NORME METODOLOGICE din 19 iulie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 440 din 6 august 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 2REFERIRE LAOUG 43 15/03/2001 ART. 1
ART. 2REFERIRE LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ART. 2REFERIRE LAOUG 41 08/04/1999 ART. 1
ART. 2REFERIRE LAOG 53 28/08/1997 ART. 1
ART. 2REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ART. 2REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 68
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 43 15/03/2001 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 41 08/04/1999 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAOG 53 28/08/1997 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ANEXA 1REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 68
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 43 15/03/2001 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 41 08/04/1999 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE LAOG 53 28/08/1997 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ANEXA 2REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 68
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 43 15/03/2001 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 113 30/06/1999 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 41 08/04/1999 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LAOG 53 28/08/1997 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ANEXA 3REFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 68
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 682 19/07/2001
ART. 10REFERIT DEHG 42 16/01/2003
ART. 10REFERIT DEHG 44 16/01/2003
ART. 10REFERIT DEHG 46 16/01/2003
ART. 10REFERIT DEHG 419 25/04/2002
ART. 10REFERIT DEHG 910 22/08/2002
ART. 10REFERIT DEHG 1313 20/11/2002
ART. 10REFERIT DEHG 1314 20/11/2002
ART. 10REFERIT DEHG 1312 20/11/2002

pentru trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane juridice, supuse executării silite



 + 
Articolul 1Debitorul persoana juridică, cu obligaţii de plată faţă de bugetul de stat sau bugetul asigurărilor sociale de stat administrat şi gestionat prin Casa Naţionala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale şi de Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă, aflat în procedura de executare silită, poate cere organului competent să aplice procedura de executare silită din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, după caz, stingerea unor creanţe ale bugetului de stat sau ale bugetului asigurărilor sociale de stat prin darea în plata a unor bunuri imobile din proprietatea sa, care trec în proprietatea publică a statului. Acestea pot fi date în administrare, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 2În temeiul prevederilor art. 68^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, denumita în continuare ordonanţa, cererea poate fi depusa de debitor, în scris, în tot cursul executării silite asupra bunurilor imobile, începând cu ziua în care s-a încheiat procesul-verbal prin care bunurile imobile se indisponibilizeaza. De asemenea, cererea se poate depune în perioada în care, până la împlinirea termenului de prescripţie, organul competent va repeta procedura de licitaţie.
 + 
Articolul 3Cererea va cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele date:a) denumirea şi sediul debitorului;b) alte date de identificare a debitorului (codul fiscal, numărul de înmatriculare la registrul comerţului);c) structura capitalului social, a asociaţilor ori a actionariatului, după caz;d) volumul şi natura creanţelor bugetare prevăzute la art. 1;e) bunurile imobile supuse executării silite, pentru care se solicita stingerea unor creanţe ale bugetului de stat sau ale bugetului asigurărilor sociale de stat, după caz, prin trecerea în proprietatea publică a statului (denumirea, datele de identificare a acestora, precum şi o scurta descriere);f) menţiunea asupra actelor doveditoare potrivit cărora bunurile imobile respective constituie proprietatea debitorului;g) acordul expres al debitorului privind preţul de evaluare a bunurilor imobile supuse executării silite, stabilit de organul de executare competent, prin servicii prestate de organe sau persoane specializate, în conformitate cu prevederile art. 52 din ordonanţa;h) valoarea de inventar a bunurilor imobile supuse executării silite, evidenţiată în contabilitate, reevaluata în conformitate cu ultimele reglementări legale în vigoare;i) menţiunea debitorului ca a luat cunoştinţa de prevederile legale din prezentele norme metodologice, în sensul că stingerea creanţei bugetare se va face cu valoarea determinata potrivit art. 8 alin. (2) sau (3), după caz;j) menţiunea debitorului ca bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini, cu precizarea documentelor doveditoare;k) acceptul debitorului cu privire la compensarea diferenţei, potrivit legii, în cazul în care valoarea bunului imobil, determinata potrivit art. 8 alin. (2) sau (3), după caz, este mai mare decât creanta bugetară prevăzută la art. 1;l) semnatura reprezentantului legal al debitorului persoana juridică, precum şi ştampila acesteia.
