NORME INTERNE din 13 octombrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1063 din 5 noiembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1404 13/10/2021
ART. 1REFERIRE LALEGE 241 16/05/2001
ART. 1REFERIRE LAOUG 40 08/04/1999
ART. 6REFERIRE LALEGE 241 16/05/2001
ART. 6REFERIRE LAOUG 40 08/04/1999
ART. 7REFERIRE LALEGE 241 16/05/2001
ART. 7REFERIRE LAOUG 40 08/04/1999
ART. 9REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ART. 12REFERIRE LALEGE 241 16/05/2001
ART. 12REFERIRE LAOUG 40 08/04/1999 ANEXA 2
ART. 12REFERIRE LALEGE (R) 114 11/10/1996
ART. 22REFERIRE LALEGE 241 16/05/2001
ART. 22REFERIRE LAOUG 40 08/04/1999
ART. 28REFERIRE LALEGE 241 16/05/2001
ART. 28REFERIRE LAOUG 40 08/04/1999
ART. 29REFERIRE LALEGE 241 16/05/2001
ART. 29REFERIRE LAOUG 40 08/04/1999
ART. 33REFERIRE LALEGE 241 16/05/2001
ART. 33REFERIRE LAOUG 40 08/04/1999
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1404 13/10/2021
ActulCONTINUT DEORDIN 1404 13/10/2021
ActulREFERIT DEORDIN 1404 13/10/2021





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 1.404 din 13 octombrie 2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.063 din 5 noiembrie 2021.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentele norme interne reglementează modul în care se utilizează fondul locativ aflat în administrarea unităților teritoriale subordonate Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, denumită în continuare ANRSPS. + 
Articolul 2Termenii utilizați în prezentele norme interne au sensurile precizate în glosarul de termeni prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme interne.
 + 
Capitolul IIFondul locativ + 
Secţiunea 1Dispoziții generale privind fondul locativ + 
Articolul 3Fondul locativ este administrat de unități teritoriale subordonate ANRSPS, denumite în continuare unități teritoriale, care au locuințele înregistrate atât în evidența proprie tehnico-operativă, cât și în cea contabilă. + 
Articolul 4În funcție de destinație, fondul locativ din administrarea unităților teritoriale subordonate ANRSPS, în sensul prezentelor norme interne, se împarte în locuințe de serviciu și locuințe de intervenție. + 
Articolul 5Locuințele prevăzute la art. 4 se află în proprietatea publică sau privată a statului și în administrarea unităților teritoriale. + 
Articolul 6Până la primirea locuinței de serviciu sau de intervenție la care are dreptul, personalul ANRSPS poate primi locuințe în alte unități teritoriale, unde acestea sunt disponibile, cu aprobarea directorului executiv al unității teritoriale care le are în administrare.
 + 
Secţiunea a 2-aEvidența fondului locativ + 
Articolul 7Evidența fondului locativ și încadrarea lui pe categorii de locuințe se constituie la unitatea teritorială la care acesta este înregistrat. + 
Articolul 8(1)Unitățile teritoriale au obligația ca, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme interne, să inventarieze fondul locativ pe care îl dețin.(2)În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme interne, unitățile teritoriale care au în administrare locuințe au obligația de a analiza caracterul acestora și, în funcție de rezultatul analizei, să solicite, după caz, modificarea caracterului locuințelor.(3)Caracterul locuinței se consemnează în documentele din evidența tehnico-operativă a unității teritoriale care o are în administrare.(4)Schimbarea caracterului locuinței se va realiza exclusiv pe baza nevoilor unității, având în vedere, în mod prioritar, necesitatea asigurării permanenței personalului propriu al unității pentru executarea de activități în afara orelor de program sau în caz de situație de urgență.(5)Schimbarea caracterului de serviciu sau de intervenție al locuințelor se propune de către unitatea teritorială care are în administrare locuințele, printr-o cerere motivată, și se aprobă de către ordonatorul secundar de credite.(6)În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme interne și apoi anual, până la sfârșitul trimestrului I, unitățile teritoriale au obligația de a raporta la ANRSPS situația privind locuințele aflate în adinistrarea lor conform anexei nr. 2 la prezentele norme interne.
 + 
Secţiunea a 3-aRepartizarea fondului locativ + 
Articolul 9(1)Repartizarea locuințelor se face în baza unei cereri scrise din partea solicitantului adresate directorului executiv al unității teritoriale care are în administrare locuințele.(2)Repartizarea locuințelor se realizează de comisia de repartizare a locuințelor, care este numită, la începutul fiecărui an, prin decizie a directorului executiv al unității teritoriale care are în administrare locuințele și este formată din cel puțin doi membri, un președinte și un secretar.(3)În cazuri temeinic justificate, comisia de repartizare a locuințelor poate propune spre aprobare directorului executiv al unității teritoriale care administrează locuințele repartizarea nominală a unor locuințe de intervenție personalului din unitate care nu îndeplinește funcții sau atribuții de serviciu ce necesită prezența lui permanentă sau în caz de urgență la unitate, dar numai în cazul în care la nivelul unității teritoriale nu sunt înregistrate cereri de la personalul care îndeplinește condițiile privind repartizarea locuințelor de intervenție.(4)În cazul în care la nivelul unității teritoriale care administrează locuințele nu sunt cereri de repartizare de la personalul propriu sau al altor unități teritoriale pentru toate locuințele disponibile, se pot atribui locuințele de serviciu personalului încadrat în celelalte instituții de apărare, ordine publică și securitate națională, precum și pensionarilor ANRSPS sau soțului/soției supraviețuitor/supraviețuitoare al/a titularului contractului de închiriere decedat, dacă aceștia justifică necesitatea și se încadrează în condițiile prevăzute la art. 23 și 27.(5)Cazurile prevăzute la alin. (3) și (4) se analizează de comisia constituită potrivit alin. (2), concluziile analizei fiind înscrise într-un raport care se prezintă spre aprobare directorului executiv al unității teritoriale care are în administrare locuințele.(6)Modul de repartizare nominală a locuințelor de serviciu sau de intervenție se consemnează în raportul ședinței de analiză al comisiei de repartizare a locuințelor.(7)Hotărârile comisiei de repartizare înscrise în raportul ședinței de analiză pot fi contestate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 10Comisia de repartizare a locuințelor are următoarele atribuții:a)hotărăște, cu majoritate simplă, în plen, repartizarea nominală a locuințelor de serviciu și de intervenție, conform prevederilor prezentelor norme interne;b)întocmește raportul ședinței de analiză, care, după semnarea de către toți membrii comisiei, se prezintă directorului executiv al unității teritoriale care are în administrare locuințele, spre aprobare;c)analizează, anual, din punctul de vedere al gradului de ocupare și al stării acestora, situația locuințelor aflate în administrare și prezintă în scris concluziile și, după caz, propunerile directorului executiv al unității teritoriale;d)primește și înregistrează cererile de locuințe ale personalului, căruia îi poate solicita date și documente suplimentare cu privire la cererea formulată;e)analizează situația locativă a solicitanților;f)stabilește lista de priorități pe baza criteriilor și punctajelor conform art. 13 și înștiințează de îndată solicitanții despre aceasta;g)la sesizarea compartimentului cu atribuții în domeniul resurselor umane, aduce la cunoștința directorului executiv al unității teritoriale orice modificare intervenită în raporturile de serviciu sau de muncă ale personalului căruia i-au fost închiriate locuințe, de exemplu: mutarea din unitatea teritorială în altă structură a ANRSPS sau încetarea raporturilor de serviciu/de muncă cu unitatea teritorială, decesul titularului de contract și altele asemenea;h)întocmește, la începutul fiecărui an, până la data de 31 ianuarie, situația privind necesarul de locuințe pentru personalul unității teritoriale;i)analizează și supune, după caz, aprobării directorului executiv solicitările de schimburi de locuințe între angajați;j)aduce la cunoștința solicitanților hotărârile luate privind repartizarea nominală a locuințelor. + 
