NORME METODOLOGICE din 2 aprilie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 221 din 2 mai 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 43 15/03/2001
ActulREFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ActulREFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 82
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 198 02/04/2001

privind procedura, criteriile şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata creanţelor bugetare administrate de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale



1. În temeiul art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 108/1996, astfel cum a fost modificat prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 43/2001, la cererea temeinic justificată a debitorilor, persoane juridice, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale poate acorda înlesniri la plata obligaţiilor datorate de către aceştia bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Casa Naţionala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi casele de pensii judeţene şi Casa de pensii a municipiului Bucureşti, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă a municipiului Bucureşti, denumite în continuare organe teritoriale, prin delegare de competenţa, pot acorda:a) eşalonări la plata debitelor din:– contribuţia de asigurări sociale de stat (CAS);– contribuţia la fondul de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale pentru agricultori;– contribuţia de asigurări sociale a angajatorului;– contribuţia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj;– majorările de întârziere aferente contribuţiilor de mai sus, neachitate la termenul legal.Eşalonarea se poate acorda pe o perioadă de maximum 60 de luni, care poate începe cu un termen de graţie de până la 6 luni, cuprins în perioada de eşalonare;b) amânări la plata debitelor din:– contribuţia de asigurări sociale de stat (CAS);– contribuţia la fondul de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale pentru agricultori;– contribuţia de asigurări sociale a angajatorului;– contribuţia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj;– majorările de întârziere aferente contribuţiilor de mai sus, neachitate la termenul legal.Amânarea se poate acorda pe o perioadă de maximum 6 luni;c) scutiri sau reduceri de majorări de întârziere aferente contribuţiei de asigurări sociale de stat (CAS), contribuţiei la fondul de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale pentru agricultori, contribuţiei de asigurări sociale a angajatorului, contribuţiei de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj.2. Un agent economic debitor nu poate beneficia simultan şi de eşalonare şi de amânare la plata. Aceste modalităţi de înlesnire nu se acordă concomitent pentru aceleaşi debite.3. a) Înlesnirile la plata pot fi solicitate şi acordate atât înaintea începerii executării silite, cat şi în timpul efectuării acesteia.b) Pentru creanţe ale bugetului asigurărilor sociale de stat şi ale bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, pentru care s-au acordat înlesniri la plata, executarea silită nu va fi pornită sau nu va fi continuată, după caz, de la data comunicării aprobării acestora.4. Nu se acordă înlesniri la plata debitelor din:a) contribuţia pentru pensia suplimentară;b) contribuţia individuală de asigurări sociale;c) contribuţia persoanelor fizice la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj.Pentru majorările de întârziere aferente contribuţiilor prevăzute la alin. (1) pot fi acordate eşalonări sau amânări la plata, în condiţiile prevăzute la pct. 1.5. Constatarea neachitarii debitelor prevăzute la pct. 4 alin. (1) constituie motiv de respingere a cererii debitorului de acordare a înlesnirilor la plata. În astfel de situaţii conducătorii organelor teritoriale vor dispune restituirea dosarului.6. Sumele totale reprezentând contribuţii şi sumele totale reprezentând majorări de întârziere aferente acestora, perioadele maxime pentru care se pot acorda înlesnirile, precum şi organele competente sa aprobe înlesniri la plata sunt următoarele:

               
  – milioane lei –
  Organul competent Plafonul sumei totale a obligaţiilor bugetare pe fiecare plătitor Perioada (ani)
  Amânări, eşalonări contribuţii Amânări, eşalonări majorări de întârziere Reduceri, scutiri majorări de întârziere Amânări Eşalonări
  a) Casele teritoriale de pensii până la 1.000 până la 1.000 până la 1.000 până la 3 luni până la 3 ani
  b) Agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă până la 1.000 până la 1.000 până la 1.000 până la 3 luni până la 3 ani
  c) Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale de la 1.000 la 10.000 de la 1.000 la 5.000 de la 1.000 la 5.000 până la 6 luni până la 5 ani
  d) Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă de la 1.000 5.000 de la 1.000 la 5.000 de la 1.000 la 5.000 până la 6 luni până la 5 ani
  e) Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale de la 10.000*) respectiv 5.000*) la 500.000 de la 5.000*) la 50.000 de la 5.000*) la 50.000 până la 6 luni până la 5 ani

