NORME METODOLOGICE din 14 iunie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI ADMINISTRATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 29 iunie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1322 14/06/2023
ActulPENTRU APLICAREAORD DE URGENTA 49 26/05/2023
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 10 18/01/1995 ART. 5
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 1
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 11
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 3
ART. 5REFERIRE LALEGE 212 12/07/2022 ART. 4
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 2
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 6
ART. 7REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 2
ART. 7REFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ANEXA 0
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 1
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 2
ART. 8REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 42
ART. 9REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023
ART. 9REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 6
ART. 9REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 7
ART. 10REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 7
ART. 11REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023
ART. 11REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 6
ART. 11REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 7
ART. 11REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 24
ART. 12REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 1
ART. 12REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 7
ART. 12REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 31
ART. 12REFERIRE LALEGE 212 12/07/2022 ART. 11
ART. 12REFERIRE LALEGE 212 12/07/2022 ART. 12
ART. 14REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 7
ART. 15REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 10
ART. 15REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 32
ART. 16REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 4
ART. 16REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 8
ART. 16REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 9
ART. 16REFERIRE LAORDIN 2834 09/10/2019
ART. 16REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 42
ART. 17REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 2
ART. 17REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 11
ART. 17DEROGARE DE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 34
ART. 18REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 4
ART. 18REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 11
ART. 19REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 12
ART. 19REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 28
ART. 20REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 19
ART. 21REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 14
ART. 21REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 15
ART. 24REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 2
ART. 26REFERIRE LALEGE 212 12/07/2022 ART. 4
ART. 27REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023
ART. 27REFERIRE LAORD DE URGENTA 7 01/03/2023
ART. 28REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 18
ART. 28REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 20
ART. 29REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 18
ART. 29REFERIRE LAHOTARARE 369 29/03/2021 ANEXA 3
ART. 29REFERIRE LAHOTARARE 369 29/03/2021 ANEXA 4
ART. 30REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 18
ART. 30REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 19
ART. 30REFERIRE LAORDIN 3231 14/12/2022
ART. 30REFERIRE LALEGE 212 12/07/2022
ART. 30REFERIRE LAREGLEMENTARI 14/12/2022
ART. 31REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 19
ART. 33REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 20
ART. 33DEROGARE DE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 34
ART. 38REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 28
ART. 39REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 28
ART. 40REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 28
ART. 40REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 41REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 29
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 1322 14/06/2023
ANEXA 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023 ART. 4
ANEXA 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 49 26/05/2023
ANEXA 6REFERIRE LAHOTARARE 1442 29/11/2022
ANEXA 6REFERIRE LASTRATEGIE 29/11/2022
ANEXA 6REFERIRE LAHOTARARE 1034 27/11/2020
ANEXA 6REFERIRE LASTRATEGIE 27/11/2020
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1322 14/06/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 1322 14/06/2023
ActulREFERIT DEORDIN 1322 14/06/2023





