NORME din 29 ianuarie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 8 februarie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 232 21/01/2020
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 55 16/03/2006
ART. 2REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 1
ART. 12REFERIRE LALEGE 55 16/03/2006 ART. 9
ART. 15REFERIRE LALEGE 55 16/03/2006 ANEXA 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 232 21/01/2020
ActulREFERIT DEORDIN 232 21/01/2020
ActulAPROBAT DEORDIN 101 29/01/2008
ActulCONTINUT DEORDIN 101 29/01/2008

privind acordarea autorizaţiilor de siguranţă administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1În scopul asigurării cerinţelor privind siguranţa circulaţiei trenurilor, securitatea transporturilor şi calitatea serviciilor publice în transportul feroviar, administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară din România trebuie să obţină o autorizaţie de siguranţă.
 + 
Articolul 2În sensul prezentului ordin se definesc următorii termeni:1. sistem de management al siguranţei – organizarea şi procedurile stabilite de un administrator/gestionar de infrastructură feroviară pentru a asigura administrarea sigură a operaţiunilor sale;2. administrator de infrastructură feroviară – orice organism sau orice operator economic care are ca obiect principal de activitate administrarea şi întreţinerea infrastructurii feroviare, prevăzut la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, incluzând şi administrarea sistemelor de conducere a circulaţiei, de control şi de siguranţă a infrastructurii; funcţiile administratorului de infrastructură de pe o reţea sau o parte a unei reţele pot fi alocate, în conformitate cu reglementările în vigoare, mai multor organisme sau agenţi economici;3. gestionar de infrastructură feroviară – orice persoană juridică sau grup de persoane juridice înregistrate în România care au ca obiect de activitate întreţinerea şi exploatarea infrastructurii feroviare;4. infrastructură feroviară – ansamblul elementelor necesare circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clădirile staţiilor de cale ferată, cu facilităţile aferente, precum şi celelalte clădiri şi facilităţi destinate desfăşurării transportului feroviar, cuprinse în infrastructura feroviară publică sau privată;5. infrastructura feroviară publică sau privată cuprinde infrastructura care se poate conecta la infrastructura feroviară transeuropeană, precum şi pe aceea care nu poate fi conectată la aceasta, după cum urmează:a) infrastructura feroviară interoperabilă – parte a infrastructurii feroviare, aferentă traficului naţional şi internaţional, administrată în concordanţă cu prevederile legislaţiei privind liberul acces al operatorilor de transport feroviar, care se dezvoltă în conformitate cu normele tehnice de interoperabilitate adoptate pe plan european, preluate în legislaţia din România;b) infrastructura feroviară neinteroperabilă – parte a infrastructurii feroviare, aferentă traficului local, conectată sau nu la infrastructura feroviară interoperabilă, care este administrată şi se dezvoltă pe baza unor reglementări interne specifice.
 + 
Capitolul IIAcordarea, valabilitatea, revizuirea, suspendarea şi retragerea autorizaţiilor de siguranţă + 
Secţiunea 1Acordarea autorizaţiilor de siguranţă + 
Articolul 3(1) Autorizarea de siguranţă a administratorului de infrastructură feroviară se finalizează prin acordarea unor documente specifice, denumite autorizaţii de siguranţă:a) autorizaţia de siguranţă partea A, care confirmă acceptarea sistemului de management al siguranţei al administratorului de infrastructură feroviară;b) autorizaţia de siguranţă partea B, care confirmă acceptarea dispoziţiilor adoptate de administratorul de infrastructură feroviară pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare garantării siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii şi exploatării, inclusiv al întreţinerii şi exploatării sistemului de control al traficului şi de semnalizare.(2) Autorizarea de siguranţă a gestionarului de infrastructură feroviară se finalizează prin acordarea unor documente specifice, denumite autorizaţii de siguranţă:a) autorizaţia de siguranţă partea A, care confirmă acceptarea sistemului de management al siguranţei al gestionarului de infrastructură feroviară;b) autorizaţia de siguranţă partea B, care confirmă acceptarea dispoziţiilor adoptate de gestionarul de infrastructură feroviară pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare garantării siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii şi exploatării.(3) Autorizaţiile de siguranţă sunt documente cu regim special, nominale şi netransmisibile.(4) Modelele-cadru ale autorizaţiilor de siguranţă partea A şi partea B sunt prevăzute în anexele A şi B la prezentele norme.
 + 
Secţiunea a 2-aValabilitatea şi revizuirea autorizaţiilor de siguranţă + 
Articolul 4(1) Autorizaţiile de siguranţă partea A şi partea B sunt valabile pentru o perioadă de maximum 10 ani de la data acordării, în condiţiile vizării periodice la 2 ani.(2) În vederea acordării vizei periodice, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va examina îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă.
 + 
Articolul 5(1) La solicitarea administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va actualiza în întregime sau parţial autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau partea B:a) ori de câte ori au loc modificări substanţiale ale infrastructurii feroviare, semnalizării, alimentării cu energie sau ale principiilor de exploatare ori întreţinere a acesteia.b) dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară îşi modifică datele referitoare la: situaţia juridică, sediu, denumire.c) dacă gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă doreşte extinderea activităţii sale şi pe alte secţii de circulaţie sau restrângerea activităţii sale, renunţând la unele secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă.(2) În cazul în care se modifică datele cuprinse în documentaţia care a stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B, administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară notifică imediat acest fapt Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, care, după verificare, va comunică acceptarea sau neacceptarea motivată a modificărilor.(3) Administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară va notifica Autorităţii de Siguranţă Feroviare Române data începerii, întreruperii sau reluării activităţii, după caz.
 + 
Articolul 6Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română poate cere ca autorizaţiile de siguranţă să fie revizuite în urma unor modificări substanţiale ale cadrului de reglementare în domeniul siguranţei feroviare.
 + 
Articolul 7Pe durata valabilităţii autorizaţiilor de siguranţă, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va efectua acţiuni de control şi inspecţie de stat privind modul de respectare a reglementărilor specifice în vigoare şi a cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării autorizaţiilor, în baza convenţiei încheiate cu administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară şi a unui tarif aprobat de Ministerul Transporturilor.
 + 
Secţiunea a 3-aSuspendarea şi retragerea autorizaţiilor de siguranţă + 
Articolul 8Dacă se constată nerespectarea reglementărilor specifice în vigoare şi/sau a cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării autorizaţiilor de siguranţă pentru administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va dispune măsura suspendării ori retragerii autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B, după caz. Decizia de suspendare ori retragere va fi motivată.
 + 
Articolul 9Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va notifica Agenţiei Feroviare Europene, în termen de o lună, autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau partea B acordate, reînnoite, modificate ori retrase, menţionând denumirea şi adresa administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, data la care au fost acordate, reînnoite, modificate sau retrase, domeniul de aplicare, valabilitatea acestora şi, în cazul celor retrase, motivele deciziei luate.
