NORME METODOLOGICE din 19 octombrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 997 din 29 octombrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1519 02/12/2009
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 805 22/07/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREAORDIN 270 11/03/2004
ART. 1REFERIRE LAORDIN 270 11/03/2004 ANEXA 3
ART. 6REFERIRE LAORDIN 270 11/03/2004 ANEXA 2
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ART. 7REFERIRE LAORDIN 270 11/03/2004
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 270 11/03/2004 ANEXA 2
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 270 11/03/2004
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1519 02/12/2009
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAORDIN 805 22/07/2005
ActulAPROBAT DEORDIN 1333 19/10/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 1333 19/10/2004
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 805 22/07/2005

de autorizare a furnizorilor de servicii de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar, elaborate în aplicarea prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 270/2004 privind asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca



 + 
Articolul 1Asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca este asigurata numai de către furnizorii de servicii medicale de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar prevăzuţi în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 270/2004.
 + 
Articolul 2(1) Autorizatia de functionare a furnizorilor de servicii de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar se elibereaza de către directiile de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti.(2) Autorizatia de functionare prevăzută la alin. (1) este valabila pentru o perioadă de 4 ani; după această perioadă toate serviciile de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar se reautorizeaza periodic din 4 în 4 ani.(3) Autorizatia de functionare necesita prezentarea avizelor şi autorizaţiilor individuale prevăzute la art. 6 şi menţionează explicit tipul dispeceratului, existenta substatiilor, tipul şi numărul unităţilor mobile, structura de personal şi procedurile de operare.(4) Autorizatia de functionare se afişează la loc vizibil la dispecerat şi în fiecare substatie, după caz.(5) Autorizatia initiala de functionare se retrage în situaţiile în care nu sunt intrunite condiţiile de functionare cerute de directiile de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi în situaţiile în care nu exista toate celelalte avize cerute în dosarul de autorizare.(6) În situaţiile în care în urma verificărilor şi inspecţiilor se constata existenta unor nereguli, furnizorul este notificat de către directiile de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 48 de ore de la inspecţie şi i se acordă un termen de gratie de o luna pentru remedierea neregulilor constatate.(7) Dacă după perioada prevăzută la alin. (6) nu se constata remedierea neregulilor sesizate sau dacă furnizorul înregistrează un numar mai mare de doua notificari în decursul a 4 ani, autorizatia de functionare se retrage definitiv, furnizorul fiind instiintat cu privire la această măsură.(8) Unităţilor mobile care nu au autorizatie de functionare valabila sau aceasta este necorespunzatoare categoriei pentru care au fost autorizate nu li se permite sa functioneze ca ambulante şi li se interzic purtarea şi folosirea tuturor insemnelor specifice de ambulanta.(9) Autorizatia de functionare se poate retrage şi la cererea altor organe de control abilitate în acest sens, inclusiv a celor care au emis autorizatiile initiale de functionare.(10) Directiile de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot efectua inspecţii şi verificări privind respectarea condiţiilor cerute în dosarul de autorizare.
 + 
Articolul 3(1) Membrii echipelor de evaluare a furnizorilor de servicii de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar sunt numiti de către conducerile direcţiilor de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti.(2) Echipa de evaluare cuprinde obligatoriu cate un reprezentant din partea direcţiilor de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi din partea consiliilor judetene ale Colegiului Medicilor din România, respectiv al municipiului Bucureşti, iar la numirea celorlalţi membri se tine seama de eventuale conflicte de interese.(3) Controlul eliberarii autorizaţiilor de functionare se efectueaza semestrial de către o comisie numita de directorul general al Directiei generale asistenţa medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii.
 + 
Articolul 4(1) Autorizarea este procesul prin care se verifica şi se avizeaza organizarea, structura tehnica şi de personal, procedurile de operare a unui furnizor de servicii de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar, înainte ca acesta să-şi inceapa activitatea.(2) Autorizarea se face în urma unei cereri scrise adresate direcţiilor de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza unei documentaţii de autorizare şi a unei evaluari prealabile.(3) Modelul formularului de solicitare a autorizatiei de functionare pentru unitatile de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar este prevăzut în anexa nr. 1.(4) În situaţia în care activitatea a fost inceputa, evaluarea şi autorizarea se efectueaza în termen de 6 luni de la publicarea prezentelor norme metodologice în Monitorul Oficial al României, Partea I.(5) Autorizarea se face numai pentru pozitiile menţionate în cererea de autorizare, avandu-se în vedere urmatoarele elemente:a) dispecerat;b) substatii – unde este cazul;c) unităţi mobile;d) încadrare cu personal;e) proceduri de operare.
