NORME METODOLOGICE din 16 ianuarie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 331 din 19 mai 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREAOG 7 26/01/1998
ActulREFERIRE LAORDIN 2 16/01/2009
ART. 7REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 7REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 7REFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 85
ART. 9REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 9REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 9REFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 85
ART. 10REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 10REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 10REFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 85
ART. 11REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 11REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 12REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 12REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 12REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 27
ART. 14REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 14REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 27
ART. 17REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 17REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 19REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 100
ART. 20REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 100
ART. 21REFERIRE LALEGE 76 16/01/2002
ART. 21REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 21REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 97
ART. 21REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 99
ART. 21REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 103
ART. 21REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 104
ART. 21REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 22REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 99
ART. 22REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 100
ART. 26REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 41
ART. 26REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 169
ART. 26REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 41
ART. 26REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 169
ART. 29REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ART. 29REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 65
ART. 29REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 67
ART. 29REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 74
ART. 29REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 75
ART. 29REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ART. 29REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 65
ART. 29REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 67
ART. 29REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 74
ART. 29REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 75
ART. 29REFERIRE LALEGE 76 16/01/2002
ART. 29REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 29REFERIRE LAHG 749 23/10/1998
ART. 29REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 32REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 32REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 7
ART. 32REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 8
ART. 32REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 11
ART. 35REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 35REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 7
ART. 35REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 8
ART. 35REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 11
ART. 36REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 36REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 7
ART. 36REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 8
ART. 36REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 11
ART. 38REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 38REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 39REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 39REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 40REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 40REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 41REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 41REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ART. 43REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ART. 43REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 27
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 7 08/01/1998
ANEXA 1REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
ANEXA 1REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 6
ANEXA 1REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 8
ANEXA 1REFERIRE LAOG 7 26/01/1998 ART. 9
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 37 07/03/2001
ANEXA 2REFERIRE LAOG 7 26/01/1998
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2 16/01/2009
ActulCONTINUT DEORDIN 2 16/01/2009
ActulREFERIT DEORDIN 46 23/04/2009





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. M.2 din 16 ianuarie 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 19 mai 2009.
 + 
Capitolul IMăsuri referitoare la cadrele militare + 
Secţiunea 1Modul de soluționare a situației cadrelor militare din structurile militare – comandamente, mari unități, unități, subunități și formațiuni – din compunerea armatei, în timp de pace, care se desființează, transformă sau se redimensionează, precum și cele care se redislocă în alte localități la o distanță mai mare de 50 km + 
Articolul 1Comandanții/Șefii structurilor militare – comandamente, mari unități, unități, subunități și formațiuni -, care se desființează, transformă sau se redimensionează, precum și cele care se redislocă în alte localități la o distanță mai mare de 50 km, denumite în continuare structuri militare, vor anunța, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite. + 
Articolul 2(1)În cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare sau a unor modificări ale celor actuale, prevăzute la art. 1, comandanții/șefii structurilor militare desfășoară următoarele activități:a)le aduc la cunoștință cadrelor militare ale căror funcții nu se reduc faptul că vor fi menținute/numite în aceleași funcții prin aplicarea prevederilor art. 259 din "M.R.U.1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.105/2002*), cu modificările și completările ulterioare;*) Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.105/2002 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece are ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională.b)analizează posibilitatea încadrării cadrelor militare ale căror funcții se reduc în funcții vacante, potrivit pregătirii profesionale, cu gradul cel puțin corespunzător gradului deținut;c)le aduc la cunoștință cadrelor militare prevăzute la lit. b) funcțiile vacante din noile state de organizare, în situația în care există posibilități de încadrare, și le solicită rapoarte scrise cu opțiunile acestora;d)solicită, pe cale ierarhică, numai în situația în care în structura militară respectivă nu sunt posibilități de încadrare pentru toate cadrele militare prevăzute la lit. b), până la nivelul structurii centrale căreia i se subordonează și, la nevoie, aceasta de la celelalte structuri centrale, liste cu funcțiile vacante ce ar putea fi încadrate cu ofițeri, maiștri militari și subofițeri ale căror funcții se reduc.(2)Structurile militare cărora li s-au solicitat funcții vacante vor transmite, în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării, lista cu funcțiile vacante, fișele posturilor și tabelele cu cerințele de personal structurilor militare solicitante, iar acestea structurilor militare supuse restructurării, în cel mult două zile lucrătoare de la primirea acestor liste.(3)Comandanții/șefii structurilor militare aduc la cunoștința cadrelor militare prevăzute la alin. (1) lit. b) funcțiile vacante din noile state de organizare și cele primite conform alin. (2), în cel mult două zile lucrătoare de la data primirii listelor cu funcțiile vacante, și solicită rapoarte scrise cu opțiunile acestora.