 + 
Articolul 4(1) Cererea se depune de către debitor la:a) unitatea teritorială subordonata Ministerului Finanţelor Publice în a carei raza este înregistrat ca plătitor de obligaţii faţă de bugetul de stat;b) Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, în a carei raza este înregistrat ca plătitor de obligaţii faţă de bugetul asigurărilor sociale de stat;c) direcţia regionala vamală interjudeteana, pentru taxe şi drepturi vamale cuvenite bugetului de stat.(2) La cerere se anexează copii legalizate de pe actele care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile pentru care solicită trecerea în proprietatea publică a statului, dovada, în original, ca acestea nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini, emisă de biroul de carte funciară din cadrul judecătoriei în a carei raza teritorială se afla bunul imobil, precum şi copii de pe fişa mijlocului fix şi de pe balanţa analitica a mijloacelor fixe.(3) Cererea debitorului se transmite, prin direcţia generală a finanţelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, ori prin Direcţia Generală a Vamilor, prin Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau, după caz, din cadrul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale ori Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, desemnate prin ordin al ministrului finanţelor publice sau al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, după caz, însoţită de următoarele documente:a) copiile certificate de pe toate actele aflate în dosarul de executare silită;b) propunerile organului competent să aplice procedura de executare silită, din cadrul unităţilor prevăzute la alin. (1);c) punctul de vedere al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori al Direcţiei Generale a Vamilor, numai pentru creanţele reprezentând taxe şi drepturi vamale cuvenite bugetului de stat.(4) Adresa de transmitere a întregii documentaţii, precum şi referatul cuprinzând analiza şi punctul de vedere vor fi semnate, după verificarea datelor din cererea de stingere a creanţelor bugetului de stat sau bugetului asigurărilor sociale de stat prin trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile supuse executării silite şi a actelor din dosarul în susţinerea acesteia, de către conducătorul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al Direcţiei Generale a Vamilor, al Casei judeţene de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori al Agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, sau de inlocuitorul acestuia.(5) O dată cu documentele prevăzute la alin. (2) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia Generală a Vamilor, Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, vor comunică şi solicitarile de bunuri imobile de felul celor pentru care se cere trecerea în proprietatea publică a statului, primite de la instituţii publice, direcţiilor de specialitate prevăzute la art. 5 alin. (1).(6) Solicitarile de bunuri imobile vor fi avizate de ordonatorul principal de credite. Evidenta solicitărilor de bunuri imobile se tine de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de Direcţia Generală a Vamilor, de Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, sau de Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, în registre de evidenta deschise în acest scop.
 + 
Articolul 5(1) La primirea cererii, însoţită de documentele anexate, Ministerul Finanţelor Publice, Casa Naţionala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale ori Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă, după caz, prin direcţia de specialitate desemnată, procedează la înregistrarea acesteia. Cererea, însoţită de documentaţia completa, se prezintă unei comisii numite prin ordin al ministrului finanţelor publice sau al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, după caz, pentru analizarea şi luarea unei decizii.(2) Modul de lucru al comisiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice sau al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, după caz.(3) Comisia va analiza şi va decide asupra fiecărei cereri, având în vedere următoarele elemente:a) documentele prezentate de debitor, care atesta dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile pentru care acesta solicita trecerea în proprietatea publică a statului, precum şi dovada ca acestea nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini;b) existenta solicitărilor pentru obţinerea în administrare a unor bunuri imobile de felul celor pentru care urmează să se analizeze oportunitatea trecerii în proprietatea publică a statului;c) respectarea reglementărilor legale în vigoare referitoare la aplicarea procedurii de executare silită a creanţelor bugetului de stat sau ale bugetului asigurărilor sociale de stat, după caz. Se vor avea în vedere şi situaţiile în care suma obţinută prin aplicarea modalităţilor de valorificare a bunurilor imobile ar permite realizarea într-o măsura mai mare a creanţelor bugetare faţă de debitorul supus executării silite;d) impactul reglementărilor legale în vigoare privind retrocedarea proprietăţii, în măsura în care acesta poate fi prevăzut;e) propunerile organului competent pentru aplicarea procedurii de executare silită, precum şi punctul de vedere al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al Direcţiei Generale a Vamilor, al Casei judeţene de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori al Agenţiei judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz;f) cheltuielile necesare, estimate de instituţia publică solicitanta a bunurilor imobile ce urmează să fie trecute în proprietatea publică a statului, pentru transformarea acestora în sedii corespunzătoare desfăşurării activităţii;g) eficienta trecerii bunurilor imobile în proprietatea publică a statului, rezultată din compararea, de către direcţia generală a finanţelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de către Direcţia Generală a Vamilor, numai pentru creanţele reprezentând taxe şi drepturi vamale cuvenite bugetului de stat, sau de către Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, a creanţelor bugetare stinse prin aceasta modalitate, la care se adauga şi cheltuielile de amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii;h) orice alte elemente necesare soluţionării cererii.(4) Comisia din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, prevăzută la alin. (1), aproba stingerea creanţelor bugetului de stat prin trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile necesare desfăşurării obiectului activităţii Ministerului Finanţelor Publice şi unităţilor subordonate acestuia, precum şi altor instituţii publice finanţate de la bugetul de stat, după caz.