 + 
Articolul 5Directiile de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, instiinteaza furnizorul de servicii de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar care solicită autorizarea cu privire la componenta echipei de evaluare, precum şi la data la care va avea loc aceasta actiune.
 + 
Articolul 6Documentaţia necesară pentru autorizare cuprinde urmatoarele:a) documente care confirma inregistrarea cu activitate de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar în registrul comerţului, în cazul societatilor comerciale înfiinţate în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;b) documente care să dovedeasca existenta sediului dispeceratului şi a substatiilor, acolo unde este cazul;c) aviz/autorizatie de la brigada de pompieri judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti;d) aviz/autorizatie de la statia de verificare şi întreţinere a aparaturii medicale (SVIAM) judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, în situaţiile în care se utilizeaza aparatura medicală care nu este autorizata pentru comercializare în România;e) aviz/autorizatie de la agentia de protecţie a mediului judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti;f) aviz/autorizatie de la inspectoratul de muncă teritorial;g) documente care să dovedeasca pregătirea de specialitate a personalului angajat şi autorizarea acestuia:– pentru ambulantieri: diploma de absolvire a scolii de ambulantieri;– pentru asistenti medicali: diploma de absolvire a colegiului medical sau a scolii postliceale sanitare şi autorizatia de libera practica;– pentru medici: diploma de absolvire a facultatii de medicina, documente privind specialitatea obtinuta şi autorizatia de libera practica;– pentru personal nemedical, dar implicat în activităţi medicale, voluntari, salvatori: dovada sau diploma de absolvire a cursului de B.L.S. (Basic Life Support);h) documente care să dovedeasca continuitatea în pregătirea profesionala:– cursuri de B.L.S. pentru ambulantieri, asistenti medicali şi personal nemedical;– cursuri de A.L.S. (Advanced Life Support) pentru medici;i) structura de personal şi schema de organizare a serviciului;j) formularele medicale pe care le va utiliza, precum:– fisa de solicitare;– reteta medicală;– bilet de trimitere sau de recomandare;– adeverinta medicală;k) documente auto şi aviz R.A.R.;l) documentaţia tehnica a unităţilor mobile, în functie de categoria pentru care se doreste autorizarea, conform anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 270/2004.
 + 
Articolul 7(1) Evaluarea necesară eliberarii autorizatiei de functionare se efectueaza pe baza unei programari şi cuprinde etapele prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii nr. 270/2004:a) verificarea sediului central şi a substatiilor (acolo unde este cazul);b) verificarea documentelor cuprinse în dosarul de autorizare şi a concordantei lor cu cele constatate la acel moment la locul evaluării;c) verificarea dispeceratului, personalului şi a tuturor unităţilor mobile menţionate în cererea de autorizare şi existente, cu dotarea tehnica corespunzătoare categoriei solicitate;d) verificarea unităţilor mobile nou-achiziţionate sau a schimbarii categoriei pentru care o unitate mobila a fost initial autorizata.(2) La dispecerat se verifica:a) modul în care funcţionează primirea şi gestionarea apelurilor medicale de urgenta, coordonarea şi controlul misiunilor medicale;b) integrarea în cazuri de urgente majore, catastrofe şi dezastre;c) permanenta în functionare;d) existenta unui medic coordonator de tura;e) respectarea cerințelor de structura tehnica şi dotare minimala;f) existenta personalului pregatit, atestat şi acreditat în acest sens şi care este autorizat pentru functionare.(3) În cazul serviciilor de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca private, dispeceratul poate fi propriu – independent, neintegrat într-un sistem de apeluri de urgenta, dar cu obligaţia de a fi integrabil în caz de catastrofe şi dezastre.(4) Modelul formularului autorizatiei de functionare este prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 8La primirea autorizatiei de functionare emise de directiile de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, persoana responsabila de activitatea serviciului autorizat depune o declaratie pe propria raspundere prin care se angajează sa nu modifice structura unităţilor mobile autorizate, a dispeceratului sau structura de personal pentru care a fost autorizat sau sa notifice directiei de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, care a eliberat autorizatia orice schimbare intervenita, în termen de 24 de ore de la aparitia acesteia.
