NORME METODOLOGICE din 18 decembrie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATECOLEGIUL MEDICILOR DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 852 din 29 decembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 20 16/01/2003
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 12 16/01/2003
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 27 31/01/2002
ANEXA 5COMPLETAT DEORDIN 86 19/03/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 649 20/11/2001
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 629 13/11/2001
ANEXA 1REFERIRE LAOG 53 30/01/2000
ANEXA 1REFERIRE LAOG 124 29/08/1998
ANEXA 8REFERIRE LAHG 1244 06/12/2001
ANEXA 8REFERIRE LALEGE 629 13/11/2001
ANEXA 8REFERIRE LAOG 124 29/08/1998 ART. 14
ANEXA 8REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 20 16/01/2003
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 12 16/01/2003
ActulAPROBAT DEORDIN 604 18/12/2001
ActulCONTINUT DEORDIN 604 18/12/2001
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 27 31/01/2002
ANEXA 5COMPLETAT DEORDIN 86 19/03/2002

de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara



 + 
Anexa 1MODALITATILE DE PLATAîn asistenţa medicală primara pentru asiguratiiinscrisi în listele proprii ale medicilor de familie + 
Articolul 1(1) Modalitatile de plată în asistenţa medicală primara sunt: plata "per capita" prin tarif pe persoana asigurata, conform listei proprii de asigurati, şi plata prin tarif pe serviciu medical.(2) Suma cuvenita prin plata "per capita" se calculeaza prin înmulţirea numarului de puncte rezultat în raport cu numărul şi structura pe grupe de vârsta a asiguratilor inscrisi în lista medicului de familie, conform literei a), ajustat în functie de condiţiile prevăzute la litera b), cu valoarea stabilita pentru un punct.a) Numărul de puncte acordat în raport cu numărul şi structura pe grupe de vârsta a asiguratilor se stabileste astfel:1. numărul de puncte, acordat pe o persoană înscrisă în lista, în raport cu vârsta asiguratului:

           
  Grupa de vârstă Sub 1 an 1 – 4 ani 5 – 59 de ani 60 de ani şi peste
  Număr de puncte/persoană/an 14,5 12 10 12,5

La stabilirea numarului de puncte în raport cu numărul şi structura pe grupe de vârsta a asiguratilor inscrisi în lista proprie a medicului de familie, pentru persoanele care nu au implinit vârsta de pensionare şi care au fost pensionate din motive de boala, în locul punctajului aferent grupei de vârsta în care acestea se încadrează se acordă 12,5 puncte/persoana/an;2. în situaţia în care în lista medicului de familie sunt inscrisi copii incredintati sau dati în plasament, potrivit legii, unui serviciu public specializat ori unui organism privat autorizat, numărul de puncte aferent acestora este:– pentru grupa de vârsta sub 1 an – 18,5 puncte– pentru grupa de vârsta 1-4 ani – 16 puncte– pentru grupa de vârsta 5-18 ani – 13 puncte.În situaţia în care în lista medicului de familie sunt inscrise persoane institutionalizate în centre de ingrijire şi asistenţa care nu au medic incadrat, numărul de puncte aferent acestora este de 14,5 puncte pentru grupa de vârsta 60 de ani şi peste.În acest sens medicii de familie depun la casa de asigurări de sănătate, împreună cu lista de asigurati, actele doveditoare pentru pensionarii pe motiv de boala inscrisi pe lista proprie şi actele doveditoare care atesta calitatea de copil încredinţat sau dat în plasament şi de persoana institutionalizata;3. în situaţia în care numărul total de puncte rezultat în raport cu numărul de asigurati de pe lista fiecarui medic de familie şi structura acestora pe grupe de vârsta este mai mare de 25.000 de puncte/an, punctele ce depasesc acest nivel se reduc cu 75%.b) Numărul total de puncte rezultat potrivit literei a) se ajusteaza în urmatoarele situaţii:1. în raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea: criteriile de încadrare a cabinetului medical în una dintre cele 3 condiţii de mai jos se aproba prin ordin comun al presedintelui Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate şi al ministrului sănătăţii şi familiei:– pentru zone izolate, cu până la 20%;– pentru condiţii grele, cu până la 40%;– pentru condiţii foarte grele, cu până la 60%.Lista cuprinzand cabinetele medicale din asistenţa medicală primara la care se aplică majorarile de mai sus şi procentul de majorare corespunzător se stabilesc anual de directiile de sănătate publică şi se aproba anual de casele de asigurări de sănătate;2. în raport cu gradul profesional: valoarea de referinţa a prestatiei medicale este cea a medicului specialist. Pentru prestatia medicului primar numărul total de puncte se majoreaza cu 20%, iar pentru cei care nu au promovat un examen de specialitate se diminueaza cu 10%.3. cu până la 100% pentru medicii care îşi desfăşoară activitatea în zone izolate, cu condiţii grele sau condiţii foarte grele şi cu un numar mic de locuitori, pentru care casele de asigurări de sănătate, directiile de sănătate publică şi consiliile judetene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, au stabilit ca fiind necesară menţinerea unui post de medic sau în cabinetele din localităţile deficitare din punct de vedere al prezentei medicului de familie, cauzata de nivelul socioeconomic şi educational al populatiei, pe baza unor criterii stabilite prin ordin comun al presedintelui Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate şi al ministrului sănătăţii şi familiei. Lista cuprinzand cabinetele medicale din asistenţa medicală primara la care se aplică aceasta majorare se stabileste anual de directiile de sănătate publică şi se aproba anual de casele de asigurări de sănătate. Aceste situaţii se reevalueaza permanent.(3) Numărul de puncte pe serviciu, acordat pentru serviciile medicale realizate de medicul de familie:

       
    Serviciul Numărul de puncte pe serviciu
  a) imunizări conform programului naţional de imunizări 4 puncte/inoculare sau doză orală
  1. antituberculoasă – vaccin BCG;  
  2. revaccinare BCG, inclusiv pentru verificarea cicatricei post primo vaccinare;  
  3. testarea PPD;  
  4. antihepatită B;  
  5. antipoliomielitică VPO;  
  6. împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive – DTP (sau DT la cazurile la care vaccinarea DTP este contraindicată);  
  7. antirujeolică;  
  8. împotriva difteriei şi tetanosului – DT (revaccinare);  
  9. împotriva difteriei şi tetanosului la adulţi – dT (revaccinare);  
  10. împotriva tetanosului – dT sau VTA;  
  11. alte vaccinări în caz de necesitate, impuse de Ministerul Sănătăţii şi Familiei.

Casele de asigurări de sănătate deconteaza contravaloarea imunizarilor obligatorii efectuate de medicii de familie şi pentru asiguratii care nu sunt inscrisi în lista proprie a acestora.Pentru elevii inscrisi şi neinscrisi în lista unui medic de familie vaccinarile obligatorii incluse în programul naţional de imunizari se efectueaza în cadrul unităţilor de invatamant de către medicul cabinetului scolar.Dacă nu exista personal medico-sanitar propriu, vaccinarile în instituţiile de invatamant se efectueaza de către medicii de familie desemnaţi de casele de asigurări de sănătate, cu acordul acestor medici, în colaborare cu directiile de sănătate publică, în vederea organizarii acestei activităţi, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 53/2000 privind obligativitatea raportarii bolilor şi a efectuării vaccinarilor, aprobata prin Legea nr. 649/2001.Medicii de familie desemnaţi au obligaţia să raporteze nominal, pe grupe de vârsta, către casele de asigurări de sănătate şi către directiile de sănătate publică, vaccinarile efectuate. Casele de asigurări de sănătate au obligaţia, pentru elevii inscrisi pe listele unor medici de familie, sa informeze medicii de familie pe a caror lista se regăsesc, despre efectuarea imunizarilor pentru a fi trecuti în registrul propriu de vaccinari şi în carnetul de vaccinari, dar fără a fi raportati în activitatea proprie. Pentru medicii de familie care vaccineaza peste 95% din totalul persoanelor eligibile catagrafiate, pentru fiecare tip de vaccin, decontarea contravalorii vaccinarilor realizate peste acest nivel se face la punctaj dublu. La calculul numarului de persoane vaccinate la stabilirea procentului se tine seama şi de vaccinarile efectuate în cadrul unităţilor scolare.Directiile de sănătate publică verifica prin sondaj realitatea raportarilor privind vaccinarile efectuate. În cazul raportarilor eronate directiile de sănătate publică şi casele de asigurări de sănătate vor lua măsuri ce ţin de competenţa fiecareia.

       
  b) examen de bilanţ:  
  1. copii – la externarea din maternitate ……………. 12 puncte
  2. la 1 lună …………………………………….. 12 puncte
  3. la 2 luni …………………………………….. 8 puncte
  4. la 4 luni …………………………………….. 8 puncte
  5. la 6 luni …………………………………….. 8 puncte
  6. la 9 luni …………………………………….. 8 puncte
  7. la 12 luni ……………………………………. 8 puncte
  8. la 15 luni ……………………………………. 6 puncte
  9. la 18 luni ……………………………………. 6 puncte
  10. de la 2 ani până la 7 ani, anual ………………… 6 puncte
         
  c) depistare activă TBC:  
    1. bolnav TBC nou-descoperit activ (în afara controlului medical periodic prevăzut în plata "per capita" sau depistat de alţi furnizori de servicii medicale) 20 puncte/caz TBC trimis la medicul de specialitate şi confirmat acesta
    2. urmărirea şi aplicarea tratamentului strict supravegheat până la scoaterea din evidentă (acolo unde nu există organizată reţea de specialitate)*) 40 puncte/lună
   
