NORME METODOLOGICE din 11 august 2005 (*actualizate*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 1645 22/11/2006 ART. 1
ActulARE LEGATURA CUHG 1645 22/11/2006 ANEXA 1
ActulPENTRU APLICAREALEGE 231 13/07/2005
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 11/08/2005
ART. 1REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005
ART. 3ARE LEGATURA CUHG 1172 26/09/2007
ART. 9REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 6
ART. 10ARE LEGATURA CUHG 1172 26/09/2007
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 1172 26/09/2007
ART. 12ARE LEGATURA CUHG 1172 26/09/2007
ART. 12ARE LEGATURA CUHG 1645 22/11/2006 ART. 2
ART. 12REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 11
ART. 15REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 6
ART. 16ARE LEGATURA CUHG 1172 26/09/2007
ART. 17ARE LEGATURA CUHG 1172 26/09/2007
ART. 17REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 11
ART. 18REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 11
ART. 19ARE LEGATURA CUHG 1645 22/11/2006 ART. 2
ART. 19REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 6
ART. 20REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 12
ART. 24REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 6
ART. 24REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 7
ART. 24REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 8
ART. 25REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 6
ART. 27REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 9
ART. 27REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 10
ART. 30ARE LEGATURA CUHG 1172 26/09/2007
ART. 34ARE LEGATURA CUHG 1172 26/09/2007
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1583 08/11/2006
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 59 06/09/2006
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 11
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 11
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 231 13/07/2005 ART. 11
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 13REFERIT DEORDIN 102 27/02/2009
ART. 13REFERIT DEORDIN 204 08/04/2009
ART. 13REFERIT DEORDIN 475 17/07/2009
ART. 13REFERIT DEORDIN 532 18/08/2009
ART. 14REFERIT DEORDIN 102 27/02/2009
ART. 14REFERIT DEORDIN 204 08/04/2009
ART. 14REFERIT DEORDIN 475 17/07/2009
ART. 14REFERIT DEORDIN 532 18/08/2009

pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agricultură(actualizate până la data de 5 octombrie 2007*)



–––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 784 din 29 august 2005. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 5 octombrie 2007, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 1.645 din 22 noiembrie 2006; HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007. + 
Articolul 1Prezentele norme metodologice stabilesc condiţiile, termenii specifici şi procedurile care privesc constituirea şi gestionarea Fondului pentru creditarea investitiilor în agricultura, denumit în continuare fond, reglementate conform prevederilor Legii nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor în agricultura, denumita în continuare lege.
 + 
Articolul 2Fondul se constituie, potrivit legii, din alocatiile anuale aprobate prin bugetul de stat cu aceasta destinatie, pus la dispoziţia Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
 + 
Articolul 3La solicitarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Economiei şi Finanţelor alocă sume din bugetul de stat pentru alimentarea fondului, la capitolul 83.01 «Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare», titlul IV «Subvenţii».––––Art. 3 a fost modificat de pct. 1 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 5 octombrie 2007.
 + 
Articolul 4Fondul se reconstituie cu sumele rambursate, reprezentand ratele din imprumuturile acordate instituţiilor selectate şi dobanzile aferente platite de către acestea.
 + 
Articolul 5Fondul se evidentiaza şi se gestioneaza printr-un cont special deschis la Trezoreria Statului. Prin acest cont special se vor efectua plăţile reprezentand sumele imprumutate instituţiilor selectate şi încasările din ratele de împrumut şi dobanzile aferente acestora, restituite de aceste institutii.
