NORME METODOLOGICE din 16 noiembrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1054 din 22 noiembrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1137 16/11/2023
ART. 3REFERIRE LALEGE 350 06/07/2001
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 38 30/03/2020
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 455 18/07/2001
ART. 6REFERIRE LALEGE 350 06/07/2001 ART. 51
ART. 8REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 28
ART. 9REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015
ART. 15REFERIRE LALEGE 246 20/07/2022 ANEXA 1
ART. 16REFERIRE LAORDIN 2314 08/07/2004
ART. 17REFERIRE LALEGE 190 26/05/2009
ART. 17REFERIRE LAOUG 142 28/10/2008 ANEXA 1
ART. 18REFERIRE LAORDIN 233 26/02/2016
ART. 18REFERIRE LANORMĂ 26/02/2016 ART. 38
ART. 19REFERIRE LAHG 1284 24/10/2007
ANEXA 2REFERIRE LAHOTARARE 1137 16/11/2023
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 16/11/2023 ART. 3
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 16/11/2023 ART. 7
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 1137 16/11/2023
ActulCONTINUT DEHOTARARE 1137 16/11/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 1137 16/11/2023
ART. 3REFERIT DENORMA 16/11/2023
ART. 7REFERIT DENORMA 16/11/2023





Notă
Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 1.137 din 16 noiembrie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 din 22 noiembrie 2023.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Programul multianual privind finanțarea elaborării și/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism, denumit în continuare Program, este un program național multianual, finanțat din bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale, ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale, din bugetul de stat în limita creditelor de angajament și a creditelor bugetare aprobate anual cu această destinație și a estimărilor pentru următorii 3 ani, prevăzute în legea bugetară anuală, prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, și din venituri proprii ale persoanelor juridice și fizice interesate în dezvoltarea unei localități sau a unei zone din cadrul acesteia, precum și din alte surse legal constituite sau atrase, coordonat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, și are ca obiectiv general susținerea autorităților administrației publice locale în demersul de elaborare și/sau actualizare a documentațiilor de planificare și reglementare a modului de utilizare a teritoriului.(2)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de autoritate a administrației publice centrale competentă în domeniul amenajării teritoriului și urbanismului, gestionează Programul în colaborare cu compartimentele responsabile din aparatul de specialitate al primarului din municipii, orașe și comune și al consiliilor județene, după caz.
 + 
Articolul 2În sensul prezentelor norme metodologice, expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)beneficiarii finali – unitățile administrativ-teritoriale reprezentate de autoritățile administrației publice locale care primesc finanțare din Program;b)beneficiarii intermediari – consiliile județene, care au obligația să transfere sumele primite de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, beneficiarilor finali ai Programului;c)cerere de finanțare – document elaborat de către consiliile județene în baza cererilor și documentelor transmise de către unitățile administrativ-teritoriale prin care se solicită finanțarea elaborării și/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism prin prezentul program;d)contract de finanțare – documentul încheiat între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și consiliul județean prin care sunt stabilite drepturile și obligațiile fiecărei părți, precum și lista beneficiarilor finali din județul respectiv, inclusiv suma totală alocată acestora prin Program;e)protocol de finanțare – documentul încheiat între consiliile județene și unitățile administrativ-teritoriale prin care sunt stabilite drepturile și obligațiile în raport cu verificarea și acordarea finanțării în cadrul prezentului program;f)servicii noi – acele servicii care, la momentul depunerii cererii de finanțare, nu au execuție bugetară pentru elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism;g)servicii în continuare – acele servicii care, la momentul depunerii cererii de finanțare, au execuție bugetară, respectiv pentru care au fost efectuate cheltuieli pentru elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism.
