NORME METODOLOGICE din 11 aprilie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATIICASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 433 din 19 mai 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1113 17/10/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 153 18/10/2005
ActulREFERIRE LANORMA 17/10/2005
ActulREFERIRE LANORMA 18/10/2005
ANEXA 1REFERIRE LAHG 374 22/03/2006
ANEXA 1REFERIRE LAHG 235 31/03/2005
ANEXA 1REFERIRE LAHG 52 13/01/2005
ANEXA 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 13/01/2005
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 161 11/04/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 161 11/04/2006

de organizare, finanţare, monitorizare şi control al programului/subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, precum şi sistemul de raportare a indicatorilor specifici, în anul 2006



I. Finanţarea subprogramelor1. Din bugetul aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate finanţează programul naţional cu scop curativ în vederea realizării scopului şi obiectivelor stabilite prin lege.2. a) Sumele alocate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru finanţarea programului/subprogramelor se utilizează pentru asigurarea în spital şi în ambulatoriu a unor medicamente şi materiale sanitare specifice tratamentului unor boli cronice cu risc crescut şi asigurarea serviciilor de supleere renală (inclusiv medicamente şi/sau materiale sanitare specifice). Lista medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru subprogramele pentru care nu se organizează licitaţie la nivel naţional, respectiv este cuprinsă în documentaţia de licitaţie pentru subprogramele cu achiziţie prin licitaţie la nivel naţional.b) Sumele aferente subprogramelor pentru care achiziţia de medicamente şi materiale sanitare specifice nu se efectuează prin licitaţie la nivel naţional sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, între casele de asigurări de sănătate şi unităţile sanitare prin care se derulează subprograme.c) Prevederile lit. b) se aplică şi în cazul subprogramelor:– "Tratamentul bolnavilor cu tuberculoză", pentru materiale sanitare specifice;– "Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţă renală cronică" (pentru servicii medicale, inclusiv transportul).Contractele menţionate mai sus se realizează după modelul de contract prevăzut în anexa la prezentele norme metodologice, cu excepţia contractului pentru serviciile de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţă renală cronică, care se va realiza conform prevederilor din Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.d) Sumele aferente contractelor de achiziţii publice ca urmare a licitaţiei la nivel naţional, încheiate şi derulate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, precum şi cele aferente subprogramelor pentru care nu se organizează astfel de licitaţii sunt evidenţiate în bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate la capitolul 66.05 "Sănătate", titlul 20 "Bunuri şi servicii", articolele 66.05.02 "Medicamente pentru boli cronice cu risc crescut utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.03 "Materiale sanitare specifice utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.04 "Servicii medicale de hemodializă şi dializă peritoneală" în cadrul bugetului aprobat.e) Sumele alocate pentru subprogramele pentru care nu se organizează licitaţie la nivel naţional, precum şi contravaloarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, achiziţionate la nivel naţional, se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare, se aprobă odată cu acestea şi se utilizează potrivit destinaţiilor stabilite.3. a) Medicamentele şi materialele sanitare specifice ce se acordă în ambulatoriu în cadrul subprogramelor se asigură prin farmaciile aparţinând unităţilor sanitare prin care se derulează subprogramul.b) Eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare menţionate la lit. a) se face pe bază de prescripţie medicală (condica de medicamente sau reţeta medicală, după caz).4. a) Unităţile sanitare prin care se derulează subprograme în baza contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate prezintă acestora, până la data de 5 a lunii următoare, rapoarte pentru luna precedentă, conform machetelor transmise de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, precum şi sumele achitate, conform copiei ordinului de plată (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedentă, şi cererea justificativă, însoţită de copia de pe factura emisă de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice aprovizionării pentru luna în curs.b) Casele de asigurări de sănătate vor analiza situaţiile prezentate şi gradul de utilizare a resurselor puse la dispoziţie anterior şi vor deconta, în limita sumei prevăzute în contract, în termen de 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea prestatoare de servicii medicale pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, cuprinse în ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprovizionate pentru luna curentă în cadrul subprogramelor.c) Neprezentarea documentelor prevăzute la lit. a) de către unităţile sanitare atrage prelungirea termenului de