NORME din 30 mai 2008de asigurare cu materiale de resortul echipamentului, de întreţinere şi alte materiale specifice
EMITENT
  • MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 15 iulie 2008



     +  NORMA Nr. 12pentru aprovizionarea cu materiale de spălat şi igienă
                   
      Nr. crt .DENUMIREA MATERIALELORU/MPREVEDERIOBSERVAŢII
      CantitateaPerioada de consum
      012345
      I.Pentru cabinete: ministru, secretari de stat, directori generali şi locţiitorii lor, inspectori generali, şefi de direcţii (similari), comandanţii (similari) de mari unităţi şi unităţi, şefii inspectoratelor judeţene (al municipiului Bucureşti) şi adjuncţii acestora, chestori şi generali
      -Săpun de toaletă (greutate 100- 150 g)buc.12anualSe poate substitui cu săpun lichid.
      II.Pentru fiecare student şi elev din instituţiile de învăţământ, soldat şi gradat voluntar (rezervist) pe perioada instruirii individuale, concentrat
      1.Săpun de toaletă (greutate 100- 150 g)buc.1lunar 
      2.Săpun pentru baie (semitoaletă 100-150 g)buc.1lunarSe poate substitui cu 120 g săpun de rufe, iar la echivalent valoric, cu alte sortimente de săpun. Când îmbăierea se face la intervale mai mici de o săptămână, norma se majorează cu o bucată pe lună.
      3.Aparat de ras de unică folosinţăbuc.1lunarNumai pentru bărbaţi
      4.Cremă de ras (60-100 g)tub1trim.Numai pentru bărbaţi. Soldaţii şi gradaţii voluntari/rezervişti, pe timpul instruirii individuale, primesc un singur tub. Se poate substitui cu gel pentru bărbierit.
      5.Pastă de dinţitub1lunar 
      6.Periuţă de dinţibuc.1trim.Soldaţii şi gradaţii voluntari/rezervişti, pe timpul instruirii individuale, primesc o singură bucată.
      7.Hârtie igienicăbuc.4lunar 
      8.Pieptenebuc.1-Pentru fiecare student şi elev admis în instituţiile de învăţământ şi soldat şi gradat voluntar pe timpul instruirii individuale
      9.Şampon de 200 mlbuc.1trim.Soldaţii şi gradaţii voluntari/rezervişti, pe timpul instruirii individuale, primesc o singură bucată.
      10.Tampoane absorbantebuc.10lunarNumai pentru femei
      III. Pentru spălat lenjeria de fiecare student şi elev din instituţiile de învăţământ, soldat şi gradat voluntar (rezervişti), pe perioada instruirii individuale, concentrat şi cursant (ofiţer, maistru militar, subofiţer, agent şi personal contractual), aflat la cursuri de pregătire, specializare, perfecţionare sau de formare iniţială şi continuă a personalului
      1.Săpun de rufe:kg7,200anualCând lenjeria se spală la intervale mai mici de o săptămână, norma se majorează cu 1,200 kg pe an.
      - unităţi situate în localităţi cu atmosfera poluată de praf de cărbune, negru de fum, praf de ciment etc.
        - unităţi situate în localităţi în care atmosfera nu este poluatăkg6,000anual
      2.Detergentkg2,400anual 
      3.Produs anticalcarkg0,750anual 
      IV.Pentru fiecare pat din unităţi sanitare (spitale, preventorii, staţionare, centre medicale, infirmerii, puncte medicale etc.), cămine de garnizoană, hoteluri, case de odihnă, camere de oaspeţi, camere situate în unităţi şi destinate cazării personalului aflat în dispozitiv, în interesul serviciului (ture), camere pentru ofiţerii de serviciu, aresturi pentru reţinuţi şi camere pentru protecţia martorilor
      1.Săpun de rufekg6,000anualPentru canapele medicale se distribuie 2,400 kg.
      2.Detergentkg2,400anualPentru canapele medicale se distribuie 1,600 kg.
      3.Produs anticalcarkg0,750anual 
      4.Săpun de toaletă (greutate 100- 150 g)buc.2lunarPentru fiecare medic, farmacist, personal mediu sanitar
      5.Săpun tip turistbuc.1-Numai pentru căminele de garnizoană, hoteluri, case de odihnă, camere de oaspeţi, baze de agrement şi recreere
      6.Hârtie igienicăbuc.6lunarDe fiecare cabină w.c.
      V.Pentru spălatul echipamentului special/specific, de protecţie şi de lucru şi echipamentului pentru sport, folosit de militari, poliţişti şi personal contractual/funcţionar public
      1.Săpun de rufekg2,400anualDe fiecare persoană ce foloseşte acest echipament
      2.Detergentkg0,600anual
      3.Produs anticalcarkg0,600anual
      VI.Pentru spălatul feţelor de masă, ştergarelor de vase şi tacâmuri, prosoapelor din sălile de mese, popote, bufete, oficii şi echipamentului folosit de formaţiile artistice, prosoapelor şi cearşafurilor din secţiile de hidroterapie
      1.Săpun de rufekg0,050-De fiecare kg de rufe
      2.Detergentkg0,035-
      3.Produs anticalcarkg0,050-
      VII.Pentru fiecare instructor de dresaj şi instructor câini, precum şi pentru fiecare persoană care efectuează pansajul câinilor
      1.Săpun de rufekg2,400anualPentru cei care fac pansajul cailor se distribuie 1,800 kg.
      VIII.Pentru spălatul lenjeriei şi cazarmamentului din inventarul navelor
        - Săpun de rufekg120anualPentru nave de supraveghere, nave bază, pontoane dormitor
      kg70Pentru nave de patrulare şi intervenţie, remorchere fluviale
      kg25Pentru şalupe de patrulare, control şi/sau intervenţie, nave cu misiuni speciale (cu excepţia remorcherelor fluviale şi navelor sanitare)
      IX.Pentru spălat pe mâini la bucătării, săli de mese, popote, oficii, bufete, depozite, ateliere, arhive, parcuri auto (garaje, autobaze) etc.
      1.Săpun semitoaletă (greutate 100-150 g)buc.2lunarPentru fiecare bucătar, ospătar, şef depozit, magazioner, meseriaş, mânuitor documente clasificate, arhivă, şofer etc. care îşi desfăşoară activitatea în condiţii de murdărire a mâinilor şi a corpului
      2.Săpun de toaletă (greutate 100- 150 g)buc.2săptămânalPentru fiecare chiuvetă instalată în vestibulul organizat lângă sala de mese, popote, bufete şi oficii; săpunul de toaletă se poate substitui cu săpun lichid.
      3.Prosop din hârtiebuc.2săptămânal
    NOTE:1. Săpunul de rufe prevăzut în prezenta normă se poate substitui, în echivalent cantitativ, cu detergent (manual sau automat) având substanţă activă minimum 20%, cu excepţia celui prevăzut la cap. VII.2. Detergentul de rufe prevăzut în prezenta normă se poate substitui, în echivalent cantitativ, cu sodă de rufe.3. Materialele prevăzute în normă, la cap. III, IV, V. pct. 1 şi 2 (săpun de rufe şi detergent), se distribuie la spălătoriile unităţilor (garnizoanei), în funcţie de greutatea rufelor uscate, după cum urmează: 0,050 kg săpun de rufe şi 0,025 kg detergent pentru 1 kg de rufe uscate.4. La spălarea lenjeriei de culoare albă se pot folosi soluţii de înălbire şi apretare, în cantităţile necesare, acestea fiind considerate materiale nenormate.5. Drepturile materiale pentru spălat prevăzute de normă se acordă şi pe timpul concediilor de odihnă şi medicale, permisiilor, învoirilor etc. care nu depăşesc 30 de zile.6. Săpunul de toaletă şi de baie (semitoaletă), precum şi detergentul neasigurate, indiferent de motive, nu se mai distribuie pentru perioada expirată.7. Pentru personalul care lucrează în locuri de muncă ce dau dreptul la materiale pentru menţinerea igienei şi protecţiei corporale se vor acorda materialele de igienă în conformitate cu normativele în vigoare.8. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se distribuie în consum, în funcţie de nevoi: hârtia igienică, săpunul de toaletă (lichid) şi prosoapele din hârtie pentru Spitalul de Urgenţă al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative "Prof. Dr. Dimitrie Gerota", centrele medicale de diagnostic şi tratament ambulatoriu, centrul cultural, clubul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, baze de agrement, de recreere, case de odihnă, cămine de garnizoană, camere de oaspeţi şi sediile marilor unităţi, unităţi şi subunităţi, pe baza programului de aprovizionare şi cheltuieli aprobat de ordonatorii de credite.9. Persoanelor deţinute în centrele de reţinere şi arest preventiv care funcţionează în subordinea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative li se vor distribui lunar 1 buc. aparat de ras de unică folosinţă, 1 buc. săpun semitoaletă (greutate 100150 g) şi trimestrial 1 buc. (tub 50-100 g) cremă de ras.
     +  NORMA Nr. 13pentru aprovizionarea cu materiale de gospodărie şi inventar de unitate
                 
      Nr. crt.DENUMIREA ARTICOLELOR DE ECHIPAMENTU/MPREVEDERIOBSERVAŢII
      CantitateaDurata - ani -
      012345
      SECŢIUNEA 1 Materiale de gospodărie şi inventar de unitate
      A. NORMĂ MATERIALĂ*)       
      I. Pentru frizeri
      1.Maşină de tunsbuc.22Pentru efective până la 100 de oameni. La efective de peste 100 de oameni se calculează în plus câte 1 buc. la fiecare 50 de oameni. Când sunt electrice, durata de serviciu este de 4 ani.
      2.Foarfecă frizeribuc.22Pentru fiecare frizer
      3.Pieptene (perie) pentru frizeribuc.13
      4.Uscător de părbuc.1inv.
      II. Materiale şi utilaje pentru spălătorii
      1.Albie pentru rufebuc.15De fiecare 100 de oameni.
      2.Sârmă galvanizată pentru întins rufem458De fiecare 100 de oameni. Când se foloseşte frânghie de rufe, durata de serviciu este de 3 ani.
      3.Cazan pentru spălat rufebuc.1inv.Se calculează 0,5 l de fiecare om.
      4.Coş de rufebuc.1inv.De fiecare spălătoreasă
      5.Maşină de călcatbuc.1inv.Pentru 50 de oameni
      6.Maşini şi utilaje pentru spălătoriibuc.-inv.Necesarul, tipul şi capacitatea se stabilesc de fiecare unitate, în funcţie de nevoi.
