NORME METODOLOGICE din 16 noiembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 26 ianuarie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
CAP. 1REFERIRE LAHG 370 18/03/2004 ART. 18
CAP. 1REFERIRE LAHG 370 18/03/2004 ART. 25
CAP. 1REFERIRE LAHG 370 18/03/2004 ART. 27
CAP. 1REFERIRE LAHG 370 18/03/2004 ART. 53
CAP. 1REFERIRE LAHG 370 18/03/2004 CAP. 6
CAP. 1REFERIRE LANORMA 18/03/2004 ART. 18
CAP. 1REFERIRE LANORMA 18/03/2004 ART. 25
CAP. 1REFERIRE LANORMA 18/03/2004 ART. 27
CAP. 1REFERIRE LANORMA 18/03/2004 ART. 53
CAP. 1REFERIRE LANORMA 18/03/2004 CAP. 6
CAP. 1REFERIRE LALEGE 477 12/11/2003 ART. 38
CAP. 1REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
CAP. 1REFERIRE LAORDIN 1394 01/08/1995
CAP. 2REFERIRE LAHG 370 18/03/2004
CAP. 2REFERIRE LANORMA 18/03/2004
CAP. 2REFERIRE LALEGE 477 12/11/2003
CAP. 3REFERIRE LAORDIN 1753 22/11/2004
CAP. 3REFERIRE LAHG 370 18/03/2004 ART. 30
CAP. 3REFERIRE LAHG 370 18/03/2004 ART. 50
CAP. 3REFERIRE LANORMA 18/03/2004 ART. 30
CAP. 3REFERIRE LANORMA 18/03/2004 ART. 50
CAP. 3REFERIRE LANORMA 22/11/2004
CAP. 3REFERIRE LALEGE 477 12/11/2003
CAP. 3REFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991
CAP. 4REFERIRE LALEGE 477 12/11/2003 ART. 10
CAP. 4REFERIRE LALEGE 477 12/11/2003 ART. 41
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1711 16/11/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 1711 16/11/2004

privind finanţarea acţiunilor de pregătire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare şi întocmirea bugetului de stat pentru război



 + 
Capitolul ISistemul de finanţare a acţiunilor de pregătire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare1. Pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare cuprinde ansamblul de măsuri şi acţiuni care se stabilesc şi se realizează din timp de pace pentru satisfacerea nevoilor de apărare şi asigurarea continuităţii activităţilor economico-sociale în caz de mobilizare sau de război.Măsurile de pregătire a economiei naţionale pentru apărare se referă la identificarea capacităţilor pentru apărare, stabilirea, crearea şi păstrarea rezervelor de mobilizare, precum şi la alte acţiuni care vor fi apreciate ca necesare, în condiţiile legii.Potrivit art. 38 din Legea nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, finanţarea pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare se asigură de la bugetul de stat.În acest scop, agenţii economici şi instituţiile publice, cărora le revin sarcini prin planul de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare, au obligaţia ca până la data de 1 mai a fiecărui an să transmită Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale propuneri fundamentate privind fondurile necesare realizării acestor sarcini pentru anul următor, în vederea finanţării lor de la bugetul de stat.Pe baza măsurilor şi acţiunilor prevăzute în planul de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare şi a propunerilor ministerelor, ale celorlalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, ale altor instituţii şi ale agenţilor economici cu atribuţii în domeniu, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale elaborează proiectul planului de pregătire a economiei naţionale pentru apărare şi propune, la termenele stabilite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cuprinderea în bugetul propriu a fondurilor necesare în vederea finanţării măsurilor şi acţiunilor pentru anul pentru care se elaborează proiectul de buget.După aprobarea legii bugetare anuale, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale definitivează proiectul planului de pregătire a economiei naţionale pentru apărare, corelat cu fondurile alocate de la bugetul de stat, şi îl supune aprobării prin hotărâre a Guvernului, potrivit art. 18 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004.Pe baza planului de pregătire a economiei naţionale pentru apărare, aprobat de către Guvern, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale încheie, în limita fondurilor alocate de la bugetul de stat, contracte cu agenţii economici şi instituţiile publice cu atribuţii în realizarea măsurilor aprobate privind pregătirea economiei naţionale pentru apărare.