Notă …
Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 443 din 30 iunie 2017, publicată în Monitorul Oficial nr. 516 din 4 iulie 2017. +
Articolul 1(1)Beneficiarii Programului, astfel cum sunt definiți la cap. III din anexa nr. 1, pentru acțiunile prevăzute la cap. II lit. A)–D) din anexa nr. 1, achiziționează individual și solicită anual, direct sau prin intermediul persoanei împuternicite notarial ajutorul financiar și depun la sediul centrelor județene ale APIA, respectiv al municipiului București cererea de solicitare a sprijinului însoțită de documentele justificative aferente fiecărei acțiuni.(2)În cazul în care beneficiarii solicită prin intermediul persoanei împuternicite notarial cererea de solicitare a sprijinului este însoțită de documentele justificative aferente fiecărei acțiuni, precum și de copia actului de identitate – B.I./C.I., a persoanei împuternicite prin notariat.(3)Pentru evitarea creării condițiilor artificiale, furnizorii de medicamente, mătci, familii de albine sau stupi nu pot fi și beneficiari ai produsului pentru care sunt furnizori în Programul național apicol pentru perioada 2017-2019. De asemenea, un solicitant prin Program care este și furnizor constituit sub o altă formă de organizare decât cea prin care solicită sprijin nu este eligibil.(la 21-05-2018,
Articolul 1 a fost completat de Punctul 19, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 307 din 10 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 428 din 21 mai 2018
)
+
Articolul 2Termenul-limită de depunere a cererii și a documentelor care o însoțesc este data de 1 august a fiecărui an.(la 21-05-2018,
Articolul 2 a fost modificat de Punctul 20, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 307 din 10 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 428 din 21 mai 2018
)
+
Articolul 3(1)După finalizarea procesului de înregistrare și verificare a cererilor depuse de beneficiari, centrele județene ale APIA, respectiv al municipiului București întocmesc și transmit la APIA centralizatorul cu sumele eligibile sprijinului financiar pentru fiecare acțiune în parte, în vederea stabilirii nivelului ajutorului financiar, în limita sumei aprobate prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016 de aprobare a programelor naționale de îmbunătățire a producției și comercializării produselor apicole, prezentate de statele membre în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului.(2)APIA transmite centrelor sale județene, respectiv al municipiului București nivelul sprijinului financiar în cadrul fiecărei acțiuni prevăzute în Program. +
Articolul 4(1)Centrele județene ale APIA, respectiv al municipiului București, după centralizarea și antecalculația sumelor aferente cererilor, întocmesc și transmit la APIA o situație centralizatoare a sumelor solicitate pentru plata sprijinului financiar.(2)APIA, după aprobarea sumelor solicitate, întocmește și transmite la MADR o situație centralizatoare a sumelor aprobate pentru plata sprijinului financiar. +
Articolul 5În baza situațiilor centralizatoare ale sumelor aprobate pentru plata sprijinului financiar, transmise de APIA, MADR transmite Ministerului Finanțelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare, însoțită de situația centralizatoare a sumelor aprobate pentru plata sprijinului financiar. +
Articolul 6După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanțelor Publice, din bugetul MADR se alimentează contul APIA, care, pe baza cererilor aprobate, virează sumele cuvenite în conturile solicitanților sprijinului financiar, conform legislației în vigoare. +
Articolul 7(1)În baza prevederilor prezentei hotărâri, APIA elaborează formularistica necesară implementării prezentelor norme, procedurile detaliate de operare, de verificare a cererilor și a condițiilor de eligibilitate pentru fiecare dintre acțiunile din Program, precum și procedura de control, care se aprobă prin decizie a directorului general al APIA.(2)APIA elaborează Ghidul solicitantului pentru acordarea sprijinului financiar în sectorul apicol, care se avizează de către MADR și este adus la cunoștința beneficiarilor prin afișare pe site-ul oficial al APIA.(3)APIA, prin centrele județene, respectiv al municipiului București, pune la dispoziția beneficiarilor formularistica și documentația necesare realizării acțiunilor cuprinse în Program.(4)Beneficiarul va anunța orice modificare privind identificarea lui la centrul județean al APIA, respectiv al municipiului București, în termen de 5 zile lucrătoare de la respectiva modificare. +
Articolul 8(1)În cazul în care suma solicitată de beneficiari și aprobată de APIA se încadrează în limita sumei aprobate prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016, nivelul sprijinului financiar se stabilește la valoarea de achiziție, fără TVA, pentru acțiunile prevăzute la cap. II lit. A)–D) din anexa nr. 1, conform facturii.(2)În cazul în care suma solicitată de beneficiari și aprobată de APIA depășește suma aprobată prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016, APIA stabilește nivelul sprijinului financiar la valoarea cea mai mică de achiziție, fără TVA, pentru acțiunile prevăzute la cap. II lit. A) în funcție de tipul utilajului și capacitatea acestuia, B)–D) din anexa nr. 1, conform facturii, pentru toți beneficiarii.(3)În cazul în care după aplicarea prevederilor alin. (2) nu se depășește suma aprobată prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016, APIA stabilește procentual nivelul sprijinului financiar pentru beneficiarii care au valoarea de achiziție, fără TVA, pentru acțiunile prevăzute la cap. II lit. A)–D) din anexa nr. 1 mai mare decât valoarea minimă de achiziție, fără TVA, fără a se depăși valoarea de achiziție, fără TVA, din factură, până la limita sumei aprobate.(4)În cazul în care și după aplicarea prevederilor alin. (2) se depășește suma aprobată prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/1102 a Comisiei din 5 iulie 2016, APIA stabilește nivelul sprijinului financiar ca procentaj din valoarea cea mai mică de achiziție, fără TVA, pentru acțiunile prevăzute la cap. II lit. A)–D) din anexa nr. 1, conform facturii, pentru toți beneficiarii, până la limita sumei aprobate.(5)În cazul în care în urma controlului efectuat de reprezentanții APIA și/sau organismul delegat pentru efectuarea controalelor la fața locului se identifică neconcordanțe între informațiile furnizate în cererea de plată, documentele justificative și situația de la fața locului, beneficiarilor li se aplică la suma eligibilă o reducere a ajutorului cuvenit cu 20% sau se respinge cererea de plată, după caz.(6)În cazul nerespectării obligației prevăzute la art. 7 alin. (4), beneficiarilor li se aplică la suma eligibilă o reducere a ajutorului cu 20%.(la 08-04-2019,
Articolul 8 a fost completat de Punctul 10, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 207 din 3 aprilie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 265 din 08 aprilie 2019
)
+
Articolul 9(1)Beneficiarii selectați care au depus cerere de solicitare a sprijinului trebuie să fie prezenți la data comunicată pentru efectuarea controlului la fața locului sau să mandateze un reprezentant.(2)Refuzul controlului la fața locului la data comunicată atrage excluderea de la plată.(3)Netransmiterea documentelor solicitate de APIA, caracterul incomplet, neconcordanța dintre documente, lipsa de coerență a datelor cuprinse în documente, orice fals în declarații sau înscrisuri determină reducerea sau respingerea sprijinului solicitat, precum și sesizarea organelor competente, potrivit prevederilor legale în vigoare, dacă este cazul.