NORME din 8 aprilie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEIMINISTERUL AFACERILOR EXTERNENr. 3.455 din 30 martie 2004MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUINr. 225.758 din 8 aprilie 2004
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 366 din 27 aprilie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 993 14/09/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 100 29/01/2004
ActulREFERIRE LAORDIN 4620 18/07/2003
ActulREFERIRE LAORDIN 1448 18/07/2003
ActulREFERIRE LALEGE 595 22/12/2003
ActulREFERIRE LALEGE 595 22/12/2003 ART. 2
ActulREFERIRE LAORDIN 344 16/07/2003
ActulREFERIRE LALEGE 228 23/05/2003
ActulREFERIRE LALEGE 166 22/04/2003
ActulPENTRU APLICAREAOUG 36 21/05/2003
ActulREFERIRE LAOUG 36 21/05/2003
ActulREFERIRE LANORMA 16/07/2003
ActulREFERIRE LANORMA 18/07/2003
ActulREFERIRE LANORMA 18/07/2003
ActulREFERIRE LAOUG 207 18/12/2002
ActulREFERIRE LAOUG 192 12/12/2002 ANEXA 1
ActulREFERIRE LALEGE 19 17/03/2000
ActulREFERIRE LALEGE 19 17/03/2000 ART. 71
ActulREFERIRE LAOG 65 21/08/1998
ActulREFERIRE LALEGE (R) 92 04/08/1992
ActulREFERIRE LADECRET 112 22/03/1965
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 595 22/12/2003
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 36 21/05/2003
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 36 21/05/2003 ART. 2
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 595 22/12/2003
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 36 21/05/2003 ART. 3
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 595 22/12/2003
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 36 21/05/2003
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 36 21/05/2003 ART. 2
ANEXA 7REFERIRE LALEGE 595 22/12/2003
ANEXA 7REFERIRE LAOUG 36 21/05/2003 ART. 10
ANEXA 8REFERIRE LALEGE 595 22/12/2003
ANEXA 8REFERIRE LALEGE 595 22/12/2003 ART. 1
ANEXA 8REFERIRE LAOUG 36 21/05/2003 ART. 3
ANEXA 8REFERIRE LAOUG 36 21/05/2003 ART. 8
ANEXA 9REFERIRE LALEGE 595 22/12/2003
ANEXA 9REFERIRE LAOUG 36 21/05/2003 ART. 8
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 993 14/09/2007
ActulAPROBAT DEORDIN 225758 08/04/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 225758 08/04/2004

