NORME din 31 iulie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILORAGENTIA NATIONALA PENTRU ACHIZITII PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 731 din 23 august 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1935 20/10/2020
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1218 31/07/2018
ART. 1REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016
ART. 1REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016
ART. 4REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 4REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016
ART. 4REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016
ART. 6REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 6REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016 ART. 2
ART. 8REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016
ART. 24REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 24REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 154
ART. 24REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016 ART. 20
ART. 32REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 2
ART. 37REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 7
ART. 38REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 187
ART. 41REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 189
ART. 51REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017 ART. 10
ART. 51REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 51REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016 ART. 21
ART. 52REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 7
ART. 53REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 53REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016 ART. 9
ART. 68REFERIRE LAHOTARARE 419 08/06/2018
ART. 68REFERIRE LANORMA 08/06/2018
ART. 68REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017
ART. 69REFERIRE LAHOTARARE 419 08/06/2018
ART. 69REFERIRE LANORMA 08/06/2018
ART. 69REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017
ART. 78REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 7
ART. 78REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 210
ART. 83REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 83REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016 ART. 126
ART. 84REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 84REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016 ART. 126
ART. 89REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 215
ART. 91REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017 ART. 10
ART. 91REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017 ART. 12
ART. 92REFERIRE LAHOTARARE 419 08/06/2018
ART. 92REFERIRE LANORMA 08/06/2018 ART. 9
ART. 92REFERIRE LANORMA 08/06/2018 ART. 10
ART. 92REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017
ART. 92REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017 ART. 12
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1935 20/10/2020
ActulREFERIT DEORDIN 1935 20/10/2020
ActulREFERIT DEORDIN 2104 12/10/2020
ActulAPROBAT DEORDIN 1218 31/07/2018
ActulCONTINUT DEORDIN 1218 31/07/2018
ActulREFERIT DEORDIN 1218 31/07/2018





Notă
Aprobate prin Ordinul nr. 1.218/836/2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 731 din 23 august 2018.
 + 
Capitolul IScop + 
Articolul 1Normele privind eficientizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică implementate de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., denumite în continuare norme, își propun să prezinte etapele și documentele necesare pentru derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică în conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, și Hotărârii Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere:– necesitatea creșterii gradului de absorbție a fondurilor europene nerambursabile;– constatarea că la proiectele cu caracter semnificativ de o importanță majoră în absorbția fondurilor europene nerambursabile durata între momentul inițierii procedurii de achiziție publică și momentul desemnării ofertantului câștigător este de peste 1 an;– prevederile cuprinse în Decizia directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. nr. 1.221 din 10.07.2018 având ca obiect eficientizarea și îmbunătățirea activității comisiilor de evaluare în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică;– sporirea capacității Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., denumită în continuare C.N.A.I.R. – S.A., de a accesa fondurile europene nerambursabile se poate realiza numai în urma finalizării procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică. + 
Articolul 2Scopul acestor norme îl reprezintă creșterea gradului de absorbție a fondurilor europene nerambursabile pentru actuala perioadă de finanțare care se poate realiza și prin eficientizarea activității desfășurate de către C.N.A.I.R. – S.A. atât în elaborarea documentațiilor de atribuire, cât și în desfășurarea procesului de evaluare a ofertelor, precum și îmbunătățirea colaborării interinstituționale dintre C.N.A.I.R. – S.A. și Agenția Națională pentru Achiziții Publice, denumită în continuare A.N.A.P., în ceea ce privește procesul de evaluare a ofertelor prin participarea verificatorilor ex-ante desemnați, în fiecare fază/etapă intermediară a acestuia, și nu doar la finalizarea acestor etape/faze.
 + 
Capitolul IIDomeniul de aplicare + 
Articolul 3Prezentele norme se aplică asupra tuturor procedurilor de achiziție publică (cu excepția achizițiilor directe) care urmează a fi lansate de către C.N.A.I.R. – S.A., prin direcțiile/serviciile/compartimentele interne specializate în domeniul achizițiilor publice, indiferent de sursa de finanțare.
 + 
Capitolul IIIDocumente de referință/legislație aplicabilă + 
Articolul 4În aplicarea prezentelor norme se vor ține cont de dispozițiile Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale ordinelor, instrucțiunilor, notificărilor și ghidurilor emise de A.N.A.P. în aplicarea legislației primare și secundare, disponibile pe site-ul www.anap.gov.ro.
 + 
Capitolul IVPregătirea procedurii de achiziție publică + 
Secţiunea 1Etapa premergătoare inițierii unei proceduri de achiziție publică + 
Articolul 5În vederea inițierii procedurii de achiziție publică, direcțiile/serviciile/compartimentele inițiatoare din cadrul C.N.A.I.R. – S.A. vor transmite către direcțiile/serviciile/ compartimentele interne specializate în domeniul achizițiilor publice solicitarea privind inițierea unei proceduri de achiziție publică însoțită în mod obligatoriu de următoarele documente, în original sau copie, după caz:a)referatul de necesitate aprobat – în original – și, dacă este cazul, însoțit de anexe;b)programul anual de achiziție publică aprobat, denumit în continuare PAAP, sau propunerea programului anual de achiziție publică (PAAP) în cazul în care procedura de achiziție nu figurează în PAAP-ul aprobat, în copie;c)caietul de sarcini/documentația descriptivă/cerințele beneficiarului aprobat/aprobate, în original, însoțit de listele de verificare care nu conțin observații/comentarii/recomandări;d)documentația tehnică/specificații tehnice/alte documente necesare – pe suport electronic, însoțite de listele de verificare care nu conțin observații/comentarii/recomandări;e)dacă este cazul, hotărârea Consiliului de administrație al C.N.A.I.R. – S.A. prin care a fost aprobată demararea procedurii de achiziție publică, în copie.