 + 
Articolul 6În cazul cererilor de realizare a creanţelor bugetului asigurărilor sociale de stat prin trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile supuse executării silite, decizia comisiei constituite în acest scop prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale se ia numai cu acordul comisiei numite prin ordin al ministrului finanţelor publice.
 + 
Articolul 7(1) Decizia prevăzută la art. 5 alin. (1) se comunică de direcţia de specialitate desemnată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, din cadrul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale sau din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, după caz, organului competent să aplice procedura de executare silită, prin direcţia generală a finanţelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia Generală a Vamilor, Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti, ori prin Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.(2) În cazul în care comisia decide stingerea creanţelor bugetare prevăzute la art. 1, prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică a statului, aceasta solicita organului competent să aplice procedura de executare silită şi sa întocmească procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil, conform modelelor prezentate în anexele nr. 1, 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.(3) Încheierea procesului-verbal prevăzut la alin. (2) şi stingerea creanţei bugetului de stat sau a bugetului asigurărilor sociale de stat, după caz, prin trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile supuse executării silite, este condiţionată de prezentarea de către debitor, la data încheierii procesului-verbal, a unei noi dovezi, în original, emisă de biroul de carte funciară din cadrul judecătoriei în a carei raza teritorială se afla bunul imobil, care să ateste ca bunul imobil nu este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini. În cazul în care se constată că bunul imobil este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini, organul de executare competent înştiinţează comisia prevăzută la art. 5 alin. (1), care procedează la anularea deciziei. Despre aceasta este înştiinţat şi debitorul.(4) Procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea statului se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se înaintează debitorului, unul instituţiei publice solicitante, iar al treilea rămâne la organul competent să aplice procedura de executare silită.(5) La data întocmirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil supus executării silite, organul competent va actualiza nivelul majorărilor de întârziere şi nivelul cheltuielilor de executare până la această dată. Totodată se va calcula, potrivit legii, taxa pe valoarea adăugată datorată bugetului de stat pentru transferul proprietăţii bunului imobil respectiv.(6) La data întocmirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil încetează măsura de indisponibilizare a acestuia, precum şi calitatea de administrator-sechestru a persoanelor desemnate, conform legii.(7) Instituţiile publice care au obţinut în administrare bunuri imobile trecute în proprietatea publică a statului conform procedurii din prezentele norme metodologice sunt obligate să solicite organului competent, potrivit legii, înregistrarea operaţiunilor de modificare a regimului juridic al bunurilor imobile din domeniul public al statului.
