NORME METODOLOGICE din 16 iunie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 2 iulie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 94 29/01/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 771 16/06/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 771 16/06/2004

privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente, materiale sanitare şi reactivi, necesare activităţii unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua Ministerului Sănătăţii



1. Dispoziţii generale1.1. Achiziţia medicamentelor, materialelor sanitare şi a reactivilor în numele şi pentru unităţile sanitare cu paturi se realizează în anul 2004 de către Ministerul Sănătăţii în conformitate cu prevederile cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 94/2004 privind abilitarea Ministerului Sănătăţii de a organiza şi de a efectua licitaţii pentru achiziţionarea de medicamente, materiale sanitare şi reactivi, necesare activităţii unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua proprie.1.2. Unităţile sanitare cu paturi încheie contracte de achiziţie publică pentru medicamente, materiale sanitare şi reactivi cu furnizorii desemnaţi câştigători la licitaţiile naţionale pentru produse la preţurile adjudecate la licitaţiile organizate în conformitate cu prevederile pct. 1.1 şi în cadrul prevederilor aprobate.2. Încheierea contractelor de furnizare de medicamente, materiale sanitare şi reactivi2.1. În urma procedurilor legale de achiziţii publice, unităţile sanitare cu paturi, în calitate de achizitor, încheie direct cu furnizorii desemnaţi câştigători contracte de furnizare de medicamente, materiale sanitare şi reactivi.2.2. Contractele menţionate la pct. 2.1 sunt valabile până la 31 decembrie 2004 şi pot fi prelungite, cu acordul părţilor, prin acte adiţionale până la 30 aprilie 2005, cu încadrarea în cantităţile adjudecate la licitaţiile organizate în anul 2004.2.3. Contractele încheiate între unitatea sanitară cu paturi, în calitate de achizitor, şi furnizori au ca obiect furnizarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor, pentru care s-au efectuat licitaţii la nivel naţional. Medicamentele, materialele sanitare şi reactivii sunt destinate consumului din unităţile sanitare cu paturi.2.4. Cantităţile de medicamente, materiale sanitare şi reactivi, necesare până la sfârşitul anului, sunt cuprinse în propunerea tehnică anexată la contractul de furnizare. Livrarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor se efectuează lunar, la termenele şi în conformitate cu clauzele contractuale, pe baza necesarului lunar stabilit de unităţile sanitare cu paturi şi cuprins în actele adiţionale la contract. Necesarul lunar de medicamente, materiale sanitare şi reactivi este transmis furnizorilor, prin comenzi ferme, în ultimele 10 zile ale lunii în curs, pentru luna următoare.2.5. În calitate de achizitor unitatea sanitară cu paturi va plăti furnizorului valoarea cantităţilor comandate şi recepţionate la preţurile adjudecate la licitaţie. Pe toată perioada derulării contractelor preţul medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor rămâne nemodificat.2.6. Contractele de furnizare au ca documente anexate:a) propunerea tehnică;b) propunerea financiară;c) graficul de livrare;d) scrisoarea de livrare lunară.3. Derularea contractelor de furnizare de medicamente, materiale sanitare şi reactiviObligaţiile părţilor:A. Obligaţiile furnizorului3.1. Furnizorul este obligat să livreze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii lunar, în baza actelor adiţionale la contractele încheiate.Medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi vor respecta: standardele prezentate de furnizor în propunerea tehnică, preţurile cuprinse în propunerea financiară, cantităţile cuprinse în comenzile lunare şi termenele de livrare cuprinse în graficul de livrare.3.2. Furnizorul este obligat să livreze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii la sediul/adresa unităţilor sanitare cu paturi şi în perioada înscrisă în graficul de livrare.Pe lângă furnizarea efectivă a produselor, furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile aferente furnizării acestora, fără a modifica preţul contractului.3.3. La livrarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor, furnizorul este obligat să comunice în scris, printr-o adresă de informare, achizitorului datele de expediere, numărul contractului, descrierea produselor, cantitatea, locul de încărcare şi cel de descărcare. Adresa de informare se întocmeşte conform modelului prezentat în anexa nr. 1.3.4. Furnizorul este obligat să ambaleze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi, astfel ca acestea să reziste la manipulare în timpul transportului, tranzitului şi al expunerii la temperaturi extreme, soare, precipitaţii etc., în aşa fel încât acestea să ajungă în bună stare la destinaţia finală.3.5. Furnizorul are responsabilitatea de a asigura produsele furnizate împotriva pierderilor sau deteriorării neprevăzute pe timpul transportului până în momentul în care acestea sunt recepţionate. După încheierea procesuluiverbal de recepţie, această responsabilitate a furnizorului încetează.3.6. Furnizorul are obligaţia de a suporta contravaloarea transportului medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor livraţi până la destinaţia finală.3.7. Furnizorul este obligat să remită următoarele documente care însoţesc medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi:a) factura fiscală;b) avizul de expediţie;c) certificatul de calitate/certificatul de valabilitate (garanţie)/certificatul de analiză;d) copia