      III. Materiale de gospodărie
      1.Perie de încălţămintebuc.12Pentru fiecare soldat şi gradat voluntar pe perioada instruirii individuale, concentrat, student şi elev din instituţiile de învăţământ
      2.Perie de hainebuc.14Pentru 10 soldaţi şi gradaţi voluntari pe perioada instruirii individuale şi concentraţi Pentru fiecare elev şi student din instituţiile de învăţământ
      B. NORMĂ VALORICĂ       
      Nr. crt.INDICATORIValoare anuală - lei -OBSERVAŢII
        De fiecare frizer21,26 
      *) Se acordă în plus faţă de prevederile normei valorice.
      NOTE:
      1. Se consideră acţiuni nenormate cheltuielile pentru ascuţirea foarfecilor, cuţitelor etc., achiziţionarea accesoriilor şi repararea maşinilor de tuns şi se efectuează în baza planului de cheltuieli aprobat de ordonatorii de credite.
      2. Unităţile care au externalizat serviciul de tuns pentru soldaţi şi gradaţi voluntari (rezervişti), studenţi şi elevi nu vor mai primi pentru efectivele respective materialele prevăzute la cap. I (pentru frizeri).
      3. Prevederile cap. I din normă se aplică şi pentru spălătoria mecanică, subordonată Grupului suport logistic din cadrul Direcţiei generale management logistic şi administrativ.
      4. Accesoriile pentru maşinile de călcat electrice se stabilesc de fiecare unitate, în funcţie de nevoi.
      SECŢIUNEA a 2-a  Materiale de resortul echipamentului - cazarmament, echipament de protecţie şi lucru
      Nr. crt.DENUMIREA ARTICOLELOR DE ECHIPAMENTU/MPREVEDERIOBSERVAŢII
      CantitateaDurata - ani -
      012345
      I. Materiale pentru căminele de garnizoană, bazele de pregătire şi/sau cazare, de agrement, de recreere şi odihnă, casele de odihnă, camerele de oaspeţi, dormitoarele organizate în unităţi
      1.Cearşaf pentru patbuc.63Se pot substitui cu lenjerii simple sau duble.
      2.Cearşaf pentru pătură (pled)buc.63
      3.Faţă de pernăbuc.63
      4.Pătură (pled, pilotă)buc.26
      5.Plapumăbuc.16Numai pentru apartamente şi camerele de oaspeţi situate în zonele montane.
      6.Salteabuc.16Unde nu sunt asigurate tip "Relaxa".
      7.Pernăbuc.15 
      8.Halat de baiebuc.22Nu se asigură pentru dormitoarele organizate în unităţi.
      9.Prosop pluşat pentru faţăbuc.32Nu se asigură pentru dormitoarele organizate în unităţi, cu excepţia spaţiilor de cazare pentru protecţia martorilor.
      10.Prosop pluşat pentru baiebuc.32Nu se asigură pentru dormitoarele organizate în unităţi.
      11.Prosop (cearşaf) pentru baiebuc.32
      12.Prosop pentru picioarebuc.32
      13.Perie de hainebuc.15
      14.Perie de încălţămintebuc.22
      15.Cremă încălţămintetub1-
      16.Umeraşe pentru hainebuc.4inv.De fiecare pat
      17.Papuci de unică folosinţăpereche1-Numai pentru spaţii unde sunt cazate delegaţii străine
      NOTE:
      1. Dormitoare organizate în unităţi înseamnă dormitoarele pentru cursurile de calificare şi perfecţionare (de formare iniţială şi continuă), camerele pentru dormitul personalului în dispozitiv sau în unităţi (personal de serviciu sau persoane aflate în interes de serviciu), precum şi spaţiile de cazare pentru protecţia martorilor.
      2. Pentru dotarea taberelor de pregătire şi pentru personalul care lucrează în ture se asigură următoarele materiale: cearşafuri - 8 buc. la 4 ani; feţe de pernă - 8 buc. la 4 ani, pături (pled) - 2 buc. la 6 ani, saltea - 1 buc. la 6 ani, unde nu sunt asigurate tip "Relaxa", pernă - 1 buc. la 5 ani.
      II. Echipamentul pentru efectivele care fac parte din echipele sportive reprezentative ale inspectoratelor generale, instituţiilor de învăţământ sau altor structuri
      1.Căciuliţă din tricotbuc.11Echipamentul se distribuie în folosinţă individuală pe timpul în care personalul face parte din echipe reprezentative ale structurilor.
      2.Treningbuc.22
      3.Costum impermeabil cu glugă (bluză cu pantalon)buc.12
      4.Tricou sportbuc.21
      5.Şort (chiloţi) sportbuc.21
      6.Ciorapibuc.51
      7.Pantofi (ghete) sportpereche22
      8.Pantofi condiţie fizicăpereche11
      9.Sac (geantă) pentru transport echipament sportivbuc.14
      10.Prosop pluşatbuc.21
      III. Echipament pentru personalul care execută pază în posturi fixe sau mobile
      1.Căciulăbuc.14Numai pentru personalul contractual
      2.Şepcuţăbuc.11
      3.Pelerină (manta) ploaiebuc.14
      4.Costum pentru iarnă (bluză şi pantalon)buc.24
      5.Costum pentru vară (bluză şi pantalon)buc.11
      6.Bocanci (ghete)per.12
      7.Şubă (scurtă) îmblănităbuc.16Pentru fiecare post de pază
      8.Pâslari (galoşi) sau cizme din pâslăpereche26
      9.Cizme din cauciucpereche14Pentru fiecare post aflat în zone cu precipitaţii frecvente
      IV. Efective care însoţesc transporturile de materiale speciale (explozive, toxice), efective care manipulează şi transportă corespondenţa secretă, personalul care asigură tragerile în poligoane
      1.Salopetăbuc.22 
      2.Bluză de vântbuc.1inv. 
      3.Şubă (scurtă impermeabilă) îmblănităbuc.16 
      4.Cizme din cauciucpereche1inv. 
      5.Cizme din pâslăpereche14 
      V. Materiale pentru instrucţie/instruire, aplicaţii, manevre şi alte misiuni
      1.Foaie de cortbuc.1inv.Pentru executarea tragerilor în poligoane se asigură câte 1 buc. pentru fiecare loc de tragere.
      2.Sac de merindebuc.1inv. 
      3.Raniţăbuc.1inv. 
      4.Cascăbuc.1inv. 
      5.Corturi diferitebuc.-inv.Cantitatea, formatul şi mărimea se stabilesc prin tabela de înzestrare.
      6.Sac transport echipamentbuc.16Pentru fiecare 50 de indicatori. La unităţile cu efective până la 50 de indicatori se asigură câte 2 buc.
      7.Sac corespondenţăbuc.-inv.Necesarul se stabileşte în funcţie de nevoi.
      8.Geantă corespondenţăbuc.-inv.Necesarul se stabileşte în funcţie de nevoi.
      9.Sac de dormit impermeabil cu glugăbuc.-inv.Necesarul se stabileşte prin tabela de înzestrare.
      VI. Manipulanţi de etil fluid care lucrează la descărcarea, umplerea, transvazarea şi livrarea produselor petroliere etilate, curăţarea rezervoarelor, repararea instalaţiilor petrolifere din depozitele care conţin etil fluid, precum şi pentru personalul care lucrează în mediu exploziv
      1.Bonetăbuc.14 
      2.Costum vătuitbuc.13 
      3.Costum salopetăbuc.12 
      4.Cămaşăbuc.22Din bumbac 100%
      5.Maioubuc.22 
      6.Chiloţibuc.22 
      7.Izmenebuc.22 
      Numai pentru manipulanţi de etil fluid şi produse petroliere etilate
      1.Cască din doc vătuităbuc.14 
      2.Pelerină din pânză cauciucată, cu glugăbuc.1inv. 
      3.Şorţ din cauciucbuc.1inv. 
      4.Mănuşi din cauciucpereche12 
      5.Mănuşi din pânză foaie de cortpereche12 
      6.Bocanci (ghete) din piele cu cuie din lemn, fără accesorii metalicepereche1inv. 
      VII. Armurieri, mecanici, strungari, electricieni, radiotehnicieni, lăcătuşi, fochişti, şoferi, sudori, tractorişti, spălători auto şi alţi meseriaşi, personalul cu atribuţii de verificare a stării tehnice şi reparare a autovehiculelor, conducători maşini terasiere, motopompişti, conducători hipo
      - Toate categoriile de personal -
      1.Combinezon*)buc.22 
      2.Mănuşi din lânăpereche12 
      3.Costum vătuit (bluză şi pantalon)**)buc.14Numai pentru cei care lucrează pe timp friguros în aer liber sau în spaţii (ateliere etc.) neîncălzite
      4.Bocancipereche12 
      5.Cizme din cauciucpereche1inv.Pentru vopsitori
      6.Semimască din cauciucbuc.1inv.Pentru vopsitori
      7.Mască contra prafuluibuc.1- 
      8.Mănuşi de joasă şi înaltă tensiunepereche2inv.Pentru electricieni
      a) Numai pentru conducători hipo
        Cizmepereche14 
      b) Numai pentru spălători auto
      1.Mănuşi din cauciucpereche1- 
      2.Şorţ din cauciucbuc.1inv. 
      3.Cizme din cauciucpereche1inv. 
      c) Numai pentru sudori
      1.Mănuşi de sudurăpereche1- 
      2.Ochelari de protecţie pentru sudurăbuc.1inv. 
      3.Şorţ din piele pentru sudorbuc.12 
      4.Mască de sudorbuc.1inv. 
      d) Pentru îngrijitori spaţii exterioare
      1.Manta de ploaiebuc.1inv. 
      2.Cizme din cauciucpereche1inv. 
      3.Mănuşi de unică folosinţăbuc.1inv. 
      4.Mănuşi (palmare)buc.1inv. 
      *) Combinezonul poate fi substituit cu salopetă sau halat.
      **) Costumul vătuit poate fi substituit cu scurtă (şubă) îmblănită.
      VIII. Personal care lucrează la staţiile de încărcare acumulatori şi stingătoare, staţii de radio şi radiolocaţie
      a) Pentru cei care lucrează la staţiile de încărcare acumulatori şi stingătoare
      1.Şorţ din cauciuc (antiacid)buc.1inv. 
      2.Mănuşi din cauciuc (antiacid)pereche1- 
      3.Cizme din cauciuc (antiacid)pereche1inv. 
      b) Pentru cei care lucrează la staţiile de radio şi radiolocaţie
      1.Pantaloni (şort)buc.12 
      2.Ochelari fumurii cu coeficient de absorbţie 50%buc.1inv.Numai pentru cei care lucrează efectiv la ecranele staţiilor de radiolocaţie
      IX. Mecanici telecomunicaţii de la electroalimentare şi acumulatori şi din centrale automate frecvenţe şi telex
      1.Bonetăbuc.11 
      2.Halatbuc.12 
      3.Pantalon cu pieptarbuc.12 
      4.Mănuşi electroizolantepereche1inv. 
