NORME din 5 iunie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 18 iunie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 740 05/06/2008
ActulCONTINUT DEORDIN 740 05/06/2008

privind stabilirea tarifelor de trecere, a tarifelor de trecere medii ponderate şi a tarifelor de concesiune în funcţie de clasele de emisii poluante



 + 
Articolul 1Prezentele norme stabilesc limitele emisiilor vehiculelor pe clase de emisii poluante, prevăzute în anexa nr. 2a).
 + 
Articolul 2(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2010, tarifele de trecere, tarifele de trecere medii ponderate şi tarifele de concesiune vor varia, în scopul combaterii daunelor cauzate mediului, în funcţie de încadrarea vehiculelor în clasele de emisii poluante prevăzute în anexa nr. 2a).(2) În cazul contractelor de concesiune încheiate înainte de data de 1 ianuarie 2010, tarifele de concesiune vor varia, în funcţie de încadrarea vehiculelor în clasele de emisii poluante prevăzute în anexa nr. 2a), din momentul încheierii actelor adiţionale prin care se prelungeşte durata contractelor de concesiune respective.
 + 
Articolul 3Variaţia prevăzută la art. 2 va trebui să respecte următoarele condiţii:a) să fie proporţională cu obiectivul urmărit;b) să fie transparentă şi nediscriminatorie, în special în ceea ce priveşte naţionalitatea transportatorului, ţara sau locul de stabilire a transportatorului ori de înmatriculare a vehiculului sau originea ori destinaţia operaţiunii de transport;c) să nu fie destinată generării de venituri suplimentare din tarifare, orice creştere neprevăzută a venitului conducând la un tarif de trecere, la un tarif de trecere mediu ponderat, respectiv la un tarif de concesiune care nu respectă principiile pentru alocarea costurilor şi calculul acestora prevăzute în anexa nr. 1 la ordin, fiind contrabalansată prin modificări în structura variaţiei, care trebuie să fie puse în aplicare în termen de 2 ani de la sfârşitul exerciţiului financiar în cursul căruia este generat venitul suplimentar.
 + 
Articolul 4(1) De la dispoziţiile art. 2 se poate deroga dacă este îndeplinită cel puţin una dintre următoarele condiţii:a) respectarea acestor dispoziţii ar compromite grav coerenţa sistemelor de tarifare rutieră existente;b) pentru respectivele sisteme de tarifare rutieră nu ar fi practic, din punct de vedere tehnic, să se introducă astfel de variaţii;c) aceste dispoziţii ar conduce la o deviere a celor mai poluante vehicule de la reţeaua rutieră supusă tarifării, cu impact asupra siguranţei rutiere şi a sănătăţii publice.(2) Comisia Europeană va fi informată în legătură cu orice astfel de derogare.
 + 
Articolul 5Anexa nr. 2a) face parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa 2a)Limite ale emisiilor vehiculelor pe clase de emisii poluante1. Vehicule "EURO 0"

Masa monoxidului de
carbon (CO) g/kWh
Masa hidrocarburilor
(HC) g/kWh
Masa oxizilor de azot
[NO(x)] g/kWh
12,3 2,6 15,8

2. Vehicule "EURO I"/"EURO II"

Masa
monoxidului
de carbon
(CO) g/kWh
Masa
hidrocarburilor
(HC) g/kWh

Masa oxizilor
de azot
[NO(x)]g/kWh

Masa
particulelor
(PT) g/kWh

Vehicul "EURO I" 4,9 1,23 9,0 0,4*1)
Vehicul "EURO II" 4,0 1,1 7,0 0,15

___________*1) În cazul motoarelor cu un regim nominal de putere de 85 kW sau mai mic, se aplică un coeficient de 1,7 la valoarea-limită a emisiei de particule.3. Vehicule "EURO III"/"EURO IV"/"EURO V"/"EEV"Masa specifică a monoxidului de carbon, a hidrocarburilor totale, a oxizilor de azot şi a particulelor, determinate prin testul ESC, şi opacitatea gazelor evacuate, determinata prin testul ELR, nu trebuie să depăşească următoarele valori*1):

*Font 9*
 
Masa monoxizilor
de carbon
(CO) g/kWh
Masa
hidrocarburilor
(HC) g/kWh
Masa oxizilor
de azot
[NO(x)]g/kWh
Masa
particulelor
(PT) g/kWh
Gaze
evacuate
m^-1
Vehicul "EURO III" 2,1 0,66 5,0 0,10*2) 0,8
Vehicul "EURO IV" 1,5 0,46 3,5 0,02 0,5
Vehicul "EURO V" 1,5 0,46 2,0 0,02 0,5
Vehicul "EEV" 1,5 0,25 2,0 0,02 0,15

_________*1) Un ciclu de testare constă într-o secvenţă de puncte de testare, fiecare punct fiind definit de o viteză şi un cuplu pe care motorul trebuie să le respecte în regim stabilizat (testul ESC) sau condiţii de funcţionare tranzitorii (teste ETC şi ERL).*2) 0,13 pentru motoarele a căror capacitate cilindrică unitară este mai mică de 0,7 dm^3, iar turaţia nominală este mai mare de 3000 min^-1.4. Viitoare clase de emisii pentru vehicule, astfel cum sunt definite în Directiva 88/77/CEE , cu modificările ulterioare, pot fi luate în considerare.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x