Articolul 11Prin excepție de la art. 10 lit. b), atunci când comisia de repartizare a locuințelor atribuie locuința directorului executiv al unității teritoriale, raportul ședinței de analiză al comisiei este aprobat de către înlocuitorul legal acestuia. + 
Articolul 12La stabilirea listelor de priorități, comisia de repartizare a locuințelor va avea în vedere următoarele criterii (C) și punctaje (P) asociate criteriilor:C1– în funcție de situația locativă a solicitantului:a)personal care ocupă o locuință din fondul locativ al unității teritoriale, dar aceasta nu îndeplinește exigențele minimale corespunzătoare numărului de membri de familie prevăzut de Legea locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare – 2 puncte;b)personal care locuiește cu chirie la persoane fizice sau juridice – 4 puncte;c)personal care urmează să fie evacuat din locuința pe care o ocupă, prin punerea în aplicare a unor sentințe judecătorești sau în virtutea altor prevederi legale, din motive care nu i se pot imputa – 6 puncte;d)personal care nu deține locuință proprietate personală în localitatea în care își desfășoară activitatea, nici el, nici soțul/soția/persoanele aflate în întreținere, în cazul personalului angajat sau mutat în interesul serviciului – 8 puncte;e)personal care locuiește cu chirie în imobile care nu mai prezintă siguranță în exploatare ca urmare a unor cauze naturale, precum: inundații, cutremure, incendii etc., evenimente care au intervenit pe timpul derulării contractului de închiriere – 10 puncte;C2– numărul persoanelor aflate legal în întreținere, prezentat pe bază de declarație notarială dată pe propria răspundere:a)pentru fiecare copil aflat legal în întreținere – 2 puncte;b)pentru fiecare persoană aflată legal în întreținere, alta decât copiii, și care nu deține locuință proprietate personală – 1 punct;C3– situația familială a solicitantului:a)familie monoparentală – 4 puncte;b)căsătorit – 1 punct;C4– starea de sănătate a solicitantului sau a membrilor de familie ai acestuia:a)pentru solicitantul care suferă de bolile prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare – 2 puncte;b)pentru fiecare membru de familie care suferă de bolile prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare – 1 punct;C5– alte criterii:a)soțul/soția își desfășoară activitatea în cadrul ANRSPS – 2 puncte;b)vechimea în muncă în cadrul ANRSPS – 1 punct/an întreg;c)vechimea cererii de locuință – 0,5 punct/an întreg.
 + 
Articolul 13(1)Pentru a obține punctajul final (Pf), numărul de puncte (P) obținute de solicitant în cadrul fiecărui criteriu se însumează conform formulei:Pf = ∑ P (Ci), unde i are valori de la 1 la 5, iar C reprezintă criteriul.(2)Repartizarea nominală a locuințelor se face conform numărului de puncte obținut de fiecare solicitant, în ordinea descrescătoare a punctajului și în limita numărului locuințelor disponibile.(3)La același nivel de prioritate, comisia de repartizare a locuințelor stabilește repartiția locuințelor în funcție de situația locativă concretă, venitul mediu lunar al familiei și importanța socială a muncii, consemnând în procesul-verbal justificarea deciziei.
 + 
Articolul 14Pentru obținerea unei locuințe de serviciu sau de intervenție, personalul ANRSPS trebuie să înainteze directorului executiv al unității teritoriale din care face parte o cerere, însoțită de copii ale tuturor documentelor care să justifice solicitarea formulată și încadrarea acesteia în prevederile legale. + 
Articolul 15(1)Personalul care deține în proprietate un spațiu locativ în altă localitate decât cea în care își desfășoară activitatea poate beneficia de locuință de serviciu sau de intervenție, aflată în administrarea unităților teritoriale, în localitatea unde își desfășoară activitatea.(2)Personalului ANRSPS nu i se poate repartiza locuință de serviciu sau de intervenție dacă el/ea sau soția/soțul deține în localitatea în care își desfășoară activitatea locuință proprietate personală care îndeplinește exigențele minimale de suprafață corespunzătoare numărului membrilor de familie, conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 16(1)Personalul ANRSPS are dreptul la locuință de serviciu sau de intervenție aflată în administrarea unităților teritoriale, în condițiile legii, în limita numărului locuințelor disponibile.(2)Personalul ANRSPS beneficiază de dreptul prevăzut la alin. (1) în următoarele condiții:a)dacă el/ea, soția/soțul sau ceilalți membri de familie aflați în întreținere nu dețin ori nu au deținut o locuință proprietate personală în localitatea în care își desfășoară activitatea, cu excepția cazului în care aceasta nu ar satisface/nu ar fi satisfăcut exigențele minimale de suprafață corespunzătoare numărului de membri de familie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;b)dacă el/ea, soția/soțul nu are repartizată prin contractul de închiriere o locuință din fondul locativ de stat în localitatea în care se află unitatea teritorială în care își desfășoară activitatea;c)nu a beneficiat nici el/ea și nici soțul/soția de nicio formă de sprijin pentru construirea sau cumpărarea unei locuințe prin intermediul structurilor de apărare, ordine publică și siguranță sau securitate națională. + 
Articolul 17La încetarea activității, personalul ANRSPS care deține cu contract de închiriere o locuință de serviciu sau de intervenție este obligat să o predea, pe bază de proces-verbal, unității teritoriale care o are în administrare, în termen de 30 de zile de la încetarea activității, cu excepția cazurilor în care locuințele sunt ocupate de pensionari ai ANRSPS sau de soțul/soția supraviețuitor/supraviețuitoare al/a titularului contractului de închiriere decedat, dacă aceștia justifică necesitatea și se încadrează în condițiile prevăzute la art. 27. + 
Articolul 18Atunci când o locuință devine disponibilă, comisia de repartizare a locuințelor din cadrul unității teritoriale care o are în evidență o repartizează în termen de cel mult 30 de zile altei persoane din unitatea teritorială, pe baza criteriilor de la art. 12, dacă există cereri de repartizare. + 
Articolul 19Se consideră că o locuință este disponibilă atunci când a încetat valabilitatea contractului de închiriere și a fost predată de locatar pe bază de proces-verbal unității teritoriale. + 
Articolul 20Schimbul de locuințe dintre personalul aceleiași unități teritoriale se poate face numai cu acordul comisiei de repartizare a locuințelor și cu aprobarea directorului executiv al unității teritoriale, pentru schimbarea contractului de închiriere. + 
Articolul 21(1)Comisia de repartizare a locuințelor stabilește, prin vot, persoanele care au dreptul de a ocupa o locuință de intervenție disponibilă, ținând cont de nevoile unității teritoriale și de îndeplinirea de către solicitanți a celorlalte condiții prevăzute de prezentele norme interne.(2)Directorii executivi ai unităților teritoriale atribuie locuințele de intervenție solicitate persoanelor stabilite prin raportul întocmit de comisia de repartizare a locuințelor.(3)În cazul în care prin reorganizare se desființează/ înființează unități teritoriale, locuințele de intervenție aferente se repartizează la unitatea/unitățile care au preluat activitatea.
