Notă …
Aprobate prin ORDINUL nr. 2.661 din 16 februarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 194 din 8 martie 2023. +
Capitolul IStoparea și recuperarea ajutoarelor de minimis dispusă de Unitatea de Management a Proiectului – Ministerul Culturii ca urmare a monitorizării ajutoarelor de minimis acordate în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7 +
Articolul 1(1)Unitatea de Management a Proiectului din cadrul Ministerului Culturii (MC-UMP), în calitatea sa de coordonator de reforme și investiții, precum și de furnizor și administrator al schemei de ajutor de minimis, are obligația monitorizării ajutoarelor de minimis acordate în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7, denumită în continuare Schema, prin personalul său din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare din cadrul UMP – Investiția 7.(2)Prin derogare de la prevederile alin. (1), MC-UMP poate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, angaja experți externi sau poate externaliza monitorizarea către entități cu experiență specifică, atunci când personalul angajat nu este suficient.(3)Procesul de monitorizare a ajutorului de minimis este un proces continuu care începe la data semnării contractului de finanțare între beneficiar și furnizor și se încheie în momentul în care beneficiarul și-a îndeplinit integral obligațiile cuprinse în prevederile specifice din contractul încheiat de beneficiar cu MC-UMP și prevăzute în legislația incidentă, inclusiv în prevederile Schemei de ajutor de minimis.(4)Procesul de monitorizare prevăzut la alin. (1) se realizează la depunerea cererilor de transfer și a declarațiilor de utilizare a sumelor primite, prin verificări de documente, solicitări de informații și/sau documente de la beneficiari, prin introducerea datelor și plăților efectuate în sistemul RegAS și/sau prin controale la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau la filialele ori punctele de lucru ale acestuia/acestora, după caz.(5)Personalul desemnat conform alin. (1) sau (2) are obligația de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), beneficiarului ajutorului de minimis lista documentelor sau, după caz, informațiile pe care le consideră relevante în cadrul procesului de monitorizare, iar beneficiarul are obligația de a transmite documentele sau informațiile solicitate în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării.(6)Personalul desemnat conform alin. (1) sau (2) are obligația de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte, data la care urmează să aibă loc controlul la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau, după caz, la filialele sau punctele de lucru ale acestuia/acestora.(7)Controalele prevăzute la alin. (4) se efectuează pe baza aprobării coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare – Investiția 7, în urma propunerilor justificate ale personalului desemnat potrivit alin. (1) sau (2).(8)În cazul în care, din motive temeinice și obiective, beneficiarul se află în imposibilitatea de a asigura condițiile de efectuare a controlului la data comunicată potrivit alin. (6), în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la aceasta va putea solicita reprogramarea controlului la o dată ulterioară. +
Articolul 2(1)În situația în care personalul desemnat în conformitate cu art. 1 alin. (1) sau (2) pentru monitorizarea Schemei constată nerespectarea condițiilor prevăzute în Schemă, coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare din cadrul UMP va emite o decizie în conformitate cu art. 25 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare, care, în funcție de situația constatată, poate fi de:a)stopare a acordării ajutorului de minimis, în cazul în care beneficiarul/beneficiarii urmează să depășească intensitatea maximă, valoarea sprijinului financiar nerambursabil sau cumulul ajutorului de minimis, prevăzute de legislație; … b)recuperare parțială/integrală a ajutorului de minimis, în cazul în care se constată că beneficiarul/beneficiarii nu respectă condițiile prevăzute în schema de acordare a ajutoarelor de minimis și în contractul de finanțare. … (2)Ajutorul de minimis se recuperează integral în situațiile în care se constată că beneficiarul nu a respectat prevederile Schemei, inclusiv faptul că:a)se află în situația unei nereguli grave sau a unei nereguli pentru care contractul de finanțare prevede sancțiunea rezilierii și recuperării integrale a ajutorului de minimis acordat; … b)se află în situația dublei finanțări, care afectează întreaga valoare a ajutorului de minimis acordat; … c)a făcut declarații incomplete sau neconforme cu realitatea pentru a obține ajutorul de minimis; … d)ulterior încheierii contractului de