NORME INTERNE din 1 februarie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 17 februarie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 100 01/02/2022
ART. 2REFERIRE LALEGE 182 12/04/2002 ART. 25
ART. 14REFERIRE LAORDIN 100 01/02/2022
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 100 01/02/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 100 01/02/2022
ActulREFERIT DEORDIN 100 01/02/2022





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 100 din 1 februarie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 159 din 17 februarie 2022.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentele norme interne privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și a transporturilor de produse rezervă de stat aparținând unităților teritoriale subordonate Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale stabilesc cadrul necesar asigurării pazei obiectivelor, bunurilor, valorilor și a transporturilor produselor rezervă de stat din unitățile teritoriale, denumite în continuare UT, subordonate Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, denumită în continuare ANRSPS, în calitate de instituție publică din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională.(2)Exceptând situațiile în care în cuprinsul prezentelor norme interne se prevede altfel sau se face referire expresă la termenii „obiectiv“, „valori“ sau „transporturi de produse rezervă de stat“, orice trimitere la termenul „bunuri“ se consideră a fi făcută și la termenii enumerați.
 + 
Articolul 2În sensul prezentelor norme interne, termenii și expresiile utilizate au următorul înțeles:a)acțiunile cu caracter deosebit și situațiile deosebite – acele activități sau stări de fapt care au un caracter de excepție, ele fiind temporare;b)amenințare – factor intern sau extern ce are capacitatea de a exploata vulnerabilitatea unei unități prin acte sau fapte ce creează dezechilibre ori instabilități și generează stări de pericol asupra vieții, integrității corporale sau libertății persoanelor ori valorilor deținute;c)analiza de risc la securitatea fizică – activitate desfășurată pentru a identifica amenințările și vulnerabilitățile care pot pune în pericol viața ori care pot aduce prejudicii valorilor deținute de UT, în scopul determinării impactului și evaluării riscurilor de securitate și în baza căreia se stabilesc măsurile necesare pentru limitarea sau eliminarea acestora;d)dispozitiv de pază – concepția prin care se stabilește numărul de posturi fixe, mobile, permanente, temporare și itinerarele de patrulare, perioada în care acestea funcționează și efectivele necesare;e)formația de pază – structură organizatorică constituită la nivelul UT cu scopul de a desfășura activități pentru asigurarea securității patrimoniului rezervelor de stat;f)incident de pază – concretizarea unei amenințări, cu evoluție necontrolată, care generează efecte negative asupra unor persoane sau bunuri asigurate cu pază și care necesită o acțiune imediată pentru restabilirea situației anterioare;g)măsură de securitate – componenta de bază a unei soluții de securitate, corespunzătoare uneia sau mai multor amenințări și vulnerabilități identificate conform analizei de risc la securitatea fizică și care are ca scop reducerea riscurilor asociate;h)ordin de serviciu – documentul eliberat de directorul executiv al UT, prin care se acordă paznicului dreptul de a purta și folosi arma, înscrisă în acest document, precum și muniția corespunzătoare, în timpul și pentru executarea sarcinilor de serviciu;i)paznic – denumirea generică a angajaților UT, care dețin un atestat sau certificat de absolvire a cursului de calificare profesională pentru agent de pază/securitate eliberat de către inspectoratul de poliție județean în raza căruia persoana își are domiciliul sau reședința sau, după caz, Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, certificat de absolvire cursuri de arme și muniții, precum și avizul sau un document similar eliberat de structura specializată, prevăzută la art. 25 alin. (3) din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare;j)post de pază – locul sau porțiunea de teren în care un paznic execută serviciul de pază, precum și responsabilitățile încredințate acestuia;k)risc – element incert, dar posibil, cu incidență în procesul activităților desfășurate, ale cărui efecte sunt de natură să afecteze securitatea fizică a bunurilor, să aducă atingere vieții, integrității corporale ori libertății persoanelor;l)scenariu de atac – ipoteză de lucru plauzibilă ce poate fi pusă în aplicare pentru ducerea la îndeplinire a unor acțiuni ilicite care lezează dreptul de proprietate, administrare sau existența materială a bunurilor existente în UT;m)sisteme de detecție, alarmare și supraveghere – instalații, dispozitive, aparatură, mijloace tehnice și altele asemenea, ce au drept scop asigurarea detecției și semnalizării pătrunderii neautorizate, restricționării accesului, supravegherii video și înregistrării imaginilor din zonele de interes;n)sistem de securitate – ansamblu integrat de măsuri organizatorice, tehnice și procedurale având ca scop obținerea securității UT;o)șeful formației de pază – persoana numită prin decizie a directorului executiv al UT să îndeplinească atribuții pe linia planificării, organizării și executării pazei bunurilor;p)vulnerabilitate – caracteristică de ordin fizic-arhitectural și operațional a unei entități, prin care aceasta este expusă distrugerii, agresiunii ori disfuncționalității în fața unei amenințări. + 
Articolul 3Paza cuprinde ansamblul măsurilor permanente adoptate în timp și spațiu, prin procedee specifice de acțiune, cu forțele și mijloacele aflate la dispoziție, în scopul asigurării securității bunurilor aparținând UT, împotriva oricăror acțiuni ilicite care lezează dreptul de proprietate, administrare sau existența materială a acestora.