 + 
Articolul 6Orice tragere din fond va fi vizata de către compartimentul de control financiar preventiv din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
 + 
Articolul 7Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale gestioneaza fondul prin contul special al fondului, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 8Evidenta plăţilor şi incasarilor din fond va intra în atribuţiile Directiei buget finante din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
 + 
Articolul 9Atribuţiile care îi revin Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în legătură cu gestionarea fondului în scopul stimularii investitiilor, sunt:a) organizarea de licitatii, în condiţiile prevederilor legale privind achiziţiile publice, pentru selectarea băncilor şi/sau instituţiilor financiare care vor primi dreptul de a accesa fondul şi de a derula sume din acesta în vederea acordarii de credite beneficiarilor prevăzuţi la art. 6 din lege;b) incheierea de conventii de lucru cu instituţiile selectate, în care se prevad condiţiile şi termenii în limitele cărora se va accesa fondul şi se vor derula sumele provenite din acesta, respectiv: condiţiile de acordare şi rambursare a imprumutului de către instituţiile selectate, nivelul sumei imprumutate şi derulate de acestea, precum şi rata de dobânda aferenta acesteia, care urmeaza să fie plătită Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, limitele ratelor de dobânda care vor fi suportate de beneficiarii imprumuturilor, alte condiţii;c) avizarea documentatiei de credit prin directiile pentru agricultura şi dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucureşti;d) verificarea concordantei termenelor de rambursare a imprumuturilor primite de către instituţiile selectate cu termenele de rambursare negociate de acestea cu beneficiarii creditelor de investitii, a contractelor de credite incheiate şi graficelor de rambursare a acestora;e) verificarea, ori de cate ori este necesar, la imprumutati a modului cum a fost respectata destinaţia sumelor acordate în contul creditului pentru investitii în agricultura;f) propunerea spre aprobare Ministerului Finanţelor Publice a modului de înregistrare în contabilitatea proprie a operaţiunilor efectuate din fond.
 + 
Articolul 10Sumele neutilizate din fond la finele fiecărui an, angajate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale cu instituţiile selectate şi evidenţiate în contul special al fondului deschis la Trezoreria Statului, la dispoziţia Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, se reportează în anul următor şi se utilizează potrivit art. 13 alin. (1) din lege.––––Art. 10 a fost modificat de pct. 2 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 5 octombrie 2007.
 + 
Articolul 10^1Sumele existente în fond la finele fiecărui an, provenite din rambursări de credite şi plăţi de dobânzi la creditele acordate şi evidenţiate în contul special al fondului deschis la Trezoreria Statului, la dispoziţia Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, se reportează în anul următor şi se utilizează potrivit art. 13 alin. (2) din lege.––––Art. 10 a fost introdus de pct. 3 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 5 octombrie 2007.
 + 
Articolul 11Sumele reprezentând rate de credit scadente şi plăţi de dobânzi aferente acestora, rambursate de beneficiarii creditului pentru investiţii în agricultură, industrie alimentară, silvicultură, piscicultură, precum şi în activităţi nonagricole, existente în conturile instituţiilor selectate la finele anului în curs, se virează la data şi în contul prevăzut la art. 13 alin. (3) din lege, se reportează în anul următor şi se utilizează pentru acordarea de noi credite, în condiţiile legii şi ale prezentelor norme metodologice emise în aplicarea acesteia.––––Art. 11 a fost modificat de pct. 4 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 5 octombrie 2007.
 + 
Articolul 12Fondul va fi repartizat astfel:a) acordarea de credite pentru investiţii în agricultură, industrie alimentară, silvicultură, piscicultură, precum şi în activităţi nonagricole beneficiarilor prevăzuţi la art. 6 din lege;––––Litera a) a art. 12 a fost modificată de pct. 5 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 5 octombrie 2007.b) plata reducerii de până la 50% din creditele acordate beneficiarilor care se încadrează în prevederile art. 11 din lege;––––Lit. b) a art. 12 a fost modificată de pct. 1 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.645 din 22 noiembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 960 din 29 noiembrie 2006.c) alocarea de sume pentru plata întocmirii documentatiilor necesare pentru acordarea creditului pentru investitii în agricultura, care nu vor putea depăşi 3% din volumul creditelor acordate.
 + 
Articolul 13Anual, în functie de politicile agricole şi de cele de dezvoltare rurala ale guvernului, precum şi în functie de volumul sumelor repartizate şi prevăzute în buget, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale va stabili pentru anul următor, prin ordin al ministrului, lista cu obiectivele care pot beneficia de finanţare, prin credite acordate de instituţiile selectate, în condiţiile legii şi ale prezentelor norme metodologice.
 + 
Articolul 14Plafonul maxim al creditului care poate fi acordat unui beneficiar se stabileste anual, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.
 + 
Articolul 15Beneficiarii prevăzuţi la art. 6 din lege nu pot beneficia de doua sau mai multe credite, succesiv sau concomitent, acordate în condiţiile legii şi ale prezentelor norme metodologice.