formularului de comandă.Furnizorul are obligaţia de a nominaliza, la rubrica "Cumpărător" din factura fiscală, denumirea unităţii sanitare cu paturi în calitate de achizitor şi beneficiar final. Factura fiscală în original este depusă la unitatea sanitară cu paturi achizitoare.Pe lângă factura fiscală, furnizorul remite unităţii sanitare cu paturi o dată cu medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi şi documentele prevăzute la lit. b), c) şi d). Scadenţa facturii este de 180 de zile de la data emiterii facturii.3.8. Furnizorul are obligaţia să participe direct sau printr-un delegat la recepţia cantitativă şi calitativă a medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor.3.9. Recepţia se efectuează la sediul/adresa unităţii sanitare cu paturi. Fiecare lot cu medicamente, materiale sanitare şi reactivi livraţi va fi însoţit de certificatul de calitate obţinut de furnizor de la producător.Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului, în scris, orice plângere sau reclamaţie ce apare în conformitate cu calitatea produselor.Furnizorul are obligaţia să înlocuiască în termen de 48 de ore medicamentele, materialele sanitare şi reactivii care nu corespund specificaţiilor tehnice, fără costuri suplimentare pentru achizitor.3.10. Dacă în momentul recepţiei medicamentelor termenul de valabilitate rămas este mai mic de 4 luni, achizitorul poate respinge medicamentele a căror perioadă de valabilitate rămasă este mai mică de 80% din perioada totală de valabilitate, iar furnizorul este obligat să înlocuiască integral medicamentele livrate.3.11. Furnizorul are obligaţia de a asigura în depozitele sale o cantitate cel puţin egală cu cantitatea de medicamente, materiale sanitare, reactivi ce trebuie livrată într-o perioadă de două luni.B. Obligaţiile unităţilor sanitare cu paturi în calitate de achizitor3.12. Achizitorul este obligat să plătească furnizorului valoarea cantităţii comandate la preţurile adjudecate la licitaţie.3.13. Achizitorul este obligat să transmită furnizorului în ultimele 10 zile ale lunii în curs pentru luna următoare comanda pentru medicamente, materiale sanitare şi reactivi, conform modelului prezentat în anexa nr. 2. Comanda pentru medicamente, materiale sanitare şi reactivi se întocmeşte în raport de necesarul estimat pe secţii pentru luna următoare, avându-se în vedere atât cantitatea totală contractată pe fiecare produs, cât şi stocurile existente în momentul întocmirii comenzii. Documentul va fi semnat de directorul spitalului, directorul administrativ/contabilul-şef, şeful secţiei şi farmacistul-şef.3.14. Achizitorul este obligat să primească medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi de furnizor însoţite de documentele prevăzute la pct. 3.7.Reprezentantul desemnat de conducerea spitalului va semna pe exemplarul facturii care rămâne la furnizor de primirea documentelor de însoţire.3.15. Achizitorul este obligat să efectueze pentru fiecare lot de medicamente, materiale sanitare, reactivi livraţi de furnizor recepţia cantitativă şi calitativă.Dacă în momentul recepţiei medicamentelor termenul de valabilitate rămas al acestora este mai mic de 80% din perioada totală de valabilitate, achizitorul poate respinge medicamentele livrate.3.16. În urma efectuării recepţiei se încheie procesulverbal de recepţie, document care se întocmeşte în două exemplare, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3.Un exemplar se eliberează furnizorului, iar pe baza exemplarului rămas la spital se întocmeşte Nota de intrare-recepţie.Nota de intrare-recepţie cuprinde în mod obligatoriu următoarele date: felul, cantitatea, preţul unitar, valoarea totală.Nota de intrare-recepţie se semnează de către persoanele din comisia de recepţie şi se vizează pentru exactitate şi realitate de către ordonatorul de credite şi contabilul-şef. Documentul va purta ştampila unităţii.Produsele recepţionate sunt obligatoriu înregistrate în contabilitatea unităţii sanitare. Nota contabilă este documentul care evidenţiază din punct de vedere valoric intrarea produselor recepţionate în gestiunea unităţii sanitare. Nota contabilă se semnează de către contabilul-şef.3.17. Achizitorul are obligaţia de a efectua plata medicamentelor în termen de 180 de zile de la data emiterii facturii.Documentele originale în baza cărora achizitorul efectuează plata sunt: factura, NIR şi nota contabilă.3.18. Achizitorul virează cu ordin de plată contravaloarea facturilor de medicamente, materiale sanitare şi reactivi în contul furnizorului, deschis la Trezoreria Statului. Plata se efectuează din sumele contractate cu casele de asigurări de sănătate în cadrul bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat.4. Dispoziţii finale4.1. Unităţile sanitare cu paturi sunt obligate să organizeze şi să conducă evidenţa cantitativ-valorică la farmaciile cu circuit închis.4.2. Unităţile sanitare cu paturi sunt obligate să urmărească şi să monitorizeze lunar consumul de medicamente, materiale sanitare şi reactivi.4.3. Unităţile sanitare cu paturi sunt obligate să transmită lunar direcţiilor de sănătate publică, până la data de 20 a lunii curente pentru luna expirată, situaţia detaliată a consumurilor.Monitorizarea lunară se realizează pe baza aplicaţiei informatice de raportare operativă a consumului de medicamente, materiale sanitare şi reactivi.4.4. Direcţiile de sănătate publică sunt obligate să transmită trimestrial Ministerului Sănătăţii, până la data de 25 a lunii curente pentru trimestrul expirat, situaţia centralizată pe judeţ a consumurilor.4.5. Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. + 
Anexa 1

