NORME din 30 mai 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA PENTRU SUPRAVEGHEREA PUBLICA A ACTIVITATII DE AUDIT STATUTAR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 520 din 26 iunie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 30/05/2019
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 356 19/08/2022





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 383 din 30 mai 2019, publicat în Monitorul Oficial nr. 520 din 20 iunie 2019.
 + 
Articolul 1(1)Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar, denumită în continuare ASPAAS, este autoritatea competentă în domeniul supravegherii în interes public a auditului statutar, potrivit prevederilor art. 2 pct. 6 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative, și autoritatea competentă responsabilă pentru autorizarea auditorilor financiari și a firmelor de audit, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din actul normativ menționat. (2)ASPAAS este autoritatea competentă responsabilă cu întocmirea, actualizarea și publicarea Registrului public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit, denumit în continuare Registrul public electronic sau RPE, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (1) din Legea nr. 162/2017.(3)Înregistrarea în RPE conferă auditorilor financiari și firmelor de audit dreptul de a exercita activitatea de audit financiar. + 
Articolul 2(1)Exercitarea activității de audit financiar este condiționată de obținerea vizei anuale eliberate de către autoritatea competentă ASPAAS, fiind interzisă exercitarea activității de audit financiar fără a deține această viză sau în baza unei alte vize decât a celei reglementate de către autoritatea competentă ASPAAS.(2)Exercitarea activității de audit financiar fără viza anuală emisă de ASPAAS atrage răspunderea contravențională în conformitate cu prevederile art. 44 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 162/2017 și se sancționează în conformitate cu prevederile art. 44 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 162/2017.(3)Viza anuală se eliberează, la cerere (anexa nr. 1a), în condițiile prezentelor norme, pentru auditorii financiari înregistrați în RPE ca auditori activi. (4)Viza anuală se eliberează, la cerere (anexa nr. 1b), în condițiile prezentelor norme, pentru firmele de audit înregistrate în RPE.(5)Abrogat.(la 05-05-2021,
Alineatul (5) din Articolul 2 a fost abrogat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 137 din 20 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 05 mai 2021
)
(6)Abrogat.(la 05-05-2021,
Alineatul (6) din Articolul 2 a fost abrogat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 137 din 20 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 05 mai 2021
)
 + 
Articolul 3Viza anuală obținută în anul curent este valabilă până la data de 30 iunie a anului următor sau până la anularea acesteia de către ASPAAS. + 
Articolul 3^1Prin excepție de la termenul prevăzut de art. 3, pentru anul 2020 termenul de 30 iunie pentru valabilitatea e-vizelor emise se prelungește până la data de 31 iulie 2020.(la 05-05-2020,
Actul a fost completat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 224 din 28 aprilie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 05 mai 2020
)
 + 
Articolul 4(1)Viza anuală se eliberează sub formă de viză electronică, denumită în continuare e-viză anuală. (2)Auditorul financiar, respectiv firma de audit poate descărca e-viza anuală (anexa nr. 2a, respectiv anexa nr. 2b) de pe platforma online de raportare anuală (platforma online), pusă la dispoziție de către ASPAAS la adresa: www.raportare.aspaas.gov.ro.
 + 
Articolul 5E-viza anuală se identifică printr-o serie de identificare unică ce poate fi verificată în RPE disponibil pe site-ul ASPAAS. + 
Articolul 6În vederea eliberării e-vizei anuale auditorii financiari vor pune la dispoziția ASPAAS, prin intermediul platformei, în format electronic, o fotografie actuală de tip carte de identitate (3 cm/4 cm).  + 
Articolul 7(1)E-viza anuală este utilizată de către auditorii financiari pentru a se legitima pe perioada de valabilitate a acesteia și constituie dovada înregistrării în RPE și confirmarea faptului că aceștia pot exercita activitatea de audit financiar. (2)E-viza anuală este utilizată de către firmele de audit ca dovadă a înregistrării în RPE și confirmării faptului că acestea pot exercita activitatea de audit financiar.
