NORME METODOLGICE din 19 decembrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1234 din 21 decembrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1506 19/12/2022
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 4
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 7
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 8
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 10
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 19
ART. 3REFERIRE LAHG 907 29/11/2016
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ART. 4REFERIRE LAORDIN 1376 06/12/2016
ART. 4REFERIRE LAHG 1028 18/11/2014
ART. 4REFERIRE LASTRATEGIE 18/11/2014
ART. 4REFERIRE LAPLAN 18/11/2014
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ART. 7REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 4
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 297
ART. 9REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ART. 10REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ART. 10REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 8
ART. 11REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 8
ART. 12REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ART. 12REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 8
ART. 13REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 2
ART. 13REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 8
ART. 13REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 17
ART. 14REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 4
ART. 14REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 3
ART. 16REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 26
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 5
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 76 02/06/2022 ART. 8
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1376 06/12/2016
ANEXA 1REFERIRE LAHG 907 29/11/2016
ANEXA 1REFERIRE LAHG 907 29/11/2016 ART. 5
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1028 18/11/2014
ANEXA 1REFERIRE LASTRATEGIE 18/11/2014
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 1506 19/12/2022
ActulCONTINUT DEHOTARARE 1506 19/12/2022
ActulREFERIT DEHOTARARE 1506 19/12/2022





Notă
Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 1.506 din 19 decembrie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1234 din 21 decembrie 2022.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentele norme metodologice sunt emise în aplicarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 76/2022 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate, denumită în continuare Ordonanța de urgență. + 
Articolul 2Agenția Națională pentru Dezvoltarea Infrastructurii în Sănătate, denumită în continuare ANDIS sau agenția, va funcționa și își va desfășura activitatea în scopul și pentru îndeplinirea atribuțiilor sale, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență și ale prezentelor norme metodologice.
 + 
Capitolul IIActivitățile detaliate realizate de ANDIS în exercitarea atribuțiilor prevăzute de Ordonanța de urgență + 
Articolul 3În exercitarea atribuțiilor reglementate de Ordonanța de urgență, ANDIS va realiza următoarele activități detaliate:a)analizează și fundamentează necesitatea adoptării/aprobării de proiecte de acte normative cu impact în ceea ce privește investițiile în infrastructura de sănătate, în procesul de elaborare a acestora;b)analizează și fundamentează necesitatea emiterii/ adoptării de instrucțiuni, orientări și recomandări, conform prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b) și c) din Ordonanța de urgență, în procesul de elaborare a acestora;c)identifică instrumente și surse de finanțare a obiectivelor/proiectelor de investiții în infrastructura de sănătate și dezvoltă strategiile de finanțare potrivite; d)în aplicarea prevederilor art. 4 alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență, elaborează, pentru beneficiarii externi, cereri de finanțare aferente obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate;e)colaborează, în vederea implementării în bune condiții a programelor și proiectelor, cu structurile Ministerului Sănătății, cu autoritățile de management și alte structuri similare, Comisia Europeană, alte instituții publice naționale și internaționale, pe nivelul de competență specific;f)derulează procedurile necesare pentru contractarea programelor și proiectelor finanțate din bugetul de stat sau din fonduri externe rambursabile sau nerambursabile pentru care ANDIS devine beneficiar;g)realizează diseminarea informațiilor privind lansarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate;h)gestionează activitățile la nivel de