 + 
Capitolul IIOrganizarea activității de pază + 
Secţiunea 1Aspecte generale + 
Articolul 4În vederea adoptării măsurilor necesare asigurării securității bunurilor aparținând UT prin intermediul mijloacelor aflate la dispoziție, UT efectuează, succesiv, următoarele:a)etapa I – analiza de risc la securitatea fizică;b)etapa II – întocmirea planului de pază.
 + 
Secţiunea a 2-aAnaliza de risc la securitatea fizică + 
Articolul 5Analiza de risc la securitatea fizică constă în identificarea amenințărilor și vulnerabilităților tehnice, organizatorice, operaționale la adresa existenței sau integrității bunurilor din responsabilitatea UT, realizată în scopul stabilirii măsurilor de securitate, transpuse în planul de pază.  + 
Articolul 6(1)Analiza de risc la securitatea fizică se efectuează de către o comisie de evaluare, denumită în continuare comisie, stabilită prin decizie a directorului executiv al UT.(2)Comisia prevăzută la alin. (1) este formată dintr-un număr impar de membri, dintre care unul este desemnat președinte.(3)Din comisia prevăzută la alin. (1) face parte, în mod obligatoriu, șeful formației de pază.(4)Analiza de risc se materializează prin elaborarea Raportului privind analiza de risc la securitatea fizică.
 + 
Articolul 7Analiza de risc la securitatea fizică se efectuează de către membrii comisiei prin parcurgerea următoarelor etape:a)identificarea amenințărilor și vulnerabilităților (tehnice, organizatorice, operaționale);b)stabilirea măsurilor de securitate în vederea îmbunătățirii situației existente;c)elaborarea Raportului privind analiza de risc la securitatea fizică.
A.Identificarea amenințărilor și vulnerabilităților + 
Articolul 8(1)Pentru asigurarea pazei bunurilor proprii, comisia identifică amenințările și vulnerabilitățile, având în vedere amplasamentul, încadrarea cu personal, armamentul și muniția din dotare, patrimoniul, tipul și nivelul stocurilor de produse rezervă de stat depozitate, precum și documentele clasificate existente în UT.(2)La analiza amenințărilor se ține seama și de starea infracționalității din zona de dispunere a UT, informație ce poate fi obținută din situația „Coeficienții de criminalitate specifică la nivel de oraș/comună“, indicatori calculați și publicați de fiecare inspectorat județean de poliție.(3)Pentru identificarea vulnerabilităților se analizează sursele de amenințare care pot afecta bunurile de protejat, scenariile de atac, precum și probabilitatea reușitei acestora.
B.Stabilirea măsurilor de securitate + 
Articolul 9Stabilirea măsurilor de securitate vizează diminuarea sau eliminarea amenințărilor și vulnerabilităților prin:a)delimitarea zonelor funcționale;b)realizarea unor amenajări specifice cu mijloace de protecție mecanofizice, compartimentarea spațiilor, restricționarea accesului sau realizarea unor amenajări care să asigure protecția bunurilor;c)restricționarea accesului neautorizat în zona de depozitare a produselor rezervă de stat, respectiv în zona de păstrare a documentelor clasificate;d)instalarea unor sisteme de detecție, alarmare și supraveghere;e)cooperare și colaborare eficace cu alte structuri cu atribuții în domeniu;f)întărirea ordinii și disciplinei interne, prin dezvoltarea culturii de securitate a personalului și actualizarea procedurilor interne;g)înființarea de noi posturi de pază.
