NORME METODOLOGICE din 18 iunie 2013

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 01/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICEMINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI ADMINISTRATIEI PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 8 iulie 2013
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 75
ART. 4REFERIRE LAORDIN 629 03/04/2009
ART. 4REFERIRE LANORMA 03/04/2009
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 821 18/06/2013
ActulCONTINUT DEORDIN 821 18/06/2013





Notă
*) Aprobate prin ORDINUL nr. 821 din 18 iunie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 8 iulie 2013.
 + 
Articolul 1(1)Orice creditor sau grup de creditori care are una ori mai multe creanțe certe, lichide și exigibile împotriva unei unități administrativ-teritoriale, cu o valoare însumată care depășește 50% din bugetul acesteia pe o perioadă de 120 de zile consecutive, poate introduce la tribunalul în a cărui circumscripție își are sediul unitatea administrativ-teritorială o cerere de deschidere a procedurii insolvenței acestei unități administrativ-teritoriale.(2)În termen de 30 de zile de la solicitarea oricărei persoane interesate, ordonatorul principal de credite al unității administrativ-teritoriale are obligația furnizării situației economico-financiare și a concluziei de încadrare sau neîncadrare în situația de insolvență.(3)Ordonatorul principal de credite al unității administrativ-teritoriale are obligația ca, în termen de 15 zile de la constatarea stării de insolvență care a intervenit potrivit prevederilor art. 75 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, să solicite deschiderea procedurii privind insolvența unității administrativ-teritoriale, prin cerere depusă la tribunalul în a cărui circumscripție se află unitatea administrativ-teritorială respectivă.(4)Ordonatorul principal de credite, în termen de 5 zile de la declararea situației de insolvență, solicită înregistrarea acesteia la direcția generală a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București, în Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale.(5)În Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale sunt înscrise toate unitățile administrativ-teritoriale aflate în situația de deschidere/închidere a procedurii de insolvență. + 
Articolul 2În vederea solicitării înregistrării hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de insolvență, ordonatorul principal de credite depune la direcția generală a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București, următoarele documente:a)adresă de solicitare a înregistrării hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de insolvență;b)hotărârea judecătorească de deschidere a procedurii de insolvență;c)Situația privind analiza deschiderii procedurii de insolvență, potrivit modelului prezentat în anexa nr.2a;d)Lista creditorilor față de care există obligații de plată mai mari de 120 de zile, potrivit modelului prezentat în anexa nr.2b. + 
Articolul 3Directorul direcției generale a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București desemnează structura organizatorică din cadrul direcției care întocmește și gestionează Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale. + 
Articolul 4(1)Direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București înregistrează situațiile de deschidere a procedurii de insolvență în ordinea depunerii lor de către ordonatorul principal de credite.(2)La verificarea documentelor prevăzute la art. 2, direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București au în vedere următoarele:a)adresa de solicitare a înregistrării hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de insolvență să fie semnată de ordonatorul principal de credite și să aibă aplicată ștampila unității administrativ-teritoriale. În cazul în care calitatea de ordonator principal de credite revine altei persoane decât primarul sau președintele consiliului județean, după caz, se va atașa și documentul de delegare a atribuțiilor de ordonator principal de credite;b)la anexa nr. 2a se verifică următoarele:b1)totalul cheltuielilor bugetului general centralizat al unității administrativ-teritoriale, coloana 1, să corespundă cu totalul cheltuielilor prevăzute în ultimul buget general centralizat al unității administrativ-teritoriale, depus la direcția generală a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București;b2)valoarea obligațiilor de plată, lichide și exigibile, mai vechi de 120 de zile, cu excepția celor aflate în litigiu comercial, prevăzute în coloana 2, să corespundă cu valoarea plăților restante mai vechi de 120 de zile declarate în "Situația plăților restante" întocmită conform prevederilor Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 629/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și ale unor raportări financiare lunare în anul 2009, cu modificările și completările ulterioare, la finele lunii anterioare declarării deschiderii procedurii de insolvență. În situația în care valoarea plăților restante mai vechi de 120 de zile prezentate în anexa nr. 2a este mai mare/mică decât cea raportată la finele lunii anterioare deschiderii procedurii de insolvență, ordonatorii principali de credite depun o notă justificativă, prin care motivează diferența, pe propria răspundere;b3)valoarea plăților restante aferente drepturile salariale prevăzute în coloana 4 corespunde cu valoarea plăților restante față de salariați mai vechi de 120 de zile declarate în "Situația plăților