obiectiv/proiect de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate;i)deschide anual un apel public de proiecte dedicat obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, pentru punerea în aplicare a prevederilor referitoare la alte elemente relevante pentru realizarea analizei multicriteriale, prevăzute la art. 8 alin. (2) din Ordonanța de urgență, în vederea identificării, definirii și planificării obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate care intră sub incidența dispozițiilor art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență, potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgență;j)oferă îndrumare metodologică beneficiarilor externi;k)coordonează și, respectiv, asigură resursele materiale, financiare și umane necesare pentru implementarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate;l)asigură elaborarea documentațiilor prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, în cazul obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate având ca obiect investiții în spitalele din rețeaua sanitară a Ministerului Sănătății, selectate potrivit dispozițiilor art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență, dacă finanțarea acestora este asigurată în integralitate sau în majoritate de la bugetul de stat, inclusiv prin utilizarea fondurilor externe rambursabile sau nerambursabile;m)organizează periodic întâlniri de lucru, conferințe tehnice, programe de formare și perfecționare, schimburi de experiență cu instituții publice, organisme internaționale, precum și cu entități private cu experiență în gestionarea și implementarea obiectivelor de investiții în infrastructura de sănătate, pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 4 alin. (1) lit. o)-q) din Ordonanța de urgență;n)inventariază nevoile de formare profesională și consultanță și monitorizează procesul de formare profesională organizată de ANDIS potrivit dispozițiilor art. 4 alin. (1) lit. q) din Ordonanța de urgență;o)asigură elaborarea documentațiilor de atribuire și a celorlalte documente necesare pentru atribuirea contractelor de achiziție publică în cadrul obiectivelor/proiectelor de investiții în infrastructura de sănătate cu privire la care ANDIS exercită atribuțiile reglementate de Ordonanța de urgență;p)îndeplinește obligațiile prevăzute în contractele de finanțare și asigură managementul financiar-contabil al obiectivelor/proiectelor de investiții pentru care ANDIS este beneficiar individual sau în parteneriat;q)îndeplinește activitățile delegate de către beneficiar, potrivit acordului de delegare încheiat cu acesta, în cazul obiectivelor/proiectelor de investiții implementate de către ANDIS în calitate de agenție de implementare ori în altă calitate delegată, potrivit acordului de delegare;r)stabilește necesarul de fonduri pentru deschiderea de credite aferente obiectivelor/proiectelor de investiții;s)urmărește modul de execuție a bugetului la nivelul fiecărui obiectiv/proiect de investiții, precum și deschiderile de credite bugetare;ș)monitorizează situația plăților și rambursărilor pentru obiectivele/proiectele de investiții gestionate de către ANDIS;t)asigură asistență specializată pentru beneficiarii externi în activitățile de pregătire a obiectivelor/proiectelor de investiții în vederea obținerii finanțării acestora;ț)asigură realizarea planificării, colectării și analizării datelor pentru realizarea studiilor și cercetărilor de piață, inclusiv organizarea de consultări cu piața;u)asigură identificarea potențialelor surse de finanțare pentru derularea în bune condiții a programului multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate;v)publică și comunică, în mod transparent, informații privind obiectivele/proiectele de investiții implementate, pentru punerea în aplicare a dispozițiilor art. 19 din Ordonanța de urgență;w)verifică modul de îndeplinire și evoluția obiectivelor/ proiectelor de investiții prin utilizarea capacității profesionale și a resurselor existente la nivelul agenției;x)stabilește și ierarhizează obiectivele/proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, potrivit dispozițiilor art. 7 alin. (1) din Ordonanța de urgență;y)elaborează strategii, studii comparative, priorități și proiecte de acte normative în legătură cu realizarea unuia sau anumitor obiective/proiecte de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate;z)elaborează, monitorizează și implementează calendarul apelurilor publice de proiecte pentru selectarea solicitărilor beneficiarilor externi pentru care ANDIS acordă asistență tehnică, în aplicarea prevederilor art. 10 din Ordonanța de urgență.
