NORME METODOLOGICE din 10 mai 2006 (*actualizate*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ActulPENTRU APLICAREAOG 7 19/01/2006
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 10/05/2006
ART. 1REFERIRE LAOG 7 19/01/2006 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAOG 7 19/01/2006 ART. 5
ART. 1REFERIRE LAORDIN 610 20/04/2005
ART. 1REFERIRE LAORDIN 143 04/03/2005
ART. 1REFERIRE LALEGE 350 06/07/2001
ART. 3ARE LEGATURA CUHG 1737 06/12/2006 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 7REFERIRE LALEGE 71 26/03/2007
ART. 7REFERIRE LAOG 7 19/01/2006
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 1737 06/12/2006 ART. 1
ART. 10REFERIRE LAOG 7 19/01/2006
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 11REFERIRE LALEGE 71 26/03/2007
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 1737 06/12/2006 ART. 1
ART. 11REFERIRE LAOG 7 19/01/2006 ART. 8
ART. 12ARE LEGATURA CUHG 1307 04/11/2009 ART. 5
ART. 12ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 12REFERIRE LAHG 28 09/01/2008
ART. 12REFERIRE LALEGE 71 26/03/2007
ART. 12REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 12REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 122
ART. 12REFERIRE LAOG 7 19/01/2006 ART. 8
ART. 13ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 13REFERIRE LALEGE 71 26/03/2007
ART. 13REFERIRE LAOG 7 19/01/2006 ART. 6
ART. 13REFERIRE LAORDIN 610 20/04/2005
ART. 13REFERIRE LAORDIN 143 04/03/2005
ART. 14ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 15ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 16ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 17ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 18ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 19ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 20ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 20REFERIRE LALEGE 71 26/03/2007
ART. 20REFERIRE LAOG 7 19/01/2006
ART. 21ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 22ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 23ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 24ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ART. 24REFERIRE LALEGE 71 26/03/2007
ART. 24REFERIRE LAOG 7 19/01/2006
ART. 24REFERIRE LAOG 7 19/01/2006 ART. 8
ART. 25ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
CAP. 1ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
CAP. 2ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
CAP. 3ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 453 21/04/2008 ART. 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural**)(actualizate pânâ la data de 4 noiembrie 2009*)



–––––-*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 4 noiembrie 2009 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor aduse de către HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006; HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008; HOTĂRÂREA nr. 1.307 din 4 noiembrie 2009.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor–––––**) Titlul Normelor metodologice a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008. + 
Titlul IProgramul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural––––Titlul I din anexa 1 a fost introdus de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1În sensul prevederilor art. 3 coroborate cu cele ale art. 5 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, se pot finanţa de la bugetul de stat proiecte de investiţii amplasate în:a) comune;b) sate ce aparţin oraşelor/municipiilor, precum şi zone periurbane ale acestora din urmă, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu completările ulterioare, şi prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 143/610/2005 privind definirea şi caracterizarea spaţiului rural.
 + 
Articolul 2(1) Beneficiarii direcţi ai Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Program, sunt autorităţile administraţiei publice locale din spaţiul rural, care utilizează obiectivele de investiţii realizate.(2) Pentru desfăşurarea proiectelor, unităţile administrativ-teritoriale se pot asocia conform legii.(3) Primarul comunei/oraşului/municipiului titulare/titular a/al proiectului are calitatea de reprezentant legal.(4) Responsabilul tehnic al proiectului se desemnează prin dispoziţie a primarului.
 + 
Articolul 3Obiectivele de investiţii ce pot fi finanţate în cadrul Programului trebuie să vizeze unul dintre următoarele domenii:a) construcţia/extinderea/modernizarea de poduri, podeţe sau punţi pietonale;b) construcţia/extinderea/modernizarea de platforme de gunoi.––––-Lit. b) a art. 3 a fost modificată de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.c) construcţia/extinderea/modernizarea de sisteme de canalizare a apei şi/sau staţii de tratare a apelor uzate;d) construcţia/extinderea/modernizarea de sisteme de alimentare cu apă.