 + 
Articolul 10Suspendarea, încetarea suspendării şi/sau retragerea autorizaţiilor de siguranţă se notifică operatorilor de transport feroviar, administratorului infrastructurii feroviare şi, respectiv, gestionarilor de infrastructură feroviară.
 + 
Capitolul III + 
Secţiunea 1Sistemul de management al siguranţei + 
Articolul 11(1) Sistemul de management al siguranţei al administratorului de infrastructură feroviară trebuie să ţină seama de efectele operaţiunilor diferiţilor operatori de transport feroviar asupra reţelei şi va cuprinde dispoziţii care să permită tuturor operatorilor de transport feroviar să funcţioneze în conformitate cu specificaţiile tehnice de interoperabilitate, cu normele naţionale de siguranţă şi în condiţiile stabilite în certificatele de siguranţă ale acestora.(2) Sistemul de management al siguranţei al gestionarilor de infrastructură feroviară trebuie să ţină seama de efectele operaţiunilor diferiţilor operatori de transport feroviar asupra reţelei şi va cuprinde dispoziţii care să permită tuturor operatorilor de transport feroviar să funcţioneze în conformitate cu normele naţionale de siguranţă şi în condiţiile stabilite în certificatele de siguranţă ale acestora.(3) Sistemul de management al siguranţei trebuie documentat în toate părţile relevante şi trebuie să descrie în special distribuţia responsabilităţilor în organizarea administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară. Acesta indică modul în care este asigurată gestionarea siguranţei la diferite niveluri, modul în care sunt implicaţi personalul şi reprezentanţii săi la toate nivelurile şi modul în care este asigurată îmbunătăţirea continuă a sistemului de management al siguranţei.
 + 
Capitolul IVCerinţe pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă + 
Secţiunea 1Autorizaţia de siguranţă partea A + 
Articolul 12Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea A, un administrator/gestionar de infrastructură feroviară trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele cerinţe specifice:1. să dovedească faptul că este persoană juridică înregistrată în România;2. persoana care asigură conducerea executivă a administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară nu a suferit condamnări pentru fapte penale grave, nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave în domeniul legislativ specific, aplicabil transportului feroviar, şi nu se face vinovată de producerea unui accident feroviar în ultimele 12 luni;3. nu este în procedură de faliment;4. demonstrează că poate face faţă obligaţiilor sale financiare pe o perioadă de cel puţin 12 luni;5. are încheiate contracte de asigurare cu firme de asigurări acreditate sau a luat măsurile necesare pentru acoperirea răspunderii sale civile, în caz de evenimente feroviare ori incidente tehnice, în cadrul activităţii prestate;6. are elaborat un sistem propriu de management al siguranţei feroviare, în conformitate cu art. 9 din Legea nr. 55/2006, care cuprinde:a) politica de siguranţă feroviară aprobată de directorul general/managerul administratorului sau gestionarului de infrastructură feroviară, care va fi comunicată întregului personal;b) obiectivele calitative şi cantitative ale administratorului/ gestionarului de infrastructură feroviară pentru menţinerea şi, după caz, îmbunătăţirea siguranţei feroviare, precum şi planuri şi proceduri specifice pentru atingerea acestor obiective;c) procedurile pentru atingerea standardelor tehnice şi operaţionale existente, noi şi modificate, ori a altor condiţii prescriptive stabilite în specificaţii tehnice pentru interoperabilitate sau norme naţionale de siguranţă obligatorii, prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 55/2006 ori în alte norme relevante sau în decizii ale autorităţilor, precum şi proceduri pentru asigurarea conformităţii cu standardele şi cu alte condiţii prescriptive pe întregul ciclu de viaţă al echipamentelor şi operaţiunilor;d) procedurile şi metodele pentru realizarea evaluării riscului şi pentru punerea în aplicare a măsurilor de control al riscurilor, atunci când o schimbare a condiţiilor de exploatare sau un material nou impune riscuri noi asupra infrastructurii feroviare şi operaţiunilor;e) programele pentru formarea de personal şi sistemele pentru menţinerea competenţei personalului;f) măsurile pentru asigurarea unor informaţii suficiente în legătură cu siguranţa feroviară în cadrul administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară şi, dacă este cazul, între operatorii de transport feroviar care îşi desfăşoară activitatea pe infrastructura sa;g) procedurile pentru documentarea cu privire la informaţiile de siguranţă feroviară;h) procedurile pentru asigurarea avizării evenimentelor feroviare şi participării în comisiile de cercetare a acestora;i) planurile de acţiune şi informare în caz de urgenţă, convenite cu toţi operatorii de transport feroviar care funcţionează pe infrastructura sa, precum şi cu autorităţile publice din domeniu;j) procedurile pentru auditarea internă a sistemului de management al siguranţei.
 + 
Secţiunea a 2-aAutorizaţia de siguranţă partea B + 
Articolul 13(1) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea B administratorul de infrastructură feroviară trebuie să îndeplinească cerinţele specifice necesare pentru garantarea siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii şi exploatării, inclusiv al întreţinerii şi exploatării sistemului de control al traficului şi de semnalizare.(2) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea B un gestionar de infrastructură feroviară trebuie să îndeplinească cerinţele specifice necesare pentru garantarea siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii şi exploatării.
 + 
Articolul 14(1) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea B un administrator/gestionar de infrastructură feroviară trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele cerinţe specifice:a) deţine o autorizaţie de siguranţă partea A valabilă;b) a fost declarat câştigătorul licitaţiei pentru închirierea unei secţii de circulaţie sau deţine un contract de închiriere, concesiune, după caz;c) are angajat personal de specialitate pentru organizarea activităţii, la nivelul conducerii executive;d) dispune de personal propriu desemnat ca responsabil cu atribuţii în gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile şi siguranţa circulaţiei, cu experienţă în domeniul feroviar de cel puţin 2 ani, atestat de ASFR;e) dispune de personal propriu desemnat cu atribuţii de control al activităţii de exploatare şi de siguranţă circulaţiei feroviare pe secţia/secţiile de circulaţie închiriate;f) dispune de personal atestat de către ASFR, care asigură instruirea personalului propriu cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;g) se angajează că, în activitatea de exploatare, pentru organizarea şi conducerea circulaţiei trenurilor, va utiliza personal propriu, calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de către ASFR, pentru funcţiile pe care le execută, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;h) se angajează că, în activitatea de exploatare, pentru desfăşurarea activităţii de supraveghere şi întreţinere a infrastructurii feroviare, va utiliza personal propriu de specialitate, calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de către ASFR, pentru funcţiile pe care le exercită, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;i) se angajează să respecte prescripţiile/normele tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a activităţii de supraveghere, întreţinere şi reparaţie a infrastructurii feroviare, precum şi pe cele privind transportul, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară şi executarea operaţiilor de manevră în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor;j) dispune de structurile organizatorice şi de dotările necesare efectuării activităţii de administrare/gestionare a infrastructurii feroviare pentru care solicită autorizaţia de siguranţă, adecvate implementării şi menţinerii unui sistem de management al calităţii certificat de un organism notificat;k) asigură supravegherea, întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare pe care o administrează/gestionează, precum şi a materialului rulant din dotare cu personal propriu, unităţi proprii sau prin agenţi economici autorizaţi ca furnizori feroviari şi care deţin agremente tehnice ori certificate de omologare pentru aceste servicii, conform legislaţiei în vigoare;l) utilizează pentru întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare pe care o administrează/gestionează, precum şi pentru materialul rulant din dotare doar produse pentru care există certificate de omologare tehnică feroviară/agremente tehnice feroviare şi care sunt însoţite de certificate de calitate, conformitate şi garanţie, conform legislaţiei în vigoare.(2) Gestionarul de infrastructură feroviară care închiriază o secţie de circulaţie din infrastructura feroviară publică neinteroperabilă, după semnarea contractului de închiriere cu administratorul de infrastructură feroviară, înainte de preluarea efectivă a secţiei, va transmite ASFR lista cu personalul de execuţie propriu pentru începerea activităţii de întreţinere şi exploatare.