 + 
Capitolul IIIDetalierea criteriilor prevăzute la art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență pentru selecția obiectivelor/proiectelor de investiții considerabile având ca obiect investiții în spitalele din rețeaua sanitară a Ministerului Sănătății, încredințate de către Ministerul Sănătății ANDIS, și metodologia de aplicare a acestora + 
Articolul 4Îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență va fi verificată având în vedere următoarele subcriterii: a)obiectivul/proiectul de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate contribuie la îndeplinirea măsurii conexe „Investiția 2. Dezvoltarea infrastructurii spitalicești publice“, ținta 377 „Construirea și/sau dotarea de noi unități medicale/spitale publice“, cu termen de realizare trimestrul II 2026, prevăzută în anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării Planului de redresare și reziliență al României;b)obiectivul/proiectul de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate contribuie la îndeplinirea unor priorități de investiții din cuprinsul programelor operaționale aprobate de către Comisia Europeană;c)obiectivul/proiectul de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate contribuie la implementarea Strategiei naționale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.028/2014 privind aprobarea Strategiei naționale de sănătate 2014-2020 și a Planului de acțiuni pe perioada 2014-2020 pentru implementarea Strategiei naționale, ori la implementarea Strategiei naționale de sănătate aprobate de Guvern, în vigoare la data aplicării criteriului;d)obiectivul/proiectul de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate contribuie la implementarea planurilor regionale privind serviciile de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.376/2016, cu modificările ulterioare, sau a oricăror alte planuri regionale de servicii de sănătate în vigoare la data aplicării criteriului. + 
Articolul 5Criteriul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență este îndeplinit în situația care cel puțin unul dintre subcriteriile prevăzute la art. 4 este îndeplinit. + 
Articolul 6(1)Îndeplinirea criteriului prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. b) din Ordonanța de urgență va fi verificată având în vedere resursele materiale și umane care pot fi alocate de către ANDIS pentru îndeplinirea în mod corespunzător a activităților legate de pregătirea și implementarea obiectivului/proiectului de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, precum și eventuala identificare de către ANDIS a posibilității de a beneficia de asistență tehnică externalizată.(2)În cazul în care, în urma verificării interne realizate de ANDIS potrivit alin. (1), se constată că ANDIS poate îndeplini în mod corespunzător activitățile care să permită pregătirea și implementarea obiectivului/proiectului de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, astfel încât acesta să fie finalizat la termen, conform specificațiilor și în cadrul bugetului aprobat, la solicitarea Ministerului Sănătății, ANDIS va transmite o comunicare în acest sens Ministerului Sănătății în raport cu fiecare obiectiv/proiect cu privire la care agenția este solicitată să își exercite atribuțiile. (3)Criteriul prevăzut la art. 5 alin. (2) lit. b) este îndeplinit în situația în care prin comunicarea prevăzută la alin. (2) ANDIS a confirmat deținerea capacității administrative care să permită pregătirea și implementarea obiectivului/proiectului de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, astfel încât acesta să fie finalizat la termen, conform specificațiilor și în cadrul bugetului aprobat. + 
Articolul 7Ministerul Sănătății selectează obiectivele/ proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate în legătură cu care ANDIS își exercită atribuțiile, prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență, dacă acestea îndeplinesc ambele criterii prevăzute la art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență.
 + 
Capitolul IVDispoziții privind implementarea de către ANDIS a proiectelor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) și alin. (4) lit. a) și b) din Ordonanța de urgență + 
Articolul 8(1)ANDIS organizează procedurile de atribuire, încheie și execută acordurile-cadru/contractele de achiziție publică în legătură cu proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență.(2)În cazul obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (4) lit. b) din Ordonanța de urgență, repartizarea rolurilor, responsabilităților, drepturilor și obligațiilor în ceea ce privește implementarea proiectelor, organizarea procedurilor de atribuire și executarea contractelor în legătură cu proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate se stabilește prin acordul încheiat intre ANDIS, în calitate de beneficiar în parteneriat sau de agenție de implementare, după caz, și beneficiarul care implementează proiectul respectiv.(3)În vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 4 alin. (1) lit. m) din Ordonanța de urgență, în ceea ce privește realizarea, în calitate de beneficiar, individual sau în parteneriat, și implementarea, în calitate de agenție de implementare, de proiecte finanțate din fonduri europene în domeniul dezvoltării infrastructurii de sănătate, ANDIS:a)poate dobândi, potrivit art. 297-299 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, calitatea de titular al dreptului de administrare asupra imobilelor, terenuri și/sau construcții, proprietate publică sau privată a statului, utilizate pentru realizarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, până la finalizarea acestora;b)în aplicarea prevederilor art. 4 alin. (7) din Ordonanța de urgență, privind modalitatea de colaborare cu celelalte entități implicate în realizarea obiectivelor/proiectelor de investiții în infrastructura de sănătate, poate prelua pe bază de protocol amplasamentele destinate construcțiilor de la titularul dreptului de proprietate publică sau privată a statului sau a unităților administrativ-teritoriale ori de la titularul dreptului de administrare, pe perioada și în scopul realizării investiției.(4)La finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, odată cu recepția la terminarea lucrărilor sau recepția punerii în funcțiune, după caz, pe bază de protocol de transfer, ANDIS predă obiectivul de investiții către entitatea care are calitatea de beneficiar al obiectivului/proiectului de investiție considerabilă finanțat din fonduri structurale. (5)Modelul protocolului de transfer al elementelor prevăzute la alin. (4) se aprobă prin ordin al ministrului sănătății, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice.
