NORME METODOLOGICE din 14 octombrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1.132 din 30 noiembrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1230 23/11/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 4REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 67
ART. 8REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 60
ART. 8REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 61
ART. 16REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 37
ART. 18REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 90
ART. 18REFERIRE LALEGE 573 22/10/2001
ART. 18REFERIRE LAOUG 147 07/10/1999
ART. 19REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 91
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 67
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 90
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 91
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 41
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 41
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1230 23/11/2005
ActulAPROBAT DEORDIN 749 14/10/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 749 14/10/2004
ART. 2REFERIT DEORDIN 1027 06/10/2005

privind alocarea şi acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de îmbunătăţiri funciare



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezentele norme metodologice reglementează condiţiile şi modul de alocare şi acordare a subvenţiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea parţială sau totală a unor categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de îmbunătăţiri funciare în cadrul amenajărilor de irigaţii, amenajărilor de desecare şi drenaj, lucrărilor de apărare împotriva inundaţiilor şi al celor de combatere a eroziunii solului.(2) Pentru desfăşurarea activităţilor de îmbunătăţiri funciare se acordă subvenţii de la bugetul de stat:A. organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare, denumite în continuare organizaţii, şi federaţiilor de organizaţii de îmbunătăţiri funciare, denumite în continuare federaţii, pentru exploatarea, întreţinerea şi reparaţiile amenajărilor de irigaţii, care se folosesc numai pentru:a) achitarea către Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare, denumită în continuare Administraţia, sau către alt furnizor de apă pentru irigaţii a tarifului anual aferent punctelor de livrare a apei pentru irigaţii prevăzute în contractul multianual;b) achitarea către Administraţie sau către alt furnizor de apă pentru irigaţii a tarifului de livrare a apei pentru irigaţii aferent punctelor de livrare a apei pentru irigaţii prevăzute în contractul multianual;c) decontarea cheltuielilor cu energia electrică şi termică de pompare a apei pentru irigaţii prin punctele de livrare a apei pentru irigaţii prevăzute în contractul multianual;B. Administraţiei, pentru acoperirea totală sau parţială a cheltuielilor administrative, materiale şi de personal necesare:a) exploatării, întreţinerii şi reparaţiilor amenajărilor de îmbunătăţiri funciare declarate de utilitate publică care nu sunt amenajări de irigaţii;b) acţiunilor de apărare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice, precum şi constituirii stocurilor de materiale şi mijloace de apărare;c) reabilitării amenajărilor de îmbunătăţiri funciare existente şi conservării obiectivelor de investiţii sistate sau întrerupte temporar;d) protecţiei mediului prin lucrări de îmbunătăţiri funciare şi monitorizării efectelor amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;e) desfăşurării activităţilor de informare publică şi a instruirii în domeniul îmbunătăţirilor funciare;f) funcţionării sistemului naţional de supraveghere, evaluare, prognoză şi avertizare privind efectele economice şi ecologice ale activităţilor de îmbunătăţiri funciare;g) întocmirii şi ţinerii la zi a cadastrului amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;h) conservării şi asigurării pazei amenajărilor de îmbunătăţiri funciare aflate în conservare;i) salarizării personalului prevăzut în statele de funcţii ale Administraţiei şi ale sucursalelor teritoriale ale acesteia, precum şi cheltuielilor curente necesare funcţionării acestora;C. beneficiarilor, pentru:a) acoperirea cheltuielilor aferente exploatării, întreţinerii şi reparaţiilor infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, alta decât cea pentru irigaţii, aflată în folosinţa sau în proprietatea acestora;b) acoperirea cheltuielilor cu energia necesară exploatării utilajelor, instalaţiilor şi echipamentelor aflate în folosinţa sau în proprietatea acestora, utilizate în desfăşurarea activităţilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât irigaţiile.
 + 
Articolul 2Mecanismul de alocare şi acordare a subvenţiilor de la bugetul de stat pentru desfăşurarea activităţilor de îmbunătăţiri funciare are la bază următoarele principii:a) subvenţiile pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli pentru desfăşurarea activităţilor de irigaţii se acordă organizaţiilor şi federaţiilor, la cererea acestora;b) subvenţiile pentru exploatarea infrastructurii de irigaţii aflate în administrarea Administraţiei ori în proprietatea sau în folosinţa altor furnizori de apă se acordă numai în limita cheltuielilor care se încadrează în consumurile specifice şi în randamentele aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, denumit în continuare ministru;c) subvenţiile pentru suportarea cheltuielilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii ale sistemelor şi amenajărilor de irigaţii se alocă până la concurenţa unui plafon maxim la hectar, unitar la nivel naţional, indiferent de amplasarea fiecărui punct de livrare a apei pentru irigaţii în cadrul sistemului sau al amenajării de irigaţii;d) subvenţiile pentru activităţile de irigaţii se acordă numai pentru suprafeţele ce pot primi apă pentru irigaţii, prevăzute în contractele multianuale încheiate cu Administraţia sau cu alt furnizor de apă pentru irigaţii, cu condiţia ca cererea de livrare a apei ce face obiectul contractelor multianuale să implice irigarea a cel puţin 20% din suprafeţele deservite de punctele de livrare a apei pentru irigaţii şi de canalele de distribuţie din cadrul amenajării de irigaţii, precum şi din suprafaţa întregii amenajări;e) subvenţiile pentru irigaţii se acordă numai dacă organizaţiile şi federaţiile au achitat contribuţia proprie la tariful anual. Procentul minim al contribuţiei proprii anticipate la tariful anual, la tariful de livrare a apei pentru irigaţii pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii şi la costurile cu energia electrică sau termică necesară pompării apei prin punctele de livrare a apei pentru irigaţii se stabileşte anual prin ordin al ministrului. Cuantumul contribuţiilor proprii ale organizaţiilor şi federaţiilor se poate modifica prin ordin al ministrului numai în sens crescător. Cuantumul maxim al subvenţiei ce se va aloca la hectar se comunică anual prin ordin al ministrului;f) subvenţiile pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, alta decât cea de irigaţii, se alocă în limita unor plafoane specifice fiecăreia dintre activităţile: desecare şi drenaj, apărare împotriva inundaţiilor şi combatere a eroziunii solului şi, în cadrul fiecărei activităţi, diferenţiate în funcţie de complexitatea lucrărilor şi de starea fizică a infrastructurii;g) subvenţiile de la bugetul de stat se alocă în scopul stimulării asocierii utilizatorilor în organizaţii şi federaţii.
 + 
Articolul 3Definiţiile unor termeni utilizaţi în sensul prezentelor norme metodologice sunt prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Capitolul IISubvenţiile de la bugetul de stat ce se acordă organizaţiilor şi federaţiilor de organizaţii din domeniul îmbunătăţirilor funciare + 
Articolul 4Organizaţiile şi federaţiile beneficiază de subvenţii de la bugetul de stat pentru achitarea tarifelor şi decontarea cheltuielilor prevăzute la art. 67 alin. (1) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările ulterioare, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 2 din prezentele norme metodologice.
 + 
Articolul 5Cuantumul tarifului anual şi al tarifului de livrare a apei pentru irigaţii, calculat de Administraţie sau, după caz, de alt furnizor de apă pentru irigaţii, se publică de aceştia pe cheltuiala proprie în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, până la data de 31 august a fiecărui an, pentru sezonul de irigaţii al anului următor.
 + 
Articolul 6(1) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare minister, comunică unităţilor interesate din subordine şi acestea aduc la cunoştinţă beneficiarilor din aria lor teritorială de competenţă cuantumul propus al subvenţiilor ce se estimează că se pot acorda pentru anul următor, până la data de 1 septembrie a fiecărui an.(2) Ponderea cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii ce se suportă din subvenţii în cadrul plafonului maxim la hectar nu poate depăşi 25% din cuantumul acestuia, oricare ar fi nivelul tarifului anual calculat pentru diferitele puncte de livrare a apei pentru irigaţii.
 + 
Articolul 7(1) Administraţia şi ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii încheie cu organizaţiile sau cu federaţiile contracte multianuale sau acte adiţionale de actualizare a acestor contracte, în termen de 10 zile de la publicarea sau comunicarea datelor prevăzute la art. 5 şi art. 6 alin. (1), dar nu mai târziu de data de 10 septembrie a fiecărui an, după această dată suprafeţele pentru care se solicită apă pentru irigaţii, prevăzute în contractele multianuale, nemaiputându-se modifica. Până la data de 15 septembrie a fiecărui an, Administraţia şi ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii comunică ministerului, direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DADR, şi organizaţiilor interesate lista amenajărilor de irigaţii care, potrivit art. 2 lit. d), nu îndeplinesc condiţiile pentru a fi puse în funcţiune.(2) Contribuţia proprie la tariful anual se achită de organizaţii sau de federaţii în termen de 10 zile de la data comunicării de către Administraţie şi ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii a listei amenajărilor de irigaţii care pot fi puse în funcţiune. Tariful anual pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii şi contribuţia proprie a organizaţiilor sau a federaţiilor se evidenţiază în factura emisă de Administraţie sau de alt furnizor de apă pentru irigaţii. Administraţia şi ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii colectează contribuţia proprie la tariful anual, iar în cazul neîndeplinirii condiţiilor de punere în funcţiune a unor amenajări datorită neplăţii integrale a contribuţiilor proprii, restituie partea de contribuţie achitată.(3) Administraţia şi ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii verifică achitarea contribuţiei proprii la tariful anual de către organizaţii sau federaţii, pentru toate suprafeţele cuprinse în contractele multianuale. În cazul în care se constată că nu se îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 2 lit. d), amenajarea de irigaţii în cauză se poate pune în funcţiune numai după achitarea completă a contribuţiilor datorate. Situaţia suprafeţelor eligibile se comunică ministerului până la data de 10 octombrie a fiecărui an.(4) Ministerul, în baza situaţiilor transmise de Administraţie şi de ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii şi a alocaţiei bugetare aprobate, recalculează şi comunică, în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (1), valoarea finală a plafonului maxim la hectar, unitar la nivel naţional.(5) Pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii şi pentru fiecare organizaţie sau federaţie din raza sa teritorială de competenţă, DADR calculează şi comunică valoarea maximă a subvenţiei pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii şi pe fiecare organizaţie sau federaţie.