 + 
Secţiunea a 4-aÎnchirierea fondului locativ + 
Articolul 22Personalul unităților teritoriale, al aparatului propriu al ANRSPS și pensionarii ANRSPS sau soțul/soția supraviețuitor/supraviețuitoare al/a titularului contractului de închiriere decedat, precum și personalul încadrat în celelalte instituții de apărare, ordine publică și securitate națională – categorii de personal prevăzute în prezentele norme interne – plătesc chirie pentru locuința repartizată din fondul locativ aflat în administrarea unităților teritoriale, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare. + 
Articolul 23(1)Locuințele repartizate potrivit art. 9-21 pot fi atribuite numai în baza contractului de închiriere, întocmit potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme interne, încheiat pe o perioadă de maximum 3 ani, cu condiția ca persoanele în cauză să își desfășoare activitatea în unitatea teritorială sau în cadrul aparatului propriu al ANRSPS.(2)Pentru personalul încadrat în instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, căruia i s-a repartizat o locuință disponibilă din fondul locativ aflat în administrarea unităților teritoriale în condițiile prezentelor norme interne, contractul de închiriere se încheie pe o perioadă de maximum un an, cu respectarea/sub rezerva următoarelor condiții:a)persoanele în cauză să își desfășoare activitatea pe raza localității în care se află unitatea teritorială din cadrul căreia se solicită atribuirea contractului de închiriere;b)locatarul își asumă răspunderea și renunță la beneficiul discuțiunilor și opoziției, neridicând niciun fel de pretenție de despăgubire financiară sau de orice altă natură cu privire la toate reparațiile, îmbunătățirile pe care le va efectua în locuința închiriată conform voinței acestuia, cu ocazia încetării contractului, din orice motiv;c)în cel mai scurt timp, dar nu mai mult de 15 zile, de la primirea altei locuințe, va înștiința unitatea teritorială și va elibera locuința atribuită;d)în cazul în care unitatea teritorială va avea solicitări de închiriere de la angajații proprii, care sunt primii îndreptățiți să ocupe spațiile respective, sau va avea nevoie de spații pentru cazarea personalului de intervenție îi va aduce la cunoștință locatarului/persoanei în cauză să elibereze locuința până cel târziu la data expirării contractului de închiriere.(3)Pentru locuințele ocupate de pensionari ai ANRSPS sau de soțul/soția supraviețuitor/supraviețuitoare al/a titularului contractului de închiriere decedat, dacă aceștia justifică necesitatea utilizării locuinței și se încadrează în condițiile prevăzute la art. 27, contractul de închiriere se încheie pe o perioadă de maximum 18 luni.(4)Pentru încheierea contractului de închiriere, locatarul prezintă, în original și în copie, următoarele documente:a)cartea/buletinul de identitate;b)certificatul de naștere pentru titular și membrii familiei;c)certificatul de căsătorie;d)declarația notarială, dată pe propria răspundere de către titularul repartiției și de către ceilalți membri de familie care urmează a fi înscriși în contract, din care să rezulte că îndeplinesc condițiile prevăzute de art. 16 alin. (2);e)documentul care atestă ultimul domiciliu – contract de vânzare-cumpărare, contract de închiriere, contract de comodat, certificat de atestare fiscală emis de direcția impozite și taxe locale – dacă domiciliul este în localitatea unde i s-a repartizat locuința de serviciu/de intervenție;f)adeverință de la unitatea din care face parte care să ateste încadrarea, în situația în care este încadrat la o altă unitate teritorială sau în aparatul propriu al ANRSPS;g)adeverință de la unitatea din care face parte, care atestă în mod expres faptul că nu există posibilitatea atribuirii unei locuințe din fondul locativ al unității militare sau similar în care este încadrat, pentru personalul din celelalte instituții de apărare, ordine publică și securitate națională care solicită o locuință disponibilă din fondul locativ administrat de unitățile teritoriale. + 
Articolul 24Dreptul de folosință a fondului locativ primit începe la data stabilită prin contractul de închiriere, respectiv cea a semnării procesului-verbal de predare-primire. + 
Articolul 25(1)Situațiile în care contractul de închiriere încetează sunt următoarele:a)la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat;b)când titularul contractului de închiriere a încetat raporturile de muncă/serviciu cu unitatea teritorială, cu excepția cazurilor în care locuințele sunt ocupate de pensionari ai ANRSPS sau de soțul/soția al/a titularului contractului de închiriere decedat sau nu mai este angajat al unei alte instituții din domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale;c)când titularul contractului de închiriere a primit o altă locuință în altă unitate teritorială;d)când titularul contractului de închiriere a fost transferat la altă instituție;e)atunci când se solicită rezilierea contractului de închiriere de către titularul acestuia;f)când titularul contractului de închiriere a dobândit în aceeași localitate o locuință proprietate personală;g)când titularul contractului de închiriere a încetat activitatea în cadrul ANRSPS din motive imputabile lui sau prin demisie ori în urma reorganizării;h)când titularul contractului de închiriere nu s-a achitat de obligațiile contractuale care îi revin, pe o perioadă de 45 de zile de la data la care a fost notificat în acest sens de către unitatea teritorială;i)în situația în care titularul contractului de închiriere nu s-a mutat efectiv în locuința repartizată, din motive imputabile lui, în termen de 60 de zile de la data încheierii contractului de închiriere;j)la decesul titularului de contract.(2)În situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-d), g) și j), contractul încetează de drept, fără notificare prealabilă, fără a fi necesară punerea în întârziere a titularului contractului de închiriere sau altă formalitate.(3)În situația prevăzută la alin. (1) lit. e), contractul încetează de drept la data înregistrării la secretariatul unității teritoriale a solicitării titularului contractului de închiriere.(4)În situațiile prevăzute la alin. (1) lit. f), h) și i), contractul încetează de drept la data comunicării notificării din partea unității teritoriale, fără a fi necesară o altă formalitate.(5)Termenele de eliberare a locuinței în situațiile de încetare a contractului de închiriere prevăzute la alin. (1) sunt următoarele:a)la data la care a intervenit situația prevăzută la alin. (1) lit. a);b)în termen de 30 de zile de la data când a intervenit situația prevăzută la alin. (1) lit. b), d) și g);c)în termen de 15 de zile de la data semnării noului contract de închiriere în situația prevăzută la alin. (1) lit. c);d)în termen de 30 de zile de la data înregistrării la secretariatul unității teritoriale a cererii de reziliere prevăzute la alin. (1) lit. e);e)în termen de 30 de zile de la data dobândirii unei locuințe proprietate personală în situația prevăzută la alin. (1) lit. f);f)în termen de 30 de zile de la data expirării perioadei prevăzute la alin. (1) lit. h);g)în termen de 30 de zile de la data înregistrării decesului în situația prevăzută la alin. (1) lit. j).