 + 
Articolul 8(1) Bunurile imobile, pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publică a statului, vor fi evaluate, conform art. 52 din ordonanţa, de către organele sau persoanele specializate.(2) În cazul în care valoarea stabilită conform alin. (1) este mai mica decât valoarea de inventar evidenţiată în contabilitatea persoanei juridice debitoare, se va lua în considerare valoarea stabilită de organele sau de persoanele specializate.(3) Dacă valoarea stabilită de organele sau de persoanele specializate este mai mare decât valoarea de inventar evidenţiată în contabilitate, se va lua în considerare valoarea de inventar.(4) Cu valoarea determinata potrivit alin. (2) sau (3), după caz, inclusiv taxa pe valoarea adăugată calculată conform prevederilor legale în materie, se sting, total sau parţial, creanta bugetară prevăzută la art. 1, precum şi majorările de întârziere şi cheltuielile de executare, actualizate. Contribuabilii înregistraţi ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată au obligaţia înscrierii T.V.A. în jurnalul de vânzări şi în decontul de T.V.A. pentru luna în curs.(5) În cazul în care suma care reprezintă valoarea bunului imobil pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publică a statului, determinata potrivit alin. (2) sau (3), după caz, inclusiv taxa pe valoarea adăugată calculată conform prevederilor legale în materie, este mai mica decât creanta bugetară prevăzută la art. 1, la care se adauga majorările de întârziere aferente şi cheltuielile de executare silită, actualizate, diferenţa urmează să fie realizată prin aplicarea celorlalte modalităţi prevăzute de ordonanţa.(6) În cazul în care suma care reprezintă atât creanta bugetară prevăzută la art. 1, cat şi majorările de întârziere aferente şi cheltuielile de executare, actualizate, este mai mica decât valoarea bunului imobil pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publică a statului, determinata potrivit alin. (2) sau (3), după caz, inclusiv taxa pe valoarea adăugată calculată conform prevederilor legale în materie, cu aceasta diferenţa se va proceda la compensare, potrivit legii.
 + 
Articolul 9(1) Cheltuielile necesare pentru transformarea bunurilor imobile, pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publică a statului, în sedii sau spaţii corespunzătoare desfăşurării activităţii sunt suportate de instituţia publică solicitanta.(2) În cazul bunurilor imobile care au încorporate în structura bunuri mobile sau dotări specifice activităţii, a căror valoare nu este cuprinsă în valoarea acestor bunuri imobile, cheltuielile cu lucrările privind dezafectarea, dezmembrarea, înlăturarea acestora ori altele asemenea, după caz, sunt suportate de către debitor.
 + 
Articolul 10(1) În vederea utilizării ca sedii, spaţii sau altele similare, necesare pentru desfăşurarea obiectului de activitate, bunurile imobile pentru care s-au întocmit actele de trecere în proprietatea publică a statului sunt date în administrarea:a) Ministerului Finanţelor Publice sau unităţilor subordonate acestuia, după caz;b) Direcţiei Generale a Vamilor ori direcţiilor regionale vamale interjudetene, după caz;c) Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă ori unităţilor subordonate acestora, după caz;d) altor instituţii publice finanţate de la bugetul de stat.(2) Darea în administrare, prevăzută la alin. (1), se va efectua prin hotărâre a Guvernului, initiata de Ministerul Finanţelor Publice sau de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale ori de ordonatorii principali de credite ale bugetului de stat, după caz.
 + 
Articolul 11(1) Operaţiunile legate de stingerea creanţelor bugetare prevăzute la art. 1 prin preluarea de la debitori a bunurilor imobile şi trecerea lor în proprietatea publică a statului se reflecta în evidenta analitica pe plătitori deschisă la nivelul unităţilor teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice sau direcţiilor regionale vamale interjudetene ori ale Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale sau ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, după caz, în a căror rază teritorială îşi au sediul ori în evidenta cărora sunt luati debitorii respectivi, precum şi în evidenţa contabilă a debitorilor.(2) Unităţile prevăzute la alin. (1) vor stinge în evidenta analitica pe plătitori creanţele bugetului de stat sau bugetului asigurărilor sociale de stat, după caz, pe fiecare fel de venit, inclusiv majorările de întârziere aferente, în limita valorii bunului imobil trecut în proprietatea publică a statului.(3) În situaţia în care Casa Naţionala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale şi Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă au evidenţiat în contabilitate debitele de încasat, respectiv veniturile de realizat din sumele datorate, potrivit legii, de debitori bugetului asigurărilor sociale de stat, vor proceda la stornarea operaţiunilor respective la nivelul valorii stabilite potrivit art. 8 alin. (4).
