NORME din 4 iulie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 690 din 27 iulie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 139 04/07/2023
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 139 04/07/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 139 04/07/2023
ActulREFERIT DEORDIN 139 04/07/2023





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. M.139 din 4 iulie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 690 din 27 iulie 2023.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentele norme stabilesc cadrul legal al procedurii de certificare a Institutului Național de Medicină Aeronautică și Spațială „General doctor aviator Victor Anastasiu“, denumit în continuare institut, pentru a desfășura activitățile de selecție și expertiză medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare.(2)Certificatul de autorizare este un document emis de Ministerul Apărării Naționale prin Autoritatea Aeronautică Militară Națională, denumită în continuare AAMN, care atestă îndeplinirea condițiilor și criteriilor specifice stabilite pentru desfășurarea activităților prevăzute la alin. (1).(3)Ministerul Apărării Naționale, prin AAMN, asigură eliberarea, modificarea, suspendarea sau revocarea certificatului de autorizare în condițiile prezentelor norme.(4)Valabilitatea certificatului de autorizare este nelimitată și este condiționată de respectarea de către institut a cerințelor prezentelor norme.
 + 
Articolul 2AAMN supraveghează continuu institutul în ceea ce privește respectarea criteriilor și condițiilor de autorizare.
 + 
Capitolul II Condiții privind eliberarea, modificarea, suspendarea sau revocarea certificatului de autorizare + 
Secţiunea 1 Eliberarea certificatului de autorizare + 
Articolul 3(1)În vederea eliberării certificatului de autorizare, institutul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:a)să fie organizat potrivit dispozițiilor legale în vigoare și să dețină autorizările specifice unităților sanitare; b)să dețină, în folosință exclusivă pentru activitățile selecției și expertizării medicale și psihologice a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare, un număr de cabinete sau laboratoare obligatorii, necesar desfășurării activităților medicale din specialitățile: medicină internă, chirurgie generală, oftalmologie, otorinolaringologie, neurologie, psihiatrie, ginecologie, dermatologie, medicină dentară, radiologie, testarea rezistenței fizice și psihice la hipoxie și hipobarism și proba rotatorie, evenimente de zbor, iar pentru activitatea de evaluare psihologică, un laborator pentru examinări specifice, în aceeași locație în toată perioada declarată pentru acestea;c)să dețină autorizările necesare pentru efectuarea investigațiilor clinice și paraclinice obligatorii în laboratorul propriu, conform prevederilor legale în vigoare;d)să facă dovada deținerii aparaturii necesare efectuării investigațiilor medicale clinice și paraclinice obligatorii și/sau a aparaturii, probelor și instrumentelor necesare efectuării examinărilor psihologice, conform prevederilor legale în vigoare;e)să respecte normele de încadrare cu personal pentru o durată a timpului de lucru alocat pentru desfășurarea activității privind selecția și expertizarea medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare, care poate fi ajustat în funcție de numărul de programări zilnice, de comun acord între institut și AAMN.(2)Pentru eliberarea certificatului de autorizare, institutul transmite la AAMN o cerere la care anexează un dosar format din următoarele documente:a)copie a actului de înființare sau de organizare al unității medicale/psihologice;b)copie a autorizației sanitare de funcționare;c)copie a certificatului de înregistrare emis de Colegiul Psihologilor din România; d)dovada deținerii spațiului și schița cu amplasarea cabinetelor care fac obiectul prezentelor norme;e)extras din organigrama institutului cuprinzând microstructurile implicate în activitățile de selecție și expertizare medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare;f)lista cu personalul implicat în activitățile de selecție și expertizare medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare și responsabilitățile acestora;g)copii după certificate de membru al colegiului județean al medicilor sau al Colegiului Medicilor din Municipiul București;h)copii după atestate de liberă practică emise de Colegiul Psihologilor din România;i)copii după