În vederea asigurării finanţării programului de pregătire a teritoriului pentru apărare, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi instituţiile cu atribuţii în domeniul apărării, siguranţei naţionale şi ordinii publice au obligaţia ca, anual, la termenele stabilite prin Legea nr. 500/2002, să propună includerea în programele de investiţii proprii, cu prioritate, a fondurilor aferente realizării obiectivelor aprobate de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi comunicate acestora de către Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.Propunerile menţionate, precum şi modificările care intervin în procesul de elaborare a legii bugetare anuale, comparativ cu solicitările iniţiale privind fondurile necesare pregătirii teritoriului pentru apărare, vor fi avizate în prealabil de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.2. Fundamentarea fondurilor ce se alocă anual de la bugetul de stat pentru finanţarea pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare se face pe baza datelor şi elementelor justificative prezentate de ordonatorii principali de credite, potrivit responsabilităţilor şi sarcinilor rezultate din planurile de pregătire a economiei naţionale pentru apărare şi programele de pregătire a teritoriului pentru apărare, aprobate în condiţiile legii.În bugetele ordonatorilor principali de credite cu atribuţii în domeniu sunt înscrise în acest scop următoarele naturi de cheltuieli:a) La cheltuielile curente vor fi înscrise fondurile care se referă la:– cheltuieli materiale şi servicii, legate de:– asigurarea transportului, manipulării, depozitării, conservării, împrospătării, efectuării probelor de calitate, valorificării, casării, inventarierii şi evidenţei contabile a materialelor şi produselor din rezerva de mobilizare;– contravaloarea prestaţiilor legate de administrarea şi paza depozitelor ce sunt evidenţiate separat de cele destinate producţiei curente a agenţilor economici (personal de deservire şi întreţinere depozite, reparaţii, încălzire, iluminat, chirii etc.);– trecerea în conservare a utilajelor, instalaţiilor, liniilor tehnologice şi staţiilor pirotehnice din componenţa capacităţilor pentru apărare, potrivit art. 25 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004;– elaborarea, păstrarea şi actualizarea documentaţiilor tehnice, tehnologice şi a S.D.V.-urilor, conform prevederilor cap. VI "Documentaţia tehnică, tehnologică şi S.D.V." din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004;– alte cheltuieli materiale prevăzute de lege.b) La cheltuielile de capital vor fi înscrise fondurile care se referă la:– finanţarea acumulării, reîntregirii şi împrospătării produselor din rezerva de mobilizare, potrivit dispoziţiilor art. 27 din Legea nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare;– finanţarea obiectivelor cuprinse în planul de pregătire a teritoriului pentru apărare, în condiţiile art. 53 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004;– finanţarea altor acţiuni de pregătire a economiei şi a teritoriului pentru apărare prevăzute de lege, de natura cheltuielilor de capital.Propunerile de credite bugetare se vor fundamenta, avându-se în vedere realizările exerciţiului bugetar anterior, sarcinile nou-intervenite, precum şi propunerile de reducere a cheltuielilor neeconomicoase din domeniul pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare.3. Fondurile necesare finanţării acţiunilor de pregătire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare se aprobă şi se utilizează în condiţiile Legii nr. 500/2002.4. Cheltuielile se efectuează în limita creditelor bugetare aprobate, deschise şi repartizate cu această destinaţie, de la capitolul 69.01 "Alte acţiuni economice", titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii" sau titlul 70 "Cheltuieli de capital", după caz, potrivit clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.394/1995, cu modificările şi completările ulterioare.5. Pentru prestarea unor servicii în domeniul pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, ordonatorii principali de credite încheie contracte ferme, în condiţiile legii, cu instituţiile publice sau cu agenţii economici prestatori, care includ atât cheltuielile cu munca vie stabilite potrivit dispoziţiilor legale pentru angajaţii proprii, cât şi cheltuielile materiale aferente activităţilor privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, dimensionate la strictul necesar.Materialele, produsele şi serviciile prevăzute în planul de pregătire a economiei naţionale pentru apărare sau în programul cu obiectivele de pregătire operativă a teritoriului pentru apărare şi contractate în exerciţiul bugetar curent se plătesc din creditele bugetare aprobate numai pe bază de documente justificative întocmite în conformitate cu dispoziţiile legale.
