NORME METODOLOGICE din 16 ianuarie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 103 din 19 februarie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEOG 2 30/01/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 17REFERIRE LALEGE 245 16/05/2001
ART. 17REFERIRE LAOG 51 11/08/1998
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 245 16/05/2001
ANEXA 1REFERIRE LAOG 51 11/08/1998
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 245 16/05/2001
ANEXA 2REFERIRE LAOG 51 11/08/1998
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 245 16/05/2001
ANEXA 3REFERIRE LAOG 51 11/08/1998 ART. 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEOG 2 30/01/2008
ActulAPROBAT DEHG 49 16/01/2003
ActulCONTINUT DEHG 49 16/01/2003

privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fără scop lucrativ, care iniţiază şi organizează programe şi proiecte culturale



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Asociaţiile şi fundaţiile române cu personalitate juridică, precum şi alte organizaţii neguvernamentale fără scop lucrativ, care iniţiază şi organizează programe şi proiecte culturale, pot primi subvenţii de la bugetul de stat sau, după caz, de la bugetele locale. Subvenţiile se utilizează în exclusivitate pentru acoperirea parţială sau integrală a cheltuielilor aferente acestor programe şi proiecte culturale, diferite de cele ce constituie obligaţii ori programe minimale ale unor ministere şi altor organe centrale sau locale ori ale instituţiilor din subordinea acestora.(2) Programele sau proiectele culturale pot fi cofinantate astfel:a) de la bugetul de stat, prin Ministerul Culturii şi Cultelor, cele care sunt de interes zonal, naţional sau internaţional;b) de la bugetele locale, prin consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau prin consiliile locale, cele care sunt de interes zonal sau local.(3) Subvenţiile acordate se utilizează de către asociaţii, fundaţii, precum şi de alte organizaţii neguvernamentale numai pentru programele şi proiectele culturale iniţiate şi organizate de acestea, în completarea veniturilor proprii şi a celor primite sub forma de donaţii sau sponsorizări.
 + 
Articolul 2Subvenţiile se acordă, pentru finanţarea integrală sau parţială a unui program ori proiect, în baza unui contract încheiat între Ministerul Culturii şi Cultelor sau consiliul judeţean, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv consiliul local, şi asociaţia, fundaţia sau organizaţia neguvernamentala selectionata pe baza criteriilor prevăzute la art. 9 alin. (1).
 + 
Articolul 3(1) Subvenţia se acordă în transe aferente realizării programului sau proiectului cultural, potrivit contractului prevăzut în anexa nr. 3.(2) Subvenţia pentru o transa aferentă unei etape următoare a programului sau proiectului cultural se acordă numai după justificarea utilizării transei anterioare.
 + 
Articolul 4Disponibilităţile provenite din alocaţiile bugetare destinate finanţării proiectelor şi programelor culturale, rămase la finele exerciţiului bugetar în conturile structurilor de implementare, se reportează în anul următor pentru a fi folosite pentru finanţarea în continuare a proiectelor şi programelor culturale.
 + 
Articolul 5Controlul asupra desfăşurării programelor şi proiectelor culturale finanţate din bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor se exercită de către organele abilitate din minister, iar asupra celor finanţate de la bugetele locale, de către organele abilitate de consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de consiliile locale, precum şi de alte organe de control abilitate de lege.
 + 
Articolul 6Programele şi proiectele culturale vor fi selecţionate pentru finanţare în cadrul limitelor de fonduri aprobate anual ordonatorilor principali de credite cu aceasta destinaţie.
 + 
Capitolul 2Procedura de solicitare a subventiei + 
Articolul 7(1) Documentaţiile de solicitare a subventiei se înaintează, în pachet închis, la direcţiile pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional judeţene sau a municipiului Bucureşti în a căror rază îşi au sediul fundaţiile, asociaţiile sau organizaţiile neguvernamentale fără scop lucrativ, care iniţiază programe şi proiecte culturale, sau, după caz, la registratura consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv a consiliului local.(2) În vederea organizării competitiei de selecţionare, pentru a primi finanţare, documentaţiile prevăzute la alin. (1) se depun în termen de 90 de zile de la data aprobării legii bugetului de stat.(3) Prin derogare de la prevederile alin. (1), în situaţii excepţionale, fundaţiile, asociaţiile, precum şi organizaţiile neguvernamentale fără scop lucrativ, care iniţiază programe sau proiecte culturale de importanţa naţionala şi internationala, care urmăresc promovarea valorilor culturii româneşti peste hotare şi contribuie la dezvoltarea relaţiilor culturale internaţionale ale României, pot depune documentaţiile peste termenul de 90 de zile, cu aprobarea ministrului culturii şi cultelor.
 + 
Articolul 8Documentaţia solicitanţilor va conţine următoarele:a) formularul de solicitare a subventiei, prevăzut în anexa nr. 1, precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului cultural, prevăzut în anexa nr. 2, care se completează, obligatoriu, prin dactilografiere, în trei exemplare;b) documentaţia privind fundamentarea devizului general al programului sau proiectului cultural propus;c) dovada existenţei surselor de finanţare proprii sau oferite de terţi:– scrisori de intenţie;– contracte de sponsorizare;– alte forme de sprijin financiar ferm din partea unor terţi;d) raport privind activitatea solicitantului în ultimii 3 ani calendaristici;e) hotărâre a consiliului director al asociaţiei, fundaţiei sau organizaţiei neguvernamentale fără scop lucrativ solicitante, din care să reiasă ca organizaţia nu are obligaţii restante către alte persoane fizice sau juridice ori bunuri urmărite în vederea executării silite;f) actul constitutiv, statutul şi actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale organizaţiei solicitante, precum şi actele adiţionale, după caz;g) certificatul de înscriere sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalităţii juridice;h) situaţiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, înregistrate la direcţia generală a finanţelor publice judeteana, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti;i) ultimul extras de cont bancar;j) certificatul de înregistrare fiscală;k) dovada activului patrimonial la data solicitării subventiei;l) actele din care să rezulte titlul cu care sunt folosite spaţiile, în cazul în care programele sau proiectele culturale nu se organizează la sediul solicitantului;m) documente privind colaborarea sau parteneriatul cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale, cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale, dacă este cazul;n) alte documente relevante privind activitatea semnificativă a asociaţiei, fundaţiei sau organizaţiei neguvernamentale fără scop lucrativ, după caz.
 + 
Capitolul 3Criteriile de acordare a subvenţiilor asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fără scop lucrativ, evaluate şi selecţionate + 
Articolul 9(1) Toate solicitarile primite vor fi examinate. Dintre acestea vor fi supuse evaluării numai solicitarile care întrunesc următoarele criterii de selecţionare:a) documentaţia care însoţeşte cererea conţine toate elementele prevăzute de art. 8;b) programele şi proiectele sunt din domeniul cultural;c) prezentarea succintă a modului în care programul sau proiectul va atinge obiectivul ales;d) programele şi proiectele culturale sunt altele decât obligaţiile ori programele minimale care urmează să fie aprobate anual de ordonatorii principali de credite pentru activităţile proprii şi pentru cele organizate de instituţiile din subordinea acestora;e) justificarea programului sau proiectului cultural în raport cu necesităţile, priorităţile şi strategia organului administraţiei publice centrale sau locale care acorda subvenţia;f) capacitatea organizatorică şi funcţională a asociaţiei, fundaţiei sau organizaţiei neguvernamentale fără scop lucrativ, dovedită prin:– experienta în domeniul administrării programelor şi proiectelor culturale;– căile şi modalităţile de identificare a beneficiarilor;– calitatea serviciilor culturale acordate sau a activităţilor culturale organizate;– capacitatea resurselor umane de a asigura desfăşurarea programului sau proiectului cultural la nivelul propus;– experienta de colaborare, parteneriat cu autorităţile publice, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale din ţara şi din străinătate, după caz.(2) Toate cererile selecţionate în urma trierii sunt supuse evaluării pe baza urmatorului punctaj de evaluare:

     
  criteriu  ──────── pondere (%)
   
  – consistenţă tehnică 15
  – soliditate financiară 15
  – rezultate aşteptate 10
  – capacitate de realizare 20
  – participarea părţilor 15
  – durabilitatea programului sau proiectului cultural 25

 + 
Articolul 10Nu sunt selecţionate asociaţiile, fundaţiile sau organizaţiile neguvernamentale aflate în una dintre următoarele situaţii:a) documentaţia prezentată este incompleta şi nu respecta prevederile art. 7 şi 8;b) au conturile bancare blocate;c) nu au respectat un contract de finanţare anterior;d) au prezentat declaraţii inexacte la o participare anterioară.
 + 
Capitolul 4Organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare şi selecţionare + 
Articolul 11(1) Evaluarea şi selecţionarea asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fără scop lucrativ, în baza criteriilor prevăzute la art. 9, se fac de către o comisie de evaluare şi selecţionare.(2) Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fără scop lucrativ, care pot primi subvenţii de la bugetul de stat, se organizează în cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.(3) Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fără scop lucrativ, care pot primi subvenţii de la bugetele locale, se organizează prin hotărâre a consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local.
 + 
Articolul 12(1) Comisia de evaluare şi selecţionare trebuie să fie formată din minimum 5 persoane.(2) Şedinţele sunt conduse de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei prin vot deschis.(3) Preşedintele va desemna dintre membrii comisiei, după consultarea prealabilă a acestora, secretarul comisiei.(4) Fiecare membru al comisiei va semna o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5.(5) Comisia hotărăşte prin votul majorităţii membrilor.
 + 
Capitolul 5Procedura evaluării şi a selectionarii + 
Articolul 13(1) Dacă documentaţiile primite de către direcţiile pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional judeţene şi a municipiului Bucureşti conţin toate elementele prevăzute la art. 8, acestea se transmit, în termen de 10 zile, direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, în funcţie de tematica programelor sau proiectelor culturale.(2) Documentaţiile incomplete vor fi returnate persoanelor juridice care le-au depus, în vederea completării.
 + 
Articolul 14(1) Documentaţia de solicitare a subvenţiilor este analizata de către membrii comisiei de evaluare şi selecţionare şi va fi notată potrivit prevederilor art. 9 alin. (2).(2) Pentru fiecare solicitare de subventionare comisia de evaluare şi selecţionare întocmeşte un raport de oportunitate.(3) Comisia de evaluare şi selecţionare înaintează documentele privind asociaţiile, fundaţiile sau organizaţiile neguvernamentale fără scop lucrativ selecţionate direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, în funcţie de tematica programului ori proiectului cultural, sau, după caz, consiliului judeţean, Consiliului General al Municipiului Bucureşti ori consiliului local.(4) Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor întocmeşte o nota de prezentare şi propunerile, care vor fi avizate de către Direcţia buget, finanţe, dezvoltare, avizare şi aprobate prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.(5) La nivelul consiliului judeţean, al Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau al consiliului local nota de prezentare şi propunerile vor fi aprobate de către ordonatorul principal de credite.(6) În termen de 15 zile de la data încheierii lucrărilor comisia de evaluare şi selecţionare anunta, în scris, asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fără scop lucrativ selecţionate rezultatul selecţiei, precum şi fondurile propuse a fi alocate.
 + 
Capitolul 6Încheierea contractului + 
Articolul 15(1) Contractul se încheie între Ministerul Culturii şi Cultelor sau, după caz, consiliul judeţean, Consiliul General al Municipiului Bucureşti ori consiliul local şi asociaţia, fundaţia sau organizaţia neguvernamentala fără scop lucrativ selectionata.(2) La contract se vor anexa formularul de solicitare a subventiei, prevăzut în anexa nr. 1, precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului cultural, prevăzut în anexa nr. 2, completate potrivit art. 8 lit. a).(3) Dacă în termen de 30 de zile de la data comunicării rezultatului selecţiei o asociaţie, fundaţie sau organizaţie neguvernamentala nu se prezintă pentru încheierea contractului de finanţare, se considera ca oferta ordonatorului principal de credite nu a fost acceptată, iar proiectele în cauza se elimina de la finanţare, locurile acestora fiind preluate de celelalte proiecte, în ordinea descrescătoare a punctajului.
 + 
Capitolul 7Alocarea subventiei + 
Articolul 16Ministrul culturii şi cultelor sau, după caz, ordonatorul principal de credite judeţean ori local dispune efectuarea plăţii către asociaţie, fundaţie sau organizaţia neguvernamentala fără scop lucrativ, prin virament în contul bancar al acesteia.
 + 
Articolul 17(1) Asociaţiile, fundaţiile sau organizaţiile neguvernamentale fără scop lucrativ, care au primit subvenţii în condiţiileOrdonanţei Guvernului nr. 51/1998privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prinLegea nr. 245/2001, au obligaţia sa întocmească şi sa transmită organului de la care au primit subvenţia, la termenele şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale în vigoare, un cont de execuţie privind modul de utilizare a subventiei.(2) Asociaţiile, fundaţiile sau organizaţiile neguvernamentale fără scop lucrativ, care au primit subvenţii, au obligaţia să prezinte organului de la care au primit subvenţia o raportare intermediara şi finala, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 18(1) În cazul rezilierii contractului ca urmare a neîndeplinirii clauzelor contractuale, beneficiarul subventiei este obligat sa returneze ordonatorului principal de credite sumele primite, cu care se reintregesc creditele bugetare ale acestuia, în vederea finanţării altor programe şi proiecte culturale.(2) Pentru sumele restituite ca urmare a rezilierii contractului beneficiarii subvenţiilor datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere, conform legislaţiei privind colectarea creanţelor bugetare, care sunt venituri ale bugetului de stat sau, după caz, ale bugetelor locale.
 + 
Articolul 19Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa 1────────la normele metodologice────────────────────────FORMULARde solicitare a subvenţiilor în temeiul Ordonanţei Guvernuluinr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţarea programelor şi proiectelor culturale,aprobată cu modificări şi completăriprinLegea nr. 245/2001