 + 
Articolul 4Finanţarea proiectelor de investiţii cuprinse în Program se asigură de la bugetul de stat prin alocarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată cu această destinaţie bugetelor locale, la care autorităţile administraţiei publice locale beneficiare vor putea contribui cu sume din bugetele locale ale acestora la finanţarea lucrărilor respective.
 + 
Capitolul IIProcedura de solicitare a contribuţiei financiare de la bugetul de stat + 
Articolul 5(1) Documentaţia de solicitare a finanţării de la bugetul de stat se depune, în pachet închis, de către reprezentantul legal şi se înregistrează la Biroul Comisiei privind determinarea oportunităţii proiectelor, la adresa din municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, cod poştal 011791, sectorul 1.(2) Documentaţia de solicitare a finanţării de la bugetul de stat trebuie să conţină următoarele:a) cererea de finanţare pe suport hârtie şi în format electronic, potrivit modelului prezentat în Ghidul de eligibilitate;b) certificatul de urbanism;c) extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului public, aprobat prin hotărâre a Guvernului;d) declaraţie pe propria răspundere privind numărul de locuitori ai unităţii/unităţilor administrativ-teritoriale şi numărul de locuitori deserviţi de proiect;e) dovada depunerii cererii în vederea obţinerii acordului de mediu, dacă este solicitat în certificatul de urbanism;f) certificatul fiscal de înregistrare a comunei/comunelor în care se menţionează codul fiscal;g) studiul de fezabilitate;h) hotărârea consiliului local al comunei/comunelor beneficiare privind aprobarea studiului de fezabilitate al proiectului.(3) Solicitanţii trebuie să completeze cererile de finanţare în limba română şi să le depună în două exemplare: unul în original şi unul în copie. Fiecare exemplar al cererii de finanţare, însoţit de documentele justificative solicitate în formularul cererii, inclusiv studiul de fezabilitate, va fi legat într-un singur dosar, astfel încât să nu permită detaşarea şi/sau înlocuirea filelor. Dosarul va fi paginat în partea dreaptă sus a fiecărei pagini, de la 1 la n, şi va conţine un opis. Documentele justificative vor fi anexate în ordinea opisului, indicându-se numele de pagină la care se află fiecare document.(4) Exemplarul original va avea înscrisă pe copertă, în partea superioară dreaptă, menţiunea "ORIGINAL". Fiecare pagină va purta ştampila rotundă "PRIMAR" al comunei/oraşului/municipiului solicitant şi semnătura acestuia. Copiile documentelor la care originalul nu se poate anexa vor purta ştampila "Conform cu originalul".(5) Exemplarul copie va avea înscris pe copertă, în partea superioară dreaptă, menţiunea "COPIE". Fiecare pagină va purta ştampila "Conform cu originalul" şi va fi semnată în original de către primar.(6) Fiecare exemplar al cererii de finanţare, incluzând documentele justificative, trebuie introdus în câte un plic pe care se înscriu numărul de referinţă al sesiunii de cereri de proiecte, numele şi adresa completă ale comunei/oraşului/municipiului solicitante/solicitant, denumirea proiectului, identică cu cea înscrisă în cererea de finanţare. Pe fiecare plic se va scrie cuvântul "ORIGINAL" sau "COPIE", după caz, în mod lizibil, cu litere majuscule şi diacritice.(7) Solicitantul trebuie să completeze cererea de finanţare având la bază instrucţiunile ce o însoţesc.(8) Solicitantul va avea un exemplar complet al dosarului cererii de finanţare, în afara celor două pe care le depune.
 + 
Articolul 6(1) Cererile de finanţare se vor depune zilnic, de luni până joi, între orele 10,00-15,00.(2) Comisia privind determinarea oportunităţii proiectelor, prin Birou şi/sau Secretariat, îşi rezervă dreptul de a cere documente sau informaţii suplimentare referitoare la conformitatea documentelor din dosarul cererii de finanţare.
