NORME METODOLOGICE din 19 februarie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 7 aprilie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 577 19/12/2019
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 19/02/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 182 din 19 februarie 2009, publicat în Monitorul Oficial nr. 223 din 7 aprilie 2009.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Activitățile de îmbunătățiri funciare au ca obiective:a)asigurarea protecției terenurilor de orice fel și a oricăror categorii de construcții față de inundații, alunecări de teren și eroziuni, precum și protecția lacurilor de acumulare împotriva colmatării și regularizarea cursurilor de apă;b)asigurarea unui nivel corespunzător de umiditate a solului, care să permită sau să stimuleze creșterea plantelor, incluzând plantațiile vitipomicole, culturile agricole și silvice;c)asigurarea ameliorării solurilor acide, sărăturate și nisipoase, precum și protecția împotriva poluării.(2)Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, stabilesc procedurile de atestare de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MAPDR, a persoanelor fizice și juridice pentru a desfășura activități de îmbunătățiri funciare:– studii de teren;– elaborare de documentații tehnico-economice;– executare de lucrări;– alte prestări de servicii pentru îmbunătățiri funciare, pe terenuri din domeniul agricol, și a persoanelor juridice pentru fabricarea de instalații de irigat și asigură cadrul organizatoric și regulile unitare pentru atestarea capacității tehnico-profesionale a solicitanților. + 
Articolul 2Atestarea persoanelor fizice și juridice are drept scop verificarea capacității tehnico-economice a acestora de a îndeplini cerințele tehnice și de calitate prevăzute în normativele privind desfășurarea activităților de îmbunătățiri funciare, respectiv pentru fabricarea instalațiilor de irigat. + 
Articolul 3(1)Atestarea se realizează de către Comisia de atestare a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol, activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare a instalațiilor de irigat, din cadrul MAPDR, denumită în continuare comisia, care se organizează și funcționează în conformitate cu prevederile prezentelor norme.(2)Componența comisiei este prevăzută în anexa nr. 1 la prezentele norme.
 + 
Capitolul IINiveluri de competență + 
Articolul 4(1)Atestarea persoanelor fizice și juridice conform prezentelor norme se face pentru următoarele niveluri de competență pentru care se emite certificatul de atestare:a)efectuarea studiilor de teren și de laborator aferente:a1)studii topografice – cod St;a2)studii geotehnice – cod Sg;a3)studii hidrologice și hidrogeologice – cod Sh;a4)studii pedologice – cod Sp;a5)alte studii specifice – cod Ss;b)elaborare de studii și documentații tehnico-economice;c)executarea lucrărilor de construcții-montaj și instalații-montaj;d)alte prestări de servicii de îmbunătățiri funciare;e)fabricarea de instalații pentru aplicarea udărilor, transportul și distribuția apei de la racordul instalației de irigat până la plantă (echipamente cu mutare manuală sau mecanică, pivoți, echipamente de picurare și altele asemenea).(2)Utilizarea instalațiilor de irigat se face potrivit normelor tehnice și regulamentelor de exploatare ale sistemului de irigații, precum și instrucțiunilor de instalare, folosire și întreținere ale produsului, elaborate de producători, în concordanță cu regulamentele UE de siguranță și cu standardele specifice ale produsului.
 + 
Articolul 5Atestarea se face pentru unul sau mai multe niveluri de competență, pentru categoriile de lucrări de îmbunătățiri funciare prevăzute în prezentele norme.
 + 
Capitolul IIIOrganizarea, funcționarea și atribuțiile comisiei + 
Articolul 6Procedura de atestare a persoanelor fizice și juridice este organizată și coordonată de direcția de specialitate care răspunde de sectorul de îmbunătățiri funciare. + 
Articolul 7(1)Comisia este formată din 7 membri, specialiști din domeniul îmbunătățirilor funciare, domeniul juridic și/sau domeniul economic, dintre care un președinte și 6 membri.(la 30-12-2019,
Alineatul (1) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 577 din 19 decembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1048 din 30 decembrie 2019
)
(2)Secretariatul comisiei va fi asigurat de unul dintre membrii desemnați de președintele comisiei.(la 30-12-2019,
Alineatul (2) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 577 din 19 decembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1048 din 30 decembrie 2019
)
(3)Membrii comisiei își păstrează calitatea de angajați ai unităților de la care provin, precum și toate drepturile și obligațiile ce decurg din această calitate.(4)Comisia este condusă de un președinte, specialist în domeniul de îmbunătățiri funciare, din cadrul MAPDR.(5)Lucrările comisiei se desfășoară la sediul Administrației Naționale a Îmbunătățirilor Funciare, denumită în continuare ANIF, cu sediul în Șos. Olteniței nr. 35-37, sectorul 4, municipiul București.(6)Comisia adoptă decizii valabile în prezența președintelui și a cel puțin 5 membri. În lipsa președintelui, atribuțiile acestuia sunt preluate de către vicepreședinte.(7)În cazul în care un membru al comisiei înregistrează absențe nemotivate la mai mult de două ședințe consecutive, va fi înlocuit la propunerea președintelui comisiei.(la 30-12-2019,