de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003



Conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată şi modificată prin Legea nr. 595/2003, pensia de serviciu se acordă cu respectarea prevederilor din această ordonanţă de urgenţă, la cerere, în situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile de pensie pentru limită de vârstă în sistemul public.1. În sensul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, au calitatea de membru al personalului diplomatic şi consular actualii şi foştii angajaţi ai Ministerului Afacerilor Externe, inclusiv personalul diplomatic încadrat la cabinetele demnitarilor din centrala acestui minister, ai direcţiilor generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională şi ai cabinetului demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul Economiei şi Comerţului, care au dobândit grade diplomatice şi consulare, precum şi persoanele trimise în misiuni permanente, cu grade diplomatice de ministru consilier, consilier economic, secretar economic I, secretar economic II, secretar economic III, la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale României în străinătate de către Ministerul Economiei şi Comerţului şi fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, atât pentru angajaţii proprii, cât şi cei din unităţile cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională. Aceste persoane trimise în misiuni permanente au calitatea de membru al personalului diplomatic şi consular numai pe durata misiunilor respective.Direcţiile generale din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului menţionate mai sus sunt: Direcţia generală Europa, Direcţia generală relaţii bilaterale, Direcţia generală politici comerciale şi Direcţia generală promovare export, aflate în coordonarea ministrului delegat pentru comerţ.2. Membrii personalului diplomatic şi consular din Ministerul Afacerilor Externe, care beneficiază de prevederile ordonanţei de urgenţă, au următoarele grade diplomatice şi consulare:● ambasador;● ministru plenipotenţiar;● ministru consilier;● consilier diplomatic, consul general;● secretar I, consul;● secretar II, viceconsul;● secretar III;● ataşat, agent consular.Membrii personalului diplomatic şi consular ocupă în administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale României în străinătate, funcţii diplomatice şi consulare echivalente gradelor diplomatice sau consulare pe care le deţin.3. Categoriile de personal din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională şi cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul Economiei şi Comerţului, din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, precum şi din unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, care beneficiază de prevederile ordonanţei de urgenţă, sunt:a) din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din Ministerul Economiei şi Comerţului, personalul încadrat pe grade, respectiv funcţii diplomatice, precum şi personalul încadrat pe funcţii publice de execuţie, care desfăşoară activitate de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională:– grade şi funcţii diplomatice:● ministru consilier;● consilier diplomatic;● secretar I;● secretar II;● secretar III;● ataşat;– funcţii publice de execuţie:● consilier A/I/1;● consilier A/I/2;● consilier A/I/3;● expert A/II/1;● expert A/II/2;b) din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, personalul încadrat la data pensionării pe următoarele funcţii:● ministru consilier;● consilier economic;● secretar economic;● economist principal;● inginer principal;● economist;● inginer;● consilier juridic;● inspector general;● consilier IA;● consilier I;● consilier II;● consilier A/I/1;● consilier A/I/2;● consilier A/I/3;c) pentru persoanele încadrate la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ se vor lua în considerare aceleaşi funcţii diplomatice sau publice de execuţie existente în prezent în direcţiile generale cu activitate de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din Ministerul Economiei şi Comerţului, deţinute de aceste persoane înaintea încadrării lor la cabinet.4. Constituie vechime în diplomaţie activitatea desfăşurată de angajaţii Ministerului Afacerilor Externe începând cu data dobândirii calităţii de membru al personalului diplomatic şi consular până la data pensionării sau transferării din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, la care se adaugă perioadele prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. a)-d), f) şi h) din ordonanţa de urgenţă, precum şi:a) cursurile postuniversitare de relaţii internaţionale sau altele similare, efectuate în ţară sau în străinătate înainte sau după angajarea în Ministerul Afacerilor Externe;b) stagiile de specializare efectuate în ţară sau în străinătate de membri ai personalului diplomatic şi consular;c) perioadele lucrate de membri ai personalului diplomatic şi consular ca angajaţi pe bază de contracte individuale de muncă în Institutul Român de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu", Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale, Academia Diplomatică, Agenţia Naţională de Control al Exporturilor – ANCEX, Comisia Fulbright şi Asociaţia Internaţională de Studii Sud-Est Europene, care se află în subordinea sau coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, conform Hotărârii Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, precum şi Clubul Diplomatic, care funcţionează sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe.5. În situaţia întreruperii activităţii diplomatice din diverse motive, perioadele lucrate în diplomaţie se însumează.6. Se consideră vechime în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională perioadele lucrate în direcţii şi compartimente cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din Ministerul Economiei şi Comerţului, din administraţiile centrale ale fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, precum şi în unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, până la data pensionării sau transferării, la care se adaugă perioadele prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. a)-e) şi g) din ordonanţa de urgenţă, precum şi cursurile postuniversitare de relaţii internaţionale şi comerţ exterior sau altele similare, efectuate în ţară sau în străinătate înainte sau după angajarea în instituţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă sau în unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională.7. Prin unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională se înţelege Centrul Român de Comerţ Exterior, fostul Institut de Economie Mondială, care a funcţionat până la data de 31 decembrie 1989, fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, aflate în subordinea fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostelor ministere de resort până la data de 31 decembrie 1989, precum şi fosta Comisie Guvernamentală de Colaborare Economică şi Tehnico-Ştiinţifică Internaţională.Perioadele lucrate în aceste unităţi constituie vechime în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională numai pentru foştii sau actualii angajaţi cu studii superioare, încadraţi în direcţii şi compartimente cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională.8. În situaţia întreruperii activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din diverse motive, perioadele lucrate în acest domeniu se însumează.9. În vederea stabilirii pensiei de serviciu, în conformitate cu prevederile art. 2 şi ale art. 4 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, a membrilor personalului diplomatic şi consular din Ministerul Afacerilor Externe, a diplomaţilor şi funcţionarilor publici din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională