NORME METODOLOGICE din 16 iunie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATIICASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 6 iulie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1032 18/08/2004
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 16/06/2004
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 770/288/2004, publicat în Monitorul Oficial nr. 609 din 6 iulie 2004.
 + 
Capitolul IFondul de stimulente + 
Articolul 1Personalul din Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate, precum și din instituțiile care administrează, monitorizează și gestionează bugetele pentru care se face colectarea contribuțiilor de asigurări sociale de sănătate, respectiv casele de asigurări de sănătate și direcțiile de sănătate publică, poate beneficia de stimulente lunare și trimestriale, potrivit legii. + 
Articolul 2(1)Fondul pentru acordarea de stimulente se constituie prin virarea de către Ministerul Finanțelor Publice a unei părți de 50% din fondul total de stimulente constituit prin aplicarea cotei prevăzute de lege asupra sumelor încasate prin executare silită din sumele încasate în cadrul procedurii de reorganizare judiciară și a falimentului, precum și din surse reglementate prin alte acte normative.(2)Fondul pentru acordarea de stimulente se mai constituie și prin reținerea unei cote de 5% din sumele încasate la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate prin executarea silită, din dobânzile și penalitățile de întârziere aferente.(3)În sensul celor menționate la alin. (2), sunt supuse procedurii de executare silită persoanele fizice autorizate să desfășoare activități independente (care realizează venituri din profesii libere, venituri comerciale sau venituri din drepturile de proprietate industrială), persoanele fizice care realizează venituri din agricultură și silvicultură, persoanele fizice care nu au calitatea de salariat, dar sunt obligate să se asigure și nu se încadrează în prevederile art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, persoanele fizice care se asigură facultativ, precum și asociații unici ai societăților comerciale cu răspundere limitată.(4)În sensul celor menționate la alin. (2), sumele încasate la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate sunt cele asupra cărora a fost începută procedura de executare silită prin comunicarea somației în condițiile legii, însoțită de copia de pe titlul executoriu, ca urmare a:– plății efective efectuate din proprie inițiativă de debitor;– plății efective efectuate de un terț, persoană fizică sau juridică, care își asumă obligația de plată în numele debitorului sau alături de acesta, potrivit legii, printr-un angajament de plată sau printr-un act încheiat;– vărsămintelor efectuate ca urmare a înființării popririi, de orice terț, persoană fizică, societate bancară sau altă persoană juridică, care deține sau datorează sume de bani debitorului;– valorificării bunurilor mobile sau imobile în cadrul procedurii de executare silită.
 + 
Articolul 3(1)Sumele aferente fondului de stimulente constituit potrivit art. 2 alin. (1) se virează de Ministerul Finanțelor Publice, până la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentă, în contul colector 500111697800, deschis în acest scop pe seama Casei Naționale de Asigurări de Sănătate la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București.(2)Sumele aferente fondului de stimulente constituit potrivit art. 2 alin. (2) se virează de către casele de asigurări de sănătate, până la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentă, în contul colector al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate 500111697800, deschis la Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București.
 + 
Articolul 4Fondul de stimulente se formează după cum urmează:a)pentru Ministerul Sănătății și structurile sale teritoriale, din fondul constituit potrivit art. 2 alin. (1);b)pentru Casa Națională de Asigurări de Sănătate și structurile sale teritoriale, din fondurile constituite potrivit art. 2 alin. (1) și (2). + 
Articolul 5Din fondul de stimulente constituit potrivit art. 2 alin. (1), virat de Ministerul Finanțelor Publice în contul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, se repartizează după cum urmează:– o cotă de 75% caselor de asigurări de sănătate;– o cotă de 25% se reține la Casa Națională de Asigurări de Sănătate.Din această cotă, 30% revine Ministerului Sănătății.
 + 
Articolul 6Fondul de stimulente constituit potrivit art. 2 alin. (2) se defalchează astfel:– o cotă de 85% din suma totală rămâne la nivelul caselor de asigurări de sănătate și se utilizează pentru stimularea personalului propriu;– o cotă de 15% din suma totală se virează de casele de asigurări de sănătate la Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru stimularea personalului acesteia.
 + 
Capitolul IIRepartizarea fondului de stimulente + 
Articolul 7Fondul de stimulente se repartizează după cum urmează:a)de ministru pentru structurile ministerului și direcțiile de sănătate publică, pe baza criteriilor stabilite în prezentele norme metodologice, la propunerea conducerii acestora, cu avizul secretarului general;b)de președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pentru structurile CNAS și ale caselor de asigurări de sănătate teritoriale, pe baza criteriilor stabilite în prezentele norme metodologice, la propunerea:– conducerii direcțiilor generale, direcțiilor și serviciilor, cu avizul directorului general, la nivelul structurilor Casei Naționale de Asigurări de Sănătate;– conducerii caselor de asigurări de sănătate, la nivelul structurilor acestora.