Alineatul (7) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 577 din 19 decembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1048 din 30 decembrie 2019
)
(8)În funcție de volumul lucrărilor, comisia va stabili ordinea de zi a ședinței și se va întruni ori de câte ori va fi nevoie.(9)Președintele comisiei are următoarele atribuții:a)stabilește ordinea de zi propusă de către secretariatul comisiei;b)coordonează activitatea comisiei de atestare și conduce lucrările ședințelor;c)semnează, în conformitate cu hotărârile comisiei, certificatele de atestare sau, după caz, comunicările de respingere motivată a cererilor de atestare.(10)Vicepreședintele comisiei exercită atribuțiile prevăzute la alin. (9) în lipsa președintelui.(11)Secretariatul comisiei are următoarele atribuții:a)primește și înregistrează cererile de atestare, însoțite de documentele necesare;b)propune programarea persoanelor fizice și juridice pentru interviu;c)întocmește ordinea de zi a fiecărei ședințe și convoacă membrii acesteia;d)comunică persoanelor fizice și juridice hotărârile comisiei;e)păstrează documentele comisiei și asigură arhivarea acestora la ANIF;f)eliberează certificatele de atestare.(12)Comisia răspunde solidar de desfășurarea corespunzătoare a lucrărilor, având următoarele atribuții:a)examinează cererile și documentațiile prezentate pentru atestare de către persoanele fizice și juridice;b)hotărăște asupra eliberării certificatelor de atestare;c)hotărăște respingerea motivată a cererilor de atestare ale celor care nu întrunesc condițiile și criteriile de atestare;d)întocmește raportul anual privind activitatea desfășurată.(13)Membrii comisiei au următoarele drepturi și obligații:a)să participe la ședințele comisiei cu drept de vot direct;b)să păstreze confidențialitatea privind activitatea comisiei;c)să primească o indemnizație pentru activitatea desfășurată.
 + 
Capitolul IVCriteriile și condițiile de atestare + 
Articolul 8Atestarea persoanelor fizice și juridice se realizează pe baza unor criterii și condiții privind capacitatea acestora de a efectua pe terenuri din domeniul agricol activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și a persoanelor juridice, pentru fabricarea instalațiilor de irigat. + 
Articolul 9Criteriile pe baza cărora se va face atestarea persoanelor juridice sunt următoarele:a)calitatea de persoană juridică autorizată pentru desfășurarea de activități în domeniul îmbunătățirilor funciare și, respectiv, pentru fabricarea echipamentelor de irigat;b)existența sau lipsa sancțiunilor contravenționale dovedite prin certificat constatator, valabil la data depunerii;c)asigurarea cu personal de specialitate necesar efectuării de activități de îmbunătățiri funciare (studii, proiectare, execuție și alte prestări de servicii specifice, precum și fabricarea de instalații pentru aplicarea udărilor);d)dotarea tehnică cu utilaje și echipamente de lucru specifice pentru realizarea lucrărilor de îmbunătățiri funciare, precum și pentru fabricarea de instalații pentru aplicarea udărilor;e)situația economico-financiară pe baza ultimului bilanț contabil depus și a raportării semestriale, confirmat de autoritatea competentă, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 10Atestarea persoanelor fizice se face cu respectarea următoarele condiții cumulative:1.depunerea unei cereri-tip, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 bis la prezentele norme;2.să aibă studii superioare de specialitate de lungă durată în unul dintre domeniile: îmbunătățiri funciare, hidroameliorații, construcții hidrotehnice și alte domenii înrudite, dovedite prin copie de pe diploma de absolvire/licență;3.extras de pe carnetul de muncă, în copie certificată, sau un alt document din care să rezulte activitatea desfășurată;4.curriculum vitae;5.să aibă o experiență de 5 ani în activitatea de studii și proiectare, pentru competențele prevăzute la art. 4 lit. a) și b), și de 5 ani în activitățile de executare de lucrări, întreținere, reparații și alte prestări de servicii, pentru competențele prevăzute la art. 4 lit. c) și d), dovedite prin documente din care să rezulte că persoana fizică a realizat una sau mai multe lucrări din categoria/categoriile celei/celor prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele norme, care să justifice competențele pentru care solicită atestarea;6.declarație scrisă, pe propria răspundere, că nu au fost sancționate penal sau contravențional pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals, uz de fals, înșelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare și luare de mită ori pentru alte abateri prevăzute de Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurenței neloiale, cu modificările și completările ulterioare;7.alte documente solicitate de membrii comisiei.(la 30-12-2019,
Articolul 10 din Capitolul IV a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 577 din 19 decembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1048 din 30 decembrie 2019
)
 + 
Articolul 11Examinarea persoanei fizice al cărei dosar a fost admis constă în prezentarea de către aceasta, în fața comisiei, a cel puțin unei lucrări realizate, aleasă de comisie din lista inclusă în dosarul de atestare; după prezentarea acesteia, candidatul susține un interviu. + 