  ____________ *) Pentru persoanele care refuză aplicarea tratamentului medicii de familie vor apela la sprijinul organelor de poliţie şi al autorităţilor publice locale.
         
  d) depistarea activă a bolilor cu transmitere sexuală: (lues, gonoree, HIV, Chlamydia trachomatis, Herpes genital cu determinarea prezenţei de Herpes simplex 2) şi includerea pacientelor în programul de supraveghere oncologică pentru cancerul de col, Papilomatoza genitală cu determinarea serotipului cu risc oncologic 20 puncte/caz trimis la medicul de specialitate şi confirmat de acesta
  e) supravegherea gravidei conform Normelor metodologice emise de Ministerul Sănătăţii şi Familiei*):  
    1. luarea în evidenţă în primul trimestru 10 puncte
    2. supravegherea, lunar, din luna a 3-a până în luna a 9-a 8 puncte/lună
    3. urmărirea lehuzei la ieşirea din maternitate şi la 4 săptămâni 8 puncte
   
  ____________  *) Pentru gravidele, cazuri sociale identificate şi înscrise pe lista unui medic de familie, numărul de puncte acordat pentru serviciile de la pct. 1, 2 şi 3 se majorează cu 5 puncte.
         
  f) asistenţa medicală în afara programului de lucru anunţat:  
    1) între orele 20,00-8,00 (în afara programului de lucru), precum şi în zilele de sărbători legale  
      – 10 puncte/oră pentru medicul de familie în centrul de permanenţă;  
      – 40 puncte/solicitare a medicului de familie acolo unde nu este organizat centru de permanenţă, pentru cazurile de urgenţă medicală;  
    2. până la orele 20,00 (în afara programului de lucru)  
      – 10 puncte/oră pentru medicul de familie in centrul de permanenţă;  
      – 20 puncte/solicitare a medicului de familie acolo unde nu este organizat centru de permanenţă, pentru cazurile de urgenţă medicală.  
  În centrele de permanenţă se asigură servicii medicale tuturor asiguraţilor, indiferent de medicul pe lista căruia sunt înscrişi, în afara programului de lucru al acestora.  
  g) screening pentru depistarea cancerului genital (frotiu citovaginal), pentru depistarea cancerului mamar, cancerului de prostată, cancerului de colon, dacă dotarea cabinetului permite aceasta, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sănătăţii şi Familiei. 6 puncte/caz
   
  Notă: Serviciile prevăzute la lit. a), b), c), e) şi f) se acordă şi pentru populaţia cuprinsă în lista suplimentară a medicului de familie.