––––-Notă *) Plafonul minim reprezintă obligaţia bugetară corespunzătoare fiecărui buget.7. a) Analiza şi/sau soluţionarea cererilor de acordare a înlesnirilor la plata se realizează de comisiile care se constituie în acest scop la toate nivelurile de competenţa.b) Ministrul muncii şi solidarităţii sociale numeşte prin ordin comisia la nivelul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, precum şi comisiile la nivelul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, respectiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, la propunerile preşedinţilor acestora.c) La nivelul organelor teritoriale comisiile se constituie prin decizii ale directorilor generali, respectiv ale directorilor executivi ai acestora, după caz.8. Înlesnirile la plata se acordă numai pe baza cererilor motivate ale debitorilor, însoţite în mod obligatoriu de documente justificative ale acestora.9. Cererile de acordare a înlesnirilor la plata se depun la organele teritoriale în raza cărora este înregistrat debitorul ca plătitor de obligaţii către bugetul asigurărilor sociale de stat sau către bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi se înregistrează în registrul special de evidenta a solicitărilor de acordare a înlesnirilor la plata.10. În cazul bugetului asigurărilor sociale de stat, prin aceeaşi cerere se pot solicita mai multe înlesniri la plata obligaţiilor cu privire la: contribuţia de asigurări sociale de stat (CAS), contribuţia de asigurări sociale a angajatorului, contribuţia la fondul de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale pentru agricultori, precum şi la majorările de întârziere aferente acestora.11. Cererea de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor către bugetul asigurărilor sociale de stat sau către bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj trebuie să cuprindă:a) elementele de identificare a plătitorului: denumirea, adresa/sediul, codul fiscal, numărul contului/conturilor de disponibilitati şi unitatea/unităţile bancară/bancare la care este/sunt deschis/deschise; numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintă debitorul în relaţiile cu terţii;b) sumele datorate şi neachitate distinct, pe categorii de contribuţii;c) cauzele care au condus la neachitarea debitelor;d) natura înlesnirilor solicitate;e) succintă prezentare a programului de redresare economică şi a măsurilor pentru stingerea debitelor;f) menţiuni referitoare la înlesnirile la plata obligaţiilor către bugetul asigurărilor sociale de stat sau către bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, acordate anterior (numerele de înregistrare la organul teritorial, sumele pe tipuri de obligaţii, precum şi modul în care acestea au fost respectate);g) orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.12. Cererea debitorilor de acordare a înlesnirilor la plata trebuie însoţită de următoarele documente:a) copie de pe certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului şi de pe codul fiscal al agentului economic care solicită înlesnirea la plata;b) copie de pe ultimul bilanţ contabil şi de pe ultima balanţa de verificare, anterioare depunerii cererii;c) situaţia debitorilor şi clienţilor conform evidentelor contabile, vechimea debitelor, analiza cauzelor neincasarii sumelor datorate de aceştia; măsurile de urmărire întreprinse, numărul de cazuri aflate la instanţele de judecată şi sumele datorate, stadiul acestor cazuri, precum şi situaţia clienţilor pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creanţelor, întocmită în baza documentelor doveditoare existente (se întocmeşte pe propria răspundere a debitorului);d) situaţia creditelor curente şi a celor nerambursate la scadenta;e) declaraţie pe propria răspundere privind conturile bancare şi depozitele bancare deţinute;f) declaraţie pe propria răspundere privind cota de participare a debitorului la capitalul social al altor societăţi comerciale, societăţi sau companii naţionale, după caz, precum şi suma investită;g) copie de pe ultimul act de control întocmit de organele teritoriale;h) situaţia informativa privind calculul riscului de recuperare a arieratelor, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, care se întocmeşte de către debitor pe baza analizei gradului de risc prezentate în anexa nr. 2;i) copie de pe hotărârea consiliului de administraţie în care s-a analizat şi s-a aprobat solicitarea inlesnirii la plata, însoţită de programul de redresare economică;j) angajamentul scris al debitorului privind plata integrală şi la termen a obligaţiilor curente ale anului în curs către bugetul asigurărilor sociale de stat şi către bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.13. Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate şi pentru cunoaşterea altor aspecte necesare în vederea luării deciziei conducătorii organelor teritoriale dispun în toate cazurile efectuarea de controale la debitorii care au depus cereri, pentru actualizarea şi confirmarea debitelor pentru care s-au solicitat înlesniri.14. a) Rezultatele verificării se înscriu în procesul-verbal de control.b) În cazul constatării unor neconcordante între debitele constatate şi debitele pentru care se solicita înlesniri se vor efectua corectiile necesare.c) Organele teritoriale răspund de veridicitatea datelor prezentate în actele de control.15. Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de control se întocmeşte, de către conducătorul compartimentului de control, un referat cu concluzii şi propuneri de soluţionare, care trebuie să cuprindă:a) realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, solicitanţii fiind obligaţi să prezinte toate actele şi explicaţiile necesare în vederea verificării;b) respectarea obligaţiilor referitoare la depunerea în termen la organele teritoriale a declaraţiilor privind obligaţiile la bugetul asigurărilor sociale de stat şi la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj;c) evaluarea perspectivei economico-financiare a unităţii, precum şi aprecierea asupra posibilităţilor de achitare a debitelor şi a obligaţiilor curente în perioada următoare (existenta unui program de redresare economică şi a unor contracte ferme care să asigure utilizarea capacităţilor de producţie şi desfacerea produselor şi serviciilor solicitantului);d) stabilirea gradului de risc pentru recuperarea debitelor pe baza analizei documentaţiei;e) propunerea privind soluţionarea cererii.16. Dacă soluţionarea cererii depăşeşte competentele organului teritorial, acesta va inainta, după caz, forurilor superioare prevăzute la pct. 6: a) cererea solicitantului; b) procesul-verbal de control; c) referatul organului teritorial privind punctul de vedere, propuneri şi soluţii care reies din analiza documentaţiei, semnat de directorul organului teritorial.17. Documentaţia a carei competenţa de soluţionare este la nivel ierarhic superior se înaintează de către organele teritoriale:– pentru Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, la Direcţia alte drepturi de asigurări;– pentru CNPAS, la Direcţia generală combatere frauda şi executare silită;– pentru ANOFM, la Direcţia control fond şomaj.18. Termenele de soluţionare a cererilor prin care se solicita înlesniri la plata sunt următoarele:a) în cel mult 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii de acordare a înlesnirilor la plata organul teritorial verifica documentaţia depusa de solicitant şi întocmeşte referatul privind soluţionarea cererii;b) termenul de inaintare de către organul teritorial la organul ierarhic superior a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata, care depăşesc competentele organului teritorial, însoţite de documentele prevăzute la pct. 15 şi 16, este de 20 de zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;c) termenul general de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata la orice nivel de competenţa este de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la organul competent. Termenul de 15 zile curge de la data primirii documentaţiei în forma completa;d) în cazul în care soluţionarea cererii este de competenţa Guvernului Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale va propune, în termen de 15 zile lucrătoare de la data analizarii documentaţiei în cadrul comisiei, acordarea înlesnirilor solicitate prin hotărâre a Guvernului.19. Comisiile analizează cererile de acordare a înlesnirilor la plata şi pentru fiecare cerere se emite o decizie de aprobare sau de respingere, după caz. Decizia este definitivă.20. Deciziile se aduc la cunoştinţa atât debitorului, cat şi compartimentelor care ţin evidenta pe plătitor din cadrul organelor teritoriale.21. Decizia de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata, pentru orice nivel de competenţa, se transmite debitorului prin organele teritoriale.22. a) Decizia cuprinde graficul de plată a obligaţiilor pentru care s-au aprobat înlesniri la plata şi condiţiile care trebuie îndeplinite pentru menţinerea valabilităţii inlesnirii.b) O dată cu transmiterea deciziei de aprobare a inlesnirii la plata organele teritoriale calculează şi anexează în scris debitorului cuantumul majorărilor ce trebuie achitate la fiecare rata.23. Înlesnirile la plata obligaţiilor către bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj îşi menţin valabilitatea dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:a) constituirea de către debitor a unei garanţii în termen de 60 de zile de la data comunicării deciziei de aprobare a inlesnirii la plata, în funcţie de gradul de risc. Garanţia poate fi constituită atât ca depozit la trezoreria organului teritorial la care debitorul este înregistrat ca plătitor, cat şi sub forma unei scrisori de garanţie bancară. Garanţia poate fi utilizata pentru stingerea atât a ratelor, cat şi a obligaţiilor curente în cazurile în care debitorul este în imposibilitatea achitării acestora la termenele prevăzute în grafic sau la scadenta, după caz, cu condiţia reintregirii garanţiei până la