NORME METODOLOGICE din 19 aprilie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 405 din 30 mai 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 19/04/2017
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 1.288/C din 19 aprilie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 405 din 30 mai 2017.
 + 
Capitolul INorme cu caracter general + 
Articolul 1Penitenciarele-spital sunt unități sanitare cu paturi, aflate în subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor, ca unități cu personalitate juridică, care furnizează servicii medicale, finanțate integral din venituri proprii prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate și alte venituri proprii. Acestea pot primi și sume de la bugetul de stat, în condițiile legii. + 
Articolul 2Regulamentele de organizare și funcționare ale penitenciarelor-spital se aprobă prin ordin al ministrului justiției. + 
Articolul 3Penitenciarele-spital sunt conduse de un director care are calitatea de ordonator terțiar de credite, în condițiile legii. + 
Articolul 4Responsabilitățile directorului penitenciarului-spital, ca ordonator terțiar de credite, sunt:a)angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor în limita bugetului aprobat numai pentru realizarea sarcinilor instituției pe care o conduce și în condițiile stabilite prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare. Directorii penitenciarelor- spital au obligația de a stabili prin decizie internă, concomitent cu actualizarea fișelor de post:– persoanele cu atribuții și responsabilități în cadrul compartimentelor de specialitate pentru operațiunile de angajare, lichidare și ordonanțare;– persoanele autorizate care efectuează plățile, pe baza documentelor ordonanțate de către ordonatorul de credite;– persoanele desemnate pentru exercitarea activității de control financiar preventiv propriu, după primirea avizului conform al ordonatorului principal de credite;b)realizarea serviciilor medicale contractate cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești (denumită în continuare CASAOPSNAJ) și cu direcția de sănătate publică județeană și a municipiului București (denumite în continuare direcții de sănătate publică), precum și a celor prevăzute în celelalte contracte;c)îndeplinirea obligațiilor contractuale în desfășurarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate publică finanțate din bugetul Ministerului Sănătății;d)asigurarea, în condițiile legii, a drepturilor deținuților și funcționarilor publici cu statut special;e)realizarea veniturilor contractate cu CASAOPSNAJ și cu direcțiile de sănătate publică, precum și cu terțe persoane fizice și juridice, în condițiile legii;f)obligația de a angaja cheltuieli în limita creditelor de angajament și de a utiliza creditele bugetare numai în limita prevederilor și destinațiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituțiilor publice respective și cu respectarea dispozițiilor legale;g)asigurarea integrității patrimoniului aflat în administrarea instituției pe care o conduce;h)organizarea și ținerea la zi a contabilității și transmiterea la termen a situațiilor financiare asupra situației patrimoniului aflat în administrare și a execuției bugetare către ordonatorul de credite ierarhic superior;i)organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziții publice și a programului de investiții publice;j)organizarea evidenței programelor naționale de sănătate și realizarea indicatorilor aferenți acestora;k)organizarea și ținerea la zi a evidenței patrimoniului, conform reglementărilor legale;l)analizarea permanentă a execuției bugetului de venituri și cheltuieli;m)luarea de măsuri pentru dimensionarea și repartizarea corectă și în conformitate cu prevederile legale a cheltuielilor pe naturi și îndeosebi a celor de personal, astfel încât să fie asigurată desfășurarea în condiții de normalitate a activității penitenciarului-spital;n)verificarea realității și exactității datelor din situațiile lunare privind execuția bugetului de venituri și cheltuieli și transmiterea acestora către organele abilitate, cu avizul ordonatorului secundar de credite, la data, în formatul și structura solicitate, potrivit prevederilor legale;o)încheie, în condițiile legii, contracte de furnizare de servicii medicale/acte adiționale la aceste contracte cu CASAOPSNAJ și cu direcția de sănătate publică.