 + 
Articolul 8(1)E-viza anuală acordă auditorilor financiari, respectiv firmelor de audit dreptul de a utiliza parafa profesională în formatul stabilit de ASPAAS, prevăzut în anexa nr. 3.(2)Parafa profesională prevăzută la alin. (1) se aplică pe rapoartele de audit financiar emise după data intrării în vigoare a prezentelor norme, iar pe rapoartele de audit statutar se aplică exclusiv această parafă. (3)Parafa profesională a firmei de audit se aplică întotdeauna împreună cu parafa auditorului financiar care efectuează auditul în numele firmei de audit și care a fost declarat la ASPAAS ca partener-cheie. + 
Articolul 9Parafa profesională prevăzută la art. 8 alin. (1) nu se înstrăinează, nu se împrumută altor membri ai profesiei sau altor colaboratori și se folosește doar în scopul exercitării dreptului de semnătură.  + 
Articolul 10(1)E-viza anuală pentru exercitarea activității de audit financiar se acordă auditorilor financiari care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:a)respectarea condițiilor de autorizare în vigoare la momentul obținerii autorizării, precum și a celor de înregistrare în Registrul public electronic al auditorilor financiari și firmelor de audit, aplicabile la momentul înregistrării;b)respectarea criteriilor de bună reputație și depunerea pe platformă a declarației privind respectarea criteriilor de bună reputație, semnată olograf sau cu semnătura electronică calificată, conform modelului din anexa la Normele privind buna reputație a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari și a firmelor de audit, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 89/2018, cu modificările ulterioare;c)efectuarea formării profesionale conform reglementărilor ASPAAS și depunerea pe platforma online a declarației anuale privind îndeplinirea obligației de formare profesională continuă, semnată olograf sau cu semnătura electronică calificată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Normele privind formarea profesională continuă a auditorilor financiari, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 90/2018, cu modificările și completările ulterioare;d)depunerea pe platforma online a raportului anual de activitate, completat la toate rubricile obligatorii, în formatul aprobat de președintele ASPAAS;e)depunerea pe platforma online a declarației pe propria răspundere, semnată olograf sau cu semnătura electronică calificată, prin care se asumă cunoașterea și îndeplinirea condițiilor de obținere a e-vizei conform prezentelor norme (anexa nr. 4);f)îndeplinirea tuturor obligațiilor față de autoritatea competentă ASPAAS.(la 23-09-2021,
Alineatul (1) din Articolul 10 a fost modificat de Punctul 1, Articolul III din ORDINUL nr. 610 din 17 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 912 din 23 septembrie 2021
)
(2)Auditorul financiar are obligația notificării ASPAAS în cazul neîndeplinirii condițiilor de la alin. (1), în termen de 30 de zile de la neîndeplinirea unei condiții.(3)Prin excepție de la prevederile alin. (1), auditorii financiari înregistrați în RPE ca auditori activi pe parcursul anului curent pot solicita e-viza anuală pentru exercitarea activității de audit financiar numai dacă sunt îndeplinite cumulativ condițiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) și e).