     
  I. Date despre asociaţie/fundaţie/organizaţie
  1. Denumirea şi sediul:
  Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , localitatea . . . . . . . . . . . . , str. . . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . . . , sectorul/judeţul . . . . . . . . ., codul poştal . . . . . . , telefon . . . . . . . . . . . . . . , fax . . . . . . . . . . . . . .
  2. Numărul şi data înscrierii legale:
  Dosarul nr. . . . . . . . . . . . . . .
  Sentinţa civilă nr. . . . . . . . . din data de . . . . . . . . ., eliberată de . . . . . . . . . . . . . .
  3. Structura de conducere a asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei:
  a) Date personale ale preşedintelui:
  Numele . . . . . . . . . . . . . . prenumele . . . . . . . . . . . . . . ., data naşterii . . . . . . . . . . , actul de identitate . . . . . . seria . . . nr. . . . . . . , codul numeric personal . . . . . . . . . . ., profesia . . . . . . ., funcţia . . . . . . . . . . . . . . , locul de muncă . . . . . . . . . . , domiciliul: localitatea . . . . . . . . . . , str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . , sectorul/judeţul . . . . . . . . ., codul poştal . . . . . . . . . . . . . . ;
  b) Date personale ale responsabilului financiar:
  Numele . . . . . . . . . . . . prenumele . . . . . . . . , data naşterii . . . . . . . . . . . . . . , actul de identitate . . . . . . . . seria . . . . . . ., nr. . . . . . . . . , codul numeric personal . . . . . . . . ., profesia . . . . . . . . , funcţia . . . . . . . . ., locul de muncă . . . . . . . . . . . . . . , domiciliul: localitatea . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . . , sectorul/judeţul . . . . . . ., codul poştal . . . . . . . . . . . . . .
  4. Membrii asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei, respectiv personalul acesteia:
  Numărul total . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
  din care:
  – salariaţi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;
  – colaboratori . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;
  – voluntari . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  5. Filialele/sucursalele asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Precizaţi dacă asociaţia/fundaţia/organizaţia are filiale, temeiul juridic în baza căruia au fost înfiinţate acestea, numărul total de filiale, denumirea, adresa, numele persoanei care o conduce.)
  6. Specificaţi obiectivele asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei în domeniul cultural, în conformitate cu statutul:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  7. Codul fiscal nr. . . . . . . . . . . din data de . . . . . . . . . . , emis de . . . . . . . . . . . . . .
  8. Numărul contului bancar . . . . . . . . . . . . . . , deschis la banca . . . . . . . . . . . . . . . . . sucursala/filiala/agenţia . . . . . . . . . . . . . .
  Numele persoanelor cu drept de semnătură:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  9. Bugetul anual de venituri şi cheltuieli al asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei, pe durata ultimilor 3 ani financiari:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  10. Patrimoniul de care dispune asociaţia/fundaţia/organizaţia (mijloace fixe, dotări, echipamente, imobile): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  II. Experienţa asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei în domeniul cultural
  1. Experienţa anterioară în domeniul cultural:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Menţionaţi, după caz: DA sau NU. Dacă DA, precizaţi programele şi proiectele culturale desfăşurate în anul calendaristic precedent şi în anul curent, precum şi grupul-ţintă, dimensiunea acestuia.)
  2. Asociaţia/fundaţia/organizaţia desfăşoară programe şi proiecte culturale:
  – la nivel local DA/NU
  (Dacă DA, precizaţi localitatea.)
  – la nivel de judeţ/judeţe DA/NU
  (Dacă DA, precizaţi judeţul/judeţele.)
  – la nivel zonal, naţional DA/NU
  (Dacă DA, precizaţi care sunt aceste programe sau proiecte şi datele privind anvergura naţională a acestora.)
  – la nivel internaţional DA/NU
  (Dacă DA, precizaţi care sunt aceste programe sau proiecte şi partenerii internaţionali implicaţi în organizarea acestora.)
  3. Serviciile oferite sunt contra cost:
  DA/NU
  (Dacă DA, specificaţi metodologia de stabilire a preţului.)
  4. Modalităţile de selecţionare a beneficiarilor:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  5. Calificarea personalului angajat în organizarea proiectului sau programului cultural:
  Numărul persoanelor:
  cu studii superioare . . . . . . . . . . , cu studii medii . . . . . . . . . . , cu alte forme de calificare . . . . . . . . . .
  6. A mai primit asociaţia/fundaţia/organizaţia sprijin financiar din partea altor organizaţii/instituţii pentru programe şi proiecte culturale până în prezent?
  DA/NU
  (Dacă DA, vă rugăm să precizaţi, în ordinea importanţei, programele/proiectele relevante, indicând următoarele elemente pentru fiecare.)