 + 
Articolul 6Direcția/Serviciul/Compartimentul inițiator are obligația elaborării unui referat de necesitate în baza prevederilor art. 2 alin. (3) și (5), ale art. 3 și art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, pentru fiecare achiziție de servicii/produse/lucrări (exclusiv achiziția directă) pe care intenționează să o inițieze. Referatul de necesitate va respecta modelul prevăzut prin decizii/norme interne emise/aprobate la nivelul C.N.A.I.R. – S.A. + 
Articolul 7Direcția/Serviciul/Compartimentul inițiator are obligația elaborării și transmiterii către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice a caietului de sarcini/ cerințelor beneficiarului/documentației descriptive și, acolo unde este cazul, a documentației tehnice/specificațiilor tehnice/alte documente necesare, însoțite de listele de verificare. + 
Articolul 8Direcția/Serviciul/Compartimentul inițiator va elabora caietul de sarcini/cerințele beneficiarului/documentația descriptivă astfel încât să se asigure tratamentul egal, nediscriminatoriu și competitiv pentru posibilii ofertanți și în strictă concordanță cu prevederile Legii nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 9Documentația tehnică va cuprinde, dar nu se limitează doar la acestea, specificațiile tehnice necesare elaborării ofertelor de către posibilii participanți; liste de cantități; avize și acorduri; descrieri de prețuri; planșe și piese desenate; proiecte tehnice sau studii de fezabilitate; alte documente necesare. + 
Articolul 10Caietul de sarcini/cerințele beneficiarului/documentația descriptivă și documentația tehnică vor avea liste de verificare prin care se confirmă faptul că aceste documente au fost analizate/verificate atât de către persoanele responsabile cu inițierea documentelor, cât și de cele care desfășoară activități conexe asimilate acestor proiecte/contracte și care au părți/secțiuni inserate în cadrul acestor documente (modalități de plată, avize și acorduri, exproprieri terenuri, mediu, relocări utilități etc.). + 
Articolul 11În condițiile în care vor exista observații/ recomandări/comentarii la caietul de sarcini/cerințele beneficiarului/documentația descriptivă și documentația tehnică, direcția/serviciul/compartimentul inițiator are obligația de a analiza aceste observații/recomandări/comentarii și de a transmite către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor caietul de sarcini/cerințele beneficiarului/ documentația descriptivă/documentația tehnică rectificate sau de a prezenta argumente plauzibile/pertinente, în condițiile în care observațiile/recomandările/comentariile primite nu au fost implementate. + 
Articolul 12Caietul de sarcini/cerințele beneficiarului/documentația descriptivă și documentația tehnică rectificate vor fi însoțite de noi liste de verificare care nu vor mai conține observații/ comentarii/recomandări.
 + 
Secţiunea a 2-aEtapa de analiză/solicitare de corecturi cu privire la documentele transmise de direcția/serviciul/compartimentul inițiator + 
Articolul 13Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va analiza cel puțin următoarele aspecte:a)existența tuturor documentelor menționate în cadrul secțiunii 1, în forma solicitată;b)respectarea în conținutul documentelor a condițiilor obligatorii de fond și formă cerute atât de prevederile legale în materia achizițiilor publice, cât și de regulamentele/procedurile interne/normele interne referitoare la achizițiile publice;c)dacă au fost furnizate toate informațiile necesare în vederea lansării procedurii de achiziție publică;d)conținutul documentelor depuse în vederea asigurării unei bune desfășurări a procedurii de achiziție publică. + 
Articolul 14Termenul de realizare a analizei, prevăzute la art. 13, de către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice este de maximum 15 zile de la data primirii tuturor documentelor în forma completă. + 
Articolul 15În acest interval de timp de 15 zile, prevăzut la art. 14, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice analizează documentele depuse și colaborează cu direcția/serviciul/compartimentul inițiator, în vederea elaborării documentației de atribuire și a strategiei de contractare. Concomitent cu analizarea documentelor sau după finalizarea acestei analize, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice poate solicita în scris sau e-mail direcției/serviciului/compartimentul inițiator clarificări/ completări/solicitări de corecturi/rectificări de documente/ îndreptări de erori/eliminări de informații/alte asemenea pe care acesta din urmă le va analiza și le va reface/realiza într-un termen de maximum 10 zile de la data primirii unei astfel de solicitări. + 
Articolul 16Dacă aceste clarificări/completări/solicitări de corecturi/rectificări de documente/îndreptări de erori/eliminări de informații/alte asemenea, prevăzute la art. 15, aduc modificări substanțiale documentelor aprobate (de exemplu: referat de necesitate, caiet de sarcini/cerințele beneficiarului etc.), aceste documente vor fi refăcute și supuse unor noi aprobări ale directorului general în cazul C.N.A.I.R. – S.A. – central sau directorilor generali regionali/executivi în cazul direcțiilor regionale de drumuri și poduri (DRDP) 1-7 și Centrului de Studii Tehnice, Rutiere și Informatice (CESTRIN), urmând ca după aprobarea acestora să fie retransmise compartimentului intern specializat în domeniul achizițiilor publice. + 
Articolul 17În termen de maximum 25 de zile (termen care include cele 15 zile pentru analiza documentelor, prevăzut la art. 14, cât și cele 10 zile pentru retransmiterea documentelor rectificate, prevăzut la art. 15) de la data primirii tuturor documentelor menționate în cadrul secțiunii 1 – Etapa premergătoare inițierii unei proceduri de achiziție publică va fi finalizată etapa de analiză și de refacere a documentelor, orice alte depășiri ale acestui termen nemotivate de situații excepționale (ca de exemplu planificarea achiziției în mod eronat, renunțarea la inițierea procedurii, schimbări în strategia companiei, modificări legislative sau alte asemenea) putând atrage sancțiuni atât pentru compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor, cât și pentru direcția/serviciul/ compartimentul inițiator din cadrul C.N.A.I.R. – S.A. + 
Articolul 18Ulterior primirii documentelor completate/ rectificate, în termen de maximum 3 zile, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va iniția elaborarea documentației de atribuire.