 + 
Articolul 12În contabilitatea debitorilor operaţiunile privind trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile supuse executării silite se reflecta astfel:a) transferul în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile supuse executării silite, evaluate conform prevederilor art. 8, pe baza procesului-verbal de trecere în proprietatea statului:   461 "Debitori diversi"/ = % – cu valoarea stabilită        analitic distinct conform art. 8 alin. (2)                                                      sau (3) din normele                                                      metodologice, plus T.V.A.   Ministerul Finanţelor   Publice, Casa Naţionala   de Pensii şi Alte Drepturi   de Asigurări Sociale,   Agenţia Naţionala pentru   Ocuparea Forţei de   Munca                                     7721 "Venituri – cu valoarea                                     din cedarea stabilită conform                                     activelor" art. 8 alin. (2)                                                      sau (3) din nor-                                                      mele metodologice                                     4427 "T.V.A. – cu T.V.A.                                     colectata" aferentă;b) scăderea din patrimoniul persoanei juridice debitoare a bunurilor imobile respective:               % = 212 "Mijloace – cu valoarea                                     fixe" de înregistrare                                                      în contabilitate   281 "amortizari privind – cu amortizarea   imobilizarile corporale" calculată   6721 "Cheltuieli privind – cu valoarea   activele cedate" rămasă neamortizata;c) efectuarea operaţiunii de compensare a datoriei persoanei juridice debitoare faţă de bugetul de stat sau bugetul asigurărilor sociale de stat, la nivelul celei mai mici sume dintre creanta bugetară şi sumele înregistrate din evaluarea bunurilor imobile supuse executării silite, inclusiv T.V.A. calculată:               % = 461 "Debitori diverşi"/                                         analitic distinct                                     Ministerul Finanţelor                                     Publice Casa Naţionala                                     de Pensii şi Alte Drepturi                                     de Asigurări Sociale                                     Agenţia Naţionala pentru                                     Ocuparea Forţei de Muncă   441 "Impozitul pe profit"   4423 "T.V.A. de plată"   444 "Impozitul pe salarii"   446 "Alte impozite, taxe şi        vărsăminte asimilate"   448 "Alte datorii şi creanţe       cu bugetul statului"   431 "Asigurări sociale"   437 "Ajutor de şomaj"   447 "Fonduri speciale –        taxe şi vărsăminte        asimilate";d) în cazul în care valoarea bunurilor imobile, determinata potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) sau (3), după caz, este mai mare decât creanţele bugetare prevăzute la art. 1, suma care depăşeşte valoarea acestora, aflată în soldul contului 461 "Debitori diversi"/analitic distinct, va fi utilizata ulterior pentru compensarea obligaţiilor bugetare viitoare ale debitorului, prin creditarea acestui cont la scadenta obligaţiilor bugetare ale debitorului.
 + 
Articolul 13(1) Evidentierea distinctă în contabilitatea instituţiilor publice a bunurilor imobile se face pe baza hotărârii Guvernului de atribuire în administrare a imobilului respectiv şi a procesului-verbal pentru trecerea acestuia în proprietatea statului.(2) În contabilitatea instituţiilor publice care administrează bunurile imobile trecute în proprietatea publică a statului, aceste bunuri se înregistrează la valoarea stabilită conform art. 8 alin. (2) sau (3), astfel:          013 = 306   "Mijloace fixe"/ "Fondul bunurilor care   analitice distincte alcătuiesc domeniul                                     public al statului"
 + 
Anexa 1    ––-la normele metodologice––––––––  MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE  D.G.F.P. ………………. ┌─────────┬────┬───────┬─────────┐  Unitatea fiscală ……….. │ │Data│Funcţia│Semnatura│  Str. …. nr. ………….. ├─────────┼────┼───────┼─────────┤  Localitatea ……………. │ Aprobat │ │ │ │  Dosar de executare nr. …/… ├─────────┼────┼───────┼─────────┤                                       │ Avizat │ │ │ │                                       ├─────────┼────┼───────┼─────────┤                                       │Verificat│ │ │ │                                       └─────────┴────┴───────┴─────────┘                      PROCES – VERBALpentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil supus executării silite    încheiat astăzi ………. luna ………… anul …………..    