 + 
Capitolul IIStructura, elaborarea, fundamentarea și aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli + 
Secţiunea 1Structura bugetului de venituri și cheltuieli + 
Articolul 5Bugetul de venituri și cheltuieli cuprinde veniturile estimate și cheltuielile prognozate din cadrul unui an bugetar, necesare în vederea asigurării condițiilor de desfășurare normală a activității penitenciarelor-spital, de furnizare a serviciilor medicale contractate cu CASAOPSNAJ și cu direcțiile de sănătate publică, precum și a altor servicii, în condițiile legii. Veniturile și cheltuielile se cuprind în macheta de buget din structura prevăzută în Clasificația indicatorilor privind finanțele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.954/2005. + 
Articolul 6Bugetul de venituri și cheltuieli al penitenciarului-spital se aprobă de ordonatorul de credite ierarhic superior și se compune din următoarele anexe:a)bugetul de venituri și cheltuieli al penitenciarului-spital, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;b)detalierea veniturilor și cheltuielilor penitenciarului-spital pe tipuri de servicii medicale/programe naționale de sănătate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;c)situația privind numărul de posturi și structura acestora, conform statului de organizare aprobat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3;d)fundamentarea cheltuielilor de personal, conform prevederilor anexei nr. 4;e)situația cheltuielilor, în raport cu veniturile încasate pe secții și compartimente și indicatorii de performanță, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 5a) și 5b);(la 14-01-2019,
Litera e) din Articolul 6 , Secțiunea 1 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
f)detalierea veniturilor și cheltuielilor penitenciarului-spital pe secții și compartimente, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.(la 14-01-2019,
Articolul 6 din Secțiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Articolul 7(1)Veniturile proprii ale penitenciarelor-spital se cuprind în buget conform machetei de buget privind clasificația funcțională, după cum urmează:a)valoarea contractelor de furnizare de servicii medicale încheiate de penitenciarele-spital cu CASAOPSNAJ;b)valoarea programelor naționale de sănătate, contractate cu CASAOPSNAJ și cu direcțiile de sănătate publică;c)venituri din dobânzi;d)venituri din concesiuni și închirieri;e)venituri din valorificarea unor bunuri ale instituțiilor publice;f)venituri din donații si sponsorizări;g)alte venituri din prestări servicii și alte activități;h)sumele acordate de la bugetul de stat pentru activități specifice, prevăzute de lege.(2)Penitenciarele-spital pot primi cu titlu gratuit medicamente, prin programele naționale de sănătate sau, după caz, alte bunuri materiale.
 + 
Articolul 8Cheltuielile penitenciarelor-spital se evidențiază în buget, conform machetei de buget pe structura clasificației economice și funcționale corespunzător fiecărei surse de venit aprobate prin fila de buget. + 
Articolul 9Bugetul de venituri și cheltuieli se elaborează în condiții de echilibru financiar între venituri și cheltuieli. + 
Articolul 10Excedentul bugetului de venituri și cheltuieli pentru fondurile provenite de la CASAOPSNAJ și direcțiile de sănătate publică se stabilește ca diferență între totalul veniturilor și totalul cheltuielilor. Bugetul penitenciarului-spital poate fi încheiat cu excedent sau cu excedent zero, când veniturile sunt egale cu cheltuielile. Excedentul anual rezultat din execuția bugetului de venituri și cheltuieli se reportează în anul următor cu aceeași destinație. În situația în care penitenciarele-spital au rămas cu excedent de casă la finele anului precedent, pentru utilizarea acestuia în noul exercițiu bugetar se procedează astfel:a)veniturile și cheltuielile pentru exercițiul curent se măresc în limita excedentului înregistrat la finele anului precedent și care se află sub formă de disponibilități în contul curent deschis la Trezoreria Statului; în această situație cheltuielile activității curente vor fi egale cu veniturile, iar excedentul de casă se va înregistra în buget ca venit la cap. 40 „Operațiuni financiare“, paragraful 15 „Sume utilizate din excedentul anului precedent pentru efectuarea de cheltuieli“;b)sumele rămase neutilizate la finele anului, cu excepția sumelor alocate de la bugetul de stat și alte venituri proprii, se reportează în anul următor și se utilizează pentru cheltuieli curente și de capital. + 
Articolul 11Spitalele care derulează proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, în execuție, vor detalia subdiviziunile pe subcapitole și paragrafe la venituri și, respectiv, pe articole și alineate la cheltuieli, potrivit Clasificației indicatorilor privind finanțele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.954/2005.