 + 
Articolul 26(1)În toate situațiile prevăzute la art. 25 alin. (1), după expirarea termenului de eliberare a locuinței potrivit art. 25 alin. (5), pentru refuzul de a elibera locuința, unitatea teritorială percepe, pentru fiecare zi de întârziere, 2 lei/mp suprafață utilă a locuinței/zi cu titlu de despăgubire pentru lipsa de folosință.(2)Despăgubirea pentru lipsa de folosință prevăzută la alin. (1) se stabilește luând în considerare intervalul de timp care include ziua următoare celei în care trebuia eliberată locuința și ziua eliberării locuinței.
 + 
Articolul 27(1)În situația încetării contractului de închiriere a unei locuințe de serviciu sau de intervenție potrivit art. 25 alin. (1) lit. j), un membru al familiei fostului titular sau un alt angajat care locuiește împreună cu fostul titular al contractului de închiriere poate solicita să îi fie atribuită locuința de serviciu dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:a)face parte din personalul ANRSPS;b)a fost menționat în contractul de închiriere care a încetat;c)locuia împreună cu fostul titular la data încetării contractului de închiriere.(2)În situația încetării contractului de închiriere a unei locuințe de serviciu sau de intervenție potrivit art. 25 alin. (1) lit. j), locuința respectivă poate fi închiriată, pentru o perioadă de 18 luni de la data expirării termenului de eliberare a locuinței, titularului contractului de închiriere care a ieșit la pensie, precum și unui membru al familiei fostului titular al contractului de închiriere, la cererea acestuia, dacă îndeplinește cumulativ condițiile prevăzute la alin. (1) lit. b) și c).(3)Cererea prevăzută la alin. (1) se depune la unitatea teritorială în termen de maximum 20 de zile de la data încetării contractului; cererea este însoțită de copii ale tuturor documentelor care să justifice solicitarea formulată și încadrarea acesteia în prevederile legale.(4)Prin excepție de la prevederile art. 19, locuința de serviciu cu privire la care se formulează o cerere în temeiul alin. (1) se consideră că este disponibilă de la data formulării cererii.(5)Cererea prevăzută la alin. (1) se soluționează potrivit dispozițiilor privind repartizarea fondului locativ prevăzute de prezentele norme interne; termenul de eliberare a locuinței de serviciu se suspendă de la data depunerii cererii prevăzute la alin. (1) până la data soluționării acesteia.(6)Cererea prevăzută la alin. (2) se depune la unitatea teritorială în termen de maximum 20 de zile de la data încetării contractului, aceasta având obligația de a o soluționa până la împlinirea termenului de eliberare a locuinței respective.(7)Soluționarea cererii prevăzute la alin. (2) se suspendă până la soluționarea cererii prevăzute la alin. (1) depuse de aceeași persoană cu privire la aceeași locuință de serviciu.(8)Cererile privind aceeași locuință, depuse de mai multe persoane care îndeplinesc condițiile pentru formularea acestora potrivit alin. (1) și (2), se soluționează în cadrul aceleiași proceduri.