 + 
Secţiunea a 3-aEtapa de elaborare de către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor a documentației de atribuire și a strategiei de contractare, în vederea inițierii procedurii de achiziție publică + 
Articolul 19În completarea documentelor menționate în cadrul secțiunii 1 – Etapa premergătoare inițierii unei proceduri de achiziție publică, în vederea inițierii procedurii de achiziție publică, compartimentele interne specializate în domeniul achizițiilor publice:a)verifică existența programului anual de achiziție publică (PAAP) pentru necesitatea propusă a fi achiziționată, elaborat de biroul planificare și monitorizare/compartimentele din cadrul DRDP 1-7 și CESTRIN care au atribuții în acest sens și aprobat de către directorul general în cazul C.N.A.I.R. – S.A. – Central sau directorilor generali regionali/executivi în cazul DRDP 1-7 și CESTRIN), precum și verificarea alocărilor necesare în PAAP și a sursei de finanțare;b)elaborează declarația emisă pentru îndeplinirea obligației prevăzute la art. 58 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, privind datele de identificare ale persoanelor cu funcții de decizie din cadrul autorității contractante și o aprobă la directorul general în cazul C.N.A.I.R. – S.A. – Central sau directorilor generali regionali/executivi în cazul DRDP 1-7 și CESTRIN în maximum 3 zile de la expirarea termenului de 25 de zile stabilit la secțiunea a 2-a – Etapa de analiză/solicitare de corecturi cu privire la documentele transmise de direcția/serviciul/ compartimentul inițiator. + 
Articolul 20Programul anual al achizițiilor publice pentru lucrările/serviciile/produsele achiziționate cu finanțare de la bugetul de stat sau din FC, FEDR, măsuri ex-ISPA, acorduri de finanțare/împrumut BEI, BERD, BIRD, JBIC, venituri proprii, executări de garanții de bună execuție sau orice alte surse se va elabora în conformitate cu strategia anuală de achiziție publică a C.N.A.I.R. – S.A. și în baza alocărilor bugetare existente, dar și în conformitate cu prevederile cererilor de finanțare transmise spre aprobare instituțiilor abilitate sau a contractului de finanțare sau a acordurilor de finanțare. + 
Articolul 21Programul anual al achizițiilor publice este aprobat de către directorul general al C.N.A.I.R. – S.A. (sau de către directorii regionali/executivi în cazul DRDP 1-7 sau CESTRIN), cu avizul departamentelor economice sau financiare. + 
Articolul 22Orientativ, principalele categorii de informații care trebuie verificate de către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice sunt:a)denumirea procedurii de achiziție publică;b)obiectul contractului de achiziție publică/acordului-cadru;c)codul/codurile vocabularului comun al achizițiilor publice (CPV);d)valoarea estimată a contractului în lei fără TVA;e)sursa de finanțare;f)procedura stabilită pentru derularea procesului de achiziție. + 
Articolul 23Etapa de planificare/pregătire a unui proces de achiziție publică se inițiază prin identificarea necesităților și elaborarea referatelor de necesitate și se încheie cu aprobarea de către conducătorul autorității contractante a documentației de atribuire, inclusiv a documentelor-suport, precum și a strategiei de contractare pentru procedura respectivă. + 
Articolul 24Documentația de atribuire va fi elaborată în conformitate atât cu prevederile legale în vigoare (capitolul IV secțiunea a 4-a art. 154-161 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, și secțiunea 4, art. 20-42 din Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare), cât și cu ordinele, instrucțiunile, notificările, ghidurile și punctele de vedere emise de către A.N.A.P. în aplicarea legislației primare și secundare. + 
Articolul 25Documentația de atribuire este alcătuită din minimum următoarele:a)instrucțiuni către ofertanți/candidați;b)formulare;c)documentul unic de achiziție european (DUAE);d)caietul de sarcini/cerințele beneficiarului/documentația descriptivă;e)documentația tehnică (dacă este cazul);f)proiectul de contract/acord-cadru/contract subsecvent conținând clauzele contractuale obligatorii. + 
Articolul 26Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice are obligația ca în termen de 15 zile de la data inițierii elaborării documentației de atribuire să emită/elaboreze instrucțiuni către ofertanți/candidați, formularele și modelele de documente și documentul unic de achiziție european (DUAE). + 
Articolul 27Caietul de sarcini/cerințele beneficiarului/ documentația descriptivă, documentația tehnică/specificații tehnice/alte documente necesare sunt elaborate de direcția/serviciul/compartimentul inițiator, conform dispozițiilor din secțiunea 1 – Etapa premergătoare inițierii unei proceduri de achiziție publică. + 
Articolul 28Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va elabora/întocmi proiectul de contract/ acord-cadru/contract subsecvent conținând clauzele contractuale obligatorii, în maximum 20 de zile de la data inițierii elaborării documentației de atribuire. + 
Articolul 29Orice alte depășiri ale termenelor prevăzute la art. 26-28, nemotivate de situații excepționale, pot atrage sancțiuni atât pentru compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice, cât și pentru direcția/serviciul/compartimentul inițiator, în condițiile în care anumite informații necesare finalizării documentelor mai sus menționate trebuie furnizate de acesta din urmă, precum și pentru compartimentele funcționale din cadrul C.N.A.I.R. – S.A care au obligația emiterii de observații/comentarii/puncte de vedere și/sau vize cu privire la proiectul de contract/acord-cadru/contract subsecvent. + 
