NORME METODOLOGICE din 12 iunie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICECASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 533 din 21 iunie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 706 02/06/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 670 12/06/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 254 07/06/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 253 07/06/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 670 12/06/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 670 12/06/2006
ActulREFERIT DENORMA 04/09/2006
ActulREFERIT DEORDIN 1883 29/12/2006
ActulREFERIT DEORDIN 582 29/12/2006

de organizare, finanţare, monitorizare şi control al programului/subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, precum şi sistemul de raportare a indicatorilor specifici, în anul 2006



I. Finanţarea subprogramelor1. Din bugetul aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate finanţează programul naţional cu scop curativ în vederea realizării scopului şi obiectivelor stabilite prin lege.2. a) Sumele alocate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru finanţarea programului/subprogramelor se utilizează pentru asigurarea în spital şi în ambulatoriu a unor medicamente şi materiale sanitare specifice tratamentului unor boli cronice cu risc crescut şi asigurarea serviciilor de supleere renala (inclusiv medicamente şi/sau materiale sanitare specifice). Lista medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se aproba prin ordin al ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru subprogramele pentru care nu se organizează licitaţie la nivel naţional, respectiv este cuprinsă în documentaţia de licitaţie pentru subprogramele cu achiziţie prin licitaţie la nivel naţional.b) Sumele aferente subprogramelor pentru care achiziţia de medicamente şi materiale sanitare specifice nu se efectuează prin licitaţie la nivel naţional sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, între casele de asigurări de sănătate şi unităţile sanitare prin care se derulează subprograme.c) Prevederile lit. b) se aplică şi în cazul subprogramelor:"Tratamentul bolnavilor cu tuberculoza" (pentru materiale sanitare specifice);– "Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienta renala cronica" (pentru servicii medicale, inclusiv transportul).Contractele prevăzute la lit. b) se realizează după modelul de contract prevăzut în anexa la prezentele norme metodologice, cu excepţia contractului pentru serviciile de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienta renala cronica, care se va realiza conform prevederilor din Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.d) Sumele aferente derulării contractelor de achiziţii publice ca urmare a licitaţiei la nivel naţional, încheiate şi derulate de Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate, precum şi cele aferente subprogramelor pentru care nu se organizează astfel de licitaţii sunt evidentiate în bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate la capitolul 66.05 "Sănătate", titlul 20 "Bunuri şi servicii", articolele 66.05.02 "Medicamente pentru boli cronice cu risc crescut utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.03 "Materiale sanitare specifice utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.04 "Servicii medicale de hemodializa şi dializa peritoneala" în cadrul bugetului aprobat.e) Sumele alocate pentru subprogramele pentru care nu se organizează licitaţie la nivel naţional, precum şi contravaloarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, achiziţionate la nivel naţional, se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare, se aproba odată cu acestea şi se utilizează potrivit destinaţiilor stabilite.3. a) Medicamentele şi materialele sanitare specifice ce se acordă în ambulatoriu în cadrul subprogramelor se asigura prin farmaciile din cadrul unităţilor sanitare prin care se derulează subprogramul.b) Eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare menţionate la lit. a) se face pe bază de prescripţie medicală (condica de medicamente sau reteta medicală, după caz).4. a) Unităţile sanitare prin care se derulează subprograme în baza contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate prezintă acestora, până la data de 5 a lunii următoare, rapoarte pentru luna precedenta, conform machetelor transmise de Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate, precum şi sumele achitate, conform copiei ordinului de plată (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedenta, şi cererea justificativă, însoţită de copia de pe factura emisă de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice aprovizionarii pentru luna în curs.b) Casele de asigurări de sănătate vor analiza situaţiile prezentate şi gradul de utilizare a resurselor puse la dispoziţie anterior şi vor deconta, în limita sumei prevăzute în contract, în termen de 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea prestatoare de servicii medicale pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, cuprinse în ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprovizionate pentru luna curenta în cadrul subprogramelor.c) Neprezentarea documentelor prevăzute la lit. a) de către unităţile sanitare atrage prelungirea termenului de decontare până la termenul următor prezentării documentelor.d) Nerespectarea clauzelor contractuale, în sensul utilizării fondurilor pentru alte destinaţii, atrage rezilierea contractului respectiv.e) Situaţiile prevăzute la lit. d) vor fi aduse la cunoştinţa Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate de către organele constatatoare, în termen de 48 de ore de la data constatării.5. Unităţile sanitare prin care se derulează subprograme pentru care achiziţia medicamentelor şi a materialelor sanitare specifice se realizează prin licitaţie la nivel naţional urmează procedura cuprinsă în Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 671/253/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.II. Responsabilităţile specifice în derularea subprogramelor6. Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate poate colabora cu consilii de experţi care pot cuprinde şi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice, numite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.7. Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurări de sănătate, prin structurile cu atribuţii echivalente, au următoarele responsabilităţi:a) răspund de asigurarea, urmărirea şi controlul utilizării fondurilor alocate pentru derularea subprogramelor;b) realizează evaluarea şi monitorizarea derulării subprogramelor prin indicatorii fizici şi de eficienta realizaţi;c) răspund de controlul derulării subprogramelor.8. Unităţile sanitare prin care se derulează subprograme au următoarele responsabilităţi:– răspund de utilizarea fondurilor primite potrivit destinaţiei aprobate;– dispun măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor subprogramului;– răspund de organizarea, monitorizarea şi buna desfăşurare a activităţilor medicale din cadrul subprogramelor de sănătate;– răspund de raportarea corecta şi la timp a datelor către casele de asigurări de sănătate;– răspund de modul de organizare a contabilităţii, a evidentelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea legilor în vigoare, precum şi de exactitatea şi realitatea datelor raportate caselor precum şi de asigurări de sănătate.III. Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor9. a) Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor se realizează pe baza indicatorilor specifici de monitorizare prevăzuţi în anexa nr. II.b) Indicatorii fizici şi de eficienta, precum şi valoarea medicamentelor şi a materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, valoarea serviciilor de supleere renala (inclusiv medicamentele şi materialele sanitare specifice), corespunzătoare subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, se transmit caselor de asigurări de sănătate şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate în vederea analizei acestora.c) Indicatorii de eficienta reprezintă costul mediu/bolnav tratat şi se calculează ca raport între valoarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice consumate pentru tratamentul bolnavilor şi numărul de bolnavi beneficiari în cadrul fiecărui subprogram, iar pentru serviciile de supleere renala, ca raport între cheltuielile cu serviciile de supleere renala (inclusiv medicamente şi materiale sanitare) şi numărul de bolnavi dializati.d) Unităţile sanitare care derulează subprograme transmit caselor de asigurări de sănătate raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, cuprinzând numărul de bolnavi trataţi şi valoarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice utilizate în tratamentul acestora, precum şi valoarea serviciilor de supleere renala.e) Unităţile sanitare care derulează subprograme au obligaţia de a organiza evidenta bolnavilor care beneficiază de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice prescrise şi eliberate în cadrul programelor, precum şi de servicii de supleere renala prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a urmatorului set minim de informaţii: CNP, diagnostic specific subprogramului, medicul curant, perioada pentru care s-a făcut recomandarea pentru tratament şi schema terapeutică prescrisă din program. Aceasta evidenta va fi pusă la dispoziţie caselor de asigurări de sănătate lunar, până la data de 5 a lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea.f) Casele de asigurări de sănătate transmit Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate lunar, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, până la data de 15 a lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, sumele alocate de acestea pentru fiecare subprogram de sănătate, sumele utilizate de unităţile prestatoare de servicii medicale care derulează subprograme, precum şi indicatorii fizici şi de eficienta.10. Trimestrial şi anual, Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurări de sănătate, prin structurile cu atribuţii echivalente, realizează evaluarea derulării subprogramelor prin analiza comparativa a indicatorilor prevăzuţi faţă de cei realizaţi.IV. Controlul derulării subprogramelor11. Controlul indicatorilor din subprogramele de sănătate va urmări, în principal, următoarele obiective:a) încadrarea în bugetul aprobat, precum şi măsura în care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite pentru realizarea obiectivelor propuse în subprogramul respectiv;b) respectarea de către persoanele implicate a responsabilităţilor legate de derularea subprogramelor de sănătate;c) realitatea indicatorilor raportati;d) acuratetea şi validarea datelor colectate şi raportate;e) eventuale obstacole sau disfunctionalitati în derularea subprogramelor.12. În urma fiecărui control se va întocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile cu derularea subprogramelor respective, în vederea remedierii eventualelor disfunctionalitati, urmând ca în termen de 30 de zile să se stabilească rezultatele finale ale controlului. În cazul în care casa de asigurări de sănătate identifica probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre soluţionare Direcţiei monitorizare şi corp control din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.Pentru anul 2006, controlul anual se va efectua până la data de 15 februarie 2007. + 