 + 
Articolul 11(1)E-viza anuală pentru exercitarea activității de audit financiar se acordă firmelor de audit care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:a)îndeplinirea condițiilor legale de autorizare prevăzute la art. 3 alin. (5) lit. b)-d) din Legea nr. 162/2017, cu modificările ulterioare, și depunerea pe platforma online a declarației pe propria răspundere a reprezentantului legal, auditor financiar, semnată olograf sau cu semnătura electronică calificată, prin care se asumă cunoașterea și îndeplinirea condițiilor de obținere a e-vizei, stabilite prin prezentele norme (anexa nr. 5);b)prin excepție de la prevederile lit. a), în cazul în care firma de audit nu mai îndeplinește condițiile de autorizare impuse la art. 3 alin. (5) lit. b)-d) din Legea nr. 162/2017, cu modificările ulterioare, reprezentantul legal/auditorul financiar depune, în cel mult 3 luni de la data încetării îndeplinirii condiției, declarația pe propria răspundere, semnată olograf sau cu semnătura electronică calificată, din care rezultă condiția/condițiile care nu mai este/sunt îndeplinită/îndeplinite, precum și angajamentul remedierii situației în termenul stabilit de art. 6 alin. (4) din Legea nr. 162/2017, cu modificările ulterioare (anexa nr. 6);c)respectarea criteriilor de bună reputație și depunerea pe platforma online a declarației privind respectarea criteriilor de bună reputație, semnată olograf sau cu semnătura electronică calificată, conform modelului prevăzut în anexa la Normele privind buna reputație a stagiarilor în activitatea de audit financiar, a auditorilor financiari și a firmelor de audit, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 89/2018, cu modificările ulterioare;d)depunerea pe platforma online a raportului anual de activitate, completat la toate rubricile obligatorii, în formatul aprobat de președintele ASPAAS;e)îndeplinirea tuturor obligațiilor față de autoritatea competentă ASPAAS;f)cel puțin un auditor financiar dintre cei care efectuează auditul în numele firmei de audit, declarat la ASPAAS ca partener-cheie, trebuie să fie autorizat ca auditor financiar în România și să dețină e-viza aferentă anului pentru care firma de audit solicită e-viza.(la 23-09-2021,
Alineatul (1) din Articolul 11 a fost modificat de Punctul 2, Articolul III din ORDINUL nr. 610 din 17 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 912 din 23 septembrie 2021
)
(2)Firma de audit prin auditorul financiar, reprezentantul legal al acesteia, are obligația notificării ASPAAS în cazul neîndeplinirii condițiilor de la alin. (1).(3)Prin excepție de la prevederile alin. (1), firma de audit înregistrată în RPE pe parcursul anului curent poate solicita, prin auditorul financiar, reprezentantul legal, e-viza anuală pentru exercitarea activității de audit financiar numai dacă sunt îndeplinite cumulativ condițiile prevăzute la alin. (1) lit. a), c) și f).
 + 
Articolul 12(1)Toți auditorii financiari care în anul anterior celui în care se face raportarea au avut statutul de auditor activ, respectiv toate firmele de audit au obligația depunerii raportului anual de activitate prevăzut la art. 11 alin. (1) lit. d) pe platforma online în vederea obținerii e-vizei anuale până la data de 15 mai a fiecărui an.(2)Prin excepție de la termenul instituit la alin. (1), auditorii financiari înregistrați în RPE ca auditori activi pe parcursul anului curent și firmele de audit înregistrate în RPE pe parcursul anului curent au obligația depunerii documentației pe platforma online, în vederea obținerii e-vizei anuale, în termen de 60 de zile de la data înregistrării în RPE.(3)Auditorii financiari sau firmele de audit cărora le încetează suspendarea exercitării activității în anul curent au obligația depunerii documentației pe platforma online, în vederea obținerii e-vizei anuale, în termen de 30 de zile de la data încetării suspendării.(4)În baza unei solicitări scrise, ASPAAS poate acorda derogări de la termenul instituit la alin. (1) auditorilor financiari/ reprezentanților legali ai firmelor de audit care se află în una dintre următoarele situații, dovedite cu documente justificative:a)incapacitate temporară de muncă, pe caz de boală, pentru o perioadă mai mare de 14 zile, conform recomandărilor cadrelor medicale de specialitate;b)alte situații temeinic justificate care conduc la imposibilitatea depunerii documentației pe platforma online, în vederea obținerii e-vizei anuale, în termenul prevăzut la alin. (1).