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 1.322 din 14 iunie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 29 iunie 2023.
 + 
Capitolul IProgramul național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 1Programul național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“, denumit în continuare program, este un program multianual de interes și utilitate publică, finanțat de la bugetul de stat, coordonat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. + 
Articolul 2(1)Obiectivele generale ale programului sunt:a)creșterea rezilienței infrastructurii publice afectate prestării serviciului de asistență medicală a populației la toate categoriile de factori de risc, precum și modernizarea și eficientizarea acesteia;b)îmbunătățirea sustenabilității și funcționalității clădirilor spitalelor care prezintă niveluri insuficiente de protecție la acțiuni seismice, degradări sau avarieri în urma unor acțiuni seismice, în scopul creșterii nivelului de siguranță la acțiuni seismice, precum și asigurarea funcționalității acestora conform tuturor cerințelor fundamentale și creșterea eficienței energetice a acestora;c)îmbunătățirea incluziunii sociale, prin integrarea măsurilor de reducere a riscului seismic cu alte tipuri de intervenții care conduc la beneficii asociate, eficiente din punctul de vedere al costurilor pe termen lung, referitoare la: securitatea la incendiu, eficiență energetică, măsuri conexe de asigurare a accesibilității pentru persoanele cu dizabilități sau pentru persoanele vârstnice, în conformitate cu reglementările tehnice în vigoare privind accesibilizarea clădirilor publice, condiții sanitare și de igienă, calitatea aerului interior și alte îmbunătățiri funcționale;d)asigurarea infrastructurii necesare furnizării, în condiții de stabilitate, sănătate, la standarde europene, de calitate, a serviciului public privind asistența de sănătate publică;e)corelarea politicilor publice de reducere a riscului seismic cu cele de dezvoltare durabilă și schimbări climatice ale României, prin program integrat care contribuie la atingerea mai multor obiective de dezvoltare durabilă și care creează beneficii comune în ceea ce privește sustenabilitatea, incluziunea și bunăstarea.(2)Obiectivele generale prevăzute la alin. (1) se realizează prin finanțarea de la bugetul de stat, prin bugetul programului, a proiectării și execuției lucrărilor de intervenții la clădirile aferente infrastructurii de sănătate publică care prezintă niveluri insuficiente de protecție la acțiuni seismice, degradări sau avarieri în urma unor acțiuni seismice. + 
Articolul 3Obiectivele specifice ale programului sunt:a)îmbunătățirea comportării antiseismice și creșterea gradului de asigurare la acțiunile seismice a infrastructurii publice afectate prestării serviciului de asistență medicală a populației;b)reducerea costurilor de exploatare a infrastructurii publice prevăzute la lit. a) prin creșterea eficienței energetice a acesteia și prin alte măsuri luate în acest sens;c)asigurarea condițiilor optime de climat interior în infrastructura publică prevăzută la lit. a);d)refacerea instalațiilor electrice în scopul asigurării puterii necesare pentru funcționarea la parametrii optimi a aparaturii medicale, care asigură maximizarea rezultatelor în scopul protejării vieții și reducerii pagubelor și pierderilor economice;e)realizarea tuturor categoriilor de intervenții necesare pentru respectarea cerințelor fundamentale prevăzute la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;f)contribuirea la creșterea calității actului de prestare a serviciilor de asistență medicală prin modernizarea și eficientizarea infrastructurii aferente. + 
Articolul 4Potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) și ale art. 11 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2023 privind aprobarea Programului național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ și a Programului național de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ, denumită în continuare ordonanța de urgență, programul se derulează în perioada 2023-2025, durata acestuia putând fi prelungită cu maximum 2 ani, în funcție de prevederile bugetare aprobate anual cu această destinație în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. + 
Articolul 5(1)Potrivit art. 3 alin. (1) din ordonanța de urgență, pot fi incluse în program clădirile aferente infrastructurii publice afectate prestării serviciului de asistență medicală a populației, denumite în continuare spitale, expertizate tehnic de către experți tehnici atestați pentru cerința fundamentală rezistență mecanică și stabilitate și încadrate prin raport de expertiză în clasa de risc seismic RsI:a)la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență;b)ulterior datei prevăzute la lit. a), ca urmare a efectuării expertizării tehnice și încadrării prin raport de expertiză în clasa de risc seismic RsI, prevăzută la art. 4 alin. (2) din Legea nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, cu modificările ulterioare.(2)În situația în care spitalele prevăzute la alin. (1) cuprind mai multe corpuri de clădiri, sunt incluse în program, potrivit art. 3 alin. (2) din ordonanța de urgență, numai corpurile de clădiri în care se desfășoară activități medicale, astfel cum acestea sunt prevăzute de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(3)În cuprinsul prezentelor norme metodologice, termenul „spitale“ include și corpurile de clădiri în care se desfășoară activități medicale, prevăzute la alin. (2). + 
Articolul 6În vederea includerii în program a spitalelor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b), beneficiarii programului prevăzuți la art. 2 alin. (1) din ordonanța de urgență au obligația să comunice Ministerului Sănătății lista spitalelor și a corpurilor de clădiri expertizate și încadrarea acestora prin raport de expertiză tehnică în clasa de risc seismic, în termen de 5 zile de la finalizarea expertizării tehnice realizate de către experți tehnici atestați pentru cerința fundamentală rezistență mecanică și stabilitate, potrivit dispozițiilor art. 6 alin. (1) din ordonanța de urgență.
 + 
Secţiunea a 2-aAcordul de parteneriat + 
Articolul 7(1)Acordul de parteneriat este actul juridic încheiat între Ministerul Sănătății și unitățile sanitare publice și instituțiile publice din subordinea acestuia, prevăzute la lit. A din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, respectiv încheiat între unitățile sanitare publice și ministerele și instituțiile cu rețele sanitare proprii în subordinea cărora funcționează.(2)Acordul de parteneriat se încheie în vederea dobândirii calității de beneficiari ai programului de către unitățile sanitare publice și instituțiile publice aflate în subordinea autorităților administrației publice centrale, astfel cum acestea sunt enumerate la art. 2 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 8(1)Prin acordul de parteneriat părțile acestuia își asumă drepturi și obligații reciproce în vederea realizării prin program a lucrărilor de intervenții prevăzute la art. 1 alin. (3) din ordonanța de urgență la spitalele deținute, inclusiv în ceea ce privește cuprinderea fondurilor necesare realizării lucrărilor de intervenții, neeligibile prin program, în bugetele părților, în conformitate cu reglementările legale privind organizarea și funcționarea acestora.(2)Prin acordul de parteneriat părțile se obligă să asigure îndeplinirea cu celeritate a tuturor atribuțiilor legale privind implementarea obiectivelor de investiții, inclusiv în ceea ce privește aprobarea indicatorilor tehnico-economici, potrivit competențelor prevăzute de dispozițiile art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și modalitățile de relocare a activităților pe perioada realizării lucrărilor de construcții.(3)Acordul de parteneriat trebuie să menționeze, în mod expres, actele normative în baza cărora sunt organizate și funcționează unitățile sanitare publice din subordinea ministerelor și instituțiilor cu rețele sanitare proprii prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c) din ordonanța de urgență, precum și sistemul de finanțare a acestora, în vederea verificării îndeplinirii condiției prevăzute de dispozițiile art. 2 alin. (2) din ordonanța de urgență.(4)Durata acordului de parteneriat trebuie să acopere cel puțin perioada de realizare a lucrărilor de intervenții prin program până la efectuarea recepției la terminarea lucrărilor inclusiv.
 + 
Articolul 9(1)Acordurile de parteneriat se încheie în termenele prevăzute la art. 6 alin. (1) și (2) din ordonanța de urgență.(2)Pentru spitalele expertizate tehnic și încadrate prin raport de expertiză în clasa de risc seismic RsI la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, acordurile de parteneriat se încheie în termenul prevăzut la art. 7 alin. (2) din ordonanța de urgență.(3)Termenele prevăzute la alin. (1) și (2) sunt termene de recomandare. + 
Articolul 10(1)Acordurile de parteneriat sunt anexe la centralizatorul transmis Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației de Ministerul Sănătății, potrivit art. 7 din ordonanța de urgență.(2)Netransmiterea acordurilor de parteneriat potrivit alin. (1) atrage neincluderea în program a spitalelor ai căror beneficiari sunt unitățile sanitare publice și instituțiile publice prevăzute la art. 7 alin. (1), acestea urmând a fi incluse la data transmiterii acordurilor de parteneriat.
 + 
Secţiunea a 3-aImplementarea programului + 
PARAGRAFUL 1 Includerea în program + 
Articolul 11(1)În aplicarea dispozițiilor art. 7 alin. (1) din ordonanța de urgență, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a actului normativ Ministerul Sănătății încarcă în platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“ centralizatorul spitalelor expertizate tehnic și încadrate prin raport de expertiză în clasa de risc seismic RsI până la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, însoțit de acordurile de parteneriat prevăzute la art. 7 alin. (1).(2)Înainte de transmiterea centralizatorului potrivit alin. (1), Ministerul Sănătății verifică dacă spitalele prevăzute în acesta sunt incluse la finanțare prin programele de investiții proprii, inclusiv prin cele finanțate din fonduri externe nerambursabile sau din alte surse, pentru aceleași tipuri de lucrări de intervenții ca cele finanțate prin prezentul program, caz în care spitalele sunt eliminate din centralizator.(3)Platforma digitală prevăzută la alin. (1) se organizează și funcționează conform prevederilor art. 24-27 din ordonanța de urgență.(4)În aplicarea art. 6 alin. (2) din ordonanța de urgență, periodic, la un interval de maximum 6 luni, din listele transmise potrivit dispozițiilor art. 6 de beneficiari, Ministerul Sănătății extrage și centralizează spitalele încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa de risc seismic RsI, verifică existența acordurilor de parteneriat pentru acestea, dacă este cazul, precum și îndeplinirea condiției prevăzute la alin. (2) și încarcă în platforma digitală centralizatorul rezultat.(5)Centralizatoarele prevăzute la alin. (1) și (4) se întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr. 1. + 
Articolul 12(1)După primirea centralizatorului prevăzut la art. 11 alin. (1), Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației verifică, pentru fiecare din spitalele incluse în acesta, următoarele:a)îndeplinirea condiției privind evitarea dublei finanțări, prevăzută la art. 1 alin. (4) din ordonanța de urgență;b)existența acordurilor de parteneriat, precum și ca acestea să conțină toate mențiunile prevăzute la art. 8;c)existența tuturor datelor și informațiilor prevăzute în anexa nr. 1.(2)În situația în care, după verificarea prevăzută la alin. (1) a tuturor spitalelor din listă, se constată că nu sunt completate toate datele și informațiile sau dacă se identifică existența unor obiective de investiții similare incluse la finanțare în alte programe finanțate din fondurile prevăzute la art. 1 alin. (4) din ordonanța de urgență, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației solicită clarificări din partea beneficiarilor și, în situația în care aceștia nu răspund în termen de 15 zile, spitalele nu sunt incluse în lista prevăzută la art. 7 alin. (3) din ordonanța de urgență.(3)Spitalele prevăzute la alin. (2) vor fi incluse în listă după completarea datelor și informațiilor lipsă și clarificarea tuturor aspectelor semnalate.(4)Pentru spitalele incluse în programele prevăzute la art. 11 alin. (4) și art. 12 lit. b) din Legea nr. 212/2022, cu modificările ulterioare, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației solicită beneficiarului transmiterea cererii de renunțare, prevăzută la art. 31 alin. (2) din ordonanța de urgență, spitalele urmând a fi incluse în listă numai după transmiterea acesteia. + 
Articolul 13(1)După finalizarea activității de verificare potrivit art. 12, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației întocmește lista obiectivelor de investiții propuse spre finanțare prin program, listă care se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și se publică pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.(2)Lista prevăzută la alin. (1) se va completa cu spitalele incluse în centralizatorul prevăzut la art. 11 alin. (4), pe măsura comunicării acestuia, se va aproba prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și se va publica pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.
 + 
Articolul 14(1)După aprobarea listei conform art. 13, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației comunică lista unităților administrativ-teritoriale care dețin spitalele incluse în listă, în termen de 5 zile de la data aprobării acesteia, solicitându-se acordul beneficiarilor pentru includerea în program.(2)În termen de 5 zile de la data primirii listei și a solicitării prevăzute la alin. (1), beneficiarii spitalelor incluse în listă transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației acordul privind introducerea în program. Potrivit art. 7 alin. (5) teza a II-a din ordonanța de urgență, netransmiterea acordului în termenul prevăzut atrage eliminarea beneficiarului din program, acesta urmând a fi reintrodus la momentul transmiterii acestuia.
 + 
PARAGRAFUL 2 Încheierea contractului de finanțare multianual + 
Articolul 15(1)După aprobarea listei potrivit art. 13, respectiv după transmiterea acordului privind introducerea în program potrivit art. 14, beneficiarii aprobă indicatorii tehnico-economici aferenți fiecărui obiectiv de investiții inclus în listă, conform dispozițiilor art. 10 din ordonanța de urgență.(2)Valoarea totală a obiectivului de investiții, care se aprobă potrivit alin. (1), se determină prin înmulțirea costului unitar/mp suprafață desfășurată, aprobat prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, conform dispozițiilor art. 32 din ordonanța de urgență, cu suprafața desfășurată a spitalului menționată în raportul de expertiză tehnică, la valoarea rezultată aplicându-se marja de buget de 25%, prevăzută la art. 10 alin. (3) din ordonanța de urgență.
 + 
Articolul 16(1)În vederea încheierii contractului de finanțare, beneficiarii încarcă în platforma digitală următoarele documente:a)hotărârea consiliului local/consiliului județean/actul administrativ emis de ordonatorul de credite potrivit dispozițiilor art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici;b)raportul sintetic al evaluării seismice, întocmit conform modelului menționat la pct. 8.2 alin. (17) din Codul de proiectare seismică P100-3/2019, însoțit de propunerile de intervenție stabilite prin raportul de expertiză tehnică, în situația în care expertiza tehnică a fost elaborată sau actualizată după data de 13 decembrie 2019, data intrării în vigoare a Codului de proiectare seismică – Partea a III-a – Prevederi pentru evaluarea seismică a clădirilor existente, indicativ P100-3/2019, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 2.834/2019;c)raportul de audit energetic, inclusiv certificatul de performanță energetică;d)extrasul de carte funciară, care să nu fie mai vechi de 30 de zile de la data emiterii;e)solicitarea privind actualizarea studiilor de teren și a expertizei tehnice, potrivit art. 9 alin. (4) din ordonanța de urgență, însoțită de raportul sintetic al evaluării seismice, în situația în care expertiza tehnică a fost elaborată înainte de data de 13 decembrie 2019, data intrării în vigoare a Codului de proiectare seismică – Partea a III-a – Prevederi pentru evaluarea seismică a clădirilor existente, indicativ P100-3/2019;f)declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al beneficiarului din care să rezulte că obiectivul de investiții este eligibil prin program și nu se încadrează în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la art. 1 alin. (4) din ordonanța de urgență;g)declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al beneficiarului din care să rezulte că, pe perioada realizării lucrărilor de construcții, va asigura spații pentru relocarea activității, potrivit art. 8 din ordonanța de urgență;h)documentele prevăzute la art. 4 alin. (9) din ordonanța de urgență, dacă este cazul.(2)În situația în care aprobarea indicatorilor tehnico-economici întră în competența Guvernului, potrivit prevederilor art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, actul administrativ prevăzut la alin. (1) lit. a) se va înlocui cu o adresă în care se va preciza actul normativ prin care au fost aprobați indicatorii tehnico-economici.(3)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației verifică administrativ și centralizează documentele prevăzute la alin. (1) transmise, în ordinea cronologică de înregistrare. Neconformitățile documentelor prevăzute la alin. (1), constatate în urma analizei de conformitate administrativă, sunt comunicate beneficiarilor programului, motivat, cu mențiunea că documentațiile revizuite vor primi un nou număr de înregistrare. + 