 + 
Articolul 2(1) La calculul numarului lunar de puncte "per capita", conform art. 1 alin. (2) se iau în considerare asiguratii inscrisi în lista medicului de familie, existenti în ultima zi a lunii precedente.(2) Miscarea asiguratilor dintr-o grupa de vârsta în alta se face astfel: pentru asiguratii din grupa de vârsta 0 – 1 an trecerea în grupa de vârsta urmatoare se face în luna urmatoare implinirii varstei de 1 an; pentru asiguratii din grupele de vârsta 1-4 ani, 5-59 de ani, 60 şi peste 60 de ani înscrierea în grupele de vârsta respective se face în functie de vârsta implinita la data de 1 ianuarie a anului respectiv.(3) La calculul numarului lunar de puncte pe serviciu, conform art. 1 alin. (3), se iau în considerare asiguratii inscrisi în lista medicului de familie, existenti în ultima zi a lunii curente.
 + 
Articolul 3(1) Pentru perioadele de absenta medicul de familie organizeaza preluarea activităţii medicale de către un alt medic de familie acreditat sau, în cazurile în care acesta este în imposibilitate de a organiza preluarea, casele de asigurări de sănătate numesc un inlocuitor, cu avizul direcţiilor de sănătate publică. În ambele situaţii medicul inlocuitor trebuie să aibă licenta de inlocuire temporara şi să fie acreditat temporar de casa de asigurări de sănătate. Licenta de inlocuire temporara se acordă de consiliile judetene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, cu instiintarea casei de asigurări de sănătate şi a direcţiilor de sănătate publică. Pentru asigurarea condiţiilor în vederea preluării activităţii unui medic de familie de către alt medic, consiliile judetene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, pun la dispoziţie medicilor de familie listele cu medicii cu licenta de inlocuire, fără obligaţii contractuale, cum este şi cazul medicilor pensionari, care pot prelua activitatea în condiţiile legii.(2) Perioadele de absenta se referă la: incapacitate temporara de muncă, concediu de sarcina/lehuzie, concediu pentru cresterea şi ingrijirea copilului până la 2 ani, vacanta pentru o perioadă de maximum 30 de zile lucratoare pe an, studii medicale de specialitate pentru o perioadă de maximum 2 luni pe an, perioada cat ocupa functii de demnitate publică alese sau numite. Pentru perioade de absenta mai mici de 30 de zile calendaristice pe an inlocuirea medicului absent se poate face pe bază de reciprocitate între medici. În acest caz medicul inlocuitor îşi va prelungi programul de lucru în mod corespunzător, în functie de numărul de servicii medicale solicitate de asigurati.(3) Venitul "per capita" şi pe serviciu, aferent perioadei de absenta, se virează de către casa de asigurări de sănătate în contul titularului contractului sau în contul medicului inlocuitor, după caz, urmand ca în convenţia de inlocuire să se stipuleze în mod obligatoriu condiţiile de plată a medicului inlocuitor.
 + 
Articolul 4(1) Reprezentantul legal incheie o convenţie cu medicul inlocuitor, avizata de casa de asigurări de sănătate, prin care se stabilesc condiţiile de inlocuire. Convenţia de inlocuire devine anexa la contractul de furnizare de servicii medicale al reprezentantului legal al cabinetului medical.(2) Excepţie fac situaţiile în care reprezentantul legal se afla în imposibilitatea de a participa la incheierea convenţiei de inlocuire. În aceste situaţii convenţia de inlocuire se incheie între medicul inlocuitor şi casa de asigurări de sănătate.
 + 
Articolul 5(1) Medicul de familie poate angaja în cabinetul medical, pe bază de contract individual de muncă, numai medici acreditati în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare. Medicii angajaţi nu au lista de asigurati proprie şi nu raporteaza activitate medicală proprie; prescrierea medicamentelor cu sau fără contribuţie personala se face folosindu-se formularul-tip cu stampila cabinetului şi parafa medicului angajat. Întreaga activitate a cabinetului se desfăşoară respectandu-se contractul incheiat de reprezentantul legal al cabinetului medical cu casa de asigurări de sănătate.(2) Programul de activitate al medicului de familie care angajează medici, precum şi al medicilor angajaţi în condiţiile alin. (1) se stabileste conform prevederilor art. 5 din Contractul-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în sistemul asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, în vigoare.
 + 
Articolul 6(1) Medicii de familie nou-veniti intr-o localitate în cabinete medicale nou-înfiinţate sau deja existente unde nu a functionat un medic de familie, dacă în intervalul de 3 luni, perioada considerata necesară pentru înscrierea asiguratilor în lista proprie, inscriu un numar de asigurati minim prevăzut pentru a incheia contract cu casele de asigurări de sănătate ţinând seama şi de condiţiile specifice de zona, reprezentantul legal incheie contract de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de sănătate.(2) După expirarea celor 3 luni, medicul de familie incheie contract de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de sănătate numai dacă a inscris în lista proprie un numar de asigurati cel puţin egal cu numărul minim prevăzut pentru a incheia contract cu casele de asigurări de sănătate, ţinând seama şi de condiţiile specifice de zona.
 + 
Articolul 7Fondul aferent asistentei medicale primare reprezinta o cota procentuala din fondul de asigurări sociale de sănătate aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii cu caracter medical şi are urmatoarea structura:1. 70% pentru plata "per capita" şi 30% pentru plata pe serviciu din fondul aferent asistentei medicale primare din care s-au retinut sumele ce rezultă potrivit punctului 2 şi sumele reprezentand indemnizatiile de instalare;2. suma destinata cabinetelor medicale nou-înfiinţate sau deja existente, în care îşi desfăşoară activitatea medicii de familie nou-veniti, pentru o perioadă de maximum 3 luni, formata din venitul medicului de familie nou-venit şi o sumă egala cu 1,5 ori venitul acestuia pentru cheltuielile de întreţinere şi functionare a cabinetului medical, inclusiv pentru cheltuielile de personal aferente personalului angajat, cheltuielile cu medicamentele şi materialele sanitare pentru trusa de urgenta.
 + 
Articolul 8Pentru calculul trimestrial al valorilor estimate şi definitive ale punctelor, fondul anual aferent asistentei medicale primare se defalcheaza pe trimestre.
 + 
Articolul 9(1) Valoarea estimată a punctului "per capita" este unica pe tara; este valabila pentru un an în situaţia în care bugetul fondului asigurarilor sociale de sănătate pentru anul curent este aprobat până la inceputul anului. În situaţia în care bugetul fondului asigurarilor sociale de sănătate se aproba în cursul anului pentru anul curent, valoarea estimată a punctului pentru plata "per capita", până la finele trimestrului în care se aproba bugetul fondului asigurarilor sociale de sănătate pentru anul curent, se calculeaza având la baza prevederile bugetare aprobate pentru anul precedent, corespunzătoare perioadei respective. După această dată se calculeaza valoarea estimată a punctului, aferenta perioadei rămase până la finele anului, ţinând seama de noile prevederi bugetare, care va face obiectul unui act aditional la contractul initial.(2) Valoarea estimată a punctului "per capita" se obtine prin impartirea sumei reprezentand 85% din fondul aferent pentru plata "per capita" a medicilor de familie la numărul total de puncte "per capita" estimat să se realizeze în functie de populatia tarii şi de structura pe grupe de vârsta a acesteia.(3) Valoarea estimată a unui punct "per capita", obtinuta în condiţiile alin. (1) şi (2) se regularizeaza trimestrial, până la data de 25 a lunii urmatoare incheierii fiecarui trimestru, în functie de fondul aferent pentru trimestrul respectiv, destinat pentru plata "per capita" a medicilor de familie şi de numărul de puncte efectiv realizat, conform art. 1 alin. (2) şi reprezinta valoarea definitivă a unui punct. Valoarea definitivă a unui punct "per capita" nu poate fi mai mica decat valoarea estimată a unui punct "per capita", în condiţiile în care bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate nu este modificat în sensul diminuarii prin acte normative.(4) Valoarea definitivă a unui punct pentru plata pe serviciu este unica pe tara şi se calculeaza la finele fiecarui trimestru astfel: fondul aferent pentru plata pe serviciu pentru trimestrul respectiv se imparte la numărul total de puncte pe servicii realizat de medicii de familie. Valoarea unui punct astfel obtinuta este definitivă pentru trimestrul respectiv şi estimată pentru trimestrul următor. Valoarea estimată a unui punct pe serviciu pentru trimestrul I al anului curent este media valorilor definitive aferente unui punct pe serviciu medical, ale primelor 3 trimestre ale anului precedent, corectata cu 50% din procentul de inflatie din ultimele 12 luni, cunoscut la data calcularii valorii punctului pentru trimestrul I al anului curent, comunicat de Institutul Naţional de Statistica. Corectia cu 50% din procentul de inflatie se aplică în situaţia în care bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul curent se aproba de la 1 ianuarie. Pentru trimestrul I 2002 valoarea estimată a unui punct pe serviciu stabilita conform prevederilor de mai sus se majoreaza cu 50%, prin includerea unei cote-părţi din bugetul de practica medicală aferent perioadei anterioare.
 + 
Articolul 10(1) Pe baza valorii estimate a unui punct "per capita", obtinuta în condiţiile art. 9 alin. (2) şi a numarului total de puncte "per capita" realizat lunar conform art. 1 alin. (2) şi pe baza valorii estimate a unui punct pentru plata pe serviciu obtinuta în condiţiile art. 9 alin. (4) şi a numarului total de puncte pe servicii, realizat lunar conform art. 1 alin. (3), se calculeaza suma cuvenita lunar medicului de familie pentru fiecare luna a fiecarui trimestru.(2) Pe baza valorii definitive a unui punct, obtinuta în condiţiile art. 9 alin. (3) şi alin. (4), a numarului total de puncte "per capita" realizat în cursul unui trimestru, conform art. 1 alin. (2), şi a numarului total de puncte pe serviciu realizat în cursul unui trimestru conform art. 1 alin. (3), se recalculeaza sumele cuvenite medicilor de familie pe un trimestru. În situaţiile în care valoarea definitivă a punctului pentru plata pe serviciu este mai mica decat cea estimată şi sumele acordate sunt mai mari decat valoarea prestatiilor efectiv realizate, în luna urmatoare incheierii trimestrului se fac regularizarile între fondul pentru plata "per capita" şi fondul pentru plata pe serviciu, de către casele de asigurări de sănătate.
 + 
Articolul 11Lunar medicul de familie transmite caselor de asigurări de sănătate, până cel mai tarziu la data de 3 a lunii urmatoare, prin reprezentantul legal, întreaga activitate efectiv realizata care se verifica de către casele de asigurări de sănătate în vederea decontarii. Nerespectarea termenului de raportare atrage după sine nedecontarea la termenele stabilite a serviciilor medicale prestate de medicul respectiv pentru perioada aferenta.
 + 
Articolul 12Asiguratii care doresc să-şi schimbe medicul de familie vor adresa o cerere medicului de familie la care doresc să se inscrie, precizand numele medicului de la care pleaca. Medicul de familie primitor are obligaţia sa anunte în scris în maximum 15 zile medicul de familie de la care a plecat asiguratul, precum şi casa de asigurări de sănătate. Medicul de familie de la care pleaca asiguratul trebuie să transfere fisa medicală prin posta medicului primitor în termen de 15 zile de la solicitare. Cabinetul medical de la care pleaca asiguratul păstrează minimum 1 an o copie după fisa medicală a acestuia.
 + 
Articolul 13(1) Erorile de calcul constatate în cadrul unui trimestru se corecteaza la sfârşitul trimestrului, o dată cu recalcularea drepturilor banesti cuvenite medicului de familie.(2) Erorile de calcul constatate după expirarea unui trimestru se corecteaza până la sfârşitul anului, astfel: numărul de puncte platit eronat în plus sau în minus intrun trimestru anterior faţă de cel realizat, se recalculeaza în trimestrul în care s-a constatat eroarea, la valoarea definitivă a punctului "per capita" şi pe serviciu, stabilita pentru trimestrul în care s-a produs eroarea, sumele respective afectand valoarea definitivă a punctului în trimestrul când s-a constatat eroarea. În situaţia în care după incheierea anului financiar precedent se constata erori de calcul aferente acestuia, sumele platite în plus sau în minus se recalculeaza conform legii.