certificate de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România;j)copie după acreditarea RENAR a laboratorului clinic propriu; k)listă cu aparatura existentă necesară desfășurării activității de selecție și expertizare medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare pe specialități medicale și psihologică;l)copie după procedura de transmitere a datelor din dosarul medical al personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare în format electronic către medicul unității;m)copie după ultimul raport de audit intern al sistemului calității în domeniul activităților de selecție și expertizare medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare;n)copia manualului sistemului calității;o)copia manualului managementului siguranței activităților aeronautice;p)copii ale protocoalelor de colaborare/contractelor cu unități sanitare sau persoane fizice autorizate pentru desfășurarea unor investigații/consulturi de specialitate în cazul în care acestea nu sunt disponibile la nivelul institutului.(3)Toate documentele prevăzute la alin. (2) se transmit la AAMN în copie certificată pentru conformitate cu originalul, de personalul desemnat de comandantul institutului.
 + 
Articolul 4(1)În vederea analizării dosarului și executării evaluărilor la sediul institutului, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea cererii de eliberare a certificatului, șeful AAMN numește o comisie alcătuită din membri cu experiență relevantă în activități aeronautice, dintre care cel puțin un medic cu atestat de studii complementare în medicină aerospațială. (2)În situația în care dosarul nu este complet AAMN notifică institutul, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea dosarului, în vederea completării acestuia.(3)La finalul analizei dosarului menționat, comisia întocmește fișa de analiză a dosarului de certificare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care conține concluzia de dosar conform pentru evaluarea la sediul institutului sau dosar neconform, cu menționarea motivelor care au stat la baza acestei decizii. Rezultatul analizei dosarului se comunică institutului de către AAMN, în scris, în termen de 72 de ore de la data înregistrării fișei de analiză a dosarului. + 
Articolul 5(1)În situația de neconformitate a dosarului, institutul are la dispoziție un termen de 30 de zile pentru completarea dosarului. (2)Comunicarea deciziei de admitere a dosarului este însoțită de menționarea perioadei de desfășurare a evaluării la sediul institutului.
 + 
Articolul 6(1)La finalizarea activității de evaluare la sediul institutului, comisia încheie un proces-verbal de verificare în vederea certificării, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care este adus la cunoștința reprezentantului legal al institutului.(2)În urma evaluării, comisia propune șefului AAMN, după caz:a)eliberarea certificatului de autorizare, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;b)notificarea institutului cu privire la neconformitățile constatate.(3)În situația prevăzută la alin. (2) lit. a), șeful AAMN semnează certificatul de autorizare, care se transmite institutului în termen de 5 zile lucrătoare de la data eliberării.(4)La primirea notificării prevăzute la alin. (2) lit. b), comandantul institutului dispune întocmirea, de îndată, a unui plan de acțiuni corective pentru eliminarea neconformităților, aprobat de AAMN.(5)După remedierea neconformităților, institutul informează AAMN pentru continuarea evaluării.
 + 
Secţiunea a 2-aModificarea certificatului de autorizare + 
Articolul 7(1)Dacă este necesară modificarea certificatului de autorizare, institutul depune la AAMN o cerere însoțită de documentația justificativă.(2)Modificarea certificatului de autorizare intervine ca urmare a schimbării denumirii sau adresei sediului institutului ori în alte situații.
 + 
Articolul 8Pentru eliberarea noului certificat se aplică în mod corespunzător prevederile art. 4-6.
 + 
Secţiunea a 3-aSuspendarea sau revocarea certificatului de autorizare + 