restante" întocmită conform prevederilor Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare, la finele lunii anterioare deschiderii procedurii de insolvență. În situația în care valoarea plăților restante mai vechi de 120 de zile prezentate în anexa nr. 2a este mai mare/mică decât cea raportată la finele lunii anterioare deschiderii procedurii de insolvență, ordonatorii principali de credite depun o notă justificativă, prin care motivează diferența, pe propria răspundere;c)la anexa nr. 2b se verifică ca valoarea obligațiilor de plată mai vechi de 120 de zile, coloana 3 din anexa nr. 2b, să fie egală cu valoarea obligațiilor de plată, lichide și exigibile, mai vechi de 120 de zile, cu excepția celor aflate în litigiu comercial, prevăzută în coloana 2 din anexa nr. 2a;d)documentația să fie transmisă în termen de 5 zile de la notificarea hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de insolvență, întrucât nerespectarea termenului constituie contravenție.(3)Ordonatorii principali de credite răspund pentru corectitudinea și realitatea datelor înscrise în documentele prevăzute la art. 2.
 + 
Articolul 5Pe baza documentelor depuse de ordonatorul principal de credite direcția generală a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București înregistrează hotărârea judecătorească de deschidere a procedurii de insolvență în Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale, întocmit potrivit modelului din anexa nr. 2c. + 
Articolul 6(1)Direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București publică pe pagina de internet a Ministerului Finanțelor Publice Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale.(2)Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale se actualizează permanent, ori de câte ori pentru o unitate administrativ-teritorială este deschisă/închisă procedura de insolvență.
 + 
Articolul 7(1)În cazul în care nu mai sunt îndeplinite condițiile stării de insolvență a unității administrativ-teritoriale, judecătorul-sindic pronunță o sentință de închidere a procedurii, chiar dacă nu au fost stinse toate creanțele cuprinse în planul de redresare a stării de insolvență. Sentința de închidere a procedurii de insolvență este notificată de ordonatorul principal de credite/administratorul judiciar direcției generale a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București, după caz, pentru efectuarea mențiunii în Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale.(2)După adoptarea hotărârii judecătorești de închidere a procedurii de insolvență, ordonatorul principal de credite notifică, în termen de 5 zile, direcția generală a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București în vederea înregistrării acesteia în Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale.
 + 
Articolul 8(1)În vederea mențiunii închiderii procedurii de insolvență în Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale ordonatorul principal de credite/administratorul judiciar depune la direcția generală a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București următoarele documente:a)adresă de solicitare a mențiunii închiderii procedurii de insolvență în Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale;b)sentința de închidere a procedurii de insolvență;c)Situația privind analiza închiderii procedurii de insolvență, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2a.(2)Situația privind analiza închiderii procedurii de insolvență, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2a, se completează de către ordonatorul principal de credite/administratorul judiciar cu informațiile înregistrate la data închiderii procedurii de insolvență. + 
Articolul 9(1)Direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București înregistrează solicitările de mențiune a închiderii procedurii de insolvență a unității administrativ-teritoriale în Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale în ordinea depunerii lor de către ordonatorii principali de credite/administratorii judiciari.(2)La verificarea documentelor prevăzute la art. 8 alin. (1), direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București au în vedere verificările enumerate la art. 4 alin. (2) lit. a), b) și c).
 + 
Articolul 10Pe baza documentelor depuse de ordonatorul principal de credite/administratorul judiciar direcția generală a finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București înregistrează sentința de închidere a procedurii de insolvență în Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale, întocmit potrivit modelului din anexa nr. 2c. + 
Articolul 11Direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București publică pe pagina de internet a Ministerului Finanțelor Publice mențiunea închiderii procedurii de insolvență a unității administrativ-teritoriale în Registrul local al situațiilor de insolvență a unităților administrativ-teritoriale. + 
Articolul 12Direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București comunică lunar, până la data de 10 a lunii în curs pentru luna anterioară, Ministerului Finanțelor Publice, Direcției generale de sinteză a politicilor bugetare, situațiile de deschidere/închidere a procedurii de insolvență, întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2d. + 
Articolul 13Anexele nr. 2a, 2b, 2c și 2d fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. + 
Anexa nr. 2ala normele metodologiceUnitatea administrativ-teritorială …………….Județul …………….Situația privind analiza deschiderii/închiderii procedurii de insolvență

