NORME din 7 aprilie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATIIORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI SI MOASELOR DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 451 din 27 mai 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 307 28/06/2004 ART. 14
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 9 07/04/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 9 07/04/2005

privind procedura de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali şi moaşelor



 + 
Articolul 1În conformitate cu prevederile art. 14 din Legea nr. 307/2004, asistenţii medicali şi moaşele care întrerup activitatea profesională pentru o perioadă mai mare de 5 ani vor fi reatestaţi, în vederea reluării activităţii, de către o comisie a Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, denumit în continuare OAMMR.
 + 
Articolul 2Se consideră continuitate în activitatea profesională:– activitatea asistenţilor medicali/moaşelor care lucrează în direcţiile de sănătate publică judeţene, Ministerul Sănătăţii şi ministerele cu reţea sanitară proprie;– activitatea asistenţilor medicali/moaşelor care lucrează în organizaţiile socioprofesionale;– perioada în care şi-a exercitat profesia de asistent medical/moaşă în străinătate, numai dacă face dovada că a desfăşurat activitatea în mod legal (contract de muncă) şi prezintă dovada că în această perioadă nu a avut abateri de la normele codului de etică şi deontologie în exercitarea profesiei;– perioada de concediu pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 2 ani, însumată pe o perioadă de maximum 5 ani.
 + 
Articolul 3Componenţa comisiei de reatestare a competenţei profesionale se aprobă de preşedintele filialei OAMMR, care este şi preşedintele comisiei.Din comisie pot face parte:– şeful departamentului profesional-ştiinţific al filialei OAMMR;– reprezentantul comisiei de specialitate a OAMMR, în funcţie de specialitatea candidatului;– şeful serviciului MIS din cadrul direcţiei de sănătate publică pentru unităţile subordonate direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;– reprezentantul Ministerului Sănătăţii – compartimentul asistenţi medicali, pentru unităţile subordonate Ministerului Sănătăţii şi ministerelor cu reţea sanitară proprie;– directorul de îngrijiri/asistentul-şef din unitatea în care s-a organizat stagiul de pregătire practică;– o asistentă şefă de secţie sub îndrumarea căreia s-a efectuat stagiul practic (mentor).
 + 
Articolul 4Pentru a fi reatestat, candidatul va efectua un stagiu practic şi va susţine o probă teoretică la sfârşitul stagiului.a) Stagiul practic (8 ore/zi):– durata stagiului practic va fi de 3 luni pentru asistenţii medicali şi moaşele care au o vechime în specialitate mai mică de 3 ani şi de o lună pentru cei cu o vechime mai mare de 3 ani;– se va efectua la orientarea OAMMR în unităţi sanitare;– va fi coordonat de către directorul de îngrijiri/asistentul-şef din unitatea respectivă;– se va desfăşura sub îndrumarea asistentului şef de secţie sau a unei asistente medicale principale, desemnată de acesta;– va fi validat de directorul general şi de directorul de îngrijiri;– evaluarea stagiului se va face în baza fişei de evaluare prevăzute în anexa nr. 1;– punctajul minim de promovare a stagiului practic este 7;– în caz de nepromovare a stagiului practic, la solicitarea candidatului se poate organiza un stagiu suplimentar cu o durată stabilită de comisie.b) Proba teoretică:– constă în test-grilă cu 40 de întrebări, punctate cu 0,25 puncte pentru fiecare răspuns corect;– întrebările vor avea 3 variante de răspuns, cu un singur răspuns corect;– se susţine numai după promovarea stagiului practic;– în caz de nepromovare a probei teoretice, la solicitarea candidatului se poate organiza o altă sesiune de examen la o dată stabilită de comisie.
 + 
Articolul 5Tematica şi bibliografia vor fi stabilite de Comisia Naţională de Educaţie Medicală Continuă a OAMMR.
 + 
Articolul 6Comisia de reatestare a competenţei profesionale va întocmi un proces-verbal în care se vor consemna rezultatele evaluării probei teoretice şi a stagiului practic.
 + 
Articolul 7Procesul-verbal va fi înaintat Comisiei Naţionale de Educaţie Medicală Continuă a OAMMR spre validare.