Articolul 9Dacă pe timpul supravegherii continue, în mod direct sau ca urmare a sesizărilor primite, sunt identificate situații care arată neconformarea cu cerințele de certificare, AAMN ia următoarele măsuri:a)pentru neconformități majore, în funcție de natura și amploarea acestora, AAMN suspendă sau revocă certificatul de autorizare, până când solicitantul pune în aplicare cu succes acțiunile corective;b)pentru neconformități minore, AAMN agreează cu solicitantul o perioadă de realizare a acțiunilor corective corespunzătoare naturii neconformității; în anumite circumstanțe și în funcție de natura neconformității, AAMN poate acorda o extindere a perioadei de realizare a acțiunilor corective, dacă există un plan de acțiuni corective satisfăcător, aprobat de AAMN. Nefinalizarea remedierii unei neconformități minore în perioada de timp acordată de către AAMN atrage suspendarea certificatului de autorizare. + 
Articolul 10AAMN comunică în scris institutului decizia de suspendare imediat ce constată existența condițiilor pentru suspendarea certificatului de autorizare. Notificarea cuprinde motivele care au stat la baza deciziei de suspendare. + 
Articolul 11(1)Certificatul de autorizare poate fi suspendat pe o perioadă de cel mult 6 luni, iar dacă la expirarea perioadei de suspendare nu sunt eliminate cauzele care au condus la suspendare, acesta se revocă prin decizia de revocare a AAMN.(2)Decizia prevăzută la alin. (1) cuprinde motivele care au stat la baza emiterii ei și se comunică institutului, în scris, în termen de maximum o zi lucrătoare de la data emiterii.
 + 
Articolul 12(1)În cazul revocării, certificatul de autorizare se returnează AAMN în maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii deciziei de revocare.(2)La cererea institutului, procedura de certificare se reia conform prevederilor art. 3-6.
 + 
Articolul 13(1)Decizia de suspendare sau revocare a certificatului de autorizare poate fi contestată în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data primirii ei printr-o cerere depusă de institut la AAMN.(2)Depunerea contestației nu suspendă executarea deciziei de suspendare sau revocare a AAMN.(3)Decizia necontestată în termenul prevăzut la alin. (1) rămâne definitivă.(4)Șeful AAMN numește, de îndată, o comisie de soluționare a contestației, care să respecte criteriile de integritate.(5)AAMN transmite către institut decizia de soluționare, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea contestației.
 + 
Capitolul IIISupravegherea continuă și responsabilitățile institutului + 
Secţiunea 1Supravegherea continuă + 
Articolul 14(1)Supravegherea continuă se execută, pe baza planului anual de supraveghere, care cuprinde minimum o inspecție planificată și minimum o inspecție neplanificată de către comisii de supraveghere, nominalizate de șeful AAMN, alcătuite din membri cu experiență relevantă în activități aeronautice, din care să facă parte cel puțin un medic cu atestat de studii complementare în medicină aerospațială.(2)Numărul inspecțiilor, atât cele planificate, cât și cele neplanificate, este variabil, depinzând de rezultatele supravegherii continue, de existența unor informații care trebuie verificate sau pentru verificarea remedierii neconformităților constatate în urma inspecțiilor efectuate.(3)Supravegherea continuă a institutului urmărește respectarea următoarelor obligații:a)îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3 alin. (1) pe toată durata valabilității certificatului de autorizare;b)afișarea la loc vizibil a programului de lucru destinat activităților de selecție și expertiză medicală și psihologică a personalului aeronautic care execută activități aeronautice militare;c)deținerea și completarea zilnică și corectă a evidențelor privind activitățile de selecție și expertiză medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare;d)examinările medicale și psihologice din cadrul selecției și expertizei medicale și psihologice se desfășoară până la stabilirea diagnosticului și hotărârea aptitudinii;e)transmiterii concluziilor dosarului medical și psihologic, în format electronic sau fotocopie, către AAMN în termen de 30 de zile de la efectuarea expertizei personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare, iar pentru cazurile de apt cu restricții, apt cu limitări în termen de 7 zile sau inapt temporar, inapt în termen de maximum 24 de ore;f)păstrarea în format letric, pentru o perioadă de minimum 90 de ani, a dosarului cu toate documentele medicale și psihologice ce au stat la baza emiterii avizului pentru toate grupele de personal aeronautic;g)transmiterea în format electronic către AAMN, până în data de 10 a lunii următoare, a rapoartelor lunare privind activitatea desfășurată, care conțin numărul total de examinări pe grupe de personal aeronautic și pe tipuri de examinare (selecție/expertiză/control intercurent), conform modelului prevăzut în anexa nr. 4;h)afișarea la loc vizibil a certificatului de autorizare emis de către AAMN;i)punerea la dispoziție a tuturor documentelor solicitate de către AAMN, prevăzute la art. 3 alin. (2).