 + 
Capitolul V + 
Secţiunea 1Obţinerea autorizaţiilor de siguranţă + 
Articolul 15(1) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea A administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară trebuie să depună la ASFR următoarele documente:a) cerere, conform modelului prevăzut în anexa C la prezentele norme;b) înregistrarea ca persoană juridică şi înmatricularea la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;c) actul constitutiv din care să reiasă că are ca obiect de activitate administrarea/gestionarea şi întreţinerea infrastructurii feroviare, incluzând administrarea sistemelor de conducere a circulaţiei, de control şi de siguranţă a infrastructurii feroviare;d) declaraţia pe propria răspundere a persoanei care asigură conducerea executivă a operatorului economic, din care să reiasă că nu a suferit condamnări pentru fapte penale grave, nu a fost condamnată pentru infracţiuni grave în domeniul legislativ specific, aplicabil transportului feroviar, şi nu se face vinovată de producerea unui accident feroviar în ultimele 12 luni;e) dovada că deţine resursele financiare şi logistice necesare desfăşurării activităţii de administrare/gestionare a infrastructurii feroviare în condiţii de siguranţă a traficului feroviar – situaţiile financiare anuale (bilanţ contabil, dovada constituirii capitalului social, extras de cont bancar, după caz) sau un raport de audit financiar din care să reiasă că deţine capacitate financiară disponibilă pentru desfăşurarea activităţii şi poate face faţă obligaţiilor financiare pentru o perioadă de cel puţin 12 luni;f) declaraţia pe propria răspundere a persoanei care asigură conducerea executivă a operatorului economic, din care să reiasă că societatea nu este în procedură de faliment sau lichidare şi nu are datorii faţă de bugetul general consolidat, conform modelului prevăzut în anexa D la prezentele norme;g) lista cuprinzând numele responsabililor atestaţi, desemnaţi cu atribuţii în managementul siguranţei, în care se vor menţiona, pentru fiecare persoană: pregătirea profesională, experienţa în domeniul feroviar, documentul în baza căruia se face dovada că este angajat al societăţii;h) copia atestatelor eliberate de către ASFR responsabililor desemnaţi cu atribuţii în managementul siguranţei feroviare;i) copia de pe contractele de asigurare cu firme de asigurări acreditate sau dovada că a luat măsurile necesare pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de accidente/evenimente feroviare ori incidente tehnice în cadrul activităţii prestate;j) declaraţia-angajament a conducerii administratorului/ gestionarului de infrastructură feroviară prin care se obligă ca, pe perioada de valabilitate a autorizaţiei de siguranţă, să notifice în scris ASFR orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordării autorizaţiei de siguranţă;k) dovada plăţii la ASFR a tarifului pentru eliberarea autorizaţiei de siguranţă;l) dovada că are elaborat un sistem propriu de management al siguranţei feroviare care cuprinde:– politica de siguranţă feroviară aprobată de directorul general/managerul administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, care va fi comunicată întregului personal;– obiectivele calitative şi cantitative ale administratorului/ gestionarului de infrastructură feroviară pentru menţinerea şi, după caz, îmbunătăţirea siguranţei feroviare, precum şi planurile şi procedurile specifice pentru atingerea acestor obiective;– procedurile pentru atingerea standardelor tehnice şi operaţionale existente, noi şi modificate, ori a altor condiţii prescriptive stabilite în specificaţii tehnice pentru interoperabilitate sau norme naţionale de siguranţă obligatorii, prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 55/2006 sau în alte norme relevante ori decizii ale autorităţilor, precum şi proceduri pentru asigurarea conformităţii cu standardele şi cu alte condiţii prescriptive pe întregul ciclu de viaţă al echipamentelor şi operaţiunilor;– procedurile şi metodele pentru realizarea evaluării riscului şi pentru punerea în aplicare a măsurilor de control al riscurilor, atunci când o schimbare a condiţiilor de exploatare sau un material nou impune riscuri noi asupra infrastructurii feroviare şi operaţiunilor;– programele pentru formarea de personal şi sistemele pentru menţinerea competenţei personalului;– măsurile pentru asigurarea unor informaţii suficiente în legătură cu siguranţa feroviară în cadrul administratorului/ gestionarului de infrastructură şi, dacă este cazul, între operatorii de transport feroviar care îşi desfăşoară activitatea pe infrastructura sa;– procedurile pentru documentarea cu privire la informaţiile de siguranţă feroviară;– procedurile pentru asigurarea avizării evenimentelor feroviare şi participării în comisiile de cercetare a acestora;– planurile de acţiune şi informare în caz de urgenţă, convenite cu toţi operatorii de transport feroviar care funcţionează pe infrastructura sa, precum şi cu autorităţile publice din domeniu;– procedurile pentru auditarea internă a sistemului de management al siguranţei.(2) Pentru obţinerea autorizaţiei de siguranţă partea B administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară trebuie să depună la ASFR următoarele documente:a) cerere, conform modelului prezentat în anexa C;b) copia de pe autorizaţia de siguranţă partea A;c) dovada câştigării licitaţiei pentru închirierea unei secţii de circulaţie sau copia contractului de închiriere, concesiune, după caz;d) lista cu personalul de execuţie propriu pentru începerea activităţii de întreţinere şi exploatare;e) organigrama societăţii din care să reiasă că dispune de o structură organizatorică funcţională necesară pentru efectuarea activităţii;f) documentul ce atestă stadiul implementării sistemului de management al calităţii, eliberat de către un organism notificat;g) dovada că dispune de personal propriu desemnat ca responsabil cu atribuţii în gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile şi siguranţa circulaţiei, cu experienţă în domeniul feroviar de cel puţin 2 ani, atestat de ASFR;h) dovada că dispune de personal propriu cu atribuţii de control al activităţii de exploatare şi de siguranţă circulaţiei feroviare pe secţia/secţiile de circulaţie închiriate;i) dovada că dispune de personal atestat de ASFR, care asigură instruirea personalului propriu cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;j) declaraţie-angajament că în activitatea de exploatare, pentru organizarea şi conducerea circulaţiei trenurilor, utilizează/va utiliza personal propriu calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de