 + 
Articolul 3Rapoartele cu opțiunile cadrelor militare menționate la art. 2 alin. (1) lit. b), listele cu funcțiile vacante, memoriile originale, fișele posturilor, tabelele cu cerințele de personal și alte date suplimentare vor fi trimise în termen de 3 zile lucrătoare de la data prevăzută la art. 2 alin. (3) secretariatelor tehnice ale comisiilor de selecție care au în competență analizarea funcțiilor pentru care au optat. + 
Articolul 4Cadrele militare menționate la art. 2 alin. (1) lit. b) vor fi analizate, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea documentelor, de comisiile de selecție, ierarhizate pe baza punctajului obținut potrivit criteriilor, standardelor, principiilor și regulilor prevăzute în anexa nr. 4 la „M.R.U.3/4 – Norme privind organizarea și funcționarea sistemului de selecție și ierarhizare în vederea evoluției în carieră a cadrelor militare din Ministerul Apărării”, aprobate prin Ordinul ministrului apărării nr. M.179/2007**), modificate prin Ordinul ministrului apărării nr. M.221/2007**), și vor fi propuse, pentru a fi încadrate, în ordinea descrescătoare a numărului de puncte obținute, în limitele statelor de organizare, în aceeași unitate sau în alte unități.**) Ordinul ministrului apărării nr. M.179/2007 și Ordinul ministrului apărării nr. M.221/2007 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece au ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională.
 + 
Articolul 5(1)Președintele comisiei de selecție va transmite, în cel mult două zile lucrătoare de la desfășurarea ședinței, comandanților/șefilor care au competențe de numire în funcții, propunerile de încadrare pe funcții vacante.(2)În termen de două zile lucrătoare de la data înregistrării documentelor cu propunerile comisiilor de selecție, comandanții/șefii care, prin ordin al ministrului apărării naționale, au stabilite competențe de a aproba aceste propuneri vor dispune ca deciziile luate să fie comunicate secretariatelor tehnice.
 + 
Articolul 6(1)În termen de două zile lucrătoare de la primirea deciziilor comandanților/șefilor menționați la art. 5 alin. (2), secretariatele tehnice ale comisiilor de selecție vor transmite structurilor militare supuse restructurării modul de soluționare și memoriile originale ale fiecărui cadru militar analizat.(2)Comandanții/șefii structurilor militare vor aduce la cunoștință, în scris, cadrelor militare în cauză deciziile comandanților/șefilor menționați la art. 5 alin. (2), în termen de două zile lucrătoare de la primirea acestora.
 + 
Articolul 7(1)Cadrelor militare menționate la art. 2 alin. (1) lit. b), care nu au fost numite în funcții potrivit pregătirii profesionale, cu gradul cel puțin corespunzător gradului deținut, li se aduc la cunoștință funcțiile care au rămas vacante după propunerile de numire inițiale ale comisiilor de selecție.(2)Acestea optează, din nou, pentru funcțiile rămase, urmând a fi reluate încă o dată procedurile de analizare, ierarhizare, propunere pentru încadrare și numire, menționate la art. 3-6.(3)În situația în care și după reluarea procedurilor prevăzute la alin. (2) cadrele militare care nu au reușit să fie încadrate în funcțiile pentru care au optat vor fi numite în funcțiile disponibile potrivit pregătirii profesionale, cu gradul cel puțin corespunzător gradului deținut.(4)Cadrele militare prevăzute la alin. (3), pentru care nu au fost identificate funcții în care să fie numite, prevăzute cu grad cel puțin egal cu cel pe care îl au, precum și cele care inițial au optat pentru a fi menținute în funcții cu drepturi echivalente celei îndeplinite cu grad egal sau superior gradului deținut, dar nu a existat această posibilitate, pot prezenta comandanților/șefilor structurilor militare, în maximum două zile lucrătoare de la înștiințare, rapoarte de trecere în rezervă cu data intrării în vigoare a statelor de organizare, în care vor preciza articolul din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, pentru care optează, în condițiile art. 85 lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, iar cele care nu optează pentru trecerea în rezervă vor fi puse la dispoziție în vederea încadrării.
 + 
Articolul 8Cadrele militare ale căror funcții se reduc și nu solicită, prin rapoarte personale, numirea în mai multe funcții vacante în aceeași unitate, potrivit pregătirii profesionale, cu gradul cel puțin corespunzător gradului deținut, vor fi analizate, ierarhizate de comisiile de selecție și propuse pentru încadrare numai pe locurile rămase vacante după numirea tuturor cadrelor militare menționate la art. 2, care au solicitat, prin raport, încadrarea în funcții. + 
Articolul 9În situația în care pentru cadrele militare menționate la art. 8 nu au fost identificate funcții în care să fie numite, acestea pot prezenta comandanților/șefilor structurilor militare, în maximum două zile lucrătoare de la înștiințare, rapoarte de trecere în rezervă cu data intrării în vigoare a statelor de organizare, în care vor preciza articolul din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, pentru care optează, în condițiile art. 85 lit. e) din Legea nr. 80/1995, cu modificările și completările ulterioare, iar cele care nu optează pentru trecerea în rezervă vor fi puse la dispoziție în vederea încadrării. + 
Articolul 10La expirarea perioadei de punere la dispoziție prevăzute de lege, cadrele militare pentru care nu au fost identificate funcții în care să fie numite vor fi trecute în rezervă prin aplicarea art. 85 lit. e) din Legea nr. 80/1995, cu modificările și completările ulterioare, în condițiile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare. + 
Articolul 11(1)Propunerile privind trecerile în rezervă ale cadrelor militare menționate la art. 7 alin. (4) și art. 9 vor fi înaintate ierarhic de către structurile militare din care fac parte comandanților/șefilor care au stabilite competențe în acest sens, în maximum 3 zile lucrătoare.(2)La rapoartele cu propunerile de trecere în rezervă a cadrelor militare, menționate la art. 7 alin. (4), art. 9 și 10, se vor anexa tabelele cu principalele date de evidență, întocmite conform modelului cuprins în anexa nr. 1, Nota de fundamentare a fondurilor necesare aplicării Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, întocmită conform modelului din anexa nr. 2, și memoriile originale ale cadrelor militare.(3)Rapoartele cu propunerile de trecere în rezervă, însoțite de nota de fundamentare, centralizată, a fondurilor necesare aplicării Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, înainte de a fi supuse aprobării comandanților/șefilor care au competențe de trecere în rezervă, vor fi trimise Direcției financiar-contabile, pentru avizare, în conformitate cu legislația în domeniu.