Articolul 12Condițiile minime obligatorii pentru obținerea atestării de către persoanele juridice sunt următoarele:a)depunerea unei cereri-tip, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme;b)dovedirea personalității juridice prin copia certificatului de înmatriculare la registrul comerțului;c)dovedirea experienței în domeniul îmbunătățirilor funciare, precum și fabricarea de instalații de irigat pentru aplicarea udărilor, prin:– statutul persoanei juridice, din care să rezulte nivelurile de competență și categoria/categoriile de lucrări de îmbunătățiri funciare, respectiv pentru fabricarea de instalații pentru aplicarea udărilor, pentru care se solicită atestarea;– documente din care să rezulte că persoana juridică a realizat lucrări din categoria/categoriile celei/celor prevăzute în anexa nr. 2, precum și pentru fabricarea de instalații pentru aplicarea udărilor, în calitate de contractant sau subcontractant, care să justifice competențele pentru care solicită atestarea, sintetizate conform anexei nr. 4 la prezentele norme;– documente privind certificarea sistemului de calitate de către organisme autorizate de certificare;– documente privind calitatea lucrărilor specificate la liniuța a 2-a;d)dovedirea bonității prin:– faptul că are angajați, cu contract de muncă pe durată nedeterminată, cel puțin 2 specialiști cu studii superioare în îmbunătățiri funciare sau asimilat, precum și în fabricarea de instalații de irigat;– fișe cu privire la asigurarea de personal pentru nivelul de competență, conform anexei nr. 5 la prezentele norme;– dotarea proprie cu instalații și utilaje specifice activității pentru care solicită atestarea, gradul de utilizare al acestora în contractele antreprenoriale directe și în contractele de închiriere, consemnate în situația dotării cu instalații și utilaje specifice pentru nivelul de competență conform anexei nr. 6 la prezentele norme;– baze proprii-secție de producție, producție industrială, ateliere de întreținere și reparații pentru utilaje și echipamente;– contracte perfectate pentru realizarea de lucrări în domeniul îmbunătățirilor funciare, precum și pentru fabricarea de instalații pentru irigat, în calitate de contractant sau subcontractant, pentru anul în curs;e)lipsa sancțiunilor probată prin avizul ANIF că nu au fost sancționate în ultimii 2 ani pentru eventuale nerespectări ale prevederilor Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, republicată;f)alte documente solicitate de membrii comisiei.(la 30-12-2019,
Articolul 12 din Capitolul IV a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 577 din 19 decembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1048 din 30 decembrie 2019
)
 + 
Articolul 13Atestarea persoanelor juridice nou-înființate sau a persoanelor fizice care nu au prestat lucrări de îmbunătățiri funciare și a persoanelor juridice pentru fabricarea instalațiilor de irigat se va face după criteriile de la art. 9, respectiv cu respectarea condițiilor de la art. 10, urmând ca la prima solicitare de obținere a vizei anuale să facă dovada participării la licitații în domeniul îmbunătățirilor funciare, respectiv al fabricării de instalații pentru irigat, sau că au executat lucrări specifice în subantrepriză, iar persoanele juridice fac dovada certificării societății privind organizarea sistemului de calitate în domeniul îmbunătățirilor funciare. La solicitarea celei de-a doua vize anuale, persoana juridică sau fizică va face dovada executării de lucrări de îmbunătățiri funciare obținute prin licitație, respectiv că a fabricat instalații de irigat, în caz contrar, certificatul de atestare acordat se consideră nul de drept.
 + 
Capitolul VProcedura de atestare + 
Articolul 14Persoana juridică sau fizică care desfășoară activități de îmbunătățiri funciare pe terenuri din domeniul agricol și persoana juridică care fabrică instalații de irigat transmit la secretariatul comisiei o cerere-tip, însoțită de documentele prin care se dovedește că sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 10, respectiv art. 12 și că a achitat tarifele stabilite pentru atestare și pentru avizul ANIF. + 
Articolul 15În cererea-tip și în documentele însoțitoare se vor preciza nivelul sau nivelurile de competență prevăzute la art. 4, precum și categoriile de lucrări de îmbunătățiri funciare și de fabricarea instalațiilor de irigat, prevăzute în anexa nr. 2, pentru care solicită atestarea. + 
Articolul 16Prezentarea incompletă a documentelor prevăzute în prezentele norme sau a unor date eronate ori false în documentele care însoțesc cererea de atestare atrag respingerea cererii de atestare sau, după caz, anularea certificatului de atestare emis. + 
Articolul 17Comisia își desfășoară lucrările în următoarele etape:a)analizează, prin membri, individual și în plen, cererile și documentațiile prezentate de persoanele juridice sau fizice;b)discută în plen cu specialiștii împuterniciți ai persoanei juridice sau cu persoanele fizice solicitante cu privire la formarea unui punct de vedere bine documentat;c)dezbate în plen fiecare cerere în parte și ia hotărârea de aprobare a cererii și de eliberare a certificatelor de atestare sau, dacă este cazul, de respingere motivată a cererilor.
 + 
Articolul 18Hotărârile comisiei se comunică fiecărui solicitant, în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare. + 
Articolul 19Programarea persoanelor fizice și juridice pentru interviu se va comunică celor interesați de către secretariatul comisiei. + 