      5.Încălţăminte electroizolantăpereche1inv. 
      6.Ochelari de protecţiebuc.1inv. 
      7.Costum antiacidbuc.1inv.Numai pentru mecanicii telecomunicaţii de la electroalimentare şi acumulatori
      8.Şorţ de protecţie antiacidbuc.1inv.Numai pentru mecanicii telecomunicaţii de la electroalimentare şi acumulatori
      9.Mănuşi de protecţie antiacidepereche1inv.
      10.Cizme de protecţie antiacidepereche1inv.
      X. Operatori telefonişti, telexişti, radiotelegrafişti, supraveghetori radio, desenatori şi cartografi lucrări speciale
      1.Halatbuc.23 
      XI. Personal care execută permanent lucrări de construcţii, instalaţii de întreţinere şi revizie, care asigură exploatarea şi conservarea tehnicii de comunicaţii, a autostaţiilor şi releelor de telecomunicaţii, care execută efectiv controlul lucrărilor de investiţii sau care supraveghează aceste lucrări
      1.Combinezon (halat sau salopetă)buc.23 
      2.Costum vătuitbuc.1inv. 
      3.Cască protecţiebuc.1inv. 
      4.Geantă transport scule şi materialebuc.1inv. 
      5.Cizme din cauciucpereche1inv.Numai pentru cei care supraveghează lucrările de investiţii
      NOTĂ:
      Costumul vătuit poate fi substituit cu scurtă (şubă) îmblănită.
      XII. Inventar pentru dotarea autostaţiilor pentru telecomunicaţii şi misiuni speciale (pentru fiecare autostaţie, în funcţie de capacitate şi participanţi la misiuni)
      1.Scurte (şube) îmblănitebuc.1inv. 
      2.Bluze de vântbuc.1inv. 
      3.Căciulibuc.1inv. 
      4.Mănuşi îmblănitepereche1inv. 
      5.Bocanci muntepereche1inv. 
      6.Cizme din cauciucpereche1inv. 
      7.Saci de dormitbuc.1inv. 
      8.Foi de cortbuc.1inv. 
      XIII. Materiale pentru puncte medicale (pentru fiecare pat)
      1.Halat pentru bolnavibuc.13 
      2.Pijamabuc.24 
      3.Papucipereche12 
      4.Cearşafbuc.44 
      5.Prosopbuc.33 
      6.Faţă de pernăbuc.33 
      7.Păturăbuc.16 
      8.Pernăbuc.15După folosirea a jumătate din durata de serviciu se pot recondiţiona.
      9.Salteabuc.110
      10.Halat albbuc.22Numai pentru supraveghetorii de la infirmeriile pentru reţinuţi
      XIV. Materiale pentru reţinuţi, arestaţi preventiv
      1.Cearşafbuc.34 
      2.Faţă de pernăbuc.23 
      3.Păturăbuc.18 
      4.Saltea*)buc.16 
      5.Dos de pernăbuc.16 
      6.Prosopbuc.22 
      7.Salopetă*)buc.12 
      8.Costum recuperat*)buc.11 
      *) ▪ După cinci ani de folosire, saltelele pot fi recondiţionate.
      ▪ Salopeta sau costumul recuperat se asigură şi se distribuie numai celor cărora li se impune să le poarte în timpul reţinerii sau arestării preventive.
      XV. Magazioneri, mânuitori şi distribuitori de materiale, şefi de depozite şi magazii, îngrijitori localuri, arhivari, personalul care lucrează la cazier, evidenţa operativă şi cartoteca alfabetică şi dactiloscopică, serviciile publice comunitare (evidenţa persoanei, paşapoarte) şi personalul care execută percheziţii corporale
      1.Halat de protecţiebuc.22Se asigură şi pentru personalul din serviciile pensii, drepturi băneşti şi din Arhivele Naţionale.
      2.Mască contra prafuluibuc.1-Numai pentru arhivari
      3.Mănuşi de examinarepereche1- 
      4.Costum vătuit (bluză şi pantalon)buc.15Numai pentru cei care lucrează pe timp friguros în aer liber sau în interiorul magaziilor neîncălzite
      5.Mănuşi de unică folosinţăpereche1- 
      XVI. Frizerii (pentru fiecare frizer)
      1.Halat de protecţie (bluză)buc.22 
      2.Fotă pentru tunsbuc.1-Pentru fiecare persoană, dacă sunt de unică folosinţă
      3.Şervet pentru frizeriebuc.51 
      4.Prosopbuc.41 
      XVII. Personalul ce deserveşte popotele, bufetele, oficiile de servire, bucătari, ospătari, cofetari, patiseri, personal de serviciu la bucătărie/personal de deservire
      - Toate categoriile de personal -
      1.Bonetă (batic)buc.42Bucătarii-şefi şi cofetarii primesc coafe.
      2.Halat (bluză/salopetă)buc.42Inclusiv pentru personalul (studenţi, elevi) care împarte hrana în sala de mese, cei care execută controlul pachetelor pentru reţinuţi sau împart hrana la reţinuţi şi personalul din grupa de serviciu la bucătărie
      3.Pantalon (fustă)buc.42 
      4.Şorţ din pânzăbuc.42 
      5.Halatbuc.42Pentru personalul din grupa de serviciu la bucătărie şi cei care execută spălarea veselei
      6.Cizme din cauciucpereche11Pentru personalul din grupa de serviciu la bucătărie şi cei care execută spălarea veselei
      7.Şorţ din pânză cauciucatăbuc.12Pentru cei care execută spălarea veselei
      8.Încălţăminte albă (tip sabot)pereche1inv.Numai pentru bucătari
      XVIII. Ospătari care participă la activităţi de protocol şi popote
      - Toate categoriile de personal -
      1.Costum (sacou cu 2 perechi de pantaloni, fustă)buc.1inv. 
      2.Vestăbuc.2inv. 
      3.Sacou albbuc.1inv. 
      4.Bluză din doc albbuc.2inv. 
      5.Cămaşă albăbuc.2inv. 
      6.Cămaşă-bluzăbuc.2inv. 
      7.Cravată neagrăbuc.1inv. 
      8.Papion negrubuc.2inv. 
      9.Papion albbuc.2inv. 
      10.Pantofi negripereche1inv. 
      11.Şosete negre (bleumarin)pereche3inv. 
      12.Mănuşi albepereche2inv. 
      NOTĂ: Articolele de echipament din prezenta normă se asigură în mod corespunzător şi pentru recepţionerii de la hoteluri, cămine de garnizoană şi case de odihnă, care potrivit statului de organizare sunt încadraţi pe astfel de posturi.
      XIX. Materiale pentru bucătării, săli de mese, popote, cantine, bufete, oficii etc.
      1.Faţă de masă pentru 4 persoanebuc.5inv.De fiecare masă
      2.Faţă de masă pentru 6, 12 sau 24 persoanebuc.5inv.De fiecare masă, în funcţie de dimensiuni
      3.Ştergar de bucătăriebuc.41De fiecare bucătar, ajutor bucătar, bufetier, cofetar-patiser
      4.Ştergar pentru vase şi tacâmuribuc.21De fiecare 10 oameni Pentru bufete - câte 4 buc. de fiecare bufet
      5.Şervet (prosop) pentru şters pe mâinibuc.21De fiecare 10 oameni, pentru săli de mese, popote şi cantine. De fiecare bufet câte 4 buc.
      XX. Îngrijitori, instructori şi conductori animale de serviciu
      1.Salopetă (halat)buc.32 
      2.Costum vătuit (bluză şi pantalon)buc.15 
      3.Şorţ din pânză cauciucată sau înlocuitoribuc.1inv. 
      4.Cizme din cauciucpereche1inv. 
      NOTĂ: Îngrijitori cai şi câini înseamnă tot personalul care are în primire animale şi execută îngrijirea lor. Pentru agenţii de la posturile de poliţie care au în primire câte un cal sau câte un câine se asigură numai salopetă şi cizme din cauciuc.
      XXI. Preoţi militari şi civili
      1.Reverendăbuc.11 
      2.Potcap preoţescbuc.11 
      3.Pantalonibuc.11 
      4.Suprareverendăbuc.12 
      5.Pantofipereche11 
      6.Ghetepereche13 
      7.Set veşminte preoţeşti compus din: - felon - epitrahil - stihar - brâu - mânecuţe       
        buc.13 
        buc.13 
        buc.13 
        buc.13 
        pereche13 
      XXII. Materiale diverse (personal militar, poliţist şi personal contractual)
      1.Salopetă (combinezon, halat)buc.13Primesc: - personalul care deserveşte efectiv (sau execută lucrări de întreţinere şi revizii) radiolocatoarele, staţiile de emisie-recepţie (mobile şi fixe), grupurile electrogene; - personalul care are în primire şi conduce autovehiculele unităţii; - personalul, studenţii şi elevii instituţiilor de învăţământ, pe timpul în care lucrează în laboratoarele foto, chimice, criminalistice. Numărul de salopete se va stabili în raport cu capacitatea laboratorului.
        buc.13Primesc: - personalul care lucrează în ateliere, depozite de carburanţi şi lubrifianţi; - membrii comisiilor de casare pe timpul în care execută efectiv casarea materialelor; - personalul tehnic care execută lucrări de întreţinere şi revizii la mijloacele auto şi la tehnica de intervenţie; - personalul care are în subordine directă şi răspunde de buna exploatare şi conservare a tehnicii de intervenţie şi cadrele care execută efectiv controlul acestor lucrări; - personalul tehnic de la instalaţiile de telecomunicaţii; - tehnicienii auto care îndeplinesc funcţia de şefi de garaje, şefi puncte control tehnic al autovehiculelor, personal serviciu parc auto.
        buc.14Primesc: - personalul militar, poliţiştii, studenţii şi elevii instituţiilor de învăţământ care au în programă lucrări practice la autovehicule şi tehnică de intervenţie; - personalul militar şi poliţiştii care execută verificarea tehnică a autovehiculelor şi tehnicii de intervenţie; - personalul militar şi poliţiştii cursanţi la cursuri de calificare sau perfecţionare tehnică, numai pe timpul şcolarizării.
        buc.22Personalul militar şi poliţiştii care lucrează în ateliere de reparaţii de orice fel.
      2.Pantofi-tenispereche11Numai pentru cei care lucrează pe acoperişuri.
      3.Servietăbuc.-inv.Pentru activităţile de protocol; necesarul se stabileşte în funcţie de nevoi.