 + 
Capitolul IIFinanţarea şi decontarea produselor ce se scot din rezerva de mobilizare pentru împrospătare, preschimbare sau scoatere definitivă1. Agenţii economici la care se constituie rezerve de mobilizare sunt obligaţi să preîntâmpine deteriorarea acestora din punct de vedere calitativ, pe calea împrospătărilor ce trebuie efectuate conform Hotărârii Guvernului nr. 370/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare.Împrospătarea produselor din rezervele de mobilizare se realizează prin vânzarea acestora şi reîntregirea corespunzătoare a stocurilor cu produse similare noi.În situaţia în care scoaterea la împrospătare a unor produse nu se poate realiza datorită conjuncturii de piaţă, vânzarea produselor din rezerva de mobilizare se poate face la preţuri reduse faţă de valoarea de inventar, aprobate în condiţiile legii.Sumele încasate se fac venit la bugetul de stat.2. Scoaterea produselor din rezerva de mobilizare sub formă de împrumut se efectuează, în mod excepţional, la solicitarea agenţilor economici interesaţi, prin hotărâri ale Guvernului, iniţiate de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, în care sunt stipulate condiţiile de restituire a produselor respective, după depunerea unei garanţii în contul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, al cărei cuantum să asigure reîntregirea stocurilor.Garanţia depusă de către agenţii economici pentru care se scot sub formă de împrumut materiale şi produse din rezerva de mobilizare se virează în contul "Disponibil din sume de mandat şi în depozit", deschis la unităţile Trezoreriei Statului pe seama Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale care administrează rezerva de mobilizare.3. Utilizarea aparaturii, autospecialelor, utilajelor sau altor echipamente păstrate în exploatare la agenţii economici se efectuează în condiţiile tehnice şi financiare cuprinse în contractele încheiate între Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale şi utilizatori.4. Scoaterea cu caracter definitiv şi valorificarea unor produse din rezerva de mobilizare se efectuează ca urmare a modificării nomenclatorului, a nivelului de constituire, a atingerii limitei de valabilitate a termenului de serviciu sau a duratei normale de funcţionare.Sumele încasate din garanţii reţinute definitiv, penalităţi, cote de adaos sau din valorificarea produselor scoase din rezerva de mobilizare se constituie ca venituri ale bugetului de stat.
 + 
Capitolul IIIContabilitatea, gestionarea şi inventarierea rezervelor de mobilizare1. Potrivit alin. (1) al art. 30 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004, rezervele de mobilizare se constituie şi se păstrează la agenţii economici şi la instituţiile publice care au sarcini pentru mobilizare, precum şi în spaţiile de depozitare a rezervelor de stat, pe baza contractelor încheiate cu Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.Agenţii economici care gestionează rezerve de mobilizare, organizează şi conduc contabilitatea în conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, şi cu Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/1984, cu modificările şi completările ulterioare.Evidenţa contabilă a rezervelor de mobilizare se ţine separat de evidenţa contabilă a agenţilor economici respectivi.Evidenţa contabilă a încasării veniturilor şi efectuării cheltuielilor bugetare pentru rezerva de mobilizare se organizează potrivit Planului de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunilor de aplicare a acestuia, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/1984, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru evidenţa rezervelor de mobilizare se utilizează conturile specifice cu aplicare la instituţiile publice şi agenţii economici cu sarcini în domeniu, prezentate în anexa nr. 1.Completarea sau dezvoltarea în continuare a acestui plan de conturi, precum şi a monografiei contabile a principalelor operaţiuni privind constituirea şi utilizarea rezervelor de mobilizare, prezentată în anexa nr. 2, se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor Publice, la propunerea instituţiilor în cauză.2. Referitor la regulile generale privind inventarierea rezervelor de mobilizare, se vor aplica Normele privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.753/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.174 din 13 decembrie 2004. Rezultatele inventarierii se transmit Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, care asigură măsurile corespunzătoare pentru valorificarea acestora.Potrivit pct. 50 din normele menţionate mai sus, unităţile aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi altor instituţii cu caracter special prevăzute prin lege efectuează inventarierea patrimoniului pe bază de norme proprii avizate de Ministerul Finanţelor Publice.Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale întocmeşte şi înaintează la Ministerul Finanţelor Publice, la termenele stabilite, situaţii financiare trimestriale şi anuale centralizate privind activitatea financiar-contabilă a sectorului privind rezerva de mobilizare, potrivit normelor metodologice privind închiderea conturilor contabile, întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare privind execuţia bugetară, elaborate pentru instituţiile publice.Situaţiile financiare trimestriale şi anuale pentru rezerva de mobilizare vor fi cuprinse în cele ale ordonatorului principal de credite.