 + 
Articolul 10Zonele funcționale prevăzute la art. 9 lit. a), pentru care este necesară adoptarea unor măsuri de securitate, sunt:a)zona de acces în UT și zona perimetrală;b)zona de depozitare a produselor rezervă de stat;c)zona clădirilor administrative;d)zona echipamentelor de securitate;e)zona de păstrare a documentelor clasificate;f)alte zone cu regim de securitate ridicat. + 
Articolul 11(1)Stabilirea măsurilor de pază pentru transporturile produselor rezervă de stat cu mijloace de transport din dotarea ANRSPS se stabilește de către UT care execută misiunea de transport, în funcție de categoria bunurilor transportate, itinerar, cantitățile de produse transportate și valoarea financiară a acestora.(2)În toate situațiile în care transportul se execută și pe timpul nopții conducătorul mijlocului de transport este însoțit, de regulă, de încă un angajat al UT care are în administrare bunurile transportate.
C.Elaborarea Raportului privind analiza de risc la securitatea fizică  + 
Articolul 12(1)Raportul privind analiza de risc la securitatea fizică, denumit în continuare Raport, este documentul prin care se finalizează analiza de risc și stă la baza elaborării planului de pază și a proiectului sistemului de detecție, alarmare și supraveghere. Raportul se înregistrează și se păstrează împreună cu anexele sale.(2)Raportul este un document cu caracter permanent care se arhivează doar în momentul întocmirii unui nou raport sau la ridicarea pazei.(3)Raportul se elaborează de către comisie, se semnează de către toți membrii acesteia și se aprobă de către directorul executiv al UT. + 
Articolul 13(1)La raportul privind analiza de risc se anexează documentele-suport, dacă este cazul.(2)Din categoria documentelor-suport fac parte: adrese, informări, precum și alte documente specifice.
 + 
Articolul 14Raportul privind analiza de risc cuprinde:a)denumirea UT;b)componența comisiei;c)prevederile legale în baza cărora se întocmește raportul, respectiv Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 100/2022 pentru aprobarea Normelor interne privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și a transporturilor de produse rezervă de stat aparținând unităților teritoriale subordonate Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale;d)prezentarea activităților desfășurate la lit. A „Identificarea amenințărilor și vulnerabilităților“ și lit. B „Stabilirea măsurilor de securitate“; e)zonele funcționale stabilite cu clădirile aferente și caracteristicile unității, precum: împrejmuirile, iluminatul, numărul salariaților, locurile de muncă ale angajaților în cadrul unității și timpul estimativ în care aceștia își desfășoară activitatea în locurile de muncă;f)numărul și locul de dispunere a sistemelor tehnice de protecție și de alarmare împotriva efracției;g)dispozitivul de pază și reprezentarea grafică a acestuia;h)organizarea legăturilor de comunicare;i)măsurile, cu termene și responsabilități, pentru diminuarea sau eliminarea vulnerabilităților și amenințărilor;j)alte obligații referitoare la paza obiectivului, precum cele referitoare la amenajări de spații, sisteme tehnice de securitate, materiale și servicii necesare asigurării pazei.
D.Refacerea/Revizuirea analizei de risc la securitatea fizică + 
Articolul 15(1)Ori de câte ori situația o impune, analiza de risc la securitatea fizică poate fi refăcută sau, după caz, revizuită.(2)Refacerea analizei de risc la securitatea fizică constă în reluarea întregului proces de elaborare a acesteia, independent de cele efectuate anterior. Refacerea determină întocmirea unui nou plan de pază.(3)Revizuirea analizei de risc implică reevaluarea amenințărilor și vulnerabilităților identificate inițial, pentru a stabili dacă măsurile de pază adoptate au avut efectul preconizat sau dacă este necesară adoptarea de noi măsuri pentru diminuarea sau eliminarea amenințărilor și vulnerabilităților. Revizuirea nu presupune, în mod obligatoriu, modificarea sau completarea planului de pază. + 
Articolul 16Analiza de risc la securitatea fizică se reface în următoarele situații:a)în situația în care se modifică elementele de evaluare avute în vedere;b)la solicitarea eșalonului superior, transmisă prin ordine, dispoziții scrise sau rapoarte cu concluzii rezultate în urma desfășurării unor activități de evaluare și/sau control. + 
Articolul 17(1)Analiza de risc la securitatea fizică se revizuiește în următoarele situații:a)la modificarea caracteristicilor arhitecturale, funcționale sau de securitate ale unității teritoriale;b)ori de câte ori conducerea ANRSPS sau a unității teritoriale consideră, motivat, că este necesară revizuirea;c)în cel mult 30 de zile de la producerea unui incident de pază;d)la solicitarea ANRSPS, transmisă prin ordine, dispoziții scrise sau rapoarte cu concluzii rezultate în urma desfășurării unor activități de evaluare și/sau control.(2)După revizuirea analizei de risc se întocmesc rapoarte de completare a raportului inițial, ce conțin elementele de noutate identificate.