 + 
Secţiunea a 2-aElaborarea, fundamentarea și aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli + 
Articolul 12În etapa de elaborare a bugetului de venituri și cheltuieli, consiliul de conducere trebuie să analizeze resursele posibile, în vederea stabilirii veniturilor și cheltuielile necesare, reflectate într-un proiect de buget fundamentat pe principalii indicatori fizici. + 
Articolul 13(1)Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli se elaborează de către consiliul de conducere pe baza propunerilor prezentate de conducătorii secțiilor și compartimentelor din structura spitalului, precum și a medicilor din cabinetele medicale arondate, având în vedere:a)estimarea veniturilor ce urmează a se realiza din activitatea de furnizare a serviciilor medicale, alte prestații și activități;b)cheltuielile necesare și prioritățile stabilite pentru activitatea de acordare a asistenței medicale și alte activități;c)realizarea echilibrului financiar între veniturile și cheltuielile cuprinse în proiectul de buget.(2)Propunerile prezentate sunt centralizate de către structura economică a penitenciarelor-spital, pe baza formularelor stabilite de Ministerul Finanțelor Publice.(3)Bugetul de venituri și cheltuieli al penitenciarului-spital se aprobă de ordonatorul de credite ierarhic superior, la propunerea directorului penitenciarului-spital.(la 14-01-2019,
Articolul 13 din Secțiunea a 2-a , Capitolul II a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
(4)Bugetul de venituri și cheltuieli al penitenciarului-spital se repartizează pe secțiile și compartimentele din structura acestuia de către ordonatorul terțiar de credite, întocmindu-se file de buget conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.(la 14-01-2019,
Articolul 13 din Secțiunea a 2-a , Capitolul II a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
(5)Execuția bugetului de venituri și cheltuieli pe secții și compartimente se monitorizează lunar de către șefii secțiilor și compartimentelor din structura penitenciarului-spital, aceștia asigurând informarea promptă și completă a directorului penitenciarului-spital. Monitorizarea lunară a execuției bugetului de venituri și cheltuieli pe secții și compartimente se realizează conform unei proceduri avizate de comisia de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control/intern managerial și aprobate prin decizie de către directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.(la 14-01-2019,
Articolul 13 din Secțiunea a 2-a , Capitolul II a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Articolul 14Fundamentarea bugetului de venituri și cheltuieli reprezintă un complex de analize și decizii prin care directorul evaluează nivelul surselor de venituri și perioada în care urmează să se încaseze, dimensionează categoriile de cheltuieli necesare, le prioritizează și le prevede în strânsă corelare cu perioada de încasare a veniturilor. + 
Articolul 15Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli are la bază principiul specializării bugetare, potrivit căruia veniturile și cheltuielile se înscriu pe surse de proveniență și pe categorii de cheltuieli, grupate după natura lor economică și destinația acestora, potrivit clasificației bugetare. + 
Articolul 16(1)Fundamentarea veniturilor penitenciarelor-spital se face pentru fiecare sursă de venit, prin indicatori care să conducă la stabilirea corectă a nivelului acestora.(2)Analiza cuprinde situația veniturilor realizate în ultimii 3 ani.
 + 
Articolul 17La fundamentarea veniturilor se au în vedere aspectele care reglementează sursele de venituri și condițiile specifice fiecărei unități de furnizare a serviciilor medicale, după cum urmează:a)la estimarea veniturilor din contractele încheiate cu CASAOPSNAJ și cu direcțiile de sănătate publică pentru furnizarea serviciilor medicale se iau în considerare:– condițiile de contractare prevăzute anual prin Contractulcadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, normele de aplicare ale acestuia, precum și celelalte reglementări în domeniu;– numărul de servicii pe structură, estimat a se realiza și finanța;– modalitatea de plată a serviciilor medicale (tarif mediu pe caz rezolvat, tarif pe zi de spitalizare pentru secții/ compartimente de cronici, tarif pe serviciu medical/caz rezolvat pentru spitalizare de zi, tarif/serviciu etc.);– inflația prognozată;– analiza valorii serviciilor în anul curent față de anul precedent și identificarea cauzelor plusurilor și minusurilor constatate;– particularitățile asistenței medicale acordate deținuților;b)estimarea oricăror altor venituri:– analiza comparativă a estimărilor din anul curent cu realizările din anul precedent. + 