      4.Geamantan (geantă)buc.-inv. 
    NOTE:1. Secţiunea a 2-a din prezenta normă se aplică militarilor şi poliţiştilor care sunt încadraţi în statele de organizare, celor care în diverse ocazii prestează muncile respective, precum şi personalului contractual/funcţionarilor publici ce deţin funcţii sau prestează meserii specifice unităţilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative menţionate în cuprinsul normei.Pentru personalul militar, poliţiştii şi personalul contractual/funcţionarii publici care execută munci sau meserii neprevăzute în prezenta normă, echipamentul de protecţie şi de lucru va fi acela prevăzut în normativele existente în economie. Cei care execută lucrări specifice mai multor meserii vor primi articolele de echipament de protecţie şi de lucru necesare, astfel ca executarea lucrărilor respective să se efectueze în condiţii de deplină securitate.2. Personalul contractual/funcţionarii publici primesc echipamentul de protecţie şi de lucru potrivit normelor pe economie, conform funcţiilor pe care sunt încadraţi în stat şi meseriilor pe care le execută. Fac excepţie personalul contractual/funcţionarii publici ce deţin funcţiile şi meseriile pentru care s-a prevăzut asigurarea cu echipament de protecţie şi de lucru similar militarilor şi poliţiştilor prin prezenta normă.3. Pentru meseriile şi specialităţile neprevăzute în prezenta normă şi nici în normativele existente în economie, echipamentul de protecţie şi de lucru, precum şi durata de folosinţă se aprobă de ministrul internelor şi reformei administrative.4. Echipamentul de protecţie şi de lucru distribuit personalului conform prezentei norme se acordă în folosinţă, gratuit, numai pe timpul prestării muncii pentru care este destinat.5. Centrul Cultural al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative poate primi, în funcţie de nevoi, ca inventar de unitate articole de echipament pentru scenă, pe baza raportului de necesitate al şefului unităţii, cu avizul Direcţiei generale management logistic şi administrativ şi cu aprobarea ordonatorului de credite.6. Poliţiştii de la aresturi care execută controlul corporal şi percheziţii la reţinuţi şi arestaţi primesc în folosinţă câte 4 halate, ca inventar de unitate, pe care le vor folosi numai la executarea acestor misiuni.7. Introducerea în dotare a unor articole de echipament de protecţie şi de lucru, altele decât cele prevăzute în prezenta normă, se aprobă de ministrul internelor şi reformei administrative, la propunerea Direcţiei generale management logistic şi administrativ. Înlocuirea unor articole cu altele similare se aprobă de către Direcţia generală management logistic şi administrativ, la solicitarea structurilor interesate.8. Materialele prevăzute în prezenta normă se distribuie în folosinţă temporară, în scopul îndeplinirii activităţilor pentru care sunt destinate. Declasarea pentru casare şi înlocuirea acestora se va face numai după ce au ajuns într-o stare de uzură care le face inutilizabile destinaţiei stabilite. Articolelor de echipament care nu au ajuns în stare de casare, dar nu mai pot fi folosite în scopul pentru care au fost aprovizionate, li se poate stabili şi o altă destinaţie de către ordonatorii de credite.9. Prevederile secţiunii a 2-a din prezenta normă nu se aplică unităţilor care au prevăzute materiale similare, prin normele proprii.
     +  NORMA Nr. 14pentru aprovizionarea cu materiale pentru dotarea atelierelor decroitorie, cizmărie, curelărie, lemnărie, rotărie şi fierărie-potcovărie
    PREVEDERI
    Nr. crt. DENUMIREA MATERIALELOR U/M Cantitatea Durata de serviciu - ani - OBSERVAŢII
    0 1 2 3 4 5
    A. NORMĂ MATERIALĂ*)
    Atelier de croitorie cu 1-3 lucrători
    1. Maşină de călcat buc. 1 6 Pentru ateliere cu 4-5 lucrători câte 2 buc.
    2. Maşină de cusut buc. 1 10 Pentru atelierele cu 3 lucrători şi atelierele cu 4-5 lucrători câte 3 buc.
    Atelier de cizmărie
    1. Banc pentru cizmărie buc. 1 15 Pentru ateliere cu 3 lucrători şi ateliere cu 4-5 lucrători câte 2 buc.
    2. Maşină de cusut buc. 1 10 Numai pentru ateliere cu 4-5 lucrători.
    3. Scaun pentru lucrător buc. 1 10 De fiecare lucrător
    Atelier de curelărie
    1. Scaun (curelărie) buc. 1 10 De fiecare lucrător
    2. Polizor (tocilă) buc. 1 10
    Atelier de lemnărie-tâmplărie
    1. Scaun pentru lucrător buc. 1 10
    2. Tejghea pentru lemnar buc. 1 15
    3. Polizor (tocilă) buc. 1 10
    Atelier de fierărie-potcovărie
    1. Bormaşină mare buc. 1 10
    2. Bormaşină mică buc. 1 10
    3. Foale pentru atelier buc. 1 15
    4. Forje pentru fierar buc. 1 15
    5. Menghină mare buc. 1 15
    6. Nicovală mare buc. 1 8
    7. Nicovală mică buc. 1 8
    8. Scaun tras şină buc. 1 15
       *) Se asigură în plus faţă de prevederile normei valorice.
                                      B. NORMĂ VALORICĂ
      Nr. crt.INDICATORI - lei -VALOAREA ANUALĂ OBSERVAŢII
        I. Pentru un lucrător
      1.Pentru fiecare croitor19,50
      2.Pentru fiecare cizmar102,66
        II. Pentru scule şi utilaje de atelier
      1.Pentru fiecare atelier de croitorie cu:
        - 1-3 lucrători72,33
        - 4-5 lucrători108,61
      2.Pentru fiecare atelier de cizmărie cu: 
        - 1-3 lucrători57,37
        - 4-5 lucrători79,34
      3.Pentru fiecare atelier de curelărie62,71
      4.Pentru fiecare atelier de lemnărie-tâmplărie105,73
      5.Pentru fiecare atelier de fierărie-potcovărie426,64
    NOTE:1. Necesarul de scule şi utilaje se stabileşte în funcţie de numărul lucrătorilor şi atelierelor. Pentru atelierele cu un număr mai mare de 5 lucrători se va aplica o dată norma pentru 5 lucrători, la care se adaugă norma corespunzătoare numărului de lucrători care depăşesc numărul de 5.2. Accesoriile pentru maşinile de călcat electrice se aprovizionează de fiecare unitate în funcţie de nevoi.3. Se consideră acţiuni nenormate cheltuielile necesare pentru dotarea iniţială şi pentru repararea maşinilor de cusut croitorie-cizmărie, ascuţirea foarfecilor şi cuţitelor şi se efectuează în baza planului de cheltuieli aprobat de ordonatorul de credite.4. Prezenta normă se aplică numai pentru structurile care au prevăzute în statele de organizare ateliere, precum şi pentru personalul care efectuează lucrări specifice acestor meserii.
     +  NORMA Nr. 15pentru aprovizionarea cu harnaşament şi vehicule hipo
    PREVEDERI
    Nr. crt. DENUMIREA MATERIALELOR U/M Cantitatea Durata de serviciu - ani - OBSERVAŢII
    0 1 2 3 4 5
    I. Harnaşamente
    1. Atelaj a un cal: cpl. 1 8
    - ham piele buc. 1 -
    - căpăstru piele buc. 1 -
    - hăţ piele cu câmpuri buc. 1 -
    - şleau cânepă buc. 2 -
    2. Atelaj a doi cai: cpl. 1 8
    - ham piele buc. 2 -
    - căpăstru piele buc. 2 -
    - hăţ piele cu câmpuri buc. 1 -
    - şleau cânepă buc. 4 -
    3. Şa completă: cpl. 1 12
    - şa buc. 1 -
    - frâu căpăstru cu dârlogi buc. 1 -
    - presen buc. 1 -
    - chingă pentru şa buc. 1 -
    - trăgători cu scăriţe buc. 2 -
    - geantă porthartă buc. 1 -
    - profir buc. 1 -
    - ciochinari pachetaj buc. 4 -
    4. Samar complet: cpl. 1 15
    - samar 1 -
    - căpăstru piele cu pană samar 1 -
    - coarde legat samar 3 - Una pentru cuplare, una opritoare şi una pentru fân
    5. Şleauri cânepă pentru atelaj a un cal buc. 2 2
    6. Şleauri cânepă pentru atelaj a doi cai buc. 4 2
    7. Gură ham cânepă buc. 1 8
    8. Gură ham piele buc. 1 8
    9. Prelată samar buc. 1 8
    10. Plasă pentru fân buc. 1 5 Pentru fiecare şa şi samar
    11. Sac pentru grăunţe buc. 1 3
    12. Bici pentru conductor buc. 1 1
    13. Cosele cai buc. 4 inv. Pentru cai de călărie (numai când este necesar)
    14. Ciorapi reflectorizanţi buc. 2 inv.
    15. Jambiere buc. 2 inv.
    II. Vehicule hipo
    1. Căruţă buc. 1 4
    2. Sanie buc. 1 8
    3. Şaretă buc. 1 6
    NOTE:1. Prezenta normă se aplică numai pentru structurile care au prevăzute în statele de organizare animale de serviciu şi vehicule hipo.2. Pentru caii din escadronul de cavalerie al jandarmeriei, care participă la parade militare, înfrâierea calului se va face cu frâu dublu de paradă, care se compune din: cefar, fruntar pe care sunt fixaţi 5 nasturi metalici semisferici de culoare argintie, falcele, botarul, gatarul, zăbăluţa şi zăbala cu strună, dârlogi dubli, zale, tuiul de forma unui fuior alb de păr, scăriţe din inox sau nichelate, valtrap de paradă, telţia de pâslă şi pătură.
     +  NORMA Nr. 16pentru aprovizionarea cu materiale de întreţinereşi reparaţii echipament
    PREVEDERI
    Nr. crt. DENUMIREA MATERIALELOR U/M Cantitatea Durata de serviciu - ani - OBSERVAŢII
    0 1 2 3 4 5
    A. NORMA MATERIALĂ*)
    I. Materiale pentru întreţinere şi reparat echipament şi cazarmament
    Pentru fiecare student şi elev din instituţiile de învăţământ, soldat şi gradat voluntar (rezervist) pe perioada instruirii individuale şi concentrat
    1. Aţă de cusut m 600 1
    2. Cremă pentru încălţăminte kg 0,600 1
    3. Naftalină kg 0,150 1
    4. Nasturi diferiţi buc. 10 1
    5. Nasturi metalici buc. 8 1
    6. Saci de hârtie buc. 1 -
    7. Umeraşe pentru haine buc. 2 inv.
    Se mai acordă în plus pentru încălţăminte:
    - tălpi kg 0,800 1
    - texuri (cuie) pentru încălţăminte kg 0,060 1
    - soluţie de lipit kg 0,060 1
    II. Materiale pentru întreţinere şi reparat harnaşament şi vehicule hipo
    Pentru fiecare şa, samar şi atelaj a un cal
    1. Naftalină kg 0,50 1
    2. Piele blanc kg 0,100 1
    3. Pâslă kg 0,010 1
    4. Unsoare harnaşament kg 0,400 1
    Pentru fiecare căruţă, şaretă, sanie
    1. Cherestea de răşinoase sau fag m2 0,050 1
    Pentru fiecare harnaşament câini
    1. Unsoare harnaşament kg 0,050 1
       *) Se acordă în plus faţă de prevederile normei valorice.