 + 
Secţiunea a 3-aPlanul de pază + 
Articolul 18Planul de pază se întocmește de către șeful formației de pază, în baza Raportului analizei de risc, și se aprobă de către directorul executiv al UT. + 
Articolul 19Planul de pază al UT cuprinde cel puțin următoarele informații, structurate pe capitole astfel:a)caracteristicile UT constând în datele de identificare ale UT, descrierea amplasării în zonă, suprafața, vecinătățile și căile de acces pietonal, auto, căi ferate;b)1.dispozitivul de pază constând în numărul posturilor de pază, amplasarea fiecărui post de pază, necesarul de personal pentru fiecare post de pază; dotarea fiecărui post de pază cu armament și muniție, mijloace de autoapărare, de comunicație, de protecție personală, alte dotări;b)2.dispozitivul de pază trebuie proiectat astfel încât să împiedice sustragerea de bunuri, prevenirea introducerii de obiecte/substanțe interzise, pătrunderea neautorizată în interiorul UT, precum și, pe cât posibil, menținerea unei legături de vedere între posturile de pază fixe de pe perimetrul UT, cu accent deosebit pe locurile vulnerabile;b)3.în sensul prezentelor norme interne, există legătură de vedere când între două posturi de pază fixe, consecutive, vizibilitatea directă nu este afectată de diverse obstacole;b)4.legătura de vedere poate fi realizată și prin intermediul mijloacelor de supraveghere electronică, acolo unde este afectată vizibilitatea direct;c)amenajările, sistemele de detecție, alarmare și supraveghere și mijloacele și instalațiile tehnice de pază și de alarmare constând în amenajările destinate serviciului de pază: cabine, foișoare și altele asemenea, precum și mijloacele de comunicare între posturi sau în exterior, instalațiile de iluminat perimetral și zonal, zone interioare restricționate, împrejmuirea perimetrală și zonele protejate cu mijloace mecanofizice, zonele supravegheate prin sistemul de alarmare împotriva efracției, semnalizarea la posturile de pază în caz de incident;d)consemnul posturilor: consemnul general și consemnul particular; e)legătura și cooperarea cu alte structuri, stabilindu-se procedura de urmat în situațiile prevăzute la lit. f), procedura de alarmare și mijloacele tehnice de comunicații pentru anunțarea conducătorului unității și/sau a autorităților;f)modul de acțiune în diferite situații constând în atacuri cu mână armată, pătrunderea fără drept în UT sau forțarea accesului, incendiu, calamități naturale, manifestări turbulente în zona UT, defecțiuni ale instalațiilor electrice, tehnice și de protecție;g)regulile de acces și circulație în UT, stabilindu-se regulile de acces al angajaților și al celorlalte categorii de persoane, precum și al autovehiculelor, cu precizări clare privind modul de înregistrare a acestora, controlul documentelor și al personalului, în conformitate cu prevederile prezentelor norme interne;h)documentele specifice serviciului de pază care precizează în clar documentele specifice executării și evidențierii serviciului de pază. Modelele documentelor specifice se aprobă prin ordin al președintelui ANRSPS;i)dispoziții finale constând în indicarea numărului de exemplare în care a fost întocmit planul de pază, enumerarea anexelor; j)anexe constând în:1.schița obiectivului cu amplasarea posturilor de pază – conform analizei de risc la securitate fizică; 2.instrucțiuni referitoare la uzul de armă cu somațiile aferente, care se aprobă prin ordin al președintelui ANRSPS;3.conținutul instructajului pentru paznici, raportul analizei de risc la securitate fizică. + 
Articolul 20Planul de pază nu se întocmește în situația în care măsurile de pază adoptate de conducerea unității ca rezultat al analizei de risc la securitatea fizică prevăd utilizarea exclusivă a mijloacelor mecanofizice și a sistemelor tehnice de alarmare, monitorizare și intervenție.  + 
Articolul 21Actualizarea planului de pază se face în situația modificării elementelor prevăzute la art. 19 din prezentele norme interne. + 