Articolul 30Instrucțiunile către ofertanți/candidați vor fi întocmite în conformitate cu prevederile legale în vigoare și conțin detaliile referitoare la formalitățile ce trebuie îndeplinite în legătură cu procedura de atribuire în cauză, modul în care operatorii economici trebuie să structureze informațiile ce urmează a fi prezentate pentru a răspunde cerințelor din anunțul de participare/simplificat/de concurs, respectiv detalii procedurale, cum ar fi precizări privind garanțiile solicitate, modul în care trebuie întocmite și structurate propunerea tehnică și cea financiară, criteriul de atribuire ce urmează a fi aplicat, precum și termenele procedurale ce trebuie respectate și căile de atac ce pot fi utilizate. + 
Articolul 31Criteriile/Cerințele minime de calificare și selecție nu vor exceda prevederilor legale în vigoare și nu vor conduce la restricționarea participării ofertanților la procedura de atribuire. În stabilirea criteriilor/cerințelor minime de calificare și selecție se va lua în calcul experiența anterioară a C.N.A.I.R. – S.A. și, pe cât posibil, se va încerca evitarea depunerii de notificări/contestații care să conducă la o eventuală anulare de procedură de atribuire. + 
Articolul 32Informațiile cu privire la documentele necesare pentru îndeplinirea criteriilor/cerințelor minime de calificare și selecție trebuie să nu conducă la alterarea principiilor de achiziție publică prevăzute la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 33În condițiile în care este necesară stabilirea unui/unor criterii de calificare privind capacitatea tehnică, în special cele referitoare la personal responsabil cu îndeplinirea contractului, deținerea de utilaje/echipamente, productivitatea acestora, sau anumite cerințe speciale de genul lungimilor de tunel, de drum, de pod sau caracteristicilor tehnice specifice care să reflecte obiectul procedurii, direcția/serviciul/ compartimentul inițiator va transmite către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice propuneri de asemenea cerințe/criterii, însoțite de justificările acestor criterii de calificare. + 
Articolul 34Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va analiza aceste propuneri, iar în condițiile în care acestea se vor încadra în prevederile legale în vigoare și nu vor conduce la restrângerea concurenței le va utiliza în cadrul documentației de atribuire, în caz contrar vor solicita direcției/serviciului/compartimentului inițiator refacerea/revizuirea criteriilor de calificare. + 
Articolul 35Fără a aduce atingere dispozițiilor legale sau administrative privind prețul anumitor produse ori remunerarea anumitor servicii, autoritatea contractantă atribuie contractul de achiziție publică/acordul-cadru ofertantului care a depus oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. În acest sens, autoritatea contractantă stabilește oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic pe baza criteriului de atribuire și a factorilor de evaluare prevăzuți în documentele achiziției. + 
Articolul 36Pentru determinarea ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, autoritatea contractantă are dreptul de a aplica unul dintre următoarele criterii de atribuire:a)prețul cel mai scăzut;b)costul cel mai scăzut;c)cel mai bun raport calitate-preț;d)cel mai bun raport calitate-cost. + 
Articolul 37Autoritatea contractantă poate utiliza criteriul prețul cel mai scăzut numai în situația în care achiziționează produse, servicii sau lucrări a căror valoare estimată a contractului nu depășește pragurile prevăzute la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 38În condițiile în care criteriul utilizat este „cel mai bun raport calitate-preț“ sau „cel mai bun raport calitate-cost“, astfel cum este prevăzut la art. 187 alin. (3) lit. c) sau lit. d) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, stabilirea ofertei câștigătoare se realizează prin aplicarea unui sistem de factori de evaluare pentru care se stabilesc ponderi relative sau un algoritm specific de calcul. + 
Articolul 39Factorii de evaluare a ofertelor, precum și algoritmul de punctare se precizează în mod clar și detaliat în cadrul documentației de atribuire și vor reflecta metodologia de punctare a avantajelor care vor rezulta din propunerile tehnice și financiare prezentate de ofertanți și trebuie să aducă un avantaj real, să nu fie formali și să poată fi urmăriți în cadrul procesului de evaluare a ofertelor și aplicare a criteriului de atribuire. + 
Articolul 40Atunci când stabilește factori de evaluare, autoritatea contractantă nu are dreptul de a utiliza factori care:a)nu au o legătură directă cu natura și obiectul contractului de achiziție publică ce urmează a fi atribuit;b)nu reflectă un avantaj pe care autoritatea contractantă îl poate obține prin utilizarea factorului de evaluare respectiv. + 
Articolul 41În conformitate cu prevederile art. 189 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, autoritatea contractantă nu are dreptul de a utiliza factori de evaluare care să conducă la o libertate de apreciere nelimitată. Factorii de evaluare utilizați de autoritatea contractantă trebuie să asigure o concurență reală între operatorii economici și să fie însoțiți de prevederi care să permită verificarea efectivă a informațiilor furnizate de către ofertanți, în scopul aplicării factorilor de evaluare. + 
Articolul 42Ponderea stabilită pentru fiecare factor de evaluare nu trebuie să conducă la distorsionarea rezultatului aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de achiziție publică. + 
Articolul 43În condițiile în care este necesară stabilirea unui/unor factori de evaluare de natură tehnică, în special cei referitori la personal responsabil cu îndeplinirea contractului, deținerea de utilaje/echipamente sau caracteristicilor tehnice specifice care să reflecte obiectul procedurii, durata de execuție, garanție acordată, termene de livrare/prestare/execuție etc., direcția/serviciul/compartimentul inițiator la solicitarea compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va transmite acestuia propuneri de asemenea factori de evaluare, însoțite de justificările acestor factori de evaluare în termen de maximum 5 zile de la data inițierii elaborării documentației de atribuire.