 + 
Capitolul IVElaborarea bugetului de stat pentru războiÎn conformitate cu prevederile art. 10 alin. (5) din Legea nr. 477/2003, Ministerul Finanţelor Publice, pe baza planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare transmis de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale şi a propunerilor ministerelor şi ale celorlalte instituţii cu atribuţii în caz de mobilizare sau de război, avizate de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, elaborează proiectul bugetului de stat pentru război.În scopul asigurării echilibrului dintre cerinţele cuprinse în planul de mobilizare a economiei naţionale şi resursele financiare ce urmează a fi prevăzute în bugetul de stat pentru război, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale vor avea în vedere următoarele:1. Luându-se în considerare noul statut al României de membru NATO, la elaborarea propunerilor pentru bugetul de stat pentru război se va avea în vedere asigurarea fondurilor care să permită participarea la apărarea colectivă, bazată pe o reevaluare radicală a cerinţelor operaţionale în funcţie de capabilităţi şi resurse, în concordanţă cu regulile ce guvernează această organizaţie, obligaţiile României faţă de Alianţa Nord-Atlantică şi responsabilităţile naţionale ale Armatei.2. La stabilirea fondurilor ce urmează a fi cuprinse în bugetul de stat pentru război, baza de calcul o constituie bugetul de stat pe anul pentru care se elaborează, detaliat pe ordonatorii principali de credite şi în cadrul acestora pe capitole de cheltuieli bugetare.În baza acestor date şi a sarcinilor ce le revin din planul de mobilizare, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale vor proceda la cuantificarea influenţelor şi a modificărilor care se produc în volumul şi structura activităţilor ce se desfăşoară în economie pentru starea de mobilizare, conform anexei nr. 3, cu sumele rezultate urmând a fi ajustate fondurile prevăzute în bugetul de stat pe anul în curs aprobat de către Parlamentul României.Pentru punerea de acord a sarcinilor cuprinse în planul de mobilizare cu posibilităţile de asigurare a resurselor legate de condiţiile specifice şi priorităţile economiei la război, propunerile transmise de ministere şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale vor fi analizate în prealabil şi avizate de către Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale – organism guvernamental cu atribuţii în domeniul pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare.3. În ceea ce priveşte dimensionarea propunerilor de cheltuieli ce urmează a fi înscrise în bugetul de stat pentru război, ţinându-se seama de volumul restrâns al resurselor financiare pe care statul le poate mobiliza în asemenea situaţii pe seama veniturilor ce pot fi atrase la bugetul de stat sau la bugetele locale, după caz, ministerele şi celelalte instituţii publice cu sarcini la mobilizare, precum şi agenţii economici care asigură în mod direct cerinţele economiei de război vor definitivă aceste propuneri pe baza unor măsuri şi programe specifice unui buget de austeritate, între care se pot menţiona:– utilizarea integrală a capacităţilor de producţie specializate în fabricaţia de tehnică şi materiale militare, asigurându-se prioritate în alocarea şi dirijarea resurselor bugetare către sectoarele şi ramurile producătoare de armament, muniţii şi tehnică de luptă;– fondurile destinate investiţiilor publice vor fi dirijate cu preponderenţă pentru investiţiile legate de extinderea capacităţilor de producţie în domeniul fabricaţiei de tehnică şi materiale militare, admiţându-se continuarea lucrărilor numai la obiectivele care contribuie nemijlocit la susţinerea efortului de apărare, precum şi lucrări pentru prevenirea şi înlăturarea efectelor produse de un eventual conflict militar, acţiuni accidentale şi calamităţi naturale;– asigurarea şi completarea nivelului stocurilor intangibile de materii prime, materiale şi produse strategice existente în rezervele de stat şi de mobilizare pentru intervenţii operative determinate de trecerea la realizarea producţiei