NORME METODOLOGICE din 17 mai 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 450 din 24 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 463 17/05/2023
ActulPENTRU APLICAREAORD DE URGENTA 96 29/06/2022
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 4
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 6
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 5
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 6
ART. 2REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 7
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 9
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 4
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 5
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 13
ART. 6REFERIRE LALEGE 275 07/11/2008
ART. 6REFERIRE LAOUG 37 26/03/2008
ART. 6REFERIRE LAOUG 37 26/03/2008 ART. 8
ART. 7REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 11
ART. 7REFERIRE LAOUG 37 26/03/2008 ART. 8
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 11
ART. 9REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 13
ART. 10REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 12
ART. 10REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 18
ART. 11REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 12
ART. 11REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 13
ART. 13REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 11
ART. 14REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 8
ART. 14REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 12
ART. 14REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 18
ART. 15REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 15
ART. 27REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 21
ART. 28REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 4
ART. 28REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 5
ART. 28REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 12
ART. 29REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 19
ART. 30REFERIRE LAHOTARARE 868 06/07/2022
ART. 30REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022
ART. 30REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 7
ART. 31REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022
ART. 32REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022
ART. 32REFERIRE LAORDIN 1954 16/12/2005
ART. 33REFERIRE LAHOTARARE 868 06/07/2022
ANEXA 10REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 18
ANEXA 10REFERIRE LAORD DE URGENTA 96 29/06/2022 ART. 19
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 463 17/05/2023
ActulCONTINUT DEHOTARARE 463 17/05/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 463 17/05/2023