 + 
Articolul 8(1) Acordarea subvenţiilor pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de irigaţii se face conform următoarei proceduri:A. pentru tariful anual:a) în termen de 5 zile de la data achitării contribuţiei proprii la tariful anual în contul Administraţiei sau al altui furnizor de apă pentru irigaţii, după caz, organizaţia sau federaţia depune la DADR în a cărei rază teritorială de competenţă se află situat sediul acestei organizaţii sau federaţii copia ordinului de plată certificat de banca la care organizaţia sau federaţia îşi are deschis contul operaţiunilor financiare, prin care se certifică plata contribuţiei proprii, împreună cu copia facturii de plată a tarifului anual pentru acoperirea costurilor de întreţinere şi reparaţii, emisă de Administraţie sau de alt furnizor de apă pentru irigaţii;b) o dată cu copia ordinului de plată şi a facturii, organizaţia sau federaţia depune cererea-tip pentru acordarea subvenţiei pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii, repartizate Administraţiei sau altui furnizor de apă pentru irigaţii, după caz, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, până la concurenţa valorii totale a facturii de plată a cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii, dar nu mai mult de 25% din valoarea maximă a subvenţiei alocate pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii şi pe fiecare organizaţie sau federaţie;c) până la data de 15 octombrie a fiecărui an, DADR are obligaţia să verifice realitatea şi legalitatea documentelor şi respectarea condiţiilor prevăzute de lege de către organizaţii sau federaţii. După efectuarea acţiunilor menţionate mai sus, DADR, pe baza cererilor prezentate de organizaţii sau de federaţii, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2a), aprobate, transmite ministerului situaţia subvenţiilor pentru acoperirea cotei cuvenite din tariful anual;d) după aprobarea documentaţiilor, până la data de 15 noiembrie a fiecărui an, DADR comunică organizaţiilor sau federaţiilor sumele pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare, ce se calculează ca diferenţă între subvenţia maximă şi sumele aprobate pentru plata cotei din tariful anual;e) Administraţia şi ceilalţi furnizori de apă pentru irigaţii depun lunar la minister situaţia privind solicitarea achitării cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de irigaţii, cuprinse în tariful anual şi acoperite parţial din subvenţii de la bugetul de stat, şi decontul justificativ privind utilizarea sumelor încasate din tariful anual şi acoperite din subvenţii de la bugetul de stat, conform modelelor prezentate în anexele nr. 2b) şi 2c);B. pentru tariful de livrare a apei pentru irigaţii:a) după începerea sezonului de irigaţii, în termen de 3 zile de la încheierea fiecărei luni, Administraţia sau alt furnizor de apă pentru irigaţii, după caz, emite pe numele organizaţiei sau al federaţiei factura privind costul apei livrate la fiecare punct de livrare, calculat pe baza înregistrărilor volumetrice de la punctele de livrare sau a calculelor indirecte corespunzătoare consumurilor specifice de energie electrică, potrivit metodologiei prezentate în anexa nr. 3;b) în termen de două zile de la primirea facturii, organizaţia sau federaţia achită contravaloarea contribuţiei proprii în contul Administraţiei sau al altui furnizor de apă pentru irigaţii, după caz, şi depune la DADR copia ordinului de plată certificat de banca la care organizaţia sau federaţia îşi are deschis contul, împreună cu copia facturii de plată a volumelor de apă livrate, primită de la Administraţie sau de la alt furnizor de apă pentru irigaţii;c) o dată cu copia ordinului de plată şi a facturii, organizaţia sau federaţia depune cererea-tip pentru acordarea subvenţiei pentru decontarea cheltuielilor de exploatare repartizate Administraţiei sau altui furnizor de apă pentru irigaţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, până la concurenţa valorii totale a facturii, cu încadrarea în restul subvenţiei disponibile;d) în termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi, după caz, aprobă cererea în limita subvenţiilor aprobate şi prezintă ministerului situaţia subvenţiilor ce se alocă de la bugetul de stat pentru acoperirea cotei cuvenite din tariful de livrare a apei pentru irigaţii, conform cererilor aprobate, depuse de organizaţii sau de federaţii, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2d);e) în termen de 5 zile de la primirea solicitării din partea DADR, ministerul centralizează solicitările în vederea efectuării deschiderii de credite bugetare şi alocării sumelor cuvenite reprezentând subvenţii pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare;C. pentru cheltuielile cu energia electrică şi termică necesară pompării apei prin punctele de livrare a apei pentru irigaţii:a) decontarea cheltuielilor cu energia electrică consumată de o organizaţie sau de o federaţie pentru funcţionarea staţiilor de pompare de punere sub presiune, aflate în proprietatea sau în folosinţa organizaţiei ori a federaţiei, se face conform următoarei proceduri:– în termen de două zile de la primirea facturii, organizaţia sau federaţia achită contravaloarea contribuţiei proprii în contul furnizorului de energie electrică şi depune la DADR copia ordinului de plată certificat de banca la care organizaţia sau federaţia îşi are deschis contul, împreună cu copia facturii de plată a consumului de energie electrică, primită de la furnizorul de energie electrică;– o dată cu copia ordinului de plată şi a facturii, organizaţia sau federaţia depune cererea-tip pentru acordarea subvenţiei, cu încadrarea în restul subvenţiei disponibile, pentru decontarea cheltuielilor cu energia electrică, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, până la concurenţa valorii totale a facturii;– în termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi, după caz, aprobă cererea în limita subvenţiilor aprobate şi prezintă ministerului situaţia subvenţiilor ce se alocă de la bugetul de stat pentru acoperirea cotei cuvenite din cheltuielile cu energia electrică necesară pompării apei prin punctul de livrare a apei pentru irigaţii, conform cererilor aprobate, depuse de organizaţii sau de federaţii, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2d);– în termen de 5 zile de la primirea solicitării din partea DADR, ministerul centralizează solicitările în vederea efectuării deschiderii de credite bugetare şi alocării sumelor cuvenite reprezentând subvenţii pentru acoperirea cheltuielilor cu energia electrică;– în termen de 5 zile de la alocarea subvenţiilor, DADR virează sumele cuvenite în contul organizaţiilor sau al federaţiilor, din care acestea achită diferenţa costului energiei electrice către furnizorul de energie electrică;b) decontarea cheltuielilor cu energia termică de funcţionare a agregatelor de pompare acţionate de motoare cu ardere internă, înregistrată prin contoarele instalate pe aceste agregate, utilizate de organizaţii sau de federaţii, se face conform următoarei proceduri:– în termen de 5 zile de la încheierea fiecărei luni, o dată cu depunerea copiei ordinului de plată a contribuţiei proprii la plata tarifului de livrare a apei pentru irigaţii, organizaţia sau federaţia depune la DADR documentele justificative de achiziţie a combustibilului consumat în luna anterioară, împreună cu cererea-tip pentru acordarea subvenţiei pentru decontarea cheltuielilor cu energia termică, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, cu încadrarea în restul subvenţiei disponibile şi în limita a 50 l pentru fiecare 1.000 mc de apă pompată, stabilite pe baza înregistrărilor volumetrice de la fiecare agregat de pompare în parte;– în termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi, după caz, aprobă cererea în limita subvenţiilor aprobate şi prezintă ministerului situaţia subvenţiilor ce se alocă de la bugetul de stat pentru acoperirea cotei cuvenite din cheltuielile cu energia termică necesară pompării apei din punctul de livrare a apei pentru irigaţii, conform cererilor aprobate, depuse de organizaţii sau de federaţii, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2e);– în termen de 5 zile de la primirea solicitării din partea DADR, ministerul centralizează solicitările în vederea efectuării deschiderii de credite bugetare şi alocării sumelor cuvenite reprezentând subvenţii pentru acoperirea cheltuielilor cu energia termică;– în termen de 5 zile de la alocarea subvenţiilor, DADR virează sumele cuvenite în contul organizaţiilor sau al federaţiilor.(2) Pentru acordarea subvenţiilor care acoperă cheltuielile prevăzute la alin. (1), ministerul prezintă justificarea sumelor acordate pentru luna anterioară şi, până la data de 26 a lunii în curs pentru luna următoare, solicită Ministerului Finanţelor Publice deschiderea creditelor bugetare, la care se anexează centralizatorul subvenţiilor ce se solicită de la bugetul de stat pentru achitarea cotelor cuvenite Administraţiei sau altor furnizori de apă pentru irigaţii din tariful anual şi din tariful de livrare a apei pentru irigaţii şi organizaţiilor sau federaţiilor din cheltuielile cu energia electrică sau termică de pompare a apei pentru irigaţii, aprobat de ordonatorul principal de credite, conform modelului prezentat în anexa nr. 2f), întocmit pe baza situaţiei subvenţiilor ce se solicită de la bugetul de stat, defalcate pe DADR, conform modelului prezentat în anexa nr. 2g). Pe baza documentelor prezentate, Ministerul Finanţelor Publice deschide creditele bugetare de la capitolul 67.01 "Agricultură şi silvicultură", subcapitolul "Îmbunătăţiri funciare, irigaţii, desecări şi combaterea eroziunii solului", titlul "Subvenţii".(3) Neachitarea în termen de către beneficiari a contribuţiilor proprii produce următoarele efecte:a) neacordarea subvenţiilor de la bugetul de stat;b) întreruperea livrării apei pentru irigaţii în cazul întârzierii plăţii contribuţiei proprii la plata tarifului de livrare a apei pentru irigaţii;c) rezilierea contractului multianual din iniţiativa Administraţiei sau a celorlalţi furnizori de apă pentru irigaţii, după caz, în cazul întârzierii plăţii cu mai mult de 30 de zile a contribuţiei proprii la plata tarifului anual în anul curent pentru sezonul de irigaţii din anul următor sau în cazul neachitării contribuţiei proprii la plata tarifului de livrare a apei pentru irigaţii către Administraţie sau alţi furnizori de apă pentru irigaţii. Încheierea unui nou contract multianual se face în condiţiile art. 60 alin. (2) şi ale art. 61 din Legea nr. 138/2004, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 9(1) Controlul realităţii şi legalităţii, precum şi al utilizării eficiente a subvenţiilor de la bugetul de stat şi al încadrării deconturilor în plafonul maxim la hectar, unitar la nivel naţional, se efectuează de DADR.(2) După operarea plăţii subvenţiei corespunzătoare tarifului anual calculat pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii, în funcţie de valoarea subvenţiei aprobate pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare, de cuantumul tarifului de livrare a apei pentru irigaţii şi de valoarea consumului specific aprobat de energie electrică necesară pompării apei prin punctul de livrare a apei pentru irigaţii, DADR urmăreşte încadrarea sumelor solicitate prin fiecare cerere de acordare a subvenţiilor în disponibilul din cuantumul maxim al subvenţiei. Administraţia sau alt furnizor de apă pentru irigaţii, pe baza aceloraşi date, estimează volumele de apă ce pot fi livrate la fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii, cu încadrarea în valoarea maximă a subvenţiei la hectar aprobate.(3) Calculul orientativ pentru determinarea volumului de apă ce poate fi livrat de Administraţie sau de alţi furnizori de apă pentru irigaţii, pentru care subvenţia acordată pentru acoperirea cheltuielilor se încadrează în limita valorii maxime a subvenţiei alocate pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii, se face potrivit modelului de calcul prezentat în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 10Organizaţiile care exploatează infrastructură de irigaţii prin intermediul căreia se prestează servicii de irigaţii pe suprafeţele de teren prevăzute în contractele multianuale primesc subvenţii, potrivit legii, pentru exploatarea infrastructurii situate pe teritoriul lor, indiferent de regimul juridic al proprietăţii sau al folosinţei asupra acestei infrastructuri. În cazul în care infrastructura de irigaţii este deţinută în proprietate de alţi proprietari decât organizaţiile, acestea vor reglementa raporturile juridice cu proprietarii de drept ai infrastructurii de irigaţii, în cadrul unei convenţii prin care li se va transmite dreptul de folosinţă.