şi a personalului de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul Economiei şi Comerţului, dosarul de pensie trebuie să cuprindă:a) actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare;b) adeverinţa-tip necesară stabilirii pensiei de serviciu, prevăzută în anexa nr. 1 sau 3 la prezentele norme, întocmită de Ministerul Afacerilor Externe, respectiv de Ministerul Economiei şi Comerţului, care va cuprinde vechimea în diplomaţie sau, după caz, vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, precum şi venitul salarial lunar net la data acordării dreptului de pensie.10. Venitul salarial lunar net, pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu, se determină prin scăderea impozitului aferent din venitul salarial lunar brut realizat. Venitul salarial lunar brut se compune din salariul de bază şi suma aferentă procentului de spor de vechime avut la data pensionării.11. Pensia de serviciu sau pensia de urmaş stabilită în baza ordonanţei de urgenţă se acordă de către casele teritoriale de pensii la cererea persoanei îndreptăţite. Cererea va fi însoţită de adeverinţa-tip, conform anexelor nr. 1-4 şi 7-10 la prezentele norme, eliberată, după caz, de Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul Economiei şi Comerţului persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege.12. Ministerul Afacerilor Externe eliberează adeverinţe-tip pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din administraţia centrală a acestui minister şi pentru persoanele care s-au transferat sau se vor transfera din această instituţie şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul altor instituţii decât Ministerul Economiei şi Comerţului, fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostele unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională.13. Ministerul Afacerilor Externe eliberează adeverinţe-tip şi pentru:a) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă şi care au îndeplinit funcţia de ambasador în străinătate;b) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 10^1 din ordonanţa de urgenţă; adeverinţa-tip pentru aceste persoane se întocmeşte conform anexei nr. 7 la prezentele norme.14. Ministerul Economiei şi Comerţului eliberează adeverinţe-tip pentru:a) persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională şi de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, precum şi de la Centrul Român de Comerţ Exterior;b) persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, fostele întreprinderi de comerţ exterior, fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, fostul Institut de Economie Mondială şi fosta Comisie Guvernamentală de Colaborare Economică şi Tehnico-Ştiinţifică;c) persoanele care s-au transferat de la instituţiile şi întreprinderile menţionate la lit. a) şi b) la instituţii şi întreprinderi care nu au specific de comerţ exterior şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul acestora;d) persoanele care s-au pensionat din Departamentul de Comerţ Exterior şi Promovare Economică, în perioada în care acest departament făcea parte din structurile Ministerului Afacerilor Externe.În acest scop persoanele îndreptăţite la pensia de serviciu vor prezenta la Ministerul Economiei şi Comerţului carnetul de muncă (copie şi original), copie de pe decizia de pensionare (după caz) şi adeverinţă eliberată de unităţile cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, din care să rezulte vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, calculată până la data de 31 decembrie 1989, şi vechimea de cel puţin 4 ani realizată în misiune permanentă în străinătate, cu grade diplomatice şi consulare de ministru consilier, consilier economic sau secretar economic.15. Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului vor clarifica situaţiile în care din evidenţele unităţilor cu specific de comerţ exterior nu rezultă gradul diplomatic sau consular avut de unele persoane în timpul misiunilor permanente în străinătate.16. Pentru persoanele care au lucrat alternativ în diplomaţie, respectiv în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului eliberează, după caz, adeverinţe în care se vor consemna perioadele lucrate şi specificul activităţii desfăşurate de aceste persoane.17. Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului eliberează adeverinţele-tip pe baza înscrisurilor din carnetele de muncă, a documentelor din arhiva acestor ministere şi a adeverinţelor eliberate de următoarele instituţii:a) Administraţia Prezidenţială, Parlamentul şi Guvernul României, pentru persoanele care au lucrat în aceste instituţii ca angajaţi de specialitate cu studii superioare pe probleme de politică externă, relaţii internaţionale politice, economice, juridice, tehnico-ştiinţifice, precum şi de protocol, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, funcţiile avute şi specificul activităţii desfăşurate;b) Administraţia Prezidenţială, Parlamentul şi Guvernul României, ministere şi alte instituţii de stat, pentru persoanele care au îndeplinit funcţii de demnitate publică, care vor menţiona în adeverinţe durata mandatelor, funcţiile avute, precum şi numărul decretului sau deciziei de numire.Prin Administraţia Prezidenţială, Parlamentul şi Guvernul României se înţelege şi denumirile anterioare ale acestor instituţii.Prin Guvernul României, în sensul ordonanţei de urgenţă, se înţelege administraţia centrală a acestuia, care formează aparatul de lucru al Guvernului.Vechimea din aceste instituţii în funcţii de demnitate publică sau în funcţii publice se însumează cu vechimea din celelalte instituţii prevăzute în ordonanţa de urgenţă, indiferent de ordinea cronologică în care s-au realizat;c) instituţiile prevăzute de Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele care au lucrat în magistratură, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate şi funcţiile îndeplinite;d) Centrul Român de Comerţ Exterior, fostul Institut de Economie Mondială, fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, pentru persoanele care au lucrat în aceste unităţi, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, gradele diplomatice sau consulare avute în misiunile permanente în străinătate şi specificul activităţii desfăşurate.18. Răspunderea asupra corectitudinii şi legalităţii stabilirii venitului salarial lunar net şi a vechimii în diplomaţie, respectiv a vechimii în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, precum şi asupra îndeplinirii condiţiilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă revine în exclusivitate instituţiei care eliberează adeverinţa-tip.Răspunderea pentru legalitatea şi corectitudinea datelor din adeverinţele care stau la baza întocmirii adeverinţelor tip conform anexelor nr. 1-4 şi 7-10 la prezentele norme revine în exclusivitate instituţiilor emitente.Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută, menţionată în aceste anexe, se va completa numai după aprobarea hotărârii Guvernului prevăzute la art. 11^1 din ordonanţa de urgenţă.19. Pensiile de limită de vârstă din sistemul public aflate în plată până la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, pentru persoanele pensionate din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe şi a fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, se actualizează în sensul stabilirii pensiei de serviciu în conformitate cu prevederile art. 3 şi art. 4 alin. (3) din aceeaşi ordonanţă. Drepturile de pensie astfel stabilite se cuvin şi se plătesc, la cerere, începând cu data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, respectiv de la data de 2 iunie 2003, cu respectarea termenului general de prescripţie.20. Pensiile de limită de vârstă din sistemul public aflate în plată până la apariţia Legii nr. 595/2003 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din alte instituţii decât din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, se actualizează în sensul stabilirii pensiei de serviciu, conform prevederilor art. 3 din ordonanţa de urgenţă, în funcţie de veniturile salariale lunare nete, stabilite conform art. 2 alin. (3) şi (4) din aceeaşi ordonanţă, corespunzătoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular cu aceleaşi grade sau funcţii diplomatice, aflaţi în activitate în Ministerul Afacerilor Externe şi avute de aceştia la data intrării în vigoare a Legii nr. 595/2003.Drepturile de pensie de serviciu pentru aceste persoane se cuvin de la data de 8 ianuarie 2004, data intrării în vigoare a Legii nr. 595/2003, cu respectarea termenului general de prescripţie.21. La stabilirea venitului net utilizat la calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din unităţile cu specific de comerţ exterior sau din unităţi care nu au specific de comerţ exterior se vor avea în vedere, după caz, salariile corespunzătoare funcţiei de consilier superior, respectiv consilier A/I/gradul 3, prevăzute în anexa nr. I la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de natură salarială ale funcţionarilor publici, aprobată cu modificări prin Legea nr. 228/2003, cu modificările ulterioare.Pentru persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior se aplică prevederile Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr. 102/2003 pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionării cu funcţiile actuale ale persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională aflate în coordonarea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul Economiei şi Comerţului.Drepturile de pensie de serviciu pentru persoanele pensionate până la apariţia Legii nr. 595/2003 din alte instituţii decât din administraţia centrală a Ministerului Economiei şi Comerţului, a fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională se cuvin de la data de 8 ianuarie 2004, cu respectarea termenului general de prescripţie.22. În cazul în care se va introduce o limită minimă, respectiv maximă, şi la salarizarea membrului personalului diplomatic şi consular cu gradul şi funcţia de ambasador, aflat în activitate în administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, actualizarea pensiei de serviciu pentru membrii personalului diplomatic şi consular, prevăzuţi la art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, se efectuează, conform alin. (1) al aceluiaşi articol, în funcţie de limita maximă de salarizare a ambasadorului.23. Actualizarea pensiilor persoanelor prevăzute la art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă se face prin echivalarea funcţiilor avute la data pensionării din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională cu funcţiile persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din Ministerul Economiei şi Comerţului, luându-se în considerare salariile de bază ale acestora la limita maximă de încadrare, la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, stabilite conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 192/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 228/2003, cu modificările ulterioare, şi Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 207/2002 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2003 personalului diplomatic salarizat potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 65/1998 privind salarizarea unor categorii de diplomaţi, aprobată prin Legea nr. 166/2003, cu modificările ulterioare. Responsabilitatea privind legalitatea şi corectitudinea pentru această echivalare revine în exclusivitate Ministerului Economiei şi Comerţului.24. La calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă şi care s-au pensionat înainte sau care se vor pensiona după intrarea în vigoare a Legii nr. 595/2003 din alte instituţii decât din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe se iau în considerare pentru stabilirea venitului net gradele şi funcţiile diplomatice avute la data transferării din Ministerul Afacerilor Externe sau, după caz, gradul diplomatic de ambasador pentru persoanele care au îndeplinit funcţia de ambasador în străinătate.25. La deschiderea dreptului de pensie de serviciu se cumulează vechimea în diplomaţie cu vechimea în activitatea de comerţ exterior şi vechimea în magistratură, cu excepţia persoanelor prevăzute la art. 10^1 din ordonanţa de urgenţă, iar întregirea prevăzută la art. 4^1 din aceeaşi ordonanţă se face o singură dată după însumarea acestor vechimi.Majorarea prevăzută la art. 5 din ordonanţa de urgenţă nu se aplică pentru vechimea realizată în magistratură.26. Pentru înscrierile noi la pensie de serviciu sau pensie de urmaş stabilită din pensia de serviciu, drepturile se cuvin şi se plătesc în conformitate cu prevederile Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, dar nu înainte de stabilirea pensiei din sistemul public.27. Recalcularea pensiei de serviciu prin adăugarea unor perioade nevalorificate la calculul iniţial sau realizate după pensionare, care conform Legii nr. 595/2003 pot fi avute în vedere la calculul pensiei, se face în condiţiile Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.28. Pensia de urmaş se calculează potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, din pensia de serviciu aflată în plată sau la care ar fi avut dreptul în condiţiile Legii nr. 595/2003 susţinătorul decedat, dacă aceasta este mai avantajoasă decât pensia pentru limită de vârstă.Adeverinţele-tip necesare stabilirii pensiei de urmaş din pensia de serviciu se întocmesc, după caz, de Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul Economiei şi Comerţului, conform anexelor nr. 8, 9 şi 10 la prezentele norme.29. Pensia de urmaş calculată din pensia de serviciu nu se actualizează. Pensia de urmaş calculată din pensia pentru limită de vârstă din sistemul public este supusă măsurilor de protecţie socială acordate acestei categorii de pensie, iar diferenţa iniţială dintre pensia de urmaş stabilită din pensia de serviciu şi pensia de urmaş stabilită din pensia pentru limită de vârstă rămâne constantă.30. Cuantumul pensiei de urmaş din pensia de serviciu se stabileşte prin aplicarea procentelor prevăzute la art. 71 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de numărul urmaşilor îndreptăţiţi, asupra cuantumului pensiei de serviciu.Partea din pensia de urmaş calculată din pensia de serviciu, care depăşeşte nivelul pensiei de urmaş calculate din pensia pentru limită de vârstă cuvenită titularului din sistemul public, se suportă din bugetul de stat.Măsurile de protecţie socială adoptate prin hotărâri de Guvern se aplică doar pensiei de urmaş calculate din pensia pentru limită de vârstă cuvenită titularului din sistemul public de pensii.Cuantumul pensiei de urmaş calculate din pensia de serviciu creşte doar ca urmare a aplicării măsurilor de protecţie socială asupra pensiei de urmaş calculate din pensia pentru limită de vârstă cuvenită titularului din sistemul public.31. Drepturile de pensie ca urmare a opţiunii de la pensia proprie din sistemul public la pensia de urmaş stabilită din pensia de serviciu se cuvin şi se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii.32. Din adeverinţele-tip prevăzute în anexele nr. 1-4 la prezentele norme se înlocuieşte, după caz, sintagma "locul de muncă la data pensionării" cu una dintre expresiile: "gradul şi funcţia diplomatică sau consulară la data transferării din Ministerul Afacerilor Externe", "numit ambasador, cu decret prezidenţial nr…", respectiv "funcţia publică la data transferării din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi unităţi cu specific de comerţ exterior".33. Stabilirea, actualizarea şi plata pensiilor