 + 
Secţiunea a 2-aModul de soluționare a situației cadrelor militare din structuri militare nesupuse restructurării + 
Articolul 12(1)În funcție de necesarul de personal și de fondurile alocate, cadrele militare din unitățile care nu sunt supuse restructurării pot opta pentru trecerea în rezervă în condițiile prevederilor art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, doar în limita procentajelor pe corpuri de cadre, categorii de ofițeri, maiștri militari și subofițeri, grade militare și pe baza criteriilor aprobate anual, în ultima decadă a lunii martie, de Consiliul de Planificare a Apărării, la propunerile structurilor centrale prezentate centralizat, de Direcția management resurse umane, numai în situația în care se constată că la unele categorii de cadre militare și grade militare, în mod deosebit la cele superioare, există un excedent care ar conduce la imposibilitatea de promovare în funcție și înaintare în grad a cadrelor militare aflate la baza ierarhiei militare.(2)Procentajele anuale aprobate, prevăzute la alin. (1), vor fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei din luna aprilie.(3)În acest sens, cadrele militare vor prezenta comandanților/șefilor structurilor militare rapoarte personale scrise, în care vor menționa și articolele din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, pentru care optează să li se aplice la trecerea în rezervă. + 
Articolul 13(1)Comandanții/șefii structurilor militare vor înainta comisiei unice, aprobată în acest scop de către ministrul apărării naționale, rapoartele cadrelor militare.(2)Situația cadrelor militare menționate la alin. (1) va fi analizată în decada a doua a ultimei luni din fiecare semestru de către comisia unică, care, pe baza criteriilor prevăzute la art. 12 alin. (1), va propune, după caz, trecerea cadrelor militare în rezervă sau menținerea în activitate.(3)Numărul cadrelor militare rezultat din procentajele anuale aprobate ce pot trece în rezervă se distribuie egal pentru cele două sesiuni ale comisiei unice prevăzute la alin. (1), fracțiunile rotunjindu-se în plus.(4)Propunerile comisiei unice se supun aprobării ministrului apărării naționale, iar hotărârea se comunică comandanților/șefilor structurilor centrale de care aparțin, în scopul inițierii demersurilor de punere în aplicare a acesteia.
 + 
Articolul 14(1)Procentajele pe corpuri de cadre, categorii de ofițeri, maiștri militari și subofițeri, grade militare, precum și criteriile în baza cărora vor fi analizate cadrele militare din Direcția generală de informații a apărării și structurile subordonate vor fi aprobate de ministrul apărării naționale, la propunerea directorului general al acestei direcții, și nu vor fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei.(2)Solicitările privind trecerea în rezervă în condițiile art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, a cadrelor militare din Direcția generală de informații a apărării și structurile subordonate acesteia vor fi analizate și soluționate de către comisia de selecție a acestei direcții generale pentru funcțiile de ofițeri cu grade de până la colonel/similar, inclusiv, și pentru funcțiile de maiștri militari și subofițeri.(3)Propunerile comisiei de selecție privind trecerea în rezervă a cadrelor militare din Direcția generală de informații a apărării și structurile subordonate vor fi înaintate spre aprobare conform competențelor privind trecerea în rezervă a cadrelor militare stabilite prin "M.R.U.-1/2, competențe exercitate în domeniul resurselor umane de conducătorii, comandanții și șefii structurilor din Ministerul Apărării", aprobate prin Ordinul ministrului apărării nr. M.63/2007*), cu modificările și completările ulterioare.*) Ordinul ministrului apărării nr. M.63/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare și securitate națională.
 + 
Articolul 15Prevederile prezentei secțiuni nu se aplică cadrelor militare care sunt în curs de executare a unui angajament/contract de 8 ani încheiat cu Ministerul Apărării Naționale pentru a îndeplini serviciul militar, a primului angajament/contract de 4 ani încheiat cu Ministerul Apărării Naționale pentru a îndeplini serviciul militar ca urmare a trecerii în rândul cadrelor militare în activitate pe filiera indirectă sau a unui contract încheiat pe o durată mai mică, în urma participării la un curs de perfecționare a pregătirii.