 + 
Capitolul IIIEvaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care se solicită contribuţia financiară de la bugetul de stat + 
Articolul 7Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care este solicitată contribuţia financiară de la bugetul de stat se realizează de către Comisia privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, denumită în continuare Comisia, constituită potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007.––––Art. 7 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 8Comisia se organizează şi funcţionează conform regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 9(1) Comisia va evalua şi va selecţiona, pe baza raportului primit de la secretariat, proiectele pentru care se solicită contribuţia financiară, în baza criteriilor de eligibilitate şi selecţie stabilite în Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, elaborat şi adoptat de Comisie, după cum urmează:a) eligibilitatea proiectului;b) eligibilitatea cheltuielilor.(2) Valoarea totală eligibilă a unei cereri de finanţare trebuie să fie între 40.000 lei şi 4.000.000 lei, cu TVA.––––Alin. (2) al art. 9 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.(3) Data limită pentru finalizarea proiectelor selectate este de 18 luni de la data predării amplasamentului investiţiei ce urmează să fie realizată de către executantul acesteia.––––Alin. (3) al art. 9 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.(4) Un beneficiar poate primi contribuţii financiare de la bugetul de stat, în cei 4 ani de derulare a Programului, pentru cereri de finanţare cu o valoare totală cumulată care să nu depăşească suma maximă eligibilă de 4.000.000 lei, inclusiv TVA.––––Alin. (4) al art. 9 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.(5) Pentru acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat vor fi luate în considerare doar cheltuielile eligibile, aşa cum sunt specificate în Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural.
 + 
Articolul 10(1) Hotărârile Comisiei privind cererile de finanţare vor fi comunicate în scris solicitanţilor în termen de 15 zile de la data adoptării.(2) Proiectele declarate eligibile, dar care nu au fost finanţate în sesiunea respectivă din lipsă de fonduri, pot participa la următoarele sesiuni de finanţare, după actualizarea valorilor şi a avizelor expirate, în limita sumei totale prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 pentru desfăşurarea Programului.
 + 
Articolul 11(1) Conform prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006, cu modificările ulterioare, la propunerea Secretariatului General al Guvernului, în baza hotărârilor Comisiei, sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată se repartizează pe unităţi administrativ-teritoriale şi pe proiecte declarate eligibile şi selecţionate de către Comisie şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului.(2) Din sumele aprobate prin hotărâre a Guvernului, unităţile administrativ-teritoriale îşi pot reîntregi fondurile utilizate în anul 2006 din bugetul local pentru plata cheltuielilor de proiectare efectuate cu respectarea dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice, aferente obiectivelor de investiţii prevăzute în anexa la hotărârea respectivă.(2^1) Unităţilor administrativ-teritoriale li se asigură finanţarea proiectelor respective până la nivelul sumei rezultate în urma îndeplinirii procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, dar nu mai mult decât suma prevăzută în cererea de finanţare aprobată, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007.––––Alin. (2^1) al art. 11 a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.(3) În cazul în care, la finalizarea proiectului, costurile eligibile sunt mai mici decât costul total aprobat prin hotărâre a Guvernului, diferenţa se va restitui la bugetul de stat, la sursa de unde au fost alocate sumele respective.––––Art. 11 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.