 + 
Capitolul VDispoziții privind implementarea de către ANDIS a proiectelor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) și alin. (4) lit. c) din Ordonanța de urgență, pentru punerea în aplicare a prevederilor referitoare la alte elemente relevante pentru realizarea analizei multicriteriale, prevăzute la art. 8 alin. (2) din Ordonanța de urgență + 
Articolul 9(1)Obiectivele/Proiectele de investiții în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență pentru care ANDIS va acorda asistență tehnică și care urmează să fie incluse în portofoliul ANDIS pe baza solicitărilor beneficiarilor externi sunt selectate prin intermediul unui apel public de proiecte, organizat periodic de către ANDIS. (2)Proiectele de asistență tehnică pentru care ANDIS va acorda asistență tehnică și care urmează să fie incluse în portofoliul ANDIS se selectează de către ANDIS cu luarea în considerare a capacității sale și pe baza unui set de criterii transparente, obiective, proporționale și nediscriminatorii care vor fi publicate în apelul public de proiecte.
 + 
Capitolul VI Metodologia de realizare a analizei multicriteriale pentru stabilirea obiectivelor/proiectelor de investiții considerabile care urmează a fi incluse în programul multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate + 
Articolul 10(1)Ministerul Sănătății comunică anual ANDIS lista obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență, pe care le-a selectat potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență. Lista va fi însoțită de enunțarea criteriilor îndeplinite de respectivele obiective/proiecte de investiții, precum și de valoarea totală estimată a investiției. (2)Pentru punerea în aplicare a prevederilor referitoare la alte elemente relevante pentru realizarea analizei multicriteriale, reglementate în cuprinsul art. 8 alin. (2) din Ordonanța de urgență, ANDIS stabilește lista obiectivelor/proiectelor de investiții care intră sub incidența dispozițiilor art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență, pe baza apelului de proiecte prevăzut la art. 9.
 + 
Articolul 11În vederea elaborării programului multianual al obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, ANDIS realizează analiza multicriterială prevăzută la art. 8 alin. (1) din Ordonanța de urgență pe baza criteriilor de prioritizare detaliate și a indicatorilor aferenți, a ponderilor și a modului de aplicare a criteriilor de prioritizare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.  + 
Articolul 12(1)Programul multianual al obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate cuprinde cel puțin două liste distincte, una pentru obiectivele/proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență, iar alta pentru obiectivele/proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență. În cadrul fiecăreia dintre aceste două liste sunt grupate obiectivele/proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate care beneficiază de finanțare, respectiv obiectivele/proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate care nu beneficiază de finanțare. (2)Periodicitatea realizării analizei multicriteriale prevăzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanța de urgență este anuală. (3)În cazul în care un obiectiv/proiect de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate nu a avut finanțarea integral asigurată la momentul includerii în programul multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, dar o are ulterior aprobării programului multianual prin hotărâre a Guvernului, atunci ANDIS va gestiona cu prioritate respectivul obiectiv/proiect față de obiectivele/proiectele din programul multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate care dețin un punctaj mai ridicat, dar care nu au finanțarea integral asigurată.  + 
Articolul 13Pe baza analizei multicriteriale prevăzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanța de urgență președintele ANDIS elaborează programul multianual al obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate și îl transmite către Consiliul de supraveghere al ANDIS. Subsecvent obținerii avizului emis în baza art. 17 alin. (1) lit. e) din Ordonanța de urgență, ANDIS elaborează proiectul de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea programului multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate, prevăzută de art. 2 lit. f) din Ordonanța de urgență, și îl transmite către Ministerul Sănătății în vederea aprobării inițierii acestuia.