ASFR, pentru funcţiile pe care le exercită, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;k) declaraţie-angajament că în activitatea de exploatare, pentru desfăşurarea activităţii de supraveghere şi întreţinere a infrastructurii feroviare, utilizează/va utiliza personal propriu de specialitate, calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de ASFR, pentru funcţiile pe care le exercită, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;l) declaraţie-angajament că respectă/va respecta prescripţiile/normele tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a activităţii de supraveghere, întreţinere şi reparaţie a infrastructurii feroviare, precum şi pe cele privind transportul, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară şi executarea operaţiilor de manevră în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor;m) declaraţie-angajament că asigură/va asigura supravegherea, întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare pe care o administrează/gestionează, precum şi a materialului rulant din dotare, cu personal propriu, unităţi proprii sau prin operatori economici autorizaţi ca furnizori feroviari şi care deţin agremente tehnice sau certificate de omologare pentru aceste servicii, conform legislaţiei în vigoare;n) declaraţie-angajament că utilizează/va utiliza pentru întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare pe care o administrează/gestionează, precum şi a materialului rulant din dotare doar produsele pentru care există certificate de omologare tehnică feroviară/agremente tehnice feroviare şi care sunt însoţite de certificate de calitate, conformitate şi garanţie, conform legislaţiei în vigoare;o) declaraţie că materialul rulant din dotare – în proprietate, cu chirie, leasing şi altele asemenea – are caracteristicile tehnice şi de dotare impuse de actele normative în vigoare şi de prescripţiile privind siguranţa circulaţiei feroviare şi securitatea transporturilor, dacă este cazul;p) dovada plăţii la ASFR a tarifului pentru eliberarea autorizaţiei de siguranţă.
 + 
Articolul 16(1) Acordarea unei autorizaţii de siguranţă partea A şi/sau partea B se face de către ASFR după verificarea documentaţiei şi constatarea îndeplinirii cerinţelor prevăzute, în termen de 30 de zile de la data depunerii dosarului cu documentaţia completă, dar nu mai mult de 60 de zile de la data depunerii cererii de obţinere a autorizaţiei de siguranţă.(2) Documentaţia depusă pentru obţinerea autorizaţiilor de siguranţă va fi însoţită de documentele din care să reiasă efectuarea plăţii tarifelor aferente acordării acestora.(3) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant nu depune documentaţia completă în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de solicitare, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară decizia de neacordare a autorizaţiei de siguranţă.(4) Decizia de neacordare a autorizaţiei de siguranţă va fi motivată în scris de ASFR.(5) La solicitarea scrisă a ASFR, administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant va pune la dispoziţie documentele în original, care să justifice, dacă este cazul, îndeplinirea cerinţelor prevăzute la art. 4-6.
 + 
Secţiunea a 2-aActualizarea, reînnoirea sau revizuirea autorizaţiilor de siguranţă + 
Articolul 17(1) La solicitarea unui administrator/gestionar de infrastructură feroviară, ASFR actualizează autorizaţia de siguranţă partea A şi/sau partea B, în întregime ori parţial:a) ori de câte ori au loc modificări substanţiale ale infrastructurii feroviare, semnalizării, alimentării cu energie sau ale principiilor de exploatare ori de întreţinere a acesteia;b) dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară îşi modifică situaţia juridică, sediul sau denumirea;c) dacă gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă doreşte extinderea activităţii sale şi pe alte secţii de circulaţie sau restrângerea activităţii sale, renunţând la unele secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă.(2) Titularul autorizaţiei de siguranţă notifică fără întârziere ASFR cu privire la aceste modificări.(3) Solicitantul va depune la ASFR documentaţia care reflectă modificările menţionate la alin. (1).(4) Documentaţia depusă pentru actualizarea autorizaţiilor de siguranţă va fi însoţită de documentele din care să reiasă efectuarea plăţii tarifelor aferente.(5) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant nu depune documentaţia completă în termen de 30 zile de la data depunerii cererii de actualizare, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară decizia de neacordare a autorizaţiei de siguranţă actualizate.(6) Decizia de neacordare a autorizaţiei de siguranţă actualizate va fi motivată în scris de către ASFR.(7) La solicitarea scrisă a ASFR, administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant va pune la dispoziţie documentele în original, care să justifice, dacă este cazul, îndeplinirea cerinţelor prevăzute la art. 4-6.
 + 
Articolul 18(1) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară doreşte reînnoirea autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B, va solicita la ASFR, cu 60 de zile înainte de expirarea valabilităţii acesteia, eliberarea unor noi autorizaţii de siguranţă.(2) Pentru obţinerea unor noi autorizaţii de siguranţă partea A şi/sau partea B, solicitantul trebuie să depună la ASFR documentele care au suferit modificări de la ultima examinare pentru obţinerea vizei periodice.(3) Pentru cazul prevăzut la alin. (1), acordarea unor noi autorizaţii de siguranţă partea A şi/sau partea B se face de către ASFR după verificarea documentaţiei şi constatarea îndeplinirii cerinţelor prevăzute, în termen de 30 de zile de la data depunerii dosarului cu documentaţia completă, dar nu mai mult de 60 de zile de la data depunerii cererii de obţinere a noilor autorizaţii de siguranţă.(4) Documentaţia depusă pentru reînnoirea autorizaţiilor de siguranţă va fi însoţită de documentele din care să reiasă efectuarea plăţii tarifelor aferente acordării acestora.(5) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant nu depune documentaţia completă în termen de 30 zile de la data depunerii cererii de solicitare, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară decizia de neacordare a noii autorizaţii de siguranţă.(6) Decizia de neacordare a noii autorizaţii de siguranţă va fi motivată în scris de către ASFR.(7) La solicitarea scrisă a ASFR, administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară solicitant va pune la dispoziţie documentele în original, care să justifice, dacă este cazul, îndeplinirea cerinţelor prevăzute la art. 4-6.