 + 
Articolul 12(1) Beneficiarul este obligat să respecte criteriile de eligibilitate şi de selecţie înscrise în cererea de finanţare.(2) Cererea de finanţare depusă de beneficiar, în forma rezultată în urma verificărilor, cu eventualele modificări şi completări efectuate în cadrul procedurii de evaluare-selectare, devine obligatorie pentru beneficiar.(3) În situaţia în care beneficiarul nu respectă prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea lucrărilor sau prevederile legale privind implementarea proiectului descris în cererea de finanţare, Comisia, sesizată de autorităţile de control, solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor întreruperea finanţării şi recuperarea sumelor plătite.––––Alin. (3) al art. 12 a fost modificat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.(4) În cazul în care, pe parcursul implementării proiectului, apare necesitatea temeinic justificată a unor modificări de soluţie care implică costuri suplimentare, peste nivelul sumei rezultate în urma îndeplinirii procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică, beneficiarul va înainta Comisiei o cerere de suplimentare a finanţării.––––Alin. (4) al art. 12 a fost modificat de pct. 1 al art. 5 din HOTĂRÂREA nr. 1.307 din 4 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 4 noiembrie 2009.(4^1) Cererea de suplimentare a finanţării va fi însoţită de următoarele documente:a) nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea modificării de soluţie intervenite, însuşită de reprezentantul legal al unităţii administrativ-teritoriale şi de proiectant;b) studiul de fezabilitate actualizat ca urmare a modificării de soluţie intervenite, întocmit în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii;c) hotărârea consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale pentru aprobarea noilor indicatori tehnico-economici ai investiţiei.––––Alin. (4^1) al art. 12 a fost introdus de pct. 2 al art. 5 din HOTĂRÂREA nr. 1.307 din 4 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 4 noiembrie 2009.(4^2) În urma analizei cererii de suplimentare a finanţării şi a documentelor justificative, Comisia va putea aproba noua valoare de finanţare, fără a depăşi valoarea maximă stabilită în art. 8 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, cu modificările ulterioare.––––Alin. (4^2) al art. 12 a fost introdus de pct. 2 al art. 5 din HOTĂRÂREA nr. 1.307 din 4 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 4 noiembrie 2009.(4^3) Documentele prevăzute la alin. (4^1) vor fi transmise Comisiei, în două exemplare, unul în original şi unul în copie, în conformitate cu procedurile prevăzute în Ghidul de eligibilitate.––––Alin. (4^3) al art. 12 a fost introdus de pct. 2 al art. 5 din HOTĂRÂREA nr. 1.307 din 4 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 4 noiembrie 2009.(5) Orice demers publicitar efectuat de beneficiar în orice formă şi în orice mediu trebuie să specifice că proiectul a fost realizat cu sprijinul Guvernului României prin Program, conform modelului prevăzut în Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural.(6) În maximum 6 luni de la publicarea hotărârii Guvernului privind acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat, beneficiarul va organiza procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică aferent proiectului şi va informa Comisia asupra eşalonării plăţilor.(7) Beneficiarii sunt obligaţi să transmită Comisiei, prin secretariat, raportări trimestriale şi anuale privind situaţia lucrărilor executate, respectiv stadiul fizic al obiectivelor de investiţii din cadrul Programului, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor cheltuite.
 + 
Articolul 12^1După aprobarea de către Comisie a cererii de suplimentare a finanţării, beneficiarul va aplica procedura negocierii fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, conform art. 122 lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi va informa Comisia despre aceasta. Dispoziţiile art. 12 alin. (4^2) se aplică în mod corespunzător.––––Art. 12^1 a fost introdus de pct. 3 al art. 5 din HOTĂRÂREA nr. 1.307 din 4 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 4 noiembrie 2009.