următorul termen de plată din eşalonare. În cazul scrisorii de garanţie, utilizarea efectivă a garanţiei se face la solicitarea organului teritorial, adresată băncii garante, pe baza cererii debitorului care invoca imposibilitatea de plată. Atunci când s-a constituit garanţia la trezorerie, aceasta se utilizează la cererea debitorului adresată organului teritorial;b) în termen de 20 de zile de la data primirii deciziei de aprobare a înlesnirilor la plata, debitorul va face dovada că nu mai are obligaţii neachitate, altele decât cele ce fac obiectul înlesnirilor la plata, şi va stabili împreună cu organul teritorial cuantumul majorărilor datorate de la data ultimului control şi până la data deciziei de acordare a înlesnirilor la plata, suma care va corecta graficul ultimelor rate de eşalonare sau va fi achitată în luna următoare expirării perioadei de amânare;c) achitarea integrală şi la termen a obligaţiilor curente de către debitor. În cazul în care obligaţiile curente nu se achită la scadenta se menţine valabilitatea inlesnirii la plata dacă sumele datorate la plata se achită până la data de 29 decembrie a fiecărui an fiscal împreună cu majorările de întârziere aferente acestora;d) achitarea lunară a majorărilor de întârziere calculate şi datorate pentru perioada de acordare a înlesnirilor la plata. De la data deciziei de acordare a înlesnirilor la plata pentru sumele eşalonate sau amânate, cu excepţia majorărilor de întârziere, se datorează şi se calculează majorări, conform prevederilor legale. Pe perioada de graţie acordată la eşalonare şi pe perioada amânării la plata majorările datorate pentru debitul eşalonat sau amânat se achită lunar;e) înlesnirile la plata obligaţiilor se pot acorda şi cu alte condiţii care se considera stimulative pentru încasarea veniturilor bugetare, cu respectarea prevederilor legale.24. Cererile de acordare a înlesnirilor la plata care nu întrunesc condiţiile pentru a fi soluţionate favorabil se restituie solicitanţilor, cu motivatia corespunzătoare, prin intermediul organelor teritoriale.25. Evidentierea, urmărirea şi controlul încasării sumelor pentru care s-au acordat înlesniri la plata, a contribuţiilor curente, a garanţiei şi a majorărilor datorate pe perioada inlesnirii la plata, la termenele de plată aprobate, cad în sarcina organelor teritoriale.26. a) Organele teritoriale organizează evidenta separată a înlesnirilor la plata şi raportează prin posta electronică Direcţiei alte drepturi de asigurări din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale informarea privind acordarea şi realizarea înlesnirilor la plata obligaţiilor către bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.b) Direcţia alte drepturi de asigurări din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale transmite Consiliului Concurentei informaţiile referitoare la inventarul ajutoarelor de stat, potrivit dispoziţiilor legale care reglementează ajutorul de stat.27. Pe perioada pentru care s-au acordat înlesniri la plata cursul prescripţiei se suspenda.28. Înlesnirile la plata aprobate devin nule şi nu produc efecte, dacă nu au fost respectate condiţiile în care au fost acordate: constituirea garanţiei, plata contribuţiilor curente la termenul prevăzut de lege, plata ratelor eşalonate sau a sumelor amânate la plata la termenele aprobate şi comunicate şi achitarea majorărilor datorate pe perioada eşalonării.29. Pierderea valabilităţii înlesnirilor la plata acordate conduce la executarea silită pentru întreaga suma neplatita şi la obligaţia de plată a majorărilor de întârziere recalculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate.30. În situaţia în care amânarea la plata aprobată nu s-a respectat, în sensul neachitarii integrale şi la termenul aprobat a sumei totale amânate la plata, majorările de întârziere se calculează, începând cu ziua imediat următoare acestui termen, pentru suma rămasă în plata. Acest principiu se aplică şi în cazul nerespectării eşalonării aprobate, începând cu primul termen de plată, după expirarea perioadei de graţie.31. O noua cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor către bugetul asigurărilor sociale de stat şi către bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj nu poate fi depusa timp de 6 luni de la data nerespectării înlesnirilor la plata anterioare.32. Dispoziţiile prezentului ordin se aplică cererilor depuse după data publicării acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I.33. Cererile de acordare a înlesnirilor la plata depuse şi nesolutionate înainte de data intrării în vigoare a prezentului ordin se vor actualiza şi se vor soluţiona conform prevederilor acestuia.34. Înlesnirile la plata acordate anterior se derulează în continuare, în condiţiile prevăzute de actele normative în baza cărora au fost acordate. + 
Anexa 1SITUAŢIA INFORMATIVAprivind calculul riscului de recuperare a creanţelor la bugetul asigurărilor sociale de stat şi la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj 