Articolul 20Specialistul împuternicit al persoanei juridice sau persoana fizică solicitantă va prezenta în cadrul comisiei, la cererea comisiei, actul de identitate și, după caz, împuternicirea emisă de conducerea persoanei juridice pe care o reprezintă. + 
Articolul 21În cadrul interviului specialistul împuternicit al persoanei juridice sau persoana fizică solicitantă va prezenta pentru consultare, la solicitarea membrilor comisiei, originalele documentelor anexate la cerere. + 
Articolul 22Neprezentarea persoanei fizice sau juridice la comisie la data, locul și ora anunțate pentru interviu atrage reprogramarea acesteia. + 
Articolul 23În cazul în care persoana fizică sau juridică nu s-a prezentat la noul termen, comisia procedează la respingerea cererii de atestare. + 
Articolul 24(1)Decizia comisiei poate fi contestată la conducerea MAPDR, în termen de 30 de zile de la data comunicării acesteia.(2)Împotriva deciziei ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale se poate formula plângere la instanța juridică competentă, potrivit legii.
 + 
Articolul 25Certificatele de atestare se întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, respectiv anexa nr. 7 bis la prezentele norme. + 
Articolul 26(1)Valabilitatea certificatului de atestare este de 3 ani, cu condiția obținerii vizelor anuale și cu posibilitatea de a fi revizuit sau anulat în acest interval, în cazurile în care persoana respectivă se află în situația de a nu mai îndeplini condițiile și criteriile de atestare. Această situație se sesizează de către organele abilitate de lege pentru controlul tehnic sau financiar, de către alte persoane atestate, precum și de către persoanele abilitate de MAPDR și se aduce la cunoștința comisiei, care are obligația de a analiza cazul, în mod operativ, în ședință extraordinară.(2)Viza anuală se solicită pe bază de cerere-tip, conform anexei nr. 3 la prezentele norme, începând cu al doilea an de valabilitate a certificatului de atestare, la care se anexează un memoriu de prezentare privind activitatea desfășurată de persoana fizică sau juridică de la data atestării până la data solicitării vizei.
 + 
Articolul 27(1)Tarifele pentru atestare și aviz se stabilesc diferențiat, pentru persoanele fizice și juridice, pe nivelele de competență stabilite la art. 4, de către ANIF, cu aprobarea secretarului de stat coordonator al sectorului de îmbunătățiri funciare din MAPDR. Persoana care solicită atestarea plătește tariful, în numerar, la casieria ANIF sau prin ordin de plată la prezentare, în contul deschis separat pentru această activitate, evidența acestor fonduri ținându-se separat.(2)ANIF suportă din tarifele încasate cheltuielile pentru funcționarea comisiei și editarea certificatelor de atestare.(3)Prestația membrilor comisiei pentru activitatea desfășurată la ședințe și în analiza documentațiilor, în afara lucrărilor în plen, nu va putea depăși 15% din salariul brut al unui director din MAPDR.(4)Tarifele se actualizează anual.
 + 
Articolul 28După expirarea termenului de 3 ani de la eliberarea certificatului de atestare, persoana titulară poate solicita prelungirea valabilității atestării. + 
Articolul 29Tariful pentru prelungirea valabilității certificatului de atestare reprezintă jumătate din tariful pentru atestare. + 
Articolul 30Certificatele emise anterior intrării în vigoare a prezentelor norme în baza Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 239/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea persoanelor juridice pentru a desfășura activități de îmbunătățiri funciare pe terenuri din domeniul agricol sunt valabile până la expirarea acestora.
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 31Nominalizarea președintelui și a membrilor comisiei se aprobă de secretarul de stat care coordonează activitatea de îmbunătățiri funciare în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la propunerea structurii de specialitate care răspunde de sectorul îmbunătățirilor funciare.(la 30-12-2019,
Articolul 31 din Capitolul VI a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 577 din 19 decembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1048 din 30 decembrie 2019
)
 + 
Articolul 32Regulamentul de funcționare al comisiei, precum și condițiile de evaluare a solicitanților se stabilesc de către aceasta. + 
Articolul 33Nerespectarea în orice mod a prevederilor prezentelor norme atrage, după caz, răspunderea disciplinară legală.
 + 
Anexa nr. 1la normele metodologice
Componența Comisiei de atestare a persoanelor fizice și juridice
care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol,
activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare,
executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare a instalațiilor de irigat