                                                                                     – lei –
Totalul cheltuielilor bugetului general centralizat al unității administrativ-teritoriale*)la data de ……..       Valoarea obligațiilorde plată, lichide și exigibile, mai vechi de 120 de zile, cu excepția celor aflateîn litigiu comercial,la data deschiderii/ închiderii proceduriide insolvență   Ponderea obligațiilor de plată în totalul cheltuielilor bugetuluigeneral centralizat al unității administrativteritoriale      Valoarea plăților restante aferente drepturilor salarialeprevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli și neachitate pe o perioadă mai mare de 120 de zile de la data scadenței
1 2 3=2/1*100 4
       
       
       
       

Notă *) Totalul cheltuielilor bugetului general centralizat al unității administrativ-teritoriale reprezintă totalul cheltuielilor finanțate din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare. + 
Anexa nr. 2bla normele metodologiceUnitatea administrativ-teritorială …………….Județul …………….Lista creditorilor față de care există obligații de platămai mari de 120 de zile

                                                                   – lei –
Nr.
crt.

Denumirea creditorilor față
de care există obligații
de plată mai mari de
120 de zile
Codul unic
de
identificare

Valoarea obligațiilor de plată
mai mari de 120 de zile

1 2 3 4
1.
2.
3.
4.
.
.
.
.
.
.
..
TOTAL

 + 
Anexa nr. 2cla normele metodologiceDirecția Generală a Finanțelor Publice a Județului ……………../Municipiului BucureștiRegistrul local al situațiilor de insolvență a unitățiloradministrativ-teritoriale

*Font 7*
Nr.
crt.

Numărul și
data înre-
gistrării
la DGFP

Denumirea
unității
administrativ-
teritoriale

Codul
unic de
identi-
ficare

Cod
SIRUTA*)

Numărul
hotărârii
judecăto-
rești de
deschidere
/închidere
a procedu-
rii de
insolvență

Data
deschi-
derii/
închiderii
procedurii
de
insolvență

Totalul
cheltuielilor
bugetului
general
centralizat
al unității
administrativ-
teritoriale**)
la data de
………….
– lei –

Valoarea
obligațiilor
de plată,
lichide și
exigibile,
mai vechi de
120 de zile,
cu excepția
celor aflate
în litigiu
comercial,
la data
declarării
situației de
criză
financiară
– lei –
Ponderea
obligațiilor
de plată în
totalul
cheltuielilor
bugetului
general
centralizat
al unității
administrativ-
teritoriale
– % –

Valoarea plăților
restante aferente
drepturilor
salariale prevăzute
în bugetul de venituri
și cheltuieli și
neachitate pe o
perioadă mai mare
de 120 de zile de la
data scadenței
– lei –

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 = 9/8*100 11
a)
b)
a)
b)
a)
b)

NOTE:– La lit. a) se înregistrează unitățile administrativ-teritoriale la care a fost deschisă procedura de insolvență.– La lit. b) se înregistrează unitățile administrativ-teritoriale la care s-a închis procedura de insolvență.Notă *) Va fi furnizat de ordonatorul principal de credite pe propria răspundere.Notă **) Totalul cheltuielilor bugetului general centralizat al unității administrativ-teritoriale reprezintă totalul cheltuielilor finanțate din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare. + 
Anexa nr. 2dla normele metodologiceDirecția Generală a Finanțelor Publice a Județului ……………../Municipiului BucureștiSituația de deschidere/închidere a procedurii de insolvențăpe luna …………………

*Font 8*
Nr. crt.

Numărul și data
înregistrării
la DGFP

Denumirea unității
administrativ-
teritoriale

Codul unic de
identificare

Cod
SIRUTA*)

Numărul hotărârii
judecătorești
de deschidere/
închidere a
procedurii de
insolvență
Data deschiderii
/închiderii
procedurii de
insolvență

1 2 3 4 5 6 7
a)
b)
a)
b)
a)
b)
a)
b)

NOTE:– La lit. a) se înregistrează unitățile administrativ-teritoriale la care a fost deschisă procedura de insolvență.– La lit. b) se înregistrează unitățile administrativ-teritoriale la care s-a închis procedura de insolvență.Notă *) Va fi furnizat de ordonatorul principal de credite pe propria răspundere.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x