 + 
Articolul 3(1)Prin Program se pot finanța activitățile privind realizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism.(2)Prin Program se finanțează servicii noi și servicii în continuare privind elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism și sunt eligibile spre finanțare toate activitățile de elaborare a planului urbanistic general, de la etapa de inițiere până la avizare și aprobare, conform prevederilor Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare.(3)Finanțarea activităților privind realizarea planurilor urbanistice generale și a regulamentelor locale de urbanism are ca rezultate așteptate elaborarea și/sau actualizarea acestor documentații, iar ca indicator de rezultat numărul de planuri urbanistice generale și regulamente locale de urbanism aprobate. + 
Articolul 4(1)În vederea derulării Programului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pune la dispoziție beneficiarilor platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.(2)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației creează conturi individuale pe platforma prevăzută la alin. (1) pentru toți beneficiarii intermediari ai Programului. Toate activitățile specifice Programului, inclusiv comunicările, notificările și altele asemenea emise de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, se desfășoară prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro“.(3)Documentele aferente Programului se emit în format electronic, se semnează cu semnătură electronică calificată, conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice și al Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și se încarcă pe platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.(4)Documentele și documentațiile depuse în diferite etape de implementare a Programului se transmit la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro“, cu aplicarea semnăturii electronice calificate pentru conformitate cu originalul.
 + 
Capitolul IIFinanțarea elaborării și/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism + 
Articolul 5În vederea întocmirii cererii de finanțare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, de către consiliile județene, unitățile administrativ-teritoriale care vor solicita finanțare vor transmite către compartimentul responsabil din cadrul aparatului de specialitate al consiliului județean, respectiv din cadrul aparatului de specialitate al primarului general al municipiului București necesarul estimat de sume de la bugetul de stat pentru anul bugetar în curs și estimările pentru următorii ani pentru finanțarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism care urmează să fie elaborate și/sau actualizate, însoțit de următoarele documente:a)hotărârea consiliului local de aprobare a indicatorilor;b)contractele cu operatorii economici pentru elaborarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism, după caz;c)evidențe contabile în baza cărora sunt identificate plățile efectuate din bugetul de stat și/sau bugetul local;d)hotărârea consiliului local de aprobare a cofinanțării, după caz;e)devizul general, cu identificarea categoriilor de cheltuieli care se finanțează de la bugetul de stat și a celor suportate de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, aprobat prin hotărâre a consiliului local.
 + 
Articolul 6(1)În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat, consiliile județene transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației cererea de finanțare prevăzută la art. 5 privind elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism.(2)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației centralizează cererile de finanțare transmise conform alin. (1) și, în baza criteriilor prevăzute la art. 11 alin. (1), a analizei proprii de specialitate și în limita creditelor de angajament și a creditelor bugetare aprobate anual cu această destinație și a estimărilor pentru următorii 3 ani, prevăzute în legea bugetară anuală, întocmește lista cu beneficiarii finali ai Programului, care se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, în termen de 45 de zile de la încheierea perioadei de depunere a cererilor de finanțare, prevăzută la alin. (1). După aprobare, lista se publică pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și în platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.(3)Criteriile prevăzute la art. 11 alin. (1) se aplică unitar tuturor beneficiarilor finali ai Programului propuși la finanțare prin cererile de finanțare prevăzute la alin. (1).(4)După aprobarea prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației a listei prevăzute la alin. (2) se încheie contracte de finanțare multianuale între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și beneficiarii intermediari, în conformitate cu prevederile art. 51^1 alin. (1) din Legea nr. 350/2001, cu modificările și completările ulterioare.(5)Contractele de finanțare prevăzute la alin. (4) se prelungesc în conformitate cu prevederile art. 51^1 alin. (2) din Legea nr. 350/2001, cu modificările și completările ulterioare.