(5)În urma verificării efectuate, personalul BRAIFC întocmește un raport care se înaintează președintelui ASPAAS, cu propunerea de aprobare sau de respingere a solicitării. Rezultatul se comunică prin e-mail auditorului financiar/reprezentantului legal al firmei de audit.(6)Auditorii financiari și/sau reprezentanții firmelor de audit cărora le-au fost aprobate solicitările, în conformitate cu alin. (5), au obligația depunerii raportului anual de activitate pe platforma online, în vederea obținerii e-vizei anuale, în termen de maximum 30 de zile de la data încetării cauzei pentru care s-a solicitat derogarea.(7)Auditorii financiari care în anul anterior celui în care se face raportarea au avut statutul de auditor financiar nonactiv au obligația depunerii pe platforma online, până la data de 15 mai a fiecărui an, a documentului justificativ care atestă situația de incompatibilitate.(la 23-09-2021,
Articolul 12 a fost modificat de Punctul 3, Articolul III din ORDINUL nr. 610 din 17 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 912 din 23 septembrie 2021
)
 + 
Articolul 13(1)Personalul Biroului de reglementare, autorizare, înregistrare și formare continuă, denumit în continuare BRAIFC, verifică documentația depusă pe platforma online de către auditorii financiari, respectiv firmele de audit, în vederea justificării de către aceștia a îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. 10, respectiv art. 11, în scopul obținerii e-vizei anuale. Verificarea documentației vizează completitudinea și conformitatea documentelor, a datelor și informațiilor raportate la cerințele privind obligațiile de raportare stabilite prin reglementările ASPAAS, asumarea de către auditorii financiari și firmele de audit a îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. 10, respectiv art. 11, precum și încadrarea în termenele stabilite prin prezentele norme.(2)Verificarea prevăzută la alin. (1) poate fi efectuată și de către persoane din alte structuri funcționale ale ASPAAS, desemnate prin decizie a președintelui ASPAAS.(3)Personalul ASPAAS prevăzut la alin. (1) și (2), în urma verificării efectuate, în conformitate cu prevederile alin. (1), validează documentația completă și conformă depusă pe platforma online și procedează la acordarea e-vizei anuale pentru auditorul financiar, respectiv firma de audit.(4)În cazul în care, în urma verificării efectuate în conformitate cu prevederile alin. (1), personalul ASPAAS prevăzut la alin. (1) și (2) constată că documentația depusă pe platforma online nu respectă cerințele stabilite la alin. (1), returnează raportul și informează titularul documentației în acest sens, motivând neacordarea e-vizei anuale pentru auditorul financiar, respectiv firma de audit.(5)În cazul în care, în urma verificării efectuate, personalul ASPAAS constată că a fost depășit termenul de depunere a raportului anual de activitate prevăzut la art. 12 alin. (1), se vor aplica prevederile art. 18.(6)În situația prevăzută la alin. (5), prin excepție de la alin. (8), personalul ASPAAS validează documentația completă și conformă depusă pe platforma online, acordă e-viza anuală și sesizează Comisia de disciplină a ASPAAS în vederea demarării procedurii administrative.(la 15-12-2021,
Alineatul (6) din Articolul 13 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 709 din 14 decembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1190 din 15 decembrie 2021
)
(7)Acordarea vizei anuale de exercitare a activității de audit financiar se concretizează prin emiterea e-vizei care va avea o serie de identificare unică.(8)ASPAAS emite e-viza anuală, de regulă, în termen de 45 de zile de la depunerea documentației complete și conforme pe platforma online.(9)ASPAAS poate emite e-viza anuală pentru o firmă de audit numai după emiterea e-vizei pentru cel puțin un auditor financiar dintre cei care efectuează auditul în numele firmei de audit, declarat la ASPAAS ca partener-cheie.(10)E-viza anuală a firmei de audit este valabilă doar dacă este însoțită de e-viza partenerului-cheie declarat la ASPAAS.(11)Verificarea prevăzută la alin. (1) nu exclude dreptul ASPAAS de a efectua verificări privind corectitudinea documentelor, datelor și informațiilor raportate în conformitate cu situația reală, precum și de a utiliza rezultatele acestei verificări în decizia de acordare/neacordare a e-vizei anuale, de către personalul prevăzut la alin. (1) și (2).(la 23-09-2021,
Articolul 13 a fost modificat de Punctul 4, Articolul III din ORDINUL nr. 610 din 17 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 912 din 23 septembrie 2021