Articolul 17(1)În temeiul art. 11 alin. (1) din ordonanța de urgență, prin derogare de la prevederile art. 34 alin. (2) lit. e) și h) și alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, în baza ordinului prevăzut la art. 13, se încheie contracte de finanțare multianuale între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanța de urgență, pe o perioadă de maximum 3 ani bugetari, în limita creditelor de angajament aprobate cu această destinație prin legile bugetare anuale, fără eșalonarea anuală a creditelor bugetare, care se înscriu cumulat pentru toată perioada de finanțare.(2)În temeiul art. 11 alin. (2) din ordonanța de urgență, în baza ordinului prevăzut la art. 13, se încheie contracte de finanțare multianuale tripartite între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, ministerele și instituțiile publice prevăzute la art. 7 alin. (1) și beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (1) lit. b) și c) din ordonanța de urgență, pe o perioadă de maximum 3 ani bugetari, în limita creditelor de angajament aprobate cu această destinație prin legile bugetare anuale, fără eșalonarea anuală a creditelor bugetare, care se înscriu cumulat pentru toată perioada de finanțare.(3)Pe durata de valabilitate a contractelor de finanțare prevăzute la alin. (1) și (2), valoarea creditelor de angajament este egală cu valoarea creditelor bugetare.(4)Durata contractelor de finanțare prevăzute la alin. (1) și (2) se poate prelungi cu încă 2 ani în cazuri justificate, în temeiul art. 11 alin. (5) din ordonanța de urgență.(5)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației încheie contractele de finanțare prevăzute la alin. (1) și (2) în ordinea cronologică a încărcării în platforma electronică a tuturor documentațiilor necesare potrivit art. 16 alin. (1), complete și corecte, în limita creditelor de angajament aprobate anual cu această destinație.(6)În situația în care în cursul unui an bugetar, în urma încheierii contractelor de finanțare, sunt epuizate creditele de angajament aprobate anual cu această destinație, contractele de finanțare se încheie în anul următor, în ordinea cronologică a încărcării în platforma digitală, în anul anterior, a tuturor documentațiilor necesare potrivit art. 16 alin. (1), complete și corecte.
 + 
PARAGRAFUL 3 Derularea contractului de finanțare multianual + 
Articolul 18(1)Ulterior încheierii contractelor de finanțare prevăzute la art. 17 alin. (1) și (2) și anterior depunerii primei solicitări de transfer, beneficiarii sunt obligați să încarce în platforma digitală următoarele documente, sub sancțiunea neefectuării transferului sumelor solicitate de la bugetul de stat până la data completării documentației:a)contractele de achiziție publică pentru serviciile de proiectare în vederea elaborării documentației tehnice pentru autorizarea lucrărilor de construcții (DTAC) și a proiectului tehnic de execuție (Pth + DDE), precum și contractele de achiziție publică de lucrări sau contractul de proiectare și execuție, inclusiv actele adiționale la acestea, dacă este cazul;b)certificatul de urbanism însoțit de avizele și acordurile stabilite prin acesta;c)autorizația de construire.(2)După elaborarea și recepționarea proiectului tehnic de execuție, beneficiarii trebuie să încarce în platforma digitală următoarele documente:a)procesul-verbal de predare-primire a proiectului tehnic întocmit și verificat conform legislației în vigoare;b)devizul general elaborat și aprobat conform legii, cu evidențierea distinctă, în cadrul capitolului 4, a categoriilor de cheltuieli aferente lucrărilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-d) din ordonanța de urgență, precum și cu identificarea categoriilor de cheltuieli ce se finanțează de la bugetul de stat și a celor suportate de beneficiar;c)hotărârea consiliului local/consiliului județean sau actul administrativ al ordonatorului de credite, după caz, de aprobare a devizului general al obiectivului de investiții;d)hotărârea consiliului local/consiliului județean sau actul administrativ al ordonatorului de credite, după caz, de aprobare a categoriilor de cheltuieli finanțate de la bugetul local/bugetul propriu al ordonatorului de credite;e)ordinul de începere a lucrărilor;f)comunicarea către Inspectoratul de Stat în Construcții privind începerea lucrărilor de execuție.(3)În aplicarea art. 11 alin. (6) din ordonanța de urgență, pe perioada de derulare a contractelor de finanțare multianuale, în situația în care valoarea totală aprobată a obiectivului de investiții, potrivit dispozițiilor art. 15 alin. (2), se modifică pe parcursul execuției lucrărilor, beneficiarii pot solicita Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației majorarea sau diminuarea valorii creditelor de angajament alocate și prevăzute în contractele de finanțare. În vederea aprobării modificării solicitate, beneficiarii trebuie să încarce în platforma digitală documentele prevăzute la alin. (2) actualizate corespunzător, precum și alte documente necesare pentru susținerea solicitării.(4)Neconformitățile constatate în urma analizei cu privire la documentațiile și documentele prevăzute la alin. (1)-(3) se comunică beneficiarilor programului, motivat, prin intermediul platformei digitale, aceștia având obligația corectării acestora și redepunerii în platforma digitală. + 
Articolul 19(1)În aplicarea art. 12 din ordonanța de urgență, după încheierea contractelor de finanțare multianuale, beneficiarii transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației solicitarea privind transferul sumelor necesare pentru decontarea bunurilor livrate, serviciilor prestate, lucrărilor executate, altor cheltuieli efectuate în funcție de necesități, în limita contractelor de finanțare multianuale încheiate. Solicitarea de transfer, care se întocmește conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, are în vedere numai bunurile livrate, serviciile prestate, lucrările executate, alte cheltuieli efectuate după încheierea contractelor de finanțare.(2)În cazul achiziționării materialelor în vederea efectuării lucrărilor de construcții, precum și a utilajelor, echipamentelor tehnologice și funcționale care necesită montaj, se transferă sume de la bugetul de stat doar după emiterea și însușirea de către persoanele abilitate a situațiilor care certifică lucrările executate ca urmare a punerii în operă a materialelor, respectiv a montării utilajelor și a echipamentelor tehnologice și funcționale.(3)Suma care se acordă de la bugetul de stat pentru finanțarea obiectivelor de investiții prin program se transferă beneficiarilor în limita creditului bugetar anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației aprobat cu această destinație, în ordinea cronologică de înregistrare a solicitărilor de transfer al sumelor necesare pentru decontarea bunurilor livrate/serviciilor prestate/lucrărilor executate/altor cheltuieli efectuate.(4)În situația în care documentațiile transmise de beneficiari și înregistrate la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în vederea transferului nu sunt complete și conforme cu prevederile legale și/sau necesită clarificări, se comunică beneficiarului, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării, observațiile și/sau propunerile necesare modificării/completării acestora, cu precizarea că solicitarea de transfer revizuită cu modificările/completările ulterioare aduse documentației inițiale va primi un nou număr de înregistrare, fiind considerată solicitare nouă.(5)În situația epuizării creditelor bugetare disponibile în anul în curs, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației cu această destinație, ministerul înștiințează beneficiarii contractelor de finanțare cu privire la aceasta.(6)După primirea înștiințării prevăzute la alin. (5), beneficiarii dispun măsurile necesare în vederea evitării înregistrării de arierate sau continuă implementarea obiectivelor de investiții din surse proprii sau alte surse legal constituite.(7)După înștiințarea beneficiarilor în conformitate cu alin. (5), în situația suplimentării creditelor bugetare pentru anul în curs, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației anunță beneficiarii cu privire la reluarea transferurilor de sume în condițiile alin. (3) și, după caz, cu privire la epuizarea creditelor bugetare suplimentare. Înștiințarea beneficiarilor se face prin intermediul platformei digitale și/sau prin e-mail.(8)În aplicarea prevederilor art. 12 alin. (5) din ordonanța de urgență, în perioada de valabilitate a contractelor de finanțare multianuală, în situația în care beneficiarii decontează sumele aferente contribuției de la bugetul de stat, pentru bunurile livrate/serviciile prestate/lucrările executate/alte cheltuieli efectuate, din surse proprii sau alte surse legal constituite, au dreptul să solicite recuperarea acestora la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în baza solicitărilor de transfer întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, însoțite de ordinele de plată și extrasul de cont aferent. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației transferă aceste sume în limita creditelor bugetare aprobate în buget cu această destinație, în condițiile prevăzute la alin. (3)-(7).(9)Pe perioada de derulare a contractelor de finanțare, în situația în care suma totală aferentă solicitărilor de transfer depuse conform alin. (1) și (8) depășește nivelul creditelor bugetare aprobat prin legea bugetară anuală pentru anul în curs, acestea se centralizează la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, iar sumele aferente acestora se transferă cu prioritate, în anul bugetar următor, în condițiile legii, în ordinea cronologică de înregistrare în anul anterior a solicitărilor de transfer al sumelor necesare.(10)În aplicarea prevederilor art. 12 alin. (7) din ordonanța de urgență, în situația în care durata contractelor de finanțare încetează, iar solicitările de transfer depuse la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în perioada de valabilitate a contractului de finanțare, conform alin. (1) și (8), depășesc nivelul creditelor bugetare aprobat prin legea bugetară anuală pentru anul în curs, plata acestora se realizează în condițiile alin. (9) și ale art. 28^1 din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare.(11)Pentru finanțarea cheltuielilor necesare realizării obiectivului de investiții, beneficiarii deschid conturi la unități ale Trezoreriei Statului, în care vor fi transferate sumele aferente alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.(12)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației transferă prin ordin de plată sumele alocate către beneficiari în conturile deschise la Trezoreria Statului, conform prevederilor alin. (11).(13)Beneficiarii asigură evidența alocării și utilizării sumelor virate în conturile deschise la unitățile Trezoreriei Statului și răspund, în condițiile legii, de utilizarea sumelor primite pentru realizarea obiectivelor de investiții. + 
Articolul 20(1)În termen de 20 de zile lucrătoare de la transferul sumelor prevăzute la art. 19, beneficiarii au obligația să le vireze prin ordin de plată către prestatorii de servicii/executanții de lucrări/furnizorii de bunuri, după caz, și să transmită, prin intermediul platformei digitale, justificarea utilizării sumelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, pentru monitorizarea utilizării sumelor transferate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, cu destinația finanțării cheltuielilor prevăzute în contractele de finanțare multianuale.(2)În situația în care beneficiarii nu virează sumele în termenul prevăzut la alin. (1), trebuie să justifice motivul neefectuării viramentului și să le returneze în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului inițial de 20 de zile lucrătoare. Fac excepție situațiile în care beneficiarii decontează din bugetul local/bugetul propriu sau alte surse legal constituite sumele aferente contribuției de la bugetul de stat și solicită ulterior recuperarea acestora, conform prevederilor art. 12 alin. (5) din ordonanța de urgență.(3)Termenele prevăzute la alin. (1) și (2) se reduc în luna decembrie a fiecărui an, în funcție de reglementările emise în temeiul art. 19 lit. d) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
PARAGRAFUL 4 Răspunderea beneficiarilor + 
Articolul 21(1)Beneficiarii sunt responsabili pentru derularea eficientă a procesului de implementare a obiectivelor de investiții aprobate în cadrul programului.(2)Beneficiarii au obligația să pună la dispoziția Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, la solicitarea acestuia, toate documentele justificative privind derularea investiției, răspunzând de realitatea, exactitatea și legalitatea acestora, precum și de sumele cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.(3)Beneficiarii răspund, potrivit legii, de organizarea și derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică, conform art. 15 alin. (1) și (2) din ordonanța de urgență, de derularea contractelor încheiate, de respectarea obligațiilor asumate prin contractele de finanțare, precum și de modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat prin program, potrivit destinației pentru care au fost alocate.(4)Sumele acordate și neutilizate până la finele anului în care au fost acordate urmează regimul juridic prevăzut de reglementările emise în temeiul art. 19 lit. d) din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare.(5)La finalizarea obiectivului de investiții, beneficiarii efectuează recepția la terminarea lucrărilor, în condițiile legii, și transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în termen de 30 de zile de la data recepției, următoarele documente:a)proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, în copie conformă cu originalul, aprobat de beneficiar;b)certificatul de performanță energetică după efectuarea lucrărilor de intervenții;c)raport de finalizare a obiectivului de investiții, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.(6)Obligațiile prevăzute la alin. (5) se mențin și în situația în care obiectivele de investiții nu sunt finalizate până la data încetării contractului de finanțare și sunt finalizate în perioada de grație sau în termenul de 12 luni, prevăzute la art. 14 alin. (1) și (3) din ordonanța de urgență, sau ulterior expirării acestora. + 
Articolul 22(1)În cazul în care beneficiarii utilizează sumele transferate cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației notifică beneficiarii cu privire la prevederile încălcate și solicită restituirea sumelor în termen de 30 de zile de la data transmiterii notificării.(2)Până la clarificarea situației privind utilizarea de către beneficiar a sumelor transferate, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației suspendă transferurile pentru obiectivul de investiții în realizarea căruia beneficiarul a încălcat prevederile legale sau contractuale. După clarificarea situației, în cazul în care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației demarează procedura de notificare a beneficiarilor în vederea restituirii sumelor, suspendarea transferurilor se menține până la recuperarea integrală a prejudiciului cauzat bugetului de stat.(3)Prevederile alin. (1) se aplică și în situațiile în care, ulterior efectuării transferului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației constată că anexa nr. 2 a fost transmisă cu nerespectarea prevederilor legale ori, din eroare, au fost efectuate transferuri excedentare către beneficiari. + 
