NORME METODOLOGICE din 10 mai 2006 (*actualizate*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 7MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 12COMPLETAT DEHG 1307 04/11/2009
ART. 12MODIFICAT DEHG 1307 04/11/2009
ART. 12MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 13MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 14MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 15MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 16MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 17MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 18MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 19MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 20MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 21MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 22MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 23MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 24MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 25MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREAOG 7 19/01/2006
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 10/05/2006
ART. 1REFERIRE LAOG 7 19/01/2006 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAOG 7 19/01/2006 ART. 5
ART. 1REFERIRE LAORDIN 610 20/04/2005
ART. 1REFERIRE LAORDIN 143 04/03/2005
ART. 1REFERIRE LALEGE 350 06/07/2001
ART. 3ARE LEGATURA CUHG 1737 06/12/2006 ART. 1
ART. 7REFERIRE LAOG 7 19/01/2006
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 1737 06/12/2006 ART. 1
ART. 10REFERIRE LAOG 7 19/01/2006
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 1737 06/12/2006 ART. 1
ART. 11REFERIRE LAOG 7 19/01/2006 ART. 8
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEOUG 52 19/09/2012
ActulREFERIT DEHG 1275 22/12/2011
ActulCOMPLETAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 7MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 12COMPLETAT DEHG 1307 04/11/2009
ART. 12MODIFICAT DEHG 1307 04/11/2009
ART. 12MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 13MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 14MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 15MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 16MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 17MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 18MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 19MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 20MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 21MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 22MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 23MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 24MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008
ART. 25MODIFICAT DEHG 453 21/04/2008

de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural(actualizate pânâ la data de 13 decembrie 2006*)



–––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 420 din 16 mai 2006. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 13 decembrie 2006, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1În sensul prevederilor art. 3 coroborate cu cele ale art. 5 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, se pot finanţa de la bugetul de stat proiecte de investiţii amplasate în:a) comune;b) sate ce aparţin oraşelor/municipiilor, precum şi zone periurbane ale acestora din urmă, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu completările ulterioare, şi prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 143/610/2005 privind definirea şi caracterizarea spaţiului rural.
 + 
Articolul 2(1) Beneficiarii direcţi ai Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Program, sunt autorităţile administraţiei publice locale din spaţiul rural, care utilizează obiectivele de investiţii realizate.(2) Pentru desfăşurarea proiectelor, unităţile administrativ-teritoriale se pot asocia conform legii.(3) Primarul comunei/oraşului/municipiului titulare/titular a/al proiectului are calitatea de reprezentant legal.(4) Responsabilul tehnic al proiectului se desemnează prin dispoziţie a primarului.
 + 
Articolul 3Obiectivele de investiţii ce pot fi finanţate în cadrul Programului trebuie să vizeze unul dintre următoarele domenii:a) construcţia/extinderea/modernizarea de poduri, podeţe sau punţi pietonale;b) construcţia/extinderea/modernizarea de platforme de gunoi.––––-Lit. b) a art. 3 a fost modificată de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.c) construcţia/extinderea/modernizarea de sisteme de canalizare a apei şi/sau staţii de tratare a apelor uzate;d) construcţia/extinderea/modernizarea de sisteme de alimentare cu apă.
 + 
Articolul 4Finanţarea proiectelor de investiţii cuprinse în Program se asigură de la bugetul de stat prin alocarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată cu această destinaţie bugetelor locale, la care autorităţile administraţiei publice locale beneficiare vor putea contribui cu sume din bugetele locale ale acestora la finanţarea lucrărilor respective.