 + 
Capitolul IIMăsuri referitoare la soldații și gradații voluntari + 
Articolul 16(1)Comandanții/șefii structurilor militare vor anunța, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite.(2)În cel mult 10 zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare sau a unor modificări ale celor actuale, prevăzute la art. 1, comandanții/șefii structurilor militare desfășoară următoarele activități:a)le aduc la cunoștință soldaților și gradaților voluntari ale căror funcții nu se reduc faptul că vor fi menținuți în aceleași funcții;b)analizează posibilitatea încadrării soldaților și gradaților voluntari ale căror funcții se reduc, în funcții vacante, potrivit pregătirii profesionale;c)le aduc la cunoștință soldaților și gradaților voluntari prevăzuți la lit. b) funcțiile vacante din noile state de organizare, în situația în care există posibilități de încadrare, și le solicită rapoarte scrise cu opțiunile acestora;d)solicită, pe cale ierarhică, numai în situația în care în structura militară respectivă nu sunt posibilități de încadrare pentru toți soldații și gradații voluntari prevăzuți la lit. b), până la nivelul structurii centrale căreia i se subordonează și, la nevoie, aceasta de la celelalte structuri centrale, liste cu funcțiile vacante ce ar putea fi încadrate cu soldații și gradații voluntari ale căror funcții se reduc.(3)Structurile militare cărora li s-au solicitat funcții vacante vor transmite, în termen de cel mult 7 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării, lista cu funcțiile vacante, fișele posturilor și tabelele cu cerințele de personal structurilor militare solicitante, iar acestea structurilor militare supuse restructurării, în cel mult 3 zile lucrătoare de la primirea acestor liste.(4)Comandanții/șefii structurilor militare aduc la cunoștința soldaților și gradaților voluntari prevăzuți la alin. (2) lit. b) funcțiile vacante din noile state de organizare și cele primite conform alin. (3), în cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii listelor cu funcțiile vacante, și solicită rapoarte scrise cu opțiunile acestora de încadrare.(5)În funcție de opțiunea exprimată în raport și de funcțiile vacante, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data exprimării opțiunilor prin rapoarte scrise, aceștia vor fi numiți în funcții sau mutați în interesul serviciului, conform instrucțiunilor în vigoare. + 
Articolul 17(1)Situația nominală a soldaților și gradaților voluntari pentru care nu au fost identificate funcții în care să fie numiți, însoțită de nota de fundamentare, centralizată, a fondurilor necesare aplicării Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se va înainta pe cale ierarhică Direcției financiarcontabile, pentru avizare, în conformitate cu legislația în domeniu.(2)După primirea avizului, soldații și gradații voluntari pentru care nu au fost identificate funcții în care să fie numiți vor fi trecuți în rezervă cu data intrării în vigoare a statelor de organizare, iar comandanții/șefii structurilor militare din care aceștia fac parte le vor elibera adeverințe, din care să rezulte că îndeplinesc condițiile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, și care constituie baza plății drepturilor bănești cuvenite.
 + 
Capitolul IIIMăsuri referitoare la personalul civil + 
Secţiunea 1Modul de soluționare a situației funcționarilor publici + 
Articolul 18(1)Comandanții/șefii structurilor militare vor anunța, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite.(2)În cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, dar nu cu mai puțin de 30 de zile calendaristice înainte de data intrării în vigoare a noului stat de organizare, comandanții/șefii structurilor militare analizează și aduc la cunoștință funcționarilor publici modificările intervenite în situația funcțiilor publice, în vederea menținerii funcționarilor publici în funcții, renumirii acestora în noi funcții publice sau eliberării din funcții, după caz, în termenele legale.
 + 
Articolul 19(1)În cazul în care asupra funcțiilor publice au intervenit în statul de organizare anumite modificări dintre cele prevăzute în mod expres la art. 100 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare, dacă „se modifică atribuțiile aferente unei funcții publice mai puțin de 50%”, „sunt reduse atribuțiile” unei microstructuri, „este schimbată denumirea fără modificarea în proporție de peste 50% a atribuțiilor aferente funcției publice” sau „este schimbată structura”/componența microstructurii, funcționarii publici de execuție vor fi renumiți în noile funcții publice sau, după caz, în noile microstructuri, prin emiterea unui nou ordin de numire în funcția publică, începând cu data intrării în vigoare a noului stat de organizare.(2)Numirea funcționarilor publici în aceste cazuri se face respectându-se criteriile prevăzute la art. 100 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, respectiv categoria, clasa și, după caz, gradul profesional ale funcționarului public, îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcția publică, pregătirea profesională a funcționarului public, precum și desfășurarea unor activități similare de către funcționarul public în cauză.
 + 
Articolul 20(1)Desființarea/radierea/transformarea în funcții militare sau în funcții de personal civil contractual a funcțiilor publice se justifică în cazul în care atribuțiile aferente acestora se modifică în proporție de peste 50% sau dacă sunt modificate condițiile specifice de ocupare a posturilor, respectiv cele referitoare la studii, potrivit art. 100 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.(2)Structura militară angajatoare nu poate înființa posturi similare celor desființate pentru o perioadă de un an de la data reorganizării, conform prevederilor art. 100 alin. (5) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 21(1)În situațiile prevăzute la art. 20 alin. (1), comandantul/șeful structurii militare angajatoare va dispune eliberarea din funcția publică pentru motive neimputabile funcționarilor publici prin ordin de eliberare din funcția publică, conform art. 97 lit. c) și art. 99 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare. Ordinul de eliberare din funcția publică, care se comunică funcționarului public în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere, cuprinde informații privind:a)data începând cu care funcția publică în care funcționarul public a fost numit este supusă reorganizării/restructurării;b)temeiul legal prin care s-a dispus eliberarea funcționarului public din funcția publică;c)motivul pentru care s-a dispus eliberarea din funcția publică;d)perioada de preaviz acordată funcționarului public, care este de 30 de zile calendaristice, conform prevederilor art. 99 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare;e)posibilitatea contestării Ordinului de eliberare din funcție la instanța de contencios administrativ;f)lista funcțiilor publice vacante existente în structura militară, care corespund cu pregătirea și experiența profesională ale funcționarului public, și termenul până la care acesta poate opta pentru numirea în una dintre acestea;g)mențiunea că au fost solicitate expres funcțiile publice vacante din celelalte structuri centrale ale ministerului, precum și de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici, care vor fi puse la dispoziția funcționarului public de îndată ce vor fi primite.