Articolul 22(1)Consemnul general al posturilor reprezintă acele îndatoriri cu caracter general, specifice posturilor înarmate, pe care paznicii au obligația de a le cunoaște și aplica.(2)Principalele obligații ale paznicilor ce se prevăd în consemnul general sunt:a)să cunoască locurile și punctele vulnerabile din perimetrul UT, pentru a preveni producerea oricăror fapte de natură să aducă prejudicii;b)să păzească UT și să asigure integritatea bunurilor și valorilor deținute de UT; c)să permită accesul în UT numai în conformitate cu prevederile prezentelor norme interne;d)să oprească și să legitimeze persoanele care încalcă regulile de deplasare în interiorul UT;e)să aducă de îndată la cunoștință conducerii UT despre producerea oricărui eveniment în timpul executării serviciului și despre măsurile luate;f)în caz de avarii produse la spații de depozitare, instalații, conducte, la rețelele electrice sau telefonice și în orice alte împrejurări care sunt de natură să producă pagube, să aducă de îndată la cunoștința conducerii UT și să ia primele măsuri pentru limitarea consecințelor evenimentului;g)în caz de incendii, să ia imediat măsuri de primă intervenție, să alarmeze imediat personalul de la locul de muncă prin mijloacele existente în unitate, de tip toacă, sisteme de alarmare și avertizare și altele asemenea, să anunțe incendiul la conducerea UT și să apeleze Sistemul național unic pentru apeluri de urgență 112, denumit în continuare Serviciul 112.h)să ia primele măsuri pentru salvarea persoanelor și de evacuare a bunurilor și a valorilor în caz de dezastre;i)să sesizeze organele de poliție prin intermediul Serviciului 112 în legătură cu orice faptă de natură a prejudicia patrimoniul unității și să își dea concursul ori de câte ori este solicitat de către organele de cercetare penale competente;j)să păstreze, după caz, secretul de stat și pe cel de serviciu;k)să poarte numai în timpul serviciului mijloacele de apărare, de protecție și armamentul cu care sunt dotați și să facă uz de armă numai în cazurile și în condițiile prevăzute de lege;l)să poarte uniforma și însemnele distinctive numai în timpul serviciului, cu excepția locurilor de muncă unde se impune o altă ținută;m)să nu se prezinte la serviciu sub influența băuturilor alcoolice sau substanțelor psihotrope și nici să nu consume astfel de băuturi sau substanțe în timpul serviciului;n)să nu absenteze fără motive temeinice și fără să anunțe în prealabil conducerea unității.
 + 
Articolul 23(1)Consemnul particular al postului reprezintă prevederea din planul de pază în baza căruia un paznic execută activitatea.(2)Consemnul particular al posturilor privind paza obiectivelor, bunurilor și valorilor cuprinde:a)denumirea postului și locul de dispunere a acestuia în cadrul UT;b)delimitarea postului și zona de responsabilitate, respectiv obiectivele din raza postului;c)amenințările și vulnerabilitățile specifice;d)activitățile și atribuțiile specifice;e)mijloacele de comunicare între posturi sau în exterior; f)dotarea cu mijloace de intervenție și protecție personală, armament, muniție și alte materiale pe timpul executării serviciului;g)alte elemente specifice postului.
 + 
Capitolul IIIAsigurarea serviciului de pază și de permanență + 
Secţiunea 1Executarea serviciului de pază + 
Articolul 24(1)Paza bunurilor din UT se execută cu paznici, încadrați în statele de organizare ale UT pe funcția de paznic. (2)Prin excepție de la prevederile alin. (1), dacă numărul de paznici prevăzut în statul de organizare al UT este inferior necesităților pentru acoperirea posturilor de pază rezultate din analiza de risc, efectivele necesare stabilite prin dispozitivul de pază pot fi completate temporar și cu alte categorii de personal, dacă acestea îndeplinesc condițiile de calificare, atestare și avizare prevăzute la art. 2 lit. i).(3)Atunci când situația o impune, directorul executiv al UT are obligația să solicite, în baza unei fundamentări, suplimentarea resurselor umane și/sau financiare necesare pentru asigurarea corespunzătoare a securității patrimoniului UT.(4)În sensul prezentelor norme interne se asimilează paznicilor și persoanele care cumulează atribuțiile de pază cu alte atribuții de serviciu. Aceste persoane sunt numite să execute activități de pază, prin decizie a directorului executiv al UT.