finanțare se constată neconcordanțe între starea de fapt și cele declarate de către beneficiarul ajutorului de minimis în dosarul de finanțare, inclusiv, dar fără a se limita la, neîndeplinirea condițiilor de eligibilitate a beneficiarului ajutorului de minimis și a proiectului/activităților; … e)este încălcată interdicția privind cesiunea totală sau parțială, novația, subrogația sau a oricărui alt mecanism de transmisiune și/sau transformare a obligațiilor și drepturilor din contractul de finanțare de către beneficiarul ajutorului de minimis; … f)nu a îndeplinit valoarea minimă a oricăruia dintre indicatorii obligatorii prevăzuți în Ghidul solicitantului și în Schema de ajutor de minimis. … (3)Furnizorul poate decide recuperarea parțială a ajutorului de minimis, în limita sumei utilizate abuziv, dacă în urma analizei efectuate constată că au fost încălcate alte condiții decât cele prevăzute la alin. (2).(4)În situațiile prezentate la alin. (2) și (3), la suma respectivă se adaugă și dobânzile aferente, datorate de la data plății ajutorului până la data recuperării acestuia. +
Articolul 3(1)Decizia de stopare a ajutorului de minimis și decizia de recuperare parțială sau integrală a ajutorului de minimis constituie titlu executoriu din momentul comunicării lor, fără ca prin aceasta să se prejudicieze dreptul beneficiarilor ajutorului de minimis de a formula contestații la deciziile emise, în termenul legal de 30 de zile de la comunicare.(2)Deciziile de stopare sau de recuperare a ajutorului de minimis se comunică beneficiarilor. +
Articolul 4(1)Deciziile de stopare a acordării ajutoarelor de minimis sau de recuperare totală ori parțială a acestora sunt elaborate de către personalul desemnat potrivit art. 1 alin. (1) sau (2) în urma acțiunilor de control derulate, a verificărilor efectuate, inclusiv pe baza informațiilor/documentelor primite de la beneficiarii de ajutor de minimis.(2)Modelele deciziei de stopare și de recuperare a ajutoarelor de minimis sunt prevăzute în anexele nr. 1 și nr. 2, care constituie parte integrantă din prezentele norme. +
Capitolul IIMecanismul de stopare a ajutorului de minimis +
Articolul 5(1)În cazul în care personalul desemnat conform art. 1 alin. (1) sau (2) pentru monitorizarea Schemei de ajutor de minimis constată o situație care, în conformitate cu legislația în domeniu, determină stoparea acordării ajutorului de minimis, acesta elaborează o notă de constatare care cuprinde constatările și propunerile legate de această situație, precum și proiectul de decizie aferent în termen de 5 zile lucrătoare de la data constatării.(2)Nota de constatare și proiectul de decizie aferent se transmit imediat spre avizare șefului serviciului financiar, managerului de proiect, consilierului juridic și expertului în management cu atribuții în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis din cadrul acestei structuri. +
Articolul 6(1)Proiectul deciziei de stopare a ajutorului de minimis, avizată în maximum 3 zile lucrătoare de șeful serviciului financiar, managerul de proiect, consilierul juridic și expertul în management cu atribuții în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis din cadrul acestei structuri, se înaintează coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare spre aprobare.(2)Coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare analizează și semnează, după caz, decizia de stopare a ajutorului de minimis, în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea acesteia. +
Articolul 7Deciziile de stopare a ajutorului de minimis trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:a)denumirea completă a furnizorului ajutorului de minimis, în calitate de emitent al deciziei de stopare a ajutorului de minimis, sediul social și codul de identificare ale acestuia; … b)numărul și data deciziei de stopare a ajutorului de minimis; … c)denumirea beneficiarului; … d)codul unic de înregistrare al beneficiarului; … e)domiciliul fiscal al beneficiarului; … f)obiectul deciziei de stopare a ajutorului de minimis; … g)motivele de fapt și de drept care au condus la emiterea deciziei de stopare a ajutorului de minimis; … h)temeiul legal și modalitatea de acordare a ajutorului de minimis; … i)cuantumul ajutorului de minimis de care are dreptul să beneficieze; … j)temeiul legal în baza căruia s-a dispus stoparea ajutorului de minimis; … k)data la care se realizează stoparea acordării ajutorului de minimis, respectiv data producerii situației de fapt care determină, potrivit prevederilor legale, măsura stopării; … l)temeiul legal al puterii executorii a deciziei de stopare a ajutorului de minimis; … m)identificarea furnizorului ajutorului de minimis drept organul la care se poate depune contestația și menționarea termenului de 30 de zile calendaristice de la comunicare ca termen de depunere a acesteia; … n)numele și semnătura coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare sau ale persoanei înlocuitoare de drept. … +