 + 
Articolul 15Evaluările din cadrul supravegherii continue pentru verificarea menținerii condițiilor de certificare și a respectării reglementărilor legale privind efectuarea selecției și expertizei medicale și psihologice a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare sunt urmate de încheierea unui proces-verbal, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 5. + 
Articolul 16Pe timpul procesului de supraveghere continuă, dacă AAMN identifică neconformități față de cerințele de certificare, la finalizarea evaluării la fața locului, se notifică institutul în legătură cu neconformitățile constatate. + 
Articolul 17Neconformitățile se clasifică astfel:a)minore, care reprezintă orice nerespectare a cerințelor de certificare care ar putea diminua standardul de siguranță și ar putea pune în pericol siguranța aeronautică, cum ar fi: lipsă documente de la dosarele arhivate, disfuncții minore ale sistemului de asigurare a calității și ale sistemului de management al siguranței activităților aeronautice, manuale sau proceduri necorespunzătoare, pregătire incompletă a personalului;b)majore, care reprezintă orice nerespectare semnificativă a cerințelor de certificare care diminuează standardul de siguranță și pune serios în pericol siguranța aeronautică, cum ar fi: refuzul fără justificare a auditului AAMN sau refuzul prezentării documentelor solicitate, lipsa nominalizării personalului managerial esențial, sistem nefuncțional de înregistrare/ monitorizare a activității care face obiectul certificării, nerespectarea confidențialității datelor medicale. + 
Articolul 18După primirea notificării privind neconformitățile, institutul trebuie să identifice cauza principală a neconformității, să stabilească un plan de acțiuni corective și termene de implementare.
 + 
Secţiunea a 2-aModificarea condițiilor care au stat la baza eliberării certificatului de autorizare + 
Articolul 19(1)Institutul informează AAMN cu cel puțin 30 de zile înainte de inițierea oricăror demersuri de modificare a stării de fapt constatate la data eliberării certificatului de autorizare.(2)În cazul apariției unor situații neprevăzute care modifică starea de fapt constatată la data eliberării certificatului de autorizare, informarea AAMN se face în termen de 72 de ore.
 + 
Articolul 20AAMN evaluează situația nou-apărută conform prevederilor prezentelor norme și notifică institutul asupra condițiilor în care poate să își desfășoare activitatea în situațiile prevăzute la art. 19, cu excepția cazului în care stabilește că certificatul de autorizare ar trebui suspendat din cauza naturii sau dimensiunii modificărilor.
 + 
Secţiunea a 3-aResponsabilitățile institutului + 
Articolul 21(1)Institutul are următoarele responsabilități:a)să asigure instruirea și respectarea de către personalul său a politicilor și procedurilor de siguranță;b)să transmită AAMN orice modificare la nivelul acestuia, amendamentele la manuale și proceduri, relevante pentru desfășurarea activităților care fac obiectul certificării;c)să informeze agenții aeronautici cu care interacționează despre orice modificare a procedurilor care ar putea afecta siguranța activităților aeronautice militare.(2)Institutul asigură persoanelor autorizate de AAMN care îndeplinesc sarcini de certificare și/sau supraveghere următoarele:a)accesul la orice facilitate, document, înregistrare, proceduri sau alte materiale relevante pentru desfășurarea activităților care fac obiectul certificării;b)furnizarea, la cerere, de copii sau extrase din astfel de înregistrări, date, proceduri și alte materiale relevante pentru desfășurarea activităților care fac obiectul certificării;c)furnizarea de explicații verbale, informații relevante, la fața locului în legătură cu obiectul certificării/supravegherii, la cerere;d)facilitarea realizării de audituri/inspecții sau orice alte evaluări/teste pe care le consideră necesare pentru a se convinge că sunt respectate procedurile aplicabile activităților certificate.
 + 
Capitolul IVDispoziții finale + 
Articolul 22Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa nr. 1la norme
FIȘĂ
de analiză a dosarului de certificare
Nr. …… din…..
Denumirea solicitantului:Adresa solicitantului:Data:1.Cerere de solicitare