                              ADRESA DE INFORMARE
    Către: Spitalul ……………….
    Către: Adresa …………………
    Către: Judeţul ………………..
    Stimaţi domni,
    Vă prezentăm ataşat situaţia centralizată privind desfăşurarea Contractului
  de furnizare nr. ……. din ………………. . Această situaţie este afe-
  rentă lunii …………….. şi cuprinde:
    ● situaţia livrărilor de (medicamente, materiale sanitare, reactivi, după
      caz);
    ● situaţia încasărilor aferente livrărilor de (medicamente, materiale sani-
      tare, reactivi, după caz).
    În perioada la care fac referire situaţiile prezentate au fost constatate
  următoarele elemente:
    1. ……………………………………………………………..;
    2. ……………………………………………………………..;
    3. ……………………………………………………………..;
    4. ……………………………………………………………..;
    5. ……………………………………………………………. .
    În cazul în care informaţiile nu sunt corect recepţionate, vă rugăm să con-
  tactaţi pe domnul/doamna ………………………………… pentru a le
  retransmite.
    Vă mulţumim pentru colaborare.
    Data completării ……………….
                                                             Cu stimă,
                                                             Furnizor,
                                                           ……………..
                                                        (semnătura autorizată)

 + 
Anexa 2

                                                  Înregistrare
    Spitalul ……………… Nr. …. data …./…./2004
                              FORMULAR DE COMANDĂ
    Către ………………………..
          (Numele furnizorului)
    Stimaţi domni,
    În acord cu Contractul nr. …..din data de …………….., vă solicităm
  livrarea următoarelor produse, în următoarele cantităţi:
Nr.
crt.
Produsul

Forma

Denumirea comercială

Cantitatea

1.
2.
3.
4.
….
N
    Menţionăm că aceste produse sunt cele aferente perioadei …………… şi
  se referă la poziţia ……………………… din graficul de livrare
  anexat la contract.
                                                    Mulţumim pentru colaborare.
                                                     ……………………
                                                      (semnătura autorizată)
                                                                L.S.

 + 
Anexa 3

                                                  Înregistrare
    Spitalul …………………. Nr. …. data …./…./2004
                          PROCES – VERBAL DE RECEPŢIE
    Încheiat între Spitalul ………………………………………….,
                                 (denumirea şi adresa spitalului)
    reprezentat de domnul/doamna …………….., în calitate de beneficiar,
    şi Societatea Comercială …………………………………………,
                                   (denumirea şi sediul societăţii)
    reprezentată prin domnul/doamna …………………………………..,
    în calitate de furnizor.
    În conformitate cu prevederile Contractului nr. ….. din data de …….,
  în urma solicitării beneficiarului prin comanda cu înregistrarea nr. …….
  din data de ……….., s-au livrat produse în forma şi cantitatea menţio-
  nate în anexă.
    S-a făcut inspecţia, iar livrarea corespunde:
    ♦ din punct de vedere cantitativ, cu cantitatea înscrisă în comanda bene-
      ficiarului;
    ♦ din punct de vedere al denumirii şi al formei, cu anexa la contract şi
      cu comanda beneficiarului;
    ♦ din punct de vedere calitativ, conform certificatului de calitate, nu
      sunt constatate deteriorări, iar termenul de valabilitate rămas este
      mai mare de 4 luni sau mai mare de 80% din termenul total de valabili-
      tate a produselor;
    ♦ seriile lotului sunt vizibile şi uşor de identificat atât pe ambalaje-
      le mari, cât şi pe cele individuale.
    Alte comentarii şi observaţii*1) :
_______
    *1) Cu privire la lipsuri, deteriorări, termene de valabilitate etc.
  1. …………………………………………………………….;
  2. …………………………………………………………….;
  3. …………………………………………………………….;
  4. …………………………………………………………….;
  5. …………………………………………………………… .
    Data
    …………
      Am primit, Am predat,
     ………….. ………………
  (semnătura autorizată) (semnătura autorizată)
         L.S. L.S.
    ……………. …………….

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x