Articolul 8(1)Decizia de stopare a ajutorului de minimis, semnată de/pentru coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare, se transmite, în termen de maximum 1 zi lucrătoare, de către furnizorul ajutorului de minimis următorilor:a)beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvență desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al ….. (numele beneficiarului)…..; … b)personalului desemnat cu monitorizarea Schemei de ajutor de minimis; … c)expertului în management cu atribuții în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis, consilierului juridic și șefului serviciului financiar din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare – Investiția 7. … (2)Decizia de stopare a ajutorului de minimis se transmite, dacă este cazul, împreună cu confirmarea de primire a acesteia de către beneficiari, în cel mult 20 de zile lucrătoare de la data aprobării, în vederea stopării ajutoarelor de minimis, inclusiv a dobânzilor aferente, organelor fiscale competente, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Orice notificare/decizie transmisă beneficiarului produce efecte de la data comunicării, chiar dacă destinatarul nu a luat cunoștință de aceasta din motive care nu îi sunt imputabile.(3)Decizia de stopare a ajutorului de minimis este pusă în aplicare de către șeful serviciului financiar și consilierul juridic din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare – Investiția 7. +
Capitolul IIIMecanismul de recuperare a ajutorului de minimis +
Articolul 9(1)În cazul în care personalul desemnat în conformitate cu art. 1 alin. (1) sau (2) pentru monitorizarea Schemei de ajutor de minimis constată o situație care, în conformitate cu prevederile Schemei, ale contractului de finanțare, ale prezentelor norme, precum și ale legislației aplicabile, determină recuperarea acordării ajutorului de minimis, acesta elaborează o notă de constatare care cuprinde constatările și propunerile legate de această situație, precum și proiectul de decizie aferent, în termen de 5 zile lucrătoare de la data constatării.(2)Nota de constatare și proiectul de decizie aferent se transmit imediat spre avizare șefului serviciului financiar, managerului de proiect, consilierului juridic și expertului în management cu atribuții în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis din cadrul acestei structuri. +
Articolul 10(1)Proiectul deciziei de recuperare, avizată în maximum 3 zile lucrătoare de șeful serviciului financiar, managerul de proiect, consilierul juridic și expertul în management cu atribuții în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis din cadrul acestei structuri, se înaintează coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare spre aprobare.(2)Coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare analizează și semnează, după caz, decizia de recuperare a ajutorului de minimis în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea acesteia. +
Articolul 11Deciziile prin care se dispune recuperarea ajutorului de minimis trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:a)denumirea completă a furnizorului ajutorului de minimis, în calitate de emitent al deciziei de recuperare, sediul social și codul de identificare ale acestuia; … b)numărul și data deciziei de recuperare a ajutorului de minimis; … c)denumirea beneficiarului; … d)codul unic de înregistrare al beneficiarului; … e)domiciliul fiscal; … f)obiectul deciziei de recuperare a ajutorului de minimis; … g)motivele de fapt și de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare a ajutorului de minimis; … h)data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziția beneficiarului; … i)data până la care s-a calculat dobânda de recuperare; … j)cuantumul ajutorului de minimis, precum și al dobânzii ce trebuie recuperate; … k)rata dobânzii; … l)temeiul legal în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de minimis, precum și a dobânzilor aferente; … m)temeiul legal al puterii executorii a deciziei de recuperare a ajutorului de minimis; … n)identificarea furnizorului ajutorului de minimis drept organul la care se poate depune contestația și menționarea termenului de 30 de zile de la comunicare ca termen de depunere a acesteia; … o)data de la care își produce efectele decizia de recuperare a ajutorului de minimis; … p)numele și semnătura coordonatorului Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare sau ale persoanei înlocuitoare de drept. … +