)
 + 
Articolul 14Activitatea de audit financiar se poate desfășura de către auditorii financiari, respectiv firmele de audit, doar în perioada de valabilitate a e-vizei anuale emise de către autoritatea competentă, ASPAAS, în conformitate cu prezentele norme. + 
Articolul 15Abrogat.(la 05-05-2021,
Articolul 15 a fost abrogat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 137 din 20 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 05 mai 2021
)
 + 
Articolul 16Auditorii financiari/Firmele de audit nu sunt exonerați/exonerate de îndeplinirea obligațiilor prevăzute de lege și reglementările ASPAAS pentru perioada în care aceștia/acestea nu au obținut e-viza anuală. + 
Articolul 17(1)Prin excepție de la prevederile art. 16, pentru anul 2019, până la emiterea e-vizei prin intermediul platformei online de raportare, complet funcțională, pusă la dispoziție de ASPAAS, auditorii financiari/firmele de audit exercită activitatea de audit financiar în baza vizei anuale cu caracter temporar emise de ASPAAS. (2)Viza anuală cu caracter temporar conferă auditorilor financiari, respectiv firmelor de audit aceleași drepturi ca e-viza anuală, inclusiv dreptul de a utiliza parafa profesională, al cărei format este prevăzut în anexa nr. 3.(3)Auditorii financiari/Firmele de audit nu sunt exonerați/exonerate de îndeplinirea obligațiilor prevăzute de lege și reglementările ASPAAS pentru perioada în care aceștia/acestea nu au obținut viza anuală cu caracter temporar, ca urmare a nesolicitării sau a neîndeplinirii condițiilor de acordare a acesteia.(4)Auditorii financiari, respectiv firmele de audit care au solicitat și au obținut viza anuală cu caracter temporar pentru anul 2019 au obligația depunerii pe platforma online a documentației stabilite prin prezentele norme în vederea obținerii e-vizei anuale, inclusiv a raportului anual de activitate aferent anului calendaristic 2018, completat la toate rubricile obligatorii, în termen de 30 de zile (informațiile sintetice), de la data punerii la dispoziție de către ASPAAS a platformei online, respectiv data de 15 octombrie (informațiile detaliate). Lansarea platformei a fost anunțată pe site-ul ASPAAS la data de 2 august 2019.(la 26-09-2019,
Alineatul (4) din Articolul 17 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 561 din 19 septembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 782 din 26 septembrie 2019
)
(5)Prin excepție de la termenul prevăzut la art. 12 alin. (1), pentru anul 2019 depunerea documentației pe platforma online în vederea obținerii e-vizei anuale de către toți auditorii financiari activi, respectiv toate firmele de audit, se realizează în termen de 30 de zile (informațiile sintetice) de la data punerii la dispoziție de către ASPAAS a platformei online, respectiv data de 15 octombrie (informațiile detaliate). Lansarea platformei a fost anunțată pe site-ul ASPAAS la data de 2 august 2019.(la 26-09-2019,
Alineatul (5) din Articolul 17 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 561 din 19 septembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 782 din 26 septembrie 2019
)
(6)Valabilitatea vizei anuale cu caracter temporar emise de ASPAAS în anul 2019 se prelungește până la data emiterii de către ASPAAS a e-vizei, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2019. Conform condițiilor asumate la momentul acordării, auditorul financiar/firma de audit își asumă faptul că neîndeplinirea obligațiilor prevăzute la alin. (4) atrage desființarea retroactivă, prin îndeplinirea condiției rezolutorii sub care a fost eliberată de către ASPAAS, a vizei anuale cu caracter temporar de la momentul emiterii, auditorul financiar asumându-și consecințele legale ale desfășurării activității de audit financiar fără viză.(la 26-11-2019,
Alineatul (6) din Articolul 17 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 623 din 21 noiembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 946 din 26 noiembrie 2019
)
(7)Prin excepție de la prevederile art. 15 lit. d), pentru anul 2019, personalul BRAIFC va elabora și înainta președintelui ASPAAS raportul până la data de 30 ianuarie 2020.(la 26-11-2019,
Alineatul (7) din Articolul 17 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 623 din 21 noiembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 946 din 26 noiembrie 2019
)
(8)Începând cu lansarea platformei online, eliberarea vizelor anuale cu caracter temporar încetează.