 + 
Articolul 19(1) ASFR poate cere ca autorizaţia de siguranţă partea A şi/sau partea B să fie revizuită în urma unor modificări substanţiale ale cadrului de reglementare în domeniul siguranţei feroviare.(2) Pentru cazul prevăzut la alin. (1), ASFR va înştiinţa administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară despre necesitatea revizuirii autorizaţiei de siguranţă partea A şi/sau partea B, precizând condiţiile ce trebuie îndeplinite şi stabilind termene în concordanţă cu cerinţele precizate în reglementările respective şi cu volumul de lucru ce se preconizează.
 + 
Capitolul VIExaminarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă în vederea acordării vizei periodice, suspendarea şi retragerea autorizaţiilor de siguranţă + 
Secţiunea 1Examinarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă în vederea acordării vizei periodice + 
Articolul 20(1) Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de 2 ani de la acordarea autorizaţiei de siguranţă partea A şi/sau partea B ori a expirării valabilităţii vizei periodice, deţinătorul autorizaţiei de siguranţă va solicita în scris la ASFR acordarea vizei periodice.(2) Pentru obţinerea vizei periodice, deţinătorul autorizaţiei de siguranţă este obligat să depună la ASFR următoarele:a) documente noi şi/sau documentaţii specifice pentru documentele care au suferit modificări;b) dovada plăţii tarifului aferent pentru examinarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiei de siguranţă.
 + 
Articolul 21(1) După examinare, dacă nu există neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor impuse, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiei de siguranţă şi va înscrie pe această dată acordării vizei.(2) Dacă se constată existenţa unor neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării autorizaţiei de siguranţă, ASFR va notifica în acest sens administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară.(3) Dacă solicitantul va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor şi după verificarea eliminării acestora, ASFR va notifica administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară îndeplinirea condiţiilor şi va înscrie pe autorizaţia de siguranţă data acordării vizei.
 + 
Secţiunea a 2-aSuspendarea şi retragerea autorizaţiilor de siguranţă + 
Articolul 22(1) Dacă neconformităţile nu au fost eliminate în termenele stabilite sau administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară nu a transmis la termen modul de eliminare a acestora, ASFR va suspenda autorizaţia de siguranţă şi va notifica solicitantului decizia luată.(2) Pentru cazul prevăzut la alin. (1), suspendarea autorizaţiei de siguranţă se va menţine până la data când se va prezenta dovada că neconformităţile au fost eliminate, dar nu mai mult de 6 luni de la data examinării.(3) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară va prezenta dovezile de eliminare a neconformităţilor care au stat la baza suspendării autorizaţiei de siguranţă, ASFR va dispune încetarea suspendării numai după verificarea eliminării acestora.(4) Dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară nu face dovada eliminării neconformităţilor care au stat la baza suspendării, ASFR va retrage autorizaţia de siguranţă.
 + 
Articolul 23(1) Pe perioada suspendării autorizaţiei de siguranţă gestionarul de infrastructură feroviară nu mai poate efectua decât serviciile menţionate de către ASFR în decizia de suspendare a autorizaţiei de siguranţă.(2) Perioada de suspendare a autorizaţiei de siguranţă nu prelungeşte durata de valabilitate a acesteia.
 + 
Articolul 24În perioada de valabilitate a autorizaţiei de siguranţă ASFR verifică prin acţiuni de control şi inspecţie de stat modul în care sunt respectate şi îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberării acesteia, iar în cazul în care constată că deţinătorul autorizaţiei de siguranţă nu mai respectă sau nu mai îndeplineşte una ori mai multe condiţii, ASFR procedează după cum urmează:a) suspendă autorizaţia de siguranţă şi notifică acest fapt administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, motivând decizia, precizând termenele de remediere a neconformităţilor şi stabilind serviciile ce se pot efectua în perioada în care autorizaţia de siguranţă este suspendată;b) în cazul în care deţinătorul autorizaţiei de siguranţă face dovada eliminării neconformităţilor care au condus la suspendarea autorizaţiei de siguranţă, precum şi dovada plăţii tarifului aferent verificării eliminării acestor neconformităţi, ASFR va anula suspendarea autorizaţiei de siguranţă;c) în cazul în care neconformităţile care au condus la suspendarea autorizaţiei de siguranţă nu au fost eliminate în termenul stabilit, autorizaţia de siguranţă se retrage.
 + 
Articolul 25(1) În cazul în care se constată încălcări grave sau repetate ale reglementărilor specifice transportului feroviar, autorizaţia de siguranţă partea A şi partea B se retrage.(2) ASFR retrage autorizaţia de siguranţă partea A şi partea B şi în următoarele cazuri:a) la solicitarea deţinătorului acesteia, dacă contractul de concesiune/închiriere expiră şi nu se reînnoieşte sau se reziliază;b) dacă deţinătorul autorizaţiei de siguranţă nu prelungeşte convenţia încheiată cu AFER conform art. 11 din ordin.
 + 
Articolul 26Decizia motivată de suspendare, de încetare a suspendării sau de retragere a unei autorizaţii de siguranţă se aduce la cunoştinţă administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară.
 + 
Articolul 27(1) ASFR avizează în scris Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. despre retragerea, suspendarea sau încetarea suspendării, după caz, a autorizaţiei de siguranţă acordate unui gestionar de infrastructură feroviară care a preluat prin închiriere secţii ale infrastructurii feroviare neinteroperabile.(2) După primirea avizării, Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. va decide asupra acţiunilor ce trebuie întreprinse ca urmare a suspendării/retragerii autorizaţiei de siguranţă a gestionarului de infrastructură feroviară, în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 28Suspendarea sau retragerea autorizaţiei de siguranţă partea A atrage implicit şi suspendarea sau retragerea autorizaţiei de siguranţă partea B.
 + 
Articolul 29În cazul retragerii autorizaţiei de siguranţă, acordarea unei noi autorizaţii se va face în baza unei noi cereri.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii finale + 
Articolul 30ASFR va elibera autorizaţia de siguranţă partea A şi/sau partea B ori va acorda viza periodică pe autorizaţia de siguranţă partea A şi/sau partea B numai după încheierea unei convenţii de către AFER cu administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară conform art. 11 din ordin.
 + 
Articolul 31(1) Pierderea sau deteriorarea autorizaţiei de siguranţă se comunică de către administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară la ASFR, în maximum 10 zile de la data constatării.(2) Pentru cazurile prevăzute la alin. (1), la solicitarea administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară şi după achitarea tarifului aferent, ASFR va elibera un duplicat al autorizaţiei de siguranţă.
 + 
Articolul 32Administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară deţinători de autorizaţii de siguranţă sunt înregistraţi de ASFR în Registrul administratorilor/gestionarilor de infrastructură feroviară deţinători de autorizaţii de siguranţă.