                                  B. NORMĂ VALORICĂ
      Nr. crt.INDICATORIVALOAREA ANUALĂ  - lei -OBSERVAŢII
      I. Materiale pentru întreţinere şi reparat echipament şi cazarmament
      1.Pentru fiecare student şi elev din instituţiile de învăţământ, soldat şi gradat voluntar (rezervist) pe perioada instruirii individuale şi concentrat6,42 
      2.Se adaugă pentru cei care poartă bocanci cu şireturi4,50 
      II. Materiale pentru întreţinere şi reparat harnaşament şi vehicule hipo
      a) Harnaşamente   
      1.Pentru fiecare şa şi samar1,46 
      2.Pentru fiecare atelaj a un cal1,04 
      b) Vehicule hipo   
      1.Pentru fiecare căruţă şi şaretă464,78 
      2.Pentru fiecare sanie353,68 
      III. Materiale pentru întreţinerea maşinilor de spălat rufe, cu excepţia celor casnice
      1.Pentru fiecare maşină de spălat, storcător şi calandru329,76
    NOTE:1. Studenţilor, elevilor instituţiilor de învăţământ şi soldaţilor şi gradaţilor voluntari (rezervişti) pe perioada instruirii individuale, detaşaţi pentru o perioadă mai mare de o lună, li se vor asigura drepturile de materiale pentru întreţinere şi reparaţii echipament, pe perioada detaşării, de către unitatea în care au fost detaşaţi, ţinându-se seama de drepturile primite anterior, care vor fi comunicate prin biletul de subzistenţă de unitatea din care au fost detaşaţi.2. Aţa de cusut se asigură pe culori (bleu, bleumarin, albă etc.), în funcţie de nevoile pentru executarea reparaţiilor, fără a depăşi per total drepturile prevăzute de normă.3. În unităţile unde funcţionează ateliere de reparat echipament se vor asigura anual fiecărui student şi elev din instituţiile de învăţământ şi soldaţilor şi gradaţilor voluntari (rezervişti) pe perioada instruirii individuale câte 90 metri de aţă de cusut (bleumarin, albă, bleu), care se vor distribui eşalonat (lunar sau trimestrial).4. Unităţile vor prevedea în planurile anuale de aprovizionare, în limita cantităţilor prevăzute de normă, materialele necesare pentru reparaţiile ce se execută prin atelierele proprii, precum şi materialele specific militare ce nu pot fi asigurate de către operatorii economici care execută reparaţiile respective.5. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se distribuie în consum sau se prevăd fonduri băneşti şi se plătesc, în funcţie de nevoi, pe baza planului de aprovizionare şi cheltuieli aprobat de ordonatorul de credite:- costul reparaţiilor executate de către operatorii economici, din care se va deduce valoarea materialelor de întreţinere şi reparat echipament predate de unitate pentru executarea reparaţiilor, materiale ce nu vor depăşi drepturile prevăzute de normă;- materialele necesare pentru repararea şi întreţinerea echipamentului special/specific, de protecţie şi de lucru, feţelor de masă etc. existente în dotarea unităţilor;- materiale necesare pentru întreţinerea, depozitarea şi conservarea materialelor din depozite (centrale, mari unităţi, stoc de mobilizare).6. Pentru întreţinerea şi repararea echipamentului şi încălţămintei, inspectoratele generale pot să diminueze norma valorică şi materială la unele unităţi unde sunt necesare reparaţii mai puţine şi să o majoreze la altele în care se impun reparaţii mai numeroase şi o întrebuinţare deosebită a echipamentului şi încălţămintei, cu condiţia să nu depăşească valoarea totală, conform normei, pe total efective.7. Cantitatea de unsoare harnaşament prevăzută de normă se reduce la jumătate pentru depozitele materialelor de resortul echipamentului.8. Pentru asigurarea continuităţii în desfăşurarea normală a activităţii va exista în permanenţă asupra unităţilor un stoc de rezervă - de siguranţă -, calculat pentru 90 de zile, la materialele de întreţinere şi reparat echipament şi încălţăminte. Acest stoc de rezervă - de siguranţă - se asigură peste cantitatea ce se aprovizionează pentru consumul curent pe perioada respectivă.9. Pentru cabinete ministru, secretari de stat, directori generali şi locţiitorii lor, inspectori generali, şefi direcţii (similari), şefi inspectorate judeţene şi adjuncţii acestora, precum şi pentru generali/chestori se asigură 6 buc.- tuburi/cutii - cremă pentru încălţăminte şi 1 buc. perie încălţăminte, pe an.
     +  NORMA Nr. 17pentru aprovizionarea cu materiale de întreţinere cai şi de potcovit
      Nr. crt.INDICATORIVALOAREA ANUALĂ - lei -OBSERVAŢII
      NORMĂ VALORICĂ
      I. Materiale de întreţinere
      1.De fiecare cal24,17 
      2.De fiecare 5 cai23,42Pentru unităţile care au 1-5 cai se acordă valoarea integrală pentru 5 cai.
      II. Materiale de potcovit
      1.De fiecare cal de coloană410,90 
      2.De fiecare cal de sport şi de cavalerie496,90 
      3.De fiecare 5 cai0,88Pentru unităţile care au 1-5 cai se acordă valoarea integrală pentru 5 cai.
    NOTE:1. Necesarul se stabileşte în funcţie de numărul cailor, precum şi de categoria din care aceştia fac parte (coloană, sport, cavalerie etc.)2. Păturile pentru cai se asigură din cele cu durata de serviciu îndeplinită.3. Se consideră acţiune nenormată cheltuielile necesare pentru dotarea iniţială cu materiale pentru întreţinere cai, precum şi dotarea cu alte articole necesare decât cele prevăzute în prezenta normă.4. Găleţile din pânză se vor folosi numai în timpul deplasărilor. Adăpatul cailor în unităţi se va face cu găleţi din tablă.
     +  NORMA Nr. 18pentru aprovizionarea cu harnaşament şimateriale pentru dresajul câinilor de serviciu
    ┌────┬──────────────────────────┬─────┬──────────────────┬────────────────────────────────┐│Nr. │ │ │ PREVEDERI │ ││crt.│ DENUMIREA MATERIALELOR │ U/M ├───────┬──────────┤ OBSERVAŢII ││ │ │ │Canti- │Durata de │ ││ │ │ │tatea │ serviciu │ ││ │ │ │ │ - ani - │ │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │├────┴──────────────────────────┴─────┴───────┴──────────┴────────────────────────────────┤│ A. NORMĂ MATERIALĂ*) │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ I. Harnaşament câini │├────┬──────────────────────────┬─────┬───────┬──────────┬────────────────────────────────┤│ 1. │ Botniţă completă │ buc.│ 1 │ 2 │ │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 2. │Lesă (curea din piele) │ buc.│ 1 │ 2 │Pentru fiecare câine │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 3. │Carabinieră tip rac │ │ │ │ ││ │ pentru curea │ buc.│ 1 │ inv. │ │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 4. │Lanţ a 2 m lungime │ buc.│ 1 │ 2 │ │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 5. │Ham din piele pentru câini│ buc.│ 1 │ 4 │Pentru fiecare câine de urmărire│├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┤şi câte 1 buc. la 10 câini de ││ 6. │Lesă dresaj (sfoară) │ buc.│ 1 │ 2 │însoţire │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 7. │Zgardă │ buc.│ 1 │ 2 │Pentru fiecare câine │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 8. │Zgardă din zale (identi- │ buc.│ 1 │ 5 │Pentru fiecare căţel din centrul││ │tate căţei) │ │ │ │de creştere. ││ │ │ │ │ │Când se distribuie zgardă din ││ │ │ │ │ │piele, durata de serviciu este ││ │ │ │ │ │de 2 ani. │├────┴──────────────────────────┴─────┴───────┴──────────┴────────────────────────────────┤│ II. Materiale necesare persoanelor care execută antrenamentul câinilor │├────┬──────────────────────────┬─────┬───────┬──────────┬────────────────────────────────┤│ 1. │Geantă conducător câini │ buc.│ 1 │ 3 │Numai pentru conducători câini ││ │ │ │ │ │de urmărire │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 2. │Mânecă de protecţie │ buc.│ 1 │ 3 │Numai pentru conducători câini ││ │ │ │ │ │de serviciu (de fiecare 5 câini ││ │ │ │ │ │de serviciu) │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 3. │Husă pentru mânecă │ │ │ │ ││ │protecţie │ buc.│ 2 │ 1 │De fiecare mânecă protecţie │├────┴──────────────────────────┴─────┴───────┴──────────┴────────────────────────────────┤│ III. Materiale necesare persoanelor care execută dresajul câinilor în centre sau ││ tabere pentru dresaj │├────┬──────────────────────────┬─────┬───────┬──────────┬────────────────────────────────┤│ 1. │Mânecă de protecţie │ buc.│ 1 │ 3 │De fiecare 10 căţei în vârstă ││ │ │ │ │ │de 4-8 luni │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 2. │Husă pentru mânecă de │ buc.│ 2 │ 1 │Pentru fiecare mânecă de ││ │protecţie │ │ │ │protecţie căţei │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 3. │Mânecă de protecţie │ buc.│ 1 │ 3 │De fiecare 10 căţei în dresaj │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┤ ││ 4. │Lesă/sfoară dresaj a 20 m │ buc.│ 1 │ 1 │ ││ │lungime │ │ │ │ │└────┴──────────────────────────┴─────┴───────┴──────────┴────────────────────────────────┘-----------Notă *) Se asigură în plus faţă de prevederile normei valorice.