 + 
Capitolul IIISubvenţiile de la bugetul de stat ce se acordă Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare + 
Articolul 11Subvenţiile de la bugetul de stat se acordă Administraţiei pentru acoperirea totală sau parţială a cheltuielilor administrative, materiale şi de personal necesare:a) exploatării, întreţinerii şi reparaţiilor amenajărilor de îmbunătăţiri funciare declarate de utilitate publică, altele decât cele de irigaţii, în limita unor plafoane specifice aprobate de minister;b) acţiunilor de apărare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice, precum şi constituirii stocurilor de materiale şi mijloace de apărare;c) reabilitării amenajărilor de îmbunătăţiri funciare existente şi conservării obiectivelor de investiţii sistate sau întrerupte temporar;d) protecţiei mediului prin lucrări de îmbunătăţiri funciare şi monitorizării efectelor amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;e) desfăşurării activităţilor de informare publică şi a instruirii în domeniul îmbunătăţirilor funciare;f) funcţionării sistemului naţional de supraveghere, evaluare, prognoză şi avertizare privind efectele economice şi ecologice ale activităţilor de îmbunătăţiri funciare;g) întocmirii şi ţinerii la zi a cadastrului amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;h) conservării şi asigurării pazei amenajărilor de îmbunătăţiri funciare aflate în conservare;i) salarizării personalului prevăzut în statele de funcţii ale sediului central al Administraţiei şi ale sucursalelor teritoriale ale acesteia, precum şi cheltuielilor curente necesare funcţionării acestora.
 + 
Articolul 12(1) Administraţia prezintă ministerului propuneri fundamentate, la nivel de sucursală teritorială, în funcţie de suprafaţa şi de tipul fiecărei amenajări de îmbunătăţiri funciare gestionate de acea sucursală şi de plafonul specific stabilit pentru fiecare tip de activitate de îmbunătăţiri funciare, privind necesarul alocaţiei bugetare estimat pentru anul următor.(2) Ministerul, după aprobarea propunerilor înaintate de Administraţie, virează lunar acesteia subvenţiile alocate ce se vor utiliza potrivit destinaţiei prevăzute de lege şi în limita sumelor aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli al acesteia.(3) Sumele alocate ca subvenţii de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor sediului central şi ale sucursalelor teritoriale ale Administraţiei şi de desfăşurare a activităţilor de îmbunătăţiri funciare, necheltuite la finele anului bugetar, se virează la bugetul de stat.(4) Sumele acordate pe fiecare sucursală teritorială şi neutilizate nu pot fi redistribuite de Administraţie către alte sucursale sau către sediul central al Administraţiei.
 + 
Articolul 13(1) Pentru acordarea subvenţiilor în vederea acoperirii cheltuielilor prevăzute la art. 11, ministerul prezintă Ministerului Finanţelor Publice lunar, până la data de 26 a lunii în curs pentru luna următoare, solicitarea de deschidere a creditelor bugetare, la care se anexează situaţia subvenţiilor ce se solicită de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor administrative, materiale şi de personal ale Administraţiei, aprobată de ordonatorul principal de credite, conform modelului prezentat în anexa nr. 5, întocmită pe baza situaţiilor transmise de sucursalele Administraţiei, conform modelului prezentat în anexa nr. 5a), şi decontul justificativ privind utilizarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor administrative, materiale şi de personal ale Administraţiei, avizat de ordonatorul principal de credite, pentru luna precedentă, conform modelului prezentat în anexa nr. 6. Ministerul Finanţelor Publice deschide creditele bugetare de la capitolul 67.01 "Agricultură şi silvicultură", subcapitolul "Îmbunătăţiri funciare, irigaţii, desecări şi combaterea eroziunii solului", titlul "Subvenţii".(2) Acordarea subvenţiilor lunare se face prin justificarea sumelor alocate anterior, iar pentru luna decembrie, acestea se vor stabili ca diferenţă între cheltuielile preliminate în limita prevederilor bugetare anuale aprobate şi subvenţiile încasate cumulat până în luna noiembrie inclusiv.(3) Subvenţiile se înregistrează în evidenţa contabilă a Administraţiei, în contul prevăzut de planul general de conturi privind veniturile din subvenţii, separat pe cheltuieli de întreţinere şi reparaţii şi pe cheltuieli de exploatare, separat cu privire la activitatea de irigaţii şi separat cu privire la alte activităţi de îmbunătăţiri funciare.
 + 
Articolul 14Justificarea modului de utilizare a subvenţiilor alocate pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute în prezentele norme metodologice se face astfel:a) până la data de 20 a fiecărei luni, sucursalele Administraţiei centralizează de la unităţile de administrare la nivel de amenajare deconturile justificative, conform modelului prezentat în anexa nr. 6b), şi prezintă Administraţiei decontul justificativ al sucursalei privind utilizarea subvenţiilor alocate de la bugetul de stat pentru luna precedentă, verificat şi avizat de organele de control financiar de stat teritoriale, conform modelului prezentat în anexa nr. 6a);b) subvenţia solicitată lunar de la bugetul de stat reprezintă suma necesară în vederea acoperirii cheltuielilor stabilite pe baza planurilor tehnice şi a contractelor încheiate cu terţii furnizori conform situaţiei lunare a subvenţiilor ce se solicită de la bugetul de stat pentru exploatare şi pentru achitarea contravalorii serviciilor contractate de întreţinere şi reparaţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât cele de irigaţii, prevăzute în anexa nr. 5;c) subvenţia pentru fiecare sucursală a Administraţiei şi pentru fiecare activitate se distribuie anual, trimestrial şi lunar cu aprobarea consiliului de administraţie, pe baza situaţiilor privind subvenţiile ce se solicită de la bugetul de stat, defalcate pe fiecare sucursală conform anexei nr. 5a);d) decontul justificativ de cheltuieli se întocmeşte lunar de fiecare sucursală, pentru perioada raportată, cumulat de la începutul anului, pe baza situaţiei lucrărilor şi a facturilor emise de terţii furnizori, cu încadrarea în planurile tehnice şi în devizele de lucrări, şi este verificat şi avizat de organele de control financiar teritoriale.
 + 
Articolul 15(1) Răspunderea asupra realităţii, oportunităţii şi necesităţii cheltuielilor cuprinse în decontul justificativ privind utilizarea subvenţiilor de la bugetul de stat revine Administraţiei şi sucursalelor sale.(2) Ministerul efectuează controlul realităţii, legalităţii şi eficienţei utilizării fondurilor de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare şi a cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare aflate în administrarea Administraţiei, precum şi al încadrării în sumele aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli al Administraţiei, pentru fiecare activitate.(3) Administraţia exercită controlul permanent al legalităţii şi oportunităţii efectuării de către sucursalele sale a cheltuielilor de exploatare şi a celor de întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi al modului cum acestea sunt reflectate în deconturile prezentate.
 + 
Capitolul IVDispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 16(1) Pentru pregătirea sezonului de irigaţii 2005, Administraţia poate primi subvenţii pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de irigaţii care îndeplinesc următoarele condiţii:a) sunt declarate de utilitate publică, în conformitate cu prevederile art. 37 din Legea nr. 138/2004, cu modificările ulterioare;b) deservesc organizaţii şi alţi beneficiari care au încheiat cu Administraţia contracte multianuale sau, respectiv, contracte anuale pentru irigarea suprafeţelor de teren situate în cadrul amenajării;c) cererea de livrare a apei pentru irigaţii ce face obiectul contractelor multianuale implică irigarea a cel puţin 20% din suprafaţa deservită de punctele de livrare a apei pentru irigaţii şi de canalele de distribuţie din cadrul amenajării de irigaţii, precum şi din suprafaţa întregii amenajări.(2) Subvenţia acordată în condiţiile alin. (1) va reprezenta cel mult 25% din fondul alocat prin bugetul de stat pentru subvenţionarea activităţilor de irigaţii şi va fi calculată pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii.
 + 
Articolul 17(1) Pentru sezonul de irigaţii 2005, plata contribuţiei proprii la tariful anual se achită până la data de 31 martie 2005.(2) Pentru sezonul de irigaţii 2005, termenele prevăzute la art. 5, art. 6 alin. (1) şi la art. 7 alin. (1) se prelungesc până la data de 31 ianuarie 2005.
 + 
Articolul 18(1) Pentru perioada prevăzută la art. 90 alin. (1) din Legea nr. 138/2004, cu modificările ulterioare, asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii, constituite conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 147/1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 573/2001, cu modificările ulterioare, beneficiază de subvenţii de la bugetul de stat cu condiţia încheierii cu Administraţia de contracte multianuale, în condiţiile prezentelor norme metodologice.(2) Pentru perioada prevăzută la art. 90 alin. (2) din Legea nr. 138/2004, cu modificările ulterioare, asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii beneficiază de subvenţii de la bugetul de stat, acordate direct pe baza contractelor de prestări de servicii anuale încheiate cu beneficiarii, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
 + 