 + 
Articolul 14Persoanele din cabinetul medical beneficiaza de plată concediilor medicale şi de plată concediilor pentru cresterea copilului în vârsta de până la 2 ani, conform reglementarilor în vigoare din legislatia de asigurări sociale. Persoanele incadrate cu contract individual de muncă beneficiaza şi de plată concediilor de odihnă şi alte concedii ale salariatilor, potrivit legii.
 + 
Articolul 15(1) Reprezentantul legal al cabinetului medical are obligaţia de a angaja personal mediu sanitar şi poate angaja şi alte categorii de personal, în condiţiile prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi functionarea cabinetelor medicale, aprobata prin Legea nr. 629/2001, achitand lunar toate contribuţiile prevăzute de lege pentru personalul angajat. Personalul angajat beneficiaza de drepturile prevăzute de legislatia muncii în vigoare. Medicul de familie are obligaţia sa stabileasca programul de lucru şi sarcinile de serviciu pentru aceste categorii de personal.(2) La negocierea salariului de baza pentru personalul mediu sanitar, medicul de familie, în calitate de angajator, are obligaţia, potrivit legislaţiei muncii, să respecte nivelurile minime ale acestui salariu, ce rezultă în raport cu condiţiile de pregatire profesionala ce trebuie indeplinite pentru incadrarea pe functia respectiva, precum şi cu volumul de muncă ce revine unui asistent medical. Aceste niveluri minime se stabilesc după cum urmeaza:a) salariul de baza minim corespunzător nivelului de pregatire profesionala se calculeaza prin înmulţirea salariului de baza minim brut pe tara, stabilit prin hotărâre a Guvernului, cu coeficientul minim de ierarhizare ce rezultă potrivit Contractului colectiv de muncă unic la nivel naţional şi Contractului colectiv de muncă la nivel de ramura sanitara şi asistenţa sociala.În cazul asistentilor medicali cu şcoala postliceala, acest coeficient de ierarhizare este de 1,25 iar în cazul celor cu liceu de specialitate este de 1,20.În situaţia în care prin Contractul colectiv de muncă unic la nivel naţional se va stabili un salariu de baza minim pentru personalul necalificat, mai mare decat cel prevăzut în hotărâre a Guvernului, la calcularea salariului de baza minim pentru asistenţii medicali, în raport cu pregătirea lor profesionala, se va utiliza acest salariu.b) salariul de baza minim pentru asistenţii medicali rezultat potrivit punctului a) este stabilit pentru un volum de muncă corespunzător unui numar de 1.000 asigurati.Atunci când numărul de asigurati ce revine unui asistent medical este mai mare de 1.000, salariul de baza minim rezultat potrivit punctului a) se majoreaza în raport cu cresterea volumului de muncă. În acest scop salariul de baza minim rezultat potrivit punctului a) se inmulteste cu un coeficient ce reprezinta raportul între numărul de asigurati repartizati unui asistent medical şi numărul de 1.000 de asigurati. În cazul în care numărul de asigurati ce revine unui asistent medical este mai mare de 1.500, la coeficientul calculat pentru 1.500 de asigurati se adauga 0,025 pentru fiecare 100 de asigurati ce depăşeşte aceasta limita.
 + 
Articolul 16Personalul mediu sanitar poate acorda ingrijiri la domiciliu conform unui plan elaborat de medicul de familie sau de specialitate care are asiguratul în ingrijire.
 + 
Articolul 17Casele de asigurări de sănătate şi directiile de sănătate publică vor organiza trimestrial activităţi de instruire a furnizorilor din asistenţa medicală primara, cu recomandarea ca furnizorii sa participe la aceste activităţi.
 + 
Articolul 18(1) Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate şi casele de asigurări de sănătate împreună cu consiliile judetene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, vor efectua controlul furnizorilor de servicii medicale în asistenţa medicală primara privind respectarea obligaţiilor contractuale, inclusiv respectarea criteriilor de calitate a serviciilor medicale furnizate.(2) Ministerul Sănătăţii şi Familiei, directiile de sănătate publică împreună cu consiliile judetene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, vor efectua controlul furnizorilor de servicii medicale în asistenţa medicală primara privind respectarea obligaţiilor asumate de furnizori prin care se asigura acces la serviciile medicale, precum şi modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare în domeniul sănătăţii.
 + 
Anexa 2LISTAserviciilor medicale incluse în plata pe serviciu, carese acordă de către medicul de familie persoanelor asiguratea) imunizari conform programului naţional de imunizari1. antituberculoasa – vaccin BCG;2. revaccinare BCG, inclusiv pentru verificarea cicatricei post primo vaccinare;3. testarea PPD;4. antihepatita B;5. antipoliomielitica VPO;6. împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive – DTP (sau DT la cazurile la care vaccinarea DTP este contraindicata);7. antirujeolica;8. împotriva difteriei şi tetanosului – DT (revaccinare);9. împotriva difteriei şi tetanosului la adulti – dT (revaccinare);10. împotriva tetanosului – dT sau VTA;11. alte vaccinari în caz de necesitate, impuse de Ministerul Sănătăţii şi Familieib) examen de bilant1. copii – la externarea din maternitate2. la 1 luna3. la 2 luni4. la 4 luni5. la 6 luni6. la 9 luni7. la 12 luni8. la 15 luni9. la 18 luni10. de la 2 ani până la 7 ani, anualc) depistare activa TBC1. bolnav TBC nou-descoperit activ (în afara controlului medical periodic prevăzut în plata "per capita" sau depistat de alti furnizori de servicii medicale)2. urmarirea şi aplicarea tratamentului strict supravegheat până la scoaterea din evidenta (acolo unde nu exista organizata retea de specialitate)*)d) depistarea activa a bolilor cu transmitere sexuala (lues, gonoree, HIV, Chlamydia trachomatis, Herpes genital cu determinarea prezentei de Herpes simplex 2) şi includerea pacientelor în programul de supraveghere oncologica pentru cancerul de col, Papilomatoza genitala cu determinarea serotipului cu risc oncologice) supravegherea gravidei conform normelor metodologice emise de Ministerul Sănătăţii şi Familiei:1. luarea în evidenta în primul trimestru2. supravegherea, lunar, din luna a 3-a până în luna a 9-a3. urmarirea lehuzei la ieşirea din maternitate şi la 4 saptamani.f) asistenţa medicală de urgenta în afara programului de lucru anuntat şi asistenţa medicală în centrele de permanenta.g) screening pentru depistarea cancerului genital (frotiu citovaginal), pentru depistarea cancerului mamar, cancerului de prostata, cancerului de colon, dacă dotarea cabinetului permite aceasta, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sănătăţii şi Familiei.Notă: Serviciile prevăzute la lit. a), b), c), e) şi f) sunt acordate de către medicul de familie şi pentru populatia din lista suplimentara.––––––Notă *) Pentru persoanele care refuza aplicarea tratamentului, medicii de familie vor apela la sprijinul organelor de politie şi al autorităţilor publice locale
 + 
Anexa 3LISTAserviciilor medicale incluse în plata "per capita", carese acordă de către medicul de familie persoanelor asigurate1. Servicii profilactice:a) de la 7 ani până la 30 de ani – o dată la 2 ani un examen medical complet care cuprinde:– consultatie (anamneza, examen obiectiv, diagnostic);– examene paraclinice care pot fi recomandate de medicul de familie în completarea consultatiei: MRF şi RPR sau VDRL. Examenul medical clinic este obligatoriu. RPR sau VDRL este obligatoriu după vârsta de 15 ani;b) peste 30 de ani – anual un examen medical complet care cuprinde:– consultatie (anamneza, examen obiectiv, diagnostic);– examene paraclinice care pot fi recomandate de medicul de familie în completarea consultatiei: MRF şi RPR sau VDRL. Examenul medical clinic este obligatoriu.În caz de imposibilitate a prezentarii la data şi ora programata pentru serviciile de la lit. a) şi b), asiguratul trebuie să informeze medicul de familie în vederea reprogramarii.c) consiliere pre- şi posttestare pentru HIV a femeii gravide, consiliere pentru prevenirea şi combaterea factorilor de risc cardiovascular, consiliere antidrog;d) controale periodice, inclusiv cu depistare TBC, şi activităţi de prevenire a imbolnavirilor conform programarii asiguratilor stabilite de medicul de familie; în caz de imposibilitate a prezentarii la data şi ora programata, asiguratul trebuie să informeze medicul de familie în vederea reprogramarii;e) depistarea, izolarea şi raportarea cazurilor de boli transmisibile, conform Ordinului ministrului sănătăţii nr. 8/2000, inclusiv TBC şi boli venerice; măsuri minimale de lupta în focarul familial de boala infectioasa;f) servicii de baza de planificare familiala:– consultatie de planificare familiala;– indicarea unei metode contraceptive la persoanele fără risc;g) supraveghere etapizata pentru copiii cu vârsta cuprinsa între 0-1 an, pe probleme de puericultura.2. Servicii de urgenta în cadrul programului de lucru:a) asistenţa medicală în urgente medico-chirurgicale;b) constatarea situaţiilor de urgenta şi trimitere pentru internare în spital sau către medicul de specialitate.3. Servicii medicale curative:a) anamneza, examen obiectiv, diagnostic;b) prescriere de tratament medical şi igienico-dietetic;c) manevre de mica chirurgie, perfuzii intravenoase, infiltratii;d) – trimitere prin bilet de trimitere către alte specialitati, după caz, fie în sistem ambulator (de preferinta), fie la spital, astfel: boala acuta dacă are risc imediat de evolutie severa, boala cronica în caz de acutizare sau decompensare. În cazul persoanelor prevăzute în lista suplimentara medicul de familie este obligat sa indice în biletul de trimitere numele medicului de specialitate nominalizat de directia de sănătate publică sau, după caz, numele spitalului, în situaţii în care internarea este obligatorie, în vederea urmaririi efectuării serviciilor medicale respective;– recomandare pentru investigatii paraclinice, prin bilet de trimitere; în cazul în care se constata abuzuri în recomandarea de trimiteri către investigatii paraclinice, în urma controalelor efectuate de casele de asigurări de sănătate şi directiile de sănătate publică împreună cu consiliile judetene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, la medicii de familie la care se înregistrează aceste situaţii, valoarea definitivă a punctului "per capita" a trimestrului respectiv se diminueaza cu 10%. După aplicarea de 3 ori a masurii mai sus-menţionate pentru acelasi medic de familie, casele de asigurări de sănătate pot rezilia contractul de furnizare de servicii medicale cu medicul de familie respectiv. Sumele obtinute ca disponibil la nivelul caselor de asigurări de sănătate din aceasta diminuare a valorii definitive a punctului se vor folosi la intregirea fondului aferent consumului de medicamente cu sau fără contribuţie personala;e) supravegherea asiguratilor inscrisi în lista proprie, pentru afectiunile care necesita dispensarizare, în colaborare cu medicul de specialitate;f) asistenţa medicală la domiciliu pentru:– copii în vârsta de sub 3 ani aflati în tratament pentru afecţiuni acute, la solicitarea apartinatorilor legali;– asiguratii de orice vârsta, care au devenit nedeplasabili şi care necesita tratament medical recomandat de medicul de specialitate, ca urmare a unor interventii chirurgicale majore, până la vindecarea completa a plagii;– pacienti imobilizati ortopedic;– pacienti cu insuficienta motorie a trenului inferior;– bolnavi în faza terminala;– alte situaţii, la recomandarea medicului de specialitate printr-o scrisoare medicală;g) servicii medicale de ingrijire şi de recuperare, la indicatia medicului de specialitate;h) educatie medico-sanitara;i) prescriptii medicale: la nivelul caselor de asigurări de sănătate se stabileste un nivel valoric orientativ trimestrial privind prescrierea de medicamente pe asigurat, diferentiat pe grupe de vârsta. În cazul depasirii substantiale şi repetate a nivelului valoric orientativ, casele de asigurări de sănătate şi directiile de sănătate publică împreună cu consiliile judetene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, vor verifica, pe baza evidentelor obligatorii la nivelul cabinetelor medicale, modul de prescriere a medicamentelor, cu sau fără contribuţie personala din partea asiguratilor.