 + 
Articolul 16(1) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale stabileste, anual, condiţiile în care se vor efectua reduceri ale sumelor de rambursat din creditele pentru investitii în agricultura, individualizate pe fiecare tip de investiţie şi sectorul caruia i se adreseaza.(2) Prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în funcţie de nivelul sumelor prevăzute cu această destinaţie în bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi de politica agricolă naţională şi comunitară, se vor aproba lista proiectelor de investiţii din cadrul sectoarelor economice din agricultură care beneficiază de reduceri, precum şi criteriile tehnice de acordare (suprafaţă, număr de animale, capacităţi etc.).––––Alin. (2) al art. 16 a fost modificat de pct. 6 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 5 octombrie 2007.
 + 
Articolul 17Condiţiile de acordare a reducerilor prevăzute la art. 11 alin. (2) din lege sunt urmatoarele:a) plata ratelor de credit şi a dobanzilor aferente la termenele prevăzute în graficele de rambursare a creditelor incheiate între beneficiari şi institutia selectata;b) respectarea indicatorilor de performanţă tehnico-economică din planul de afaceri;––––Litera b) a art. 17 a fost modificată de pct. 7 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 5 octombrie 2007.c) punerea în functiune a investitiei la termen, conform prevederilor din studiul de fezabilitate;d) prezentarea unui certificat fiscal din care să rezulte ca beneficiarul nu are datorii restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;e) prezentarea unui certificat constatator emis de registrul comerţului;f) inregistrarea obiectivului de investitii de către beneficiarii persoane juridice în evidenţa contabilă a acestora;g) declaratia pe propria raspundere a beneficiarului de credite, din care să reiasă că nu se afla în procedura de faliment sau de executare silita.
 + 
Articolul 18(1) Reducerile de credite se solicita după rambursarea integrală a creditului şi indeplinirea condiţiilor menţionate la art. 17.(2) Pentru a beneficia de reducerile menţionate la art. 16, beneficiarii de credite intocmesc o cerere-decont justificativ pentru plata din fond a reducerilor la credite conform art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor în agricultura, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de documentaţia tehnico-economica a proiectului de investitii creditat de institutia selectata, pe care o depun la directiile pentru agricultura şi dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea verificării şi aprobării.(3) Instituţiile de credit certifica rambursarea creditelor, în condiţiile legii, pe decontul justificativ.(4) Directiile pentru agricultura şi dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, după inregistrarea decontului justificativ, verifica documentaţia tehnico-economica şi efectueaza verificarea pe teren a concordantei datelor prezentate, precum şi a realitatii acestora.(5) Directiile pentru agricultura şi dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, verifica şi aproba deconturile justificative în vederea efectuării plăţilor.(6) În baza Centralizatorului pentru deconturile justificative aprobate privind reducerile la credite conform art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor în agricultura, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, întocmit lunar şi transmis de directiile pentru agricultura şi dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, până la data de 10 ale lunii urmatoare, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale va întocmi Situaţia centralizatoare privind reducerile la credite conform art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor în agricultura, ce se suporta din fond, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.(7) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale alimenteaza conturile direcţiilor pentru agricultura şi dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, în scopul efectuării plăţilor către beneficiarii reducerilor la credite, pe baza deconturilor justificative aprobate.(8) Beneficiarii sumelor primite în contul reducerilor la credite au obligaţia de a le evidentia în mod distinct în contabilitatea proprie.(9) Organele de control ale Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale verifica modul de acordare a reducerilor la credite, conform prevederilor art. 11 alin. (2) din lege.
 + 
Articolul 19Prevederile art. 16 şi 17 sunt aplicabile numai pentru investitorii prevăzuţi la art. 6 din lege, care nu beneficiaza de:a) cofinantare pentru investiţiile finantate din programe comunitare;b) cofinantare publică nerambursabilă de la bugetul de stat pentru proiectele de investitii care fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2006privind asigurarea de la bugetul de stat a cofinantarii publice nerambursabile pentru proiectele de investitii din cadrul Programului SAPARD;c) sustinere din fonduri bugetare pentru achizitia de animale pentru reproductie care face obiectul Hotărârii Guvernului nr. 1.583/2006pentru susţinerea din fonduri bugetare a achizitiei de animale de reproductie.–––––Art. 19 a fost modificat de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.645 din 22 noiembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 960 din 29 noiembrie 2006.