Articolul 23(1)În situația în care beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanța de urgență nu restituie sumele prevăzute la art. 22 în termenul stabilit, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației solicită în scris direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice în a căror rază teritorială se află unitățile administrativ-teritoriale respective sistarea alimentării atât cu cote defalcate din impozitul pe venit, cât și cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, cu excepția plăților pentru achitarea drepturilor salariale și a contribuțiilor aferente, inclusiv a drepturilor cuvenite asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav, precum și a indemnizațiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav și a plăților privind finanțarea sistemului de protecție a copilului și a centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap.(2)Pentru sumele prevăzute la art. 22 nerestituite în termenul stabilit de beneficiarii prevăzuți la alin. (1), cuantumul dobânzii penalizatoare și imputația plății se stabilesc prin contractele de finanțare.(3)După recuperarea debitului principal de la beneficiari, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației comunică acest fapt în scris direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice în a căror rază teritorială se află unitățile administrativ-teritoriale respective, care dispun încetarea restricțiilor prevăzute la alin. (1). + 
Articolul 24În situația în care beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (1) lit. b) și c) din ordonanța de urgență nu restituie sumele decontate necuvenit în termenul prevăzut la art. 22 alin. (1), Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației solicită instanțelor de judecată obligarea acestora la restituirea sumelor.
 + 
Capitolul IIProgramul național privind expertizarea clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ + 
Secţiunea 1Dispoziții generale + 
Articolul 25Programul național privind expertizarea clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ, denumit în continuare program național de expertizare, este un program multianual de interes și utilitate publică, finanțat de la bugetul de stat, coordonat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. + 
Articolul 26Obiectivul general al programului național de expertizare îl constituie realizarea serviciilor de expertiză tehnică, în vederea încadrării într-o clasă de risc seismic și a fundamentării măsurilor de intervenție, pentru construcțiile prevăzute la art. 4 alin. (1) și (2) din Legea nr. 212/2022, cu modificările ulterioare, în vederea respectării termenului de 1 iunie 2026 și îndeplinirii celorlalte obligații prevăzute de aceeași lege. + 
Articolul 27Obiectivele specifice ale programului național de expertizare sunt:a)realizarea, într-un termen cât mai scurt, a lucrărilor de intervenții pentru consolidarea clădirilor publice din sistemele de sănătate și de educație, ca urmare a finalizării expertizării tehnice și a încadrării prin raport de expertiză tehnică în clasele de risc seismic RsI și RsII;b)sprijinirea autorităților administrației publice locale și centrale și a instituțiilor publice în vederea accesării fondurilor alocate de la bugetul de stat prin programele naționale de investiții de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat din sistemele de sănătate și de învățământ, aprobate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 7/2023 pentru aprobarea Programului național de investiții „Școli sigure și sănătoase“ și prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2023, prin finanțarea expertizării tehnice în vederea urgentării identificării clădirilor încadrate în clasa de risc seismic RsI, eligibile prin cele două programe;c)asigurarea, într-un termen cât mai scurt, a infrastructurii necesare furnizării, în condiții de stabilitate și siguranță, sănătate, la standarde europene, de calitate, a serviciilor publice privind învățământul și privind asistența de sănătate publică.
 + 
Articolul 28Potrivit prevederilor art. 18 alin. (2) și art. 20 alin. (3) din ordonanța de urgență, programul național de expertizare se derulează în perioada 2023-2025, durata acestuia putând fi prelungită cu maximum 1 an, în funcție de prevederile bugetare aprobate anual cu această destinație în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. + 
Articolul 29(1)Potrivit art. 18 alin. (5) și (7) din ordonanța de urgență, beneficiarii programului național de expertizare sunt:a)unitățile și subdiviziunile administrativ-teritoriale, reprezentate de autoritățile administrației publice locale, inclusiv de autoritățile administrației publice locale ale municipiului București;b)instituțiile din subordinea/coordonarea Ministerului Educației, prevăzute în anexele nr. 3 și 4 la Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările și completările ulterioare;c)unitățile sanitare publice și instituțiile publice din subordinea Ministerului Sănătății, prevăzute la lit. A din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 144/2010, cu modificările și completările ulterioare;d)unitățile sanitare publice din subordinea ministerelor și instituții cu rețele sanitare proprii, prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c) din ordonanța de urgență.(2)În conformitate cu prevederile art. 18 alin. (8) din ordonanța de urgență, în vederea dobândirii calității de beneficiari ai programului național de expertizare de către unitățile sanitare publice și instituțiile publice prevăzute la alin. (1) lit. b)-d), se încheie acorduri de parteneriat între acestea și ministerele și instituțiile publice în subordinea/ coordonarea cărora funcționează.(3)Acordurile de parteneriat prevăzute la alin. (2) trebuie să conțină mențiunile prevăzute la art. 8 alin. (1), (3) și (4), adaptate în mod corespunzător actualului program.
 + 
Secţiunea a 2-aDerularea programului național de expertizare + 
PARAGRAFUL 1 Includerea în programul național de expertizare + 
Articolul 30(1)În aplicarea art. 19 alin. (1) din ordonanța de urgență, începând cu data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, beneficiarii prevăzuți la art. 29 alin. (1) au posibilitatea să transmită Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației solicitarea de includere în programul național de expertizare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, însoțită de următoarele documente:a)dovada efectuării vizualizării rapide a clădirii, potrivit prevederilor Legii nr. 212/2022, cu modificările ulterioare, efectuată în conformitate cu reglementarea tehnică „Metodologie de evaluare vizuală rapidă a clădirilor, Indicativ RTC 10 – 2022“, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 3.231/2022;b)declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al beneficiarului din care să rezulte că obiectivul de investiții este eligibil prin programul național de expertizare și nu se încadrează într-una sau mai multe din situațiile prevăzute la art. 18 alin. (4) din ordonanța de urgență;c)acordul de parteneriat prevăzut la art. 29 alin. (2).(2)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației verifică administrativ și centralizează solicitările transmise potrivit alin. (1), în ordinea cronologică de înregistrare, în termen de 30 de zile de la înregistrare. Neconformitățile documentelor prevăzute la alin. (1), constatate în urma analizei de conformitate administrativă, sunt comunicate beneficiarilor programului național de expertizare, motivat, cu mențiunea că documentațiile revizuite vor primi un nou număr de înregistrare.(3)Solicitările neconforme rămân în baza de date a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, acestora urmând a li se da curs pe măsura îndeplinirii de către beneficiari a tuturor cerințelor legale pentru introducerea în programul național de expertizare.
 + 
Articolul 31(1)În aplicarea art. 19 alin. (2) din ordonanța de urgență, în urma finalizării activității de verificare administrativă prevăzută la art. 30, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației întocmește lista cu obiectivele la care se vor realiza serviciile de expertizare tehnică propuse spre finanțare prin programul național de expertizare, listă care se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și se publică pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.(2)Lista prevăzută la alin. (1) se va completa conform art. 30 alin. (3), se va aproba prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și se va publica pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.
 + 
PARAGRAFUL 2 Încheierea contractului de finanțare multianual + 
Articolul 32(1)În vederea încheierii contractelor de finanțare multianuale, beneficiarii încarcă în platforma digitală următoarele documente:a)contractele de achiziție publică pentru serviciile de expertizare tehnică, inclusiv actele adiționale la acestea, dacă există;b)extras de carte funciară pentru clădirea care va fi expertizată, nu mai vechi de 30 de zile de la data emiterii.(2)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației verifică administrativ și centralizează documentele prevăzute la alin. (1) transmise, în ordinea cronologică de înregistrare. Neconformitățile documentelor prevăzute la alin. (1), constatate în urma analizei de conformitate administrativă, sunt comunicate beneficiarilor programului național de expertizare, motivat, cu mențiunea că documentațiile revizuite vor primi un nou număr de înregistrare.
 + 
Articolul 33(1)În temeiul art. 20 alin. (1) din ordonanța de urgență, prin derogare de la prevederile art. 34 alin. (2) lit. e) și h) și alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, în baza ordinului prevăzut la art. 31, se încheie contracte de finanțare multianuale între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și beneficiarii prevăzuți la art. 29 alin. (1) lit. a), pe o perioadă de maximum 2 ani bugetari, în limita creditelor de angajament aprobate cu această destinație prin legile bugetare anuale, fără eșalonarea anuală a creditelor bugetare, care se înscriu cumulat pentru toată perioada de finanțare.(2)În temeiul art. 20 alin. (2) din ordonanța de urgență, în baza ordinului prevăzut la art. 31, se încheie contracte de finanțare multianuale tripartite între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, ministerele și instituțiile publice prevăzute la art. 29 alin. (2) și beneficiarii prevăzuți la art. 29 alin. (1) lit. b)-d), pe o perioadă de maximum 2 ani bugetari, în limita creditelor de angajament aprobate cu această destinație prin legile bugetare anuale, fără eșalonarea anuală a creditelor bugetare, care se înscriu cumulat pentru toată perioada de finanțare.(3)Pe durata de valabilitate a contractelor de finanțare prevăzute la alin. (1) și (2), valoarea creditelor de angajament este egală cu valoarea creditelor bugetare.(4)Durata contractelor de finanțare prevăzute la alin. (1) și (2) se poate prelungi cu maximum 1 an în cazuri justificate, în temeiul art. 20 alin. (3) din ordonanța de urgență.(5)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației încheie contractele de finanțare prevăzute la alin. (1) și (2) în ordinea cronologică a încărcării în platforma electronică a tuturor documentațiilor necesare potrivit art. 32 alin. (1), complete și corecte, în limita creditelor de angajament aprobate anual cu această destinație.(6)În situația în care în cursul unui an bugetar, în urma încheierii contractelor de finanțare sunt epuizate creditele de angajament aprobate anual cu această destinație, contractele de finanțare se încheie în anul următor, în ordinea cronologică a încărcării în platforma digitală, în anul anterior, a tuturor documentațiilor necesare potrivit art. 32 alin. (1), complete și corecte.
 + 
PARAGRAFUL 3 Derularea contractului de finanțare multianual + 
Articolul 34Ulterior încheierii contractelor de finanțare prevăzute la art. 33 alin. (1) și (2) și anterior depunerii primei solicitări de transfer, beneficiarii sunt obligați să încarce în platforma digitală contractele de achiziție publică pentru atribuirea serviciilor de expertizare tehnică, sub sancțiunea neefectuării transferului sumelor solicitate de la bugetul de stat până la data depunerii acestora. + 
Articolul 35(1)Transferul sumelor către beneficiari se face conform prevederilor art. 19. Solicitarea de transfer al sumelor de la bugetul de stat se întocmește conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 a.(2)Justificarea utilizării sumelor transferate de la bugetul de stat se face conform prevederilor art. 20, prin depunerea anexei nr. 3 a. Termenul prevăzut la art. 20 alin. (1) se reduce la 10 zile lucrătoare, iar cel prevăzut la art. 20 alin. (2), la 3 zile lucrătoare.
 + 
Articolul 36(1)Beneficiarilor prevăzuți la art. 29 alin. (1) lit. a) li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 22 și 23.(2)Beneficiarilor prevăzuți la art. 29 alin. (1) lit. b)-d) li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 22 și 24.
 + 
Articolul 37(1)În termen de 15 zile de la data finalizării serviciilor de expertizare tehnică, beneficiarii transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației următoarele documente:a)procesul-verbal de predare-primire a expertizei tehnice, în copie conformă cu originalul, aprobat de beneficiar;b)raportul sintetic al evaluării seismice, însoțit de propunerile de intervenție stabilite prin raportul de expertiză tehnică, întocmit conform modelului menționat la pct. 8.2 alin. (17) din Codul de proiectare seismică – Partea a III-a – Prevederi pentru evaluarea seismică a clădirilor existente, indicativ P100-3/2019, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 2.834/2019.(2)Obligația prevăzută la alin. (1) se menține și în situația în care expertizele tehnice nu sunt finalizate până la data încetării contractului de finanțare și sunt finalizate ulterior expirării acestuia, termenul de transmitere a documentelor fiind de 15 zile de la data încheierii procesului-verbal prevăzut la alin. (1) lit. a).
 + 
Capitolul IIIDispoziții speciale privind unitățile sanitare publice și instituțiile publice finanțate integral de la bugetul de stat + 
Articolul 38(1)Pentru unitățile sanitare publice și instituțiile publice prevăzute art. 28 alin. (1) din ordonanța de urgență, analiza documentelor transmise potrivit articolului menționat se face de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în termen de cel mult 45 de zile de la transmiterea documentelor.(2)Dacă, în urma analizei, se constată eventuale neconformități sau neclarități cu privire la conținutul documentelor sau necesitatea depunerii unor documente suplimentare, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației le comunică unităților sanitare publice și instituțiilor publice în termenul prevăzut la alin. (1).(3)Unitățile sanitare publice și instituțiile publice care au primit comunicări potrivit alin. (2) procedează la rectificarea documentelor/clarificarea aspectelor semnalate sau completarea documentației cu documentele solicitate și la încărcarea acestora în platforma digitală. + 
Articolul 39După finalizarea analizei potrivit art. 38, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației întocmește lista unităților sanitare publice și instituțiilor publice care pot demara lucrările de construcții, listă care se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, se încarcă în platforma digitală și se transmite unităților sanitare publice și instituțiilor publice în termen de 5 zile de la aprobare. Lista se completează conform dispozițiilor art. 28 alin. (5) din ordonanța de urgență. + 
Articolul 40În conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (6) din ordonanța de urgență, în baza ordinului prevăzut la art. 30, unitățile sanitare publice și instituțiile publice își fundamentează și cuprind în buget, în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, creditele de angajament și creditele bugetare necesare realizării lucrărilor de intervenții, prevăzute la art. 1 alin. (3) din ordonanța de urgență, la clădirile deținute și expertizate tehnic de către experți tehnici atestați pentru cerința fundamentală rezistență mecanică și stabilitate și încadrate prin raport de expertiză în clasa de risc seismic RsI. + 
Articolul 41(1)Unitățile sanitare publice și instituțiile publice incluse în ordinul prevăzut la art. 39 procedează la realizarea obiectivelor de investiții conform prevederilor art. 29 din ordonanța de urgență.(2)În aplicarea prevederilor art. 29 alin. (6) din ordonanța de urgență, după finalizarea și recepționarea la terminarea lucrărilor a obiectivelor de investiții, unitățile sanitare publice și instituțiile publice incluse în ordinul prevăzut la art. 39 transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației datele și informații prevăzute în anexa nr. 6.
 + 
Capitolul IVDispoziții finale + 
Articolul 42Pentru aplicarea unitară a prevederilor prezentelor norme metodologice, informațiile vor fi transmise respectându-se conținutul-cadru prevăzut în anexele la prezentele norme metodologice. + 
Articolul 43Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa nr. 1la normele metodologiceNr. Ministerul Sănătății/dată ……………..
CENTRALIZATORUL
clădirilor spitalelor/corpurilor de clădiri expertizate tehnic și
încadrate prin raport de expertiză în clasa de risc seismic RsI