 + 
Articolul 25(1)Paznicii și activitatea desfășurată de aceștia se organizează în cadrul formației de pază.(2)Formația de pază este coordonată de șeful formației de pază numit prin decizie a directorului executiv al UT să îndeplinească atribuții pe linia planificării, organizării și executării pazei.
 + 
Articolul 26Paza UT se execută în posturi de pază. + 
Articolul 27(1)Postul de pază constituie parte a dispozitivului de pază și poate fi fix sau mobil, permanent sau temporar, în funcție de modul de executare a serviciului.(2)Postul de pază instalat în foișor sau la sol, în care personalul execută serviciul prin observare și ascultare, fără a se deplasa se numește post fix.(3)Postul de pază în care personalul execută serviciul prin observare, ascultare și deplasare, în porțiunea de teren stabilită prin îndatoririle specifice, se numește post mobil.(4)Postul de pază în care serviciul se execută neîntrerupt se numește post permanent, iar cel în care serviciul se execută numai în anumite intervale de timp se numește post temporar.
 + 
Articolul 28(1)Paznicilor care efectuează paza în posturi mobile li se va asigura, în raza postului, un spațiu adecvat în care aceștia vor ține documentele specifice și în care pot efectua pauze scurte în timpul perioadelor cu intemperii.(2)Spațiul trebuie să fie alimentat cu energie electrică – bec și priză și să aibă în dotare birou, scaun și sistem de încălzire.
 + 
Articolul 29Posturile de pază mobile sunt dotate, prin alternanță, cu ATV sau biciclete corespunzătoare tipului de teren pe care sunt utilizate. + 
Articolul 30(1)Comunicarea între paznici se realizează prin intermediul stațiilor de comunicare. (2)Comunicarea între paznici, șeful formației de pază, directorul executiv și, după caz, ofițerul de serviciu se realizează tot prin intermediul stațiilor de comunicare.
 + 
Articolul 31(1)În aplicarea prevederilor art. 22 alin. (2) lit. m), personalul desemnat de conducerea UT efectuează periodic și inopinat testări cu aparatura din dotare atât la intrarea, cât și la ieșirea din serviciu.(2)Încălcarea obligațiilor prevăzute la art. 22 alin. (2) constituie abateri disciplinare și atrage răspunderea administrativ-disciplinară.
 + 
Articolul 32Predarea-primirea serviciului de pază se realizează conform regulilor aprobate prin ordin al președintelui ANRSPS.
 + 
Secţiunea a 2-aInstruirea paznicilor + 
Articolul 33Instruirea paznicilor se realizează de către șeful formației de pază și/sau de personal din cadrul structurilor de apărare, ordine publică și securitate națională, în baza planurilor/protocoalelor de cooperare în mod centralizat sau independent. + 
Articolul 34Instruirea prevăzută la art. 33 se realizează, de regulă, lunar. + 
Articolul 35(1)Activitatea de instruire a paznicilor se finalizează întotdeauna prin întocmirea unui proces-verbal. (2)Procesul-verbal de la alin. (1) cuprinde, cel puțin, următoarele: data realizării instruirii, temele abordate, personalul participant în cadrul instruirii, semnăturile acestuia.
 + 
Articolul 36(1)Pentru a îmbunătăți cunoștințele în domeniul pazei bunurilor, anual, paznicilor li se asigură de către UT pregătirea continuă, prin furnizori de formare profesională autorizați sau prin structuri din domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, în baza planurilor/protocoalelor de cooperare. (2)Activitățile de pregătire se realizează, pe cât posibil, la sediul UT.
 + 
Secţiunea a 3-aDocumente utilizate în serviciul de pază + 
Articolul 37(1)În efectuarea serviciului de pază se utilizează următoarele documente specifice:a)registrul buletinul posturilor – pentru obiective la care sistemul de pază este format din 3 sau mai multe posturi de pază; b)registrul de procese-verbale pentru predarea-primirea serviciului înarmat folosit la fiecare post de pază;c)registrul de evidență acces persoane;d)registrul de evidență acces autovehicule;e)registrul de evidență acces căi ferate uzinale – C.F.U., dacă este cazul;f)registrul de evidență a mișcării armamentului păstrat la camera de armament;g)registrul de control al postului;h)registrul de evenimente;i)registrul pentru păstrarea evidenței documentelor privind asigurarea întreținerii și service-ului sistemelor de detecție, alarmare și supraveghere.(2)Documentele prevăzute la alin. (1) se nominalizează în planul de pază.(3)Documentele folosite în serviciul de pază se numerotează și se înregistrează la secretariatul UT.