de tehnică militară şi armament;– măsuri de raţionalizare şi limitare a numărului de personal din sectorul administraţiei publice, reconversia şi dirijarea forţei de muncă disponibile către sectorul producţiei de apărare;– eliminarea cheltuielilor în scopuri administrative şi gospodăreşti şi raţionalizarea în acest sens a cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a sectorului public;– alte măsuri impuse de restrângerea unor activităţi şi sectoare în concordanţă cu nevoile sistemului naţional de apărare.4. Propunerile de cheltuieli ce urmează a fi înscrise în proiectul bugetului de stat pentru război se vor stabili în condiţiile preţurilor avute în vedere la elaborarea proiectului bugetului de stat pe anul respectiv.La definitivarea influenţelor rezultate ca urmare a actualizării unor indicatori valorici prevăzuţi în planul de mobilizare ce a fost elaborat în preţurile anilor anteriori, este necesar ca acestea să se bazeze pe date certe consemnate în situaţiile financiare ale agenţilor economici (de exemplu: cifra de afaceri, valoarea producţiei industriale şi agricole pe ramuri şi sectoare, valoarea investiţiilor, volumul desfacerilor de mărfuri etc.).În baza datelor actualizate prezentate de către ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale va proceda la modificarea şi actualizarea tuturor indicatorilor valorici prevăzuţi în planul de mobilizare aprobat de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării.5. La fundamentarea propunerilor de modificare a cheltuielilor prevăzute în bugetul de stat pe anul în curs în vederea determinării cheltuielilor bugetare pentru război, se vor avea în vedere toate modificările intervenite în nivelul şi structura indicatorilor specifici fiecărei categorii de cheltuieli, astfel:– în cadrul cheltuielilor de personal, definitivarea fondurilor bugetare se va efectua pornindu-se de la numărul de salariaţi propus a se finanţa de la bugetul de stat în anul curent, corectat cu reducerile corespunzătoare impuse de cerinţele redistribuirii şi asigurării cu personal a ramurilor şi sectoarelor implicate direct în producţia de armament şi tehnică militară;– la dimensionarea cheltuielilor materiale şi servicii se va ţine seama de reducerea substanţială a volumului de activitate al instituţiilor publice şi de priorităţile legate de asigurarea fondurilor pentru cheltuielile specifice privind hrana, medicamentele şi materialele sanitare, echipament şi cazarmament şi a altor cheltuieli de război;– la definitivarea cheltuielilor de capital se vor avea în vedere priorităţile stabilite prin planul de mobilizare, fondurile alocate pentru investiţii urmând a fi dirijate cu preponderenţă în industria de apărare, precum şi pentru lucrările de pregătire operativă a teritoriului pentru apărare.Pentru asigurarea unor priorităţi specifice economiei de război, listele sinteză a obiectivelor de investiţii stabilite pentru fiecare minister sau organ al administraţiei centrale ori locale, după caz, vor fi analizate şi avizate şi de către Ministerul Apărării Naţionale, potrivit modelului din anexa nr. 4.6. În baza art. 41 din Legea nr. 477/2003, prin care se stabilesc atribuţii în domeniul pregătirii economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, inclusiv pentru autorităţile administraţiei publice locale, acestea vor elabora propuneri corespunzătoare privind proiectul bugetului de stat pentru război.În ceea ce priveşte propunerile de cheltuieli din bugetele locale, la stabilirea necesarului de fonduri se impune asigurarea cu prioritate a cheltuielilor legate de pregătirea teritoriului pentru apărare, a celor privind acordarea asistenţei medicale, precum şi a măsurilor de protecţie a populaţiei civile în condiţii de război.Proiectele bugetelor locale pe ansamblul judeţului şi al municipiului Bucureşti vor fi analizate şi avizate în prealabil de către serviciile descentralizate ale Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, după care vor fi transmise Ministerului Finanţelor Publice, prin direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti.