În cazul în care se constata abuzuri sau prescrieri de medicamente nejustificate din punct de vedere medical sau acordate în alte condiţii decat cele prevăzute de reglementarile legale în vigoare, la medicii de familie la care se înregistrează aceste situaţii, valoarea definitivă a punctului "per capita" a trimestrului respectiv se diminueaza cu 10%.După aplicarea de 3 ori a masurii mai sus-menţionate pentru acelasi medic de familie, casele de asigurări de sănătate pot rezilia contractul de furnizare de servicii medicale cu medicul de familie respectiv. Sumele obtinute ca disponibil la nivelul caselor de asigurări de sănătate din aceasta diminuare a valorii definitive a punctului se vor folosi la intregirea fondului aferent consumului de medicamente cu sau fără contribuţie personala.4. Servicii speciale:a) activităţi în caz de epidemii, potrivit masurilor stabilite de Ministerul Sănătăţii şi Familiei;b) asigurarea accesului continuu la asistenţa medicală;c) asigurarea asistentei medicale atât pentru persoanele asigurate cat şi pentru cele neinscrise în lista unui medic de familie, numai în caz de urgenta medicală.5. Activităţi de suport:a) eliberare de acte medicale: certificate de concediu medical – puse la dispoziţie în mod gratuit de Casa Naţionala de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurari Sociale; certificat de deces, inclusiv pentru persoanele care nu figurează pe lista proprie sau pe listele altor medici de familie din localitatea respectiva, cu excepţia situaţiilor de suspiciune ce necesita expertiza medico-legala; certificat medical pentru ingrijirea copilului bolnav conform prevederilor legale; adeverinte medicale pentru copii necesare inscrierii în colectivitati;b) organizarea activităţii de evidenta, completarea la zi a fisei de consultatie, a registrelor medicale şi raportarea statistica medicală, unica, către casele de asigurări de sănătate şi directiile de sănătate publică. În registrele de consultatie se vor inscrie obligatoriu atât consultatiile din cabinetul medical, cat şi cele acordate la domiciliu sau în caz de urgenta.
 + 
Anexa 4LISTAserviciilor medicale pe care le poate efectuamedicul de familie contra cost şi care nu se deconteazade către casele de asigurări de sănătate1. Servicii medicale şi acte medicale solicitate de autorităţi care prin activitatea lor au dreptul sa cunoasca starea de sănătate a asiguratilor (pentru obtinerea permisului de portarma, pentru obtinerea permisului de conducere auto, pentru angajare, controale periodice pentru personalul care practica anumite meserii pentru care este necesară evaluarea periodica a stării de sănătate, certificate prenuptiale etc.). În biletul de trimitere, completat în 2 exemplare, pentru investigatiile paraclinice şi serviciile medicale de specialitate necesare eliberarii acestor acte medicale se va preciza scopul pentru care se face investigatia sau serviciul medical respectiv.2. Servicii medicale la cerere, indiferent de statutul persoanei care solicită aceste servicii.3. Veniturile realizate din activităţile menţionate la pct. 1 şi 2 reprezinta venituri ale cabinetului medical, care se evidentiaza şi se impoziteaza în condiţiile legii. Tarifele acestor servicii se stabilesc de către medicii de familie şi se afişează la cabinetul medical. Pentru aceste servicii se elibereaza chitanta fiscala cu precizarea serviciului furnizat.
 + 
Anexa 5LISTAcuprinzand investigatiile paraclinice recomandate de medicii de familieAnalize de laboratorI. Analize de sangeHematologie1. Hemoleucograma completa – hemoglobina, hematocrit, numaratoare eritrocite, numaratoare reticulocite, numaratoare leucocite, formula leucocitara, numaratoare trombocite, indici eritrocitari, concentrat leucocitar2. VSH3. Timp Quick4. Grup sanguin ABO şi Rh5. Anticorpi specifici antiRhBiochimie1. Uree serica2. Acid uric seric3. Creatinina serica4. Calcemie serica – totala şi ionica5. Magneziemie6. Sideremie7. Glicemie8. Colesterol seric total9. Trigliceride serice10. Lipide totale serice11. Proteine totale serice12. Electroforeza proteinelor serice13. Fosfataza alcalina14. Transaminaze: TGO şi TGP15. Bilirubina – directa şi totala16. ASLO17. Reactie de serologie a sifilisului: RPR şi VDRL18. FibrinogenemieImunologie1. Proteina C reactivaII. Exudat faringian : cultura şi antibiogramaIII. Analize de urina1. Examen complet de urina2. Urocultura3. Antibiograma4. Dozare glucoza5. Dozare proteine urinareIV. Examen materii fecale1. Examen coproparazitologic2. CoproculturaV. Examen Babes-PapanicolauVI. Alte probe1. Electrocardiograma2. Ecografie generală: abdomen şi pelvis3. IDR la PPDVII. Examen radiologic1. Examen radiologic toracopulmonar: radioscopie, MRF sau radiografie faţa şi/sau profil2. Radiografie gastrointestinala3. Radiografie membre şi articulatii4. Radiografie coloana vertebrala5. Radiografie sinusuriBiletul de trimitere pentru investigatiile paraclinice se întocmeşte în 3 exemplare: un exemplar rămâne la medicul de familie care a facut trimiterea, 2 exemplare sunt inmanate asiguratului care le depune la furnizorul de servicii medicale paraclinice; furnizorul de servicii medicale paraclinice păstrează un exemplar şi depune la casa de asigurări de sănătate cu care se afla în relaţie contractuala celalalt exemplar, cu ocazia facturarii lunare a activităţii.
 + 
Anexa 6LISTAserviciilor medicale acordate de cătremedicul de familie populatiei din lista suplimentara,pentru zona stabilita şi repartizata de directia de sănătate publicăa) imunizari conform programului naţional de imunizari:1. antituberculoasa – vaccin BCG2. revaccinare BCG, inclusiv pentru verificarea cicatricei post primo vaccinare3. testarea PPD4. antihepatita B5. antipoliomielitica VPO6. împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive – DTP (sau DT la cazurile la care vaccinarea DTP este contraindicata)7. antirujeolica8. împotriva difteriei şi tetanosului – DT (revaccinare)9. împotriva difteriei şi tetanosului la adulti – dT (revaccinare)10. împotriva tetanosului – dT sau VTA11. alte vaccinari în caz de necesitate, impuse de Ministerul Sănătăţii şi Familiei;b) examen de bilant:1. copii – la externarea din maternitate2. la 1 luna3. la 2 luni4. la 4 luni5. la 6 luni6. la 9 luni7. la 12 luni8. la 15 luni9. la 18 luni10. de la 2 ani până la 7 ani, anual;c) depistare activa TBC:1. bolnav TBC nou-descoperit activ (în afara controlului medical periodic prevăzut în plata "per capita" sau depistat de alti furnizori de servicii medicale);2. urmarirea şi aplicarea tratamentului strict supravegheat până la scoaterea din evidenta (acolo unde nu exista organizata retea de specialitate)*);d) supravegherea gravidei conform normelor metodologice emise de Ministerul Sănătăţii şi Familiei:1. luarea în evidenta în primul trimestru;2. supravegherea, lunar, din luna a 3-a până în luna a 9-a;3. urmarirea lehuzei la ieşirea din maternitate şi la4 saptamani;e) asistenţa medicală de urgenta;f) activităţi în caz de epidemii, potrivit masurilor stabilite de Ministerul Sănătăţii şi Familiei.–––––-Notă *) Pentru persoanele care refuza aplicarea tratamentului medicii de familie vor apela la sprijinul organelor de politie şi al autorităţilor publice locale.
 + 
Anexa 7LISTAcriteriilor de calitate pentru activitateadesfăşurată la nivelul cabinetelor de medicina primara1. Semnalizarea cabinetului în zona – firma2. Autorizatia sanitara de functionare a cabinetului şi a punctelor de lucru3. Acreditarea personalului care ofera servicii medicale: medici şi cadre medii sanitare4. Programul de activitate afisat vizibil pentru toate categoriile de personal acreditate ce îşi desfăşoară activitatea în cabinet şi respectarea acestuia. Pe perioada de absenta a medicului titular, să fie afisat numele şi programul medicului inlocuitor.5. Lista cu tarifele serviciilor medicale furnizate de medicii de familie, care nu sunt decontate de casele de asigurări de sănătate, categoriile de pacienti cărora li se adreseaza, precum şi situaţiile în care se percepe taxa – afisata vizibil6. Drepturile şi oblibaţiile asiguratilor – afisate vizibil7. Sala de asteptare dotata corespunzător: ambient adecvat, scaune/canapea, masa, materiale informative8. Dotarea cabinetului cu aparatura şi mobilier, cel puţin în conformitate cu ordinul ministrului sănătăţii şi familiei în vigoare. Se vor aprecia dotarile suplimentare cu aparatura şi mobilier, care denota preocuparea medicului de familie pentru îmbunătăţirea actului medical şi cresterea satisfactiei pacientilor.9. Dotarea aparatului de urgenta cel puţin în conformitate cu baremurile în vigoare şi în termen de valabilitate.10. Obligativitatea prezentei la cabinet a actelor care notifica activitatea medicală:– evidenta asiguratilor: lista de capitatie actualizata;– registre: de consultaţii, vaccinari, gravide, dispensarizati, tratamente, deplasari la domiciliu;– fise de consultaţii şi anexe: bilete de externare, scrisori medicale, plan de recuperare, fisa gravidei, fisa de examen de bilant;– caiet de evidenta stupefiante, retete cu timbru sec11. Medicul în timpul programului:– comportament şi ţinuta în conformitate cu normele Codului de etica şi deontologie medicală;– consulta pacientul, stabileste conduita: trimitere la investigatii paraclinice, trimiteri la medicul de specialitate pentru diagnostic şi tratament;– consemneaza diagnosticul, tratamentul, recomandarile în registrele de evidenta primara şi în fisa de consultatie;– elibereaza retete parafate şi semnate;– elibereaza bilete de trimitere, concedii medicale, alte categorii de acte medicale, parafate şi semnate;– respecta confidentialitatea actelor medicale12. Cadrul mediu sanitar în timpul programului:– comportament şi ţinuta în conformitate cu normele Codului de etica şi deontologie medicală;– solicita actele de identificare: carte de identitate, carnet de asigurat;– noteaza datele de identificare în registrul de consultaţii;– identifica fisa de consultaţii;– efectueaza tratamente, vaccinari, la indicatia medicului;– poate completa formulare medicale, dar numai la indicatia şi sub stricta supraveghere a medicului, care va parafa şi semna;– poate acorda ingrijiri la domiciliu la recomandarea medicului de familie;– respecta confidentialitatea actelor medicale.Notă:Criteriile de calitate pentru actul medical vor fi stabilite de comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor din România şi Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate.Controlul criteriilor de calitate a serviciilor medicale va fi coordonat de Serviciul medical al Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate şi Colegiul Medicilor din România.
 + 
Anexa 8CONTRACT DE FURNIZAREde servicii medicale în asistenţa medicală primaraI. Părţile contractanteCasa de asigurări de sănătate ……….., cu sediul în municipiul/orasul …….., str. …….. nr. …….., judeţul/sectorul ……., tel/fax …….., reprezentata prin director general …………,şiCabinetul medical de asistenţa medicală primara ……………., organizat:– cabinet individual …………, cu sau fără punct sanitar ………, reprezentat prin medicul titular …………….– cabinet asociat sau grupat ……., cu sau fără punct sanitar …….., reprezentat prin medicul delegat: …………….– societate civila medicală ………, cu sau fără punct sanitar ………, reprezentata prin administratorul …………..– cabinet care funcţionează în structura unei unităţi sanitare aparţinând ministerelor cu retele sanitare proprii …….., cu sau fără punct sanitar ……….., reprezentata prin …………– unitate medico-sanitara cu personalitate juridica, infiintata potrivit Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, ………., reprezentata prin ………..,cu autorizatie de înfiinţare nr. ………, certificat de înregistrare nr. ………, autorizatie sanitara pentru cabinet nr. ………, autorizatie sanitara pentru punct de lucru nr. ………, având sediul în municipiul/orasul ……….., str. ……… nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. ….., judeţul/sectorul ……., telefon ……, cont nr. ………., deschis la trezoreria statului, cod numeric personal al reprezentantului legal ……., cod fiscal ………, copie de pe dovada asigurarii pentru malpraxis pentru fiecare medic pe care îl reprezinta.II. Obiectul contractului + 