 + 
Secţiunea a 5-aObligațiile unităților teritoriale care administrează fondul locativ și ale titularilor contractelor de închiriere + 
Articolul 28Titularii contractelor de închiriere au următoarele obligații:a)să nu subînchirieze sau să dea în folosință altor persoane locuința închiriată;b)să folosească locuințele preluate, în exclusivitate sau în comun, numai în conformitate cu destinația pe care acestea o au din construcție;c)să nu execute modificări constructive ale locuințelor preluate fără acordul scris al unității teritoriale, din care să rezulte condițiile tehnice și economice în care acestea pot fi realizate;d)să efectueze pe cheltuială proprie lucrările de reparații de întreținere curentă pentru elementele de construcții și instalații din folosința exclusivă și pentru bunurile cuprinse în procesulverbal de predare-primire a locuinței, al cărui model este prevăzut în anexa A la contractul de închiriere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3A la prezentele norme interne;e)să achite lunar, în mod direct la casieria unității sau prin reținerea pe statul de plată a drepturilor salariale:1.chiria stabilită în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, aprobată cu modificări și completării prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare;2.pentru toate persoanele care locuiesc împreună și care sunt înscrise în contractul de închiriere, cotele-părți care le revin din cheltuielile cu utilitățile, cu serviciile de salubrizare și cu cele de alimentare cu energie electrică, alimentare cu energie termică și curățare a părților și instalațiilor de folosință comună, după caz, stabilite prin grija unității teritoriale, potrivit datelor înscrise în anexa B la contractul de închiriere încheiat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3B la prezentele norme interne;f)să anunțe unitatea teritorială, în scris, în termen de 5 zile, asupra oricăror modificări produse în situația existentă la data încheierii contractului, cum ar fi: schimbarea locului de muncă în altă unitate sau localitate, modificarea datelor personale sau/și a numărului membrilor familiei, dobândirea, prin orice mod, a unei locuințe proprietate personală în localitatea în care își desfășoară activitatea;g)să solicite reînnoirea contractului de închiriere a locuinței de serviciu/intervenție cu cel puțin 45 de zile, dar nu mai mult de 60 de zile înainte de data expirării termenului de valabilitate al acestuia;h)să predea suprafața locativă în condiții normale de folosință, ținând cont de starea acesteia la momentul închirierii;i)să achite lunar, în mod direct la casieria unității teritoriale sau prin reținerea pe statul de plată a drepturilor salariale, 2 lei/mp suprafață utilă a locuinței/zi, cu titlu de despăgubire pentru lipsa de folosință, după expirarea termenului de eliberare a locuinței, începând cu ziua următoare celei în care trebuia eliberată locuința și până în ziua eliberării locuinței;j)să permită accesul locatorului, respectiv al Comisiei de repartizare a locuințelor și/sau al Comisiei tehnice constituite de unitatea teritorială în vederea verificării stării tehnice a fondului locativ, precum și a situației și condițiilor de locuit, conform prevederilor legale. + 
Articolul 29Unitățile teritoriale au următoarele obligații:a)să predea chiriașului locuința în condiții normale de folosință;b)să ia măsuri pentru repararea și menținerea în condiții de siguranță în exploatare și de funcționalitate a clădirii pe toată durata închirierii locuinței;c)să întrețină în bune condiții elementele structurii de rezistență a clădirii și elementele de construcție exterioare ale clădirii, cum sunt: acoperișul, fațada, împrejmuirile și altele asemenea;d)să efectueze reparații curente la spațiile comune din interiorul clădirii, cum sunt: casa scării, casa ascensorului, holurile, coridoarele, subsolurile și altele asemenea;e)să întrețină în bune condiții instalațiile comune proprii clădirii, cum sunt: ascensoarele, hidrofoarele, instalațiile de alimentare cu apă, de canalizare, instalațiile de încălzire centrală și de preparare a apei calde, instalațiile electrice și de gaze, centralele termice, instalațiile de colectare a deșeurilor, instalațiile de antenă colectivă, telefonie și altele asemenea;f)cu cel puțin 45 de zile, dar nu mai mult de 60 de zile înainte de data expirării termenului de valabilitate a contractului de închiriere, să analizeze repartizarea locuinței;g)să stabilească lunar și să comunice titularului contractului de închiriere sumele datorate de acesta cu titlu de despăgubire pentru lipsa de folosință, după expirarea termenului de eliberare a locuinței aplicabil potrivit art. 25 alin. (5);h)să rețină/să solicite reținerea lunar/lunară din salariul titularului contractului de închiriere, pe statul de plată a drepturilor salariale, a sumelor datorate de acesta cu titlu de despăgubire pentru lipsa de folosință, după expirarea termenului de eliberare a locuinței aplicabil potrivit art. 25 alin. (5);i)să stabilească și să rețină lunar din salariul titularului contractului de închiriere, pe statul de plată a drepturilor salariale, chiria stabilită în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare, sau să încaseze chiria în mod direct la casieria unității;j)să notifice titularul de contract cu 30 de zile înaintea expirării contractului cu privire la data eliberării locuinței, respectiv prelungirii contractului, dacă mai este cazul. + 
Articolul 30(1)Starea tehnică a fondului locativ și îndeplinirea clauzelor contractuale se verifică anual de către o comisie numită prin decizie a directorului executiv al unității teritoriale.(2)Comisia prevăzută la alin. (1) poate verifica, în prezența chiriașilor, în zilele lucrătoare, la o dată comunicată anterior acestora, modul în care sunt respectate obligațiile asumate prin contract cu privire la folosirea și întreținerea locuințelor, inclusiv numărul real de persoane care locuiesc împreună cu titularul contractului de închiriere.
 + 
Articolul 31(1)Pentru locuințele de serviciu și de intervenție, denumite în continuare unități individuale, aflate într-un condominiu, administrate de către unitățile teritoriale prevăzute la art. 4, utilitățile se asigură astfel:a)în situația în care unitatea individuală dispune de branșament propriu, prin încheierea de contracte individuale de furnizare de utilități, pentru fiecare unitate individuală, încheiate în nume propriu de către titularii contractelor de închiriere cu furnizorul respectiv;b)în situația în care unitățile individuale nu dispun de branșamente proprii, unitatea teritorială încheie contracte de furnizare de utilități pentru întreg condominiul.(2)Locatarii pot încheia contracte de branșament la gaze pe cheltuială proprie, cu acordul unității de administrare, sub rezerva donației branșamentului unității teritoriale.(3)Pentru unitățile individuale prevăzute la alin. (1), serviciile de salubrizare se asigură prin încheierea de contracte de furnizare de către unitatea teritorială.(4)Cheltuielile aferente utilităților și serviciilor asigurate în baza contractelor de furnizare prevăzute la alin. (1) lit. b) și alin. (3) se achită de unitatea teritorială.(5)Repartizarea costurilor pentru cheltuielile de la alin. (4) se realizează în cote-părți de către unitatea teritorială și acestea se rețin, lunar, din drepturile salariale ale fiecărui titular al contractului de închiriere, dacă nu sunt achitate în mod direct de acesta la casieria unității teritoriale.(6)Cheltuielile pentru alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu energie termică și curățarea părților și instalațiilor de folosință comună se achită de către unitatea teritorială, în baza contractelor încheiate cu furnizorii de utilități.(7)Repartizarea costurilor pentru cheltuielile de la alin. (6) se realizează în cote-părți, calculate prin raportarea suprafeței utile a fiecărei unități individuale la suprafața totală utilă a tuturor unităților individuale din condominiu, de către unitatea teritorială și acestea se rețin lunar din drepturile salariale ale fiecărui titular al contractului de închiriere, dacă nu sunt achitate în mod direct de către acesta la casieria unității teritoriale. + 
Articolul 32(1)În situația în care unitățile individuale fac parte dintr-un condominiu, unitatea teritorială exercită drepturile și este responsabilă de îndeplinirea tuturor obligațiilor prevăzute pentru proprietarii din condominii, potrivit Legii nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, cu modificările ulterioare, și convențiilor individuale de facturare încheiate.(2)În situația prevăzută la alin. (1), unitatea teritorială achită cota de contribuție și repartizează, pe cote-părți, costurile ce revin titularilor contractelor de închiriere a respectivelor unități individuale, respectiv cele pentru cheltuielile cu utilitățile, cu serviciile de salubrizare și cu cele de alimentare cu energie electrică, alimentare cu energie termică și curățare a părților și instalațiilor de folosință comună, după caz.(3)Chiria și costurile ce revin titularilor contractelor de închiriere se rețin, lunar, din drepturile salariale ale acestora, dacă nu sunt achitate în mod direct de către aceștia la casieria unității teritoriale. + 
Articolul 33(1)Unitatea teritorială reține, lunar, pe statul de plată a drepturilor salariale ale titularului contractului de închiriere, chiria stabilită în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare, precum și costurile pentru luna anterioară repartizate potrivit art. 31 alin. (3) și (5) sau art. 32 alin. (2), după caz.(2)În cazul în care titularului contractului de închiriere i-au încetat raporturile de serviciu/muncă, acesta achită chiria, precum și costurile repartizate potrivit art. 31 alin. (5) și (7) sau art. 32 alin. (2), după caz, la casieria unității teritoriale.