Anexa la normele metodologiceCONTRACTpentru finanţarea subprogramelor din cadrulprogramului naţional cu scop curativ în anul 2006I. Părţile contractanteCasa de Asigurări de Sănătate …………………, cu sediul în municipiul/oraşul ……………………., str. ………………………… nr. ……, judeţul/sectorul ………………., telefon/fax …………….., reprezentată prin preşedinte-director general ……………. şi director economic …………………, pe de o parte, şiunitatea sanitară ……………………, cu sediul în …………………, str. ………………… nr. ….., telefon ……….., fax ……….., reprezentată prin ……………………………, având actul de înfiinţare/organizare nr. ……, Autorizaţia sanitară de funcţionare nr. ……………….., Certificatul de acreditare nr. …………., codul fiscal ……………… şi contul nr. ……………….., deschis la Trezoreria Statului, copie de pe dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medicalII. Obiectul contractuluiObiectul prezentului contract îl constituie finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional cu scop curativ ……….(se specifică fiecare subprogram)………. pentru asigurarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, ……….(se completează, după caz, în funcţie de subprograme)………, necesare în terapia în spital/în spital şi ambulatoriu, conform Hotărârii Guvernului nr. 706/2006 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi pentru aprobarea listei cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiază asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, şi a Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 670/254/2006 pentru aprobarea derulării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate în anul 2006, şi a Normelor metodologice de organizare, finanţare, monitorizare şi control al acestora.III. Durata contractului3.1. Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui şi până la data de 31 decembrie 2006.3.2. Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor, în condiţiile legii.IV. Obligaţiile părţilor4.1. Obligaţiile casei de asigurări de sănătate4.1.1. Casa de Asigurări de Sănătate …. se obliga să asigure fonduri pentru derularea subprogramelor în cadrul bugetului aprobat cu aceasta destinaţie, decontand lunar, în limita contractului, contravaloarea facturilor pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare asigurării în spital şi în ambulatoriu, după caz, a tratamentului pentru bolnavii cu afectiunile cuprinse în subprograme.4.1.2. Finanţarea subprogramelor se face din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale şi prestări de servicii cu caracter medical la subcapitolul respectiv.4.1.3. Sumele alocate sunt stabilite în funcţie de numărul de bolnavi trataţi şi de costul mediu pe bolnav.4.1.4. Medicamentele şi/sau materialele sanitare ce se acordă în ambulatoriu în cadrul programelor se asigura prin farmacia unităţii sanitare prin care acestea se derulează.4.1.5. Eliberarea medicamentelor şi a materialelor sanitare menţionate la pct. 4.1.4 se face pe bază de prescripţie medicală (condica de medicamente sau reteta medicală, după caz).4.1.6. Casa de Asigurări de Sănătate …… analizează indicatorii prezentaţi în decontul înaintat de unitatea sanitară, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior.4.1.7. Casa de Asigurări de Sănătate …… decontează, în termen de 5 zile, în baza cererilor justificative transmise de unitatea sanitară, în limita sumei prevăzute în contract, contravaloarea facturii, prezentată în copie, pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, necesare tratamentului din luna curenta.4.2. Obligaţiile unităţii sanitare ………Unitatea sanitară are următoarele obligaţii:4.2.1. sa elaboreze strategii de profilaxie primara, secundară şi tertiara pentru bolile cuprinse în subprogram;4.2.2. sa utilizeze fondurile primite pentru fiecare subprogram de sănătate, potrivit destinaţiei acestora;4.2.3. sa dispună măsuri pentru gestionarea eficienta a mijloacelor materiale şi băneşti;4.2.4. sa organizeze evidenta cheltuielilor pe fiecare subprogram şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare atât în prevederi, cat şi în execuţie;4.2.5. să se asigure ca serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;4.2.6. sa furnizeze tratamentul adecvat şi sa prescrie medicamentele conform reglementărilor în vigoare;4.2.7. să efectueze achiziţia medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, în condiţiile legii;4.2.8. sa transmită casei de asigurări de sănătate raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pe fiecare program, precum şi indicatorii realizaţi, răspunzând atât de exactitatea şi realitatea datelor raportate pentru justificarea plăţii contravalorii facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice procurate în luna precedenta, cat şi a indicatorilor raportati;4.2.9. sa organizeze evidenta nominală şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiază de medicamente şi/sau de materiale sanitare specifice, prescrise şi eliberate în cadrul subprogramelor.Până