 + 
Capitolul VII Modalitatea de colaborare a ANDIS cu celelalte entități implicate în realizarea obiectivelor/proiectelor de investiții în infrastructura de sănătate + 
Articolul 14Contractul sau acordul încheiat între ANDIS și beneficiarul extern, în baza prevederilor art. 4 alin. (4) din Ordonanța de urgență, privind activitățile îndeplinite de ANDIS în legătură cu proiectul de investiții considerabil implementat de beneficiarul extern va stabili în concret activitățile de asistență tehnică realizată de ANDIS dintre cele prevăzute la art. 4 alin. (2) din Ordonanța de urgență, inclusiv, dacă este cazul, furnizarea de către ANDIS de activități de achiziție auxiliare, conform prevederilor art. 3 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, în legătură cu procedurile de achiziție publică pe care beneficiarul, în calitate de autoritate contractantă, are obligația să le organizeze.
 + 
Capitolul VIIIDispoziții specifice privind executarea în continuare a contractelor de finanțare pentru proiectele de investiții privind realizarea spitalelor regionale de urgență Iași, Cluj și Craiova, în vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 26 alin. (1) din Ordonanța de urgență + 
Articolul 15(1)Pregătirea, implementarea și finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate privind realizarea spitalelor regionale de urgență Iași, Cluj și Craiova se realizează de către ANDIS, în calitate de agenție de implementare a proiectului, pentru Ministerul Sănătății, în calitate de beneficiar, conform acordului încheiat potrivit alin. (2). (2)În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, Ministerul Sănătății și ANDIS încheie un acord prin care stabilesc atribuțiile și obligațiile fiecărei părți, corelativ activităților prevăzute de contractele de finanțare încheiate între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Ministerul Sănătății nr. 5.046 din 31.12.2019 aferent proiectului cod SMIS 133903, nr. 5.305 din 5.05.2020 aferent proiectului cod SMIS 134195, nr. 5.441 din 30.04.2020 aferent proiectului cod SMIS 134201, care urmează să fie realizate de ANDIS în calitate de agenție de implementare a proiectului, potrivit alin. (1). (3)Activitățile care urmează să fie realizate de ANDIS în calitate de agenție de implementare a proiectului potrivit alin. (1), în temeiul acordului prevăzut la alin. (2), vor viza cel puțin activitățile prevăzute la art. 16 alin. (1).  + 
Articolul 16(1)ANDIS are calitatea de autoritate contractantă și organizează procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică în legătură cu obiectivele/proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate privind realizarea spitalelor regionale de urgență Iași, Cluj și Craiova, încheie contractele cu operatorii economici, exercită drepturile și execută obligațiile rezultate din acestea. (2)În aplicarea dispozițiilor art. 26 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență, ANDIS: a)preia de la Ministerul Sănătății activitățile în legătură cu organizarea procedurilor de atribuire, încheierea și executarea contractelor de achiziție publică în legătură cu obiectivele/ proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate privind realizarea spitalelor regionale de urgență Iași, Cluj și Craiova; b)continuă și finalizează procedurile de atribuire în curs de desfășurare, începute de Ministerul Sănătății, precum și contractele în curs de executare încheiate de Ministerul Sănătății înainte de intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, în legătură cu implementarea și finalizarea obiectivelor/proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate privind realizarea spitalelor regionale de urgență Iași, Cluj și Craiova. (3)Prin protocolul prevăzut la art. 26 alin. (2) din Ordonanța de urgență, Ministerul Sănătății și ANDIS identifică activitățile, procedurile de atribuire și contractele prevăzute la alin. (2) preluate de către ANDIS de la Ministerul Sănătății și stabilesc orice alte detalii necesare pentru operaționalizarea transferului acestora.
 + 
ANEXĂla normele metodologice
Criteriile detaliate de prioritizare și indicatorii aferenți, ponderile și modul de aplicare
a criteriilor de prioritizare în cadrul metodologiei de realizare a analizei multicriteriale,
prevăzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanța de urgență
(i)Obiectivele/Proiectele de investiții considerabile sunt incluse în programul multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate în urma unei analize multicriteriale pe baza criteriilor de prioritizare și indicatorilor listați în anexa la normele metodologice. Indicatorii reprezintă elemente care detaliază criteriile de prioritizare. (ii)Pentru fiecare criteriu de prioritizare se vor acorda punctajele menționate în tabelul „Criterii de prioritizare și indicatori“ de mai jos. Punctajele acordate pentru fiecare criteriu vor fi însumate pentru a obține un scor total al evaluării, care va fi de maximum 100 de puncte. Prin excepție, în cazul în care criteriul de prioritizare B este îndeplinit ca urmare a îndeplinirii indicatorului (a), atunci scorul total final acordat obiectivului/proiectului de investiții considerabile este de 100 de puncte, fără ca celelalte criterii să mai fie aplicate. (iii)Obiectivele/Proiectele de investiții considerabile vor fi incluse în programul multianual al proiectelor de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate în ordinea descrescătoare a scorurilor finale, având prioritate proiectele cu cele mai mari scoruri finale obținute. (iv)Analiza obiectivelor/proiectelor de investiții considerabile pe baza criteriilor de prioritizare și a indicatorilor listați mai jos se realizează în mod distinct pentru obiectivele/proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență, respectiv pentru obiectivele/proiectele de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență.