 + 
Articolul 34Pentru locuințele de serviciu sau de intervenție care sunt racordate la utilitățile unităților teritoriale, cheltuielile aferente se rețin de către structura financiară pe baza documentelor întocmite de personalul tehnic din cadrul unității teritoriale respective. + 
Articolul 35Directorul executiv al unității teritoriale care are în administrare locuințele este obligat să dispună măsuri pentru rezolvarea litigiilor apărute între unitatea teritorială și titularul contractului de închiriere. + 
Articolul 36(1)Unitatea teritorială urmărește modul în care chiriașii achită toate obligațiile care le revin pentru menținerea locuințelor în stare bună de funcționare.(2)În situația în care chiriașul refuză să remedieze daunele produse din vina lui, unitatea teritorială ia măsuri de reparare a degradărilor și de recuperare de la cei vinovați a pagubelor produse, conform prevederilor legale în vigoare, urmând ca, în cazul în care se impune, să se procedeze la rezilierea contractului de închiriere.
 + 
Capitolul IIIUtilizarea fondurilor rezultate din închirierea fondului locativ + 
Articolul 37Unitățile teritoriale virează veniturile realizate din chiria încasată la bugetul de stat, conform prevederilor legale.
 + 
Capitolul IVDispoziții finale + 
Articolul 38Nerespectarea de către titularii contractelor de închiriere a termenelor și dispozițiilor prezentelor norme interne, precum și comunicarea de date nereale atrag răspunderea acestora, conform prevederilor legale. + 
Articolul 39Anexele nr. 1, 2, 3, 3A și 3B fac parte integrantă din prezentele norme interne.
 + 
Anexa nr. 1la normele interne
GLOSAR DE TERMENI
a)ANRSPS – Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Specialeb)Unități teritoriale (locator) – unitățile teritoriale subordonate ANRSPS ai căror conducători – directori executivi – au calitatea de ordonatori terțiari de credite și care au în administrare, înscrise atât în evidența proprie tehnico-operativă, cât și în cea contabilă, imobilele/locuințele din fondul locativc)Fond locativ al unităților teritoriale subordonate ANRSPS – totalitatea locuințelor de serviciu și de intervenție aflate în proprietatea publică sau privată a statului și în administrarea unităților teritoriale subordonate ANRSPSd)Locuință – construcția/spațiul alcătuită/alcătuit din una sau mai multe camere de locuit, cu dependințele, dotările și utilitățile necesare, care asigură exigențele minimale pentru cazarea unei persoane sau familii, conform prevederilor legalee)Locuință de serviciu – locuința destinată cazării personalului unităților teritoriale subordonate ANRSPS la care acesta și familia sa are dreptul, potrivit legiif)Locuință de intervenție – locuința situată în incinta unității teritoriale sau în imediata apropiere a acesteia, destinată cazării personalului unităților teritoriale subordonate ANRSPS care îndeplinește funcții sau atribuții de serviciu ce necesită prezența lui permanentă sau în caz de urgență la unitate, locuință la care au dreptul acesta și familia sa, potrivit legiig)Personalul unităților teritoriale subordonate ANRSPS – funcționarii publici și personalul contractualh)Familia personalului unităților teritoriale subordonate ANRSPS – soțul, soția, copiii, părinții soților, precum și ginerii, nurorile și copiii acestora, dacă locuiesc și gospodăresc împreunăi)Chiriaș (locatar) – personalul unităților teritoriale subordonate ANRSPS, al aparatului propriu al ANRSPS, pensionari ai ANRSPS sau soțul/soția supraviețuitor/supraviețuitoare al/a titularului contractului de închiriere decedat și/sau personal al celorlalte instituții din domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale care semnează în calitate de titular contractul de închiriere pentru o locuință din fondul locativ aparținând unităților teritorialej)Zile – zilele calendaristice, în afara cazului în care se menționează că sunt zile lucrătoare
 + 
Anexa nr. 2la normele interne
SITUAȚIE
privind locuințele aflate în administrarea unității teritoriale ……

Numărul locuințelor aflate în administrare Numărul locuințelor
ocupate neocupate
Total, din care:
– de serviciu
– de intervenție

 + 
Anexa nr. 3la normele interne
CONTRACT DE ÎNCHIRIERE
nr. …….. din ……….
– model -
 + 
Capitolul IPărțile contractanteÎntre ……..(denumirea unității teritoriale subordonate ANRSPS)…….., cu sediul în …………………, reprezentată prin ……………, în calitate de locator, și domnul/doamna …………………… din unitatea …………………….., posesor(oare) al/a BI/CI seria …….. nr. …………………, eliberat(ă) de …………….. la data de ………………, în calitate de locatar,în baza Procesului-verbal de repartiție nr. …………. din …………. al comisiei de repartizare a locuințelor din cadrul unității teritoriale …………………………, s-a încheiat prezentul contract de închiriere.
 + 
Capitolul IIObiectul contractului + 
Articolul 1(1)Obiectul contractului este folosința locuinței de serviciu/intervenție situată în ……………(2)Locatarul plătește chirie aferentă folosirii locuinței în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 2Predarea-primirea obiectului închirierii este consemnată în procesul-verbal cuprins în anexa A la prezentul contract de închiriere.
 + 
Capitolul IIITermenul + 
Articolul 3Termenul închirierii este de maximum 3 ani, după caz, cu începere de la data semnării procesului-verbal menționat la art. 2 din prezentul contract de închiriere. + 
Articolul 4Contractul poate fi reînnoit la solicitarea scrisă a locatarului, făcută cu cel puțin 45 de zile, dar nu mai mult de 60 de zile înainte de expirare, cu acordul locatorului, dacă sunt îndeplinite condițiile legale care au stat la baza încheierii lui. + 
Articolul 5Tacita relocațiune nu operează.