Notă
Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 463 din 17 mai 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2023.
 + 
Capitolul IProgramarea bugetară a fondurilor europene și a contribuției publice naționale totale + 
Articolul 1(1)Creditele de angajament și creditele bugetare aferente finanțării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor/cobeneficiarilor prevăzuți la art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 privind gestionarea financiară a fondurilor europene dedicate Afacerilor interne alocate României pentru perioada de programare 2021-2027, repartizate pe ani, după caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor.(2)Creditele de angajament și creditele bugetare aferente subvențiilor/transferurilor necesare pentru finanțarea tuturor sumelor care trebuie asigurate de beneficiarii/cobeneficiarii prevăzuți la art. 4 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 se aprobă prin bugetele ordonatorilor principali de credite ierarhic superiori și se cuprind în bugetele acestora, repartizate pe ani, după caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor.(3)În vederea cuprinderii în buget a sumelor prevăzute la alin. (1) și (2), beneficiarii/cobeneficiarii prevăzuți la art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 au obligația să completeze formularul Fișa de fundamentare a proiectului finanțat/propus la finanțare din fonduri europene dedicate afacerilor interne, denumit în continuare formularul FB1, prevăzut în anexa nr. 1.(4)Formularul FB1 este elaborat de structura responsabilă cu implementarea proiectului/proiectului propus și va fi semnat de către reprezentantul legal al beneficiarului/cobeneficiarului. Structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul instituțiilor ai căror conducători au calitatea de ordonator principal de credite ai bugetului de stat va cuprinde în buget sumele prevăzute la alin. (1) sau (2) în baza formularului FB1, avizat de Autoritatea de management Afaceri interne, denumită în continuare autoritate de management, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022.
 + 
Articolul 2(1)Creditele de angajament și creditele bugetare aferente finanțării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor/cobeneficiarilor prevăzuți la art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, repartizate pe ani, după caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor, și se aprobă pentru anul bugetar curent conform Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, sau cu ocazia rectificărilor bugetare.(2)În vederea cuprinderii în buget a sumelor prevăzute la alin. (1), beneficiarii/cobeneficiarii prevăzuți la art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 au obligația să completeze formularul FB1.(3)Formularul FB1 este elaborat de structura/entitatea responsabilă cu implementarea proiectului și va fi semnat de către reprezentantul legal al beneficiarului/cobeneficiarului. Structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul instituțiilor ai căror conducători au calitatea de ordonator principal de credite ai bugetului local va cuprinde în buget sumele prevăzute la alin. (1) în baza formularului FB1, avizat de autoritatea de management, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022.(4)Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligația să asigure integral atât sumele necesare implementării proiectelor proprii propuse la finanțare/finanțate în cadrul programelor naționale afaceri interne, cât și pe cele necesare implementării proiectelor ai căror beneficiari/cobeneficiari sunt entități finanțate integral din bugetul local.(5)Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligația de a deschide și a repartiza creditele bugetare aferente implementării proiectelor ai căror beneficiari/cobeneficiari sunt entități publice din subordine, finanțate integral din bugetul local, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor transferate de autoritatea de management, pe baza solicitării de finanțare transmise de beneficiari. + 
Articolul 3Formularul FB1 este utilizat pentru fundamentarea formularelor destinate reflectării în buget a cheltuielilor aferente proiectelor implementate în cadrul perioadei de programare 2021-2027, stabilite prin Scrisoarea-cadru privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget. + 
Articolul 4(1)Creditele de angajament și creditele bugetare aferente fondurilor europene dedicate și cofinanțării publice pentru fiecare program național se cuprind în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în formularul stabilit prin Scrisoarea-cadru privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget.(2)Sumele prevăzute la art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 se cuprind în bugetul Ministerului Afacerilor Interne.
 + 
Articolul 5(1)Autoritatea de management este autorizată să încheie/să emită contracte/decizii de finanțare conform art. 9 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, în limitele aprobate de ordonatorul principal de credite al Ministerului Afacerilor Interne, cu încadrarea în creditele de angajament aprobate cu această destinație prin legile bugetare anuale.(2)Respectarea prevederilor alin. (1) se verifică de către structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin transformarea în euro a valorilor cumulate ale contractelor/deciziilor de finanțare încheiate, luându-se în considerare cursul InforEuro din luna în care a fost aprobată depășirea alocărilor de către ordonatorul principal de credite.
 + 
Capitolul IIFluxuri financiare și evidența contabilă + 
Articolul 6(1)În cazul proiectelor individuale, sumele cuvenite a fi rambursate beneficiarilor prevăzuți la art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, reprezentând contribuția financiară nerambursabilă din fonduri europene dedicate aferentă cheltuielilor eligibile efectuate, se virează de către autoritatea de management, conform art. 13 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanțate proiectele respective prevăzute la art. 31 alin. (1).(2)În cazul proiectelor individuale, sumele cuvenite a fi rambursate beneficiarilor prevăzuți la art. 4 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 se virează de către autoritatea de management, conform art. 13 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, în conturile de venituri bugetare ale bugetelor din care au fost efectuate cheltuielile de către instituțiile publice respective pentru realizarea proiectelor în limita sumelor reprezentând subvenții/transferuri virate de către ordonatorii principali de credite.(3)Sumele cuvenite cu titlu de prefinanțare/rambursare beneficiarilor prevăzuți la art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 care implementează individual proiecte se virează de către autoritatea de management în conturile de venituri prevăzute la art. 31 alin. (2).(4)Sumele cuvenite cu titlu de prefinanțare/rambursare beneficiarilor privați care implementează individual proiecte se virează de către autoritatea de management în conturile prevăzute la art. 31 alin. (3) lit. a) sau b), după caz.(5)Beneficiarii care implementează individual proiecte, instituții publice prevăzute la art. 4 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, au obligația de a restitui, în termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării, sumele rambursate aferente contribuției financiare nerambursabile, acordate sub formă de subvenții/transferuri conform art. 4 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, în conturile comunicate de ordonatorii principali de credite din care au fost asigurate inițial.(6)În cazul în care restituirea subvenției/transferului menționat la alin. (5) se efectuează în anul bugetar următor celui în care au fost primite subvențiile/transferurile, se aplică prevederile art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare (Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008).(7)Restituirea sumelor potrivit prevederilor alin. (5) și (6) se efectuează de către instituții publice din contul de venituri bugetare in care sumele respective au fost încasate inițial de la ordonatorii principali de credite. + 
Articolul 7(1)În cazul proiectelor implementate în parteneriat, sumele cuvenite cu titlu de prefinanțare/rambursare aferente contribuției financiare nerambursabile se virează de către autoritatea de management în conturile de disponibilități ale beneficiarilor prevăzute la art. 32 alin. (2).(2)În aplicarea art. 11 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data încasării sumelor prevăzute la alin. (1), beneficiarul are obligația de a transfera sumele în conturile proprii și în cele ale cobeneficiarilor, cuvenite în conformitate cu prevederile acordurilor/declarațiilor de parteneriat, în unul dintre conturile de venituri prevăzute la art. 31 alin. (1) și (2) deschise atât pe numele lor, cât și ale cobeneficiarilor la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului, iar în cazul în care beneficiarii/ cobeneficiarii nu au calitatea de instituție publică, virarea se realizează în conturile deschise potrivit art. 31 alin. (3).(3)În cazul în care restituirile de subvenții/transferuri menționate la alin. (2) se efectuează în anul bugetar următor celui în care au fost primite subvențiile/transferurile se aplică prevederile art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008. + 
Articolul 8(1)Sumele prevăzute la art. 6 și 7 aferente contribuției financiare nerambursabile de la bugetul de stat se virează de către autoritatea de management din conturile de cheltuieli bugetare corespunzătoare, iar sumele aferente contribuției financiare nerambursabile din fondurile europene dedicate se virează de către autoritatea de management din conturile de disponibil prevăzute la art. 30.(2)Autoritatea de management notifică în scris beneficiarii cu privire la sumele virate în conturile acestora, în termenul prevăzut la art. 11 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, utilizând formularul Notificare privind plata sumelor cu titlu de prefinanțare/rambursare a cheltuielilor aferente fondurilor europene dedicate, denumit în continuare formularul FB2, prevăzut în anexa nr. 2. În cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii notifică în scris cobeneficiarii cu privire la sumele virate în conturile acestora, în termen de 5 zile lucrătoare de la data efectuării plății.