decontare până la termenul următor prezentării documentelor.d) Nerespectarea clauzelor contractuale, în sensul utilizării fondurilor pentru alte destinaţii, atrage rezilierea contractului respectiv.e) Situaţiile prevăzute la lit. d) vor fi aduse la cunoştinţă Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate de către organele constatatoare, în termen de 48 de ore de la data constatării.5. Unităţile sanitare prin care se derulează subprograme pentru care achiziţia medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se realizează prin licitaţie la nivel naţional urmează procedura cuprinsă în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.113/153/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizării programelor, respectiv subprogramelor de sănătate finanţate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare.II. Responsabilităţile specifice în derularea subprogramelor6. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate poate colabora cu consilii de experţi ce pot cuprinde şi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, numite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.7. Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurări de sănătate, prin structurile cu atribuţii echivalente, au următoarele responsabilităţi:a) răspund de asigurarea, urmărirea şi controlul utilizării fondurilor alocate pentru derularea subprogramelor;b) realizează evaluarea şi monitorizarea derulării subprogramelor prin indicatorii fizici şi de eficienţă realizaţi;c) răspund de controlul derulării subprogramelor.8. Unităţile sanitare prin care se derulează subprograme au următoarele responsabilităţi:– răspund de utilizarea fondurilor primite potrivit destinaţiei aprobate;– dispun măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor subprogramului;– răspund de organizarea, monitorizarea şi buna desfăşurare a activităţilor medicale din cadrul subprogramelor de sănătate;– răspund de raportarea corectă şi la timp a datelor către casele de asigurări de sănătate;– răspund de modul de organizare a contabilităţii, a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea legilor în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate caselor de asigurări de sănătate.III. Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor9. a) Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor se realizează pe baza indicatorilor specifici de monitorizare prevăzuţi în anexa nr. II.b) Indicatorii fizici şi de eficienţă, precum şi valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, valoarea serviciilor de supleere renală (inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice), corespunzător subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, se transmit caselor de asigurări de sănătate şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate în vederea analizei acestora.c) Indicatorii de eficienţă reprezintă costul mediu/bolnav tratat şi se calculează ca raport între valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice consumate pentru tratamentul bolnavilor şi numărul de bolnavi beneficiari în cadrul fiecărui subprogram, iar pentru serviciile de supleere renală, ca raport între cheltuielile cu serviciile de supleere renală (inclusiv medicamente şi materiale sanitare) şi numărul de bolnavi dializaţi.d) Unităţile sanitare care derulează subprograme transmit caselor de asigurări de sănătate raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, cuprinzând numărul de bolnavi trataţi şi valoarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice utilizate în tratamentul acestora, precum şi valoarea serviciilor de supleere renală.e) Unităţile sanitare care derulează subprograme au obligaţia de a organiza evidenţa bolnavilor care beneficiază de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice prescrise şi eliberate în cadrul programelor, precum şi de servicii de supleere renală prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a următorului set minim de informaţii: CNP, diagnostic specific subprogramului, medicul curant, perioada pentru care s-a făcut recomandarea pentru tratament şi schema terapeutică prescrisă din program. Această evidenţă va fi pusă la dispoziţie caselor de asigurări de sănătate, lunar, până la data de 5 a lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea.f) Casele de asigurări de sănătate transmit Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, lunar, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, până la data de 15 a lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, sumele alocate de acestea pentru fiecare subprogram de sănătate, sumele utilizate de unităţile prestatoare de servicii medicale care derulează subprograme, precum şi indicatorii fizici şi de eficienţă.10. Trimestrial şi anual Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurări de sănătate, prin structurile cu atribuţii echivalente, realizează evaluarea derulării subprogramelor prin analiza comparativă a indicatorilor prevăzuţi faţă de cei realizaţi.IV. Controlul derulării subprogramelor11. Controlul indicatorilor din subprogramele de sănătate va urmări, în principal, următoarele obiective:a) încadrarea în bugetul aprobat, precum şi măsura în care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite pentru realizarea obiectivelor propuse în subprogramul respectiv;b) respectarea de către persoanele implicate a responsabilităţilor legate de derularea subprogramelor de sănătate;c) realitatea indicatorilor raportaţi;d) acurateţea şi validarea datelor colectate şi raportate;e) eventuale obstacole sau disfuncţionalităţi în derularea subprogramelor.12. În urma fiecărui control se va întocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile în derularea subprogramelor respective, în vederea remedierii eventualelor disfuncţionalităţi, urmând ca, în termen de 30 de zile, să se stabilească rezultatele finale ale controlului. În cazul în care casa de asigurări de sănătate identifică probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre soluţionare Direcţiei monitorizare şi corp control din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.Pentru anul 2006, controlul anual se va efectua până la data de 15 februarie 2007. + 
Anexa ──────la normele metodologice────────────────────────CONTRACTpentru finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional cu scop curativ în anul 2006I. Părţile contractanteCasa de Asigurări de Sănătate ……., cu sediul în municipiul/ oraşul ……, str. …… nr. ……, judeţul/sectorul ………, telefon/fax ….., reprezentată prin preşedinte-director general ….. şi director economic …….., pe de o parte,şiunitatea sanitară ….., cu sediul în ……, str. …… nr. …., telefon ….., fax ….., reprezentată prin ……., având actul de înfiinţare/organizare nr. ……, Autorizaţia sanitară de funcţionare nr. ….., Certificatul de acreditare nr. ……, codul fiscal …… şi contul nr. ….., deschis la Trezoreria Statului, copie de pe dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical.II. Obiectul contractuluiObiectul prezentului contract îl constituie finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional cu scop curativ ……/(se specifică fiecare subprogram) ….. pentru asigurarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, ……./(se completează, după caz, în funcţie de subprograme) …… necesare în terapia în spital/ în spital şi ambulatoriu, conform Hotărârii Guvernului nr. 374/2006 privind prelungirea aplicării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2005 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 235/2005 privind aprobarea pentru anul 2005 a listei cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiază asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, şi Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 385/161/2006 pentru aprobarea derulării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ, finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate în anul 2006.III. Durata contractului3.1. Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui şi până la data de 31 decembrie 2006.3.2. Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor, în condiţiile legii.IV. Obligaţiile părţilor4.1. Obligaţiile casei de asigurări de sănătate4.1.1. Casa de Asigurări de Sănătate ……… se obligă să asigure fonduri pentru derularea subprogramelor în cadrul bugetului aprobat cu această destinaţie, decontând lunar, în limita contractului, contravaloarea facturilor pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare asigurării în spital şi în ambulatoriu, după caz, a tratamentului pentru bolnavii cu afecţiunile cuprinse în subprograme.4.1.2. Finanţarea subprogramelor se face din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale şi prestări de servicii cu caracter medical la subcapitolul respectiv.4.1.3. Sumele alocate sunt stabilite în funcţie de numărul de bolnavi trataţi şi de costul mediu pe bolnav.4.1.4. Medicamentele şi/sau materialele sanitare ce se acordă în ambulatoriu în cadrul programelor se asigură prin farmacia unităţii sanitare prin care acestea se derulează.4.1.5. Eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare menţionate la pct. 4.1.4 se face pe bază de prescripţie medicală (condica de medicamente sau reţeta medicală, după caz).4.1.6. Casa de Asigurări de Sănătate …… analizează indicatorii prezentaţi în decontul înaintat de unitatea sanitară, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior.4.1.7. Casa de Asigurări de Sănătate …… decontează, în termen de 5 zile, în baza cererilor justificative transmise de unitatea sanitară, în limita sumei prevăzute în contract, contravaloarea facturii, prezentată în copie, pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice necesare tratamentului din luna curentă.4.2. Obligaţiile unităţii sanitare ………………………..Unitatea sanitară are următoarele obligaţii:4.2.1. să elaboreze strategii de profilaxie primară, secundară şi terţiară pentru bolile cuprinse în subprogram;4.2.2. să utilizeze fondurile primite pentru fiecare subprogram de sănătate, potrivit destinaţiei acestora;4.2.3. să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a mijloacelor materiale şi băneşti;4.2.4. să organizeze evidenţa cheltuielilor pe fiecare subprogram şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;4.2.5. să se asigure că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;4.2.6. să furnizeze tratamentul adecvat şi să prescrie medicamentele conform reglementărilor în vigoare;4.2.7. să efectueze