 + 
Articolul 8După validarea procesului-verbal de către Comisia Naţională de Educaţie Medicală Continuă a OAMMR, filiala judeţeană a OAMMR va elibera certificatul de reatestare a competenţei profesionale prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Anexa 1la normeFIŞA DE STAGIU    Numele ……………………..    Prenumele …………………..    CNP ………………………..    Profesia ……………………    Specialitatea ……………….    ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐    │Unitatea sanitară: │    └──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    * Director General:    * Director de îngrijiri/asistent şef:    * Asistent şef secţie (mentor):        ● secţie medicală        ● secţie chirurgie        ● secţie pediatrie        ● maternitate        ● psihiatrie    Obiective    __________________________________________________________________________    1. Capacitatea de a planifica şi executa activităţile încredinţate,controlul şi verificarea ansamblului de condiţii materiale necesare;    Foarte bine(10p) Bine(8-9p) Satisfacator(7p) Nesatisfacător(1-6p)    PUNCTAJ    ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐    │ │ │ │ │ │ │ │    └──────┘ └──────┘ └──────┘ └──────┘…………    2. Aptitudine de a lucra în echipă:    Foarte bine(10p) Bine(8-9p) Satisfacator(7p) Nesatisfacător(1-6p)    PUNCTAJ    ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐    │ │ │ │ │ │ │ │    └──────┘ └──────┘ └──────┘ └──────┘…………    3. Aptitudinea de a gestiona situaţii de urgenţă;    Foarte bine(10p) Bine(8-9p) Satisfacator(7p) Nesatisfacător(1-6p)    PUNCTAJ    ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐    │ │ │ │ │ │ │ │    └──────┘ └──────┘ └──────┘ └──────┘…………    4. Iniţiative personale:    Foarte bine(10p) Bine(8-9p) Satisfacator(7p) Nesatisfacător(1-6p)    PUNCTAJ    ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐    │ │ │ │ │ │ │ │    └──────┘ └──────┘ └──────┘ └──────┘…………    5. Executarea tehnicilor de îngrijire şi a tratamentelor:    Foarte bine(10p) Bine(8-9p) Satisfacator(7p) Nesatisfacător(1-6p)    PUNCTAJ    ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐    │ │ │ │ │ │ │ │    └──────┘ └──────┘ └──────┘ └──────┘…………    6. Calitatea comunicării informaţiilor (scrise şi verbale):    Foarte bine(10p) Bine(8-9p) Satisfacator(7p) Nesatisfacător(1-6p)    PUNCTAJ    ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐    │ │ │ │ │ │ │ │    └──────┘ └──────┘ └──────┘ └──────┘…………    7. Comunicarea cu pacienţii:    Foarte bine(10p) Bine(8-9p) Satisfacator(7p) Nesatisfacător(1-6p)    PUNCTAJ    ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐    │ │ │ │ │ │ │ │    └──────┘ └──────┘ └──────┘ └──────┘…………    8. Comunicarea cu membrii echipei medicale    Foarte bine(10p) Bine(8-9p) Satisfacator(7p) Nesatisfacător(1-6p)    PUNCTAJ    ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐    │ │ │ │ │ │ │ │    └──────┘ └──────┘ └──────┘ └──────┘…………    9. Punctualitate şi implicare:    Foarte bine(10p) Bine(8-9p) Satisfacator(7p) Nesatisfacător(1-6p)    PUNCTAJ    ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌──────┐    │ │ │ │ │ │ │ │    └──────┘ └──────┘ └──────┘ └──────┘                                                TOTAL PUNCTAJ……………..    ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐    │ Media punctajului: │    └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    Recomandările mentorului:    …………………………………………………………………    …………………………………………………………………    …………………………………………………………………    …………….    Mentor    Nume ………………….. Cursant    Prenume,………………..          Semnătura………..    Semnătura. ……………..    ● Evaluarea va fi făcută de asistentul şef de secţie/mentor, împreună cucursantul.    ● În caz de absenţă, stagiile practice se vor recupera cu aprobareadirectorului de îngrijiri                              VALIDAREA STAGIULUI                                ┌───┐ ┌───┐                            DA │ │ NU │ │                                └───┘ └───┘    Director General Director de îngrijiri    Nume…………………….    Nume…………………….    Prenume………………….    Prenume………………….    Semnătura………………..    Semnătura………………..    ____________________________________________________________________________    La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta Directorului de îngrijiri.    Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpulstagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul deordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şisecuritate a muncii.    Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate preşedinteluifilialei OAMMR.
 + 
Anexa 2la normeSIGLA ORDINUL ASISTENŢILOR MEDICALI ŞI MOAŞELOR DIN ROMÂNIAFILIALA ……………CERTIFICAT DE REATESTARE A COMPETENŢEI PROFESIONALEDomnul/Doamna ……………………., născut/născută în anul ….., luna ………., ziua …., în localitatea ………………., judeţul ………….., având funcţia de ……………… în specialitatea ………………, a urmat cursul de reatestare a competenţei profesionale în perioada …………………. în cadrul ………………, pentru întreruperea activităţii cuprinse în perioada ……………………, şi a absolvit cu …………. puncte.Preşedinte, Şeful comisiei judeţene E.M.C.,Data eliberării ……………Seria ……. nr. ………….–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x