Articolul 19(1) Pentru perioada prevăzută la art. 91 din Legea nr. 138/2004, cu modificările ulterioare, agenţii economici şi instituţiile publice care, la data intrării în vigoare a acestei legi, beneficiază de subvenţii de la bugetul de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli în domeniul îmbunătăţirilor funciare şi care deţin în proprietate, în administrare sau în folosinţă terenuri amenajate cu lucrări de îmbunătăţiri funciare, care nu sunt situate pe teritoriul unei asociaţii a utilizatorilor de apă pentru irigaţii, beneficiază de aceste subvenţii în condiţiile prezentelor norme metodologice.(2) Plafonul în limita căruia agenţii economici şi instituţiile publice pot primi subvenţii de la bugetul de stat reprezintă cel mult 75% din plafonul maxim la hectar, unitar la nivel naţional, până la concurenţa căruia pot beneficia de subvenţii organizaţiile şi federaţiile.
 + 
Articolul 20Pentru beneficiarii de subvenţii de la bugetul de stat, prevăzuţi la art. 18 şi art. 19 alin. (1), decontarea cheltuielilor de desfăşurare a activităţilor de irigaţii se face conform procedurii menţionate la art. 8, care se aplică corespunzător.
 + 
Articolul 21Anexele nr. 1, 2, 2a), 2b), 2c), 2d), 2e), 2f), 2g), 3, 4, 5, 5a), 6, 6a) şi 6b) fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa 1la normele metodologiceÎnţelesul unor termeni în sensul prezentelor norme metodologiceContract multianual – contract de prestări de servicii de irigaţii încheiate pe termen lung, între 3 şi 5 ani.Contract sezonier – contract de livrare a apei pentru irigaţii încheiate pe durata unui sezon de irigaţii.Contribuţii proprii – plăţi efectuate în avans de beneficiarii serviciilor de irigaţii pentru acoperirea unei părţi a cheltuielilor cuprinse în tarifele anuale, tarifele de livrare a apei pentru irigaţii, precum şi a unei părţi a cheltuielilor cu energia electrică şi termică necesară pompării apei pentru irigaţii prin punctele de livrare, corespunzător ponderilor procentuale stabilite şi comunicate anual de minister.Cheltuielile de întreţinere şi reparaţii – cheltuielile efectuate pentru desfăşurarea activităţilor de menţinere şi readucere la parametrii de funcţionare cu asigurarea randamentelor admisibile a infrastructurii din cadrul tuturor categoriilor de amenajări de îmbunătăţiri funciare.Cheltuielile de exploatare în amenajările de irigaţii – cheltuielile efectuate pentru desfăşurarea activităţilor de transport controlat al apei pentru irigaţii de la sursă, priză, până la staţia de pompare de punere sub presiune sau punctul de livrare a apei pentru irigaţii, prin intermediul prizelor, canalelor şi a nodurilor hidrotehnice, inclusiv cheltuielile cu energia electrică de pompare a apei pentru irigaţii, cheltuielile cu asigurarea pazei şi protecţiei infrastructurii, precum şi cele cu probele tehnologice la staţiile de pompare şi reţeaua de canale.Cheltuielile de exploatare în amenajările de desecare şi drenaj – cheltuielile efectuate pentru evacuarea controlată şi în timp util, în emisar, a apei în exces de la suprafaţa solului şi din profilul acestuia prin intermediul rigolelor, drenurilor, canalelor şi construcţiilor hidrotehnice aferente, gravitaţional sau prin intermediul staţiilor de pompare de evacuare, inclusiv cheltuielile cu energia electrică de pompare pentru evacuarea apei în exces, precum şi cele cu asigurarea pazei şi protecţiei infrastructurii.Plafon maxim la hectar unitar la nivel naţional – sumă alocată de la bugetul de stat pentru suportarea costurilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii a sistemelor şi amenajărilor de irigaţii în limita unei valori maxime pentru fiecare hectar al suprafeţei prevăzute în contractul multianual, indiferent de amplasarea punctelor de livrare a apei pentru irigaţii.Suprafeţe eligibile – acele suprafeţe de teren care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a) sunt situate în cadrul amenajărilor de irigaţii funcţionale şi pot primi apă pentru irigaţii;b) sunt cuprinse în contractele multianuale în vigoare;c) sunt deservite de infrastructura de irigaţii pentru întreţinerea şi reparaţiile căreia s-a îndeplinit condiţia de acordare de subvenţii prin achitarea contribuţiei proprii anticipate la tariful anual;d) fac parte dintr-o amenajare de irigaţii care îndeplineşte condiţiile pentru a fi pusă în funcţiune.La 2 ani de la intrarea în vigoare a Legii îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004 suprafeţele eligibile sunt doar acele suprafeţe de teren care îndeplinesc condiţiile prevăzute la lit. a) – d) şi sunt cuprinse în cadrul teritoriului organizaţiilor şi aparţin membrilor acestora.Suprafeţe care pot primi apă pentru irigaţii – suprafeţele de teren din cadrul sistemelor sau amenajărilor de irigaţii care îndeplinesc condiţiile tehnice pentru prelevarea, pomparea, transportul şi livrarea apei pentru irigaţii la punctele de livrare, precum şi pentru pomparea apei prin punctele de livrare până la hidranţii de irigaţii.Tarif anual – contravaloarea prestărilor de servicii ce cuprinde costurile estimate de întreţinere şi reparaţii a infrastructurii de irigaţii din domeniul public şi domeniul privat al statului, aflată în administrarea Administraţiei.Tarif de livrare a apei pentru irigaţii – contravaloarea prestărilor de servicii ce cuprinde costul serviciilor de prelevare a apei din sursă, costurile de transport al apei de la sursă sau priză la punctul de livrare a apei pentru irigaţii prin intermediul infrastructurii de irigaţii din domeniul public şi domeniul privat al statului, aflate în administrarea Administraţiei.Valoarea maximă a subvenţiei alocate pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii – sumă alocată de la bugetul de stat ce se stabileşte prin multiplicare plafonului maxim la hectar unitar la nivel naţional cu suprafaţa de teren ce se irigă, potrivit contractului multianual pe fiecare staţie de pompare de punere sub presiune sau alt punct de livrare a apei pentru irigaţii.
 + 
Anexa 2la normele metodologiceCERERE*)pentru acordarea subvenţiei conform art. 67alin. (1) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr.138/2004Solicitantul Organizaţia de îmbunătăţiri funciare/ organizaţia utilizatorilor de apă pentru irigaţii ………………………….. cu sediul în localitatea …………………………. judeţul ……………………. reprezentată prin ……………………………. în calitate de ………………………… (preşedinte sau director),Având un teritoriu de ………….. ha. în cadrul amenajării de îmbunătăţiri funciare ……………………….. şi o suprafaţă cuprinsă în contractele multianuale de ………….. ha şi suprafaţă cuprinsă în contractele de prestări de servicii anuale de …………. ha., repartizate pe punctele de livrare a apei pentru irigaţii conform anexei nr. 1 la prezenta cerere,Solicităm acordarea subvenţiilor pentru**):A. achitarea tarifului anual aferent punctelor de livrare a apei pentru irigaţii conform calculaţiei şi valorilor din anexa nr. 2 la prezenta cerere.Sumele acordate ca subvenţie se vor vira în contul Administraţiei Naţionale a îmbunătăţirilor Funciare/furnizorului de apă pentru irigaţii …………………………… nr. ………………………… deschis la banca ………………………………….Condiţiile de primire a subvenţiei au fost îndeplinite prin plata contribuţiei proprii la tariful anual aferent punctelor de livrare a apei pentru irigaţii pentru care se solicită acordarea subvenţiei, aşa cum rezultă din anexa nr. 2 la prezenta cerere şi documentele justificative anexate.B. achitarea tarifului de livrare a apei pentru irigaţii pentru luna ……………….. conform calculaţiei şi valorilor aferente punctelor de livrare pentru care se solicită acordarea de subvenţii din anexa nr. 3 la prezenta cerere şi potrivit facturii emise de Administraţia Naţională a îmbunătăţirilor Funciare/furnizorul de apă pentru irigaţii ………………………………… pentru serviciile de irigaţii prestate în perioada de referinţă.Sumele acordate ca subvenţie se vor vira în contul Administraţiei Naţionale a îmbunătăţirilor Funciare/furnizorului de apă pentru irigaţii ………………………………….. nr. ……………………………… deschis la banca ……………………………….Condiţiile de primire a subvenţiei sunt îndeplinite prin existenţa unui disponibil de subvenţie care acoperă cererea, certificat de DADR şi prin plata contribuţiei proprii la tariful de livrare a apei pentru irigaţii aferent punctelor de livrare a apei pentru irigaţii pentru care se solicită acordarea subvenţiei, aşa cum rezultă din documentele justificative anexate.C. decontarea cheltuielilor cu energia electrică necesară pompării apei prin punctele de livrare a apei pentru irigaţii prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta cerere, pentru luna ……………………… conform facturii emise de furnizorul de energie electrică ……………………………. pentru energia electrică furnizată în perioada de referinţă.–––Notă *) Modelul de cerere şi anexele nr. 1 – 4 la această cerere se utilizează şi pentru acordarea subvenţiilor către asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii şi ceilalţi beneficiari de servicii de irigaţii în perioada de tranziţie stabilită potrivit art. 90 şi 91 din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004.**)Modelul de cerere se completează pentru solicitarea fiecărei categorii de subvenţii, la care se alătură anexele corespunzătoare obiectului cererii.Sumele acordate ca subvenţie se vor vira în contul nostru nr. ……………………… deschis la banca …………………………….Condiţiile de primire a subvenţiei sunt îndeplinite prin existenţa unui rest de subvenţie disponibilă care acoperă cererea, certificat de DADR şi prin plata contribuţiei proprii la costul energiei electrice consumate pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigaţii pentru care se solicită acordarea subvenţiei, aşa cum rezultă din factura emisă de furnizorul de energie electrică şi din documentele justificative anexate.D. decontarea cheltuielilor cu energia termică pentru agregatele termice de pompare conform volumelor de apă pompate şi înregistrate în luna ………………….. certificate prin factura emisă de furnizorul de apă, a consumului specific normat de combustibil pentru pomparea a 1.000 m.c. de apă, prevăzute în anexa nr. 4 la prezenta cerere şi conform limitei cantitative şi valorice a documentelor justificative de achiziţie a combustibilului anexate.Sumele acordate ca subvenţie se vor vira în contul nostru nr. ……………………………. deschis la banca …………………………..Condiţiile de primire a subvenţiei sunt îndeplinite prin existenţa unui disponibil de subvenţie care acoperă cererea, certificat de DADR pe fiecare punct de pompare a apei pentru irigaţii pentru care se solicită acordarea subvenţiei, aşa cum rezultă din anexa nr. 3 la prezenta cerere.Anexăm cererii copii de pe următoarele documente*):a) contractul multianual, şi anexele la acesta, încheiat cu Administraţia Naţională a îmbunătăţirilor Funciare/furnizorul de apă pentru irigaţii ……………….b) documentul de plată a contribuţiei proprii la tariful anual;c) documentul de plată a contribuţiei proprii la tariful de livrare a apei pentru irigaţii pentru luna ……………….;d) documentul de plată a contribuţiei proprii la costul energiei electrice necesare pompării apei prin punctele de livrare a apei pentru irigaţii pentru luna ………………..;e) documentele fiscale de achiziţie a combustibilului necesar funcţionării agregatelor termice de pompare pentru luna ……………………Data ………… Numele şi prenumele în clar………..Semnătura ………………..L.S.–––*)Se vor anexa documentele necesare în funcţie de obiectul cererii.Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală ……………….Certificăm realitatea, legalitatea şi regularitatea documentelor şi eligibilitatea organizaţiei pentru a beneficia de subvenţii în de ….. lei.Director executiv Director economic/Contabil şefRespingem cererea pentru următoarele motive:– ……………………………– ……………………………– ……………………………Director executiv Director economic/Contabil şef + 
Anexa 1la cerere