la data de 5 a lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea va raporta casei de asigurări de sănătate evidenta nominală şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii trataţi în cadrul subprogramelor.V. Valoarea contractului (se detaliază fiecare subprogram)5.1. ……… lei;5.2. ……… lei;5.3. ……… lei.VI. Finanţarea subprogramelor6.1. Unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile ale lunii curente, pentru luna expirată, decontul pentru luna precedenta, cuprinzând numărul de bolnavi trataţi, valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, costul mediu pe bolnav, sumele achitate conform ordinului de plată (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice procurate în luna precedenta, precum şi cererea justificativă, însoţită de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs.6.2. Casa de asigurări de sănătate analizează indicatorii prezentaţi prin decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi decontează, în limita sumei prevăzute în contract, în termen de maximum 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea sanitară pentru medicamentele şi/sau materialele specifice achiziţionate pentru luna curenta.VII. Răspunderea contractuală7.1. Unitatea sanitară are următoarele responsabilităţi:7.1.1. prin medicii coordonatori:a) răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor pentru medicamentele şi materialele sanitare specifice;b) răspunde de organizarea evidentei nominale şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiază de medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, prescrise în cadrul subprogramelor;c) dispune măsurile necesare aplicării metodologiei de subprogram, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute în acesta;d) răspunde de organizarea, monitorizarea şi de buna desfăşurare a activităţilor medicale din cadrul subprogramului;e) răspunde de raportarea la timp a datelor către Casa de Asigurări de Sănătate …………, precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;7.1.2. prin contabilul-şef al unităţii sanitare:– răspunde de modul de organizare a evidentelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate lunar.7.2. Casa de Asigurări de Sănătate ………….. controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizează lunar indicatorii prezentaţi.7.2.1. Controlul casei de asigurări de sănătate va urmări, în principal, următoarele:a) dacă activităţile se desfăşoară conform reglementărilor legale în vigoare;b) dacă se constata obstacole sau disfunctionalitati în derularea subprogramului;c) dacă se încadrează în sumele contractate pe subprograme, dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite şi dacă au servit la realizarea obiectivelor subprogramului respectiv;d) dacă persoanele implicate respecta responsabilităţile legate de subprogram;e) realitatea şi exactitatea datelor.7.3. Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute la pct. 4.2.8 atrage sistarea finanţării.7.4. Nerespectarea clauzelor cuprinse la pct. 4.2.2 şi 4.2.8 atrage rezilierea contractului.VIII. Soluţionarea litigiilorLitigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabila. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se vor adresa Comisiei Centrale de Arbitraj şi instanţelor judecătoreşti competente, după caz.IX. Clauze speciale9.1. Sumele înscrise în actele adiţionale încheiate în anul 2006 la contractele pentru anul 2005 vor fi consemnate distinct ca sume incluse în valoarea totală a contractului pe anul 2006.9.2. Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, se aproba modificări în volumul şi în structura subprogramului, pe parcursul derulării acestuia.9.3. Dacă o clauza a acestui contract ar fi declarata nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceasta nulitate. Părţile convin ca orice clauza declarata nulă să fie înlocuită printr-o alta clauza care să corespundă cat mai bine cu putinta spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expira termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.X. Forta majoră10.1. Orice împuternicire independenta de voinţa părţilor, intervenita după data semnării prezentului contract şi care împiedica executarea acestuia, este considerată forta majoră şi exonereaza de răspundere partea care o invoca. Sunt considerate forta majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.10.2. Partea care invoca forta majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forta majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.10.3. Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forta majoră, partea care îl invoca suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanuntarea la termen.10.4. În cazul în care împrejurările care obliga la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.XI. Dispoziţii finale11.1. Orice modificare poate fi facuta numai cu acordul scris al ambelor părţi.11.2. În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător.11.3. Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi facuta numai cu acordul părţilor.Prezentul contract s-a încheiat astăzi, …………, în doua exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare.Casa de Asigurări de Sănătate Unitatea sanitară……………………….. ………………………Preşedinte-director general, Director,……………………….. ……………………..Director management şi economic, Director economic/contabil-şef,…………………………. ………………………Medic-şef,………………VizatServiciul juridic

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x