  Titlul programului/proiectului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Anul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Organizaţia/instituţia care v-a sprijinit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Suma acordată . . . . . . . . . . . . . . sau, respectiv, tipul sprijinului acordat . . . . . . . . . .
  Descrieţi pe scurt programul/proiectul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Parteneri în program/proiect . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Denumiţi o persoană care poate da referinţe despre program/proiect . . . . . . . . . . . . . . . . .
  III. Date tehnice privind programul sau proiectul cultural pentru care se solicită subvenţia
  În cazul în care se solicită subvenţii pentru mai multe programe sau proiecte culturale, prezenta secţiune a formularului se va completa pentru fiecare program/proiect.
  1. Tipul de program/proiect
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  2. Localitatea/localităţile în care se derulează programul/proiectul:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  3. Oportunitatea programului/proiectului în raport cu priorităţile comunităţii:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Precizaţi temeiul iniţiativei şi necesităţile la nivel local, zonal, naţional sau internaţional cărora le răspunde programul/proiectul propus.)
  4. Beneficiari
  a) Beneficiarii sunt rezidenţi în: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (Precizaţi localitatea/localităţile.)
  b) Grupul-ţintă:
  – vârsta medie;
  – numărul de persoane;
  – modalităţile de selecţionare a beneficiarilor
  5. Durata în timp:
  a) În cazul programelor:
  – Se derulează din data de . . . . . . . . . . . . . până în data de . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  – Urmează să se deruleze din data de . . . . . . până în data de . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  b) În cazul proiectelor:
  – din data de . . . . . . . . . . . . . . până în data de . . . . . . . . . . . . . .
  6. Descrierea programului/proiectului:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  7. Resurse umane implicate în organizarea programului/proiectului:
  – Numărul total . . . . . . . . . . . . . . , din care:
  – personal de conducere . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;
  – personal de execuţie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;
  – salariaţi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;
  – colaboratori . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;
  – voluntari . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  8. Date privind coordonatorul programului/proiectului:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Dacă este cazul, specificaţi dacă acesta mai are un alt contract de muncă sau o convenţie civilă de prestări de servicii, precum şi locul de muncă.)
  Numele . . . . . . . . . . prenumele . . . . . . . . . . , profesia . . . . . . . . . . , funcţia . . . . . . , locul de muncă . . . . . . . . , domiciliul: localitatea . . . . . . . str. . . . . . . . . . . nr. . . . . , sectorul/judeţul . . . . . . , telefonul de acasă . . . . . . . . . . , codul poştal . . . . . . . . . . . .
  9. Patrimoniul asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei (numai acea parte a patrimoniului angajată în derularea programului/proiectului):
  a) patrimoniul mobil . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .;
  b) patrimoniul imobil . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ;
  (Specificaţi situaţia juridică şi tehnică a acestora, anexând acte doveditoare şi planuri ale spaţiilor, cu precizarea utilităţilor.)
  c) alte mijloace fixe din dotare . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  10. Modalităţi concrete de colaborare şi parteneriat:
  a) parteneri la nivel local, judeţean, naţional:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  b) parteneri externi:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Precizaţi statutul juridic, precum şi responsabilităţile partenerilor. Dacă o altă instituţie/fundaţie/asociaţie/organizaţie este partener în programul/proiectul dumneavoastră, este obligatoriu să prezentaţi statutul acesteia şi actul de constituire. Prezentaţi în copie convenţiile de parteneriat stabilite cu partenerii dumneavoastră.)
  11. Criteriile de evaluare a programului/proiectului propus:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  12. Rezultate preconizate:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  13. Posibilităţi privind continuarea programului/proiectului după încetarea perioadei de subvenţionare:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  14. Alte surse de finanţare:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Menţionaţi numele finanţatorilor şi contribuţia acestora.)
  IV. Subvenţia solicitată de la bugetul de stat, respectiv de la bugetul judeţean/local: . . . . . . . . . . . . . . mii lei.
   