*Font 8)
    Organizaţia de îmbunătăţiri funciare (OUAI)……………………
                                 CENTRALIZATOR
             privind suprafaţa cuprinsă în contractele multianuale,
                    precum şi în contractele de prestări de
        servicii anuale şi valoarea maximă a subvenţiei, repartizate pe
        puncte de livrare a apei, în sezonul de irigaţii ……………

┌───────────────────────────────────────────────────────────────╦═══════════════════════════════════════╗│ Se completează de OUAI ║ Se completează de DADR*) ║├─────┬────────────┬──────────┬─────────────────────────────────╬───────────┬───────────┬───────────────╣│ Nr. │ Punctul de │Suprafaţa │ Suprafaţa contractată ║Suprafeţele│ Plafonul │Valoarea maximă║│crt. │ livrare │deservită ├─────────┬───────────────────────╣ eligibile │ maxim la │ a subvenţiei ║│ │ │de siste- │Total │din care: ║ pentru │ hectar │pentru achita- ║│ │ │ mul de │ ├───────────┬───────────╣ alocarea │ │rea tarifului ║│ │ │irigaţii │ │Suprafaţa │Suprafaţa ║ subvenţiei│ │anual, tarifu- ║│ │ │ │ │cuprinsă în│cuprinsă în║ │ │lui de livrare ║│ │ │ │ │contractele│contractele║ │ │şi decontarea ║│ │ │ │ │multianuale│de prestări║ │ │cheltuielilor ║│ │ │ │ │ │de servicii║ │ │energia elec- ║│ │ │ │ │ │ anuale ║ │[mii lei/ │trică şi ter- ║│ │ │ [ha.] │ [ha.] │ [ha.] │ [ha.] ║ [ha.] │ ha.] │ mică ║│ │ │ │ │ │ ║ │ │ (mii lei) ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ 0 │ 1 │ 2 │3 = 4 + 5│ 4 │ 5 ║ 6 │ 7 │ 8 = 6 x 7 ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ 1 │SPP**) … │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ 2 │SPP … │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ │ │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ │SPP … │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ │Total SPP │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ │ATP***) … │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ │ATP … │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ │ │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ │ATP … │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ │Total ATP │ │ │ │ ║ │ │ ║├─────┼────────────┼──────────┼─────────┼───────────┼───────────╬───────────┼───────────┼───────────────╣│ │Total OUAI │ │ │ │ ║ │ │ ║└─────┴────────────┴──────────┴─────────┴───────────┴───────────╩═══════════╩═══════════╩═══════════════╝         Întocmit, DADR……………….         Organizaţia de îmbunătăţiri         funciare (OUAI)………    Preşedinte, Director, Director executiv, Director economic/                                                                                        Contabil şef–––    *) Se completează şi se certifică de către DADR şi se transmite organizaţiei de îmbunătăţiri funciareîn termen de 30 de zile de la data înregistrării.    **) Staţie de pompare de punere sub presiune.    ***) Agregat termic de pompare. + 
Anexa 2la cerere