    B. NORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt. INDICATORI VALOAREA ANUALĂ - lei - OBSERVAŢII
    I. Materiale necesare persoanelor care execută antrenamentul câinilor
    De fiecare conducător câini de urmărire 20,30
    II. Materiale necesare persoanelor care execută dresajul câinilor în centre de creştere
    De fiecare persoană care exe- cută dresajul câinilor de la vârsta de 45 zile până la 4 luni (de fiecare 15 căţei) 16,00
    III. Materiale pentru igiena corporală
    1. De fiecare câine 19,11
    2. De fiecare grupă de 3 câini 16,59 Când sunt 1-2 câini se calculează pentru 3 câini.
    NOTE:1. Articolele de echipament necesare pentru dresajul câinilor se vor asigura din echipament cu durata de serviciu îndeplinită (uzat).2. Se consideră acţiune nenormată cheltuielile necesare pentru dotarea iniţială şi pentru Centrul Chinologic Sibiu.
     +  NORMA Nr. 19pentru aprovizionarea cu echipament şimateriale pentru pregătire fizică şi sportA. NORMĂ MATERIALĂ*)┌────┬───────────────────────────────────────┬────┬────────────────────────────────┬──────┐│ │ │ │ PREVEDERI │ ││ │ │ ├────────────────────────────────┤ ││ │ │ │ CANTITATEA │Durata││ │ │ ├────────────────────────────────┤ ││ │ │ │ Unităţi sau formaţiuni │ de ││ │ │ │ dispersate cu efective de: │ ││ │ │ │ │servi-││Nr. │ DENUMIREA MATERIALELOR │ ├─────┬─────┬──────┬─────┬───────┤ ││crt.│ │ │Până │De la│De la │Peste│Inspec-│ ciu ││ │ │ │la 30│31 la│101 la│ 200 │torate │ ││ │ │ │ de │ 100 │200 de│ de │judeţe-│-ani- ││ │ │ │ oa- │ de │ oa- │ oa- │ne şi │ ││ │ │ │meni │ oa- │ meni │ meni│al mu- │ ││ │ │ │ │ meni│ │ │nici- │ ││ │ │ │ │ │ │ │piului │ ││ │ │ │ │ │ │ │Bucu- │ ││ │ │ │ │ │ │ │reşti │ │├────┴───────────────────────────────────────┴────┴─────┴─────┴──────┴─────┴───────┴──────┤│ I. Accesorii şi materiale pentru pregătire fizică şi sport │├────┬───────────────────────────────────────┬────┬─────┬─────┬──────┬─────┬───────┬──────┤│ 1. │Bare fixe │buc.│ 1 │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 10 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│ 2. │Bare paralele │buc.│ - │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 15 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│ 3. │Cal gimnastică │buc.│ - │ - │ - │ 1 │ 1 │ 15 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│ 4. │Capră gimnastică │buc.│ - │ - │ - │ 1 │ 1 │ 15 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│ 5. │Ladă de gimnastică │buc.│ - │ - │ - │ 1 │ 1 │ 15 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│ 6. │Masă de tenis │buc.│ - │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 5 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│ 7. │Palete de tenis de masă │buc.│ - │ 4 │ 4 │ 8 │ 8 │ 2 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│ 8. │Fileu de tenis de masă │buc.│ - │ 2 │ 2 │ 4 │ 4 │ 1 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│ 9. │Suport fileu tenis de masă │buc.│ - │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 5 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│10. │Panouri de baschet │buc.│ - │ - │ - │ 2 │ 2 │ 15 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│11. │Portic redus pentru gimnastică │buc.│ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 15 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│12. │Rezerve bare paralele │buc.│ - │ - │ - │ 2 │ 2 │ 5 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│13. │Spaliere gimnastică │buc.│ - │ - │ - │ 4 │ 4 │ 5 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│14. │Stâlpi metalici pentru teren volei │buc.│ - │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 10 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│15. │Costum judo │buc.│ - │ - │ - │ - │ 20 │ inv. │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│16. │Manechin judo │buc.│ - │ - │ 1 │ 2 │ 2 │ 3 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│17. │Saltele judo cu prelată │garn│ - │ - │ - │ - │ 1 │ 5 │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│18. │Aparat multifuncţional pentru │cpl.│ - │ - │ - │ 1 │ 1 │ 10 ││ │dezvoltare forţă │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────┼────┼─────┼─────┼──────┼─────┼───────┼──────┤│19. │Bicicletă ergonomică │buc.│ 1 │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 5 │└────┴───────────────────────────────────────┴────┴─────┴─────┴──────┴─────┴───────┴──────┘┌────┬──────────────────────────┬─────┬──────────────────┬────────────────────────────────┐│Nr. │ │ │ PREVEDERI │ ││crt.│ DENUMIREA MATERIALELOR │ U/M ├───────┬──────────┤ OBSERVAŢII ││ │ │ │Canti- │Durata de │ ││ │ │ │tatea │ serviciu │ ││ │ │ │ │ - ani - │ │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │├────┴──────────────────────────┴─────┴───────┴──────────┴────────────────────────────────┤│ II. Echipament şi materiale pentru autoapărare │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ a) De fiecare batalion, grup de intervenţie │├────┬──────────────────────────┬─────┬───────┬──────────┬────────────────────────────────┤│ 1. │Saltele de judo │buc. │ 18 │ inv. │ ││ │(2 x 1 x 0,15 m) │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 2. │Prelate de 7 x 7 m │buc. │ 1 │ inv. │ │├────┴──────────────────────────┴─────┴───────┴──────────┴────────────────────────────────┤│ b) De fiecare detaşament, sector │├────┬──────────────────────────┬─────┬───────┬──────────┬────────────────────────────────┤│ 1. │Costume de judo │buc. │ 30 │ inv. │ │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 2. │Saltele de judo │buc. │ 9 │ inv. │Numai pentru unităţi dispersate ││ │2 x 1 x 0,15 m │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────┼─────┼───────┼──────────┼────────────────────────────────┤│ 3. │Prelate de 3 x 6 m │buc. │ 1 │ inv. │ │└────┴──────────────────────────┴─────┴───────┴──────────┴────────────────────────────────┘-------------    *) Se acordă în plus faţă de prevederile normei valorice.
    B. NORMĂ VALORICĂ
    Nr. crt. INDICATORI VALOAREA ANUALĂ - lei - OBSERVAŢII
    I. Echipament de sport
    1. Pentru fiecare student şi elev din instituţiile de învăţământ şi instructorii care conduc activitatea de pregătire fizi- că şi sport a efectivelor 87,98
    2. Pentru fiecare soldat şi gra- dat voluntar/rezervist pe timpul pregătirii individuale şi concentrat 40,83
    3. darea medicului sau instructor- Pentru fiecare student şi elev din instituţiile de învăţă- mânt, soldat şi gradat volun- tar/rezervist pe timpul pregă- tirii individuale, la recoman- rului de pregătire fizică şi sport 8,33
    II. Accesorii şi materiale pentru pregătire fizică şi sport
    1. Unităţi sau subunităţi cu efective:
    - până la 30 de oameni 121,48
    - de la 31 la 100 de oameni 275,39
    - de la 101 la 200 de oameni 792,64
    - peste 200 de oameni 5.088,45
    2. Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratele de poliţie judeţene 781,72
    NOTE:1. În vederea executării pregătirii fizice beneficiază de accesoriile şi materialele de sport (cu excepţia echipamentului pentru sport) existente în unităţi şi personalul din unităţile respective.2. Din sumele prevăzute la cap. II din norma valorică nu se pot aproviziona articole de echipament sportiv pentru cadrele militare şi poliţiştii unităţii.3. Echipamentul şi materialele de sport aprovizionate şi distribuite conform prevederilor prezentei norme vor fi folosite numai pentru pregătire fizică, fiind interzisă folosirea lor în alte scopuri.4. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă în funcţie de nevoi, pe baza planului de acţiune aprobat de ordonatorul de credite:a) cheltuielile şi materialele necesare pentru sport şi pregătirea fizică a efectivelor ce participă la concursurile sportive internaţionale;b) cheltuielile şi materialele necesare pentru dotarea cu echipament şi materiale pentru săli de sport (o singură dată la înfiinţare), cele necesare pentru întreţinere şi repararea utilajelor şi a materialelor din dotare pentru pregătirea fizică şi sport, precum şi cele necesare amenajării şi întreţinerii terenurilor, sălilor de sport etc. (nisip sau alte materiale pentru gropi de sărituri, praf de var pentru marcarea terenurilor, brazde de iarbă, vopsea, placaj etc.);c) cheltuielile, echipamentul şi materialele pentru pregătirea fizică specifică a efectivelor de asigurare a ordinii şi liniştii publice, de intervenţii şi acţiuni speciale.