Articolul 12(1)Decizia de recuperare a ajutorului de minimis, semnată de/pentru coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare, se transmite, în termen de maximum 1 zi lucrătoare de către MC-UMP, următorilor:a)beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvență desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al …… (numele beneficiarului)……..; … b)personalului desemnat cu monitorizarea Schemei de ajutor de minimis; … c)expertului în management cu atribuții în implementarea schemei de ajutor de stat/de minimis, consilierului juridic și șefului serviciului financiar din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare – Investiția 7. … (2)Deciziile de recuperare constituie titlu de creanță, iar ajutoarele de minimis, inclusiv dobânda aferentă, se recuperează în condițiile legii.(3)În vederea rambursării voluntare a ajutorului de minimis, beneficiarul are la dispoziție un termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei de recuperare.(4)Deciziile de recuperare a ajutorului de minimis se transmit Consiliului Concurenței, spre informare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data aprobării.(5)Deciziile de recuperare a ajutorului de minimis sunt puse în aplicare de către șeful serviciului financiar și consilierul juridic din cadrul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare – Investiția 7. +
Articolul 13Deciziile de recuperare a ajutorului de minimis se transmit, dacă este cazul, împreună cu confirmarea de primire a acestora de către beneficiari, în cel mult 20 de zile lucrătoare de la data aprobării, în vederea recuperării ajutoarelor de minimis, inclusiv a dobânzilor aferente, organelor fiscale competente, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Orice notificare/decizie transmisă beneficiarului produce efecte de la data comunicării, chiar dacă destinatarul nu a luat cunoștință de aceasta din motive care nu îi sunt imputabile. +
Articolul 14(1)Până la emiterea deciziei prin care se dispune recuperarea ajutoarelor de minimis acordate, furnizorul poate solicita organelor fiscale competente instituirea măsurilor asigurătorii, în condițiile Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, asupra activelor beneficiarului/ beneficiarilor de ajutor de minimis, într-un cuantum echivalent cu valoarea ajutorului de minimis ce trebuie recuperat, estimat de acesta.(2)Beneficiarul care face obiectul deciziilor prevăzute în prezentele norme are obligația de a rambursa suma reprezentând echivalentul ajutorului de minimis a cărui recuperare a fost dispusă de furnizor, cu excepția situației în care punerea în aplicare a deciziei a fost suspendată.(3)Furnizorul ajutorului de minimis are obligația transmiterii către Consiliul Concurenței a unei informări, în termen de 5 zile lucrătoare de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești pronunțate de instanțele naționale privind măsurile de recuperare a ajutorului de minimis. +
Capitolul IVProcedura de calculare a dobânzii aferente ajutorului de minimis care trebuie rambursat sau recuperat +
Articolul 15(1)Ajutorul de minimis care trebuie rambursat sau recuperat include și dobânda aferentă, datorată de la data plății acestuia până la data recuperării sau a rambursării integrale.(2)Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, ale dispozițiilor Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 441/2022 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat și de minimis, precum și ale Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucțiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat.(3)Rata dobânzii ce urmează să se aplice este rata stabilită de către Comisia Europeană, specifică României, în vigoare la data la care ajutorul de minimis care trebuie rambursat sau recuperat a fost pus la dispoziția beneficiarului pentru prima dată, la care se adaugă 100 de puncte de bază.(4)Rata dobânzii prevăzută la alin. (3) se aplică de-a lungul întregii perioade, pe o bază compusă până la data recuperării sau rambursării ajutorului. Dobânzile acumulate pe parcursul anului precedent produc dobânzi în fiecare an următor.(5)În cazul în care trec mai mult de 12 luni de la data la care ajutorul de minimis în cauză a fost pus la dispoziția beneficiarului pentru prima dată și până la data recuperării sau rambursării acestuia, rata dobânzii se recalculează la intervale de 12 luni, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării.(6)Furnizorul ajutorului de minimis calculează valoarea dobânzii pentru perioada cuprinsă între data plății ajutorului de minimis inclusiv și data emiterii deciziei de recuperare inclusiv, iar organele fiscale competente vor calcula valoarea dobânzii pentru perioada cuprinsă între data emiterii deciziei de recuperare și data recuperării sau a rambursării integrale a sumelor datorate de către beneficiar.(7)Se va utiliza următoarea formulă de calcul:
unde:– S1 – suma totală care trebuie recuperată, inclusiv dobânda; … – S – valoarea ajutorului de minimis care trebuie recuperat; … – r% – rata de referință în vigoare în momentul recalculării, comunicată de către Comisia Europeană pentru România; … – 1% – 100 puncte de bază; … – n – numărul de zile calculate de la data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziția beneficiarului până la data recuperării sale. … +
Articolul 16Prevederile prezentelor norme se completează de drept cu dispozițiile Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, ale Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 441/2022 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat și de minimis, precum și ale Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucțiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat, ale Ordinului ministrului culturii nr. 2.515/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7. +
Anexa nr. 1la normele metodologice
DECIZIE DE STOPARE Nr. …../……../……
a ajutorului de minimis acordat …………… în baza …………………………..În temeiul prevederilor:– art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare; … – Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene; … – Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, cu modificările și completările ulterioare; … – Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 441/2022 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat și de minimis; … – Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucțiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat; … – Ordinului ministrului culturii nr. 2.817/2020*) pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Culturii, cu modificările ulterioare; … – Ordinului ministrului culturii nr. 2.955/2022*) pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Unității de Management a Proiectului, cu modificările ulterioare; … – Ordinului ministrului culturii nr. 3.503/2022*) privind constituirea structurilor de specialitate cu rol de coordonare, respectiv de unitate de implementare a reformelor/investițiilor din cadrul PNRR;*) Ordinele ministrului culturii nr. 2.817/2020, nr. 2.955/2022 și nr. 3.503/2022 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I. … – Ordinului ministrului culturii nr. 2.515/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7, … și având în vedere următoarele considerente:1.Date de identificare ale furnizorului:Denumire: MC-UMPCod unic de înregistrare: ………….Sediul: ……………; … 2.Date de identificare ale beneficiarului:Denumire: …………………………………Număr de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerțului/în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor: ………………………Cod unic de înregistrare: …………………………..Sediul social/Domiciliul fiscal: ………………………………………….; … 3.Obiectul deciziei, motivele de fapt și de drept care au condus la emiterea deciziei de stopare:În conformitate cu prevederile …………………… a beneficiat de un ajutor de minimis aprobat prin …………., în cuantum de ……, acordat sub formă de …………. pentru …….. .Ajutorul de minimis s-a acordat …………, astfel ………………. .Având în vedere faptul că ……………… se află în următoarea situație de fapt ………….., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ……………………………, drept care se impune luarea măsurii de stopare a ajutorului de minimis. … 4.Organul la care se poate depune contestația și termenul de depunere a acesteia: ………………….Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, decizia se poate contesta la MC-UMP în termen de 30 de zile de la comunicare.Procedura de contestație este cea prevăzută de dispozițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, în mod corespunzător. … 5.Data la care își produce efectele decizia de stopare:Decizia de stopare își produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de minimis/administratorul judiciar/Casa de Insolvență ……………………………….., cu sediul social în ……………………………., … coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare decide: +
Articolul 1Stoparea ajutorului de minimis acordat sub formă de …………………… . +
Articolul 2Prezenta decizie constituie titlu executoriu și își produce efectele de la data comunicării. +
Articolul 3Prezenta decizie a fost încheiată în …. exemplare originale, un exemplar urmând a fi comunicat de către MC-UMP beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvență desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al ……………… . +
Anexa nr. 2la normele metodologice
DECIZIE DE RECUPERARE Nr. …../……../……