*Font 8*
    Organizaţia de îmbunătăţiri funciare (OUAI)………..
                                 CENTRALIZATOR
                     privind plata contribuţiei proprii şi
       subvenţiile alocate pentru achitarea tarifului anual, repartizate
     pe puncte de livrare a apei, în sezonul de irigaţii……………….

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────╦════════════════════════╗│ Se completează de OUAI ║Se completează de DADR*)║├────┬───────────┬────────┬──────────────────┬────────────────────────────────╬──────────┬─────────────╣│ Nr.│ Punctul │ Supra- │ Tarif anual │ Contribuţia proprie la plata ║Subvenţii │ Sume de ║│ │ de │ faţa │ │ tarifului anual ║ alocate │restituit,la ║│crt.│ livrare │contrac-├─────────┬────────┼────────┬───────────────────────╣ pentru │neîndeplini- ║│ │ │ tată │Pe uni- │Pe punct│Contri- │ Contribuţie achitată ║achitarea │rea condiţi- ║│ │ │ │tatea de │ de │buţie │(documente justificativ║tarifului │ilor de la ║│ │ │ │ supra- │livrare │datorată├───────────┬───────────╣anual**) │art. 2 lit. ║│ │ │ │ faţă │ │conform │ Suma │Nr.factură ║ │d) din Nor- ║│ │ │ │ │ │facturii│ achitată │/chitanţă ║ │mele metodo- ║│ │ │ │ │ │ [mii │ [mii │ ║ │logice ║│ │ │ [ha.] │(lei/ha.]│[mii lei] lei] │ lei] │ ║ [mii lei]│ (mii lei) ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │4= 2×3/ │ 5 │ 6 │ 7 ║ 8 = 4-5* │ 9 ║│ │ │ │ │ 1000 │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ 1 │SPP … │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ 2 │SPP … │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ │ │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ │SPP … │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ │Total SPP │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ │ATP … │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ │ATP … │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ │ │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ │ATP … │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ │Total ATP │ │ │ │ │ │ ║ │ ║├────┼───────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼───────────╬──────────┼─────────────╣│ │Total OUAI │ │ │ │ │ │ ║ │ ║└────┴───────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴───────────┴───────────╩══════════╩═════════════╝         Întocmit, DADR……………….         Organizaţia de îmbunătăţiri         funciare (OUAI)………    Preşedinte, Director, Director executiv, Director economic/                                                                                        Contabil şef–––-    * Cu condiţia ca suma achitată (col. 6) să fie egală cu suma datorată (col. 5).    ** Valorile din col. 8 sunt de cel mult 25% din valorile din col. 8 din anexa nr. 1 + 
Anexa 3la cerere    Organizaţia de îmbunătăţiri funciare (OUAI)……………..                                 CENTRALIZATOR              privind acordarea lunară a subvenţiilor pe puncte de       livrare a apei, în sezonul de irigaţii………………..

  Nr. crt. Specificaţie/lună Total Subvenţie alocată/ Subvenţie acordată pe lună şi pe destinaţie [mii lei] Defalcarea subvenţiei alocate şi acordate pe puncte de livrare (Total, din care pentru tariful anual, tariful de livrare a apei pentru irigaţii şi energia prin punctele de livrare) Certificarea valorilor înscrise în tabel (DADR/OIF)
  PL1 SPP/ATP [mii lei] PL2 SPP/ATP [mii lei] PL3 SPP/ATP [mii lei] PL4 SPP/ATP [mii lei] …. …. [mii lei] PLn*1) SPP/ATP [mii lei]
  0 1 2 3 4 5 6   n + 2 n + 3
    TOTAL subvenţie alocată               (DADR)
    Cota TA*2) din subvenţii               (OIF)
    Rest subvenţie               (DADR)
  1 Luna ………………               (OIF)
    Total subvenţie                
    Plata TL*3)               (OIF)
    Decont energie PL               (OIF)
    Rest subvenţie               (DADR)
  2 Luna ………………               (OIF)
    Total subvenţie                
    Plata TL               (OIF)
    Decont energie PL               (OIF)
    Rest subvenţie               (DADR)
    …………………..                
  n Luna …………….*4)               (OIF)
    Total subvenţie                
    Plata TL               (OIF)
    Decont energie PL               (OIF)
    Rest subvenţie               (DADR)

–––-*1) Numărul de coloane corespunde numărului de puncte livrare cuprinse în contractul multianual încheiat de organizaţie*2) Tariful anual*3) Tariful de livrare a apei pentru irigaţii*4) Numărul de rânduri se adaptează corespunzător numărului de luni, în funcţie de durata sezonului de irigaţii + 
Anexa 4la cerere

*Font 8*
    Organizaţia de îmbunătăţiri funciare (OUAI)…………………
                             SITUAŢIA JUSTIFICATIVĂ
        privind eliberarea subvenţiilor pentru acoperirea cheltuielilor
       cu combustibilul necesar pompării apei prin punctele de livrare în
                      luna ………………………….
Nr.crt./ Punctul Volumul Consumul Consumul Documente justificative Valoarea
nr.punct de pompat specific total subvenţiei
de livrare [mii m.c.] normat în admis de solicitate
livrare limita celui combustibil Seria, Cantitatea Valoarea conform
aprobat de [litru] numărul de com- combustibilu- cererii
combustibil şi data bustibil lui achizi- [mii lei]
pentru achiziţio- ţionat cu în-
pomparea a nată cadrarea în
consumul
total admis
[mii lei]
0 1 2 3 4= 2×3 5 6 7 8=7-C(EPL)*)
1 ATP …
2 ATP …
3 ATP …
ATP …
Total ATP
             Întocmit, Verificat,
             Organizaţia de îmbunătăţiri
             funciare (OUAI)………………. DADR ……………….
         Preşedinte, Director, Director executiv, Director economic/
                                                                                Contabil şef
–––
    *) Contribuţia proprie la acoperirea cheltuielilor cu energia termică de pompare a apei pentru
irigaţii prin punctul de livrare a apei pentru irigaţii.

 + 
Anexa 2a)la normele metodologice

    DIRECŢIA PENTRU AGRICULTURĂ Şl DEZVOLTARE RURALĂ
    Judeţul ………………………………
                                    SITUAŢIA
             subvenţiilor ce se alocă de la bugetul de stat pentru
               acoperirea cotei cuvenite Administraţiei Naţionale
   a îmbunătăţirilor Funciare sau altor furnizori de apă pentru irigaţii din
  tariful anual conform cererilor înaintate de organizaţiile şi federaţiile de
               organizaţii din domeniul îmbunătăţirilor funciare
Nr.
crt.

Amenajarea de
îmbunătăţiri
funciare

OIF/
FIF*1)

Cheltuielile de în-
treţinere şi repara-
ţii din tariful anu-
al, acoperite din
subvenţii, pe OIF/
FIF*2)
[mii lei]
Cheltuieli de întreţi-
nere şi reparaţii din
tariful anual acoperite
din subvenţii pe amena-
jările de îmbunătăţiri
funciare
[mii lei]
0 1 2 3 4
1
2
3
Total pe amenajare:*3)
Total pe DADR:
               Director, Director economic,
                                   Verificat,
                     Direcţia controlului financiar de stat
                                    Director
–––
    *1) Organizaţii de îmbunătăţiri funciare/federaţii de organizaţii de
îmbunătăţiri funciare.
    *2) Total col. 8 la anexa nr. 2 la cererea pentru acordarea subvenţiilor,
    *3) Pentru amenajările de îmbunătăţiri funciare care deservesc suprafeţe de
teren situate în alte judeţe se face menţiunea "parţial".

 + 
Anexa 2b)la normele metodologice

    Furnizorul de apă pentru irigaţii: Administraţia Naţională a
    îmbunătăţirilor Funciare/ ………………………..
                                    SITUAŢIA
         privind solicitarea achitării cheltuielilor de întreţinere şi
   reparaţii a amenajărilor de irigaţii cuprinse în tariful anual şi acoperite
   parţial din subvenţii de la bugetul de stat, pentru luna ……………..
Nr.
crt.

Specificaţii

Sume alocate pentru
achitarea tarifului
anual
1

Suma totală alocată pentru achitarea parţială a
tarifului anual pentru sezonul de irigaţii……..
2

Suma solicitată cumulat până la data de ……….,
din care:
a. Suma primită pentru lucrările executate la data
de ………………….
b. Suma primită pentru executarea lucrărilor în
luna curentă ………………..
c. Suma solicitată pentru executarea lucrărilor în
luna următoare …………………. (rd.c =
rd. 2 – rd.a – rd.b)
3

Suma disponibilă pentru achitarea parţială a
tarifului anual, la data de …………… (rd. 3
= rd.1 – rd.2)
         Director general, Director economic,

 + 
Anexa 2c)la normele metodologice

    Furnizorul de apă pentru irigaţii: Administraţia Naţională a
    îmbunătăţirilor Funciare/ …………….
                             DECONTUL JUSTIFICATIV
       privind utilizarea sumelor încasate din tariful anual şi acoperite
       din subvenţii de la bugetul de stat, pentru luna ……………..
                                                                     mii lei
Nr.
crt.
Indicatori

Programat

Realizat

1

Cheltuieli de întreţinere şi reparaţii
efectuate la data de ………………..
2

Suma cuvenită aferentă cheltuielilor efectuate
la data de …………………..
3

Suma primită pentru lucrările executate la
data de ……………….
4 Suma de primit (rd.4 = rd.2 – rd.3)
           Director general, Director economic,