Articolul 18Tarifele aferente altor servicii/activități, precum serviciile medicale de specialitate clinice, medicină dentară, paraclinice (laborator și radiologie), ce se desfășoară în afara prestărilor de servicii rezultate din contractele încheiate cu CASAOPSNAJ și cu direcțiile de sănătate publică, precum și modul de utilizare pe destinații de cheltuieli se aprobă de directorul penitenciarului-spital. + 
Articolul 19Fundamentarea cheltuielilor se efectuează de consiliul de conducere împreună cu șefii de secții și compartimente, urmărindu-se în principal:a)utilizarea eficientă a resurselor materiale și bănești pentru cheltuieli oportune și strict necesare;b)aprovizionarea cu materiale sanitare, medicamente pentru asigurarea tratamentului adecvat, în limita cerințelor actelor medicale, evitându-se formarea de stocuri supradimensionate;c)stabilirea la nivelul penitenciarului-spital de proceduri pentru actele medicale furnizate la nivelul secțiilor, stabilirea listelor proprii de medicamente, materiale sanitare și reactivi, aprobate de consiliul medical;d)stabilirea necesarului de lucrări de întreținere pe bază de studii și documentații tehnice în cadrul unor strategii de îmbunătățire a calității actului medical;e)evaluarea produselor din gestiuni și eliberarea acestora în funcție de cerințele actelor medicale și de respectarea scopului pentru care au fost achiziționate;f)întărirea controlului intern asupra consumurilor pe secții și compartimentele de specialitate specifice activității penitenciarelor-spital;g)reducerea cheltuielilor ca urmare a externalizării unor servicii și activități, potrivit prevederilor legale;h)indicatorii fizici cu ajutorul cărora se poate aprecia efortul financiar, cum ar fi: număr de salariați, număr de cazuri externate, număr de paturi, număr de zile de spitalizare;i)evoluția cheltuielilor pe ultimii 3 ani, pe tipuri de servicii;j)evaluarea cheltuielilor pe fiecare nivel de secție și/structuri de specialitate specifice activității penitenciarelor-spital și a responsabilităților stabilite conducătorilor acestor structuri;k)normele și reglementările privind efectuarea cheltuielilor (alocații de hrană, salarii etc.);l)eliminarea sau reducerea practicilor anterioare care au condus la cheltuieli neeconomicoase. + 
Articolul 20(1)Estimarea cheltuielilor necesită efectuarea calculelor pentru stabilirea necesarului de resurse umane, materiale și de capital.(2)La stabilirea principalelor niveluri de cheltuieli se au în vedere prevederile legale ce reglementează fiecare natură de cheltuieli, precum și alte elemente de calcul, după cum urmează:a)cheltuieli de personal:– în domeniul politicii de personal și al structurii organizatorice directorul stabilește numărul de personal pe categorii și locuri de muncă, propune structura organizatorică și reorganizarea unității; la stabilirea numărului de posturi se are în vedere realizarea furnizării serviciilor medicale contractate, cu îmbunătățirea calității la acordarea actului medical;– calculul numărului de personal se face pe baza statului de organizare aprobat, prin evaluarea drepturilor de personal, în detaliu, pe structura clasificației indicatorilor financiari, pentru întregul personal, pe baza organigramei unității, pe fiecare structură a penitenciarului-spital;– estimarea necesarului de cheltuieli de personal pe surse de finanțare, în funcție de ponderea activităților specifice prevăzute de legislația în vigoare;– asigurarea drepturilor stabilite prin legislația în vigoare în beneficiul funcționarilor publici cu statut special, cum ar fi norma de hrană, norma de echipare, transportul la și de la locul de muncă, medicamente, decontarea cheltuielilor de transport în perioada concediului de odihnă sau, după caz, în beneficiul altor categorii de personal;– numărul maxim de posturi, structura acestora și cheltuielile cu salariile se aprobă ca anexe la bugetul de venituri și cheltuieli al fiecărui penitenciar-spital, conform anexelor nr. 3 și 4;b)bunuri și servicii – evaluarea cheltuielilor pentru bunuri și servicii se fundamentează pe articol si alineat bugetar, avându-se în vedere:– necesarul calculat pe baza propunerilor primite de la fiecare secție/compartiment, cabinetele medicale ale unităților arondate și de stocul la finele anului precedent;– numărul de deținuți aflați în custodie;– normele legale de hrană pe tipuri de secții;– necesarul de materiale sanitare, medicamente, reactivi, dezinfectanți;– necesarul fundamentat pentru cheltuieli de reparații curente;– alte activități și consumuri necesare;c)cheltuielile de capital se estimează ținându-se cont de propunerile justificate ale secțiilor și compartimentelor, pe bază de documentații