[ ] Da [ ] Nu

2.Copie a autorizației sanitare de funcționare

[ ] Da [ ] Nu

3.Documentele de firmă (sau de formă de organizare):– certificatul de înregistrare cu anexe (dacă este cazul)

[ ] Da [ ] Nu

– certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale (dacă este cazul)

[ ] Da [ ] Nu

– actul de înființare sau de organizare al unității medicale/psihologice

[ ] Da [ ] Nu

– pentru formele de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, dovada deținerii certificatului de înregistrare și a anexelor la certificat, eliberate de Colegiul Psihologilor din România

[ ] Da [ ] Nu

Observații: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………4.Dovada deținerii spațiului:[ ] Contract de vânzare-cumpărare ……………………………………….[ ] Contract de închiriere ………………., valabil până la ……………….[ ] Contract de comodat …………………, valabil până la ………………[ ] Altele: ……………………………………….– schiță cu amplasarea cabinetelor medicale și laboratorului psihologic

[ ] Da [ ] Nu

5.Extras din organigrama institutului cuprinzând microstructurile implicate în activitățile de selecție și expertizare medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare:

[ ] Da [ ] Nu

6.Actele de personal:– lista cu personalul implicat în activitățile de selecție și expertizare medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare și responsabilitățile acestora;

[ ] Da [ ] Nu

Observații: ……………………………………………………………………………………………………………..– pentru unitățile medicale: certificate de membru al colegiului județean al medicilor sau al Colegiului Medicilor din Municipiul București, vizate la zi;

[ ] Da [ ] Nu

Observații: …………………………………………………………………………………………………………….– pentru unitățile medicale: certificate de membru al ordinului județean sau al municipiului București ale asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali, vizate la zi;

[ ] Da [ ] Nu

Observații: ………………………………………..…………………………………………………..

– pentru unitățile psihologice: atestate de liberă practică.

[ ] Da [ ] Nu

7.Dovada existenței unui laborator clinic acreditat RENAR

[ ] Da [ ] Nu

Concluzii: …………………………………………….…………………………………………………….8.Lista cu protocoalele de colaborare/contractele cu unități sanitare sau persoane fizice autorizate pentru desfășurarea unor investigații/consulturi de specialitate în cazul în care acestea nu sunt disponibile la nivelul institutului:

[ ] Da [ ] Nu

Concluzii: ……………………………………………………………………………………………..9.Există un sistem de management al siguranței activităților aeronautice militare?

[ ] Da [ ] Nu

Concluzii: ………………………………………………………………………………………………………………..10.Personalul medical superior implicat are pregătire în domeniul medicinei aeronautice?

[ ] Da [ ] Nu

Concluzii: ……………………………………………..……………………………………………………………..11.Reînnoirea pregătirii în medicină aeronautică anual minimum 10 ore (participarea la congrese, cursuri tematice etc.)

[ ] Da [ ] Nu

Concluzii: ……………………………………………………………………………………………………………12.Specialitățile personalului medicalMedicină internă

[ ] Da [ ] Nu

Oftalmologie

[ ] Da [ ] Nu

O.R.L.

[ ] Da [ ] Nu

Neurologie

[ ] Da [ ] Nu

Psihiatrie

[ ] Da [ ] Nu

Psihologie

[ ] Da [ ] Nu

Chirurgie

[ ] Da [ ] Nu

Laborator clinic

[ ] Da [ ] Nu

Ginecologie

[ ] Da [ ] Nu

Dermatologie

[ ] Da [ ] Nu

Medicină dentară

[ ] Da [ ] Nu

Radiologie

[ ] Da [ ] Nu

Testarea rezistenței fizice și psihice la hipoxie și hipobarism

[ ] Da [ ] Nu

Proba rotatorie

[ ] Da [ ] Nu

Evenimente de zbor

[ ] Da [ ] Nu

Concluzii: ………………………………………..……………………………………………13.Cunoașterea reglementărilor aeronautice în domeniul medical (se execută prin verificarea rezultatelor testării individuale a personalului medical implicat în expertiza medicală și psihologică, conform normelor interne ale institutului)……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..Concluzii: ………………………………………………….…………………………………………………….14.Numărul total de examinări în ultimele: …….. , din care: Grupa 1: …….. ; Grupa 2: …….. ; Grupa 3: …….. ; Grupa 4: …….. Concluzii: ………………………………………….…………………………………………………….15.Sunt asigurate confidențialitatea datelor medicale și secretul profesional?