(6)După încheierea contractelor de finanțare dintre Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și beneficiarii intermediari, aceștia vor încheia, în termen de 15 zile, un protocol de finanțare cu beneficiarii finali prevăzuți în anexa la contractul încheiat cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.(7)În perioada de valabilitate a contractelor de finanțare dintre Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și beneficiarii intermediari, în toate situațiile în care beneficiarii finali solicită diminuarea valorii alocate de la bugetul de stat, prin beneficiarii intermediari, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației procedează la regularizarea creditelor de angajament alocate, diminuând corespunzător valoarea aprobată prin ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației prevăzut la alin. (2), precum și contractele de finanțare/protocoalele de finanțare prevăzute la alin. (4) și (6). + 
Articolul 7(1)După încheierea contractelor de finanțare multianuală, beneficiarii intermediari transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației solicitarea privind transferul sumelor necesare pentru decontarea serviciilor executate, în limita contractelor de finanțare multianuale încheiate. Solicitarea de transfer se întocmește conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.(2)Compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al consiliului județean, respectiv din cadrul aparatului de specialitate al primarului general al municipiului București verifică documentația primită de la beneficiarii finali prevăzuți în anexa la contractul de finanțare încheiat conform art. 6, acordă viza de control financiar preventiv propriu și întocmesc decontul justificativ pe care îl transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.(3)Suma care se acordă de la bugetul de stat pentru finanțarea serviciilor prin prezentul program se transferă beneficiarilor intermediari, care au obligația să facă transferurile către beneficiarii finali, în limita creditului bugetar anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației aprobat cu această destinație, în ordinea cronologică de înregistrare a solicitării de transfer al sumelor necesare pentru decontarea lucrărilor executate.(4)Beneficiarii finali, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea sumelor conform alin. (3), vor efectua plățile în conturile celor care au elaborat documentațiile de elaborare și/sau actualizare a planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism.(5)În situația în care solicitările de transfer transmise de către beneficiarii intermediari la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în vederea decontării nu sunt complete și/sau conforme cu prevederile legale și/sau necesită clarificări, se comunică acestora, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării, observațiile și/sau propunerile necesare modificării/completării acestora, cu precizarea că solicitarea de transfer revizuită va primi un nou număr de înregistrare, fiind considerată solicitare nouă. + 
Articolul 8(1)În situația epuizării creditelor bugetare disponibile în anul în curs, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației cu această destinație, ministerul va înștiința de îndată beneficiarii intermediari, prin platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“ și/sau prin e-mail.(2)După înștiințarea beneficiarilor intermediari în conformitate cu alin. (1), în situația suplimentării creditelor bugetare pentru anul în curs, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației anunță beneficiarii intermediari cu privire la reluarea transferurilor de sume și, după caz, cu privire la epuizarea creditelor bugetare suplimentare. Înștiințarea beneficiarilor intermediari se face prin platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“ și/sau prin e-mail.(3)După primirea înștiințării prevăzute la alin. (1) și în situația în care nu pot fi suplimentate creditele bugetare conform alin. (2), beneficiarii finali dispun măsurile necesare în vederea evitării înregistrării de arierate, respectiv continuarea serviciilor din surse proprii sau alte surse legal constituite, urmând să fie decontate ulterior din Program și cu prioritate, în măsura în care sunt identificate sursele de finanțare în cadrul acestuia.(4)În perioada de valabilitate a contractelor de finanțare multianuală, în situația în care beneficiarii finali decontează sumele aferente contribuției de la bugetul de stat, pentru serviciile executate, din surse proprii sau alte surse legal constituite, au dreptul să solicite recuperarea acestora de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în baza solicitărilor de transfer întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 și însoțite de ordinele de plată, certificate pentru conformitate cu originalul. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației transferă aceste sume în limita creditelor bugetare aprobate în buget cu această destinație, în condițiile prevăzute la art. 7.