 + 
Articolul 44Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice împreună cu direcția/serviciul/compartimentul inițiator vor elabora factorii de evaluare, precum și algoritmul specific de calcul în intervalul de timp de maximum 15 zile de la data inițierii elaborării documentației de atribuire. + 
Articolul 45Proiectul de contract/acord-cadru/contract subsecvent care va deveni parte integrantă din documentația de atribuire va fi elaborat de către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice în termen de maximum 10 zile de la data inițierii elaborării documentației de atribuire. + 
Articolul 46Ulterior elaborării proiectului de contract/acord-cadru/contract subsecvent, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice îl va transmite spre analiză/puncte de vedere și/sau avizare, după caz, direcțiilor implicate din cadrul C.N.A.I.R. – S.A., și anume: direcția/serviciul/ compartimentul inițiator, departamentul economico-financiar, controlul financiar preventiv, departamentul juridic sau alte departamente/servicii pe care le consideră necesare. + 
Articolul 47Direcția/serviciul/compartimentul inițiator, departamentul economico-financiar, controlul financiar preventiv, departamentul juridic sau alte departamente/servicii cărora li s-a transmis modelul de contract/acord-cadru/contract subsecvent au obligația ca, în termen de maximum 5 zile, să transmită către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice punctele de vedere/observațiile/comentariile cu privire la acesta și/sau să avizeze modelul de contract/acord-cadru/contract subsecvent. + 
Articolul 48În termen de maximum 5 zile de la data primirii adreselor conținând observațiile/punctele de vedere/comentariile și/sau vizele la proiectul de contract/acord-cadru/contract subsecvent, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va analiza comentariile/observațiile/punctele de vedere prezentate și, dacă este cazul, va modifica/completa proiectul de contract/acord-cadru/contract subsecvent astfel încât să se încadreze în termenul de maximum 20 de zile de la data inițierii elaborării documentației de atribuire. + 
Articolul 49Pe cale de consecință, în termenul de maximum 20 de zile de la data inițierii elaborării documentației de atribuire va trebui finalizată etapa de elaborare a documentației de atribuire, orice alte depășiri ale acestui termen nemotivate de situații excepționale putând atrage sancțiuni atât pentru compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice și pentru direcția/serviciul/compartimentul inițiator în condițiile în care anumite informații necesare finalizării documentelor mai sus menționate trebuie furnizate de acesta din urmă, precum și pentru compartimentele funcționale din cadrul C.N.A.I.R. – S.A. care au obligația emiterii de observații/comentarii/puncte de vedere și/sau vize cu privire la proiectul de contract/acordul-cadru/contractul subsecvent. + 
Articolul 50În maximum 5 zile de la finalizarea documentației de atribuire, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice împreună cu direcția/serviciul/compartimentul inițiator vor elabora strategia de contractare, care va fi aprobată de directorul general pentru achizițiile publice derulate la nivelul C.N.A.I.R. – S.A. – central sau de directorii generali regionali sau directorul executiv pentru achizițiile publice derulate la nivelul subunităților C.N.A.I.R. – S.A. + 
Articolul 51În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) și, respectiv, alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, strategia de contractare reprezintă un document-suport al documentației de atribuire și va constitui obiect de evaluare a A.N.A.P. în condițiile stabilite la art. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex-ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 52C.N.A.I.R. – S.A. are obligația de a elabora strategia de contractare pentru fiecare achiziție cu o valoare mai mare decât pragurile valorice stabilite la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, strategie de contractare care trebuie să documenteze deciziile din etapa de planificare/pregătire a achiziției. + 
Articolul 53Strategia de contractare se va elabora în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) și (3) din Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, și trebuie să conțină cel puțin următoarele informații:a)existența sau nu a unei consultări de piață;b)obiectul și tipul contractului;c)justificarea necesității și oportunității achiziției;d)valoarea estimată a procedurii însoțită de justificarea prețurilor utilizate;e)eventualele modificări ce pot interveni în derularea contractului;f)sursa de finanțare;g)managementul procesului de achiziție și de implementare al contractului;h)împărțirea pe loturi (dacă este cazul);i)mecanismele de plată, penalități, riscuri, plata subcontractanți;j)justificarea alegerii procedurii de achiziție;k)justificarea criteriilor de calificare și selecție ce vor fi utilizate;l)justificarea alegerii criteriului de atribuire;m)justificarea factorilor de evaluare, precum și a algoritmului de punctare;n)orice alte elemente relevante pentru îndeplinirea necesităților C.N.A.I.R. – S.A. + 
Articolul 54Justificarea unui/unor criterii de calificare privind capacitatea tehnică, în special a celor referitoare la personal responsabil cu îndeplinirea contractului, la deținerea de utilaje/echipamente, productivitatea acestora sau anumite cerințe speciale de genul lungimilor de tunel, de drum, de pod, sau caracteristicilor tehnice specifice care să reflecte obiectul procedurii, se va realiza de către direcția/serviciul/ compartimentul inițiator care va transmite către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice motivele care au stat la baza introducerii acestor criterii/cerințe. + 
Articolul 55Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice împreună cu direcția/serviciul/compartimentul inițiator vor stabili factorii de evaluare și vor elabora justificările aferente acestora, iar dacă este necesară utilizarea unor factori de natură tehnică, justificarea acestor factori va fi în sarcina direcției/serviciului/compartimentului inițiator. + 
Articolul 56În termenul de maximum 5 zile de la data finalizării documentației de atribuire va fi aprobată strategia de contractare, orice alte depășiri ale acestui termen nemotivate de situații excepționale putând atrage sancțiuni atât pentru compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice, cât și pentru celelalte direcții/servicii/compartimente din cadrul C.N.A.I.R – S.A. care au legătură cu strategia de contractare, în condițiile în care anumite informații/aprobări necesare trebuie furnizate/obținute.
 + 
Capitolul VDerularea procedurii de achiziție publică + 
Articolul 57Derularea procedurii de achiziție publică se va face conform tabelului, după cum urmează:

Nr. crt. Etapa Responsabil Termen
1. Transmitere documentație de atribuire însoțită de documente-suport către A.N.A.P. Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice Maximum o zi lucrătoare de la data aprobării documentației de atribuire și a strategiei de contractare de către C.N.A.I.R. – S.A.
2. Verificare documentație de atribuire de către A.N.A.P. A.N.A.P. Conform prevederilor legale impuse A.N.A.P.-ului
3. Rectificare/Revizuire și aprobare noua documentație de atribuire și documente-suport în condițiile în care A.N.A.P. respinge documentația de atribuire Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice a) Maximum 10 zile de la data respingerii de către A.N.A.P. a documentației de atribuire în condițiile în care motivele respingerii sunt substanțiale/consistente, iar pentru retransmitere este necesar a se efectua modificări majore ale documentației de atribuire b) Maximum 5 zile de la data respingerii de către A.N.A.P. a documentației de atribuire în condițiile în care motivele respingerii sunt minore/de formă/nesubstanțiale, nefiind necesar a se efectua modificări majore ale documentației de atribuire
4. Retransmitere documentație de atribuire în urma observațiilor/recomandărilor A.N.A.P. însoțită de documente-suport către A.N.A.P. Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice Maximum o zi lucrătoare de la data aprobării documentației de atribuire și/sau a strategiei de contractare de către C.N.A.I.R. – S.A.