Articolul 1Obiectul prezentului contract îl constituie furnizarea de servicii medicale în asistenţa medicală primara, conform Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, în vigoare, şi normelor metodologice de aplicare a acestuia.III. Servicii medicale furnizate
 + 
Articolul 2Serviciile medicale furnizate în asistenţa medicală primara, detaliate în normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, în vigoare, sunt urmatoarele:a) servicii profilactice;b) servicii de urgenta;c) servicii medicale curative;d) servicii speciale;e) activităţi de suport;f) servicii medicale acordate populatiei din zona stabilita şi repartizata de directia de sănătate publică conform listei suplimentare.
 + 
Articolul 3Furnizarea serviciilor medicale se face pentru asiguratii inscrisi pe lista proprie şi pentru persoanele de pe lista suplimentara a medicului:1. ……………, acreditat de către comisia de acreditare ……… prin …….. nr. ….. din …… şi având un numar de ………. asigurati inscrisi pe lista proprie;2. ………….., acreditat de către comisia de acreditare ………. prin ……. nr. ……. din …….. şi având un numar de ……… asigurati inscrisi pe lista proprie;3. ………….., acreditat de către comisia de acreditare …….. prin …….. nr. …….. din …. şi având un numar de ……… asigurati inscrisi pe lista proprie.IV. Durata contractului
 + 
Articolul 4Prezentul contract este valabil de la data incheierii până la 31 decembrie 2002.
 + 
Articolul 5Durata prezentului contract se poate prelungi prin acordul părţilor pe toata durata de aplicabilitate a Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate pentru asistenţa medicală primara, în vigoare.V. Oblibaţiile părţilorA. Oblibaţiile casei de asigurări de sănătate
 + 
Articolul 6Casa de asigurări de sănătate are urmatoarele obligaţii:a) sa plateasca drepturile banesti cuvenite medicului/medicilor de familie pentru serviciile medicale furnizate asiguratilor inscrisi în lista proprie, indiferent de casa de asigurări de sănătate la care s-a virat contribuţia pentru asigurarile sociale de sănătate, inclusiv drepturile pentru lista suplimentara de servicii medicale acordate populatiei din zona stabilita şi repartizata de directia de sănătate publică;b) sa verifice autorizarea şi acreditarea furnizorului de servicii medicale, precum şi acreditarea personalului medical angajat;c) sa verifice activitatea furnizorilor de servicii medicale în asistenţa medicală primara, conform contractelor incheiate cu acestia;d) sa verifice prescrierea medicamentelor cu sau fără contribuţie personala din partea asiguratilor şi a investigatiilor paraclinice recomandate de către furnizorii de servicii medicale în asistenţa medicală primara în conformitate cu reglementarile în vigoare;e) sa deconteze furnizorilor de servicii medicale contravaloarea serviciilor contractate şi prestate pe baza facturilor emise de furnizorii de servicii medicale;f) sa comunice medicilor de familie, în vederea actualizarii listelor proprii, numele persoanelor care şi-au pierdut calitatea de asigurat prin neplata contributiei ce revine ca obligaţie de plată asiguratului;g) sa informeze furnizorii de servicii medicale în asistenţa medicală primara asupra condiţiilor de contractare.B. Oblibaţiile furnizorului de servicii medicale
 + 
Articolul 7Furnizorul de servicii medicale are urmatoarele obligaţii:a) sa acorde ingrijiri medicale asiguratilor în caz de boala sau accident în limitele de calitate impuse de activitatea medicală; să asigure în cadrul serviciilor furnizate toate activităţile care sunt cuprinse în baremul de activităţi practice obligatorii din curicula de pregatire în specialitatea de medicina generală, sa interpreteze investigatiile necesare în afectiunile prevăzute în tematica pe aparate şi sisteme;b) să respecte criteriile de calitate ale serviciilor medicale furnizate şi pe cele de calitate pentru activitatea desfăşurată la nivelul cabinetelor de medicina primara;c) să respecte dreptul asiguratilor de a-şi alege medicul de familie, medicul de specialitate din ambulatoriu şi unitatea sanitara şi dreptul asiguratului de a-şi schimba medicul de familie după expirarea a cel puţin 3 luni de la data inscrierii pe lista;d) să ofere relatii asiguratilor despre drepturile pe care le au şi care decurg din calitatea de asigurat, precum şi despre serviciile oferite, modul în care vor fi furnizate acestea şi sa îi consilieze în scopul prevenirii imbolnavirilor şi al pastrarii sănătăţii;e) sa furnizeze tratamentul adecvat şi să respecte modul de prescriere a medicamentelor prevăzute în nomenclatorul de medicamente, conform reglementarilor în vigoare;f) sa nu refuze acordarea asistentei medicale în caz de urgenta medicală ori de cate ori se solicita aceste servicii medicale;g) sa inscrie din oficiu copiii care nu au fost inscrisi pe lista unui medic de familie o dată cu prima consultatie a copilului bolnav în localitatea de reşedinţa a acestuia. Nounascutul va fi inscris pe lista medicului de familie care a ingrijit gravida, dacă parintii nu au alta optiune. Copiii care nu au fost inscrisi pe lista unui medic de familie potrivit celor aratate mai sus, vor fi inscrisi cu sprijinul primariei care a înregistrat nasterea. În cazul gravidelor neinscrise pe lista unui medic de familie, care indeplinesc condiţiile de persoana asigurata, la prima consultatie în localitatea de reşedinţa a acestora, vor fi inscrise pe lista medicului de familie care a acordat consultatia;h) să solicite documentele justificative care atesta calitatea de asigurat a persoanelor inscrise pe lista proprie;i) sa actualizeze lista proprie cuprinzand asiguratii inscrisi, ori de cate ori apar modificari în cuprinsul acesteia, în functie de miscarea lunara a asiguratilor şi sa comunice aceste modificari casei de asigurări de sănătate, precum şi sa actualizeze lista proprie în functie de comunicarile transmise de casa de asigurări de sănătate cu privire la asiguratii care nu mai fac dovada calităţii de asigurat prin neplata contributiei ce revine ca obligaţie de plată asiguratului;j) sa anunte casa de asigurări de sănătate atunci când este suspendat din functie, când i-a fost retrasa sau suspendata autorizatia de libera practica sau acreditarea, precum şi despre orice alte modificari survenite, legate de clauzele contractuale;k) sa anunte în scris, în momentul inscrierii pe lista proprie a unui asigurat plecat de la un alt medic de familie, atât medicul de familie de la care a plecat asiguratul, cat şi casa de asigurări de sănătate, în maximum 15 zile; medicul de familie de la care a plecat asiguratul transfera fisa medicală a asiguratului, în maximum 15 zile lucratoare de la solicitare, prin serviciul postal şi păstrează minimum 1 an o copie de pe fisa medicală a acestuia;l) sa acorde servicii medicale tuturor asiguratilor inscrisi pe lista proprie indiferent de casa de asigurări de sănătate unde se virează contribuţia la fondul de asigurări de sănătate, fără nici o discriminare, folosind totodata formele cele mai eficiente şi economice de tratament;m) sa trimita pacientul, dacă este cazul, la medicul de specialitate, sa inregistreze în fisa acestuia informaţiile furnizate de către medicul de specialitate şi să respecte recomandarile acestuia;n) sa furnizeze servicii medicale în cadrul unui program de activitate organizat în functie de condiţiile specifice de zona asigurand în medie pe zi, de luni până vineri, minimum 5 ore la cabinetul medical şi 2 ore la domiciliul asiguratilor, conform graficului de vizite la domiciliu. În cazul în care numărul de asigurati inscrisi pe lista proprie este mai mare decat numărul mediu de asigurati stabilit pe total tara, de 1.700, programul total de lucru se prelungeste corespunzător, acolo unde este posibil, în functie de numărul de servicii medicale solicitate de asigurati. La stabilirea programului de activitate se va tine seama şi de zona stabilita şi repartizata de directia de sănătate publică. Programul de activitate astfel stabilit se aduce la cunoştinţa asiguratilor prin afisare la loc vizibil la cabinetul medical şi se transmite casei de asigurări de sănătate şi directiei de sănătate publică;o) sa furnizeze servicii medicale de urgenta în afara programului de lucru, conform reglementarilor din Contractul-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, în vigoare;p) sa participe la organizarea şi functionarea centrelor de permanenta, acolo unde este cazul;q) să raporteze casei de asigurări de sănătate datele necesare pentru urmarirea desfăşurării asistentei medicale primare, furnizorul fiind direct răspunzător de corectitudinea datelor raportate şi de respectarea termenelor de raportare;r) sa accepte controlul din partea serviciilor specializate ale Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate, ale caselor de asigurări de sănătate împreună cu consiliile judetene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti;s) să respecte confidentialitatea tuturor datelor şi informaţiilor privitoare la asiguratii inscrisi pe lista proprie, precum şi demnitatea şi intimitatea acestora;t) sa factureze lunar, până la data de 3 a lunii urmatoare, în vederea decontarii de către casa de asigurări de sănătate, activitatea realizata conform reglementarilor legale în vigoare;u) sa stabileasca programul de lucru şi sarcinile de serviciu pentru personalul angajat;v) sa organizeze preluarea activităţii medicale de către un alt medic de familie acreditat, pentru perioadele de absenta;x) sa elibereze certificate de concediu medical, certificate medicale pentru ingrijirea copilului bolnav etc., conform prevederilor legale în vigoare;y) să respecte normele de raportare a bolilor şi efectuarea vaccinarilor, conform prevederilor legale în vigoare;z) sa angajeze asistenti medicali, în vederea asigurarii calităţii actului medical;w) sa acorde servicii medicale persoanelor din lista suplimentara potrivit normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.244/2001.VI. Modalităţi de plată
 + 
Articolul 8Modalitatile de plată în asistenţa medicală primara sunt:1. plata "per capita" prin tarif pe persoana asigurata;2. tarif pe serviciu medical, cuantificat în puncte, pentru asiguratii din lista proprie şi persoanele din lista suplimentara.Pentru medicii nou-veniti intr-o localitate se asigura un venit echivalent cu un salariu şi o sumă necesară pentru cheltuieli de administrare şi functionare a cabinetului, stabilite potrivit Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, în vigoare. Convenţia care se incheie între casa de asigurări de sănătate şi medicii nou veniti intr-o localitate, pe perioada de până la 3 luni necesară pentru înscrierea asiguratilor pe lista proprie cuprinde principalele obligaţii şi drepturi ce rezultă potrivit prezentului contract.3. Plata "per capita" se face conform art. 1 alin. (2) din anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate şi al presedintelui Colegiului Medicilor din România pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, în vigoare.Valoarea estimată a unui punct pentru plata "per capita" este unica pe tara, de …… lei. În cazul în care bugetul fondului asigurarilor sociale de sănătate se aproba în cursul anului curent, valoarea estimată a unui punct pentru plata "per capita" este de …… lei pentru perioada până la finele trimestrului în care se aproba acest buget şi de …… lei*) pentru perioada rămasă până la finele anului.Clauze speciale – se completeaza pentru fiecare cabinet medical şi medic de familie din componenta cabinetului medical cu care s-a incheiat contractul:a) Medic de familieNume ………….. Prenume …………Grad profesional …………………..Codul medicului ………… Acreditare nr. ……..b) Medic de familieNume ………….. Prenume …………Grad profesional …………………..Codul medicului ………… Acreditare nr. ……..c)…………………………………………………………………………………………..……………………………………………..Numărul de puncte calculat conform art. 1 alin. (2) lit. a) din anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate şi al presedintelui Colegiului Medicilor din România pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1.244/2001, se ajusteaza în raport:a) cu condiţiile în care îşi desfăşoară activitatea medicul de familie, astfel:

       
  zone izolate DA/NU …..%
  condiţii grele DA/NU …..%
  condiţii foarte grele DA/NU …..%
  zone izolate cu condiţii grele sau foarte grele, cu număr mic de locuitori DA/NU …..%
  localităţi deficitare din punct de vedere al prezenţei medicului de familie, cauzată de nivelul socio-economic şi educaţional al populaţiei DA/NU …..%

b) cu gradul profesional:

       
  primar +20%
  fără grad profesional -10%

3.1. Plata pe serviciu medical se face conform art. 1 alin. (3) din anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate şi al presedintelui Colegiului Medicilor din România pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, în vigoare.3.2. Valoarea estimată a unui punct pentru plata pe serviciu este unica pe tara şi se stabileste pentru fiecare trimestru, conform prevederilor art. 9 alin. (4) din anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate şi al presedintelui Colegiului Medicilor din România pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, în vigoare.––––-Notă *) Se completeaza ulterior incheierii contractelor. + 
Articolul 9(1) Casele de asigurări de sănătate au obligaţia sa deconteze, în termen de maximum 20 de zile de la incheierea lunii, contravaloarea serviciilor medicale furnizate potrivit contractelor incheiate între furnizorii de servicii medicale primare şi casele de asigurări de sănătate, la valoarea estimată a punctului "per capita" şi pe serviciu medical.(2) Până la data de 30 a lunii urmatoare trimestrului expirat se face decontarea drepturilor banesti ale medicilor de familie ca urmare a regularizarilor în functie de valoarea definitivă a punctului "per capita" şi a punctului pe serviciu medical.(3) Valoarea definitivă a punctului "per capita" se diminueaza cu cate 10% pentru trimestrul în care se constata abuzuri sau prescrieri nejustificate de medicamente cu sau fără contribuţie din partea asiguratului şi/sau recomandari de investigatii paraclinice nejustificate, constatate în urma verificărilor efectuate de casele de asigurări de sănătate, directiile de sănătate publică şi consiliile judetene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti.(4) Neefectuarea, datorita medicului de familie, conform planificarii, în proportie de peste 20%, a controalelor obligatorii prevăzute la art. 13 alin. (1) din Contractul-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara, în vigoare, atrage după sine diminuarea veniturilor aferente platii "per capita" pentru trimestrul respectiv cu 10%.VII. Calitatea serviciilor
 + 
Articolul 10Serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract trebuie să respecte criteriile de calitate elaborate de comisiile de specialitate din cadrul Colegiului Medicilor din România şi de Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate.VIII. Raspunderea contractuala
 + 
Articolul 11Pentru neindeplinirea obligaţiilor contractuale partea în culpa datorează daune-interese.
 + 
Articolul 12În cazul în care termenele de plată prevăzute la art. 9 nu sunt respectate din vina caselor de asigurări de sănătate, acestea sunt obligate la plata unor majorări de intarziere egale cu majorarile ce se aplică pentru intarzierea platii impozitelor către stat.
 + 
Articolul 13Furnizorul de servicii medicale garanteaza şi raspunde de calitatea serviciilor medicale acordate asiguratilor.
 + 
Articolul 14Clauza specialaOrice imprejurare independenta de voinţa părţilor, intervenita după data semnarii contractului şi care împiedica executarea acestuia este considerata ca forta majoră şi exonereaza de raspundere partea care o invoca. Sunt considerate ca forta majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: razboi, revolutie, cutremur, marile inundaţii, embargo.Partea care invoca forta majoră trebuie să anunte cealalta parte în termen de 5 zile de la data aparitiei respectivului caz de forta majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.Dacă nu procedeaza la anuntarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forta majoră, partea care îl invoca suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanuntarea în termen.În cazul în care imprejurarile care obliga la suspendarea executarii prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezolutiunea contractului.IX. Contraventii
 + 
Articolul 15Refuzul furnizorilor de servicii medicale de a pune la dispoziţia organelor de control a actelor de evidenta a serviciilor furnizate şi a documentelor în baza cărora se deconteaza serviciile realizate conduce la amanarea decontarii de către casele de asigurări de sănătate a serviciilor medicale prestate, până în momentul efectuării urmatorului control.X. Încetarea contractului
 + 
Articolul 16Contractul se reziliaza de plin drept printr-o notificare scrisa a caselor de asigurări de sănătate în termen de 10 zile de la data constatarii, în urmatoarele situaţii:a) dacă medicul nu începe activitatea în termen de cel mult 3 luni de la data semnarii contractului de furnizare de servicii medicale;b) dacă din motive imputabile furnizorului acesta îşi intrerupe activitatea pe o perioadă mai mare de 3 luni;c) ridicarea de către organele în drept a autorizatiei sanitare a furnizorului;d) nerespectarea termenelor de facturare, în vederea decontarii de către casele de asigurări de sănătate a activităţii realizate conform prezentului contract, pe baza documentelor de raportare, pentru o perioadă de maximum doua luni consecutive în cadrul unui trimestru;e) în cazul în care numărul de asigurati din lista proprie a unui medic de familie scade sub numărul minim stabilit conform art. 2 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.244/2001 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate în asistenţa medicală primara;f) în situaţia aplicarii de 3 ori a masurii de diminuare a valorii definitive a punctului "per capita" pentru abuzuri sau prescrieri nejustificate de medicamente şi/sau recomandari nejustificate de investigatii paraclinice.
 + 
Articolul 17Contractul inceteaza cu data la care a intervenit una dintre urmatoarele situaţii:a) se muta cabinetul medical din teritoriul de functionare;b) a survenit decesul reprezentantului legal al cabinetului medical;c) medicul renunta sau pierde calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România;d) incetare prin faliment, dizolvare, lichidare, în cazul cabinetelor medicale organizate potrivit art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi functionarea cabinetelor medicale, aprobata prin Legea nr. 629/2001;e) încetarea definitivă a activităţii casei de asigurări de sănătate;f) acordul de voinţa al părţilor;g) denuntarea unilaterala a contractului de către reprezentantul legal al cabinetului medical printr-o notificare scrisa cu 45 de zile calendaristice anterioare datei de la care se doreste încetarea contractului.
 + 
Articolul 18Situaţiile prevăzute la art. 16 şi la art. 17 lit. b) – e) se constata de către casa de asigurări de sănătate din oficiu, prin organele sale abilitate sau la sesizarea oricarei persoane interesate.Situaţiile prevăzute la art. 17 lit. a) se notifica casei de asigurări de sănătate cu cel puţin 30 de zile inaintea datei de la care se doreste încetarea contractului.
 + 
Articolul 19Prezentul contract poate fi reziliat de părţile contractante pentru neindeplinirea obligaţiilor contractuale, sub condiţia notificarii intentiei de reziliere cu cel puţin 30 de zile calendaristice inaintea datei de la care se doreste rezilierea.XI. Corespondenta
 + 
Articolul 20Corespondenta legata de derularea prezentului contract se efectueaza în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul părţilor.Fiecare parte contractantă este obligata ca în termen de 3 zile din momentul în care intervin modificari ale adresei sediului (inclusiv telefon, fax) ce figurează în prezentul contract sa notifice celeilalte părţi contractante schimbarea survenita.XII. Modificarea contractului
 + 
Articolul 21În condiţiile aparitiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derularii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi completa în mod corespunzător.
 + 
Articolul 22Valorile definitive ale punctului "per capita" şi pe serviciu sunt cele calculate de Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate şi nu sunt elemente de negociere între părţi.
 + 
Articolul 23Clauza specialaDacă o clauza a acestui contract ar fi declarata nula, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceasta nulitate. Părţile convin ca orice clauza declarata nula să fie inlocuita printr-o alta clauza care să corespunda cat mai bine cu putinta spiritului contractului.Dacă expira termenul de valabilitate a autorizatiei sanitare pe durata prezentului contract, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reinnoirii autorizatiei sanitare pe toata durata de valabilitate a contractului.XIII. Solutionarea litigiilor
 + 
Articolul 24(1) Litigiile nascute în legătură cu incheierea, executarea, modificarea şi încetarea ori alte pretentii decurgând din prezentul contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de solutionare pe cale amiabila.(2) Litigiile nesolutionate conform alin. (1) sunt de competenţa comisiei teritoriale de arbitraj, care va solutiona cauza în termen de maximum 60 de zile de la data înregistrării cererii.
 + 
Articolul 25Hotărârile comisiei teritoriale de arbitraj sau cauzele nesolutionate în termenul prevăzut la art. 24 alin. (2) pot fi atacate la instantele judecătorești competente.XIV. Alte clauze ……………………………………………………….. ……………………………………………………………………………….Prezentul contract de furnizare a serviciilor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate a fost incheiat astazi ………, în doua exemplare a cate …… pagini fiecare, cate unul pentru fiecare parte contractantă.