de serviciu se efectuează de către Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale prin casele teritoriale de pensii.34. Cererea de înscriere la pensia de serviciu sau de actualizare a pensiilor din sistemul public, însoţită de adeverinţa-tip, va fi depusă de solicitant la casa teritorială de pensii în raza căreia îşi are domiciliul persoana îndreptăţită, care va calcula atât pensia din sistemul public stabilită conform Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi pensia de serviciu stabilită potrivit prevederilor ordonanţei de urgenţă.Pensia care se achită titularului este pensia cea mai avantajoasă.35. Casa teritorială de pensii va emite o singură decizie de pensie în care vor fi înscrise distinct cuantumurile celor două categorii de pensii, pensia din sistemul public, respectiv pensia de serviciu, precum şi diferenţa dintre cele două pensii, care urmează a fi suportată de la bugetul de stat conform art. 9 din ordonanţa de urgenţă.Această diferenţă urmează a fi evidenţiată distinct şi în fişa pentru evidenţa drepturilor băneşti ale pensionarului.36. Pensiile personalului diplomatic şi consular din Ministerul Afacerilor Externe, aflate în plată la data de 2 iunie 2003, data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, se actualizează în conformitate cu prevederile art. 3 din aceeaşi ordonanţă.Pentru personalul diplomatic şi consular din Ministerul Afacerilor Externe, cu decizie emisă şi nepusă în plată, pensia de serviciu se va stabili ca o înscriere nouă, avându-se în vedere şi perioada lucrată în diplomaţie după stabilirea dreptului de pensie.37. Pensiile persoanelor pensionate din administraţia centrală a Departamentului de Comerţ Exterior şi a celorlalte ministere şi departamente de comerţ exterior menţionate la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, indiferent dacă acestea sunt sau nu în plată la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, se actualizează în conformitate cu prevederile alin. (3) al aceluiaşi articol.38. Actualizarea pensiilor de serviciu conform prevederilor art. 7 din ordonanţa de urgenţă se face după cum urmează:a) pentru cazurile noi de înscriere la pensie pentru limită de vârstă, în funcţie de evoluţia salariilor de bază avute de persoanele respective la data pensionării;b) pentru persoanele prevăzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, precum şi pentru cele pensionate după intrarea în vigoare a aceleiaşi ordonanţe din alte instituţii decât din Ministerul Afacerilor Externe sau din direcţiile generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, în funcţie de evoluţia salariilor de bază corespunzătoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular cu aceleaşi grade diplomatice sau consulare din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a persoanelor cu aceleaşi funcţii din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din Ministerul Economiei şi Comerţului.39. În aplicarea prevederilor art. 7 din ordonanţa de urgenţă, referitoare la actualizarea pensiei de serviciu, se stabileşte următoarea procedură:a) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului vor informa în scris Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale ori de câte ori va avea loc o majorare a salariilor lunare de bază ale personalului aflat în activitate;b) Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale va transmite celor două instituţii listele cu titularii pensiilor de serviciu, aflaţi în plată, conform anexelor nr. 5 şi 6 la prezentele norme;c) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului vor completa aceste liste cu datele necesare actualizării pensiilor de serviciu şi le vor transmite caselor teritoriale de pensii în vederea punerii în aplicare.40. Actualizarea pensiilor de serviciu se va face o dată cu majorarea salariilor de bază ale personalului în activitate în administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a Ministerului Economiei şi Comerţului. La fiecare actualizare casele teritoriale de pensii vor emite o nouă decizie pe baza datelor transmise de aceste instituţii.41. Perioada în care persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă au beneficiat de pensie de invaliditate nu constituie vechime în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională.42. Recalcularea pensiilor de serviciu în baza art. II din Legea nr. 595/2003 se face la cerere, însoţită de adeverinţa-tip.Recalcularea în baza art. 5 din ordonanţa de urgenţă se face la cererea beneficiarilor de pensii de serviciu.Drepturile rezultate din recalcularea pensiei de serviciu în baza art. II din Legea nr. 595/2003 şi cele rezultate din recalcularea pensiei de serviciu în baza art. 5 din ordonanţa de urgenţă se cuvin de la data intrării în vigoare a acestei legi, respectiv de la data de 8 ianuarie 2004, cu respectarea termenului general de prescripţie.43. Perioadele lucrate în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională pe bază de convenţii civile de colaborare şi contracte de prestări de servicii nu se valorifică la calcularea pensiei de serviciu.44. Adaosul la vechimea în muncă acordat în baza Decretului nr. 112/1965 privind acordarea unor drepturi angajaţilor trimişi să lucreze în ţări cu climă greu de suportat constituie stagiu de cotizare în sistemul public, dar nu se valorifică la stabilirea pensiei de serviciu.45. Întregirea vechimii prevăzută de art. 4^1 din ordonanţa de urgenţă se aplică la limitele de vechime prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi art. 4 alin. (1) lit. b), precum şi la art. 5 şi 10^1 din ordonanţa de urgenţă.Prevederile art. 4^1 din ordonanţa de urgenţă nu se aplică la limita de vechime de 4 ani în misiune permanentă efectuată în străinătate cu grad diplomatic sau consular, prevăzută la art. 4 alin. (1) din aceeaşi ordonanţă.46. De prevederile art. 10^1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă beneficiază şi persoanele care au realizat vechimea minimă de 8 ani în cadrul unui singur mandat de ambasador al României în străinătate.47. Dacă o persoană din categoria celor prevăzute la pct. 19 din prezentele norme, căreia dreptul de pensie i se cuvine începând cu data de 2 iunie 2003, depune cerere după data de 8 ianuarie 2004, calculul pensiei de serviciu se face astfel:a) se emite decizie pentru intervalul 2 iunie 2003 8 ianuarie 2004, pensia stabilindu-i-se în baza datelor din adeverinţa eliberată conform anexei nr. 2 sau 4 la Normele de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, al ministrului afacerilor externe şi al ministrului delegat pentru comerţ nr. 344/B/4.620/1.448/2003;b) se emite o nouă decizie după data de 8 ianuarie 2004, pensia stabilindu-i-se în baza datelor din adeverinţa eliberată conform anexei nr. 2 sau 4 la prezentele norme. + 
Anexa 1la norme  MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE  Localitatea………………  Judeţ/Sector……………..  Telefon………………….  Direcţia Organizare Resurse Umane Nr…../……..  Direcţia Finanţe, Salarizare şi Contabilitate Nr…../…….         Adeverinţă pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului      diplomatic şi consular, conform art. 2 din O.U.G. nr. 36/2003 aprobată                            prin Legea nr.595/2003    Adeverim prin prezenta că domnul(a)…………………………………  domiciliat(ă) în …………….str. ……………………nr. ……….  bloc …….. sc. ….. ap. ……. Sector ……… Judeţ ……………..  act identitate ……. Seria ….. nr. ……………. CNP:  │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│ îndeplineşte condiţiile prevăzute de O.U.G. nr.  36/2003 pentru acordarea pensiei de serviciu.  Locul de muncă la data pensionării____________  Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară, la data pensionării____________  ______________  Numit ambasador prin Decretul prezidenţial nr.__________ 