 + 
Articolul 9(1)Beneficiarii și cobeneficiarii au obligația să țină evidența contabilă pentru fiecare proiect în parte, folosind conturi analitice distincte.(2)Sumele încasate cu titlu de rambursare potrivit art. 13 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 se înregistrează de către beneficiarii/cobeneficiarii instituții publice finanțate integral din bugetul de stat în conturi extrabilanțiere, pe baza notificărilor primite de la autoritatea de management sau de la beneficiari, după caz, conform art. 8 alin. (2).(3)Sumele primite de la Comisia Europeană se păstrează în euro, în conturi deschise la o instituție de credit, pentru fiecare fond în parte, pe numele Ministerului Afacerilor Interne, iar operațiunile de schimb valutar se efectuează în funcție de sumele solicitate de beneficiari prin cererile de plată, cu titlu de rambursare sau prefinanțare.
 + 
Capitolul IIIMecanisme de finanțare, prefinanțarea și rambursarea + 
Articolul 10(1)Prefinanțarea se acordă și se justifică conform condițiilor prevăzute la art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 și în contractele de finanțare.(2)Dacă sumele primite cu titlu de prefinanțare nu sunt justificate conform prevederilor explicite menționate în contractul/decizia de finanțare, autoritatea de management și organismele intermediare au obligația să asigure recuperarea sumelor acordate cu titlu de prefinanțare, conform art. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022.(3)Sumele recuperate de autoritatea de management/ organismul intermediar sau restituite de beneficiar, după caz, sting obligația de plată.(4)Pentru a primi sume cu titlu de prefinanțare/rambursare, beneficiarii și cobeneficiarii privați au obligația să deschidă, în sistemul Trezoreriei Statului sau la instituții de credit, conturi dedicate exclusiv pentru încasarea sumelor cu titlu de prefinanțare/rambursare și pentru efectuarea cheltuielilor aferente implementării proiectului.(5)Suma reprezentând dobânda netă corespunzătoare prefinanțării încasate în conturile prevăzute la alin. (4), respectiv diferența dintre dobânda brută acumulată și valoarea totală a impozitelor și comisioanelor bancare aferente, se virează în contul comunicat de autoritatea de management, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la utilizarea integrală a prefinanțării sau împreună cu restituirea prefinanțării neutilizate, în baza deciziei de reziliere/recuperare, întocmită conform art. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, după caz.(6)În aplicarea art. 12 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, prefinanțarea acordată beneficiarilor și cobeneficiarilor rămasă la sfârșitul exercițiului bugetar în conturile acestora se utilizează în anul următor cu aceeași destinație.
 + 
Articolul 11(1)Pentru rambursarea cheltuielilor efectuate și/sau justificarea prefinanțărilor acordate, beneficiarul are obligația să transmită cereri de plată, conform art. 12 alin. (5) sau art. 13 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 și condițiilor din contractele/deciziile de finanțare.(2)Autoritatea de management și/sau organismele intermediare au următoarele obligații:a)să verifice cheltuielile declarate și sumele solicitate de către beneficiar prin cererile de plată, în scopul autorizării cheltuielilor eligibile și/sau a sumelor solicitate cu titlu de prefinanțare/rambursare;b)să transmită beneficiarilor notificări privind autorizarea prevăzută la lit. a), pentru fiecare cerere de plată transmisă.(3)Beneficiarii au obligația să transmită cererile de plată conform alin. (1), inclusiv în situațiile în care valoarea cheltuielilor eligibile declarate este „0“ și/sau nu se solicită sume cu titlu de prefinanțare/rambursare.(4)Pentru cererile de plată transmise conform alin. (3), autoritatea de management și/sau organismele intermediare nu au obligația transmiterii notificărilor prevăzute la alin. (2) și art. 8 alin. (2), după caz.
 + 
Articolul 12(1)Instituțiile publice notificate potrivit art. 8 alin. (2) au obligația de a efectua, în termen de 3 zile lucrătoare, regularizarea conturilor de venituri ale bugetelor proprii, prin reflectarea sumelor autorizate de autoritatea de management conform art. 11 alin. (2), la subdiviziunile de venituri specifice cofinanțării publice asigurate din bugetul de stat și la subdiviziunile de venituri specifice programelor respective „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“ sau „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“, după caz, concomitent cu diminuarea sumelor evidențiate la subdiviziunea de venituri „Prefinanțare“. (2)Regularizarea prevăzută la alin. (1) se efectuează de către beneficiarii instituții publice pe bază de ordin de plată pentru Trezoreria Statului prin virarea sumelor corespunzătoare din contul aferent subdiviziunii de venituri bugetare „Prefinanțare“ în conturile aferente subdiviziunilor de venituri specifice cofinanțării publice asigurate din bugetul de stat și subdiviziunii de venituri specifice programelor respective, după caz.
 + 
Articolul 13Sumele aferente fondurilor europene dedicate rezultate din operațiunile prevăzute la art. 10 alin. (3) și (5) se utilizează conform art. 11 alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, iar sumele aferente contribuției financiare nerambursabile acordate de la bugetul de stat, rezultate din operațiunile prevăzute la art. 10 alin. (5), sunt virate lunar de către autoritatea de management în contul de venit al bugetului de stat. + 
Articolul 14(1)În aplicarea prevederilor art. 8 alin. (2) și art. 18 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, sumele virate beneficiarilor și cobeneficiarilor pe baza cererilor de plată nu pot fi utilizate pentru o altă destinație decât cea pentru care au fost acordate conform contractelor/deciziilor de finanțare.(2)Beneficiarii și cobeneficiarii sunt responsabili de utilizarea sumelor potrivit destinațiilor și au obligația restituirii integrale sau parțiale a sumelor virate cu titlu de prefinanțare care nu sunt justificate, conform art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022.
 + 
Capitolul IV Angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor efectuate la nivelul programelor naționale + 
Articolul 15Organismele intermediare cărora li s-a delegat de către autoritatea de management faza de angajare și/sau de lichidare a cheltuielilor, conform art. 15 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, au obligația să respecte prevederile din prezentul capitol. + 
Articolul 16În cazul în care autoritatea de management a delegat parțial unui organism intermediar faza de angajare a cheltuielilor se efectuează următoarele operațiuni:a)organismul intermediar întocmește și transmite autorității de management formularul Lista proiectelor selectate, denumit în continuare formularul FB3, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;b)autoritatea de management completează, pe baza formularului FB3 transmis de organismul intermediar, formularul Propunere de angajare pentru acțiuni multianuale în limita creditelor de angajament reflectate în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne – Autoritatea de management Afaceri interne, denumit în continuare formularul FB4, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, cu suma propusă a fi angajată, în limita creditelor de angajament disponibile reflectate în anexă la bugetul propriu, conform art. 4 alin. (1). Formularul FB4 se vizează pentru control financiar preventiv propriu și ulterior se aprobă de către ordonatorul principal de credite, împreună cu formularul FB3;c)autoritatea de management transmite organismului intermediar formularul FB3 aprobat, în vederea semnării angajamentelor legale individuale, respectiv a contractelor/ deciziilor de finanțare cu beneficiarii;d)organismul intermediar semnează contractele/deciziile de finanțare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, întocmește și transmite autorității de management formularul Lista contractelor/deciziilor de finanțare semnate, denumit în continuare formularul FB5, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;e)autoritatea de management înregistrează în contabilitatea proprie angajamentele legale;f)etapele prevăzute la lit. a)-e) sunt aplicabile și în cazul modificărilor contractelor/deciziilor de finanțare semnate care au implicații privind sumele angajate inițial; g)în cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, autoritatea de management are obligația verificării încadrării valorii contractelor/deciziilor de finanțare semnate cu beneficiarii în valoarea formularului FB3 aprobat de autoritatea de management.
 + 
Articolul 17În cazul în care autoritatea de management a delegat integral unui organism intermediar faza de angajare se efectuează următoarele operațiuni:a)autoritatea de management comunică organismului intermediar limita creditelor de angajament în cadrul căreia acesta poate semna angajamente legale, având în vedere limita creditelor de angajament reflectate în anexă la bugetul Ministerului Afacerilor Interne, conform art. 4 alin. (1);b)organismul intermediar întocmește formularul FB3 și completează formularul FB4 cu suma propusă a fi angajată în limita creditelor de angajament disponibile, prevăzută la lit. a). Formularul FB4 se vizează pentru control financiar preventiv propriu și ulterior se aprobă de către conducătorul organismului intermediar, împreună cu formularul FB3;c)organismul intermediar semnează contractele/deciziile de finanțare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, pe baza formularului FB3, și completează formularul FB5;d)organismul intermediar transmite autorității de management formularul FB4 și formularul FB5, în vederea înregistrării în contabilitatea proprie a angajamentelor legale;e)etapele prevăzute la lit. b)-d) sunt aplicabile și în cazul modificărilor contractelor/deciziilor de finanțare semnate care au implicații privind sumele angajate inițial;f)în cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, autoritatea de management are obligația verificării încadrării valorii contractelor/deciziilor de finanțare semnate cu beneficiarii în limita creditelor de angajament prevăzute la lit. a). + 