5. Stabilirea termenului-limită pentru depunerea ofertelor Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice Respectarea termenelor minime impuse conform prevederilor legale în materia achizițiilor publice
6. Elaborare, aprobare și transmitere anunț de participare/anunț de participare simplificat/anunț de concurs în condițiile în care A.N.A.P. acceptă documentația de atribuire Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice Maximum o zi lucrătoare de la data publicării documentației de atribuire în SICAP
7. Publicarea anunțului de participare Anunț de participare simplificat/Anunț de concurs A.N.A.P. Conform prevederilor legale impuse A.N.A.P.ului
8. Răspunsuri la eventualele solicitări de clarificări transmise de către operatorii economici interesați să participe la procedura de achiziție publică Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice împreună cu direcția/serviciul/ compartimentul inițiator Conform prevederilor legale în materia achizițiilor publice
9. Depunerea ofertelor și deschiderea/ vizualizarea ofertelor Comisia de evaluare stabilită prin Decizia directorului general/ directorilor regionali/ executivi împreună cu persoana responsabilă cu aplicarea procedurii de atribuire din compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice Conform capitolului VI – Procesul de evaluare a ofertelor depuse

 + 
Articolul 58Pentru procedurile de achiziție publică care presupun transmiterea documentației de atribuire pentru selectare si acceptare de către A.N.A.P., anunțul de participare/anunțul de participare simplificat/anunțul de concurs va fi elaborat ulterior obținerii acceptării A.N.A.P., utilizându-se șablonul pus la dispoziție de S.I.C.A.P. + 
Articolul 59Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice are atributul stabilirii termenului-limită pentru depunerea ofertelor astfel încât acest termen să fie unul rezonabil și suficient. La stabilirea termenului-limită pentru depunerea ofertelor se vor respecta termenele minime impuse de legislația în materia achizițiilor publice (atât pentru procedurile online, cât și offline), iar anunțul de participare/anunțul de participare simplificat/anunțul de concurs va fi supus aprobării directorului general în cazul achizițiilor publice derulate la nivel de C.N.A.I.R. – S.A. – central sau de directorii generali regionali/executivi în cazul achizițiilor publice derulate la nivelul subunităților DRDP 1-7 și CESTRIN. + 
Articolul 60Anunțul de participare/Anunțul de participare simplificat/Anunțul de concurs se transmite spre publicare la A.N.A.P. numai după aprobarea acestuia de către directorul general în cazul achizițiilor publice derulate la nivel de C.N.A.I.R. – S.A. – central sau de către directorii generali regionali/executivi în cazul achizițiilor publice derulate la nivelul subunităților DRDP 1-7 și CESTRIN. + 
Articolul 61Ulterior publicării anunțului de participare/ anunțului de participare simplificat/anunțului de concurs în SICAP, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va face demersurile necesare pentru publicarea acestora împreună cu documentația de atribuire pe pagina de web a C.N.A.I.R. – S.A. + 
Articolul 62După respingerea de către A.N.A.P. a documentației de atribuire, Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va realiza, în termen de maximum o zi lucrătoare de la publicarea respingerii, analiza motivelor respingerii și, totodată, va iniția rectificarea/revizuirea documentației de atribuire și, dacă este cazul, a documentelor-suport (strategia de contractare și declarația privind persoanele ce dețin funcții de decizie în cadrul autorității contractante). + 
Articolul 63Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice împreună cu direcția/serviciul/compartimentul inițiator vor analiza motivele/recomandările/observațiile/ comentariile emise de către A.N.A.P. în cadrul respingerii documentației de atribuire și vor stabili/decide dacă acestea vor fi implementate total sau parțial. În condițiile în care este necesară rectificarea/revizuirea unor informații sau documente care aparțin direcției/serviciului/compartimentului inițiator, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice în termen de maximum două zile de la publicarea respingerii, va transmite către acesta din urmă o solicitare de rectificare/ revizuire. + 
Articolul 64Direcția/Serviciul/Compartimentul inițiator va rectifica/revizui documentele/informațiile în cauză și le va transmite către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor într-un termen rezonabil fără a se depăși termenele stabilite la art. 57 pct. 3 – capitolul V „Derularea procedurii de achiziție publică“ din tabelul de mai sus. + 
Articolul 65Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice împreună cu direcția/serviciul/compartimentul inițiator va finaliza noua documentație de atribuire astfel încât să se obțină toate aprobările de la conducătorii ierarhici superiori, inclusiv directorul general/directorii generali regionale/directorii executivi, și să fie retransmisă pentru reverificare și acceptare către A.N.A.P. + 
Articolul 66Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va finaliza și aproba noua documentație de atribuire însoțită de documentele-suport în termenele stabilite la art. 57 pct. 3 din tabelul de mai sus, și anume:a)în termen de maximum 10 zile de la data respingerii de către A.N.A.P. a documentației de atribuire în condițiile în care motivele respingerii sunt substanțiale/consistente, iar pentru retransmitere este necesar a se efectua modificări majore ale documentației de atribuire;b)în termen de maximum 5 zile de la data respingerii de către A.N.A.P. a documentației de atribuire în condițiile în care motivele respingerii sunt minore/de formă/nesubstanțiale, nefiind necesar a se efectua modificări majore ale documentației de atribuire. + 
Articolul 67Orice alte depășiri ale acestor termene, nemotivate de situații excepționale, pot atrage sancțiuni atât pentru compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor, cât și pentru direcția/serviciul/compartimentul inițiator în condițiile în care anumite informații necesare finalizării documentelor parte integrantă din documentație de atribuire, inclusiv documentele-suport, trebuie furnizate de acesta din urmă. + 
Articolul 68În perioada cuprinsă între publicarea în SICAP a anunțului de participare/anunțului de participare simplificat/anunțului de concurs și până la termenul-limită de depunere a ofertelor se va desfășura etapa de primire a solicitărilor de clarificare la documentația de atribuire și de publicare a răspunsurilor în SICAP, respectându-se atât prevederile legale în materia achizițiilor publice, cât și prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările și completările ulterioare, și Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 419/2018. + 