 + 
Titlul IIProgramul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural––––Titlul II din anexa 1 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008. + 
Capitolul IDispoziţii generale––––Cap. I din Titlul II a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008. + 
Articolul 13În sensul prevederilor art. 3 şi ale art. 6^1-6^4 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, se pot finanţa de la bugetul de stat proiecte de investiţii amplasate în:a) comune;b) sate ce aparţin oraşelor/municipiilor, precum şi zone periurbane ale acestora din urmă, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 143/610/2005 privind definirea şi caracterizarea spaţiului rural, cu completările ulterioare.––––Art. 13 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 14(1) Beneficiarii direcţi ai Programului de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Program, sunt autorităţile administraţiei publice locale din spaţiul rural, care utilizează obiectivele de investiţii realizate: bazele sportive.(2) Primarul comunei/oraşului/municipiului titulare/titular a/al proiectului are calitatea de reprezentant legal.(3) Responsabilul tehnic al proiectului se desemnează prin dispoziţie a primarului.––––Art. 14 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 15Obiectivele de investiţii ce pot fi finanţate în cadrul Programului trebuie să vizeze unul dintre următoarele domenii:a) construcţia de baze sportive;b) modernizarea/transformarea bazelor sportive existente.––––Art. 15 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 16Finanţarea proiectelor de investiţii cuprinse în Program se asigură de la bugetul de stat prin alocarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată cu această destinaţie bugetelor locale. Autorităţile administraţiei publice locale beneficiare vor putea contribui la finanţarea lucrărilor respective cu sume din bugetele locale şi/sau surse extrabugetare, cu respectarea legislaţiei în vigoare.––––Art. 16 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Capitolul IIProcedura de solicitare a contribuţiei financiare de la bugetul de stat––––Cap. II din Titlul II a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008. + 
Articolul 17Ghidul solicitantului reprezintă documentul care detaliază procedurile prin care un solicitant poate obţine finanţare în cadrul Programului.––––Art. 17 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 18(1) Pentru a fi programate în vederea depunerii cererilor de finanţare în cadrul Programului, unităţile administrativ-teritoriale se vor înscrie online pe site-ul www.cancelarie.ro. În urma înscrierilor, unităţile administrativteritoriale vor fi programate pentru a depune cererile de finanţare la sediul Biroului Comisiei. Lista programărilor se va afişa pe site-ul www.cancelarie.ro cu cel puţin 5 zile înainte de data la care sunt programate depunerile de cereri.(2) Documentaţia de solicitare a finanţării de la bugetul de stat trebuie să conţină următoarele:a) cererea de finanţare, pe suport hârtie şi în format electronic;b) certificatul de urbanism şi avizele de principiu solicitate prin acesta;c) extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului public, aprobat prin hotărâre a Guvernului, din care să rezulte regimul juridic al terenurilor pe care se vor amplasa obiectivele de investiţii, cu indicarea clară a poziţiei în actul respectiv, dacă este cazul;d) pentru comunele nou-înfiinţate, al căror inventar al bunurilor nu a fost încă aprobat prin hotărâre a Guvernului, adresă de la consiliul judeţean prin care se confirmă că terenul care face obiectul cererii de finanţare se află în domeniul public al unităţii administrativ-teritoriale depunătoare, dacă este cazul;e) extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului privat al unităţii administrativ-teritoriale sau extras din evidenţa contabilă în cazul terenurilor care aparţin domeniului privat al unităţii administrativ-teritoriale, cu indicarea clară a poziţiei în act, dacă este cazul;f) acordul proprietarilor, în formă autentică şi cu titlu gratuit, privind utilizarea şi/sau folosirea temporară a terenului aflat în proprietatea lor, pentru lucrări care nu sunt definitive, atât în cazul persoanelor fizice, cât şi în cel al persoanelor juridice, atunci când terenurile nu sunt proprietatea unităţii administrativteritoriale, dacă este cazul;g) hotărârea consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale privind delimitarea spaţiului periurban, acolo unde este cazul;h) extras din Monitorul Oficial privind satele aparţinătoare oraşului/municipiului, acolo unde este cazul;i) certificatul de înregistrare fiscală, în copie, în care se menţionează codul de înregistrare fiscală al unităţii