(5)Pe perioada de derulare a contractelor de finanțare, în situația în care suma totală aferentă solicitărilor de transfer depuse conform art. 7 alin. (1) și (4) depășește nivelul creditelor bugetare aprobate prin legea bugetară anuală pentru anul în curs, acestea se centralizează la Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației, iar sumele aferente se transferă cu prioritate, în anul bugetar următor, în condițiile legii, în ordinea cronologică de înregistrare a solicitărilor de transfer al sumelor necesare pentru decontarea serviciilor executate.(6)În situația în care durata contractelor de finanțare încetează, iar solicitările de transfer depuse la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în perioada de valabilitate a contractului de finanțare, conform art. 7 alin. (1), depășesc nivelul creditelor bugetare aprobat prin legea bugetară anuală pentru anul în curs, plata acestora se realizează în condițiile alin. (5) și ale art. 28^1 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 9(1)În cazul în care beneficiarii finali utilizează sumele transferate cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare și/sau contractuale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației notifică beneficiarii intermediari și finali cu privire la prevederile încălcate și solicită restituirea în termen de 30 de zile calendaristice a sumelor decontate necuvenit. Beneficiarii intermediari asigură recuperarea sumelor decontate necuvenit de la beneficiarii finali, în baza protocolului de finanțare încheiat.(2)Până la clarificarea situației privind utilizarea de către beneficiarii finali a sumelor transferate, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației suspendă transferurile pentru serviciile pentru care beneficiarul final a încălcat prevederile legale sau contractuale. După clarificarea situației, în cazul în care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației demarează procedura de notificare a beneficiarului intermediar și a beneficiarului final în vederea restituirii sumelor, suspendarea transferurilor se menține până la recuperarea integrală a prejudiciului cauzat bugetului de stat.(3)Prevederile alin. (1) se aplică și în situațiile în care, ulterior efectuării transferului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației constată că anexa nr. 2 a fost transmisă cu nerespectarea prevederilor legale ori, din eroare, au fost efectuate transferuri excedentare către beneficiarul intermediar.(4)În situația în care beneficiarii finali nu restituie prin beneficiarii intermediari sumele decontate necuvenit, recuperarea creanțelor bugetare astfel înregistrate se va face cu respectarea dispozițiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 10(1)Beneficiarii intermediari și finali sunt responsabili pentru derularea eficientă a Programului.(2)Beneficiarii intermediari și finali au obligația să pună la dispoziția Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, la solicitarea acestuia, toate documentele justificative privind derularea serviciilor de elaborare și/sau actualizare a planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism, răspunzând de realitatea, exactitatea și legalitatea acestora, precum și de sumele cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.
 + 
Capitolul IIICriterii de repartizare a fondurilor + 
Articolul 11(1)Fondurile asigurate de la bugetul de stat pentru elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism se vor prioritiza în baza unui punctaj agregat, luând în considerare următoarele criterii:a)gradul de finalizare a lucrărilor, conform devizului estimativ;b)vechimea planurilor urbanistice generale; c)autorizațiile de construire eliberate pentru clădiri, pe cap de locuitor;d)categoria unității administrativ-teritoriale;e)existența monumentelor istorice;f)prezența resurselor turistice naturale și antropice;g)prezența așezărilor informale pe teritoriul administrativ;h)prezența siturilor din rețeaua europeană Natura 2000.(2)Algoritmul de calcul al punctajului acordat este detaliat pentru fiecare criteriu în parte și pentru punctajul total.
 + 
Articolul 12Pentru unitățile administrativ-teritoriale în care sunt începute lucrările pentru elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism se acordă un punctaj de cel mult 20 de puncte, direct proporțional cu procentul de finalizare a lucrărilor. Procentul de finalizare a lucrărilor se calculează ca raport între valoarea decontată și valoarea totală a lucrărilor, conform devizului estimativ. Punctajul pentru procentul de finalizare a lucrărilor se acordă luând în considerare următoarele praguri:a)pentru un procent mai mic sau egal cu 20% se acordă 4 puncte;b)pentru un procent mai mare de 20% și mai mic sau egal cu 40% se acordă 8 puncte;c)pentru un procent mai mare de 40% și mai mic sau egal cu 60% se acordă 12 puncte;d)pentru un procent mai mare de 60% și mai mic sau egal cu 80% se acordă 16 puncte;e)pentru un procent mai mare de 80% se acordă 20 de puncte.