tehnice, în condițiile legii;d)pentru „Transferuri privind contribuțiile de sănătate pentru persoanele care execută pedepse privative de libertate sau arest preventiv“ se aplică formula:CASS persoane private de libertate = N/Z (2 x Sm) x 5,5%, unde:CASS – contribuții asigurări sociale de sănătate;N – numărul total al zilelor calendaristice în care persoanele private de libertate s-au aflat în unitate într-o lună;Z – numărul de zile calendaristice al lunii pentru care se calculează contribuția;Sm – salariu minim brut;e)proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare – necesarul de fonduri se va stabili în funcție de valoarea cotei de finanțare națională, cotei de finanțare externă nerambursabilă și a cotei de cheltuieli neeligibile prevăzute în acordurile/contractele de finanțare în derulare, respectiv acorduri/contracte de finanțare în curs de aprobare de către finanțatorul extern, perioada de derulare a acordurilor/contractelor de finanțare și alte prevederi contractuale care fac referire la partea de finanțare. + 
Articolul 21De la bugetul de stat se asigură fonduri pentru activitățile specifice penitenciarelor spital, după cum urmează:– drepturile salariale și contribuțiile aferente pentru activitățile specifice ale personalului din sistemul administrației penitenciare, conform legislației în vigoare;– drepturile de hrană, echipament și alte cheltuieli acordate în natură sau în echivalent, specifice pentru personalul din sistemul de apărare, ordine publică, siguranță națională, în condițiile legii;– bunuri si servicii necesare funcționării instituției, prevăzute de legislația specifică în vigoare;– transferuri privind contribuții de sănătate pentru deținuți;– proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare;– investiții legate de construirea de noi spații, extinderi, supraetajări, inclusiv pentru finalizarea celor aflate în execuție;– obiective de modernizare, transformare și amenajare a construcțiilor existente și expertizare, proiectare și consolidare a clădirilor, inclusiv reparații capitale;– dotarea cu aparatură medicală;– alte dotări independente de natura cheltuielilor de capital, inclusiv dotări specifice pentru siguranța detenției;– contribuția de asigurări sociale de sănătate pentru persoane aflate în concediu de creștere a copilului;– cheltuielile necesare acordării ajutoarelor la trecerea în rezervă/încetarea raporturilor de serviciu/de muncă, ajutoarelor în caz de deces, despăgubirilor pentru cazurile de invaliditate sau deces și indemnizațiilor și stimulentelor cuvenite potrivit legii;– alte cheltuieli specifice de tipul ajutoarelor sociale în natură, acordate potrivit legislației în vigoare. + 
Articolul 22În cazul în care penitenciarul-spital derulează programe naționale de sănătate, calculul necesarului se face având în vedere prevederile cuprinse în normele de organizare și finanțare a programelor naționale de sănătate în vigoare la data fundamentării bugetului de venituri și cheltuieli. + 
Articolul 23În cazul existenței unor obligații către furnizori la data întocmirii bugetului de venituri și cheltuieli, acestea vor fi evidențiate separat, întocmindu-se un grafic în care se va specifica data la care sunt programate la plată. + 
Articolul 24Bugetul de venituri și cheltuieli se aprobă de ordonatorul de credite ierarhic superior și va fi însoțit de o notă de fundamentare, care va cuprinde enumerarea surselor de venituri și a sumelor corespunzătoare fiecărei surse de venit, precum și măsurile preconizate de penitenciarul-spital pentru încadrarea cheltuielilor în prevederile bugetare de cheltuieli și în nivelul veniturilor estimate a fi realizate. + 
Articolul 25Un exemplar al bugetului de venituri și cheltuieli aprobat, în copie, se prezintă unității Trezoreriei Statului la care unitatea are conturile deschise.
 + 
Capitolul IIINegocierea contractului de furnizare de servicii medicale în relația cu CASAOPSNAJ + 
Articolul 26Contractul de furnizare de servicii medicale se negociază de către directorul penitenciarului-spital cu conducerea casei de asigurări de sănătate, în condițiile stabilite în contractul-cadru și în normele de aplicare a acestuia. + 
Articolul 27Reprezentanții Direcției medicale din Administrația Națională a Penitenciarelor au rol de supraveghere în procesul de negociere, urmărind ca aceasta să se realizeze pe baza prevederilor legale. + 
Articolul 28În cazul refuzului uneia dintre părți de a semna contractul de furnizare de servicii medicale, se constituie o comisie de mediere formată din reprezentanți ai Ministerului Justiției și ai Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, care în termen de maximum 10 zile soluționează divergențele.