administrativ-teritoriale;j) studiul de fezabilitate întocmit conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii;k) hotărârea consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale privind aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, în formatul prezentat în anexa nr. 7 la Ghidul solicitantului. Se va menţiona explicit că orice cheltuieli neeligibile impuse de implementarea proiectului, precum şi cheltuielile de întreţinere şi exploatare pentru proiectul realizat se suportă din contribuţii proprii;l) hotărârea consiliului local de aprobare a cofinanţării, acolo unde este cazul;m) certificat de identitate sportivă de la Registrul sportiv, pentru structura sportivă/structurile sportive care funcţionează pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale şi care vor utiliza baza sportivă, format copie "conform cu originalul", semnată de primar, dacă este cazul;n) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, în formatul din Ghidul solicitantului, referitoare la: finanţările nerambursabile de care unitatea administrativ-teritorială a beneficiat în ultimii 3 (trei) ani; existenţa unei cofinanţări din bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale; numărul de locuitori ai unităţii administrativ-teritoriale; numărul formelor asociative pentru practicarea sportului deţinute de unitatea administrativ-teritorială, dacă există; numărul de jucători legitimaţi, pentru toate sporturile, ai unităţii administrativteritoriale, dacă există; faptul că nu există litigii asupra proprietăţii terenului destinat obiectivului de investiţii, aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti; faptul că terenul nu face obiectul unei cereri de reconstituire a dreptului de proprietate.(3) Solicitanţii trebuie să completeze cererile de finanţare în limba română şi să le depună în două exemplare: unul în original şi unul în copie. Fiecare exemplar al cererii de finanţare, însoţit de documentele justificative solicitate în formularul cererii, inclusiv studiul de fezabilitate, va fi legat într-un singur dosar, astfel încât să nu fie posibilă detaşarea şi/sau înlocuirea filelor. Dosarul va fi paginat în partea dreaptă sus a fiecărei pagini, de la 1 la n, şi va conţine un opis. Documentele justificative vor fi anexate în ordinea opisului, indicându-se numărul paginii la care se află fiecare document.(4) Exemplarul original va avea înscrisă pe copertă, în partea superioară dreaptă, menţiunea "ORIGINAL". Fiecare pagină va purta ştampila rotundă "PRIMAR" a comunei/oraşului/ municipiului solicitant şi semnătura acestuia. Copiile documentelor la care originalul nu se poate anexa vor purta ştampila "conform cu originalul" şi vor fi semnate în original de primar sau de reprezentantul tehnic.(5) Exemplarul copie va avea înscris pe copertă, în partea superioară dreaptă, menţiunea "COPIE". Fiecare pagină va purta ştampila "conform cu originalul" şi va fi semnată în original de primar sau de reprezentantul tehnic.(6) Fiecare exemplar al cererii de finanţare, incluzând documentele justificative, trebuie introdus în câte un plic pe care se înscriu numele şi adresa completă ale comunei/oraşului municipiului solicitante/solicitant, denumirea proiectului, identică cu aceea înscrisă în cererea de finanţare. Pe fiecare plic se va scrie cuvântul "ORIGINAL" sau "COPIE", după caz, în mod lizibil, cu litere majuscule şi diacritice.(7) Solicitantul va depune împreună cu cele două exemplare ale cererii de finanţare şi cererea de finanţare completată în format electronic.(8) Solicitantul trebuie să completeze cererea de finanţare având la bază instrucţiunile ce o însoţesc.(9) Solicitantul va avea un exemplar complet al dosarului cererii de finanţare, în afara celor două pe care le depune.––––Art. 18 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 19(1) Comisia privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, prin Birou şi/sau Secretariat, îşi rezervă dreptul de a cere documente sau informaţii suplimentare pe care le consideră relevante pentru completarea dosarului cererii de finanţare, indiferent de etapa în care se află evaluarea cererii de finanţare.(2) Vor fi luate în considerare numai documentele sau informaţiile suplimentare care nu modifică cererea de finanţare.––––Art. 19 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Capitolul IIIEvaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care se solicită contribuţia financiară de la bugetul de stat––––Cap. III din Titlul II a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008. + 