 + 
Capitolul IVDrepturile și obligațiile locatorului + 
Articolul 6Locatorul are următoarele drepturi și obligații:a)să predea locatarului locuința în condiții normale de folosință;b)să ia măsuri pentru repararea și menținerea în condiții de siguranță în exploatare și de funcționalitate a clădirii pe toată durata închirierii locuinței;c)să întrețină în bune condiții elementele structurii de rezistență a clădirii și elementele de construcție exterioare ale clădirii, cum sunt: acoperișul, fațada, împrejmuirile etc.;d)să efectueze reparații curente la spațiile comune din interiorul clădirii, cum sunt: casa scării, casa ascensorului, holurile, coridoarele, subsolurile etc.;e)să întrețină în bune condiții instalațiile comune proprii clădirii, cum sunt: ascensoarele, hidrofoarele, instalațiile de alimentare cu apă, de canalizare, instalațiile de încălzire centrală și de preparare a apei calde, instalațiile electrice și de gaze, centralele termice, instalațiile de colectare a deșeurilor, instalațiile de antenă colectivă, telefonie etc.;f)să încheie contracte cu furnizorii în vederea asigurării alimentării locuinței închiriate cu ………… (Se înscriu utilitățile pentru care locuința închiriată nu dispune de branșamente proprii.)…………;g)să încheie contracte cu furnizorii în vederea asigurării alimentării cu energie electrică și cu energie termică a părților și instalațiilor de folosință comună aferente condominiului din care face parte locuința închiriată;h)să asigure curățarea părților și instalațiilor de folosință comună aferente condominiului din care face parte locuința închiriată;i)să încheie contracte cu furnizorii pentru asigurarea serviciilor de salubrizare aferente condominiului din care face parte locuința închiriată:j)să achite către furnizori cheltuielile cu utilitățile și serviciile prevăzute la lit. f)-i);k)să stabilească lunar și să comunice locatarului chiria stabilită în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare, precum și cota-parte din cheltuielile cu utilitățile și serviciile prevăzute la lit. f)-i), pe care locatarul trebuie să o suporte pentru locuința închiriată;l)să rețină/să solicite achitarea ori reținerea lunar/lunară din salariul locatarului, pe statul de plată a drepturilor salariale, chiria stabilită în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare, precum și cota-parte din cheltuielile cu utilitățile și serviciile prevăzute la lit. f)-i), pe care locatarul trebuie să o suporte pentru locuința închiriată;m)să stabilească lunar și să comunice locatarului sumele datorate de acesta cu titlu de despăgubire pentru lipsa de folosință, după expirarea termenului de eliberare a locuinței aplicabil potrivit art. 10 alin. (5) din prezentul contract de închiriere;n)să rețină/să solicite achitarea ori reținerea lunar/lunară din salariul locatarului, pe statul de plată a drepturilor salariale, sumele/a sumelor datorate de acesta cu titlu de despăgubire pentru lipsa de folosință, după expirarea termenului de eliberare a locuinței aplicabil potrivit art. 10 alin. (5) din prezentul contract de închiriere.
 + 
Capitolul VDrepturile și obligațiile locatarului + 
Articolul 7Locatarul are următoarele drepturi și obligații:a)să nu subînchirieze sau să dea în folosință altor persoane spațiul închiriat;b)să folosească spațiile preluate, în exclusivitate sau în comun, numai în conformitate cu destinația pe care acestea o au din construcție;c)să nu execute modificări constructive ale spațiilor preluate;d)să efectueze, pe cheltuială proprie, lucrările de reparații de întreținere curentă pentru elementele de construcții și instalații din folosința exclusivă și pentru bunurile cuprinse în procesul-verbal de predare-primire a locuinței, prevăzut în anexa A la prezentul contract de închiriere;e)să achite lunar, prin reținerea pe statul de plată a drepturilor salariale sau la casieria unității teritoriale, chiria stabilită în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare, și, pentru toate persoanele care locuiesc împreună și care sunt înscrise în contractul de închiriere, cotele-părți care le revin din cheltuielile cu utilitățile, cu serviciile de salubrizare și cu cele de alimentare cu energie electrică, alimentare cu energie termică și curățare a părților și instalațiilor de folosință comună, după caz, stabilite și comunicate acestuia prin grija unității teritoriale, potrivit datelor înscrise în anexa B la prezentul contract de închiriere;f)să încheie contracte individuale cu furnizorii în vederea asigurării alimentării locuinței închiriate cu ………..(Se prevede în contract atunci când locuința închiriată dispune de branșamente proprii și se înscriu utilitățile pentru care locuința închiriată dispune de branșamente proprii.)………..;g)să anunțe, în scris, în termen de 5 zile, locatorul asupra oricăror modificări produse în situația existentă la data încheierii contractului, cum ar fi: schimbarea locului de muncă în altă localitate, modificarea datelor personale sau/și a numărului membrilor familiei, dobândirea prin orice mod a unei locuințe proprietate personală în localitatea în care își desfășoară activitatea;h)să solicite reînnoirea contractului de închiriere cu cel puțin 45 de zile, dar nu mai mult de 60 de zile, înainte de data expirării termenului de valabilitate a acestuia;i)să predea suprafața locativă în condiții normale de folosință, ținând cont de starea acesteia la momentul închirierii;j)să achite la casieria locatorului sumele datorate potrivit prezentului contract de închiriere, în cazul în care acestea nu se rețin pe statul de plată a drepturilor salariale;k)să elibereze locuința în termenul aplicabil potrivit art. 10 alin. (5) din prezentul contract;l)să achite lunar, prin reținerea pe statul de plată a drepturilor salariale sau la casieria unității teritoriale, 2 lei/mp suprafață utilă a locuinței/zi, cu titlu de despăgubire pentru lipsa de folosință, după expirarea termenului de eliberare a locuinței, începând cu ziua următoare celei în care trebuia eliberată locuința și până în ziua eliberării locuinței. + 
Articolul 8Se interzice amenajarea la subsolul clădirii a altor boxe decât cele prevăzute din construcție sau folosirea spațiilor comune în interes personal.
 + 
Capitolul VILitigii + 
Articolul 9Litigiile de orice fel decurgând din executarea prezentului contract de închiriere sunt de competența instanței judecătorești de drept comun de pe raza teritorială a locatorului.