(2)Ordinul se încheie în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, și este semnat de către comandantul/șeful structurii militare angajatoare, consilierul juridic și funcționarul public în cauză.(3)Comandantul/șeful structurii militare are obligația de a solicita Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, potrivit prevederilor art. 99 alin. (6) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, prin Direcția management resurse umane, lista funcțiilor publice vacante, în interiorul celor 30 de zile calendaristice de preaviz acordat funcționarului public a cărui funcție publică se desființează.(4)În perioada de preaviz, comandantul/șeful structurii militare angajatoare poate acorda celui în cauză reducerea programului de lucru, până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor salariale cuvenite, conform prevederilor art. 99 alin. (4) din aceeași lege.(5)În situația în care în termenul de 30 de zile calendaristice de preaviz funcționarii publici nu au fost numiți prin mutare sau transfer într-o altă funcție publică, raporturile de serviciu ale funcționarilor publici încetează. Funcționarii publici sunt eliberați din funcția publică, în baza art. 97 lit. c) și a art. 99 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, fapt ce se consemnează în finalul ordinului de numire în funcția publică a persoanei în cauză.(6)Funcționarii publici eliberați din funcție vor fi incluși în corpul de rezervă al funcționarilor publici, gestionat de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici. Structura militară angajatoare are obligația de a comunică Direcției management resurse umane, în termen de 5 zile lucrătoare de la data eliberării din funcție, o copie de pe ordinul de eliberare din funcția publică, precum și detaliile de contact ale funcționarului public în cauză pentru a fi comunicate Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.(7)Redistribuirea funcționarilor publici de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici se poate face fie într-o funcție publică de aceeași categorie, clasă și grad profesional cu funcția publică deținută de funcționarul public, fie într-o funcție publică inferioară celei deținute de funcționarul public, dar numai cu acordul scris al acestuia, conform art. 104 alin. (2) și (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.(8)Structura militară angajatoare are obligația de a întocmi și de a înainta documentația necesară pentru ca funcționarii publici eliberați din funcție să beneficieze de măsurile de protecție socială, reprezentate de drepturi din bugetul asigurărilor pentru șomaj care sunt acordate în baza art.103 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, și a prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, precum și de plăți compensatorii, acordate în baza Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare. + 
Articolul 22(1)În cazul existenței unor funcții publice vacante în statul de organizare din cadrul aceleiași structuri militare, funcționarul public care a ocupat o funcție publică de conducere desființată are prioritate la ocuparea unei funcții publice vacante de nivel inferior, dacă solicită aceasta, potrivit art. 99 alin. (7) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.(2)În cazul în care există mai mulți funcționari publici de conducere dintre cei menționați la alin. (1), care îndeplinesc condițiile pentru a fi numiți pe aceeași funcție publică de conducere sau de execuție, se organizează examen, la care participă numai funcționarii publici ale căror funcții publice se desființează potrivit art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.(3)Termenul menționat la art. 21 alin. (1) lit. f), până la care funcționarii publici trebuie să opteze pentru una dintre funcțiile publice vacante, se stabilește astfel încât să permită structurii militare angajatoare organizarea unor eventuale examene până la finalizarea perioadei de preaviz.(4)În cazul în care există mai mulți funcționari publici de execuție ale căror funcții se desființează și care îndeplinesc condițiile pentru a fi numiți pe aceeași funcție, se organizează examen, la care participă numai funcționarii publici ale căror funcții publice se desființează potrivit art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.(5)În cazul în care după examenele menționate la alin. (2) și (4) mai există funcții publice vacante, acestea se pot ocupa prin transfer în interesul serviciului sau la cererea funcționarilor publici din alte structuri centrale ale ministerului. Astfel, în acord cu prevederile art. 99 alin. (5) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, în interiorul celor 30 de zile de preaviz acordat funcționarului public, comandanții/șefii structurilor militare solicită șefilor celorlalte structuri centrale lista conținând funcțiile publice vacante care pot fi ocupate prin transfer. + 
Articolul 23În cazul în care se desființează funcțiile unor persoane ale căror raporturi de serviciu sunt suspendate, în condițiile legii, funcțiile respective se păstrează pe un stat-anexă până la data revenirii titularilor pe posturi, urmând ca aceștia să beneficieze de drepturile de șomaj și plăți compensatorii. + 
Articolul 24Nu beneficiază de sumele cu titlu de plată compensatorie funcționarii publici numiți pe perioadă determinată în funcții publice devenite temporar vacante.
 + 
Secţiunea a 2-aModul de soluționare a situației personalului civil contractual + 
Articolul 25(1)Comandanții/șefii structurilor militare vor anunța, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite.(2)În cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, dar nu cu mai puțin de 15 zile lucrătoare înainte de data intrării în vigoare a noului stat de organizare, comandanții/șefii structurilor militare analizează și aduc la cunoștință personalului civil contractual modificările intervenite în situația funcțiilor de personal civil contractual, în vederea menținerii acestuia în funcții, reîncadrării în noi funcții prin examen/concurs sau concedierii din motive neimputabile, după caz, în termenele legale.