achiziţia medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, în condiţiile legii;4.2.8. să transmită casei de asigurări de sănătate raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pe fiecare program, precum şi indicatorii realizaţi, răspunzând atât de exactitatea şi realitatea datelor raportate pentru justificarea plăţii contravalorii facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice procurate în luna precedentă, cât şi a indicatorilor raportaţi;4.2.9. să organizeze evidenţa nominală şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiază de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, prescrise şi eliberate în cadrul subprogramelor.Până la data de 5 a lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea va raporta casei de asigurări de sănătate evidenţa nominală şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii trataţi în cadrul subprogramelor.V. Valoarea contractului (se detaliază fiecare subprogram)5.1. ………………… lei;5.2. ………………… lei;5.3. ………………… lei.VI. Finanţarea subprogramelor6.1. Unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile ale lunii curente, pentru luna expirată, decontul pentru luna precedentă, cuprinzând numărul de bolnavi trataţi, valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, costul mediu pe bolnav, sumele achitate, conform ordinului de plată (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice procurate în luna precedentă, precum şi cererea justificativă, însoţită de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs.6.2. Casa de asigurări de sănătate analizează indicatorii prezentaţi prin decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi decontează, în limita sumei prevăzute în contract, în termen de maximum 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea sanitară pentru medicamentele şi/sau materialele specifice achiziţionate pentru luna curentă.VII. Răspunderea contractuală7.1. Unitatea sanitară are următoarele responsabilităţi:7.1.1. Prin medicii coordonatori:a) răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor pentru medicamentele şi materialele sanitare specifice;b) răspunde de organizarea evidenţei nominale şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiază de medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, prescrise în cadrul subprogramelor;c) dispune măsurile necesare aplicării metodologiei de subprogram, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute în subprogram;d) răspunde de organizarea, monitorizarea şi buna desfăşurare a activităţilor medicale din cadrul subprogramului;e) răspunde de raportarea la timp a datelor către Casa de Asigurări de Sănătate ………., precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;7.1.2. Prin contabilul-şef al unităţii sanitare:– răspunde de modul de organizare a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate lunar.7.2. Casa de Asigurări de Sănătate ……. controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizează lunar indicatorii prezentaţi.7.2.1. Controlul casei de asigurări de sănătate va urmări, în principal, următoarele:a) dacă activităţile se desfăşoară conform reglementărilor legale în vigoare;b) dacă se constată obstacole sau disfuncţionalităţi în derularea subprogramului;c) dacă se încadrează în sumele contractate pe subprograme, dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite şi dacă au servit la realizarea obiectivelor subprogramului respectiv;d) dacă persoanele implicate respectă responsabilităţile legate de subprogram;e) realitatea şi exactitatea datelor.7.3. Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute la pct. 4.2.8 atrage sistarea finanţării.7.4. Nerespectarea clauzelor cuprinse la pct. 4.2.2 şi 4.2.8 atrage rezilierea contractului.VIII. Soluţionarea litigiilorLitigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se vor adresa Comisiei Centrale de Arbitraj şi instanţelor judecătoreşti competente, după caz.IX. Clauze speciale9.1. Sumele înscrise în actele adiţionale încheiate în anul 2006 la contractele pentru anul 2005 vor fi consemnate distinct ca sume incluse în valoarea totală a contractului pe anul 2006.9.2. Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, se aprobă modificări în volumul şi în structura subprogramului, pe parcursul derulării acestuia.9.3. Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.X. Forţa majoră10.1. Orice împuternicire independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, marile inundaţii, embargo.10.2. Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.10.3. Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.10.4. În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.XI. Dispoziţii finale11.1. Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi.11.2. În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător.11.3. Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ………. , în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare.Casa de Asigurări de Sănătate………………………..Unitatea sanitară………………..Preşedinte-director general,………………………Director,…………….Director management şi economic,…………………………..Director economic/contabil-şef,………………………….Medic-şef……………….Vizat──────Serviciul juridic________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x