 + 
Capitolul IVExecuția bugetului de venituri și cheltuieli + 
Articolul 29Termenii de mai jos au următoarele semnificații:a)execuție bugetară – activitatea de încasare a veniturilor bugetare și de efectuare a plății cheltuielilor aprobate prin buget;b)execuția de casă a bugetului – complex de operațiuni care se referă la încasarea veniturilor și plata cheltuielilor bugetare. + 
Articolul 30Veniturile unităților penitenciare-spital se înregistrează și se utilizează potrivit dispozițiilor legale în vigoare. + 
Articolul 31(1)Sumele aprobate, la partea de cheltuieli, sub forma creditelor de angajament și creditelor bugetare, în cadrul cărora se angajează, se ordonanțează și se efectuează plăți, reprezintă limite maxime care nu pot fi depășite.(2)Angajarea cheltuielilor din buget se face numai în limita creditelor de angajament și în scopurile pentru care au fost aprobate.
 + 
Articolul 32Cheltuielile înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli au destinație precisă și limitată și nu pot fi efectuate dacă nu au temei legal. + 
Articolul 33Documentele privind angajarea, lichidarea și ordonanțarea pentru propunerile privind cheltuielile curente și de capital se semnează de către persoanele cu atribuții și responsabilități în acest sens, stabilite prin decizie a directorului penitenciarului-spital. + 
Articolul 34Angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor se efectuează pe parcursul exercițiului financiar, în limita disponibilului de prevederi la cheltuieli, pe subdiviziunile clasificației bugetare la care se încadrează plata respectivă, și a disponibilului din cont, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. + 
Articolul 35Sumele rămase neutilizate la finele anului, cu excepția sumelor alocate de la bugetul de stat, se reportează în anul următor și se utilizează pentru cheltuieli curente și de capital. + 
Articolul 36(1)Sumele care se decontează în luna ianuarie, aferente serviciilor medicale prestate în luna decembrie în baza contractelor încheiate cu CASAOPSNAJ/direcțiile de sănătate publică, inclusiv regularizările aferente anului precedent, se includ în bugetul de venituri și cheltuieli și reprezintă venituri ale anului curent.(2)Sumele reprezentând drepturile de personal aferente lunii decembrie a anului curent se înregistrează pe cheltuiala acestui an.
 + 
Articolul 37Execuția bugetului de venituri și cheltuieli se derulează prin conturile deschise la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe seama unității, iar operațiunile respective sunt înregistrate în contabilitatea proprie, potrivit normelor și procedurilor aprobate pentru instituțiile publice. + 
Articolul 38Operațiunile efectuate și evidențiate în conturile deschise la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului, care se împart în conturi de venituri și cheltuieli, se înregistrează în mod cronologic și sistematic în contabilitatea proprie a penitenciarului spital. Penitenciarele-spital utilizează următoarele conturi:A.DISPONIBIL– 560.01.01 „Disponibil curent al instituțiilor publice finanțate integral din venituri proprii“:– 560.01.01 F33.21.00 Venituri din contractele încheiate cu casele de asigurări sociale de sănătate– 560.01.01 F33.30.00 Venituri din contractele încheiate cu direcțiile de sănătate publică din sume alocate de la bugetul de stat– 560.01.01 F33.31.00 Venituri din contractele încheiate cu direcțiile de sănătate publică din sume alocate din veniturile proprii ale Ministerului Sănătății– 560.01.01 F33.08.00 Venituri din prestări de servicii– 560.01.01 F33.50.00 Alte venituri din prestări de servicii și alte activități– 560.01.01 F31.03.00 Alte venituri din dobânzi– 560.01.01 F30.05.30 Alte venituri din concesiuni și închirieri de către instituțiile publice– 560.01.01 F37.01.00 Donații și sponsorizări– 560.01.01 F42.11.00 Subvenții de la bugetul de stat pentru spitale– 560.01.01 F43.09.00 Subvenții pentru instituții publice– 560.03.00 „Rezultatul execuției bugetare din anii precedenți“:– 560.03.00 F40.15.03 Sume utilizate din excedentul anului precedent pentru efectuarea de cheltuieliB.VENITURI– 750.00.00 „Venituri din proprietate“:– 750.00.00.01 