 + 
Anexa 2d)la normele metodologice

    DIRECŢIA PENTRU AGRICULTURĂ Şl DEZVOLTARE RURALĂ
    Judeţul ………………………………
                              DECONT JUSTIFICATIV
          pentru eliberarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru
      acoperirea cotei cuvenite Administraţiei Naţionale a îmbunătăţirilor
        Funciare sau altor furnizori de apă pentru irigaţii din tariful
        de livrare a apei pentru irigaţii conform cererilor înaintate de
                organizaţiile şi federaţiile de organizaţii din
          domeniul îmbunătăţirilor funciare în luna ………………

┌─────┬─────────────┬─────────────┬───────────────────┬────────────────────────┐│Nr. │Amenajarea de│ Valoarea │ Contribuţia │ Subvenţii acordate în ││crt. │îmbunătăţiri │ facturilor │ proprie achitată │ luna………. pentru ││ │ funciare │ emise de │ de OIF/FIF │ achitarea tarifului de ││ ├─────────────┤ furnizorul │ [mii lei] │ livrare a apei pentru ││ │ OIF/FIF*1) │ de apă │ │ irigaţii ││ │ │ [mii lei] │ │ [mii lei] │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4*2) │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ 1 │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ 2 │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ 3 │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ … │ │ │ │Total pe amenajare:*3) │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ │ │ │ │Total pe DADR: │└─────┴─────────────┴─────────────┴───────────────────┴────────────────────────┘               Director, Director economic,                                   Verificat,                     Direcţia controlului financiar de stat                                    Director–––    *1) Organizaţiile de îmbunătăţiri funciare/federaţiile de organizaţii deîmbunătăţiri funciare.    *2) Valorile se preiau din col. 2 rd. "Plata TL" din anexa nr. 3 la cerereapentru acordarea subvenţiilor conform art. 67 alin. (1) lit. b) şi c) din Legeaîmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, pentru luna de referinţă.    *3) Pentru amenajările de îmbunătăţiri funciare care deservesc suprafeţe deteren situate în alte judeţe se face menţiunea "parţial". + 
Anexa 2e)la normele metodologice

    DIRECŢIA PENTRU AGRICULTURĂ Şl DEZVOLTARE RURALĂ
    Judeţul ………………………
                              DECONT JUSTIFICATIV
          pentru eliberarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru
                  acoperirea cotei cuvenite organizaţiilor de
  îmbunătăţiri funciare sau federaţiilor din consumul de energie electrică sau
termică pentru pomparea apei prin punctele de livrare a apei pentru irigaţii în
                            luna ………………

┌─────┬─────────────┬─────────────┬───────────────────┬────────────────────────┐│Nr. │Amenajarea de│ Valoarea │ Contribuţia │ Subvenţii acordate în ││crt. │îmbunătăţiri │ facturilor │ proprie achitată │ luna………. pentru ││ │ funciare │ emise de │ de OIF/FIF │ decontarea cheltuie- ││ ├─────────────┤ furnizorul │pentru plata ener- │ lilor cu energia elec- ││ │ OIF/FIF*1) │ de energie │giei electrice/ │ trică sau termică ││ │ │electrică/ │documentele justi- │ [mii lei] ││ │ │deconturilor │ficative pentru │ ││ │ │ pentru │achiziţia combus- │ ││ │ │combustibili │ tibililor │ ││ │ │ [mii lei] │ [mii lei] │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4*2) │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ 1 │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ 2 │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ 3 │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ … │ │ │ │Total pe amenajare:*3) │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ │ │ │ │ │├─────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼────────────────────────┤│ │ │ │ │Total pe DADR: │└─────┴─────────────┴─────────────┴───────────────────┴────────────────────────┘               Director, Director economic,                                   Verificat,                     Direcţia controlului financiar de stat                                    Director––-    *1) Organizaţiile de îmbunătăţiri funciare/federaţiile de organizaţii deîmbunătăţiri funciare.    *2) Valorile se preiau din col. 2 rd. "Decont energie PL" din anexa nr. 3 lacererea pentru acordarea subvenţiilor conform art. 67 alin. (1) lit. b) şi c) dinLegea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, pentru luna de referinţă.    *3) Pentru amenajările de îmbunătăţiri funciare care deservesc suprafeţe deteren situate în alte judeţe se face menţiunea "parţial". + 
Anexa 2f)la normele metodologice

    MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Şl DEZVOLTĂRII RURALE
                                                         Avizat
                                           de ordonatorul principal de credite
                                CENTRALIZATORUL
            subvenţiilor ce se solicită de la bugetul de stat pentru
     achitarea cotelor cuvenite Administraţiei Naţionale a îmbunătăţirilor
     Funciare sau altor furnizori de apă pentru irigaţii din tariful anual
     şi din tariful de livrare a apei pentru irigaţii şi organizaţiilor de
           îmbunătăţiri funciare sau federaţiilor din cheltuielile cu
       energia electrică sau termică de pompare a apei pentru irigaţii pe
                       perioada ……………………
                                                                – mii lei –
Nr.
crt.
Indicatori

Programat

Realizat

1

Subvenţii pentru achitarea cotei cuvenite din
tariful anual Administraţiei Naţionale a Îmbu-
nătăţirilor Funciare sau altor furnizori de
apă pentru irigaţii
2

Subvenţii pentru achitarea cotei cuvenite din
tariful de livrare a apei pentru irigaţii Admi-
nistraţiei Naţionale a Îmbunataţirilor Funciare
sau altor furnizori de apă pentru irigaţii
3

Subvenţii pentru decontarea cotei cuvenite din
cheltuielile cu energia electrică şi termică
necesară pompării apei prin punctele de livrare
a apei pentru irigaţii
    Direcţia generală buget finanţe
    Director general,
                                    Avizat,
                 Direcţia fond funciar şi îmbunătăţiri funciare
                                   Director,

 + 
Anexa 2g)la normele metodologice

    MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Şl DEZVOLTĂRII RURALE
                                                          Avizat
                                          de ordonatorul principal de credite
                                    SITUAŢIA
            subvenţiilor ce se solicită de la bugetul de stat pentru
     achitarea cotelor cuvenite Administraţiei Naţionale a îmbunătăţirilor
     Funciare sau altor furnizori de apă pentru irigaţii din tariful anual
     şi din tariful de livrare a apei pentru irigaţii şi organizaţiilor de
           îmbunătăţiri funciare sau federaţiilor din cheltuielile cu
     energia electrică sau termică de pompare a apei pentru irigaţii pentru
                         luna …………………..
Nr.
crt

DADR

Subvenţii pentru
achitarea cotei
cuvenite din ta-
riful anual Ad-
ministraţiei Na-
ţionale a Îmbu-
nătăţirilor Fun-
ciare sau altor
furnizori de apă
pentru irigaţii
[mii lei]

Subvenţii pentru
achitarea cotei
cuvenite din ta-
riful de livrare
a apei pentru
irigaţii Admi-
nistraţiei Naţi-
onale a Îmbună-
tăţirilor Funci-
are sau altor
furnizori de apă
pentru irigaţii
[mii lei]
Subvenţii pentru
decontarea cotei
cuvenite din
cheltuielile cu
energia electri-
că şi termică
necesară pompării
apei prin punc-
tele de livrare
a apei pentru
irigaţii
[mii lei]

Total subven-
ţii pentru
activitatea
de irigaţii
[mii lei]

0 1 2*1) 3*2) 4*3) 5=2+3+4
1
2
3
       Direcţia generală buget finanţe
       Director general,
                                           Avizat,
                        Direcţia fond funciar şi îmbunătăţiri funciare
                                          Director,
–––
    *1) Din valorile anuale de la total DADR din anexa nr. 2a) se introduce
valoarea corespunzătoare solicitării din luna de referinţă.
    *2) Valorile de la total DADR din anexa nr. 2d) corespunzător lunii de
referinţă.
    *3) Valorile de la total DADR din anexa nr. 2e) corespunzător lunii de
referinţă.