Vechimea totală utilizată la deschide-
rea dreptului de pensie (ani):
Vechimea utilizată pentru majorarea de
1% prevăzută de art. 5 (ani):
Perioada de contribuţie la pensia su-
plimentară achitată în valută (ani,
luni)

 

Venitul salarial lunar net pe baza că-
ruia se stabileşte pensia de serviciu
(lei)

  Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-  rinţă.      Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare        Resurse Umane, şi Contabilitate         Director, Director,    Subsemnatul____________________________sunt de acord cu înregistrările din  prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.    Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.    Semnătura, Data_____________________________                                             B.I./C.I. seria _____ nr. _______                                             Eliberat la data de _____________                                             De ______________________________ + 
Anexa 2la norme  MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE  Localitatea………………  Judeţ/Sector……………..  Telefon………………….  Direcţia Organizare Resurse Umane Nr…../……..  Direcţia Finanţe, Salarizare şi Contabilitate Nr…../…….         Adeverinţă pentru actualizarea pensiei personalului diplomatic şi             consular, conform art. 3 din O.U.G. nr. 36/2003 aprobată                            prin Legea nr.595/2003    Adeverim prin prezenta că domnul(a)…………………………………  domiciliat(ă) în …………….str. ……………………nr. ……….  bloc …….. sc. ….. ap. ……. Sector ……… Judeţ ……………..  act identitate ……. Seria ….. nr. …………….  CNP: │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│  număr decizie de pensie _____________ din ____________, îndeplineşte condi-  ţiile prevăzute de O.U.G. nr. 36/2003 pentru actualizarea pensiei aflate în  plată conform art.3.  Locul de muncă la data pensionării____________  Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară, la data pensionării____________  Numit ambasador prin Decretul prezidenţial nr……………….__________ 

Vechimea totală utilizată la deschide-
rea dreptului de pensie (ani):
Vechimea utilizată pentru majorarea de
1% prevăzută de art. 5 (ani):
Perioada de contribuţie la pensia su-
plimentară achitată în valută (ani,
luni)

 

Venitul salarial lunar net pe baza că-
ruia se stabileşte pensia de serviciu
(lei)

  Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-  rinţă.      Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare        Resurse Umane, şi Contabilitate         Director, Director,    Subsemnatul____________________________sunt de acord cu înregistrările din  prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.    Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.    Semnătura, Data_____________________________                                             B.I./C.I. seria _____ nr. _______                                             Eliberat la data de _____________                                             De ______________________________ + 
Anexa 3la norme  MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI  Localitatea………………  Judeţ/Sector……………..  Telefon………………….  Direcţia Generală Buget, Economico-Financiară şi Administrativ Nr…./……  Direcţia Resurse Umane Nr…../…….         Adeverinţă pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului       diplomatic şi a celorlalte persoane, conform art. 2 din O.U.G. nr.                   36/2003 aprobată prin Legea nr.595/2003    Adeverim prin prezenta că domnul(a)…………………………………  domiciliat(ă) în …………….str. ……………………nr. ……….  bloc …….. sc. ….. ap. ……. Sector ……… Judeţ ……………..  act identitate ……. Seria ….. nr. …………….  CNP: │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│ îndeplineşte condiţiile prevăzute de O.U.G.  nr. 36/2003 pentru acordarea pensiei de serviciu.  Locul de muncă la data pensionării____________  Funcţia la data pensionării____________ 

Vechimea totală utilizată la deschide-
rea dreptului de pensie (ani):
Vechimea în străinătate cu grade di-
plomatice sau consulare:
Vechimea utilizată pentru majorarea de
1% prevăzută de art. 5 (ani):
Perioada de contribuţie la pensia su-
plimentară achitată în valută (ani,
luni)

 

Venitul salarial lunar net pe baza că-
ruia se stabileşte pensia de serviciu
(lei)

  Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-  rinţă.      Direcţia Generală Buget, Direcţia Resurse Umane  Economico-Financiară şi Administrativ         Director general, Director,    Subsemnatul____________________________sunt de acord cu înregistrările din  prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.    Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.    Semnătura, Data_____________________________                                             B.I./C.I. seria _____ nr. _______                                             Eliberat la data de _____________                                             De ______________________________ + 
Anexa 4la norme  MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI  Localitatea………………  Judeţ/Sector……………..  Telefon………………….  Direcţia Generală Buget, Economico-Financiară şi Administrativ Nr…./……  Direcţia Resurse Umane Nr…../…….         Adeverinţă pentru actualizarea pensiei, conform art. 4 din O.U.G.                nr. 36/2003 aprobată prin Legea nr.595/2003    Adeverim prin prezenta că domnul(a)…………………………………  domiciliat(ă) în …………….str. ……………………nr. ……….  bloc …….. sc. ….. ap. ……. Sector ……… Judeţ ……………..  act identitate ……. Seria ….. nr. …………….  CNP: │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│  număr decizie de pensie _____________________ din ____________, îndeplineşte  condiţiile prevăzute de O.U.G. nr. 36/2003 pentru actualizarea pensiei aflate  în plată conform art. 4 alin(3).  Locul de muncă la data pensionării____________  Funcţia la data pensionării____________ 

Vechimea totală utilizată la deschide-
rea dreptului de pensie (ani):
Vechimea în străinătate cu grade di-
plomatice sau consulare:
Vechimea utilizată pentru majorarea de
1% prevăzută de art. 5 (ani):
Perioada de contribuţie la pensia su-
plimentară achitată în valută (ani,
luni)

 

Venitul salarial lunar net pe baza că-
ruia se stabileşte pensia de serviciu
(lei)

  Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-  rinţă.      Direcţia Generală Buget, Direcţia Resurse Umane  Economico-Financiară şi Administrativ         Director general, Director,    Subsemnatul____________________________sunt de acord cu înregistrările din  prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.    Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.    Semnătura, Data_____________________________                                             B.I./C.I. seria _____ nr. _______                                             Eliberat la data de _____________                                             De ______________________________ + 
Anexa 5la norme

  MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
  Localitatea………………
  Judeţ/Sector……………..
  Telefon………………….
  Direcţia Generală Buget, Economico-Financiară şi Administrativ Nr…./……
  Direcţia Resurse Umane Nr…../…….
                                     LISTA
       pensionarilor care beneficiază de actualizarea pensiei de serviciu
  JUDEŢ (SECTOR)
 
Nr. crt.

Nume/prenume

Nr.
decizie

Cod
numeric
personal

Vechimea
utilizată
pentru
majorarea
de 1%
prevăzută
de art. 5
(ani):

Perioada
de con-
tribuţie
la pen-
sia su-
plimen-
tară a-
chitată
în valu-
tă (ani,
luni)
Venitul
salarial
lunar net
(lei)

Data cu
care se
actuali-
zează
dreptul
de
pensie

0 1 2 3 4 5 6 7
    Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare
      Resurse Umane şi Contabilitate
        Director, Director,

 + 
Anexa 6la norme

  MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
  Localitatea………………
  Judeţ/Sector……………..
  Telefon………………….
  Direcţia Generală Buget, Economico-Financiară şi Administrativ Nr…./……
  Direcţia Resurse Umane Nr…../…….
                                     LISTA
       pensionarilor care beneficiază de actualizarea pensiei de serviciu
  JUDEŢ (SECTOR)
 
Nr. crt.

Nume/prenume

Nr.
decizie

Cod
numeric
personal

Vechimea
utilizată
pentru
majorarea
de 1%
prevăzută
de art. 5
(ani):

Perioada
de con-
tribuţie
la pen-
sia su-
plimen-
tară a-
chitată
în valu-
tă (ani,
luni)
Venitul
salarial
lunar net

Data cu
care se
actuali-
zează
dreptul
de
pensie

      Direcţia Generală Buget, Direcţia Resurse Umane
  Economico-Financiară şi Administrativ
         Director general, Director,

 + 
Anexa 7la norme

  MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
  DIRECŢIA ORGANIZARE DIRECŢIA FINANŢE, SALARIZARE ŞI
    RESURSE UMANE CONTABILITATE
  Nr. DX-1 Nr. DXI-1
                                   ADEVERINŢĂ
        pentru stabilirea pensiei de serviciu (actualizarea pensiei), pentru
           persoanele care îndeplinesc condiţiile art. 10^1 din O.U.G.
                  nr. 36/2003 aprobată prin Legea nr.595/2003
    Adeverim prin prezenta că domnul(a)…………………………………
  domiciliat(ă) în …………….Str. ……………………nr. ……….
  Bl. …….. sc. ….. ap. ……. Sector ……… Judeţ ………………
  act identitate ……. Seria ….. nr. …………….
  CNP: │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│ Decizie pensie Nr. ……/
  îndeplineşte condiţiile prevăzute de art. 10^1 din O.U.G. nr. 36/2003 pentru
  acordarea pensiei de serviciu, respectiv pentru actualizarea pensiei la
  nivelul pensiei de serviciu.
    Funcţii de demnitate publică îndeplinite şi nr. decretelor sau deciziilor
  de numire; ………………………………………………………..
  ………………………………………………………………….
 