 + 
Articolul 26În cazul în care asupra funcțiilor de personal civil contractual din statul de organizare au intervenit anumite modificări, în sensul schimbării denumirii acestor funcții, fără a se modifica nivelul/natura studiilor prevăzute în fișele posturilor, precum și salarizarea persoanelor încadrate pe funcțiile inițiale, pentru persoanele respective nu se emit decizii de concediere, ci acestea vor fi menținute cu același salariu pe funcțiile prevăzute cu noua denumire, încheindu-se act adițional la contractul individual de muncă, începând cu data intrării în vigoare a noului stat de organizare, potrivit art. 41 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 27(1)În cazul în care unele microstructuri sau funcții de personal civil contractual sunt preluate de la o structură militară care a fost supusă reorganizării sau restructurării la o altă structură militară, transferul structurii sau al unor părți ale acesteia nu poate constitui motiv de concediere a salariaților de către cedent ori de către cesionar, în conformitate cu prevederile art. 169 din Legea nr. 53/2003, cu modificările și completările ulterioare. Preluarea se consemnează în carnetul de muncă, succesiv, de către ambele structuri militare.(2)Pentru persoanele aflate pe funcțiile menționate la alin. (1) nu se emit decizii de concediere, ci acestea își păstrează încadrarea și salarizarea, dacă este posibil, potrivit art. 169 din Legea nr. 53/2003, cu modificările și completările ulterioare. Dacă nivelul salariului personalului civil din structura militară preluată este mai mare decât nivelul maxim al salariului prevăzut pentru același tip de funcție din structura militară care preia, civililor preluați li se va asigura maximul salariului prevăzut pentru treapta/gradul funcției corespunzătoare din noua structură.(3)Dacă sunt preluate mai puține funcții decât cele existente inițial în structura supusă reorganizării/restructurării, persoanele care ocupă posturile ce se preiau vor fi testate în scopul selectării, în ordinea punctajelor obținute.(4)În situațiile prevăzute la alin. (2) și (3), salariaților civili din structura militară care preia funcțiile altei structuri și ale căror funcții nu au fost modificate nu li se emit decizii de concediere. Ei nu vor fi examinați, ci vor fi menținuți pe aceleași funcții, cu păstrarea încadrării și salarizării avute anterior modificării statului de organizare.
 + 
Articolul 28În cazul în care numărul de funcții de același tip, prevăzute în noul stat de organizare, este egal sau mai mare cu numărul unor astfel de funcții ocupate din statul anterior, personalului civil contractual nu i se emite decizie de concediere și va rămâne pe post, cu menținerea contractului individual de muncă și a salariului. + 
Articolul 29(1)Desființarea/radierea/transformarea în funcții militare a funcțiilor de personal civil contractual trebuie să fie efectivă și să aibă o cauză reală și serioasă, în baza art. 65 din Legea nr. 53/2003, cu modificările și completările ulterioare.(2)În cazul în care se reduc numeric funcții de același tip fără a putea fi identificate, în perioada premergătoare emiterii deciziei de concediere se va organiza o testare a persoanelor care ocupă aceste posturi.(3)Prin funcții care nu pot fi identificate se înțelege același tip de funcții, cu aceeași denumire, pentru care sunt prevăzute aceleași atribuții și salarizare, precum și același/aceeași nivel/natură al/a studiilor.(4)Testarea se desfășoară în perioada cuprinsă între data înregistrării statului de organizare la compartimentul documente clasificate, aceasta fiind data oficială de luare la cunoștință despre eventualele funcții desființate de către comandantul/șeful structurii militare angajatoare, după analiza și comunicarea prevederilor noului stat de organizare menționate la art. 25, și data emiterii deciziei de concediere. Componența comisiei de testare va fi cea prevăzută în Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naționale nr. M-29/1999*) pentru aprobarea Instrucțiunilor de aplicare la specificul Ministerului Apărării Naționale a Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanțelor profesionale individuale și de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 749/1998, cu modificările și completările ulterioare.*) Ordinul ministrului apărării naționale nr. M-29/1999 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională.(5)În limita numărului de funcții prevăzute în noul stat de organizare, cei selectați prin testare sunt menținuți pe posturi, cu păstrarea salarizării avute anterior. Selecția se face în ordinea punctajelor obținute la testare. Cei neselectați și rămași neîncadrați beneficiază de dreptul de preaviz, consemnat în decizia de concediere, iar data încetării contractului individual de muncă trebuie să coincidă cu data intrării în vigoare a statului de organizare, potrivit prevederilor art. 65 din Legea nr. 53/2003, cu modificările și completările ulterioare.(6)Pentru persoanele care nu pot fi reîncadrate sau menținute pe posturi, comandantul/șeful structurii militare are obligația de a emite decizia de concediere, în conformitate cu prevederile art. 74 și 75 din Legea nr. 53/2003, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 58 și anexa nr. 4 la „M.R.U. -6/3, Regulamentul de ordine interioară pentru personalul civil din Ministerul Apărării”, aprobat prin Ordinul ministrului apărării nr. M.127/2007**).**) Ordinul ministrului apărării nr. M.127/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională.(7)Decizia de concediere se comunică în scris salariatului și trebuie să conțină în mod obligatoriu:a)data începând cu care funcția de personal civil contractual este desființată prin reorganizarea/restructurarea structurii militare angajatoare;b)motivele și baza legală în temeiul căreia se dispune concedierea;c)durata preavizului care nu poate fi mai mică de 15 zile lucrătoare, cu menționarea expresă a perioadei corespunzătoare;d)lista tuturor locurilor de muncă disponibile în structura militară angajatoare și precizarea termenului în care salariații urmează să opteze pentru a ocupa o funcție de personal civil contractual vacantă dintre cele aflate pe listă. Personalul civil contractual are la dispoziție un termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei de concediere, pentru a-și manifesta în scris consimțământul cu privire la locurile de muncă oferite, situație în care se întocmește act adițional la contractul individual de muncă, în condițiile legii. Dacă există mai multe persoane dintre cele care primesc decizie de concediere care optează pentru aceleași locuri de muncă se organizează examen/concurs, după caz. În situația în care acești salariați nu își manifestă în scris consimțământul în termenul legal sau refuză locurile de muncă oferite, angajatorul poate face noi încadrări pe locurile de muncă rămase vacante;e)termenul și instanța judecătorească competentă la care cel care urmează a fi concediat poate contesta decizia de concediere, potrivit prevederilor legale în vigoare.(8)Structura militară angajatoare are obligația de a solicita funcțiile de personal civil contractual vacante structurilor militare dislocate în aceeași garnizoană, care vor răspunde, în cel mult 10 zile calendaristice de la primirea solicitării acestora, posturile de personal civil contractual vacante, în vederea ocupării prin concurs/examen a acestora, respectându-se reglementările în domeniu.(9)Structura militară angajatoare are obligația de a întocmi și de a înainta documentația necesară pentru ca personalul civil contractual disponibilizat să beneficieze de măsurile de protecție socială, reprezentate de drepturi din bugetul asigurărilor pentru șomaj, care sunt acordate în baza art. 67 din Legea nr. 53/2003, cu modificările și completările ulterioare, și a Legii nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și de plăți compensatorii acordate în baza Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 30În cazul în care se desființează funcțiile de personal civil contractual ale căror raporturi de muncă sunt suspendate, în condițiile legii, funcțiile respective se păstrează pe un stat-anexă până la data revenirii titularilor pe post, urmând ca aceștia să beneficieze de drepturile de șomaj și de plăți compensatorii. + 
Articolul 31Nu beneficiază de sumele cu titlu de plată compensatorie personalul civil încadrat cu contract de muncă pe perioadă determinată pe posturi devenite temporar vacante.