 + 
Articolul 13Luând în considerare vechimea planurilor urbanistice generale, unitățile administrativ-teritoriale pot primi un punctaj de cel mult 20 de puncte. Vechimea documentației de urbanism se calculează în ani întregi, de la data hotărârii consiliului local pentru aprobarea ultimei documentații de urbanism aflate în vigoare și până la data de 1 ianuarie a anului începând cu care se solicită acordarea finanțării. Punctajul pentru vechimea documentației de urbanism este repartizat luând în considerare următoarele praguri:a)pentru vechime mai mică sau egală cu 12 ani se acordă 5 puncte;b)pentru vechime mai mare de 12 ani și mai mică sau egală cu 15 ani se acordă 10 puncte;c)pentru vechime mai mare de 15 ani și mai mică sau egală cu 20 de ani se acordă 15 puncte;d)pentru vechime mai mare de 20 de ani se acordă 20 de puncte. + 
Articolul 14(1)Având în vedere criteriul referitor la autorizațiile de construire eliberate pentru clădiri, pe cap de locuitor, unitățile administrativ-teritoriale pot primi un punctaj de maximum 20 de puncte, calculat după cum urmează:a)pentru numărul de autorizații de construire se utilizează indicatorul statistic „Autorizații de construire eliberate pentru clădiri pe tipuri de construcții, județe și localități“, pentru ultimul an raportat de Institutul Național de Statistică la momentul alocării fondurilor;b)pentru numărul de locuitori se utilizează indicatorul statistic „Populația după domiciliu la 1 iulie pe grupe de vârstă și vârste, sexe, județe și localități“, pentru ultimul an raportat de Institutul Național de Statistică la momentul alocării fondurilor.(2)Formula utilizată pentru calcularea punctajului este Px = (Rx/Rm)*20, unde:a)Px este punctajul acordat pentru o unitate administrativ-teritorială oarecare;b)Rx reprezintă raportul dintre numărul autorizațiilor de construire eliberate și numărul de locuitori din unitatea administrativ-teritorială pentru care se calculează punctajul;c)Rm reprezintă cea mai mare valoare a raportului dintre numărul autorizațiilor de construire eliberate și numărul de locuitori, luând în considerare toate unitățile administrativ-teritoriale care au solicitat finanțare în anul respectiv.(3)Punctajul acordat pentru criteriul referitor la autorizațiile de construire eliberate pentru clădiri, pe cap de locuitor, se înregistrează prin rotunjire la două zecimale.
 + 
Articolul 15Pentru categoria unității administrativ-teritoriale se acordă un punctaj fix de cel mult 20 de puncte, luând în considerare prevederile anexei nr. 1 din Legea nr. 246/2022 privind zonele metropolitane, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare. Punctajul pentru categoria unității administrativ-teritoriale va fi repartizat după cum urmează:a)pentru comunele cuprinse în teritoriul metropolitan al municipiilor reședință de județ și al altor municipii se acordă 20 de puncte;b)pentru comunele din afara teritoriului metropolitan al municipiilor reședință de județ și al altor municipii se acordă 15 puncte;c)pentru unitățile administrativ-teritoriale cu statut de oraș se acordă 10 puncte;d)pentru unitățile administrativ-teritoriale cu statut de municipiu se acordă 5 puncte. + 
Articolul 16Pentru unitățile administrativ-teritoriale care au monumente incluse pe Lista monumentelor istorice, actualizată, aprobată prin Ordinul ministrului culturii și cultelor nr. 2.314/2004 privind aprobarea Listei monumentelor istorice, actualizată, și a Listei monumentelor istorice dispărute, cu modificările ulterioare, se acordă un punctaj fix necumulativ de cel mult 7 puncte, după cum urmează:a)pentru unitățile administrativ-teritoriale care au cel puțin un monument istoric din grupa A – monumente istorice de valoare națională sau universală care se află și în patrimoniul mondial UNESCO se acordă 7 puncte;b)pentru unitățile administrativ-teritoriale care au cel puțin un monument istoric din grupa A – monumente istorice de valoare națională se acordă 4 puncte;c)pentru unitățile administrativ-teritoriale care au cel puțin un monument istoric din grupa B – monumente istorice reprezentative pentru patrimoniul cultural local se acordă 1 punct.
 + 
Articolul 17Pentru unitățile administrativ-teritoriale care se regăsesc în anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 142/2008 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național Secțiunea a VIII-a – zone cu resurse turistice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 190/2009, cu modificările și completările ulterioare, se acordă următorul punctaj:a)pentru unitățile administrativ-teritoriale cu resurse naturale și antropice foarte mari se acordă 5 puncte;b)pentru unitățile administrativ-teritoriale cu resurse naturale și antropice mari se acordă 3 puncte. + 
Articolul 18Pentru unitățile administrativ-teritoriale care au raportat către consiliile județene sau către ministerul de resort prezența așezărilor informale pe teritoriul administrativ se acordă 5 puncte, având în vedere următoarele considerente:a)pentru acordarea punctajului este necesar ca pe teritoriul administrativ al unității administrativ-teritoriale să existe cel puțin o așezare informală, definită în acord cu prevederile art. 38^3 alin. (10) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 233/2016, cu modificările și completările ulterioare;b)raportarea privitoare la existența așezărilor informale s-a realizat în acord cu prevederile art. 38^3 alin. (10) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 233/2016, cu modificările și completările ulterioare;c)raportarea prezenței așezărilor informale a fost realizată cel târziu până la data depunerii cererii de finanțare sau în anul calendaristic anterior.