Vechimea totală utilizată la deschide-
rea dreptului de pensie (ani):
Perioada de contribuţie la pensia su-
plimentară achitată în valută (ani,
luni)
Venitul salarial lunar net al ambasa-
dorului, la data de ….. pe baza că-
ruia se stabileşte/actualizează pensia
de serviciu (în lei)
  Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-
  rinţă.
      DIRECŢIA ORGANIZARE DIRECŢIA FINANŢE, SALARIZARE
         RESURSE UMANE ŞI CONTABILITATE
           Director Director,
    Subsemnatul………………………sunt de acord cu înregistrările din
  prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.
    Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
    Semnătura, Data………………………..
                                             B.I./C.I. seria ….. nr. …….
                                             Eliberat la data de ………….
                                             De …………………………

 + 
Anexa 8la norme  MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE  Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare    Resurse Umane şi Contabilitate  Nr. DX-1/_______/________ Nr. DXI-1/_________/__________                                   ADEVERINŢĂ           pentru stabilirea pensiei de urmaş din pensia de serviciu     conform art. 8 din O.U.G. nr. 36/2003 aprobată prin Legea nr. 595/2003    Adeverim prin prezenta că …………………………………………,  decedat(ă) la data de ……………, conform certificatului de deces anexat  (în copie legalizată), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevăzute la  art. I, pct. 2 din Legea nr. 595/2003, cu referire la art. 3 din O.U.G. nr.  36/2003 pentru înscrierea la pensia de serviciu.  Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) ………….din…………….  Gradul diplomatic la data pensionării, transferării sau a decesului  …………………………………………………………………..  Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani):  …………………………………………………………………..  Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 (ani) ………  Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută ………..  (ani, luni)  Venitul salarial lunar net, la ……….., pe baza căruia se stabileşte pen-  sia de serviciu (lei):  …………..  Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-  rinţă.       Direcţia Organizare Direcţia Finanţe,         Resurse Umane Salarizare şi Contabilitate           Director, Director,    Subsemnatul(subsemnata) …………………………….sunt de acord cu  înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.    Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei dacă  este mai avantajoasă decât pensia proprie din sistemul public.    Semnătura, Data………………………..                                             B.I./C.I. seria ….. nr. …….    …………….. Eliberat la data de ………….                                             De …………………………                                             C.N.P. ……………………..
 + 
Anexa 9la norme  MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI  Localitatea ………………  Sector …………..  Direcţia Generală Buget. Economico- Direcţia Resurse Umane  Financiară şi Administrativ  Nr. Nr.                                   ADEVERINŢĂ           pentru stabilirea pensiei de urmaş din pensia de serviciu     conform art. 8 din O.U.G. nr. 36/2003 aprobată prin Legea nr. 595/2003    Adeverim prin prezenta că …………………………………………,  decedat(ă) la data de ……………, conform certificatului de deces anexat  (în copie legalizată), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevăzute de  Legea nr. 595/2003, de aprobare a O.U.G. nr. 36/2003 pentru înscrierea la  pensia de serviciu.  Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) ………….din…………….  Gradul diplomatic la data pensionării, transferării sau a decesului  …………………………………………………………………..  Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani):  …………………………………………………………………..  Vechimea în străinătate cu grade diplomatice sau consulare(ani): …………  Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 (ani) ………  Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută ………..  (ani, luni)  Venitul salarial lunar net, la ……….., pe baza căruia se stabileşte pen-  sia de serviciu (lei):  …………..  Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-  rinţă.       Direcţia Organizare Direcţia Finanţe,         Resurse Umane Salarizare şi Contabilitate           Director, Director,    Subsemnatul(subsemnata) …………………………….sunt de acord cu  înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.    Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei dacă  este mai avantajoasă decât pensia proprie din sistemul public.    Semnătura, Data………………………..                                             B.I./C.I. seria ….. nr. …….    …………… Eliberat la data de ………….                                             De …………………………                                             C.N.P. ……………………..
 + 
Anexa 10la norme  MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE  Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare    Resurse Umane şi Contabilitate  Nr. DX-1/_______/________ Nr. DXI-1/_________/__________                                   ADEVERINŢĂ           pentru stabilirea pensiilor de urmaş din pensiile de serviciu                      cuvenite în baza art. 10^1 din     Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată şi modificată prin                               Legea nr. 595/2003    Adeverim prin prezenta că …………………………………………,  decedat(ă) la data de ……………, conform certificatului de deces anexat  (în copie legalizată), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevăzute de  Legea nr. 595/2003, de aprobare a O.U.G. nr. 36/2003 pentru înscrierea la  pensia de serviciu.  Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) ………….din…………….  B.I./C.I. Serie ………. Nr. ………….. CNP ………………………  Funcţii de demnitate publică sau de ambasador îndeplinite:  …………………………………………………………………..  Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani):  …………………………………………………………………..  Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută ………..  (ani, luni)  Venitul salarial lunar net, la ……….., pe baza căruia se stabileşte pen-  sia de serviciu (lei):  …………..  Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-  rinţă.       Direcţia Organizare Direcţia Finanţe,         Resurse Umane Salarizare şi Contabilitate           Director, Director,    Subsemnatul(subsemnata) …………………. în calitate de ………..,  sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund rea-  lităţii.    Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei dacă  este mai avantajoasă decât pensia proprie din sistemul public.    Semnătura, Data………………………..                                             B.I./C.I. seria ….. nr. …….    …………… Eliberat la data de ………….                                             De …………………………––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x