Articolul 18În cazul în care faza de angajare nu se deleagă unui organism intermediar, autoritatea de management efectuează următoarele operațiuni:a)întocmește formularul FB3 și completează formularul FB4 cu suma propusă a fi angajată în limita creditelor de angajament disponibile în anexa la bugetul propriu, conform art. 4 alin. (1). Formularul FB4 se vizează pentru control financiar preventiv propriu și ulterior se aprobă de către ordonatorul principal de credite;b)semnează contractele/deciziile de finanțare cu beneficiarii, care se vizează pentru control financiar preventiv propriu și ulterior se aprobă de către ordonatorul principal de credite;c)înregistrează angajamentele legale în contabilitatea proprie.
 + 
Articolul 19(1)Formularele FB3 și FB4 se completează și în cazul în care autoritatea de management sau organismul intermediar realizează propuneri de angajare pentru fiecare proiect selectat.(2)Formularele FB3 și FB4 se completează și în cazul în care autoritatea de management sau organismul intermediar acceptă modificări ale valorilor aferente proiectelor selectate anterior.
 + 
Articolul 20(1)În vederea parcurgerii fazelor de lichidare, ordonanțare și plată, autoritatea de management rezervă în prima lună a anului bugetar, în totalitate, creditele bugetare prevăzute, conform art. 4 alin. (1), în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne, completând formularul FB6 – Angajament bugetar global, prevăzut în anexa nr. 6.(2)În cazul în care valoarea creditelor bugetare se modifică pe parcursul anului bugetar, prevederile alin. (1) se aplică în luna în care a intervenit modificarea respectivă.
 + 
Articolul 21În cazul în care autoritatea de management a delegat unui organism intermediar o parte din operațiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor, se efectuează următoarele operațiuni:a)organismul intermediar verifică existența și corectitudinea cererilor de plată, precum și a documentelor justificative anexate, primite de la beneficiari, conform prevederilor din contractele/deciziile de finanțare;b)în cazul în care se confirmă corectitudinea documentelor verificate, legalitatea și regularitatea cheltuielilor declarate și a plăților solicitate, organismul intermediar acordă viza „Bun de plată“, dacă această operațiune a fost delegată prin acordul de delegare, elaborează și comunică beneficiarului notificarea prevăzută la art. 11 alin. (2) lit. b) și transmite autorității de management documentele întocmite conform acordului de delegare, în vederea înregistrării în contabilitate și a parcurgerii fazelor de ordonanțare și plată a cheltuielilor;c)în cazul în care acordarea vizei „Bun de plată“ nu a fost delegată, organismul intermediar transmite autorității de management documentele întocmite conform acordului de delegare, în vederea continuării de către autoritatea de management a fazei de lichidare prin acordarea vizei „Bun de plată“ conform procedurilor interne, a înregistrării în contabilitate și a parcurgerii fazelor de ordonanțare și plată a cheltuielilor.
 + 
Articolul 22În cazul în care nicio parte din operațiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor nu a fost delegată unui organism intermediar, autoritatea de management are responsabilitatea realizării operațiunilor prevăzute la art. 21. + 
Articolul 23(1)Ordonanțarea cheltuielilor se face la nivelul autorității de management, folosind formularul Ordonanțare de plată, denumit în continuare formularul FB7, prevăzut în anexa nr. 7, în limita disponibilului din contul de angajamente bugetare pentru cota-parte de cheltuieli aferentă cofinanțării publice și pentru cota-parte de cheltuieli aferentă fondurilor europene dedicate.(2)Formularul FB7 va fi însoțit de o anexă, conform formularului Anexă la ordonanțarea de plată, denumit în continuare formularul FB8, prevăzut în anexa nr. 8, care cuprinde toate informațiile necesare completării ordinelor de plată.(3)Formularul FB7 se completează separat pentru fiecare tip de plată, respectiv prefinanțare sau rambursare. + 
Articolul 24Contabilitatea proprie a autorității de management se organizează de ordonatorul principal de credite al Ministerului Afacerilor Interne, în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniul contabilității. + 
Articolul 25(1)În vederea efectuării reconcilierii contabile dintre conturile contabile ale autorității de management și cele ale beneficiarilor pentru operațiunile gestionate în cadrul programelor naționale, beneficiarii au obligația să transmită trimestrial, până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, formularul Notificare cu privire la reconcilierea contabilă, denumit în continuare formularul FB9, prevăzut în anexa nr. 9, din care să rezulte sumele primite de la autoritatea de management și cele plătite acestora, conform prevederilor din contractele/deciziile de finanțare.(2)Autoritatea de management are obligația efectuării reconcilierii între înregistrările contabile privind debitele și registrul debitorilor.(3)Autoritatea de management are obligația efectuării reconcilierii între contabilitatea proprie și înregistrările din sistemele informatice de comunicare oficială și gestionare a fondurilor europene dedicate afacerilor interne pentru perioada de programare 2021-2027.
 + 
Capitolul V Prevederi specifice proiectelor implementate în parteneriat + 
Articolul 26(1)Beneficiarul este responsabil cu asigurarea implementării proiectului și a respectării tuturor prevederilor contractului/deciziei de finanțare încheiat(e) cu autoritatea de management/organismul intermediar, precum și cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice.(2)Prevederile alin. (1) nu exonerează cobeneficiarii de obligația implementării proiectului conform prevederilor acordului/declarației de parteneriat, de respectarea prevederilor contractului/deciziei de finanțare încheiat(e) de beneficiar cu autoritatea de management/organismul intermediar, precum și de respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice.
 + 
Articolul 27(1)Termenii, condițiile și responsabilitățile părților privind implementarea proiectului sunt stabilite prin acordul/declarația de parteneriat încheiat(ă) între beneficiari și cobeneficiari.(2)Acordul/Declarația de parteneriat este supus(ă) legislației din România și se încheie până cel târziu la semnarea contractului/deciziei de finanțare.(3)Acordul/Declarația de parteneriat este parte integrantă a contractului/deciziei de finanțare și cuprinde obligatoriu următoarele informații minime:a)datele de identificare ale beneficiarului și cobeneficiarului;b)descrierea activităților aflate în responsabilitatea fiecărui cobeneficiar, respectiv a beneficiarului;c)valoarea estimată a fiecărei activități, defalcată pentru fiecare cobeneficiar, respectiv pentru beneficiar;d)contribuția financiară proprie a fiecărui cobeneficiar la implementarea proiectului;e)prevederi referitoare la răspunderea beneficiarului și cobeneficiarului privind recuperarea cheltuielilor afectate de nereguli aferente activităților proprii din cadrul proiectului.(4)Autoritatea de management/Organismul intermediar are obligația stabilirii, prin ghidurile aferente operațiunilor finanțate din fonduri europene, a informațiilor suplimentare necesar a fi cuprinse în acordurile/declarațiile de parteneriat, precum și a tipurilor de activități care nu pot fi implementate de cobeneficiari.(5)Alegerea cobeneficiarilor este în exclusivitate de competența autorității/instituției/organizației care are calitatea de beneficiar al proiectului.(6)Autoritățile/Instituțiile finanțate din fonduri publice au obligația de a face publică intenția de a stabili un parteneriat cu entități private în vederea implementării unui proiect finanțat din fonduri europene, menționând totodată principalele activități ale proiectului, bugetul, precum și condițiile minime pe care trebuie să le îndeplinească partenerii.(7)Procedura privind alegerea partenerilor din sectorul privat, prevăzută la art. 21 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, se consideră îndeplinită numai dacă beneficiarul face dovada îndeplinirii obligației prevăzute la alin. (6) prin intermediul paginii proprii de internet și demonstrează, prin elaborarea unui raport, că în selecția cobeneficiarului, cobeneficiarilor a respectat următoarele condiții:a)a selectat una sau mai multe dintre entitățile private care au răspuns anunțului public în baza unor criterii transparente;b)entitățile private selectate au domenii de activitate în concordanță cu obiectivele specifice ale proiectului;c)în procesul de selecție a cobeneficiarului/cobeneficiarilor s-a respectat principiul utilizării eficiente a fondurilor publice.(8)În aplicarea art. 21 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, autoritatea de management poate stabili, prin ghidurile aferente operațiunilor finanțate din fonduri europene dedicate, metodologii/proceduri de evaluare și selecție a cobeneficiarilor din sectorul privat de către entitățile finanțate din fonduri publice.
 + 
Articolul 28(1)Beneficiarul este responsabil cu transmiterea cererilor de plată către autoritatea de management sau către organismul intermediar, după caz, conform prevederilor contractului/deciziei de finanțare.(2)În cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii au obligația deschiderii conturilor corespunzătoare în vederea primirii de la autoritatea de management atât a sumelor aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate la nivelul proiectului, cât și a sumelor reprezentând prefinanțare, după caz.(3)În aplicarea art. 12 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, în cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii privați și beneficiarii prevăzuți la art. 5 din același act normativ solicită acordarea prefinanțării pentru activitățile proprii și cele aferente cobeneficiarilor, alții decât cei prevăzuți la art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022.(4)În aplicarea art. 12 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, în cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii prevăzuți la art. 4 din același act normativ solicită acordarea prefinanțării numai pentru activitățile aferente cobeneficiarilor, alții decât cei prevăzuți la art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022.