  DECLARAŢIE
   
  Subsemnatul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , domiciliat în localitatea . . . . . . . . . . . . . . , str. . . . . . . . . . nr. . . . . ., bl. . . . . , ap. . . . . , sectorul/judeţul . . . . . . . . . . , codul poştal . . . . . . . . , posesor al actului de identitate . . . . . . . . . . . . seria . . . . nr. . . . . , codul numeric personal . . . . . . . . . . . . , în calitate de reprezentant al asociaţiei/fundaţiei/ organizaţiei . . . . . . . . . . , declar că am luat cunoştinţă de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 245/2001, ale Hotărârii Guvernului nr. 49/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fără scop lucrativ, care iniţiază şi organizează programe şi proiecte culturale.
  Declar pe propria răspundere că nu mă aflu/persoana juridică pe care o reprezint nu se află în nici una dintre următoarele situaţii:
  a) în incapacitate de plată;
  b) cu plăţile/conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti definitive;
  c) nu am încălcat/a încălcat cu bună ştiinţă prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;
  d) nu sunt vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economică;
  e) nu am/are restanţe către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate, bugetele locale sau fondurile speciale;
  f) nu sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
  Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 292 din Codul penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta declaraţie, care este completă şi corectă.
   
  Semnătura, Data
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 + 
Anexa 2    ────────la normele metodologice────────────────────────

             
  Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia neguvernamentală
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Programul/proiectul cultural . . . . . . . . . . . .
  Data şi locul desfăşurării . . . . . . . . . . . . . .
   
  BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI al programului/proiectului cultural
   
  – mii lei –
  Denumirea indicatorilor Total Trimestrul I Trimestrul II Trimestrul III Trimestrul IV
  VENITURI – TOTAL (1+2+3),        
  din care:        
  1. Contribuţia beneficiarului        
  (asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei neguvernamentale) (a+b+c+d), constând din:        
  a) contribuţie proprie        
  b) donaţii (dacă este cazul)        
  c) sponsorizări (dacă este cazul)        
  d) alte surse (se vor nominaliza):        
  • . . . . . . . . . . . .        
  • . . . . . . . . . . . .        
  • . . . . . . . . . . . .        
  2. Subvenţii primite în temeiul        
  Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998, aprobată şi modificată prin Legea nr. 245/2001 (a+b):        
  a) de la bugetul de stat        
  b) de la bugetul local        
  3. Dobânzi aferente disponibilităţilor în cont provenite din subvenţii        
  CHELTUIELI – TOTAL,        
  din care:        
  1. Fond de premiere pentru participanţi        
  2. Onorarii cuvenite participanţilor        
  3. Remuneraţii colaboratori        
  4. Cheltuieli materiale şi servicii,        
  din care:        
  4.1. cazare, transport şi masă pentru participanţi        
  4.2. manifestări specifice:        
  4.2.1. închirieri de spaţii şi aparatură        
  4.2.2. acţiuni promoţionale şi de publicitate        
  4.2.3. tipărituri        
  5. Alte cheltuieli (se vor nominaliza):        
  5.1. . . . . . . . . . . . .        
  5.2. . . . . . . . . . . . .        
   