a ajutorului de minimis acordat …………… în baza …………….În temeiul prevederilor:– art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare; … – Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene; … – Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, cu modificările și completările ulterioare; … – Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 441/2022 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat și de minimis; … – Ordinului președintelui Consiliului Concurenței nr. 386/2020 pentru punerea în aplicare a Instrucțiunilor privind procedura de calculare a dobânzii în cazul ajutorului de stat sau de minimis care trebuie rambursat sau recuperat; … – Ordinului ministrului culturii nr. 2.817/2020*) pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Culturii, cu modificările ulterioare; … – Ordinului ministrului culturii nr. 2.955/2022*) pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Unității de Management a Proiectului, cu modificările ulterioare; … – Ordinului ministrului culturii nr. 3.503/2022*) privind constituirea structurilor de specialitate cu rol de coordonare, respectiv de unitate de implementare a reformelor/investițiilor din cadrul PNRR;*) Ordinele ministrului culturii nr. 2.817/2020, nr. 2.955/2022 și nr. 3.503/2022 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I. … – Ordinului Ministrului Culturii nr. 2.515/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7, … și având în vedere următoarele considerente:1.Date de identificare ale furnizorului:Denumire: MC-UMP …………….Cod unic de înregistrare: ………Sediul: …………….; … 2.Date de identificare ale beneficiarului:Denumire: …………………………………Număr de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerțului/în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor: ………………………Cod unic de înregistrare: …………………………..Sediul social/Domiciliul fiscal: ………………………………………….; … 3.Obiectul deciziei, motivele de fapt și de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare:În conformitate cu prevederile ……………………. a beneficiat de un ajutor de minimis aprobat prin ……….…………., în cuantum de ……, acordat sub formă de ……… pentru ………………….., pe o perioadă de ……………………, astfel: ……………………. .Având în vedere faptul că ……………… se află în următoarea situație de fapt ………….., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ……………………………., drept care se impune luarea măsurii de recuperare parțială/totală a ajutorului de minimis în sumă totală de ………….. . … 4.Cuantumul ajutorului de minimis, precum și al dobânzii ce trebuie recuperate:Cuantumul ajutorului de minimis ce trebuie recuperat de la ……………… este în sumă totală de ………….. lei. Dobânda ce trebuie recuperată este în sumă de ………. lei, calculată de la data de ……… până la data de ………… … 5.Organul la care se poate depune contestația și termenul de depunere a acesteia: ………………………………….Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul titlu executoriu se poate formula contestație în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, care se depune, sub sancțiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, la autoritatea publică emitentă a titlului executoriu. … 6.Data la care își produce efectele decizia de recuperare:Decizia de recuperare își produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de minimis …………/ administratorul judiciar/Casa de Insolvență ……………………………….., cu sediul social în ……………………………., … coordonatorul Structurii de specialitate cu rol de Unitate de Implementare decide: +
Articolul 1Recuperarea ajutorului de minimis, acordat sub formă de ……………. pentru realizarea proiectului de ………….., este în cuantum de ……… lei, la care se adaugă dobânda de recuperat aferentă acestuia, în cuantum de ………… lei, calculată până la data de …………….. . +
Articolul 2Rata dobânzii este de …………… .De la data de ………….. și până la data recuperării efective a ajutorului de minimis, cuantumul dobânzii este de…………. lei, conform formulei de calcul prevăzute la art. 15 din Normele metodologice privind stoparea/recuperarea ajutorului de minimis acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 – Turism și cultură, investiția 7, aprobate prin Ordinul ministrului culturii nr. 2.661/2023. +
Articolul 3Beneficiarul ajutorului de minimis are obligația de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de recuperare a ajutorului de minimis, în contul ………………………… . +
Articolul 4Prezenta decizie constituie titlu executoriu și își produce efectele de la data comunicării. +
Articolul 5Prezenta decizie a fost încheiată în ….. exemplare originale, un exemplar urmând a fi comunicat de către MC-UMP beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvență desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al ……………………… .
Coordonator Structură de specialitate cu rol de Unitate de Implementare,
…………………………………………––