NORME METODOLOGICE din 11 martie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 20 noiembrie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 112 23/02/1996
ART. 2REFERIRE LAHG 112 23/02/1996
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEHG 71 11/03/1997

privind obtinerea autorizatiei în vederea desfăşurării activităţii de transport maritim international



 + 
Articolul 1Societăţile comerciale prevăzute la art. 1 din prezenta hotărâre vor solicita autorizarea pentru desfăşurarea activităţii de transport maritim international numai după ce au obţinut licenta de transport naval potrivit normelor metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 112/1996.
 + 
Articolul 2În afara documentelor prevăzute a fi prezentate în conformitate cu normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 112/1996, societatea comerciala va mai prezenta dovada constituirii garantiei în cuantumul prevăzut la art. 2 din prezenta hotărâre.În cazul constituirii garantiei prin depunerea unei sume într-un cont deschis la o banca din România, va trebui sa existe o clauza de operare numai la solicitarea Ministerului Transporturilor.În cazul constituirii garantiei prin contractarea unei polite de asigurare la o societate românească de asigurări, poliţa se va depune la Ministerul Transporturilor.Poliţa de asigurare care va fi incheiata sau, după caz, garantia care va fi constituita va trebui să asigure plata salariilor neachitate, cheltuielile ocazionate de repatrierea personalului navigant, alte drepturi banesti neachitate la termen acestuia. Poliţa de asigurare va putea fi executata din dispoziţia Ministerului Transporturilor.
 + 
Articolul 3Caietul de sarcini, anexa la autorizatia emisa, va cuprinde şi obligativitatea reintregirii cuantumului garantiei, în termen de 10 zile, în cazurile în care garantia este executata parţial sau total sau în cazurile în care creşte numărul navelor aflate în gestiune şi în exploatare.
 + 
Articolul 4Prin nava aflata în gestiunea şi în exploatarea societatii comerciale autorizate se înţelege, după caz, nava aflata în proprietate, locatiune, locatie de gestiune sau management, apta pentru operare.Cuantumul garantiei se stabileste pentru fiecare societate comerciala care solicită autorizarea, în functie de numărul de nave declarat de aceasta ca se afla simultan sub operare.Cuantumul garantiei pentru societăţile comerciale care sunt proprietare de nave se stabileste în functie de numărul de nave aflate în management propriu, insumat cu numărul de nave având la bord personal navigant român, aflate sub diverse contracte de operare cu persoane fizice sau juridice straine.Societatea comerciala autorizata are obligaţia să-şi reintregeasca cuantumul garantiei ori de cite ori este cazul şi să prezinte dovada la Ministerul Transporturilor în termenul prevăzut la art. 4 din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 5În cazul diminuarii numarului de nave, societatea comerciala poate solicita Ministerului Transporturilor aprobarea diminuarii în mod corespunzător a cuantumului garantiei.Societatea comerciala are obligaţia prezentarii dovezilor pentru noile sume constituite ca garantie, în termen de maximum 5 zile de la modificarea acestora.
 + 
Articolul 6Personalul navigant poate solicita, prin intermediul serviciului consular român din zona unde se afla nava, plata drepturilor salariale neachitate, precum şi repatrierea în cazul în care:a) drepturile salariale şi diurna nu au fost achitate pentru o perioadă de doua luni, în conformitate cu contractul individual de muncă;b) neplata drepturilor salariale şi de diurna este confirmata de sindicatul cu care s-a semnat contractul colectiv de muncă;c) indeplinirea obligaţiilor, din contractul individual de muncă, ale membrilor echipajului este confirmata de comandantul navei.Ministerul Transporturilor va dispune plata drepturilor salariale neachitate şi a sumelor pentru repatriere din garantia constituita de societatea comerciala care are autorizatia de transport maritim international, numai dacă sunt indeplinite condiţiile mai sus menţionate.
 + 
Articolul 7Societatea comerciala sau societatea de asigurare va transmite sumele corespunzătoare persoanelor indreptatite în contul indicat de acestea sau direct persoanelor imputernicite sa ridice drepturile navigatorului.
 + 
Articolul 8(1) În cazul în care, în termen de 30 de zile, societatea comerciala nu efectueaza plata drepturilor menţionate, Ministerul Transporturilor îi va retrage autorizatia de transport maritim international.(2) Atunci când societatea comerciala aduce dovezi ca personalul navigant nu a respectat condiţiile contractuale, Ministerul Transporturilor poate să nu ia în considerare solicitarile personalului navigant, urmind ca oblibaţiile contractuale să se execute conform legii.
 + 
Articolul 9(1) În situaţia în care societatea comerciala autorizata îşi inceteaza activitatea, aceasta este obligata sa predea autorizatia de transport maritim international organului emitent, după care va putea solicita eliberarea garantiei constituite.(2) Garantia se va elibera în termen de 60 de zile de la depunerea autorizatiei de transport maritim international şi numai după prezentarea documentelor care atesta ca toate persoanele din echipajele navelor au obţinut integral drepturile banesti cuvenite.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x