 + 
Anexa 1CONTURI SPECIFICEutilizate în evidenţa rezervelor de mobilizare

           
    SIMBOL   DENUMIREA CLASEI ŞI A CONTURILOR
  CLASA CONT  
    SINTETIC ANALITIC
    GRAD I GRAD II  
  1 2 3 4 5
  1       Mijloace băneşti
    11     Disponibil din mijloace cu destinaţie specială
      119   Disponibil cu destinaţie specială
        119.05 Disponibil privind rezervele speciale
  2       Decontări
    21     Decontări interne
      213   Alte decontări
        213.02 Comision pentru materiale rezervă de stat şi de mobilizare
    22     Decontări cu terţii – debitori
      220   Debitori
        220.09 Debitori din cheltuieli pentru materiale şi produse rezervă de stat şi de mobilizare
        220.10 Avansuri acordate furnizorilor potrivit hotărârilor de Guvern aprobate anual privind realizarea unor acţiuni şi categorii de cheltuieli finanţate din fondurile publice
        220.11 Debitori din pagube privind materiale şi produse rezervă de stat şi de mobilizare
        220.21 Debitori din credite bugetare acordate agenţilor economici pentru operaţiuni cu materiale şi produse rezerve de mobilizare
      225   Clienţi
        225.02 Clienţi din operaţiuni privind activitatea rezervelor de stat şi de mobilizare
      231   Creditori
        231.11 Creditori pentru garanţii depuse de clienţi pentru produse şi materiale rezervă de stat şi de mobilizare
      234   Furnizori
        234.03 Furnizori pentru materiale rezervă de stat şi de mobilizare
  6       Materiale
    60     Materiale şi obiecte de inventar
      600   Materiale
        600.10 Materiale rezervă de stat şi de mobilizare
        600.11 Ambalaje pentru rezerva de stat şi de mobilizare
        600.12 Documentaţii tehnice şi tehnologice constituite în rezerva de stat şi de mobilizare
  9       Conturi în afara bilanţului
      900   Active fixe şi obiecte de inventar primite în folosinţă
      901   Active fixe luate cu chirie
      902   Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare
      905   Ambalaje de restituit
      910   Debitori scoşi din activ urmăriţi în continuare
      912   Documente respinse la viza de control financiar preventiv
      980   Debitori din amenzi şi penalităţi pretinse
      981   Documentaţii tehnice şi tehnologice constituite în rezervă de stat şi de mobilizare
      982   Materiale scoase de la rezerva de stat şi de mobilizare sub formă de împrumut
      983   Materiale scoase de la rezerva de stat şi de mobilizare pentru împrospătare
      984   Produse impure rezultate din manipularea stocurilor rezervă de stat şi de mobilizare
      985   Diferenţe provenite din erori admisibile la determinările tehnice şi pierderi normale la materiale rezervă de stat şi de mobilizare
      986   Materiale scoase de la rezerva de mobilizare pentru revigorare
      987   Materiale aprobate pentru scoaterea definitivă de la rezerva de mobilizare în scopul valorificării
      970   Abonamente la publicaţii care se urmăresc până la primire
      972   Alte operaţiuni în afara bilanţului
      988   Taxe de timbru
      989   Scrisori de garanţie bancară în lei

 + 
Anexa 2MONOGRAFIA CONTABILĂa principalelor operaţiuni privindconstituirea şi utilizarea rezervelor de mobilizare┌─────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────┐│Nr. │ CONŢINUTUL OPERAŢIUNII │ SIMBOL │ VALOAREA DE ││crt. │ ├──────────┬──────────┤ ÎNREGISTRARE ││ │ │ D │ C │ │├─────┼───────────────────────────────┼──────────┼──────────┼──────────────────┤│ A. │Constituirea stocurilor │ │ │ ││ 1. │Constituirea stocurilor rezerva│ │ │ ││ │de mobilizare cu materiale şi │ % │ 234.03 │valoarea facturată││ │ambalaje achiziţionate de la │ 600.10 │ │cost.de achiz. ││ │furnizori interni │ │ │materiale ││ │ │ 600.11 │ │cost.de