  NOTĂ:
  Subvenţia care urmează să se acorde nu are în vedere acoperirea cheltuielilor prevăzute la rubricile: cheltuieli de personal, cheltuieli cu întreţinerea şi repararea mijloacelor fixe, cheltuieli administrative, alte cheltuieli proprii beneficiarului de subvenţie.
   
  Preşedintele asociaţiei/fundaţiei/ Responsabilul financiar al asociaţiei/
  organizaţiei neguvernamentale, fundaţiei/organizaţiei neguvernamentale,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (numele, prenumele şi semnătura) (numele, prenumele şi semnătura)
     
  Data . . . . . . . . . . . . .  
  Ştampila

 + 
Anexa 3────────la normele metodologice────────────────────────CONTRACTNr. ….. din data de ………..Încheiat în temeiulart. 2^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prinLegea nr. 245/2001, al art. 2 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 49/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fără scop lucrativ, care iniţiază şi organizează programe şi proiecte culturale, şi în baza hotărârii comisiei de evaluare şi selecţionare din data de …………..Între:Părţile contractuluiArt. 1. – (1) Ministerul Culturii şi Cultelor/Consiliul Judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti/Consiliul Local …., cu sediul în localitatea ………., str. ……….. nr. ……, sectorul/judeţul ……, codul fiscal ….., cont virament ….., deschis la ……, reprezentat de …….., cu funcţia de ……, denumit în continuare finanţator,şi(2) Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia ………., cu sediul în localitatea ….., str. ….. nr. …., bl. …, sc. …, et. .., ap. …, sectorul/judeţul ……, înregistrată în Registrul persoanelor juridice prin Sentinta civilă nr. …. din …. a Tribunalului ………., codul fiscal nr. …… din ….., având contul nr. ……, deschis la ……., reprezentată de ….., cu funcţia de ……, având calitatea de coordonator de program, şi …., contabil-şef/responsabil financiar, denumita în continuare beneficiar.Obiectul contractuluiArt. 2. – (1) Obiectul contractului îl constituie alocarea sumei de……………………… lei de către finanţator, în vederea realizării de către beneficiar a programului/proiectului cultural …… .(2) Eliberarea sumelor către beneficiar se va face în…………… transe, pe bază de documente justificative. Prima transa este considerată avans.(3) Nivelul avansului, precum şi al celorlalte transe este stabilit după cum urmează:– transa I (avans) …………………………….;– transa a II-a ……………………………….;– transa a III-a …………………………….. .(4) La solicitarea următoarei transe beneficiarul trebuie să prezinte finanţatorului un raport privind stadiul implementarii programului sau proiectului cultural, din punct de vedere fizic, financiar şi al contribuţiei asociaţiei, fundaţiei sau organizaţiei neguvernamentale, şi documentele adecvate, justificând utilizarea a cel puţin 75% din transa anterioară. Restul de cel mult 25% se justifica cu ocazia formulării solicitării pentru următoarea transa.(5) Cuantumul ultimei transe va fi rectificat, după caz, în funcţie de nevoile reale identificate, în vederea finalizarii programului sau proiectului cultural. Justificarea utilizării ultimei transe se va efectua înainte de momentul închiderii programului/proiectului.(6) Sumele alocate rămase necheltuite după finalizarea programului/proiectului vor fi returnate instituţiei finanţatoare în termen de maximum 30 de zile.Art. 3. – Suma reprezentând subvenţia alocata va fi virata din contul finanţatorului nr. …., deschis la Direcţia de trezorerie a municipiului Bucureşti/ ……., în contul beneficiarului nr. …, deschis la Banca ……, filiala ….., potrivit legii.Durata contractuluiArt. 4. – Prezentul contract se încheie pentru perioada cuprinsă între data semnării acestuia şi ……………. .Etapele de derulare a programului/proiectului culturalArt. 5. – Programul/proiectul cultural prevăzut la art. 2 alin. (1) se va realiza în următoarele etape:● etapa I:– în perioada ……………………………….;– acţiuni derulate …………………………..;– cheltuieli din subvenţia alocata ………… lei;● etapa a II-a:– în perioada ……………………………….;– acţiuni derulate …………………………..;– cheltuieli din subvenţia alocata ………… lei;● etapa a III-a:– în perioada………………………………..;– acţiuni derulate……………………………;– cheltuieli din subvenţia alocata…………. lei.Art. 6. – Modul de realizare a fiecărei etape va fi consemnat într-un formular de raportare intermediara completat de reprezentanţii beneficiarului, potrivit anexei nr. 4 la Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fără scop lucrativ, care iniţiază şi organizează programe şi proiecte culturale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 49/2003.Drepturile şi obligaţiile părţilorArt. 7. – Finantatorul:– se obliga sa pună la dispoziţia beneficiarului sumele reprezentând subvenţia;– are dreptul să solicite beneficiarului rapoarte privind derularea programului/proiectului cultural;– are dreptul sa modifice cuantumul subventiei alocate sau sa rezilieze prezentul contract dacă beneficiarul comunică date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate, precum şi în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale asumate de către beneficiar.Art. 8. – Beneficiarul:– are dreptul sa primească sumele reprezentând subvenţia alocata, în condiţiile prevăzute în prezentul contract;– are dreptul sa prelungească durata etapelor prevăzută în prezentul contract, în cazul efectuării cu întârziere a plăţilor de către finanţator, dacă aceasta întârziere generează modificări substanţiale în procesul desfăşurării programului sau proiectului cultural;– se obliga sa utilizeze subvenţia