 + 
Capitolul VIIÎncetarea contractului + 
Articolul 10(1)Contractul încetează în următoarele situații:a)la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat;b)când locatarul a încetat raporturile de muncă/serviciu cu unitatea teritorială a ANRSPS, cu excepția cazurilor în care locuințele sunt ocupate de pensionari ai ANRSPS sau de soțul/soția titularului contractului de închiriere decedat, sau nu mai este angajat al unei instituții din domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale;c)când locatarul a primit o altă locuință în altă unitate teritorială;d)când locatarul a fost transferat la altă instituție;e)atunci când se solicită rezilierea contractului de închiriere de către locatar;f)când locatarul a dobândit, în aceeași localitate, o locuință proprietate personală;g)când locatarul a încetat activitatea în cadrul ANRSPS din motive imputabile lui sau prin demisie ori în urma reorganizării;h)când locatarul nu s-a achitat de obligațiile contractuale prevăzute la art. 7 lit. a)-d) și f) într-o perioadă de 45 de zile de la data la care a fost notificat în acest sens de către locator;i)în situația în care locatarul nu s-a mutat efectiv în locuința repartizată, din motive imputabile lui, în termen de 60 de zile de la data încheierii contractului de închiriere;j)la decesul locatarului.(2)În situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-d), g) și j), contractul încetează de drept, fără notificare, fără a fi necesară punerea în întârziere a locatarului sau altă formalitate.(3)În situația prevăzută la alin. (1) lit. e), contractul încetează de drept la data înregistrării la secretariatul unității teritoriale a solicitării locatarului.(4)În situațiile prevăzute la alin. (1) lit. f), h) și i), contractul încetează de drept la data comunicării notificării din partea locatorului, fără a fi necesară o altă formalitate.(5)Termenele de eliberare a locuinței în situațiile de încetare a contractului prevăzute la alin. (1) sunt următoarele:a)la data la care a intervenit situația prevăzută la alin. (1) lit. a);b)în termen de 30 de zile de la data când a intervenit situația prevăzută la alin. (1) lit. b), d) și g);c)în termen de 15 zile de la data semnării noului contract de închiriere în situația prevăzută la alin. (1) lit. c);d)în termen de 30 de zile de la data înregistrării la secretariatul unității teritoriale a cererii de reziliere prevăzute la alin. (1) lit. e);e)în termen de 30 de zile de la data dobândirii unei locuințe proprietate personală în situația prevăzută la alin. (1) lit. f);f)în termen de 30 de zile de la data comunicării de către locator a notificării prevăzute la alin. (4) cu privire la neîndeplinirea obligațiilor prevăzute la alin. (1) lit. h);g)în termen de 30 de zile de la data înregistrării decesului în situația prevăzută la alin. (1) lit. j).(6)Drepturile și obligațiile prevăzute la art. 6 și 7 subzistă până la eliberarea locuinței.
 + 
Capitolul VIIIDispoziții finale + 
Articolul 11Prezentul contract se încheie în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte contractantă. + 
Articolul 12Anexele A și B fac parte integrantă din prezentul contract și se încheie în același număr de exemplare.Data …………….
Locator,
…………………………….
Locatar,
…………………………….
 + 
Anexa nr. 3Ala normele interne(Anexa A la Contractul de închiriere nr. …. din …..)
PROCES-VERBAL
1.În conformitate cu Contractul de închiriere nr. ……. din …………, se încheie prezentul proces-verbal de predare-primire între locator ……………….., prin reprezentantul său …………………………….., având BI/CI seria ….. nr. ………, eliberat(ă) de ………. la data de ………, care predă și ………………, în calitate de locatar, care primește în folosință exclusivă și comună locuința din ……………., str. ……………….. nr. ….., bl. ……, sc. …., et. ……, ap. ……, având datele specificate în fișa suprafeței locative închiriate.2.Inventarul și starea în care se predă și se primește locuința sunt următoarele:a)pereții, dușumelele, tavanele (tencuieli, zugrăveli, vopsitorii, tapete, parchet, gresie, faianță etc.) complete și în stare de funcționare ……………………..;b)ușile, ferestrele (vopsitoriile, încuietorile, broaștele, jaluzelele, cremoanele, geamurile, galeriile etc.) complete și în stare de funcționare ………………..;c)instalația electrică (prizele, întrerupătoarele, comutatoarele, locurile de lampă, aplice, tablouri electrice, globurile etc.) completă și în stare de funcționare ……………….;d)instalația de încălzire (radiatoare, convectoare, conducte aparente, sobe, centrală termică proprie etc.) completă și în stare de funcționare ……………………;e)instalația sanitară (cazan, baie, cadă, dușuri, scaune și capace WC, bideuri, chiuvete, lavoare, spălătorie, spălătoare bucătării, robinete etc.) completă și în stare de funcționare ………………;f)altele neprevăzute mai sus (dulapuri în perete, mobilier, aragaz etc.) …………3.Acest proces-verbal s-a întocmit astăzi, ………., în dublu exemplar, dintre care unul pentru locator și unul pentru locatar.
Am predat,
Locator,
………………………….
Am primit,
Locatar,
………………………….
 + 
Anexa nr. 3Bla normele interne(Anexa B la Contractul de închiriere nr. …. din ….)
FIȘA
suprafeței locative închiriate
În municipiul (comuna, orașul) ………….., str. ………………… nr. ….., bl. …., sc. ….., corp, situată la nivelul (etajul)^1) …….., ap. ….., sectorul ……, județul ……………….., având încălzire^2) …………………., apă curentă^3) …………………., canalizare^4) …………………, instalație electrică^5) ….., construcție din materiale inferioare^6) ……, altele^7) ………………………..Date privind locuința închiriată:

Nr. crt. Denumirea încăperii Nivelul (etajul), subsol, mansardă Suprafață (mp) În folosință comună Folosință exclusivă
Suprafața curții și grădinii:

^1) Subsol, etaj, mansardă, alte niveluri.^2) Centrală, sobă cu gaze, alte mijloace de încălzire.^3) În locuință, în curte, în stradă.^4) În locuință, în curte, în stradă.^5) Da sau nu.^6) Da sau nu.^7) Cameră-hol, oficiu, baie, bucătărie, vestibul, cameră-WC, debara, antreu, tindă, culoar, boxă, garaj, magazie, șură, șopron, anexe gospodărești din mediul rural etc.Date privind spațiile comune aferente locuinței închiriate

Nr. crt. Denumirea spațiului/instalației Suprafața/ nr. bucăți Date tehnice Cotă-parte* (%)
Exemplu: casa scării, holuri, instalație electrică, instalație de încălzire, interfon

* Cota-parte aferentă locuinței închiriate se poate modifica la momentul efectuării calculelor pentru plata cheltuielilor aferente spațiilor comune în funcție de gradul de ocupare a imobilului.Date privind persoanele care locuiesc împreună cu locatarul:

Nr. crt. Numele și prenumele Calitatea pe care o are în raport cu titularul contractului de închiriere Anul nașterii Unitatea unde lucrează Adresa unității Salariul sau venitul


Locator,
………………………….
Locatar,
………………………….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x