 + 
Articolul 18Nerespectarea prevederilor prezentelor norme atrage răspunderea administrativă, respectiv contravențională, după caz. + 
Articolul 19Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme. + 
Anexa nr. 1ala norme
CERERE
de eliberare a vizei anuale electronice pentru exercitarea activității de audit financiar de către auditorul financiar
Subsemnatul/Subsemnata, …………….., cu domiciliul în localitatea ………………………, str. ……………………. nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. …, județul/sectorul ………………………, născut(ă) la data de ………………. în localitatea ……………………, județul/sectorul ………………, legitimat(ă) cu buletinul/cartea de identitate/pașaportul seria ……. nr. ………, eliberat(ă) de …………………. la data de ……………., cod numeric personal (CNP) ………………………., în calitate de auditor financiar autorizat în ………………….., Autorizația nr. ………….., îndeplinind cumulativ condițiile prevăzute la art. 10 din Normele privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea activității de audit financiar, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 383/2019, cu modificările și completările ulterioare, solicit eliberarea de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS) a vizei anuale electronice (e-viza) necesare pentru exercitarea activității de audit financiar.Adresă de e-mail ………………….Telefon ……………………………..Subsemnatul, ………………………., declar pe propria răspundere și cunoscând sancțiunile prevăzute de legea penală pentru falsul în declarații că informațiile furnizate sunt corecte și complete și că sunt de acord cu stocarea, utilizarea și prelucrarea de către ASPAAS a datelor cu caracter personal, în condițiile prevăzute de Regulamentul general privind protecția datelor, în exercitarea atribuțiilor legale.
Data
………
Auditor financiar ……………….
Nr. din Registrul public electronic ……………….
Semnătura ………………… (la 05-05-2021,
Anexa nr. 1a a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 137 din 20 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 05 mai 2021
)
 + 
Anexa nr. 1bla norme
CERERE
de eliberare a vizei anuale electronice pentru exercitarea activității de audit financiar de către firma de audit
Subsemnatul/Subsemnata, ………………………., cu sediul profesional în localitatea ……………….., str. ……………………… nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. …., județul/sectorul …………., legitimat(ă) cu buletinul/cartea de identitate/pașaportul seria ……. nr. ……….., eliberat(ă) de …………………. la data de ……………….., cod numeric personal (CNP) ………………………………….., auditor financiar autorizat, înregistrat în Registrul public electronic (RPE) cu numărul ……………….., reprezentant legal (administrator, acționar unic, acționar majoritar, persoană împuternicită) al firmei de audit ………………………., înregistrată în Registrul public electronic cu numărul ……………., CUI ……………., având în vedere îndeplinirea de către firma de audit a condițiilor cumulative prevăzute la art. 11 din Normele privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea activității de audit financiar, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 383/2019, cu modificările și completările ulterioare, solicit eliberarea