 + 
Anexa 3la normele metodologiceCalculul volumelor de apă livrate lafiecare punct de livrare a apei pentru irigaţiiCalculul volumelor livrate la fiecare punct de livrare se efectuează lunar, astfel:a) în mod direct – prin citirea, la începutul şi la sfârşitul intervalului, a valorilor înregistrate de instalaţiile de măsurare a volumelor de apă pompate prin punctele de livrare a apei pentru irigaţii şi prelucrarea datelor, la staţiile de pompare de punere sub presiune unde s-au montat instalaţii de măsurare, sau prin citirea, la începutul şi la sfârşitul intervalului, a valorilor înregistrate de contoarele montate la agregatele termice de pompare;b) în mod indirect – prin citirea, la începutul şi la sfârşitul intervalului, a valorilor înregistrate de contoarele de măsurare a consumului de energie electrică şi împărţirea consumului lunar la consumul specific aprobat de energie electrică pentru determinarea volumelor de apă care au fost pompate prin punctul de livrare.
 + 
Anexa 4la normele metodologiceCalculul volumului maxim de apă ce poate fi livratla un punct de livrare a apeipentru irigaţii pentru care cheltuielilese încadrează în limita valorii maxime asubvenţiei alocate pe acel punct de livrareVolumul maxim de apă pe punctul de livrare se calculează de către Administraţie sau alt furnizor de apă pentru irigaţii prin multiplicarea volumului de apă maxim specific, exprimat în mii m.c./ha., cu suprafaţa cuprinsă în contractul multianual ce poate fi deservită de punctul de livrare.Volumul maxim specific utilizat pentru irigarea unei suprafeţe de 1 hectar, pentru livrarea căruia şi pomparea sa prin punctul de livrare cheltuielile se încadrează în limita plafonului maxim la hectar, unitar la nivel naţional, se calculează după cum urmează:a) din plafonul maxim la hectar unitar la nivel naţional se deduce suma corespunzătoare subvenţiei pentru plata tarifului anual;b) se determină cheltuielile totale acoperite prin subvenţii pentru livrarea unui volum de apă de 1.000 m.c. şi pomparea acestui volum prin punctul de livrare;c) volumul maxim specific se obţine prin raportul valorilor de la lit. a), exprimat în lei/ha., şi de la lit. b), exprimat în lei/1.000 m.c., conform următoarei relaţii de calcul:Exemple de calculA. Date generaleB. Date specifice în două puncte de livrare a apei pentru irigaţii, PL(1) şi PL(2)

Date specifice PL(1) PL(2)
Suprafaţa de teren ce se irigă, potrivit contractului
multianual, în hectare
S(1) = 1.000

S(2) = 1.500

Tariful anual, în lei/ha. 500.000 1.200.000
Tariful de livrare a apei pentru irigaţii, în lei/
1.000 m.c.
1.600.000 2.400.000
Costul de pompare a apei prin punctul de livrare a
apei pentru irigaţii, în lei/1.000 m.c.
800.000

700.000

 + 
Anexa 5la normele metodologice

    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE
                                                         Avizat
                                           de ordonatorul principal de credite
                                    SITUAŢIA
                       subvenţiilor ce se solicită de la
                bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor
  administrative, materiale şi de personal conform art. 41 alin. (4) din Legea
     îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004 pentru luna ………………..
                                                                  – mii lei –
Nr.
crt.
Specificaţii

Subvenţii

1.

Subvenţiile solicitate la data de ………… prevăzute a
se acordă de la bugetul de stat, din care:
1. Cheltuieli de exploatare şi pentru achitarea contra-
valorii serviciilor contractate de întreţinere şi repara-
ţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât
irigaţiile
2. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art.
41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) şi i) din
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004
2. Subvenţii primite la data de ……………… din care:
1. Cheltuieli de exploatare şi pentru achitarea contra-
valorii serviciilor contractate de întreţinere şi repara-
ţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât
irigaţiile
2. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art.
41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) şi i) din
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004
3.

Subvenţii primite pentru luna în curs, respectiv
luna ………………… din care:
1. Cheltuieli de exploatare şi pentru achitarea contra-
valorii serviciilor contractate de întreţinere şi repara-
ţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât
irigaţiile
2. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art.
41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) şi i) din
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004
4.

Subvenţii solicitate de la bugetul de stat pentru
luna …….. (rd.4 = rd.1 – rd.2 – rd.3), din care:
1. Cheltuieli de exploatare şi pentru achitarea contra-
valorii serviciilor contractate de întreţinere şi repara-
ţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât
irigaţiile
2. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art.
41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) şi i) din
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004
            Director general, Director economic,
                                                         Data …………

 + 
Anexa 5a)la normele metodologice

    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE
    Sucursala ……………………
                                                           Avizat
                                               de consiliul de administraţie
                                    SITUAŢIA
                       subvenţiilor ce se solicită de la
                bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor
  administrative, materiale şi de personal conform art. 41 alin. (4) din Legea
     îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004 pentru luna ………………..
                                                                   – mii lei –
Nr.
crt.
Specificaţii

Subvenţii

1.

Subvenţiile solicitate la data de ………… prevăzute a
se acordă de la bugetul de stat, din care:
1. Cheltuieli de exploatare şi pentru achitarea contra-
valorii serviciilor contractate de întreţinere şi repara-
ţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât
irigaţiile
2. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art.
41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) şi i) din
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004
2. Subvenţii primite la data de ……………… din care:
1. Cheltuieli de exploatare şi pentru achitarea contra-
valorii serviciilor contractate de întreţinere şi repara-
ţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât
irigaţiile
2. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art.
41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) şi i) din
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004
3.

Subvenţii primite pentru luna în curs, respectiv
luna ………………… din care:
1. Cheltuieli de exploatare şi pentru achitarea contra-
valorii serviciilor contractate de întreţinere şi repara-
ţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât
irigaţiile
2. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art.
41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) şi i) din
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004
4.

Subvenţii solicitate de la bugetul de stat pentru
luna …….. (rd.4 = rd.1 – rd.2 – rd.3), din care:
1. Cheltuieli de exploatare şi pentru achitarea contra-
valorii serviciilor contractate de întreţinere şi repara-
ţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât
irigaţiile
2. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art.
41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g), h) şi i) din
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004
                 Director, Director economic,
                                                     Data …………

 + 
Anexa 6la normele metodologice    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE                                                      Avizat                                         de ordonatorul principal de credite                              DECONT JUSTIFICATIV                     privind utilizarea subvenţiilor de la                bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor  administrative, materiale şi de personal conform art. 41 alin. (4) din Legea   îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, pe perioada …………………..

             
        – mii lei –
  Nr. crt. Indicatori Programat Realizat
  I. Cheltuieli efectuate pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 41 alin. (4) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, din care:    
    1. Cheltuieli de exploatare a amenajărilor de desecare şi drenaj, din care:    
    – salarii brute    
    2. Cheltuieli de întreţinere şi reparaţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât irigaţiile, din care:    
    – cheltuieli cu materii prime şi materiale;    
    – cheltuieli cu lucrări şi servicii executate de terţi;    
    – salarii brute;    
    – amortismente.    
    3. Cheltuieli cu salarizarea personalului prevăzut în statele de funcţii ale sediului central al Administraţiei şi ale sucursalelor sale şi cheltuielile curente de funcţionare a acestora    
    4. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art. 41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g) şi h) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004    
  II. Subvenţii cuvenite,    
    (rd. II = rd. I.1 + rd. I.2 + rd. I.3 + rd. I.4)    
  III. Subvenţii primite    
  IV. Subvenţii de primit (rd. IV = rd. II – rd. III)    
    Director general, Director economic,

 + 
Anexa 6a)la normele metodologice    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE    Sucursala …………….                              DECONT JUSTIFICATIV                     privind utilizarea subvenţiilor de la                bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor  administrative, materiale şi de personal conform art. 41 alin. (4) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, pe perioada ………………………

               
    – mii lei –
  Nr. crt. Indicatori Programat Realizat
  I. Cheltuieli efectuate pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 41 alin. (4) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, din care:    
    1. Cheltuieli de exploatare a amenajărilor de desecare şi drenaj, din care:    
    – salarii brute    
    2. Cheltuieli de întreţinere şi reparaţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât irigaţiile, din care:    
    – cheltuieli cu materii prime şi materiale;    
    – cheltuieli cu lucrări şi servicii executate de terţi;    
    – salarii brute;    
    – amortismente.    
    3. Cheltuieli cu salarizarea personalului prevăzut în statele de funcţii ale sediului central al Administraţiei şi ale sucursalelor sale şi cheltuielile curente de funcţionare a acestora    
    4. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art. 41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g) şi h) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004    
  II. Subvenţii cuvenite,    
    (rd. II = rd. I.1 + rd. I.2 + rd. I.3 + rd. I.4)    
  III. Subvenţii primite    
  IV. Subvenţii de primit (rd. IV = rd. II – rd. III)    
    Director, Director economic,
  Verificat, ──────────
  Direcţia controlului financiar de stat
  Director,

 + 
Anexa 6b)la normele metodologice    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE    Sucursala …………    Unitatea de administrare …………………                              DECONT JUSTIFICATIV                     privind utilizarea subvenţiilor de la                bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor  administrative, materiale şi de personal conform art. 41 alin. (4) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, pe perioada ………………………

               
    – mii lei –
  Nr. crt. Indicatori Programat Realizat
  I. Cheltuieli efectuate pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 41 alin. (4) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, din care:    
    1. Cheltuieli de exploatare a amenajărilor de desecare şi drenaj, din care:    
    – salarii brute    
    2. Cheltuieli de întreţinere şi reparaţii a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, altele decât irigaţiile, din care:    
    – cheltuieli cu materii prime şi materiale;    
    – cheltuieli cu lucrări şi servicii executate de terţi;    
    – salarii brute;    
    – amortismente.    
    3. Cheltuieli cu salarizarea personalului prevăzut în statele de funcţii ale sediului central al Administraţiei şi ale sucursalelor sale şi cheltuielile curente de funcţionare a acestora    
    4. Alte cheltuieli pentru activităţile prevăzute la art. 41 alin. (4) lit. b), c), d), e), f), g) şi h) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004    
  II. Subvenţii cuvenite,    
    (rd. II = rd. I.1 + rd. I.2 + rd. I.3 + rd. I.4)    
  III. Subvenţii primite    
  IV. Subvenţii de primit (rd. IV = rd. II – rd. III)    
    Manager, Contabil şef,
  Verificat, ──────────
  Sucursala …………………..
  Director economic,

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x