 + 
Articolul 19Pentru unitățile administrativ-teritoriale care au pe teritoriul administrativ situri din rețeaua europeană Natura 2000, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.284/2007 privind declararea ariilor de protecție specială avifaunistică ca parte integrantă a rețelei ecologice europene Natura 2000 în România, cu modificările și completările ulterioare, se acordă 3 puncte, indiferent de numărul și tipologia siturilor identificate. + 
Articolul 20(1)Punctajul total acordat unei unități administrativ-teritoriale se obține prin însumarea punctajelor individuale acordate pentru criteriile menționate la art. 11 alin. (1) și este utilizat pentru prioritizarea solicitărilor de finanțare.(2)Alocarea fondurilor disponibile se realizează în ordinea descrescătoare a punctajului total obținut.(3)În cazul în care există unități administrativ-teritoriale cu punctaj total identic se acordă prioritate la finanțare unităților administrativ-teritoriale care au emis hotărârea consiliului local pentru aprobarea documentației de urbanism la o dată mai veche.(4)În cazul în care în urma alocării fondurilor disponibile pentru finanțare se obține un rest care nu poate asigura finanțarea integrală necesară unității administrativ-teritoriale cu prioritatea cea mai ridicată, rămasă pe lista solicitărilor fără alocare de fonduri, se va proceda astfel:a)valoarea rămasă din buget va fi alocată unității administrativ-teritoriale pentru care aceasta poate asigura finanțarea integrală a solicitării de finanțare, în ordinea priorității dată de punctajul total;b)dacă valoarea rămasă din buget nu poate asigura finanțarea integrală a lucrărilor pentru nicio unitate administrativ-teritorială care a transmis solicitare de finanțare, aceasta va fi returnată către bugetul de stat.(5)Procedura prevăzută la alin. (4) se repetă până la epuizarea valorii rămase din bugetul alocat Programului sau până la îndeplinirea condiției menționate la alin. (4) lit. b), după caz.
 + 
Capitolul IVDispoziții finale + 
Articolul 21Prin excepție de la prevederile art. 6 alin. (1), pentru anul 2023, compartimentul responsabil din cadrul aparatului de specialitate al consiliului județean, respectiv din cadrul aparatului de specialitate al primarului general al municipiului București centralizează solicitările primite de la consiliile locale și transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, lista cuprinzând planurile urbanistice generale și regulamentele locale de urbanism care urmează să fie elaborate sau actualizate și valoarea totală a cheltuielilor, potrivit anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice. + 
Articolul 22Nivelul finanțării de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, pentru elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism nu exonerează consiliile locale de a prevedea în bugetele proprii anuale fondurile necesare finanțării în integralitate a elaborării și/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism. + 
Articolul 23Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa nr. 1la normele metodologice
CERERE DE FINANȚARE
Programul multianual privind finanțarea elaborării și/sau actualizării
planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism

1. Înregistrarea cererii de finanțare
Consiliul Județean …. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
Număr/dată înregistrare: (Se completează numărul de către CJ.) (Se completează numărul de înregistrare de la registratura MDLPA.)
2. Datele de identificare ale obiectivelor de investiții
Obiectiv: Elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale și a regulamentelor locale de urbanism
1. UAT … (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.) ………………………
2. UAT … ………………………
Valoarea totală de finanțare (valoare obiectiv UAT 1+…+valoare obiectiv n): (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.) ………………………
Sume necesare estimate în anul 2023 ………………………
Sume necesare estimate în anul 2024 ………………………
Sume necesare estimate în anul 2025 ………………………
Sume necesare estimate în anul 2026 ………………………….
Număr total UAT-uri ………………………
3. Date de identificare ale solicitantului
Adresa poștală a solicitantului (Se va completa adresa poștală a sediului principal.)