Nr. crt. Denumirea beneficiarului Categoria beneficiarului*1) SIRUTA Adresa spitalului/ corpului de clădire UAT/Ministerul/ Instituția*2) Acord de parteneriat nr./dată Anul construcției Monument istoric Da/Nu Regim de înălțime Număr de paturi Suprafața construită (mp) Suprafața desfășurată (mp) Clasa de risc seismic Expertiză structură rezistență (nr./dată) Destinația clădirii*3)
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

*1) Categoria beneficiarului se determină prin indicarea literei alin. (1) al art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2023 în care se încadrează beneficiarul.*2) Denumirea unității administrativ-teritoriale/ministerului/instituției în subordinea căreia/căruia se află spitalul.*3) Activități medicale, astfel cum acestea sunt prevăzute de Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare; activități administrative; alte destinații.
Ministerul Sănătății
Reprezentant legal
Numele și prenumele……………………………….
Semnătura……………………………….
 + 
Anexa nr. 2la normele metodologiceAutoritatea administrației publice/Unitatea sanitară publică/Instituția publicăJudețul ………………Nr. ……………………
SITUAȚIE
privind necesarul de la bugetul de stat pentru decontarea bunurilor/
lucrărilor/serviciilor și a altor cheltuieli pentru obiectivul de
investiții „…………“ în baza Contractului de finanțare nr. ……….