Articolul 20Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care este solicitată contribuţia financiară de la bugetul de stat se realizează de către Comisia privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, denumita în continuare Comisia, constituită potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007.––––Art. 20 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 21Comisia se organizează şi funcţionează conform regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.––––Art. 21 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 22(1) Comisia va evalua şi va selecţiona, pe baza rapoartelor primite de la Secretariat şi Birou, proiectele pentru care se solicită contribuţia financiară, în baza criteriilor de eligibilitate şi selecţie stabilite în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, elaborat şi adoptat de Comisie.(2) Valoarea maximă eligibilă a proiectului este 525.000 lei, cu TVA.(3) Data limită pentru finalizarea proiectelor selectate este de 12 luni de la data predării amplasamentului.(4) Un solicitant poate depune o singură cerere de finanţare în cadrul unei sesiuni de depunere a cererilor de finanţare.(5) Un solicitant poate primi finanţare în cadrul Programului pentru o singură cerere de finanţare.(6) Pentru acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat vor fi luate în considerare doar cheltuielile eligibile, asa cum sunt specificate în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural.––––Art. 22 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 23Hotărârile Comisiei privind cererile de finanţare vor fi comunicate solicitanţilor în termen de 15 zile de la data adoptării.––––Art. 23 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 24(1) În vederea elaborării proiectului de hotărâre prevăzut la art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, Comisia înaintează hotărârile luate Secretariatului General al Guvernului, care va iniţia proiectul de hotărâre a Guvernului ce cuprinde repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pe proiectele declarate eligibile de Comisie.(2) Unităţilor administrativ-teritoriale li se asigură finanţarea proiectelor respective până la nivelul sumei rezultate în urma îndeplinirii procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, dar nu mai mult decât suma prevăzută în cererea de finanţare aprobată, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007.(3) În cazul în care, la finalizarea proiectului, costurile eligibile sunt mai mici decât costul total aprobat prin hotărârea Guvernului, diferenţa se va restitui la bugetul de stat, la sursa de unde au fost alocate sumele respective.––––Art. 24 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.
 + 
Articolul 25(1) Beneficiarul este obligat să respecte criteriile de eligibilitate şi de selecţie înscrise în cererea de finanţare.(2) Condiţiile conţinute în cererea de finanţare depusă de beneficiar, în forma rezultată în urma verificărilor, cu eventualele modificări şi completări efectuate în cadrul procedurii de evaluare-selectare, devin obligatorii pentru beneficiar.(3) În situaţia în care beneficiarul nu respectă prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea lucrărilor sau prevederile legale privind implementarea proiectului descris în cererea de finanţare, Comisia, sesizată de autorităţile de control, solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor întreruperea finanţării şi recuperarea sumelor plătite.(4) În cazul în care beneficiarul este pus, independent de voinţa sa, în situaţia de a nu mai putea realiza proiectul pentru care i-a fost aprobată finanţarea de la bugetul de stat sau o parte din acesta, va informa imediat Comisia, care va analiza situaţia creată. Pentru continuarea proiectului cu modificările intervenite, beneficiarul va adresa o nouă cerere de finanţare, care va urma toate procedurile ce trebuie respectate în cazul înaintării unei cereri noi.(5) Orice demers publicitar efectuat de beneficiar în orice formă şi în orice mediu trebuie să specifice că proiectul a fost realizat cu sprijinul Guvernului României prin Program, conform modelului prevăzut în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural.(6) În maximum 6 luni de la publicarea hotărârii Guvernului privind acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat, beneficiarul va organiza procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică aferent proiectului şi va informa Comisia asupra eşalonării plăţilor.(7) Beneficiarii sunt obligaţi să transmită Comisiei, prin Secretariat, raportări trimestriale şi anuale privind situaţia lucrărilor executate, respectiv stadiul fizic al obiectivelor de investiţii din cadrul Programului, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor cheltuite.––––Art. 25 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 453 din 21 aprilie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x