numai în scopul realizării programului/proiectului cultural prevăzut la art. 2 alin. (1);– se obliga să respecte etapele realizării programului/proiectului cultural în conformitate cu prevederile art. 5;– se obliga sa reflecte corect şi la zi, în evidentele sale contabile, toate operaţiunile economico-financiare ale programului/proiectului cultural şi să le prezinte finanţatorului ori de câte ori îi sunt solicitate, pe durata derulării contractului;– se obliga sa întocmească exact şi corect toate documentele justificative privind utilizarea subventiei alocate;– se obliga sa achizitioneze echipamentele necesare realizării programului/proiectului cultural, în conformitate cu prevederile legale privind regimul achiziţiilor publice;– se obliga sa specifice, pe durata programului/proiectului cultural, pe afişe, cataloage, alte materiale publicitare, pe copertele CD-urilor, cărţilor şi altor bunuri similare, faptul ca acestea au fost realizate prin subvenţie de la bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor/bugetul local;– se obliga să prezinte finanţatorului un raport intermediar de activitate la data/datele de …, completat potrivit formularului din anexa nr. 4 la Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fără scop lucrativ, care iniţiază şi organizează programe şi proiecte culturale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 49/2003;– se obliga să prezinte finanţatorului, în termen de 15 zile de la data încetării contractului, un raport final de activitate, completat potrivit formularului menţionat la paragraful anterior;– se obliga sa accepte controlul şi verificările organului de control al finanţatorului în legătură cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie subvenţia primită.Modificarea, rezilierea şi încetarea contractuluiArt. 9. – Prezentul contract poate fi modificat prin act adiţional numai în urma intervenirii unui caz de forta majoră şi numai în ceea ce priveşte dispoziţiile art. 5.Art. 10. – Prezentul contract poate fi reziliat de plin drept, fără a fi necesară intervenţia instanţei de judecată, în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii notificării prin care părţii în culpa i s-a adus la cunoştinţa că nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale. Notificarea va putea fi comunicată în termen de 10 zile calendaristice de la data constatării neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a uneia sau mai multor obligaţii contractuale.Art. 11. – Prezentul contract încetează sa producă efecte la data rezilierii acestuia sau, după caz, la data prevăzută la art. 4.Garanţia de buna execuţieArt. 12. – (1) Pentru programele şi proiectele culturale finanţate integral prin alocaţii de la bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor, respectiv de la bugetul local, beneficiarul va constitui o garanţie de buna execuţie a contractului, în scopul asigurării finanţatorului de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în termen a contractului.(2) Garanţia se va constitui în cuantum de 10% din valoarea contractului.(3) Garanţia de buna execuţie se exprima în lei sau într-o valuta liber convertibilă şi poate fi constituită în următoarele forme:– scrisoare de garanţie bancară în favoarea finanţatorului;– ordin de plată în contul finanţatorului;– lichiditati şi/sau titluri de valoare, depuse la casieria finanţatorului.Clauze specialeArt. 13. – (1) Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi este valabil până la închiderea programului/proiectului cultural.(2) Perioada de implementare a programului/proiectului cultural este de … luni.(3) Utilizarea alocaţiilor bugetare în alte scopuri decât cele prevăzute în prezentul contract este interzisă şi atrage rezilierea acestuia fără intervenţia instanţei judecătoreşti.(4) În cazul în care beneficiarului i s-a notificat rezilierea prezentului contract din vina sa, acesta este obligat ca în termen de 30 de zile de la data primirii notificării sa restituie finanţatorului toate sumele primite.(5) În ceea ce priveşte restituirea sumelor primite, beneficiarul datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere, conform legislaţiei privind colectarea creanţelor bugetare, care se fac venit la bugetul de stat sau, după caz, la bugetul local.Forta majorăArt. 14. – (1) Este exonerată de răspundere pentru neexecutare sau executare necorespunzătoare a obligaţiilor ce-i revin partea care a fost împiedicată de intervenţia unui caz de forta majoră.(2) Este forta majoră evenimentul absolut imprevizibil, imposibil de împiedicat şi independent de voinţa părţilor, care le opreşte să-şi execute obligaţiile ce le revin potrivit prezentului contract.(3) Intervenţia forţei majore trebuie comunicată de partea care o invoca în termen de doua zile calendaristice de la data apariţiei acesteia.Dispoziţii finaleArt. 15. – Comunicările între părţi în legătură cu executarea prezentului contract vor fi făcute numai în scris.Art. 16. – Prezentul contract constituie titlu executoriu pentru satisfacerea creanţelor rezultate în urma rezilierii.Art. 17. – Clauzele prezentului contract se interpretează potrivit prevederilor Codului civil.Art. 18. – Eventualele litigii dintre părţi urmează a fi soluţionate pe cale amiabila. În cazul nerezolvarii pe cale amiabila, litigiile urmează a fi soluţionate de instanţele competente, potrivit legii.Art. 19. – Prezentul contract a fost încheiat în trei exemplare având aceeaşi forta juridică, dintre care doua exemplare pentru finanţator şi unul pentru beneficiar.