Articolul 69Autoritatea contractantă are obligația de a răspunde la orice clarificare solicitată, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în materia achizițiilor publice, respectându-se atât termenele stabilite prin documentația de atribuire, cât și prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările și completările ulterioare, și normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 419/2018, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 70Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va analiza și va răspunde la solicitările de clarificare ce vizează informațiile și documentele elaborate de către acesta. + 
Articolul 71Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va analiza solicitările de clarificări transmise de operatorii economici, iar în condițiile în care acestea vizează informațiile și/sau documentele elaborate de direcția/serviciul/compartimentul inițiator va solicita, pe cale oficială, acestuia transmiterea răspunsurilor. + 
Articolul 72Direcția/Serviciul/Compartimentul inițiator va transmite răspunsurile la solicitările de clarificare, având obligația de a răspunde în mod clar și complet la solicitările de clarificări, în termenul impus, răspunsuri ce vor fi centralizate și inserate în documentul intitulat „Clarificare nr. ….“ de către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice. + 
Articolul 73Dacă solicitările de clarificări din partea operatorilor economici interesați se referă la proiectul de contract/acord-cadru/contract subsecvent, acestea pot fi transmise și către alte structuri funcționale, în special cele care au formulat puncte de vedere/observații/comentarii cu privire la acestea (de exemplu: Departamentul economico-financiar, controlul financiar preventiv, Departamentul juridic sau alte departamente/servicii cărora li s-a transmis modelul de contract/acord-cadru/contract subsecvent), iar aceste structuri funcționale au obligația de a răspunde în mod clar și complet la solicitările de clarificări, în termenul impus. + 
Articolul 74Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va publica în SICAP răspunsurile la solicitările de clarificare și, dacă este cazul, va publica erate de modificare/completare a anunțurilor de participare/anunțurilor de participare simplificate/anunțurilor de concurs, precum și documente suplimentare care completează sau lămuresc/clarifică documentația de atribuire. + 
Articolul 75În termen de o zi lucrătoare de la emiterea deciziei de nominalizare a Comisiei de evaluare sau până cel târziu în ziua depunerii ofertelor, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor va aduce la cunoștința membrilor comisiei de evaluare decizia directorului general/directorului general regional/directorului executiv de nominalizare a acestora în cadrul Comisiei de evaluare și le va pune la dispoziție o copie a deciziei. + 
Articolul 76Totodată, până la data-limită pentru depunerea ofertelor, Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor va organiza o ședință pregătitoare cu membrii Comisiei de evaluare în cadrul căreia va informa Comisia de evaluare și persoana responsabilă cu aplicarea procedurii despre sarcinile și atribuțiile acestora pe parcursul evaluării ofertelor, menționând și principalii pași procedurali pe care Comisia de evaluare trebuie să îi parcurgă pentru atribuirea procedurii. + 
Articolul 77După împlinirea termenului-limită de depunere a ofertelor Comisia de evaluare va elabora procesul-verbal de vizualizare/deschidere a ofertelor în care sunt consemnate ofertele depuse, denumirea ofertanților, precum și elementele/documentele principale ale ofertelor și totodată va verifica respectarea obligațiilor legale privind prezentarea și constituirea instrumentului de garantare (garanțiile de participare).
 + 
Capitolul VI Procesul de evaluare a ofertelor depuse + 
Articolul 78Procesul de evaluare a ofertelor depuse se va realiza conform tabelului, astfel:

Nr. crt. Etapa Responsabil Termen
1. Verificarea instrumentelor de garantare și clarificarea eventualelor neconcordanțe cu privire la îndeplinirea condițiilor de formă, inclusiv cele privind cuantumul și valabilitatea garanțiilor de participare Solicitările de clarificări și analiza răspunsurilor la acestea Comisia de evaluare a) Maximum o zi lucrătoare de la data-limită de depunere a ofertelor pentru solicitarea eventualelor clarificări b) Maximum două zile lucrătoare de la primirea răspunsurilor din partea ofertanților pentru analiza acestora și finalizarea etapei
2. Verificarea modului de îndeplinire a criteriilor/cerințelor de calificare/selecție prin analizarea conținutului documentului unic de achiziție european (DUAE), inclusiv solicitările de clarificări și analiza răspunsurilor la acestea Comisia de evaluare a) Maximum 60 zile (inclusiv aprobarea raportului procedurii de atribuire) de la data de finalizare a etapei de la punctul 1 pentru procedurile de achiziție cu o valoare estimată mai mică decât pragurile prevăzute la art. 7 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare b) Maximum 120 zile pentru licitația deschisă (inclusiv aprobarea raportului procedurii de atribuire) sau maximum 150 zile pentru licitația restrânsă (inclusiv aprobarea raportului procedurii de atribuire) de la data de finalizare a etapei de la punctul 1 pentru procedurile de achiziție cu o valoare estimată egală sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 7 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare Termenele de la punctele a) și b) de mai sus se pot prelungi numai în condițiile apariției a cel puțin uneia dintre situațiile excepționale menționate mai jos
3. Verificarea conformității propunerilor tehnice cu prevederile caietului de sarcini/cerințelor beneficiarului/documentației descriptive/documentației tehnice și evaluarea propunerilor tehnice în conformitate cu criteriul de atribuire Dacă este cazul, acordarea punctajelor pentru factorii de evaluare privind componenta tehnică conform algoritmului de calcul stabilit în documentația de atribuire Solicitările de clarificări și analiza răspunsurilor la acestea
4. Verificarea propunerilor financiare, inclusiv verificarea conformității cu propunerile tehnice, verificarea aritmetică a acestora, verificarea încadrării în fondurile ce pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului și, dacă este cazul, verificarea încadrării în prevederile art. 210 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare (preț aparent neobișnuit de scăzut) Dacă este cazul, acordarea punctajelor pentru factorii de evaluare privind componenta financiară conform algoritmului de calcul stabilit în documentația de atribuire Solicitările de clarificări și analiza răspunsurilor la acestea Stabilirea punctajelor finale și a clasamentului final pentru ofertele admisibile