Nr. crt. Valoarea totală a contractului de finanțare de la bugetul de stat (inclusiv TVA) Valoarea totală decontată din contractul de finanțare de la bugetul de stat la data întocmirii prezentei situații (inclusiv TVA) Valoarea totală nedecontată din contractul de finanțare de la bugetul de stat la data întocmirii prezentei situații (inclusiv TVA) Situații de lucrări/ Proces-verbal de predare-primire (DTAC/proiect tehnic/verificare proiect tehnic)/ Alte cheltuieli Factură Sume solicitate de la bugetul de stat, în limita contractului de finanțare (inclusiv TVA)
Nr. de înregistrare/ data Valoare (inclusiv TVA) Emitent Nr./data Valoare (inclusiv TVA)
0 1 2 3 = 1 – 2 4 5 6 7 8 9
1
TOTAL 0,00 0,00 0,00

Subsemnatul, ………, în calitate de reprezentant al ……………, având funcția de …….., declar pe propria răspundere, sub sancțiunea legii penale, că bunurile/lucrările/serviciile/alte cheltuieli pentru care solicit transferul de la bugetul de stat al sumei de …………. (lei cu TVA) sunt livrate/executate/ prestate/efectuate/recepționate și se încadrează în cheltuielile care se pot finanța de la bugetul de stat conform art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2023 privind aprobarea Programului național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ și a Programului național de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ, sunt responsabil pentru realitatea, exactitatea și legalitatea datelor prezentate și mă oblig să respect termenele prevăzute la art. 20 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2023 privind aprobarea Programului național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ și a Programului național de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.322/2023, cu excepția sumelor aferente contribuției de la bugetul de stat decontate din bugetul local/bugetul propriu sau alte surse legal constituite, în condițiile normelor metodologice.
Reprezentant legal
Numele și prenumele ……………..
Semnătura …………………
 + 
Anexa nr. 2 ala normele metodologiceAutoritatea administrației publice/Unitatea sanitară publică/Instituția publică/InstituțiaJudețul ………………
SITUAȚIE
privind necesarul de la bugetul de stat pentru decontarea
serviciilor de expertizare tehnică a clădirii publice
„…………“ în baza Contractului de finanțare nr. ……..