     
  CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE FURNIZOR DE SERVICII MEDICALE
  Director general, Reprezentant legal,
  Director adjunct economic,  
  Director adjunct relaţii contractuale,  
  Vizat  
  Oficiul juridic,

 + 
Anexa 9VizatCASA DE ASIGURARI DE SĂNĂTATE …………CONVENTIE DE INLOCUIRE*)(anexa la Contractul de furnizare deservicii medicale din asistenţa medicală primara nr. ……)între reprezentantul legal al cabinetului medical şi medicul inlocuitorI. Părţile convenţiei de inlocuire:

   
  Dr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele),
  reprezentant legal al cabinetului medical . . . . . . . . . . ., cu sediul în municipiul/oraşul . . . . . . , str. . . . . . . . nr. . . , bl. . . , sc. . . , etaj . . , ap. . . , judeţ/sector . . . . telefon/fax . . . . . . , cu contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară nr. . . . . . . încheiat cu Casa de asigurări de sănătate . . . . . . , cont nr. . . ., deschis la trezoreria statului, cod fiscal . . . . . . . .
  Medicul înlocuit: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele)
  şi
  Dr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele),
  cu licenţă de înlocuire ca medic de familie nr. . . . . . . . . , acreditare nr. . . . . . .

II. Obiectul convenţieiPreluarea activităţii medicale a medicului de familie ………, conform contractului nr. ……, pentru o perioadă de absenta de ……., de către medicul de familie ……..III. Motivele absentei**)1. incapacitate temporara de muncă;2. concediu de sarcina/lehuzie;3. concediul pentru cresterea şi ingrijirea copilului până la 2 ani;4. vacanta pentru o perioadă de maximum 30 de zile lucratoare/an;5. studii medicale de specialitate pentru o perioadă de maximum 2 luni/an;6. perioada cat ocupa functii de demnitate publică, alese sau numite.IV. Locul de desfăşurare a activităţiiServiciile medicale se acordă în cabinetul medical (al medicului inlocuit) ………..V. Oblibaţiile medicului inlocuitorOblibaţiile medicului inlocuitor sunt cele prevăzute în contractul incheiat între medicul de familie inlocuit şi casa de asigurări de sănătate.VI. Modalitatea de plată a medicului de familie inlocuitor1. Venitul "per capita" şi pe serviciu pentru perioada de absenta se virează de Casa de asigurări de sănătate ……… în contul titularului contractului nr. ….., acesta obligandu-se sa achite medicului inlocuitor …. % din venitul "per capita" şi pe serviciu.2. Termenul de plată ……………3. Documentul de plată ………….VII. Prezenta convenţie de inlocuire a fost incheiata astazi, …………, în 3 exemplare, dintre care un exemplar devine act aditional la contractul nr. …… al medicului inlocuit şi cate un exemplar revine părţilor semnatare.–––––-Notă *) Convenţia de inlocuire se incheie pentru perioade de absenta mai mari de 30 de zile calendaristice.Notă **) Pentru motivele de absenta prevăzute la pct. 1, 2, 3 şi 6 medicul inlocuit se obliga ca la revenirea în activitate sa anunte în scris casa de asigurări de sănătate.

     
  Reprezentantul legal al cabinetului medical, Medicul înlocuitor,

 + 
Anexa 10CONVENTIE DE INLOCUIRE*)anexa la Contractul de furnizare de serviciimedicale din asistenţa medicală primara nr. …..între casa de asigurări de sănătate şi medicul inlocuitorI. Părţile convenţiei de inlocuire:

   
  Casa de asigurări de sănătate . . . . . . . . , cu sediul în municipiul/oraşul . . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . , judeţul/sectorul . . . . . . . . . . , telefon/fax . . . . . . , reprezentată prin director general . . . . . . . . . . . . . . .
  pentru
  Cabinetul medical . . . . . . . . . cu sediul în municipiul/oraşul . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . . . nr. . . ., bl. . . ., sc. . . . . , etaj . . . . , ap. . . . . ., judeţul/sectorul . . . . . . . . ., telefon/fax . . . . . . . . . . . . . . , cu contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară nr. . . . . . . . . . . , încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate . . . . . . . . . . , cont nr. . . . . . . . . , deschis la trezoreria statului, cod fiscal . . . . . . . . . . al cărui reprezentant legal este: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele)
  Medicul înlocuit: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele)
  şi
  Dr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele), cu licenţă de
  înlocuire ca medic de familie nr. . . . . , acreditare nr. . . . . . . .

II. Obiectul convenţieiPreluarea activităţii medicale a medicului de familie ………, conform contractului nr. ……, pentru o perioadă de absenta de ……., de către medicul de familie ……..III. Motivele absentei …………..IV. Locul de desfăşurare a activităţiiServiciile medicale se acordă în cabinetul medical (al medicului inlocuit) ……..V. Oblibaţiile medicului inlocuitorOblibaţiile medicului inlocuitor sunt cele prevăzute în contractul incheiat între medicul de familie inlocuit şi casa de asigurări de sănătate.VI. Modalitatea de plată a medicului de familie inlocuitor1. Veniturile "per capita" şi pe serviciu aferente perioadei de absenta se virează de casa de asigurări de sănătate în contul medicului inlocuitor nr. ….., deschis la …….2. Termenul de plată ……………….3. Documentul de plată ……………..VII. Prezenta convenţie de inlocuire a fost incheiata astazi, ……, în 2 exemplare, dintre care un exemplar devine act aditional la contractul nr. …. al medicului inlocuit şi un exemplar revine medicului inlocuitor.––––Notă *) Convenţia de inlocuire se incheie pentru perioade de absenta mai mari de 30 de zile calendaristice.

     
  CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Medicul înlocuitor,
  Director general,  
  Director adjunct economic,  
  Director adjunct relaţii contractuale,  
  Vizat  
  Oficiul juridic,

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x