5 Solicitarea ofertantului clasat pe primul loc conform clasamentului stabilit la punctul 4, a documentelor justificative actualizate prin care acesta demonstrează îndeplinirea criteriilor/cerințelor de calificare/selecție în conformitate cu informațiile cuprinse în DUAE. Solicitările de clarificări și analiza răspunsurilor la acestea
6. Declararea ofertantului câștigător sau a anulării procedurii de achiziție publică în condițiile în care nicio ofertă nu este admisibilă
7 Elaborarea raportului procedurii de atribuire și transmiterea acestuia, dacă este cazul, către ANAP în vederea înscrierii opiniei privind legalitatea derulării procesului de achiziție publică Aprobarea raportului procedurii de atribuire de către directorul general/directorul regional/directorul executiv

 + 
Articolul 79Termenele menționate la punctele 2-7 din tabelul de mai sus pot fi depășite doar cu aprobarea de către directorul general în cazul achizițiilor publice derulate la nivel de C.N.A.I.R. – central sau directoriilor generali regionali/executivi în cazul achizițiilor publice derulate la nivelul subunităților DRDP 1-7 și CESTRIN a deciziei de prelungire. Termenele pot fi depășite doar în următoarele situații excepționale:a)depunerea unor contestații care vizează documentele emise în timpul perioadei de evaluare și care împiedică în mod obiectiv continuarea procesului de evaluare;b)decizii ale CNSC/instanței de judecată care obligă comisia de evaluare la reevaluarea unei/unor oferte;c)necesitatea solicitării unor clarificări suplimentare ofertanților;d)necesitatea solicitării unor puncte de vedere de specialitate cu privire la diverse spețe întâlnite în timpul procesului de evaluare;e)necesitatea solicitării unor documente-suport în cadrul C.N.A.I.R. – S.A. (inclusiv DRDP 1-7 și CESTRIN) sau altor autorități contractante, cu scopul obținerii unor informații relevante cu privire la elementele din cadrul ofertelor analizate;f)numărul foarte ridicat de oferte depuse în cadrul procedurii de atribuire. + 
Articolul 80Comisia de evaluare își desfășoară activitatea cu respectarea termenelor din prezentul ordin începând cu momentul expirării termenului-limită pentru depunerea ofertelor și își va finaliza activitatea la momentul aprobării de către directorul general/general regional/executiv a raportului procedurii de atribuire și a transmiterii acestuia (însoțit de toate documentele elaborate/primite pe parcursul procesului de evaluare) către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice. + 
Articolul 81Activitatea Comisiei de evaluare se va relua în maximum o zi lucrătoare de la momentul intrării în posesia motivării/deciziei, în situația în care organismele abilitate pentru soluționarea contestațiilor (CNSC, tribunal, curtea de apel, Înalta Curte de Casație și Justiție) dispun/decid/ hotărăsc reevaluarea ofertelor. + 
Articolul 82Pe parcursul procesului de evaluare, precum și ulterior aprobării raportului de atribuire și până la soluționarea tuturor contestațiilor (inclusiv a tuturor căilor de atac) privind deciziile adoptate pe parcursul procesului de evaluare, comisia de evaluare, la solicitarea expresă a compartimentului intern specializat în domeniul achizițiilor publice, va elabora și transmite punctele de vedere cu privire la aspectele contestate. Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va analiza aceste puncte de vedere, le va completa/ modifică/îmbunătăți dacă este cazul și le va transmite ofertanților și organismelor abilitate pentru soluționarea contestațiilor și/sau, dacă este cazul, departamentelor juridice din cadrul autorității contractante în vederea redactării întâmpinărilor/plângerilor. + 
Articolul 83Modul de lucru al comisiei de evaluare se va desfășura în conformitate cu etapele mai sus menționate și cu respectarea prevederilor art. 126-131 din Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 84Atribuțiile și responsabilitățile/răspunderile comisiei de evaluare sunt cele specificate la art. 126-141 din Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, precum și cele stabilite prin decizia directorului general/general regional/executiv. + 
Articolul 85În activitatea sa, comisia de evaluare va respecta deciziile și normele interne ale C.N.A.I.R. – S.A. care reglementează activitatea comisiilor de evaluare. + 
Articolul 86Pe parcursul procesului de evaluare și la ședințele comisiei de evaluare pot participa și observatori din partea A.N.A.P. pentru verificarea legalității procesului de achiziție publică, în condițiile în care aceștia au fost desemnați.
 + 
Capitolul VIIComunicarea rezultatului procedurii de achiziție publică + 
Articolul 87Ulterior aprobării raportului procedurii de atribuire, compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice va elabora și transmite comunicările rezultatului procedurii pentru fiecare ofertant participant la procedura de achiziție publică, inclusiv, dacă este cazul, motivele care stau la baza deciziei de anulare a procedurii. + 
Articolul 88Comunicările de rezultat vor fi transmise de către compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice, în termenul maximum de 3 zile de la data aprobării raportului procedurii de achiziție publică de către directorul general/general regional/executiv. + 
Articolul 89Modul de elaborare și conținutul comunicărilor rezultatului procedurii sunt reglementate de prevederile art. 215 din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 90Orice alte depășiri ale acestui termen vor atrage sancțiuni pentru Compartimentul intern specializat în domeniul achizițiilor publice din cadrul C.N.A.I.R. – S.A
 + 
Capitolul VIIIDesfășurarea activității de control ex-ante al procesului de evaluare a ofertelor și de atribuire a contractului din partea reprezentaților Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (A.N.A.P.) + 
Articolul 91În aplicarea prevederilor art. 10 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările și completările ulterioare, la solicitarea justificată a Comisiei de evaluare și cu avizul președintelui Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, verificatorii ex-ante desemnați în cadrul procedurilor de atribuire selectate vor participa la discutarea anumitor aspecte punctuale aferente deciziilor luate de către comisiile de evaluare și pe parcursul derulării fiecărei faze a procesului de evaluare, așa cum sunt acestea menționate la art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 92În sensul prevederilor art. 9 alin. (3) și ale art. 10 alin. (1) și (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 419/2018, concluziile comisiilor de evaluare pentru fiecare fază a procesului de evaluare se referă și la acele aspecte decizionale intermediare privind analiza ofertelor, aspecte decizionale care pot influența modul de finalizare a fiecărei faze a procesului de evaluare prevăzute la art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2017, cu modificările și completările ulterioare, în privința admiterii/ respingerii ofertanților.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x