Președinte: reprezentant din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale cu specialitatea în domeniul îmbunătățirilor funciareMembri:– reprezentantul unei instituții de învățământ superior de specialitate (profesor) în domeniul îmbunătățirilor funciare, nominalizat de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare;– doi reprezentanți din cadrul structurii de specialitate care răspunde de sectorul îmbunătățirilor funciare din Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale cu specialitatea în domeniul îmbunătățirilor funciare, domeniul juridic sau domeniul economic;– reprezentant al Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare cu specialitatea în îmbunătățiri funciare;– specialist cu activitate în domeniul studiilor, proiectării și/sau executării lucrărilor de îmbunătățiri funciare, nominalizat de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare;– reprezentant al Asociației de Îmbunătățiri Funciare și Construcții Rurale cu specialitatea în domeniul îmbunătățirilor funciare.Comisia poate propune cooptarea unor consultanți pe probleme specifice pentru a participa la lucrările acesteia, care vor fi asimilați membrilor comisiei și convocați de președintele comisiei.(la 30-12-2019,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 577 din 19 decembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1048 din 30 decembrie 2019
)
 + 
Anexa nr. 2la normele metodologice
CATEGORIILE
de lucrări de îmbunătățiri funciare pentru care se emit atestări persoanelor juridice și fizice pentru a desfășura activități
de îmbunătățiri funciare pe terenuri din domeniul agricol
1.Îndiguiri și regularizări ale cursurilor de apă de interes local, care cuprind, după caz:a)îndiguiri;b)calibrări și reprofilări de albii, tăieri de coturi, derivații;c)consolidări de maluri, acumulări temporare.2.Amenajări de irigații, care cuprind, după caz:a)captarea apei: prize cu pompare și/sau gravitaționale, puțuri forate, conducte, bazine de aspirație și de refulare, apărări și consolidări de maluri, lucrări pentru dirijarea curenților de apă, cu montajul instalațiilor aferente;b)aducțiunea și distribuția apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stăvilare, construcții de traversare și subtraversare, stații de pompare, bazine de aspirație și de refulare, consolidări, căptușeli, cu montajul instalațiilor aferente;c)amenajarea interioară: canale și conducte îngropate, care alimentează cu apă instalațiile de irigații și, după caz, montajul agregatelor de pompare mobile și al instalațiilor aferente, lucrări de nivelare a terenului;d)montajul instalațiilor de irigații și al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udărilor;e)evacuarea apei în caz de avarii: canale, conducte, deversoare, stăvilare, cu montajul instalațiilor aferente;f)lucrări și măsuri pedoameliorative prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, republicată;g)fabricarea de instalații de irigat.3.Orezării, care cuprind, după caz:a)captarea apei: prize cu pompare și/sau gravitaționale, conducte, bazine de aspirație și de refulare, apărări și consolidări de maluri, lucrări pentru dirijarea curenților de apă, cu montajul instalațiilor aferente;b)lucrări pentru aducțiunea și distribuția apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stăvilare, vanete, construcții de traversare și de subtraversare, stații de pompare, consolidări, căptușeli, cu montajul instalațiilor aferente;c)colectarea și evacuarea apei: canale, conducte, lucrări de traversare și de subtraversare, consolidări, stăvilare, cu montajul instalațiilor aferente;d)evacuarea apei în emisar: stații de pompare, bazine de aspirație și de refulare, conducte, construcții de subtraversare, consolidări și apărări de maluri, cu montajul instalațiilor aferente;e)drumuri de exploatare;f)amenajarea interioară: lucrări de nivelare a terenului, digulețe, rigole și canale de contur;g)montajul instalațiilor de irigații și al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udărilor;h)alimentarea cu energie electrică, pentru automatizare și dispecerizare, cu montajul instalațiilor aferente;i)lucrări și măsuri pedoameliorative, prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, republicată.4.Amenajări de desecare și de drenaj, care cuprind, după caz:a)amenajări interioare: lucrările de nivelare și de modelare a terenului, canale provizorii de colectare și de evacuare a apei, drenuri orizontale, drenuri verticale, cu montajul instalațiilor aferente;b)colectarea și evacuarea apei: canale, drenuri colectoare, drenuri verticale, conducte, lucrări de traversare și de subtraversare, stații de pompare, bazine de absorbție și de refulare, noduri hidrotehnice, consolidări, cu montajul instalațiilor aferente;c)evacuarea apei în emisar: stații de pompare, bazine de aspirație și de refulare, conducte, subtraversări, consolidări și apărări de maluri, cu montajul instalațiilor aferente;d)alimentarea cu energie electrică, pentru automatizare și dispecerizare, cu montajul instalațiilor aferente;e)drumuri de exploatare, staționări hidrogeologice, cu montajul instalațiilor aferente;f)lucrări și măsuri pedoameliorative, prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, republicată.5.Lucrări de combatere a eroziunii solului și de ameliorare a terenurilor afectate de alunecări, care cuprind, după caz:a)amenajarea versanților/terenurilor în pantă: nivelarea-modelarea terenurilor, captări de izvoare, drumuri cu rol antierozional, canale, debușee, terase, cleionaje, praguri, căderi, consolidări, lucrări de traversare și de subtraversare, drenuri, cu montajul instalațiilor aferente;b)măsuri agrotehnice pentru protecția solului: sisteme de culturi pe curbele de nivel, în fâșii și în benzi înierbate, asolamente de protecție;c)lucrări pedoameliorative, prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, republicată;d)amenajarea formațiunilor torențiale/ameliorarea torențialității/combaterea