Criterii de prioritizare și indicatori
A. Existența unor obligații expres prevăzute în acte normative în legătură cu realizarea unuia sau anumitor obiective/proiecte de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătatePentru îndeplinirea criteriului se acordă 5 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
B. Includerea unuia sau mai multor obiective/proiecte de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate în cuprinsul Acordului de parteneriat încheiat cu Comisia Europeană, al programelor operaționale aprobate de Comisia Europeană, al PNRR sau al altor documente aprobate de instituțiile Uniunii Europene.Punctajul criteriului este egal fie cu cel al indicatorului (a), fie, în cazul în care indicatorul (a) nu este îndeplinit, cu cel al indicatorului (b).
(a) Includerea obiectivului/proiectului de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate în cuprinsul PNRRIndicatorul este îndeplinit dacă obiectivul/proiectul de investiții este selectat de către Ministerul Sănătății ca unul dintre proiectele finanțate în cadrul PNRR care vor fi coordonate de ANDIS, conform țintei 377 „Construirea și/sau dotarea de noi unități medicale/spitale publice“, prevăzută în anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării Planului de redresare și reziliență al României.Pentru îndeplinirea indicatorului se acordă 100 de puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
(b) Includerea obiectivului/proiectului de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate în cuprinsul Acordului de parteneriat încheiat cu Comisia Europeană, al programelor operaționale aprobate de Comisia Europeană sau al altor documente aprobate de instituțiile Uniunii EuropenePentru îndeplinirea indicatorului se acordă 5 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
C. Includerea obiectivului/proiectului de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate în cuprinsul documentelor strategice în domeniul sănătății, precum Strategia națională de sănătate aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.028/2014 ori Strategia națională de sănătate în vigoare la data aplicării criteriului sau precum masterplanurile regionale de servicii de sănătate aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.376/2016 pentru aprobarea Planurilor regionale de servicii de sănătate, cu modificările ulterioare, sau oricare alte planuri regionale de servicii de sănătate în vigoare la data aplicării criteriuluiPentru îndeplinirea criteriului se acordă 5 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
D. Compatibilitatea, complementaritatea și alinierea obiectivului/proiectului de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate cu obiectivele stabilite în cuprinsul Strategiei naționale de sănătate și al altor documente strategice în domeniul sănătățiiPunctajul criteriului se calculează prin însumarea punctajelor acordate pentru indicatorii aferenți.
Indicatori aferenți lit. D
(a) Conformitatea cu ținta/obiectivul privind numărul total de paturi de spitalizare continuă menționată în cuprinsul Strategiei naționale de sănătate aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.028/2014 ori în cuprinsul Strategiei naționale de sănătate aprobate de Guvernul României, în vigoare la data aplicării criteriului, și/sau în alte documente strategicePentru îndeplinirea indicatorului se acordă 7 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
(b) Respectarea obiectivelor generale și a obiectivelor specifice legate de investițiile în infrastructura de sănătate, integrarea serviciilor medicale menționate în cuprinsul Strategiei naționale de sănătate, inclusiv:– creșterea capacității regionale pentru una sau mai multe dintre următoarele: unități de tratament al accidentului vascular cerebral, oncologie, cardiologie intervențională, unități de arși, asistență medicală de urgență, boli infecțioase;– creșterea numărului de paturi de terapie intensivă din aria de adresabilitate ce urmează să fie deservită.Pentru îndeplinirea indicatorului se acordă 7 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
(c) Alinierea la ținta/obiectivul privind capacitățile de îngrijire de zi și ambulatorie stabilite în cuprinsul Strategiei naționale de sănătate și/sau în alte documente strategicePentru îndeplinirea indicatorului se acordă 7 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
E. Potențialul de finanțare al obiectivului/proiectului de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate din punctul de vedere al sursei de finanțare și al asigurării finanțăriiPunctajul criteriului este egal fie cu cel al indicatorului (a), fie, în cazul în care indicatorul (a) nu este îndeplinit, cu cel al indicatorului (b).