F30.05.30 Alte venituri din concesiuni și închirieri de către instituțiile publice– 751.01.0 „Venituri din prestări de servicii și alte activități“:– 751.01.00.01 F33.21.00 Venituri din contractele încheiate cu casele de asigurări sociale de sănătate– 751.01.00.01 F33.31.00 Venituri din contractele încheiate cu direcțiile de sănătate publică din sume alocate din veniturile proprii ale Ministerului Sănătății– 751.01.00.01 F33.30.00 Venituri din contractele încheiate cu direcțiile de sănătate publică din sume alocate de la bugetul de stat– 751.01.00.01 F33.08.00 Venituri din prestări de servicii– 751.01.00.01 F33.50.00 Alte venituri din prestări de servicii și alte activități– 766.00.00 „Venituri din dobânzi“:– 766.00.00 F31.03.00 Alte venituri din dobânzi– 779.00.00 „Venituri, bunuri și servici primite cu titlu gratuit“:– 751.05.00 „Transferuri voluntare, altele decât subvențiile (donații și sponsorizări)“:– 751.05.00 F37.01.00 Donații și sponsorizări– 791.00.00 „Venituri din valorificare unor bunuri ale statului“:– 772.01.00 „Subvenții de la bugetul de stat“:– 772.01.00 F42.11.00 Subvenții de la bugetul de stat pentru spitale– 772.02.00 „Subvenții de la alte bugete“:– 772.02.00 F43.09.00 Subvenții pentru instituții publiceC.CHELTUIELIConturile de cheltuieli utilizate de penitenciarele-spital sunt cele utilizate de sistemul administrației penitenciare și aprobate prin Normele metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 39(1)În conformitate cu pct. 5 din Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările și completările ulterioare, directorii penitenciarelor-spital, în baza atribuțiilor pe care le îndeplinesc ca ordonatori terțiari de credite, au obligația organizării evidenței creditelor bugetare aprobate, a angajamentelor bugetare și legale, folosindu-se în acest scop conturile în afara bilanțului:– contul 806 00 00 „Credite bugetare aprobate“;– contul 806 60 00 „Angajamente bugetare“;– contul 806 70 00 „Angajamente legale“.– contul 807 10 00 „Credite de angajament aprobate“.– contul 807 20 00 „Credite de angajament angajate“.(2)Conturile menționate mai sus se desfășoară în evidența analitică conform reglementărilor în vigoare, pentru activitatea realizată din venituri proprii și pentru cheltuielile efectuate din sumele primite din alocații cu destinație specială, pe capitole și, în cadrul acestora, pe titluri, articole și alineate. Pentru cheltuielile din bugetul de stat conturile respective se desfășoară pe fiecare acțiune și program, pe titluri, articole și alineate.
 + 
Articolul 40Directorii penitenciarelor-spital au obligația de a analiza și raporta lunar, trimestrial și anual execuția bugetului de venituri și cheltuieli ordonatorului de credite ierarhic superior, precum și către CASAOPSNAJ și, respectiv, către direcțiile de sănătate publică cu care se află în contract.
 + 
Capitolul VFondul de dezvoltare al spitaluluiAbrogat.(la 14-01-2019,
Capitolul V a fost abrogat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Articolul 41Abrogat.(la 14-01-2019,
Articolul 41 din Capitolul V a fost abrogat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Articolul 42Abrogat.(la 14-01-2019,
Articolul 42 din Capitolul V a fost abrogat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Articolul 43Abrogat.(la 14-01-2019,
Articolul 43 din Capitolul V a fost abrogat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Articolul 44Abrogat.(la 14-01-2019,
Articolul 44 din Capitolul V a fost abrogat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 45Orice modificări în volumul și structura bugetului de venituri și cheltuieli se fac cu respectarea reglementărilor legale în vigoare. + 
Articolul 46(1)Cabinetele medicale din unitățile arondate penitenciarelor-spital pot beneficia din veniturile încasate și gestionate de penitenciarele-spital, aferente contractelor de medicină de familie, medicină dentară și alte specialități, pentru achiziția de bunuri și servicii, conform prevederilor legale în vigoare.(2)Modalitatea de utilizare a fondurilor cu această destinație se va stabili prin decizie aprobată de directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.