 + 
Capitolul IIICriteriile de repartizare a fondurilor de stimulente + 
Articolul 8În aplicarea prevederilor art. 7 se stabilesc următoarele criterii de repartizare:a)pentru personalul din Ministerul Sănătății și din Casa Națională de Asigurări de Sănătate:– contribuția specială la realizarea sarcinilor Ministerului Sănătății;– contribuția la inițierea, elaborarea și avizarea actelor normative care să asigure o mai bună gestionare a bugetului asigurărilor sociale de sănătate;– competență profesională, cunoștințe în domenii conexe, inițiativă, creativitate, putere de sinteză și loialitate față de instituție, precum și disponibilitate și eficiență în îndeplinirea sarcinilor;– contribuția la buna organizare și funcționare a activității proprii din aparatul propriu al Ministerului Sănătății, Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, caselor de asigurări de sănătate, la aplicarea legislației specifice din domeniul asigurărilor sociale de sănătate;– timpul de muncă efectiv lucrat în luna de acordare a stimulentelor;– respectarea ordinii și disciplinei muncii;b)pentru personalul din casele de asigurări de sănătate și direcțiile de sănătate publică:– contribuția efectivă la activitatea de identificare a debitelor, de urmărire și încasare prin executare silită a debitorilor restanți;– contribuția personală pentru aplicarea corectă a procedurilor de executare silită;– contribuția personală la identificarea debitorilor și a modalităților optime de încasare prin executare silită a acestora;– frecvența, valoarea și dificultatea încasării debitelor din executarea silită;– gradul de periculozitate și de dificultate a acțiunilor de stabilire, urmărire și de executare silită;– competența profesională dovedită și disponibilitatea la sarcini în îndeplinirea atribuțiilor;– contribuția persoanelor la buna organizare și funcționare a activității proprii;– timpul de muncă efectiv lucrat în luna de acordare a stimulentelor;– respectarea ordinii și disciplinei muncii.
 + 
Capitolul IVAprobarea nominală a stimulentelor + 
Articolul 9(1)Aprobarea nominală a persoanelor din cadrul Ministerului Sănătății și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, care beneficiază de stimulente, se face de către ministrul sănătății, respectiv de președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, la propunerea secretarului general, respectiv a directorului general. Listele nominale vor fi avizate de conducerea direcțiilor și serviciilor din structura Ministerului Sănătății și a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.(2)Aprobarea nominală pentru directorii generali din casele de asigurări de sănătate se face de către președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.(3)Aprobarea nominală pentru directorii executivi din direcțiile de sănătate publică se face de ministrul sănătății.(4)Aprobarea nominală a persoanelor din structura caselor de asigurări de sănătate se face de către directorii generali ai acestora, pentru: directori, medicul-șef și pentru personalul din subordine, iar pentru restul personalului, la propunerea conducerii compartimentelor din structura caselor de asigurări de sănătate.(5)Aprobarea nominală a persoanelor din structura direcțiilor de sănătate publică se face de către directorii executivi ai acestora, la propunerea conducerii compartimentelor din structura acestora. + 
Articolul 10(1)Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi:a)cel mult 3 salarii de bază, pentru personalul de specialitate din Ministerul Sănătății, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate și direcțiile de sănătate publică județene, inclusiv pentru cei care ocupă funcții de conducere, precum și pentru personalul angajat în cadrul cabinetului demnitarului, cu excepția funcțiilor de demnitate publică numite în condițiile legii.(la 24-08-2004,
Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 10 , Capitolul IV a fost modificată de Articolul I din ORDINUL nr. 1.032 din 18 august 2004, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 773 din 24 august 2004
)
b)cel mult un salariu de bază pentru celălalt personal al Ministerului Sănătății, Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, caselor de asigurări de sănătate și direcțiilor de sănătate publică, care ocupă funcții în structurile administrative, de aprovizionare, secretariat, deservire, care contribuie la buna desfășurare a activității.
(2)Pentru personalul încadrat în activitatea de secretariat-administrativ, gospodărire, întreținere-reparații și de deservire, cuantumul stimulentelor cuvenite nu poate depăși un salariu de bază lunar.
 + 
Capitolul VPlata stimulentelor și evidențierea în contabilitate + 
Articolul 11Plata stimulentelor aprobate se face în cursul lunii sau al trimestrului curent pentru luna sau trimestrul precedent. + 
Articolul 12(1)Stimulentele acordate personalului din Ministerul Sănătății, Casa Națională de Asigurări de Sănătate și din structurile teritoriale ale acestora nu fac parte din salariul de bază, nu se suportă din fondul de salarii, iar asupra lor unitatea nu calculează contribuția de asigurări sociale, contribuția de asigurări sociale de sănătate și contribuția de asigurări de șomaj.(2)Stimulentele aprobate sunt supuse impozitării, potrivit legii, iar asupra lor se calculează contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de angajat.
 + 
Articolul 13Înregistrarea în contabilitate a operațiunilor privind utilizarea fondului de stimulente se efectuează în conturi analitice distincte, potrivit monografiei contabile prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice. + 
Articolul 14Execuția fondului de stimulente pentru personalul din Ministerul Sănătății, din Casa Națională de Asigurări de Sănătate și din structurile teritoriale ale acestora se raportează trimestrial o dată cu darea de seamă contabilă pentru "Instituții publice" prin formulare privind "Disponibil din mijloace cu destinație specială" – anexa nr. 15. + 
Articolul 15Sumele rămase necheltuite la finele anului se reportează în anul următor și se utilizează cu aceeași destinație.
 + 
AnexăMONOGRAFIEprivind modul de înregistrare în evidența contabilăa utilizării fondului pentru stimularea personalului ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Explicații Debit Creditcrt.───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1 Evidențiere drepturi bănești cuvenite angajațilorreprezentând sume acordate din fondul pentru 421 230stimularea personalului───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────2 Evidențiere rețineri reprezentând impozit și contribuția 230 %pentru asigurări sociale de sănătate 232233───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────3 Virarea impozitului și a contribuției pentru asigurări % 119sociale de sănătate 232233───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────4 Ridicarea numerarului din banca în vederea achităriidrepturilor cuvenite angajaților 13 119───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────5 Achitarea în numerar a drepturilor angajaților 230 13───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────6 Evidențiere drepturi bănești cuvenite angajaților plătiteprin card 230 231───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────7 Alimentarea cardurilor angajaților reprezentând sumeacordate din fondul pentru stimularea personalului 231 119───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x