Indicatori aferenți lit. E
(a) Obiectivul/Proiectul de investiții de importanță considerabilă în infrastructura de sănătate are finanțarea integral asigurată.Pentru îndeplinirea indicatorului se acordă 20 de puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
(b) Este identificată integral sau parțial sursa de finanțare.Pentru îndeplinirea indicatorului se acordă 10 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
F. Creșterea rezilienței sistemului de sănătate în situații de criză sanitarăMăsurile propuse pentru a crește reziliența sistemului de sănătate sunt clar demonstrate de nota conceptuală propusă și de tema de proiectare a proiectului de investiții, precum o temă de proiectare care promovează o planificare a structurii spitalicești care să asigure reziliența, creșterea capacității serviciilor de urgență.Pentru îndeplinirea criteriului se acordă 8 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
G. Stadiul de progres al proiectuluiPunctajul criteriului se calculează prin însumarea punctajelor acordate pentru indicatorii aferenți.
Indicatori aferenți lit. G
(a) Documentație existentă conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioareIndicatorul este îndeplinit dacă, potrivit prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare, există documentație cel puțin la nivel de studiu de fezabilitate, în cazul obiectivelor noi de investiții, sau cel puțin la nivel de documentație de avizare a lucrărilor de intervenții, în cazul intervențiilor la construcții existente, ori cel puțin la nivel de studiu de fezabilitate, completat cu elementele specifice din documentația de avizare a lucrărilor de intervenții, în cazul obiectivelor mixte de investiții.Pentru îndeplinirea criteriului se acordă 12 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.
(b) Starea proiectului:1. beneficiarul proiectului deține dreptul de proprietate sau de administrare asupra amplasamentului și/sau terenului și statusul legal al acestuia este clar;2. proiectul a fost aprobat de către autoritățile administrației publice locale sau naționale;3. ancheta preliminară la fața locului este finalizată pentru a verifica caracterul adecvat al amplasamentului și măsurile de precauție privind infrastructura necesare, precum absența contaminării aerului/solului, rezistența la cutremur;4. amplasamentul și/sau suprafața de teren sunt suficiente pentru a se adapta standardelor de spațiu și dezvoltare necesare, cu existența potențialului de extindere.Pentru îndeplinirea fiecărui subindicator al indicatorului „starea proiectului“ se acordă 3 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.Punctajul indicatorului „starea proiectului“ se calculează prin însumarea punctajelor acordate pentru subindicatorii aferenți.
H. Tipul infrastructurii de sănătate, nouă sau existentă, și tipul de intervenție asupra infrastructurii de sănătate existentePunctajul criteriului este reprezentat fie de punctajul acordat indicatorului (a), în cazul în care infrastructura de sănătate este nouă, fie de punctajul acordat indicatorului (b), în cazul în care infrastructura de sănătate este existentă.
Indicatori aferenți lit. H
(a) Infrastructură de sănătate nouăDacă infrastructura este nouă se acordă 12 puncte. Dacă infrastructura este existentă se acordă doar punctajul indicatorului (b).
(b) Infrastructura de sănătate este existentă; tipul de intervenție asupra infrastructurii de sănătate existente:1. extinderePentru îndeplinirea subindicatorului se acordă 3,5 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.2. reabilitare/modernizare/consolidare – se acordă 2 punctePentru îndeplinirea subindicatorului se acordă 2 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.3. dotare cu echipamente și/sau aparatură medicală – se acordă 1 punctPentru îndeplinirea subindicatorului se acordă 1 punct, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte.4. dotare cu mobilier – se acordă 0,5 punctePentru îndeplinirea subindicatorului se acordă 0,5 puncte, iar dacă acesta nu este îndeplinit se acordă 0 puncte. Punctajul indicatorului se calculează prin însumarea punctajelor acordate pentru subindicatorii aferenți.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x