 + 
Capitolul IVMăsuri cu caracter financiar + 
Articolul 32Sumele reprezentând plățile compensatorii prevăzute la art. 7, 8 și 11 din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se stabilesc în raport cu solda lunară netă. + 
Articolul 33Baza de calcul a soldei lunare nete o constituie solda lunară brută din ultima lună de activitate, din care se scade impozitul prevăzut de lege, fără a se deduce contribuțiile obligatorii și deducerea personală. + 
Articolul 34(1)Solda lunară brută din ultima lună de activitate se compune din solda de funcție, solda de grad, indemnizația de dispozitiv și, după caz, gradații, solda de merit și indemnizația de comandă.(2)Ultima lună de activitate este luna schimbării poziției de activitate, stabilită prin ordinul de trecere în rezervă.(3)În cazul în care în ultima lună de activitate au avut loc modificări ale soldelor de funcție și/sau de grad ori, după caz, alte schimbări ale elementelor soldei lunare, solda lunară brută se calculează ca medie a soldei zilnice corespunzătoare situației avute în ultima lună de activitate.(4)Solda zilnică se calculează raportându-se solda lunară brută, corespunzătoare situațiilor prevăzute la alin. (3), la numărul de zile calendaristice din luna respectivă.(5)Soldele de funcție și de grad se calculează pe baza coeficienților de ierarhizare ai acestora și a valorii de referință sectorială, în vigoare la data trecerii în rezervă. + 
Articolul 35(1)Plățile compensatorii prevăzute la art. 7, 8 și 11 din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se stabilesc pentru ani întregi.(2)Numărul de ani întregi se determină ca diferență între vârsta de 55 de ani și vârsta persoanei în cauză, avută la data trecerii în rezervă, exprimată în ani, luni și zile. Din diferența rezultată fracțiunile de ani se neglijează.
 + 
Articolul 36(1)Alocarea la plata drepturilor bănești corespunzătoare sumelor reprezentând plățile compensatorii prevăzute la art. 7, 8 și 11 din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se face prin ordin de zi pe unitate de către structura care gestionează documentele de evidență a personalului.(2)Proiectul ordinului de zi pe unitate este supus controlului financiar preventiv propriu.
 + 
Articolul 37(1)Vechimea în serviciu care se ia în calcul la stabilirea numărului de plăți compensatorii este perioada în care o persoană s-a aflat în una dintre următoarele situații:a)a avut calitatea de cadru militar în activitate;b)a avut calitatea de militar angajat pe bază de contract, precum și de soldat sau gradat voluntar;c)a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen sau, după caz, ca militar cu termen redus;d)a fost concentrat sau mobilizat ca rezervist;e)a avut calitatea de elev (student) în instituțiile militare de învățământ pentru formarea ofițerilor, maiștrilor militari și subofițerilor (mai puțin în liceele militare);f)a prestat muncă în temeiul unui contract individual de muncă/raport de serviciu încheiat cu structuri din instituțiile de apărare, ordine publică și siguranță națională;g)a urmat, potrivit legii, programul de instruire pentru formarea soldaților și gradaților voluntari;h)a participat la cursuri de formare a ofițerilor, maiștrilor militari și subofițerilor pe filieră indirectă.(2)Dovada privind vechimea în serviciu se face cu carnetul de muncă, livretul militar sau cu alte acte doveditoare legale.
 + 
Articolul 38(1)Plățile compensatorii acordate cadrelor militare și soldaților și gradaților voluntari se suportă, conform reglementărilor legale în vigoare la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, de la capitolul 68.01, subcapitolul 08, articolul 57.01 "Plăți compensatorii".(2)Drepturile cuvenite cadrelor militare și soldaților și gradaților voluntari disponibilizați pe baza Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se plătesc de structurile financiar-contabile ale unităților militare în cauză, iar pentru cele desființate, de unitățile militare prin care se asigură lichidarea gestiunilor și preluarea obligațiilor financiare.(3)Fondurile necesare pentru acoperirea cheltuielilor efectuate în baza Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, și a prezentelor norme metodologice se solicită prin cererea de credite de către unitățile militare prin care se fac plățile, potrivit reglementărilor în vigoare. + 
Articolul 39(1)Personalul disponibilizat în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, beneficiază de plăți compensatorii o singură dată.(2)Plățile compensatorii se acordă, de regulă, în termen de 60 de zile de la data schimbării poziției de activitate, cu încadrarea în fondurile aprobate prin buget cu această destinație.