achiz. ││ │ │ │ │ambalaje ││ 2. │Constituirea stocurilor rezerva│ │ │ ││ │de mobilizare cu materiale şi │ % │ 234.03 │valoarea facturată││ │ambalaje din import │ 600.10 │ │cost.de achiz. ││ │ │ │ │materiale ││ │ │ 600.11 │ │cost.de achiz. ││ │ │ │ │ambalaje ││ │ │ 213.03 │ │comision de ││ │ │ │ │import ││ │Plata furnizorilor │ 234.03 │ 700.01.1│valoarea facturată││ 3. │Completarea stocului rezerva de│ % │ 234.03 │valoarea facturată││ │mobilizare din disponibilităţi-│ 600.10 │ │cost.de achiz. ││ │le create în contul 119.05 ca │ │ │materiale ││ │urmare a valorificării unor │ 600.11 │ │cost.de achiz. ││ │materiale │ │ │ambalaje ││ │Plata furnizorilor │ 234.03 │ 119.05 │valoarea facturată││ B. │Scoaterea din stocul de rezerva│ │ │ ││ │de mobilizare │ │ │ ││ 1. │Împrospătarea fără decalare de │ │ │ ││ │termen (concomitent) │ │ │ ││ 1.a │Când operaţiunea are loc la │ 600.10 │ 600.10 │cost.de achiz. ││ │acelaşi preţ │ mat.nou │ mat.vechi│materiale ││ │Reglare rulaj cont 600.10 │ 600.10 │ 600.10 │ROŞU – cost de ││ │ │ mat.vechi│ mat.vechi│achiziţie ││ 1.b │Când operaţiunea are loc la │ 600.10 │ 600.10 │cost.de achiz. ││ │un preţ mai mare şi se desfă- │ │ │mat.nou ││ │şoară la cererea sectorului │ │ 600.10 │cost.de achiz. ││ │r.m. │ │ │mat. vechi ││ │ │ │ 234.03 │diferenţa de preţ ││ │Reglare rulaj cont 600.10 │ 600.10 │ 600.10 │ROŞU – cost de ││ │ │ mat.vechi│ mat.vechi│achiziţie ││ │Plata diferenţei de preţ │ 234.03 │ 700.01 │valoare facturată ││ │furnizorului │ │ │ ││ 2. │Împrospătare cu decalare de │ │ │ ││ │termen (3 luni) │ │ │ ││ │Operaţiunea poate avea loc la │ │ │ ││ │un preţ egal sau la un preţ mai│ │ │ ││ │mare. Înregistrările sunt │ │ │ ││ │aceleaşi ca la împrospătarea │ │ │ ││ │concomitenta │ │ │ ││ 3. │Scoateri din stocul de rezerva │ │ │ ││ │de mobilizare sub forma de │ │ │ ││ │împrumut la cererea agentului │ │ │ ││ │economic │ │ │ ││ 3.a │Când operaţiunea are loc la │ │ │ ││ │acelaşi preţ │ │ │ ││ │- acordare împrumut │ 220.06 │ 600.10 │cost de achiziţie ││ │- restituire împrumut │ 600.10 │ 220.06 │cost de achiziţie ││ │- reglare rulaj cont 600.10 │ 600.10 │ 600.10 │ROŞU – cost de ││ │ │ │ │achiziţie ││ 3.b │Când operaţiunea are loc la un │ │ │ ││ │preţ mai mare │ │ │ ││ │- acordare împrumut │ 220.06 │ 600.10 │cost achiziţie ││ │ │ │ │mat. vechi ││ │- înregistrarea diferenţei │ │ │ ││ │de preţ │ 220.06 │ 600.10 │diferenţa de preţ ││ │- restituire împrumut │ 600.10 │ 220.06 │cost achiziţie ││ │ │ │ │mat. noi ││ 3.c │Înregistrarea garanţiei depusa │ │ │ ││ │de agenţii economici │ 119.05 │ 231.11 │valoarea garanţiei││ 4. │Darea în folosinţa a unor │ │ │ ││ │mijloace fixe pentru prevenirea│ │ │ ││ │uzurii morale │ *)│ │ ││ │- înregistrarea darii în folo- │ │ │ ││ │sinţa a unor utilaje, insta- │ │ │ ││ │laţii, aparatura etc. │ 600.10 │ 600.10 │cost de achiziţie ││ │ │ analitic │ │ ││ │ │ distinct │ │ ││ │- înregistrarea obligaţiei │ │ │ ││ │agenţilor economici care uti- │ │ │ ││ │lizează produse rezerva de │ 220.09 │ 531 │valoarea facturii ││ │mobilizare potrivit legii │ │ │cuprinzând chiria ││ │ │ │ │lunara ││ │- încasarea contravalorii │ 119.05 │ 220.09 │valoarea facturii ││ │prestaţiei │ │ │cuprinzând chiria ││ │ │ │ │lunara ││ │- înregistrarea obligaţiei de │ │ │ ││ │plata faţă de bugetul statului │ 531 │ 232 │valoarea facturii ││ │ │ │ │cuprinzând chiria ││ │ │ │ │lunara ││ │- achitarea obligaţiei faţă de │ 232 │ 119.05 │valoarea facturii ││ │bugetul statului │ │ │cuprinzând chiria ││ │ │ │ │lunara ││ │- restituirea materialelor date│ 600.10 │ 600.10 │valoarea facturii ││ │în folosinţă │ │ analitic │cuprinzând chiria ││ │ │ │ distinct │lunară ││ 5.a │Scoaterea definitivă din stocul│ │ │ ││ │rezervei de mobilizare prin │ │ │ ││ │casare │ 702 │ 600.10 │ ││ │- materiale obţinute