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Concluzii: ……………………………………………..…………………………………………………………..16.Accesul la dosarele medicale ale aplicanților este permis următorilor:…………………………………………………………….Concluzii: …………………………………………………………………………………………………………………17.Este implementată o procedură de securitate referitoare la gestionarea dosarelor medicale?

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

Concluzii: …………………………………………….………………………………………………………..18.Echipamentele și dispozitivele medicale– echipamentul este disponibil pentru examenul de Medicină internă

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul de Chirurgie generală

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul Psihiatric

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul Ginecologic

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul Dermatologic

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul de Medicină dentară

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul Oftalmologic

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul Cardiovascular

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul O.R.L.

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul Radiologic, CT, RMN

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru examenul Neurologic

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru teste specifice de laborator

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru teste respiratorii

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru Testarea rezistenței fizice și psihice la hipoxie și hipobarism

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru Proba rotatorie

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru Evenimente de zbor

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– echipamentul este disponibil pentru Evaluarea psihologică

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

Concluzii: ………………………………………………….………………………………………………………………..19.Respectarea/Implementarea cerințelor – se aplică în cadrul institutului reglementările, procedurile, instrucțiunile și normele emise și transmise de AAMN?

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– se folosesc formulare standard în activitatea de examinare medicală?

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– se folosesc facilități de comunicare a datelor medicale – scrisă sau electronică?

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

Concluzii: …………………………………………..…………………………………………………………..20.Verificarea respectării normelor legale în vigoare pentru selecția și expertiza personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare – Aparat cardiovascular

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Aparat respirator

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Aparat digestiv

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Sistem endocrin și sistem metabolic

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Hematologie

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Aparat urinar

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Boli infecțioase

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Ginecologie și obstetrică

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Aparat muscular – scheletic

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Psihiatrie

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Psihologie

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Neurologie

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Oftalmologie

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Vedere cromatică

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– O.R.L.

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Dermatologie

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

– Oncologie

[ ] Da [ ] Nu [ ] Nu este cazul.

Concluzii: ……………………………………………………………………………………………………………………….21.

Evaluarea sistemului de management Descrierea detaliată a funcției de monitorizare a complianței din cadrul sistemului de management

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Liste/Tabele care să demonstreze procesele și procedurile folosite pentru obținerea și menținerea complianței cu fiecare din cerințele aplicabile

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Metode și mijloace de realizare a procesului de audit intern

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Metode și mijloace de realizare a feedbackului neconformităților descoperite de auditul intern către comandantul institutului

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Persoanele responsabile nominalizate pentru menținerea conformității cu cerințele aplicabile

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Mijloace și metode de responsabilizare a personalului

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Procedura de amendare a documentelor (proceduri interne)

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Mijloace și metode folosite pentru obținerea și menținerea conformității cu activitățile contractate

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Conformitatea cu cerințele privind responsabilitatea directă asupra activităților aeronautice a comandantului institutului

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Conformitatea cu cerințele privind politica de siguranță a organizației

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Conformitatea cu cerințele privind identificarea factorilor de risc pentru siguranța aviației cu relevanță pentru obiectul de activitate al organizației (metode și mijloace)