 + 
Articolul 40Fișele de pensie care se transmit Direcției financiar-contabile vor cuprinde următoarele mențiuni:a)la baza legală pentru trecerea în rezervă se va adăuga și articolul din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, în temeiul căruia s-a deschis dreptul la pensie;b)numărul de solde și suma reprezentând plățile compensatorii.
 + 
Capitolul VDispoziții finale + 
Articolul 41Cadrele militare trecute în rezervă în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, înainte de expirarea angajamentului/contractului de 8 ani încheiat cu Ministerul Apărării Naționale pentru a îndeplini serviciul militar sau a contractelor încheiate pe o durată mai mică, în urma participării la un curs de perfecționare a pregătirii, nu vor suporta plata cheltuielilor de întreținere pe timpul școlarizării. + 
Articolul 42(1)Anumite funcții vacante din unitățile supuse restructurării, în raport de complexitatea și specificul lor, la propunerea comandanților/șefilor acestora sau a celor ierarhic superiori, pot fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei, în scopul încadrării posturilor respective cu cadre militare care dispun de un înalt nivel de pregătire și experiență profesională, prin evaluarea și a altor candidați decât a celor din unitatea respectivă.(2)Cadrele militare pot opta pentru funcțiile vacante din unitatea respectivă, pentru cele prevăzute pe listele primite de la alte structuri sau pentru cele publicate în Buletinul Informativ al Armatei, iar comandanții sunt obligați să înainteze ierarhic, în timp util, la secretariatele tehnice ale comisiilor care au în competență analizarea funcțiilor respective solicitările acestora.
 + 
Articolul 43La propunerea structurilor centrale, cu avizul Direcției management resurse umane, în situații deosebite, temeinic justificate, care impun astfel de măsuri, ministrul apărării naționale poate aproba trecerea în rezervă a cadrelor militare în condițiile art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, prin excepție de la prevederile cap. I secțiunea a 2-a. + 
Articolul 44Structurile militare vor primi statele de organizare sau modificări ale celor actuale în situațiile prevăzute la art. 1, de regulă, cu cel puțin 60 de zile, iar când situațiile impun și există posibilitatea menținerii/încadrării întregului personal în noua structură, cu cel puțin 30 de zile înainte de intrarea în vigoare a acestora. + 
Articolul 45Prevederile prezentelor norme metodologice se completează cu dispozițiile "M.R.U.3/4-Norme privind organizarea și funcționarea sistemului de selecție și ierarhizare în vederea evoluției în carieră a cadrelor militare din Ministerul Apărării", în măsura în care acestea nu conțin dispoziții contrare. + 
Articolul 46Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa nr. 1la normele metodologiceROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE…………………………..(denumirea unității în clar)
– MODEL -
TABEL
cu ofițerii, maiștrii militari și subofițerii care se
propun să fie trecuți în rezervă în baza Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare

Nr. crt. – Gradul, arma/serviciul și specialitatea militară Funcția*2) și unitatea Motivarea propunerii Calificativele aprecierilor de serviciu pe ultimii 5 ani Cheltuieli bugetare*3) Observații*4)
– Vechimea în grad
– Numele și prenumele, codul
– Vechimea în serviciu*1)
– Vechimea în serviciul militar*1)
– Data nașterii
1 2 3 4 5 6 7
Comandantul (șeful) ….. (denumirea unității în clar)….. Ofițer cu personalul, …………………..

NOTĂ:Tabelele se întocmesc separat pe corpuri de cadre militare, atât în ordinea gradelor, cât și în ordine alfabetică. De asemenea, cadrele militare în cauză vor fi grupate potrivit opțiunii acestora, menționate în rapoartele personale, specificându-se dacă îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 6, 8 sau 9 din Ordonanța Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, după caz.*1) Vechimea se va înscrie în ani și luni împlinite.

*2) Se înscriu prevederile din statul de organizare.*3) Se va completa de către compartimentul financiar capitolul de cheltuieli bugetare de la care se finanțează postul.*4) Se vor face propuneri privind acordarea dreptului de a purta uniforma militară, pentru cei care îndeplinesc condițiile potrivit reglementărilor în vigoare. + 
Anexa nr. 2la normele metodologiceROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE …..(denumirea unității în clar)……
NOTA DE FUNDAMENTARE
a fondurilor necesare aplicării Ordonanței Guvernului nr. 7/1998,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare
în luna …………………..

Nr. crt. Detalii Categorii de personal
Ofițeri Maiștri militari Subofițeri Soldați și gradați voluntari Total personal militar Salariați civili
1. Număr de persoane disponibilizate în baza Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare Total, din care:
cf. art. 6 * *
cf. art. 8 * *
cf. art. 27 * *
2. Plăți compensatorii conform Ordonanței Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare – mii lei *
3. Ajutoare la trecerea în rezervă, conform Legii ~nr. 138/1999~ – mii lei *
4. Alte drepturi la trecerea în rezervă Compensare CO neefectuat – mii lei *
Compensare c/val. echipament *
TOTAL GENERAL (nr. crt. 2+3+4):

* Se completează astfel:● nr. crt. 1 – de către compartimentul de personal;● nr. crt. 2, 3, 4 și total general – de către compartimentul financiar.

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x