 + 
Capitolul VI Decizia de reziliere/recuperare + 
Articolul 29(1)În aplicarea art. 19 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, sumele de restituit individualizate prin decizia de reziliere/recuperare emisă de autoritatea de management sau organismul intermediar pe numele beneficiarilor/cobeneficiarilor se virează din conturile beneficiarilor/cobeneficiarilor în conturile de disponibilități ale programelor naționale respective prevăzute la art. 30 alin. (2), în vederea reîntregirii conturilor aferente contribuției financiare nerambursabile.(2)Operațiunile prevăzute la alin. (1) pentru sumele virate în conturi de venituri bugetare se realizează pe baza unui referat de restituire adresat unității Trezoreriei Statului la care sunt deschise conturile de venituri bugetare, elaborat conform formularului FB10, prevăzut în anexa nr. 10.
 + 
Capitolul VII Conturile aferente derulării fondurilor europene dedicate și a contribuției publice naționale totale + 
Articolul 30(1)În vederea derulării operațiunilor financiare determinate de gestionarea programelor naționale, reglementate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, se deschid conturi distincte la Trezoreria Statului.(2)Pe numele Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de autoritate de management și de organism intermediar financiar-contabil conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022 privind stabilirea sistemului de management și control în vederea gestionării programelor naționale Afaceri interne pentru perioada 2021-2027, se deschid la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București următoarele conturi de disponibilități aferente fondurilor europene dedicate:a)56.06.01.54 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente – Fondul azil, migrație și integrare, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“;b)56.06.05.54 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli aferente altor instrumente – Fondul azil, migrație și integrare, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“;c)56.06.01.55 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente – Fondul securitate internă, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“;d)56.06.05.55 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli aferente altor instrumente – Fondul de Securitate Internă, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“;e)56.06.01.56 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente – Instrumentul pentru managementul frontierelor și politica de vize, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“;f)56.06.05.56 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli aferente altor instrumente – Instrumentul pentru managementul frontierelor și politica de vize, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“;g)56.06.01.57 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente – Asistență tehnică și finanțarea nelegată de costuri, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“;h)56.06.05.57 „Disponibil din sume recuperate aferente creanțelor bugetare rezultate din nereguli aferente altor instrumente – Asistență tehnică și finanțarea nelegată de costuri, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“.(3)Pentru gestionarea sumelor prevăzute la art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022, pe numele Ministerului Afacerilor Interne se deschid la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București contul 01 „Credite bugetare deschise și repartizate pe seama ordonatorilor de credite finanțați din bugetul de stat“ și contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“, cu detaliere potrivit clasificației bugetare. (4)Ministerul Afacerilor Interne efectuează, în limita creditelor bugetare deschise și repartizate, plăți către beneficiari din contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“ deschis pe numele Ministerului Afacerilor Interne la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București.
 + 
Articolul 31(1)Sumele reprezentând rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate pentru acțiunile proprii se gestionează de către beneficiarii/cobeneficiarii care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului de stat, prin conturi de venituri bugetare ale bugetelor din care aceștia sunt finanțați, deschise la solicitarea acestora la unitățile Trezoreriei Statului, pe codurile de identificare fiscală ale instituțiilor publice respective. (2)În cazul beneficiarilor/cobeneficiarilor care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local, inclusiv instituții finanțate integral din bugetul local, sumele se încasează în conturile de venituri bugetare codificate cu codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor de credite ai bugetului local în care au fost aprobate sumele aferente finanțării valorii totale a proiectelor acestor entități publice. Încasarea sumelor se efectuează în conturile corespunzătoare de venituri ale bugetului local, codificate cu codurile de identificare fiscală ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, atât în cazul proiectelor implementate de acestea, cât și al proiectelor implementate de instituțiile publice finanțate integral din bugetul local din subordinea acestora. (3)În cazul beneficiarilor/cobeneficiarilor privați, sumele reprezentând prefinanțare și/sau rambursare de cheltuieli eligibile efectuate în scopul implementării proiectelor proprii se încasează în conturi deschise în sistemul Trezoreriei Statului sau la instituții de credit, în funcție de opțiunea acestora. Conturile de disponibilități care se deschid la unitățile Trezoreriei Statului pe numele beneficiarilor/cobeneficiarilor, alții decât instituțiile publice, sunt următoarele:a)50.38.09 „Disponibil al beneficiarilor/cobeneficiarilor, alții decât instituții publice, reprezentând prefinanțarea aferentă proiectelor finanțate din Programele naționale 2021-2027 Afaceri Interne, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“;b)50.38.10 „Disponibil al beneficiarilor/cobeneficiarilor, alții decât instituții publice, reprezentând rambursarea aferentă proiectelor finanțate din Programele naționale 2021-2027 Afaceri Interne, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“. + 
Articolul 32(1)Pentru evidențierea sumelor aferente perioadei de programare 2021-2027, la unitățile Trezoreriei Statului se deschid pe numele beneficiarilor și cobeneficiarilor în calitate de instituții publice, în funcție de bugetul prin care se finanțează proiectul respectiv, conturi de venituri și cheltuieli bugetare, în structura Clasificației indicatorilor privind finanțele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.954/2005.(2)Pentru proiectele implementate în parteneriat, contul de disponibilități care se deschide pe numele beneficiarului în vederea primirii de la autoritatea de management a sumelor aferente proiectului este 50.14.05 „Disponibil aferent proiectelor implementate în parteneriat conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2022“.(3)Pentru conturile de disponibilități prevăzute la alin. (2), precum și pentru conturile de venituri prevăzute la art. 31, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont beneficiarilor/cobeneficiarilor, după caz, pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective. (4)În cazul conturilor de venituri ale bugetului local, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective, atât pentru sumele cuvenite unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cât și pentru sumele cuvenite instituțiilor publice finanțate integral din bugetele acestora.(5)Sumele aferente contribuției financiare nerambursabile virate eronat de către autoritatea de management în conturile de venituri ale bugetului de stat se restituie de către unitățile Trezoreriei Statului din conturile de venituri ale bugetului de stat în care au fost încasate în conturile din care au fost dispuse plățile, la cererea scrisă a autorității de management sau a organismului intermediar, întocmită potrivit modelului din formularul FB11 – Cerere de restituire a sumelor virate eronat în conturile de venituri ale bugetului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11. Răspunderea privind sumele ce se restituie din conturile de venituri ale bugetului de stat în care sa efectuat plata eronată revine exclusiv autorităților de management sau organismului intermediar care solicită restituirea.(6)Sumele care pot fi restituite cu respectarea alin. (5) sunt următoarele:a)sumele virate la subdiviziunile corespunzătoare de venituri ale bugetului de stat, neconforme cu documentele justificative aferente sau codificate eronat cu codul de identificare fiscală al altor entități decât cei cărora li se cuvin sumele;b)sumele virate eronat la alte subdiviziuni de venituri ale bugetului de stat, altele decât cele prevăzute la lit. a).
 + 
Capitolul VIII Dispoziții finale + 
Articolul 33(1)Atribuțiile delegate organismelor intermediare se stabilesc prin acordurile de delegare încheiate între autoritatea de management și organismele intermediare.(2)Atribuțiile autorității de management privind organizarea contabilității, reconcilierea contabilă, efectuarea și notificarea plăților se realizează de către structura financiar-contabilă a Ministerului Afacerilor Interne, respectiv Organismul intermediar financiar-contabil desemnat conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022.
 + 
Articolul 34Anexele nr. 1-11 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa nr. 1la normele metodologice
Formularul FB1 – Fișă de fundamentare a proiectului finanțat/propus
la finanțare din fonduri europene dedicate afacerilor interne
Ordonator de credite: ……………Departamentul (care propune/implementează proiectul): ………. Bugetul din care este finanțat: …………… Codul și titlul proiectului/propunerii de proiect: ……………. Programul național și fondul extern nerambursabil (FEN): …………….. Tipul proiectului/propunerii de proiect (individual/parteneriat): ……………Rolul entității în proiect: beneficiar/cobeneficiar