 + 
Secţiunea a 4-aServiciul de permanență + 
Articolul 38Pentru îndeplinirea atribuțiilor și misiunilor specifice ale UT, menținerea ordinii interioare și asigurarea securității și pazei obiectivelor din UT se stabilește serviciul de permanență. + 
Articolul 39Serviciul de permanență se asigură conform regulilor aprobate prin ordin al președintelui ANRSPS.
 + 
Capitolul IVAccesul în unitățile teritoriale + 
Articolul 40(1)Prin acces, în înțelesul prezentelor norme interne, se înțelege atât intrarea, cât și ieșirea persoanelor, autovehiculelor și mijloacelor de transport feroviare în/din UT.(2)Regulile privind accesul în UT se stabilesc pe baza prevederilor prezentelor norme interne și a regulamentelor de ordine interioară proprii.
 + 
Articolul 41Postul de pază prin care se realizează accesul este denumit punct de control-acces. + 
Articolul 42(1)Este considerat punct de control-acces și punctul prin care se realizează accesul în altă incintă împrejmuită a UT decât cea în care este amplasat sediul administrativ, respectiv pavilionul administrativ, cum ar fi incintele rampelor de încărcare/descărcare auto sau pe calea ferată a produselor lichide constituite stocuri rezervă de stat.(2)În situația în care în aceste puncte nu este asigurată paza în mod permanent, accesul prin aceste puncte este consemnat de paznicul care are în consemnul postului acest punct de acces sau de către un alt angajat desemnat de directorul executiv al UT.
 + 
Articolul 43Pentru activitatea de control-acces, la fiecare punct de control-acces se înființează registrele de acces prevăzute la art. 37 alin. (1) lit. c) și d). + 
Articolul 44(1)Accesul persoanelor în UT este permis numai prin punctele de control-acces, după înscrierea datelor de identificare în registrele de evidență, pe baza următoarelor documente:a)document de identitate;b)legitimație de serviciu sau, după caz, adeverință de serviciu.(2)Accesul personalului din cadrul ANRSPS se realizează pe baza legitimației de serviciu sau, după caz, a adeverinței de serviciu.
 + 
Articolul 45În situația în care accesul se realizează cu mijloace de transport, personalul din interiorul acestora se înscrie în registrul de evidență acces persoane, cu excepția conducătorului auto, care va fi înscris în registrul de evidență acces autovehicule.  + 
Articolul 46(1)Intrarea și parcarea mijloacelor de transport, proprietate personală, în incinta UT sunt permise numai cu aprobarea directorului executiv, în situația în care UT nu dispune în imediata vecinătate a punctului de control-acces de un spațiu destinat parcării autoturismelor.(2)În situația în care unitatea nu dispune de un spațiu destinat parcării autoturismelor în exteriorul amplasamentului, prin analiza de risc la securitate fizică se identifică și se stabilește o zonă bine delimitată pentru parcarea autoturismelor în interiorul UT.
 + 
Articolul 47(1)Atât la intrarea, cât și înainte de ieșirea din UT a autovehiculelor, paznicul din punctul de control-acces verifică interiorul acestora și, după caz, documentele ce însoțesc bunurile transportate.(2)În situația în care în autovehicule se constată existența unor bunuri pentru care nu există justificare se anunță de îndată șeful formației de pază și/sau directorul executiv al UT, iar autoturismului nu i se permite intrarea/ieșirea în/din UT până nu se clarifică situația.
 + 
Articolul 48(1)La intrarea în UT, toate persoanele, cu excepția președintelui ANRSPS și a secretarului general al ANRSPS, precum și persoanele care îi însoțesc pe aceștia sunt obligate să prezinte paznicului din punctul de control-acces, din proprie inițiativă, necondiționat, documentele de acces prevăzute la art. 44.(2)Directorul executiv al UT comunică paznicului din punctul de control-acces identitatea persoanelor care îl însoțesc pe președintele ANRSPS și/sau pe secretarul general al ANRSPS, în vederea înregistrării acestora în registrele de acces.