În baza art. 68^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, s-au aplicat modalităţile de executare silită asupra debitorului (persoana juridică) …………………….. din localitatea ………………….., str. ……………………. nr. ……., nr. de înmatriculare în registrul comerţului………………………, codul fiscal nr. ……………, pentru încasarea obligaţiilor către bugetul de stat asa cum au fost specificate în titlurile executorii nr. ………………….., emise de ……………………………………………….., în suma totală de ………………………. lei, din care rămase de recuperat:*)    ………………………………………………………….    ………………………………………………………….    ………………………………………………………….    ………………………………………………………….    Întrucât debitorul nu a plătit la termenele stabilite obligaţiile prevăzute mai sus, se efectuează trecerea în proprietatea publică a statului a bunului imobil înscris în Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr. …………………………. din ……………………………, întocmit de către ………………………………………………, care se anexează la prezentul proces-verbal.    a) Date privind identificarea bunului imobil (clădire şi/sau teren).    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    b) Descrierea sumară.    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra    bunului imobil. …………………………………………….    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    d) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor, este de …………. lei,    plus T.V.A. în suma de ………………………. lei    e) Preţul bunului imobil acceptat de debitor (inclusiv T.V.A.) ……. lei    f) Suma obligaţiilor bugetare …………………………. lei    g) Diferenţa, din care:    – obligaţii bugetare rămase de recuperat [f)-e)] ………… lei    – suma rămasă în plus care urmează a fi regularizata conform dispoziţiilor      legale în vigoare [e)-f)] ……………. lei    h) T.V.A. colectata în sarcina de plată a debitorului ……. lei––––-    *) Se înscriu sumele rămase de recuperat, pe tipuri de impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului de stat, inclusiv majorările de întârziere şi cheltuielile de executare actualizate.    Documentele din care rezultă ca bunul imobil este liber de orice sarcini    (din evidentele de publicitate imobiliară) ……………………    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr. ………..    din data de ………………. a comisiei din cadrul Ministerului    Finanţelor Publice, în ……………. exemplare.    Conducătorul organului de executare, Debitor,                   L.S. L.S.    …………………………….. ……………    …………………………….. ……………    …………………………….. ……………
 + 
Anexa 2    ––-la normele metodologice––––––––   MINISTERUL MUNCII ŞI   SOLIDARITĂŢII SOCIALE   Casa de pensii a judeţului ………. ┌─────────┬────┬───────┬─────────┐   Str. …………. nr. ………….. │ │Data│Funcţia│Semnatura│   Localitatea ……………………. ├─────────┼────┼───────┼─────────┤   Dosar de executare nr. …./……… │ Aprobat │ │ │ │                                            ├─────────┼────┼───────┼─────────┤                                            │ Avizat │ │ │ │                                            ├─────────┼────┼───────┼─────────┤                                            │Verificat│ │ │ │                                            └─────────┴────┴───────┴─────────┘                     PROCES – VERBALpentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil supus executării silite      încheiat astăzi………. luna…………. anul…………    În baza art. 68^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, s-au aplicat modalităţile de executare silită asupra debitorului (persoana juridică) ……………………….. din localitatea …………………………., str. ……………………….. nr. …………., nr. de înmatriculare în registrul comerţului……………., codul fiscal nr…………………, pentru încasarea obligaţiilor către bugetul asigurărilor sociale de stat asa cum au fost specificate în titlurile executorii nr. ……………, emise de …………………….., în suma totală de ……………………. lei, din care rămase de recuperat*):    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    …………………………………………………………..    Întrucât debitorul nu a plătit la termenele stabilite obligaţiile prevăzute mai sus, se efectuează trecerea în proprietatea publică a statului a bunului imobil înscris în Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr. ………………. din ……………….., întocmit de către …………………….., care se anexează la prezentul proces-verbal.    a) Date privind identificarea bunului imobil (clădire şi/sau teren):    …………………………………………………………    …………………………………………………………    …………………………………………………………    b) Descrierea sumară:    …………………………………………………………    …………………………………………………………    …………………………………………………………    …………………………………………………………–––––-    *) Se înscriu sumele rămase de recuperat, pe tipuri de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat, inclusiv majorările de întârziere şi cheltuielile de executare actualizate.    