– mii lei
Perioada de implementare Estimat/Realizat CA/CB*) Bugetul proiectului – Activități proprii
Total Contribuția financiară nerambursabilă cheltuieli eligibile Cofinanțare publică Alte cheltuieli decât cele eligibile
FEN Cofinanțare publică**)
0 1 2 3 = 4 + 5 + 6 + 7 4 5 6 7
… (anul 1) CA
CB
… (anul 2) CA
CB
… (anul n) CA
CB
TOTAL CA
CB

*) Credite de angajament (CA)/Credite bugetare (CB).**) Numai pentru beneficiarii care sunt ordonatori de credite ai bugetului local, cofinanțarea publică acordată de la bugetul de stat.Descrierea activităților proprii eligibile:

Descrierea cheltuielilor, altele decât cele eligibile:


Reprezentant legal beneficiar/cobeneficiar,
…………………………………………………..
(numele complet, funcția, data și semnătura)
Date de contact responsabil proiect
…………………………………………………..
(numele complet, funcția, telefon, e-mail)
Avizat
Reprezentant legal Autoritatea de management Afaceri interne,
…………………………………………………..
(numele complet, funcția, data și semnătura)
 + 
Anexa nr. 2la normele metodologice
Formularul FB2 – Notificare privind plata sumelor cu titlu de prefinanțare/
rambursare a cheltuielilor aferente fondurilor europene dedicate
Antet Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar Către (beneficiar): …………………………………….. Referitor la: Codul și titlul proiectului: ………………………………………………Programul național și fondul extern nerambursabil (FEN): ………………………………………………Notificare privind plata sumelor cu titlu de prefinanțare/rambursare a cheltuielilor aferente fondurilor europene dedicate Nr. ……….. din data de ………………….. Având în vedere aprobarea Cererii de plată nr. ……… din …………….., conform Notificării nr. …… din ………., de către …………….., vă informăm că au fost virate următoarele sume:

Tip sumă virată prefinanțare/rambursare*) Total sume virate aferente contribuției financiare nerambursabile (lei) Suma virată din FEN (lei) Suma virată din bugetul de stat (lei)**) IBAN beneficiar Data plății
1 2 = 3 + 4 3 4 5 6

*) Sumele cu titlu de prefinanțare pot fi virate numai beneficiarilor privați și instituțiilor finanțate din bugetul local.**) Sumele din bugetul de stat, reprezentând contribuție financiară nerambursabilă, pot fi virate numai beneficiarilor privați și instituțiilor finanțate din bugetul local.
Reprezentant legal al Autorității de management Afaceri interne/organismului intermediar,
…………………………………………………………………………….
(numele complet, funcția, data și semnătura)

 + 
Anexa nr. 3la normele metodologice
Formularul FB3 – Lista proiectelor selectate
Antet Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar Aprobat*)*) Numai în situația în care faza de angajare este delegată parțial organismului intermediar, conform art. 16 din normele metodologice.Reprezentant legal al Autorității de management,……………………………………………………………..(numele complet, funcția, data și semnătura)Lista proiectelor selectate Nr. ……… din data de …………….

Nr. crt. Codul și titlul proiectului Codul de identificare fiscală al beneficiarului Denumirea beneficiarului Valoarea contribuției financiare nerambursabile
Finanțare UE (FEN) Cofinanțare publică
SUBTOTAL
TOTAL


Reprezentant legal al Autorității de management Afaceri interne/organismului intermediar,
……………………………………………………………………………..
(numele complet, funcția, data și semnătura)
 + 
Anexa nr. 4la normele metodologice
Formularul FB4 – Propunere de angajare (pentru acțiuni multianuale
în limita creditelor de angajament reflectate în anexa la bugetul
Ministerului Afacerilor Interne – Autoritatea de management Afaceri interne)
Antet Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar Compartimentul de specialitate …………….. Propunerea de angajare (pentru acțiuni multianuale în limita creditelor de angajament reflectate în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne – Autoritatea de management Afaceri interne) Nr. ……….. din data de ………………….. Lista proiectelor selectate nr. ….. din data de ………….

– mii lei
Anexa referitoare la finanțarea programelor Formular 24/25 Credite de angajament(cont 8071) Credite de angajament angajate (cont 8072) Disponibil de credite de angajament ce mai poate fi angajat Suma angajată Disponibil de credite de angajament rămas de angajat
0 1 2 3 = 1 – 2 4 5 = 3 – 4
Finanțare UE, din care:
Cofinanțare publică
TOTAL
Compartiment de specialitateData ………………..Semnătura …………….. Compartiment de contabilitate*)Data ………………..Semnătura……………. Control financiar preventiv propriu – CFFPData ………………VizaSemnătura

*) Răspunde de datele înscrise în coloanele 1, 2 și 3.
Ordonatorul principal de credite/Conducătorul organismului intermediar,
……………………………………………………………..
Data …………….
Semnătura ………..

 + 
Anexa nr. 5la normele metodologice
Formularul FB5 – Lista contractelor/deciziilor de finanțare semnate
Antet Autoritatea de management/organismul intermediarLista contractelor/deciziilor de finanțare semnateNr. ……. din data de ………..

Nr. crt. Codul și titlul proiectului Codul contractului/deciziei de finanțare Data contractului/deciziei de finanțare Beneficiarul Valoarea finanțării nerambursabile eligibile – lei –
Finanțare UE Cofinanțare națională
SUBTOTAL
TOTAL


Reprezentant legal al Autorității de management Afaceri interne/organismului intermediar,
……………………………………………………………………………….
(numele complet, funcția, data și semnătura)

 + 
Anexa nr. 6la normele metodologice
Formularul FB6 – Angajament bugetar global (în limita creditelor
bugetare reflectate în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne
Autoritatea de management Afaceri interne)
Antet Autoritatea de management Afaceri interneCompartimentul de specialitate …………………….Angajament bugetar global (în limita creditelor bugetare reflectate în anexa la bugetul Ministerului Afacerilor Interne – Autoritatea de management Afaceri interne) Nr. …… din data de ………………………..

Finanțare UE, din care: ………………………………………………..
………………. Cofinanțare publică …………………..
TOTAL ……………………….
Compartiment de specialitate
Data: ……………….
Semnătura: ………………………
Spațiu rezervat CFFP Data: ………………..
– Viza Semnătura: ………………..
– Refuz viză
– Înregistrare individuală Nr. ……. Data ……………


Ordonator principal de credite,
…………………………………………
Data …………………
Semnătura ………………….

 + 
Anexa nr. 7la normele metodologice
Formularul FB7 – Ordonanțare de plată
Antet Autoritatea de management Afaceri interneCompartimentul de specialitate ……………………………..Ordonanțare de plată Nr. …………….. din data de ……………….