Strada: Număr: Cod poștal:
Localitatea: Județul:
Reprezentantul legal al solicitantului:
Numele și prenumele:
Funcția:
Număr de telefon fix:
Număr de telefon mobil:
Adresă poștă electronică (obligatoriu):
Persoana de contact:
Numele și prenumele:
Funcția:
Număr de telefon:
Adresă poștă electronică:

Subsemnatul ………………., având funcția de …………., în calitate de reprezentant legal al Consiliului Județean ………………., județul …………………………, confirm că planurile urbanistice generale (PUG) și regulamentele locale de urbanism (RLU) pentru care solicit finanțare nu sunt incluse la finanțare în programele derulate din fonduri externe nerambursabile în perioada de programare 2021-2027 sau prin alte programe naționale sau comunitare, inclusiv din contracte de împrumut semnate cu instituții de credit sau instituții financiare interne sau internaționale.Confirm că informațiile incluse în această cerere și detaliile prezentate în documentele anexate sunt corecte.De asemenea, confirm că la data prezentei nu am cunoștință de niciun motiv pentru care proiectul ar putea să nu se deruleze sau ar putea fi întârziat.
Președinte,
……………………………………
(numele, prenumele și semnătura) + 
ANEXĂla cererea de finanțare

Consiliul județean Unitate administrativ-teritorială Nr. contract + acte adiționale PUG/data Valoarea totală a contractului, inclusiv a actelor adiționale – lei cu TVA Valoarea totală decontată pentru elaborare PUG – lei cu TVA Tip servicii elaborare PUG și RLU Valoarea totală (lei cu TVA) solicitată Valoarea totală (lei cu TVA) necesară pentru finalizarea PUG, din care:
buget de stat buget local noi în continuare buget de stat Anul I Anul II Anul III Anul IV buget local
0 1 2 3 = 4 + 5 + 8 + 13 4 5 6 7 8 = 9 + 10 + 11 + 12 9 10 11 12 13
TOTAL

 + 
Anexa nr. 2la normele metodologiceConsiliul Județean …………Nr. …………./data…………………..
SITUAȚIE
privind necesarul de transfer de sume de la bugetul de stat
planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor
locale de urbanism în baza Contractului de finanțare nr. ……./data …………….

Nr. crt. Beneficiarul/UAT Valoarea totală a contractului de finanțare de la bugetul de stat/UAT Valoarea totală decontată din contractul de finanțare de la bugetul de stat la data întocmirii prezentei situații/UAT Valoarea totală nedecontată din contractul de finanțare de la bugetul de stat la data întocmirii prezentei situații/UAT Numărul și data depunerii documentelor la consiliul județean Situații de lucrări/Proces-verbal de predare-primire (proiect tehnic/verificare proiect tehnic/dotare) Sume solicitate de la bugetul de stat, în limita contractului de finanțare/UAT
Nr. de înregistrare/data Valoarea Valoarea
0 1 2 3 4 = 2 – 3 5 6 7
1 …………….. ……………….. …………………
2
…..
TOTAL 0,00 0,00

Subsemnatul, ………………………………, în calitate de reprezentant al ………………………, având funcția de …………………….., declar pe propria răspundere, sub sancțiunea legii penale, că lucrările/serviciile/alte cheltuieli pentru care solicit transferul de la bugetul de stat al sumei solicitate de ………………… (lei cu TVA) sunt executate/prestate/efectuate/recepționate și se încadrează în cheltuielile care se pot finanța de la bugetul de stat conform art. 3 din Normele metodologice pentru derularea programului multianual privind finanțarea elaborării și/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.137/2023 (norme metodologice), sunt responsabil pentru realitatea, exactitatea și legalitatea datelor prezentate și mă oblig să respect termenele prevăzute la art. 7 din normele metodologice, cu excepția sumelor aferente contribuției de la bugetul de stat decontate din bugetul local sau alte surse legal constituite, în condițiile normelor metodologice.Ordonator principal de credite,Președinte consiliu județeanNumele și prenumele: ……………………Control financiar preventiv propriu Director,………………………………………….Arhitect-șef,………………………………Întocmit…………………………….––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x