 + 
Capitolul IIProcedura de solicitare a contribuţiei financiare de la bugetul de stat + 
Articolul 5(1) Documentaţia de solicitare a finanţării de la bugetul de stat se depune, în pachet închis, de către reprezentantul legal şi se înregistrează la Biroul Comisiei privind determinarea oportunităţii proiectelor, la adresa din municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, cod poştal 011791, sectorul 1.(2) Documentaţia de solicitare a finanţării de la bugetul de stat trebuie să conţină următoarele:a) cererea de finanţare pe suport hârtie şi în format electronic, potrivit modelului prezentat în Ghidul de eligibilitate;b) certificatul de urbanism;c) extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului public, aprobat prin hotărâre a Guvernului;d) declaraţie pe propria răspundere privind numărul de locuitori ai unităţii/unităţilor administrativ-teritoriale şi numărul de locuitori deserviţi de proiect;e) dovada depunerii cererii în vederea obţinerii acordului de mediu, dacă este solicitat în certificatul de urbanism;f) certificatul fiscal de înregistrare a comunei/comunelor în care se menţionează codul fiscal;g) studiul de fezabilitate;h) hotărârea consiliului local al comunei/comunelor beneficiare privind aprobarea studiului de fezabilitate al proiectului.(3) Solicitanţii trebuie să completeze cererile de finanţare în limba română şi să le depună în două exemplare: unul în original şi unul în copie. Fiecare exemplar al cererii de finanţare, însoţit de documentele justificative solicitate în formularul cererii, inclusiv studiul de fezabilitate, va fi legat într-un singur dosar, astfel încât să nu permită detaşarea şi/sau înlocuirea filelor. Dosarul va fi paginat în partea dreaptă sus a fiecărei pagini, de la 1 la n, şi va conţine un opis. Documentele justificative vor fi anexate în ordinea opisului, indicându-se numele de pagină la care se află fiecare document.(4) Exemplarul original va avea înscrisă pe copertă, în partea superioară dreaptă, menţiunea "ORIGINAL". Fiecare pagină va purta ştampila rotundă "PRIMAR" al comunei/oraşului/municipiului solicitant şi semnătura acestuia. Copiile documentelor la care originalul nu se poate anexa vor purta ştampila "Conform cu originalul".(5) Exemplarul copie va avea înscris pe copertă, în partea superioară dreaptă, menţiunea "COPIE". Fiecare pagină va purta ştampila "Conform cu originalul" şi va fi semnată în original de către primar.(6) Fiecare exemplar al cererii de finanţare, incluzând documentele justificative, trebuie introdus în câte un plic pe care se înscriu numărul de referinţă al sesiunii de cereri de proiecte, numele şi adresa completă ale comunei/oraşului/municipiului solicitante/solicitant, denumirea proiectului, identică cu cea înscrisă în cererea de finanţare. Pe fiecare plic se va scrie cuvântul "ORIGINAL" sau "COPIE", după caz, în mod lizibil, cu litere majuscule şi diacritice.(7) Solicitantul trebuie să completeze cererea de finanţare având la bază instrucţiunile ce o însoţesc.(8) Solicitantul va avea un exemplar complet al dosarului cererii de finanţare, în afara celor două pe care le depune.
 + 
Articolul 6(1) Cererile de finanţare se vor depune zilnic, de luni până joi, între orele 10,00-15,00.(2) Comisia privind determinarea oportunităţii proiectelor, prin Birou şi/sau Secretariat, îşi rezervă dreptul de a cere documente sau informaţii suplimentare referitoare la conformitatea documentelor din dosarul cererii de finanţare.
 + 
Capitolul IIIEvaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care se solicită contribuţia financiară de la bugetul de stat + 
Articolul 7Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care este solicitată contribuţia financiară de la bugetul de stat se realizează de către Comisia privind determinarea oportunităţii proiectelor, denumită în continuare Comisia, constituită potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006.