Nr. crt. Valoarea totală a contractului de finanțare de la bugetul de stat (inclusiv TVA) Valoarea totală decontată din contractul de finanțare de la bugetul de stat la data întocmirii prezentei situații (inclusiv TVA) Valoarea totală nedecontată din contractul de finanțare de la bugetul de stat la data întocmirii prezentei situații (inclusiv TVA) Proces-verbal de predare-primire expertiză tehnică*1) Factură Sume solicitate de la bugetul de stat, în limita contractului de finanțare (inclusiv TVA)
Nr. de înregistrare/ data Valoare (inclusiv TVA) Emitent Nr./ data Valoarea (inclusiv TVA)
0 1 2 3 = 1–2 4 5 6 7 8 9
1
….
TOTAL 0,00 0,00 0,00

*1) În situația în care se face o plată parțială se indică documentul constatator și temeiul legal sau contractual în baza căruia se face plata.Subsemnatul, …………, în calitate de reprezentant al ………………., având funcția de …………, declar pe propria răspundere, sub sancțiunea legii penale, că serviciile pentru care solicit transferul de la bugetul de stat al sumei de ………….. (lei cu TVA) sunt prestate/recepționate și se încadrează în cheltuielile care se pot finanța de la bugetul de stat conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2023 privind aprobarea Programului național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ și a Programului național de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ, sunt responsabil pentru realitatea, exactitatea și legalitatea datelor prezentate și mă oblig să respect termenele prevăzute la art. 35 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2023 privind aprobarea Programului național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ și a Programului național de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.322/2023, cu excepția sumelor aferente contribuției de la bugetul de stat decontate din bugetul local/bugetul propriu sau alte surse legal constituite, în condițiile normelor metodologice.
Reprezentant legal
Numele și prenumele …………..
Semnătura ……………

 + 
Anexa nr. 3la normele metodologiceAutoritatea administrației publice/Unitatea sanitară publică/Instituția publicăJudețul ………………..Nr. ………./data ……..
SITUAȚIE
privind bunurile/lucrările/serviciile/alte cheltuieli realizate și
decontate pentru obiectivul de investiții „…………..“ în baza
Contractului de finanțare nr. ……../data ………

– lei -
Nr. crt. Valoarea contractului de finanțare de la bugetul de stat (inclusiv TVA) Factură Ordin de plată
Emitent Nr./data Valoarea Nr./data Valoarea totală Din care valoarea de la bugetul de stat
0 1 2 3 4 5 6 7
1. ………… ………… ………… ………… ………… ………… …………
TOTAL 0,00 0,00 0,00

Subsemnatul, ………………, în calitate de reprezentant al ………., având funcția de ……., declar pe propria răspundere, sub sancțiunea legii penale, că bunurile/lucrările/serviciile/alte cheltuieli sunt livrate/executate/prestate/efectuate/recepționate și decontate în suma de ……….. și se încadrează în cheltuielile care se pot finanța de la bugetul de stat conform art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2023 privind aprobarea Programului național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ și a Programului național de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ și am respectat termenul prevăzut la art. 20 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2023 privind aprobarea Programului național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ și a Programului național de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.322/2023, cu excepția sumelor aferente contribuției de la bugetul de stat decontate din bugetul local/bugetul propriu sau alte surse legal constituite, în condițiile normelor metodologice.
Reprezentant legal
Numele și prenumele …………
Semnătura ………..
 + 
Anexa nr. 3 ala normele metodologiceAutoritatea administrației publice/Unitatea sanitară publică/Instituția publică/InstituțiaJudețul …………..Nr. ……/data ……..
SITUAȚIE
privind serviciile de expertizare tehnică a clădirii publice
„……………“ decontate în baza Contractului de finanțare
nr. ……../data ………..

– lei -
Nr. crt. Valoarea contractului de finanțare de la bugetul de stat (inclusiv TVA) Factură Ordin de plată
Emitent Nr./data Valoarea Nr./data Valoarea totală Din care valoarea de la bugetul de stat
0 1 2 3 4 5 6 7
1. ………….. ………….. ………….. ………….. ………….. ………….. …………..
TOTAL 0,00 0,00 0,00

Subsemnatul, ……………, în calitate de reprezentant al …………….., având funcția de …………, declar pe propria răspundere, sub sancțiunea legii penale, că serviciile sunt prestate/recepționate și decontate în suma de ……….. și se încadrează în cheltuielile care se pot finanța de la bugetul de stat conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2023 privind aprobarea Programului național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ și a Programului național de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ și am respectat termenul prevăzut la art. 35 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2023 privind aprobarea Programului național de investiții pentru consolidarea spitalelor „Mihail Cantacuzino“ și a Programului național de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.322/2023, cu excepția sumelor aferente contribuției de la bugetul de stat decontate din bugetul local/bugetul propriu sau alte surse legal constituite, în condițiile normelor metodologice.
Reprezentant legal
Numele și prenumele ………..
Semnătura ………
 + 
Anexa nr. 4la normele metodologice
RAPORT FINALIZARE OBIECTIV DE INVESTIȚII
Programul național de investiții pentru consolidarea
spitalelor „Mihail Cantacuzino“