 + 
Articolul 20Pot beneficia, în condiţiile prevederilor art. 12 din lege, de achitarea din fond a costului privind intocmirea documentatiilor de acordare a creditelor numai investitorii care nu au primit fonduri pentru cofinantarea investitiilor finantate din programe comunitare.
 + 
Articolul 21Sumele provenite din fond vor fi derulate numai prin instituţiile selectate ca urmare a licitaţiilor organizate de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
 + 
Articolul 22În vederea organizarii licitaţiilor, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale întocmeşte documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, care va cuprinde în cadrul caietului de sarcini condiţiile de acordare a imprumutului şi de utilizare a sumelor provenite din fond de instituţiile selectate, în scopul acordarii de credite pentru investitii în agricultura, respectiv:a) nivelul ratei de dobânda, pe care urmeaza sa o plateasca institutia selectata, anual, pentru sumele imprumutate din fond;b) nivelul ratei de dobânda care urmeaza să fie perceput de către institutia selectata de la beneficiarii creditului pentru investitii în agricultura;c) nivelul comisionului platit de institutia selectata pentru sumele trase din fond şi neutilizate;d) masurile pe care Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este indreptatit să le adopte pentru nerespectarea clauzelor contractuale de instituţiile selectate;e) penalitatile pe care institutia selectata le va plati pentru nerestituirea la fond a sumelor rămase disponibile la sfârşitul anului;f) alte condiţii.
 + 
Articolul 23Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale va incheia conventii de lucru cu instituţiile selectate, în care vor fi stabilite clauzele care stau la baza accesarii şi derularii fondului, cu respectarea principiilor legii şi ale prezentelor norme metodologice.
 + 
Articolul 24Sumele provenite din fond vor fi derulate prin instituţiile selectate şi se vor utiliza numai pentru acordarea de credite pentru investiţii în agricultură, industrie alimentară, silvicultură, piscicultură, precum şi în activităţi nonagricole, în condiţiile art. 6 şi 7 din lege.––––Art. 24 a fost modificat de pct. 8 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 5 octombrie 2007.
 + 
Articolul 25În scopul asigurarii unei gestionari corecte a fondului, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale va prevedea în conventiile de lucru incheiate cu instituţiile selectate şi urmatoarele dispozitii:a) inregistrarea în contabilitatea proprie a instituţiilor selectate a imprumuturilor primite din fond, într-un cont distinct (de pasiv), intitulat "Fond pentru creditarea investitiilor în agricultura", precum şi a creditelor acordate, evidentiate într-un cont distinct intitulat "Credite cu acoperire din fond, conform Legii nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor în agricultura”;b) efectuarea de trageri de sume din fond numai pe măsura întocmirii şi prezentarii documentatiilor de aprobare a creditelor, în limita sumelor maxime stabilite şi inscrise în conventiile de lucru incheiate cu Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;c) volumul creditelor acordate de instituţiile de credit selectate unui singur beneficiar nu va putea depăşi nivelul stabilit prin lege şi inscris în conventiile de lucru incheiate cu Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;d) acordarea de credite beneficiarilor prevăzuţi la art. 6 din lege, fără a se solicita participarea acestora cu fonduri proprii.
 + 
Articolul 26(1) – Instituţiile selectate vor prezenta Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, lunar, situaţia centralizatoare a creditelor acordate, a graficelor de rambursare aferente acestora şi a dobanzilor.(2) Sumele încasate în cont se vor utiliza de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pentru alocarea de noi sume instituţiilor selectate, în condiţiile legii şi ale prezentelor norme metodologice.
 + 
Articolul 27Termenele de rambursare a ratelor de credit şi de plată a dobanzilor aferente acestora, precum şi garantiile care pot fi oferite instituţiilor selectate de beneficiarii de credite sunt stabilite în conformitate cu prevederile art. 9 şi 10 din lege.
 + 
Articolul 28În cazul reesalonarii creditelor acordate, institutia selectata va comunică, în scris, Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale noile grafice de rambursare.
 + 
Articolul 29În cazul înregistrării de restante la rambursarea creditelor şi la plata dobanzilor aferente acestora, de beneficiarul de credit, institutia selectata va restitui Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale aceste sume din fondurile proprii.