     +  NORMA Nr. 20pentru aprovizionarea cu rechizite de birou
    Nr. crt. INDICATORI VALOAREA ANUALĂ - lei - OBSERVAŢII
    A. NORMĂ VALORICĂ
    I. Funcţionari publici cu statut special, cadre militare şi personal civil/funcţionari publici
    1. Pentru şefii inspectoratelor generale, şefii direcţiilor generale, şefii structurilor aflate în subordinea/coordona- rea directă a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, pentru generali şi chestori 84,37
    2. Pentru personalul cu funcţii de conducere ce nu se înca- drează la pct. 1, până la şef de serviciu (similari), inclusiv 46,07
    3. Pentru personalul cu funcţii de conducere ce nu se înca- drează la pct. 2 21,21
    4. Pentru fiecare lucrător cu muncă de birou 195,29
    5. Pentru fiecare lucrător cu muncă de teren 38,20
    6. Pentru fiecare lucrător cu muncă de întreţinere şi deservire 15,57
    II. Diverşi indicatori
    1. Pentru fiecare secretariat 1.119,22
    2. Pentru fiecare registratură de unitate 3.624,42
    3. Pentru fiecare birou 8,97
    4. Pentru fiecare casierie 48,04
    5. Pentru fiecare maşină de scris în funcţiune, cu excepţia ma- şinilor de scris electronice 25,54
    6. Pentru fiecare maşină de cal- culat cu bandă, în funcţiune 32,29
    NOTE:1. Pentru aplicarea unitară a prevederilor normei se precizează:a) Lucrătorii cu muncă de teren înseamnă:- ofiţerii, agenţii, maiştrii militari şi subofiţerii care participă nemijlocit la procesul de instruire a efectivelor de studenţi, elevi, soldaţi şi gradaţi voluntari (rezervişti);- ofiţerii, agenţii, maiştrii militari şi subofiţerii care execută misiuni specifice (pază la instituţii, pază arest-transfer, agenţii de circulaţie, agenţii de ordine publică, poliţiştii şi jandarmii călare etc.)- ofiţerii, agenţii, maiştrii militari, subofiţerii şi personalul contractual/funcţionarii publici care prin natura muncii lor au sarcini de teren sau nu execută curent lucrări de birou (diriginţi de şantiere, laboranţi, magazioneri etc.);b) Lucrători cu muncă de birou înseamnă:- toţi ofiţerii, maiştrii militari, subofiţerii, agenţii (inclusiv de la posturile de poliţie) şi personalul contractual/funcţionarii publici, cu excepţia celor cu munci de teren;- soldaţii şi gradaţii voluntari/rezervişti încadraţi conform statelor de organizare în funcţii administrative, bibliotecari etc.c) Lucrători cu muncă de întreţinere şi deservire înseamnă:- muncitorii din unităţile productive, personalul de întreţinere, recepţionerii, conducătorii auto, conductorii şi îngrijitorii de cai şi câini, telefoniştii, manipulanţii de materiale, personalul din blocurile alimentare;d) Secretariat - compartimentul care are ca atribuţii de serviciu de a manipula documentele în interiorul unităţii şi a ţine evidenţa acestor documente (inclusiv posturile de poliţie);e) Registratură - compartimentul care are ca atribuţii de serviciu primirea şi expedierea corespondenţei;f) Birou - încăperea în care îşi desfăşoară activitatea o persoană sau un colectiv de lucrători;g) Casierie - compartimentul care are ca atribuţii de serviciu executarea operaţiunilor financiar-bancare în numerar şi care asigură primirea şi distribuirea drepturilor băneşti ale personalului unităţii.2. Încadrarea personalului în una dintre categoriile de "muncă de birou", "muncă de teren" sau "muncă de întreţinere şi deservire" se face prin ordin de zi pe unitate/dispoziţie zilnică la începutul anului, care va cuprinde numeric indicatorii pe categoriile respective.3. Personalul prevăzut la lit. A cap. I pct. 1, 2 şi 3 beneficiază şi de prevederile de la pct. 4 din norma valorică.4. Pentru personalul prevăzut la lit. A cap. I pct. 1 şi 2 din norma valorică se asigură în plus o garnitură de birou, cu accesorii şi hărţi.5. Pentru maşinile de scris electronice, pentru fax (inclusiv role de hârtie) şi pentru imprimantele matriciale se vor solicita consumabile Compartimentului administrarea patrimoniului imobiliar şi, respectiv, Compartimentului comunicaţii şi informatică.6. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă (se dau în folosinţă), în funcţie de nevoi, în baza programului de aprovizionare aprobat de ordonatorul de credite:- hârtia şi materialele de uz tehnic pentru arhitecţi, ingineri proiectanţi, tehnicieni, cartografi, desenatori tehnici, personal tehnico-ingineresc de aviaţie etc.;- hârtia şi cartoanele speciale (altele decât cele prevăzute în tabelul orientativ anexă la normă), de exemplu: hârtia cretată, cartografică etc.;- materialele necesare arhivării documentelor, ordonării şi expertizării arhivelor (sfoară de cusut dosare, sfoară de ambalaj, coperţi de dosare, hârtie de ambalaj, etichete, cutii de carton, mape de carton etc.);- plicurile pentru corespondenţă, de diferite dimensiuni, adrese cu antet;- hârtia pentru multiplicat;- hârtia şi rechizitele necesare pentru Centrul operaţional de comandă din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative. Lucrătorii acestui serviciu nu beneficiază de prevederile normei valorice şi de materialele pentru munca de birou;- hârtia şi rechizitele pentru activităţile de protocol necesare organizării unor acţiuni cu caracter internaţional;- hârtia, rechizitele şi materialele necesare pentru împuterniciţii de frontieră. Acest personal nu beneficiază de prevederile normei valorice şi de materialele pentru munca de birou;- materialele necesare pentru expediţii (lăzi, sfoară, saci de hârtie, cartoane, hârtie de ambalaj etc.);- mapele din pânză pentru păstrat documentele clasificate;- hârtia, cartoanele şi materialele tipografice necesare Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;- plumbul pentru sigilat.7. Pentru asigurarea continuităţii în desfăşurarea normală a activităţii va exista în permanenţă asupra unităţilor un stoc de rezervă, calculat pentru 90 de zile, la:- hârtia velină (pentru munca de birou);- hârtia pentru editare documente (multiplicat);- rechizite, plicuri, sfoară etc.;- hârtia necesară pentru tipărirea imprimatelor şi tipăriturilor editate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;- imprimate.Stocul de rezervă se asigură peste cantităţile aprovizionate pentru consumul curent pe perioada respectivă.
     +  NORMA Nr. 21pentru aprovizionarea cu rechizite pentru învăţământ
    Nr. crt. INDICATORI VALOAREA ANUALĂ - lei -
    0 1 2
    I. Academia de Poliţie
    1. Pentru fiecare student din Academia de Poliţie 151,75
    2. Pentru fiecare clasă 325,34
    II. Şcoli de subofiţeri şi agenţi
    1. Pentru fiecare elev 118,75
    2. Pentru fiecare clasă 296,88
    3. Pentru fiecare şcoală 13,77
    III. Licee
    1. Pentru fiecare elev 168,36
    2. Pentru fiecare clasă 298,29
    3. Pentru fiecare liceu 20,65
    IV. Cursuri (şcoli) de formare iniţială şi continuă a personalului, specializare, calificare şi perfecţionare, similare
    1. Pentru fiecare cursant 48,33
    2. Pentru fiecare clasă 14,93
    3. Pentru fiecare curs (şcoală) 276,87
    V. Cursuri (şcoli) specializare sau perfecţionare (similare) soldaţi şi gradaţi voluntari/rezervişti
    1. Pentru fiecare cursant 43,71
    2. Pentru fiecare curs (şcoală) 21,29
    VI. Instructori
    1. Pentru fiecare ofiţer, maistru militar, subofiţer, agent care are prevăzut în fişa postului atribuţii de instructor 7,03
    VII. Soldaţi şi gradaţi voluntari/rezervişti
    1. Pentru fiecare soldat şi gradat voluntar Pentru fiecare soldat şi gradat voluntar rezervist în perioada instruirii individuale 20,15
    NOTE:1. Pentru instituţiile de învăţământ, norma valorică prevăzută se acordă pentru anul de învăţământ.2. Pentru şcolile şi cursurile de formare iniţială şi continuă a personalului, specializare, calificare şi perfecţionare pentru cadre, soldaţi şi gradaţi voluntari (rezervişti), cu durata mai mică de un an, drepturile prevăzute de normă se vor acorda proporţional cu perioada de şcolarizare calculată în luni, dar nu mai puţin de un trimestru (fracţiunile în luni de până la un trimestru sau care depăşesc vor fi reîntregite în trimestre).3. Pentru soldaţii şi gradaţii rezervişti voluntari, drepturile prevăzute de normă se vor acorda numai pentru perioada de pregătire individuală.4. În situaţia în care în unele unităţi sau subunităţi funcţia de instructor este îndeplinită de către soldaţi şi gradaţi voluntari (rezervişti), aceştia vor beneficia şi de prevederile cap. VI pct. 1, ca şi personalul militar sau poliţist.5. De prevederile cap. IV beneficiază şi personalul civil care urmează astfel de cursuri.6. Pe perioada în care urmează cursuri de pregătire, specializare, calificare şi perfecţionare, personalul militar, poliţist şi civil nu va mai beneficia de prevederile normei nr. 20.7. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă (se dau în folosinţă), în funcţie de nevoi, pe baza planului de aprovizionare aprobat de ordonatorul de credite:- materialele didactice de folosinţă comună (hărţi, atlase geografice, globuri terestre, planşe pentru diferite discipline, materiale pentru lucrări de laborator etc.);- materialele documentare (reviste, cursuri, cărţi de specialitate, dicţionare etc.), materialele pentru cabinete tehnice şi documentare, hârtia (xerox) pentru multiplicat cursuri;- manualele şcolare necesare studenţilor şi elevilor din instituţiile de învăţământ şi cursurile (centrele de pregătire, şcolile de specializare, calificare, perfecţionare etc.), în raport de disciplinele prevăzute în programa analitică;- materialele didactice, furniturile, materialele de uz tehnic şi rechizitele pentru învăţământ necesare Academiei de Poliţie.
     +  NORMA Nr. 22pentru aprovizionarea cu furnituri şirechizite pentru pregătirea de luptă şi tactic-operativă
    Nr. crt. INDICATORI VALOARE ANUALĂ - lei -
    0 1 2
    1. Direcţia generală management operaţional, Inspectoratul General al Jandarmeriei, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgen- ţă, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră 830,74
    2. Inspectoratul General al Poliţiei Române, Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, Direcţia Generală de Jandarme- rie a Municipiului Bucureşti, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Bucureşti, direcţii ale Poliţiei de Fron- tieră, direcţii generale din aparatul central şi unităţi de poli- ţie/militare aflate în subordinea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative (altele decât cele menţionate), brigăzi şi similare 722,13
    3. Inspectorate judeţene, secţii regionale poliţie transporturi, servicii independente, Academia de Poliţie, grup de intervenţii, grupări mobile, batalioane 277,32
    4. Cursuri (şcoli) de formare iniţială şi continuă a personalului, specializare, calificare şi perfecţionare, similare, şcoli de subofiţeri şi agenţi, licee, sectoare, detaşamente, secţii 101,31
    NOTĂ:În limita plafoanelor valorice se vor aproviziona şi consuma (se dau în folosinţă) numai materiale pentru lucru de stat major (tematici de pregătire militară, operativă şi de intervenţie, aplicaţii etc.)