 + 
Anexa Ala norme     (STEMA (MODEL CADRU)    ROMÂNIEI) AUTORIZAŢIE DE SIGURANŢĂ – PARTEA A             Prezenta autorizaţie de siguranţă confirmă acceptarea                   Sistemului de management al Siguranţei al                       administratorului/gestionarului de                          infrastructură feroviară, în     conformitate cu Directiva 2004/49/CE privind siguranţa pe căile ferate                comunitare, Legea nr. 55/2006 privind siguranţa                        feroviară şi ordinul ministrului    transporturilor nr…./2007 privind acordarea autorizaţiei de siguranţă    administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. ADMINISTRATORUL/GESTIONARUL DE INFRASTRUCTURĂ FEROVIARĂ AUTORIZAT │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Numele administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară: ……..││ Acronim: ……………….. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Număr de înregistrare naţionala: ………. Nr. TVA/CUI: ………… │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│2. ORGANISM EMITENT AL AUTORIZAţIEI │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Autoritatea responsabilă pentru acordarea autorizaţiilor de siguranţă: ││ AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ – AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ ││ FEROVIARĂ ROMÂNĂ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Ţara: ROMÂNIA │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│3. INFORMAŢII PRIVIND AUTORIZAREA │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Aceasta este o: ┌──┐ ││ – autorizaţie nouă └──┘ ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ ┌──┐ ││ – autorizaţie reînnoită └──┘ ┌────────────┐ ││ Număr de identificare a │ │ │├───────────────────────────────────── autorizaţiei anterioare └────────────┘ ││ ┌──┐ ││ – autorizaţie actualizată/ └──┘ ││ revizuită ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Valabilă de la data de: ……. până la data de: ………. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│4. LEGISLAŢIA NAŢIONALĂ APLICABILĂ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ – Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară ││ – Ordinul ministrului transporturilor nr…./2007 privind aprobarea Normelor ││pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de ││infrastructură feroviară din România │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│5. INFORMAŢII SUPLIMENTARE │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ A. Valabilitatea Autorizaţiilor de siguranţă (art. 8 şi 11 din Ordinul ││ ministrului transporturilor nr…./2007 privind aprobarea Normelor pentru ││ acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de ││ infrastructură feroviară din România) ││ Autorizaţiile de siguranţă partea A, cât şi partea B sunt valabile pentru ││ o perioadă de maxim zece ani de la data acordării, cu respectarea cerinţelor ││ care au stat la baza acordării sau modificării acestora, în condiţiile ││ vizării periodice la 2 ani. ││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va examina îndeplinirea cerin- ││ ţelor care au stat la baza acordării sau examinării anterioare a autoriza- ││ ţiilor de siguranţă în vederea vizei periodice. ││ Pe durata valabilităţii autorizaţiilor de siguranţă, Autoritatea de ││ Siguranţă Feroviară Română va efectua acţiuni de control şi inspecţie de stat││ privind modul de respectare a reglementărilor specifice în vigoare şi ││ verificarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării sau ││ modificării acestora, în baza convenţiei încheiate cu administratorul/gesti- ││ onarul de infrastructură feroviară şi a unui tarif aprobat de Ministerul ││ Transporturilor. ││ B. Actualizarea în întregime sau parţial a autorizaţiei de siguranţă (art. 9 ││ şi 10 din Ordinul ministrului transporturilor nr…../2007 privind aprobarea ││ Normelor pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/ ││ gestionarilor de infrastructură feroviară din România) ││ La solicitarea administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va actualiza în întregime sau ││ parţial autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau partea B ││ – ori de câte ori au loc modificări substanţiale ale infrastructurii ││ feroviare, semnalizării, alimentării cu energie sau ale principiilor de ││ exploatare sau întreţinere a acesteia. ││ – dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară îşi ││ modifică situaţia juridică, sediul, denumirea. ││ – dacă gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă doreşte ││ extinderea activităţii sale şi pe alte secţii de circulaţie sau restrângerea ││ activităţii sale, renunţând la unele secţii de circulaţie de pe infrastruc- ││ tura feroviară neinteroperabilă. ││ În cazul în care se modifică datele cuprinse în documentaţia care a stat ││ la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B, ││ administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară notifică imediat ││ Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, care după verificare, va comunică ││ acceptarea sau neacceptarea motivată a modificărilor. ││ Administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară va notifica ││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română data începerii, întreruperii sau ││ reluării activităţii, după caz. ││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română poate cere ca autorizaţiile de ││ siguranţă să fie revizuite în urma unor modificări substanţiale ale cadrului ││ de reglementare în domeniul siguranţei feroviare. ││ C. Suspendarea/retragerea autorizaţiilor de siguranţă (art. 12-14 din Ordinul││ ministrului transporturilor nr…../2007 privind aprobarea Normelor pentru ││ acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de ││ infrastructură feroviară din România) ││ Dacă se constată nerespectarea reglementărilor specifice în vigoare şi/ ││ sau a cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării autorizaţii- ││ lor de siguranţă pentru un administrator/gestionar de infrastructură fero- ││ viară, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va dispune măsura suspen- ││ dării sau retragerii autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B, ││ după caz. Decizia de suspendare sau retragere va fi motivată. ││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va notifica Agenţiei Feroviare ││ Europene, în termen de o lună, autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau ││ partea B acordate, reînnoite, modificate sau retrase, menţionând denumirea ││ şi adresa administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, data ││ la care au fost acordate, reînnoite, modificate sau retrase domeniul de ││ aplicare, valabilitatea acestora şi, în cazul celor retrase, motivele ││ deciziei luate. ││ Suspendarea, încetarea suspendării şi/sau retragerea autorizaţiilor de ││ siguranţă se notifică operatorilor de transport feroviar şi administrato- ││ rului infrastructurii feroviare. ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Data acordării: …………                       AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ                             DIRECTOR GENERAL,                         ……………………..                    (nume, prenume, semnătura, ştampilă)┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Nr. comunicării (notificării) autorizaţiei la CE: ….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    VIZE PERIODICE┌─────────────┐ ┌─────────────┐ ┌─────────────┐ ┌─────────────┐ ┌─────────────┐│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Valabil până │ │Valabil până │ │Valabil până │ │Valabil până │ │Valabil până ││ la data de │ │ la data de │ │ la data de │ │ la data de │ │ la data de ││ …….. │ │ …….. │ │ …….. │ │ …….. │ │ …….. ││ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ Director │ │ Director │ │ Director │ │ Director │ │ Director ││ general, │ │ general, │ │ general, │ │ general, │ │ general, ││ …….. │ │ …….. │ │ …….. │ │ …….. │ │ …….. ││ L.S. │ │ L.S. │ │ L.S. │ │ L.S. │ │ L.S. ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────────────┘ └─────────────┘ └─────────────┘ └─────────────┘ └─────────────┘
 + 