 + 
Articolul 30(1) Lunar sau ori de câte ori se consideră necesar, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale va analiza stadiul şi modul în care sunt respectate condiţiile stabilite în convenţiile încheiate cu instituţiile selectate.(2) În cazul constatării de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a faptului că instituţiile selectate au plătit sume necuvenite beneficiarilor de credite prin cererile de tragere, acestea au obligaţia de a restitui aceste sume din fondurile proprii, în termenul şi în contul prevăzut la art. 13^1 alin. (2) din lege.––––Art. 30 a fost modificat de pct. 9 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 1.172 din 26 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 5 octombrie 2007.
 + 
Articolul 31Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.–––––*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:Conform art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.645 din 22 noiembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 960 din 29 noiembrie 2006, se stabileşte nivelul reducerii sumei de rambursat din volumul creditului acordat în condiţiile Legii nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agricultură, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 608 din 13 iulie 2005, cu modificările ulterioare, diferenţiat în funcţie de tipul proiectului de investiţii, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. + 
AnexăNIVELULreducerii sumei de rambursat din volumulcreditului acordat în condiţiile Legii nr. 231/2005privind stimularea investitiilor în agricultura,diferentiat în functie de tipul proiectului de investitii───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                                      Nivelul                                                                     reducerii Nr. sumei de crt. Tipul proiectului de investitii rambursat                                                                   din creditul                                                                      acordat                                                                      conform                                                                     Legii nr.                                                                      231/2005                                                                        (50%)─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Achizitionarea de tractoare agricole noi 50%─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Achizitionarea de masini, utilaje agricole pentru ferme     vegetale şi zootehnice 25%─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Investitii în depozite pentru cereale şi oleaginoase 30%─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Achizitionarea de material biologic pentru o singura     populare a fermelor: 50%     – vaci de lapte, inclusiv bubaline;     – ingrasatorii de taurine;     – ovine;     – caprine;     – ingrasatorii de berbecuti;     – gaini ouatoare;     – pui de carne;     – ingrasatorii de porci;     – struti.─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Proiectele de investitii cofinantate din fonduri     nerambursabile în cadrul unor programe comunitare, 0%     proiectele de investitii care fac obiectul     Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2006 privind     asigurarea de la bugetul de stat a cofinantarii publice     nerambursabile pentru proiectele de investitii din     cadrul Programului SAPARD, precum şi proiectele susţinute     din fonduri bugetare pentru achizitia de animale pentru     reproductie care face obiectul Hotărârii Guvernului nr.     1.583/2006 pentru susţinerea din fonduri bugetare a     achizitiei de animale de reproductie───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 + 
Anexa 1────────la normele metodologice────────────────────────            BENEFICIAR Verificat şi aprobat pentru ……………………… suma de ………………. Institutia de credit ……………….. certificam creditul aprobat Director executiv, în suma de ………………………… şi rambursarea în suma de …………… Directia pentru Agricultura                                               şi Dezvoltare Rurala a             Conducatorul institutiei, Judetulului/Municipiului                                                    Bucureşti                                               ………………………..                       CERERE – DECONT JUSTIFICATIV    pentru plata din fond a reducerilor la credite conform art. 11    alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor                           în agricultura─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Valoarea creditului Valoarea creditului Reducere Sume de primit crt acordat rambursat – % – din fond       – lei (RON) – – lei (RON) – – lei (RON) –─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 0 1 2 3 4=3×2───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                       Beneficiar,                      …………..
 + 
Anexa 2────────la normele metodologice────────────────────────DIRECTIA PENTRU AGRICULTURA ŞI DEZVOLTARE RURALAA JUDETULUI/MUNICIPIULUI BUCURESTI………………………………………….CENTRALIZATORpentru deconturile justificative aprobate privind reducerile la credite conform art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor în agricultura─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Creditul Valoarea Reducere Suma de primit crt. Institutia Beneficiarul aprobat creditului – % – din fond       de credit – lei rambursat – lei (RON) –                                (RON) – -lei(RON)-──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────      TOTAL: x───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                      Director executiv,                      ……………….
 + 
Anexa 3────────la normele metodologice────────────────────────MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR ŞI DEZVOLTARII RURALESe aprobă.ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITESITUAŢIA CENTRALIZATOAREprivind reducerile la credite conform art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor în agricultura, ce se suporta din fond────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Institutia Judeţul Creditul Suma de primit crt. de ──────────────────── din fond         credit Aprobat Rambursat -lei(RON)-                                    – lei(RON)- -lei(RON)-──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── TOTAL:──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                              Director,                          …………….__________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x