Tipul plății:
PREFINANȚARE
RAMBURSARE

Lista documentelor justificative, conform Anexei formular FB8 nr. ………. din data de ………………..Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare:

Disponibil înaintea efectuării plății*) (cont 8066770/5xx – doc. în decontare) Suma de plată Disponibil după efectuarea plății
0 1 2 3 = col. 1 – 2
Finanțare UE, din care:
Cofinanțare publică**)
TOTAL

*) Disponibilul din prima ordonanțare emisă la începutul anului bugetar este format din disponibilul din contul de angajamente bugetare.**) Se detaliază pe subdiviziunea clasificației bugetare (capitol, subcapitol, paragraf, titlu, articol, alineat).

CIF și denumirea beneficiarului/beneficiarilor – conform anexei Nr. cont IBAN, trezoreria (banca), cod conform anexei
Compartimentul de specialitateData ……………………Semnătura ………………. Compartimentul de contabilitate***)Data …………………..Semnătura ……………….. Control financiar preventiv propriuData …………………VizaSemnătura ………………..

***) Răspunde de datele înscrise în coloana 1.
Ordonator principal de credite,
……………………………………………………………
Data …………………………………………………….
Semnătura ……………………………………………
 + 
Anexa nr. 8la normele metodologice
Formularul FB8 – Anexă la ordonanțarea de plată
Antet Autoritatea de management Afaceri interneAnexă la Ordonanțarea de plată nr. ……….. din data de ………………

Nr. crt. Codul și titlul proiectului Data contractului/ deciziei de finanțare CIF beneficiar Denumirea beneficiarului IBAN beneficiar Trezoreria/Banca Codul trezoreriei/Băncii Nr. și data cererii de plată Suma (lei) – finanțare UE Suma (lei) – cofinanțare publică Suma (lei) – TOTAL
TOTAL


Reprezentant legal al Autorității de management Afaceri interne/organismului intermediar,
……………………………………………………………………….
(numele complet, funcția, data și semnătura)
 + 
Anexa nr. 9la normele metodologice
Formularul FB9 – Notificare cu privire la reconcilierea contabilă
Antet beneficiarNotificare cu privire la reconcilierea contabilăDe la: ……………………… (beneficiar)Către: Autoritatea de management Afaceri interne/Organismul intermediarReferitor: Codul și titlul proiectului ………………………………………..Vă informăm că la data de ……………………. situația încasărilor/plăților a fost următoarea:1.sumele încasate de la Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar……….., conform:– O.P. nr./data …………………………, suma ……………………………., reprezentând …………………………………………….;– O.P. nr./data ………………, suma ……………….., reprezentând …………………;– ……………………………………………………..;2.sume plătite (restituite) către Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediar ………………….., conform:– O.P. nr./data ………………….., suma ……………………, reprezentând …………………;– O.P. nr./data ……………………………, suma …………….., reprezentând ……………………….;– ……………………………………………………. .Sumele de mai sus sunt înregistrate în contabilitate.
Reprezentant legal al beneficiarului,
……………………………………………………
(numele complet, funcția, data și semnătura)
 + 
Anexa nr. 10la normele metodologice
Formularul FB10 – Referat de restituire a sumelor rambursate
în contul de venituri bugetare
Antet Autoritatea de management Afaceri interne/organismul intermediarReferat de restituire a sumelor rambursate în contul de venituri bugetare Nr. ……… din data de ………………………Către ………………………………. ^1)^1) Denumirea unității teritoriale a Trezoreriei Statului la care sunt deschise conturile de venituri bugetare în care au fost virate sumele rambursate.Prin prezenta, ………………… ^2), cu sediul în localitatea …………………., str. ……………………………. nr. …….., județul/sectorul ………………, având CIF ………………., în temeiul prevederilor art. 18 și art. 19 alin. (5) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2022 privind gestionarea financiară a fondurilor europene dedicate Afacerilor interne alocate României pentru perioada de programare 2021-2027, și al ……………………… ^3), solicităm restituirea sumei de …………….. ^4), rambursată în contul de venituri bugetare nr. ………….., codificat cu CIF ……………., cod IBAN ……………………, reprezentând ………….., achitată cu Ordinul de plată nr. …………. din data de ……………………. .^2) Denumirea autorității cu competențe în gestionarea fondurilor europene.^3) Decizia de reziliere/recuperare a contractului de finanțare.^4) Cuantumul sumei pentru care se solicită restituirea, în cifre și în litere.Restituirea va fi efectuată în contul nr. …………………. ^5), CIF ………………., cod IBAN ……………………, deschis la Trezoreria ………………………………………….. .^5) Contul în care vor fi recuperate sumele pentru reîntregirea fondurilor europene, conform reglementărilor în vigoare pentru fiecare program.
Reprezentant legal al Autorității de management Afaceri interne/organismului intermediar,
……………………………………………………………………………
(numele complet, funcția, data și semnătura)
 + 
Anexa nr. 11la normele metodologice
Formularul FB11 – Cerere de restituire a sumelor virate eronat
în conturile de venituri ale bugetului de stat
Antet Autoritatea de management Afaceri interne/Organism intermediarCerere de restituire a sumelor virate eronat în conturile de venituri ale bugetului de stat Nr. ………. din data de ………………..De la ………………………………………………………………………… ^1)^1) Denumirea Autorității de management Afaceri interne/organismului intermediar care a efectuat eronat viramentul.Către ……………………………………………………….. ^2)^2) Denumirea unității teritoriale a Trezoreriei Statului la care este deschis contul de venituri ale bugetului de stat în care a fost virată eronat suma.Prin prezenta cerere, ……………………………………. (denumirea autorității de management/organismului intermediar), cu sediul în ………………………, având CIF ……………….., în temeiul prevederilor ……………………….. ^3), solicităm restituirea sumei de ………………. ^4), virată eronat în contul de venituri ale bugetului de stat nr. …………, codificat cu CIF ……………, cod IBAN ………………….., reprezentând …………………, achitată cu OP nr. ……………. din data de ………………… .^3) Actul normativ în temeiul căruia se solicită restituirea sumei.^4) Cuantumul sumei pentru care se solicită restituirea, în cifre și în litere.Restituirea va fi efectuată în contul nr. ……. ^5), CIF ………………, cod IBAN ……………….., deschis la Trezoreria (Bancă) ………………………………….. .^5) Contul din care a fost dispusă plata eronat de către instituția publică.
Reprezentant legal al Autorității de management Afaceri interne/organismului intermediar,
………………………………………………………………………….
(numele complet, funcția, data și semnătura)
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x