 + 
Articolul 8Comisia se organizează şi funcţionează conform regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 9(1) Comisia va evalua şi va selecţiona, pe baza raportului primit de la secretariat, proiectele pentru care se solicită contribuţia financiară, în baza criteriilor de eligibilitate şi selecţie stabilite în Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, elaborat şi adoptat de Comisie, după cum urmează:a) eligibilitatea proiectului;b) eligibilitatea cheltuielilor.(2) Valoarea totală eligibilă a unei cereri de finanţare trebuie să fie între 40.000 lei şi 4.000.000 lei, cu TVA.––––Alin. (2) al art. 9 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.(3) Data limită pentru finalizarea proiectelor selectate este de 18 luni de la data predării amplasamentului investiţiei ce urmează să fie realizată de către executantul acesteia.––––Alin. (3) al art. 9 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.(4) Un beneficiar poate primi contribuţii financiare de la bugetul de stat, în cei 4 ani de derulare a Programului, pentru cereri de finanţare cu o valoare totală cumulată care să nu depăşească suma maximă eligibilă de 4.000.000 lei, inclusiv TVA.––––Alin. (4) al art. 9 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.(5) Pentru acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat vor fi luate în considerare doar cheltuielile eligibile, aşa cum sunt specificate în Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural.
 + 
Articolul 10(1) Hotărârile Comisiei privind cererile de finanţare vor fi comunicate în scris solicitanţilor în termen de 15 zile de la data adoptării.(2) Proiectele declarate eligibile, dar care nu au fost finanţate în sesiunea respectivă din lipsă de fonduri, pot participa la următoarele sesiuni de finanţare, după actualizarea valorilor şi a avizelor expirate, în limita sumei totale prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 pentru desfăşurarea Programului.
 + 
Articolul 11(1) Conform prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006, cu modificările ulterioare, la propunerea Secretariatului General al Guvernului, în baza hotărârilor Comisiei, sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată se repartizează pe unităţi administrativ-teritoriale şi pe proiecte declarate eligibile şi selecţionate de către Comisie şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului.(2) Din sumele aprobate prin hotărâre a Guvernului, unităţile administrativ-teritoriale îşi pot reîntregi fondurile utilizate în anul 2006 din bugetul local pentru plata cheltuielilor de proiectare efectuate cu respectarea dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, aferente obiectivelor de investiţii prevăzute în anexa la hotărârea respectivă.(3) În cazul în care, la finalizarea proiectului, costurile eligibile sunt mai mici decât costul total aprobat prin hotărâre a Guvernului, diferenţa se va restitui la bugetul de stat, la sursa de unde au fost alocate sumele respective.––––Art. 11 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.
 + 
Articolul 12(1) Beneficiarul este obligat să respecte criteriile de eligibilitate şi de selecţie înscrise în cererea de finanţare.(2) Cererea de finanţare depusă de beneficiar, în forma rezultată în urma verificărilor, cu eventualele modificări şi completări efectuate în cadrul procedurii de evaluare-selectare, devine obligatorie pentru beneficiar.(3) În situaţia în care beneficiarul nu respectă prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea lucrărilor, Comisia, sesizată de autorităţile de control, solicită Ministerului Finanţelor Publice întreruperea finanţării şi recuperarea sumelor plătite.(4) În cazul în care beneficiarul este pus, independent de voinţa sa, în situaţia de a nu mai putea realiza proiectul pentru care i-a fost aprobată finanţarea de la bugetul de stat sau o parte din acesta, va informa imediat Comisia, care va analiza situaţia creată. Pentru continuarea proiectului cu modificările intervenite, beneficiarul va adresa o nouă cerere de finanţare, care va urma toate procedurile ce trebuie respectate în cazul înaintării unei cereri noi.(5) Orice demers publicitar efectuat de beneficiar în orice formă şi în orice mediu trebuie să specifice că proiectul a fost realizat cu sprijinul Guvernului României prin Program, conform modelului prevăzut în Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural.(6) În maximum 6 luni de la publicarea hotărârii Guvernului privind acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat, beneficiarul va organiza procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică aferent proiectului şi va informa Comisia asupra eşalonării plăţilor.(7) Beneficiarii sunt obligaţi să transmită Comisiei, prin secretariat, raportări trimestriale şi anuale privind situaţia lucrărilor executate, respectiv stadiul fizic al obiectivelor de investiţii din cadrul Programului, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor cheltuite.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x