c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra    bunului imobil: ……………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    d) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor, este de ……….. lei,    plus T.V.A. în suma de ………………… lei.    e) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor (inclusiv T.V.A.) …… lei    f) Suma obligaţiilor bugetare………………………. lei    g) Diferenţa, din care:    – obligaţii bugetare rămase de recuperat [f)-e)] …………… lei    – suma rămasă în plus care urmează să fie regularizata conform      dispoziţiilor legale în vigoare [e)-f)] ……………… lei    h) T.V.A. colectata în sarcina de plată a debitorului ……… lei    Documentele din care rezultă ca bunul imobil este liber de orice sarcini    (din evidentele de publicitate imobiliară)    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr. ………….    din data de ………………….. a comisiei din cadrul Ministerului    Muncii şi Solidarităţii Sociale, în……….. exemplare.    Conducătorul organului de executare, Debitor,                   L.S. L.S.    …………………………….. ……………    …………………………….. ……………    …………………………….. ……………
 + 
Anexa 3    ––-(la normele metodologice)––––––––-   MINISTERUL MUNCII ŞI   SOLIDARITĂŢII SOCIALE   Agenţia de ocupare a forţei de muncă   a judeţului ……………………. ┌─────────┬────┬───────┬─────────┐   Str. …………. nr. ………….. │ │Data│Funcţia│Semnatura│   Localitatea ……………………. ├─────────┼────┼───────┼─────────┤   Dosar de executare nr. …./……… │ Aprobat │ │ │ │                                            ├─────────┼────┼───────┼─────────┤                                            │ Avizat │ │ │ │                                            ├─────────┼────┼───────┼─────────┤                                            │Verificat│ │ │ │                                            └─────────┴────┴───────┴─────────┘                        PROCES – VERBALpentru trecerea în proprietatea statului a bunului imobil supus executării silite     încheiat astăzi………. luna…………. anul…………    În baza art. 68^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare, s-au aplicat modalităţile de executare silită asupra debitorului (persoana juridică) ……………………….. din localitatea ……………………….., str. ………………………….. nr. ……………, nr. de înmatriculare la registrul comerţului ……………., codul fiscal nr. ……………….., pentru încasarea obligaţiilor către bugetul asigurărilor sociale de stat, respectiv Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, asa cum au fost specificate în titlurile executorii nr. ……………, emise de …………………….., în suma totală de ……………………….. lei, din care, rămase de recuperat*):    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..–––––    *) Se înscriu sumele rămase de recuperat, pe tipuri de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat, respectiv Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, inclusiv majorările de întârziere şi cheltuielile de executare actualizate.    Întrucât debitorul nu a plătit la termenele stabilite obligaţiile prevăzute mai sus, se efectuează trecerea în proprietatea publică a statului a bunului imobil înscris în Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr. ………………. din ……………….., întocmit de către …………………….., care se anexează la prezentul proces-verbal.    a) Date privind identificarea bunului imobil (clădire şi/sau teren):    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    b) Descrierea sumară:    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra    bunului imobil: ………………………………………….    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    d) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor, este de ………. lei,    plus T.V.A. în suma de ………………… lei.    e) Preţul bunului imobil, acceptat de debitor (inclusiv T.V.A.) …… lei    f) Suma obligaţiilor bugetare ………………………. lei    g) Diferenţa, din care:    – obligaţii bugetare rămase de recuperat [f)-e)] …………. lei    – suma rămasă în plus care urmează să fie regularizata conform      dispoziţiilor legale în vigoare [e)-f)] ……………… lei    h) T.V.A. colectata în sarcina de plată a debitorului ……………. lei    Documentele din care rezultă ca bunul imobil este liber de orice sarcini    (din evidentele de publicitate imobiliară) ………………….    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    ………………………………………………………..    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr. …………    din data de ………………… a comisiei din cadrul Ministerului    Muncii şi Solidarităţii Sociale, în ……….. exemplare.    Conducătorul organului de executare, Debitor,                   L.S. L.S.    …………………………….. ……………    …………………………….. ……………    …………………………….. ……………––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x