     
  Finanţator: Beneficiar:
  Ministerul Culturii şi Cultelor/ Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia
  Consiliul Judeţean/Consiliul General . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  al Municipiului Bucureşti/Consiliul Local . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Ministrul culturii şi cultelor/Preşedinte/Primar Coordonatorul programului/proiectului
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . cultural
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Director Direcţia buget, finanţe/ Contabil-şef/Responsabil financiar
  Şef Serviciu contabilitate . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 + 
Anexa 4────────la normele metodologice────────────────────────FORMULARpentru raportări intermediare şi finale

   
  Contract nr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Data încheierii contractului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  -adresa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  – telefon/fax . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Denumirea programului cultural . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Data înaintării raportului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Instituţia, numele, funcţia persoanei care a primit raportul . . . . . . . . . . .
  I. Raport de activitate
  1. Descrierea pe scurt a activităţilor culturale desfăşurate până la data întocmirii raportului:
  (Descrierea nu va depăşi o pagină şi va cuprinde datele necesare unei evaluări de ansamblu a derulării programului/proiectului cultural şi verificării realităţii prestaţiilor: beneficiari, ecouri de presă, colaborarea cu alţi parteneri etc.)
  2. Realizarea activităţilor propuse:
  (Au putut fi desfăşurate aceste activităţi în timpul planificat? DA/NU
  Dacă NU, propuneţi măsurile ce urmează a fi luate în continuare pentru realizarea tuturor activităţilor prevăzute în contract)
  3. Rezultate obţinute şi rezultate aşteptate:
  (Rezultatele obţinute şi rezultatele aşteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfăşurată, în concepte măsurabile, indicatori de eficienţă. Anexaţi documente relevante, după caz.)
  4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului cultural:
  (Explicaţi de ce fel de sprijin aveţi nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului cultural.)
  5. Alte comentarii (după caz):
  II. Raport financiar
  1. Date despre asociaţia/fundaţia/organizaţia subvenţionată:
  – cont bancar nr. . . . . . . . . . . . . ., deschis la Banca . . . . . . . . . . . . . . (denumirea şi sediul)
  – persoana cu drept de semnătură . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele)
  2. Date despre subvenţie:
  – valoarea subvenţiei de la bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor sau de la bugetul judeţean ori local, în conformitate cu contractul încheiat:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  – valoarea subvenţiei cumulate la data întocmirii raportului . . . . . . . . . . .
  – dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectivă) . . . . . . . . . . . . .
  – soldul în cont la începutul perioadei raportate, conform extrasului de cont . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  – soldul în casă la începutul perioadei raportate . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  – soldul în lei la sfârşitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  3. Se anexează în copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate: facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine şi dispoziţii de plată.
  4. Se anexează în copie balanţa şi bilanţul contabil.
  5. Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (după modelul prezentat mai jos):
             
  Categoria de cheltuieli Numărul documentului justificativ Unitatea care a emis documentul Data Suma Ce reprezintă
             
  Total (lei):  
   
  6. Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului cultural (program şi realizări în conformitate cu structura prezentată în anexa nr. 2 la normele metodologice)
  Preşedintele asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele şi semnătura)
  Coordonatorul programului/proiectului cultural . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele şi semnătura)
  Responsabilul financiar al asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele şi semnătura)
   
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Ştampila

 + 
Anexa 5────────la normele metodologice────────────────────────DECLARAŢIE DE IMPARTIALITATESubsemnatul ……… deţin, ca membru al Comisiei de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fără scop lucrativ, care pot primi subvenţii de la bugetul de stat sau, după caz, de la bugetele locale, calitatea de evaluator al programelor/proiectelor culturale înaintate comisiei.Declar prin prezenta ca nici eu şi nici soţul/sotia, rudele sau afinii mei până la gradul al II-lea inclusiv nu avem nici un interes patrimonial sau nepatrimonial în legătură cu cererile de acordare a subvenţiilor pentru finanţarea integrală sau parţială a proiectelor/programelor culturale, înaintate Comisiei de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fără scop lucrativ, care pot primi subvenţii de la bugetul de stat sau, după caz, de la bugetele locale.Confirm ca, în situaţia în care as descoperi, în cursul acţiunii de selecţionare şi evaluare, ca un astfel de interes exista, voi declara imediat acest lucru şi ma voi retrage din comisie.Data ………………………….Semnatura ……………………..────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x