eroziunii de adâncire: nivelări-modelari și umpluturi cu terasamente, canale de nivel, plantații silvice, împrejmuiri, taluzări, ziduri de sprijin, căderi în trepte, instalații de curent rapid, consolidări, cleionaje, gărdulețe, traverse, praguri, baraje, căsoaie, gabioane, canale de evacuare în emisar, lucrări de traversare și de subtraversare, cu montajul instalațiilor aferente;e)amenajarea și ameliorarea terenurilor afectate de alunecări: canale de evacuare a apei, drenuri, captări de izvoare, împăduriri, împrejmuiri, ziduri de sprijin, contrabanchete, lucrări de modelare-nivelare a terenului;f)stabilizarea/ameliorarea nisipurilor mișcătoare/de combatere a eroziunii eoliene: lucrări de nivelare-modelare a terenului, de desecare, de drenaj, de irigații, plantații de protecție și de livezi, împrejmuiri, drumuri de exploatare, lucrări și măsuri pedoameliorative și agrotehnice specifice, prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, republicată.6.Amenajări pedoameliorative, care cuprind, după caz, lucrări de:a)nivelare-modelare, de scarificare, de afânare adâncă, rigole și șanțuri de scurgere a apei, arături în benzi cu coame;b)udări de spălare a sărăturilor;c)aplicarea de amendamente, precum și îngrășăminte.7.Perdele forestiere de protecție a terenurilor agricole și plantații pentru combaterea eroziunii solului.
 + 
Anexa nr. 3la normele metodologicePersoana juridică ……….Nr. …….. din ………..
CERERE
privind atestarea persoanelor juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol,
activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare
a instalațiilor de irigat
………(denumirea persoanei juridice)………, cu sediul în ….. ….. …… ……, str. ………. …….. nr. ….., județul ………., telefon ……., fax ………., e-mail ……., înmatriculată la registrul comerțului cu nr. ………… din ………., reprezentată de ………………., având funcția de …………, în conformitate cu prevederile art. 74 lit. d) din Legea îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, republicată, solicităm eliberarea certificatului de atestare/vizei anuale pentru următoarele niveluri de competență:a)efectuarea studiilor de teren și de laborator aferente:a1) studii topografice – cod St;a2) studii geotehnice – cod Sg;a3) studii hidrologice și hidrogeologice – cod Sh;a4) studii pedologice – cod Sp;a5) alte studii specifice – cod Ss;b)elaborarea de proiecte și alte documentații tehnico-economice;c)executarea lucrărilor de construcții-montaj și instalații-montaj;d)alte prestări de servicii de îmbunătățiri funciare;e)fabricarea de instalații de irigat.Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute de normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. ….., întocmite distinct pentru fiecare nivel de competență pentru care se solicită atestarea.
…………………………………..
(numele, prenumele, semnătura autorizată și ștampila)
Data ……..Domnului președinte al Comisiei de atestare a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol, activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și /sau de fabricare a instalațiilor de irigat.NOTĂ:Pentru fiecare nivel de competență se vor specifică, conform anexei nr. 2 la normele metodologice, denumirea capitolului și litera/literele care definesc categoriile de lucrări pentru care se solicită atestarea.
 + 
Anexa nr. 3 bisla normele metodologice
CERERE
privind atestarea persoanelor fizice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol,
activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii
Subsemnatul(a) ………….., fiul/fiica lui …………. și a ………….., CNP …………, născut(ă) la data de ………., în localitatea ……….., județul …………, țara ………, având cetățenia ……….., domiciliat în localitatea …………., str. ………. nr. ……., județul /sectorul …….., telefon ………. fax ……………, e_mail ……….. posesor/posesoare al/a diplomei de inginer în specializarea ………… nr. …………. din data de …………, eliberată de ……………., localitatea …………, țara ………., promoția …., în conformitate cu prevederile art. 74 lit. d) din Legea îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, republicată, solicităm eliberarea certificatului de atestare/viza anuală, pentru următoarele niveluri de competență:a)efectuarea studiilor de teren și de laborator aferente:a1) studii topografice – cod St;a2) studii geotehnice – cod Sg;a3) studii hidrologice și hidrogeologice – cod Sh;a4) studii pedologice – cod Sp;a5) alte studii specifice – cod Ss;b)elaborarea de proiecte și alte documentații tehnico-economice;c)executarea lucrărilor de construcții-montaj și instalații-montaj;d)alte prestări de servicii de îmbunătățiri funciare.Anexez la prezenta cerere documentele prevăzute de normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. ……, întocmite distinct pentru fiecare nivel de competență pentru care se solicită atestarea.
……………………….
(numele, prenumele, semnătura)
Data ……..Domnului președinte al Comisiei de atestare a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol, activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare a instalațiilor de irigat.NOTĂ:Pentru fiecare nivel de competență se vor specifică, conform anexei nr. 2 la normele metodologice, denumirea capitolului și litera/literele care definesc categoriile de lucrări pentru care se solicită atestarea.
 + 
Anexa nr. 4la normele metodologicePersoana juridică …………
SITUAȚIA
privind activitățile desfășurate în domeniul îmbunătățirilor funciare/fabricarea instalațiilor de irigat