de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS) a vizei anuale electronice (e-viza) pentru exercitarea activității de audit financiar.Auditorii financiari care efectuează auditul în numele firmei de audit, declarați la ASPAAS ca parteneri-cheie (numele, prenumele și nr. de înregistrare în RPE), sunt următorii: …………………………………….Adresă de e-mail ………………..Telefon ……………………..Subsemnatul, ……………………….., declar pe propria răspundere și cunoscând sancțiunile prevăzute de legea penală pentru falsul în declarații că informațiile furnizate sunt corecte și complete și că sunt de acord cu stocarea, utilizarea și prelucrarea de către ASPAAS a datelor cu caracter personal, în condițiile prevăzute de Regulamentul general privind protecția datelor, în exercitarea atribuțiilor legale.Firma de audit ……………………………………………..Nr. din Registrul public electronic ……………………Reprezentant legal, auditor financiar ………………..Nr. din Registrul public electronic …………………..Semnătura …………………………Data …………………..(la 05-05-2021,
Anexa nr. 1b a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 137 din 20 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 05 mai 2021
)
 + 
Anexa nr. 2ala norme
Viza anuală electronică pentru auditorii financiari
 + 
Anexa nr. 2bla norme
Viza anuală electronică pentru firmele de audit
 + 
Anexa nr. 3la norme
Parafa profesională
Specificații: Dimensiune casetă: 57 x 21 mmFont: Calibri 8.5 pt, bold
 + 
Anexa nr. 4la norme
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
privind cunoașterea și îndeplinirea condițiilor pentru obținerea vizei anuale
pentru exercitarea activității de audit financiar de către auditorul financiar
Subsemnatul/Subsemnata, ……………………., cu sediul profesional în localitatea …………….., str. ……………… nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. …., județul/sectorul …………………., legitimat(ă) cu buletinul/cartea de identitate/pașaportul seria ……. nr. ……….., eliberat(ă) de …………….. la data de …………….., cod numeric personal (CNP) ………………., auditor financiar autorizat, înregistrat în Registrul public electronic (RPE) cu numărul ………………….., în scopul acordării de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar – ASPAAS a e-vizei anuale pentru exercitarea activității de audit financiar, declar pe propria răspundere, cunoscând sancțiunile prevăzute de legea penală pentru falsul în declarații, că am cunoștință de condițiile de obținere a vizei prevăzute de Normele privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea activității de audit financiar, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 383/2019, condiții pe care le îndeplinesc și pot să desfășor activitatea de audit financiar în condiții de legalitate.Subsemnatul, ……………………., declar pe propria răspundere și cunoscând sancțiunile prevăzute de legea penală pentru falsul în declarații că informațiile furnizate sunt corecte și complete și că sunt de acord cu stocarea, utilizarea și prelucrarea de către ASPAAS a datelor cu caracter personal, în condițiile prevăzute de Regulamentul general privind protecția datelor, în exercitarea atribuțiilor legale.
Auditor financiar …………………
Nr. din RPE …………………
Semnătura ………………….