Anexa Bla norme     (STEMA (MODEL CADRU)    ROMÂNIEI) AUTORIZAŢIE DE SIGURANŢĂ – PARTEA B             Prezenta autorizaţie de siguranţă confirmă acceptarea           dispoziţiilor adoptate de administratorului/gestionarul de       infrastructură feroviară pentru îndeplinirea cerinţelor specifice        necesare pentru garantarea siguranţei infrastructurii feroviare         la nivelul proiectării, întreţinerii şi exploatării, inclusiv,                unde este cazul, al întreţinerii şi exploatării             sistemului de control al traficului şi de semnalizare, în     conformitate cu Directiva 2004/49/CE privind siguranţa pe căile ferate                comunitare, Legea nr. 55/2006 privind siguranţa                        feroviară şi ordinul ministrului    transporturilor nr…./2007 privind acordarea autorizaţiei de siguranţă    administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară din România┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. ADMINISTRATORUL/GESTIONARUL DE INFRASTRUCTURĂ FEROVIARĂ AUTORIZAT │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Numele administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară: ……..││ Acronim: ……………….. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Număr de înregistrare naţionala: ………. Nr. TVA/CUI: ………… │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│2. ORGANISM EMITENT AL AUTORIZAţIEI │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Autoritatea responsabilă pentru acordarea autorizaţiilor de siguranţă: ││ AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ – AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ ││ FEROVIARĂ ROMÂNĂ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Ţara: ROMÂNIA │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│3. INFORMAŢII PRIVIND AUTORIZAREA │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Aceasta este o: ┌──┐ ││ – autorizaţie nouă └──┘ ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ ┌──┐ ││ – autorizaţie reînnoită └──┘ ┌────────────┐ ││ Număr de identificare a │ │ │├───────────────────────────────────── autorizaţiei anterioare └────────────┘ ││ ┌──┐ ││ – autorizaţie actualizată/ └──┘ ││ revizuită ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Valabilă de la data de: ……. până la data de: ………. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│4. LEGISLAŢIA NAŢIONALĂ APLICABILĂ – PARTEA A (acceptarea Sistemului de ││Management al Siguranţei) │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Număr de identificare: ……… Ţară emitentă: ……….. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│5. Secţiile de circulaţie pe care administratorul/gestionarul este autorizat ││sunt prevăzute în anexa la prezenta autorizaţie. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│6. CONDIŢII ŞI OBLIGAŢII SPECIFICE: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ A. Valabilitatea Autorizaţiilor de siguranţă (art. 8 şi 11 din Ordinul ││ ministrului transporturilor nr…./2007 privind aprobarea Normelor pentru ││ acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de ││ infrastructură feroviară din România) ││ Autorizaţiile de siguranţă partea A, cât şi partea B sunt valabile pentru ││ o perioadă de maxim zece ani de la data acordării, cu respectarea cerinţelor ││ care au stat la baza acordării sau modificării acestora, în condiţiile ││ vizării periodice la 2 ani. ││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va examina îndeplinirea cerin- ││ ţelor care au stat la baza acordării sau examinării anterioare a autoriza- ││ ţiilor de siguranţă în vederea vizei periodice. ││ Pe durata valabilităţii autorizaţiilor de siguranţă, Autoritatea de ││ Siguranţă Feroviară Română va efectua acţiuni de control şi inspecţie de stat││ privind modul de respectare a reglementărilor specifice în vigoare şi ││ verificarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării sau ││ modificării acestora, în baza convenţiei încheiate cu administratorul/gesti- ││ onarul de infrastructură feroviară şi a unui tarif aprobat de Ministerul ││ Transporturilor. ││ B. Actualizarea în întregime sau parţial a autorizaţiei de siguranţă (art. 9 ││ şi 10 din Ordinul ministrului transporturilor nr…../2007 privind aprobarea ││ Normelor pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/ ││ gestionarilor de infrastructură feroviară din România) ││ La solicitarea administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va actualiza în întregime sau ││ parţial autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau partea B ││ – ori de câte ori au loc modificări substanţiale ale infrastructurii ││ feroviare, semnalizării, alimentării cu energie sau ale principiilor de ││ exploatare sau întreţinere a acesteia. ││ – dacă administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară îşi ││ modifică situaţia juridică, sediul, denumirea. ││ – dacă gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă doreşte ││ extinderea activităţii sale şi pe alte secţii de circulaţie sau restrângerea ││ activităţii sale, renunţând la unele secţii de circulaţie de pe infrastruc- ││ tura feroviară neinteroperabilă. ││ În cazul în care se modifică datele cuprinse în documentaţia care a stat ││ la baza acordării autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B, ││ administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară notifică imediat ││ Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, care după verificare, va comunică ││ acceptarea sau neacceptarea motivată a modificărilor. ││ Administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară va notifica ││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română data începerii, întreruperii sau ││ reluării activităţii, după caz. ││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română poate cere ca autorizaţiile de ││ siguranţă să fie revizuite în urma unor modificări substanţiale ale cadrului ││ de reglementare în domeniul siguranţei feroviare. ││ C. Suspendarea/retragerea autorizaţiilor de siguranţă (art. 12-14 din Ordinul││ ministrului transporturilor nr…../2007 privind aprobarea Normelor pentru ││ acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de ││ infrastructură feroviară din România) ││ Dacă se constată nerespectarea reglementărilor specifice în vigoare şi/ ││ sau a cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării autorizaţii- ││ lor de siguranţă pentru un administrator/gestionar de infrastructură fero- ││ viară, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va dispune măsura suspen- ││ dării sau retragerii autorizaţiilor de siguranţă partea A şi/sau partea B, ││ după caz. Decizia de suspendare sau retragere va fi motivată. ││ Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română va notifica Agenţiei Feroviare ││ Europene, în termen de o lună, autorizaţiile de siguranţă partea A şi/sau ││ partea B acordate, reînnoite, modificate sau retrase, menţionând denumirea ││ şi adresa administratorului/gestionarului de infrastructură feroviară, data ││ la care au fost acordate, reînnoite, modificate sau retrase domeniul de ││ aplicare, valabilitatea acestora şi, în cazul celor retrase, motivele ││ deciziei luate. ││ Suspendarea, încetarea suspendării şi/sau retragerea autorizaţiilor de ││ siguranţă se notifică operatorilor de transport feroviar şi administrato- ││ rului infrastructurii feroviare. ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│7. LEGISLAŢIA NAŢIONALĂ APLICABILĂ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ – Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară ││ – Ordinul ministrului transporturilor nr…./2007 privind aprobarea Normelor ││pentru acordarea autorizaţiei de siguranţă administratorului/gestionarilor de ││infrastructură feroviară din România │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Data acordării: …………                       AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ                             DIRECTOR GENERAL,                         ……………………..                    (nume, prenume, semnătura, ştampilă)    VIZE PERIODICE┌─────────────┐ ┌─────────────┐ ┌─────────────┐ ┌─────────────┐ ┌─────────────┐│ │ │ │ │ │ │ │ │ ││Valabil până │ │Valabil până │ │Valabil până │ │Valabil până │ │Valabil până ││ la data de │ │ la data de │ │ la data de │ │ la data de │ │ la data de ││ …….. │ │ …….. │ │ …….. │ │ …….. │ │ …….. ││ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ Director │ │ Director │ │ Director │ │ Director │ │ Director ││ general, │ │ general, │ │ general, │ │ general, │ │ general, ││ …….. │ │ …….. │ │ …….. │ │ …….. │ │ …….. ││ L.S. │ │ L.S. │ │ L.S. │ │ L.S. │ │ L.S. ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────────────┘ └─────────────┘ └─────────────┘ └─────────────┘ └─────────────┘