Anul Lucrarea/Tipul instalației de irigat Capacitățile puse în funcțiune/buc. instalații de irigatfabricate și comercializate Valoarea totală a investiției/ Valoarea realizată direct de persoana juridică Alte elemente specifice Observații*)

*) Se va menționa activitatea desfășurată: studii, proiectare și/sau executare, respectiv fabricarea instalațiilor de irigat.Data completării ……….
………………………..
(numele, prenumele, semnătura autorizată și ștampila)
 + 
Anexa nr. 5la normele metodologicePersoana juridică ………..FIȘAcu privire la asigurarea cu personalpentru nivelul de competență ………..*)*) Se va nominaliza nivelul de competență conform prevederilor art. 4 din normele metodologice. Această anexă se va completa pentru fiecare nivel de competență pentru care se solicită atestarea.

Categorii de personal Numărul de personal cu atribuții de:
conducere execuție
Ingineri (defalcați după profesie)
Tehnicieni (defalcați după profesie)
Economiști
Juriști
Maiștri (defalcați după meserie)
Muncitori (defalcați după meserie)
TOTAL:

Data completării …………..………………………(numele, prenumele, semnătura autorizată și ștampila) + 
Anexa nr. 6la normele metodologicePersoana juridică ………
SITUAȚIA
dotării cu instalații și utilaje specifice pentru nivelul de competență …………*)
*) Se va nominaliza nivelul de competență conform prevederilor art. 4 din normele metodologice. Această anexă se va completa pentru fiecare nivel de competență.