[ ] Da [ ] Nu [ ] Parțial

Conformitatea cu cerințele de evaluare și management al factorilor de risc pentru siguranța aviației identificați, cu relevanță pentru obiectul de activitate al organizației (metode și mijloace)[ ] Da [ ] Nu [ ] ParțialConformitatea cu cerințele privind măsurile corective și evaluarea eficienței acestora pentru diminuarea factorilor de risc pentru siguranța aviației identificați, cu relevanță pentru obiectul de activitate al organizației (metode și mijloace) [ ] Da [ ] Nu [ ] ParțialConformitatea cu cerințele privind informarea personalului despre responsabilitățile deținute în activități aeronautice (metode și mijloace)[ ] Da [ ] Nu [ ] ParțialDescrierea detaliată a funcției de monitorizare a conformității din cadrul sistemului de management[ ] Da [ ] Nu [ ] ParțialConcluzii: ……………………………………………….………………………………………………………..………………………………………………………….………………………………………………………….Membrii comisiei Autorității Aeronautice Militare Naționale Numele Semnătura + 
Anexa nr. 2la norme
PROCES-VERBAL
de verificare în vederea certificării
Întocmit astăzi, ………………….., la unitatea …………………………, la sediul din …………………….Subsemnații:………………………………………………………………………………,reprezentanți ai Autorității Aeronautice Militare Naționale, în prezența …………………………………………………………………..,reprezentant legal al Institutului Național de Medicină Aeronautică și Spațială, am procedat la verificarea concordanței datelor transmise și am constatat următoarele:1.condiții de spațiu:………………………………………………………………………………………………………………………………2.autorizații de funcționare:…………………………………………………………………………………………………………………………….3.resurse umane:……………………………………………………………….……………………………………………………………….4.condiții de dotare cu aparatură:…………………………………………………………….…………………………………………………………….5.transmiterea datelor în format electronic:…………………………………………………………..………………………………………………………………..
Membrii comisiei
Autorității Aeronautice Militare Naționale
Reprezentantul legal al INMAS
Numele
………………….
Semnătura
…………………..
Numele
…………………..
Semnătura
…………………..
 + 
Anexa nr. 3*)la norme*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. + 
Anexa nr. 4la norme
Supravegherea continuă a activității
Institutului Național de Medicină Aeronautică și Spațială
Numărul total de examinări pe grupe de personal aeronautic

Tip de examinare Nr. total de examinări Gr. I Nr. total de examinări Gr. a II-a Nr. total de examinări Gr. a III-a Nr. total de examinări Gr. a IV-a
Selecție
Expertiză
Control intercurent

 + 
Anexa nr. 5la norme
PROCES-VERBAL
de verificare a menținerii condițiilor de certificare
Întocmit astăzi, ………………., la Institutul Național de Medicină Aeronautică și Spațială „General doctor aviator Victor Anastasiu“ (INMAS), la sediul din ……………………………………., cu ocazia verificării menținerii condițiilor care au stat la baza certificării și a respectării reglementărilor legale privind efectuarea selecției și expertizării medicale și psihologice a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare.Subsemnații, …………………………., reprezentanți ai Autorității Aeronautice Militare Naționale, în prezența ……………………………, reprezentant legal al INMAS, am procedat la verificarea menținerii condițiilor care au stat la baza certificării și am constatat următoarele:1.menținerea condițiilor de spațiu/autorizațiilor de funcționare[ ] Da [ ] NuObservații: …………………………………………………….……………………………………………………………………2.menținerea resurselor umane[ ] Da [ ] NuObservații: …………………………………………………………..………………………………………………………………………..3.menținerea condițiilor de dotare cu aparatură[ ] Da [ ] NuObservații: ………………………………………………..………………………………………………………………..4.respectarea reglementărilor în vigoare în ceea ce privește condițiile de desfășurare a activității:a)programul de lucru destinat activităților de selecție și expertizare medicală și psihologică a personalului aeronautic care desfășoară activități aeronautice militare este afișat la loc vizibil[ ] Da [ ] NuObservații: ………………………………………..…………………………………………………………..b)certificatul de autorizare este afișat la loc vizibil[ ] Da [ ] NuObservații: ………………………………………….………………………………………………………….c)există registru unic de evidență a examinărilor[ ] Da [ ] NuObservații: ………………………………………………..……………………………………………………..d)fișele de examinare și avizele eliberate sunt întocmite conform prevederilor legale în vigoare[ ] Da [ ] NuObservații: …………………………………………………………………………………………………………………………….
Membrii comisiei Autorității Aeronautice Militare Naționale
Reprezentantul legal al INMAS
Numele
………………..
Semnătura
………………..
Numele
………………..
Semnătura
………………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x