din casare│ 600.09 │ 531 │ ││ │- valorificarea materialelor │ 225.02 │ 600.09 │ ││ │- încasarea facturii │ 119.05 │ 225.02 │ ││ │- înregistrarea obligaţiei faţa│ │ │ ││ │de bugetul statului │ 531 │ 232 │ ││ │- virarea sumei la bugetul │ │ │ ││ │statului │ 232 │ 119.05 │ ││ 5.b │Scoaterea definitivă prin │ │ │ ││ │vânzare (pentru nivelarea │ │ │ ││ │stocului rezerva de mobilizare)│ │ │ ││ │- vânzare materiale şi ambalaje│ │ │ ││ │şi scăderea din gestiune │ 225.02 │ % │valoare facturata ││ │ │ │ 600.10 │cost achiz. ││ │ │ │ │materiale ││ │ │ │ 600.11 │cost achiz. ││ │ │ │ │ambalaje ││ │ │ │ 213.02 │comision de import││ │- încasarea contravalorii │ │ │ ││ │materialelor │ 119.05 │ 225.02 │valoare facturata ││ │- înregistrarea obligaţiei faţa│ 702 │ 232 │valoare facturata ││ │de bugetul statului │ │ │- T.V.A. ││ │- virarea sumei la bugetul │ 232 │ 119.05 │valoare facturata ││ │statului │ │ │şi încasata ││ │- înregistrarea T.V.A. facturat│ │ │ ││ │agenţilor economici la valori- │ │ │ ││ │ficarea stocului r.m. şi care │ 225.02 │ 232 │valoarea T.V.A. ││ │se varsă la buget │ │ │ ││ │- încasare T.V.A. (concomitent │ │ │ ││ │cu încasarea valorii materia- │ │ │ ││ │lelor, ambalajelor şi a │ │ │ ││ │comisionului │ 119.05 │ 225.02 │valoarea T.V.A. ││ │- virarea la bugetul statului │ 232 │ 119.05 │valoarea T.V.A. │└─────┴───────────────────────────────┴──────────┴──────────┴──────────────────┘––    *) În evidenta sintetica nu se înregistrează ieşirea din gestiune a stoculuirespectiv.       Pentru evidenţierea acestuia se deschide un cont analitic distinct
 + 
Anexa 3ORDONATORUL PRINCIPAL DE CREDITE ……… AVIZAT,OFICIUL CENTRAL DE STATPENTRU PROBLEME SPECIALEPROPUNERIpentru bugetul de stat pentru război

               
  – mii lei –
  DENUMIREA INDICATORILOR COD PROGRAM BUGET DE STAT INFLUENŢE PLAN DE MOBILIZARE*) PROPUNERI BUGET DE STAT PENTRU RĂZBOI %
        (+, -) (col. 1 + col. 2) col. 3/col. 1
  A B 1 2 3 4
  CAPITOLUL _________          
  1. CHELTUIELI CURENTE          
    – cheltuieli de personal          
    – cheltuieli materiale şi servicii          
    – subvenţii          
    – transferuri          
  2. CHELTUIELI DE CAPITAL          
  3. ÎMPRUMUTURI ACORDATE          
  4. RAMBURSĂRI DE CREDITE EXTERNE          
  CAPITOLUL _________          
  1. CHELTUIELI CURENTE          
    – cheltuieli de personal          
    – cheltuieli materiale şi servicii          
    – subvenţii          
    – transferuri          
  2. CHELTUIELI DE CAPITAL          
  3. ÎMPRUMUTURI ACORDATE          
  4. RAMBURSĂRI DE CREDITE EXTERNE          

––-    *) Proiecţia datelor se va efectua potrivit estimărilor din planul demobilizare, actualizate la nivelul anului în curs + 
Anexa 4ORDONATORUL PRINCIPALDE CREDITE ____________ AVIZAT,OFICIUL CENTRAL DE STAT MINISTERUL APĂRĂRIIPENTRU PROBLEME SPECIALE NAŢIONALELISTAobiectivelor de investiţii cuprinse în bugetul de stat pentru război

                         
        INV
    C+M – mii lei –
  Denumirea obiectivelor de investiţii Valoarea totală actualizată Propuneri buget de stat pentru război
  Total din care finanţat din: Observaţii
  Buget de stat Surse proprii Credite Alte surse
    TOTAL              
    din care:              
  1. Lucrări noi              
    din care:              
    a. obiective din industria de apărare              
    b. obiective pentru pregătirea teritoriului pentru apărare              
  2. Lucrări în continuare              
  3. Alte cheltuieli de investiţii              

    NOTĂ:    – Fundamentarea fondurilor necesare pentru investiţii se va efectua numaipentru obiectivele importante ale industriei de apărare şi de pregătire ateritoriului pentru apărare–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x