Identificarea debitorului

Total arierate
Debite
Majorări
Sediul
Codul fiscal
Valori – miliarde
lei/Date
Punctaj

1.

Suma totală pentru care se solicita înlesniri
la plata
2.

Vechimea agentului economic (data începerii
activităţii)
3.

Vechimea arieratelor (data celui mai vechi
arierat)
4.

Mobilitatea agentului economic (schimbarea
sediului în ultimii 5 ani – da/nu)
5.

Date privind capitalul social:
– capital social român
– capital social străin
6.

Indatorarea financiară (total datorii bugetare
+ datorii pe termen scurt şi mediu)/cifra
de afaceri:
– total datorii bugetare
– total datorii pe termen scurt şi mediu
– cifra de afaceri
7.

Date privind controlul bugetar (data ultimului
control bugetar)
8.

Rezultatele controlului bugetar (diferenţe
constatate prin controlul bugetar/total
obligaţii declarate pe perioada verificata):
– total diferenţe constatate
– total obligaţii declarate
9.

Date privind declaraţiile referitoare la
bugetul asigurărilor sociale de stat şi
bugetul Fondului pentru plata ajutorului
de şomaj (numărul de declaraţii depuse în
cursul ultimelor 24 de luni)
10

Date privind obligaţiile de plată (total
obligaţii plătite în cursul ultimelor 24 de
luni, inclusiv în urma controlului bugetar/total
obligaţii înregistrate din declaraţii şi
control bugetar):
– total obligaţii plătite, inclusiv din
control bugetar
– total obligaţii declarate, inclusiv prin
control bugetar
TOTAL:

 + 
Anexa 2ANALIZA GRADULUI DE RISC 

Identificarea debitorului

Total arierate
Debite
Majorări
Sediul
Codul fiscal

┌──┬───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┬─────┐│ │ │ Informaţii de evaluare │Pun- ││ │ │ │ctaj │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│1.│ Suma totală solicitată pentru │ Suma cerută > 1 miliard lei │ 5 ││ │acordarea de înlesniri la plata│ Suma cerută <1 miliard lei │ 2 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│2.│ Vechimea agentului economic │ Data de începere a activităţii │ ││ │ │ agentului economic │ ││ │ │ – mai mult de 2 ani │ 2 ││ │ │ – mai puţin de 2 ani │ 5 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│3.│ Vechimea arieratelor │ Vechimea arieratului: │ ││ │ │ – mai puţin de 2 ani │ 2 ││ │ │ – mai mult de 2 ani │ 5 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│4.│ Mobilitatea agentului economic│ – schimbarea sediului în ultimii │ ││ │ │ 5 ani │ 5 ││ │ │ – sediu stabil în ultimii 5 ani │ 2 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│5.│ Date privind capitalul social │ – agenţi economici cu capital străin│ ││ │ │ cu valoare active │ │ │ – agenţi economici cu capital străin│ ││ │ │ cu valoare active > arierate │ 2 ││ │ │ – agenţi economici români cu │ ││ │ │ valoare active │ │ │ – agenţi economici români cu │ ││ │ │ valoare active > arierate │ 2 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│6.│ Indatorarea financiară │ – îndatorare financiară pe termen │ ││ │ │ mediu şi scurt*) <10% din cifra │ ││ │ │ de afaceri │ 2 ││ │ │ – îndatorare financiară pe termen │ ││ │ │ mediu şi scurt*) > 10% din cifra │ ││ │ │ de afaceri │ 5 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│7.│ Datele privind controlul │ data ultimului control bugetar: │ ││ │ bugetar │ – mai puţin de 3 ani │ 2 ││ │ │ – mai mult de 3 ani │ 5 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│8.│ Rezultatele controlului │ raport: diferenţe constatate prin │ ││ │ bugetar │ controlul bugetar/Total declarat │ ││ │ │ în cursul perioadei verificate │ ││ │ │ (debite): │ ││ │ │ – > 20% │ 5 ││ │ │ – <20% │ 2 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│9.│ Datele privind declaraţiile │ Numărul declaraţiilor depuse în │ ││ │ bugetare │ cursul ultimelor 24 de luni: │ ││ │ │ – 24 │ -5 ││ │ │ – > 20 │ 2 ││ │ │ – între 10 şi 19 │ 5 ││ │ │ – <10 │ 10 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│10│ Date privind obligaţiile de │ Total plătite în cursul ultimelor │ ││ │ plata │ 24 de luni (declaraţie şi control │ ││ │ │ bugetar, debite + majorări) la │ ││ │ │ trezorerie/Total declarat şi control│ ││ │ │bugetar în cursul aceleiaşi perioade:│ ││ │ │ – total plătit/total declarat > 1 │ 0 ││ │ │ – total plătit/total declarat <1 │ 10 │├──┼───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┤│ │ │ TOTAL: │ │└──┴───────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┴─────┘––––––Notă *) = (total datorii bugetare + datorii pe termen scurt şi mediu)/cifra de afaceriNOTĂ:Garanţiile solicitate de comisiile constituite la nivelul organelor competente, pe baza punctajului total rezultat din analiza gradului de risc de recuperare a creanţelor, sunt:– până la contravaloarea unei rate medii din eşalonare, pentru risc minim (11-15 puncte);– contravaloarea a 1-2 rate medii din eşalonare, pentru risc mediu (16-45 de puncte);– contravaloarea a 2-4 rate medii din eşalonare, pentru risc maxim (46-60 de puncte).Cuantumul garanţiei stabilite de către comisii se menţionează în mod expres în adresa de comunicare a aprobării cererii de acordare a înlesnirilor la plata.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x