1. Înregistrarea raportului:
U.A.T./Județul Unitatea sanitară publicăInstituția publică Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
Număr/data de înregistrare:(Se completează numărul de către U.A.T./unitatea sanitară publică/instituția publică.) (Se completează numărul de înregistrare de la registratura MDLPA.)
2. Datele de identificare ale proiectului
Beneficiar (U.A.T./unitatea sanitară publică/instituția publică): ………………….
Denumirea obiectivului de investiții: ………………….
Număr contract de finanțare MDLPA (număr/dată): ………………….
Număr contract de finanțare beneficiar (număr/dată): ………………….
Proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor (număr/dată): ………………….
Valoarea totală a obiectivului de investiții: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)………………….
Valoarea totală decontată de la bugetul de stat prin program: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)………………….
Valoarea totală decontată de la bugetul local/bugetul propriu: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)………………….
Valoarea totală nedecontată de la bugetul de stat ce se poate disponibiliza ca urmare a finalizării lucrărilor: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)………………….
Indicatori de performanță
Clădirile spitalelor reziliente la cutremure/Clădirile spitalelor reziliente la cutremure și renovate energetic (numărul de clădiri și arie desfășurată în mp de clădire consolidată/consolidată și renovată energetic) ………………….
Clădirile spitalelor de patrimoniu cultural reziliente la cutremure/Clădirile spitalelor de patrimoniu cultural reziliente la cutremure și renovate energetic (numărul de clădiri și arie desfășurată în mp de clădire consolidată/consolidată și renovată energetic) ………………….
Reducerea consumului anual specific de energie finală pentru încălzire (kWh/mp an) ………………….
Reducerea consumului total de energie primară (kWh/mp an) ………………….
Consumul de energie primară utilizând surse regenerabile la finalul implementării proiectului (kWh/mp an) ………………….
Reducere anuală estimată a gazelor cu efect de seră (echivalent kgCO_2/mp an) ………………….
Număr de persoane (utilizatori) care beneficiază de clădirile spitalelor reziliente la cutremure/clădirile spitalelor reziliente la cutremure și renovate energetic ………………….
Număr de comunicări axate pe oportunități de reducere a riscului seismic diseminate în perioada de referință (implementarea programului) ………………….

Subsemnatul …………., având funcția de ……………, în calitate de reprezentant legal al ……….., județul ……….., declar că informațiile incluse în acest raport și detaliile prezentate în documentele anexate sunt corecte.
Primar/Președinte/Reprezentant legal
Numele și prenumele ……………..
Semnătura ………….
 + 
Anexa nr. 5la normele metodologice
CERERE DE FINANȚARE
Programul național privind expertizarea clădirilor publice cu
risc seismic din sistemele de sănătate și de învățământ

1. Înregistrarea cererii de finanțare
U.A.T./Județul/Unitatea sanitară/Instituția publică/Instituția Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
Număr/data de înregistrare:(Se completează numărul de către U.A.T./județul/unitate/instituția.) (Se completează numărul de înregistrare de la registratura MDLPA.)
2. Datele de identificare ale beneficiarului și serviciilor
Beneficiar: ……………………..
Autoritatea/Instituția publică centrală în subordinea/coordonarea căreia funcționează (denumirea): ……………………..
Denumirea serviciilor: ……………………..
Stadiu: Contract de achiziție atribuit (nr./dată) ……………………..Procedură nelansată Da/Nu
Amplasamentul clădirii supuse expertizării: (adresă administrativă) ……………………..
Durata de realizare a serviciilor (luni): ……………………..
Valoarea totală a serviciilor: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)……………………..
Valoarea solicitată de la bugetul de stat: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)……………………..
Valoarea finanțată de la bugetul local/bugetul propriu: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)……………………..
3. Condiții de eligibilitate privind includerea în program
Anul construirii clădirii: ……………………..
Evaluare vizuală rapidă: Da/Nu
Rezultatele evaluării vizuale rapide: (descriere sintetică a acestora) ……………………..
Regim juridic clădire: Proprietate/Administrare conform extras CF nr. ……………………..
Funcțiunea clădirii: Unitate sau instituție de învățământ/spital, policlinică sau dispensar policlinic ……………………..
Monument istoric: Da/Nu
4. Datele de identificare ale solicitantului
Adresa poștală a solicitantului (Se va completa adresa poștală a sediului principal.)
Strada: Număr: Cod poștal:
Localitatea: Județul:
Reprezentantul legal al solicitantului:
Numele și prenumele:
Funcția:
Număr de telefon fix:
Număr de telefon mobil:
Adresă poștă electronică (obligatoriu):
Persoana de contact:
Numele și prenumele:
Funcția:
Număr de telefon:
Adresă poștă electronică:

Subsemnatul, ………………, având funcția de ………….., în calitate de reprezentant legal al ……….., confirm că serviciile de expertizare tehnică pentru care solicit finanțare nu sunt incluse la finanțare în programele derulate din fonduri externe nerambursabile în perioada de programare 2021-2027, prin Planul național de redresare și reziliență al României sau prin alte programe naționale, europene sau comunitare, nu sunt finanțate din contracte de împrumut semnate cu instituții de credit sau instituții financiare interne sau internaționale.Confirm că informațiile incluse în această cerere și detaliile prezentate în documentele anexate sunt corecte.De asemenea, confirm că, la data prezentei, nu am cunoștință de niciun motiv pentru care serviciile ar putea să nu se realizeze sau ar putea fi întârziate.
Primar/Președinte/Reprezentant legal
Numele și prenumele ……………..
Semnătura ………….
 + 
Anexa nr. 6la normele metodologice
DATE ȘI INFORMAȚII
în vederea monitorizării îndeplinirii indicatorilor de performanță
și de rezultat stabiliți prin Strategia Națională de Reducere a
Riscului Seismic, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.442/2022,
și prin Strategia națională de renovare pe termen lung pentru
sprijinirea renovării parcului național de clădiri rezidențiale și
nerezidențiale, atât publice, cât și private, și transformarea sa
treptată într-un parc imobiliar cu un nivel ridicat de eficiență
energetică și decarbonat până în 2050, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.034/2020, cu modificările și completările ulterioare

Înregistrarea:
Autoritatea publică centrală/Instituția publică Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
Număr/data de înregistrare: (Se completează numărul de către autoritate/instituție.) (Se completează numărul de înregistrare de la registratura MDLPA.)
Datele de identificare ale investiției
Beneficiar (autoritate publică centrală/instituția publică): …………………..
Denumirea obiectivului de investiții: …………………..
Proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor (număr/dată): …………………..
Clasa de risc seismic în care este încadrată clădirea după consolidare: …………………..
Valoarea totală a obiectivului de investiții: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)…………………..
Valoarea totală aferentă lucrărilor de consolidare: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)…………………..
Valoarea totală aferentă lucrărilor de renovare energetică: (Se va prezenta valoarea în lei cu TVA.)…………………..
Clădirea este monument istoric: Da/Nu …………………..
Indicatori de performanță și de rezultat
1. Clădiri publice reziliente la cutremure/Clădiri publice reziliente la cutremure și renovate energetic (numărul de clădiri și arie desfășurată în mp de clădire consolidată/consolidată și renovată energetic) …. mp: …………………..
2. Clădiri de patrimoniu cultural reziliente la cutremure/Clădiri de patrimoniu cultural reziliente la cutremure și renovate energetic (numărul de clădiri și arie desfășurată în mp de clădire consolidată/consolidată și renovată energetic): …………………..
3. Clasa energetică a clădirii înainte de renovarea energetică/Clasa energetică a clădirii după renovarea energetică: …………………..
4. Consumul specific anual de energie finală pentru încălzirea spațiilor (Se vor specifica atât consumul înainte de renovare, cât și cel după renovare.) kWh/mp/an: …………………..
5. Consumul specific anual de energie primară (Se vor specifica atât consumul înainte de renovare, cât și cel după renovare.) kWh/mp/an: …………………..
6. Consumul specific anual de energie primară din surse regenerabile (Se vor specifica atât consumul înainte de renovare, cât și cel după renovare.) kWh/mp/an: …………………..
7. Reducerea anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră echivalent CO_2kgCO(2)/mp/an: …………………..
8. Puncte de încărcare rapidă instalate pentru vehicule electrice (număr), dacă este cazul: …………………..
9. Număr de persoane (utilizatori) care beneficiază de clădiri reziliente la cutremure/clădiri reziliente la cutremure și renovate energetic: …………………..
10. Numărul de comunicări axate pe oportunități de reducere a riscului seismic diseminate în perioada de referință (implementarea programului): …………………..

Subsemnatul, ……………, având funcția de ………, în calitate de reprezentant legal al ………, declar că datele și informațiile incluse în acest document sunt corecte.
Reprezentant legal
Numele și prenumele ………..
Semnătura …………

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x