 + 
Articolul 49(1)Documentele de acces se verifică cu atenție să nu prezinte urme de deteriorare sau falsificare, urmărindu-se ca toate datele să fie înscrise fără ștersături sau corecturi.(2)Un model al cărții de identitate cu elementele de securitate ce trebuie verificate de către paznicul din punctul de control-acces, și anume dacă data de expirare coincide cu data nașterii, conținut CNP, elementele de particularizare și altele asemenea, se afișează în fiecare punct de control-acces.(3)Dacă se constată unele nereguli cu privire la autenticitatea documentelor prezentate, paznicul din punctul de control-acces nu permite intrarea în unitate a posesorilor acestora și informează imediat conducerea UT.(4)După reverificarea documentelor de către conducerea UT, dacă neregulile constatate se confirmă, este sesizată Poliția prin Serviciul 112.
 + 
Articolul 50Pentru persoanele care solicită accesul în UT, paznicul procedează astfel:a)legitimează persoana și înscrie în registru datele personale ale acesteia;b)anunță telefonic pe cel în drept să aprobe intrarea și așteaptă persoana care urmează să o însoțească;c)în timpul programului normal de lucru, personalul din cadrul ANRSPS și al altor UT, altele decât cele în care se realizează accesul, poate intra în UT și fără însoțitor.
 + 
Articolul 51(1)La intrarea în UT, paznicul din punctul de control-acces înmânează persoanei care nu aparține UT sau ANRSPS un ecuson cu înscrisul VIZITATOR, pe care aceasta este obligată să îl poarte la vedere, pe toată durata vizitei în UT.(2)La ieșirea persoanei din UT, paznicul reține ecusonul înmânat la intrare.
 + 
Articolul 52(1)În cazul diferitelor activități comune, convocări, instructaje, schimburi de experiență, prestări de servicii, execuție de lucrări și altele asemenea, la care participă mai mult de 5 persoane, accesul se poate efectua și pe bază de tabel nominal, întocmit de UT, unde se organizează activitățile comune în baza informațiilor transmise de structurile care participă la activitățile comune/operatorul economic. (2)Tabelul nominal se aprobă de către directorul executiv al UT, urmând ca accesul să se realizeze pe baza legitimației de serviciu și a documentului de identitate.(3)Tabelul prevăzut la alin. (2) cuprinde numele și prenumele, seria și numărul legitimației de serviciu și ale documentului de identitate, precum și unitatea/structura/operatorul economic din care fac parte.(4)La intrarea în UT a persoanelor înscrise în tabel, după caz, li se aduc la cunoștință itinerarele de deplasare, locurile unde se desfășoară activitățile, sau sunt însoțite de persoana nominalizată de către directorul executiv al UT.
 + 
Articolul 53Pentru cetățenii străini/apatrizi, accesul în UT se aprobă de către directorul executiv al UT sau înlocuitorul acestuia, după informarea conducerii ANRSPS. + 
Articolul 54Personalul operatorilor economici care desfășoară activități în interiorul UT are următoarele obligații:a)să nu se deplaseze în afara perimetrului de lucru, decât însoțit de un reprezentant al UT;b)să informeze imediat și prin orice mijloc personalul UT despre apariția vreunei stări de pericol ce poate afecta integritatea sau securitatea bunurilor și persoanelor;c)să desfășoare activitățile pentru care acesta a primit accesul în UT, astfel încât să nu afecteze securitatea patrimoniului UT; d)să își însușească instructajele specifice realizate la intrarea în UT și să respecte prevederile acestora;e)să nu intre în UT având asupra sa arme și muniție, chiar dacă acestea sunt deținute legal. Acestea se predau la punctul de control-acces și se păstrează până la ieșirea din UT, în loc special amenajat și securizat, altul decât spațiul în care sunt păstrate armamentul și muniția aferentă din dotarea paznicilor.
 + 
Articolul 55(1)Accesul în UT cu aparate care au posibilități tehnice de fotografiere/filmare, de înregistrare audio/video, de copiere sau de comunicare la distanță se realizează conform normelor privind protecția informațiilor clasificate în ANRSPS.(2)Regulile privind accesul instituite prin prezentele norme interne, precum și deplasarea în interiorul UT se completează cu prevederile stabilite prin Planul de pază și apărare a obiectivelor, sectoarelor și locurilor care prezintă importanță deosebită pentru protecția informațiilor clasificate, document elaborat de fiecare UT, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în România, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul VDispoziții finale + 
Articolul 56Evenimentele deosebite și alte aspecte de interes în domeniul pazei se raportează ierarhic conducerii ANRSPS, conform regulilor stabilite prin ordin al președintelui ANRSPS.  + 
Articolul 57Modelele documentelor specifice utilizate în activitatea de pază se aprobă prin ordin al președintelui ANRSPS.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x