 + 
Anexa la autorizaţia de siguranţă partea B

                             SECŢIILE DE CIRCULAŢIE
           pe care administratorul este autorizat să le administreze
                              şi să le exploateze

┌─────┬─────────────────────┬──────────────────────────────────┬───────────┐│Nr. │ │ │ ││crt. │ Sucursala │ Secţii de circulaţie │ Km. │├─────┼─────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤├─────┼─────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤├─────┼─────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤├─────┼─────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤└─────┴─────────────────────┴──────────────────────────────────┴───────────┘   Data acordării: ………..                  AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ FEROVIARĂ ROMÂNĂ                               DIRECTOR,                      ……………………..                 (nume, prenume, semnătura, ştampilă) + 
Anexa Cla norme───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Format standard al cererii pentru autorizaţia de siguranţă, incluzând listadetaliilor ce trebuie furnizate în conformitate cu art. 11 şi 12 al Directivei2004/49/EC                                 (MODEL CADRU)                        CERERE AUTORIZAŢIE DE SIGURANŢĂ  Solicitarea Autorizaţiei de Siguranţă care confirmă acceptarea Sistemuluide Management al Siguranţei al administratorului/gestionarului de infrastruc-tură feroviară – Autorizaţia de Siguranţă PARTEA A şi sau confirmă acceptareadispoziţiilor adoptate de administratorul/gestionarului de infrastructurăferoviară pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare pentru garantareasiguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectării, întreţinerii şiexploatării, inclusiv, unde este cazul, al întreţinerii şi exploatăriisistemului de control al traficului şi de semnalizare – Autorizaţie deSiguranţă PARTEA B – în conformitate cu Directiva 2004/49/EC şi legislaţianaţională adecvată───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                    ┌──────────────────────┐                             Număr de referinţă al │ │                           autorităţii de siguranţă │ │                                                    └──────────────────────┘───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────     INFORMAŢII DE CONTACT PENTRU ORGANISMUL/AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ1.1. Organismul/autoritatea de _____________________________________     siguranţă căreia i se     adresează cererea _____________________________________                                       _____________________________________1.2. Adresa poştală completă (stradă,     cod poştal, oraş, ţară) _____________________________________───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                                      ┌─┐2.1. ACEASTĂ CERERE ESTE PENTRU AUTORIZAŢIE DE SIGURANŢĂ PARTEA A └─┘                                ┌─┐ ┌─┐2.2. Autorizaţie nouă └─┘ 2.4. Autorizaţie actualizată/ └─┘                                           revizuită                                ┌─┐ ┌──────┐2.3. Autorizaţie reînnoită └─┘ 2.5. Numărul de identificare └──────┘                                           a autorizaţiei anterioare2.6. Activitatea începe în data de: ____________________________     Administratorul/gestionarul de infrastructură feroviară estimează     numărul angajaţilor şi cifra de afaceri la una din următoarele categorii:                                ┌─┐ ┌─┐2.7. Micro întreprindere └─┘ 2.9. Întreprindere medie └─┘                                ┌─┐ ┌─┐2.8. Întreprindere mică └─┘ 2.10. Întreprindere mare └─┘───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                                      ┌─┐3.1. ACEASTĂ CERERE ESTE PENTRU AUTORIZAŢIE DE SIGURANŢĂ PARTEA B └─┘                                ┌─┐ ┌─┐3.2. Autorizaţie nouă └─┘ 3.4. Autorizaţie actualizată/ └─┘                                           revizuită                                ┌─┐ ┌──────┐3.3. Autorizaţie reînnoită └─┘ 3.5. Numărul de identificare └──────┘                                           a autorizaţiei anterioare3.6. Activitatea începe în data de: ____________________________                                        ┌───────────────────────────────────┐                                        │ │                                        │ │                                        │ │3.7. Secţiile de circulaţie solicitate │ │                                        │ │                                        │ │                                        │ │                                        └───────────────────────────────────┘     Dacă solicitantul deţine o Autorizaţie de siguranţă partea A validă     (acceptarea Sistemului de Management al Siguranţei) trebuie să     furnizeze următoarele informaţii:3.8. Numărul de identificare al Autorizaţiei de ┌────────────────┐     siguranţă partea A └────────────────┘──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────     INFORMAŢII PRIVIND SOLICITANTUL4.1. Denumirea legală ____________________________________________________4.2. Acronim _____________________________________________________________4.3. Adresa poştală completă (oraş, stradă _________________________________     cod poştal, judeţ, ţară) _________________________________4.4. Număr telefon _______________________ 4.5. Număr fax _______________4.6. Adresa e-mail _______________________ 4.7. Site web _______________4.8. Nr. înregistrare opţional ____________ 4.9. Nr. TVA/CUI _____________4.10. Alte informaţii ___________________________________________________      Persoana care asigură conducerea executivă a administratorului/      gestionarului de infrastructură feroviară4.11. Numele şi prenumele __________________________________________________4.12. Funcţia __________________________________________________     Informaţii referitoare la persoana de contact4.3. Adresa poştală completă (oraş, stradă _________________________________     cod poştal, judeţ, ţară) _________________________________4.4. Număr telefon ______________ 4.5. Număr fax ______________________4.6. Adresa e-mail ________________________________________________________───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                               Solicitant ____________________________                                               (nume şi prenume)       Data ______________ Semnătura _____________________________┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nr. de referinţă intern ___________ data primirii cererii ____________ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa Dla norme                                 (MODEL CADRU)                                   DECLARAŢIE    Subsemnatul ………………. (numele, prenumele, funcţia) al societăţii………………………………………………………… (denumireaadministratorului/gestionarului de infrastructură feroviară) având numărul deînregistrare la oficiul Naţional al Registrului Comerţului J……….., coduni de înregistrare RO ……….., în calitate de solicitant al eliberăriiunei autorizaţii de siguranţă partea A, conform prevederilor OrdinuluiMinistrului Transporturilor nr…../2007, declar pe proprie răspundere că:a) societatea nu este în stare de faliment ori lichidare;b) societatea nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa înuna din situaţiile prevăzute la lit. a);c) mi-am îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şicontribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetuluigeneral consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare înRomânia.                                Agent economic,                               ………………                             (semnătura autorizată)––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x