     +  NORMA Nr. 23pentru aprovizionarea cu materiale de informare, culturale şi de club
    VALOARE ANUALĂ - lei -
    Nr. crt. INDICATORI Cărţi pentru bibliotecă (beletristică şi de profil profesional) Materiale de club OBSERVAŢII
    0 1 2 3 4
    1. Inspectoratul General al Poliţiei Române 749 100
    2. Inspectoratul General al Jandarmeriei 749 100
    3. Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră 749 100
    4. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă 749 100
    5. Instituţii de învăţământ 874 187
    6. Cursuri (şcoli) de formare iniţială şi continuă a personalului, specializare, calificare şi perfecţionare, similare 125 94
    7. Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucu- reşti şi inspectorate de poliţie judeţene 250 78
    8. Direcţia Generală de Jandarmerie a Municipiului Bucureşti, Inspectoratul pentru Situaţii de Ur- genţă al Municipiului Bucureşti, direcţii ale Poliţiei de Frontieră 250 78
    9. Inspectorate judeţene de jandarmi, situaţii de urgenţă şi poliţie de frontieră, brigăzi, grupări mobile 250 78
    10. Secţii de poliţie din Direcţia Generală de Poli- ţie a Municipiului Bucureşti 95 37
    11. Poziţii municipale şi orăşeneşti, grupuri de intervenţie pentru situaţii de urgenţă 50 25
    12. Detaşamente, sectoare, secţii 50 25
    13. Comenduirea de Garnizoană 75 31
    14. Puncte de frontieră 50 25
    NOTE:1. Plafoanele valorice vor fi recalculate (reactualizate) anual şi puse de acord în mod corespunzător cu "Indicii preţurilor de consum al populaţiei pentru produse cultural-sportive" din Buletinul statistic al Comisiei Naţionale pentru Statistică. Această operaţiune se realizează şi se comunică unităţilor de către Direcţia generală management logistic şi administrativ.2. Cărţile pentru bibliotecă şi materialele de club (hărţi diferite, cutii de şah cu figuri, jocuri remy etc.) se vor aproviziona în limita plafoanelor valorice stabilite prin normă.3. Inspectoratele generale şi structurile aflate în subordinea/coordonarea ministerului pot reţine o parte dintre plafoanele valorice prevăzute pentru cărţi beletristice şi de profil profesional cuvenite unităţilor subordonate, în scopul aprovizionării centrale a unor astfel de materiale şi difuzării lor la unităţi.4. Pentru asigurarea nevoilor de informare operativă a efectivelor, efectuarea de abonamente la publicaţiile periodice editate în ţară se va face ţinându-se cont de următoarele:A. Criterii ce stau la baza solicitării de abonamentea) Asigurarea publicaţiilor oficiale prin care sunt difuzate legile, hotărârile, deciziile etc. elaborate de organele legislative, judecătoreşti şi cele executive, ale căror prevederi trebuie cunoscute şi aplicate.b) Informarea organelor specializate pe domeniile lor de muncă (pentru uzul serviciului) cu diverse aspecte din viaţa cotidiană ce se supun atenţiei opiniei publice, care pot contribui la realizarea sarcinilor operative ce le revin prin lege.c) Constituirea de colecţii în unităţile de profil, la publicaţiile de interes local sau naţional, necesare pentru elaborarea unor lucrări de către specialişti sau pentru a fi puse la dispoziţia cititorilor interesaţi.d) Asigurarea bazei materiale pentru studiu în cadrul pregătirii profesionale în instituţiile de învăţământ şi alte unităţi, în cazul în care corespund nevoilor unui număr mare de personal.B. Publicaţiile ce se pot solicita de către unităţi şi compartimente de muncă şi modul de aprobarea) Monitorul Oficial al României (pe părţi) şi culegeri de acte normative, pe baza analizei şi aprobării ordonatorilor de credite pentru unităţile şi subunităţile din subordineb) Cotidiene şi alte publicaţii care prezintă interes pentru munca profesională a unităţilor din aparatul central al ministerului, pe baza analizei şi aprobării şefilor direcţiilor generale, direcţiilor (similare)c) Cotidiene şi alte publicaţii care prezintă interes pentru munca operativă, inclusiv cele ce se editează pe plan local (în limba română sau a minorităţilor naţionale):- direcţiile şi serviciile independente din Inspectoratul General al Poliţiei Române, pe baza analizei şi aprobării de către prim-adjunctul inspectorului general al Poliţiei;- inspectoratele de poliţie judeţene, organele de poliţie municipale şi orăşeneşti, pe baza analizei şi aprobării şefilor inspectoratelor de poliţie judeţene;- direcţiile şi serviciile independente din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei, pe baza analizei şi aprobării prim-adjunctului inspectorului general al Jandarmeriei, iar inspectoratele judeţene, inclusiv Direcţia Generală de Jandarmerie a Municipiului Bucureşti, brigăzile, grupările mobile independente, şcolile şi centrele de pregătire şi perfecţionare, pe baza analizei şi aprobării şefilor acestor unităţi, inclusiv pentru unităţile şi subunităţile din subordine;- direcţiile şi serviciile independente din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pe baza analizei şi aprobării prim-adjunctului inspectorului general pentru situaţii de urgenţă, iar inspectoratele judeţene, pe baza analizei şi aprobării şefilor inspectoratelor judeţene, inclusiv pentru unităţile şi subunităţile din subordine;- direcţiile şi serviciile independente din Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, pe baza analizei şi aprobării şefului Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi a şefilor direcţiilor Poliţiei de Frontieră, pentru unităţile şi subunităţile din subordine.d) Cotidiene şi alte publicaţii care prezintă interes pentru munca profesională a structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, pe baza analizei şi aprobării şefilor acestor structuri, inclusiv pentru unităţile subordonate.e) Cotidiene şi alte publicaţii editate la nivel naţional sau local care prezintă interes pentru unităţile din structura Arhivelor Naţionale, pe baza analizei şi aprobării directorului Arhivelor Naţionale.f) Fondul de publicaţii necesar pentru pregătire în instituţiile de învăţământ se analizează şi se aprobă de şefii acestor instituţii.g) Cotidienele şi publicaţiile necesare colecţiilor de la bibliotecile constituite pe baza prevederilor statului de organizare, cele pentru informarea studenţilor şi elevilor din instituţiile de învăţământ, soldaţilor şi gradaţilor voluntari/rezervişti (în perioada de instruire) şi concentraţilor, precum şi criteriile pentru stabilirea necesarului sunt prevăzute în anexa la prezenta normă/la norma nr. 23.h) Unităţile/subunităţile care au în compunerea lor elevi, soldaţi şi gradaţi voluntari/rezervişti (în perioada de instruire) nu vor mai efectua abonamente pentru uzul serviciului sau pentru alte nevoi la cotidienele şi publicaţiile prevăzute pentru această categorie de efective în anexa la prezenta normă/norma nr. 23.C. Cu privire la asigurarea fondurilor necesare pentru abonamente la publicaţiile periodice din ţarăa) Deoarece fondurile bugetare de care dispun unităţile pentru aprovizionarea cu publicaţii cotidiene şi periodice sunt în general reduse este necesar să se facă o analiză temeinică a publicaţiilor, selectându-le pentru abonamente pe cele care prezintă interes şi care pot contribui la rezolvarea unor sarcini curente sau au efect asupra pregătirii profesionale a efectivelor.b) Este interzisă efectuarea de abonamente din fondurile unităţilor în interes personal.c) În scopul satisfacerii nevoilor de informare a unui număr cât mai mare de compartimente de activitate şi personal, cu cheltuieli minime, este indicat ca publicaţiile la care se fac abonamente să fie îndreptate spre compartimentele de informare-documentare, analiză şi sinteză din unităţi, care în urma studierii lor să pună la dispoziţia şefilor şi a diverselor compartimente de muncă informaţiile, datele sau documentaţiile ce privesc activitatea lor.d) Abonamentele la presă şi publicaţii din ţară se fac prin grija compartimentelor logistice cu atribuţii pe linie de achiziţii - aprovizionare care deservesc unităţile îndreptăţite să le solicite, potrivit criteriilor stabilite prin prezentele norme.e) Asigurarea fondurilor necesare pentru abonamente la presă şi publicaţii se va face în limita fondurilor alocate.5. Abonamentele la publicaţiile de specialitate externe se fac în conformitate cu reglementările în vigoare.6. Abonamentele pentru studenţi şi elevi din instituţiile de învăţământ, soldaţi şi gradaţi voluntari/rezervişti (în perioada de instruire) şi concentraţi se fac potrivit anexei la norma nr. 23, cu respectarea indicatorilor precizaţi, diminuările datorate insuficienţei fondurilor făcându-se proporţional, atât la ziarele de armă, cât şi la cele centrale ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.7. Se consideră acţiuni nenormate, se aprovizionează şi se consumă (se dau în folosinţă) pe baza planului aprobat de ordonatorul de credite:a) materialele pentru formaţii artistice de amatori şi interpreţi individuali (costume, instrumente muzicale etc., materialele şi manopera necesare întreţinerii şi reparării acestora);b) materialele pentru ambientare interioară şi exterioară în unitate (drapele, lucrări cu caracter educativ, istoric şi patriotic etc.), precum şi materialele necesare pentru ecranele de cinema, cortină, scenă etc.;c) diplomele, plachetele, insignele, pliantele, steguleţele, fanioanele, albumele foto şi alte materiale de prezentare a unităţii, ce se execută potrivit planurilor aprobate;d) cheltuielile necesare pentru dotarea iniţială a bibliotecilor cu literatură beletristică şi de profil profesional;e) materialele de informare-documentare, culturale şi de club pentru Centrul Cultural al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Spitalul de Urgenţă al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;f) materialele de club pentru efectivele care participă la asigurarea ordinii şi liniştii publice;g) normativele tehnice, instrucţiunile, cărţile, cataloagele şi indicatoarele pentru calculul preţurilor, standardele, colecţiile de acte normative elaborate de ministere, departamente centrale, operatori economici etc., necesare documentării profesionale a personalului;h) regulamentele, literatura militară şi publicaţiile din planul editorial al Ministerului Apărării.8. Direcţia generală management logistic şi administrativ poate stabili prin asimilare - în cadrul înfiinţării unor noi unităţi plafoanele valorice pentru procurarea materialelor de informare, culturale şi de club. +  Anexăla norma nr. 23TABELprivind repartizarea abonamentelor la publicaţiile cotidiene şiperiodice care se asigură studenţilor şi elevilor din instituţiilede învăţământ, soldaţilor şi gradaţilor voluntari şi pentruunităţile care au bibliotecă
                               
      Nr. crt.SPECIFICAŢIECRITERII DE ASIGURARE
      Studenţi din Academia de PoliţieElevi din şcoli de subofiţeri şi agenţiElevi din liceeSoldaţi şi gradaţi voluntari/rezervişti (în perioada de instruire individuală)ConcentraţiUnităţi care au bibliotecă prevăzută în stat
      Număr de:Număr de:Număr de:Număr de:Număr de:Număr de:
      Abona- menteIndicatoriAbona- menteIndicatoriAbona- menteIndicatoriAbona- menteIndicatoriAbona- menteIndicatoriAbona- mente
      1.Poliţia Română15151101101151
      2.Revista "Pentru Patrie"15151101101151
      3.Revista Jandarmeriei (pentru efectivele de jandarmi)1101101251101151
      4.Revista "Pompierii Români" (pentru efectivele IGSU)1101101251101151
      5.Revista "Frontiera" (pentru efectivele Poliţiei de Frontieră)1101101251101151
      6.Cotidiene1301301301301301
    NOTĂ:Fracţiunile ce depăşesc jumătate din numărul de elevi, studenţi, soldaţi şi gradaţi voluntari pentru care se prevede un abonament se iau în calcul, iar cele care sunt mai mici se neglijează.--------