 + 
Articolul 9Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa 1–––la normele metodologice––––––––MODELULformularului de solicitare a autorizatiei de functionare pentruunitatile de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şide transport sanitar    Subsemnatul/Subsemnata ………., domiciliat/domiciliata în …….,  str. ……. nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. …, judeţul/sectorul  …….., posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate seria ….  nr. …., eliberat/eliberata la data de …., reprezentant legal al …….,  cu sediul în ……, str. …… nr. …., bl. …, sc. …, et. .., ap. ..,  judeţul/sectorul ……, va rog sa binevoiti a aproba eliberarea autorizatiei  de functionare pentru activitatea de asistenţa medicală de urgenta  prespitaliceasca/transport sanitar, în conformitate cu reglementarile legale  în vigoare, pentru institutia (societatea, organizaţia, fundatia, asociaţia,  unitatea) sus-mentionata.    Anexez în completarea cererii mele urmatoarea documentatie:    a) documente referitoare la înscrierea în registrul comerţului a  activităţilor pentru care solicit autorizare;    b) documente referitoare la detinerea spatiilor necesare pentru dispecerat  şi pentru substatii, după caz;    c) avizul/autorizatia brigazii de pompieri judetene, respectiv a  municipiului Bucureşti;    d) avizul/autorizatia statiei de verificare şi întreţinere a aparaturii  medicale judetene, respectiv a municipiului Bucureşti;    e) avizul agentiei de protecţie a mediului judetene, respectiv a  municipiului Bucureşti;    f) avizul/autorizatia inspectoratului de muncă teritorial;    g) documente doveditoare ale pregatirii de specialitate a personalului  angajat, precum şi ale autorizarii acestuia:    – pentru ambulantieri – diploma de absolvire a scolii de ambulantieri;    – pentru asistenti medicali – diploma de absolvire a colegiului medical  sau a scolii postliceale sanitare şi autorizatia de libera practica;    – pentru medici – diploma de absolvire a facultatii de medicina, documente  privind specialitatea obtinuta şi autorizatia de libera practica;    – pentru personalul nemedical implicat în activităţile medicale,  voluntari, salvatori – dovada absolvirii cursului de B.L.S.  (Basic Life Support);    h) documente doveditoare pentru continuitatea în pregătirea profesionala:    – cursuri de B.L.S. pentru ambulantieri, asistenti medicali şi personal  nemedical;    – cursuri de A.L.S. (Advanced Life Support) pentru medici;    i) structura de personal şi schema de organizare a departamentului,  serviciului, compartimentului şi a altora asemenea prin care se asigura  activitatea de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi de  transport sanitar;    j) modelul formularelor care vor fi utilizate în activitatea de asigurare  a asistentei medicale de urgenta prespitaliceasca şi de transport sanitar;    k) documente auto şi avizul R.A.R.;    l) documentaţia tehnica a unităţilor mobile în functie de categoria  pentru care se doreste autorizarea, în conformitate cu anexa nr. 2 la  Ordinul ministrului sănătăţii nr. 270/2004;    m) protocol de afiliere şi colaborare cu dispeceratul public "961" –  urgente medicale sau "112" – apel unic de urgente, după caz.
 + 
Anexa 2–––la normele metodologice––––––––MINISTERUL SĂNĂTĂŢIIDirectia de Sănătate Publică a ……………..AUTORIZATIE DE FUNCTIONAREInstituţia ……………………………………………………………………..,(societatea, organizaţia, fundaţia, asociaţia, unitatea)cu sediul în ………………, str. ………… nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. …,judeţul/sectorul ………….., este autorizată pentru desfăşurarea activităţilor de asistenţămedicală prespitalicească şi de transport sanitar, în condiţiile stabilite prin prevederileOrdinului ministrului sănătăţii nr. 270/2004 privind asistenţa medicală de urgenţăprespitalicească.Prezenta autorizaţie de funcţionare este valabilă timp de 4 ani de la data eliberării.Director executiv,……………………––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x