Nr. crt. Denumirea și marca instalațiilor și utilajelor Anul fabricației Starea tehnică Gradul de uzură Observații**)

**) Se înscriu performanțele tehnice ale utilajelor.Data completării …………..
………………………………
(numele, prenumele, semnătura autorizată și ștampila)
 + 
Anexa nr. 7la normele metodologice
ROMÂNIA
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
Comisia de atestare a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol,
activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare a instalațiilor de irigat

CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr. ….. din …… 20 …..
În conformitate cu prevederile art. 74 lit. d) din Legea îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, republicată, comisia de atestare a analizat dosarul Cererii de atestare nr. ……….. din …. ….. .Având în vedere documentele prezentate, anexă la cererea de atestare, și în urma examinării solicitantului prin interviu, comisia de atestare a hotărât
ATESTAREA
………(denumirea persoanei juridice)………, cu sediul în localitatea ………., str. ………… nr. ….., sectorul/județul ……………., înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. ……….., pentru a desfășura activități de îmbunătățiri funciare pe terenuri din domeniul agricol, pentru următoarele niveluri de competență și pentru categoria/categoriile de lucrări de îmbunătățiri funciare prevăzute la art. 4 și în anexa nr. 2 la Normele metodologice privind atestarea persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol, activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare a instalațiilor de irigat, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 182/2009, pentru care se solicită atestarea:

Nivelul de competență Categoria de competență*)
a) Efectuarea studiilor de teren și de laborator aferente a1) studii topografice – cod St
a2) studii geotehnice – cod Sg
a3) studii hidrologice și hidrogeologice – cod Sh
a4) studii pedologice – cod Sp
a5) alte studii specifice – cod Ss
b) Elaborarea de proiecte și alte documentații tehnico-economice *)
c) Executarea lucrărilor de construcții-montaj și instalații-montaj *)
d) Alte prestări de servicii de îmbunătățiri funciare *)
e) Fabricarea de instalații de irigat

*) Se completează: atestat pentru nivelul de competență și pentru categoria/categoriile de lucrări prevăzute în anexa nr. 2 la Normele metodologice privind atestarea persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol, activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare a instalațiilor de irigat, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 182/2009.Prezentul certificat este valabil 3 ani de la data emiterii, se vizează anual și poate fi revizuit sau anulat în acest interval în cazul în care se constată că titularul nu mai îndeplinește criteriile și condițiile atestării.
Președinte,
………………………….
(numele, prenumele, semnătura și ștampila)
(verso)

De la data de …. 20 … până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. …… De la data de …. 20 … până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. …… Prelungit valabilitatea până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. …… De la data de …. 20 … până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. …… De la data de …. 20 … până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. ……

 + 
Anexa nr. 7 bisla normele metodologice
ROMÂNIA
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
Comisia de atestare a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol,
activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare a instalațiilor de irigat

CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr. …… din …… 20…
În conformitate cu prevederile art. 74 lit. d) din Legea îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, republicată, comisia de atestare a analizat dosarul Cererii de atestare nr. ………….. din ………….. .Având în vedere documentele prezentate, anexă la cererea de atestare, și în urma examinării solicitantului prin interviu, comisia de atestare a hotărât
ATESTAREA
………….(numele și prenumele persoanei fizice)…………., fiul/fiica lui ……….. și al/a ……………….., CNP ……….., născut(ă) la data de …………. în localitatea ………….., județul ………., țara ………, având cetățenia ……….., domiciliat în localitatea …………, str. ……… nr. …….., județul/sectorul …………, telefon ……….., fax ……….., e-mail ……….., posesor/posesoare a diplomei de inginer în specializarea ………….. nr. ……….. din data de …………, eliberată de ……………, localitatea …………, țara ………, promoția ………, pentru a desfășura activități de îmbunătățiri funciare pe terenuri din domeniul agricol, pentru următoarele niveluri de competență și pentru categoria/categoriile de lucrări de îmbunătățiri funciare prevăzute la art. 4 și în anexa nr. 2 la Normele metodologice privind atestarea persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol, activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare a instalațiilor de irigat, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 182/2009, pentru care se solicită atestarea:

Nivelul de competență Categoria de competență*)
a) Efectuarea studiilor de teren și de laborator aferente a1) studii topografice – cod St
a2) studii geotehnice – cod Sg
a3) studii hidrologice și hidrogeologice – cod Sh
a4) studii pedologice – cod Sp
a5) alte studii specifice – cod Ss
b) Elaborarea de proiecte și alte documentații tehnicoeconomice *)
c) Executarea lucrărilor de construcții- montaj și instalații-montaj *)
d) Alte prestări de servicii de îmbunătățiri funciare *)

*) Se completează: atestat pentru nivelul de competență și pentru categoria/categoriile de lucrări prevăzute în anexa nr. 2 la normele metodologice privind atestarea persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a desfășura, pe terenuri din domeniul agricol, activități de îmbunătățiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrări și servicii și/sau de fabricare a instalațiilor de irigat, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 182/2009.Prezentul certificat este valabil 3 ani de la dată emiterii, se vizează anual și poate fi revizuit sau anulat în acest interval în cazul în care se constată că titularul nu mai îndeplinește criteriile și condițiile atestării.
Președinte,
…………………..
(numele, prenumele, semnătura, ștampila)
(verso)

De la data de …. 20 …până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. …… De la data de …. 20 … până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. …… Prelungit valabilitatea până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. …… De la data de …. 20 … până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. …… De la data de …. 20 … până la data de …..20… Modificări intervenite: L.S. ……

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x