 + 
Articolul 47Anexele nr. 1, 2, 3, 4, 5a), 5b) și 6 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.(la 14-01-2019,
Articolul 47 din Capitolul VI a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Anexa nr. 1MINISTERUL JUSTIȚIEIADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELORPENITENCIAR-SPITAL ………………………………..……Nr. …………/…………..AVIZATORDONATOR TERȚIAR DE CREDITE…………………………………………………..APROBATORDONATOR SECUNDAR DE CREDITEDIRECTOR GENERALADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELORAVIZATDIRECTORDIRECȚIA ECONOMICO-ADMINISTRATIVĂADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELORȘEF SERVICIUPLANIFICARE ȘI EXECUȚIE BUGETARĂ, SALARIZAREADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR
BUGETUL DE VENITURI ȘI CHELTUIELI
pentru anul …… pe capitole, subcapitole, paragrafe,
titluri de cheltuieli, articole și alineate, după caz(la 14-01-2019,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Anexa nr. 2MINISTERUL JUSTIȚIEIADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELORPENITENCIAR-SPITAL …………………………………..…Nr. …………/…………..AVIZATORDONATOR TERȚIAR DE CREDITE………………………………………..………..
BUGETUL DE VENITURI ȘI CHELTUIELI
al Spitalului-Penitenciar ………………. pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli,
articole și alineate, după caz, pentru veniturile proprii din contractele încheiate
cu casele de asigurări de sănătate, direcția de sănătate publică
Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:a.– SERVICII SPITALICEȘTI;b.– SERVICII MEDICINĂ PRIMARĂ;c.– SERVICII STOMATOLOGICE;d.– SERVICII CLINICE;e.– RADIOLOGIE;f.– PROGRAME CASA OPSNAJ;g.– BUGET PROGRAME DSP.(la 14-01-2019,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Anexa nr. 3

MINISTERUL JUSTIȚIEI ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR Penitenciar-spital …………………………………….. Aprob, Ordonator ierarhic superior, …………………………………………


NUMĂRUL DE POSTURI ȘI STRUCTURA ACESTORA
Conform Statului de organizare aprobat pe anul …………………..

Nr. crt.             Structura posturilor                              
  1 Numărul posturi – total , din care:                         
  2 Personal sanitar – total , din care:                        
  Medici                
  Alt personal superior            
  Personal mediu                   
  3 Personal auxiliar sanitar                 
  4 Personalul din celelalte structuri de activitate            
  5 Număr persoane remunerate pe anul bugetar în curs           
  6 Număr persoane estimate a fi încadrate și remunerate        
     
Director, …………….. Director financiar-contabil, ……………………..

 + 
Anexa nr. 4ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELORPenitenciar-spitalAprob, Ordonator ierarhic superior,…………………………………………
FUNDAMENATAREA CHELTUIELILOR DE PERSONAL

Nr. crt.                    Denumire indicator                 Suma 
  1   VENITURI DIN CONTRACTELE CU CASA                  (prestări servicii spitalicești)                          
  2 VENITURI DIN SUBVENȚII DE LA BUGETUL DE STAT                     
                         TOTAL VENITURI                               
                   TOTAL CHELTUIELI DE PERSONAL                       
CHELTUIELI PERSONAL/TOTAL VENITURI CU ACEASTĂ   DESTINAȚIE                                         % chelt. Personal.       
           
           
Director, …………………      Director financiar-contabil, …………………….

 + 
Anexa nr. 5a)PENITENCIAR-SPITALLuna
SITUAȚIA CHELTUIELILOR ÎN RAPORT CU VENITURILE PREVIZIONATE
A FI ÎNCASATE DE LA CASA OPSNAJ
TOTAL CENTRE DE COST
DIRECTORDIRECTOR MEDICALCONTABIL-ȘEF(la 14-01-2019,
Anexa nr. 5a a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)
 + 
Anexa nr. 5b)PENITENCIAR-SPITAL
Indicatori de performanță
Luna

Secția Nr. cazuri externate Nr. cazuri contractate Nr. zile internare pacienți externați DMS anual DMS Spital Procent DMS realizat de spital față de DMS optim Indice utilizare paturi Rata de utilizare spital Nr. paturi contractate

(la 14-01-2019,
Anexa nr. 5b a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)

 + 
Anexa nr. 6MINISTERUL JUSTIȚIEIADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELORPENITENCIAR-SPITAL ………………………………………..SECȚIE/COMPARTIMENTNr. ……………./…………..AVIZATORDONATOR TERȚIAR DE CREDITE………………………………………..……….
BUGETUL DE VENITURI ȘI CHELTUIELI
pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole și alineate, după caz,
pentru veniturile proprii din contractele încheiate cu casele de asigurări de sănătate,
direcția de sănătate publică, pentru servicii spitalicești pe secții și compartimente
(la 14-01-2019,
Actul a fost completat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 4.419/C din 7 noiembrie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 37 din 14 ianuarie 2019
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x