consiliului General al Municipiului București, care, pe baza cererilor aprobate, virează sumele cuvenite în conturile solicitanților ajutorului de stat, potrivit legislației în vigoare, sume care nu sunt exceptate de la executare silită.(2)Nerespectarea de către solicitanți a prevederilor art. 17, precum și a oricăror obligații asumate în vederea obținerii finanțării determină aplicarea de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a legislației în vigoare în vederea recuperării ajutorului de stat.(3)Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Direcția generală politici agricole, publică pe site-ul https://www.madr.ro atât textul schemei de ajutor de stat, cât și informațiile privind beneficiarii ale căror sume primite depășesc 10.000 euro, conform prevederilor pct. (112)-(115) din Orientările Uniunii Europene. Informațiile se publică după primirea deciziei de acordare a ajutorului de stat, se păstrează timp de cel puțin 10 ani fiscali și se pun la dispoziția tuturor celor interesați, fără restricții, cu respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal.(la 15-11-2024,
Alineatul (3) , Articolul 21 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 2. , ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.412 din 14 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1145 din 15 noiembrie 2024
)
 + 
Articolul 22Solicitantul are obligația de a ține evidența timp de 10 ani a informațiilor necesare pentru încadrarea crescătorilor individuali de animale în schema de ajutor de stat prevăzută la art. 13 alin. (1) și de a pune la dispoziția Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și consiliului județean, respectiv Consiliului General al Municipiului București respectivele informații. + 
Articolul 23(1)Consiliul județean, respectiv Consiliul General al Municipiul București, în baza prevederilor prezentei hotărâri, elaborează proceduri detaliate de verificare a condițiilor de eligibilitate și control, care vor fi aduse la cunoștința solicitanților prin afișare pe site-ul oficial al instituției.(2)În temeiul prevederilor prezentei hotărâri, reprezentanți ai consiliului județean, respectiv ai Consiliului General al Municipiului București verifică la fața locului corectitudinea înscrisurilor din cerere, pe baza unui eșantion extras aleatoriu în procent de minimum 5% din numărul total al cererilor depuse.(3)Consiliul județean, respectiv Consiliul General al Municipiului București pun la dispoziția solicitanților, prin afișare pe site-ul oficial al instituției, formularele de cerere.(4)În cazul în care se constată că documentația de solicitare a ajutorului de stat este incompletă sau necesită clarificări, persoana responsabilă cu verificarea documentației din cadrul consiliului județean, respectiv Consiliului General al Municipiului București notifică solicitantul în vederea transmiterii documentelor și/sau informațiilor suplimentare și/ori a celor lipsă.(5)În termen de 5 zile de la data primirii notificării, dar nu mai târziu de sfârșitul lunii pentru cererile depuse conform prevederilor art. 17 alin. (1), solicitantul are obligația completării documentației, în caz contrar cererea de solicitare a ajutorului de stat fiind respinsă total sau parțial, după caz. + 
Articolul 24Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. + 
Articolul 25(1)Schema de ajutor de stat prevăzută la art. 13 alin. (1) intră în vigoare după primirea deciziei Comisiei Europene de acordare a ajutorului de stat.(2)În situația în care, anterior emiterii deciziei, Comisia Europeană solicită modificări privind schema de ajutor de stat, prevederile prezentei hotărâri se modifică în mod corespunzător.(la 15-11-2024,
Capitolul VI a fost completat de Punctul 3. , ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.412 din 14 noiembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1145 din 15 noiembrie 2024
)
 + 
Anexa nr. 1la normele metodologiceDenumirea prestatorului de servicii ……………………..Datele de identificare ……………………………..Contract încheiat de prestator cu consiliul județean/Consiliul General al Municipiului București nr. …………………………
CERERE
pentru solicitarea ajutorului de stat
Crescător individual de animale ……….(numele și prenumele)………., deținător al exploatației cu cod ANSVSA …………………, solicit ajutor de stat pentru activitatea de neutralizare a animalelor moarte desfășurată în luna ………., efectuată de Societatea …….(prestatorul de servicii)……:

Nr. crt. Data ridicării animalelor moarte Specia Cantitatea animalelor moarte (kg) Valoarea suportată direct de crescătorul individual de animale Nr. facturii emise de prestatorul de servicii către crescătorul individual de animale Adresa locului de ridicare a animalelor moarte


Semnătura
…………………………………
 + 
Anexa nr. 2la normele metodologiceConsiliul Județean …………/Consiliul General al Municipiului BucureștiPrestator servicii …………….Contract încheiat de prestator cu consiliul județean/Consiliul General al Municipiului București nr. ………..Nr. de înregistrare …………….A.SITUAȚIA CENTRALIZATOARE pentru solicitările înregistrate în luna …………… pentru activitatea de distrugere a animalelor moarte

Nr. crt. Numele crescătorului individual de animale Codul ANSVSA al exploatației Nr./data facturii emise pentru Consiliul Județean ……/Consiliul General al Municipiului București Cantitatea animalelor moarte (kg) Tariful (lei/kg) Valoarea (lei)
1.
2.
3.
Total

B.SITUAȚIA CENTRALIZATOARE pentru activitatea de transport al animalelor moarte în luna ……………..

Nr. crt. Nr./data foii de parcurs Nr./data facturii emise pentru Consiliul Județean ……/Consiliul General al Municipiului București Distanța parcursă – km - Tariful – lei/km - Valoarea – lei -
1.
2.
3.
Total

Valoarea totală a ajutorului de stat aferent activității de neutralizare din luna ………………… este de …………… lei, reprezentând suma valorilor totale din situațiile centralizatoare A și B.
Semnătura președintelui Consiliului județean,
…………………………………………..
 + 
Anexa nr. 3la normele metodologiceMINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
SITUAȚIA CENTRALIZATOARE A AJUTORULUI DE STAT
pentru solicitările înregistrate în luna …………..

Nr. crt. Consiliul județean …………/ Consiliul General al Municipiului București Cantitatea animalelor moarte (kg) Tarif – lei/kg Valoarea distrugerii animalelor moarte (lei) Distanța parcursă – km Tariful – lei/km Valoarea transportului animalelor moarte (lei) Valoarea totală (lei)
1.
2.
3.
Total


Aprobat
Ordonator principal de credite,
………………..
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x