Data …………………
 + 
Anexa nr. 5la norme
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
privind cunoașterea și îndeplinirea condițiilor pentru obținerea vizei anuale pentru
exercitarea activității de audit financiar de către firma de audit, inclusiv îndeplinirea condițiilor de autorizare
prevăzute de Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și
al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative
Subsemnatul/Subsemnata, ………………….., cu sediul profesional în localitatea …………………, str. ……………. nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. …., județul/sectorul ………………., legitimat(ă) cu buletinul/cartea de identitate/pașaportul seria …… nr. …………, eliberat(ă) de …………… la data de ………………, cod numeric personal (CNP) ……………………….., auditor financiar autorizat și înregistrat în Registrul public electronic (RPE) cu numărul ………………………, reprezentant legal ……………………. (administrator, acționar unic, acționar majoritar, persoană împuternicită) al firmei de audit ………………….., înregistratăîn Registrul public electronic cu numărul ……………….., CUI ……………………, în scopul acordării de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar – ASPAAS a vizei anuale pentru exercitarea activității de audit financiar, declar pe propria răspundere, cunoscând sancțiunile prevăzute de legea penală pentru falsul în declarații, că am cunoștință de condițiile de obținere a vizei prevăzute de Normele privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea activității de audit financiar, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 383/2019, inclusiv cele prevăzute de art. 3 alin. (5) lit. b)-d) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative, condiții pe care firma de audit ……………………….. le îndeplinește și poate să desfășoare activitatea de audit financiar în condiții de legalitate.Subsemnatul, …………………, declar pe propria răspundere și cunoscând sancțiunile prevăzute de legea penală pentru falsul în declarații că informațiile furnizate sunt corecte și complete și că sunt de acord cu stocarea, utilizarea și prelucrarea de către ASPAAS a datelor cu caracter personal, în condițiile prevăzute de Regulamentul general privind protecția datelor, în exercitarea atribuțiilor legale.Datele de contact ale firmei de audit pe care o reprezint sunt următoarele: telefon fix/mobil: ………….., fax: ……………, adresă de e-mail: ……………….., adresa de website (dacă este cazul): ………………………….., adresa de corespondență (alta decât sediul social, dacă este cazul): localitatea ………………., str. …………………… nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. …., județul/sectorul ……………, persoană de contact: ………………………….
Firma de audit ……………………….
Nr. din RPE
Reprezentant legal, auditor financiar ……………………
Nr. din RPE
Semnătură …………………….
Data ………………..
 + 
Anexa nr. 6la norme
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
privind remedierea situației care a condus la neîndeplinirea condițiilor de autorizare
prevăzute de Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și
al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative
Subsemnatul/Subsemnata, ……………….., cu sediul profesional în localitatea ………………, str. ……………… nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. …., județul/sectorul …………….., legitimat(ă) cu buletinul/cartea de identitate/pașaportul seria ……. nr. ……….., eliberat(ă) de …………………. la data de ……………….., cod numeric personal (CNP) ……………………., auditor financiar autorizat, înregistrat în Registrul public electronic (RPE) cu numărul ………………………., reprezentant legal ……………………….. (administrator, acționar unic, acționar majoritar, persoană împuternicită) al firmei de audit ……………………, înregistratăîn Registrul public electronic cu numărul ………………., CUI …………………., declar pe propria răspundere, cunoscând sancțiunile prevăzute de legea penală pentru falsul în declarații, că începând cu data de ………….. nu mai îndeplinesc condițiile prevăzute de art. 3 alin. (5) lit. b)-d) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative, respectiv …………………………..………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….Având în vedere cele declarate, mă angajez să remediez situația care a condus la neîndeplinirea condițiilor legale de autorizare, cu respectarea termenului prevăzut de art. 6 alin. (4) din Legea nr. 162/2017, și să informez Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar – ASPAAS cu privire la rezultate.Subsemnatul, …………………….., declar pe propria răspundere și cunoscând sancțiunile prevăzute de legea penală pentru falsul în declarații că informațiile furnizate sunt corecte și complete și că sunt de acord cu stocarea, utilizarea și prelucrarea de către ASPAAS a datelor cu caracter personal, în condițiile prevăzute de Regulamentul general privind protecția datelor, în exercitarea atribuțiilor legale.Datele de contact ale firmei de audit pe care o reprezint sunt următoarele: telefon fix/mobil: ………………., fax: ……………., adresă de e-mail: ………………….., adresă de website (dacă este cazul): ………………………, adresă de corespondență (alta decât sediul social, dacă este cazul): localitatea …………….., str. ………………. nr. …., bl. …., sc. …., et. …., ap. …., județul/sectorul ………, persoană de contact: …………………..
Firma de audit ………………..
Nr. din RPE ………………….
Reprezentant legal, auditor financiar ………………..
Semnătură …………………
Data ………………….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x